ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "ثور: راگناورک"

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فیلم  "ثور: راگناورک"

این مقاله به مناسبت پخش نسخه بلوری فیلم "ثور: راگناروک" تقدیم شما  میشود.

1- برادران بازیگر!

برادران بازیگر

یکی از باحال ترین صحنه های فیلم، صحنه ای بود که لوکی(با تغییر شکل به اودین) نمایشی ترتیب داده بود که از تنفر مردم ازگارد نسبت به خودش کم کنه و از خودش یک سمبل قهرمان بسازه! در این نمایش ما صحنه مرگ لوکی در فیلم Thor: The Dark World که مثلا خودش رو فدای برادرش کرده بود دیدیم! همچنین در نمایش نقش لوکی رو «مت دیمون»، اودین رو «سم نیل» و ثور رو برادر کریس همسورث یعنی «لوک همسورث» بازی می کرد!

 

2- ثروگ، قورباغه رعد و برق!

ثروگ، قورباغه رعد و برق 

در نمایشی که در مورد بالا توضیح داده شد قبل از مرگ لوکی، زمانی که به نوعی داشت از برادرش حلالیت می طلبید شنیدیم که از ثور به خاطر تبدیل کردنش به قورباغه عذر خواهی کرد! بله، یه همچین اتفاقی در دنیای کمیک افتاده. در مقالهٔ  "10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک ! این گونه می خوانیم:

در دنیای اصلی کمیک های مارول، ثور یکبار به یک قورباغه تبدیل شده! در این داستان بینظیر که توسط نویسنده برتر تاریخ کمیک بوک های ثور یعنی «والت سایمنسون» خلق شد، لوکی تونست با انجام یک طلسم این کار را انجام بده. ولی نباید جناب «ثورگ» را با اون ثور اشتباه گرفت! در واقع یک بازیکن فوتبال آمریکایی بود به نام «سایمون والترسون» (اسمش جوریه که به نام اقای والت سایمنسون ادای احترام بشه!). ولی صدمه دید و بازنشسته شد. تا اینکه ازدواج کرد ولی همسرش وقتی باردار بود از دنیا رفت. بنابراین با یک جادوگر توافق کرد که بهش پول بده تا بتونه با روح همسرش حرف بزنه. ولی پولش کافی نبود. بنابراین آن جادوگر تبدیلش کرد به یک قورباغه! او در قالب قورباغه، اسم Puddlegulp را برای خودش برگزید. تا اینکه دید یک قورباغه شجاع داره با موش های پلید شهر میجنگه. بعدش معلوم شد این قورباغه همون ثور است که اون موقع به خاطر طلسم لوکی که در بالا اشاره شد قورباغه شده بود. سپس وقتی که رفت بخشی از میولنیر (چکش ثور) روی زمین باقی مانده بود. بعد دوباره اون موش ها برگشتند و Puddlegulp اون بخش برجای مانده از میولنیر را بلند کرد و به « ثروگ» ملقب به قورباغه رعد و برق تبدیل شد و باهاشون جنگید! درسته شخصیت مضحکی است ولی خداییش اریجین جالبی داره که من رو یاد «لاک پشت های نینجا» میندازه!

 

3- موزیک متن Thor Dark world

موزیک متن Thor Dark world

در همون صحنه نمایش ما موسیقی متنی که برایان تایلر ساخته بود رو به صورت آوا و همخوانی می شنویم.

 

4- رقابت قهرمانان (Contest of Champions)

رقابت قهرمانان (Contest of Champions)

همونطور که دیدیم،فیلم از دو پرده اصلی تشکیل شده بود،۱.سیاره ساکار ۲.ازگارد! مانند کمیک "سیاره هالک"، هالک در سیاره ساکار فرود اومد و مجبور شد به یه مبارز گلادیاتوری تبدیل شه! با این تفاوت که به جای “Red King” ما «گرندمستر» رو در راس سیاره دیدیم.

گرند مستر به مبارزات گلادیاتوری خود را  «رقابت قهرمانان»(Contest of Champions) نامیده! این اشاره ای داره به یکی از مینی سری های مارول که در سال ۱۹۸۲ منتشر شده! در این سری کمیک ما شاهد مسابقه بین دو گروه گرندمستر و مرگ(معشوقه ثانوس) هستیم. مسابقه به این صورت بود که هر کدوم از اون ها یک سری ابرقهرمان رو دزدیده و گروگان گرفته بودند و مجبورشون کرده بودند که علیه همدیگه مبارزه کنند!! ضمنا "رقابت قهرمانان" نام بازی معروف مارول هم هست که حالت مبارزه ای داره.

(پ.ن: اخیرا گرندمستر و برادرش کالکتور دوباره این مسابقات رو برپا کردند که البته در واقعیت و جهانی متفاوت جریان داره!)

 

 

5- قهرمانان دوره های قبلی!

قهرمانان بزرگ قبل

این ایستر اگ مورد علاقهٔ کوین فایگی از این فیلمه! همونطور که قبلا در مقاله ی "15 ایستراگ برتر فیلم های مارول خونده بودیم، در فیلم یک صحنه کوتاهی را دیدیم که یک ستون بلند را در سیاره Sakaar را نشان میداد. داخل این ستون نقش و نگارهایی است که در واقع سر شخصیت های ماروله!

به طور مثال سر شخصیت «من – ثینگ»:

«بتا ری بیل»:

آرس، خدای جنگ:

و Bi-Beast که از دشمنان کلاسیک هالکه:

http://www.spidey.ir/images/img/content/best-marvel-easter-eggs/bi-beast.jpg

اینهم از «فین فنگ فوم»:

به احتمال زیاد اونا کسانی بودند که قبلا در مسابقات گلادیاتوری شرکت کردند و برنده شدند!

اینجا فقط یه سوالی پیش میاد که هنوز پاسخش معلوم نیست، چرا در نسخه بلوری این شخصیت ها ترتیب و شکلشون عوض شده؟!؟! راستی یک جای خالی هم اون بالا بود که بعدا دیدیم دارند مجسمه هالک رو اونجا میسازن!

 

6- هالک باورنکردنی!

هالک شگفت انگیز وحشی!  THE ASTONISHINGLY SAVAGE HULK 

موقعی که ثور به میدان جنگ گرندمستر آمد گوینده سالن او را با لقب Incredible  (= باورنکردنی) صدا زد . حتما میدونید که Incredible نام صفتی است که همیشه برای کمیک های اصلی هالک به کار رفته و میرود. 

 

7- رمز فعال شدن سفینه!

 

در این فیلم اشاره های  مختلفی به اولین فیلم Avengers داشتیم یکی از این موارد زمانی بود که ثور می خواست به سفینه "کویین جت" دسترسی پیدا کنه! در این صحنه بامزه ما دیدیم که ثور کلی لقب رو گفت ولی آخرش با لقب "نقطه شکست  (Point Break) به سفینه دسترسی پیدا کرد! این در واقع کنایه و لقبی هستش که تونی استارک در فیلم اونجرز به ثور داد!

پوینت بریک

حالا «نقطه شکست» چیه؟ اسم یه فیلم معروفه که سال 1991 ساخته شد و  «پاتریک سوویزی» مرحوم در آن نقش داشت و در آن موهای بلوند و بلندی داشت که باعث میشد شبیه به ثور بشه!

 

 

8- اشارات مختلف به فیلم Avengers

 اشارات مختلف به فیلم Avengers

 

9- اشاره به رنگ پوست و شلوار هالک

اشاره به رنگ پوست و شلوار هالک 

 

10- اشاره به فیلم "فهرست شیندلر"  (1993)

اشاره به فیلم "فهرست شیندلر"  (1993)

در صحنه ای که گرندمستر یکی از پسرخاله هاش رو ذوب می کنه، بهش میگه «بخشیدمت» (I Pardon you) که اشاره مستقیمی داره به فیلم معروف و اسکار گرفته "فهرست شیندلر"!

 

 

11- شماره ۱۴۲

 اسکرپر ۱۴۲

 در فیلم دیدیم که گرندمستر، «والکری» رو با لقب "۱۴۲" صدا می زنه! این اتفاقی نیست، ۱۴۲ اشاره داره به کمیکی که والکری  برای اولین بار در کمیک های هالک حضور یافت  یعنی شماره ۱۴۲ از کمیک Incredible Hulk!

 

12- اشاره به ظاهر اصلی والکری

 اشاره به ظاهر اصلی والکری

این اولین باری نیست که رنگ پوست و نژاد یک شخصیت کمیک بوکی رو عوض می کنن! در فیلم بر خلاف کمیک ها ما والکری رو یک زن سیاه پوست می بینیم!

نکته جالبی که در فیلم وجود داره اشاره به ظاهر اصلی والکری در کمیک هاست یعنی یک زن سفید پوست اهل اسکاندیناوی! زمانی که به نوعی گذشته والکری روایت شد ما دیدیم یکی از والکری ها پیش مرگ والکری اصلی شد و این والکری شباهت بسیار زیادی با نسخه کمیکی خودش داشت!

 

13- آلبوم  RIO

 آلبوم  RIO

زمانی که هالک بعد از دو سال به حالت انسانی خودش برگشت باید یه لباس می پوشید و ثور هم بهش لباسای تونی استارک رو داد! نکته ی خیلی جالبی که در عکس روی این لباس وجود داره اینه که اشاره داره به آینده فیلم!

عکس روی لباس متعلق است به آلبوم Rio از duran duran! یکی از معروف ترین ترک های این آلبوم “Hungry like the Wolf نام داره که اشاره مستقیمی به آینده فیلم یعنی مبارزه هالک با گرگ  معروف ازگارد یعنی «فنریس» داره! (در عکس هایی که قبل از فیلم منتشر شده بود، این لباس کاملا سفید بود پس معلومه از قصد انتخاب شده)

 

14- از بین رفتن ازگارد

از بین رفتن ازگارد

پایان فیلم زمانی که «سورتور» به آتش ابدی دست یافت و ازگارد رو نابود کرد شباهت جالبی به دو فیلم This is the end و Cabin in the woods  داشت!

 

15- اشاره به اعضای کمیک مدافعان 

اشاره به اعضای مدافعان کمیک

زمانی که والکری سر عقل اومد و به همراه ثور و بروس به ازگارد اومد، ما دیدیم که لباس مخصوص و شمشیرش را بدست گرفت و به جنگ هلا رفت! اسم این شمشیر معروف Dragonfang نام داره! (در این مقاله توضیح داده شده).

شمشیر دندان اژدها

اگر از طرفداران کمیک های Defenders باشید می دونید که والکری و دکتر استرنج از اعضای مدافعان بودند!

نکته باحال اینجاست که این شمشیر در گنجینه ی دکتر استرنج بوده! پس یعنی سازندگان می خواستن به هم تیمی بودن اون ها اشاره کنن.

 

16- مثالی از کمیک بوک برای توضیح دو شخصیتی بودن!

دوشخصیتی بودن چگونه است!

وقتی که بروس داشت توضیح می داد که چگونه قبلا هالک رو کنترل می کرده یه مثال جالب زد! اون گفت عین این میمونه که توی صندوق ماشین زندانی باشی و یک نفر دیگه کنترل ماشین رو در اختیار داشته باشه! این مثال دقیقا در یکی از صفحات کمیک Totally Awesome Hulk مورد استفاده قرار گرفته! زمانی که آمادئوس چو داشت توضیح می داد که چگونه هالک رو کنترل می کنه!

 

17- دکتر «دونالد بلیک»

دکتر «دونالد بلیک»

ظاهری که ثور در ابتدای فیلم وقتی که به زمین رفت اشاره ای داشت به اولین حضور او به دنیای کمیک! در مقاله  "100 شخصیت برتر مارول – قسمت هفتم  اینگونه می خوانیم:

در نخستین داستان از ماجراهای ثور یك دكتر آمریكایی‌الاصل به نام «دونالد بلیك» برای تعطیلات به نروژ می‌رود، اما در آن‌جا درون غاری به دام می‌افتد. بلیك برای رهایی با عصای چوبی كه در داخل غار یافته به دیوار غار می‌كوبد. ناگهان نور درخشانی همه چیز را فرا می‌گیرد و بلیك در یك چشم به هم زدن به «ثورر» (از خدایان باستانی مردم نروژ) مبدل می‌گردد. به علاوه عصای چوبی به چكشی نیرومند تغییر می‌یابد. روی چكش جمله‌ای با این مضمون حكاكی شده بود: "هر كسی كه این چكش را در دست بگیرد، اگر لیاقت‌اش را داشته باشد، به نیروهای شگفت‌انگیز تور دست خواهد یافت"! سپس،   بلیك به نیویورك برمی‌گردد، تا در هیبت جدید خود به جدال با نیروهای اهریمنی بپردازد.

اون چتر مانند همون عصاست همچنین تبدیل شدنش به ثور در صحنه ورود هلا شباهت کاملا واضحی با این کمیک دارد:

 

 

 

18- تهدید با چکش!

تهدید با چکش 

در صحنه ای که ثور می خواست دست لوکی رو رو کنه تا ظاهر واقعی خودش رو برملا کنه، اون رو در مسیر بازگشت  چکش خودش (میولنیر) قرار داد. این صحنه نیز از کمیک های ثور برداشته شده!

 

19- لالایی!

 

صحنه ای ثور می خواست هالک رو به حالت انسانی خودش برگردونه اشاره داشت به بلک ویدو در فیلم Avengers age of Ultron!

 

20- اشاره به فیلم "آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم"

(What We Do in the Shadows)

اشاره به فیلم آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم  (What We Do in the Shadows) 

«تایکا وایتیتی» تا می تونست از فیلم های قبلی خودش استفاده کرد و به اونا در این فیلم اشاره کرد!

زمانی که ثور داشت سلاح انتخاب می کرد، با «کورگ» راجع به چکش ثور (میولنیر) و از دست دادنش نیز صحبت کرد! کورگ هم بهش یه سلاح چنگال مانند  پیشنهاد کرد و گفت برای کشتن سه تا خون آشام به کار میاد! در همون لحظه یه دیالوگی گفت که کاملا از اون فیلم برداشته شده بود!

 

21- اشاره به وقایع کمیک سیاره هالک و موج سوار نقره ای

اشاره به وقایع کمیک سیاره هالک و موج سوار نقره ای

کلا در فیلم خیلی از کمیک سیاره هالک الهام گرفتن. مثلا اونجایی که ثور وارد صحنه نبرد میشه. اولا که اون دیسک کوچولوی روی گردن که باعث میشه از دستورات اطلاعات کنند رو قبلا هم روی سینه هالک در این کمیک دیده بودیم. ولی از اون جالب تر اینه که در اون کمیک هالک قراره با «موج سوار نقره ای» مبارزه کنه. اونجا هم هالک وقتی اون رو میبینه اولش میگه " ما با هم دوستیم". حالا در فیلم این ثوره که وقتی هالک رو میبینه میگه: "اون از دوستان محل کار منه!" (He is a friend from work)

 

 

22- فنی که هالک روی لوکی استفاده کرد

 فنی که هالک روی لوکی استفاده کرد 

بله اون فنی که هالک در آخر فیلم Avengers استفاده کرد، در این فیلم نیز روی ثور استفاده شد و باعث خوشحالی لوکی شد.

 

23- اقامتگاه اودین

اودین 

این محل اشاره ای دارد به انیمیشن معروف  South Park

 

24- اشاره به طراح سیاره هالک

- اشاره به طراح سیاره هالک

اسم پسر خاله گرندمستر کارلو هست که اشاره داره به طراح کمیک سیاره هالک

 

25- متن آهنگ Led Zeppelin Immigrant

 متن آهنگ Led Zeppelin Immigrant

متن این آهنگ هیجان انگیزی که در فیلم به کار رفته شرحی از وقایع داستان کمیک های ثور رو روایت می کنه!

 

26- فداکاری های بروس

فداکاری های بروس    

مثل فیلم های Incredible hulk و Avengers age of ultron  ما فداکاری اون و افتادن اون و تبدیل شدنش به هالک رو شاهد هستیم:

 

 

 

27- سرنوشت اسکرج

سرنوشت اسکرج

«اسکرج» شخصیتی است که اولش با «هلا» میشه ولی بعدش آدم خوبی میشه. صحنه فداکاری او دقیقا اشاره داره به صحنه های ماندگار در کمیک های مارول که تو این مقاله بهش اشاره شده بود.

همچنین هلا او را Executioner خطاب میکنه که میدونیم لقب اسکرج در دنیای کمیک است.

تبری هم که بهش میده سلاح اصلی او در دنیای کمیکه که در این مقاله بهش اشاره شده.

 

 

28- فنریس گرگه!

فنریس

اون گرگی که هالک باهاش میجنگه و دستیار هلا هم هست در واقع اسمش هست «فنریس» (Fenris). اما جالبه بدونید که در دنیای کمیک فنریس و هلا از بچه های لوکی هستند! بله درست شنیدید ! ولی در فیلم اصلا اینطور نیست. در واقع اریجین و سرگذشت هلا را عوض کرده اند تا به جای اینکه دختر لوکی باشه، خواهر ثور باشه. البته اینجوری کاملا برای روند داستان بهتره. 

 

 

29- ضربه ثور به هالک

  ضربه ثور به هالک

شبیه این ضربه رو قبلا در فیلم Avengers  دیده بودیم!

 

30- استن لی!

 استن لی! ثور

مثل همیشه استن لی در فیلم های مارول! نقش یه آرایشگر رو داره که با توجه به مبارزان دیگر فقط اونه که می تونه موهاش رو بلند نگه داره!

 

31- اشاره به هرکول

  اشاره به هرکول

ظاهر و سلاح ثور شباهت زیادی با هرکول در کمیک های مارول داره!

 

 

32- شباهت سناریوی این فیلم به Iron man 3

 شباهت سناریوی این فیلم به Iron man 3 

این گیف نمایانگر شباهت روایتگری این دو فیلمه! (داستان رو از دهان شخصیت اصلی میشنویم ولی معلوم میشه داره با کس دیگه ای صحبت میشه!تونی راکتورش رو در دریا میندازه، ثور چکشش رو از دست میده! در پایان فیلم هم محل زندگیشون نابود میشه!)

 

33- صندلی معرفی گرند مستر

 صندلی معرفی گرند مستر

در فیلم جایی که ثور به صندلی بسته شده بود  ما دیدیم که گرندمستر داره معرفی میشه! این صحنه و زیاد شدن سرعت صندلی و همچنین قطع شدن  یهویی آن اشاره دارد به فیلم کلاسیک "ویلی وونکا و کارخانه شکلات سازی"!

 

 

34- سرنوشت مشابه  دو برادر!

سرنوشت مشابه  دو برادر! 

اگر یادتون باشه تایید شد که در دنیای سینمایی مارول گرندمستر و کالکتور برادر هستند! و اون خط زیر لب گرندمستر هم به همین خاطره(رنگ آبی هم اشاره داره به آبی بودن او در کمیک ها). نکته جالب دیگه اینه که هر دو برادر در پایان هر دو فیلم آسیب دیده اند.

 

 

 

35- اشاره به شاه ثور!

فکر نکنید همین جوری الکی یه چشم ثور رو کور کردن، نه! همانطور که در این مقاله گفته شده بود ما در داستان های ثور دیده ایم که در آینده این شکلی میشه:

شاه ثور

 بهش هم لقب "شاه ثور" (King Thor) داده بودن.

 

36- شمشیر هلا!

شمشیر هلا

شمشیری که هلا موقع حمله به ازگارد در دست داره در واقع شمشیر سیاه "نکرو سورد" (All-Black the Necrosword) هستش. این شمشیر که از تاریکی بوجود اومده در دنیا یکمیک سلاح مخصوص  یکی از دشمنان ثور به نام Gorr ملقب به "قصاب خدایان" هستش.

کمیک thor

در مقاله 10 كمیك برتر ثوراینگونه می خوانیم:

«جیسون ارون» و «ایساد ریبیچ» کمیک های ثور را در سال 2012 و تحت عنوان جدید Marvel Now ریبوت کردند. ارک اول آنها شگفت انگیز بود و 11 شماره طول کشید. ما با خبیثی به نام Gorr ملقب به «قصاب خدایان» (God Butcher)  اشنا شدیم که فوق العاده بود و کمر به قتل خدایان بسته بود. او کسی بود که در بیابان دید که چطور زن  و بچه اش به خاطر قحطی کشته شدند در حالی که سالها در درگاه خدایان دعا کردند تا نجات پیدا کنند ولی هیچ خدایی به دعاهای آنان گوش نکرد. بنابراین  مصمم شد با شمشیر سیاه "نکرو سورد" مام خدایان رو بکشه.  بخشی از این داستان مثل ماجراهای اسرار آمیز جنائی است که باعث میشود جذاب تر شود.

 

37- "ثور : راگناروک" نامه ای عاشقانه به جک کربی ...

 

این فیلم پر است از اشارات مختلف به طراحی های اسطوره ای تکرار نشدنی یعنی «جک کربی» که خالق ثور هم هست! از تغییر لوگوی فیلم گرفته تا طراحی کوچکترین صحنه ها:

جک کربی صور

یکی از لباس هایی که بر تن تماشاچیان مبارزه هالک و ثور میبینیم دقیقا ادای احترام است به طراحی های جک کربی برای «سلستیال ها»:

کربی سلستیال

اینجا هم که پس زمینه ها انگار از کمیک های ثور خلق شده توسط کربی گرفته شده اند:

 

و البته این که دیگه آخرشه! یعنی کی فکرش رو میکرد سازندگان این فیلم به اون وسیله ای که «ثینگ» بالای سر خودش در یکی از کمیک های "چهار شگفت انگیز" گرفته بود ادای احترام کنه؟

کربی چهار شگفت انگیز

واقعا اوج توجه به جزئیات را در این طراحی کربی میدیدیم. در حالی که میتونست مثل خیلی از طراحان دیگه یه وسیله ساده بکشه. ولی برای کربی حتی یک وسیله هم باید با نهایت دقت و جزئیات انجام میشد.

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم ثور: راگناروک (THOR: RAGNAROK)

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات سریال "فراری ها"

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی اقتباس های ثور در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Migel ohera
#1 Migel ohera 1396-11-12 16:44
Finally!!
بسيار هم عالي دست شما درد نكنه ، وقتي نسخه بلوريشو ديدم خيلي لذت بردم ، وايسا ببينم!
فيلم هاي مارول مگه زجر اور هم داريم كه گفتم لذت بردم؟
مثل هميشه يه شاهكار ديگه از مارول بود ،
لحظات فان عااالي :roll:
نقل قول کردن
alireZaZ
#2 alireZaZ 1396-11-12 17:22
بلوری مگه اومده؟
پس چرا هیچ جا نیست برا دانلود
یکی راهنمایی کنه لطفا :cry:
نقل قول کردن
superhero123
#3 superhero123 1396-11-12 17:41
به نقل از alireZaZ:
بلوری مگه اومده؟
پس چرا هیچ جا نیست برا دانلود
یکی راهنمایی کنه لطفا :cry:

اره اومده
نقل قول کردن
mobin.md
#4 mobin.md 1396-11-12 17:43
مقاله بسیار عالی بود
نقل قول کردن
superhero123
#5 superhero123 1396-11-12 17:44
خدا وکیلی سایت spidey.ir خدای ایستراگه. به خدا حتی سایت های شاخی مثل cbr و whatculture و ign به اندازه شما ایستارگ برای این فیلم در نیاوردن
نهایتا 15 یا 20 تا
تازه عکسای شما عالیه. دقیقا از دل فیلم در اورید .
واقعا ماشالا به شما و سایت spidey.ir
دستتون درد نکنه اقای فقیه. این مقاله ها سخته نوشتنشون ولی به اندازه 6 تا مقاله ادم ازشون چیز یاد میگیره
نقل قول کردن
Captain amir
#6 Captain amir 1396-11-12 18:09
سلام‌خیلی‌ممنون ‌که‌اینقد‌وقت‌م یزارین‌واین‌نکا ت‌ریزو‌از‌تو‌فی لم‌در‌میارین‌وا قعا‌فیلمه‌جذابی ‌بودش‌و‌ثور‌کلا ‌شخصیتش‌عوض‌شده ‌بود‌ویه‌ثورجدی د‌دیدیم‌که‌شوخ‌ طبع‌بود‌ومثله‌ق سمت‌های‌قبل‌خشک ‌وجدی‌نبود‌تعام له‌‌‌ثور‌وهالک‌ هم‌عالی‌بود
نقل قول کردن
Captain amir
#7 Captain amir 1396-11-12 18:19
به نقل از alireZaZ:
بلوری مگه اومده؟
پس چرا هیچ جا نیست برا دانلود
یکی راهنمایی کنه لطفا :cry:

اره‌لینک‌دانلود ش‌تو‌کانال‌تلگر امه‌سایت‌هست‌با ‌زیر‌نویس
نقل قول کردن
Ice Dragon
#8 Ice Dragon 1396-11-12 18:34
مقاله عالی بود.
البته کلا از این فیلم خیلی خوشم نیومد.انتظارات خیلی بیشتری ازش داشتم.
اصلا به نظرم کمیک بهتر از سینماست چون کلا اکثر قدرت های ازگاردی ها ازشون گرفته شده بود.(از اودین که کلا چیزی ندیدیم.)
نقل قول کردن
Richard Grayson
#9 Richard Grayson 1396-11-12 19:13
به به احمد آقا فقیه که در نبود عمو مختار تونستن ایستراگ هارو به درستی در بیارن و جای خالی عمو رو پر کنند! خسته نباشید واقعا!
یه چیزی ، استن لی انگار که یه دست نداشت و بجاش اون وسیله رو قرار داده بودند ، بنظرم مثل همیشه ادای احترام به قطع شدن دست لوک اسکای ـه :lol:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1396-11-12 20:07
آقا ممنون عجب ایستر اگ های باحالی
دمتون گرم واقعا.
اکثر سایت های معتبر دنیا بیشتر از ۱۵ تا نتونستم پیدا کنن شما که دیگه ترکوندین!

سایت اسپایدی در زمینه کمیک که کم نذاشت و توی دنیای سینمایی هم که عالی. فن تئوری های محشر و ایستر اگ های جالب.
خسته نباشین.
نقل قول کردن
KINGDEADPOOL
#11 KINGDEADPOOL 1396-11-12 20:10
سلام دوستان ی سوال چن وقتی ذهن منو درگیر کرده اونم اینه که در فیلم تور رگنوراک وقتی هلا و لوکی رو در صحنه ورود به اتاق غنائم اودین میبینیم که هلا اوا دسکش رو قلابی میدونه و میندازه بعد میره سراغ اون جعبه که یخ میکنه بعد هم میره سراغ مکعب کیهانی یا همون سنگ فضا .لوکی هم همین طور اما در اخر فیلم.سوال من اینه پشت سر اونا که ی وسیله ایی به نظر من ساعت شنی بود هست میشه بگین اون چیه و ممنون✌❤
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#12 Samwel Tarly 1396-11-12 20:21
جناب فقیه خسته نباشید بابت مقاله واقعا گل کاشتید
من اون صحنه ای که اودین تقلبی نمایش کشته شدن جعلی لوکی رو درست می کنه خیلی دوست دارم و با این که یجورایی صحنه اش بامزه بود ولی با اهنگی که مال فیلم ثور 2 بود واقعا احساسی درست کرده بودن که خودم خیلی خیلی باهاش حال کردم از حضور مت دیمون هم خیلی هیجان زده شدم تازه اصن خبر نداشتم بازیگر ثور تو اون نمایش برادرشه!
قضیه point break هم خیلی برام عجیب بود که چرا ثور اون اسم به ذهنش رسید و اصن چرا تونی استارک رو بعدش لعنت کرد که خوب شد دیروز تو کامنتها فهمیدم و باز دم تایکا وایتیتی گرم که به فیلم های قبلی انقدر توجه داشت! اخه اونجرز 1 رو فقط چند سال پیش انگلیسی نگاه کردم دفعه های بعد دوبله فارسی بود :-*
خوشم میاد تو این فیلم انقدر به کمیک ها اشاره داشت مثل بعضی تیکه های کمیک سیاره هالک یا تهدید چکش و نحوه تغییر لباس ثور و لوکی وقتی برای اولین بار با هلا روبرو شدن و در اخر از همه مهمتر ادای احترام به طراحی های جک کربی کبیر که استاد تو نقد خودشون هم بهش اشاره داشتن. اگه یادتون باشه تو فیلم دکتر استرنج هم به طراحی های استیو دیتکو استفاده شده بود و حالا این فیلم هم جک کربی که نشون میده از کمیک ها هم الهام گرفتن.
بازم دستتون درد نکنه اقای فقیه بابت مقاله ایستراگ واقعا دمتون گرم.
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#13 Omegaspiderman6 1396-11-12 20:34
بنظرتون اون کلاه ,کلاه سربازای تو فیلم جنگ ستارگان(stormtr oofers) نیست
نقل قول کردن
Hasan Spider
#14 Hasan Spider 1396-11-12 21:25
مقاله تون مثل همیشه عالی ولی یه سری موضوع:
-کسی نمیدونه اون مجسمه ای که زیر مجسمه ی سر بتا ری بیل بود از کی بود ؟
-تو خود مبارزه ی هالک با ثور یه لحظه هست که گویندهه در وصف هالک میگه اون یه(Defender)مدافعه.
-چرا تو اون صحنه ی مبارزه ی هالک و ثور وقتی پرش میزنن که همو بزنن، تریلرش با اونی که تو فیلمه فرق داره.(تو تریلر سر هر دو تا کلاخود هست و ثور هم برقی نیست)
نقل قول کردن
nightspider
#15 nightspider 1396-11-12 21:26
ُلام و ممنون بابت زحمتتون
کلا پیدا کردن ایستراگ کار خیلی سختی است و نیازمند داشتن اصلاعات بالا است که خوشبختانه از نظر من اطلاعات شما بسیار بالا است.
دستت طلا
نقل قول کردن
a.v.s
#16 a.v.s 1396-11-13 00:42
سلام با عرض ادب.
خسته نباشید آقای فقیه.
منتها یک ایستراگ دیگر هم هست:
وقتی گرندمستر داره هالک رو معرفی میکنه درباره هالک میگه: "اون مدافعه" (He's the defending).

این اشاره ای داره به اینکه هالک در کمیک ها عضو گروه مدافعین (Defenders) بود.
نقل قول کردن
Spiderx
#17 Spiderx 1396-11-13 07:36
یکی از ایستراگ های فیلم هم موقع نمایش مرگ لوکی بود که در اون لیدی سیف میگه که کار مهنی داره و باید بره
همین طور هم شد اون در فیلم تور راگناراک حضور نداشت و کارگردان به زبون بی زبونی داره میگه که دلیل حضور نداشتنش در فیلم یه کار بسیار مهم است که داره انجام میده حالا به نظر شما چیست??
نقل قول کردن
FARZINTHOR
#18 FARZINTHOR 1396-11-13 15:03
بنظ من مهمترین ایستر اگ مربوط به هلا و دستکش بی نهایت بود
دستکش رو فهمید فیکه اما تسراکت رو نشناخت بنظرتون چراااا
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#19 Omegaspiderman6 1396-11-13 15:21
چند تا ایستر اگ دیگه:
1-اون لحضه ای که والکری و ثور داشتن درباره نحوه رفتن به ازگارد حرف می زدن
والکری گفت از ساکار حرکت میکنیم در *زاندار* سوخت گیری میکنیم و بعد 18 ماه میرسیم به ازگارد که اشاره داره به نگهبانان کهکشان 1

2-اون جایی که بنر خودشو از جت پرت کرد پایین تا هالک بشه اشاره داره به فیلم the incridble hulk 2008 که آخرای فیلم بنر خودشو از هلیکوپتر میندازه پایین تا با ابامانیشن مبارزه کنه
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1396-11-13 16:44
فیلم واقعا جذابی بود، کریس همورث واقعا این نقش رو عالی بازی میکنه، به خوبی هم رابطه بین اعضای اونجرز رو لا به لای فیلم میبینیم. مارول هم به منبع خودش و هم به مخاطب خودش احترام میزاره، چه ایده های جالبی هم رو کرده بود، فی المثال منبع صاعقه تو خود ثور بود. :-) از اینا که بگذریم توی تریلر به نظر میرسید که هلا توی یک مکان شهری پتک ثور رو نابود میکنه. کلا چنتا صحنه فیلم با تریلرش فرق داشتند.
آخر فیلم وقتی همه آزگاردیهای باقی مانده تو سفینه بودند یه جورایی یاد بیتاری بیل افتادم که اون هم همینطوری از مردمانش محافظت میکرد.
نقل قول کردن
mobin.md
#21 mobin.md 1396-11-13 17:00
به نقل از Hasan Spider:

-چرا تو اون صحنه ی مبارزه ی هالک و ثور وقتی پرش میزنن که همو بزنن، تریلرش با اونی که تو فیلمه فرق داره.(تو تریلر سر هر دو تا کلاخود هست و ثور هم برقی نیست)


چون مارول همیشه تریلراش با فیلم یکسان نیس بعضی موقع ها میخواد بیننده رو گمراه کنه یا حالا هر دلیلی
نقل قول کردن
mobin.md
#22 mobin.md 1396-11-13 17:05
به نقل از Hasan Spider:

-تو خود مبارزه ی هالک با ثور یه لحظه هست که گویندهه در وصف هالک میگه اون یه(Defender)مدافعه.


شاید داره به کمیک های مدافعین اشاره میکنه چون هالک از اعضا تاسیس کننده مدافعین بوده
نقل قول کردن
Kane.is.back
#23 Kane.is.back 1396-11-13 21:57
یه سوال
کینگ ثور چقدر قدرتمنده
چون تو کمیک تانوس دیدم توسط تانوس کشته شد
نقل قول کردن
Ice Dragon
#24 Ice Dragon 1396-11-14 00:20
به نقل از Kane.is.back:
یه سوال
کینگ ثور چقدر قدرتمنده
چون تو کمیک تانوس دیدم توسط تانوس کشته شد

راستش نمیدونم منظورتون از کینگ ثور همون ((King Rune Thor)) هست یا نه ؟!؟ ولی خوب خیلی بعید میدونمکه کینگ رونز تور باشه چون این نسخه از تور خیلی خیلی قدرتنمده و میتونه بر زمان و مکان قلبه کنه ، سر لوکی رو جدا کرد ولی زنده نگهش داشت!!!! ، سپر کاپیتان امریکا را با یک ضربه کوچیک شکست و بعدم به راحتی خودشو( کاپیتان امریکا را) کشت، ایرون من را به راحتی شکست داد، ادمانتیوم را با دست شکست و کلا دولت امریکا را برای اینکه جلوش ایتادگی کرد تا زمین رو به فرمان خودش در نیاره سرکوب کرد!!!!(به همین علت کاپیتان امریکا رو هم کشت!!) و جلوی راگنورک رو گرفت ( البته موقتا!!)؛ در واقع قدرت های Odin Force و Rune رو با هم داره دیگه خودتون حساب بکنین ببینین چقدر قدرتمنده !!!! :-* ( من که فک نمیکنم تانوس حتی با دستکش بینهایت هم بتونه به راحتی شکستش بده!!! ;-) )
البته این نسخه از تور حضور خیلی کوتاهی در کمیک ها داشته و بس.!!!
فک میکنم این تور ، در واقع کینگ تور معمولی بود ( که زیاد قدرتمند تر از نسخه معمولی خود تور نیست.)
ظاهرا ایجا تانوس مکعب کیهانی رو در دست داشت(البته از این یک عکس که درست نفهمیدم ولی ظاهرا مکعب کیهانی رو داشت!.) که خوب قدرتش رو چند برابر میکنه و طبیعیه که بتونه به راحتی تور رو بکشه ، چون تانوس در حالت عادی هم قدرتمندتر از تور در حالت عادی هست.
نقل قول کردن
P.Constantine
#25 P.Constantine 1396-11-15 00:54
این چند وقته سرم خیلی شلوغ شده نتونستم زودتر از این بیام و از نظراتون تشکر کنم، خیلی ممنون!
راستی من رفتم کمیک های the avengers diassembled Mighty thor و رویداد راگناروک رو خوندم! واقعا خیلی خیلی قشنگ بود و تفاوت های اساسی با این فیلم داشت به همین علت من فکر می کنم راگناروک هنوز تموم نشده و ادامه اش در جنگ بینهایت روایت میشه! حالا می پرسید چرا؟
این صفحات ابتدایی این کمیکه که مارو یاد این خبر میندازه که پیتر دینکلج برای جنگ بینهایت انتخاب شد!
حالا به نظر من اوریجین چکش mjolnir که به اون دورف ها ربط داشت با «پیپ غوله» (Pip The Troll) ادغام میشه!
این یعنی با یه تیر دو نشون زدن! هم پیپ غوله رو وارد داستان جنگ بینهایت می کنن هم اوریجین و ساخت چکش جدید ثور رو روایت می کنن!
نکته ی بعدی جریان لیدی سیف هستش که قریب به یقین در جنگ بینهایت حضور داره! نمی دونم کسی اینجا سریال Blindspot رو دیده یا نه، ولی تو این فصل اخیرش بازیگر لیدی سیف یعنی Jaimie Alexander در قسمت های ابتداییش موهای بلندی داشت که معلومه بخاطر فیلمبرداری جنگ بینهایت می تونه باشه!
حالا این به کنار، سوال دیگه ای که پیش میاد اینه که چرا نویسندگان عزیز فیلم، گروت و راکت راکون رو همراه ثور فرستادن اونم چه زمانی؟! زمانی که ثانوس داره دونه دونه سنگ هارو از چنگ بقیه در میارن!
خب میشه حدس زد که حوادث راگناروک در کمیکها به نوعی در فیلم ادامه پیدا می کنه! یعنی ممکنه این امکان وجود داشته باشه که از گروت به عنوان تکه ای از درخت زندگی استفاده کنن...

نکته آخر هم چشم های ثوره! ما CGI بودن چشم رو براین مبنا گذاشتیم که حوادث فیلم Thor:Ragnarok لو نره ولی این مورد اصلا در مورد جنگ بی نهایت قابل پذیرش نیست!با توجه به اکشن فیگور ها و حتی کانسپت آرت ها و پوستر های فیلم، این فرضیه وجود داره که همون قضیه چاه و اسراری که اودین نتونست بهشون دست پیدا کنه رو ببینیم(ثور اون یکی چشمش هم از دست بده و دو کلاغ هوگین و مونین بیان و چشماش بشن!) ناسلامتی دشمن Avengers ثانوسه اونم نه ثانوس خالی،ثانوس با دستکش بینهایت! پس ما به یه ثور خیلی قدرتمند نیاز پیدا می کنیم که اگه این فرضیه درست باشه تقریبا همه چیز جور درمیاد و یکی از نگرانی هامون برطرف میشه!!
نقل قول کردن
Kane.is.back
#26 Kane.is.back 1396-11-19 15:50
به نقل از Ice Dragon:
به نقل از Kane.is.back:
یه سوال
کینگ ثور چقدر قدرتمنده
چون تو کمیک تانوس دیدم توسط تانوس کشته شد

راستش نمیدونم منظورتون از کینگ ثور همون ((King Rune Thor)) هست یا نه ؟!؟ ولی خوب خیلی بعید میدونمکه کینگ رونز تور باشه چون این نسخه از تور خیلی خیلی قدرتنمده و میتونه بر زمان و مکان قلبه کنه ، سر لوکی رو جدا کرد ولی زنده نگهش داشت!!!! ، سپر کاپیتان امریکا را با یک ضربه کوچیک شکست و بعدم به راحتی خودشو( کاپیتان امریکا را) کشت، ایرون من را به راحتی شکست داد، ادمانتیوم را با دست شکست و کلا دولت امریکا را برای اینکه جلوش ایتادگی کرد تا زمین رو به فرمان خودش در نیاره سرکوب کرد!!!!(به همین علت کاپیتان امریکا رو هم کشت!!) و جلوی راگنورک رو گرفت ( البته موقتا!!)؛ در واقع قدرت های Odin Force و Rune رو با هم داره دیگه خودتون حساب بکنین ببینین چقدر قدرتمنده !!!! :-* ( من که فک نمیکنم تانوس حتی با دستکش بینهایت هم بتونه به راحتی شکستش بده!!! ;-) )
البته این نسخه از تور حضور خیلی کوتاهی در کمیک ها داشته و بس.!!!
فک میکنم این تور ، در واقع کینگ تور معمولی بود ( که زیاد قدرتمند تر از نسخه معمولی خود تور نیست.)
ظاهرا ایجا تانوس مکعب کیهانی رو در دست داشت(البته از این یک عکس که درست نفهمیدم ولی ظاهرا مکعب کیهانی رو داشت!.) که خوب قدرتش رو چند برابر میکنه و طبیعیه که بتونه به راحتی تور رو بکشه ، چون تانوس در حالت عادی هم قدرتمندتر از تور در حالت عادی هست.

یه چیز رو یادم رفت بگم که اون کینگ تانوس هستش که تو کمیک خوندم زد همه ی نیروهای کیهانی رو یه جا نابود کرد



و یه سوال fallen one چی هست
نقل قول کردن
Richard Grayson
#27 Richard Grayson 1396-11-22 13:20
صحنه تعجب ثور هم یکم اشنا میزد، شبیه صحنه تعجب تونی بعد مبارزه هالک باستر با هالک!
نقل قول کردن
Bowman
#28 Bowman 1396-11-28 19:46
(فرا رسیدن نسخه بلوری رو تبریک میگم)
PS:بالاخره :cry: اومد
نقل قول کردن
Navid.d
#29 Navid.d 1396-11-28 20:07
مقاله عالی بود
به نظر من بهتره که در مورد 32 اینم اضافه کنید که در هردو فیلم،قهرمان فیلم وقتی اسیره،منتظر سلاحش میشه ولی سلاحش دیر می کنه
نقل قول کردن
Cap.Venom
#30 Cap.Venom 1397-10-15 14:25
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
نقل قول کردن
IDoctorStrangeI
#31 IDoctorStrangeI 1398-01-20 15:26
من بمناسبت اكران فيلم EndGame دارم تقريباً بعضي فيلمارو دوباره ميبينم و امروز راگناروكو ديدم و دوباره اومدم ايستراگ هاي فيلمو بخونم
فقط ميتونم بگم عاليييييه و واقعاً بابت نگارش همچين مقاله ي با حزئياتي ازتون ممنونم :)
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#32 Captain.shiraz 1399-03-02 17:39
چند ایستر اگ رو هم من اضافه میکنم:

۱- اون جنگجوی سه سر که به همراه کورگ شورش کرد اسمش «هاجو» هست و در نبرد روی پل کشته شد.
در ضمن «کریس همسورث» و «تایکا وایتیتی» به ترتیب در نقش سر های چپ و راست این کاراکتر ظاهر شدند.

۲- اون رباتی که به والکیری نوشیدنی داد شبیه یک سلستیال به نام «اسون» طراحی شده بود و در یکی از نقاشی های دیواری هم دیده شد.

۳- یکی دیگر از افرادی که کورگ را در شورش همراهی کرد «راسکو» بود که یک کلاه خود سوراخ سوراخ داشت که زنده ماند ولی در حمله تانوس به سفینه آزگاردیان در فیلم سوم انتقام جویان به همراه جنگجوی سفید پوشی که نامش را نمیدانیم کشته شدند.

۴- دو جنگجوی دیگری که به همراه کورگ شورش کردند، «تاسبا» و «بیف» نام دارند که هنوز زنده هستند و امکان دارد ما آن ها را در فیلم های آینده و به خصوص «ثور: عشق و تندر» ببینیم.

۵- در میان سردیس هایی که روی مجسمه بزرگ مرکز ساکار دیده شد، سردیس گوشه پایین سمت چپ مربوط به کاراکتری به نام «خزنده تاریکی» می‌باشد که در کمیک های مارول وجود دارد.
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#33 Captain.shiraz 1399-03-02 17:45
به نقل از Omegaspiderman6:
چند تا ایستر اگ دیگه:
1-اون لحضه ای که والکری و ثور داشتن درباره نحوه رفتن به ازگارد حرف می زدن
والکری گفت از ساکار حرکت میکنیم در *زاندار* سوخت گیری میکنیم و بعد 18 ماه میرسیم به ازگارد که اشاره داره به نگهبانان کهکشان 1

2-اون جایی که بنر خودشو از جت پرت کرد پایین تا هالک بشه اشاره داره به فیلم the incridble hulk 2008 که آخرای فیلم بنر خودشو از هلیکوپتر میندازه پایین تا با ابامانیشن مبارزه کنه

لزوما اشاره به محافظان کهکشان نیست، چون زاندار فقط یک سیاره مثل بقیه سیاره ها در دنیای ماروله، و در این جا مارول میخواد بگه که زاندار به عنوان یک سیاره درست و حسابی در کهکشان شناخته میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید