10 ‌حقیقت مهمی که باید درباره سازمان «رسیدگی به تناقضات زمانی»‌ (Time Variance Authority) بدانید

10 ‌حقیقت مهمی که باید درباره سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی TVA پلیس زمان اداره جلوگیری از اختلالات زمانی سریال لوکی‌ Time Variance Authority بدانید تاریخچه فکت facts

به مناسبت پخش فصل دوم سریال لوکی و حضور پررنگ این سازمان، این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: هفته پیش فصل 2 سریال مورد انتظار لوکی منتشر شد و همانطور که پیش بینی میشد، سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی یا همون TVA بار دیگر نقش مهمی در این سریال داشتند و احتمالا خواهند داشت. این ها حقایقی هستند که طرفداران این سریال باید درباره این سازمان بدانند.

 

10- سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی در یک نگاه

سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی در یک نگاه

سازمان "رسیدگی به تناقضات زمانی" (Time Variance Authority) یا به اختصار TVA اولین بار در شماره ۳۷۲ از کمیک های ثور حضور پیدا کرد. به طور خلاصه، این سازمان پلیس زمان است. آنها بر تمام تایم لاین های مولتی ورس نظارت میکنند (البته تا حدودی). وظیفه اصلی آنها این است که نگذارند، دیگران گذشته یا آینده هر تایم لاینی را تغییر دهند. سفر در زمان در دنیای مارول چیزی طبیعی است، بنابراین سازمان TVA بار ها در مقابل قهرمان یا شرور هایی که سعی در اصلاح گذشته یا خراب کردن آن را دارند، قرار میگیرد.

 

9- پایگاه اصلی این سازمان منطقه زمانی صفر است

پایگاه اصلی این سازمان منطقه زمانی صفر است

منطقه زمانی صفر (Null Time Zone)، پایگاه و محل اصلی فعالیت های این سازمان است. این منطقه خارج از زمان و مکان طبیعی است. مکان های جالب و باحال زیادی در منطقه زمانی صفر وجود دارند، مانند دادگاه های زمان(Time Courts که محل محاکمه مجرمان زمان است، سالن جهان های متوقف شده (Hall of Discontinued Universes که مکان جهان های نابود شده است(وقتی جهانی ناکار آمد ارزیابی میشود، نابود میشود و بقایایش به این مکان منتقل میشود) و یا سلول های زمان (Time Cells) که زندان خطرناک ترین متخلفان زمان است. اما مهمترین بخش منطقه زمانی صفر، سالن کرونومتری‌ (Hall of Chronometry) است که میتوان آن را قلب TVA دانست. این مکان فضایی یا اندازه بی نهایت است که پر از میز ها و مانیتور ها می باشد که در هر مانیتور یک جهان نظارت میشود.

 

8- راه آهن سریع السیر مرکزی زمان

راه آهن سریع السیر مرکزی زمان

در شماره 353 از کمیک های چهار شگفت انگیز، وقتی این گروه روی یک حباب زمان 20 سال آینده تحقیق میکرد، مورد حمله سازمان TVA قرار گرفت. در نهایت بعد از یک تعقیب و گریز، آنها توانستند با استفاده از یک قطار راه آهن فرار کنند و به خانه بازگردند. شاید این کمی عجیب باشد، ولی راه آهن سریع السیر مرکزی زمان در بخش اصلی حمل و نقل TVA قرار دارد و ظاهرا وسیله نقلیه مناسبی برای عبور از فضای بی نهایت بزرگ منطقه زمانی صفر است.

 

7- کارکنان TVA کلون های مارک گرونوالد هستند

کارکنان TVA کلون های مارک گرونوالد هستند

یکی از نکات جالب و عجیب سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی، کارکنان آن است. مدیران این سازمان، در واقع کلون های یکی از نویسندگان مارول، مارک گرونوالد هستند! کلا مارک گرونوالد عادت داشت که خودش را در کمیک های خودش قرار دهد. مارک گرونوالد یکی از طولانی ترین ران ها را داشت و 10 سال نویسنده کمیک های کاپیتان آمریکا بود. او همچنین مینی سری اسکادران برتر را نوشت که از دیدگاه خیلی ها، بهتر از کمیک های واچمن است. به هر حال اینکه او کارکنان TVA را کلون های خودش قرار داده، حاکی از علاقه عجیب او به قرار دادن خودش در داستان هایش است.

 

6- کرونومانیتور ها

کرونومانیتور ها

کلون های مارک گرونوالد، و البته تام دی فالکو (یکی دیگر از نویسندگان مارول)،  تنها کارکنان سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی نیستند، بیشتر کارکنان سطح پایین این سازمان را کرونومانیتور ها (Chronomonitors) "ناظرین زمان" تشکیل میدهند. آنها کاملا شبیه انسان ها هستند با این تفاوت که چهره ندارند. آنها در سالن کرونومتری کار میکنند و هر کرونومانتور بر یک جهان نظارت میکند. هر وقت که یک واقعیت جدید متولد میشود‌، یک کرونومانیتور برای نظارت بر آن به وجود می آید. با توجه به اینکه به نظر میرسد که بی نهایت جهان در عالم مارول وجود دارد، بنابراین احتمالا بی شمار کرونومانیتور هم وجود دارند.

 

5- جاستیس پیس

جاستیس پیس

سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی، همیشه مزدوران و شکارچیانی را استخدام میکند تا کسانی را که سعی در ایجاد اختلال در تاین لاین دارند را، ردیابی کنند. جاستیس پیس (Justice Peace) یکی از این شکارچیان است. جاستیس پیس را میتوان نسخه رنگارنگ تر قاضی دِرِد دانست که با یک وسیله شبیه به یک دوچرخه، با چراغ راهنما در جلوی آن، پرواز میکند. جاستیس پیس در جهان شماره 869371 که مربوط به یک آینده احتمالی است، که در آن جنگ جهانی هفتم رخ داده است، زندگی میکرد. او در این جهان در بزرگترین ایالت آمریکای شمالی در آن زمان، که بروکلینوپلیس نام داشت زندگی میکرد و اکنون یکی از ماموران TVA است.

 

4- موبیوس ام. موبیوس

موبیوس ام. موبیوس

موبیوس ام موبیوس (Mobius M. Mobius) از مدیران مهم سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی است که در این سریال نقش پررنگی دارد. او یکی از کلون های مارک گرونوالد است. موبیوس ابتدا یکی از مدیران متوسط TVA بود اما به دلیل دقت بالایش در جزئیات، ارتقا یافت و به یکی از مدیران ارشد تبدیل شد. اولین بار او در شماره 353 از کمیک های چهار شگفت انگیز او را دیدیم که قصد داشت چهار شگفت انگیز را مجازات کند، اما آنها توانستند فرار کنند. موبیوس ام موبیوس را در اپیزود اول این سریال دیدیم و نقشش را آقای ویلسون (Owen Wilson) بازی میکند.

 

3- "رترواکتیو کنون" یکی از سلاح های قدرتمند این سازمان است

"رترواکتیو کنون" یکی از سلاح های قدرتمند این سازمان است

یکی از سلاح های مهم سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی، "رترواکتیو کنون" (Retroactive Canon) یا توپ معطوف به گذشته است. این سلاح، که به اختصار به آن رِت کَن (Ret Can) گفته میشود، میتواند با یک شلیک، تولد و کل تاریخ زندگی قربانی از تاریخ پاک کند و بنابراین موجودیت آن را محو کند.

سلاح ریترو

در اپیزود اول هم دیدیم که ماموران TVA مجرمان را از تاریخ پاک میکنند، ولی سلاحی که از آن استفاده میکنند شباهت زیادی به رترواکتیو کنون نداشت.

 

2- محاکمه شی هالک

محاکمه شی هالک

جنیفر والترز ملقب به شی هالک، از قهرمانان وکیل مارول است، اما او در شماره 3 از سری دوم کمیک های اختصاصی اش، باید وکیل مدافع خود می بود. ماجرا از این قرار است که شی هالک برای هشدار دادن به هاکای درباره مرگ قریب‌ الوقوع اش به گذشته میرود. در نتیجه سازمان TVA او را به جرم بر هم زدن زمان دستگیر و محاکمه میکند و اگر نتواند از خودش دفاع کند، از تاریخ محو میشود. البته اینکه شی هالک ،Clockwise یکی از شرور های مارول، را شکست میدهد در پرونده اش تاثیر مثبت می گذارد، در نتیجه یکی از بهترین داستان های شی هالک خلق میشود.

 

1- نگهبانان زمان/ گرداننده های زمان

نگهبانان زمان/ گرداننده های زمان

نگهبانان زمان (The Time Keepers)، توسط "کسی که باقی میماند‌" (He Who Remains) ساخته شدند. کسی که باقی میماند، آخرین رئیس TVA بود که در آینده و در نقطه نابودی زمان ها زندگی میکرد. او در آخرین واقعیت سالم زندگی میکرد و سعی کرد محافظینی برای زمان خلق کند. او در ابتدا نسخه های ناقصی خلق کرد که گرداننده های زمان (The Time Twisters) نام داشتند. گرداننده های زمان چون نقص هایی داشتند، واقعیت های زیادی را نابود کردند، اما به لطف تلاش های ثور، واقعیت به دو نیم تقسیم شد. در یکی از آنها گرداننده های زمان زنده ماندند و در دیگری نابود شدند. در واقعیتی که گرداننده های زمان نابود شدند، کسی که باقی میماند، سه نگهبان زمان خلق کرد تا از زمان حفاظت کنند. وظیفه اصلی این سه نگهبان، این است که بر تایم لاین نظارت کنند و نگذارند که تایم لاین جدیدی خلق شود.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 سوالی که پس از دیدن قسمت اول سریال «لوکی» برایمان پیش آمد!

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

10 سوال بی پاسخ MCU که سریال لوکی باید به آنها جواب دهد

15 حقیقت مهمی که باید درباره لوکی (LOKI) بدانید

معرفی 15 هویت مختلف از لوکی

10 کمیک برتر شی هالک (SHE-HULK)

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (SHE-HULK) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amirrezash_2021
#1 Amirrezash_2021 1400-03-22 11:16
اولین کامنت عالی بود :-)
نقل قول کردن
Bad joke
#2 Bad joke 1400-03-22 11:43
دمت گرم اطلاعات خوبی را منتقل کردی
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-03-22 11:45
سلام
ممنون بابت مقاله.
حتی از تریلر ها هم بسیار مشخص بود که TVA نقش مهمی توی سریال مورد انتظار "لوکی" داره. توی اپیزود اول این سریال هم تقریبا کل اپیزود توی TVA بود! و در ادامه هم با این سازمان سر و کار داریم پس این مقاله به بهتر شناخت این سازمان در دنیای کمیک هم کمک میکنه. و البته راستش من یا توضیحاتی که توی این مقاله گفته شد بیشتر TVA رو شناختم تا اونی که توی سریال گفته شد! :lol: (البته قطعا توی ادامه سریال توضیحات بیشتری داده میشه.) خب البته این سازمان یه خورده آدم رو افسرده هم میکنه! یه سفر زمانی رو میشد مثل آدم رفت و اومد که اونم ازمون گرفتند! کارکنانش هم خیلی رو اعصاب هستند. دوست داشتم بیرون سازمان لوکی بزنه همشون رو چپ و راست کنه! :lol:
ممنون از آقای یارویسی بابت این مقاله.
نقل قول کردن
Sentry
#4 Sentry 1400-03-22 11:56
سلام خسته نباشید
عالی بود
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-03-22 13:10
خسته نباشید آقا کیارش
اطلاعات خوبی را منتقل کردی
و خیلی مفید که این مقاله رو ترجمه کردی

تشکر
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-03-22 14:54
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود.
واقعا این مقاله برای سریال لوکی در سایت اسپایدی لازم بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن
Psparsa21
#7 Psparsa21 1400-03-22 16:34
ممنون از آقای یارویسی مطلب خوبی بود.اطلاعات بیشتری از سازمان tva رو فهمیدم.
نقل قول کردن
parsa89
#8 parsa89 1400-03-22 18:59
ممنون از سازمانش خوشم میاد
نقل قول کردن
king loki
#9 king loki 1400-03-22 19:16
سلام
حقا که بهترین سایت کمیک بوکی کل تاریخ ایران اسپایدیه واقعا کجا کمتر از یک روز بعد از انتشار یک سریال سوالات اون رو برسی کنند و بعد از سه روز از انتشار مقاله حقایق یکی از مهمترین بخش های سریال رو منتشر کنند.
6_ این کرونومانیتورها بنظرم خیلی شبیه کورونیکام ها تو سریال مأموران شیلد هستند و برخی از ویژگی های کورونیکام ها از کورونومانیتور ها ( آخه این اسمه این همه طولانیه هیچی هم نداره فقط دوتا "ر" داره) الهام گرفته شده مثلاً کورونیکام ( اینم که فقط یه "ر" داره)ها هم مثل کورونومانیتور ها همشون یه چهره ماشینی یک شکل دارند و چهره خاصی ندارند و چهره‌های خود رو از دیگران می دزدن ( از اون هایی که چهرشون دزدیده شده فقط یک جسد بدون چهره می ماند) و وضیفه آنها نظارت بر وقایع هستش و از اون جالب تر اینکه اون ها با توجه به بایگانی جامعه شناس هاشون می‌توانستند احتمالات رو پیش بینی کنند
5_ شکارچیان tva باز هم بنظرم شبیه کورونیکام های شکارچی هستند و در کل بنظرم کورونیکام ها ترکیبی از بخش هایی از tva و واچر ها هستند که این ابتکار سازندگان سریال رو می رسونه که از این شخصیت ها که ریشه در چهار شگفت انگیز داره رو به این شکل استفاده کرده
نقل قول کردن
Iron_AH
#10 Iron_AH 1402-07-20 18:33
مقاله جالبی بود، نشون میده که بشر چطور تشنه درک ماهیت مفاهیمی مثل زمانه. علم هم هنوز نتونسته بطور دقیق به چیستی «زمان» پی ببره و مارول با ساختن این سازمان، تعریفی خیالی و جالب از این مفهوم ارائه داده.
نقل قول کردن
The amazing A.M
#11 The amazing A.M 1402-07-20 21:33
سلام درود بر همه شما دوستان عزیز بنده خسته نباشید میگم به همه دوستان سایت استادی و گل سر سبد آقای ترابی عزیز فعلا قصد دارم از فضای مجازی به مدت یکسال فاصله بگیرم پس تا اون موقع خداحافظ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44