رتبه‌بندی بهترین آهنگ‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی

Top 15 Best Songs in Spider-Man Movies

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی فیلم‌های سینمایی مرد عنکبوتی، موسیقی متن جذاب اون‌هاست. در این مقاله به رتبه‌بندی آهنگ های برتر در فیلم‌های مرد عنکبوتی می‌پردازیم... (مقاله با توجه به آهنگ های انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" به روز رسانی شد).

 مقدمه: مرد عنکبوتی به عنوان محبوب‌ترین ابرقهرمان کامیکی تاریخ، تاحالا توی فیلم‌ها و سریال‌های زیادی حضور داشته و در خیلی از اون‌ها نقش شخصیت اصلی رو ایفا کرده. یکی از ویژگی‌های مشترک تمام فیلم‌ها و سریال‌های مرد عنکبوتی، موسیقی جذاب به کار رفته در اون‌هاست. آهنگ‌هایی که به خوبی رسالت خودشون رو در به نمایش گذاشتن درگیری‌های ذهنی و احساسات مرد عنکبوتی به عنوان یک قهرمان و همچنین افزایش تاثیرگذاری سکانس‌ها و صحنه‌های مختلف فیلم روی مخاطب انجام داده‌ن. همچنین از ویژگی‌های شاخص فیلم‌های مرد عنکبوتی، تنوع سبک‌ها و ژانرهای مختلف موسیقی در اون‌هاست. سه‌گانه‌ی سم ریمی بیش‌تر متشکل از آهنگ‌های سبک آلترناتیو راک و پراگرسیو راک (دو زیرشاخه‌ی محبوب از موسیقی راک) بود، در حالی که با گذر زمان و تغییر سلیقه موسیقی عمومی، دوگانه‌ی مرد عنکبوتی مارک وب و انیمیشن شاهکار مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی، آهنگ‌هایی از ژانرهایی مثل هیپ‌هاپ/رپ و آر اند بی/پاپ رو هم در خودشون جای داده‌ن. ولی سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی جان واتس در MCU علاوه بر راک، هیپ‌هاپ و پاپ، آهنگ‌های زیادی از سبک‌های مختلف مانند دیسکو، جاز، کانتری و... رو شامل می‌شن که دلیلی دیگه بر برتری این سه‌گانه نسبت به اقتباسات لایواکشن قبلی مرد عنکبوتیه. در ادامه به رتبه‌بندی آهنگ های برتر در فیلم‌های سینمایی مرد عنکبوتی می‌پردازیم... مقاله زیر را هم بخوانید:

مردعنکبوتی به چه نوع موسیقی علاقه داره؟

  

18- آهنگ  Signal Fire، اثر گروه Snow Patrol - مرد عنکبوتی 3 (2007)

اهنگ مرد عنکبوتی

گروه Snow Patrol، یک گروه راک محبوب اسکاتلندی‌ه که از سال 1994 و با 3 عضو اولیه (Gary Lightbody به عنوان تک‌خوان و گیتاریست ریتم، Mark McClelland به عنوان گیتاریست بیس، و Michael Morrison به عنوان درامر) تشکیل شد. این گروه در سال 2006 و آهنگ Chasing Cars، به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و همین باعث شد یک سال بعد آهنگ جدیدی از این گروه به نام Signal Fire، در تیتراژ پایانی فیلم مرد عنکبوتی 3 مورد استفاده قرار بگیره. جالبه بدونین این آهنگ در ابتدا قرار بود در انیمیشن شرک 3 که تنها دو هفته بعد از مرد عنکبوتی 3 اکران شد حضور داشته باشد، اما سازندگان انیمیشن با این تصمیم موافقت نکردند و در نهایت این آهنگ، به عنوان تیتراژ پایانی مرد عنکبوتی 3 استفاده شد.

Gary Lightbody در این آهنگ روی ضرباهنگ ملایم و زیبایی از نیازش به یک راهنما که ادامه‌ی مسیر را به اون نشون داده و مانع گمراه‌شدنش بشه و همچنین ترسِ از دست دادن این فرد راهنما می‌خونه. همچنین موزیک ویدیوی جذاب این آهنگ حاوی صحنه‌هایی از دو فیلم اول سه‌گانه‌ی سم ریمی ـه که توسط بچه‌ها در قالب یک تئاتر مدرسه بازسازی می‌شه و لحظات زیبایی را به ارمغان می‌آره.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320kbps)

لینک کمکی

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت 480p)

لینک کمکی

 

17- آهنگ Here اثر Pharrell Williams - مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 (2014)

فارل ویلیامز مرد عنکبوتی

برای آهنگسازی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2، هانس زیمر، آهنگساز افسانه‌ای فیلم و سریال که سابقه‌ی آهنگسازی شاهکارهایی مثل مرد بارانی (1988)، شیرشاه (1994)، گلادیاتور (2000)، سه‌گانه‌ی بتمن کریستوفر نولان و سری دزدان دریایی کارائیب رو داره، به عنوان آهنگساز اصلی و به همراه شش موسیقی‌دان دیگه شامل  Pharrell Williams، Johnny Marr، Mark Einziger، Junkie XL، Steve Mazzaro و Andrew Kawczynski، تحت عنوان گروه «شش شگفت‌انگیز» (The Magnificent Six) برگرفته از اسم گروه «شش خبیث» در دنیای مارول، آهنگسازی این فیلم رو انجام دادن. همچنین Pharrell William، چندین آهنگ از آلبوم موسیقی متن این فیلم رو نویسندگی و آهنگسازی کرد، از جمله آهنگ رومانتیک  Here.

این آهنگ در فیلم حضور نداشت ولی موضوع و محتواش خیلی مشابه با رابطه‌ی بین پیتر پارکر و گوئن استیسی ـه. Pharrell Williams در این آهنگ از ابدی بودن عشقش می‌خونه. از این‌که در تمام پستی‌ها و بلندی‌ها، همچنان عاشق معشوقه‌ش می‌مونه و با کمک هم‌دیگه سختی‌ها رو پشت سر می‌ذارن. آهنگ Here نسبت به بقیه‌ی آهنگ‌های آلبوم موسیقی متن این فیلم، ریتم آروم‌تری داره و همین باعث می‌شه تجربه‌ی بی‌نظیر و جذابی رو برای مخاطب به وجود بیاره.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

 

16- آهنگ Blitzkrieg Bop اثر گروه Ramones - مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (2017)

آهنگ Blitzkrieg Bop، اولین آهنگ منتشر شده توسط گروه پانک راک (نوعی زیرشاخه‌ی موسیقی راک با ریتم سریع و خشن) آمریکایی Ramones هست که در سال 1976 منتشر شد. با این‌که این آهنگ هم‌اکنون یکی از معروف‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و بهترین آهنگ‌های سبک پانک راک به شمار می‌آد، اما جالبه بدونین در هنگام انتشار، به دلیل ناشناخته بودن گروه Ramones نسبت به بقیه‌ی گروه‌ها و خوانندگان راک اون دوران از جمله گروه‌های  Led Zeppelin، Pink Floyd و The Rolling Stones، نتونست موفقیت چندانی کسب کنه، ولی در اواسط دهه‌ی 2000 میلادی، منتقدان با توجه به تاثیر بالای این آهنگ در شکل‌گیری سبک پانک راک، اون رو در رتبه‌های بالای لیست‌های متعددی از بهترین آهنگ‌های تاریخ قرار دادن.

در فیلم مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی، این آهنگ در صحنه‌های ابتدایی فیلم و همچنین تیتراژ انتهایی فیلم پخش می‌شه. وقتی مرد عنکبوتی بعد از تعطیل شدن مدرسه، تصمیم می‌گیره مسئولیت‌هاش در قبال مرد عنکبوتی مهربون محله رو هم انجام بده و لباس مبدلشو می‌پوشه و یه دزد دوچرخه رو دستگیر می‌کنه. ترکیب این آهنگ شاد و پرانرژی و صحنه‌های تعقیب و گریز مرد عنکبوتی و سارق دوچرخه، شور و نشاط این بخش از فیلم رو دوچندان کرده و هیجان دلپذیری به مخاطب می‌ده.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت: 480p)

لینک کمکی

 

15- آهنگ Najane Kyun اثر گروه Strings - مرد عنکبوتی 2 (2004)

یکی از ویژگی‌هایی که آلبوم موسیقی متن فیلم مرد عنکبوتی 2 رو از بقیه‌ی آلبوم‌های موسیقی متن فیلم‌های مرد عنکبوتی متمایز می‌کنه، توجهش به موسیقی سایر ملل در کنار آهنگ‌های انگلیسی‌زبانه و در نسخه‌های بین‌المللی این آلبوم آهنگ‌هایی به زبان‌های غیر انگلیسی از جمله ژاپنی، پرتغالی و اردو نیز یافت می‌شه. آهنگ زیبای Najane Kyun (به معنی «نمی‌دانم چرا») هم از جمله این آهنگ‌هاست. این آهنگ که اثر گروه دونفره‌یStrings   (متشکل از فیصل کاپادیا و بلال مقصود) در سبک پاپ و به زبان اردو ـه، در نسخه‌ی پاکستانی این آلبوم قرار داشت.

در این آهنگ، فیصل کاپادیا از دید شخصی می‌خونه که سردرگم‌ ـه و نمی‌دونه چرا زندگی‌ش داره رو به افول پیش می‌ره. اما با وجود تمام سختی‌ها، او هنوز سعی می‌کنه به آینده امیدوار باشه. دقیقا مثل مشکلاتی که پیتر پارکر در این فیلم با به تعادل رسوندن زندگی شخصی‌ش و زندگی‌ش در نقش مرد عنکبوتی داشت. او در ابتدا تصمیم گرفت دست از مبارزه با تبهکاران برداره و هویت مرد عنکبوتی‌ش رو رها کنه، اما بعد از این‌که فهمید باید مسئولیت‌هایش در نقش یک ابرقهرمان رو بپذیره تصمیم گرفت دوباره در قامت مرد عنکبوتی فعالیت کنه و دکتر اختاپوس، شرور فیلم رو شکست داد.

موزیک ویدیوی زیبای این آهنگ هم حاوی صحنه‌هایی از فیلم مرد عنکبوتی 2 هست که زیبایی اون رو دوچندان می‌کنه.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت 1080p)

لینک کمکی

 

14- آهنگ Sunflower اثر Post Malone و Swae Lee - مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی (2018)

این آهنگ زیبا و شاد که توسط Post Malone و  Swae Lee، دو نفر از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین هنرمندان سبک‌های رپ و آر اند بی، اجرا شده، به جرئت می‌شه گفت به یادموندنی‌ترین آهنگ از موسیقی متن انیمیشن مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی و یکی از زیباترین آهنگ‌های تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی است. این آهنگ در زمان انتشار واکنش‌های بسیار مثبتی از طرفدارا و منتقدا دریافت کرد و موفق شد نامزد جوایز بسیاری از جمله دو نامزدی در 62مین مراسم جوایز سالانه‌ی  Grammy، که بزرگ‌ترین مراسم جوایز موسیقی جهان به شمار می‌آد، بشه.

موضوع این آهنگ با تم تینیجری انیمیشن و رابطه‌ی رومانتیک بین مایلز مورالز و گوئن استیسی هم‌خونی زیادی داره. واژه‌ی Sunflower   در زبان انگلیسی به معنای گل آفتابگردان هست و نماد وفاداری و استقامته. چون این گل قادره در شرایط سخت محیطی که بقیه‌ی گل‌ها رو پژمرده می‌کنه و از بین می‌بره، همچنان زیبایی و شکوه خودش رو حفظ کنه. درست مثل مایلز که با وجود تمام سختی‌هایی که در طول این انیمیشن متحمل شد، همچنان ناامید نشد و به مسیر خودش ادامه داد.

لیریک ویدیوی (ویدیویی که در اون همزمان با پخش آهنگ، متن آهنگ هم در صفحه نمایش داده می‌شه) زیبای این آهنگ حاوی صحنه‌هایی از انیمیشنه و به صورت جذاب و خلاقانه‌ای با استایل کامیک بوکی انیمیشن مطابقت داره. همچنین این ویدیو با بیش از 1.7 میلیارد بازدید در یوتوب یکی از پربازدیدترین ویدیوهای هر دو هنرمند به شمار می‌آد.

همچنین چند ماه بعد از انتشار لیریک ویدیو، موزیک ویدیوی زیبایی از این آهنگ با حضور دو هنرمند منتشر شد و موفق شد به حدود 66 میلیون بازدید در یوتوب دست بیابه.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت 1080p)

 

13- آهنگ Self Love (Spider-Man: Across the Spider-Verse)اثر Metro Boomin و Coi Leray – مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی (2023)

13- آهنگ Self Love (Spider-Man: Across the Spider-Verse)اثر Metro Boomin و Coi Leray – مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی (2023)

حال و هوای این آهنگ، به آهنگسازی Metro Boomin، Dre Moon، Prince85 و Johan Lenox، ارتباط زیادی با پیشینه‌ی شخصیت گوئن استیسی، و رابطه‌ی او با شخصیت‌های مایلز مورالز و پیتر پارکر/لیزارد دارد. این آهنگ راجع به دختری‌ست که تعریف خود از عشق را می‌یابد و در تلاش است تا داستان زندگی خود را از نو نوشته و شخصیت جدیدی برای خود تعریف کند. همچنین این آهنگ با رابطه‌ی گوئن با پیتر و مایلز، که هر دو نسبت به عشق تا حدی بی‌اعتماد هستند، مرتبط است.

صدای آرامش‌بخش و زیبای Coi Leray، خواننده‌ی بااستعداد آمریکایی، باعث می‌شود این آهنگ حس خوبی به شنونده القا کرده و تا مدت‌ها در ذهن او باقی بماند.

همچنین در پایان این آهنگ، دیالوگی از گوئن استیسی و مایلز مورالز به گوش می‌رسد که برگرفته از انیمیشن است:

گوئن: توی تمام دنیاها، گوئن استیسی عاشق مرد عنکبوتی می‌شه، ولی توی هیچ‌کدوم این عشقشون پایان خوبی نداره.

مایلز: خب هر چیزی یه دفعه‌ی اول داره، مگه نه؟

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

 

12- آهنگ Back in Black اثر گروه AC/DC - مرد عنکبوتی: دور از خانه (2019)

آهنگ  Back in Black، اثر گروه افسانه‌ای AC/DC، یکی از بهترین آهنگ‌های این گروه و یکی از شاهکارهای تاریخ موسیقی راک به شمار می‌آد. این آهنگ که در سال 1980 منتشر شد، موفق شد نقدهای بسیار مثبتی از منتقدا و طرفدارا به همراه فروش بیش از 3 میلیون نسخه‌ی فیزیکی در کشور آمریکا کسب کنه. بخش تکرارشونده‌ی ابتدایی این آهنگ که توسط  Angus Young، گیتاریست اصلی این گروه نواخته شده، یکی از معروف‌ترین و به‌یادموندنی‌ترین ریتم‌های تاریخ راک و هارد راک به شمار می‌آد.

بعد از فریب خوردن پیتر در برلین، توسط کوئنتین بک/میستریو، که خودش رو به شکل نیک فیوری در آورده بود و لو دادن اسم دوستاش که از نقشه‌ی بک با خبر بودند به او، پارکر با هپی هوگان، مدیر بخش امنیتی شرکت صنایع استارک و راننده و بادیگارد سابق تونی استارک، تماس گرفت و هپی با جت شخصی‌ای به دنبال پیتر اومد تا اونو به لندن، یعنی شهری که همکلاسی‌هاش بودن، برسونه. در طول راه، پیتر تصمیم می‌گیره با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ی تونی استارک، یه لباس جدید و ارتقا یافته برای خودش تهیه کنه. موقعی که پیتر شروع به این کار می‌کنه، هپی آهنگ Back in Black رو پخش می‌کنه که بعد پیتر این گروه رو با گروه راک Led Zeppelin اشتباه می‌گیره و صحنه‌ی بامزه‌ای رو به وجود می‌آره. همچنین ترکیب این آهنگ با صحنه‌های ساخت لباس مبدل توسط پیتر پارکر، تجربه‌ی زیبا و لذت‌بخشی رو برای بیننده به ارمغان می‌آره.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

11- آهنگ Ordinary اثر گروه Train - مرد عنکبوتی 2 (2004)

گروه آمریکایی راک  Train، در سال 1993 و با دو عضو Pat Monahan به عنوان تک‌خوان و درامر، و Rob Hotchkiss به عنوان گیتاریست اصلی و گیتاریست بیس تشکیل شد. این گروه در سال 1998 و با اولین آلبومشون به نام Train به محبوبیت زیادی بین طرفدارای سبک راک دست یافت. محبوبیت این گروه حدود 3 سال بعد و با آهنگ فوق‌العاده‌ی Drops of Jupiter (Tell Me) دوچندان شد. این آهنگ موفق شد در 44مین مراسم جوایز سالانه‌ی Grammy برنده‌ی 2 جایزه و نامزد 3 جایزه‌ی دیگر بشه. تمامی این موفقیت‌ها باعث شد این گروه به عنوان یکی از هنرمندان حاضر در آلبوم موسیقی متن فیلم مرد عنکبوتی 2 برای ضبط آهنگ Ordinary انتخاب شه. موضوع این آهنگ، راجع به اینه که معمولی (Ordinary) بودن کار سختی‌ست. درست مثل مرد عنکبوتی که بعد از گزیده شدن توسط عنکبوت رادیواکتیو و به دست آوردن قدرت‌های ویژه‌ش، دیگه هرگز زندگی‌ش مثل سابق نشد و از یک نوجوون دبیرستانی معمولی به یک ابرقهرمان که مسئولیت‌های زیادی روی دوش‌شه تبدیل شد.

موزیک ویدیوی جذاب این آهنگ هم حاوی صحنه‌های زیبایی از فیلم مرد عنکبوتی 2 هست که به خوبی با موضوع و فضای آهنگ مطابقت دارن.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت 480p)

 

10- آهنگ Scared of the Dark اثر Lil Wayne و Ty Dolla $ign با همراهی XXXTentacion - مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی (2018)

می‌رسیم به آهنگ موردعلاقه‌ی خودم از این لیست! این شاهکار احساسی و پرمعنا که توسط 3 نفر از تواناترین و محبوب‌ترین رپرهای حال حاضر اجرا شده، یکی از بهترین آهنگ‌های آلبوم موسیقی متن انیمیشن مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی هست. در این انیمیشن آرون دیویس، عموی مایلز مورالز، نقش مهمی در تکامل شخصیتی مایلز داشت، درست مثل نقشی که عمو بن در زندگی پیتر پارکر داشت. بنابراین وقتی مایلز متوجه می‌شه که پراولر، در واقع عموشه و کشته شدنش رو توسط کینگ‌پین می‌بینه، به شدت ناراحت و ناامید می‌شه.

آهنگ Scared of the Dark بهترین انتخاب برای چنین تم و موضوعیه و به شدت با غم و اندوه مایلز به دلیل از دست دادن عموش همخونی داره. ورس‌های ملودیک و پرمحتوای Lil Wayne و مرحوم XXXTentacion که متاسفانه حدود 6 ماه پس از انتشار آهنگ در سن 20 سالگی به ضرب گلوله به قتل رسید، به زیبایی هر چه تمام در کنار کورس گیرا و احساسی Ty Dolla $ign قرار گرفتن و تجربه‌ی بی‌نظیری رو برای مخاطب به ارمغان می‌آرن.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

 

9- آهنگAnnihilate (Spider-Man: Across the Spider-Verse) اثر Metro Boomin، Swae Lee، Lil Wayne و Offset – مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی (2023)

9- آهنگAnnihilate (Spider-Man: Across the Spider-Verse) اثر Metro Boomin، Swae Lee، Lil Wayne و Offset – مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی (2023)

این آهنگ، همکاری‌ای بین Metro Boomin، Swae Lee، Lil Wayne و Offset بوده که Swae Lee و Lil Wayne در موسیقی متن انیمیشن مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی (2018) نیز حضور داشته‌اند (به ترتیب در آهنگ‌های Sunflower و Scared of the Dark که در همین مقاله راجع بهشان نوشته‌ام).

موسیقی این آهنگ، که اثر Metro Boomin، Mike Dean و Prince85 می‌باشد، حس نگرانی و ترس مرموزی را به شنونده القا می‌کند. همچنین متن این آهنگ، راجع به چالش‌های زندگی در نقش یک ابرقهرمان، و تغییراتی که برای غلبه کردن به دشمن‌های درون موردنیاز است، می‌باشد. صدای زیبای Swae Lee در بند برگردان آهنگ، شنونده را به بهترین شکل ممکن به ابعاد مختلف دنیای مرموز عنکبوتی وارد کرده و به زیبایی تمام مقدمه‌ای‌ست بر ماجراهای شگفت‌انگیز مایلز در این انیمیشن.

همچنین در بخش پایانی این آهنگ، دیالوگی از مایلز مورالز و گوئن استیسی به گوش می‌رسد که برگرفته از انیمیشن است:

مایلز: باورنکردنیه.

گوئن: این‌جا لابی‌ـه.

مایلز: اوه.

گوئن: به جامعه‌ی عنکبوتی خوش اومدی.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

دانلود و تماشای آنلاین لیریک ویدیو (کیفیت 1080p)

لینک کمکی

 

8- آهنگ Scraper اثر گروه Liquid Liquid - مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (2021)

آهنگ زیبای  Scraper، سومین آهنگ از سومین آلبوم کوتاه گروه دنس-پانک (زیرشاخه‌ای از سبک‌های دنس و پانک که حاوی موسیقی شاد با المان‌هایی از راک و پانک ـه) آمریکایی Liquid Liquid می‌باشد. این آهنگ در کنار 3 آهنگ دیگر این آلبوم کوتاه، جزو معروف‌ترین آهنگ‌های این گروه به شمار می‌آد.

این آهنگ در ابتدای فیلم پخش می‌شه، وقتی در نتیجه‌ی اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، هویت مخفی پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی، توسط کوئنتین بک/میستریو لو رفته و از طریق جی. جونا جیمسون و برنامه‌ی آنلاین TheDailyBugle.net به مردم دنیا نمایش داده شده، پیتر و ام‌جی در میان انبوهی از جمعیت خشمگین در حال حرکت به سمت مدرسه‌شون هستن.

نکته‌ی جالب و خلاقانه‌، استفاده‌ از این آهنگ که ریتم نسبتا شادی دارد، در چنین صحنه‌ی پراضطراب و مهمیه. با این وجود، آهنگ روی فیلم نشسته به طوری که مخاطب متوجه ناهماهنگی‌ای بین فیلم و موسیقی متن نمی‌شه.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

 

7- آهنگ Theme from Spider-Man اثر گروه Aerosmith - مرد عنکبوتی (2002)

آهنگ تیتراژ زیبا و به‌یادموندنی سریال انیمیشنی دهه‌ی 60 مرد عنکبوتی همیشه پای ثابت فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی مربوط به مرد عنکبوتی بوده و هست. از زمان سه‌گانه‌ی سم ریمی، نسخه‌های بازسازی شده‌ای از این آهنگ کلاسیک در بیش‌تر آلبوم‌های موسیقی متن فیلم‌های مرد عنکبوتی حضور داشتن. برای مثال در فیلم مرد عنکبوتی 2002، اولین فیلم از سه‌گانه‌ی سم ریمی، یک نسخه‌ی بازسازی‌شده از این آهنگ به سبک راک حضور داشت که توسط گروه افسانه‌ای Aerosmith اجرا شده بود.

نکته‌ی جالب این‌جاست که Joe Perry، گیتاریست اصلی و هم‌خوان این گروه، قبلا آهنگسازی و خوانندگی تیتراژ سریال انیمیشنی دهه‌ی 90 مرد عنکبوتی رو هم انجام داده بود. در بازسازی 2002 این آهنگ، صدای قوی و پرانرژی Steven Tyler، تک‌خوان گروه Aerosmith، جلوه‌ی جدید و زیبایی به آهنگ اصلی و کلاسیک تیتراژ سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی دهه‌ی 60 بخشیده.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

 

6- آهنگ It’s On Again اثر Alicia Keys با همراهی Kendrick Lamar - مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 (2014)

این آهنگ زیبا و انگیزشی با صدای دلنشین و آرام‌بخش Alicia Keys، خواننده‌ی محبوب و بااستعداد سبک آر اند بی، به همراه بخش آغازین پرهیجان و آتشینی با صدای Kendrick Lamar، رپر افسانه‌ای جوان، یکی از بهترین آهنگ‌های این لیست به شمار می‌آد.

این آهنگ در تیتراژ پایانی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 قرار داره و پیام امید به ادامه‌ی مسیر و تموم شدن سختی‌ها و رسیدن به آینده‌ای روشن رو در خودش داره. درست مثل وقایع آخر فیلم که با این‌که پیتر پارکر از مرگ گوئن استیسی بسیار ناراحت بود، ولی هنوز باید مسئولیتش در نقش مرد عنکبوتی رو ادامه می‌داد، برای همین با امید به آینده دوباره لباس قرمز و آبی‌ش رو پوشید و به مبارزه‌ با جرم و جنایت در سرتاسر نیویورک پرداخت.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت: 1080p)

 

5- آهنگ The Magic Number اثر گروه De La Soul - مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (2021)

آهنگ The Magic Number از گروه افسانه‌ای رپ  De La Soul، ششمین تک‌آهنگ از اولین آلبوم این گروه یعنی آلبوم شاهکار 3 Feet High and Rising ـه که در سال 1989 منتشر شد. این آهنگ در سبک جاز رپ (ترکیبی از سبک‌های جاز، رپ و آلترناتیو رپ) هست.

این آهنگ در تیتراژ انتهایی فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست قرار داره و موضوع آن اشاره به خاص بودن عدد 3 (تعداد اعضای گروه De La Soul) و دلایل آن داره. و همین موضوع باعث شده برای تیتراژ این فیلم انتخاب بشه. و از این لحاظ ارتباط مستقیم با موضوع فیلم و ارتباط برادرانه‌ و دوستانه‌ی 3 مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوآیر، اندرو گارفیلد و تام هالند داره.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت: 480p)

 

4- آهنگ Hero اثر Chad Kroeger با همراهی Josey Scott - مرد عنکبوتی (2002)

مثل بیش‌تر آهنگایی که بالاتر در لیست معرفی کردیم، این آهنگ، اثر Chad Kroeger، تک‌خوان و گیتاریست اصلی گروه راک کانادایی  Nickleback، با همراهی Josey Scott، تک‌خوان سابق گروه راک آمریکایی  Saliva، به موضوع «قهرمان درون وجود انسان» می‌پردازه.

این آهنگ که در سبک آلترناتیو راک هست، تم انگیزشی داره و موقع گوش دادن، آدم رو می‌بره به اوایل دهه‌ی 2000، زمانی که موسیقی راک از محبوبیت بالاتری برخوردار بود و طرفدارای زیادی در سرتاسر دنیا داشت. این آهنگ، هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ بازخورد منتقدان و طرفداران یه موفقیت به شمار می‌آد. به طوری که نامزد سه جایزه‌ی بهترین آهنگ نوشته شده برای یک فیلم سینمایی، برنامه‌ی تلویزیونی یا دیگر رسانه‌های تصویری، بهترین اجرای راک باکلام توسط یک گروه دونفره یا چندنفره، و بهترین آهنگ راک در 45مین مراسم سالانه‌ی جوایز Grammy سال 2003 شد. همچنین موفق شد در هفته‌ی اول انتشار، در چارت‌ها و جدول‌های مهم رده‌بندی فروش آهنگ‌ها در سرتاسر جهان، رتبه‌های بالایی کسب کند.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت: 480p)

لینک کمکی

 

3- آهنگ Am I Dreaming اثر Metro Boomin، A$AP Rocky و Roisee – مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی (2023)

3- آهنگ Am I Dreaming اثر Metro Boomin، A$AP Rocky و Roisee – مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی (2023)

این آهنگ، به آهنگسازی Metro Boomin، آهنگساز محبوب سبک رپ و ترپ، که آهنگسازی 8 آهنگ دیگر از این انیمیشن را هم بر عهده داشته، Mike Dean، آهنگساز محبوب سبک رپ و پاپ، که سابقه‌ی همکاری با هنرمندانی همچون The Weeknd، Kanye West و Drake را داراست، و Prince85، در تیتراژ پایانی انیمیشن مرد عنکبوتی: از میان دنیای عنکبوتی پخش می‌شود.

ترکیب ورس زیبا و هنرمندانه‌ی A$AP Rocky، رپر محبوب و یکی از بهترین هنرمندان رپ نسل جدید، و صدای جذاب و آرامش‌بخش Roisee، هنرمند تازه‌کار آمریکایی، به زیبایی تمام با حال و هوای آخرین صحنه‌های انیمیشن هماهنگ می‌شود.

طوری که شنونده شدت سختی‌ و فشاری که مایلز متحمل شده را کاملا درک کرده، ولی می‌آموزد که چطور با تمام این سختی‌ها، تسلیم نشود و پرقدرت به مسیر خود ادامه دهد. Roisee در بند برگردان این آهنگ می‌خواند:

Not done fightin' / I don't feel I've lost / Am I dreamin'? / Is there more like us? / Got me feelin' / Like it's all too much / I feel beaten / But I can't give up

هنوز جنگیدنم تموم نشده / حس نمی‌کنم شکست خورده باشم / کس دیگه‌ای هم مثل ما هست؟ / حس می‌کنم فشار زیادی رومه / به شدت احساس خستگی می‌کنم / ولی نمی‌تونم تسلیم شم

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

 

2- آهنگ What’s Up Danger اثر گروه Black Caviar و Blackway - مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی (2018)

آهنگ  What’s Up Danger، اثر گروه دونفره‌ی آهنگسازی  Black Caviar، و Blackway، رپر بااستعداد و جوان آمریکایی، یکی از زیباترین آهنگ‌های آلبوم موسیقی متن انیمیشن شاهکار مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتیه. این آهنگ در یکی از زیباترین صحنه‌های انیمیشن پخش می‌شه، یعنی وقتی که مایلز با استفاده از لباس پیتر پارکر، لباس مبدلی برای خودش درست می‌کنه و می‌ره تا به بقیه‌ی قهرمانا در نبرد با کینگ‌پین و دیگر شروران کمک کنه. ترکیب این آهنگ و صحنه‌های پرش مایلز مورالز از بالای سقف ساختمان مسکونی و سپس تار انداختن و تاب خوردنش در سرتاسر شهر، به خوبی حس هیجان و شور و نشاط مایلز در اون لحظه رو به بیننده القا می‌کنه.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

 

1- آهنگ I Will Always Love You اثر Whitney Houston - مرد عنکبوتی: دور از خانه (2019)

آهنگ I Will Always Love You، آهنگی در سبک کانتری اثر Dolly Parton، خواننده‌ی افسانه‌ای آمریکایی سبک کانتری هست که در سال 1974 منتشر شد. این آهنگ فوق‌العاده موفق بود. به طوری که 14 هفته‌ی متوالی را در صدر جدول رده‌بندی Billboard Hot 100، که مهم‌ترین جدول رده‌بندی فروش آهنگ در آمریکا به شمار می‌آد، سپری کرد و هم‌اکنون با فروش بیش از 25 میلیون نسخه‌ی فیزیکی، پنجمین آهنگ پرفروش تاریخ و پرفروش‌ترین آهنگ اثر یک خواننده‌ی مونث به شمار می‌آد.

محبوبیت بالای این آهنگ باعث شد بارها توسط هنرمندای دیگه و حتی خودِ Dolly Parton بازخوانی بشه. یکی از این بازخوانی‌ها، در سال 1992 و توسط Whitney Houston، خواننده‌ی افسانه‌ای فقید سبک پاپ انجام شد. این آهنگ هم مثل آهنگ اصلی بسیار موفق بود و 14 هفته‌ی متوالی را در صدر جدول رده‌بندی Billboard Hot 100 و رتبه‌های بالایی در جداول رده‌بندی دیگر در سرتاسر دنیا سپری کرد. همچنین موفق شد جوایز بسیاری از جمله جایزه‌ی آهنگ سال و بهترین اجرای پاپ توسط خواننده‌ی مونث در 36مین مراسم جوایز سالانه‌ی Grammy رو برنده بشه. این آهنگ در اولین لحظات فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه حضور داره. در کلیپ ویدیویی‌ای که توسط دانش‌آموزای دبیرستان محل تحصیل پیتر پارکر و به یادبود تونی استارک و ناتاشا رومانوف و فداکاری آن‌ها در مبارزه با ثانوس، که در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی اتفاق افتاد، تهیه شده و در ابتدای اخبار تلویزیونی پخش می‌شه. ترکیب فضای غمگین و احساسی این آهنگ و صدای زیبا و تاثیرگذار  Whitney Houston با تصاویری از تونی استارک و ناتاشا رومانوف، باعث شده دقایق ابتدایی فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، به یکی از غم‌انگیزترین و تاثیرگذارترین صحنه‌های کل MCU تبدیل شن.

دانلود و پخش آنلاین آهنگ (کیفیت: 320 kbps)

لینک کمکی

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدیو (کیفیت: 1080p)

لینک کمکی

 

نویسنده:

علیرضا شیخ عارفی

 A.SHRFE

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مردعنکبوتی به چه نوع موسیقی علاقه داره؟

موزیک ویدئوهای زیبا از فیلم های مرد عنکبوتی! + لینک دانلود

 مروری بر موسیقی فیلم های مرد عنكبوتی

موسیقی متن فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" لو رفت + لینک دانلود

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو!

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

15 موسیقی برتر فیلم‌های ابرقهرمان

آهنگساز فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" در گذشت

چرا جیمز هورنر موسیقی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" را نساخت؟

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-12-10 11:23
سلام
علی داداش دمت گرم گل کاشتی عالی بود
داداش شرمنده من بهت قول داده بودم کامنت خوبی بدم ولی شرمنده شدم داداش. خودت ک شرایط الان من رو میدونی. مقاله رو هم الان وسط مجلس خوندم درست حسابی نتونستم جمعش کنم.

بازم شرمندت داداش
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1400-12-10 11:24
آهنگ های spider verse همشون بینظیر بودند مخصوصاً sunflower
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-12-10 12:39
سلام
ممنون بابت مقاله.
خیلی مقالهٔ fun و جالبی بود. موسیقی های سفر به دنیای عنکبوتی که محشر هستند. مخصوصا اون What's Up Danger که فوق العاده بود. خیلی هم خوب شد که این موارد در یک مقاله جمع شدند تا بتونیم به راحتی اونا رو دانلود کنیم و گوش کنید.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#4 Ahmadlalami 1400-12-10 14:12
ممنون از آقای شیخ عارفی. من اهنگ sunflower رو خیلی دوست دارم و در کل اهنگ های انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی فوق العاده هستن. اون اهنگ ابتدای فیلم دور از خانه هم خیلی خوبه آدمو یه جورایی غمگین میکنه و با خودش میگه کاش این قهرمانا نمیرفتن. بازم تشکر بابت این کالکشن زیبا
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-12-10 14:29
سلام و مرسی بابت قرار دادن مقاله و لینک دانلود موسیقی های فیلم مرد عنکبوتی جدا از اون توضیحات خوبی هم دادین موسیقی های انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی که واقعا عالیه
و خسته نباشید
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1400-12-10 15:08
خسته نباشید میگم به مترجم کاربلد و دوست خوبم آقای شیخ عارفی.
واقعا مقاله عالی بود، از موضوع جالبش گرفته تا قلم روون و شیوات. علاقه و تخصص‌ت در زمینه موسیقی هم باعث شده که مقاله واقعا جامع و مفید بشه و به شخصه واقعا لذت بردم.
امیدوارم در آینده همینطوری خوش بدرخشی داداش ;-)
نقل قول کردن
AP-omega
#7 AP-omega 1400-12-10 18:01
سلام. دمتون گرم. بسیار مشعوف شدیم! :-)
نقل قول کردن
A.SHRFE
#8 A.SHRFE 1400-12-10 18:57
ممنونم از نظرات ارزشمند همه‌ی دوستان
خوش‌حالم مقاله مورد پسند واقع شده :-)
نقل قول کردن
fnS
#9 fnS 1400-12-10 20:39
سلام. مقاله که عالی بود دمتون گرم.
به نظرم اون What's up danger خیلی قشنگ و خفن و به یاد ماندنی بود.
همین. نظر خاصی ندارم. دستتون درد نکنه :-)
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#10 Amir-Ali-2020 1400-12-11 20:45
عالی بود علیرضا
تو رو خدا بیشتر مقاله بنویس
من خودم شخصا عاشق ترانه Hero مربوط به فیلم‌اسپایدرمن ۲۰۰۲ هستم
نقل قول کردن
Armanmir
#11 Armanmir 1400-12-11 23:37
به به. ببین کی مقاله نوشته! داش علی خودم.
مقاله که عالی بود. با اینکه این احتمالا نظر اکثر افراد نیست، ولی من خودم sunflower رو ترجیح میدم. این آهنگ هم مودش خوبه، هم خوانندش، هم میم شده! دیگه چی میخوایم از یه آهنگ؟
علی جان اگه حالشو داشتی بازم مقاله بنویس عشق کنیم
نقل قول کردن
پویان S.V.G.
#12 پویان S.V.G. 1400-12-24 17:33
متاسفانه یکم دیر یکی از متفاوت ترین مقالات سایت اسپایدی رو دیدم اونم به عنوان یک موزیک نِرد.
رنکینگ رو دوست نداشتم ولی انتخاب ها عالی بودن، ممنون از شما آقای شیخ عارفی عزیز ولی جای خالی قطعه Home اثر وینس استیپلس خیلی حس میشد اونم با سمپل فوق العاده ی این ترک.
خلاصه که خسته نباشید مقاله متفاوت و خیلی جذابی بود.
نقل قول کردن
CAPITAN VENOM
#13 CAPITAN VENOM 1401-01-06 03:11
اهنگ my nutmeg phantasy از macy gray توی اسپایدر من 1 توی اون قسمتی که گرین گابلین برای اولین بار میاد به جنگ اسپایدر من این اهنگ توی شروع اون مراسمی که ازکورپ گرفته پلی میشه و توسطه خود خواننده داره خونده میشه به نظرم این اهنگ هم میتونست تو لیست باشه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1402-04-29 19:29
آهنگ های انیمیشن across the Spider-verse که تازگیا گوش دادم، شاهکار بودند. آهنگ های Self-love و Another Dimension بی نظیر بودند. آقای ترابی این دوتا آهنگ رو گوش دادین؟ نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1402-04-29 21:35
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
آهنگ های انیمیشن across the Spider-verse که تازگیا گوش دادم، شاهکار بودند. آهنگ های Self-love و Another Dimension بی نظیر بودند. آقای ترابی این دوتا آهنگ رو گوش دادین؟ نظرتون چیه؟

نه راستش . من کلا زیاد اهل موسیقی نیستم ولی اینا رو حتما گوش میدم . در اواین فرصت!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1402-04-30 01:35
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
آهنگ های انیمیشن across the Spider-verse که تازگیا گوش دادم، شاهکار بودند. آهنگ های Self-love و Another Dimension بی نظیر بودند. آقای ترابی این دوتا آهنگ رو گوش دادین؟ نظرتون چیه؟

نه راستش . من کلا زیاد اهل موسیقی نیستم ولی اینا رو حتما گوش میدم . در اواین فرصت!

ممنون بابت پاسختون...
نقل قول کردن
Spider-Kang
#17 Spider-Kang 1402-05-04 13:11
مقاله فوقالعاده ای بود
باعث شد صبحم رو با کلی اهنگ جدید خفن شروع کنم
پ.ن : احتمالا با وجود آهنگ های جدید across the spider verse و آلبوم مترو بومین ، بتونین مقاله رو به یه تاپ ۲۰ باحال تبدیل کنین
نقل قول کردن
محمد جواد
#18 محمد جواد 1402-06-27 13:54
توی این لیست جای موسیقی calling که مترو بومین خونده کاملا خالیه
بسیار زیباست این موسیقی
نقل قول کردن
advanced spidey
#19 advanced spidey 1402-06-27 20:36
به نقل از محمد جواد:
توی این لیست جای موسیقی calling که مترو بومین خونده کاملا خالیه
بسیار زیباست این موسیقی

آره خالیه جاش
اما داداش من اینارو مترو بومین نخونده که
مترو بومین میشه گفت یه جور دی جیه
و کل آهنگای آلبوم خوانندگان مختلفی دارن
نقل قول کردن
Haj Peter
#20 Haj Peter 1402-07-01 19:58
#9دقیقا، منم اینو از همه بیشتر دوست دارم، شاید مهم ترین دلیلش هم نحوه ایتفاده از اون در جای درسته، خیلی به یاد موندنیه و سکانس تبدیل شدن مایلز به لطف این اهنگ تا لحظه اخر زندگی ادم میمونه،
راستش دیروز تو اپاراتِ سایت ادیت این اهنگ رو دیدم و، بغض کردم، اون سکانس اومد جلو چشم، انگار همین دیروز بود که اینتو د اسپایدر ورس اکران شد :cry:، چقدر زمان زود میگذره، اون موقع به سختی از این اهنگ دل کندم ولی دوباره شنیدمش و از دیروز تا حالا که دارم کامنت مینویسم دارم گوشش میدم، باعث شد این انیمیشن شاهکار رو برای بار هزارم نیگا کنم، لامصب هر چقدر میبینمش تکراری نمیشه :cry:
ممنون بابت مقاله :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44