20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (What if)

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال چه می‌شود اگر (What if) - بخش اول

در این مقاله به 20 لحظهٔ برتر شوکه کنندهٔ سریال What if... پرداخته‌ایم.

"وات ایف؟" یکی از محصولات هیجان انگیز انیمیشنی مارول است که در میان مجموعه فیلم های این کمپانی قرار گرفته است. این مجموعه ی انیمیشنی به مخاطبان دنیای مارول جهانی را نشان می‌دهد که کاراکتر های پر طرفدار تصمیمات متفاوتی میگیرند که منجر به خلق جهانی جدید و متفاوت از MCU میشود.

این سریال با یک موضوع سرگرم کننده و جالب آغاز می شود. مثلا فصل اول جایی را نشان ما میدهد که شاهد اتفاقات فیلم Capitan America- First Avenger هستیم اما با این تفاوت که پگی کارتر، به جای استیو راجرز سرم ابرسربازی ابراهام ارسکین را دریافت می کند. این قسمت کم و بیش مانند فیلم Capitan America- First Avenger است اما با چهره های مختلف در مکان های مختلف. قسمت های بعدی نه تنها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند بلکه نتایج مبهم تری را برای مخاطب به ارمغان می اورند؛ مخاطبانی که این نتایج مبهم را هنگام خواندن کمیک های What If نیز تجربه کرده بودند. کمیک هایی ک نتایج مبهم تر و فراموش نشدنی داشتند.

در این مقاله شما با 20 لحظه ی شوکه کننده ی سریال What If  آشنا خواهید شد.

مقالات زیر هم فراموش نشود:

وات ایف: معرفی تمامی اعضای "نگهبانان مولتی ورس"

ایستراگ (EASTER EGG) "ها و نکات مخفی قسمت پنجم از سریال "چه میشود اگر ...؟ (WHAT IF)

ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF… مورد استفاده قرار بگیرند!

 

20. شوما گوراث

شوما گورات

قسمت اول این سریال با عنوان "چه میشد اگر کاپیتان کارتر اولین انتقام جو بود؟" معرفی شد، بر تئوری جالبی متمرکز بود که نخستین فیلم از مجموعه فیلم کاپیتان آمریکا را جور دیگری و با کاراکتر های دیگری به ما نمایش داد، اما هیچ نقطه ی شوکه کننده و جالبی نداشت به جز حضور یک موجود کیهانی به نام شوما گوراث که بسیار جالب و سرگرم کننده بود.هرچند که حضور شوما گوراث تایید نشد و برخی هنوز فکر می کنند که آن موجودی که کاپیتان کارتر با آن مقابله کرد، یکی از اشکال  Hive بوده است. با توجه به اینکه کاپیتان کارتر توانست تساراکت را در اختیار بگیرد، رد اسکال به سراغ برنامه ی جایگزین خودش رفت. این برنامه ی جایگزین چیزی جز فراخوانی هیولایی که گمان میرفت سلاح مخفی هایدرا است نبود. پس از این اتفاق، طبیعی بود که رد اسکال توسط این موجود، که با بزرگتر شدنش داخل آن پورتال تهدیدی برای جهان به حساب می امد، به جای دیگری فرستاده شد.

 

19. تانوس دوست داشتنی

ثانوس باحاله

جالب ترین تغییر شخصیت این سریال تغییر شخصیت تایتان دیوانه، تانوس بود! او هم اکنون یکی از موجودات خوش مشرب و عیاش در گروه تیچالا است کع از به یاد اوردن گذشته اش و نقشه ی دیوانه واری که برای نصف کردن جمعیت موجودات زنده ی کره ی زمین کشیده بود، به خنده می افتد.

 

18. هنک پیم دیوانه

هنک پیم دیوانه

برخلاف قسمت های دیگر، قسمت سوم آن انتخاب متفاوت را تا پایان قسمت از ما مخفی می کند. چه چیزی در این دنیا متفاوت بود؟ در این دنیا هوپ پیم به استخدام شیلد در آمد و پس از کشته شدن در یکی از عملیات های شیلد، پدرش هنک پیم نیک فیوری را بابت شرایط استخدام عجیب نیک فیوری سرزنش می کرد و او را مقصر مرگ هوپ می دانست. (ظاهرا فیوری از مرگ جنت پیم، مادر هوپ، به عنوان فشار احساسی برای استخدام هوپ استفاده کرده بود.) حال در این دنیا، هنک پیم که Yellow Jacket را در اختیار دارد به دنبال قتل کسانی است که شکست ناپذیر بودند.

 

17. عمو بن

پیش از این در هیچ یک از فیلم های MCU و مخصوصا فیلم های اسپایدرمن، به عمو بن اشاره ای نشده بود، نه اینکه اتفاق نیفتاده باشد اما مارول ضروری نمی دید که قصه ی مرگ عمو بن را برای مخاطبانش بازگو کند. اما عمو بن قطعا در دنیای MCU هم وجود دارد. به عمو بن اشارات مخفی ای در دنیای مارول شده بود، مانند نخستین ملاقات پیتر با تونی استارک که آشفتگی پیتر کاملا مشخص است و روی چمدانی که پیتر در فیلم Far From Home حمل میکرد هم بن نوشته شده بود. اما در قسمت پنجم سریال What If، با محوریت زامبی ها، ما پیتر پارکر را دیدیم که به وضوح نام عمو بن را به زبان می اورد و نخستین اشاره ی مستقیم به عمو بن را رقم می زند.

 

16.آلتران تانوس را می کشد

ثانوس الترون

در قسمت یکی مانده به آخر این سریال با عنوان" چه میشد اگر آلتران برنده میشد؟!" پخش شد، ما هوش مصنوعی دیوانه ی ساخت استارک را دیدیم که خود را به یک بدن انسانی منتقل می کند اما با منفجر کردن یک بمب اتمی، نسل انسان هارا منقرض میکند. بلک‌ویدو و هاکای تمام تلاش خود را می کنند تا با نیرو های آلتران مقابله کنند و در تلاش آخر هوش مصنوعی زولا را وارد بدن آلتران کردند، اما دیگر دیر شده بود. ورود تانوس باعث می شود که آلتران بتواند کنترل سنگ های ابدیت را به دست بگیرد و بدون هیچ زحمتی تانوس را بکشد. مرگ تانوس به آلتران قدرت سفر در جهان های دیگر و نابود کردن آنها را داد.

 

15. دکتر استرنجِ خوب، ميبازد

دکتر استرنج خبیث

قسمت چهارم سريال What if بدون شک عجيب ترين و تلخ ترين قسمت اين سريال بود. بخشي از اين عجيب بودن و تلخ بودن به اين موضوع بر ميگردد که مخاطب براي لحظاتي احساس مي کند که خوب بر بد پيروز مي شود. وقتي فرد باستاني اخرين تلاش خود را براي جلوگيري از حذف جهان انجام مي دهد و نسخه ي برتر و ديوانه ي دکتر استرنج را با نسخه ي خوب دکتر استرنج مواجه مي کند، منطقي به نظر مي رسيد که دکتر استرنج خوب پيروز شود. اما اينگونه نبود. دکتر استرنج ديوانه نسخه ي خوب خود را نابود مي کند و براي انجام دادن نقشه ي ديوانه وار خود مصمم تر مي شود.

 

14. استارلرد محبوب

استار لرد تی چالا

شاهزاده تيچالايي که توسط ياندو دزديده مي شود يکي از اتفاقات جالب قسمت دوم سريال What if  بود، اما نکته ي جالب اينجاست که او توانست ياندو و گروهش را به گروهي خيرخواه مانند رابين هود در کهکشان تبديل کند که قسم خورده بودند کاري به ضرر کهکشان انجام ندهند. تيچالا هنوز روحيه ي واکاندايي خود را داشت و با استفاده از آن توانست اکثر خبيث هاي کهکشان را با کلمات مهربانانه به دوستان خود و کاراکتر هاي مثبت کهکشان تبديل کند.

 

13. اهميت ندادن یوآتو

واچر

 از آنجايي که قسمت چهارم سريال What if  به دکتر استرنج برتر و ديوانه پرداخت و قدرت هاي زياد او را نشان داد، او توانايي اين را پيدا کرد که دروازه ي مولتي ورس را باز کند. او همچنين توانست حضور یوآتو را حس کند و حتي در پايان از او کمک بخواهد. اما پس از اينکه از اعمال خود پشيمان شد و با عواقب آن رو به رو شد ( علي رغم هشدار هايي که به او داده شده بود)، یوآتو واکنشي نشان نداد و اجازه داد که آن دنيا با ميليارد ها موجود زنده نابود شود.

 

12. یوآتو مقابل آلتران

واچر - الترون

بلاخره در قسمت يکي مانده به اخر فصل اول سريال What if ، ما ميبينيم که یوآتو بلاخره مجبور به دخالت مي شود و  زره کيهاني خود را ميپوشد تا با آلتران مبارزه کند. در اين مبارزه هر دو از جهاني به جهاني ديگر سقوط مي کنند و اين مبارزه را ادامه مي دهند که ممکن است جان تمام موجودات زنده ي آن جهان را به خطر بياندازد.

 

11. استيو راجرز به عنوان رئيس جمهور آمريکا!

واچر - استیو راجرز

آلتران و یوآتو در قسمت هشتم سريال What if ، براي مبارزه به زميني مي آيند که در آن استيو راجرز در حال سوگند خوردن به عنوان رئيس جمهور آمريکا است که به نوعی جالب بود.

 

10. ما هالک داشتيم!

ما هالک داشتیم

"چه ميشد اگر جهان قدرتمندترین قهرمانان خود را از دست مي داد"  روايتگر قتل هاي مرموز اعضاي انتقام جويان پيش از اينکه گروه انتقام جويان را تشکيل دهند، بود. اين قسمت سرگرم کننده بود تا اينکه بوم! هالک منفجر شد و بتي، ناتاشا، ژنرال راس و طرفداران را در کمال ناباوري ترک کرد.

 

9.ناتاشا سپر خود را بدست مي آورد.

نا تاشا سپر کپ

قسمت "چه ميشد اگر التران برنده مي شد؟" اتفاقات جذاب زيادي نداشت به جز اينکه ناتاشا سپر پدر خود، الکسي که رد گاردين بود، را پيدا مي کند و از آن بر عليه نيرو هاي التران استفاده مي کند.

 

8. التران یوآتو را احساس مي کند!

الترون سنگ بینهایت

پس از کشتن کاپيتان مارول و جمعيت بسياري از مردم جهان، التران به قدري قدرتمند شد که توانست حضور یوآتو را احساس کند؛ توانايي که کسي به جز دکتر استرنج در قسمت چهارم اين سريال تا به حال بدست نياورده بود. التران سپس از ميان بعد هاي مختلف جهان گذشت و تمرکز خود را روي نابودي جهان گذاشت.

 

7. اين بار کلينت سقوط مي کند

مرگ کلینت بارتون

در قسمت "چه ميشد اگر التران برنده ميشد؟" سرنوشت تلخ ناتاشا در Avengers-End Game براي کلينت بارتون رخ داد. زماني که ناتاشا و کلينت و رباتي که اکنون ارنيم زولا است در حال فرار از ارتش التران بودند، کلينت در حالي که دست ناتاشا را گرفته بود از يک گودال آويزان شد. اين بار کلينت بود که به بهترين دوستش گفت که دست او را رها کند.

 

6. خيانت کيلمانگر

خیانت کیل مانگر

پس اين که محافظين مولتيورس توانستند التران را شکست دهند، کيلمانگر دوباره شرارت خود را از سر گرفت. او سنگ هاي ابديت را برداشت تا بتواند جهان خود را بازسازي کند و شايد حتي از وقوع اتفاقات دلخراش جلوگيري کند.. علي رغم قدرت هاي زياد سنگ هاي ابديت، اين سنگ ها مي توانستند سنگ بناي اتفاقات شوم و تلخي باشند. مانند داستان ارباب حلقه ها که علي رغم اينکه صاحب حلقه با استفاده از آن ميتوانست قدرتمند شود، اما در نهايت آن قدرت مخرب بود و سرانجام شومي داشت.

 

5. گامورا و توني استارک

ایرون من زره گامورا

همانطور که یوآتو در حال جمع کردن قهرمانان از سراسر مولتيورس است، ما توني استارک و گامورا را پس از اينکه تانوس را شکست داده اند و سنگ هاي ابديت را نابود کرده اند ميبينيم. در اين داستان، ما ممکن است فکر کنيم که توني نتوانست پس از اتفاقات Avengers 2012 به زمين برگردد يا برخي اتفاقات ديگر باعث شده که از کره ي زمين دور شود و يک ماجراجويي فضايي با گامورا داشته باشد. هرچند که ما اين ماجرا جويي را نديديم! نخستين فصل سريال What If قرار بود که 10 قسمت داشته باشد اما به دليل پاندمي کويد 19، اين قسمت، علي رغم ست لگويي که از مرد آهني ساکاري منتشر شد، پخش نشد و گفته شد که اين قسمت شاید در فصل دوم اين سريال نمايش داده شود.

 

4.آيا یوآتو همه چيز را درست کرد؟!

واچر - بلک ویدو

درست است که یوآتو وارد بازي شد و قهرمانان را جمع کرد تا التران را شکست دهد اما اين دليل نمي شود که او وظيفه اي اصلي خود را فراموش کند. پس اينکه کاپيتان کارتر گفت که پيش استيو برخواهد گشت، یوآتو مجبور شد به ناتاشا توضيح دهد که او نمي تواند جهاني که ناتاشا از آن آمده را بازسازي کند. اما او را به زمين فرستاد، جايي که ناتاشاي آن جهان توسط هنک پيم کشته شده بود و اکنون زمين در جنگ با سپاه ازگارد و لوکي بود.

 

3. پايان دنيا.

لوکی وات ایف

با وجود اينکه لوکي و نيک فيوري با يکديگر متحد شدند تا هنک پيم را شکست دهند، زمين باز هم از دست رفته بود. اگر بخواهيم منصف باشيم، درست است اين بار صلح آميز و بدون هجوم ارتش چيتاري به زمين! پس از کشته شدن ثور، برنامه ي لوکي براي تصرف ميدگارد کمي جلو افتاد. پس او ديگر تجربياتي نزديک به مرگ يا تبعيدش از آزگارد و مبازره اش با تانوس نداشت.

 

2.شوما گوراث و دکتر استرنج

دکتر استرنج خبیث

در نخستين قسمت سريال What if، به نظر مي رسد که کاپيتان کارتر شوما گوراث را متوقف کرده است اما در قسمت چهارم اين سريال با نام "چه ميشد اگر دکتر استرنج به جاي دست هايش قلبش را از دست ميداد؟" اين موجود هشت پا مانند بازميگردد و در اين قسمت او بسيار شبيه تر به شوما گوراث کميک است. دکتر استرنج در اين قسمت تلاش ميکند که موجودات جادويي ديگر را جذب کند تا قدرتمند شود و اين جايي است که شوما گوراث يکي از قدرتمند ترين موجودات جادويي معرفي ميشود.

 

1.التران يک کهکشان را ميبلعد!

الترون

زماني که یوآتو در حال مبارزه با التران در دنياهاي مختلف بود، التران يک کهکشان را به يکباره ميبلعد! چگونه ميتوان اين ديوانگي را متوقف کرد؟ التران در اين صحنه طرفدران کميک را به شدت به ياد گالاکتوس انداخت که براي کسب انرژي لازم براي زندگي کردن، کهکشان ها و سيارات را ميخورد.

 

نویسنده: شکیبا پوران پیر

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

وات ایف: معرفی تمامی اعضای "نگهبانان مولتی ورس"

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 حقیقت مهمی که باید درباره «واچر/ناظر» (WATCHER) بدانید

رتبه بندی پیرترین شخصیت های مارول

ایستراگ (EASTER EGG) "ها و نکات مخفی قسمت پنجم از سریال "چه میشود اگر ...؟ (WHAT IF)

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی" (ORIGINAL SIN) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 20 تفنگ قدرتمند دنیای کمیک بوک 

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF مورد استفاده قرار بگیرند!

20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی "ابدی‌ها" (ETERNALS) بدانید

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amirreza-85
#1 Amirreza-85 1400-07-22 11:53
سلام خانم پوران پیر دستتون درد نکنه درمورد شماره ی ۱۶ منم تعجب کردم واقعا شوکه کننده بود.تو مورد ۱۵ هم اگه شکستش نمیداد تعجب میکردم چون اون دکتر استرنج به عنوان دکتر استرنج برتر شناخته شد چون اون قدرت موجودات شیطانی رو داشت
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-07-22 11:54
سلام
ممنون بابت مقاله.
سریال "چه میشد اگر...؟" (?...What If) اگر قرار بود بدون صحنه های غافلگیر کننده باشه که اصلا به چیز خاصی تبدیل نمیشد! اگر قراره همه چیز و همه کس یک راست شبیه اون نسخه هایی که ما میشناسیم باشند، پس دنیاهای موازی به چه دردی میخوره؟ سازندگان این سریال به خوبی این مسئله رو درک کردند و توی هر اپیزود، کلی صحنه های باحال و غافلگیر کننده رو شاهد بودیم که میشه گفت اکثرشون (و شاید همه شون) صحنه های معمولی "خفن" که تافته جدا بافته داستان باشند، نبودند و در تار و پود داستان دوخته شدند و جدا حس نمیشدند. مثلا خبیث شدن هنک پیم که تشکیل دهنده اتفاقات قسمت ۳ "چه میشد اگر...؟" بود. یا اینکه "یوآتو" به دکتر استرنج کمک نکرد، (که البته راستش به نظرم این تیتر "اهمیت نداد" خیلی مناسب نبود. چون همونطور که خودش گفت و در اول قسمت ۸ اشاره کرد، این داستان خیلی ناراحتش کرد اما اون به خاطر جون انسان های دیگه نتونست کمک بکنه.) هم باعث اتفاقات تلخ بعد از اون شد که من هنوز که هنوز بعد از خیلی دفعه تماشای اون باز هم ناراحت میشم و هم اینکه باعث آشنایی دکتر استرنج با یوآتو و بودن او در تیم "نگهبانان مولتی ورس" شد. این صحنه ها یا توی هسته اصلی داستان نقش دارند، یا اتفاقاتی هستند که باز هم ما رو غافلگیر میکنند، اما از مسیر داستان منحرف نمیشند. برای همین این سریال پر هست از اپیزود های جالب و عجیب و غافلگیر کننده. معلوم نیست قراره فصل دوم این سریال چه هیولایی باشه! فقط یه چیز رو بگم اول اینکه به نظرم کشته شدن راحت ثانوس به دست اولتران، بهتر بود جایگاه بالاتری داشته باشه. چون ثانوس توی حماسه بی نهایت، پدر قهرمانان ما رو در آورد اما اینجا اولتران توی یه لحظه نصفش کرد! دومیش هم اینکه به نظرم بهتر بود اون صحنه رئیس جمهوری استیو راجرز در این مقاله نبود یا حداقل این رتبه بالا رو نداشت. اصلا بین اون صحنه های درگیری اولتران و یوآتو زیاد نمیشد به این قضیه توجه کرد. (من بیشتر از اینکه مارول گیر داده برای صداپیشگی استیو راجرز، "جاش کیتون" رو بیاره تعجب کردم! جاش کیتون مال هوادارای اسپایدی هست ای مارول غاصب! :cry: ) فکر کنم توی قسمت های بعد باید همه مرگ های تونی استارک رو هم توی یک مورد داشته باشیم چون معلوم نیست این مارول باهاش چه مشکلی داره که توی هر قسمت که بود کشتش، توی قسمت ۹ هم که گامورا با یوآتو رفت و دست تونی موند توی پوست گردو! :lol: بی صبرانه منتظر قسمت دوم این مقاله هستم و ممنون هستم از خانم "پوران پیر" بابت قلم شیواشون.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-07-22 12:59
سلام خانم پوران پیر خسته نباشید
والا ما از این سریال هر چی دیدم لحظات شکه کننده بود. اصلا اسمش وات ایفه! چیز هایی رو که انتظار نداریم میبینیم. من با گزینه های ۱۵، ۱۶، ۱۹ واقعا تعجب کردم.
تئوری: یه تئوری وجود داره که مورد ۱۳ رو توجیه میکنه. یوآتو در باس فایت آخر سریال شرکت نکرد به این دلیل که نتیجه رو دیده بود. خب شاید به خاطر اینکه از وقایع آینده خبر داره نذاشت تا دکتر استرنج برتر بمیره. شاید میدونست ماجرای مولتی ورس برای دکتر استرنج اصلی، اونقدری دردسر ساز میشه که این یکی نسخه به کمکش میاد. هر چند این فقط یک تئوریه؛ ولی به نظرم با عقل جور در میاد.
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-07-22 14:07
سلام ممنون از خانم پوران پیر،مقاله خیلی خوبی بود ،منتظر بخش دومش هستم،خسته نباشید.
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-07-22 17:14
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله
شومان گور برام شوکه کنند بود چون نوعی چراغ سبز بهم داد که انگار قرار در آینده این هیولارو ببینیم
تانوس من اولین ببار بود که خوب دیدم البته بگم تانوس توی کمیک هم یکبار احساس کرد داره تبدیل به قهرمان میشه
هنک پیم که خب تو کمیک دیوانه هست تو این انیمیشن هم دیوانه بود من مدام میگفت تمام این قتل ها کار کی بود هرچند قتل هالک برام عجیب بود
عمو بن راستش این یکی واقعا شوک شد راستش هنوز تو تعجب هستم که چرا هیچ اشاره به قضیه عمو بن نشده ولی توی این انیمیشن به طرز عجیبی شد یا ایواراد براش مهم نیست یا نمیدونم شاید چون انیمیشن و مربوط به یه دنیای دیگست براش مهم نبود امیدوارم تو فیلم سوم هم بهش اشاره بشه
خب توی این انیمیشن التران به حق خودش رسید و البته عجیب بود که تانوس سریع شکست خورد و سنگ ها اینقدر قدرتمند بودن
خب توی قسمت ۴ به نظرم بهترین قسمت بود و البته همیشه که توی کمیک یا فیلم میبینم خوبی برنده میشه اینبار بدی برنده میشه
خب این نسخه از استارلرد بر خلاف پیتر کوئیل محبوب بود
یوآتو که خب توی کمیک دخالت نمی‌کرد زیاد ولی خب اینجا هم دخالتی نکرد کاری که یه واچر انجامش میده
مبارز یوآتو و اولتران هم جالب بود چون و البته این انیمبشن به خوبی واچر معرفی کرد

تشکر از خانم شکیبا پوران پیر

منتظر قسمت دوم هستم
نقل قول کردن
avenger2024
#6 avenger2024 1400-07-24 09:09
به نقل از Amirreza-85:
سلام خانم پوران پیر دستتون درد نکنه درمورد شماره ی ۱۶ منم تعجب کردم واقعا شوکه کننده بود.تو مورد ۱۵ هم اگه شکستش نمیداد تعجب میکردم چون اون دکتر استرنج به عنوان دکتر استرنج برتر شناخته شد چون اون قدرت موجودات شیطانی رو داشت

سلام
حرفت رو قبول دارم ولی خب قبل از فیلم IW یک مسئله تو فیلم های ابرقهرمانی بود که همیشه قهرمان پیروز میشد و شرور فیلم شکست میخورد(گاهی اوقات منطقی ولی خب بعضی وقتا...)و خب اینکه این قضیه رو تکرار نکردن نشانه دید باز ماروله که میگه "نه،یه حاهایی قهرمانا باید شکست بخورن"
و مطمئنم اگه دیسی بود بدون تردید قهرمان داستان برنده میشد
نقل قول کردن
Ilya202020
#7 Ilya202020 1400-07-28 22:49
به نظرم مورد 16 شوکه کننده ترین بخششش این بود که تانوس واولتران اصلا با هم دعوا نکردن همین که تانوس وارد شد و اولتران او را دید نصف شد !
اولتران هم در بدن ویژن بود.
یعنی ویژن از تانوس با چهار سنگ ابدیت قوی تر است :-*
نقل قول کردن
Amirreza-85
#8 Amirreza-85 1400-07-29 15:16
به نقل از Ilya202020:
بپپبه نظرم مورد 16 شوکه کننده ترین بخششش این بود که تانوس واولتران اصلا با هم دعوا نکردن همین که تانوس وارد شد و اولتران او را دید نصف شد !
اولتران هم در بدن ویژن بود.
یعنی ویژن از تانوس با چهار سنگ ابدیت قوی تر است :-*

اره منم همین که قسمت هشتم وات ایف رو دیدم اینو تو سایت گفتم ولی هیچکس هیچ ری اکتی نسبت به این موضوع نداشت واقعا اون صحنه خیلی شوکه کننده بود
نقل قول کردن
rune king thor
#9 rune king thor 1400-08-10 15:38
مقاله خوبی بود. ممنون
نقل قول کردن
masiha_87
#10 masiha_87 1400-08-10 17:44
سلام
خسته نباشید خانم پوران پر
توضیحات حتی بدون عکس هم هدف گزینه هارو میرسوندن. فوق العاده بود :-)
نقل قول کردن
Spider_bat
#11 Spider_bat 1400-08-10 18:43
به نقل از avenger2024:
به نقل از Amirreza-85:
سلام خانم پوران پیر دستتون درد نکنه درمورد شماره ی ۱۶ منم تعجب کردم واقعا شوکه کننده بود.تو مورد ۱۵ هم اگه شکستش نمیداد تعجب میکردم چون اون دکتر استرنج به عنوان دکتر استرنج برتر شناخته شد چون اون قدرت موجودات شیطانی رو داشت

سلام
حرفت رو قبول دارم ولی خب قبل از فیلم IW یک مسئله تو فیلم های ابرقهرمانی بود که همیشه قهرمان پیروز میشد و شرور فیلم شکست میخورد(گاهی اوقات منطقی ولی خب بعضی وقتا...)و خب اینکه این قضیه رو تکرار نکردن نشانه دید باز ماروله که میگه "نه،یه حاهایی قهرمانا باید شکست بخورن"
و مطمئنم اگه دیسی بود بدون تردید قهرمان داستان برنده میشد

دوست عزیز احساس نمی‌کنید یکم در حق دی سی اجحاف میکنید؟اگر یادم باشه تو کمیک مرگ سوپرمن سوپر من شکست خورد و کشته شد، اگر هم بحث سینما باشه تو فیلم اسنایدر کات جاستین لیگ شکست خوردن و به خاطر سفر در زمان فلش زمین نابود نشد)خودم از dceu راضی نیستم ولی نباید الکی به دی سی هیت داد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-08-10 19:24
سلام
ممنون بابت مقاله.
رتبه بندی تمام لحظات شوکه کننده سریال "چه میشد اگر...؟" خیلی سخته. چون مهم ترین خاصیت این سریال، لحظات میخکوب کننده اش بود که برای چند لحظه رسیدن هرگونه فکری به ذهن آدم رو قطع میکرد. این لحظات هستند که به واقع معرف این سریال هستند که "چه میشد اگر...؟" باید بتونه هم نسخه متفاوتی از شخصیت هایی که میشناسیم ارائه بده، هم بتونه کاری کنه که ما به اونا و سرنوشتشون اهمیت بدیم و دوستشون داشته باشیم و هم اینکه چند لحظه باحال غافلگیر کننده داشته باشه که در تار و پود داستان بافته شده باشند و زورکی و اضافی به نظر نرسند. انجام این کار اصلا راحت نیست اما خوشبختانه سریال "چه میشد اگر...؟" در اکثر اوقات در این کار موفق بود و تونست لحظات خوبی رو برای هواداران پدید بیاره. اما حالا این سوال پیش میاد که کدوم از این لحظات تونستند غافلگیر کننده تر از دیگری باشند؟
خب من میخوام که اول نظرم رو درباره رتبه بندی بگم. اول از همه تشکر میکنم از خانم پوران پیر بابت رتبه بندی که ارائه دادن. اما به نظر من اولا بهتر بود که موارد بیشتر و بهتری از اپیزود ۴ این سریال در بخش دوم باشه. به نظرم این اپیزود اگر غافلگیر کننده ترین اپیزود نباشه، یکی از اونا بود. یعنی بعد از اینکه این اپیزود تموم شد من فقط چند لحظه به مانیتور خودم خیره شدم و اصلا متعجب بودم که الان چی شد؟! یعنی هر لحظه امید زنده میشد و دوباره از دست میرفت و این چرخه هی ادامه پیدا کرد (مثل فیلم "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت") تا اینکه دنیای اون دکتر استرنج از بین رفت! یعنی از جایی که ما متوجه شدیم انشنت وان ما رو متوجه کرد که کاری کرده که دو تا دکتر استرنج در یک خط زمانی وجود داشته باشند، ما وارد یک چرخه دیوانه وار شدیم. اولش فکر کردیم که شاید استرنج دومی بتونه همتای گمراه خودش رو شکست بده یا بتونه خبردارش کنه که باید چی کار کنه، بعدش که او شکست خورد گفتیم شاید خود دکتر استرنج بتونه با قدرت هاش جلوی این فاجعه رو بگیره، بعدش که با واچر حرف زد گفتیم شاید واچر دخالتی بکنه که متاسفانه نتونست، و در نهایت باز هم چشم امیدمون به خود دکتر استرنج بود که اون هم نتونست کاری بکنه و فریاد آخرش این رو نشون میداد. در نهایت هم دیدیم که کل جهان اطراف او نابود شده و او حالا باید با این درد و رنج که ناشی از تکبرش بوده سر و کله بزنه. میبینید؟ از همون لحظه ای که گفتم این اپیزود پر بود از لحظات میخکوب کننده که به نظرم حداقل یکی از اونا میتونست توی بخش دوم باشه چون به نظرم از مورد ۲ واقعا بهتر و غافلگیر کننده تر بودند. (میگم چرا) مثلا همون پیچش نهایی که این بود که واچر نتونست کاری بکنه و در نهایت اون دنیا نابود شد میتونست توی این بخش باشه و حتی رتبه خوبی بگیره. چون نه تنها لحظه بسیار غافلگیر کننده ای بود، بلکه پایان عالی بود بر این اپیزود عالی که بالاخره امید ما رو به این سریال بیشتر کرد و شروعی بود برای اپیزود های دیوانه وار بعدی.
مورد بعدی این بود که به نظرم بعضی از موارد (در بخش دوم چون درباره بخش اول قبلا حرف زدم) رتبه بالایی نسبت به اون چیزی که به نظر من میتونستند باشند گرفتند و بعضی ها هم رتبه پایینی. به نظرم موارد ۶، ۵، ۳، ۲ و حتی کمی مورد ۱ رتبه بالایی داشتند که به نظرم میتونستند پایین تر باشند. درباره خیانت کیلمانگر حتی اگر بشه اون رو یه لحظه غافلگیر کننده مهم خطاب کنیم باز هم به نظرم بهتر بود حتی توی بخش اول بمونه. چون خیانت کیلمانگر به نظر من بدیهی بود چون هم او یکی از خبیث های mcu هست و هم اونایی که فیلم های مارول رو ندیدن از طریق این سریال دیدن که او به خباثت روی آورده و حتی به تونی استارک هم خیانت کرد و میشد از طرز نگاه کردن کیلمانگر به سنگ های بی نهایت فهمید که قراره کارهایی بکنه. به شخصه کاملا انتظار خیانت اون رو داشتم. به نظرم این مسئله جایی جالب میشد که ما ببینیم که یکی از شخصیت های مثبت تر سریال بعد از رسیدن به سنگ های بی نهایت راه اولتران رو پیش گرفت تا نشون بده قدرت میتونه برای هرکسی تباه کننده باشه. حالا میتونست برای اینکه پایان بهتری برای اون شخصیت داشته باشیم و همونقدر دوست داشتم نگهش داره، بعد از اتفاقاتی اون از سنگ های بی نهایت جدا بشه و به حالت اول برگرده اما در کل میخوام بگم که به نظرم خیانت کیلمانگر خیلی غافلگیر کننده نبود. گرچه به نظرم اگر به اون مورد لحظه ای رو که آرنیم زولا خیانت کرد و البته ادای احترام به ظاهر او در دنیای کمیک رو شاهد بودیم، اضافه میشد، این رتبه به نظرم جفت و جور تر بود.
spidey.ir/.../...
درباره گامورا و تونی استارک و همچنین مورد ۲ به نظرم بهتر بود رتبه پایینی داشته باشند چون به نظرم لحظه های غافلگیر کننده مهم اونایی هستند که بیشترین تاثیر رو روی داستان داشته باشند که به نظرم این لحظات اینقدر که این رتبه های بالا رو داشته باشند، نبودند. درباره موارد ۳ و ۱ هم به نظرم این لحظه غافلگیر کننده بودند و میشد توی این مقاله و حتی این بخش ازشون استفاده بشه اما نه اینقدر که این رتبه ها رو داشته باشند. ببینید مثلا مورد ۱ به نظرم لحظه غافلگیر کننده باحالی بود و البته اشاره جالبی هم به گالاکتوس داشت اما این لحظه اونقدر مهم نبود که در رتبه اول باشه. میشد رتبه ۵ یا ۴ باشه. چرا؟ چون به نظرم لحظه های غافلگیر کننده مهم اونایی هستند که بیشترین اهمیت و تاثیر رو روی داستان دارند. اونایی که یا پیچش نهایی هستند یا اصلا مسیر داستان رو تغییر میدن. مخصوصا توی این بخش که بخش نهایی هست و بهترین ها رو دور هم جمع میکنه. برای همین من گفتم به نظرم بهتر بود از اپیزود ۴ موارد بیشتر و بهتری داشته باشیم چون اکثر لحظات غافلگیر کننده اون اهمیت مهمی توی داستان داشتند و خیلی مهم بودند. و برای همین به نظرم موارد ۲ و ۵ بهتر بود رتبه پائین تری داشته باشند چون درسته که تاثیری در داستان داشتند اما نه تاثیر خیلی مهمی. یا مثلا به نظرم بهتر بود مورد ۸ رتبه بسیار بالاتری رو داشته باشه چون این لحظه کل اتفاقات اپیزود های ۸ و ۹ رو تحت‌الشعاع قرار داد و خیلی مهم و در عین حال غافلگیر کننده بود. برای همین به نظرم بهترین لحظات غافلگیر کننده اونایی نیستند که فقط ما رو غافلگیر کنند، بلکه اونایی هستند که در داستان اهمیت داشته باشند و مسیرش رو تغییر بدن. چون ما (نه خیلی در این سریال) زیاد میبینیم که بعضی جاها لحظات غافلگیر کننده ای از ناکجا آباد صرفا برای غافلگیری های لحظه این و بی هدف میبینیم. اما اون لحظه در یادها نمیتونند بلکه حتی میتونند یک نکته منفی باشند. در دنیای سینما یا تلویزیون هم الان همینه که ما میبینیم مهم ترین و ماندگار ترین لحظات غافلگیر کننده، تاثیر گذار ترین اونا هستند. به هر حال این نظر من هست و گرنه در کل مقاله بسیار جالبی بود و معلوم بود که خوب روش کار شده و مثلا مورد فداکاری کلینت بارتون در جایگاه درستی قرار داره.
با تشکر.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#13 AM SM BM SM 1400-08-10 19:27
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از Ilya202020:
بپپبه نظرم مورد 16 شوکه کننده ترین بخششش این بود که تانوس واولتران اصلا با هم دعوا نکردن همین که تانوس وارد شد و اولتران او را دید نصف شد !
اولتران هم در بدن ویژن بود.
یعنی ویژن از تانوس با چهار سنگ ابدیت قوی تر است :-*

اره منم همین که قسمت هشتم وات ایف رو دیدم اینو تو سایت گفتم ولی هیچکس هیچ ری اکتی نسبت به این موضوع نداشت واقعا اون صحنه خیلی شوکه کننده بود

ببینید بیاید قبول کنیم که راه دیگه ای برای اون لحظه غافلگیر کننده وجود نداشت. نویسندگان به دلیل کمبود وقت نمیتونستند بیان مبارزه تمام عیاری بین ثانوس و اولتران نشون بدن چون یه جورایی اضافه به نظر میومد. برای همین اومدن کاری کنند که تحدید آمیز بودن اولتران رو نشون بدن. البته من خودم هنوز نمیتونم این صحنه رو کامل قبول کنم ولی به هر حال این مسئله هست.
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-08-10 19:57
سلام
خیلی ممنون از خانم شکیبا پوران پیر
بابت بخش دوم مقاله مورد ۱ به نظر وحشتناک تر بود چون ویژن کهکشان بعلید کلا به نظر این نسخه از ویژن خیلی وحشتناک بود کیلمانگر که خب آدمای خیانت کار همیشه خیانت کار باقی می‌مانند کیلمانگر مرگ هالک هم عجیب و البته یجورایی شوک کننده بود جالب اینجا بود که بتی و ژنرال راس دیدیم

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
Amirreza-85
#15 Amirreza-85 1400-08-10 20:51
سلام خسته نباشید عالی بود هر دو پارت ببخشیدا موردایی که انتخاب کردید عالی بود ولی درباره ی شماره 11 فکر نمیکنید اون گالاکتوس بود نه التران.درسته خیلی شبیهشه ولی گالاکتوسه به احتمال زیاد و اونا به دنیایی رفتن که زمین در آن به دست گالاکتوس بلعیده میشود.کلاهش عین گالاکتوسه کلاه التران اونطوری نیست اصلا.در مورد شماره ی دو هم من بعد از پارت اول این مقاله ی توی اولین کامنتش نوشته بودم ولی شک داشتم با ویرایش متاسفانه پاکش کردم :sad: حالا مطمئنید واقعا شوماگوراث بود؟
نقل قول کردن
Amirreza-85
#16 Amirreza-85 1400-08-10 20:58
به نقل از Spider_bat:
به نقل از avenger2024:
به نقل از Amirreza-85:
سلام خانم پوران پیر دستتون درد نکنه درمورد شماره ی ۱۶ منم تعجب کردم واقعا شوکه کننده بود.تو مورد ۱۵ هم اگه شکستش نمیداد تعجب میکردم چون اون دکتر استرنج به عنوان دکتر استرنج برتر شناخته شد چون اون قدرت موجودات شیطانی رو داشت

سلام
حرفت رو قبول دارم ولی خب قبل از فیلم IW یک مسئله تو فیلم های ابرقهرمانی بود که همیشه قهرمان پیروز میشد و شرور فیلم شکست میخورد(گاهی اوقات منطقی ولی خب بعضی وقتا...)و خب اینکه این قضیه رو تکرار نکردن نشانه دید باز ماروله که میگه "نه،یه حاهایی قهرمانا باید شکست بخورن"
و مطمئنم اگه دیسی بود بدون تردید قهرمان داستان برنده میشد

دوست عزیز احساس نمی‌کنید یکم در حق دی سی اجحاف میکنید؟اگر یادم باشه تو کمیک مرگ سوپرمن سوپر من شکست خورد و کشته شد، اگر هم بحث سینما باشه تو فیلم اسنایدر کات جاستین لیگ شکست خوردن و به خاطر سفر در زمان فلش زمین نابود نشد)خودم از dceu راضی نیستم ولی نباید الکی به دی سی هیت داد

حرفتون درست دوست عزیز ولی بیا قبول کنیم اگه همون سوپر منی که میگی با مثلا الترامن(سوپر من عضو سندیکای جنایتکار) توی دنیای سینمایی مبارزه میکردن سوپرمنو برنده میکردند.من نمیگم دیسی بده ولی مارول همیشه دید بازتری نسبت به موضوع داره.(لطفا از حرفم بد برداشت نکنید و فکر نکنید دیسی بده)
نقل قول کردن
iamshakiba
#17 iamshakiba 1400-08-10 21:34
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
رتبه بندی تمام لحظات شوکه کننده سریال "چه میشد اگر...؟" خیلی سخته. چون مهم ترین خاصیت این سریال، لحظات میخکوب کننده اش بود که برای چند لحظه رسیدن هرگونه فکری به ذهن آدم رو قطع میکرد. این لحظات هستند که به واقع معرف این سریال هستند که "چه میشد اگر...؟" باید بتونه هم نسخه متفاوتی از شخصیت هایی که میشناسیم ارائه بده، هم بتونه کاری کنه که ما به اونا و سرنوشتشون اهمیت بدیم و دوستشون داشته باشیم و هم اینکه چند لحظه باحال غافلگیر کننده داشته باشه که در تار و پود داستان بافته شده باشند و زورکی و اضافی به نظر نرسند. انجام این کار اصلا راحت نیست اما خوشبختانه سریال "چه میشد اگر...؟" در اکثر اوقات در این کار موفق بود و تونست لحظات خوبی رو برای هواداران پدید بیاره. اما حالا این سوال پیش میاد که کدوم از این لحظات تونستند غافلگیر کننده تر از دیگری باشند؟
خب من میخوام که اول نظرم رو درباره رتبه بندی بگم. اول از همه تشکر میکنم از خانم پوران پیر بابت رتبه بندی که ارائه دادن. اما به نظر من اولا بهتر بود که موارد بیشتر و بهتری از اپیزود ۴ این سریال در بخش دوم باشه. به نظرم این اپیزود اگر غافلگیر کننده ترین اپیزود نباشه، یکی از اونا بود. یعنی بعد از اینکه این اپیزود تموم شد من فقط چند لحظه به مانیتور خودم خیره شدم و اصلا متعجب بودم که الان چی شد؟! یعنی هر لحظه امید زنده میشد و دوباره از دست میرفت و این چرخه هی ادامه پیدا کرد (مثل فیلم "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت") تا اینکه دنیای اون دکتر استرنج از بین رفت! یعنی از جایی که ما متوجه شدیم انشنت وان ما رو متوجه کرد که کاری کرده که دو تا دکتر استرنج در یک خط زمانی وجود داشته باشند، ما وارد یک چرخه دیوانه وار شدیم. اولش فکر کردیم که شاید استرنج دومی بتونه همتای گمراه خودش رو شکست بده یا بتونه خبردارش کنه که باید چی کار کنه، بعدش که او شکست خورد گفتیم شاید خود دکتر استرنج بتونه با قدرت هاش جلوی این فاجعه رو بگیره، بعدش که با واچر حرف زد گفتیم شاید واچر دخالتی بکنه که متاسفانه نتونست، و در نهایت باز هم چشم امیدمون به خود دکتر استرنج بود که اون هم نتونست کاری بکنه و فریاد آخرش این رو نشون میداد. در نهایت هم دیدیم که کل جهان اطراف او نابود شده و او حالا باید با این درد و رنج که ناشی از تکبرش بوده سر و کله بزنه. میبینید؟ از همون لحظه ای که گفتم این اپیزود پر بود از لحظات میخکوب کننده که به نظرم حداقل یکی از اونا میتونست توی بخش دوم باشه چون به نظرم از مورد ۲ واقعا بهتر و غافلگیر کننده تر بودند. (میگم چرا) مثلا همون پیچش نهایی که این بود که واچر نتونست کاری بکنه و در نهایت اون دنیا نابود شد میتونست توی این بخش باشه و حتی رتبه خوبی بگیره. چون نه تنها لحظه بسیار غافلگیر کننده ای بود، بلکه پایان عالی بود بر این اپیزود عالی که بالاخره امید ما رو به این سریال بیشتر کرد و شروعی بود برای اپیزود های دیوانه وار بعدی.
مورد بعدی این بود که به نظرم بعضی از موارد (در بخش دوم چون درباره بخش اول قبلا حرف زدم) رتبه بالایی نسبت به اون چیزی که به نظر من میتونستند باشند گرفتند و بعضی ها هم رتبه پایینی. به نظرم موارد ۶، ۵، ۳، ۲ و حتی کمی مورد ۱ رتبه بالایی داشتند که به نظرم میتونستند پایین تر باشند. درباره خیانت کیلمانگر حتی اگر بشه اون رو یه لحظه غافلگیر کننده مهم خطاب کنیم باز هم به نظرم بهتر بود حتی توی بخش اول بمونه. چون خیانت کیلمانگر به نظر من بدیهی بود چون هم او یکی از خبیث های mcu هست و هم اونایی که فیلم های مارول رو ندیدن از طریق این سریال دیدن که او به خباثت روی آورده و حتی به تونی استارک هم خیانت کرد و میشد از طرز نگاه کردن کیلمانگر به سنگ های بی نهایت فهمید که قراره کارهایی بکنه. به شخصه کاملا انتظار خیانت اون رو داشتم. به نظرم این مسئله جایی جالب میشد که ما ببینیم که یکی از شخصیت های مثبت تر سریال بعد از رسیدن به سنگ های بی نهایت راه اولتران رو پیش گرفت تا نشون بده قدرت میتونه برای هرکسی تباه کننده باشه. حالا میتونست برای اینکه پایان بهتری برای اون شخصیت داشته باشیم و همونقدر دوست داشتم نگهش داره، بعد از اتفاقاتی اون از سنگ های بی نهایت جدا بشه و به حالت اول برگرده اما در کل میخوام بگم که به نظرم خیانت کیلمانگر خیلی غافلگیر کننده نبود. گرچه به نظرم اگر به اون مورد لحظه ای رو که آرنیم زولا خیانت کرد و البته ادای احترام به ظاهر او در دنیای کمیک رو شاهد بودیم، اضافه میشد، این رتبه به نظرم جفت و جور تر بود.
spidey.ir/.../...
درباره گامورا و تونی استارک و همچنین مورد ۲ به نظرم بهتر بود رتبه پایینی داشته باشند چون به نظرم لحظه های غافلگیر کننده مهم اونایی هستند که بیشترین تاثیر رو روی داستان داشته باشند که به نظرم این لحظات اینقدر که این رتبه های بالا رو داشته باشند، نبودند. درباره موارد ۳ و ۱ هم به نظرم این لحظه غافلگیر کننده بودند و میشد توی این مقاله و حتی این بخش ازشون استفاده بشه اما نه اینقدر که این رتبه ها رو داشته باشند. ببینید مثلا مورد ۱ به نظرم لحظه غافلگیر کننده باحالی بود و البته اشاره جالبی هم به گالاکتوس داشت اما این لحظه اونقدر مهم نبود که در رتبه اول باشه. میشد رتبه ۵ یا ۴ باشه. چرا؟ چون به نظرم لحظه های غافلگیر کننده مهم اونایی هستند که بیشترین اهمیت و تاثیر رو روی داستان دارند. اونایی که یا پیچش نهایی هستند یا اصلا مسیر داستان رو تغییر میدن. مخصوصا توی این بخش که بخش نهایی هست و بهترین ها رو دور هم جمع میکنه. برای همین من گفتم به نظرم بهتر بود از اپیزود ۴ موارد بیشتر و بهتری داشته باشیم چون اکثر لحظات غافلگیر کننده اون اهمیت مهمی توی داستان داشتند و خیلی مهم بودند. و برای همین به نظرم موارد ۲ و ۵ بهتر بود رتبه پائین تری داشته باشند چون درسته که تاثیری در داستان داشتند اما نه تاثیر خیلی مهمی. یا مثلا به نظرم بهتر بود مورد ۸ رتبه بسیار بالاتری رو داشته باشه چون این لحظه کل اتفاقات اپیزود های ۸ و ۹ رو تحت‌الشعاع قرار داد و خیلی مهم و در عین حال غافلگیر کننده بود. برای همین به نظرم بهترین لحظات غافلگیر کننده اونایی نیستند که فقط ما رو غافلگیر کنند، بلکه اونایی هستند که در داستان اهمیت داشته باشند و مسیرش رو تغییر بدن. چون ما (نه خیلی در این سریال) زیاد میبینیم که بعضی جاها لحظات غافلگیر کننده ای از ناکجا آباد صرفا برای غافلگیری های لحظه این و بی هدف میبینیم. اما اون لحظه در یادها نمیتونند بلکه حتی میتونند یک نکته منفی باشند. در دنیای سینما یا تلویزیون هم الان همینه که ما میبینیم مهم ترین و ماندگار ترین لحظات غافلگیر کننده، تاثیر گذار ترین اونا هستند. به هر حال این نظر من هست و گرنه در کل مقاله بسیار جالبی بود و معلوم بود که خوب روش کار شده و مثلا مورد فداکاری کلینت بارتون در جایگاه درستی قرار داره.
با تشکر.


سلام دوست عزیز.سپاس از نظرتون. ترتیب بندی این اتفاقات همگی سلیقه ای هست و دلیل نمیشه که برای مثال تقابل کاپیتان کارتر و شوما گوراث ارزش کمتری نسبت به فداکاری کلینت داشته باشه. مسئله ی اصلی، این اتفاقات و احتمال تاثیرگذار بودنشون در آینده ی MCU هست.
موفق باشید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1400-08-10 21:54
#17
خیلی ممنون از شما.
همه چیز هایی که گفتم به شخصه فقط نظر خودم و چند بار در این مسئله تاکید کردم که همه اینا نظر منه. و البته اینی که درباره ارتباط این سریال با mcu گفتید به نظرم جالب بود و شاید حرف شما درست باشه.
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#19 Infinity Soldier 1400-08-10 22:59
سلام به همگی
تشکر از خانم پوران پیر
مقاله ی خیلی خوبی بود. و موضوع هوشمندانه ای داشت چون ما در mcu نظیر صحنه های این سریال رو ندیدیم و خیلی جدیده. ماشاالله صحنه غافلگیر کننده کم هم نداشت.همونطور که خود خانم پوران پیر هم گفتن رتبه بندی این مقاله سلیقه ای هست و هر کس یه نظر داره.
فقط چیزی که درباره این سریال سوال دارم اینه که چجوری قراره با دنیای اصلی mcu ارتباط پیدا کنه. من خودم حدسم اینه که مارول میتونه با آوردن یک شخصیت مُرده در دنیای اصلی یجورایی احیا کنه شخصیتو. یا شایدم مسئله ابرقهرمان ها نیست و قراره از یوآتو استفاده کنه. به هرحال گزینه رو میز زیاده. کسی فرضیه دیگه ای هم داره؟
بازم تشکر از خانم پوران پیر.
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1400-08-11 00:22
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از Ilya202020:
بپپبه نظرم مورد 16 شوکه کننده ترین بخششش این بود که تانوس واولتران اصلا با هم دعوا نکردن همین که تانوس وارد شد و اولتران او را دید نصف شد !
اولتران هم در بدن ویژن بود.
یعنی ویژن از تانوس با چهار سنگ ابدیت قوی تر است :-*

اره منم همین که قسمت هشتم وات ایف رو دیدم اینو تو سایت گفتم ولی هیچکس هیچ ری اکتی نسبت به این موضوع نداشت واقعا اون صحنه خیلی شوکه کننده بود

ببینید ثانوس سابقه داره وقتی که همه قدرت دستشه یه غروری بهش دست میده و یکم شل میکنه. نمونش رو هم تو جنگ بی نهایت، بعد این که شیش تا سنگ رو گرفت دیدیم. که ثور غافلگیرش کرد. در واقعا ثانوس اصن نتونست کاری مقابل ثور انجام بده. اینجا هم خوب ثانوس بدون انتقام جویان و دکتر استرنج همه پنج سنگ رو به دست آورده بود و سر صحنه ورود الترون انتظار غافلگیری نداشت. الترون هم مثل ثور نبود که شکست ثانوس رو بهش نشون بده! و اینکه سریع به ماهیت سنگهای بینهایت پی برد. البته هر جور ببینیمش واقعا هم صحنه شوکه کننده‌ی بود خیلی بدجور غافلگیرش کرد.
نقل قول کردن
Spider_bat
#21 Spider_bat 1400-08-11 09:05
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از Spider_bat:
به نقل از avenger2024:
به نقل از Amirreza-85:
سلام خانم پوران پیر دستتون درد نکنه درمورد شماره ی ۱۶ منم تعجب کردم واقعا شوکه کننده بود.تو مورد ۱۵ هم اگه شکستش نمیداد تعجب میکردم چون اون دکتر استرنج به عنوان دکتر استرنج برتر شناخته شد چون اون قدرت موجودات شیطانی رو داشت

سلام
حرفت رو قبول دارم ولی خب قبل از فیلم IW یک مسئله تو فیلم های ابرقهرمانی بود که همیشه قهرمان پیروز میشد و شرور فیلم شکست میخورد(گاهی اوقات منطقی ولی خب بعضی وقتا...)و خب اینکه این قضیه رو تکرار نکردن نشانه دید باز ماروله که میگه "نه،یه حاهایی قهرمانا باید شکست بخورن"
و مطمئنم اگه دیسی بود بدون تردید قهرمان داستان برنده میشد

دوست عزیز احساس نمی‌کنید یکم در حق دی سی اجحاف میکنید؟اگر یادم باشه تو کمیک مرگ سوپرمن سوپر من شکست خورد و کشته شد، اگر هم بحث سینما باشه تو فیلم اسنایدر کات جاستین لیگ شکست خوردن و به خاطر سفر در زمان فلش زمین نابود نشد)خودم از dceu راضی نیستم ولی نباید الکی به دی سی هیت داد

حرفتون درست دوست عزیز ولی بیا قبول کنیم اگه همون سوپر منی که میگی با مثلا الترامن(سوپر من عضو سندیکای جنایتکار) توی دنیای سینمایی مبارزه میکردن سوپرمنو برنده میکردند.من نمیگم دیسی بده ولی مارول همیشه دید بازتری نسبت به موضوع داره.(لطفا از حرفم بد برداشت نکنید و فکر نکنید دیسی بده)

الترامن هنوز تو سینما نبوده اگر وارنر یه ذره عقل داشت بجا استپن ولف از کرایم سیندیکیت استفاده می‌کرد.
ولی در مورد دید مارول حق با شماست من خودم دی سی رو ترجیح میدم ولی قبول دارم مارول واقعا ۸۵% مواقع بهتر عمل میکنه و من جفتشون رو دوست دارم
نقل قول کردن
Amirreza-85
#22 Amirreza-85 1400-08-11 09:57
به نقل از hassan91:
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از Ilya202020:
بپپبه نظرم مورد 16 شوکه کننده ترین بخششش این بود که تانوس واولتران اصلا با هم دعوا نکردن همین که تانوس وارد شد و اولتران او را دید نصف شد !
اولتران هم در بدن ویژن بود.
یعنی ویژن از تانوس با چهار سنگ ابدیت قوی تر است :-*

اره منم همین که قسمت هشتم وات ایف رو دیدم اینو تو سایت گفتم ولی هیچکس هیچ ری اکتی نسبت به این موضوع نداشت واقعا اون صحنه خیلی شوکه کننده بود

ببینید ثانوس سابقه داره وقتی که همه قدرت دستشه یه غروری بهش دست میده و یکم شل میکنه. نمونش رو هم تو جنگ بی نهایت، بعد این که شیش تا سنگ رو گرفت دیدیم. که ثور غافلگیرش کرد. در واقعا ثانوس اصن نتونست کاری مقابل ثور انجام بده. اینجا هم خوب ثانوس بدون انتقام جویان و دکتر استرنج همه پنج سنگ رو به دست آورده بود و سر صحنه ورود الترون انتظار غافلگیری نداشت. الترون هم مثل ثور نبود که شکست ثانوس رو بهش نشون بده! و اینکه سریع به ماهیت سنگهای بینهایت پی برد. البته هر جور ببینیمش واقعا هم صحنه شوکه کننده‌ی بود خیلی بدجور غافلگیرش کرد.

راست میگی اینجوری به موضوع نگاه نکرده بودم:eek: مرسی
نقل قول کردن
stofterMRM
#23 stofterMRM 1400-08-11 15:04
خیلی مقاله خوبی بود مخصوصا که کاملم شد
من خودم واقعا با مورد 8 خیلی حال کردم ولی به مورد 7 و 1 توجه نکرده بودم ولی خیلی باحال بووود ;-)
نقل قول کردن
masiha_87
#24 masiha_87 1400-08-11 15:28
یک نکته...
دقت کردید گزینه ی ۳ که لوکی یجورایی تقریبا رئیس جمهور شد، اشاره داشت به این داداشمون:
s4.uupload.ir/.../...
در واقع اشاره داشت به رئیس جمهور لوکی!
البته فقط حدس میزنم.
نقل قول کردن
Amir-Hossein
#25 Amir-Hossein 1400-08-14 03:00
سلام خانم پوران پیر ممنون از مقاله خوبتون منتظر پارت دومش هستیم.
خب وات ایف یا همون چی می شود اگر باید صحنه های غافلگیر کننده و تعجب آور داشته باشه تا برای بیننده جذاب و قابل توجه باشه. از نظر من گزینه های ۱۶ و ۱۵ از همه تعجب آور تر بودند.
درزمانی‌که اولتران در بدن ویژن بود و تانوس وارد شد من به شخصه منتظر به نبرد حماسی بودم اما راحت تانوس نصف شد :-| و خب اینجا هم یک ایستراگ بود که خود تانوس هم میخواست همه چیز نصف و برابر بشه و برای خودش این اتفاق افتاد،درست از وسط نصف شد :lol:
گزینه ۱۵ هم که از نظر بنده و البته بیشتر کاربران این قسمت بهترین قسمت این مجموعه فوق‌العاده بود . این صحنه واقعا ناگهانی و غیر قابل پیش بینی نبود و خب دنیا رو نابود کرد.
اما خب دکتر هم بعدش به اشتباهش پی برد،زمانی که دیگه فایده ای نداره :zzz البته خیلی از کابران به شوخی برای سریال واندا ویژن می گفتند که چرا دکی استرنج شهر رو از دست واندا نجات نمیده که به خاطر عشقش شهر رو گروگان گرفته،ولی خود دکی برای عشقش کل دنیا رو نابود کرد ;-)
گزینه ۱۹ و اون تانوس بامزه خیلی جالب بود :D گزینه ۱۹ و ۱۸ یک ارتباط دارن، زمانی که یک ویلن تبدیل به یه قهرمان میشه قدرتش نصف میشه،و زمانی که یک سوپر هیرو تبدیل به یه ویلن میشه قدرتش دوبرابر میشه :-?
در مورد گزینه ۶ باید بگم تا حدی قابل پیش بینی بود، بین نگهبانان مولتی ورس که در سایت در اینجا کامل معرفی شده اند
توسط خانم عفتی نوشته شده spidey.ir/.../...
خب توی این نگهبانان مولتی ورس کیلمانگر و دکی استرنج ویلن بودن، دکی که به اشتباه خودش پی برده بود و فقط مونده بود کیلمانگر،از همون موقعی هم که سر یکی از روبات های اولتران رو برداشته بود معلوم بود که قصد خوبی نداشته.
در مورد گزینه ۵ هم فعلا نمیتونم صحبتی کنم تا اینکه فصل دوم منتشر بشه.
باز هم از خانم پوران پیر و بقیه دوستان متشکرم
نقل قول کردن
P.B.P
#26 P.B.P 1400-09-05 15:10
سلام ممنون از خانم پوران پیر،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45