شماره 3 از كمیك "دیگر مرده نیستند: توطئه کلونی " (Dead No More: Clone Conspiracy) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

شماره 3  از كمیك "دیگر مرده نیستند: توطئه کلونی " (Dead No More: Clone Conspiracy) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

همانطور كه میدانید  مارول اعلام كرده كه از چند ماه بعد رویداد بزرگ و مهمی به نام "دیگر زنده نیستند" / Dead No More  چاپ خواهد كرد كه در آن فرد مرموزی قراره برخی از نزدیكان مرد عنكبوتی/پیتر پاركر را كه سالهاست مرده بودند، را دوباره زنده كند.

 

حالا سایت spidey.ir افتخار دارد شماره 3 این كمیك را با ترجمه فارسی تقدیم شما كند!

 

ولی قبلش حتما لازمه شمار های 16 تا  21  از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو بخونید!

شماره 16 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 شماره 17 سری جدید کمیک های The Amazing Spider-Man ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

شماره 18 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

شماره 19 سری جدید کمیک های The Amazing Spider-Man ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 شماره 20 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

شماره 21 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

Dead No More #0

كميك dead no more

مترجم: محمد شیرزاده (Banshee)

 ادیتور، گرافیست و طراح كاور: محمد اسدپور (M.Goblin)

لينك دانلود مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم (مديا فاير)

لينك دانلود غير مستقيم (uplod.ir)

 

Dead No More: Clone Conspiracy #1

توطئه کلونی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

 ادیتور، گرافیست و طراح كاور: مبین امیری

لينك دانلود مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم (مديا فاير)

 

Dead No More: Clone Conspiracy #2

توطئه کلونی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

 ادیتور، گرافیست و طراح كاور: مبین امیری

لينك دانلود مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم (مديا فاير)

 

 

Dead No More: Clone Conspiracy #3

توطئه کلونی 3

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

 ادیتور، گرافیست و طراح كاور: مبین امیری

لينك دانلود مستقيم

لينك دانلود غير مستقيم (مديا فاير)

نظر شما درباره این داستان چیست؟

 برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید

 

 مطالب مرتبط:

 چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

چه کسی زیر ماسک شغال قرار داره؟

مرد مرموز داستان Dead No More كيست؟

چه کسی در داستان های مرد عنکبوتی زنده میشود؟

دان اسلات: یك نقشه خبیث بزرگ برای مرد عنكبوتی دارم!

دن اسلات: تغییرات عظیم و شگفت انگیزی در دنیای مرد عنکبوتی رخ خواهد داد!

كلون ساگا (Clone Saga)

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

#91 mtm 1395-08-10 13:00
به نقل از The Rock:
در هر صورت استاد به نظرم خیلی بعید نیست که یهو نورمن از زیر اون ماسک بیاد بیرون
آخه این یارو هی کی هست دست گذاشته روی بد چیزی یه چیز خیلی حساس و خیلی شخصی یعنی گوئن استیسی
نورمن یه بار از گوئن استفاده کرده تا پیتر رو داغون کنه ولی با کشتنش
بعید هم نیست ایندفعه برای داغون کردنش از گوئن استفاده کنه ولی ایندفعه با زنده کردنش
باید منتظر شماره های بعدی بود سرنخ های بیشتر تو شماره های بعدیه

درست میگی ولی دو تا نکته هست
1- شغال هم میدونی که با گوئن قضیه داره ( :-* )
2- نوع حرف زدن این شغال به نورمن نمیخوره. این شغال یه جوری حرف میزنه که انگار ادم خوبیه و داره برای بشریت کار میکنه. به نظرم این مدل حرف زدن به نورمن نمیخوره
+1 #92 j.jonah jameson 1395-08-10 20:13
سلام بر همه ی عشاق کمیک !
این سری واقعا چقدر ذهن آدم رو درگیر میکنه ! ( من یکی که خیلی حرص میخورم ... همه چیز داره مثل شکم خالیه سگ همسایه به هم می پیچه ! ) ولی واقعا هیجان و داستان خوبی داره .
نقد کمیک شماره 1 از کمیک دیگر فوت نشدند ( چیه آقا یکم برا ی مرده احترام قائل باشیم که به جایی بر نمیخوره ... تازه اینا آلان زنده هم شدند یه موقع میخونند نوشتیم «مرده نیستند» ، چنتا فحش هم به عمه های من میدند ... که کلیت فحش هاشون اینه که اون بنده خدا مرده ) از سخنان بی ربط بگذریم ...
داستان :
خب کاملا مشخصه که این داستان از اونهایی نیست که هر کسی بتونه ادامه ی اون رو حدس بزنه یا براش ادامه سازی کنه و .... این داستان به شدت پیچیده خواهد شد و تنها چیزی که از این داستان مطمئنم اینه که قراره حسابی پارکر زجر بکشه !
چیزی که شاید براتون جالب باشه که بدونید دیالوگ های این سری هست که باید بگم واقعا حال و هوای کمیک رو دگرگون میکنه هر لحظه ازش باعث میشه که با خاطرات داستان های کلاسیک و اولیه ی مردعنکبوتی ذهنمان مشغول شود .
چیزی که خیلی دوست داشتم اتفاق بیوفته این بود :
اون زمان که هیومن تورچ مرده بود اگر این داستان وارد عرصه میشد میترکوند !! یعنی خیلی میتونست پارکر رو داغون کنه و هیجان بالایی به خواننده بده .
برخی از دیالوگ های این کمیک رو با هم ببینیم :
میبینی ؟ وقتی با یه الکتروی تازه کار طرفی ... میتونی کلک های قدیمی رو بهش بزنی !
بله پیتر . بزرگتریم دشمنت به طور پیروزمندانه ای برگشته !
خیال کردی یه مشت پلیس اجاره ای میتونن جلوی رسیدن دستام دور گردنت رو بگیرن؟ ( اگر گفتید این دیالوگ رو کجا شنیدیم ؟؟)
این داستان رو با تموم قافلگیری هاش از دست ندید .
ترجمه :
دیگه نمیدونم چی بگم ! من که جدا لذت بردم ! البته آقای ترابی نیاز به تعریف و تمجید ندارند چون برای همه ما اثبات شدند !
ادیت :
خب آقا مبین ! خوبی جوون ؟ من ادیتور نیستم ولی یکسری مشکلاتی در کمیک بود که انشالله در آینده رفع میشود .
مثل نوع فونت / جایگذاری ها / درشت و کوچیک بودن ها

ولی مهم نیته ! همیشه بوده .... خب اول دست ها رو شسته و..... اشتباه شد ! اصلا بیخیالش ....
ممنون از این 2 بزرگوار که وقت ارزشمند خودشون رو در اختیار ما گذاشتند . این کمیک هیجان انگیز رو برای ما ترجمه و ادیت کردند .
#93 j.jonah jameson 1395-08-10 20:22
یه چیزی هم راجب به این وارن بگم :
نقابی که وارن زده در حقیقت کله ی موجودی به اسم آنوبيس هست ! این مخلوق خیالی که در در مصر باستان بسياري از مردمان اون را – الهه مرگ و تدفين را مي‌پرستيدند. آنوبيس الهه مرگ سري مثل سگ يا شغال دارد و روي دو پا ايستاده است. در فرهنگ مصر باستان آنوبيس که انسان واره اي با صورت حيوان است نگهبان مردگان به حساب مي آيد و داراي معبد بسيار مقدسي بوده است.
خب حالا این چه ربطی داره ؟
عرض میکنم :
در کمیک ما میبینیم که وارن سعی داره که با خوراندن قرصی مانع از فروپاشی سلولی در مردگان تازه به دوران رسیده اش شود . یعنی قصد مراقبت از انها رو داره . پس در اینجا این اتفاق بی دلیل نبوده است .
uplooder.net/.../images.jpg


بحث دوم اینکه :
در کمیک کلون ساگا اگر دقت کرده باشید وقتی نورمن آزبون از پشت میزنه کله ی «بن رایلی » رو میترکونه اون حس عنکبوتیش کار نکرد .... در این کمیک هم وقتی پیتر گوئن رو دید حس عنکبوتیش کار نکرد .... !!
جالب نیست ؟
#94 young spider 1395-08-10 20:49
مفت خوانی ممنوع

مفت خوانی ممنوع

مفت خوانی ممنوع

به خدا من درگیر امتحان و مدرسه هستم ولی باید بگم که ترجمه محشر بود . خیلی روان و امروزی و همه فهم بود .
داستان هم داره کم کم جالب میشه .
طراحی چهره ها از دور زیاد خوب نبود ( مخصوصا پیتر ) ولی اکشن خوبی داشت .
ادیت هم به نظر من خیلی خوب بود ولی اگه از فونت ب تیتر استفاده میشد ، بهتر بود .

ممنون از ادیتور و مترجم که عمرشون رو رایگان در اختیار ما قرار دادن .
#95 Amazing Spidey 1395-08-10 21:43
وایسید ببینم
یعنی هیچکس ملت گابلین رو یادش نیست ؟
دوستان شما این هنه اطلاعات داشتید ولی نکته اصلی رو فراموش کردید
نورمن هویت پیتر رو میدونه !
توی ملت گابلین نورمن کارلی کوپر رو گرفت و بهش سرم گابلین رو تزریق کرد
و اینطوری تونست ازش حرف بکشه
و بعد هم هویت اونو فهمید و فکر کنم تو یکی از شموره های اخر این ارک به این موضوع اشاره کرد !
نگید که دارم اشتباه میکنم چون یهو ممکنه کلمو بکوبم دیوار :-*
#96 dick grayson 1395-08-10 22:30
موضوع یکم پیچیده شد.
از یه طرف ، موضوع اینکه اسلات بیاد این فرد رو شغال بزاره خیلی ساده بنظر میرسه .
ازون طرف ، ساده بودنش هم گول زنندس! یعنی همه میگن این قطعا شغال نیست ولی یهو میبینی خود شغاله.
اینکه نورمن هم باشه عجیب نیست ، چون نورمن خصومت زیادی با پیتر داره و بیشترین اطلاعات رو از پیتر داره.
اما الان سوال اصلی اینه ، بعد One More Day نورمن فهمید که پیتر همون اسپایدر منه یا نه؟
چون اگه باشه تئوری نورمن بود قوت میگیره و اگه ندونه باس یه بحث دیگس.
چه پیچیده شد . هنگیدم:|
#97 Amrol 1395-08-10 22:45
نمیدونم چرا من هی فکر میکنم این آقای ماسک دار همون نورمن آزبورن هست :-|
#98 dick grayson 1395-08-11 14:58
راستی فکرکنم روی کاور یه اشتباهی پیش اومده.
چون هم اسم کمیک هم اسم مطلب "توطئه کلونی" هست .
ولی روی کاور زده شده توطعه کلونی . زیاد چیز مهمی نیست ;-)
#99 Reverse 1395-08-11 23:39
به نقل از mtm:
به نقل از The Rock:
در هر صورت استاد به نظرم خیلی بعید نیست که یهو نورمن از زیر اون ماسک بیاد بیرون
آخه این یارو هی کی هست دست گذاشته روی بد چیزی یه چیز خیلی حساس و خیلی شخصی یعنی گوئن استیسی
نورمن یه بار از گوئن استفاده کرده تا پیتر رو داغون کنه ولی با کشتنش
بعید هم نیست ایندفعه برای داغون کردنش از گوئن استفاده کنه ولی ایندفعه با زنده کردنش
باید منتظر شماره های بعدی بود سرنخ های بیشتر تو شماره های بعدیه

درست میگی ولی دو تا نکته هست
1- شغال هم میدونی که با گوئن قضیه داره ( :-* )
2- نوع حرف زدن این شغال به نورمن نمیخوره. این شغال یه جوری حرف میزنه که انگار ادم خوبیه و داره برای بشریت کار میکنه. به نظرم این مدل حرف زدن به نورمن نمیخوره

جنون نورمن و فرمول گابلینی از بین رفت شاید بخاطر اونه بعد نورمن آدم هیله گریه ازش بعید نیست
#100 amazing barbod 1395-08-12 12:56
اقای ترابی:
احتمالش هست که دوباره اختاپوس جسم و ذهنش رو با پیتر عوض کنه(به خاطر انا ماریا)
اون یارو جلوی خونه ی جری اینا که سیاه بود کی بود؟ احتمالش هست کین باشه؟ ؟؟
+2 #101 kia spider 1395-08-12 14:05
نقد و بررسی شماره 1 "دیگر مرده نیستند"
8pic.ir/.../...
اول از همه باید بگم سنگینی درسا باعث شد من یه مدت از سایت غایب بشم،به خدا درسام انقدر سنگینه به زور صفحه سایت رو چک می کردم و از هفته اول مدارس خبری ازم نیس،ولی به 3 دلیل سعی کردم هرجور که شده این کمیک رو نقد کنم:
1-نمی خوام از داستانی که احتمالا تا سال ها دربارش بحث می شه جا بمونم
2-مفت خوانی رو کاهش بدم و با یه نقد خستگی رو از تن مترجما و ادیتران عزیز دربیارم
3-بگم هنوزم هستم....
8pic.ir/.../...
قسمت 1:
پیتر تو این داستانم بار دیگه یکی از عزیزانش رو از دست می ده (البته جای نگرانی نیس چون قراره همه از دست رفته هاشو تو این داستان پیدا کنه :P )بگزیریم این اسلات احیانا فیلم کارگاهی زیاد می بینه؟نه؟اره؟اخه خیلی خوب تو چند صفحه اول از شگردهای کارگاهی استفاده می کنه
8pic.ir/.../...
(خیله خوب حالا این بهترین تصویری نبود که می تونستم بزارم...)
نقطه قوت اصلی این شماره از نظر من شخصیت پردازی پیتر بود.معمولا اسلات تو این سری 5 و سری 4 جدید یکم پیت جدید با پیت قبلی فرق کرده،احساس می کنم پیتر بخاطر اینکه یکی از عزیزان(انقدراز این جمله استفاده کردم که وقتی بهش فک می کنم خودمم دارم بالا می ارم :-x )رو از دست داده برگشته سر نقطه اول...(بیشتر از این ادامه ندم که خز شد :-? )
8pic.ir/.../...
خب خلاصه من نقطه ضعف(ای ایول! :lol: )و قوت بگم بریم بعدی
نقاط ضعف(الکی):
-من با داستان حال نکردم
-او با داستان حال نکرد
-ما با داستان حال نکردیم
-شما با داستان حال نکردید
-اونها با داستان حال نکردند
-انها با داستان حال نکردند
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
8pic.ir/.../...
نقاط ضغف (واقعی):
-چند صفحه پایانی خیلی با سرعت و عجله تموم شد و ارزش بیشتر برداختن رو داشت (کسر 1.5 نمره)
نقاط قوت کوفتی:
-شخصیت پردازی عالی پیتر و انا(مارکونی)(اض افه شدن 1 نمره)
-جو کاراگاهی خفن(اضافه شدن 0.5 نمره)
-داستان عالی که روش فکر شده (اضافه شدن 1.5 نمره)
8pic.ir/.../...
نقد قسمت 2 و نمره کلی به زودی تو ویرایش این نظر...
#102 mtm 1395-08-12 16:56
به نقل از amazing barbod:
اقای ترابی:
احتمالش هست که دوباره اختاپوس جسم و ذهنش رو با پیتر عوض کنه(به خاطر انا ماریا)
اون یارو جلوی خونه ی جری اینا که سیاه بود کی بود؟ احتمالش هست کین باشه؟ ؟؟

- نه امکانش نیست. چون تو شماره 20 امیزینگ اسپایدرمن معلوم شد که اینطور نمیشه
- کین فکر کنم. هیکلش به carrion بیشتر میخوره . ضمن اینکه carrion هم قراره در ادامه داستان حضور پیدا کنه:
#103 arian spider 151 1395-08-12 17:25
اقاي ترابي امكانش هسا پاي اون قابلين خاكستري رو يعني اون موضوع رو دوباره بيارنش :-?
+1 #104 agh 1395-08-13 08:09
نقد شماره یک کمیک توطئه کلونی
شماره یک این کمیک رو بالاخره تونستم بخونم و کاملا قانع شدم و در این چند وقت داستان به این زیبایی از کمیک های اسپایدرمن نخونده بودم پس حالا بریم سراغ داستان:
در صفحات ابتدایی شاهد مراسم خاکسپاری جی حیمسون بودیم و نکته ی جالب این بود که مری جین هم در مراسم حضور داشت و در کنار عمه می بود!
مسئله ی دیگر هم این بود که جی جی خیلی از دست پیتر عصبانیه و علنا تو مراسم هم بهش گفت که تقصیر توئه و باید ببینیم که همین کینه ای که داره باعث میشه که بخواد بر علیه پیتر کاری بکنه یا نه.
از دیگر بخش های جالب این شماره به زمانی بر می گرده که پیتر وارد ازمایشگاه نیوتکنولوژی میشه و کارمندش رو در اون حالت میبینه!! توقع داشتم هر شکلی باشه به غیر از اون شکل
نبرد اسپایدی با راینو و الکترو مونث خیلی جالب بود و خیلی خوب بار اکشن این قسمت رو پر کرد و بسیار هیجان انگیز بود ولی اخرین لحظه از همه تعجب اور تر بود چون بالاخره با گوئن رو به رو شد و اسلات تونسته خیلی خوب خواننده هیجان زده نگه داره چون دقیقا نمیدونیم که گوئن قراره چجوری با پیتر رفتار کنه و ایا هنوز دوستش داره یا نه
از اقای ترابی و امیری بابت اماده کردن این شماره تشکر می کنم و ببخشید که دیر نقد نوشتم چون واقعا سرم شلوغ بود
+1 #105 Cap-Spider Potter 1395-08-13 11:39
نقد مختصر و کوتاه کمیک Dead No More : Clone Conspiracy #1 :

قبل از نقد بگم که واقعا فکر نمیکردم داستان کمیک به این زیبایی باشه، واقعا شاهکار بود و بهترین کمیک اخیری بود که خوندم

{{ شروع }}

از حال و هوا و حرفای درونی پیتر مشخص هست که در حال حاضر در شرایط خوبی نیست و از نظر روحی وضعیت جالبی نداره، یه جورایی داستان کمیک تاکید زیادی روی قضیه "مرگ" و "بازگشت از مرگ" داره و به همین دلیل یه فضای درونی دارک ایجاد میشه و کمیک جنجالی و هیجانی تر جلوه داده میشه

درواقع هرشخص مثبت در کمیک درگیر مسئله و مشکل خودش هست و این یک پیام هست که نشون میده منتظر اتفاقات بدتر باشید...

جالبه که پیتر هرطور شده سعی در حل مشکلات دیگران برای کم شدن عذاب وجدان خودش داره و همش در حال دویدنه !
کاراکتر منفی کمیک با مرموزی رفتار و خونسرد بودن خودش داره ثابت میکنه که برای به انجام رسوندن نقشه اش هیچ هراسی نداره و هیچ چیز نمیتونه سد راهش باشه.

اشاره های این داستان به کمیک "شبی که گوئن استیسی مرد" یه نوع تنوع در کمیک ایجاد کرد و البته باعث شد که اهمیت این داستان خیلی بالاتر بره، درحقیقت نشان دادن صحنه مرگ گوئن از دید و زبان خودش ایده ای متفاوت و بسیار جالب برای نشان دادن مرگ اون در این کمیک بود.

فضای کمیک حس داستان های ماندگار تاریخ مرد عنکبوتی رو داره و این خوب جلو رفتن دن اسلات تا به اینجا رو به اثبات میرسونه.
بازگشت عزیزان و البته بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی به قوت داستان کمک کرده و قطعا باعث محکم شدن پایه های کمیک شده.

این داستان مرموز و پر از سوالی هست که در اون به بسیاری از سوالات گذشتمون پاسخ میده و درش خیلی از موضوعات آشکار میشه و در عین حال پرسشی جدید در ذهن ها مطرح میکنه.

و در آخر : از ترجمه و ادیت کمیک و کسانی که این کمیک را برای ما آماده کردن متشکرم، داستان به بهترین نحو ترجمه شده بود و یکی از نکته های لذت بخش تر شدن کمیک ترجمه فوق العاده آن است، با ایین کمیک واقعا حال کردم (!) و امیدوارم در شماره های بعدی ادامه ای برازنده این قسمت را شاهد باشیم.

{{ پایان }}
+1 #106 Hobbit 1395-08-13 11:59
نقد شماره یک توطئه کلون:
خب بالاخره ما هم پس از مدتها تونستیم بیاییم و یه نقدی به این کمرمون بزنیم(خدا رو شکر مشکلم حل شد!)

کاملا قابل پیش بینی:

آقا ما قبولمون نیست دن اسلات باید حتما محاکمه بشه!!!بابای جیمسون!!!چطور دلت اومد...نه خدایی؟!!کاملا بر همه مثل همیشه مشخص بود که این پیتر پارکر بازم مقصره!!!کاملا حق با جیمسون بود؟!!!!
(خارج از شوخی های قسمت قبل اگر یادتون باشه جیمسون زودتر از همه از این قضیه شرکت متنفر بود!!!یعنی اون موقعی که پیتر صراتش لا مستقیم بود جیمسون فازش مشکلی نداشت!!!ولی همونطور که میدونیم این حرفا فاز جیمسونه!!؟و مطمئن باشید ته قلبش یه چیز دیگست!)

کارگاه بازی:

خب بالاخره پیتر به این نتیجه رسید که حتما این قضیه یه جاییش میلنگه!و طبق انتظارمون رفت سراغ حل مشکل!!!ولی از نظر من سرعت داستان توی این قسمت خیلی بالا رفت که پیتر سریع سراغ کارمندش رفت و از قضیه هم بو برد!و گاز انیری رفت تا از قضیه پشت پرده نیوتکنلوژی سر در بیاره!و همونطور که میدونید در ادامه هم بزرگترین سوپرایزهای زندگیش رو به رو شد!الکترو مونث رو نمیگم....گوئن!!!

شوخی های بالا کافیه!!!

ببینید همونطوری که هم در بالا خدمتون عارض شدم این شماره هم خیلی سریع اتفاق افتاد و هم مهمتر از همه رویدادهایی بود که در این شماره و مخصوصا در آخرش به روایت گذاشته شد؟!!!تمامی دوستان از ابتدای انتشار این کمیک از این آگاه بودیم که در این شماره حتی برای رفع رجوع در ایجاد یک داستان جدید در سری کمیکهای مرد عنکبوتی باید منتظر یک روایت کاملا جالب و جنجالی هم باشیم که همنیطور هم شد!یادم هست دوستان وقتی اولین تصویرها از این شماره منتشر شد و گوئن عشق مظلوم پیتر رو در کنار شغال(به ظاهر)دیدن همه این پرسش براشون ایجاد شده بود که این چه معنی میتونه در خودش نفهته داشته باشه یا این فقط یه تصویر برای جذب مخاطبین کمیکه!ولی انگار دن اسلات نویسنده این کمیک دست به یک ریسک زده؟!!چرا از دیدگاه خودم به این مطلب ریسک میگم چونکه علاوه بر این که شاید زمینه رو برای روایت یکی از بهترین داستانهای مردعنکبوتی در این دهه مهیا میکنه ولی داره قلب خیلی از دوستداران واقعا متعصب رو هم به لرزه در میاره...این شاید بتونه در صورت ناکامی خدای نکرده احتمالی این داستان رو به یک داستان جنجالی تبدیل کنه...به هر حال نظر من همسو با افرادیه که این اتفاق رو یه جهش خوب در داستانهای مرد عنکبوتی میدونن!

نظریه ها:
_اگر منتظر یک چیز برای گفتگو و بحث بودیم شاید فقط چند برگ از این کمیک کافی بود تا ما بتونیم با هم دیگه به بحث و مناظره بشینیم...
اول از همه این کمیک از نظر من دارای چندین روایت کاملا خوبه که حتی میتونن در صورتی که به تنهایی به کار برن تا 7-8 شماره رو برای این کمیک پر کنن...به طور مثال:بازگشت دکتر اکتاویوس+بازگشت گوئن+حضور دشمنی بسیار مرموز!+اتحاد ناگذیر خیل بزرگی از دشمنان مردعنکبوتی+و رگه های از اشاره به گرین گابلین(این مورد به نظرم کمی بعیده!...همینطو ر که میبینید برای یک نویسنده خرده پا هم هر کدوم از این عناوین کافیه تا با توجه به اندیشه های خودش یک داستان موفق رو ترسیم کنه ولی دن اسلات دن اسلات ذهن عجیبی داره و اومده به نظر من و میخواد از این همه عنوان بیاد و یک سری داستانهای فرعی رو در مسیر خواننده روایت کنه که واقعا هر کدوم از این موارد میتونه برای یک کمیکخون اضا کننده باشه اگر چیزی که من در ذهنم دارم درست باشه و واقعا دن اسلات بیاد و از این عناوین واقعا عالی +ایجاد یک همبستگی داستانی استفده کنه ما با یه شاهکار طرفیم!(به یاد شوالیه های مارول!)ولی...اگ ر نتونه این...بهتر توضیح میدم دن اسلات مثل سرمربی میمونه که علاوه بر اینکه داخل زمین بهترین بازیکنا رو داره داخل نیمکت خودش هم بهترین ها رو داره!به همین راحتی؟!!!فقط فکر کنید این تیم نتیجه نگیره تا به حرف من برسید!....خارج از نفوذ بد زدن درمورد این کمیک...این کمیک میتونه نقطه عطفی در آینده داستانهای مرد عنکبوتی به حساب بیاد!و همینطور اشاره بکنم که از ابتدا دن اسلات راه فراری از این موقعیت برای خودش ترسیم کرده ....همون قرص های یک روزه!
+2 #107 Hobbit 1395-08-13 11:59
گوئن:

شاید هیچ شخصیتی در این شماره به مهمی گوئن نبود! ودلیل هم داره!بازگشت گوئن بسیار در سری کمیک های مرد عنکبوتی به خودی خود مهمه!ما همیشه بعضی شخصیتها رو به خاطر یاد و خاطره مرگشون بهشون احترام و اهمیت خاصی قائل میشیم و به نظرم هیچکسانی به اندازه عمو بن و گوئن مرگشون داخل کمیک مرد عنکبوتی قابل احترام و ارج نهادن نباشه ولی چیزی حتی از اینم اینو مهمتر میکنه اون اندیشه ایه که دن اسلات با اون میخواد روایت مرگ و طرز تفکر گوئن رو نسبت به پیتر عوض کنه و مطمئنا شما هم مثل من بارها از این روابط در کمیک یا سریال ها و ... رو مشاهده کردین....درسته که گوئن در سری کمیک های مارول از قدرت به خصوصی دارا نیست ولی اونقدر در مسیر داستانی کمیک تاثیر گذاره که نمیشه به راحتی از نقش اون در داستان به راحتی گذشت!
و این نکته یادم نره!مری جین!!!!!!این سوال بسیار مهمتری هست!اگر دن اسلات اجازه خودنمایی اونو در کمیک بده که البته با تفاسیر موجود زیاد نباید دلمون رو خوش کنیم و تصورش هم میتونه به ما نوید یک دستان فرعی بسیار جالبو در این کمیک بده!

شغال و یا...

کاملا این کمیک داستانش تاحالا دست نخورد است و ما میتونیم تصورات خودمون رو در این کمیک اضافه کنیم ولی حتی تصور اینکه این مرد نقاب پوش گرین گابلین باشه بسیار آدمو به هیجان میندازه!ما می ایستیم و میذاریم تا دن اسلات روایت شروع شدش رو ادامه بده ولی امیدوارم روایت جنگ داخلی2(اینم هنوز مشخص نیست)بر سر این کمیک نیاد!

گروه ترجمه:
ما درسته در دنیای مجازی هستیم ولی بخشی مهم و زیادی از زندگیمون در دنیا حقیقی و واقعی اتفاق میوفته و متوجه اوضاع زندگی و سختی و گرفتارهای پیرامونش باید باشیم... اینو گفتم تا باز دوباره یادآوری بشه به دوستانی که هنوز به اهمیت این موضوع پی نبردن و زحمت آماده شدن این کارو درک نکردن! خلاصه استاد برای آماده کردن این کمیک واقعا ازتون سپاس گزاریم!

گروه ادیت:
واقعا خسته نباشید عرض میکنم خدمت دوست عزیزمون آقا مبین عزیز!ابتدا تشکر میکنم به خاطر آماده کردن این کمیک و اونم تو این مدت زمان کم!
ولی یه انتقادی داشتم دوست عزیز!
سری امیزینگ و توطئه موازی هستن و دوستان اون سری رو هم به طور پیوسته با این کمیک میخونن به نظر من خیلی بهتر میشه که کمیک و الگوهای این دو سری مثل هم باشه!چون فقط خود فونت مشترک این دو سری میتونه باعث هماهنگی و زیبایی خاصی بشه!من معمولا منتقد خوبی نیستم و اگرم این مورد رو ذکر کردم به خاطر مهمی این کمیکه!و بازم از زحمتتون برای این شماره قدردانی میکنم!
+1 #108 New Goblin 1395-08-13 15:18
کمیک رو بالاخره خوندم!
داستان خیلی درگیر کننده و جالب به نظر میرسه و میتونه تبدیل به یکی از داستان های فوق العاده ی اسپایدرمن بشه امیدواریم اسلات خوب تمومش کنه چون اسلات همیشه داستان هارو خوب و عالی شروع میکنه ولی پایان معمولا در حد و اندازه های شروع نیست!

صحناتی که پیتر و نزدیکانش سر قبر جی جیمسون هستن واقعا ناراحت کننده هستن پیتر از یک سو به خاطر حس عنکبوتیش نمیتونست به new u اعتماد کنه از سمت دیگه جیمسون بهش فشار می اورد و به خاطر هویت مخفیش نمیتونست این مسئله رو به کسی بگه و میشه گفت دو راهی خیلی سختی برای پیتر بود که آخرش هم بد تموم شد.

داستان اصلی با دو غافلگیری به شدت شوکه کننده تموم شد دکتر اختاپوس در جسم خودش و گوئن زنده و صحیح و سالم.باید دید در شماره 20 امیزینگ(که بنده براتون ادیتش خواهم کرد!) چه اتفاقی میفته!

در داستان "شبی که من مردم" هم مثل مقاله خانم ساداتی فر من موافقم که بیدار بودن گوئن روی پل و فهمیدن اینکه اسپایدرمن همون پیتره خیلی دردناکه.فرض کنین کسی که دوستش دارین و اون هم شما رو دوست داره در آخرین لحظات زندگیش متوجه شه که شما(حالا چه پاپوش چه واقعی به قول جناب راک استار) در قتل پدرش دست داشتین.داستان ایده های جالب زیادیو رو میکنه امیدوارم خوب بهشون پرداخته شه.

اون مرد ماسک دار هم من بعید میدونم شغال باشه.احتمال اینکه نورمن باشه خیلی بیشتره!مخصوصا وقتی بعد اینکه گوئن زنده شد بهش گفت "مهره بی ارزش".این کلمه چند صفحه قبل از دهن گرین گابلین بیرون اومده بود.البته اینا ممکنه همش غلط باشه ولی این حدسیه ک من دارم.

ترجمه:10/10 مثل همیشه روان و شیرین و بدون هیچ ایرادی.

ادیت:5.5/10 خیلی میتونست بهتر باشه در کل جالب نبود.
ایرادات ریز و درشت زیادی داشت.
کاور:
1-غلط املایی "توطعه"!
2-لوگو بیش از حد بزرگ سایت
3-عدد 1 چرا فارسی نشده؟

صفحات کمیک:
1-فونت ب کودک که اکثرا من پرسیدم از ب تیتر راضی تر بودن و این فونت اصلا مناسب حباب نیست.

2-تغییرات زیاد سایز فونت در حباب ها یه جا خیلی بزرگ یه جا خیلی کوچیک.چند جا هم متن کشیده شده بود.

3-بولد کردن الکی بعضی کلمه ها.درسته تو اصل کمیک کلمه ها بولد شدن ولی تو فارسی زیاد جالب نیست و بهتره عبارات فریاد یا مهم تر بولد بشن نه دقیقا مثل کمیک.

4-صفحه 9 متن مربوط به مکان ادیت نشده.سخت هست ولی نباید کیفیت رو فدای سرعت کرد.

5-صفحه خلاصه داستان که محو کردن اسم نویسنده و طراح و بقیه عوامل واقعا کاری نداشت.و اینکه چرا از فونت لوگوی سری امیزینگ استفاده نکردی؟مگه انگلیسی اش همون نیست پس فارسی چرا فرق داره؟

6-نام آوا ها در صفحه 18 ادیتشون کاری نداشت میتونستی ادیت کنی.

چندتا ایراد دیگه هم هست که من نمیخوام خیلی ریز بشم.

با تشکر بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
#109 amazing barbod 1395-08-13 20:15
برابکس کی به کاور دقت کرده؟
سر راینو.بازوی اختاپوس.سر الکترو.و سر یه کی دیگه که نمیشناسمش...جال ب نیست؟ :-*
+1 #110 S.T.A.R.K 1395-08-21 18:09
نقد شماره 1 توطءه کلونی
یک داستان زیبا و جالب چیزیه که میتونم در توصیف این شماره بکار ببرم. مدت ها بود یه داستان سرگرم کننده و جذاب از مردعنکبوتی نخونده بودم اما این شماره رو واقعا دوست داشتم و ازش لذت بردم. پایان شماره 19 مردعنکبوتی شگفت انگیز 19 واقعا بینظیر بود و این کمیک هم در ادامه ی همون پایان عالی هست. دوباره پیتر پارکر بطور غیر مستقیم و کاملا ناخواسته باعث مرگ یکی دیگه از اطرافیانش شده و مونولوگ هایی که از پیتر در ابتدای داستان میشنویم واقعا زیباست درکل شروع داستان منو یاد Webspinners Tales of Spider-Man 12 انداخت شاهکاری باهاش اشک ریختم.
حالا مشکلات جیمسون با پیتر عمیق تر میشه بطوری که پیتر رو مسءول مرگ پدرش میدونه. پیتر هم تا حدودی خودش رو مقصر میدونه اما خب از طرفی هم اینکارو بنا به دلایلی انجام داد و فکرشو نمیکرد کار به اینجا بکشه.
وقتی مردعنکبوتی وارد نیوتکنولوژی میشه و مایلز وارن رو میبینه فکر میکنه که همه چی زیر سر اونه ولی خب هنوز معلوم نیس فرد زیر ماسک واقعا مایلز وارن باشه و در ادامه اسپایدی بدنبال کلون شغال میره اما با راینو و الکترو مواجه و در اینجا یک مبارزه عالی و تا حدودی فان رو شاهد هستیم و ... گوءن وارد میشود wow دریک صحنه فوق العاده بطور ناگهانی گوءن جلوی چشمای اسپایدی ظاهر میشه ولی حس عنکبوتی فعال نمیشه ولی چرا؟بعدش هم یک صحنه بینظیر دیگه و بازگشت دکتر اختاپوس. اینجاست که داستان تموم میشه و میریم یه سری به گذشته بزنیم و زوایای پنهان مرگ گوءن و چگونگی برگشتن اون در این رویداد با خبر بشیم. خب معلوم شد که گوءن قبل از مرگ هویت مخفی اسپایدی رو فهمیده و شغال هم گفت که حافظه ش رو بطور کامل داره پس درحال حاظر از هویت مردعنکبوتی باخره و...
بشدت منتظر شماره دوم از این سری هستم
خیلی ممنون از استاد ترابی بابت ترجمه این داستان زیبا و مبین امیری بابت ادیتشون.
#111 mtm 1395-08-29 18:06
این شماره بهترین و هیجان انگیز ترین داستان چند وقت اخیر مرد عنکبوتی بود
سعی کردیم با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن ترجمه و ادیت بشه
پس هر کی نظر نده یا نقد نکنه با من طرفه
#112 Doc Strange 1395-08-29 18:45
مبین جان، پابوسا،ناموسا،ا ز فونت B Koodak دیگه استفاده نکن
دیگه داره حالمون به هم میخوره :-| :-x
#113 A,morradi 1395-08-29 18:46
به نقل از mtm:
این شماره بهترین و هیجان انگیز ترین داستان چند وقت اخیر مرد عنکبوتی بود
سعی کردیم با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن ترجمه و ادیت بشه
پس هر کی نظر نده یا نقد نکنه با من طرفه

لینک مستقیم نداره؟
#114 Ultimate spider-man 1395-08-29 18:52
وای عجب چیزی بود واقعا دستتون درد نکنه.
ببخشید شما کمیکای مربوط به این داستان رو ترجمه میکنید؟
منظورم پراولر و سیلکه. چون یه صفحه گفت برید و شماره 14 سیلک رو بخونید.
+1 #115 Hobbit 1395-08-29 19:11
نقد شماره2 توطئه کلونی:
یعنی عجب وضعی شد این شماره!
خیلی شرایط عجیب و غریب رقم خورد!اونی نشد که من قبل ازش انتظار داشتم!بیشتر سوالات بیشتری رو برای من ایجاد کرد تا بخواد به سوالتم پاسخ داده باشه؟!!
اگه انتظار یه نبرد تمام و کمال رو در این شماره داشتید تا حدودی نا امید خواهید شد و بیشتر باید ذهن خودتون رو برای سوالات و پیچیدگی بیشتر در داستان آماده کنید!
البته به لطف طبع وراج دکتر اکتاویوس تا حدودی سرگذشت غیبت خودوشو در این مدت و در حین نبرد با اسپایدرمن لو داد!! در حرکتی کاملا عجیب شغال اسپایدرمنو برای دیدن کارایی که داره انجام میده دعوت به دیدن کرد!
همه همیشه لایق یک فرصت دوباره در زندگیشون هستن ولی نه برای زنده شدن دوباره و نه اینکه یه مشت جنایتکار که بارها به مردم صدمه وارد کردن حالا همه ی این ها رو با تمامی نزدیکانی از پیتر زده شدن کنار هم قرار بدیم!؟!!نمیخونه این کار هیچ منطقی رو پیش روش نداره به غیر از یک کار خرابکارانه که به شکل یک آرزوی قشنگ زیبنده شده تا ذهن تمامی ما رو با خودش درگیر کنه!!؟
شاید بشه گزینه گابلین رو تا حدودی از کسانی که پشت نقاب شغال گمان میره خط زد!
به وضوح هم میشه به این واقعیت ملموس پی برد که شغال با این کلون ها در پی دستیابی به هدفیه که اون براش مقدمه چینی داره میکنه،همونطور که داره با مارلا،جیمسون رو وادار به نشون دادن یک چهره خوب از نیوتکنولوژی میکنه و با بقیه در حال فشار به بقیه برای انجام کاریه که اون مایل به دستیابی بهش هست! ولی در این بین ویلسون فیسک نمیدونم اسمش رو بزارم چی ؟!!کاری کرد که راه خودشو از بقیه جدا کرد و این ذهنیت رو برای ما ایجاد کرد که نباید نگاه تماما خیرخواهانه در کارهای شغال جستجو کرد!
حالا این وسط میمونه کین و گوئن دنیای دیگه!
که واقعا من نمیدونم چطور یه دفعه وارد داستان شدن!این مورد کلا خودش یه شوک اساسی به این شماره بود!اصلا گوئن عنکبوتی چطور جای خودشو اونم درست زیر گوش شغال و توی صنایع نیوتکنولوژی عوض کرد؟!
البته خودشون گفتن که شغال در دنیاهای دیگه هم موجب خرابی های زیادی شده!
پس هدف شغال به این دنیا و به پیتر پارکر این دنیا ختم نمیشه؟!!اگه دقت کرده باشیم کین در صفحات اول از دست یه جور موجودات زامبی مانند فرار میکرد!که احتمالا همین نسخه های کلون هستند که دارو بهشون نرسیده هست؟؟!!
اینجا یه سوال کوچیک منو تو خودش فرو برده؟؟!!چطور سروان استیسی متوجه شد که گوئن،گوئن دخترش نیست؟؟!!البته گوئن عنکبوتی فقط یه جمله قبل از آگاهی سروان استیس گفت!«اینجوری دیگه عذاب وجدانی نداری...دیگه لازم نیست خودتو مقصر مرگ دیگران بدونی!»چه رابطه ای میتونه بین این سوال و جواب موجود باشه؟!
خب بگذریم...
گروه ترجمه و ادیت:
خب من به تمام کارهایی توی طول تمام این مدت انجام میشه (بازه ای که شامل درسو مدرسه بچه ها به حساب میاد!)احترام خاصی قائل هستم
از ترجمه واقعا راضیم یعنی مگه میتونم راضیم نباشم واقعا استاد توی این همه گرفتاری واقعا خوب وقتتون رو تنظیم میکنید که بتونید اینکارا رو انجام بدید
#116 Ultimate spider-man 1395-08-29 19:17
s6.uplod.ir/.../...
دوستان این عکس نگاه.
#117 Dan-Spidey 1395-08-29 20:34
یه نکته:اگه دقت کنید پیتر و چند نفر دیگر در چندین صفحه گفتند وارن:تکرار میکنم گفته شده وارن.حدس من:مایلز وارن به یکی از دستیار های خودش گفته بعد از مرگ اون رو احیاکنه.البته جوون ترش هم کنه و شاید دستیارش تغیراتی روی مغز اون انجام داده که انقدر خوب شده.و شاید هم پسر مایلز وارنه.
#118 A,morradi 1395-08-29 20:41
به نقل از Dan-Spidey:
یه نکته:اگه دقت کنید پیتر و چند نفر دیگر در چندین صفحه گفتند وارن:تکرار میکنم گفته شده وارن.حدس من:مایلز وارن به یکی از دستیار های خودش گفته بعد از مرگ اون رو احیاکنه.البته جوون ترش هم کنه و شاید دستیارش تغیراتی روی مغز اون انجام داده که انقدر خوب شده.و شاید هم پسر مایلز وارنه.

اگر دقت کنید خود پیتر 2 بار گفت
مایلز
و چند بار گفت
وارن
پس یعنی مایلز وارن
من مایلز وارن رو نمیشناسم چون کمیک های زیادی نمیخونم ولی خود پیتر میدونه که این مایلز وارنه
+1 #119 mehran spidey 1395-08-29 21:01
نقد کمیک توطئه کلونی 2#:
اووف این قسمت کار رو بسیار سخت تر کرد از اون ور به فکر درسا ار این طرف فکراین کمیک گیج کننده :-? دارم دیوونه میشم خداروشکر فردا تعطیله :roll:

خب داستان بسیار پیچیده تر از اونی شد که فکرش رو میکردم منو باش فکر کردم داستان جواب سوالاتمون رو میده ولی بیشتر رو مخم راه رفت :o آقا یه چیز دیگه این که گوئن اسپایدر اینجا چیکار میکنه مگه پای دنیاهای دیگه هم در میونه :o بعد اون مردگان متحرک کیا بودند که کین داشت ازشون فرار میکرد؟بعد ظاهرا شغال داره پیتر های دنیای دیگه رو هم اذیت میکنه واقعا هدفش چیه ؟

دیدید هزار تا سوال میشه از این درآورد یعنی این که اسلات خیلی مارو پیچونده امیدوارم جوری حقایق رو آشکار کنه که تو تاریخ کمیک مردعنکبوتی ثبت شه چون واقعا این کمیک ترکونده آدم باهاش کیف میکنه فکرکنم این کمیک دیگه اوج نبوغ دن اسلات رو تو داستان های مرموز و کارآگاهی نشون میده و جالبه بدونید نسبت به دیگر ایونت های سری جدید مردعنکبوتی جالب تر و پیچیده تره

جالبه بدونید که شغال میخواد دیگران رو پیش خودش خوب جلوه بده تا نسبت به مردعنکبوتی بدبین بشند واقعا کی میتونه باشه ؟هر چه قدر فکرکردم به ذهنم نرسید :sigh:
جالب تر از اون اینجاست که سروان استیسی وقتی گوئن عنکبوتی رو دید همون لحظه فهمید که دخترش نیست :o

از این جو بیایم بیرون و بریم سر نمره دهی :
نمره به ترجمه و ادیت: ترجمه خیلی روان و سیال بود و ادیت هم مثل همیشه عالی ;-)

نمره به داستان: 10از10 خیلی عالی بود و البته خیلی سوال داره که باید بهش پاسخ داده بشه .....
#120 mehran spidey 1395-08-29 21:11
به نقل از A,morradi:
به نقل از Dan-Spidey:
یه نکته:اگه دقت کنید پیتر و چند نفر دیگر در چندین صفحه گفتند وارن:تکرار میکنم گفته شده وارن.حدس من:مایلز وارن به یکی از دستیار های خودش گفته بعد از مرگ اون رو احیاکنه.البته جوون ترش هم کنه و شاید دستیارش تغیراتی روی مغز اون انجام داده که انقدر خوب شده.و شاید هم پسر مایلز وارنه.

اگر دقت کنید خود پیتر 2 بار گفت
مایلز
و چند بار گفت
وارن
پس یعنی مایلز وارن
من مایلز وارن رو نمیشناسم چون کمیک های زیادی نمیخونم ولی خود پیتر میدونه که این مایلز وارنه

مایلز وارن استاد دانشگاه پیتر بود و به گوئن علاقه داشت وقتی گوئن از پل پرت شد و مرد مایلز مردعنکبوتی رو مقصر دونست وقتی فهمید مردعنکبوتی همون پیتره سعی کرد با ساختن کلون ازش انتقام بگیره ...
#121 hesam Spidey 1395-08-29 21:33
استاد ترابی کمیک های سیلک که با این مجموعه مرتبطن ترجمه میشه؟ :-)
+1 #122 the punisher 1395-08-29 22:29
کمیک واقعا در خوری بود!
اولین چیزی که از این کمیکای توطئه(تکرار میکنم توطئه) به چشم آدم میخوره کاوراشه،طراحی درونشون موج میزنه و همین شماره 2 کاورش به قدری قشنگه که آدم دوست داره رو یه دیوار اتاقش چاپش کنه
داستان از بازگشته بزرگ ما که آخرین بار دیده بودیم دستشو از یه هیولای عنکبوتی میکنه بیرون کین شروع میشه که داره از یه دنیای وحشتناک که انگار همه یه جور زامبی شدن فرار میکنه و من عاشق فیلم سریال انیمه کمیک یا هر چیزی م که همون اولش بهم بفهمونه باهامون شوخی نداره و با یه حادثه واقعا بزرگ طرفیم
پیچش داستانی هم خیلی قشنگ بود و نشون میداد که نویسنده کارشو خیلی خوب انجام داده برای مثال میگم ما تو صفحه 10 لیزارد رو میبینیم ولی چرا لیزاردو کنار بقیه نزاشتن؟!چون برای آخر داستان براش برنامه داشتن و با نشون دادنش آمادگی ذهنی برای ما ایجاد کردن و این یه نکته مثبت در طول داستانه
الان فهمیدیم که دکتر اختاپوسم تصمیم گرفته با شغال همکاری کنه که این قضیه از هر نظر خطرناکه!قضیه م شدیدا پیچیده شده چون اسلات داره هویت مخفی پیترو به همه لو میده که واقعا برام سواله آخرش چه جوری میتونه جمعش کنه
ظاهر شدن مبارزان عنکبوتی تو این داستانم واقعا جالب بود،اینجوری نشون میده این مبارزان فقط قرار نیست دنیاهای موازی رو پوشش بدن بلکه روی دنیای اصلی هم نقش به سزایی میزارن
تمام چیزایی که تا الان بهشون اشاره کردم صرفا هیجان انگیزه و یه داستان کمیکی خوب علاوه بر هیجان نیاز به عمق داستانی هم داره که بار عمق داستانی به دوش نقش منفی داستان یعنی شغاله
من الان میفهمم سونیا ساداتی فر چطور همچون پیشبینی ای کرده بود
این شخصیت واقعا پتانسیل داره خود پیتر(از یه دنیای دیگه)یا کلونی از پیتر باشه!چون در آخر کمیک کین میگه پیتر دنیارو به نابودی میکشونه و پیتر 616 هیچوقت همچین کاری نمیکنه مگر اینکه پای پیتر دیگه ای در میون باشه و واقعا باید به وجود کسایی مثل سونیا ساداتی افتخار کنیم که همچین فهم کمیکی بالایی رو در خودشون دارنه

من کلا اهل نمره دادن نیستم چون اعتقاد دارم نمره کسی ارزش داره که تمام معیار هارو بلد باشه و بر اساس اونا تصمیم گیری کنه و نمره بده و خودمو در حدی نمیدونم که چنین کاری کنم پس تمام گفته هام نظر شخصی من درباره کمیک بود که خلاصه همه ش میشه لذت بردم
ولی درباره ادیت این کمیک میتونم نمره بدم!
طبق معمول کارای این ادیتور کاری رو دیدیم اعصاب خرد کن سرشار از بی استعدادی و لجبازی های بچه گانه که تو نقطه نقطه کمیک دیده میشه
فردا توی یه نظر جداگونه ایرادات ادیت دو شماره رو با تصویر میزارم ولی نه برای اینکه ادیتور متوجه اشتباهاتش بشه چون ثابت کرده که اصلا قصد همچین کاری رو نداره!مینویسم که فقط یکم دلم آروم بگیره!
چون کمیکی مثل مرد فردا به همراه یه مقاله رو هنوز نخوندم چون صفحه دوم کمیک از شدت فشار اعصاب شیفت دیلت کردم که دیگه اون اتضاحاتو نبینم
نمره من به ادیت این شماره 0 با ارفاق به مناسبت اربعین
#123 Navid 1395-08-29 22:55
من اين شماره رو چند روز پيش خوندم همون موقع كه استاد ي صفحشو گزاشت من انلاينشو خوندم!
داستان خيلي داره هيجاني ميشه ، همينجور سواله ك ب ذهن ادم ميرسه!!!
هر شماره داره منو بيشتر جذب ميكنه واسه شماره هاي بعد!!
اينو از مني بشنوين ك زياد از خوندن داستان هايپ نميشم!
#124 parsa999 1395-08-29 23:21
من چه جورى کميک بخونم چون هر وقت دانلود میکنم میگه باز کردن فايل ممکن نيست :sad:
#125 Dan-Spidey 1395-08-29 23:46
به نقل از parsa999:
من چه جورى کميک بخونم چون هر وقت دانلود میکنم میگه باز کردن فايل ممکن نيست :sad:

اینو دانلود کن و بعد بخونش s8.picofile.com/.../...
+1 #126 Mg.sp 1395-08-29 23:59
دوستان توی نقدهاشون به اکثر نکات اشاره کردن حالا یه چند نکته هم من اضافه کنم

داستان فوق العاده ایه هیجانات سر جای خودشون هستن هر شماره به یه بخشی از داستان می پردازه که واقعا به منسجم بودن اون کمک خیلی زیادی کرده

ولی یکی ازنکات منفی به نظرم اینه که اکثر سوالات در شماره بعدی جواب داده میشه مثلا این که چرا گوئن حس عنکبوتی پیتر رو فعال نکرد؟ دکتر چطور دوباره به بدنش دست یافت؟ کین از کجا اومد؟ و ...یعنی تنها سوالی که جواب داده نشده اینه که چرا شغال سرش کلاه گذاشته؟

یکی دیگر از نکات منفی هم که کلا مربوط به داستان های اسلات هست اینکه اخیرا در تمام نبرد های ذهنی میان دکتر اختاپوس و پیتر پیتر بازنده بوده

یکی دیگه ازنکات منفی هم دیگر tie in ها هستن کمیک پراولر متوسط و کمیک سیلک هم افتضاح بود
#127 Mg.sp 1395-08-30 00:02
آقای ترابی اگه جسارت نباشه می خواستم یه پیشنهادی بدم
همونطور که شما ناظر بر روی ترجمه ها هستین یه ناظر هم برای ادیتور ها در نظر بگیرین که مختلف بودن سلیقه های ادیتورها باعث ناهماهنگیشون و دلخوری نشه
#128 mtm 1395-08-30 08:39
به نقل از Mg.sp:
آقای ترابی اگه جسارت نباشه می خواستم یه پیشنهادی بدم
همونطور که شما ناظر بر روی ترجمه ها هستین یه ناظر هم برای ادیتور ها در نظر بگیرین که مختلف بودن سلیقه های ادیتورها باعث ناهماهنگیشون و دلخوری نشه

من مشکل خاصی در ادیت نمیبینم. البته ادیتور محترم میتونه با انجام برخی تغییرات و گوش دادن به برخی انتقادهای سازنده کارش رو بهتر کنه و مطمئنم که میکنه ولی برای من در رویدادهای بزرگ "سرعت" مهم ترینه. اقای امیری هم این کمیک رو با سرعت تمام ادیت کردن. ایشون برای رویدادها الویت اول منه چون چه فایده ای داره یه ادیتور با وسواس زیاد بخواد یک ماه یک کمیک رو طولش بده؟ از اقای امیری هم تشکر میکنم که این کمیک رو با کیفیت قابل قبول و در اسرع وقت آماده کردن.
#129 A,morradi 1395-08-30 09:07
به نقل از Doc Strange:
مبین جان، پابوسا،ناموسا،از فونت B Koodak دیگه استفاده نکن
دیگه داره حالمون به هم میخوره :-| :-x

فونتش مه مشکلی نداره!!
ممنون بابت ادیت و ترجمه
یه سوال دارم این آقا مبین نام کاربریشون چیه؟
+1 #130 A,morradi 1395-08-30 09:47
راستش خواستم یه نقدی بنویسم ولی زیاد اطلاعاتی از کمیک های قبل از این ندارم ولی فقط امتیاز هارو میگم:
داستان: 9.5 از 10
واقعا داستان این کمیک فوق العاده اس من فقط کمیک های خیلی زیبا رو می خونم و این کمیک جز اوناست.
ادیت: 9.5 از 10
بر خلافا تعداد اندکی از دوستان ، ادیت خوب بود و با توجه به سرعت میشه گفت عالی بود!! فونت مشکلی نداشت.
ترجمه: 10 از 10
ترجمه فوق العاده بود و واقعا کم و کسری نداشت.
سپاسگزارم بابت ادیت و ترجمه بسیار عالی بود /
امیدوارم همینطوری با قدرت ادامه بدید.
#131 Agent spidey 1395-08-30 09:51
آقا نورمن زنده است اگه وارن ادعا میکنه که افراد رو زنده میکنه پس چه جوری میشه یه آدم زنده رو زنده کرد.... فقط با ساختن کلون
#132 Captain Dead Pool 1395-08-30 10:08
من که میگم اون یارو نورمنه یا اگه پیتر باشه بن رایلیه
+1 #133 j.jonah jameson 1395-08-30 10:18
به نقل از Mg.sp:
.یعنی تنها سوالی که جواب داده نشده اینه که چرا شغال سرش کلاه گذاشته؟

توی کمیک دیدید که شغال به اون محلولی که کلون ها رو سرپا نگه میداره اشاره کرد ... شاید اون کلاه باعث میشه تا مدت ها نیازی به اون محلول پیدا نکنه !

داستان این قسمت جالب بود ! ولی این قسمت از اون قسمت هاییه که اگر ادامه اش خراب بشه این رو هم به دست نابودی میکشونه ... امیدوارم قسمت های بعدیش همنیطوری اوج بگیره.

ترجمه:
چیزی ندارم بگم ، اصلا باید بیخیال نظر برای ترجمه ی آقای ترابی بشم ، چون خیلی عالی بود ..... فقط میتونم بگم بابت زحمتی که کشیدید دستتون درد نکنه و ممنونم .

ادیت :
خب آقا مبین ؛ من نه ادیتورم نه ازش سر در میارم ( این رو دیگه باید همه بدونند از بس که گفتم ) ولی ادیت جای بهتر شدن هم داشت نمیخوام حرف های تکراری بزنم چون تموم حرف هام رو دوستان از پیش زدند.
فقط یادتون باشه برای ادیت یه کمیک به هر راهنمایی نیاز داشتید میتونید روی ادیتورای این سایت حساب کنید . اونا هم خوشحال میشند پیشترفت شما رو ببینند .
البته الانش هم خوبه ولی با تمرین خیلی اوضاع بهتر میشه .
ممنونم ! :-)
#134 parsa999 1395-08-30 10:29
به نقل از Dan-Spidey:
به نقل از parsa999:
من چه جورى کميک بخونم چون هر وقت دانلود میکنم میگه باز کردن فايل ممکن نيست :sad:

اینو دانلود کن و بعد بخونش s8.picofile.com/.../...

ممنون درست شد
#135 A,morradi 1395-08-30 10:33
به نقل از parsa999:
به نقل از Dan-Spidey:
به نقل از parsa999:
من چه جورى کميک بخونم چون هر وقت دانلود میکنم میگه باز کردن فايل ممکن نيست :sad:

اینو دانلود کن و بعد بخونش s8.picofile.com/.../...

ممنون درست شد

اگه بخوایی راحت بازش کنی ( در کامپیوتر و لب تاب ) بهتره به فایل rar تبدیلش کنی و بعد از تبدیل دابل کلیک کن روش و به صورت عکس ( jpg ) باز میشه
این بود ساده ترین روش
+1 #136 j.jonah jameson 1395-08-30 11:03
آهان راستی نظرتون راجب این شخص چیه ؟
uplooder.net/.../...
با توجه به اشک جیمسون و نوع مو های پشت اون شیشه من
میگم این همون متی فرانکلین است !
uplooder.net/.../...
چون جیسمون عمو/ دایی اون میشه ! ( با وجود اینکه طرفدار سرسخت جیمسون ام هنوز نتونستم تشخیص بدم این با اون نسبت عمویی داره یا دایی اونه ! ) متی فرانکلین بخاطر Vladimir Kravinoff. ( ولادمیر کراوینف ) که پسر کریون شکارچی بود کشته شد .. و حالا زنده شده ...
نظر شما چیه ؟
راستی کمیک سیلک رو هم بخونید جالبه !
#137 parsa999 1395-08-30 11:17
به نقل از A,morradi:
به نقل از parsa999:
به نقل از Dan-Spidey:
به نقل از parsa999:
من چه جورى کميک بخونم چون هر وقت دانلود میکنم میگه باز کردن فايل ممکن نيست :sad:

اینو دانلود کن و بعد بخونش s8.picofile.com/.../...

ممنون درست شد

اگه بخوایی راحت بازش کنی ( در کامپیوتر و لب تاب ) بهتره به فایل rar تبدیلش کنی و بعد از تبدیل دابل کلیک کن روش و به صورت عکس ( jpg ) باز میشه
این بود ساده ترین روش

ممنون من براى اندروید میخواستم که بااون روشى که گفتن باز شد
+2 #138 Arya.M 1395-08-30 11:43
نقد قسمت دوم توطئه کلونی:
خلاصه داستان: اسپایدر من درگیر نبرد با دکتر اختاپوس هست که شغال اون ها رو از هم جدا میکنه و ابراز دوستی میکنه و توانایی های خودش رو به اون نشون میده...........
نقد :
داستان: داستان این کمیک بسیار هیجان انگیزه و با وجود شخصیت های فراوان اصلا گیج کننده و شلوغ نشده و در هر قسمت معما های جدیدی شروع میشه. تنها نگرانیم اینه که اسلات چه طوری می خواد همه این قضایا رو در شماره آخر جمع کنه؟
شخصیت ها: به نظرم مورد توجه ترین شخصیت های این کمیک شغال، دکتر اختاپوس و کین بودند. به نظرم ورود شخصیت های کین و گوءن عنکبوتی به داستان خیلی خوب بود.
طراحی: من که عاشق طراحی این کمیک شدم. سایه روشن ها و طراحی پر جزییات نقطه قوت این کمیک اند.
ترجمه و ادیت: واقعا هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت. ترجمه که خیلی ساده روان بود و ادیت هم بی نقص بود. خسته نباشید.
نکات مورد توجه در کمیک: 1.اونجایی که کین داره فرار میکنه و از یکی می خواد براش دریچه باز کنه. از اونجایی که گوئن عنکبوتی پیش شغال پس اون فرد احتمالا کارن هستش. 2. اونجایی که شغال دشمنای زنده شده ی مرد عنکبوتی رو نشون میده ما یه گرین گابلین می بینیم. این گابلین کیه؟3. اگه دقت کرده باشید کین میگه که اتفاقات جهان های موازی جلو تر از جهان اصلی پیش میره و کاملا از عواقب کار وارن ( که زامبی شدن افراد هست) خبر داره. ولی مگه معمولا اینطوری نبود که اتفاقات اول تو دنیای اصلی بیفته؟ 4. و مهم ترین نکته: شغال به پیتر میگه من همه این کار ها رو برای تو کردم. آیا با این کار می خواد پیتر رو سمت خودش جزب کنه یا داره راست میگه؟ اگه داره راست میگه چرا همه چیز خودش رو وقف دشمنش کرده؟
پند این داستان: پدر ها و مادر ها بچه های خودشون رو به خوبی میشناسند :-*
نمرات:
داستان :9/10
طراحی: 10/10
ترجمه و ادیت: 10/10
#139 Mahan0120 1395-08-30 11:45
اقا من با ios کمیک میگیرم از ۲۰ تا ۲،۳ تارو باز نمیکنه ارور the archive is invaild or corrupted میده با هر برنامه ای هم که دانلود میکنم همینو میگه چه کنم من الان این کمیک به این مهمی دانلود نمیشه؟
#140 Captain Dead Pool 1395-08-30 14:26
به نقل از parsa999:
به نقل از Dan-Spidey:
به نقل از parsa999:
من چه جورى کميک بخونم چون هر وقت دانلود میکنم میگه باز کردن فايل ممکن نيست :sad:

اینو دانلود کن و بعد بخونش s8.picofile.com/.../...

ممنون درست شد

چرا اصلا اون و دانلود کنی من فایل رو میبرم تو دانلود منیجر بعدش دانلود که شد به فایل زیپ تبدیل میکنم و بعد میزم توش و اکسترکت میکنم تو ی مکانی و میخونم
#141 young spider 1395-08-30 20:09
با سلام .

تنها چیزی که می تونم بگم اینکه داستان طوری هستش که آدم رو میکشه . خیلی جذاب شده . فقط من از طراحی این سری زیاد خوشم نمیاد . چهره ها رو متفاوت میکشه .
از استاد و مبین هم تشکر می کنم . زحماتشون برای عزیز هستش .


مفت خوانی ممنوع .
#142 young spider 1395-08-30 20:11
۲ تا سوال ( نمی دونم کسی پرسیده یا نه )

۱- اون گرین گابلین کی بود ؟؟؟ هری و نورمن که زنده بودن . فکر کنم همون گرین گابلینی بود که قهرمان بود

۲- کریون زنده نشد . کریون هنوز مردس یا زنده شده ؟؟
#143 amazing spider man 1395-08-30 20:37
واویلاااااا
عجب وضعی شد.
الان بیاین نتیجه گیری کنیم:
۱گوئن اسپایدر اومده جای کلون گوئن!
۲ اگه کلون ها دارو نخورن میشن زامبی!
۳تو بقیه ی دنیا ها بخاطر پیتر همه زامبین!
الان اسپایدی و گوین اسپادر تو اون مخمصه گیر افتادن!
اینا چیکار کردن.
ترکوندن کمیک رو خیلیییی جذاب شده.
مفت خانی ممنوع
+1 #144 The Rock 1395-08-30 21:40
این شماره عجب داستانی داشت حسابی شیر تو شیر شد اصلا انتظار نداشتم این سری کلا خیلی پیچیدس و باعث میشه آدم نتونه داستان رو حدس بزنه یعنی کلا غیر قابل پیش بینی هستش آدم رو غافلگیر میکنه که انصافا اسلات هم خوب داره از این عنصر استفاده میکنه مثلا من اصلا انتظار گوئن عنکبوتی رو نداشتم البته اول داستان بهش یکم بهش شک کردم چون رفتارش یکم عجیب بود ولی بعد که فهمیدم کلا شکه شدم اسلات این جا خوب رکب زد ها
هر چی داستان جلوتر میره این یارو شغال داره برام عجیب تر و مرموز تر میشه واقعا چرا اون دشمنای اسپایدرمن که مرده بودن رو از دوباره زنده کرده؟برام جالب بود که گرین گابلین رو هم جزو این افراد بود ولی نورمن که زندس هری هم که نمیتونه باشه یه خورده عجیبه!
البته وقتی داستان رو خوندم تازه متوجه شدم که چرا خانم ساداتی فر گفت این یارو میتونه یه پیتر دیگه باشه البته اگر هم باشه به احتمال زیاد کلن نیست از یه دنیای دیگس مثلا زده دنیای خودش رو نابود کرده بعد اومده این دنیا همه چیز رو درست کنه
اون پوستری که کین دستش بود رو دیدین؟شاید اون پیتر روی پوستر همین یارو شغاله که زده اون دنیا(دنیای خودش) رو نابود کرده و همه مردم تبدیل به زامبی شده
شاید اصلا داره دنبال راه درمانش میگرده که البته این وسط داره کارای خطرناکی هم میکنه
به هرحال هر چی که هست باز باید منتظر شماره بعدی موند ببینیم چی دستگیرمون میشه

آقا دستتون بابت ترجمه درد نکنه ترجمه که هیچی دیگه عالی بود چی بگم ایدیت هم که......من ادیتور نیستم ولی خوب بود با یه همچین سرعتی باید گفت عالی بود دمتون گرم
#145 Mg.sp 1395-08-30 22:14
به نقل از young spider:
۲ تا سوال ( نمی دونم کسی پرسیده یا نه )

۱- اون گرین گابلین کی بود ؟؟؟ هری و نورمن که زنده بودن . فکر کنم همون گرین گابلینی بود که قهرمان بود

۲- کریون زنده نشد . کریون هنوز مردس یا زنده شده ؟؟

گابلین زیاد داشتیم تو مقالات عمو مختار هست یه نگاه بنداز فکر کنم روانشناس هری باشه ولی اونی که قهرمان بود فیل یوریک بود که الان خبیثه زنده هم هست

کریون هم اونطور که یادمه تو همین کمیک های کین (scarlet spider vol 2) حی و حاضر بود
+2 #146 agh 1395-08-30 23:26
نقد شماره 2 کمیک توطعه کلونی
اول از همه باید بگم که طراحی های این کمیک خیلی خوب بود و دلم میخواست برای دقایقی فقط به تصاویر خیره باشم و باید اضافه کنم که این شماره داستان غافلگیر کننده ای هم داشت و فکر میکردم که شاهد نبرد جانانه ای بین اختاپوس و مردعنکبوتی باشیم ولی زود سر و ته اش رو جمع کردن و تو این شماره متوجه شدیم که مردنقابدار همون شغاله و دیگه جای شکی نداشت.
دیگر نکته ی غافلگیر کننده برمیگرده به زمانی که میفهمیم گوین همون اصلی نیست و گوین اسپایدره! حساب هر چیزی رو کرده بودم جز این ولی پدرش از کجا فهمید که اون اصلی نیست؟ یا مگه شغال اون رو زنده نکرده بود؟ و میبینیم که مارمولک قراره بره سراغشون( راستی اسم همسر کانرز هم مارتا است!!!! :lol: )
قضیه اسکارلت اسپایدر هم جالب بود و درباره این که گفته بود پیتر پارکر اون دنیا رو نابود کرده بود من احتمال میدم که تو دنیا ی دیگه شغال با استفاده از افتاب پرست تونسته خودش رو جای اون بزنه یا یه کلون از پیتر ساخته و پیتر اصلی رو کشته!

ترجمه و ادیت: من در حدی نیستم که بخوام ترجمه استاد ترابی رو نقد کنم و فقط میتونم تشکر کنم و اما ادیت: مبین جان, تو از دوست های خوب من هستی و این رو بدون که هیچ کدوم از ادیتورهای سایت مثل اقای اویسی,نعمتی,اسل امی,صادقی,تقوی و مترجم های سایت مثل محمد جیمسون و راک استار ازت کینه ندارن و دلشون میخواد که روز به روز پیشرفت کنی و اگه بهت توصیه ای می کنن گوش کن چون هر چی باشه اینجا سایت اسپایدیه و همه توقع بهترین ادیت رو دارن.

خسته نباسید
#147 mokhtar 1395-09-01 21:46
به نقل از Arya.M:
1.اونجایی که کین داره فرار میکنه و از یکی می خواد براش دریچه باز کنه. از اونجایی که گوئن عنکبوتی پیش شغال پس اون فرد احتمالا کارن هستش. 2. اونجایی که شغال دشمنای زنده شده ی مرد عنکبوتی رو نشون میده ما یه گرین گابلین می بینیم. این گابلین کیه؟3. اگه دقت کرده باشید کین میگه که اتفاقات جهان های موازی جلو تر از جهان اصلی پیش میره و کاملا از عواقب کار وارن ( که زامبی شدن افراد هست) خبر داره. ولی مگه معمولا اینطوری نبود که اتفاقات اول تو دنیای اصلی بیفته؟ 4. و مهم ترین نکته: شغال به پیتر میگه من همه این کار ها رو برای تو کردم. آیا با این کار می خواد پیتر رو سمت خودش جزب کنه یا داره راست میگه؟ اگه داره راست میگه چرا همه چیز خودش رو وقف دشمنش کرده؟

1- اره، باید خود کارن باشه
2- اون باید هامیلتون باشه. همون روانپزشک هری ازبورن که مدت کوتاهی هم گرین گابلین شد و بعدشم مرد
3- اون اتفاقاتی که کین در کابوس خودش میدید قبلا در دنیاهای دیگه رخ دادن. قرار هم نیست همه چیز ابتدا در دنیای اصلی رخ بده !
4- دلیلش اینه که به صنایع پارکر نیاز داره. به همین دلیله که میخواد پیتر باهاش همراه باشه. ولی یه حسی بهم میگه این شغال یه ربطی به پیتر داره. حالا باید منتظر موند و دید چه ربطی داره
#148 mokhtar 1395-09-01 21:49
این شماره تقریبا مشخص کرد که زیر ماسک شغال همون مایلز وارنه
کین تایید کرد که در دنیاهای دیگه شغال دچار تکامل شده و با زنده کردن دیگران اونا رو زامبی کرده
احتمالا هم با زنده کردن عمو بن تونسته پیتر رو متقاعد کنه تا شرکتش (صنایع پارکر) رو با شرکت خودش (نیو تکنولوژی) متحد کنه
#149 Marvel khafan 1395-09-02 20:17
به نقل از mokhtar:
این شماره تقریبا مشخص کرد که زیر ماسک شغال همون مایلز وارنه
کین تایید کرد که در دنیاهای دیگه شغال دچار تکامل شده و با زنده کردن دیگران اونا رو زامبی کرده
احتمالا هم با زنده کردن عمو بن تونسته پیتر رو متقاعد کنه تا شرکتش (صنایع پارکر) رو با شرکت خودش (نیو تکنولوژی) متحد کنه

میگم ممکنه ولی اگه اینجوریه دو تا شغال داریم
all-comic.com/.../...
#150 carnage 1395-09-21 13:18
هشدار اسپویل قسمت شماره 3














اخه چطور بن رایلی می تونه شغال جدید باشه این خیلی جالبه و خیلی چیزا رو توجیه میکنه ولی چطور پیتر نتونست بفهمه که این شغال بن رایلیه چون که کلون پیتره پس دقیقا صدای پیترو داره پس پیتر باید صداشو تشخیض می داد بالاخره هر کس صدای خودشو که می شناسه :-* مگه نه؟به نظر نمی رسه شغال هم در حال استفاده از چیزی باشه که صداشو تغییر بده پس دان اسلات یه گاف بزرگ داده و یادش رفته شخصیت های کمیک برخلاف کسایی که کمیک رو می خونن می تونن صدای همو بشنون و بشناسن از اقای ترابی و امیری هم به خاطر ترجمه ی عالیشون و سرعت عملشون سپاس گزارم
#151 Dan-Spidey 1395-09-21 13:41
عالی بود.

فقط میتونم بگم :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
#152 mokhtar 1395-09-21 13:51
به نقل از carnage:
هشدار اسپویل قسمت شماره 3














اخه چطور بن رایلی می تونه شغال جدید باشه این خیلی جالبه و خیلی چیزا رو توجیه میکنه ولی چطور پیتر نتونست بفهمه که این شغال بن رایلیه چون که کلون پیتره پس دقیقا صدای پیترو داره پس پیتر باید صداشو تشخیض می داد بالاخره هر کس صدای خودشو که می شناسه :-* مگه نه؟به نظر نمی رسه شغال هم در حال استفاده از چیزی باشه که صداشو تغییر بده پس دان اسلات یه گاف بزرگ داده و یادش رفته شخصیت های کمیک برخلاف کسایی که کمیک رو می خونن می تونن صدای همو بشنون و بشناسن از اقای ترابی و امیری هم به خاطر ترجمه ی عالیشون و سرعت عملشون سپاس گزارم

صدا که دلیل نمیشه! میتونه صداش رو تغییر بده! یا اصلا میتونن بگن هر کی کلونه و بعد زنده میشه صداش فرق میکنه.
ضمن اینکه کی گفته آدم صدای خودش رو میشناسه؟ من واقعا اگه یکی یکی مثل من حرف بزنه نمیتونم تشخیص بدم چون چیزی که ما از صدای خودمون تو ذهن خودمون داریم با اون چیزی که دیگران میشنون فرق داره
#153 carnage 1395-09-21 14:30
به نقل از mokhtar:
[quote name="carnage"
صدا که دلیل نمیشه! میتونه صداش رو تغییر بده! یا اصلا میتونن بگن هر کی کلونه و بعد زنده میشه صداش فرق میکنه.
ضمن اینکه کی گفته آدم صدای خودش رو میشناسه؟ من واقعا اگه یکی یکی مثل من حرف بزنه نمیتونم تشخیص بدم چون چیزی که ما از صدای خودمون تو ذهن خودمون داریم با اون چیزی که دیگران میشنون فرق داره

حرف شما تا حدودی درست ولی اسلات تا حالا هیچکدوم از اینارو نگفته که صداشو تغییر داده یا کسی که زنده می شه صداشم عوض می شه یا هر توضیح دیگه ای از اونجا که من خیلی این سریو دوست دارم امیدوارم هرچه زودتر یه توضیحی بده تا داستان کاملا بی نقص باشه اما در مورد این که صدایی که هرکس از خودش می شناسه با کسایی که می شنون فرق می کنه حتی اگه این حرفو که احتمالا درست هستش رو قبول کنیم منکر این یکی نمی تونیم بشیم که پیتر قبلا زیاد با خودش صحبت کرده چون که خب بن رایلی قبلا هم تو کمیک ها بوده و همچنین کین هم نباید فراموش کرد و همین اواخر بود که در رویداد دنیای عنکبوتی با خیلی از نسخه های خودش مواجه شد و با اونا حرف زد ما می تونیم خودمون توجیه کنیم که:(هواسش نبود,دقت نکرد,اون مال خیلی وقت پیش بود,حالا مگه مهمه از داستان لذت ببر و ...)ولی به نظر خیلی بهتره که نویسنده یه توجیهی ارائه بده اینجوری داستان کامل تر و زیباتره
#154 mokhtar 1395-09-21 14:42
به نقل از carnage:
به نقل از mokhtar:
[quote name="carnage"
صدا که دلیل نمیشه! میتونه صداش رو تغییر بده! یا اصلا میتونن بگن هر کی کلونه و بعد زنده میشه صداش فرق میکنه.
ضمن اینکه کی گفته آدم صدای خودش رو میشناسه؟ من واقعا اگه یکی یکی مثل من حرف بزنه نمیتونم تشخیص بدم چون چیزی که ما از صدای خودمون تو ذهن خودمون داریم با اون چیزی که دیگران میشنون فرق داره

حرف شما تا حدودی درست ولی اسلات تا حالا هیچکدوم از اینارو نگفته که صداشو تغییر داده یا کسی که زنده می شه صداشم عوض می شه یا هر توضیح دیگه ای از اونجا که من خیلی این سریو دوست دارم امیدوارم هرچه زودتر یه توضیحی بده تا داستان کاملا بی نقص باشه اما در مورد این که صدایی که هرکس از خودش می شناسه با کسایی که می شنون فرق می کنه حتی اگه این حرفو که احتمالا درست هستش رو قبول کنیم منکر این یکی نمی تونیم بشیم که پیتر قبلا زیاد با خودش صحبت کرده چون که خب بن رایلی قبلا هم تو کمیک ها بوده و همچنین کین هم نباید فراموش کرد و همین اواخر بود که در رویداد دنیای عنکبوتی با خیلی از نسخه های خودش مواجه شد و با اونا حرف زد ما می تونیم خودمون توجیه کنیم که:(هواسش نبود,دقت نکرد,اون مال خیلی وقت پیش بود,حالا مگه مهمه از داستان لذت ببر و ...)ولی به نظر خیلی بهتره که نویسنده یه توجیهی ارائه بده اینجوری داستان کامل تر و زیباتره

جان من بیخیال
حوصله بحث ندارم
ولی باور کن این دلیلی که میگی اصلا دلیل خوبی نیست
ضمن اینکه پیتر اخرین بار سالها پیش با بن رایلی صحبت کرده، از کجا یادشه چه طور حرف میزنه؟
ضمن اینکه بن میتونه موقع حرف زدن با پیتر صدای خودش رو تغییر داده باشه
و از همه مهم تر اینکه کی گفته کلون ها حتما باید صداشون دقیقا یکی باشه؟؟؟؟؟؟
واقعا کسی اینو ثابت کرده?
در هر حال بازم میگم دلیلت اصلا خوب نیست
من میتونم صد تا دلیل بهتر از سوتی های اسلات بگیرم ولی این یکی واقعا دلیل خوبی نیست
#155 amazing barbod 1395-09-21 15:07
باورم نمیشه...من الان کمیکو خوندم...بن رایلی!!!!!!!!!! ! :eek: :eek: مگه داریم؟!؟!؟!!مگه میشه؟!؟!؟!
#156 Spectacular wolverine 1395-09-21 16:13
کمیک خیلی قشنگیه زدم دان شه بعدش هم یه نقد میکنم خیلی ممکن آقای ترابی و آقای امیری
#157 Reverse Spidey 1395-09-21 20:21
متاسفانه به علت کمبود وقت نمیتونم نقد بزرگی برای این قسمت بنویسم ولی خودم رو موظف دونستم درباره ادیت نظرمو بگم.
ایشالله که برای قسمتهای بعدی نقدی کامل مینوسیم :-)
خب واقعا ادیت آقا مبین پیشرفت کرد.
خیلی راضی بودم از ادیت ایشون و امیدوارم همینجوری بره جلو ;-)
بیرون حباب هارو که نشون دهنده مکان بود رو هم بازسازی کردی که خیلی خوب بود.
ایراد خاصی در ادیت ندیدم فقط بعضی جاها جملات فیت نبودن.
در کل راضی هستم از ادیت شما ;-) ممنون که با سرعت بالا این کمیک رو ادیت و به دست ما میرسونی :-)
داستان: 9.3 از 10
طراحی:9.5 از 10
ترجمه:10 از 10
ادیت:9.5 از 10
در آخر تشکر میکنم از همه کسانی که برای این سری زحمت میکشن ;-)
منتظر شماره های بعدی هستیم!
#158 amazing barbod 1395-09-21 20:30
سلام.من چندتا سوال داشتم:
مگه بن رایلی بعد گوئن خلق نشد؟پس چطور عاشقشه تو این کمیک؟
بن رایلی مگه مرزی داشت که اینجوری مغزش مشکل پیدا کرده؟
چرا با لباس اسکارلت اسپایدر خودش به صورت یه قهرمان برنگشت؟خبیث شده یعنی؟
+1 #159 Doc Strange 1395-09-21 20:58
ترجمه خیلی عالی بود
مقل اونجاش که دیدم که میگم .. !! یا اصطلاحات دیگر ..

ادیت هم واقعا پیشرفت کرده بود .. افرین
+بازسازی خوب
+کشیدن متن که به نظرم خیلی به درد میخوره
+ سرعت

- صفحه خلاصه کمیک های پیشین بد بود
-فونت کودک ... :-*

طراحی هم که خوبه فقط به پای طراحی سری خود امی زینگ نمیرسه 8) مخصوصا انیا مارکونی :-?

داستان: 9 از 10
طراحی: 9 از 10
ترجمه: 10 از 10
ادیت: 9 از 10
+1 #160 Spectacular wolverine 1395-09-21 21:12
نقد کمیک شماره سه توطئه کلونی:
خب این قسمت شاهکار بود یه اثر بسیار عالی و تاثیر گذار که البته روند داستان رو خیلی جلو برو

اول نمرات رو بگم :
ادیت خوب بود 10از 10
ترجمه هم خوب بود11از ده
داستان 9.8از ده
حالا بریم سر اصل مطلب :
از اول داستان شاهد بودیم که پیتر و گوئن عنکبوتی در حال فرار کردن از نیو تکنولوژی هستند که دارن از یه کانالی فرار میکنن و لیزارد دنبالشونه بعدشم که از دست کانرز در میرن بعدشم که جرج استیسی(کلونش) به همه دستور میده به صورت مخفیانه به دنبالشون بگردن حالا در این بین میریم سراغ چند کیلومتر اونور تر که کین با چند نفر دیگه دارن از گوئن (کلون) محافظت میکنن و خلاصه ماجرا... برای اینکه زیاد اسپویل نشه نمیگم

روند داستان کاملا خوب و به جا به جلو حرکت میکنه و کم کم آدم حس میکنه داریم به اوج داستان میرسیم و کم کم داره پرونده توطئه کلونی بسته میشه (چند وقت پیش هم یه عکس از گرین گابلین و مرد عنکبوتی منتشر شد که احتمالا داستان بعد از توطئه کلونی باشه)
درمورد اینکه بن رایلی پشت نقاب بود هم شوکه شدم
واقعا باورم نمیشد که پشت این ماجراها باشه ولی از نوع رفتار اون و پایبندی بیش از حدش به کشته نشدن کسی میشد فهمید که یکی از کلون های پیتره
در کل داستان قشنگی بود امیدوارم قسمت های بعد هم بتونه باز هم ما رو شگفت زده بکنه
البته برام عجیب بود که کین به مغزش نرسیده بود که میتونه خودش درمان این بیماری باشه
#161 Spectacular wolverine 1395-09-21 21:15
به نقل از amazing barbod:
سلام.من چندتا سوال داشتم:
مگه بن رایلی بعد گوئن خلق نشد؟پس چطور عاشقشه تو این کمیک؟
بن رایلی مگه مرزی داشت که اینجوری مغزش مشکل پیدا کرده؟
چرا با لباس اسکارلت اسپایدر خودش به صورت یه قهرمان برنگشت؟خبیث شده یعنی؟

در مورد سوالاتت باید صبر کرد تا شماره بعدی چون صد در صد داستان در محوریت بن رایلی هست
ولی فک نکنم بن رایلی خبیث بشه
#162 Cap-Spider Potter 1395-09-21 21:24
#158

این که دلیل نمیشه چون بعدش خلق شده نباید دوستش داشته باشه... و اینکه از علاقش هم چیز مهم و اساسی هنوز ندیدیم...

بن رایلی مغزش اتفاقا سالم تر از همیشس :D
چونکه بعد از اینکه کشته شد و به شیوه بازیابی نیوتکنولوژی بازگشت پس رفت تو کارش :D و اینکه الان کین اسکارلت اسپایدر هست...
خبیثم نشده... یعنی خودش که اینطور فکر نمیکنه...
اون هم همیشه تاکید داشته که آدم خوبان...
البته عاقبت کارش نمیتونه اتفاق مثبتی باشه...


#152

دقیقا... اون صدا و تصوری که از صدامون تو ذهن خودمون داریم با صدایی که دیگران از ما در ذهن دارن یکی نیست...
-1 #163 amazing spider man 1395-09-21 22:02
الان اون بن رایلی افسانه ای و از خود گذشته یه هویی شد همون شغال؟؟؟
این جوری خیلی خرابه که
#164 mokhtar 1395-09-21 22:07
به نقل از amazing spider man:
الان اون بن رایلی افسانه ای و از خود گذشته یه هویی شد همون شغال؟؟؟
این جوری خیلی خرابه کههه

کی گفته بن رایلی بده؟
اصلا کی گفته خبیث شده؟
شما اصلا داستان رو خوندین؟
بن رایلی تا اینجا سعی کرده ادم خوبی باشه، عزیزان پیتر رو زنده کنه، به کسی اسیب نرسونه، خبیث های مرده رو ادم خوبی بکنه و ...
اینکه کلون ها اگه قرص نخورن زامبی میشن رو هم خبر نداره که! تو دنیاهای دیگه اینطور شده ولی اون که اون دنیاها رو ندیده که
#165 mokhtar 1395-09-21 22:14
به نقل از amazing barbod:
سلام.من چندتا سوال داشتم:
مگه بن رایلی بعد گوئن خلق نشد؟پس چطور عاشقشه تو این کمیک؟
بن رایلی مگه مرزی داشت که اینجوری مغزش مشکل پیدا کرده؟
چرا با لباس اسکارلت اسپایدر خودش به صورت یه قهرمان برنگشت؟خبیث شده یعنی؟

بن رایلی تقریبا همزمان با گوین خلق شد ولی چه فرقی میکنه؟
اون موقع که مایلز وارن از گوین و پیتر خون گرفت و ازشون کلون ساخت، مدتها بود که عاشق هم بودن
البته من تا اینجا یادم نمیاد در داستان توطعه کلونی اثری از عشق بن رایلی به کلون گوین دیده باشیم ولی اگه هم باشه طبیعیه چون بلاخره از روی پیتر کلون شده!
و در پاسخ سوال دومت: باید کمی صبر کرد و دید پس از زنده شدن چه تغییراتی در بن رایلی رخ داده ولی همانطور که در کامنت قبلی هم گفتم من تا اینجا اثر خاصی از خباثت در بن رایلی نمیبینم
+1 #166 Spidey Reigns 1395-09-21 23:38
ممنونم از آقای ترابی و همچنین آقای امیری که از وقت خودشون زدند و این کمیک رو آماده کردند...

منم فرضیه ای به ذهنم رسید که میخوام مطرحش کنم!
توی یکی از پست هایی که مربوط به پیش نمایش های جلد های بعده دیدیم که روی یک جلد، شغال کلاسیک در حال مبارزه با شغال جدیده (منظورم بن رایلیه) !
من احتمال میدم که همه این قضایا زیر سر خود وارن باشه! اون بن رایلی رو زنده کرده تا خیلی راحت تر پیتر رو گمراه کنه!
در واقع خباثتی هم توی بن رایلی نیست و فکر میکنه که وارن آدم خوبی شده! ولی وقتی به مضراتی که از سوی این کلون ها به مردم وارد میشن آگاه میشه، به کمک پیتر در برابر وارن می ایسته!
+1 #167 The Rock 1395-09-21 23:50
من یه سری چیزا رو متوجه نمیشم چرا بن باید این همه از دشمنای پیتر رو که شاید حتی یه زمانی دشمن خودش هم محسوب میشدن دوباره زنده کنه در واقع اونا آدم های خوبی نمیشن فقط چون بن ازشون نقطه ضعف داره ازش اظاعت میکنن

مهم تر از این که چه کسی بن رایلی رو زنده کرده خودش خودش که نمیتونه زنده بشه پس یکی این کار رو کرده ولی کی؟مایلز وارن؟ولی پس خود مایلز وارن کجاس؟چرا اون رییس نیست؟
امیدوارم اسلات در آینده به این سوالات پاسخ بده

ترجمه که من دیگه چیزی نمیگم مثل همیشه فوق العاده
ادیت هم خیلی خوب بود مرسی سرعت
دمتون گرم خسته نباشید.
#168 Spectacular wolverine 1395-09-22 15:52
به نقل از Spidey Reigns:
ممنونم از آقای ترابی و همچنین آقای امیری که از وقت خودشون زدند و این کمیک رو آماده کردند...

منم فرضیه ای به ذهنم رسید که میخوام مطرحش کنم!
توی یکی از پست هایی که مربوط به پیش نمایش های جلد های بعده دیدیم که روی یک جلد، شغال کلاسیک در حال مبارزه با شغال جدیده (منظورم بن رایلیه) !
من احتمال میدم که همه این قضایا زیر سر خود وارن باشه! اون بن رایلی رو زنده کرده تا خیلی راحت تر پیتر رو گمراه کنه!
در واقع خباثتی هم توی بن رایلی نیست و فکر میکنه که وارن آدم خوبی شده! ولی وقتی به مضراتی که از سوی این کلون ها به مردم وارد میشن آگاه میشه، به کمک پیتر در برابر وارن می ایسته!


فرضیه جالبی بود اتفاقا به ذهن منم خطور کرده بود ولی به نظرم اگه بخواد با پیتر جلوی وارن رو بگیرن احتمالا توی درگیری مجروح میشه و شاید دوباره بمیره
هر چیزی امکانش هست باید ببینیم بقیه ماجرا چی میشه
#169 amazing_amir 1395-09-22 18:02
عالي بود ;-)
باورم نميشه بن رايلي زندس
البته اين احتمالو ميدم ك شغال يا نورمن باشه
ك ذهن خودشو ب كلون بن منتقل كرده باشه
مثل دكتر اختاپوس ....
شايد ....
ممنون ك انقد سريع كميكو اماده كرديد (هرچند من الان دانلودش كردم :eek: )




سپاس
#170 amazing spider man 1395-09-22 18:24
به نقل از mokhtar:
به نقل از amazing spider man:
الان اون بن رایلی افسانه ای و از خود گذشته یه هویی شد همون شغال؟؟؟
این جوری خیلی خرابه کههه

کی گفته بن رایلی بده؟
اصلا کی گفته خبیث شده؟
شما اصلا داستان رو خوندین؟
بن رایلی تا اینجا سعی کرده ادم خوبی باشه، عزیزان پیتر رو زنده کنه، به کسی اسیب نرسونه، خبیث های مرده رو ادم خوبی بکنه و ...
اینکه کلون ها اگه قرص نخورن زامبی میشن رو هم خبر نداره که! تو دنیاهای دیگه اینطور شده ولی اون که اون دنیاها رو ندیده که

حالا باشه عمو من چیزی نگفتم که .
اره حرف شما درست تره
#171 iron mard 1395-09-22 18:26
من تازه میخوام شروع کنم به خوندنشون! (البته شاید!) :lol:
میخواستم بدونم شماره های 16 تا 21 مردعنکبوتی شگفت انگیز رو نخونم نمی تونم بفهمم قضیه از چه قراره؟
#172 amazing spider man 1395-09-22 18:35
به نقل از iron mard:
من تازه میخوام شروع کنم به خوندنشون! (البته شاید!) :lol:
میخواستم بدونم شماره های 16 تا 21 مردعنکبوتی شگفت انگیز رو نخونم نمی تونم بفهمم قضیه از چه قراره؟

از من میشنوی بخون چون بخش عمده ای از کمیک به اون سری ربط داره
#173 amazing barbod 1395-09-22 22:38
به نقل از mokhtar:
به نقل از amazing barbod:
سلام.من چندتا سوال داشتم:
مگه بن رایلی بعد گوئن خلق نشد؟پس چطور عاشقشه تو این کمیک؟
بن رایلی مگه مرزی داشت که اینجوری مغزش مشکل پیدا کرده؟
چرا با لباس اسکارلت اسپایدر خودش به صورت یه قهرمان برنگشت؟خبیث شده یعنی؟

بن رایلی تقریبا همزمان با گوین خلق شد ولی چه فرقی میکنه؟
اون موقع که مایلز وارن از گوین و پیتر خون گرفت و ازشون کلون ساخت، مدتها بود که عاشق هم بودن
البته من تا اینجا یادم نمیاد در داستان توطعه کلونی اثری از عشق بن رایلی به کلون گوین دیده باشیم ولی اگه هم باشه طبیعیه چون بلاخره از روی پیتر کلون شده!
و در پاسخ سوال دومت: باید کمی صبر کرد و دید پس از زنده شدن چه تغییراتی در بن رایلی رخ داده ولی همانطور که در کامنت قبلی هم گفتم من تا اینجا اثر خاصی از خباثت در بن رایلی نمیبینم

اخه عمو اگه دقت کرده باشین(که حتما دقت کردین!!)تو تیزها هم همش پیش همن و تو این شماره بن هی میگفت:((گوئن منو برگردونید))ایا این نشان دهنده ی دوست داشتن نیست؟!((جسارت نباشه))
#174 ultimate spider man 3000 1395-09-23 21:10
خیلی عالی بود ولی.....
اگه اون بن رایلی چطوری زنده شده این امکان نداره قبوله نیوتکنولژی خیلی کارا میکنه ولی کی رایلی رو زنده کرده؟
سوال بعد هیچ دلیلی وجود نداره که این دنیا هم مثل ما باقی دنیا ها بشه چرا چون اونا کینو دارن کین هم همون ویروسو داره پس کین راه درمانه بعدشم بحث عمو بنه پس پیتر به احتمال 99 درصد با نیوتکنولوژی متحد میشه و شاید اخراش ببینیم که اوضاع بهم میخوره و ویروس داره پخش میشه که راه درمانو پیدا میکنن و جلوشو میگیرن
#175 agh 1395-09-23 21:23
نقد شماره 3 کمیک توطئه کلونی
این شماره از 2 شماره قبلی هم خیلی بهتر بود و هیجان بالاتری داشت و به شخصه خیلی از خوندنش لذت بردم و همه چیز این شماره عالی بود و مرد نقابدار خیلی شخصیت مرموزی داره و اصلا نمیتنی پیش بینی کنی که دقیقا چه هدف و نقشه ای داره و حالا تونسته با سران ارتش و رسانه ها و دولت هم ارتباط برقرار کنه و خیلی داره خطرناک میشه.
انا ماریا هم تو این سری نقش پررنگی داره و به نظرمیرسه که میتونه پادزهر رو پیدا کنه.
اما جالب ترین بخش این شماره برمیگرده به زمانی که پیتر و مردنقابدار با هم روبه رو میشن و فهمیدیم که بن رایلیه. اسلات عالی این سری رو نوشته تو هر شماره شاهد یه غافلگیری هستیم و همه چی خارق العاده میشه حالا سوالی که پیش میاد اینه که پیتر برای این که عمو بن رو دوباره به دست بیاره حاضر میشه با رایلی همکاری کنه یا نه و خیلی منتظر شماره بعد هستم تا بفهمم قراره چه اتفاقی بیفته.

ترجمه: استاد ترابی که عالی ترجمه کردن و توضیحات اضافه ای هم که قرار داده بودن خیلی خوب بود مثل اونجا که گفتید بازی وسطی یا اونجا که اسلات تیکه انداخته بود که خیلی ها میگن این پیتر پارکر خیلی فرق داره.

ادیت: خب مبین خان خیلی پیشرفت کردی و این شماره واقعا ایراد خاصی نداشت و سنگ تموم گذاشته بودی و کلمات بیرون حباب هم مثل اون قسمت های روزنامه رو عالی ادیت کرده بودی و بهت خسته نباشید میگم.
#176 Hobbit 1395-09-24 23:19
نمیدونم چرا اینقدر این کمیک پرهیجان و با سرعت پیش رفت که اصلا برام مهم نبود که آخرش اون خاطره آخری که تو ذهن گوئن از پیتر قبل از مرگ مونده بود اصلا داخل داستان وارد نشد!
خیلی جالبه نمیدونم کل این سری به نظرم 5 شماره است(البته هماهنگ با سری امیزینگ پیش میره!)ولی خیلی به نظرم دست نویسنده برای یه پایان به نظرم بازه!کلا خیلی عناصر خوب تو این سری وجود داره ولی با این حال هر شماره داره به شکل واقعا خوبی نگاه ما رو به سمت یکی از شخصیتا سوق میده از اولش که منتظر این بودیم که کلا این انوبیس شغال هست یا نه؟!بعد بازگشت گوئن اونم با اون خاطره!و حالا هم بن رایلی!الان یجورایی حس خوندن کمیک جنگ داخلی برام تداعی میشه خدا وکیلی انتخاب پیتر تو این قضیه به نظر خیلی سخت میاد کلا اگر گوئن عنکبوتی و کین نبودند اصلا نمیشد داستان رو درآورد ولی واقعا این سری تا حالاشم به نظرم شاهکار بوده که تونسته یه پل ارتباطی خیلی خاطره انگیز بین شخصیتای قدیمی و همینطور داستان خوب کلون بزنه...
از اول داستان خیلی دوست داشتم مری جین هم توی داستان نقشی داشته باشه ولی حالا که میبینم اون فقط دست و پاگیر میشد حالا تنها کسایی که تو این کمیک نقش پر رنگتری نسبت به بقیه بازی میکنن پیتر و بن رایلی هستن و خیلی دلم میخواد بدونم اسلات میخواد تو شماره های آخر چه برداشتی رو در پایان از تقابل این شخصیتا بیرون بیاره البته کین رو هم نباید به این راحتی ها فراموش کرد!
اگر اسلات به دنبال حتی زنده نگه داشتن تنها 10%از شخصیتهای زنده کردش تو این سری باشه به نظرم خیلی کمیکای اسپایدرمن در آینده دستخوش تغییر خواهند بود(لااقل من یکی به نظر خودم از زنده موندن دکتر اکتاویوس مطمئنم حالا میمونه بقیه که جنجالی ترینشون به نظرم گوئنه!)
برای آماده کردن این کمیک هم از استاد و آقای امیری هم خیلی سپاس گزارم

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید