رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

با توجه به اکران فیلم "کاپیتان مارول 2" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیره. 

در این مقاله به معرفی نیرومند ترین شخصیت های مارول که بیشتر اوقات در فضا و عالم کیهان جولان میدهند پرداخته میشود.

  

20- ایکاریس (Ikaris)

 ایکاریس (Ikaris)

«ایکاریس» اولین بار در شماره 1 از کمیک "ابدی ها" (Eternals) که توسط استاد «جک کربی» نوشته و طراحی شد ، خلق شد. ناگفته پیداست که از نسل ابدی ها است (ابدی ها نسلی کیهانی هستند که ظاهرشون به انسان ها نزدیکه و قدرت های فوق بشری دارند و تقریبا نامیرا هستند). در زمان یونان باستان ، ایکاریس وظیفه پیدا کرد تا جلوی «دیوایانت ها» (Deviants) را بگیره. (دیوایانت ها گروهی از جهش یافته ها بودند که قصد داشتند انسان ها را به وحشت بیندازند). قرن ها بعد آنها دوباره برگشتند و به نیویورک حمله کردند. در این موقع بود که ایکاریس هم برگشت تا با دشمنان قسم خورده خودش مبارزه کنه. پس از نبرد، ابدی ها به فضا رفتند ولی ایکاریس باقی موند تا از کره زمین محافظت کنه تا اگه دیوایانت ها برگردند باهاشون بجنگه. گفته میشه ایکاریس یکی از قوی ترین موجودات نسل ابدی ها است. او قدرت بازوی زیادی داره و زخم هایش نیز زود خوب میشه ولی جالبه که قدرت های ذهنی هم داره. میتونه ذهن دیگران را اسکن کنه و یا با ایجاد توهم خودش رو از دید دیگران مخفی نگه داره. میتونه ترکیب مولکول های هوا را تغییر بده و باهاش یک سپر محافظتی ایجاد کنه. ولی از همه مهم تر این است که میتونه انرژی کیهانی را تحت کنترل خودش دربیاره. اینجوری میتونه انرژی و شلیک های مرگباری از خودش ساطع کنه. البته تله پورت کردن هم بلده ولی به ندرت این کار رو میکنه.

 

19- «رونان» (Ronan)

«رونان» (Ronan)

«رونان» (که در فیلم "نگهبانان کهکشان" خبیث اصلی بود) از نژاد بیگانه "کری" (Kree) است (در این مقاله راجع بهشون توضیح داده ایم). او از شخصیت های خبیثی بود که در سالهای اولیه  دشمن چهار شگفت انگیز و کاپیتان مارول بود. اما در رویداد Annihilation بیشتر به سمت قهرمان بودن سوق پیدا کرد و در کنار قهرمانانی همچون «نوا» ، «کیوزار» و نگهبانان کهکشان قرار گرفت تا با «انایلوس» و «الترون» بجنگه. رونان چون از نژاد کری است بنابراین طبیعیه که قدرت های فوق بشری داره اما در داستان Black Vortex، قدرت هایش به طور تصاعدی رو به افزایش گذاشت و یکی از قوی ترین و نیرومند ترین شخصیت های مارول شد. یعنی مثلا قادر شد یک سری یونیورس جیبی درست کنه تا دشمنانش را در آنها زندانی کنه!

 

18- زوراس (Zuras)

 زوراس (Zuras)

«زوراس» اولین بار در شماره 1 از Red Raven Comics خلق شد. او نیز از نژاد ابدی ها (Eternals) است . پسر «کرونوس» (Kronos) است که رهبر اولین نسل ابدی ها بود. زوراس بعد از مرگ پدرش رهبر ابدی ها در کره زمین شد و شهر "المپیا" را در یونان باستان تاسیس کرد. او در طول تاریخ قدرت خودش را نشان داده و با موجوداتی نیرومند همچون "سلستیال ها" دست و پنجه نرم کرده و البته با «دیوایانت ها» (Deviants) هم جنگیده. البته در مبارزه با سلستیال ها کشته شد ولی توسط یکی دیگر از ابدی ها به نام «اسپرایت» (Sprite) زنده شد. او قدرت های زیادی داره. مثلا در مقابل همه بیماری ها مصون است و تقریبا میشه گفت آسیب ناپذیره. ولی توانایی اصلی او برمیگرده به کنترل و دسترسی به نیروهای کیهانی. از این قدرت کیهانی برای شلیک اشعه یا ایجاد سپر محافظتی استفاده میکنه. او همچنین تنها ابدی است که میتونه Uni-Mind درست کنه (یعنی یک ذهنیت واحد برای دیگران).

 

17- سم الکساندر ملقب به نُوا (Sam Alexander, Nova)

سم الکسندر

«سم الکساندر» پسر یکی از اعضای سپاه «نوا» به نام جسی الکساندر هستش که در شماره 1 از کمیک Point One خلق شد. او توسط نگهبانان کهکشان تعلیم دید تا جانشین پدرش بشه (پدرش در آن زمان ناپدید شده بود). وقتی لقب نوا را به خودش اختصاص داد به عنوان اولین ماموریت با بیگانه های "چیتاری" مبارزه کرد. او در رویداد Avengers vs. X-Men هم شرکت کرد و به قهرمانان زمینی هشدار داد که "نیروی فونیکس" در راهه و به دنبال تخریب و نابودی است. درسته هشدارش زیادی مفید واقع نشد ولی باعث شد تا گروه اونجرز بهش پیشنهاد عضویت بدهند. بنابراین جوان ترین عضو این گروه لقب گرفت. او در سالهای گذشته بارها قدرت و شجاعت خودش رو ثابت کرده. سم وقتی کلاه مخصوص خودش رو بر سر میکنه میتونه به قدرت نوا (Nova Force) دسترسی پیدا کنه. بدین ترتیب به قابلیت های زیادی دست میابد. مثلا میتونه دریچه های فضایی درست کنه یا در مقابل تشعشعات کیهانی مقاومت کنه. او همچنین میتونه به سرعت نور حرکت کنه. زور بازوی زیادی هم داره . در شماره 17 از سری پنجم کمیک های Nova تونست توده سنگ عظیمی که از طلا ساخته شده بود را بلند کنه.

 

16- هایپریون (Hyperion)

 هایپریون (Hyperion)

«مارکوس میلتون» ملقب به «هایپریون» اولین بار در شماره 1 از سری پنجم کمیک های Avengers خلق شد ( به دست «جاناتان هیکمن») . او آخرین بازمانده از نژاد ابدی ها هستش (البته در دنیای دیگر) . وقتی دنیای او با دنیای دیگری برخورد کرد، به دنیای اصلی مارول آمد. مدتی را زیر نظر دانشمندان گروه تروریستی A.I.M سپری کرد تا اینکه اونجرز او را نجات داد و در چند ماموریت این گروه را همراهی کرد. سال 2015 و به خاطر رویداد معروف «جنگ های پنهان» (که در اینجا ترجمه شده است)، به یکی از زیر شاخه های اونجرز به نام Multiversal Avengers پیوست که هدفش فهمیدن دلیل اصلی برخورد دنیاها با هم بود. هایپریون و هم تیمی های او در نبرد با قدرتمند ترین موجودات مالتی ورس مارول یعنی «بیاندرز» (که در اینجا معرفی شده اند) کشته شدند. البته بعد از پایان رویداد جنگ های پنهان ، هایپریون و بسیاری دیگر از قهرمانان مارول دوباره زنده شدند. در هر حال او به عنوان کسی که از نژاد ابدی ها میباشد، میتونه انرژی کیهانی جذب کنه که باعث میشه قدرت های زیادی داشته باشه. او در شماره 4 از سری پنجم کمیک های Avengers خودش رو وسط دو دنیا گذاشت تا از برخورد آنها با یکدیگر جلوگیری کنه!!! یک بار هم شهر آتلانتیس را از اقیانوس درآورد و به هوا برد!! بنابراین هنوز دقیقا حد نهایی قدرت او مشخص نشده چون همیشه کارهایی میکنه که آدم شاخ درمیاره.

 

15- كیوزار (Quasar)

کیوزار

«وندل وان» یكی از مامورین سازمان "شیلد" بود كه به عنوان مامور امینتی در یك مجتمع تحقیقاتی كار میكرد. این مجمع روی پروژه ای به نام Pegasus   فعالیت داشت. وقتی شخصیت های خبیث به آنجا حمله كردند، وندل مجبور شد از دستبندهای كوآنتومی استفاده كند. این دستبندها بهش اجازه دادند تا از انرژی اشيا مختلف بسازد (درست مثل كارهایی كه «گرین لنترن» میتواند با انگشتر خودش انجام دهد) . او سپس تبدیل شد به یكی از مدافعین عالم در مقابل تهدیدات كیهانی. البته عضو اونجرز هم بوده. در نهایت در نبردی با «انایلوس» (Annihilus) كشته شد ولی به صورت انرژی باقی ماند تا اینكه توانست شكل انسانی خودش را هم دوباره به دست بیاورد. او در حال حاضر در گروهی به نام Annihilators عضویت دارد كه در واقع تشكیل شده از موجوداتی بسیار نیرومند كه با خباثت هایی كه كهكشان را تهدید میكنند، میجنگند. دستبندهای كوآنتومی این شخصیت باعث میشه بدن او به نوعی از انرژی خالص کوآنتومی تبدیل بشه. همچنین سرعت بسیار بالایی داره (میگن سرعتش از سرعت نور هم بیشتره). کیوزار همچنین میتونه از دستبندهای خودش برای ساخت سلاح هم استفاده کنه. در مبارزه تن به تن و استفاده از انواع سلاح های مختلف هم استاد است.

 

14- بتا ری بیل

«والت سایمنسون» به عنوان نویسنده برتر کمیک های ثور در دهه 80 میلادی،  بیگانه ای صورت اسبی به نام «بتا ری بیل» (Beta Ray Bill) را معرفی کرد؛ شخصیتی که از وقتی خلق شد تاثیر بسیار زیاد و عمیقی روی دنیای ثور و مارول گذاشته (او در این مقاله به عنوان یکی از 100 شخصیت برتر مارول معرفی شده است). سایمنسون در اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک کاری کرد که ثور را شکست بده و لیاقت به دست گرفتن چکش ثور یعنی «میولنیر» را به دست بیاره. ما در داستان متوجه میشویم که بتا ری بیل یکی از آخرین بازماندگان نسل خودش است و به ثور حمله میکنه چون خیال میکنه یک جادوی ازگاردی باعث نابودی نسلش شده. ولی سریع به اشتباه خودش پی میبره و میفهمه که ثور جنگجوی با شرافتی است و بنابراین علیرغم اینکه فرصت کشتن ثور را داره اما این کار را نمیکنه. سپس اودین برای قدردانی از او چکش دیگری رو بهش اهدا میکنه به نام "استورم بریکر" (Stormbreaker) . قدرت های استورم بریکر در حد و اندازه های میولنیر است و بتا ری بیل از آن موقع تا به حال ازش استفاده کرده. بتا ری بیل اونقدر قوی است که با امثال ثور و «سورتور» در افتاده. ادعا میکنه با مشت های خودش میتونه سیارات رو نابود کنه! او کلا سرعت بالایی داره ولی وقتی چکش خودش رو به دست میگیره از سرعت نور هم جلو میزنه!

 

13- اسپکتروم (Spectrum)

 اسپکتروم (Spectrum)

«مونیكا رمبو» یكی از اعضای گشت ساحلی در شهر نیو ارلیانز بود ولی انرژی های شگفت انگیزی دریافت كرد. او اسم Captain Marvel را برای خودش برگزید چون نمیدانست شخصیت دیگری هم هست كه از این اسم استفاده میكند (البته این Captain Marvel آن موقع مرده بود) . اسپایدرمن سعی كرد كمك كند تا مونيكا با قدرت هایش كنار بیاید. سپس به صورت مشروط عضو گروه اونجرز شد ولی خیلی سریع مدارج ترقی را طی كرد و توانست یكی از بهترین و لایق ترین اعضای این گروه شود. او حتی به رهبری این گروه هم رسید (زمانی كه «واسپ» از اونجرز رفت) ولی سردبیر مارول با نظر نویسنده كمیك های اونجرز مخالف بود. او همچنین ميگفت كه باید از میزان نیروهای مونیكا كاسته شود. از آن موقع به بعد  او دیگر نقش خاصی در دنیای كمیك نداشت و یك شخصیت فرعی محسوب میشد. ولی چند سال پیش به عنوان رهبر گروه Nextwave در عالم كمیك ظاهر شد (اعضای این گروه را قهرمانان فراموش شده مارول تشكیل میدهند). الان هم با اسم مستعار «اسپکتروم» شناخته میشود. اولین چیزی که واقعا درباره او به چشم میاد سرعت بسیار بالای اوست. ولی قدرت اصلی او اینه که خودش رو از طریق الکترو مغناطیسی به هر نوع انرژی تبدیل کنه و چون میتونه خودش رو به نور تبدیل کنه، پس میتونه به سرعت نور حرکت کنه (اونم به صورت نامحدود!). او در ضمن میتونه انرژی از خودش شلیک کنه و البته سطح هوشیاری کیهانی داره.

 

12- گلادیاتور (Gladiator)

 گلادیاتور (Gladiator)

«گلادیاتور» هم مثل رونان از شخصیت های خبیثی است که در سالهای اخیر به نوعی خوب شده اند. یا بهتره بگیم به نوعی به یک ضد قهرمان تبدیل شده اند. گلادیاتور اسم واقعی اش هست Kallark و از نژاد بیگانه Strontian است که همیشه به نژاد فضایی " شی آر" (Shi’ar) خدمت کرده و عضو گارد امپراتوری شی آر است. او قدرت های منحصر به فردی داره و شما میتونید سوپرمن دنیای مارول محسوبش کنید! (اصلا به خاطر این خلق شد که ادای احترامی به سوپربوی باشه). پس قدرت های او خیلی به سوپرمن شباهت داره. ولی قدرت اصلی او اینه که به خودش ایمان داره. یعنی جوریه که هر چی بیشتر به خودش ایمان داشته باشه شانس پیروزی او هم بیشتر میشه!

 

11- بلک بولت (Black Bolt)

بلک بولت (Black Bolt)

«بلك بولت» رهبر گروه "نا انسان ها "  (Black Bolt) و حاكم شهر آنها به نام «آتیلان» است (نا انسان ها نژادی از موجوداتی هستند كه به خاطر دستكاری های ژنتیكی نیروهای فوق بشری دارند ) . قدرت بلك بولت در صدای او نهفته است . گفته میشود كه اگر كوچك ترین حرفی از دهانش خارج شود باعث تولید موجی میشود كه میتواند شهرهای بزرگ را با خاك یكسان كند! به همین دلیل تعالیم سختی دیده تا هرگز حرفی بر زبان نیاورد (حتی موقع خواب) به همین دلیل او همیشه صامت است و برای برقراری ارتباط با دیگران از زبان اشاره كمك میگیرد. البته یك جور آنتن روی سر او وجود دارد كه باعث میشود بتواند از صدای خود به شیوه ای كه كمتر مخرب است، استفاده كند. او شوهر یكی دیگر از نا انسان های مهم به نام «مدوسا» است و اكثر اوقات باید با دسیسه های برادر خبیث خود به نام «ماكسیموس» بجنگد. در هر حال صدای او یکی از خطرناک ترین سلاح های عالم است و میگن اگه فریاد بزنه میتونه کل سیاره رو نابود کنه! او قدرت بازوی زیادی هم داره و با امثال هالک، گلادیاتور و ثور جنگیده. سرعت بالایی هم داره و در شماره 3 از کمیک Silent War تونست به سرعت «کوئیک سیلور» برسه!

 

10- چمپیون (Champion)

قهرمان مارول

«تریکو اسلاتروس» (Tryco Slatterus) ملقب به «چمپیون» (Champion of the Universe) سال 1982 و در شماره 7 از کمیک Marvel Two-In-One Annual خلق شد. او یکی از ارشدهای عالم است که موجوداتی فنا ناپذیر هستند که کمی بعد از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ خلق شدند. تنها هدفش در زندگی اینه که نشون بده از بقیه برتره. بنابراین در عالم سفر میکنه و چالش هایی رو انجام میده تا لیاقت خودش رو به اثبات برسونه. او به زمین رسید و امثال «ساسکوآچ» و «کلاسوس» را شکست داد. چمپیون با «بن گریم» ملقب به «ثینگ» هم مبارزه سختی کرد و بر او پیروز شد ولی ثینگ اونقدر از خودش رشادت به خرج داد که چمپیون به نشانه احترام کره زمین را ترک کرد. او هم درست مثل دیگر ارشدهای عالم قدرت خودش رو از قدرت بدوی یا Power Primordial میگیره که در واقع انرژی ویژه ای است که بعد از انفجار بیگ بنگ در عالم باقی موند. بنابراین محدوده واقعی قدرت های او هنوز به طور کامل شناخته نشده و حتی ممکنه قوی ترین موجود کل عالم هم باشه. یک بار به هوا پرش کرد و با مشت به زمین زد و کل سیاره نابود شد!!!

 

9- ریچارد رایدر ملقب به نُوا (Richard Rider, Nova)

نووا - ریچارد رایدر

«ریچارد رایدر» خلق شد تا مرد عنكبوتی دهه 70 باشد. یعنی او هم مثل پیتر یك شخصیت معمولی بود كه میشد باهاش ارتباط برقرار كرد ولی فرقش این بود كه نیروهایش را از "سپاه نوا ها "  (Nova Corps) دریافت كرده بود (سپاه نوا ها چیزی شبیه به "سپاه گرین لنترن ها" در انتشارات دی سی است. كه در آن نمایندگان سیارات مختلف حضور دارند تا از عالم  علیه تهدیدات مختلف دفاع كنند). ریچارد رایدر هم به صورت تصادفی انتخاب شد تا نماینده كره زمین باشد. او سالها در نقش نوا ظاهر شد تا اینكه سپاه نواها منحل گردید . سالها بعد نیروهای او توسط شخصیتی به نام Night Thrasher دوباره بیدار شد. Night Thrasher ریچاردز را به عضویت گروه New Warriors درآورد. در سالهای اخیر او بار دیگر به سپاه نواها  كه دوباره تاسیس شده، پیوسته . سپس اعضای این سپاه توسط آنایلوس  به قتل رسیدند و ریچارد مجبور شد World Mind را جذب كند (World Mind، اساس و پایه قدرت های سپاه نواها است) در نتیجه او به قدرتمند ترین عضو سپاه نوا تبدیل شد و آنایلوس را شكست داد. مدت زیادی هم مرده پنداشته میشد .   در هر حال او چون به نیروی "سپاه نوا" مجهز است میتواند پرواز کند، قدرت جسمانی، سرعت و طاقت بالایی دارد (سرعتش از سرعت نور بیشتره)، در مبارزه تن به تن استاد است، میتواند انرژی از خود ساطع یا جذب كند، میتواند روی جاذبه تاثیر بگذارد و همچنین قادر است چاله های فضایی درست كند.

 

8- فیلا – ول (Phyla-Vell)

فیلا – ول (Phyla-Vell)

ایشون قبلا چند تا اسم مستعار داشته مثل کاپیتان مارول، کیوزار و مارتیر (Martyr). در شماره 16 از سری سوم کمیک های Captain Marvel هم خلق شده است. دختر «مار-ول» (Mar-Vell) و خواهر «جنیس – ول» (Genis-Vel) است (درباره مار- ول و جنیس - ول در همین مقاله توضیح داده شده است). از نژاد فضایی «کری» هستش. وقتی برادرش (جنیس - ول)  عقلش را از دست داد وارد صحنه شد و قدرت خودش را نشان داد و برای مدتی لقب کاپیتان مارول را به خود اختصاص داد. او در رویداد مهم Annihilation نقش کلیدی داشت. یعنی او بود که دستبندهای کوآنتومی را از «آنایلوس» گرفت تا نُوا بتونه شکستش بده. فیلا-ول به طور طبیعی خیلی قدرت داره ولی وقتی به دستبندهای کوآنتومی دست پیدا میکنه دیگه میشه یکی از قوی ترین موجودات عالم و میتونه چاله های فضایی درست کنه و باهاش به نقاط مختلف کیهان بره، خودش رو نامرئی کنه و انواع مختلف انرژی رو به کنترل خودش دربیاره. ولی چیزی که باعث میشه از دیگر کری ها متمایز بشه اینه که استاد شمشیر بازی و مبارزات تن به تن است!

 

7- مار-ول (Mar-Vell)

مار-ول (Mar-Vell)

او در واقع اولین «کاپیتان مارول» در کمیک بوک های انتشارات مارول است . قهرمانی نسبتا محبوب برای مارول در دهه 70 میلادی بود. او از نژاد فضایی کری بود كه به زمین آمده بود تا ماموریتی را انجام بدهد ولی بعدش عاشق نژاد انسان شد و تصمیم گرفت به انسان ها كمك و ازشون محافظت کند . لازم به ذکره که اولش لباسش سبز و سفید بود و کلاهخود کری ها رو داشت ولی بعدش لباسش شیک تر شد و به حالت قرمز و آبی درآمد. سپس در سال 1982 در داستانی ماندگار و تاریخی دیدیم كه به خاطر ابتلا به سرطان درگذشت. مارول سالهای سال او را مرده نگه داشت و در تمام این سالها افراد دیگری به عنوان كاپیتان مارول در كمیك های مارول حضور یافتند. تا اينكه سال 2010 و در جریان كراس عظیمی به نام Chaos War، دوباره برگشت. سپس در سال 2012 معلوم شد كه میتواند با استفاده از یك كریستال، سرطانش را مهار كند ولی پس از مدتی فهمید كه با استفاده از این كریستال دارد جان همنوعان خودش (یعنی کری ها) را به خطر می اندازد. بنابراین در عملی قهرمانانه خودش را قربانی كرد تا دیگران را نجات دهد. در هر حال چون از نژاد کری هستش پس به خودی خود قدرت فراوانی داشت. ضمن این که موجودی خدا مانند به نام Zo بهش قدرت های مجزایی هم داده بود. گفته میشه تونسته بود فلزی نشکن که در سیاره کری ها یافت میشه و اسمش هست daxilium را خرد کنه. میتونست از سرعت نور هم فراتر بره. همچنین از "آگاهی کیهانی" (Cosmic Awareness) برخوردار بود. یعنی در هر لحظه که اراده میکرد هر چیزی رو که میخواست میتونست بدونه!!!

 

6- کارول دانورز (Carol Danvers)

کرول دانورز (Carol Danvers)

«كارول دانورز» ابتدا یكی از شخصیت های مكمل در كمیك های کاپیتان مارول بود (همان مار-ول که گفتم به خاطر ابتلا به سرطان مرد و اولین قهرمانی بود که در کمیک های مارول با عنوان "کاپیتان مارول" شناخته شد) . سپس كارول با وسیله ای برخورد كرد كه بهش نیروهای موجودات کری را داد. به عبارتی دیگر او تبدیل شد به نسخه مونث کاپیتان مارول اریجینال! اینجا بود كه كارول نام «میز مارول» (Ms. Marvel) را برای خود برگزید. او سپس به عضویت گروه اونجرز درآمد.   در سالهای اخیر كمیك های اختصاصی جدیدی از روی او چاپ شد و لقب Captain Marvel را هم کاملا زده به اسم خودش!  با این حال كارول هنوز همان ادم سابق است و سرسختی، شوخ طبعی و انسانیت اش را حفظ كرده. كمیك های كاپیتان مارول انقدر موفق بوده كه استاندارد جدیدی را در دنیای كمیك های ابرقهرمانان مونث بنا نهاده و همانطور كه میدانید  فیلم زنده ای از  او ساخته شده که اولین فیلم اختصاصی براساس یك كاركتر زن كمیك بوكی مارول استودیوز میباشد. در مقطعی هیولاهای فضایی به نام «بورود» (Brood) که اینجا معرفی شده اند، یک سری قدرت های نهفته در وجود او را فعال کردند و او تبدیل شد به شخصیتی به نام «باینری» (Binary) که از وجه انسانی کارول فاصله داشت ولی در عوض قدرت هایش خیلی بیشتر شده بودند .

باینری

سپس قدرت های باینری از او جدا شدند ولی اخیرا دوباره بهش برگشتند. کارول میتونه به سرعت نور در فضا حرکت کنه و هرنوع از انرژی رو تحت کنترل خودش دربیاره. در ضمن میتونه انرژی جذب خودش بکنه و سپس اون رو به سمت دیگران پرتاب کنه که در حد و اندازه های یک انفجار اتمی تخریب گر باشه. او هم درست مثل مار-ول میتونه به "آگاهی کیهانی" دسترسی داشته باشه!

 

5- موج سوار نقره ای (Silver Surfer)

موج سوار نقره ای (Silver Surfer)

«موج سوار نقره ای» یك موجود بیگانه است كه هیبت انسانی دارد و با كمك وسیله ای كه شبیه تخته موج سوار ها میباشد در فضا حركت میكند. او در اصل یك منجم جوان به نام «نورین راد» بود كه در سیاره ای به نام «زن-لا» (Zenn-La) زندگی میكرد تا اینكه «گالاكتوس» به سیاره او رسید تا آن را نابود و از انرژی اش تغذیه كند. ولی نورین راد به گالاكتوس پیشنهاد كرد كه اگر سیاره اش را نابود نكند حاضر است به عنوان دستیار یا فرستاده (herald) بهش خدمت كنه. پس او وظیفه پیدا کرد سیاره هایی را شناسایی كنه تا گالاكتوس از انرژی شون تغذیه کند. یك روز او گذرش به سیاره زمین می افتد ولی در آنجا با گروه چهار شگفت انگیز روبرو میشود كه بهش یادآوری میكنند میتواند موجود خوبی باشد. در نتیجه موج سوار نقره ای كه تحت تاثیر انسانیت قرار گرفته علیه اربابش گالاكتوس میشود و به چهار شگفت انگیز كمك میكند تا او را شكست دهند. گالاكتوس كه از دست فرستاده خودش خشمگین شده، او را به كره زمین تبعید میكند (یعنی كاری میكنه كه هرگز نتونه از كره زمین خارج بشه). بعدش هم موج سوار به قهرمانی تبدیل شد که اکثر اوقات در فضا و کیهان به ماجراجویی میپردازه. در هر حال چون او اولش به عنوان خدمتگذار گالاکتوس فعالیت میکرد پس گالاکتوس بهش قدرت های زیادی داده بود. یعنی کاری کرد که به "قدرت کیهانی" (Power Cosmic) دسترسی داشته باشه. در واقع موج سوار قدرت های خودش رو از این منبع میگیره. بنابراین میتونه هر نوعی انرژی رو جذب و تحت کنترل خودش بگیره. با این قدرت تونسته کارهای عجیبی بکنه. مثلا یک بار سیر تکاملی یک سیاره را تسریع کرد (!) ، سفرهای زمانی میکنه، به بعدهای دیگر سفر میکنه و میتونه قدرتش رو به دیگران هم منتقل بکنه. او تقریبا آسیب ناپذیره و به سرعت نور هم میتونه حرکت کنه.

 

4- جنیس – ول (Genis-Vell)

جنیس – ول (Genis-Vell)

«جنیس - ول» هم لقب هایی داشته مثل کاپیتان مارول یا فوتون (Photon). او پسر «مار – ول» و برادر «فیلا – ول» هستش که در همین مقاله معرفی شدند. او بعد از این که پدرش به خاطر سرطان درگذشت به عنوان کاپیتان مارول دست یافت. درست مثل پدرش اولش رنگ لباسش سبز بود (سبز سمبل نژاد فضایی کری ها است)  ولی بعدش قرمز و آبی شد. او سپس با موجوداتی کیهانی به نام های Epiphany و Entropy برخورد کرد که فریبش دادند تا عالم رو از نو خلق کنند! جنیس- ول  سپس عقلش رو از دست داد و به تهدیدی برای زمین تبدیل شد ولی خوشبختانه خواهرش به دادش رسید. او در سالهای اخیر اسمش رو به فوتون تغییر داده و به گروه «تاندربولتس» پیوست.

فوتون

ولی کنترل قدرت هایش را برای مدتی از دست داد و گروه تاندربولتس مجبور شدند او را از قدرت های خودش جدا کنند.

 

3- فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

 فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

«فرانکلین ریچاردز» فرزند دو عضو ثابت گروه چهار شگفت انگیز یعنی رید ریچاردز و سوزان استورم میباشد. بهش لقب "جهش یافته ای در سطحی فراتر از امگا" (Beyond Omega Level Mutant) داده شده است. او سالها به صورت یک نوجوان به تصویر کشیده میشد ولی بعدا نشان داده شد که در بزرگسالی نیروهای درونی او کاملا شکوفا میشوند و اونقدر عظیم هستند که بهش اجازه میدهند حتی گالاکتوس را برده خودش کنه! در واقع فرانکلین و گالاکتوس با اتحاد خودشون تونستند "سلستیال های دیوانه" (Mad Celestials) را شکست دهند (برای آشنایی با سلستیال ها این مقاله را بخوانید). در هر حال او در فرم نوجوان میتونه ذهن دیگران رو بخونه، ساختار مولوکولی اجسام و انرژی را تغییر بده، توهم ایجاد کنه و در مقابل هر حمله ای مقاومت کنه. ولی در قالب بزرگسال خودش میتونه علاوه بر این کارها، سفرهای زمانی بکنه، تله پاتی بکنه و البته آینده رو ببینه!

 

2- آدام وارلاک (Adam Warlock)

 آدام وارلاک (Adam Warlock)

شخصیتی كه امروزه به نام  «ادام وارلاك» میشناسیم توسط «جیم استارلین» خلق شد . البته رگ و ریشه این شخصیت به كاركتری مربوط میشه به نام Him كه توسط استن لی و جك كربی در كمیك های چهار شگفت انگیز خلق شده بود . استارلین داستان های حماسی و كیهانی زیادی با این شخصیت روایت كرد و مثلا ما دیدیم كه او با Magus كه نسخه پلید خودش بود و از آینده می آمد، مواجه شد! آدام وارلاك با «ثانوس» هم زیاد جنگیده. او نقش مهمی هم در كمیك های بسیار مهم "دستكش بینهایت" (Infinity Gauntlet) و دو دنباله آن داشت. در واقع پس از کمیک دستکش بینهایت بود که وارلاک به قهرمان درجه یک کیهانی مارول تبدیل شد. همیشه هم نقش کلیدی در داستان ها و اتفاقات مرتبط با سنگ های بینهایت ایفا کرده است. بخشی از قدرت های شگرف آدام وارلاک به بیولوژی خاص او برمیگرده و بخشی هم به تسلط او بر سنگ روح (soul gem). او هم به "آگاهی کیهانی" دسترسی داره و میتونه فراتر از نور حرکت کنه. میشه گفته کاملا هم نامیرا است. ولی همانطور که گفته شد منبع اصلی قدرت او همان سنگ روح است.

 

1- کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

 کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

کاپیتان یونیورس مورد عجیب و متفاوتی است. چون در واقع یک نیرو است به نام "یونی پاور" (Uni-Power)  که از میزبانی به میزبانی دیگر منتقل میشود و بهشون نیروهای شگفت انگیزی میدهد . هر کسی که به این نیرو دست یابد را بهش کاپیتان یونیورس میگویند. به طور مثال همانطور که قبلا در این مقاله گفته شده بود ، حتی اسپایدرمن هم یک بار به این نیرو دست یافته ! یونی پاور بسیار بسیار عظیم است و حد و اندازه های آن به میزبانی بستگی دارد که این نیرو را دریافت میکند. یعنی هر چی آمادگی ذهنی و فیزیکی میزبان بیشتر باشد، قدرتش هم بیشتر هم خواهد بود. بنابراین دیگه آخر قدرت های کیهانی در عالم ماروله و میشه اون رو با قدرت خدا مقایسه کرد!

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 14:45
لطفا مقاله رو خوب بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
Mrm.T.Stark
#2 Mrm.T.Stark 1397-07-21 12:33
دمت گرم استاد الحق که استادی.فکر کنم این دفعه غلط تایپی به چشمم نخورد.بیصبرانه برای قسمت دوم منتظرم.ممنون که خیلی وقت میذارید و زحمت میکیشد تو ذهن و قلبمون جا دارید.
نقل قول کردن
a.v.s
#3 a.v.s 1397-07-21 13:02
بی شک مارول ابرقهرمانان کیهانی بسیار عالی داره و برای ساختشون سنگ تموم گذاشته.
آقای ترابی یک سوال داشتم. چطور میشه یک نفر قدرت کیهانی بسیار قوی داشته باشه ولی بازهم بتونی باهاش ارتباط برقرار کنی؟ (چون سوپرمن قدرت زیادی داره و خیلی ها میگن این یکی از دلایلیه که نمیشه با سوپرمن همزاد پنداری کرد چون بیگانه است و مثل یک خداست)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1397-07-21 14:36
بی نظیر بود... منتظر قسمت دوم هستیم...
ممنون

به نقل از a.v.s:
بی شک مارول ابرقهرمانان کیهانی بسیار عالی داره و برای ساختشون سنگ تموم گذاشته.
آقای ترابی یک سوال داشتم. چطور میشه یک نفر قدرت کیهانی بسیار قوی داشته باشه ولی بازهم بتونی باهاش ارتباط برقرار کنی؟ (چون سوپرمن قدرت زیادی داره و خیلی ها میگن این یکی از دلایلیه که نمیشه با سوپرمن همزاد پنداری کرد چون بیگانه است و مثل یک خداست)


توانمندی دلیل خوبی برای ارتباط برقرار نکردن با شخصیت نیست! دیگه قوی تر از سوپرمن که نداریم، داریم؟؟
یا کلا برخی از شخصیت های کمیک (بیشتر دی سی) به شکلی هستن که همذات پنداری با اونا سخت تر از شخصیت های ماروله، برای همین ایجاد یه سری چالش ها توی داستان هاشون نیازه... همون سوپرمنی که میگی داستان هایی داره که مو به تنت سیخ میکنه، مثلا وقتی میبینی سوپرمنی که تواناترین مرد زندست، حسرت نداشته هاش رو میخوره خب به شدت متاثر میشی و درکش میکنی! (داستان For the man who has everything رو بخون!) بنابراین همذات پنداری با یه ابر قدرت هم ممکنه!
نقل قول کردن
solo
#5 solo 1397-07-21 15:22
خیلی خوب بود. فقط من اصلا هیچ آشنایی با اینترنالز ندارم میشه یکی چندتا کمیک های مهم و تاثیرگذارشون رو بهم معرفی کنه؟
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#6 Nima.gharibloo 1397-07-21 15:43
مقاله ی خوبی بود ممنون
منتظر قسمت دومش هستم
به نقل از mtm:
لطفا مقاله رو خوب بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا درست بشه

به نظرم توی بخش توضیحات بلک بولت داخل پرانتز انگلیسیشو بعد از فارسیش نه که بعد نا انسان ها و توضیحات گروه نا انسان ها رو داخل پرانتز بعد از ذکر نامش (نا انسان ها) نه که در خط پایینش باید مینوشتید
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1397-07-21 15:50
به نقل از solo:
خیلی خوب بود. فقط من اصلا هیچ آشنایی با اینترنالز ندارم میشه یکی چندتا کمیک های مهم و تاثیرگذارشون رو بهم معرفی کنه؟


منظورت Eternals ئه ؟؟
اگه آره که باید بگم اینا جز شخصیت های با توانایی های کیهانی ان مثل celestials. میدونم که یه mini series با 12 شماره به اسم Eternals series هست که جالب و البته قدیمیه، میتونی بخونیشون...
نقل قول کردن
Galactus
#8 Galactus 1397-07-21 20:00
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از solo:
خیلی خوب بود. فقط من اصلا هیچ آشنایی با اینترنالز ندارم میشه یکی چندتا کمیک های مهم و تاثیرگذارشون رو بهم معرفی کنه؟


منظورت Eternals ئه ؟؟
اگه آره که باید بگم اینا جز شخصیت های با توانایی های کیهانی ان مثل celestials. میدونم که یه mini series با 12 شماره به اسم Eternals series هست که جالب و البته قدیمیه، میتونی بخونیشون...

لطفا اگه میشه یکی از ادمینای سایت یا استاد مقاله ی معرفیش رو بنویسید چون گفته شده قراره ازشون تو فاز 4 فیلم ساخته بشه
خیلی ممنون از مقاله ی خوبتون
نقل قول کردن
Eragon
#9 Eragon 1397-07-21 20:11
سلام
خداقوت استاد مقاله فوق العاده بود غلط املایی هم چیزی به چشمم نخورد. الحق که مقاله های شما همیشه عالی ان .
نقل قول کردن
omiDeadpool
#10 omiDeadpool 1397-07-21 20:36
به نقل از Galactus:
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از solo:
خیلی خوب بود. فقط من اصلا هیچ آشنایی با اینترنالز ندارم میشه یکی چندتا کمیک های مهم و تاثیرگذارشون رو بهم معرفی کنه؟


منظورت Eternals ئه ؟؟
اگه آره که باید بگم اینا جز شخصیت های با توانایی های کیهانی ان مثل celestials. میدونم که یه mini series با 12 شماره به اسم Eternals series هست که جالب و البته قدیمیه، میتونی بخونیشون...

لطفا اگه میشه یکی از ادمینای سایت یا استاد مقاله ی معرفیش رو بنویسید چون گفته شده قراره ازشون تو فاز 4 فیلم ساخته بشه
خیلی ممنون از مقاله ی خوبتون

یادمه استاد ترابی یه بار گفتند قراره یه مقاله برای eternals بنویسند
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-07-21 22:15
#11
این مقالات مثال هایی از گزینه های سایت با محوریت شخصیت های کیهانی هستن، به eternals هم توشون اشاره میشه، میتونید اینارو بخونید :

spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#12 Abootaleb2PAC 1397-07-21 23:32
سلام، مقاله‌ی واقعا زیبا و کارشده‌ای بود.
خسته نباشی استاد.
بی‌صبرانه منتظر قسمت دومش هستم
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#13 Abootaleb2PAC 1397-08-09 16:09
سلام. خسته نباشید
قسمت دوم این مقاله فوق العاده بود.
من که لذت بردم.
نقل قول کردن
spideypool20
#14 spideypool20 1397-08-09 17:03
استاد عالی بود سپاس
نقل قول کردن
Hugh logan
#15 Hugh logan 1397-08-11 04:00
مقاله جالبی بود سپاسگزار از اقای ترابی. بنده از شخصیت silver surfer خیلی خوشم اومده و اگه وقت ازادی داشته باشم حتما پیگیرش میشم.ولی در مقاله ایی خونده بودم سرعتس از سوپر من و فلش هم بیشتر و قابل قیاس نیست و سریع ترین موجود عالمه!
نقل قول کردن
herald of thunder
#16 herald of thunder 1400-02-12 16:09
مقاله خیلی جالبی بود فقط به نظر من رتبه ایکاریس باید یکم بالاتر باشه مثلا بتا ری بیل باید پایین تر باشه و اینکه جای ثور اینجا خالیه چون ثور حداقل به نظر من از بتا ری بیل قوی تره تو این کمیک جدیدش herald of thunder دیدیم که قدرت گالاکتوس رو جذب کرد (البته خب بخاطر قدرت الفادر هم هست :lol: )ولی در کل مقاله جالبی بود نمیدونستم بلک بولت انقدر قویه
نقل قول کردن
Hwdi
#17 Hwdi 1402-10-15 00:12
پس بیاندر چی؟
قویترین نهاد مارول بیاندر هستش که باید نفر اول میبود توی این مقاله.
نقل قول کردن
حمید
#18 حمید 1402-10-15 01:07
درود
عکس پست مربوط به کدوم کمیکه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45