10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10-قهرمان-دی-سی-که-ونوم-میتونه-شکستشون-بده

اسپایدی با یه مقاله جالب و متفاوت دیگه اومده سراغتون، با ما همراه باشید تا با قهرمانان از دی سی یونیورس آشناتون کنیم که احتمالا توی مبارزه از ونوم شکست میخورند!

مقدمه: سیمبیوت ها موجودات عجیبی هستند و به نظر میرسه نویسندگان مارول هم بدشان نمی آید هر از گاهی نوعی قابلیت یا قدرت جدید برای آنها خلق کنند. به طور مثال اخیرا ونوم با اتصال مجدد به کندوی ذهنی سیمبیوت ها یادش آمد که میتونه بال دربیاره و پرواز کنه در حالی که قبلا چنین قدرتی را از او ندیده بودیم! پس او بسیار قوی هستش و بسیاری از قهرمانان دی سی در مقابلش شانسی ندارند.

مقاله زیر هم فراموش نشه:

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

معرفی 20 قدرت و قابلیت عجیب ونوم!

10 شخصیت دی سی که دوست داریم با سیمبیوت ونوم پیوند بخورند!

10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

 

10- تیم دریک

تیم دریک (Tim Drake)

تیموتی «تیم» جکسون دریک وقتی نه سالش بود توسط بتمن به عنوان رابین سوم انتخاب شد.او کسی است که توانست هویت بتمن و رابین را از روی حرکات آکروباتیک دیک گریسون (رابین اول) بفهمد. او همچنین فهمید دیک گریسون رابین اول و جیسون تاد رابین دوم بوده است و ناراحتی بتمن بخاطر از دست دادن جیسون بوده است در نتیجه تصمیم میگیرد که به بتمن کمک کند و تبدیل به رابین سوم شود.او بعد از مرگ بتمن (البته دوباره زنده شد) هویت رابین قرمز (Red Robin) را برای خود برگزیده و تنها با جرم و جنایت مبارزه میکند. او کارآگاه خوبی هم هست و میتونه اگه وقت داشته باشه نقطه ضعف ونوم رو پیدا و علیه او استفاده کنه ولی ونوم خیلی ازش قوی تره و سریع تره و بهش اجازه نمیده تا جایی پیش بره که بخواد نقطه ضعفش رو پیدا کنه.

 

9- دیمین وین

https://spidey.ir/images/img/content/Batman/supporting-characters/Damian-wayne.jpg

دیمین وین پسر واقعی بتمن و تالیا الغول است. بتمن تا سال ها از وجود پسرش خبر نداشت تا اینکه تالیا، دیمین را به بروس نشان میدهد. (دیمین آن موقع ده سال داشت) دیمین قبل از اینکه با پدرش رو به رو شود توسط لیگ سایه و زیر نظر پدربزرگش (راس الغول) آموزش دیده بود. درکل دیمین پسری بداخلاق و شیطون و جدی است. رابطه ی دیمین با پدرش خیلی پرتنش است زیرا دیمین آموزش دیده است تا دشمنانش را بکشد ولی پدرش، بتمن مخالف کشتن است. ولی خوشبختانه دیمین سعی دارد پدرش را تحت تاثیر قرار دهد بخاطر همین از قانون پدرش یعنی نکشتن پیروی میکند. دیمین بلافاصله تبدیل به رابین چهارم نشد. آن موقع تیم دریک نقش رابین را در اختیار داشت و به بتمن کمک میکرد تا اینکه بروس وین به دست دارک ساید کشته میشود.در نتیجه تیم دریک نام رابین قرمز را برای خود برگزیده و تنها با جرم و جنایت مبارزه میکند. خلاصه،بعد از کشته شدن بروس، دیک گریسون(رابین اول)جای بروس را به عنوان بتمن میگرد و آن جا دیمین تبدیل به رابین چهارم میشود و بعد از زنده شدن بروس وین، او بازهم به نقش خود به عنوان رابین ادامه داد. او ماهر ترین رابین از نظر مبارزه است چون توسط خود بتمن، مادرش (تالیا) و دیک گریسون آموزش دیده ولی در مقابل ونوم هیچ شانسی نداره و دیمین قبلا با چنین تهدیدی مواجه نشده است.

 

8- کواسچن

«کواسچن» یکی از بزرگترین مخلوقات استاد «استیو دیتکو» است که وقتی از مارول رفت برای چارلتون کامیکس خلق کرد. دیتکو او را براساس "فلسفه عینیت‌گرایی" (Objectivist philosophy) خلق کرد . یعنی دنیا برایش یا سفید بود یا سیاه. او خبرنگاری بود به نام «ویک سیج» که به لطف ماسک و گازهای مخصوص، نوعی حالت مرموز پیدا میکرد که با استفاده از آن به دنبال حل معماهای جنائی میرفت و علاقه خاصی هم به تئوری های توطئه داره. او در مقایسه با بسیاری از قهرمانان دهه 60 میلادی، خشن تر بود و متدهای خاص خودش را در مبارزه با جانیان داشت. «آلن مور» خالق کمیک تحسین شده "نگهبانان" (Watchmen) اعلام کرده که شخصیت معروفی مثل «رورشاک» را با الهام از روی کواسچن خلق کرده. چون رورشاک هم شخصیتی است که دنیا برایش یا سفیده یا سیاه و حد وسط برایش وجود نداره. وقتی دی سی انتشارات چارلتون را خرید ، کواسچن هم به جمع قهرمانان این شرکت اضافه شد و چند باری هم دی سی اریجین او را تغییر داده ولی از همه محبوب تر همونی هست که استیو دیتکو خلق کرده. علاقمندان به انیمیشن هم به خوبی یادشون هست کواسچن چه شخصیت جذابی در کارتون "جاستیس لیگ" بود. مشکل او در مبارزه با ونوم اینه که نه به اندازه بتمن در مبارزه تن به تن استاده و نه اینکه سلاح های خفن بتمن رو داره. پس شانسی در مقابل ونوم نداره چون باید در برابر او کاملا مسلح بود!

 

7- پیس میکر

https://www.spidey.ir/images/img/content/suicide-squad/facts/-Peacemaker-dc.jpg

یکی از شخصیت های مهم فیلم جوخه خودکشی ساخته «جیمز گان» (James Gunn پیس میکر با بازی «جان سینا» (John Cena) بود. خوشبختانه پیس میکر یکی از شخصیت های جذاب فیلم بود و به لطف بازی فوق العاده جان سینا، به یک شخصیت محبوب و فان تبدیل شد. همچنین  سریال اختصاصی او توسط جیمز گان ساخته، و از شبکهHBO Max  پخش و با استقبال خوبی مواجه شد. پیس میکر قبل از این فیلم هرگز در قالب لایو اکشن حضور نداشته است. او در دنیای کمیک یک شخصیت نگهبان صلح است که حاضر است برای حفظ صلح دست به هر اقدام خشونت آمیزی بزند. ما در این مقاله او را بطور کامل معرفی کرده ایم. پیس میکر هیچ شانسی در مقابل ونوم نداره چون نه به اندازه کافی سریعه و نه قوی و یا باهوش!

 

6- هارلی کویین

هارلی کویین

بدون شک یکی از مشهورترین زوج ابر خبیث در دنیای کمیک بوک، جوکر و هارلی کویین هستند که با ترکیبی از جنون و شیمی خودشان را در دل هواداران کمیک باز کرده اند. درسته که رابطه آنها گاهی اوقات عجیب و ناسالم به نظر میاد ولی شاید دلیلش اینه که دو قاتل روانی اگر با هم زوج تشکیل بدهند قطعا اینطوری با هم رفتار خواهند کرد! عشق آنها وقتی شروع شد که دکتر هارلین کویینزل وظیفه پیدا کرد به عنوان روانپزشک اختصاصی جوکر در تیمارستان آرکهام فعالیت کند. جوکر با چرب زبانی تونست بعد از مدتی کاری کنه که هارلین عاشقش بشه و در نهایت به دستیارش در جرم و جنایت بدل گشت. جالبه که هر دوی آنها در ظاهر از داشتن قدرت های فوق بشری بی بهره هستند ولی ذهن دیوانه و خلاء اخلاقیات باعث شده بسیار خطرناک شوند. هارلی کویین در مبارزه با خیلی از تهدیدات بزرگ تر از خودش پیروز شده و میتونه حریفان خودش رو غافلگیر کنه و سلاح هم داره ولی هر کاری که بکنه نمیتونه در مقابل ونوم دووم بیاره! در واقع او هر چی که رو کنه ونوم بهترش رو انجام میده!

 

5- رد هود

رد هوود

وقتی رابین اول (دیک گریسون) از بتمن جدا شد (به علت اختلافاتی که با بتمن داشت)، بتمن فرد دیگری به نام جیسون تاد را جایگزین او میکند و جیسون به دومین رابین تبدیل میشود. اُریجین و شخصیت جیسون خیلی شبیه به دیک گریسون بود چون هردوشون از سیرک آمده بودند و پدر و مادرشون هم اکروبات باز بودند. تا اینکه او توسط جوکر دزدیده شد. دی سی ان موقع از هواداران درخواست کرد که از طریق رای گیری،خودشون سرنوشت جیسون را رقم بزنند. آن موقع کسی زیاد از جیسون خوشش نمی آمد بخاطر همین طرفداران به مرگ او رای دادند و جیسون در نتیجه ی انفجار بمب، کشته شد ولی بعدا در هیبت رِد هود (Red Hood) به زندگی برگشت. رد هود یک سلاحی داره که شاید روی سیمبیوت ونوم اندکی تاثیر بگذاره: یک باتون برقی! اونقدر هم در مبارزه مهارت داره که اگه نزدیک ونوم بشه بتونه چند تا ضربه بهش وارد کنه ولی حقیقتش او اصلا نمیتونه در مقابل ونوم دووم بیاره! پس ممکنه یک کم شاخ بشه ولی بعد از مدتی ونوم شاخش رو میشکنه!

 

4- گریس چوی

گریس چوی

گریس چوی یک متصدی بار و طرفدار کتاب های کمیک است که علاقه آنیسا پیرس (نفسا ویلیامز) است. او اولین شخصی است که آنیسا در مورد توانایی های خود اعتماد می کند. او دختر بانا آمازون است و قدرت و مقاومت بالایی دارد. او پس از استخدام در آرسنال و نایت وینگ به عضو گروه آوت سایدرز درآمد. او از قوی ترین شخصیت های آوت سایدرز است و مادرش هم که گفتیم که یک آمازون بوده. از نظر زور بازو شاید با ونوم برابری کنه ولی مشکل اینه که فقط زور بازو داره! یعنی سلاح ندازه که باهاش با ونوم بجنگه و این باعث میشه سریع شکست بخوره.

  

3- واندر گرل (کسی سنداسمارک)

واندرگرل

کاساندرا «کَسی» سنداِسمارک که همچنین با عنوان واندر گرل نیز شناخته می‌شود، از قبیله زنان جنگجوی آمازون‌ها است. این شخصیت توسط جان بیرن خلق شده‌است و برای اولین بار، در شمارهٔ 105 از دومین جلد مجلهٔ کمیک‌های واندر وومن در ژانویه 1996 معرفی شد. کَسی یکی از اعضای تیم تایتان‌های نوجوان و سومین فردی محسوب می‌شود که عنوان واندر گرل را یدک می‌کشد و همچنین دستیار واندر وومن است. او یک نیمه خدا و دختر آرس است و قدرتمنده! ولی جوان و بی تجربه است. سلاحی داره به نام کمند رعدآسا که میتونه به ونوم صدمه بزنه ولی مساله اینه که اصلا شاید فرصتش رو پیدا نکنه که علیه ونوم ازش بهره بگیره. چون ونوم خیلی سریعه و با امثال اسپایدرمن جنگیده و به لطف سرعت خودش میتونه واندر گرل را زمین گیر کنه.

 

2- آکوامن

مرد آبی

شاید خیلی از شماها آکوامن را با توانایی مسخره حرف زدن با ماهی ها بشناسید ولی اگر بیشتر دقت کنید میفهمید که آکوامن توانایی های دیگری نیز دارد. آرتور کری ملقب به آکوامن در شماره 73 کمیک More Fun Comics خلق شد و سال آن برمیگردد به 1941. از آن موقع به بعد تبدیل به یکی از قدرتمند ترین اعضای اصلی لیگ عدالت شد.قدرت فرابشری، پوستی بسیار سخت بطوری که بر اثر گلوله و چاقو آسیبی نمیبیند،مهارت های رزمی و توانایی کنترل موجودات دریایی ویژگی هایی هستند که او را به یکی از قدرتمند ترین اعضای لیگ عدالت تبدیل کرده است بطوری که زیر آب هیچ کس حریفش نمی شود و بیرون از آب هم حریف دست و پا بسته ای برای هیچ کس نیست. او قطعا از ونوم قوی تره ولی سریع تر نیست. پس ممکنه اولین مشت رو بزنه ولی ونوم مشت های بعدی رو سریع تر بهش وارد میکنه! سلاح خاصی هم نداره که بتونه باهاش علیه ونوم استفاده کنه!

 

1- هاک من

هاوک من - دی سی

چندین نسخه متعدد را تا به حال از شخصیت های «هاک من» و «هاک گرل» را در دنیای دی سی شاهد بوده ایم. آنها از قهرمانان بسیار قدیمی این شرکت هستند که قدمتشان به دهه 40 میلادی میرسد. اولش به مصر باستان ربط داشتند و انگار روح خدایان مصری در آنها زنده شده بود! ولی در نسخه های بعدی آنها اهل سیاره ای به نام Thanagar بوده اند. در دنیای کمیک، انیمیشن و تلویزیون شاهد بوده نسخه های مختلف بوده ایم ولی چیزی که بین اونا ثابته اینه که هاک من به عنوان شخصیتی مغرور و ناراحت کننده به تصویر کشیده میشه. حتی بخشی از این خصوصیات را در این شخصیت در سریال های "فلش" و "افسانه های فردا" نیز شاهد بوده ایم (به طور مثال روش مستقیم او در توضیح منشا پیچیده Kendra در قیاس با روش های ملایم تر دیگر شخصیت ها). در دنیای کمیک هم هاک من اغلب به عنوان شخصیتی جدی و تا حدی خودخواه و خودکامه به تصویر کشیده شده و به همین دلیل بارها دیده شده که با هم تیمی های خودش مثل «گرین اروو» که افکار لیبرال دارند به مشکل برخورده. کلا شخصیت مستقیمی است که ملایمت و دیپلماسی را نمیتوان در وجودش یافت! سیخکی میره سراغ اصل مطلب! ظاهر و لباسش هم همین رو نشون میده. نوعی نگرش سفید و سیاه به زندگی داره و در برخی از اریجین های او دیده ایم که در سیاره Thanagar یک پلیس زبون نفهم بوده! دی سی شاید بارها و بارها سعی کرده باشه اریجین او را عوض کنه تا بلکه بیشتر به دل خوانندگان بنشینه ولی حقیقت اینه که ما همیشه از عوضی بازی های او در رنج بوده ایم! او در مبارزه با ونوم از قدرت پرواز بهره میبره ولی مساله اینه که سلاح نداره. البته سرسخته و قطعا خیلی دووم میاره ولی در نهایت شکست میخوره.

 

مترجم: آیدا م.

منبعسایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 شخصیت دی سی که دوست داریم با سیمبیوت ونوم پیوند بخورند!

10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 حقیقت مهمی که باید درباره «آنتی ونوم» (ANTI-VENOM) بدانید

10 قدرتی که ونوم دارد ولی کارنیج ندارد!

10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم (SPIDR-MAN VS. VENOM)

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

معرفی 20 قدرت و قابلیت عجیب ونوم!

 15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Lincoln
#1 Lincoln 1400-12-04 08:24
سلام اقای آیدام تو گزینه ی اخر یعنی هاک من شما گفتید که،«اولش به مصر باستان ربط داشتند» شما نوشتید« ربط داشنند» باتشکر از مقاله خوب شما
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#2 Ilia koohbor 1400-12-04 08:40
درود به همه!
مثل همیشه عالی بود خداقوت
ونوم یکی از قوی ترین سیمبیوت هاست ، پس طبیعیه بتونه شخصیت های قوی ای رو شکست بده.
نمونش هم سوپر من (شکستش نداد ولی خیلی باهم درگیر شده بودن فجیع ) پس طبیعیه بتونه شخصیت های قدرتمند دیگه ای رو هم شکست بده.
و در نهایت این که من هیچ وقت شخصیت هاک من رو درک نکردم!هر کجا که دیدمش هر کمیکی که ازش خوندم هر کاری کردم هنوزم نمیتونم درکش کنم و باهاش کنار بیام!
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-12-04 10:40
به نقل از Lincoln:
سلام اقای آیدام تو گزینه ی اخر یعنی هاک من شما گفتید که،«اولش به مصر باستان ربط داشتند» شما نوشتید« ربط داشنند» باتشکر از مقاله خوب شما

آقای آیدام؟!
:lol:
ایشون خانم آیدا محمدی هستند
نقل قول کردن
Frank castle
#4 Frank castle 1400-12-04 12:12
سلام
ممنون بخاطر مقاله
پیروز باشید
نقل قول کردن
AP-omega
#5 AP-omega 1400-12-04 16:08
سلام.
ناگفته نماند ونوم، سوپرمن رو هم مثل @#$% کتک زده!
وقتی هم که سوپرمن رو بزنی ...
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-12-09 00:23
سلام و ممنون
در مورد دیمین و تیم دریک اگه بخوایم بگیم بدون تجهیزات که قطعا ونوم ولی با تجهیزات احتمالا این دو نفر البته بستگی به اسلحه داره
آکومن هم یذره توی این لیست عجیبه البته بگم ادی چون پادشاه سیاه پوش هست خیلی از این افرادی که توی این لیست هستن قویتره به هرحال ادی کسی بود که تونست کارنیج شکست بده یا حتی کنال
جدا از اون بگم خیلی نمیتونم در مورد اینجور چیزا نظر بدم چون تخصص زیادی توی زور بازو و قوی‌تر بودن ندارم خوبه که در مورد شخصیت اطلاعاتی دادین

تشکر و خسته نباشید و پیروز باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید