10 داستان برتر کریون شکارچی در دنیای کمیک

10-سرگئی-کراوینوف-کمیک-کومیک-داستان-کاراون-کریون-شکارچی-هانتر-kraven-the-hunter-بهترین-سرگی-کریونف

به بهانه حضور کریون شکارچی به عنوان یکی از شخصیت های خبیث بازی اسپایدرمن 2 برای کنسول PS5 ، داستان های برتر او را در دنیای کمیک معرفی کنیم.

مقدمه: «سرگی کراوینُف» ملقب به «کِرِیون شکارچی»(Kraven The Hunter)   از دشمنان قدیمی اسپایدرمن است. او یک نجیب‌زادۀ روسی بود که پس  از انقلاب فوریه در روسیه به آمریکا مهاجرت کرد. کریون یک شکارچی حیوانات وحشی بود که برای اثبات برتری‌اش به دیگر شکارچی‌ها، در صدد شکارِ اسپایدرمن برآمد. او کدهای اخلاقی خاص خودش و تعریف مختص به خود را از شرافت و افتخار دارد؛ به همین دلیل اغلب ترجیح می‌دهد به جای استفاده از سلاح گرم، با دست خالی طعمه‌اش را شکار کند. البته باید گفت که او در ابتدای حضورش در دنیای کمیک خبیث چندان جذابی نبود و انگیزه‌های خاصی برای شرارت نداشت؛ اما داستان ماندگار «آخرین شکار کریون» (Kraven’s Last Hunt) بود که کریون را تبدیل به خبیثی درجه‌یک کرد. پس از خودکشی کریون در داستان یادشده، خانوادۀ او در داستانی به نام «شکار بی‌رحمانه» (Grim Hunt)   به وسیلۀ خون «کین» (کلونِ پیتر پارکر) او را به زندگی بازگرداندند. او در سالهای اخیر در داستان «شکارشده»  (Hunted) به نوعی آرک رستگاری خود را طی کرد و جانِ خود را فدا کرد. حال در این مقاله قصد داریم به بهانه حضور او به عنوان یکی از شخصیت های خبیث بازی اسپایدرمن 2 برای کنسول PS5 ، داستان های برتر او را در دنیای کمیک معرفی کنیم.

 

10- شماره 14 از كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

 

اولین حضور کریون در دنیای کمیک در این شماره از "مردعنکبوتی شگفت انگیز" رقم خورد و دیدیم که چطور آفتاب پرست که یکی از قدیمی ترین دشمنان مردعنکبوتی بود تصمیم گرفت برای انتقام گرفتناز یکی از آشنایان خودش به نام کریون شکارچی بخواد تا به آمریکا بیاد و مردعنکبوتی را شکار کنه! (خود آفتاب پرست هم در این راه مشارکت کرد). درسته که برخی از عناصر داستان ممکنه قدیمی شده باشه ولی به خوبی تونست شخصیت کریون را به عنوان یک شکارچی مغرور ولی قدرتمند و مجهز به وسایل و ترفندهای مختلف که سعی میکنه از قبل شکار خودش رو مورد مطالعه قرار بده، به تصویر بکشه. شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

9- کمیک New Avengers 1959

کریون شکارچی عضو یکی از تیم های اونجرز بوده!

کریون شکارچی گاهی اوقات به عنوان یک ضدقهرمان در دنیای کمیک به تصویر کشیده است، نه یک ویلن تمام عیار! به طور مثال سال 2011 مارول یک کمیک 5 قسمتی منتشر کرد که توسط «هاوارد چیکین» طراحی و نویسندگی شد و در آن داستانی را خواندیم که در سال 1959 رخ میداد. «نیک فیوری» در این سال نوعی نسخه اولیه از تیم اونجرز در قرن بیستم میلادی تشکیل داد تا جنایتکاران آلمان نازی را که از دست عدالت فرار کرده و به خاطر جنایات خود در جنگ جهانی دوم محاکمه نشده بودند، شکار کنند. اعضای این تیم عبارت بودند از: نیک فیوری، دام دام دوگان (Dum Dum Dugan)، «سیبرتوث» (دشمن ولورین!)، دومنیک فورچون (یک جایزه بگیر و یکی از شخصیت های قدیمی مارول)، نامورا (از اقوام «نیمور» و از اهالی آتلانتیس)  ، یولیسیس بلاد استون (یک شکارچی هیولا) و سیلور سیبل (پدر «سیلور سیبل» که از متحدین معروف مرد عنکبوتیه و اینجا معرفی شده است)  فانتوم مو طلایی (از قهرمانان دهه 40 میلادی مارول که اینجا معرفی شده است) و البته کریون شکارچی!

 

8- شماره 1 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز سالیانه"

واقعا چه ایده بکری که خبیث های برتر قهرمان را دور هم جمع کنی و اسمشون رو بذاری "شش خبیث" (میدونید که 6 تشکیل دهنده عدد 666 است که میگن عدد شیطانه!). شش دشمن مرگبار مرد عنكبوتی به نام های «دكتر اختاپوس»، «والچر»، «مرد شنی»، «میستریو»، «كریون» و «الكترو» با هم متحد شدند تا او را شكست دهند! البته ایده گروه های ابرخبیث (Supervillian Teams) قبل از شش خبیث هم مطرح شده بود ولی فرق شش خبیث این بود که استیو دیتکو وقتی برای اولین بار در کمیک های اسپایدرمن از آن رونمایی کرد، یک داستان فوق العاده خلق کرد که هنوز هم یکی از بهترین های مرد عنکبوتیه. یعنی قبلا خبیث ها همین جوری دور هم جمع میشدند تا با قهرمان بجنگند بدون اینکه برنامه مشخصی داشته باشند ولی دیتکو اولین حضور آنها را بسیار خوب و حساب شده نشان داد و داستان ماندگاری را خلق کرد که در آن کریون برای نخستین بار در یک گروه ابرشرور ظاهر شد. اولین حضور شش خبیث در دنیای کمیک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

7- شماره 209 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز"

معشوقه کریون شکارچی 

این کمیک هم بسیار مهمه چون شخصیت مهمی به نام «کالیپسو» (Calypso) برای اولین بار در آن خلق شد. البته منشا کالیپسو در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی میگویند او نوعی زامبی زنده است! ولی در هر حال قدرت های جادویی دارد و میتواند حریفان خود را طلسم كند. در واقع به نظر می رسد یک استاد جادوی Voodoo باشد که گفته میشه قدرت های خودش از طریق قربانی کردن خواهر کوچک تر خودش به دست آورده است!  او عاشق «كریون شكارچی» میباشد و حاضر است تا جانش را برای او بدهد. پس از اینكه «كریون» خودكشی كرد، به نیویورك آمد تا از اسپایدرمن انتقام بگیرد. او برای این کار سعی کرد ذهن «لیزارد» را تحت کنترل خودش بگیرد تا از طریق او اسپایدرمن را به قتل برساند. یکی دو باری هم مرده ولی زنده شده و انگار میتونه دیگران را هم زنده کنه! در هر حال در ابتدای این داستان دیدیم که کریون مدتیه از شکار مردعنکبوتی دست کشیده ولی کالیپسو او را دوباره متقاعد میکنه تا بره سراغ مردعنکبوتی ولی در انتها مردعنکبوتی در انتها خیلی سریع دوباره شکستش میده!

 

6- شماره های 16 تا 21 کمیک های Ultimate Spider-Man

شماره های 16 تا 21 کمیک های Ultimate Spider-Man

در دنیای آلتمیت سرگی کراوینف اصلیتی روسی – استرالیایی داشت و مجری یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما (TV reality show) بود. در این برنامه او حیوانات خطرناک را شکار میکرد و قصد داشت تا اسپایدرمن را نیز به طور پخش مستقیم شکار کند تا محبوبیت برنامه اش را بالا ببرد. ولی فقط با یک مشت از او شکست خورد و آبرویش رفت! پس تصمیم گرفت تا DNA خود را از نظر ژنتیکی دستکاری کند تا به قدرت های فوق بشری دست یابد و به این ترتیب به هیولایی گرگ مانند تبدیل شد (عکسش اینجاست) و به دلیل همین دستکاری ژنتیکی توسط نسخه اونجرز (که در این دنیا با نام ultimates شناخته میشوند) دستگیر و به مقر شیلد فرستاده شد (بعدا او از حالت گرگی خودش خارج شد). ضمنا او عضو گروه "شش نهایی" هم بود. در هر حال به نظرم اولین حضور کریون در کمیک های Ultimate Spider-Man جالبه و ایده ی باحالی داره که شاید برای دنیای امروز ملموس تر باشه. مخصوصا اینکه او با این همه ادعا و هارت و پورت فقط با یک ضربه ی مردعنکبوتی نقش بر زمین میشه و حسابی حالش جلوی هواداران و دوربین های تلویزیونی گرفته میشه! شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

5- مردعنکبوتی: داستان زندگی

  کریون دنیای شماره 19529 

داستان برتر "داستان زندگی مرد عنکبوتی" (که اینجا در سایت ما ترجمه شده است) در واقع دنیایی موازی را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. در این دنیا وقتی کریون سعی کرد پیتر پارکر را زنده به گور کند، سیمبیوت فضایی که به پیتر پیوند خورده بود بهش کمک کرد تا فرار کنه و اگر مری جین به موقع از راه نرسیده بود مجبورش کرده بود تا کریون را بکشه! پس از این قضیه کریون حس کرد به هدفش دست پیدا کرده و داشت آماده میشد تا خودکشی کنه (چون به سرطان هم مبتلا شده بود). اما سیمبیوت بهش پیوند خورد. در سال 2019 این کریون در حالی که هنوز با سیمبیوت پیوند خورده بود به پیتر و مایلز مورالز در ایستگاه فضایی دکتر دووم حمله کرد. وقتی هم که شکست خورد دیدیم که چیزی جز یک اسکلت از کریون باقی نمانده! این داستان را میتوان بهترین حضور کریون در یک داستان دنیای موازی دانست.

 

4- شکار بی رحمانه (Grim Hunt)

کمیک grim hunt

در داستان «شکار بی رحمانه» می بینیم که در نهایت، کشمکش های بین خانواده کریون و عنکبوتی ها به اوج خودش میرسه و یک جنگ بین شون درمیگیره که منجر میشه به مرگ دردناک یک سری از اعضای هر دو سمت ! این اتفاق باعث میشه که مرد عنکبوتی بار دیگه به قصد انتقام لباس سیاه رنگ خودش رو به تن کنه و رنگ و اتمسفر داستان رو سمت تاریکی ببره (کلاً انگار پیتر دنبال بهونه س که یه چیزی بشه تا سریعاً بره سراغ این لباس !) بسیاری معتقدند که آرک استوری Grim Hunt خشن ترین داستان مرد عنکبوتیه و بیشتر از هر داستان دیگه ای، دردنده خویی و خشونت اسپایدی رو به تصویر میکشه. حتی توی یکی از صفحات این کمیک می بینیم که او به خاطر انتقام مرگ کین، گوشت صورت یکی از اعضای خانواده کریون رو با دستای خالی از جا می‌کَنه و یک پانل به شدت خونین و دارک به وجود میاره ! درنهایت، مرد عنکبوتی توی این نبرد علیه کریون پیروز میشه اما قبل از اینکه بُکُشتش، خبر از آینده ای تاریک بهش میرسه که در اون مرد عنکبوتی تبدیل به یک قاتل منفور شده (این مقاله را بخوانید)! به همین دلیل هم اسپایدی -علی رغم میل باطنی- از کشتن کریون منصرف میشه و بهش یه فرصت دوباره میده.

 

3- چه می‌شد اگر «اسپایدرمن» دست به قتل «کریون شکارچی» می‌زد؟

چه می‌شد اگر «اسپایدرمن» دست به قتل «کریون شکارچی» می‌زد

همانطور که در مورد قبلی گفته شد طی وقایع رویداد "شکار بی‌رحمانه"،  کریون شکارچی که توسط خانواده‌اش زنده شده بود دریافت که فقط و فقط می‌تواند به دست اسپایدرمن کشته شود.  وقایع شکار بی‌رحمانه نیز همگی طوری تنظیم شده بودند تا اسپایدرمن در آخر به سیم آخر زده و کریون را بکشد. در دنیای اصلی، با اخطار به موقع «مادام وب»، خوش‌بختانه این سناریو شکست خورد و اسپایدرمن دست‌اش را به خون کریون آلوده نکرد. امّا در کمیک What If? Spider-Man  که داستانش در دنیایی موازی جریان داشت، وقایع طور دیگری رقم خوردند. کریون اسپایدرمن را مجبور کرد که با نیزه‌اش او را بکشد و داستان میخواست بگه اگر روزی اسپایدرمن در دنیای اصلی دست به قتل بزند چه بر سرش خواهد آمد. او در دنیای موازی سپس به سرعت خانوادۀ کراوینف را از پا درآورد و پیش مری‌جین برگشت. مری‌جین که صبح روز بعد متوجه شد که پیتر دست به چه کاری زده، از او هراسان و باعث شد که پیتر عصبانی شود و زندگی‌اش به عنوان اسپایدرمن را به زندگی شخصی‌اش ترجیح دهد. او که رابطه‌اش با دنیای اطراف‌اش را به کلّی قطع کرده بود، اتصال‌اش به «شبکۀ تار و پود هستی» را از دست داد که موجب از دست‌دادن «حس عنکبوتی‌اش» شد. مری‌جین ابتدا امید داشت که با کمک «زن‌عمو می» و «هری آزبورن»، بتواند پیتر را به حالت عادی بازگرداند؛ تا این‌که اسپایدرمن به زندان «رافت» حمله‌ور شد و «نورمن آزبورن» را کُشت. پس از مشاجره‌ای بین پیتر و ام‌جی، او هویت «اسپایدرمن» را هم کنار گذاشت و خود را «شکارچی» (the Hunter) خواند. «جسیکا کارپنتر» تلاش کرد به کمک «ونوم»، «آنتی‌ونوم» و «اسپایدروُمن» با پیتر مقابله کند؛ امّا خانوادۀ کراوینف که خدمت‌کارِ اسپایدرمن شده بودند، مشکل‌ساز شدند. وقتی کارپنترِ مجروح، «آنیا کورازون» را به میدان نبرد تله‌پورت کرد، همه به جز پیتر کشته شده بودند! با این‌که پیتر داشت به آنیا غلبه می‌کرد و داشت با تفنگِ کریون او را می‌کشت، آنیا در لحظۀ آخر سرِ تفنگ را به سوی پیتر برگرداند و باعث شد او کور شود. مری‌جین هم پیتر را ترک کرد و در آخر تنها دل‌خوشیِ او این بود که آنیا جایگاه اسپایدرمنِ حقیقی را در شهر گرفته است...

 

2- شکار شده (Hunted)

شکار شده

وقتی پس از ده سال دن اسلات بالاخره (!) از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز کنار رفت، مارول اعلام کرد که نویسنده جدید به نام «نیک اسپنسر» قراره جانشین او بشه . اسپنسر قبلا با رویداد معرکه "امپراتوری مخفی" نشان داده بود قابلیت های بسیار زیادی داره. اوج داستان های اسپنسر در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز را در رویداد معرکه ای به نام "شکار شده" شاهد بودیم که  در آن کریون شکارچی بازگشت  و البته پایان شکوهمندی داشت! کریون در این داستان نقشه پیچیده ای ریخته بود تا به اهداف خودش برسه و همه شخصیت های خبیثی که تِم حیوانی یا قدرت حیوانی داشتند را زیر یک سپر انرژی غیر قابل نفوذ در پارک مرکزی نیویورک جمع کرده بود و از ثروتمندان کشور دعوت کرده بود تا آنها را شکار کنند ولی در اصل میخواست از همه آنها انتقام بگیرد!  ناگفته پیداست که پای مرد عنکبوتی خیلی زود به داستان باز شد و در نهایت دیدیم که مثل خیلی از شخصیت های دارای تم حیوانی   اسیر شد و در انتهای داستان دکتر کانرز (لیزارد)  در کنار مرد عنکبوتی در سلولی به طور زنده روی مانیتور شاهد بودند که بیلی کانرز (پسر دکتر کانرز که به موجودی لیزارد مانند تبدیل شده) به همراه گربه سیاه در حال شکار شدن توسط افراد کریون هستند. سپس کانرز متوجه شد که پسر کریون میخواد بیلی را بکشه و از اسپایدرمن خواست تا تراشه را از گردنش خارج کنه تا بتونه به لیزارد تبدیل بشه و پسرش رو نجات بده. اسپایدرمن در دو راهی گیر کرده بود چون میدونست با این کار ممکنه کانرز فلج بشه ولی این کار رو کرد. تا اینکه مشخص شد کل این سناریو عمدا از سوی کریون زمینه چینی شده بود تا اسپایدرمن رو به جنگجوی بی رحمی که میخواست تبدیل کنه. ولی اسپایدرمن تسلیم نشد و با کریون جنگید و اصرار او روی اخلاقیات و نجات جان عزیزانش سرانجام کریون را متوجه اشتباهات خودش کرد و او فهمید که در تمام این سالها بزرگترین حیوانی که باید شکار میکرده، خودش بوده! بدین ترتیب اسپایدرمن را در عملی فداکارانه آزاد کرد تا به عزیزانش برسه و سپس رفت و لباس سیاه رنگ مرد عنکبوتی را پوشید تا پسرش او را با اسپایدرمن واقعی اشتباه بگیره و اینگونه پسرش او را در مبارزه کشت و نفرین هم از روی او برداشته شد (چون در واقع با پوشیدن لباس اسپایدرمن بود که زمینه کشته شدن او فراهم شده بود). شما میتونید این داستان برتر را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

1- آخرین شکار کریون (Kraven’s Last Hunt)

آخرین شکار کریون

این کمیک بوک نه تنها از نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان دارک ترین داستان مرد عنکبوتی شناخته میشه، بلکه یکی از دارک ترین و تیره ترین داستان های کل ماروله. ماجرا حول کریون شکارچی میچرخه، از دشمنان قَدَر مرد عنکبوتی با ذهنی پیچیده و تاریک و قواعد اخلاقی خاص ! او که پیش از این بارها و بارها توسط اسپایدی شکست خورده بود، حالا توی این داستان بالاخره موفق میشه تلافی کنه و اول مرد عنکبوتی رو نصفه و نیمه میکشه، بعد زنده به گورش میکنه، بعد هم لباس اسپایدی رو به تن میکنه و جای او رو میگیره تا ثابت کنه قهرمان بهتریه ! «آخرین شکار کریون» پره از تصاویر و لحظات دلهره آور و ناگوار ! مثل اون پانلی که کریون با حرص و ولع شروع میکنه به خوردن عنکبوت های زنده ! یا اونجایی که اسپایدی بعد از دو هفته ی تمام زیر خروار ها خاک و گل، ذره ذره با تقلّا بیرون میاد ! یا اون صحنه ی حال به هم زنی که اون موجود موش مانند که با اسم «ورمین» شناخته میشد، آدم خواری میکنه ! لازم به ذکره این کمیک علاوه بر فضای هولناک و سبک طراحی تاریک و منحصر به فردی که داره، از نظر داستانی هم بارها مورد تعریف و تمجید منتقدین قرار گرفته؛ ترکیب بی نظیری از لحظات و حال و هوای سوپرهیرویی و فضای ادبی در این داستان وجود داره که باعث شده همیشه ازش به عنوان یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی یاد بشه. میتونید در اینجا از خوندن این داستان به زبان فارسی لذت ببرید.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور "شش خبیث" (SINISTER SIX) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" بدانید

10 اسپویل بزرگ مرد عنکبوتی 2 (بازی ویدئویی 2023) + لینک دانلود و تماشا

نگاهی متفاوت به اولین تریلر "کریون شکارچی"

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

نسخه های عجیب و غریب از کریون شکارچی در دنیای کمیک!

اولین حضور کریون شکارچی در دنیای کمیک ترجمه شد: شماره 15 از "مردعنکبوتی شگفت انگیز"

قسمت آخر از كمیك "آخرین شكار كریون" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

رویداد بزرگ مرد عنکبوتی در سال 2019 (شکار شده /HUNTED ) - کامل + لینک دانلود

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن زنده به گور میشود!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : كریون شكارچی (KRAVEN THE HUNTER)

سونی یک فیلمنامه نویس را برای فیلم اختصاصی "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER) استخدام کرد!

10 خط داستانی که مارول و سونی میتوانند برای دنباله فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" مورد استفاده قرار دهند

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (KRAVEN THE HUNTER)

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 32

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» (MADAME WEB) بدانید

لحظات ماندگار کمیک های مرد عنکبوتی: کین جان پیتر پارکر را نجات میدهد!‎

چه می‌شود اگر قهرمانان مارول دشمنان‌ خود را به قتل برسانند؟

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1402-08-06 01:58
سلام و عرض ادب خدمت آقای ترابی.
مقاله خیلی خوبی بود و واقعا داستان آخرین شکار کریون یکی از جذاب ترین داستان های اسپایدرمن با حضور این شرور به حساب میاد.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#2 The Spectacular Burmun 1402-08-06 06:26
مقاله بشدت جذابی بود و رتبه بندی منصفانه با دلایل منطقی داشت که دیدم اکثر کمیک هارو خوندم و دیدم موافقم.
اولین حضورش رو که خودم نقد کردم و از خجالتش در اومدم(مخصوصا از خود کاراکترش) و اولین حضور شش خبیث رو نخوندم،ولی احساس میکنم با بودن کاراکتر هایی مثل میستریو یا داک آک یا والچر و سندمن ازش لذت بیشتری ببرم.
رتبه سوم هم...در نظرم خداست ولی هرگز به رتبه اول نمیرسه.داستان برخی ایرادات جزئی هم داشت ولی بیشتر از همه پایانش و تم دارکش رضایت‌بخش بود(برای اولین بار بود که دشمنی از اسپایدی ریشه در علم نداره و داستانش خفن میشه.حالا بماند نظر شخصی خودم)
ممنون از نگارش این مقاله.
نقل قول کردن
kanki
#3 kanki 1402-08-06 10:39
کمیک بوک the last hunt نه تنها یکی از بهترین کمیک بوک های مردعنکبوتیه بلکه از خوبای تاریخ هم هست و واقعا کریون رو از یه خبیث درجه دوم به یه شخصیت خاکستری چند لایه تبدیل کرد که تا مدت‌ها در اذهان باقی میمونه
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#4 ادریس نصراللهی 1402-08-06 17:21
آقای ترابی توی مورد دهم لیست کلمه * گرفتن از * رو * گرفتناز * نوشتید و خواستم بگم که اصلاح اش کنید
به شخصه همیشه به دلایل مختلف از کریون خوشم میومده و شاید مهم ترین دلیلش ارتباط اون با حیوانات باشه چون خیلی حیات وحش و جانوران رو دوست دارم
بعد از خوندن داستان های برتر با حضور کریون شکارچی در سایت شما و تماشای حضور اثر گذارش در بازی مارول اسپایدرمن ۲ و سایر اختباص های برتر حتی بیشتر از قبل جایگاه خواصی در ذهن من پیدا کرده
یادش بخیر اولین بار در سریال انیمیشنی اسپایدرمن : مجموعه کارتونی ( دهه ۹۰ میلادی ) باهاش آشنا شدم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45