15 نبرد برتر ابرقهرمانان دنیای کمیک با دایناسور!

15 نبرد برتر ابرقهرمانان دنیای کمیک با دایناسور!

این مقاله به مناسبت اکران فیلم "دنیای ژوراسیک: قلمروی سقوط کرده" (Jurassic World: Fallen Kingdom) تقدیم شما میشود.

مقدمه: اون قدیما میگفتن دو تا چیز هست که اگه روی جلد کمیک بوک قرار بگیره باعث فروشش میشه: 1- گوریل یا میمون 2- دایناسور! همه ما عاشق دایناسورها هستیم و البته همه ما عاشق ابرقهرمانان هستیم . پس دیدن مبارزه بین ابرقهرمانان کمیک بوکی با دایناسورها دو برابر بیشتر لذت داره! و جای تعجبی نداره که از دوران عصر نقره ای کمیک بوک یعنی از اوایل دهه 60 میلادی شاهد حضور دایناسورها در دنیای کمیک و مواجه آنان با ابرقهرمانان بوده باشیم. در این مقاله به نقل از سایت CBR به 15 مبارزه برتر بین ابرقهرمانان کمیک بوکی و دایناسورها میپردازیم.

نکته مهم: در این مقاله تمرکز اصلی روی ابرقهرمانان است و بنابراین شخصیت هایی مثل «تارزان»، «کونان» و «توراک» (Turok) و ... که بارها و بارها با دایناسورها جنگیده اند مورد اشاره قرار نمیگیرند.

 

- واندروومن یک «تی – رکس» را رام میکند!

واندروومن یک «تی – رکس» را رام میکند!

یکی از  مبارزات به یاد ماندنی دایناسوری را در سال 1958 و در شماره 97 از کمیک Wonder Woman شاهد بودیم. یکی از دانشمندان "تمیسکیرا" ماشینی خلق کرد که باهاش میشد فهمید و حس کرد که کی در کجا دچار مشکله و بنابراین واندروومن میتونست خودش رو سریع بهش برسونه! این ماشین او را به دوران ما قبل تاریخ برد و متوجه شدیم اون ندای درخواست کمک از گذشته رسیده. بعدش دید که یک سری انسان اولیه مورد تعقیب یک دایناسور "تی – رکس" (T-Rex) قرار گرفته اند (تی رکس در واقع مختصر شده "تیرانوسوروس"، میباشد که دایناسور گوشتخوار و بسیار خطرناکی بود از دورهٔ "کرتاسه") . بعدشم واندروومن او را رام کرد! (از کمند جادویی و زور بازوی خودش بهره گرفت).

زن شگفت انگیز دایناسور

از اون موقع به بعد باز هم شاهد رام کردن دایناسورها در دنیای کمیک های ابرقهرمانی بوده ایم!

(با تشکر از آقای «احمد فقیه» به خاطر سانسور عکس کاور این کمیک. کلا هر وقت تو مقاله هامون به یه عکس از واندروومن نیاز پیدا میکنیم باید دنبال یک گرافیست هم بگردیم که سانسورش کنه!)

 

15- مردان ایکس در "سرزمین وحشی ها"

 مردان ایکس در "سرزمین وحشی ها" 

یکی از نخستین مبارزات دایناسوری را در سال 1965 و در شماره 10 کمیک X-Men شاهد بودیم. در این کمیک مردان ایکس با یکی از قهرمانان قدیمی و تارزان مانند (!) مارول به نام «کیزار» (Ka-Zar) ملاقات میکنند. محل ملاقات هم طبق معمول جایی است به نام «سرزمین وحشی ها» یا Savage land. در دنیای مارول سرزمین وحشی ها میلیون ها سال پیش به دست بیگانه های فضایی در منطقه قطبی ایجاد شد و در آن موجودات ماقبل تاریخ مثل دایناسور زندگی میکنند. و همین بهترین بهانه است برای اینکه هر از گاهی قهرمانان مارول به آنجا سفر کنند و با دایناسورها درگیر شوند. در هر حال در این داستان مردان ایکس با دایناسورها مبارزه کردند و «جین گری» را که آن موقع اسمش بود «مارول گرل» (Marvel Girl) از دست یک قبیله غار نشین نجات دادند!

ایکس من دایناسور

 

14- سوپرگرل علیه برانتوسور

سوپرگرل بر علیه برانتوسور

در شماره 259 از کمیک Action Comics که سال 1959 منتشر شد، «سوپرگرل» یک مشکلی داشت. این مشکلش ربطی به سنگ "کریپتونایت" یا «لکس لوثر» نداشت! بلکه او حوصله اش سر رفته بود! میخواست مثل سوپرمن با جنایت مبارزه کنه ولی قول داده بود وارد عمل نشه . بنابراین سفر زمانی انجام داد و به دوره ما قبل تاریخ رفت. بعد یک دایناسور از نژاد " برانتوسور" دید و سعی کرد رامش کنه! (درست مثل مورد واندروومن). سوپرگرل سوارش شد و تونست این دایناسور رو به نوعی به خیوان خانگی خودش تبدیل کنه! (کلا سوپرگرل حیوون خانگی دوست داره!).

سوپرگرل دایناسور

بعدش به عنوان یک وسیله نقلیه ازش استفاده کرد تا یک سری غارنشین رو به اون سوی رودخانه ببره!

 

13- ثینگ علیه تی – رکس

 ثینگ بر علیه تی – رکس

واقعا آیا چیزی با حال تر از صحنه مشت زدن یک ابرقهرمان به دایناسور وجود داره؟ سال 1975 و در شماره 161 کمیک Fantastic Four دیدیم که دنیای مارول مورد هجوم دنیاهای دیگه قرار گرفته. «هیومن تورچ» رفت به بعد پنجم و دید که مورد حمله روبات هایی از دنیای شماره 721 قرار گرفته. در همین زمان ، «ثینگ» به دنیای شماره 721 سفر کرد و دید "وایکینگ" ها ، یک تی – رکس و یک دایناسور پرنده بهش حمله کرده اند. او با یک مشت قوی تی – رکس را نقش بر زمین کرد.

پچهار شگفت انگیز، دایناسور

ولی بعدش به خاطر گاز بیهوش کننده، بر زمین افتاد و فهمیدیم که دنیای شماره 721 میخواد به دنیای ما حمله کنه و ...

 

12- فلش علیه دایناسورهای باهوش!

فلش بر علیه دایناسورها

سال 1979 و در شماره 269 از کمیک The Flash، «فلش» و «کید فلش» از تردمیل کیهانی خود استفاده و به گذشته سفر کردند و به دوران دایناسورها رسیدند . همانطور که در این داستان ها متداول است، اونا فورا به یک دایناسور برخورد کردند. کید فلش گیر یک دایناسور آبی افتاد ولی به لطف سرعت بالای خودش او را شکست داد.

کید فلش

بعد فهمیدند که دایناسورها دارند خیلی هوشمندانه عمل میکنند! مثلا روی طعمه ها سنگ مینداختند یا از برگ درخت مو برای بالا و پایین رفتن استفاده میکردند! سپس فهمیدند که بیگانه های فضایی هوش آنها را بالا برده اند تا به گونه زنده غالب در روی کره زمین تبدیل شوند. بنابراین فلش و کید فلش اونا رو شکست دادند و انسان ها دوباره نژاد برتر شدند!

 

11- هالک علیه تی – رکس

کمیک هالک

سال 1997 و در شماره 454 از کمیک Incredible Hulk، مارول دوباره به "سرزمین وحشی ها" بازگشت. در این داستان که «ولورین» هم در آن حضور داشت، «هالک» به قطب رفت و سر از این سرزمین درآورد. اونجا با یک تی – رکس درگیر شد و اون رو کشت و بنابراین مردم قبیله ای که در آن سرزمین بود بهش لقب قهرمان دادند. بعدش قبیله دوستدار هالک با یک قبیله دیگه (که توسط «کیزار» رهبری میشد) درگیر شد و در ادامه یک تی - رکس دیگه به هالک حمله کرد تا انتقام اون تی – رکس قبلی رو بگیره! البته مبارزه خاصی نبود و این تی – رکس جدیده فقط هالک رو گذاشت دهنش و تکونش داد و به اون طرف جنگل پرتش کرد!

هالک دایناسور

ولی لااقل هر دو قبیله با هم متحد شدند!

 

10- پلنگ سیاه علیه تی – رکس

 پلنگ سیاه بر علیه تی – رکس

در شماره 14 از کمیک Jungle Action ، «پلنگ سیاه» وارد یک دره متروکه در آفریقا شد به نام «دره مارها» . در این مکان دایناسورها همچنان در قید حیات بودند. در واقع دشمن اصلی او به نام «اریک کیل مانگر» نیز تونسته بود این دره رو پیدا کنه و میخواست با استفاده از موجودات داخل دره، "واکاندا" رو تصرف کنه. در هر حال پلنگ سیاه با نوعی تی –رکس شاخدار روبرو شد که سعی کرد بخورتش!

پلنگ سیاه دایناسور

ولی او فرار کرد و سپس مثل منجنیق یک سنگ رو به سمت ایشون پرتاب و جمجمه اش را خرد کرد!

 

9- مردان ایکس علیه تی – رکس

مردان ایکس بر علیه تی – رکس

آقا کلا انگار کل این مقاله شده مبارزه با تی – رکس! خداییش هم در بین دایناسورها تی رکس از همه وحشی تر و باحال تره! سال 1993 و در شماره 69 از کمیک Wolverine شاهد بودیم که سه تن از اعضای مردان ایکس بار دیگر به «سرزمین وحشی ها» رفتند. «جوبیلی»، «روگ» و «ولورین» یک ماموریت مخفی داشتند تا دنبال یک دشمن قدیمی بگردند. ولی خیلی زود یک تی – رکس عظیم بهشون حمله کرد. «روگ» بهش مشت زد ، ولورین بهش خنجر زد و جوبیلی هم ... آم ... بهش چند تا فشفشه زد!!! (اینجا گفته بودم قدرت های جوبیلی چقدر بیخوده!).

ایکس من دایناسور

بعدشم فهمیدند که بومی های منطقه برای یکی از دشمنان قدیمی مردان ایکس به نام «سارون» (Sauron) کار میکنند. «سارون» هم در نوع خودش خبیث جالبیه چون ظاهرش مثل یک دایناسور پرنده میمونه ولی در اصل یک دکتره به نام «کارل لایکوس» (Karl Lykos) که مثل یک خون آشام میمونه که به جای خون، انرژی دیگران رو جذب میکنه!

 

8- پیرمردانی  به نام لوگان و هاکای علیه "ونوم رکس"!

دایناسور ونومی

گفتیم که تی – رکس از همه دایناسورها باحال تره. پس ببینید اگه با سیمبیوت ونوم ترکیب بشه دیگه چی میشه! ما در کمیک شگفت انگیز "پیرمردی به نام لوگان" که در اینجا در سایت ما ترجمه شده دیدیم در آینده ابرشروران تونسته اند بر ابرقهرمانان پیروز شوند و ولورین هم بازنشسته شده و با زن و بچه اش سعی داره زندگی آرامی داشته باشه ولی اتفاقاتی میفته که مجبور میشه دوباره به عرصه برگرده. سپس به همراه «هاکای» به سفر میره تا کاری رو انجام بده. در بخشی از داستان ماشین اونا که در واقع همون «ماشین عنکبوتی» هستش مورد حمله یک تی – رکس قرار میگیره که از سرزمین وحشی ها آزاد شده. تازه، با سیمبیوت ونوم هم پیوند خورده!!! هاکای سعی میکنه با مسلسل بهش شلیک کنه ولی فایده ای نداره.

تا اینکه «بلک بولت» سر میرسه و با صوتش او را از پا در میاره! واقعا شگفت انگیز بود!

 

7- سوپرمن و پاورگرل  علیه دایناسورهای جادویی!

 سوپرمن و پاورگرل بر علیه دایناسورها

سال 2011 و در شماره 22 از کمیک Power Girl ، سوپرمن و پاورگرل متوجه شدند که انواع و اقسام موجودات ماقبل تاریخ در شهر پرسه میزنند و رفتند که باهاشون بجنگند. ولی این نبرد یک کم عجیب بود چون قهرمانان داستان به سختی میتونستند صدای یکدیگر رو بشنوند! ضمن اینکه این دایناسورها بیش از حد قوی بودند. وقتی تونستند به سوپرمن و پاورگرل ضربه بزنند و باعث بشوند تا خونریزی کنند معلوم شد توسط جادو ساخته شده اند!

دایناسور جادویی

و میدونید که اهالی کریپتون نسبت به جادو آسیب پذیر هستند.

(و باز هم تشکر از آقای فقیه به خاطر سانسور لباس «پاور گرل»!) 

 

6- کاپیتان آمریکا و هاکای علیه دایناسورهای جهش یافته!

 کاپیتان آمریکا و هاکای بر علیه دایناسورهای جهش یافته!

سال 2012 و در شماره 630 از کمیک Captain America and Hawkeye شاهد تیم آپی بین کاپیتان آمریکا و هاکای بودیم. آنها مشغول بررسی ناپدید شدن دو فعال محیط زیست بودند که با کلی دایناسور جهش یافته مواجه شدند که توسط یک خبیث دایناسور مانند به نام «استگران» (Stegron) خلق شده بودند (در این مقاله گفتیم که استگران یکی از بیخود ترین دشمنان مرد عنکبوتیه!) . در واقع او DNA دایناسورها را با نژادی از بیگانگان فضایی که قابلیت تغییر ظاهر داشتند ترکیب کرده بود!

کاپیتان امریکا دایناسور

استگران حتی تونست کاپیتان آمریکا را هم نوعی دایناسور بکنه! ولی در نهایت قهرمانان داستان بر دایناسورها پیروز شدند.

 

5- ولورین علیه ولاسیرپتر

ولورین بر علیه ولاسیرپتر

"ولاسیرپتر" (Velociraptor)  یک دایناسور کوچک و سریع بود که ۷۵ تا ۷۱ میلیون سال پیش زندگی می کرد. در شماره 1 از کمیک Savage Wolverine شاهد بازگشت ولورین به سرزمین وحشی ها بودیم. او اولش در این سرزمین بیدار شد در حالی که نمیدونست چطور به آنجا آمده. فورا هم توسط یک ولاسیرپتر مورد حمله قرار گرفت که در نوع خودش جالب و متنوع بود چون دیگه خسته شده بودیم از بس مبارزه بین ابرقهرمانان و تی – رکس دیده بودیم!

ولورین دایناسور

ولورین بعدش با چند تا دایناسور دیگه هم مبارزه کرد و تونست ماموریت خودش را که پیدا کردن چند مامور "شیلد" بود ، به پایان برسونه.

 

4- هالک علیه «دویل دایناسور»!

 هالک بر علیه «دویل دایناسور»!

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودم، «دویل دایناسور» (Devil Dinosaur) یک دایناسور قرمز رنگ از نژاد "تیرانوسوروس رکس" است که در دنیای دیگری متولد شده و نوعی ارتباط تله پاتیک با پسری از نسل انسان های اولیه به نام «مون بوی» داشت. آنها با هم رفقای صمیمی بودند. دویل دایناسور یک دایناسور جهش یافته است و به همین خاطر از هوش و شعور بالایی برخورداره. ضمن اینکه در دنیای خودش با هجوم موجودات فرا زمینی هم مقابله کرده! بعدها جادوگری به نا «جنیفر کیل» (که اینجا درباره اش توضیح داده ایم) دویل دایناسور را به دنیا و زمان ما آورد . بعدش هم برخی قهرمانان مارول او و «مون بوی» را به "سرزمین وحشی ها" بردند تا در آنجا آزادانه زندگی کنند. در حال حاضر دویل دایناسور با دختری بسیار باهوش از نژاد "نا انسان ها" (Inhumans) به نام Lunella Lafayette ملقب به «مون گرل» (Moon Girl) دوست شده. سال 2005 و در شماره 1 از کمیک Marvel Monsters شاهد رویارویی دویل دایناسور با هالک بودیم!

مبارزه هالک

در این داستان دیدیم که دو تن از نژاد "سلستیال ها" (Celestials) یک رقابتی ترتیب دادند تا ببینند کی قوی تره! بنابراین مسابقه ای بین هالک و دویل دایناسور برگزار کردند. این کمیک بوک سراسر اکشن، مبارزه زیبایی را نشان میداد. نکته مهم درباره این کمیک اینه که طراحش کسی نبود جز «اریک پاول» (Eric Powel) که شخصیت بسیار عالی و محبوبی به نام The Goon رو برای انتشارات "دارک هورس" خلق کرده که واقعا داستان های جالب و خلاقانه ای داره.

 

3- موج بعدی علیه «دویل دایناسور»!

 موج بعدی بر علیه «دویل دایناسور»!

در دنیای مارول گروهی است به نام «موج بعدی» یا Nextwave که تشکیل شد تا با کارفرمایان سابق خود مبارزه کنند که در واقع سازمانی بود به نام Beyond Corporation. اعضای گروه سعی کردند جلوی این سازمان را بگیرند تا از هیولاهایی مثل «فین فنگ فوم» (که در اینجا معرفی شده) به عنوان سلاح های کشتار جمعی استفاده نکنه. در شماره 12 از کمیک Nextwave فهمیدیم که این سازمان توسط «دویل دایناسور» رهبری میشه. او این سازمان رو درست کرده بود تا از طریق اون تمام پستانداران جهان رو بکشه! موج بعدی در نهایت او را شکست داد و واقعا دیدن مبارزه ابرقهرمانان با یک دایناسور ناطقی که تفنگ با خودش حمل میکنه و لباس بر تن داره خیلی منحصر به فرده! اینم بگم که بعدا گفته شد این دویل دایناسوری نبوده که ما میشناسیم بلکه کلونی از اون بوده و به همین دلیل خبیث شده بوده!

 

2- خانواده سوپرمن علیه دایناسورها

 خانواده سوپرمن بر علیه دایناسورها

در سری کمیک های "ریبرث" (Rebirth) دی سی، سوپرمن به همراه سگ خودش ، «کریپتو» ، و پسرش «سوپربوی» برگشته و در شماره 8 از کمیک Superman در سال 2016 شاهد بودیم که به خاطر یک آزمایش علمی به جزیره به نام جزیره دایناسورها رفتند و با دایناسورهای پرنده مبارزه کردند. بعدش در شماره 9، با گوریلی جنگیدند که چشم مصنوعی داشت که هیولاهای جزیره را کنترل میکرد. 

سوپرمن دایناسور

پس حدس میزنید که سوپرمن و خانواده اش با انواع و اقسام دایناسور و هیولا مبارزه کردند و در نهایت به دنیای عادی برگشتند.

 

1- ددپول و دیگر قهرمانان مارول علیه دایناسورهای ونومی!

ددپول و دیگر قهرمانان مارول بر علیه دایناسورهای ونومی!

ایده ترکیب سیمبیوت ونوم با دایناسور اولین بار در سال 2004 و شماره 50 از کمیک Cable and Deadpool کشف شد! در شماره قبلی «ددپول» به سرزمین وحشی ها رفته بود و به طور تصادفی یه عالمه دایناسور رو به منهتن نیویورک تله پورت کرد! خیلی زود هم این دایناسورها با سیمبیوت ونوم پیوند خوردند. ما اسپایدرمن، میز مارول، اسپایدر وومن و چهار شگفت انگیز رو دیدیم که به همراه ددپول با این دایناسورها جنگیدند و ما شاهد برترین و باحال ترین نبردهای بین قهرمانان و دایناسورها در تاریخ دنیای کمیک بودیم.

مرد عنکبوتی دایناسور

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 کمیک "تهاجم هیولاها" (MONSTERS UNLEASHED) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr.Riddler
#1 Mr.Riddler 1397-04-05 15:05
:eek: اقای ترابی شما انسان نیستید، فرا بشر هستید. :eek: واقعا چطور میتونید هر روز یه مقاله بنویسید با این کیفیت؟ چطور میتونید بابت هر مناسبتی یه تاپ لیست بدید بیرون؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-04-05 15:06
عجب مقاله ای بود... خسته نباشید...
حتی برای دنیای ژوراسیک هم مقاله کار کردید ؟ ایول !
تمام گزینه ها عالی بودن، من از نبرد انسان در برابر هیولا (Human vs Monster) بیشتر از نبرد هیولا با هیولا (Monster vs Monster) خوشم میاد ! مثل نبرد پلنگ سیاه با دایناسور ! البته نبرد های هالک و ثینگ هم توی این مقاله خیلی جذاب بودند...

درباره خود فیلمش، متاسفانه هم از نظر رتبه (منتقدان) و هم فروش نسبت به قبلی افت کرده.
باید صبر کرد دید این قسمت چقدر فروش می کنه.

ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
The spider
#3 The spider 1397-04-05 15:12
عالی بود مقاله ای با این عنوان تقریبا نایابه
از اینهمه اطلاعات جدید واقعا آدم به وجد میاد خسته نباشید. دنیا ژوراسیک هم مثل اینکه مثل اکثر فیلما توسط منتقدای همیشه منفی نمره خوبی نگرفت ولی امیدوارم بهش که فروش خوبی کنه
مورد 8 و 1 رو به قول معروف خیلی حال کردم باهاشون

و یه سوال آقای ترابی شما اطلاعاتتون رو بر حسب خوندن کمیک بوک بیشتر بدست آوردید یا تحقیق و دنبال گشتن؟؟
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1397-04-05 15:33
و جا داره یادمی کنم از یکی از بهترین کمیک بوک های عمرم یعنی "تارزان در جزیره فراموش شده" اثر «راس مانینگ» که عاشق اون طراحی های فوق العاده اش هستم. یکی از بهترین و زیباترین کمیک های تاریخ!


این کمیک قبل زا انقلاب ترجمه شده (تحت عنوان "تارزان در جز یره گمشده" و من یه نسخه از اون رو در کودکی داشتم و چقدر که باهاش خاطره دارم
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1397-04-05 15:34
به نقل از The spider:

و یه سوال آقای ترابی شما اطلاعاتتون رو بر حسب خوندن کمیک بوک بیشتر بدست آوردید یا تحقیق و دنبال گشتن؟؟

از طریق هر دو
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-04-05 15:35
دوستان یادشون نره غلط های تایپی مقاله رو بگن!
نقل قول کردن
The spider
#7 The spider 1397-04-05 15:46
به نقل از mtm:
دوستان یادشون نره غلط های تایپی مقاله رو بگن!

مورد 10 منجنیق رو منجلیق نوشتید.
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-04-05 15:49
به نقل از The spider:
به نقل از mtm:
دوستان یادشون نره غلط های تایپی مقاله رو بگن!

مورد 10 منجنیق رو منجلیق نوشتید.

درست شد
نقل قول کردن
Quick H
#9 Quick H 1397-04-05 16:21
ددپول کاری هم مونده نکنه؟
نقل قول کردن
علی قدیانی
#10 علی قدیانی 1397-04-05 16:36
مرسی همیشه مبارزات با دایناسور ها جذاب بودن.
این مقاله منو یاد یکی از بزرگترین و فراموش نشدنی ترین ارک های tmnt انداخت. یعنی ترایسراتون ها که دایناسور های فضایی بودن که به نژاد تریسراتوپس ها شباهت دارند.
اون تی-رکس تو Old man Logan هم خیلی خوب بود.
نقل قول کردن
Capitan strange
#11 Capitan strange 1397-04-05 17:52
مقاله واقعا فوقالعاده کامل بود به نظرم همه ی این گزینه ها در جایگاه درست خودشون قرار داشتن! 8)
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1397-04-05 18:22
مقاله ی جالبی بود ، خیلی خوشم اومد ، ولی برای من جای سوال هست که به غیر از تی رکس دایناسور خفن تری وجود نداره ؟! والا هر قهرمانی که می شناسم حداقل یه بار با تی رکس جنگیده :lol: بیچاره ها چه گناهی کردن آخه ؟ :D
اما در کل خیلی جالب بود تو این روزایی که کل سینما ها جو دایناسوری گرفتن همچین مقاله ای خیلی خوب بود ، واقعا ممنون ;-)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#13 Spider-Fan 1397-04-05 18:38
مقاله خیلی جالبی بود!
بنظرم اینکه یه قهرمان قدرتمند با دایناسور ها بجنگه به نوع خودش جالب میتونه باشه و سطح قدرت اون قهرمان رو میشه دید. برای مثال همین مبارزه هالک یا ثینگ با تی-رکس.
ولی ایده پیوند دایناسور با سیمبیوت هم واقعا جالبه!




نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه
راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟
نقل قول کردن
ghasem
#14 ghasem 1397-04-05 19:47
موضوع مقاله خیلی جالب بود ولی من مبارزه ددپول توی کمیک پول پرست وراج با اون دایناسور که زامبی شده بود رو واقعا یادم نمیره :lol:
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1397-04-05 20:59
به نقل از Spider-Fan:


نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه

راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟
قراره اقای قدیانی ترجمه کنه و منم ویرایش کنم
این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1397-04-05 21:54
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:


نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه

راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟

قراره اقای قدیانی ترجمه کنه و منم ویرایش کنم
این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"
میگم خوش به حال آقا پسرتون :lol:
ولی این کارتون جالب بنظر میاد و خیلی دلم میخواد که ببینمش.
امیدوارم کمیک‌ش هم جالب باشه.
(فکر کنم همین سال گذشته یه سری ۴ قسمته از آبشار جاذبه به اسم GRAVITY FALLS SHORTS CINESTORY COMIC هم منتشر شد.)
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1397-04-05 22:20
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:


نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه

راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟

قراره اقای قدیانی ترجمه کنه و منم ویرایش کنم
این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"

میگم خوش به حال آقا پسرتون :lol:
ولی این کارتون جالب بنظر میاد و خیلی دلم میخواد که ببینمش.
امیدوارم کمیک‌ش هم جالب باشه.
(فکر کنم همین سال گذشته یه سری ۴ قسمته از آبشار جاذبه به اسم GRAVITY FALLS SHORTS CINESTORY COMIC هم منتشر شد.)
یعنی اینو بگم که کارتونش جوری بود که منو با این سن و سال برای دیدن هر قسمتش مشتاق نگه میداشت
شگفت انگیزه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#18 Spider-Fan 1397-04-05 23:11
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:


نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه

راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟

قراره اقای قدیانی ترجمه کنه و منم ویرایش کنم
این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"

میگم خوش به حال آقا پسرتون :lol:
ولی این کارتون جالب بنظر میاد و خیلی دلم میخواد که ببینمش.
امیدوارم کمیک‌ش هم جالب باشه.
(فکر کنم همین سال گذشته یه سری ۴ قسمته از آبشار جاذبه به اسم GRAVITY FALLS SHORTS CINESTORY COMIC هم منتشر شد.)

یعنی اینو بگم که کارتونش جوری بود که منو با این سن و سال برای دیدن هر قسمتش مشتاق نگه میداشت
شگفت انگیزه
پس دیگه دیدنش واجب شد!
اینجوری که از ظاهر کارتون مشخصه، فضا و دیزاین جالبی (و هماهنگ با تم داستان) داره و شاید اصلا یکی از نقاط قوت این‌ کارتون باشه.
(مثلا مقایسه‌ش کنین با کارتون Rick & Morty که یه کمیک هم ازش اومده!)
نقل قول کردن
tab
#19 tab 1397-04-05 23:31
ببخشید یه مدت فعال نبودم و نظر نمی دادم.خیلی ممنون عالی بود.مال کمیک اولد من لوگان خیلی باحال بود.ترکیب ونوم با دایناسور.
آقای ترابی آبشار جاذبه یه تعداد انیمیشن کوتاه هم داره که اگه پسرتون ندیده فکر کنم خوشش بیاد.یعنی یه لحظه دیدم یکی از دوستان درمورد کمیک آبشار جاذبه پرسیده موندم.بعد دیدم شما هم ترجمش رو تایید کردید بیشتر موندم،اصلا فکر نمی کردم شما دیده باشیدش.منتظر ترجمش هستم.
نقل قول کردن
spiderpunisher
#20 spiderpunisher 1397-04-05 23:42
مقاله عالی بود، کلا مقالات کمیک بوکی بهتر از مقالات سینمایی هستند چون به آدم چیز هایی رو یاد میدن. :-)
نقل قول کردن
red-spider
#21 red-spider 1397-04-06 14:48
خیلی ممنون برای ترجمه مقاله

به نظر میاد نویسندگان cbr اطلاعات چندانی از دایناسور ها نداشتند
دایناسور های ابی در واقع دایناسور نبودند . دایناسور شماره 10 هم تی رکس نبود در واقع سراتوساروس بود
به لطف فیلم اول پارک ژوراسیک هم همه فکر می کنند که ولوسیرپتور در واقع دایناسوری خطرناک و 4 متری بود در حالی که جثه ای هم اندازه بوقلمون داشت ( در ضمن انسان ها ی اولیه با دایناسور ها هم دوره نبودند)
با این همه انتقاد باز هم با مقاله خیلی حال کردم
ولی فکر می کنم نبرد گروه new avengers با تی رکس هم می توانست توی مقاله باشهبه نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:


نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه

راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟

قراره اقای قدیانی ترجمه کنه و منم ویرایش کنم
این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"

میگم خوش به حال آقا پسرتون :lol:
ولی این کارتون جالب بنظر میاد و خیلی دلم میخواد که ببینمش.
امیدوارم کمیک‌ش هم جالب باشه.
(فکر کنم همین سال گذشته یه سری ۴ قسمته از آبشار جاذبه به اسم GRAVITY FALLS SHORTS CINESTORY COMIC هم منتشر شد.)

یعنی اینو بگم که کارتونش جوری بود که منو با این سن و سال برای دیدن هر قسمتش مشتاق نگه میداشت
شگفت انگیزه
من از شخصیت پردازی باحال بیل ( همون مثلث شیطانی ) خیلی خوشم اومد
لامصب داشت دنیا رو نابود می کرد و جوک می گفت
نقل قول کردن
Mdh
#22 Mdh 1397-04-06 16:07
تی رکس old man logan باحال بود...

علاوه بر لباس واندروومن لباس نصف هیروهای خانم نیاز به تغییرات اساسی داره...یه کم پوشیده تر شه...نمیفهمم چرا عادت کردن خانما رو لخت و نیمه لخت به تصویر بکشن...
کاملا دارن سوءاستفاده ابزاری و جنسی میکنن...
از اینهمه بی شرمی حال آدم بهم میخوره...
نقل قول کردن
IRON MAN33
#23 IRON MAN33 1397-04-06 22:07
مثل همیشه عالی بود دستتون درد نکنه
یه سوال قضیه اون دایناسورها توی batcaveپس چیه؟
نقل قول کردن
IRON MAN33
#24 IRON MAN33 1397-04-06 22:10
به نقل از Mdh:
تی رکس old man logan باحال بود...

علاوه بر لباس واندروومن لباس نصف هیروهای خانم نیاز به تغییرات اساسی داره...یه کم پوشیده تر شه...نمیفهمم چرا عادت کردن خانما رو لخت و نیمه لخت به تصویر بکشن...
کاملا دارن سوءاستفاده ابزاری و جنسی میکنن...
از اینهمه بی شرمی حال آدم بهم میخوره...

باهاتون واقعا موافقم متاسفانه این نوع پوشش ها فقط برای افزایش فروشه و بس
نقل قول کردن
Spider-Fan
#25 Spider-Fan 1397-04-06 22:57
#22
این کمیک های قدیمی باز حالا خیلی ها هم بد نیستن.

دی سی که داره تو همه کمیک های حال حاضر شخصیت های مونث از این (عذر میخوام) عوضی بازیا در میاره! :-x :-*

کلا این مبحث رو باز نکنیم بهتره! به هر حال حقیقته که کمپانی منتشر کننده داره از این روش های غیر اخلاقی سود میبره و متاسفانه مخاطب هم کم نداره... .
نقل قول کردن
Hasan Spider
#26 Hasan Spider 1397-04-07 00:31
به نقل از Spider-Fan:
#22
این کمیک های قدیمی باز حالا خیلی ها هم بد نیستن.

دی سی که داره تو همه کمیک های حال حاضر شخصیت های مونث از این (عذر میخوام) عوضی بازیا در میاره! :-x :-*

کلا این مبحث رو باز نکنیم بهتره! به هر حال حقیقته که کمپانی منتشر کننده داره از این روش های غیر اخلاقی سود میبره و متاسفانه مخاطب هم کم نداره... .

برادر میدونم چی میگی ولی چه میشه کرد وقتی انسان های منحرف هم کم نیستن.
اگه طرف دارای کارکترای زن دی سی خانوم باشن که ما هیچ مشکلی باهاش نداریم ولی شاید مذکرایی هم که کارکترایی مثل واندرومن رو دوست دارن به چشم خواهری بهش نگاه میکنن!!! :lol: کی میدونه شاید نیتشون خیره :lol: :lol:
نقل قول کردن
Hasan Spider
#27 Hasan Spider 1397-04-07 00:34
در کل هیچ ابرقهرمان زنی کامالا خان نمیشه.
نقل قول کردن
Mdh
#28 Mdh 1397-04-07 06:46
به نقل از IRON MAN33:
به نقل از Mdh:
تی رکس old man logan باحال بود...

علاوه بر لباس واندروومن لباس نصف هیروهای خانم نیاز به تغییرات اساسی داره...یه کم پوشیده تر شه...نمیفهمم چرا عادت کردن خانما رو لخت و نیمه لخت به تصویر بکشن...
کاملا دارن سوءاستفاده ابزاری و جنسی میکنن...
از اینهمه بی شرمی حال آدم بهم میخوره...

باهاتون واقعا موافقم متاسفانه این نوع پوشش ها فقط برای افزایش فروشه و بس

متاسفانه همین طوره...و البته تنها برای فروش نیست...کار کردن روی ذهن افراد...تاثیر عجیبی رو نحوه ی تفکر و اندیشه بچه ها میزاره...حتی ممکنه به انحرافات جنسی روانی دچار بشن...و مسائل دیگه...

به نقل از Spider-Fan:
#22
این کمیک های قدیمی باز حالا خیلی ها هم بد نیستن.

دی سی که داره تو همه کمیک های حال حاضر شخصیت های مونث از این (عذر میخوام) عوضی بازیا در میاره! :-x :-*

کلا این مبحث رو باز نکنیم بهتره! به هر حال حقیقته که کمپانی منتشر کننده داره از این روش های غیر اخلاقی سود میبره و متاسفانه مخاطب هم کم نداره... .

الان که زیاد وقت آزاد ندارم...کمتر کمیک میخونم و مجبورم به صورت گلچین بخونم...گاها دانلود میکنم و خلاصه وار صفحات رو نگاه میکنم...و وقتی با این عوضی بازیا (به قول شما) مواجه میشم قید کمیک رو میزنم...حتی وقتی داستان خوبی داشته باشه...
میدونی اگر طرف رو حتی لخت تو تخت خواب بکشن یا حتی در حال برقرای رابطه ی جنسی، مشکلی نداره چون تو جای خودشه گرچه حتی اینم باید رعایت کنن، اما وقتی اول و وسط و آخر داستان سراسر این عوضی بازیاست و تم کلی اون هیرو نیمه لخت بودن و عذر میخوام شبیه فاحشه ها لباس پوشیدنه...حتی وقتی کسی مثل واندروومن باشه، حالم ازش بهم میخوره و کمیکاش اون کشش و حس و حال خوب رو برام ندارن...
نه که آدم مذهبی یا دینی باشم، ولی از بی شرمی و بی حیایی و سوءاستفاده به این شکل بیزارم...

فکر کنم این پیام حالت اسپم به خودش گرفت...از مدیران و دوستان عذر میخوام...
نقل قول کردن
Spider-Fan
#29 Spider-Fan 1397-04-07 13:44
#28
آقا اینو بگم بحث رو تموم کنیم اصلا!
همین چیزایی رو که شما میگی اصلا چه دلیلی داره تو یه کمیک ابرقهرمانی وجود داشته باشه؟!
همون چیزی که شما هم میگی "مشکلی نداره چون تو جای خودشه" دلیل میشه که همچین صحنه هایی توی کمیک باشه؟!
کمیک با درونمایه و تم های !@#$% هست (متاسفانه) ولی توی یه کمیک ابرقهرمانی چرا؟!
همین چند وقت پیش رابطه ج.ن.س.ی جوکر و هارلی کویین رو مستقیم در یک داستان نشون دادن بدون سانسور!
خب برای یه پسر بچه ۱۰ ساله که جوکر یا بتمن رو دوست داره و کمیک هاش رو دنبال میکنه، دیدن این صحنه ها بین پانل های کمیک واقعا زشت و زننده‌ست!
کمی فروش بیشتر ارزش این کارا رو داره؟ الان اون پسر بچه چند روز فکرش مشغوله؟ چه فشاری به روح و روانش اومده؟
الان چه ضربه روحی بدی خورده؟
(فیلم هایی که دارای صحنه ب.و.س.ه هم هستند برای سنش مناسب نیست چه برسه به این!!!)

واقعا متاسفم برای این کمپانی که فروش رو فدای معیار های انسانی کرده!
نقل قول کردن
iron man mark52
#30 iron man mark52 1397-04-09 15:23
به نقل از red-spider:
خیلی ممنون برای ترجمه مقاله

به نظر میاد نویسندگان cbr اطلاعات چندانی از دایناسور ها نداشتند
دایناسور های ابی در واقع دایناسور نبودند . دایناسور شماره 10 هم تی رکس نبود در واقع سراتوساروس بود
به لطف فیلم اول پارک ژوراسیک هم همه فکر می کنند که ولوسیرپتور در واقع دایناسوری خطرناک و 4 متری بود در حالی که جثه ای هم اندازه بوقلمون داشت ( در ضمن انسان ها ی اولیه با دایناسور ها هم دوره نبودند)
با این همه انتقاد باز هم با مقاله خیلی حال کردم
ولی فکر می کنم نبرد گروه new avengers با تی رکس هم می توانست توی مقاله باشهبه نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:


نقل قول:
کمیک بوک "ابشار جاذبه" روز 2 مرداد 1397 منتشر میشه و سایت spidey.ir قصد داره اون رو براتون ترجمه کنه

راستی استاد خودتون کمیک «آبشار جاذبه» رو ترجمه می کنین؟ اگر نه مترجم پیدا کردین؟

قراره اقای قدیانی ترجمه کنه و منم ویرایش کنم
این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"

میگم خوش به حال آقا پسرتون :lol:
ولی این کارتون جالب بنظر میاد و خیلی دلم میخواد که ببینمش.
امیدوارم کمیک‌ش هم جالب باشه.
(فکر کنم همین سال گذشته یه سری ۴ قسمته از آبشار جاذبه به اسم GRAVITY FALLS SHORTS CINESTORY COMIC هم منتشر شد.)

یعنی اینو بگم که کارتونش جوری بود که منو با این سن و سال برای دیدن هر قسمتش مشتاق نگه میداشت
شگفت انگیزه

من از شخصیت پردازی باحال بیل ( همون مثلث شیطانی ) خیلی خوشم اومد
لامصب داشت دنیا رو نابود می کرد و جوک می گفت
این سریاله یه اشاره جالبی هم داشت به اینکه انسان ها در هر صورت می تونن شیطان رو شکست بدن(اونایی که یکم در مورد شیطان پرستا میدونن ،متوجه شدن که بیل همون شیطانه)
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#31 M.ALI.S.S 1398-03-08 11:28
واندروومن چرا سیبیل داره ؟ :lol: :o
نقل قول کردن
Doc Ata
#32 Doc Ata 1401-07-12 14:37
سلام استاد!
مقاله خیلی تی -رکسی ای بود :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45