نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)

نقد-و-بررسی-فیلم-سونی-ورس-madame-web-مادام-وب-مدم-خانم-عنکبوتی-دختران-اسپایدرگرل-spidergirl-اسپین-آف-انشعابی

باز هم سونی، باز هم یک اسپین آف جدید از دنیای مردعنکبوتی که هر چقدر فکر میکنیم دلیلی برای ساخته شدنش پیدا نمیکنیم!

مقالات زیر هم توصیه میشه:

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" 

همه آنچه می‌خواهید درباره فیلم "مادام وب" بدانید (معرفی شخصیت ها، خبیث فیلم، داستان، ارتباط با مرد عنکبوتی و ....)

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

موشکافی: بررسی و تحلیل نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

آیا قراره داستان فیلم "مادام وب" به "ترمیناتور" شباهت داشته باشه؟!

 

هشدار! این مقاله دارای اسپویلر است و داستان فیلم را لو میدهد.

 

درست مثل همه ی فیلم هایی که سونی بر اساس اسپایدرمن و دنیای او ساخته، این فیلم هم با لوگو و عبارت "In Association with Marvel" شروع میشه (یعنی "با مشارکت مارول"). ولی من میخوام بدونم مارول دقیقا چه مشارکتی در ساخت و ارائه این فیلم داشته؟ و دوست دارم بدونم آیا کسی از سازندگان فیلم به خودش زحمت داده که مشاوره یا نظری هرچند کوچک و کم اهمیت از مارول بگیره؟ چون انگار تلقی و درک سونی از "مشارکت" با چیزی که همه در ذهن دارند متفاوته و برای سونی، "مشارکت" یعنی فقط بیایی و شخصیت های عزیزت رو تحویل بدی و بری، بعد سونی هر بلایی میخواد سرشون بیاره!

نقد مادام وب

راستش رو بخواهید من به عنوان کسی که خودش رو یکی از بزرگترین هواداران مردعنکبوتی در جهان میدونه خیلی نسبت به این شخصیت حساسیت و احساس مالکیت میکنم و برام مهمه که چقدر وفادارانه به تصویر کشیده میشه. اما از مدتها پیش کاملا از بخش سینمایی سونی قطع امید کرده ام. قضیه به این فیلم های اصطلاحا سونی ورس (فیلم های "ونوم" و "موربیوس") مربوط نمیشه چون از قبل از شروع این مسخره بازی ها و سر فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" به این نتیجه رسیدم که سونی لااقل تو بخش فیلم های لایو اکشن اسپایدرمن فقط و فقط به کسب درآمد فکر میکنه تا کیفیت و راضی کردن هواداران. پس طبیعتا هیچ امیدی به موفقیت "مادام وب" نداشتم و تعجب هم کردم که اصلا چنین فیلمی قراره ساخته بشه چون وجودش برام توجیهی نداشت. تا اینکه رفته رفته جزئیاتی ازش بیرون اومد و اعتراف میکنم که به طور احتیاط آمیزی بهش علاقمند شدم.

بررسی فیلم madame web

یعنی از اونجایی که شایعه شد قراره داستانش شبیه به به "ترمیناتور 1" باشه و یکی از آینده بیاد و بخواد که پیتر پارکر را قبل از تولد نابود کنه تا هرگز بدنیا نیاد و یک قهرمان نشه و ... اگر یادتون باشه یه مقاله هم راجع بهش نوشتم (در اینجا). تا اینکه اولین تریلرها اومد که اونم عمدا جوری ساخته شده بود که همین چیزا رو تقویت کنه و در بررسی خودم در اینجا حتی احتمال دادم که شاید امثال "وارثان" تو فیلم مورد اشاره قرار بگیرن چون اونا هستن که دارن عنکبوتی های مختلف را در عالم شکار می‌کنند و دوست ندارند پیتر پارکر متولد بشه تا در آینده ارتش عنکبوتی را رهبری کنه و ... اما متاسفانه بازم سونی موفق شد گولم بزنه و امید واهی در من ایجاد کنه تا خیال کنم با طرح و نقشه ای عظیم و حماسی طرف هستیم که قراره طی چند فیلم مختلف به نتیجه برسه. خب پس الان و پس از تماشای فیلم میتونید تصور کنید که چه حالی دارم و چقدر به ایل و تبار سونی فحش آبدار میدم! چون داستان فیلم هیچ ربطی به این موضوعات نداره و سونی دوباره توقعات ما را به خاک و خون کشیده است!

دشمن مادام وب

یکی باید بره و از روسای احمق سونی بپرسه که چرا خیال کردند فیلمی با چنین داستان معمولی و کلیشه ای با حضور شخصیت های گمنام دنیای اسپایدرمن که خیلی ها حتی یک بارم اسمشون را نشنیده اند میتونه برای مخاطب عام و خاص جذابیت داشته باشه و چرا باید برای دیدنش بلیت بخرن برن سینما؟ چون ما قبلا نمونه های مشابه بهتری از "مادام وب" رو داشتیم (فیلم هایی مثل سری "ترمیناتور" یا حتی سری Final Destination).فیلم بانوی عنکبوتی

در حقیقت "مادام وب" تنها برگ برنده ی خود را برای جذب مخاطب تباه میکند. یعنی وقتی خبر ساخته شدن این فیلم بدست سونی منتشر شد چرا باید توجه یک هوادار اسپایدرمن همچون من رو به خودش جلب کنه؟ جواب: ارتباط احتمالی اش با پیتر پارکر و مرد عنکبوتی. ولی در عمل هیچ ارتباط معناداری بین مادام وب، دختران عنکبوتی و ازیکیل با اسپایدرمنی که میشناسیم برقرار نمیشه. یعنی "کَسی وِب" هیچ تاثیری چه به صورت دانسته یا ندانسته روی تولد پیتر پارکر ندارد و حتی بنظر نمی‌رسد که مری (مادر پیتر پارکر آینده) برایش اهمیت خاصی داشته باشد و تعاملی هم در این رابطه بین آنها شکل نمی‌گیرد.

مرد عنکبوتی مادام وب

این یعنی نویسندگان و سازندگان فیلم نتوانسته اند کاری کنند که قضیه ی تولد بزرگترین و مهم ترین عنکبوتی عالم یعنی پیتر پارکر طوری با اتفاقات فیلم تلاقی پیدا کنند که ذهن مخاطب را به خود درگیر و او را مشتاق تماشای قسمت های بعدی کند. پس سئوال اینجاست که اصلا چرا داستانک پیتر، مادرش و عمویش را در دل فیلم گنجانده اند؟ پاسخ: فقط برای الکی کنجکاو کردن من و شما! در حالی که نه تنها تهش هیچی واسمون نداره بلکه باعث میشه بیش از پیش به سونی بد و بیراه بگوییم!

فیلم دختر عنکبوتی

این در حالیه که کارگردان فیلم (اس. جی. کلارکسون) با کمال پررویی در مصاحبه ای گفته که "عدم ارتباط تنگاتنگ داستان با دنیای مردعنکبوتی برامون توفیق اجباری بود چون به ما آزادی داد تا داستان مستقل خودمون رو بسازیم"! یکی نیست بهش بگه همین داستان مستقلتون هم که گند زد بابا! ضمناً، تو و سونی اگه میتونستید و اجازه داشتید تا الان ده تا فیلم انشعابی از مردعنکبوتی مثل "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" اندرو گارفیلد و "مرد عنکبوتی 4" توبی مگوایر و ... ساخته بودید ولی هر کی ندونه من که میدونم طبق قراردادتون با دیزنی، در آن واحد فقط یک مرد عنکبوتی/پیتر پارکر میتونه تو فیلم های لایو اکشن حضور داشته باشه. پس بهتره حرف زیادی نزنید و برید سراغ ساختن پروژه هایی مثل "کریون شکارچی"، "ال موئرتو"، "شش خبیث" و ... تا بلکه یه پولی به جیب بزنید.

 جولیا

از جنبه های اقتباسی و داستانی "مادام وب" که بگذریم، می‌رسیم به جنبه های فنی و سینمایی که متاسفانه در این بخش ها فیلم حسابی میلنگه. به طور مثال، دیالوگ های فیلم عمدتا افتضاح هستند و اکثرا فقط قراره به طور تابلو و ضایعی وقایع داستان را شرح بدن. در حالی که دیالوگ باید در خدمت قصه باشه و به طور زیرپوستی داستان رو همراهی کنه و شخصیت ها رو شرح و بسط بده. ولی اینجا انگار عمدا جوری نوشته شده اند تا خوراک "میم" (meme) باز ها تامین بشه! یا مثلا شخصیت های اصلی داستان همگی تک بُعدی هستند. درسته که شاید شخصیتی همچون متی فرانکلین در دنیای کمیک هم عمق خاصی نداشته باشه ولی با مقداری دقت و دلسوزی میشد شخصیت پردازی شون رو در فیلم بهبود بخشید. حتی شخصیت اصلی فیلم یعنی کسی وب که نقشش رو داکوتا جانسون بازی میکنه هم شخصیت تعریف شده ای نداره و به شدت نچسب و غیر سمپاتیک از آب دراومده و خانم جانسون اونقدر بازیگر کارکشته یا کاریزماتیکی نیست که تونسته باشه به تنهایی جور فیلمنامه نویس رو بکشه و از مادام وب کاراکتری به یاد ماندنی بسازه.

جولیا کورن وال، آنیا کورازون  و  متی فرانکلین  هم کلیشه هایی متحرک بیش نیستند. جولیا همون "خوره ی درس" یا nerd هستش، آنیا هم یه نوجوان شوخ و شنگ و مَتی هم یه نوجوان شورشی با خانواده ای داغون. و ما بارها نمونه های به مراتب جذاب تری از این شخصیت ها را در دنیای سینما دیده ایم. آنها انگیزه ای درست درمونی هم ندارند و حتی به صورت مستقیم هم نشون داده نمیشه که چه ویژگی درونی خاصی دارن که به خاطرش قبول کنیم قراره در آینده ابرقهرمان شایسته ای باشند. و از اون مهم تر اینکه به جز اینکه همه شون خانواده های داغونی دارن چه چیزی یا نقطه مشترک دیگری اونا رو گرد هم میاره تا یه تیم بشن.

زنان عنکبوتی

بدبختانه فیلم حتی در روایت همین داستان پیش و پا افتاده ای که واسمون سرهم کرده هم لنگ میزنه و جاهایی که میتونست نسبتا برامون جذاب باشه را بی پاسخ میذاره. مثلا اصلا توضیح نمیده که دختران عنکبوتی به چه دلیلی قرار بوده ازیکیل را در آینده بکشند و اینکه چطور قراره قدرت های خودشون رو بدست بیارن. ما فقط در ثانیه های پایانی اونا رو کنار هم و در حالی که کاستوم مخصوص بر تن کرده اند ميبينيم و تقریبا تمام اون صحنه هایی که دارن با ازیکیل می‌جنگند رو تو تریلرها دیده بودیم. این خودش بدترین توهین محسوب میشه چون تو تریلرها و محتوای تبلیغاتی فیلم تمرکز شدیدی روی نشون دادن قهرمانان داستان تو لباس های قهرمانی یا در حال استفاده از قدرت هاشون شده بود ولی تو فیلم این صحنه های کوتاه فقط در کابوس های ازیکیل یا تو اون چند ثانیه پایانی از آینده ای احتمالی که قطعا هرگز اونو نخواهیم دید (چون عمرا اگه دنباله ی "مادام وب" ساخته بشه) نشون داده میشن. پس باید به سونی لقب "شارلاتان بزرگ سینما" داد! البته شاید داستان یه بخش مثبت داشته باشه و اونم اینه که تماشاچی برای فهم فیلم به اطلاعات قبلی یا دیدن آثار پیشین نیازی نداره.

ازیکیل سیمز قطعا یکی از بدترین ویلن های کل تاریخ اقتباس های کمیک بوکیه. او انگیزه قابل قبولی هم برای خباثت نداره. واقعا چرا فقط بر مبنای کابوس دیدن باید بره دنبال قتل سه دختر نوجوان؟ از کجا معلوم که این اتفاق واقعا براش رخ بده (که اتفاقا رخ نمیده و آخرش بدست فرد و چیزی غیر از اون دخترا کشته میشه!) و اصلا چرا باید خودش دست به این کار بزنه در حالی که میتونست از ثروت و نفوذ خودش استفاده کنه یا کسانی را اجیر کنه تا اونا رو برایش بکشند.ازیکیل یک خبیث بدبخت و بیچاره هم هست چون با این قدرت های شگرفی که داره از پس یه مشت بچه ی عادی و یه خانم که تازه با قدرت هاش داره آشنا میشه برنمیاد و آخرش هم به مسخره ترین شیوه شکست میخوره و میمیره (زیر یکی از حروف تابلوی تبلیغاتی شرکت پپسی کولا لِه میشه!).

یه بنده خدایی میگفت تقصیر کوین فایگی و دنیای سینمایی ماروله که ازیکیل اینقدر بده! ازش پرسیدم چرا؟ گفت چون همه ویلن های درجه یک اسپایدرمنو واسه خودشون ورداشتن! گفتم مگه اسپات ویلن درجه یکی بود که تو انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" خوش درخشید؟ بعدشم این سونیه که چند ساله دست گذاشته رو یه سری شخصیت خاص نمیذاره مارول ازشون استفاده کنه چون خودش میخواد ازشون فیلم اختصاصی بسازه (مثل گربه سیاه و کریون شکارچی و ...). دیگه چیزی نگفت چونکه خودشم فهمید اگه نویسنده و کارگردان کاربلد باشن میشه حتی از داغون ترین شخصیت‌ها هم ستاره ساخت. ضمن اینکه ازیکیل تو این فیلم نه تنها نسبت به دنیای کمیک رشد نداشته بلکه پسرفت هم کرده. چون نه انگیزه درستی داره، نه قدرت های تازه و منحصر به فردی و نه شخصیت پردازی جذب کننده ای.

حفره های داستانی خیلی زیادن و شاید لازم باشه یه مقاله ی جدا راجع بهش بنویسیم. ولی من به چندتایی که الان یادمه اشاره میکنم.مثلا هنوزم درک نمیکنم که چرا مادر "کسی" تو سخت ترین شرایط جسمانی و در روزهای پایانی بارداری باید بره جای خطرناکی مثل جنگل های آمازون؟ شاید بگید به امید درمان دخترش ولی من میگم از کجا میدونسته اونجا میتونسته چیزی پیدا کنه که روی جنین تاثیر مثبت بذاره؟ میتونست بچه ش رو به دنیا بیاره، بعد بره دنبال دوا درمون. قدرت های فرابشری شخصیت ها هم گیج کننده و فاقد یک الگوی ثابت هستند. مثلا اون عنکبوت خاص آمازونی چرا به ازیکیل یه سری قدرت داده و به کسی وب یه قدرت های دیگه؟ چرا قدرت هاشون فرق دارن؟ و چرا توضیحی داده نمیشه و یهو میبینیم که کسی انگار میتونه خودش رو تکثیر کنه ولی قبلا نمیتونسته (من بهش میگم "کلون سازی ذهنی"!). برخی رفتارها هم با عقل جور درنمیاد. مثلا چرا شخصیت حسابگر و نقشه کشی مثل ازیکیل باید به نیروهای پلیس تو مترو حمله کنه؟ یا چرا دخترا به حرف «کسی» گوش ندادن و تو جنگل نموندن؟ یا بن پارکر (که به نظرم از معدود نقاط مثبت فیلمه و «آدام اسکات» موفق شده شخصیتی مهربان و دلسوز خلق کنه که آدم باور میکنه در آینده میتونه همون عمو بن مشهور باشه. ضمن اینکه دیدن پیشینه عمو بن و نشان دادن دوران جوانی اش یک چیز جدید و دلپذیره که قبلا نظیرش رو ندیده بودیم) چرا اینقدر راحت قانع شد که «کسی» وِل کنه بره به کشور پرو؟ چرا ازیکیل که به دوربین های ترافیکی سطح شهر دسترسی داره گاهی نمیتونه دخترا رو پیدا کنه؟ و ..

عکس مادام وب

از جلوه های ویژه (که آدم رو بیشتر یاد سریال های تلویزیونی میندازن) یا نقش آفرینی های بازیگران که شدیدا کلیشه ای و کاریکاتور مانند از کار درآمده اند هرچی کمتر بگیم بهتره. ولی از یه چیز صحنه های اکشن خوشم اومد و اونم این بود که زیاد روی صحنه های ساخت رایانه یا همان CGI تکیه نکرده بودند. و راستش چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه که درباره این افتضاح بگم جز اینکه سونی بازم منو غافلگیر کرد چون هیچ وقت فکر نمیکردم بتونه رو دست ونوم ها و موربیوس بلند بشه و فیلمی بدتر از اونا بسازه ولی تونست!

در هر حال این فیلم هم نتونست برای سونی و دنیای سُست بنیانی که براساس مردعنکبوتی ساخته راهگشا باشه. البته گفته میشه بودجه ش حدود 80 میلیون دلار بوده و ضرر زیادی رو دستش نمیذاره ولی سونی باید درک کنه که اعتبار هنری مهم تره و خیلی از تماشاچیان سینما تا می‌فهمن منتقدین به یک فیلم امتیاز خیلی پایینی دادن بیخیالش میشن ( یک منبع موثق گزارش داده تعدادی از کسانی که بلیت "مادام وب" رو خریده بودن با دیدن امتیاز واقعا افتضاحش رفتن و بلیت شون رو پس دادن!). ضمن اینکه سونی با این کارش آسیب جدی به یک سری کاراکترها وارد میکنه که شاید در جاهای دیگه میتونستن خیلی موفق تر ظاهر بشن. مثل متی فرانکلین و آنیا کورازون که به ترتیب میتونستن دختران عنکبوتی جذابی برای سیاه پوستان و لاتینی تبارها باشن. در هر حال از ما گفتن بود ولی به قول اون مجری تلویزیونی، "بازم هرجور صلاحه ..."!

 

امتیاز: 3 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" 

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جولیا کارپنتر» (JULIA CARPENTER) ملقب به زن عنکبوتی/مادام وب بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

همه آنچه می‌خواهید درباره فیلم "مادام وب" بدانید (معرفی شخصیت ها، خبیث فیلم، داستان، ارتباط با مرد عنکبوتی و ....)

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

موشکافی: بررسی و تحلیل نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

آیا قراره داستان فیلم "مادام وب" به "ترمیناتور" شباهت داشته باشه؟!

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» (MADAME WEB) بدانید

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

قسمت آخر از کمیک "مرد عنکبوتی: مبارزه تا مرگ" ترجمه شد + لینک دانلود

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

نگاهی متفاوت به اولین تریلر "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مورلان» (MORLUN) بدانید

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

معرفی 11 فیلم مربوط به مرد عنکبوتی که پس از موربیوس منتشر خواهند شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی جاگرنات را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

فیلم انشعابی از مردعنکبوتی با عنوان «مادام وب» در دستور ساخت سونی قرار گرفته است!

لحظات ماندگار کمیک های مرد عنکبوتی: کین جان پیتر پارکر را نجات میدهد!‎

بازیگر فیلم "کریون شکارچی" دنیای مارول محور سونی مشخص شد: «آرون تیلور جانسون»

معرفی تمام فیلم های سینمایی و انشعابی (SPIN-OFF) اسپایدرمن که قراره در آینده ساخته شوند!

برنامه 7 ساله سونی برای اسپین آف های اسپایدرمن در سینما و تلویزیون!

اطلاعات جدید از فیلم های جدید سونی براساس کمیک بوک های مرد عنکبوتی

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

apking1183
#1 apking1183 1402-12-04 18:27
سلام
بعد از یک بیماری نسبتا طولانی تونستم به سایت بیام و میبینم که کلی مقاله جدید در سایت قرار گرفته .

دیشب که این فیلم رو دیدم بعد از نیم ساعت دیگه حال و حوصله نداشتم چرا که این فیلم گند زده به هر شخصیتی که توش حضور داره .

و بنظر من حتی نمره ۳ هم براش زیاده و بهترین نمره براش صفره .
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#2 The Spectacular Burmun 1402-12-04 20:06
میشه من واسه این مورد نقد ننویسم؟واقعا حال ندارم بشینم انقدر انرژی منفی به خودم بدم.
این نقد رو تا آخر خوندم تا ببینم ایراداتش چیه که اگه جایی ازم پرسیدن بلد باشم و رتبه بندی صادقانه آقای ترابی رو بخاطر بسپارم.
بیشتر حرفایی که میخواستمو برای موشکافی گفتم(که الان پاک شده)و خیلی بهش امید داشتم.اما حیف و صد حیف...
تا الان بهترین فیلمی که از SSU دیدم،موربیوس بوده که اصلا ازش توقع نداشتم ولی خیلی بهتر از دو فیلم ونوم بود و کاملا حال و هواش رو دوست داشتم(هروقت چشمم رو میبندم و میگم موربیوس یاد مت اسمیت میفتم)
ممنون بابت اینکه وقت گذاشتید و این نقد رو نوشتید.
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#3 Hail Comic Book 1402-12-04 20:48
نقد خوبی بود و تقریبا همه چیز رو گفت ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟
نقل قول کردن
رض
#4 رض 1402-12-04 21:55
۱۰۰ رحمت به ونوم و موربیوس حداقل اونا سرگرم کننده بودن من انقدر از این فیلم بد و بیراه شنیدم که نرفتم سمتش
نقل قول کردن
رض
#5 رض 1402-12-04 21:55
۱۰۰ رحمت به ونوم و موربیوس حداقل اونا سرگرم کننده بودن من انقدر از این فیلم بد و بیراه شنیدم که نرفتم سمتش
نقل قول کردن
123654
#6 123654 1402-12-04 22:08
مثل همیشه از خوندن نقدتون لذت بردیم استاد. نقد حرفه ای شما از سر این فیلم هم زیاد بود
نقل قول کردن
123654
#7 123654 1402-12-04 22:09
به نقل از Hail Comic Book:
ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

چه بی منطق. یعنی اگه نکته مثبتی به چشم نیاد باید بهش امتیاز 0 داد؟ کدوم منتقدی رو دیدی که به یه اثر 0 بده؟
همین که یه فیلم ساخته میشه و وجود پیدا میکنه یعنی حداقل 2 یا 3
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#8 TMNT - FAN 1402-12-04 22:51
نقد خیلی خوب بود ، نمیشد از این کوتاه تر سر و ته توضیحاتی که اونم به اجبار باید راجب این آشغال داد رو هم آورد
با اون بخش * فوش آبدار * توی نقد خیلی حال کردم ، خخخخ
نقل قول کردن
KIYAN JODEYLI
#9 KIYAN JODEYLI 1402-12-04 23:06
اوه :-*
اقای ترابی منم فیلمو دیدم و واقعا نظری دربارش ندارم بخاطر همین هم نقدی واسه فیلم نمی‌نویسم.
در کل خسته نباشین امیدوارم حداقل ونوم ۳ فیلم خوب و جذابی باشه .
نقل قول کردن
Amir movahed
#10 Amir movahed 1402-12-04 23:54
به نقل از 123654:
به نقل از Hail Comic Book:
ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

چه بی منطق. یعنی اگه نکته مثبتی به چشم نیاد باید بهش امتیاز 0 داد؟ کدوم منتقدی رو دیدی که به یه اثر 0 بده؟
همین که یه فیلم ساخته میشه و وجود پیدا میکنه یعنی حداقل 2 یا 3

با عرض معذرت ولی اگر نمرات این فیلم رو توی راتن تومیتوز نگاه کنید می‌بینید که نه یک نفر ، بلکه چندین نفر به این اثر نمره صفر دادن!
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#11 Hail Comic Book 1402-12-04 23:58
به نقل از 123654:
به نقل از Hail Comic Book:
ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

چه بی منطق. یعنی اگه نکته مثبتی به چشم نیاد باید بهش امتیاز 0 داد؟ کدوم منتقدی رو دیدی که به یه اثر 0 بده؟
همین که یه فیلم ساخته میشه و وجود پیدا میکنه یعنی حداقل 2 یا 3

بله. اگر نکته مثبتی به چشم نیاد میشه 0 یا 1 از 10 . و منتقد های زیادی به همین فیلم 1 و0 دادند :-)
نقل قول کردن
E-spider
#12 E-spider 1402-12-05 07:08
به نقل از Hail Comic Book:
یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

11#:
ولی استاد تو نقدشون از شخصیت پردازی بن پارکر و بازی آدام اسکات تعریف کردنا! و یه چیزای معدود دیگه
نقل قول کردن
WinterHide
#13 WinterHide 1402-12-05 07:10
نقد شما مثل همیشه عالی بود و مثل همیشه از لحن و نگارش منحصر به فرد و لذت بخش شما لذت بردیم :-)
نقل قول کردن
WinterHide
#14 WinterHide 1402-12-05 07:13
#10 , #11:
ولی استاد تو نقد گفتن که از شخصیت پردازی عمو بن خوششون اومده و از برخی جنبه های صحنه های اکشن پس نباید 0 بدن. و برام عجیبه که این همه میشه درباره فیلم یا نقد استاد بحث کرد ولی شما شما یهویی بعد سالها اومدین تو سایت میگین چرا امتیاز فیلم 0 نیست! نظر شخصی ن اینه که هر کی به چیزی 0 میده عقده ایه. چون هیچ چیزی مطلقا افتضاح یا شاهکار نیست
نقل قول کردن
داریوش رحیمی
#15 داریوش رحیمی 1402-12-05 12:54
خیلی فیلم خوبی نبود درحد یک ساعت و نیم سرگرم شدم بعد سریع فراموشش کردم :-)
با نمره هم موافقم
نقل قول کردن
حسام
#16 حسام 1402-12-05 17:50
آقای ترابی عزیز
نقد بسیار خوبی بود فقط یک سوال دارم
چرا صفر ندادید؟
حالا به خاطر بازیگری بعضی ها شاید نیم
ولی سه هم زیادیه...
امیدوارم خدا سونی رو سنگ کنه
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#17 TMNT - FAN 1402-12-06 13:36
به نقل از 123654:
به نقل از Hail Comic Book:
ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

چه بی منطق. یعنی اگه نکته مثبتی به چشم نیاد باید بهش امتیاز 0 داد؟ کدوم منتقدی رو دیدی که به یه اثر 0 بده؟
همین که یه فیلم ساخته میشه و وجود پیدا میکنه یعنی حداقل 2 یا 3


توصیه میکنم راجب علم * منطق * یکم مطالعه کنید که بفهمید حرف شما بی منطقه یا حرف دیگران
اتفاقا منتقدانی که به فیلم های آشغال نمره ۰ میدن کم نیستن ، وقتی اثر هیچ نکته مثبتی نداره چرا نباید ۰ داد ؟؟؟
خودت از حرف خودت به خنده نمیفتی ؟
فیلم هایی مثل * بتمن و رابین * لایق نمره ۰ هستن چون با بودجه شون یه کارگردان کار بلد میتونست یه فیلم بهتر بسازه که حداقل ارزش یکبار دیدن رو داشته باشه
کی گفته فقط چون یه چیزی ساختن باید به اثر ۱ ، ۲ یا ۳ داد ؟؟؟
حالا این فیلم حداقل یه بن پارکر نسبتا خوب داره ولی شما رو به هر چی اعتقاد دارین نرین جای دیگه ادعای منطقی بودن نکنید ...
نقل قول کردن
SP2923
#18 SP2923 1402-12-06 14:51
سونی با این فیلم هایی که ساخته حتما میخواد بازم میخواد اسپین اف بسازه !
فیلم بدی بود ولی نقد شما مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
Dubbed Spider-Man
#19 Dubbed Spider-Man 1402-12-06 15:28
به نقل از TMNT - FAN:
به نقل از 123654:
به نقل از Hail Comic Book:
ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

چه بی منطق. یعنی اگه نکته مثبتی به چشم نیاد باید بهش امتیاز 0 داد؟ کدوم منتقدی رو دیدی که به یه اثر 0 بده؟
همین که یه فیلم ساخته میشه و وجود پیدا میکنه یعنی حداقل 2 یا 3


توصیه میکنم راجب علم * منطق * یکم مطالعه کنید که بفهمید حرف شما بی منطقه یا حرف دیگران
اتفاقا منتقدانی که به فیلم های آشغال نمره ۰ میدن کم نیستن ، وقتی اثر هیچ نکته مثبتی نداره چرا نباید ۰ داد ؟؟؟
خودت از حرف خودت به خنده نمیفتی ؟
فیلم هایی مثل * بتمن و رابین * لایق نمره ۰ هستن چون با بودجه شون یه کارگردان کار بلد میتونست یه فیلم بهتر بسازه که حداقل ارزش یکبار دیدن رو داشته باشه
کی گفته فقط چون یه چیزی ساختن باید به اثر ۱ ، ۲ یا ۳ داد ؟؟؟
حالا این فیلم حداقل یه بن پارکر نسبتا خوب داره ولی شما رو به هر چی اعتقاد دارین نرین جای دیگه ادعای منطقی بودن نکنید ...

فک کنم منظورش رو نگرفتی
میخاست بگه هیچ چیزی کاملا بد نیس
حتی بتمن و رابینم اگه خوب دقت کنی شاید چیز خوبی پیدا کنی
مثلا من از اکشن اول فیلم با مستر فریز خوشم میاد. بنظرم باحال و کمیک بوکیه
نقل قول کردن
آ.ر.ی.ا
#20 آ.ر.ی.ا 1402-12-06 18:28
سونی چقدر واسه این مزخرفات خرج میکنه چقدر درمیاره؟
اصلا سود این فیلمهای مسخره چقدره
یکی نیست به سونی بگه نشونت کم بود آبت کم بود مادام وب ساختنت چی بود
نقل قول کردن
Madam web
#21 Madam web 1402-12-06 21:22
بقول یکی از منتقدا:
" این یه فیلم کمیک بوکی نیست. این فیلم یه فالگیره که میشه لله سه تا بچه. "
نقل قول کردن
مجسمه ساز
#22 مجسمه ساز 1402-12-07 13:13
سونی از قبل میدونست این فیلم محکوم به شکسته وگرنه از داکوتا جانسون و سیدنی سویینی تو فیلم استفاده نمیشد که همینم نتونست نجاتش بده...خداروشکر رفت توی تاپ تن بدترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ
نقل قول کردن
ویشتاسپ عنکبوتی
-1 #23 ویشتاسپ عنکبوتی 1402-12-12 19:03
این فیلم بزرگترین شکست مارول تا به امروز بوده نمیگم باقی فیلم هایی که از اواخر فاز چهارم تا اوایل فاز ۵ بد بودند اتفاقا اون ها عالی بودن به جز فیلم تور عشق و تندر و باقی فیلم و سریال کلا بعد از نگهبان کهکشان ۳ بقیشون افتضاه بودن و به همراه سریال های مارول که جدیدا اومدن فقط دوتاشون خوب بودن که وا ندا ویژن و هاکای بودن بازیشون افتضاه بودن واین فیلم برای مارول از هر فحشی بدتره و کلی دلیل داره که شما بهتر از من می دونین کلا میگم وقتتون برای فیلم های جدید مارول حروم نکنید چون دیگه ارزش ندارن
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1402-12-12 21:20
به نقل از ویشتاسپ عنکبوتی:
این فیلم بزرگترین شکست مارول تا به امروز بوده نمیگم باقی فیلم هایی که از اواخر فاز چهارم تا اوایل فاز ۵ بد بودند اتفاقا اون ها عالی بودن به جز فیلم تور عشق و تندر و باقی فیلم و سریال کلا بعد از نگهبان کهکشان ۳ بقیشون افتضاه بودن و به همراه سریال های مارول که جدیدا اومدن فقط دوتاشون خوب بودن که وا ندا ویژن و هاکای بودن بازیشون افتضاه بودن واین فیلم برای مارول از هر فحشی بدتره و کلی دلیل داره که شما بهتر از من می دونین کلا میگم وقتتون برای فیلم های جدید مارول حروم نکنید چون دیگه ارزش ندارن

استاد دوباره نظری دادین برای ثبت در تاریخ!
فقط،یه سئوال دارم از خدمتتون (چون بقیه ی نظرت ارزش حتی پاسخ دادن رو هم نداره) و اونم اینه که فیلمی که صفر تا صد اون توسط سونی ساخته شده چه ربطی به مارول و فاز چهارم تا اوایل فاز ۵ داره؟؟!!
نقل قول کردن
کیان رهبریان
#25 کیان رهبریان 1402-12-12 23:33
به نقل از ویشتاسپ عنکبوتی:
این فیلم بزرگترین شکست مارول تا به امروز بوده نمیگم باقی فیلم هایی که از اواخر فاز چهارم تا اوایل فاز ۵ بد بودند اتفاقا اون ها عالی بودن به جز فیلم تور عشق و تندر و باقی فیلم و سریال کلا بعد از نگهبان کهکشان ۳ بقیشون افتضاه بودن و به همراه سریال های مارول که جدیدا اومدن فقط دوتاشون خوب بودن که وا ندا ویژن و هاکای بودن بازیشون افتضاه بودن واین فیلم برای مارول از هر فحشی بدتره و کلی دلیل داره که شما بهتر از من می دونین کلا میگم وقتتون برای فیلم های جدید مارول حروم نکنید چون دیگه ارزش ندارن

این فیلمو سونی ساخته نه مارول!
افتضاح رو هم اشتباه نوشتی :lol:
نقل قول کردن
استاد
#26 استاد 1402-12-12 23:35
به نقل از ویشتاسپ عنکبوتی:
این فیلم بزرگترین شکست مارول تا به امروز بوده نمیگم باقی فیلم هایی که از اواخر فاز چهارم تا اوایل فاز ۵ بد بودند اتفاقا اون ها عالی بودن به جز فیلم تور عشق و تندر و باقی فیلم و سریال کلا بعد از نگهبان کهکشان ۳ بقیشون افتضاه بودن و به همراه سریال های مارول که جدیدا اومدن فقط دوتاشون خوب بودن که وا ندا ویژن و هاکای بودن بازیشون افتضاه بودن واین فیلم برای مارول از هر فحشی بدتره و کلی دلیل داره که شما بهتر از من می دونین کلا میگم وقتتون برای فیلم های جدید مارول حروم نکنید چون دیگه ارزش ندارن

اونقدر مزخرف گفتی آدم هاج و واج میمونه :o
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#27 Geralt of Rivia 1402-12-13 06:35
به نقل از ویشتاسپ عنکبوتی:
این فیلم بزرگترین شکست مارول تا به امروز بوده نمیگم باقی فیلم هایی که از اواخر فاز چهارم تا اوایل فاز ۵ بد بودند اتفاقا اون ها عالی بودن به جز فیلم تور عشق و تندر و باقی فیلم و سریال کلا بعد از نگهبان کهکشان ۳ بقیشون افتضاه بودن و به همراه سریال های مارول که جدیدا اومدن فقط دوتاشون خوب بودن که وا ندا ویژن و هاکای بودن بازیشون افتضاه بودن واین فیلم برای مارول از هر فحشی بدتره و کلی دلیل داره که شما بهتر از من می دونین کلا میگم وقتتون برای فیلم های جدید مارول حروم نکنید چون دیگه ارزش ندارن

از دیشب تا به حالا دارم فکر میکنم چه فحشی بهت بگم که نظرم پاک نشه ...
نقل قول کردن
Spider-bro
#28 Spider-bro 1402-12-23 00:47
این فیلم یک شاهکار هستش و حتی از نو وی هوم هم بهتره.
تازه خود داکوتا جانسون گفته دوباره همچین نقشی رو بازی میکنه :lol:
ولی جدی...چیزی نمیشه راجب فیلم گفت. سونی که تغییری نمیکنه،نه؟ همون پول پرست همیشگی...
حتی لازم نبود نقد کنید. آقای ترابی، چون ارزشی نداره وقتتان رو هدر بدید. (خودم ۲ از ۱۰ تمام.)
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#29 The Spectacular Burmun 1402-12-27 14:16
#23
نه بابا،جدی میفرمایید استاد بزرگ؟!
من بفهمم کی وقت باارزش شمارو گرفت گفت واسه چنین فیلم نظر بدید،زنده زنده کبابش میکنم خدمتتون.
کاش نظرتون رو تو دلتون نگه میداشتید،سونی و مارول خجالت کشیدن رفتن یه گوشه گریه کنن.
بعد استاد تو کدوم کلاستون یاد دادید که افتضاه درسته نه افتضاح؟من غایب بودم مثل اینکه.
بعد شما سریال هایی مثل مون نایت یا بلک پنتر 2 و وات ایف و ... تماشا نکردید؟همون بهتر،وقتتون کمتر گرفته میشد.
#28
موافقم.منم همین نمره رو به فیلم دادم.
قطعا بهترین بازیگر و کاراکتر فیلم آدام اسکات برای نقش بن پارکر هستش.
بازی داکوتا جانسون هم تا حدی خوب بود.بطور کلی کاراکتر و بازیش پتانسیل زیادی داشت.ولی حیف که هدر داده شد.
کمی هم سکانس های اکشن نسبتا سرگرم کننده و جالب داشت.میشه فهمید که اون 80 میلیون دلار کجا خرج شده.
بااینحال اصلا از بازی بقیه بازیگرا مثل طاهر رحیم یا سیدنی سویینی و ... خوشم نیومد.بیشتر عامل اضافه بودن تو فیلم.
در کل میشه فرنچایز SSU رو اینگونه رتبه بندی کرد:
1.ونوم
2.موربیوس
3. بگذارید کارنیج بیاید
4.مادام وب
خودم احساس میکنم کریون شکارچی از همه شون بدتر میشه و ونوم 3 اگر به درستی ازش استفاده بشه،،میتونه از قسمت دوم بهتر بشه.چه بسا از قسمت اول هم بزنه بالا.
نقل قول کردن
Spider-bro
#30 Spider-bro 1402-12-27 15:32
#29
موافقم، ونوم ۳ و کریون هانتر میتونند سونی رو نجات بدن اگه..

1.درجه سنی Rated-R باشه(مثالش داخل mcu ددپول)

2.حداقل اسپایدرمن داخل ونوم ۳ حضور داشته باشد.

البته احتمال دومی خیلی کم هست چون هر چقدر mcu داره میترکونه ssu داره گند میزنه. و ترکیب این دوتا فاجعه میشه.

اما سوال من اینه، ایا The Last Dance(تایتل ونوم ۳) با این قضیه مرتبط است؟
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#31 The Spectacular Burmun 1402-12-27 18:11
به نقل از Spider-bro:
#29
موافقم، ونوم ۳ و کریون هانتر میتونند سونی رو نجات بدن اگه..

1.درجه سنی Rated-R باشه(مثالش داخل mcu ددپول)

2.حداقل اسپایدرمن داخل ونوم ۳ حضور داشته باشد.

البته احتمال دومی خیلی کم هست چون هر چقدر mcu داره میترکونه ssu داره گند میزنه. و ترکیب این دوتا فاجعه میشه.

اما سوال من اینه، ایا The Last Dance(تایتل ونوم ۳) با این قضیه مرتبط است؟

ونوم میتونه با درجه R موفق بشه،ولی کریون کلا پایه و اساسش واسه اسپایدیه و بدون اون اصلا کریونی نبوده.
ترکیب این دوتا واقعا افتضاح میشه.هرچند که شایعه شده بعد آخرین رقص قراره ونوم به MCU منتقل بشه.
و یه جای صحبتت رو نفهمیدم،آخرین رقص با چی مرتبط باشه؟
نقل قول کردن
The amazing A.M
#32 The amazing A.M 1402-12-27 19:49
سلام بر همه گی آقا بزارید من بگم از وقتی که سونی به مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 گند زد دیگه نتونست فیلم بسازه حتی میخواست مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 رو بسازه ولی اونقدر گند زده بودن به فیلمنامه اش که خود اندرو گارفیلد استفا داد پس توقع نداشته باشید که سونی بیاد فیلم خوب از مرد عنکبوتی بسازه الآنم تنها هدفش اینه که بعد از فیلم سکرت وارز حق مرد عنکبوتی از ام سی یو بگیره به دنیای شکست خورده خودش برگردونه
نقل قول کردن
blaksummerz
#33 blaksummerz 1402-12-29 13:46
مقاله که خیلی عالی بود مثل همیشه
بببخشید بابت اسپم ولی لینک کمیک مرگ جین دی ولف خراب شده
با تشکر
نقل قول کردن
spider_boy
#34 spider_boy 1402-12-29 19:36
سلام کاربر جدید هستم
به نظر من 3/25 نمرش بهش میدهم
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#35 The Spectacular Burmun 1402-12-29 20:11
به نقل از spider_boy:
سلام کاربر جدید هستم
به نظر من 3/25 نمرش بهش میدهم

به سایت خوش اومدی ;-)
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#36 The Spectacular Burmun 1403-01-02 15:10
خب،بعد از کلی اصرار دوستانم و اینکه احساس کردم زشته و باید به نقد استاد احترام بذارم،تصمیم گرفتم فیلم رو تماشا کنم(بااینکه میل قلبی نداشتم)
کاش میرفتم ونوم ۲ میدیدم،کاش BvS میدیدم،کاش پانیشر منطقه جنگی رو دوباره دیده بودم.انقدر که این آشغال مزخرف بود تصمیم گرفتم در حق بعضی فیلما مثل بتمن برای همیشه یا ونوم ۱ لطف بکنم و از لیست بدترین ها درشون بیارم!
نکته مثبت؟آدام اسکات.همینو بهتون توصیه میکنم.بعضیا حضور داکوتا جانسون رو میگفتن.من بااونم حال نکردم.یعنی بازیش بد نبودا،جای پتانسیل داشت و میتونست مادام وبی صدبرابر بهتر از کمیک نشون بده(هرچند اگه قبل اکران دفاع بیخود و توخالی نمیکرد.خوبه خودش گفته بود از بازی تو اینجور فیلما یا بدلکاری خوشم اومده!)ولی من تنها بازی آدام اسکات رو دوست داشتم.بدبخت چیز زیادی هم ازش ندیدم.و یه چیزی داشت که اذیتم میکرد:چرا باید به چندتا خانوم غریبه کمک میکرد؟اعتمادش اینجا کار دستش میده.درهرصورت ترجیح میدم بعدا و واسه پروژه های دیگه ریخت هیچ‌کدومشون رو نبینم،ولی برای آقای اسکات کمی میشه احترام قائل شد.
قبل فیلم کلی تصویر در رفت که آی دختران عنکبوتی لباساشون این ریختیه آی فلانی این کارو میکنه آی اون یکی فلان کارو میکنه.خب الان کو!چرا هیچی ما نمیبینیم(اوه ببخشید،یادم رفت که فقط تو آینده میبینیمشون.لامص ب این فیلم از اولم پیش‌بینی همه چیزو کرده.خودشون میدونستن تو چه آشغالی بازی میکردن)ضمن اینکه سوای بازی فوق‌العاده افتضاح این به اصطلاح دختران عنکبوتی،ما هیچ نکته مثبت دیگه ای ازشون نمیبینیم.مثلا واسه اون سکانس جنگل.کاساندرا میگه همینجا بمونید مراقب باشید احتیاط کنید.بعد دخترا چیکار میکنن؟میرن تو رستوران بساط رقص به پا میکنن!!خدایی تو کله شون چیزی هست یا صدا اکو میشه؟!بازی ها هم یکی بعد از دیگری آشغال.آقا اگر به اینا بازیگر میگن منم برم یه تست بدم.خب هرکی قیافه و پول داره بازیگره دیگه!(مشکل اینه من هیچ‌کدومو ندارم :lol: )
بچه ها من موقع تماشای فیلم به یه نکته دیگه دست یافتم:ویپلش تو آیرون من ۲ چقدر ویلن خوبی بود.جدی میگما.هم بازیگرش یعنی آقای میکی رورک کبیر خوب بود،هم قرار بود چند لایه و عمیق باشه هم انگیزه اش خوب بود.شماها اگه جرئت میکنید به این ازیکیل بگید ویلن پس منم به ویپلش میگم آفرین چقدر انگیزه ات خوب بود!بعد جالبش اینه که همه سیر تا پیاز نقشه اش رو به یه زن غریبه توضیح میده!!!شماها فهمیدید چی شد؟ببینید از امثال ثانوس جاش برولین،لوکی تام هیدلسون،جوکر مرحوم هیث لجر،دارث ویدر،هانیبال لکتر آنتونی هاپکنیز،دکتر اختاپوس آلفرد مولینا و ... به کجاها رسیدیم.
سکانس اکشن؟زیاد وقتتونو نمیگیرم دیگه برم رفع زحمت کنم فقط قبل مردن لطفا به سونی یاد بدید اکشن درست کردن یعنی چی.صدرحمت به اکشن جوخه انتحاری ۲۰۱۶.این یکی چی بود(البته اکشن زیادی هم نداشت،بیشتر تو تاکسی و آمبولانس بود)
نکته دیگه ای جز کارگردانی یا پایان‌بندی افتضاح و حفره های داستانی مونده؟این فیلم قرار بود جریان فیلم های دنیای SSU باشه ولی اینجوری پیش بره فکر کنم کریون شکارچی از پول تو جیبی ماهانه من کمتر بفروشه.
این فیلم چیزی نیست جز یه لکه ننگ واسه کارنامه فیلم های شاهکاری مثل اسپایدرمن.صدرحم ت به امثال اسپایدرمن ۳ و امیزینگ ۲ یا موربیوس.من خیلی موربیوس رو دوست دارم!خدایی نمیفهمم چرا انقدر میکوبنش.امیزینگ ۲ و مردعنکبوتی ۳ هم همینطور.با تمام ایراداتشون ولی دوستشون دارم(امیزینگ ۲ که فیلم خالص اسپایدرمنه و بعضی جاها از فیلم اولشم پیشی میگیره!)
دوتا نکته ای که شاید برخی دوستام پرسیدن و خواهم پرسید هم بگمو امتیاز رو اعلام کنم.
۱.امیدم به آینده.هیچ امیدی ندارم.حالا شاید ونوم ۳ بتونه از فیلم دوم بالاتر بره ولی هنوزم رکن اصلی یعنی اسپایدرمن توش حضور نداره.ونوم بدون اسپایدرمن یعنی جوکر بدون بتمن(مثل فیلم آشغال جوکر ۲۰۱۹)یعنی لکس لوثر بدون سوپرمن.میشه خدایی؟
۲.آیا این فیلم بدترین اثر کمیک بوکی هستش؟باید بگم خیر،من به فنتستیک فور ۲۰۱۵ امید داشتم.به اینم داشتما،آثارش تو سایت هست،ولی فنتستیک فور کاراکتر های محبوبی برام بودن و خراب شدنشون ناراحتم کرد.اینا که عددی نیستن.ضمن اینکه هنوزم افتضاحی مثل استیل وجود داره و رتبه دوم رو برامونپر میکنه.پس این فیلم جای کت‌وومن در رتبه سوم رو میگیره برام.
امتیاز نهایی:۲ از ۱۰
ببخشید اگر نقدم خیلی طولانی بود یا برخی جاها تیکه ای انداختم که مسخره بوده باشه و وقتتون رو گرفته باشه.
نقل قول کردن
Reza bijan
#37 Reza bijan 1403-01-20 09:41
به نقل از TMNT - FAN:
به نقل از 123654:
به نقل از Hail Comic Book:
ولی یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که چرا توی نقد هیچ نکته مثبتی گفته نشد و نمره 3 از 10 بود؟ اون 3 نمره واسه چی بود؟

چه بی منطق. یعنی اگه نکته مثبتی به چشم نیاد باید بهش امتیاز 0 داد؟ کدوم منتقدی رو دیدی که به یه اثر 0 بده؟
همین که یه فیلم ساخته میشه و وجود پیدا میکنه یعنی حداقل 2 یا 3


توصیه میکنم راجب علم * منطق * یکم مطالعه کنید که بفهمید حرف شما بی منطقه یا حرف دیگران
اتفاقا منتقدانی که به فیلم های آشغال نمره ۰ میدن کم نیستن ، وقتی اثر هیچ نکته مثبتی نداره چرا نباید ۰ داد ؟؟؟
خودت از حرف خودت به خنده نمیفتی ؟
فیلم هایی مثل * بتمن و رابین * لایق نمره ۰ هستن چون با بودجه شون یه کارگردان کار بلد میتونست یه فیلم بهتر بسازه که حداقل ارزش یکبار دیدن رو داشته باشه
کی گفته فقط چون یه چیزی ساختن باید به اثر ۱ ، ۲ یا ۳ داد ؟؟؟
حالا این فیلم حداقل یه بن پارکر نسبتا خوب داره ولی شما رو به هر چی اعتقاد دارین نرین جای دیگه ادعای منطقی بودن نکنید ...

دوست عزیز حرف شما بی منطقه چرا چون در دنیای هنر شما اگه به یک اثری نمره ی صفر بدی خودت رو ضایع میکنی چرا چون قطعا در همون لحظه یا در آینده اثری ضعیفتر از اون پیدا میشه و شما قراره به اون چه نمره ای بدی؟؟ منفی ۱ مثلا؟؟؟
نقل قول کردن
Dcmcu
#38 Dcmcu 1403-02-05 17:02
آقای ترابی یه سوال داشتم الان یادم افتاد یادمه قدیما یه کاربری بود به نام عمو مختار اون چی شد چون من یادمه مقاله هم مینوشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45