10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (The Spot) بدانید

حقیقت-فکت-فکتس-تاریخچه-بیوگرافی-زندگینامه-چیزهای-جالبی-نمیدانستید-اسپات-the-spot-دکتر-جاناتان-اوهن-اون-اهن-دشمن-مردعنکبوتی-سوپرویلن-facts

به بهانه ی حضور «اسپات» در قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" این مقاله به شما تقدیم میشود.

مقدمه: «اِسپات» (دکتر جاناتان اوهن) یک ابرشرور است که داستان هایش در کمیک بوک های مارول منتشر میشود. این شخصیت اولین بار در شماره 98 از كمیك "Spectacular Spider-Man" (ژانویه 1985) به دست «ال میلگرام» و «هرب تریمپ» خلق شد و غالباً به عنوان دشمن مرد عنکبوتی و گاهی اوقات هم «بی باک» (دردویل) به تصویر کشیده میشود که میتواند پورتال (دریچه) های میان بعدی کوچک و بزرگ باز کند که با استفاده از آنها قادر است مسافت های طولانی را طی کند و مرتکب جنایت شود. اسپات اغلب برای خبیث های گردن کلفتی مثل «کینگ پین» کار میکند و معمولا کسی او را زیاد جدی نمیگیرد و از دشمنان درجه سه مردعنکبوتی به حساب می آید!

 

1- سرگذشت و پیشینه (Origin)

حقیقت-فکت-فکتس-تاریخچه-بیوگرافی-زندگینامه-چیزهای-جالبی-نمیدانستید-اسپات-the-spot-دکتر-جاناتان-اوهن-اون-اهن-دشمن-مردعنکبوتی-سوپرویلن-facts

دکتر جاناتان اوهن دانشمندی بود که از سوی ویلسون فیسک (کینگ پین) ماموریت داشت سطوح تشعشع قهرمانی به نام «کلوک» (Cloak) را بازتولید کند تا راهی برای کپی کردن مصنوعی از روی قدرت های او به دست بیاورد. برای آشنایی دقیق تر با شخصیت کلوک میتوانید این مقاله را بخوانید ولی به طور خلاصه باید گفت که به دلیل آزمایشاتی که رویش صورت گرفته و به دلیل اتصال به منبعی از انرژی به نام "دارک فورس" (Darkforce) میتونه خودش و کسانی که اطرافش هستند رو به فواصل دور تله پورت کنه (دارک فورس منبع انرژی مرموزی است که احتمالا از یک موجود دارای عقل و هوش نشات میگیره و کلوک قدرت هایش را از آن میگیرد).در هر حال، دکتر اوهن در تلاش برای رسیدن به قدرت های کلوک، یک شب دیر وقت موفق شد یک پورتال (دریچه) سیاه و گِرد درست کند ولی فشار روی شبکه برق شهر اونقدر زیاد شد که خاموشی شهر را دربرگرفت و در نتیجه پورتال بی ثبات شد.

سرگذشت اسپات

جانتان اوهن

اوهن که میترسید این فرصت طلایی را از دست بدهد وارد پورتال شد. شوکه وارده به او باعث شد تا بی هوش بشه. وقتی بهوش آمد خودش را در بُعدی جیبی یافت که فکر کرد همان بعد تاریک ِ کلوک است. اما به زودی فهمید که قطع برق باعث شده تا پورتال مذکور او را به بعدی متفاوت بفرستد، جایی نیمه تاریک و نیمه روشن. تعدادی نامحدود از پورتال ها وی را در این مکان احاطه کردند ولی او با حالت شنا کردن تونست خودش رو به پورتالی که وی را به آن مکان فرستاده بود برساند و از آن خارج شود.

پورتال

وقتی به آزمایشگاه خودش برگشت بدنش دچار دگردیسی شدیدی شده بود. در واقع پورتال های آن بعد دیگر به پوستش چسبییده بودند و از سر تا پایش را لکه های گرد و سیاه رنگ فرار گرفته بودند. او فهمید که این لکه ها قادر هستند او یا هر کسی که باهاشون در تماس قرار میگیره را مثل یک سامانهٔ پیشرانشی در امتداد فضا منتقل کنه (خودش با ذهنش این انتقال ها را کنترل میکرد). خود اسپات سرگذشتش رو به طور خلاصه این چنین روایت کرد که در چند پانل به شکل زیر روایت شد:

اریجین اسپات

او میتونه پورتال های خودش را به هر اندازه ای که میخواد بزرگ و کوچیک یا چندتاشون رو با هم ترکیب کنه تا پورتال بزرگتری ایجاد بشه. پورتال های او تحت تاثیر جاذبه نیستند و به همین دلیل میتونه اونا رو به سطوح بچسبانه یا وسط هوا معلق نگه داره. همچنین اگر تمرکز کنه میتونه خودش رو به حالت انسانی اش برگردونه (در این حالت اون لکه های سیاه رنگ روی بدنش به صورت خلاء ای بزرگ روی سینه اش جمع میشوند):

قدرت های اسپات

شیوه ای که باهاش به دیگران ضربه میزنه معمولا اینجوریه که پورتال های متعددی اطراف حریف ایجاد میکنه و اینجوری از فاصله دورتر بهشون لگد و مشت میزنه (مشت هاش از طریق پورتال ها به حریف اصابت میکنه در حالی که خودش با حریف فاصله داره). این شیوه بسیار علیه مردعنکبوتی جواب میده زیرا حس عنکبوتی اش نمیتونه به طور دقیق ضرباتی که از ابعاد دیگه میان رو تشخیص بده ولی بی باک به لطف حواس رادارگونه ش بهتر میتونه در مقابل اسپات عمل کنه.

بی باک اسپات

اسپات همچنین میتونه با ایجاد پورتال ها در اطراف خودش ضربات حریفانش رو منحرف کنه یا حتی به خودشون برگردونه!

مرد عنکبوتی اسپات 

 

2- نبرد با مردعنکبوتی و گربه سیاه

اولین نبرد بین مردعنکبوتی و اسپات در شماره 98 از کمیک The Spectacular Spider-Man (منتشر شده در ژانویه سال 1985) رخ داد و درگیری آنها تا شماره 100 از این سری ادامه یافت.

کمیک spot

وقتی مرد عنکبوتی و گربه سیاه سر رسیدند تا با کینگ پین روبرو شوند (آن موقع آنها با هم یک زوج مبارزه با جنایت تشکیل داده بودند و گربه سیاه هم قضایایی با کینگ پین داشت که در این مقاله توضیح داده شدند) که ناگهان اسپات از راه رسید و خودش را معرفی کرد. اسپایدرمن با شنیدن اسمش به خنده افتاد چون در زبان انگلیسی واژه Spot به معنای "لکه" یا "خال" می باشد!

خنده مرد عنکبوتی

ولی اسپات تونست اونا رو شکست بده و بهش هشدار داد که دست از سر کینگ پین بردارند.

مبارزه اسپایدرمن

اما اسپات در نبرد دومش با اسپایدرمن، متحمل شکست شد زیرا فریب خورد تا بسیاری از پورتال های خودش را به عنوان سلاح به سوی مرد عنکبوتی پرتاب کند در حالی که به قدر کافی برای دفاع از خودش نداشت.

جنگ اسپایدرمن

 

3- او عضو گروه "لژیون بازنده ها" بوده!

یادتونه در این مقاله 10 دشمن بیخود اسپایدرمن رو معرفی کردیم؟ حالا تصور کنید که اگه اکثر اونا تیم تشکیل بدن چی میشه؟ میشه "لژیون بازنده ها" (Legion of Losers)! روی جلد کمیک شماره 246 از کمیک Spectacular Spider-man خودش کاملا گویای همه چیز هست و میبینیم که اسپایدرمن رو به خواننده کرده و پرسیده: "حتما شوخی تون گرفته! (You’ve gotta be kidding me!).

لژیون بازنده ها

اعضای گروه عبارت بودند از اسپات، «کانگورو»، «گریزلی» و «گیبون». اسپات که میتونه پورتال درست کنه، کانگورو میتونه بپره، گریزلی لباس خرسی میپوشه و گیبون هم توانایی های میمونی داره! این گروه اونقدر بد بودند که اسپایدرمن حتی به خودش زحمت نداد که شکست شون بده! خودشون هم سریع فهمیدند که مالی نیستند و سریع منحل شدند!

 

4- او به "منطقه انرژی منفی" سفر کرده

او به "منطقه انرژی منفی" سفر کرده

اسپات توسط سازمانی به نام "جـِدعون" (Gideon Trust) اسیر و مجبور شد تا پورتالی به درون "منطقه انرژی منفی" یا The Negative Zone باز کند ("منطقه انرژی منفی"، بُعدی بیگانه در عالم مارول است که از "پاد ماده" یا antimatter تشکیل شده است. در اصل منطقه انرژی منفی عالمی است موازی با جهان ما ولی تفاوت اصلی آن این است که تمام ماده ها در آن بار منفی دارند. کل این بعد نیز پرشده از اتمسفر تحت فشار و قابل تنفس و در مرکز آن نیز نوعی گرداب مرگبار متشکل از قدرتی غیر قابل وصف وجود دارد. منطقه انرژی منفی اولین بار توسط رید ریچاردز کشف شد). "جـِدعون" امیدوار بود که بتونه منابع طبیعی آنجا را به نفع خودش مصادره کنه ولی "چهار شگفت انگیز" که در گرفتار شده بودند، شکستشان دادند.

 

5- اسپات چند بار کشته شده ولی برگشته!

در کمیک های Spider-Man's Tangled web (شماره 18) دیدیم که چطور اسپات به خبیثی به نام «توم استون» کمک کرد تا از زندان آزاد بشه و توم استون هم به نشانه تشکر گردنش را شکست!

اسپات توم استون

مرگ اسپات

با این حال او چند ماه بعد زنده دیده شد! (در کنار یکی دیگر از دشمنان درجه 3 مرد عنکبوتی به نام «اسلاید»). آنها نگران گزارش هایی بودند که سازمان تروریستی "هایدرا" داره ابرشرورهای گمنام را میگیره، میکشه و به کمک گروه "هند" و به صورت مامورین خودش، از نو زنده شون میکنه. همین بلا هم سر آنها اومد و پس از کشته شدن به دست الکترا، به مامورین هایدرا تبدیل شدند و به هلی کریر "شیلد" حمله کردند ولی در طول حمله وُلورین که خودش به تازگی از شستشوی ذهنی هایدرا خلاص شده بود، اسپات را کشت.

ولوریبن اسلاید

ولورین هایدرا - هند

اسپات بعدا در جریان رویداد "جنگ داخلی" برگشت و به ارتش «کله چکشی» پیوست.

 

6- او عضو گروه "16 خبیث" بوده

گروه 16 خبیث

ما در سری The Superior Foes of Spider-Man، شاهد بودیم که در پی اتحاد شش خبیث با جغد (از دشمنان دردویل) آن‌ها تحت رهبری بومرنگ و با استخدام خبیث‌های جدیدی که جغد استخدام کرده بود، گروه شانزده خبیث را تشکیل دادند که اسپات هم جزو آنها بود! دیگر اعضای این گروه عبارت بودند از: بومرنگ (Boomerang)، بیتل (The Beetle)، اوردرایو (Overdrive)، اسپید دیمون (Speed Demon)، آرمادیلو (Armadilloبای بیست (Bi-Beast)، دلقک (Clownسایکلون (Cyclone)، مگس انسان‌نما (Human Fly)، کانگورو (Kangaroo)، من ماونتین مارکو (Man Mountain Marko)، میراژ (Mirage)، اسکورچر (Scorcherشیریک (Shriek) و اسکوئید (Squid).هدف اصلی این گروه این بود که اشیای ارزشمندی را از آفتاب‌پرست بدزند.

شایان ذکر است که اسپات عضو گروهی به نام "11 یار موداک" (MODOK's 11) هم بود که در نهایت بهشون خیانت کرد.

 

7- او سابقه جنگیدن با مایلز مورالز را دارد

شش خبیث مایلز مورالز

وقتی مایلز مورالز به دنیای اصلی مارول اومد، عموی خبیثش به نام «آرون دیویس» ملقب به «پراولر» هم زنده شد و لقب «آیرون اسپایدر» (Iron Spider) رو به خودش داد و دشمن اصلی مایلز هم به حساب می آمد! (البته الان شخصیت مثبتی پیدا کرده). او نسخه جدیدی از گروه معروف "شش خبیث" تشکیل داد. اعضای این گروه عبارت بودند از مردشنی، هاب گابلین، الکترو (نسخه مونث)، بامشِل (Bombshell)، اسپات و البته خود آیرون اسپایدر که رهبر گروه بود. قرار بود یک محموله مهم را از سازمان "شیلد" به سرقت برده و در بازار سیاه بفروشند ولی به زودی بین اعضای گروه اختلاف افتاد. مایلز توانست به کمک دوستان ابرقهرمان خود در گروه Champions این گروه را شکست دهد.

 

8- از قدرت های او برای به دام انداختن «کیندرد» استفاده شد

آخرین باری که اسپات را در کمیک های مردعنکبوتی دیدم مربوط به داستان "آخرین بقایا" میشود (اینجا ترجمه شده است). در این داستان شهردار «ویلسون فیسک» و نورمن آزبورن از قدرت های اسپات استفاده کردند تا خبیثی مرموز به نام «کیندرد» را اسیر کنند (برای آشنایی با هویت کیندرد، آیتم شماره 7 این مقاله را بخوانید).

کیندرد - اسپات

کیندرد اسپات - کمیک

در واقع ویلسون فیسک این اقدام خود را از "گنبد دارک فورس" (Darkforce Dome) در رویداد "امپراتوری مخفی" که منهتن را در بحبوحه تسخیر آمریکا به دست هایدرا احاطه کرده بود، الهام گرفته بود.

 

9- اسپات در دنیای آلتمیت

اسپات در دنیای آلتمیت

در دنیای شماره 1610 مارول که بهش دنیای Ultimate Marvel  گفته میشود، اسپات اولین بار در شماره 111 از کمیک Ultimate Spider-Man دیده شد. چیز زیادی ازش نمیدانیم جز اینکه اسمش هست «فرانک» و برای شرکت "صنایع راکسان" کار میکرد، جایی که یک سانحه باعث شد به قدرت های خودش دست پیدا کنه. قدرت های خود شبیه به قدرت های اسپات دنیای اصلی است و میتونه با استفاده از لکه های روی بدنش به دیگران از فواصل دور ضربه بزنه.

اسپات فرانک

تفاوت اصلی اش هم اینه که لکه ها مثل یک "لامپ گدازه" (Lava Lamp) در نوسان هستند. به همین دلیل مثل کسی هستش که لباس سفید داره که رویش لکه های نامنظم جوهرمانند ریخته شده!

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

یقینا معروف ترین حضور اسپات در خارج از دنیای کمیک مربوط میشه به سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی. جاناتان اوهن دانشمندی بود که توسط تونی استارک استخدام شد تا پورتال های میان بعدی اختراع کنه و وقتی فن آوری او توسط کارنیج و ونوم به سرقت رفتند، استارک پروژه اش را تعطیل کرد. ولی کینگ پین او را استخدام کرد و آزمایشگاه و دستیاری به نام دکتر «سیلویا لوپز» در اختیارش قرار داد که اوهن سریع باهاش وارد رابطه شد! بعد از چند هفته و به طور تصادفی اوهن وارد یکی از پورتال ها شد و به قدرت های فوق بشری اش دست یافت و اسم خودش رو اسپات گذاشت.

کراتون مرد عنکبوتی - اسپات

ابتدا دست به سرقت زد ولی کینگ پین، لوپز را گروگان گرفت و مجبورش کرد بره با اسپایدرمن بجنگه. اما اسپایدرمن و اسپات با هم علیه کینگ پین شدند تا اینکه فهمیدند یکی از پورتال های اسپات اونقدر بزرگ شده که ممکنه شهر و حتی کل جهان رو نابود کنه! در نهایت اسپات جان خودش را فدا کرد تا پورتال را از درون غیرفعال کنه. البته بعدا فن آوری او به دست هاب گابلین و گرین گابلین افتاد که دستگاه پورتال سازی به نام Time-Dilation Accelerator را ساختند.

او در سریال مرد عنکبوتی که از سال 2017 پخشش از کانال دیزنی اکس دی آغاز شد نیز حضور داشت و به عنوان یکی از شرورهایی حضور یافت که سعی کردند برای دریافت جایزه مرد عنکبوتی را دستگیر کنند.

کارتون مرد عنکبوتی 2017

درسته که اسپات تونست مردعنکبوتی را به مدار قطب شمال بفرسته ولی در نهایت به کمک یاران مردعنکبوتی شکست خورد و  اسپایدرمن از آنجا برگشت و سپس دیدیم که به زندان افتاده.

و البته که اسپات در قسمت دوم انیمیشن موفق سفر به دنیای عنکبوتی به نام Across the Spider-Verse حضور دارد (با صداپیشگی «جیسون شوارتزمن»).

اسپات سفر به دنیای عنکبوتی 2

همانطور که دیدید ظاهرش بیشتر شبیه به نسخه کمیک های Ultimate Spider-Man است. جالب اینه که در این انیمیشن متوجه شدیم عنکبوتی که مایلز رو در قسمت اول نیش زد از یک دنیای موازی به نام دنیای شماره 42 اومده بود. ولی چطور؟ جاناتان اوهن که حالا تبدیل به اسپات شده تعریف میکنه که برای شرکت الکمکس کار میکرده تا کینگ پین بتونه به دنیاهای دیگه دسترسی پیدا کنه و این آزمایشات بودن که پای اون عنکبوت رو به دنیای مایلز باز کردند. او همچنین تعریف میکنه که همون دانشمندی بوده که تو فیلم قبل مایلز اون پیراشکی را پرتاب کرد و خورد تو صورتش! (وقتی مایلز و پیتر بی. پارکر داشتن از الکمکس فرار میکردن).

در انتها هم مایلز، کینگ پین رو شکست داد و اون انفجار در دستگاه super-collider رخ داد که باعث شد اوهن به اسپات تبدیل بشه! (در حقیقت اسپات، مردعنکبوتی رو خلق کرد و مرد عنکبوتی هم اسپات را!). به همین دلیل اسپات از مایلز کینه به دل گرفته چون وقتی به اسپات تبدیل شد همه چیزش رو از دست داد و حالا میخواد ازش انتقام بگیره. شخصیت پردازی او ابتدا بسیار به دنیای کمیک شباهت داشت.

اسپات انیمیشن

یعنی بسیار لوده و ناشی به تصویر کشیده شد که در استفاده از قدرت های خودش مهارت نداشت و کسی او را جدی نمیگرفت. ولی با سفر به دنیاهای مختلف قدرت عظیمی بدست آورد و قراره که در قسمت بعدی پدر مایلز رو بکشه!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

داغ ! لینک دانلود انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 2023 – کامل

شرح 15 دقیقه ابتدایی به نمایش درآمده از "سفر به دنیای عنکبوتی 2" در جشنواره سینما کان

بدترین گروه های ابرخبیث دنیای کمیک

مهم ترین لوکیشن ها در عالم مارول (MARVEL UNIVERSE)

معرفی 25 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

10 حقیقتی که در کمیک‌های «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» به نویسندگی نیک اسپنسر فاش شد!

رویداد اخیر مرد عنکبوتی با عنوان آخرین بقایا (LAST REMAINS) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پراولر» (PROWLER) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیرحسین زارع
#1 امیرحسین زارع 1401-03-24 13:28
وای استاد شما چقدر کارتون درسته :o همین دیشب خبرش اومد که اسپات تو قسمت دوم into spiderverse تایید شده و شما چند ساعت بعد مقاله فکتش رو نوشتید :eek: در حالی که هیچ سایت خارجی تا این لحظه مقاله facts از روی این شخصیت کار نکرده!!!!
نقل قول کردن
omid23
#2 omid23 1401-03-24 19:34
واقعا فکر نمیکردم برای این شخصیت مقاله فکت بنویسید :o ولی نوشتید و باز هم نشون دادید چقدر کارتون عالیه 8)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-03-24 19:38
به نقل از امیرحسین زارع:
وای استاد شما چقدر کارتون درسته :o همین دیشب خبرش اومد که اسپات تو قسمت دوم into spiderverse تایید شده و شما چند ساعت بعد مقاله فکتش رو نوشتید :eek: در حالی که هیچ سایت خارجی تا این لحظه مقاله facts از روی این شخصیت کار نکرده!!!!

آره راستش هیچ سایت خارجی نبود که مقاله فکتس براش نوشته باشه ولی من‌نوشتم و سعی کردم عکسای دقیقی براش بزارم
بنظرم‌ شخصیتش قدرتای جالبی داره و میتونه برای قسمت دوم‌ هم از نظر تماتیک جذاب باشه
کلا جون میده برای فضای دیوانه وار و پرانرژی انیمیشن
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#4 amirmahdi 1381 1401-03-24 22:54
چقدر بده واقعا این‌مایلز مورالز ریقو واسه خودش یه خبیث اختصاصی نداره. همش از خبیثای پیتر استفاده میکنه
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1401-03-25 00:50
به نقل از amirmahdi 1381:
چقدر بده واقعا این‌مایلز مورالز ریقو واسه خودش یه خبیث اختصاصی نداره. همش از خبیثای پیتر استفاده میکنه

مایلز در سری جدید کمیک بوکای خودش دشمنای جدید و خوبی دست و‌پا کرده
ایده خوبی شد برم مقاله ۱۰ دشمن برتر مایلز رو بنویسم :-*
نقل قول کردن
Hellblazer
#6 Hellblazer 1401-03-25 21:54
خسته نباشید استاد، ضمن اینکه فردا قبل ظهر نظر کاملم میاد رو سایت، می‌خواستم چیزی بگم.
از پتانسیل این شخصیت اصلا به خوبی استفاده نشد.
بدبخت تلف شد.
با باز کردن پورتال می‌تونه خیلی چالش بر انگیز باشه برای اسپایدرمن.
ضمنا منم توی «مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی» باهاش آشنا شدم. ;-)
نقل قول کردن
Hellblazer
#7 Hellblazer 1401-03-26 11:30
به نقل از Hellblazer:
خسته نباشید استاد، ضمن اینکه فردا قبل ظهر نظر کاملم میاد رو سایت، می‌خواستم چیزی بگم.
از پتانسیل این شخصیت اصلا به خوبی استفاده نشد.
بدبخت تلف شد.
با باز کردن پورتال می‌تونه خیلی چالش بر انگیز باشه برای اسپایدرمن.
ضمنا منم توی «مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی» باهاش آشنا شدم. ;-)

خب اومدم که درباره کل مقاله نظر بدم.
مجددا عرض خسته نباشید دارم استاد، احتمالا مقاله‌ی پر زحمت و وقت گیری براتون بوده، ضمن اینکه شما همیشه بهترین تصاویر رو جمع آوری می‌کنید برای مقالات.

(یاد اون دوران طلایی افتادم که هر روز از ویلن های درجه ۳ اسپایدی مثل پوما، مولتن من، هایدرو من، و... مقاله فکتس میومد رو سایت.) بریم سراغ موارد:

۱ـ اوریجین جالبی داشت، و اونجایی که مشت اسپایدی به صورت خودش برگشت خیلی باحال بود :lol: ؛ و دقیقا همین میشه چالش بر انگیز بودن، که چجوری طرف رو شکست بدی، از مغزت استفاده کنی، و در نهایت برای کمیک خون یک داستان به اکشن قوی و داستان خوب به ارمغان بیاری.

۲ـ خیلی جالب بود که اشتباهات خود اسپات (پرتاب کردن پورتال هاش) باعث شکستش شد.

۳ـ :lol: :lol: :lol: گریزلی لباس خرس می‌پوشه؟ :lol:

۴ـ راستش نظر خاصی ندارم ولی به نظر توی اون سفر همچین بهش خوش نگذشته! :-*

۵ـ «او به توم استون کمک کرد تا از زندان فرار کند توم استون هم به نشانه‌ی تشکر گردن او را شکست!»
چه مدل تشکر کردنه آخه نمک نشناس؟! :sad:

۶ـ چه گروه مزخرفی بوده! ۱۶ خبیث!

۷ـ مورد جالبی بود، بالاخره دشمن مرد عنکبوتی دشمن مایلز مورالز هم می‌تونه باشه، با دیدن عکس هم یاد شش خبیث افتادم، هاب گابلین هم توش هست. 8)

۸ـ خب خیلی کلک باحالی برای به دام انداختن کیندرد زدن.

۹ـ چقدر ظاهرش قشنگه، مخصوصا اون لکه‌ها (spots) که مثل لکه های جوهر معلق هستند و انگار که دارن پخش میشن.

۱۰ـ عاشق این بخشم!
به هر حال، من هم همونطوری که در کامنت ۶ گفتم در همون انیمیشن باهاش آشنا شدم و ازش خوشم اومد.
و باید اعتراف کنم که بهترین ظاهر اسپات، انیمیشن across the spider-verse هست، لکه هاش مثل جوهر معلق هستند، چشم هم نداره! ته خفنه!
(سرش من رو یاد کلاه مسترچیف بازی هیلو انداخت!)

بازم خسته نباشید استاد، ممنون بابت نوشتن این مقاله.
نقل قول کردن
Hellblazer
#8 Hellblazer 1401-03-26 11:31
لطفا اگر فرصت داشتید، مقاله فکتس «جغد» (دشمن دردویل) رو هم بنویسید، ممنون.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1401-03-26 13:13
انیمیشن Spider-Man into the Spider-Verse شاهکار تمام معنا بود.... امیدوارم قسمت دومش هم عالی دربیاد... من خبر حضور این شخصیت رو دو روز پیش تو اینستاگرام متوجه شدم... به نظرم شخصیت جالبیه :lol:
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#10 Ilia koohbor 1401-03-29 20:20
سلام به همه!
من بالاخره زنده از امتحانا برگشتم :D
خیلی ممنون بابت مقاله خداقوت اطلاعات خیلی خوبی بود.
راستش من قبل از اینکه کمیک های مردعنکبوتی رو بخونم، توی دوران بچگیم از طریق کارتون مردعنکبوتی مجموعه کارتونی با "اسپات" وخیلی دیگر از شخصیت های مثبت و منفی اسپایدرمن و حتی مارول آشنا شدم
برای مثال اونجا اولین باری بود که بی باک رو دیدم و شیفته اش شدم.
خیلی خوشحالم که اسپات توی انیمیشن دنیای عنکبوتی قراره حضور داشته باشه
چون شخصیت و قدرت مرتبطی با موضوع اصلی این انیمیشن داره البته به احتمال زیاد.
خلاصه که خیلی منتظرشونم و امیدوارم که یه شاهکار به تمام معنا و بزارید بهتر بگم بهترین انیمیشن تاریخ رو تحویلمون بدن.
نقل قول کردن
Kaladin Stormblessed
-1 #11 Kaladin Stormblessed 1402-03-20 16:34
سلام و درود
آقای ترابی نمی دونستم کجا این پیام رو بدم پس همینجا می نویسمش.
1- آیا ترجمه سری اصلی مرد عنکبوتی رو رها کردید؟
2-میخواستم یک پیشنهادی بدم. به نظرم ایده خوبیه که هروقت یک کمیکی رو یک والیوم کامل ترجمه کردید فایل یک والیومیش رو هم در سایت قرار بدید.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1402-03-20 17:01
به نقل از Kaladin Stormblessed:
سلام و درود
آقای ترابی نمی دونستم کجا این پیام رو بدم پس همینجا می نویسمش.
1- آیا ترجمه سری اصلی مرد عنکبوتی رو رها کردید؟
2-میخواستم یک پیشنهادی بدم. به نظرم ایده خوبیه که هروقت یک کمیکی رو یک والیوم کامل ترجمه کردید فایل یک والیومیش رو هم در سایت قرار بدید.

سری اصلی مردعنکبوتی دیگه چیه؟
سری امیزینگ اسپایدرمن رو میگی؟
نقل قول کردن
Kaladin Stormblessed
-1 #13 Kaladin Stormblessed 1402-03-21 07:50
به نقل از mtm:
به نقل از Kaladin Stormblessed:
سلام و درود
آقای ترابی نمی دونستم کجا این پیام رو بدم پس همینجا می نویسمش.
1- آیا ترجمه سری اصلی مرد عنکبوتی رو رها کردید؟
2-میخواستم یک پیشنهادی بدم. به نظرم ایده خوبیه که هروقت یک کمیکی رو یک والیوم کامل ترجمه کردید فایل یک والیومیش رو هم در سایت قرار بدید.

سری اصلی مردعنکبوتی دیگه چیه؟
سری امیزینگ اسپایدرمن رو میگی؟

بله منظورم امیزینگ اسپایدرمن رو میگم که به صورت هفتگی منتشر میشه.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1402-03-21 10:01
به نقل از Kaladin Stormblessed:
به نقل از mtm:
به نقل از Kaladin Stormblessed:
سلام و درود
آقای ترابی نمی دونستم کجا این پیام رو بدم پس همینجا می نویسمش.
1- آیا ترجمه سری اصلی مرد عنکبوتی رو رها کردید؟
2-میخواستم یک پیشنهادی بدم. به نظرم ایده خوبیه که هروقت یک کمیکی رو یک والیوم کامل ترجمه کردید فایل یک والیومیش رو هم در سایت قرار بدید.

سری اصلی مردعنکبوتی دیگه چیه؟
سری امیزینگ اسپایدرمن رو میگی؟

بله منظورم امیزینگ اسپایدرمن رو میگم که به صورت هفتگی منتشر میشه.

خیلی سئوال عجیبی پرسیدی و فکر کنم شما خیلی وقته کمیک هاش رو دنبال نمیکنی چون سری جدید تا شماره 26 اومده که ما هم تا شماره 25 ترجمه ادیت کردیم و شماره 26 هم ترجمه شده و داره ادیت میشه
نقل قول کردن
Kaladin Stormblessed
#15 Kaladin Stormblessed 1402-03-21 10:49
به نقل از mtm:
به نقل از Kaladin Stormblessed:
به نقل از mtm:
به نقل از Kaladin Stormblessed:
سلام و درود
آقای ترابی نمی دونستم کجا این پیام رو بدم پس همینجا می نویسمش.
1- آیا ترجمه سری اصلی مرد عنکبوتی رو رها کردید؟
2-میخواستم یک پیشنهادی بدم. به نظرم ایده خوبیه که هروقت یک کمیکی رو یک والیوم کامل ترجمه کردید فایل یک والیومیش رو هم در سایت قرار بدید.

سری اصلی مردعنکبوتی دیگه چیه؟
سری امیزینگ اسپایدرمن رو میگی؟

بله منظورم امیزینگ اسپایدرمن رو میگم که به صورت هفتگی منتشر میشه.

خیلی سئوال عجیبی پرسیدی و فکر کنم شما خیلی وقته کمیک هاش رو دنبال نمیکنی چون سری جدید تا شماره 26 اومده که ما هم تا شماره 25 ترجمه ادیت کردیم و شماره 26 هم ترجمه شده و داره ادیت میشه

بله درواقع تازه آنگویینگ شدم و با زمانبندی سایت برای ترجمه این سری آشنایی ندارم و به همین خاطر چونکه دیدم حدود ده روز از انتشار آخرین قسمت گذشته همچین سوالی کردم.
بازم ممنون بابت پاسخگوییتون و مشتاقانه منتظر قسمت جدید هستم.
نقل قول کردن
Md parker
#16 Md parker 1402-03-21 17:32
سلام ببخشید اسپم میدم.کسی میدونه چطور تو سایت عکس بارگذاری کنم؟
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#17 ArmanSpidery 1402-03-21 22:07
به نقل از Md parker:
سلام ببخشید اسپم میدم.کسی میدونه چطور تو سایت عکس بارگذاری کنم؟

وارد سایت آپلود عکس بشو ( اسمش رو جستجو کنی در گوگل میاد ) اونجا عکس خواسته ات رو آپلود کن و لینکی که بهت میده رو اینجا چاپ کن
نقل قول کردن
Md parker
#18 Md parker 1402-03-21 23:41
به نقل از ArmanSpidery:
به نقل از Md parker:
سلام ببخشید اسپم میدم.کسی میدونه چطور تو سایت عکس بارگذاری کنم؟

وارد سایت آپلود عکس بشو ( اسمش رو جستجو کنی در گوگل میاد ) اونجا عکس خواسته ات رو آپلود کن و لینکی که بهت میده رو اینجا چاپ کن

مرسی ممنون
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#19 ArmanSpidery 1402-03-22 11:12
به نقل از Md parker:
به نقل از ArmanSpidery:
به نقل از Md parker:
سلام ببخشید اسپم میدم.کسی میدونه چطور تو سایت عکس بارگذاری کنم؟

وارد سایت آپلود عکس بشو ( اسمش رو جستجو کنی در گوگل میاد ) اونجا عکس خواسته ات رو آپلود کن و لینکی که بهت میده رو اینجا چاپ کن

مرسی ممنون

خواهش میکنم
نقل قول کردن
Stormbreaker
#20 Stormbreaker 1402-04-07 02:10
سلام استاد ببخشید یه سوال داشتم:شما با اطمینان میتونم بگم که در مورد تمامی خبیثای مرد عنکبوتی از درجه یک ها مثل گرین گابلین و دکتر اختاپوس تا درجه سه و چهار ها مثل همین اسپات مقاله ی (حقایق) نوشتید ولی چرا هیچ وقت این مقاله را برای هاب گابلین ننوشتید؟چون من تمام سایت را نگاه کردم ولی هیچی پیدا نکردم و تنها مقاله ای که پیدا کردم مقاله ی عمو مختار بود که توش نسخه مختلف هاب گابلین را توضیح می‌داد
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1402-04-07 07:13
به نقل از Stormbreaker:
سلام استاد ببخشید یه سوال داشتم:شما با اطمینان میتونم بگم که در مورد تمامی خبیثای مرد عنکبوتی از درجه یک ها مثل گرین گابلین و دکتر اختاپوس تا درجه سه و چهار ها مثل همین اسپات مقاله ی (حقایق) نوشتید ولی چرا هیچ وقت این مقاله را برای هاب گابلین ننوشتید؟چون من تمام سایت را نگاه کردم ولی هیچی پیدا نکردم و تنها مقاله ای که پیدا کردم مقاله ی عمو مختار بود که توش نسخه مختلف هاب گابلین را توضیح می‌داد

آخه من فکر کردم همون مقاله ی هاب گابلین عمو مختار کفایت میکنه و هر نکته ای که لازمه درباره هاب گابلین بدونید توش هست
spidey.ir/.../...

و البته اینم هست که اون مقاله رو کامل میکنه و به خاطر همین حس کردم‌ لازم نیست مقاله جدا بصورت فکتس براش بنویسیم

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#22 Ksjfhdfhj 1402-05-20 12:57
خسته نباشید مقاله دقیقی بود خودم خیلی از اسپات دنیا التیمیت خوشم اومد و اینکه ظاهر جوهر مانند داشت ، در انیمیشن شخصیت پردازی وفادار داشت و انگیزه‌اش ملموس بود. اون صحنه ایی که جدی می شد خوشم اومد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37