کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (Batman Beyond) از مرد عنکبوتی !

کارتون batman beyond

در این مقاله بهتون نشون میدم که سریال کارتونی Batman Beyond چقدر از روی مرد عنکبوتی تقلید کرده!

 

مقدمه: پخش سریال کارتونی "ماورای بتمن" (Batman Beyond)  سال 1999 آغاز شد و برای سه فصل و 52 قسمت ادامه یافت. در این این سریال محبوب و موفق که در آینده (سال 2023)  جریان داشت، دیدیم که بروس وین/بتمن پیر و  بازنشسته  شده ولی پس از سالها تصمیم میگیرد جوانی به نام «تری مگینس» را به شاگردی قبول کند تا بتمن جدیدی به شهر گاتام تحویل دهد و راه بتمن قدیمی را ادامه دهد. این سریال محبوب شد به طوری که از روش اسپین آف، یک انیمیشن ویدئویی جنجالی و  و بازی رایانه ای ساخته شد و حتی برای چند سال وارنر به فکر ساختن فیلم زنده سینمایی از روی آن بود. جای تعجبی هم نداره چون شخصیت اصلی این کارتون  یعنی   تری مگینس کاملا معلوم بود از شخصیت مرد عنکبوتی تقلید کرده است و سازندگان این سریال هیچ ابایی از نشان دادن این قضیه نداشتند!  پس باید هم همچین شخصیتی اینقدر محبوب شده و اصطلاحاً "گل" کنه. در حقیقت، شباهت های بین تری مگینس و پیتر پارکر اونقدر زیاده که هیچ کس حتی متعصب ترین هواداران دی سی هم نمیتونند منکر آنها شوند. این تشابهات ظاهری نیست و از ذات و شخصیت پردازی و Origin تری مگینس تا دشمنان او را در برمیگیرد.

اولا اینکه تری مگینس مثل پیتر  نوجوانی دبیرستانی  بود که به جرم و جنایت روی آورد. او هم درست مثل پیتر مجبور بود حرفه ابرقهرمانی خود را با مشکلات روزمره و به قول معروف routine خودش هماهنگ کند. بارها دیدیم که تری برای حفظ هویت مخفی خودش مجبور شد کلی بهانه برای دوست دختر خودش بیاره یا مجبور شه به خاطر مسئولیت های خودش سر قرارش دیر برسه.

تری مگینس - پیتر پارکر

از اون جالب تر نحوه تبدیل شدن تری مگینس به یک ابرقهرمانه . در واقع تری یکی از عزیزانش (یعنی پدرش) رو از دست میده و این انگیزه ای میشه برای اینکه انتقام بگیره و قهرمان بشه. تا اینجا مشکلی نیست ولی قضیه وقتی جالب میشه که میبینیم تری هم مثل پیتر پارکر در کشته شدن عزیزش مقصره و همیشه سر این قضیه خودش رو مقصر میدونه! به عبارتی دیگه تری مرتکب اشتباهی میشه و با درگیری با گروهی به نام Jokerz باعث میشه اعضای این گروه پدرش رو رو به قتل برسونن! او سپس به تدریج یاد میگیره که باید "مسئولیت پذیر" باشه. 

یکی دیگر از شباهت های بین اسپایدرمن و batman beyond نوع  مبارزه اوناست. یعنی ما میبینیم که تری هم حین مبارزه درست مثل اسپایدرمن با حریفاش زیاد حرف میزنه تا حواسشون رو پرت کنه! این مسئله به وضوح در کارتون سینمایی معرکه "ماورای بتمن  بازگشت جوکر" (Batman Beyond: The return of the Joker) نمایش داده میشود یعنی جایی که تری آخر داستان  با جوکر میجنگد و جوکر بهش میگه: "تو حین مبارزه خیلی حرف میزنی. بتمن قبلی هرگز اینکارو نمیکرد" .

جوکر - batman beyond

جالب این که همین استراتژی او باعث برتری اش بر جوکر میشه چون جوکر از شنیدن وراجی های Batman Beyond حسابی عصبی میشه و تمرکز خودش رو از دست میده.

ویدئوش رو هم براتون گذاشتم تا خودتون بتونید قضاوت کنید:

لینک دانلود و تماشای ویدئو

پس از مرگ پدرش، تری میره و با مادرش زندگی میکنه. رابطه او با مادرش و نوعی که او سعی میکنه فعالیت های ابرقهرمانه خودش رو از مادرش پنهان نگه داره، بی شباهت به رابطه پیتر و «زن عمو می» نیست

به علاوه، تری مگینس دوست دختری داره به نام «دانا تن» که مجبوره هویت مخفی اش رو ازش پنهان کنه. دانا تن به گوئن استیسی شباهت های شخصیتی داره چون شاهدیم که تری مدام مجبوره بین مسئولیت های ابرقهرمانانه و رابطه رومانتیک خودش با دانا تعادلی برقرار کنه و این مسئله همواره باعث میشه تا دانا از دست تری ناراحت بشه. دانا پدری داره به نام Mr. Tan که دوست نداره دخترش با تری مگینس باشه (اینم منو بدجوری یاد رابطه پیتر با سروان استیسی میندازه!)

گوئن استیسی - دانا تن

اما کپی برداری های این شخصیت از مرد عنکبوتی به موارد ذکر شده محدود نمیشود! در واقع حتی برخی از دشمنان اصلی او هم از دشمنان مرد عنکبوتی تقلید کرده اند! مثلا دشمن شماره 1 batman beyond یک سرمایه دار به نام «درک پاورز» است که   تبدیل به یک ابرشرور سبز رنگ معروف به Blight میشود. براتون آشناست مگه نه؟ بله ... این شخصیت  نام داره از روی دشمن شماره 1 مرد عنکبوتی یعنی نورمن آزبورن /گرین گابلین کبیر کپی شده و حتی انگیزه هاش برای خباث شبیه به انگیزه های نورمنه و از اون بالاتر اینکه بعد از مدتی خصومتش با تری مگینس "شخصی" هم میشه (درست مثل خصومت نورمن با پیتر پارکر)  

نورمن ازبورن - درک پاورز

گرین گابلین - blight

در ضمن کمپانی  درک پاورز چند سالیه که با شرکت وین اینترپرایزز ترکیب شده که این ایده هم کاملا معلومه از شرکت خبیث "ازکورپ" یا "الکمکس" در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 قرض (!) گرفته شده.

تازه، پاورز یک پسر عقده ای داره به نام Paxton Powers که قراره میراث پدرش رو در آینده ادامه بده اونم معلومه از «هری آزبورن» الهام گرفته.

هری ازبورن

یکی دیگر از ویلن های Batman Beyond یک شکارچی نامدار است  به نام Stalker که به شهر میاد تا طعمه ای متفاوت را شکار کنه چون شکار حیوانات وحشی دیگر براش هیجان انگیز نیست.  اینم براتون آشناست مگه نه؟ بله درست حدس زدید ایشون هم از روی «کریون شکارچی» کپی شده!

کریون شکارچی - ستاکر

یه جایی هم Batman Beyond با شخصیتی  مبارزه میکنه به نام Inque که با یک پوست عجیب و سیاه رنگ و مایع مانند  که میتونه تغییر ظاهر بده پیوند خورده و کاملا آدم رو به یاد دشمن معروف اسپایدرمن «ونوم» میندازه! ضمن اینکه Inque هم مثل ونوم دو نقطه ضعف داره (الکتریسیته  و آب)

inque  دشمن بتمن

در هر حال برای یک هوادار اسپایدرمن مثل من خیلی جالبه که دی سی و وارنر با خلق این کارتون و شخصیت Batman Beyond و  تعویض بروس وین پیر و فرتوت (!)  با تری مگینس جوان به طور غیر مستقیمی اعتراف کردند که "دوره بتمن تموم شده، الان وقتشه جای خودش رو بده به شخصیتی جذاب تر که از مرد عنکبوتی/پیتر پارکر الهام  گرفته. آری! آینده به چنین شخصیت هایی تعلق داره!"

و در پایان به عنوان حسن ختام این مقاله لازمه بگم که در اپیزود 6 از سریال كارتونی Batman Beyond، سكانسي وجود دارد كه در آن  تری مگینس  زیر آوار گرفتار میشود و با زحمت خودش را آزاد میکند:

این صحنه که همه میدونن از کجا گرفته شده، درسته؟ از لحظه ماندگاری که مرد عنکبوتی در شماره 33 مرد عنکبوتی شگفت انگیز خودش رو از زیر آوار خلاص میکنه! 

  

 

مترجم و نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arsam
+1 #1 arsam 1394-07-03 21:42
یعنی کپی برابر اصل :o
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #2 mokhtar 1394-07-03 21:42
این مقاله رو با احترام تقدیم میکنم به اونی که چند روز پیش ایمیل زده بود و به سایت ما فحش داده و توهین کرده بود (و همچنین به دوستانش)

البته جوابش رو گرفت ولی لازم دونستم از ته قلب اینو تقدیمش کنم
منتظر مقالات بعدی هم باش ;-)
نقل قول کردن
kaito
+1 #3 kaito 1394-07-03 21:45
پس ائن عکسه مربوط به این مقاله بود
عمو مختار دستت درد نکنه... این انیمیشن رو تو بچگیام میدیدم، چیز خاصی ازش یادم نبود که بخوام بعد از آشنایی با ذات اسپایدی در کمیکا مقایسش کنم ولی الان کاملا معلومه که تقلید شده، باز این دی سی فنا مین میگن که: بتمن خیلی بهتره، مردعنکبوتی که اصلا هیرو نیست
درحال که معروف ترین سریال های بتمن هم از روی اسپایدی تقلید شده...
شرم باد... خب میومدن برای اسپایدی انمیشن می ساختن، چه کاری بود؟؟؟
ونوم که خیلی ضایع بود، چقدر سرش فکر کردن؟ خسته نشدن با این همه خلاقیت؟ کریون هم که از قیافش معلومه دیگه من چی بگم؟رابطه پسر و مادری ( زن عمویی ) هم که واقعا....
ولی از همشون بد تر، برترین لحظه کمیک بوکی اسپایدی بود، در اومدن از زیر آوار که به طور ناشیانه ای تقلید شده، باز پیتر ده برابر انسان معمولی قدرت داره ولی مگنیس چی؟ یه انسان عادی ( البته پیتر بدون قدرت عنکبوتی هم میشه نام بردش )
تنها تفاوتشون تو شکل گرین گابلیناست، وگرنه اینطور که معلومه شخصیت پردازیشون هم مثل همه
راستی دقت کردی تری چقد شبیه پیتر توی اون عکسه که مربوط به سیویل وار میشه، هستش؟؟

ولی عمو از اون جنجالیا بودشا :-* دستت درد نکنه، زحمت کشیدی
خیلی دوست داریم... اون لحظه برتر هم یادمون انداختی... واقعا دستت درد نکنه
نقل قول کردن
Sentinel
+1 #4 Sentinel 1394-07-03 21:46
عالی عمو مختار. خیلی مقاله خوبی بود و من به عنوان یه کسی که به دیسی هم علاقه داره ( البته از بتمن خوشم نمیاد ) کاملا با مقاله موافقم. در ضمن من یکی از اولین طرفدارای سایتم که خب قبلا عضو بودم ولی اکانتم از دست رفت و الان با اکانت جدیدم دارم شاگردیه سایتو میکنم :roll: راستی عمو مگه الکمکس قبل از این سریال ( سال ۲۰۰۳ ) وجود داشته؟
نقل قول کردن
kaito
+1 #5 kaito 1394-07-03 21:46
به نقل از mokhtar:
این مقاله رو با احترام تقدیم میکنم به اونی که چند روز پیش ایمیل زده بود و به سایت فحش داده بود (و همچنین به دوستانش)

البته جوابش رو گرفت ولی لازم دونستم از ته قلب اینو تقدیمش کنم
منتظر مقالات بعدی هم باش ;-)

عمو از بهترین خصوصیاتت همینه که ول کن نیستی... میدونی حق کیه ... مدرک میاری، جوابشون رو میدید
کم بیار هم نیستی
دست مریزاد، انسان اینطوری کم پیدا میشه...
نقل قول کردن
h.paknia
+1 #6 h.paknia 1394-07-03 21:50
خیلی جالب بود. از شباهت هاش با پیتر پارکر گرفته تا از زیر اوار خراب شدن.
مثل اینکه دی سی داره میفهمه شخصیت های خشن دیگه
کم هوادار می شن و جاشون رو به شخصیت های مسئولیت پذیر تر میدن.
ولی inque خیل شبیه ونومه. اون الکتروسیته و اب و ونوم صوت و اتش.
اون شکارچی هم که کپی کریون شکار چی هست.
نقل قول کردن
Sentinel
#7 Sentinel 1394-07-03 21:54
به نقل از h.paknia:
خیلی جالب بود. از شباهت هاش با پیتر پارکر گرفته تا از زیر اوار خراب شدن.
مثل اینکه دی سی داره میفهمه شخصیت های خشن دیگه
کم هوادار می شن و جاشون رو به شخصیت های مسئولیت پذیر تر میدن.
ولی inque خیل شبیه ونومه. اون الکتروسیته و اب و ونوم صوت و اتش.
اون شکارچی هم که کپی کریون شکار چی هست.

یکم با حرفت مخالفم... این یه دوره از شرکت دیسی بوده که خب با تقلب این سریالو بالا کشیده... اما همین بتمن یا شحصیت های خیلی زیادی هستند که خیلی محبوبن و البته چند قهرمان که نماد مسئولیت پذیری هستند و قطعا توی مسئولیت پذیری شاید در حد پیتر پارکر باشن...
نقل قول کردن
2m-had
+1 #8 2m-had 1394-07-03 22:06
تا گرین گابلین که رسید هنوز متقاعد نشده بودم!اما از اون به بعد دهنم فقط باز مونده بود!
به جان خودم تصاویری که بتمن زیر آواره دقیقا مث لحظاتیه که بتمن تو آوار بود! :eek: اصن انگار قصدشون هم کپی بود!! :eek:
حتی طرز نشستنشون! :eek:
کپی در این حد؟
البته من جای دیسی بودم واس خودم یه کمپانی میزدم اسمشمcopi میزاشتم!این کارتونم توش جا میدادم!
اصن به جان خودم کارتون طوری طراحی نشده که مردم نفهمن! :eek:
نقل قول کردن
Arshiya Sobhi
-4 #9 Arshiya Sobhi 1394-07-03 22:07
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟
نقل قول کردن
h.paknia
+1 #10 h.paknia 1394-07-03 22:10
#7
نه منظور من قهرمانان دیگه نبود و من نمیگم بتمن مسئولیت پذیر نیست اتفاقا یکی از قهرمانای محبوب دوران بچگی من همین بتمن بود . ولی تو کمیک تجدید عهد دیدیم که پیتر پارکر با اینکه هیچ قدرتی نداشت اما به خاطر نجات دادن جون زن و بچش با ریجنت جنگید یا تو همین شماره 33 مرد عنکبوتی شگفت انگیز به خاطر نجات دادن جون زن عمو می خودشو با زحمت از زیر اوار نجات میده تا عمه می رو نجات بده.
در اخر من از شخصیت های مسئولیت پذیر خوشم میاد و از حضور قهرمان هایی مثل پیتر تو دنیای دی سی بی اطلاعم.
نقل قول کردن
kaito
+2 #11 kaito 1394-07-03 22:11
به نقل از Arshia. X.78:

شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

مدیران محترم لطفا پاک نکنین بزارین جوابشو بدیم..
اولا که لحظات مضحک و تقلیدای همین میمون کله تاری رو گذاشتیم که اگه ذره ای فهم و شعور و سواد داشتی میفهمیدی عنکبوته
دوما ... این شباهات رو تو توجیه کن... نامردم اگه این سایت رو به آتیش نکشم... تو فقط توجیه کن وگرنه ثابت میکنی که یه فن متعصب بی سوادی که فقط اومدی نظر بدی و بگی که خیلی حالیته در حالی که برعکسه... زودباش جوابمو بده
نقل قول کردن
iron man
+1 #12 iron man 1394-07-03 22:17
#9بعضی از شما دی سی فنا شورشو در اوردید دیگه من خودم طرفدار سرسخت بتمنم حتی از اسپایدی هم بیشتر دوستش دارم ولی دیگه این تعصبه خدایی حقیقته دیگه اون اخری تقلیدشونو ببین حتی شکل اواری که روشونم ریخته یکی یعنی حتی به خودشون زحمت طراحی یه اوار هم ندادن در ضمن همیشه حقیقت برای کسانی تلخه در اخر هم بگم هر شخصیتی برای خودش قابل احترامه خوبه الان من به بتمن که خیلی دوسش دارم بگم گربه شاخ دار نه خوبه هر کرکتری برای خودش محترمه تازشم الان بتمم شده ایرون من تو کمیکاش حرفیه راستی تو اصلا توی سایتی که قبولش نداری چرا عضو شدی
نقل قول کردن
Sentinel
+1 #13 Sentinel 1394-07-03 22:20
به نقل از Arshia. X.78:
شما میخواهید میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

وای خدایا یعنی اصلا میشه کسی این مقاله رو بخونه و قبولش نکنه؟ جدی جدی دارم فکر میکنم چطور ممکنه کسی به اسپایدرمنی که همه دوستش دارن بگه میمون کله تاری(خودم خجالت میکشم اینطوری بگم) سر همون تغییرات جدید اسپایدیم همه قبول کردن که به بتمن داره شبیه میشه و خیلیم از این بابت ناراضی بودن...
نقل قول کردن
Sentinel
+1 #14 Sentinel 1394-07-03 22:24
به نقل از h.paknia:
#7
نه منظور من قهرمانان دیگه نبود و من نمیگم بتمن مسئولیت پذیر نیست اتفاقا یکی از قهرمانای محبوب دوران بچگی من همین بتمن بود . ولی تو کمیک تجدید عهد دیدیم که پیتر پارکر با اینکه هیچ قدرتی نداشت اما به خاطر نجات دادن جون زن و بچش با ریجنت جنگید یا تو همین شماره 33 مرد عنکبوتی شگفت انگیز به خاطر نجات دادن جون زن عمو می خودشو با زحمت از زیر اوار نجات میده تا عمه می رو نجات بده.
در اخر من از شخصیت های مسئولیت پذیر خوشم میاد و از حضور قهرمان هایی مثل پیتر تو دنیای دی سی بی اطلاعم.

نه خب منم کاملا قبولت دارم و میدونم که چقدر این رشادت ها از طرف پیتر زیاده... توی دیسی هم نمونش شخصیت آلن اسکات که نماد مسئولیت پذیری کامله ( که یک دوست به من معرفیش کرد ) در واقع بتمن هم زیاد شخصی نیست که بشه باهاش همذات پنداری کرد و نقطه قوت عظیم اسپایدرمن اینجا مشخص میشه...
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #15 mokhtar 1394-07-03 22:29
به نقل از Arshiya Sobhi:
مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟


:lol:
ببین اون یه تغییر کاملا مقطعیه که مارول باهاش میخواد فقط پول دربیاره
تازه الان مگه شبیه ایرون من نشده
نقل قول کردن
h.paknia
+1 #16 h.paknia 1394-07-03 22:36
#14
بله به خاطر همینه که من از شخصیت اسپایدر من خوشم میاد چون میتونم با خود پیتر ارتباط برقرار کنم هم میتون با شخصیت زیر ماسک ارتباط بر قرار کنم.
اما بروس وین تو روز یک ادم پولدار که دارای شرکت وینه. و در شب یک شخصیت خشن و جدی . به خاطر همینه که به فکر ساختن این انیمیشن سریالی شدند تا طرفدارای زیادی پیدا کنه که پیدا کرد.
نقل قول کردن
mohamad_srz
#17 mohamad_srz 1394-07-03 22:41
کل شباهتا 1 طرف , اون سکانس زیر اوار 1 طرف .
دست مریزاد
نقل قول کردن
MSK
+2 #18 MSK 1394-07-03 22:43
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

اگه مثل آدم متن مقاله روبخونی متوجه میشی که این یک کپی برداری بی شرمانه بوده. یعنی همون موردآخربه اندازه کافی واست قانع کننده نبود.تازه شماکی دیدی که ماازکمیک های جدیداسپایدرمن تعریف کنیم اکثراعضای سایت گفتن که اسپایدرمن توکمیک های جدیدش همون اسپایدرمن قبلی نیست. درضمن مانمیخوایم اسپایدرمن روبالابکشیم چون همین الآنش هم بالاهست . :-* احتمالاتوهم ازهمون دسته طرفدارای متعصبی هستی که سری آرخام روبازی کردندوسه گانه نولان رودیدن بعدجوگرفتشون طرفداربتمن شدن.
نقل قول کردن
kasra yellow wing
#19 kasra yellow wing 1394-07-03 22:45
عالی عمو مختار تازه گابلینم توش بود تازه اگرم بگردی بازم پیدا میکنی مثلا میشه یه شباهتی بین مادام وب و بروس وین که هر دوشون راهنمای قهرماناننشونن هم هست ولی عالی بود
نقل قول کردن
Sentinel
#20 Sentinel 1394-07-03 22:46
به نقل از h.paknia:
#14
بله به خاطر همینه که من از شخصیت اسپایدر من خوشم میاد چون میتونم با خود پیتر ارتباط برقرار کنم هم میتون با شخصیت زیر ماسک ارتباط بر قرار کنم.
اما بروس وین تو روز یک ادم پولدار که دارای شرکت وینه. و در شب یک شخصیت خشن و جدی . به خاطر همینه که به فکر ساختن این انیمیشن سریالی شدند تا طرفدارای زیادی پیدا کنه که پیدا کرد.

البته این انیمیشن چون زیاد شبیه به بتمن سابق نبود ( همونطور که عمو گفت پیتر پارکره ) کسیو نسبت به بتمن ترویج نداد ولی خب خیلیا رفتن سمت دیسی و دیسیم سود زیادی برده... خدایی انیمیشن های این دو شخصیت خیلی ارزشمندن ( جز بعضیاشون مثل این انیمیشن ) مثلا همون سری انیمیشن اسپایدرمن قدیمیه فوق العاده بود و من حتی بیشتر از اسپکتاکلر اسپایدرمن ازش لذت بردم...
نقل قول کردن
s.kraven
#21 s.kraven 1394-07-03 22:49
عموما مارول رو کپی بردار میشناسن و شخصیتهای دی سی رو اوریجینال
مثل مون نایت از بتمن
ددپل از دث استروک
انت من از اتم
از حق هم نگذریم بی شباهت نیستند و خیلی شباهت دارند.
به ویژه از نظر قهرمانی
اما دی سی برای تقلید اسپایدرمن حرکت جالبی زد.
پیتر پارکر را کرد بتمن آینده و تری مک گینس
از آن طرف اسپایدرمن را کرد بلک اسپایدر
1 روح در دو جسم
اما این تقلید ها تقضیر مارول هم هست
چرا؟
چون قدر این شخصیت ناب و لحظات نابش رو ندونسته.
یا بهتره بگم اونطوری که باید ندونسته!
مثلا میتونست از قبلها اون آوار ریختن رو نشونمون بده و نداد
الآن هم بعد سالها به جای اینکه بیاد جبران کنه دو تا ... تحویل علاقمندانش میده.
کاش مارول قدرشناستر بود...
نقل قول کردن
Richard Grayson
#22 Richard Grayson 1394-07-03 22:51
مقاله واقعا عالی و درست بود
هرکسی هم باشه باید قبول کنه بتمن ماورا یه کپی کامل بود
مگه اینکه منطق سرش نشه :eek:
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #23 Doc Strange 1394-07-03 22:57
خیلی خوب شد چون خیلی وقت بود تو سایت جنجال نشده بود مختار دست به کار شد یکم پربارتر نظرات بشه :lol:
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #24 Imperial King 1394-07-03 22:58
با سلام خدمت کاربران عزیز و عمو مختار گل
من میخواستم یه چیز بگم و اون اینه که یه آدم متعصب هم که باشه وقتی این مقاله رو بخونه مطمئنا با این همه دلیل قانع کننده باید قبول کنه این رو و اگه کسی قبول نکنه اون فرد متعصب نیست بلکه کسی هستش که مغز نداره و پشت سر هم میگه دی سی و... بدون فکر کردن.
نقل قول کردن
Richard Grayson
+1 #25 Richard Grayson 1394-07-03 23:03
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟


میمون کله تاری !!؟؟
همین اسپایدرمن همیشه کمیکاش در صدر فروش بوده.
لازم به بالا کشیدنش نیست.
نقل قول کردن
captain alireza
+1 #26 captain alireza 1394-07-03 23:05
به نقل از mokhtar:
این مقاله رو با احترام تقدیم میکنم به اونی که چند روز پیش ایمیل زده بود و به سایت ما فحش داده و توهین کرده بود (و همچنین به دوستانش)

البته جوابش رو گرفت ولی لازم دونستم از ته قلب اینو تقدیمش کنم
منتظر مقالات بعدی هم باش ;-)

عمو سلام یعنی از ته ته قلبم ازت بابت این مقاله ممنونم میدونی چرا؟ چون با این مقاله یه همه ثابت کردی که مارول اونقدر عزت و شرف و خلاقیت و نو آوری داره که دی سی هم وقتی کم میاره مجبور میشه از ایده های یک ما کپی کنه پس با افتخار میگم پرچم مارول همیشه بالاست ;-)
نقل قول کردن
only marvel and dc
+2 #27 only marvel and dc 1394-07-03 23:07
تشکر فراوان از اقای مختار بابت این مقاله. مقاله فوق العاده ای بود جواب خوبی هم بود برای بعضی از دوستان. هر چ قدر از این مقاله تشکر کنم کمه. حرفی رو برای گفتن نمیزاره
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #28 Imperial King 1394-07-03 23:11
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه
نقل قول کردن
s.kraven
-1 #29 s.kraven 1394-07-03 23:12
به نقل از Imperial King:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه

فکر کنم این ماه بتمن بیشتر فروخته :-*
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #30 mokhtar 1394-07-03 23:13
من عادت دارم جواب فحش و توهین رو با نوشتن مقاله بدم
به خدا قسم اگه بخوان همین طور فحش بدن و به مرد عنکبوتی و هواداراش توهین کنن (همونطور که چند ساله دارن این کارو میکنن) قول میدم 20 تا مقاله مثل این بنویسم تا منفجر بشن
تو این سایت نشد، جای دیگه
شایدم یه سایت بزنم به نام unclemokhtar.co m و مقالاتم رو اونجا منتشر کن

حرف بیمنطق و توهین امیز به مرد عنکبوتی بزنید، جوابش رو با مقاله میدم

میل خودتونه ...
من که پایه ام و تا اخرش هستم
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #31 mokhtar 1394-07-03 23:14
به نقل از s.kraven:
به نقل از Imperial King:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه

فکر کنم این ماه بتمن بیشتر فروخته :-*


نه اشتیاه میکنی
چون مرد عنکبوتی 2 تا کمیک تو تاپ تن داشت
شماره 4 و 5 تجدید عهد
اگه فروش اون دو تا رو با هم جمع کنی از همه میزنه بالاتر
;-)
افتاد جناب کریون سابق؟
نقل قول کردن
Imperial King
#32 Imperial King 1394-07-03 23:14
به نقل از s.kraven:
به نقل از Imperial King:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه

فکر کنم این ماه بتمن بیشتر فروخته :-*

خودتم میگی این ماه.حالا جدی سینا جان،بیشتر ماه ها فروش اسپایدی بیشتر بوده یا بتمن یا اصلا مارول یا دی سی؟
نقل قول کردن
Richard Grayson
+1 #33 Richard Grayson 1394-07-03 23:14
به نقل از s.kraven:
به نقل از Imperial King:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه

فکر کنم این ماه بتمن بیشتر فروخته :-*


این ماه اول سکرت وارزه بعدش بتمن ۴۳ :-*
بیشتر اوقات مارول اول بوده
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #34 Imperial King 1394-07-03 23:15
به نقل از mokhtar:
به نقل از s.kraven:
به نقل از Imperial King:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه

فکر کنم این ماه بتمن بیشتر فروخته :-*


نه اشتیاه میکنی
چون مرد عنکبوتی 2 تا کمیک تو تاپ تن داشت
شماره 4 و 5 تجدید عهد
اگه فروش اون دو تا رو با هم جمع کنی از همه میزنه بالاتر
;-)
افتاد جناب کریون سابق؟

ممنون عمو والا من زیاد حافظه ام یاری نمیکرد بازم ممنون
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #35 New Goblin 1394-07-03 23:15
آقا تیترو دیدم یه لحظه گفتم این تیتر زیادی اغراق آمیزه ولی متن مقاله رو که خوندم گفتم نه تیتر بسیار مناسبی می باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من حرفی ندارم...
فقط اینجوری موندم: :eek:
نقل قول کردن
the amazing deadpool
+1 #36 the amazing deadpool 1394-07-03 23:16
دمت گرم عمو که قشنگ و با دلیل حرفت رو زدی.حقا که همیشه مقاله هات تکه.(البته بقیه هم خوبنا :-* )اون آقایی هم که اون حرف ناشایست رو زد یابد بگم شما که به عنکبوت میگی میمون همون بهتر که تو سایت نباشی الان فردا میره به خفاش میگه جغد :lol: تو که از اسپایدی خوشت نمیاد چرا الکی عضو میشی؟برو همون سایت های دی سی همونجا چرت و پرت بگو و از تخصصی بودن سایت کم نکن.(چقد انگار من تخصصی نظر میدم همیشه :-* )
نقل قول کردن
Sentinel
#37 Sentinel 1394-07-03 23:17
به نقل از captain alireza:
به نقل از mokhtar:
این مقاله رو با احترام تقدیم میکنم به اونی که چند روز پیش ایمیل زده بود و به سایت ما فحش داده و توهین کرده بود (و همچنین به دوستانش)

البته جوابش رو گرفت ولی لازم دونستم از ته قلب اینو تقدیمش کنم
منتظر مقالات بعدی هم باش ;-)

عمو سلام یعنی از ته ته قلبم ازت بابت این مقاله ممنونم میدونی چرا؟ چون با این مقاله یه همه ثابت کردی که مارول اونقدر عزت و شرف و خلاقیت و نو آوری داره که دی سی هم وقتی کم میاره مجبور میشه از ایده های یک ما کپی کنه پس با افتخار میگم پرچم مارول همیشه بالاست ;-)

خب ببین این حرف شما هم غلطه... مارول و دیسی هر دو استاد کپی کردن از همن... البته این سریال دیگه خیلی بیشتر از کپی کردن یه کارکتره ( کلا اریجین یه کارکترو وصل کرده به خودش ) هیچوقت فکر نکن که پرونده مارولم خیلی پاکه و برعکس...
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #38 Imperial King 1394-07-03 23:21
ولی از حق نگذریم اون آوارا کاملا کپی برابر اصل بود. :-x :-* :-x
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #39 mokhtar 1394-07-03 23:22
به نقل از Sentinel:
به نقل از captain alireza:
به نقل از mokhtar:
این مقاله رو با احترام تقدیم میکنم به اونی که چند روز پیش ایمیل زده بود و به سایت ما فحش داده و توهین کرده بود (و همچنین به دوستانش)

البته جوابش رو گرفت ولی لازم دونستم از ته قلب اینو تقدیمش کنم
منتظر مقالات بعدی هم باش ;-)

عمو سلام یعنی از ته ته قلبم ازت بابت این مقاله ممنونم میدونی چرا؟ چون با این مقاله یه همه ثابت کردی که مارول اونقدر عزت و شرف و خلاقیت و نو آوری داره که دی سی هم وقتی کم میاره مجبور میشه از ایده های یک ما کپی کنه پس با افتخار میگم پرچم مارول همیشه بالاست ;-)

خب ببین این حرف شما هم غلطه... مارول و دیسی هر دو استاد کپی کردن از همن... البته این سریال دیگه خیلی بیشتر از کپی کردن یه کارکتره ( کلا اریجین یه کارکترو وصل کرده به خودش ) هیچوقت فکر نکن که پرونده مارولم خیلی پاکه و برعکس...


چی میگی شما؟
اصلا کپی کردن مگه فقط به شباهت های ظاهری و نیروهاست
همین کریون خودمون نوشته بود مارول ددپول رو از دث استروک تقلید کرده و مون نایت رو از بتمن
یکی نیست بگه مرد حسابی کپی کردن یعنی کپی کردن ذات شخصیت ها
الان شخصیتردازی ددپول کجاش شبیه دث استروکه؟ اصلا این چه ربطی به اون داره
چون هر دو مزدور هستن و چه میدونم healing factor دارن پس این از این رو اون تقلید کرده؟
یا میگن هاکای از گرین ارو تقلید کرده؟ بابا پس اگه اینطوره هر دو از رابین هود تقلید کردن!
شخصیت پردازی هاکای با گرین ارو زمین تا اسمون فرق داره
این کجا و ان کجا؟
منم تو این مقاله دست گذاشتم روی شخصیت پردازی. تری مگینس کپی برابر اصل یک نوجوان مسئولیت پذیر یعنی پیتر پارکره

لظفا به این توجه کنید چون مهمه: کپی کردن یعنی تقلید از ذات شخصیت ها و خصوصیات شخصیتی اونا ، نه ظاهر یا قدرت ها و ...
نقل قول کردن
New Goblin
#40 New Goblin 1394-07-03 23:25
39#
فکر کنم پس فردا بیان بگن کتنیس اوردین هم از روی گرین ارو کپی بوده :lol: :lol:
نقل قول کردن
Sentinel
#41 Sentinel 1394-07-03 23:26
به نقل از mokhtar:
به نقل از Sentinel:
به نقل از captain alireza:
به نقل از mokhtar:
این مقاله رو با احترام تقدیم میکنم به اونی که چند روز پیش ایمیل زده بود و به سایت ما فحش داده و توهین کرده بود (و همچنین به دوستانش)

البته جوابش رو گرفت ولی لازم دونستم از ته قلب اینو تقدیمش کنم
منتظر مقالات بعدی هم باش ;-)

عمو سلام یعنی از ته ته قلبم ازت بابت این مقاله ممنونم میدونی چرا؟ چون با این مقاله یه همه ثابت کردی که مارول اونقدر عزت و شرف و خلاقیت و نو آوری داره که دی سی هم وقتی کم میاره مجبور میشه از ایده های یک ما کپی کنه پس با افتخار میگم پرچم مارول همیشه بالاست ;-)

خب ببین این حرف شما هم غلطه... مارول و دیسی هر دو استاد کپی کردن از همن... البته این سریال دیگه خیلی بیشتر از کپی کردن یه کارکتره ( کلا اریجین یه کارکترو وصل کرده به خودش ) هیچوقت فکر نکن که پرونده مارولم خیلی پاکه و برعکس...


چی میگی شما؟
اصلا کپی کردن مگه فقط به شباهت های ظاهری و نیروهاست
همین کریون خودمون نوشته بود مارول ددپول رو از دث استروک تقلید کرده و مون نایت رو از بتمن
یکی نیست بگه مرد حسابی کپی کردن یعنی کپی کردن ذات شخصیت ها
الان شخصیتردازی ددپول کجاش شبیه دث استروکه؟ اصلا این چه ربطی به اون داره
چون هر دو مزدور هستن و چه میدونم healing factor دارن پس این از این رو اون تقلید کرده؟
یا میگن هاکای از گرین ارو تقلید کرده؟ بابا پس اگه اینطوره هر دو از رابین هود تقلید کردن!
شخصیت پردازی هاکای با گرین ارو زمین تا اسمون فرق داره
این کجا و ان کجا؟
منم تو این مقاله دست گذاشتم روی شخصیت پردازی. تری مگینس کپی برابر اصل یک نوجوان مسئولیت پذیر یعنی پیتر پارکره

لظفا به این توجه کنید چون مهمه: کپی کردن یعنی تقلید از ذات شخصیت ها و خصوصیات شخصیتی اونا ، نه ظاهر یا قدرت ها و ...

دقیقا منظور منم همینه... اما خب اگه بگردیم از این دست کپیا زیاد دیده میشه ( احتمالا ) این کپیم خیلی برای دیسی شرم آوره و کاملا قبولش دارم...
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #42 Imperial King 1394-07-03 23:26
#39
خیلی ممنون عمو واقعا به خوندن این نیاز داشتم.بعضیا هستن هی میگن هاکای از آرو تقلید کرده و این چیزا....واقعا ممنون

کاربران عزیز سایت لطفا نقل قول نکنین عدد کامنتو بزارین منم الان ویرایش کردم این کامنتمو
نقل قول کردن
s.kraven
-1 #43 s.kraven 1394-07-03 23:27
به نقل از mokhtar:
به نقل از s.kraven:
به نقل از Imperial King:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

سلام جناب ارشیا (ببین آدم برای بقیه احترام قائله عین من که شمارو جناب صدا کردم)میشه یه نگاه به لیست پرفروش ترین کمیکای ماه نگاه بندازی ببینی کی بالائه و کی پایین؟تو سایت آماده هست برو یه نگاه بنداز بفهم دنیا دست کیه

فکر کنم این ماه بتمن بیشتر فروخته :-*


نه اشتیاه میکنی
چون مرد عنکبوتی 2 تا کمیک تو تاپ تن داشت
شماره 4 و 5 تجدید عهد
اگه فروش اون دو تا رو با هم جمع کنی از همه میزنه بالاتر
;-)
افتاد جناب کریون سابق؟

چرا دو تا کمیک ؟
تک کمیک بتمن این ماه بیشتر از هرکدومشون بیشتر فروخت دیگه :-*
البته این هیچیز از ارزشهای اسپایدرمن کم نمیکنه ;-)
پی نوشت:کریون سابق شدیم دیگه؟ :-*
به هرحال شما حق به گردن من دارید و من شاگردیتون رو میکنم.ولی اون جمله آخر ته متلک بود دیگه آقا مختار دیگه
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #44 mokhtar 1394-07-03 23:28
به نقل از New Goblin:
39#
فکر کنم پس فردا بیان بگن کتنیس اوردین هم از روی گرین ارو کپی بوده :lol: :lol:


دقیقا مشکل کمیک فن های ایران همینه
فقط به سطح و ظاهر توجه میکنن
فقط به ظاهر و قدرت های فوق بشری
در حالی که یه شخصیت میتونه از نظر ظاهری شباهتی به یکی دیگه نداشته باشه ولی ازش تقلید کرده باشه یا ازش الهام گرفته باشه
مثل invincible که از شخصیت پیتر پارکر الهام گرفته در حالی که در ظاهر هیچ شباهتی بهش نداره
ولی برید کمیک هاش رو بخونید تا متوجه بشید شخصیت اش و خصوصیاتش چقدر شبیه به پیتره
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #45 mokhtar 1394-07-03 23:31
#43:
از اون حرفا بودا
شما وقتی دو تا کمیک تو ماه داشته باشی فروشش بین اونا تقسیم میشه
شما باید فروش شماره 3 و 4 تجدید عهد رو با هم جمع بزنی تا ببینی کی میره بالا
نقل قول کردن
The Rock
+1 #46 The Rock 1394-07-03 23:32
عمو مرسی بابت مقاله
واقعا دیگه فکر نمیکردم این همه تقلید یعنی اون تیکه آخر که تری زیر آوار گیر کرده بود زد نابودم کرد یعنی اون آوار دقیقا شبیه همونی بود که رو پیتر افتاده بود اصلا خود خودش بود :eek:
بابا خلاقیت هم خوب چیزیه
عمو جان شما همین طوری ادامه ما هم تا آخرش باهاتیم
;-)
نقل قول کردن
s.kraven
#47 s.kraven 1394-07-03 23:34
به نقل از mokhtar:
به نقل از New Goblin:
39#
فکر کنم پس فردا بیان بگن کتنیس اوردین هم از روی گرین ارو کپی بوده :lol: :lol:


دقیقا مشکل کمیک فن های ایران همینه
فقط به سطح و ظاهر توجه میکنن
فقط به ظاهر و قدرت های فوق بشری
در حالی که یه شخصیت میتونه از نظر ظاهری شباهتی به یکی دیگه نداشته باشه ولی ازش تقلید کرده باشه یا ازش الهام گرفته باشه
مثل invincible که از شخصیت پیتر پارکر الهام گرفته در حالی که در ظاهر هیچ شباهتی بهش نداره
ولی برید کمیک هاش رو بخونید تا متوجه بشید شخصیت اش و خصوصیاتش چقدر شبیه به پیتره

تازه بعضی از همین قدرتها کلیشه ای هم هستند.
مثل تغییر سایز و پرواز و سرعت و...
همه چیز که نباید نو و تازه باشه
یا بهتر بگم چزی مثل تاب خوردن در سطح شهر که نباید همشون باشن که ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #48 mokhtar 1394-07-03 23:37
:lol:
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #49 spidey 4ever 1394-07-03 23:47
عمو جون عاشقتم !
الانه که بیانیه بدن با این مضمون:
عم مختار عزیز غلط کردیم ... حاضریم یک میلیون دلار بهت بدیم ولی دیگه از این مقاله ها ننویسی. به خدا ابرومون رفت. بس است دیگر "

:lol:
نقل قول کردن
Sherlockian
#50 Sherlockian 1394-07-03 23:50
اوه اوه عمو چه غوغایی به پا کردی ماشالا مقاله عالی بود راستیش من فقط یه قسمت از این انیمیشنو دیدیم جذبم نکرد بقیشو ندیدم .
الانه که فن بازیا شروع شه فن بویا بریزن اماده باش باشین
نقل قول کردن
حميد رضا فرهادي
+1 #51 حميد رضا فرهادي 1394-07-03 23:53
مقاله خیلی عالی بود عمو مختار واقعا که آخه حداقل یک تغییراتی ایجاد می کردند بعد
این جا است که می گویند کپی برابر اصل
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #52 spidey 4ever 1394-07-03 23:56
به نقل از s.kraven:
به نقل از mokhtar:
#43:
از اون حرفا بودا
شما وقتی دو تا کمیک تو ماه داشته باشی فروشش بین اونا تقسیم میشه
شما باید فروش شماره 3 و 4 تجدید عهد رو با هم جمع بزنی تا ببینی کی میره بالا

بله درسته
دوشماره ی اسپایدرمن این ماه از بقیه بیشتر فروخت.
پزش رو هم میدم
اما عادل باشیم
میانگین بگیریم تا فروش اسپایدرمن هم باشه یدونه
که بشه با انصاف با اونها قیاس کرد
از اونجا که هیچکدوم این کمیکها به اندازه بتمن نفروخت،پس میانگینشون هم دیگه به اندازه اون نمیشه.مگر اینکه بتمن این ماه یه شماره دیگه داده باشه بیرون.
من که بتمن رو نخوندم.شاید اتفاقاتی که افتاده باعث افزایش فروشش شده.بعید میدونم کیفیتش در حد اسپایدرمن تجدید عهد باشه :-*


بازم اشتباه میکنی
منظق میگه وقتی یه شخصیت دو تا کمیک ازش کیاد بیرون فروش رو تقسیم میکنه
کسی که کمیک میخره تو امریکا هر ماه برای این کار هزینه محدودی داره
معلومه وقتی تو شماره یهویی تو یه ماه منتشر میشه، روی فروش تاثیر میزاره
شما از این نظر به قضیه نگاه کن که مرد عنکبوتی دو کمیک داشته و هر دو در top 10 هستن
درست گفتم عمو جون؟
نقل قول کردن
Sherlockian
+1 #53 Sherlockian 1394-07-03 23:57
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

میون کله تاری ؟؟؟ خخخخ خداییش چند تا کمیک اسپایدی خوندی ؟؟
بعدم الان اسپایدرمن خیلی کارکترش سطح پایینه که بخوان بکشنش بالا؟؟؟؟؟ نه خداییش فک نکنم کمیکای اسپایید که خونده باشی به تعداد انگشتای دست برسه هرچند از ادمی که فکر میکنه اسپایدر کارکتر سطح و پایینه باید بکشنش بالا چیزی غیر از این نمیشه انتظار داشت.
ما نگفتیم شبیه بتمن شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای میرابلیس دیدی چیا گفتن
بقیه کاربرا دیدی همه اعتراض کردن دیگه چی میگی
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #54 mokhtar 1394-07-03 23:59
به نقل از Hesam avenger:
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

میون کله تاری ؟؟؟ خخخخ خداییش چند تا کمیک اسپایدی خوندی ؟؟
بعدم الان اسپایدرمن خیلی کارکترش سطح پایینه که بخوان بکشنش بالا؟؟؟؟؟ نه خداییش فک نکنم کمیکای اسپایید که خونده باشی به تعداد انگشتای دست برسه هرچند از ادمی که فکر میکنه اسپایدر کارکتر سطح و پایینه باید بکشنش بالا چیزی غیر از این نمیشه انتظار داشت.
ما نگفتیم شبیه بتمن شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای میرابلیس دیدی چیا گفتن
بقیه کاربرا دیدی همه اعتراض کردن دیگه چی میگی


ولش کن
اینا حقیقت تو سرشون نمیره
افتخار میکنم واسه سایتی مقاله مینوسم که از گفتن و نوشتن درباره حقیقت ابایی نداره
حتی اگه این حقیقت برای هوادران اسپایدرمن تلخ باشه
نقل قول کردن
حميد رضا فرهادي
+1 #55 حميد رضا فرهادي 1394-07-04 00:01
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

ناموسا؟!!!!!!! :eek: :eek:
دکتری؟
فازت چیه؟
میمون کله تاری؟
جوابتو نمیدم می سپارمت به آقای ترابی
نقل قول کردن
Sherlockian
+1 #56 Sherlockian 1394-07-04 00:23
مقالا از اون افرادن که زیر مقاله و پستی نظری نمیدن تا اسم بتمن و دی سی میاد جلدی میان میتوپن حااا جالبه عمو با مدرک اومده گفته بازم تو کشتون نمیره
اخه چچرررااااا :sad:
نقل قول کردن
batspider
+1 #57 batspider 1394-07-04 00:40
سلام و عرض ادب .ممنون عمو جان مقاله خیلی جالب و ریز بینانه ای بود .حرفی نمیشه زد چون همش عین حقیقته

من خودم زیاد از این بتمن خوشم نمی یومد .چون با اون صداش و طرز لباس پوشیدنش چرا باید وراجی کنه؟ این ویژگی مخصوص مردعنکبوتیه و اصلا به بتمن
نمی خوره.

دیسی با خلق این کاراکتر دست را زد و این اشتباه مارول بود. چون اونطور که باید از کمیک های زیبای مردعنکبوتی اقتباس های انیمیشنی نساخت و به جاش دیسی از اون اقتباس ها برای قهرمان های خودش استفاده کرد.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#58 j.jonah jameson 1394-07-04 00:52
ٌWTF چه خبر شده همش 12 ساعت نبودیم :o
جونم اعضای سایت یه بارکی ادرس بگیرید همدیگر رو جر بدید :D
دوستان یادتون باشه عمو مختار و مدیران سایت خودشون جواب کسایی که شاخ بازی..... ببخشید کسایی که اذیت میکنن رو میدن
نه خدایی یه چیز حدود 12-14 بار راجب میمون کله تاری بحث شده
یعنی واقعا چرا دوستان ؟؟
از مقاله های به این خوبی داریم بهرمند میشیم بعد وجدانن باید اینجوری جواب بدیم ؟؟
هر چند که من تازه وارد هستم ولی از اول زحمات این سایت رو برای ترویج کمیک خوانی و بالا بردن معلومات کمیک بوکی دیدم حقش نیست واسه ی یه حرف اینقد ناراحت بشیم
تازه ما میمون عنکبوتی هم داریم که راجبش تو سایت بحث شده (در مقاله همه مردان و زنان عنکبوتی)
پس .... انتخاب با خودتونه من که این مقالات باعث دلگرمیمه چون وقتی میمنم یه عده برای نوجونایی مثل ما بدون هیچ پول و تشکر خشک و خالی ای دارن زحمت میکشن اشکم درمیاد . :cry:

#58 یعنی ........ :cry: :cry: :cry: دمت گرم عمو یعنی الان حکم شلوار بروس بنر (هالک) رو دارم که باوجود اینکه داره از حرفی که زدی تا مرز پاره شدن میره ولی هنوز پابر جام تا بگم یدونه ای گابلین خان
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #59 spidey 4ever 1394-07-04 05:34
عمو میشه این مقاله رو هم ترجمه کنی؟
"14 لحظه مضحک در فیلم های بتمن"

screenrant.com/.../?view=all

خواهش میکنم .... :cry:
نقل قول کردن
superior spider boy
+1 #60 superior spider boy 1394-07-04 08:05
این که..... این که.....
واقعا کپی برایر اصل :o
نقل قول کردن
Ali Khodabandeh
+1 #61 Ali Khodabandeh 1394-07-04 13:16
وبازهم حماسه ای دیگر از عمو مختار
واقن خیلی برام جالب بود
به قول بعضی ها کپی برابر اصل مثل اون لحظه که زیر آوار بود واقن هیچ فرقی نیس عین همن
نقل قول کردن
farhood spidey
#62 farhood spidey 1394-07-04 13:44
برای همینه که دی سی همیشه از مارول شکست میخوره......... .....دی سی فقط یک کلمه گنن
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #63 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-04 13:47
واقعاً دم عمو گرم که یک تنه جلوی این اسکلا رو میگیره
اون یارو ونوم ه ، واقعا کپی بود و همچنین سکانس زیر آوار
برای ابرقهرمانی که بعد از اسپایدی ستایشش میکنم متاسفم
متاسف...
___________
آقا اصن اسپایدرمن اسمش هست میمون کله تاری ، اصن ازین به بعد ما به اسپایدی میگیم میمون کله تاری ، اصن من خودم ، آقای ترابی رو راضی میکنم اسم سایت رو بکنه میمون کله تاری
مگه به اسمه؟ مگه اسم یکی میمون باشه نمیتونه یکی از بهترین ابرقهرمانا باشه؟ اصن ....
ینی به این افراد هیچی نمیشه گفت
نقل قول کردن
badgun
#64 badgun 1394-07-04 14:34
جاالبه
من واقعا فکر نمیکردم بتمن بیاند اینقدر کپی باشه
یه جاهاییش بود که میشه گفت کپی نبود
ولی اون ونومه دیگه خیلی تابلو گفت اقا با اجازه کپی :دی
#11
طرف رو کشتی رفت:دی
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #65 SLH Hero 1394-07-04 16:42
مقاله مثل همیشه جنجالی و متأسفانه دقیق بود.

به هر حال برای من مهم نیست یک کاراکتر چقدر از بقیه کاراکتر ها تقلید کرده باشه. مهم اینه که داستاناش چه کیفیتی داره. Batman Beyond داستان های خیلی خوب و فانی داره و همین برای من کافیه. اگر یک Ripoff خوب باشه، برای من دیگه مهم نیست که کاراکتر متفاوتی نیست.

ولی در مورد Batman Beyond وقتی کاراکتر بهتری تو سبکش وجود داره دیگه انگیزه ای ندارم که داستاناش رو بخونم مگه اینکه چیز جدیدی داشته باشه که البتّه داره یکی از مثال هاشم همین استفاده هوشمندانه از جوکره.
نقل قول کردن
mirabilis
#66 mirabilis 1394-07-05 11:46
#39 : البته شخصیت ددپول ، ابتدا چیزی شبیه به دث استروک بود ، قاتلی بیرحم ، بعضا ترسناک با مهارت های فوق العاده توی استفاده از سلاح گرم و سرد ، قضیه اینجاست ددپول توی سری های بعدی و کمیک های مستقل یا مشترکش ، شروع کرد به تغییر کردن و تا جایی که میشد ، از کاراکتر دث استروک فاصله گرفت ، از یه شخصیت تقریبا منفی ، تبدیل شد به یه کاراکتر ضد قهرمان روانی ، پرحرف که هم دیوار چهارم رو میشکست ، هم شوخی های زیادی میکرد و تا اونجا پیش رفت که توی عالم کمیک یونیک شد ، اینقدری که دی سی دست گذاشت روی کاراکتری مثل هارلی کوئین تا بتونه یه چیزی شبیه به اون برای دنیاش خلق کنه .
اون چیزی که دوستان به عنوان کپی برداری میبینن ، این نیست که یه کمپانی بیاد یه شخصیت رو کپی پیست کنه برای خودش و فقط ظاهر و اسمش رو تغییر بده ، نه ، اصلا اینطوری نیست ، که اگه باشه ، ( شباهت از یه جایی بعد فراتر بره ، کمپانی خیلی راحت علیه کمپانی مقابل شکایت میکنه و اظهار دادخواهی میکنه ، همون کاری که دی سی با شزم کرد ( ضمن اینکه بحث روی این نیست که مارول میتونه علیه وارنر برای ساخت همچین کاراکتری شکایت کنه یا نه ، اون یه مبحث جداست و یه بحث دیگه ای میطلبه ))
در واقع شما باید اینطوری نگاه کنید که مثلا مارول میبینه دی سی یه کاراکتر کمان دار داره یا میبینه که دی سی یه گروه از قهرمان ها رو داره ، برآن میشه که مثلا یه کاراکتر کماندار خلق کنه یا یه گروه از ابرقهرمان ها رو بسازه ، نتیجش میشه مثلا هاکای یا اونجرز ( یا چهار شگفت انگیز به عنوان اولین گروه خانوادگی در کل تاریخ کمیک ) ، مارول از دی سی کپی برداری نکرده ، در واقع چیزی که نیاز دیده میشده ، برای دنیای خودش ، متناسب با یونیورس خودش خلق میکنه ، یا مثلا دی سی میبینه مارول یه کاراکتری مثل کاپیتان آمریکا داره ، یه چیزی مثل کامندر استیل رو میسازه ، کپی رخ نداده ، ولی دی سی متناسب با یونیورس خودش ، یه چیزی تو مایه های اون میسازه .
قضیه اینجاست که نگاه شما به کپی کردن ( صحبت با اعضا و کاربران سایته نه مختار !) یا شباهت های موجود اشتباهه ، کپی کردن یه چیزیه مثل چیزی که اینجا مختار دربارش صحبت کرد ، وگرنه هیچوقت نمیشه گفت هاکای از گرین ارو کپی کرده .
پ.ن : آقا مختار ، ما به در گفتیم ، دیوار بشنوه ، وگرنه میدونیم خودت همه اینا رو میدونی ، گفتیم در ادامه ی صحبتات ، یه سری نکات رو بگیم ، اعضا و کاربرا ، که نسل بعد هستن ، یه طرفه به قاضی نرن .
نقل قول کردن
zuko
+1 #67 zuko 1394-07-05 16:22
به نقل از Spidey 4Ever:
عمو میشه این مقاله رو هم ترجمه کنی؟
"14 لحظه مضحک در فیلم های بتمن"

screenrant.com/.../?view=all

خواهش میکنم .... :cry:

14 تا؟؟؟؟؟؟؟؟ باید تعداد کل سکانس های بتمن فور اور و بتمن و رابین رو شمرد تا درست شه :lol:
نقل قول کردن
Black Spidey 81
+1 #68 Black Spidey 81 1394-07-06 22:54
یعنی کل و آباد مرد عنکبوتی رو بردن به فضای بتمنی
خیلی ضایس
نقل قول کردن
shadow girl
#69 shadow girl 1394-11-01 19:02
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

:-| :-| :-| :-|
واقعا؟؟؟؟میمون؟ ؟؟؟؟؟کله تاری؟؟؟؟؟؟
اون مورد اخری قانعت نکرد ؟؟؟
نقل قول کردن
arya15
#70 arya15 1394-11-02 22:53
جدی فکر کردن خلاقیت برای خلق کاراکترش به خرج دادن؟ این که همش اسپایدی !!!!!!دی سی نا امیدم کرد
نقل قول کردن
Ali_craft
#71 Ali_craft 1395-09-11 18:59
منتظر کپی های دیگر دیسی هستیم به احتمال زیاد به اختمال زیاد داستان فیلم ثورم مثل فیلم گرین لنترن(اگه بسازن) میکنند :-* :-| :-| من زیاد له دیسی اهمیت نمیدادم و فقط انیمیشن های عدالت جویان میدیم که دیگه الآن نا امید شدم از دیسی انتظار نداشتم لا اقل کپی میکردند ولی کمی دست میبردند مثلا اون سرمایه دارو میکردند یک دزد نه اینکه کپی برابر اصل اگه قسمتای بعدی هم بسازند میان کلون سجا هم کپی میکنند. :-| :D
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#72 SPIDEY DED 1395-09-11 23:10
جاااااااااااااا ااااااااااااااا ااااااااااااااا ااااان؟ :o
اصن همه چی به کنار نحوه تبدیل شدن به قهرمان کنار دشمنا کنار. شخصیت های مکمل کنار نحوه مبارزه کنار .
دیگه به لحظات ماندگار هم رحم نکردند.
یعنی دیگه انقدر.....
بابا کم مونده دی سی بیاد اسم کارکتراشو بزاره پیتر پارکر.
بعد این دیسی فنای متعصب هی میگن ماورای بتمن عالیه و این چرت و پرتا. یکی نیست به اینا به گه جمع کن بابا جمع کن.
راستی عمو مختا از این سازندگان ماورای بتمن یه مجسمه بسازید :lol:
نقل قول کردن
parsa asadi
#73 parsa asadi 1395-10-25 16:16
خیلی خوب بود ممنون بابت مقاله

حالا با این همه شباهت به نظر شما دوستان انیمیشنش ارزش دیدن داره؟ :-*
نقل قول کردن
Spidey spidey
#74 Spidey spidey 1395-10-25 17:05
فقط در دو كلمه "عالى بود"
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#75 Mahdad-mm 1395-10-25 17:39
به نظر خودم اول کاملا اشتباه کردن که کپی کردن اونم لز روی مرد عنوبوتی بعدم من با بتمن بیشتر میتونم ارتباط بر قرار کنم تا این بتمن جدیده اصن یه جوریه به نظرم دشمناشونم که کپی کرده نورمنو ونوم و... خیلی با جذبه تر و بهتر از این کپی هاست
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#76 CAPTAIN DIAR 1395-10-25 21:03
یعنی از همه بدتر تقلید "رهاشدن مرد عنکبوتی از زیر آوار"بود! :sigh:
نقل قول کردن
H.B.2102
#77 H.B.2102 1395-10-26 11:43
اولین که مقاله رو نخونده بودم گفتم حتما بجای کلمه شباهت نوشتن"تقلید"
بعد که مقاله رو خوندم 180 درجه نظرم برگشت اون شکل افتادن آوار روی بتمن هم خییییییلی شبیه اسپایدر من بود.
حداقل شکل آوار رو تغییر میدادن.
نقل قول کردن
Mr.Smiley
#78 Mr.Smiley 1395-10-27 13:13
من که کلا از batman beyond خوشم نمیاد , دی سی خواست یه بتمن جوون تر به ما نشون بده گند زد توش :-|
نقل قول کردن
Spidey spidey
#79 Spidey spidey 1395-11-02 15:17
دستگاه كاپى به همين ميگن ديگه :lol:
نقل قول کردن
Spidey spidey
#80 Spidey spidey 1395-11-02 15:25
عمو محتار شما يه ويلن ماوراى بتمن رو نگفتيد به نام shriek كه ميتونه مانند shriek مارول امواج صوتى ايجاد كنه.حتى اسمش هم تغيير ندادند دستگاه كاپى ها :lol:
نقل قول کردن
AndrAs
#81 AndrAs 1397-04-22 20:47
من نمیدونم چرا انقد گیر دادن ب ددپول...مگ ددپول از اسپایدی سر اون قضیه ک طراحیش اسون تر باشه الهام نگرفته؟باز من زیاد در جریان نیستم
نقل قول کردن
speedy.theworld@gmail.com
#82 speedy.theworld@gmail.com 1397-12-29 18:39
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

گوش کن توکه میگی ما میخوایم کله تاریمون رو بکشیم بالا مردعنکبوتی همینجوری بالا هست نیاز به کمک ما نداره بتمن شما هم ایده کم اورده اومده رو فاز کپی از مردعنکبوتی ما یه کپی از بتمن تو کمیک مردعنکبوتی پیدا کردی من اسممو عوض میکنم
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#83 امیر محمد گلکار 1399-03-10 12:41
نگاه کن دیگه داری به اسپایدرمن بی احترامی میکنی من بخاطر اینکه آقای استاد ترابی گقته توهین نکنین چیزی نمیگم ولی واقعا این کپی بتمن از مرد عنکبوتی کاملا بده و نشونه میده دی سی دوست داره از مارول تقلید کنهبه نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#84 AmirhoseinJafari2005 1399-10-22 18:50
شباهت غبر قابل انکاری داشت :eek:
نقل قول کردن
stofterMRM
#85 stofterMRM 1400-09-15 11:07
وای خدا چقد حرص ادمو در میاره
یکی تو فضای مجازی بود که با کمال بی احترامی میگفت نویسنده ای از اسپایدی به اسم عمو مختار همش به دیسی هیت میزنه و اینا.چن تا ام نمونه کپی مارول از دیسی گذاشته با دلایل خیلی غیر منطقی!!
همشم از کلمه بیشرمانه استفاده کرده بود.حالا منظورشو متوجه شدم.واقعا بعضی از ادما چقد (خیلی خیلی ببخشید)نفهمن که طاقت پذیرش مسائلی که دوس ندارن رو ندارن
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#86 Spiderman 2030 1400-12-14 09:25
سلام و عرض ادب ادب ،این کارتون فقط کپی از مردعنکبوتیه، چند وقت پیش که این مقاله سایت رو خوندم گفتم بشینم خودم کامل این مجموعه رو بررسی کنم ،دیدم فقط کپی کاراکتر کرده واقعا خیلی کار بی شرمانه ای کردن .عمو مختار عزیز که به همه نکات اشاره کردن منم چند تا دیگه بگم .
کپی برداری از کاراکتر میستریو (یکی از کاراکتر دقیقا مثل میستریو با هولوگراماش توهم میسازه و حتی کپی برداری از فلش تامسون !،بچه پول دار و زورگوی مدرسه !!!!
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#87 Armin_Marvel 1401-03-26 00:42
یعنی خدا وکیلی...
حتی اون آواری که روی بتمن افتاده هم دقیقا شبیه همون آوار هایی هست که روی پیتر افتاده :-?
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم
نقل قول کردن
Spider man
#88 Spider man 1402-04-22 10:18
به نقل از Arshiya Sobhi:
شما میخواهید اون میمون کله تاریتونو بکشید بالا مثلا تو کمیک جدید اصلا
مرد عنکبوتی شبیه بتمن نیس؟

شما هم میخاین خفاشتون رو بکشید بالا
نقل قول کردن
مر عنکبوتی موازی
#89 مر عنکبوتی موازی 1402-12-27 11:50
اسپایدرمن مناطق محروم
یا
اسپایدرمن دنیای بتمن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید