ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش اول

ایستراگ-easter-egg-ها-و-نکات-و-اشارات-پنهان-انیمیشن-مرد-عنکبوتی-در-میان-دنیای-عنکبوتی-spider-man-across-the-spider-verse-–-بخش-اول-ایسترگ-ارجاعات-اسپایدرمن-مردعنکبوتی-مایلز-مورالز-مورالس-کارتون-2023-آنسوی-در-سرتاسر-اسپایدر-ورس-سفر-به-آن-سوی

در بخش اول از مقاله ی ایسترگ های "در میان دنیای عنکبوتی" تعداد 90 واریانت عنکبوتی مختلف در این انیمیشن به شما معرفی میشوند!

مقدمه: از همان روز اولی که نخستین تریلر این انیمیشن تحسین شده منتشر شد میدونستیم کار بسیار سختی برای تهیه ی فهرست ایستر اِگ ها خواهیم داشت چون سرتاسر این اثر مملو از اشارات و ارجاعات مختلف به دنیای کمیک، دنیای سینما، انیمیشن و مدیوم های مختلف دنیای سرگرمی است! لذا تصمیم گرفتیم ایستراگ ها را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم و در بخش اول میخواهیم واریانت (نسخه) های مختلفی که از مردان و زنان عنکبوتی در این انیمیشن مشاهده کردیم را معرفی کنیم. بخش دوم مقاله ی حاضر را نیز میتوانید در اینجا بخوانید.

ضمنا توصیه میشه حتما مقالات زیر را هم درباره این انیمیشن بخوانید:

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 حفره داستانی در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

 

نکته ی بسیار مهم: سازندگان این انیمیشن اعلام کرده اند که در حدود 100 شخصیت اُریجینال عنکبوتی برای "در میان دنیای عنکبوتی" خلق کرده اند که قبلا در جای دیگر دیده نشده اند و بیشتر برای پُر کردن پس زمینه صحنه ها خلق شده اند. بنابراین شاید عنکبوتی هایی دیگری باشند که شما آنها را ببینید ولی در این مقاله نباشند. دلیلش اینه که در این مقاله سعی شده تا جای ممکن عنکبوتی های شناخته شده و دارای نام و نشان و تاریخچه که قبلا در دنیای کمیک یا اقتباس های دیگر مردعنکبوتی دیده شده اند را به شما معرفی کنیم، و یا آنهایی را که حدس میزنیم از ترکیب مردعنکبوتی با دیگر شخصیت های شناخته شده پدید آمده باشند.

و البته که قطعا مهم ترین و اصلی ترین عنکبوتی در این انیمیشن، مایلز مورالز میباشد.

این کاراکتر همانطور در این مقاله گفته بودیم برترین شخصیت جدیدی است که سالهای گذشته در کمیک بوک های مارول خلق شده است. قبلا در اینجا به عنوان یکی از 100 شخصیت مارول معرفی اش کرده بودیم و البته مقالات زیادی در سایت ما درباره او نوشته شده که ازتون دعوت میکنیم برای آشنایی کامل با او مقالات زیر را درباره ش بخوانید:

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر «مایلز مورالز» در دنیای کمیک

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

سری جدید کمیک بوک های "مایلز مورالز: اسپایدرمن" ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از "مایلز مورالز" در دنیای کمیک !

 

و حالا میریم سراغ معرفی دیگر عنکبوتی ها در این انیمیشن. برای این منظور، ابتدا آن دسته از عنکبوتی هایی را خدمتتون معرفی میکنیم که قبلا در اینجا در تحلیل تریلر نخست این انیمیشن معرفی کرده بودیم:

تمام عنکبوتی های تریلر در میان دنیای عنکبوتی - 1

1-  مِی دی پاركر  دنیای شماره 982 (ملقب به «دختر/ زن عنكبوتی»)

دختر عنکبوتی

او در  دنیای شماره 982 که بهش MC2 هم گفته میشود،  دختر واقعی پیتر پاركر است كه پس از بازنشسته شدن پدرش به مبارزه با جرم و جنایت روی آورد. او و برادرش ، «بِنجامین پارکر» در رویداد "دنیای عنکبوتی" نقش زیادی داشتند. قبلا مقاله كامل و مفصلی درباره او نوشته ایم كه برای خواندن آن اینجا را كلیك كنید. سری اول کمیک بوک های او بسیار محبوب و خواندنی بودند و هواداران بسیار متعصب و فراوانی هم داشتند. اما در رویداد "دنیای عنکبوتی" و با کشته شدن پدر و مادر این شخصیت (این مقاله را بخوانید) به نظر رسید مارول عمداً کاری کرد که دیگر حضور محسوسی در دنیای کمیک نداشته باشد و لقب «دختر عنکبوتی» را با آنیا کورازون در دنیای اصلی خود بدهد!

2- مرد عنکبوتی در لباس بنیاد آینده (Future Foundation)

future foundation spiderman

"بنیاد آینده" (Future Foundation)، در حقیقت موسسه ای بود که توسط آقای «رید ریچاردز» (رهبر گروه «چهار شگفت انگیز») تاسیس شد. تا اینکه پس از مرگ «جانی استورم» (عضو آتشین گروه چهار شگفت انگیز)، از اسپایدرمن خواسته شد تا به این موسسه بپیوندد و جای او را پر کند. اسپایدرمن هم قبول کرد و لباس مخصوص بنیاد آینده را پوشید. این لباس خصوصیات مخفی کاری دارد و به اسپایدرمن و هم تیمی هایش کمک میکرد تا ماموریت های مخفی را بهتر به انجام برسانند.

3- مردعنکبوتی در "لباس زرهی شماره 2" (Spider-Armor MK II)

لباس زرهی شماره 2 (Spider-Armor MK II)

پیتر این لباس ضدگلوله را وقتی درست كرد كه به طور مقطعی "حس عنكبوتی" (spider-sense) خودش را از دست داده بود. بنابراین به ناچار آن را ساخت تا از آسیب گلوله در امان بماند. پیتر از این لباس برای شكست دادن قاتلی خطرناك به نام Massacre استفاده كرد.تا مدتها نمونه ای از این لباس در شركت "صنایع پاركر" نگهداری میشد. این لباس  وب شوترهایی در بخش ساعد داشت  و همچنین میتوانست تارهای مغناطیسی شلیك كند. این تارها فركانس های رادیویی را مختل میكنند و پیتر آنها را ساخت تا بتواند بمب هایی كه Massacre كار گذاشته بود را قبل از انفجار خنثی كند.

4- مردعنکبوتی تنومند در لباس "تهدیدات و مخاطرات"

مردعنکبوتی تنومند در لباس "تهدیدات و مخاطرات"

این مردعنکبوتی تنومند به نظر میرسه لباسی بر تن داره که اخیرا در کمیک های مردعنکبوتی دیدیم. یعنی وقتی آقای جیمسون و نورا وینترز تصمیم گرفتند چیز بزرگتری را خلق کنند و بنابراین به کمک دوستان وینترز یک وب سایت خبری به نام "تهدیدات و مخاطرات" (Threats & Menaces) را شروع کردند که البته بیشتر به خبرهای جنجالی میپردازه. یعنی هدفش اینه که کاربران اینترنتی را با پرداختن به شایعات درباره ابرقهرمانان و ابرشروران به سمت خودش بکشونه. آنها با اسپایدرمن هم یک معامله کردند و بهش یک لباس جدید ابرقهرمانی با فن آوری بالا پیشنهاد دادند که در آن دوربین مخفی کار گذاشته شده بود تا مبارزات و ماجراجویی های او را ضبط کند و آنها از این طریق بتوانند آنها را به صورت زنده برای هواداران پخش کنند!

5 و 6- پیتر پارکر و مایلز مورالز بازی های PS4 و PS5 

بازی های مردعنکبوتی

این دو نفر هم پیتر پارکر و مایلز مورالز بازی های کنسول سونی هستند (البته لباس مایلز بی شباهت به لباس مردعنکبوتی برتر نیست!).

همانطور که در تصویر بالا دیدید، مردعنکبوتی اینسامنیاک در صحنه ی دیگری از این انیمیشن هم دیده میشه (اونجایی که مایلز داره با انجمن عنکبوتی بیشتر آشنا میشه و یک سری شخصیت خبیث که از دنیاهای دیگر هستند و دستگیر شده اند را میبینه).

 

تمام عنکبوتی های تریلر در میان دنیای عنکبوتی - 2

7- پیتر پاركر دنیای شماره 2301 (ملقب به "اسپایدرمن مانگایی")

پیتر پاركر دنیای شماره 2301 (ملقب به "اسپایدرمن مانگایی")

در این دنیا پیتر پاركر آخرین بازمانده  از فرقه نینجا های عنكبوتی  است. سپس عموی او توسط «ونوم» كشته میشود. او سپس متوجه میشود كه ونوم از سوی یك فرقه دیگر ماموریت داشته تا تمام نینجاهای عنكبوتی را بكشد. او با دختری به نام «مری جین» هم آشنا میشود. مری جین تصمیم میگیرد راه و روش نینجاهای عنكبوتی را انتخاب كند (عکسش اینجاست).در هر حال نیروهای این پیتر پارکر  درست مثل اسپایدرمنی است كه در دنیای اصلی زندگی میكند (البته تارهای او به صورت ارگانیك از بدنش خارج میشود).

8- مردعنکبوتی پلیس از دنیای شماره 19119 (Spider-Cop)

مردعنکبوتی پلیس

این واریانت از مردعنکبوتی را در رویداد "قیامت عنکبوتی" دیدیم که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است.

9- مردعنکبوتی کشتی کج کار

من که انصافا نتونستم اطلاعاتی از این مردعنکبوتی پیدا کنم ولی یکی دو تا سایت خارجی میگن مردعنکبوتی کشتی کج کاره که برای یه لحظه تو کمیک "دنیای عنکبوتی" دیده شده! 

10- «مِری جین واتسون» از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

مری جین واتسون از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

این مری جین مربوط به دنیای کمیک معروف و تحسین شده "تجدید عهد" میشود. در این كمیك شاهد بودیم كه پس از سالها پیتر در كنار مری جین به عنوان شوهر قرار گرفت. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. ضمنا با خبیثی بسیار نیرومند روبرو هستیم به نام «ریجنت» که اکثر قهرمانان معروف و قدرتمند مارول را شکست داده و قدرت هایشان را دزدیده و حالت نوبت اسپایدرمن است! مری جین در این کمیک لباس مخصوصی بر تن کرد  که عکسش اینجاست.

11– «آنا مِی پارکر» از دنیای شماره 18119 (ملقب به «آنی»)

آنا می پارکر از دنیای شماره 18119

«آنا می پارکر» (Anna May Parker) که بیشتر با نام «آنی» صدا زده میشود، دختر پیتر پارکر و مری جین واتسون است. در واقع او چند سال پیش و در یکی از بهترین داستان های مرد عنکبوتی به نام "تجدید عهد" که در دنیای شماره 18119 مارول جریان داره، خلق شد (برای خواندن این داستان زیبا به اینجا بروید). در این دنیا خبیثی به نام «ریجنت» تونسته بود قهرمانان دارای نیروی فوق بشری را شکست بدهد و قدرت های آنها را به خودش منتقل کند. پیتر پارکر هم سالها خودش را مخفی کرده بود ولی دوباره به عرصه برگشت. آنی قدرت های عنکبوتی خودش را از پدرش به ارث برده و در کنار والدین خودش با اسم مستعار "بچه عنکبوتی" (Spiderling) با دشمنان شهر میجنگه.

12- می رایلی از دنیای شماره 803 (ملقب به «لیدی اسپایدر»)

- می رایلی از دنیای شماره 803 (ملقب به «لیدی اسپایدر»)

لیدی اسپایدر یکی از جالب ترین شخصیت هایی بود که در رویداد "دنیای عنکبوتی" خلق شد. او در قرن 18 میلادی زندگی میکرد و قدرت های فوق بشری عنکبوتی نداشت ولی با اختراعات خود تونسته بود به یک قهرمان تبدیل بشه. بعدا هم به گروه Web Warriors ملحق شد (این کمیک رو بخونید). در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 هم حضور داشته (بروید اینجا).  همچنین در دنیای خانم لیدی اسپایدر نیز نسخه ای از شش خبیث وجود دارد به نام "شش مرد خباثت" (!) که توسط گرین گابلین این دنیا تاسیس شده بود و در سرقت مدارک شهردار شهر شرکت داشت که با دخالت لیدی اسپایدر مواجه شد (داستانش اینجا ترجمه شده است). ضمنا تا یادم نرفته بگم که در اون سکانس های نهایی و وقتی عنکبوتی ها به صورت دسته دسته دنبال مایلز میکنند میشه در لا به لای اونا بار دیگر لیدی اسپایدر را دید:

13- مردعنکبوتی در لباس زرهی شماره 4 (Spider-Armor MK IV)

لباس زرهی شماره 4  (Spider-Armor MK IV)

این لباس جدید و پیشرفته از اواخر سال 2015 توسط مرد عنكبوتی در دنیای كمیك مورد استفاده قرار گرفت. اولش دقیقا معلوم نبود پیتر پاركر چطور آن را ساخته (چون وقایع پس از رویداد "جنگ های پنهان" ابتدا به طور كامل مشخص نشده اند) ولی در هر حال پیتر قطعا آن را در "صنایع پاركر" و از روي لباس هاي زرهي قبلي ساخته بود. در ضمن، پیتر یك نسخه از آن را به دستیارش «پراولر» (Prowler) داد تا به عنوان بدلش عمل كنه و دیگران نتونند هویت مخفی اش را حدس بزنند.

14– لباس Undies

در یکی از مأموریت‌های بازی اسپایدرمن PS4، اسکورپیون به مردعنکبوتی سم تزریق میکنه و مردعنکبوتی به دنبال سرم این سم می‌گرده. زمانی که مردعنکبوتی خودشو درمان می‌کنه،خودش رو در این ظاهر میبینه و سریعا لباسش رو عوض می‌کنه. زمانی که بازی رو 100% کنید این لباس براتون آزاد میشه. مردعنکبوتی فقط شورت پاشه و ماسک به صورت داره!

15- لباس Fear Itself

لباس fear itself

در داستان Serpent's War، تونی استارك و كوتوله های نیداویلیر" (Dwarves of Nidavellir) به بسیاری از قهرمانان مارول زره دادند تا با «كول بورسون» و لشگر او موسوم به Worthy بجنگند. یكی از این زره ها هم به مرد عنكبوتی داده شد (اخرش هم به دستور «اودین» این زره  از مرد عنكبوتی گرفته و توسط تونی نابود شد). دقیقا معلوم نیست این لباس چه قابلیت هایی داشت ولی معلوم بود چون از تكنولوژی آزگاردی در آن به كار رفته شده بود، پس از مقاومت بالایی برخوردار است. روی بازوهای زره نوعی تیغ به كار رفته بود. میشه این اسپایدرمن را در جای دیگر هم در این انیمیشن دید:

16-  اِسپایدر ساید (Spidercide)

spidercide اسپايدر سايد - كلون اسپايدرمن

«اسپایدر ساید» هم یكی دیگر از كلون هایی بود كه شغال با استفاده از DNA اسپایدرمن ساخت ولی همچنان در محفظه های آزمایشگاهی نگه داشت تا در موقع لزوم از او استفاده كند. اسپایدر ساید خودش را پیتر پاركر اصلی میدانست (!) و به دستور شغال به پیتر، بن رایلی و كین حمله كرد (شغال بعدا گفت كه تنها هدفش از خلق اسپایدر ساید كشتن پیتر و كلون های او بوده است) در هر حال او علاوه بر دارا بودن  تمام نیروهای اسپایدرمن، میتوانست اندازه خود را بزرگ یا كوچك كند و یا بدنش را به حالت نیمه مایع درآورد و آنها را تغییر شكل دهد(بنابراین میتوانست اجزای بدنش را به صورت سلاح های تیز و برنده درآورد) او در نهایت به شغال خیانت كرد و سپس كشته شد.

همچنین این عنکبوتی را در صحنه ی دیگری از این انیمیشن و در انجمن عنکبوتی میبینیم که در ماشین عنکبوتی نشسته است.

17- «جسیکا درو» از دنیای شماره 1610 (ملقب به زن عنکبوتی دنیای آلتمیت)

جسیکا درو از دنیای شماره 1610 (ملقب به زن عنکبوتی دنیای آلتمیت)

در كمیك  های "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)، دكتر اختاپوس موفق شد 5 كلون از روی پیتر پاركر بسازد كه یكی از آنها زن عنكبوتی نام داشت! (تصورش را بكنید! یعنی یك پیتر پاركر مونث! مطمئن هستم دیدار با كلونی كه همه چیز آن مثل خودت است و فقط جنسیت اش فرق میكند، تجربه چندش آوری میباشد!). این داستان مهیج در اینجا ترجمه شده است.  در هر حال، بعدها حافظه او پاك شد تا دیگر خاطرات پیتر در ذهنش نباشد و حافظه جدید یك زن به او داده شد! (البته او هنوز خاطرات پیتر را در ذهن داشت!) نكته جالب دیگر این است كه او نام «جسیكا درو» را برای خود برگزید و علاوه بر لقب «زن عنکبوتی»، به عنوان «بلک ویدو» نیز در دنیای آلتمیت شناخته میشود!

 

 

18- مرد عنکبوتی در لباس ماسك پاكتی  (Bag-Man)

لباس پاكتي مرد عنكبوتي bag man

 در شماره 258 از كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" اسپایدرمن فهمید كه لباس سیاه فضایی در حقیقت یك موجود زنده است كه سعی دارد رابطه سیمبیوتیك (همزیستانه) با او برقرار كند (براي كسب اطلاعات بيشتر اين مقاله را بخوانيد). او نزد گروه "چهار شگفت انگیز"  (Fantastic Four) رفت و از آنها خواست تا این لباس را مورد بررسی قرار دهند.  در نتیجه خودش بدون لباس ماند. تا اینكه Human Torch (عضو آتشین چهار شگفت انگیز) لباس آبی رنگ  معروف این گروه را به او داد تا موقتاً بر تن كند. ولی از آنجائیكه چهار شگفت انگیز ماسك بر صورت نمیزنند، اسپایدرمن مجبور شد از یك پاكت به عنوان نقاب استفاده كند!

19- مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

از روی کفش و شلوارش حدس میزنم مرد عنکبوتی انگلیسی باشه! نام واقعی اش هست «ویلیام "بیلی" برادوک» (William Braddock)   " Billy" و عضو "سپاه کاپیتان بریتانیا" بود . درباره گذشته اش اطلاعات چندانی نداریم ولی در رویداد دنیای عنکبوتی به ارتش عنکبوتی پیوست تا با وارثان مقابله کنه. بعدش هم یه جورایی رهبر گروه Web Warriors به حساب میومد. اما در رویداد "قیامت عنکبوتی"  به طور ناگهانی و غیر منتظره به دست "وارثان" کشته شد!

20- «فلش تامپسون»  دنیای شماره  78127 (ملقب به «كاپیتان اسپایدر»)

فلش تامپسون  از   دنیای 78127 (ملقب به «كاپیتان اسپایدر»)

در این دنیا «فلش تامپسون» همكلاسی پیتر پاركر به نیروهای عنكبوتی دست یافت!  (یعنی او به جای پیتر پاركر توسط عنكبوتی رادیو اكتیو گزیده شد). او هم برای كسب پول تصمیم گرفت در مسابقات كشتی كج شركت كند ولی به صورت تصادفی حریف خود را كشت. او سپس تصمیم گرفت با انتخاب هویت «كاپیتان اسپایدر» به یاری دیگران بشتابد. نیروهای او درست مثل اسپایدرمنی بود كه در دنیای اصلی زندگی میكند. ایشون هم در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

فلش تامپسون اسپایدرمن

همانطور که در تصویر بالا دیدید، که این مردعنکبوتی را در صحنه بازخلق اون میم معروف اسپایدرمن هم مشاهده میکنیم.

 

تمام واریانت های عنکبوتی

21- مرد عنکبوتی کیهانی

همانطور که در این مقاله گفته بودم، برای مدتی محدود در کمیک های مرد عنکبوتی ، پیتر پارکر به نیروهای کیهانی موسوم به "انیگما" (the Enigma Force) دست یافت و تبدیل شد به قهرمانی بسیار نیرومند به نام «کاپیتان یونیورس». اما در دنیای دیگری از مارول به نام دنیای شماره 13، مرد عنکبوتی متفاوتی را دیدیم که برای همیشه با این نیرو پیوند خورده بود!

22- پيتر پاركر از دنياي شماره 13989

گرگ عنکبوتی

اطلاعات خاصي از او در دسترس نيست. احتمالا پيتر پاركری بوده كه يك موجود گرگ نما ميشده! در رویداد دنیای عنکبوتی بدست یکی از وارثان به نام کارن کشته شد.

گرگ عنکبوتی

عکس فوق، تصویر واضح تری از این نسخه از مردعنکبوتی را در این انیمیشن نشان میدهد.

 

 

23- کین پارکر

اولش فکر میکردیم که این مردعنکبوتی همون مردعنکبوتی سریال معروف ژاپنی اسپایدرمن که اواخر دهه 70 میلادی پخش میشد (اینجا اطلاعات خوبی ازش میتونید پیدا کنید) اما بعدا تایید شده که علیرغم آنکه مردعنکبوتی ژاپنی ظاهرش هم دیزاین شده ولی در این انیمیشن حضور ندارد و احتمالا برای قسمت بعدی کنار گذاشته شده است. بنابراین با توجه به شکل ظاهری به نظر میاد که کین پارکر باشه (همون کلون خشن پیتر پارکر که در اینجا معرفی شده است).

24- «جولیا کارپنتر» (ملقب به «زن عنکبوتی»)

 «جولیا کارپنتر» (ملقب به «زن عنکبوتی»)

در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) یك گروه مخفی دولتی كه ماموریت داشت ابرقهرمان تولید كند نزد خانمی به نام «جولیا كارپنتر» آمد و او را متقاعد كرد تا در آزمایشات آنها شركت كند. در این آزمایشات به طور تصادفی به جولیا تركیبی از زهر عنكبوت و عصاره گیاهان عجیب و غریب تزریق شد و او به نیروهایی شبیه به اسپایدرمن دست یافت و بدین ترتیب دومین زن عنكبوتی خلق شد. لازم به ذكر است كه پس از آنكه «مادام وِب» (همان پیر زنی كه در داستان های اسپایدرمن میتواند آینده را ببیند) به قتل رسید، نیروهای او به جولیا منتقل شد و او اكنون به مادام وب جدید داستانهای اسپایدرمن تبدیل شده است (ظاهرش هم اینجوری شده). البته با توجه به اینکه الان مدتیه لباس جولیا کارپنتر رو به آنیا کورازون دادن پس شاید ایشون آنیا کورازون باشن.

در ضمن، همانطور که در بالا دیدید، جولیا کارپنتر را با وضوح بیشتر در هنگامی که میگل اهارا داره درباره ی حوادث سرنوشت ساز توضیح میده هم مشاهده کردیم.

25- عقرب در دنیای آلتمیت مارول (Ultimate Marvel)

 در کمیک های Ultimate Spider-man شاهد اقتباسی از روی داستان "سرگذشت کلون" بودیم که در اینجا به طور کامل ترجمه شده و خیلی هم فرق داشت و در واقع به جای شغال این دکتر اختاپوس و دکتر کانرز بودند که پشت قضیه ساختن کلون بودند. داستان از شماره 97 Ultimate Spider-Man شروع شد (سال 2006) و در آن شاهد کلون های متنوعی از روی پیتر بودیم.

همچنین این عنکبوتی را در صحنه ی دیگری از این انیمیشن و در انجمن عنکبوتی میبینیم که در ماشین عنکبوتی نشسته است.

 

اسپایدرمن های مختلف

26- مردعنکبوتی دنیای دورمامو (Dormammu-Verse)

مردعنکبوتی دنیای دورمامو (Dormammu-Verse)

به نظر میرسه این مردعنکبوتی همونی باشه که در بازی Spider-Man unlimited دیدیم که توسط دورماموی خبیث خلق شده و البته قبلا هم همانطور که در این مقاله گفته بودیم در دنیای کمیک و در دنیای شماره ۵۱۱۳ او را دیده بودیم!

 

اسپایدرمن جهان های دیگر

27- مردعنکبوتی در لباس زرهی شماره 1 (Spider-Armor MK I)

مردعنکبوتی در لباس زرهی

اسپایدرمن این  لباس زرهی را در تنها در شماره 100 از كمیك Web of Spider-Man   بر تن نمود. او این لباس را درست كرد تا به كمك آن بر شخصیت های خبیثی به نام New Enforcers پیروز شود. لباس زرهی  به خوبی به او كمك كرد تا در مقابل حملات و اشعه های شلیك شده توسط  آنها از خود محافظت كند.

28- مردعنکبوتی دیجیتالی (Digital Spider-Man)

این واریانت از مردعنکبوتی را در رویداد "قیامت عنکبوتی" دیدیم که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است.

 

مردعنکبوتی دنیاهای دیگر

29-  اسپایدرمن دنیای شماره 8101 (ملقب به Spider-Monkey)

 «اسپایدر میمون» (Spider-Moneky)

این اسپایدرمن در دنیای میمون ها زندگی میکرد و به همين دلیل  «اسپایدر میمون» (Spider-Monkey) نام دارد! او در مقایسه با اسپایدرمن اصلی بی تجربه و مغرور تر بود و دغدغه های زیادی نداشت! او مشكلی هم با كشتن شخصیت های  خبیث نداشت و شعارش این بود: "اگر شخصیت های خبیث نمیخواهند اصلاح شوند پس باید بمیرند"! به طور مثال او با دستان خودش «دكتر اكتاویویس» را كشت!

30- پیتر پاركر دنیای شماره 9997

پیتر پاركر دنیای 9977

پیتر پاركر در این دنیا با مری جین ازدواج كرده و یك دختر به نام «می» دارد. البته مری جین مدتها پیش به خاطر ابتلا به سرطان مرده است. اسپایدرمن بازنشسته شده و در اداره پلیس مشغول خدمت است. ضمناً هویت مخفی او  برای مردم شهر آشكار شده و همه میدانند كه او پیتر پاركر است.

31- اسپایدر مکانیک (Spider-Mechanic)

اسپایدر مکانیک (Spider-Mechanic)

به نظرم میاد این مردعنکبوتی لباسی بر تن داره که سال 2020 در شماره 9 از کمیک Marvel Action: Avengers دیدیم. در اون داستان گروه خبیث A.I.M برای مدتی کوتاهی او را شستشوی مغزی داد.

32- وایت ویدو (White Widow)

وایت ویدو

یک خانم عنکبوتی از دنیای شماره 23233 که از قدرت های خودش مثل ترشح سم عنکبوتی به عنوان یک ابرقهرمان استفاده میکنه.

 

اسپایدرمن جهان های دیگر

33- مردعنکبوتی غیرممکن (Impossible Spider-Man)

مردعنکبوتی غیرممکن (Impossible Spider-Man)

رنگ و ظاهر این مردعنکبوتی شبیه به نسخه ای هستش که یکی از دشمنان چهارشگفت انگیز در شماره 104 از کمیک What If خلق کرد.

34- اسكارلت اسپایدر (Scarlet Spider)

لباس اسكارلت اسپايدر

«بن رایلی» (Ben Reilly)، يكي از كلون یا نسخه هاي شبیه سازی شده از روي پیتر پاركر بود (یعنی انساني بود كه در آزمايشگاه به وجود آمده بود و  از نظر ظاهر و نیروهای فوق بشری درست به پیتر پاكر/اسپایدرمن شباهت داشت). او هم میخواست مثل اسپایدرمن یك ابرقهرمان باشد و به همین دلیل لباسی برای خودش درست كرد كه شبیه لباس اسپایدرمن باشد ولی در عین حال با آن تفاوت هایی هم داشته باشد.

35- وِب من (Web-Man)

وبمن webman

در دنیای شماره 57780، دکتر دووم با استفاده از ماشین "دوقلو ساز" (Twin Machine) خودش یک نسخه خبیث از مردعنکبوتی ساخت که ویژگی های معکوس مردعنکبوتی را با خود داشت! دووم نامش را Web-Man گذاشت و بهش دستور داد مردعنکبوتی را دستگیر کند. مردعنکبوتی اما تونست اونو شکست بده چون برخلاف مردعنکبوتی، بسیار احمق بود! در نتیجه او دست خالی نزد دکتر دووم برگشت. دکتر دووم تصمیم گرفت یک کپی دیگر بسازد ولی مردعنکبوتی دستگاهش را خراب و او را دستگیر کرد.

36- مردعنکبوتی سریال کارتونی Spider-Man Unlimited 

 اینم از مردعنکبوتی سریال ضعیف مردعنکبوتی در دهه 90 میلادی یعنی Spider-Man Unlimited که در این مقاله راجع بهش توضیحات کافی داده شده است.

 

اسپایدرمن ابعاد دیگر

37- مردعنکبوتی در لباس آهنی (Iron Spider)

iron spider armor لباس ایرون اسپایدر
در جریان داستان معروف "جنگ داخلی"  (Civil War)، اسپایدرمن ابتدا طرفدار  «تونی استارک» یا همان «مرد آهنی» (Iron Man)  بود و اعتقاد داشت که ابرقهرمانان باید تحت نظر دولت کار کنند. این لباس آهنی نیز شخصاً از سوی مرد آهنی به پیتر پارکر داده شد و تفاوت های اساسی با لباس کلاسیک اسپایدرمن داشت زیرا بازوهای مکانیکی عنکبوت مانند، قابلیت گلایدینگ، اسکنرهای داخلی، تقویت کننده ای صوتی و بصری، قابلیت مخفی کاری و  رادار گریزی و ... داشت.

38- مردعنکبوتی لباس عایق بندی شده

لباس عايقي مرد عنكبوتي

اسپایدرمن در شماره 425 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" مجبور شد برای شكست دادن «الكترو» لباسش را عایق كاری كند زیرا الكترو بسیار قوی تر شده بود و اشعه های الكتریكی نیرومندی از خودش تولید میكرد. این لباس بسیار شبیه لباسی است كه او پیشتر در شماره 66 كمیك Spectacular Spider-Man بر تن كرده بود. در آن شماره نیز اسپایدرمن برای مقابله با الكترو لباسش را با یك تشك بادی لاستیكی (!) عایق كاری كرده بود.

ضمنا این لباس در بازی اسپایدرمن PS4 هم بود.

 

زن عنکبوتی سیاه

39- جسیکا درو (ملقب به زن عنکبوتی)

خب، حتما طرفداران مردعنکبوتی میدونند که در دنیای کمیک بوک، جسیکا درو یک خانم سفیدپوست هستش که قدرت های عنکبوتی داره (اینجا به طور کامل او را معرفی کرده ایم).

زن عنکبوتی جسیکا درو

اما در این انیمیشن با نسخه دیگری از این شخصیت مواجه هستیم که از دنیایی موازی است و سیاه پوسته (!) و از همکاران گوئن عنکبوتی در انجمن عنکبوتی به حساب میاد و  با میگل اهارا سمپاتی داره. در انیمیشن گفته میشه و خودمون هم به وضوح مشاهده میکنیم (!) که بارداره (جسیکا دروی دنیای اصلی هم مدتی باردار بود و الان صاحب یک پسربچه هستش). در هر حال این جسیکا درو قراره نقش مهمی در داستان قسمت دوم داشته باشه و از شخصیت های اصلیه.

 

مردعنکبوتی دنیاهای دیگر

40- پویزن اسپایدرمن از دنیای شماره 17952

پویزن اسپایدرمن از دنیای شماره 17952

این مردعنکبوتی به نظر میاد همونی باشه که در رویداد "دنیای ونومی" (اینجا ترجمه شده) دیدیمش و از نسل پویزن هاست که با سیمبیوت ها در جنگ هستند (درباره ارتباط میان سیمبیوت ها و پویزن ها، این مقاله را بخوانید).

 

میگویل اهارا

41- میگل اهارا ملقب به مردعنکبوتی 2099

این و حالا میرسیم به کسی که شاید مهم ترین عنکبوتی قسمت دوم بعد از خود مایلز مورالز باشه یعنی «میگل اهارا» ملقب به مردعنکبوتی 2099 (کمیک هاش رو اینجا میتونید به زبان  فارسی بخونید) همانطور که اسمش نشون میده ایشون مربوط به آینده دور میشه و در نسخه ی آینده نیویورک زندگی میکنه. دوست ندارم زیادی سرتون رو درد بیارم چون میتونید با مراجعه به این مقاله از سر تا پیاز این شخصیت رو در بیارید. او در صحنه پس از تیتراژ قسمت اول دیده شد و این وعده به ما داده شد که قراره تو قسمت دوم باشه (عکسش اینجاست). در تیزری که سال قبل از این انیمیشن پخش شد هم حضور داشت و دیدیم که داره با مایلز زد و خورد میکنه (عکسش اینجاست). اسکار ایزاک بازیگر مطرح سینما جای او صحبت میکنه که این اواخر حسابی با حضور در نقش «مون نایت» خوش درخشیده. خودش گفته تنها به این شرط در این کار حاضر شده که شخصیتش خسته کننده نباشه (او همچنین اظهار داشت که مرد عنکبوتی 2099 برخلاف دیگر مردان عنکبوتی اهل جوک گفتن نیست و بسیار جدیه!) کریس میلر و فیل لرد هم بهش اطمینان داده اند که میگل اوهارا از شخصیت های بسیار جذاب و پیچیده داستان است.

اسپایدرمن 2099

در داستان، میگل یک "انجمن عنکبوتی" در دنیای آینده نگرانه ی خودش به راه انداخته و کلی عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آورده بود تا با اختلالات میان بعدی روبرو بشه و اونا رو حل کنه. خودش میگه که یک بار بدجوری چوب این اختلال رو خورده (رفته بوده دنیایی که میگل اهاراش توش به قتل رسیده بود و خودشو جایگزینش کرد تا صاحب خانواده بشه ولی این کارش سبب شد تا یک اختلال کَنون یا Canon به وجود بیاد و اون دنیا نابود بشه). این واقعه قراره در دنیای مردعنکبوتی هندی هم رخ بده و پدر عشق مردعنکبوتی هندی کشته بشه ولی مایلز مورالز با دخالت خودش باعث بروز یک اختلال بزرگ میشه. بزودی هم یک اتفاق کَنونی قراره در دنیای مایلز رخ بده: کشته شدن پدر مایلز بدست اسپات! پس میگل قصد داره مایلز رو تو مقر خودشون زندانی کنه تا نره و پدرش رو نجات بده و اینجوری دنیاش نجات پیدا کنه! ولی مایلز فرار میکنه و میگل هم دستور میده عنکبوتی ها به تعقیبش بپردازند و دستگیرش کنند. خودش هم به شدت با مایلز درگیر میشه و ...

میگل اوهارا

آخرش هم میبینیم که میگل و برخی دیگر از عنکبوتی ها به دنیای مایلز رفته اند تا دستگیرش کنند و باید صبر کنیم و ببینیم در قسمت بعدی چه اتفاقی میفتد.

 

42- گوئن عنکبوتی

گوئن اسپایدر در میان دنیای عنکبوتی

در این مقاله شخصیت «گوئن عنکبوتی» را به عنوان یکی از برترین و برجسته ترین کاراکترهایی که در 10 سال اخیر در داستان های مارول خلق شده معرفی کردیم. او نسخه ی به قدرت فوق بشری دست یافته معشوقه ی مرحوم مردعنکبوتی در دنیای کمیک یعنی گوئن استیسی است که مربوط به دنیای شماره 65 مارول میشود.

گوئن اسپایدر

میتونید در اینجا به طور کامل با گوئن عنکبوتی آشنا شوید و در اینجا و اینجا کمیک هایش را به زبان فارسی بخوانید.

قطعا بهترین و مهم ترین حضور شخصیت گوئن عنکبوتی در خارج از دنیای کمیک برمیگردد به انیمیشن سینمایی تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" که در آن «هیلی استاینفلد» (Hailee Steinfeld) ، جوان با استعداد هالیوود که نقش اصلی فیلم "بامبلبی" رو بازی کرده، جای گوئن عنکبوتی حرف میزد.گوئن عنکبوتی در این انیمیشن یکی از شخصیت های اصلی بود که پس از اون حادثه از دنیای خودش به دنیای مایلز مورالز برده شد (او در همان کالجی که مایلز درس میخواند مشغول به فعالیت شد) و به همراه دیگر عنکبوتی ها نقش عمده ای در تبدیل شدن مایلز مورالز به یک قهرمان ایفا کرد. ضمن اینکه درست مثل دنیای کمیک به نظر میرسید نوعی رابطه رومانتیک هم بین او و مایلز ایجاد شده بود. و اما در قسمت دوم این انیمیشن تحت عنوان Across from Spider-verse شاهد هستیم که گوئن عنکبوتی همچنان یکی از شخصیت های اصلی است.

ما با دنیای او آشنا میشویم و همچنین با مشکلاتی که با پدرش دارد. او به "انجمن عنکبوتی" به ریاست میگل اهارا پیوسته که وظیفه داره به ناهنجاری های میان بعدی رسیدگی کند و سپس به دنیای مایلز مورالز میره. در نهایت اتفاقاتی میفته که میفهمیم که قراره پدر مایلز کشته بشه و اگر جلوی این اتفاق گرفته بشه ممکنه دنیای مایلز از بین بره و به همین دلیل میگل سعی داره مایلز را در مقر "انجمن عنکبوتی" زندانی کنه. ولی او موفق به فرار میشه و در پایان میبینیم که گوئن برای کمک به او گروهی از عنکبوتی های شورشی را تشکیل داده است.

 

43- پیتر بی. پارکر

در قسمت دوم شاهد بازگشت مرشد و راهنمای مایلز مورالز در قسمت اول یعنی «پیتر بی. پارکر» هستیم که صاحب بچه شده و با مری جین هم آشتی کرده. او از اعضای اصلی انجمن عنکبوتی هستش و از اتفاق سرنوشت ساز دنیای مایلز خبر داشته اما تا به حال بهش چیزی نگفته اما رفته رفته طرف مایلز رو میگیره و در انتها تصمیم میگیره به گوئن عنکبوتی و افرادش ملحق بشه تا به یاری مایلز بشتابه.

 

44- مِی دِی پارکر

می دی پارکر

ای جان! دختر بانمک آقای «پیتر بی. پارکر» که با خودش به انجمن عنکبوتی آورده و تاسف هم میخوره که چرا براش وب شوتر درست کرده چون مدام ورجه ورجه میکنه! علاوه بر اینکه کلی صحنه باحال با حضور این خانوم کوچولو خلق مبشه ولی اسمش هم بسیار مهمه: «می دی» (Mayday)! چون علاقمندان به دنیای کمیک میدونند که پیتر و مری جین صاحب بچه ای شدند که گفته شد در بدو تولد توسط نورمن آزبورن سر به نیست شده (این مقاله را بخوانید) ولی بعدش در سری تحسین شده و پرطرفدار "دختر عنکبوتی" معلوم شد در دنیا MC2 زنده است و جانشین پدرش شده تا با جرم و جنایت مبارزه کنه!

 

45- مردعنکبوتی هندی

مردعنکبوتی هندی (پاویتر پرابهاکار) در این انیمیشن حضور داره و «کاران سونی» به جایش حرف میزنه (میتونید در این مقاله با این شخصیت به طور کامل آشنا بشید). او یکی از شخصیت های اصلی در این اثر است و دنیای او هم از دنیاهایی هستش که در فیلم بهش پرداخته میشه. او ابتدا یکی از اعضای "انجمن عنکبوتی" به رهبری «میگل اهارا» به حساب میاد. دنیای مردعنکبوتی هندی (زمین شماره 50101) باحاله و پاویتر هم یک واریانت باحال از اسپایدرمنه. ما در طول داستان مشاهده میکنیم که اسپات و مایلز مورالز به این دنیا میروند. سپس اسپات به مرکز "الکمکس" میره و قدرت هایش را افزایش میده و باعث میشه حادثه ای پیش بیاد که در آن جان دوست دختر پاویتر (که یک سروان پلیس است) به خطر بیفته. این یک اتفاق Canon است و باید حتما رخ میداد ولی با دخالت مایلز از آن پیشگیری میشه. بعدش میبینیم که افرادی از انجمن عنکبوتی اومدن تا از نابودی و فروپاشی آن جلوگیری کنند. در نهایت هم میبینیم که او به سمت مایلز و گروهی که گوئن عنکبوتی برای کمک به او تشکیل داده بود میره.

 

46- اسپایدر پانک (Spider-Punk)

اسپایدر پانک

اسپایدر پانک با نام واقعی «هوبی براون» یکی از شخصیت های اصلی در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هستش و به جایش هنرپیشه ی معروف، «دنیل کالویا»، حرف میزد! شما میتونید در این مقاله با تاریخچه ی او در دنیای کمیک آشنا بشید و در اینجا هم اولین حضور او در دنیای کمیک رو با ترجمه ی فارسی بخونید. او ابتدا به عنوان یکی از اعضای "انجمن عنکبوتی" میگل اهارا (مردعنکبوتی 2099) به تصویر کشیده میشه. انگلیسی تبار است و با لهجه کاکنی (Cockney) حرف میزند (کاکنی لهجه و گویش انگلیسی است که عمدتاً در لندن و اطراف آن صحبت می‌شود، به ویژه در طبقه کارگر و طبقه متوسط رو به پایین). او یکی از ستارگان این انیمیشن است و میبینیم که در نهایت به سمت مایلز میره و به گروهی که گوئن عنکبوتی برای کمک به او تشکیل داد، ملحق میشه.

 

47- اسپایدر بایت (Spider-Byte)

اسپایدر بایت (Spider-Byte)

یکی از شخصیت های عنکبوتی نسبتا مهم این انیمیشن «اسپایدر بایت» نام دارد که از تکنسین های انجمن عنکبوتی است و دیدیم که به نوعی با مایلز همذات پنداری میکند و حتی بهش کمک میکنه تا از آنجا فرار کنه. نام واقعی اسپایدر بایت در دنیای کمیک، «مارگو کِس» (Margo Kess) است و مربوط به دنیایی موازی به نام دنیای شماره 22191 میشود.

اسپایدر بایت (Spider-Byte)

در این دنیا مردم اکثر اوقات خود را به صورت اواتار در فضای مجازی سپری میکنند. مارگو هم تصمیم گرفت در قالب یک وجلنتی نقابدار ملقب به «اسپایدر – بایت» کمک کند تا جنایت های مجازی متوقف شوند. (شما میتونید داستانش را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید). او همچنین در رویداد "قیامت عنکبوتی" به استخدام ارتش عنکبوتی درآمد تا با "وارثان" مبارزه کند. در ضمن، اسپایدر بایت در انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" هم از شخصیت های مهم داستان بود که در "انجمن عنکبوتی" میگل اُهارا خدمت میکرد و به مایلز مورالز کمک کرد و در نهایت در انتهای فیلم به جمع عنکبوتی های گروه گوئن عنکبوتی پیوست.

 

48 و 49- توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

در سکانسی که میگل اهارا و دیگران به مایلز در مقر "انجمن عنکبوتی" درباره رخدادهای ثابت و مهم (Canon Events) توضیح میدن، میرسیم به مرگ "سروان استیسی" (پدر گوئن استیسی) و صحنه ی مرگ جورج استیسی از فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز" به نمایش در میاد و اندرو گارفیلد را مشاهده میکنیم:

کارتون - اندرو گارفیلد

همچنین وقتی درباره مرگ عمو بن صحبت میکنند هم میشه توبی مگوآیر را دید:

توبی مگوایر - کارتون مایلز مورالز

حضور افتخاری این دو بزرگوار در هر اثری از مردعنکبوتی یک اتفاق بسیار هیجان انگیز به حساب میاد ولی راستش رو بخواهید از وقتی اونجوری معرکه تو شاهکاری به نام "راهی به خانه نیست" حضور یافتند دیگه یه کمی برامون عادی شده! ضمن اینکه هیچ حرف یا حرکت جدیدی ازشون دیده نمیشه و همون صحنه های قدیمی رو بکار بردن. به همین دلیل رتبه شون در این مقاله چندان بالا نمیتونه باشه.

 

50- هفت تیر کش عنکبوتی

هفت تیر کش عنکبوتی

حضور این واریانت از مردعنکبوتی بسیار جالب بود و مطمئن هستیم هر کی برای اولین بار این شخصیت رو دیده حسابی باهاش حال کرده! مخصوصا اینکه اسبش هم مثل خودش ماسک عنکبوتی داره و از تفنگش تار شلیک میکنه!!! اما ما علاقمندان به کمیک های مردعنکبوتی میدونیم که ایشون اولین بار در شماره 1 از کمیک "ارتش عنکبوتی" خلق شد که اینجا ترجمه شده.

کابوی عنکبوتی

در رویداد دنیای عنکبوتی مایلز مورالز هم حضور داشت که اونم اینجا ترجمه شده است. اگه یادتون باشه اسمش هست «پاتریک اهارا» (Patrick O'Hara) که در غرب وحشی زندگی میکرد که یک روز «مایکل موربیوس» اکسیری بهش میفروشه که میگه از یک کاهن سرخ پوست گرفته . بعد یک عنکبوت رادیواکتیو به این اکسیر آغشته میشه و پاتریک و اسبش «ویلو» رو نیش میزنه و تبدیل به قهرمانان عنکبوتی میشن!

 

51- اسپایدر رِکس

اسپایدر رِکس

وقتی که مایلز داشت از دست دیگر عنکبوتی ها در مقر "انجمن عنکبوتی" فرار میکرد با یک گربه عنکبوتی که از دهنش تار میزد روبرو شد و اونقدر تعجب کرد که با خودش گفت: "یعنی اوضاع میتونه از این هم عجیب تر بشه؟!". و بلافاصله فهمید که بله میشه چون با یک دایناسور عنکبوتی مواجه شد! اگر از بازدید کننده های سایت ما باشید پس خبر دارید که این دایناسور عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 66 مارول میشود و به «اسپایدر رِکس» (Spider-Rex) معروف است!!!

دایناسور عنکبوتی

این شخصیت اخیرا و در شماره 1 از سری جدید کمیک بوک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" خلق شد که در اینجا ترجمه شده است. اسم واقعی اش «پِتِر پِتارکر» (Pter Ptarker) بود یک پتروداکتیل (دایناسور بالدار) بود که از سوی یک دایناسور تی رکس به نام «نورماسوروس آزبورنوس» مورد تعقیب قرار میگرفت ولی برخورد یک شهاب سنگ عنکبوتی باعث شد جای آنها عوض بشه! یعنی پتارکر بشه یک تی رکس و نورماسوروس هم یک پتروداکتیل! خلاصه اینکه پتر پتارکر با قدرت های جدیدش خوش بود و داشت با نورماسوروس مبارزه میکرد که با بی دقتی خودش باعث لِه شدن چند دایناسور بی گناه شد و این طوری بود که مسئولیت پذیری یاد گرفت!

 

52- بن رایلی

بن رایلی 94

کلون معروف اسپایدرمن یعنی «بن رایلی» معروف به «اسکارلت اسپایدر» در این انیمیشن حضور داره و چند تا دیالوگ خفن هم میگه! (او از یاران «میگل اهارا» هستش و به تعقیب مایلز مورالز میپردازه). لباسش هم دقیقا از دنیای کمیک گرفته شده. خودتون ببینید:

در این انیمیشن گفته میشه که از دنیای شماره 94 اومده. در دنیای کمیک، دنیای شماره 94 جایی بود که در آن بن رایلی برخلاف دنیای اصلی بدست «گرین گابلین» کشته نشد و کاملا جایگزین پیتر پارکر در نقش اسپایدرمن شد. در هر حال، در این انیمیشن کمدین معروف آقای «اندی سَمبرگ» (Andy Samberg) به جای بن رایلی صحبت میکنه. (سمبرگ در سال 2001 میلادی گروه سه‌نفرهٔ طنز "د لنلی آیلند" را پایه‌گذاری کرد و از سال 2005 تا 2012 در برنامهٔ تلویزیونی پخش زنده شنبه شب به عنوان مجری حضور یافت و برای آن برندهٔ جوایزی از جمله "گلدن گلوب" و "امی" شده‌است. او همچنین بخاطر بازی در نقش جیک پرالتا در سریال بروکلین ناین ناین شناخته می‌شود). نکته بسیار جالب درباره این بن رایلی اینه که جوری حرف میزنه و رفتار میکنه که هجویه ای باشه بر شخصیت های خفن دهه 90 میلادی! یعنی صداش رو کلفت میکنه و مدام با خودش دیالوگ ها درونی داره. ظاهر و هیکل عضلانی اغراق شده ای نیز داره تا به خوبی نماینده شخصیت های کمیک بوکی اون دهه باشه!

 

53- مردعنکبوتی لگویی

مردعنکبوتی لگویی

مردعنکبوتی دنیای لگویی (دنیای شماره 13122) را ابتدا در قالب پیتر پارکر و در دفتر روزنامه ی "دیلی بیوگل" میبینیم و سپس مشاهده میکنیم که به حالت مردعنکبوتی در میاد و به میگل درباره اسپات گزارش میده.

پرستون موتانگا» (Preston Mutanga)

شاید براتون جالب باشه که بدونید سکانس مردعنکبوتی لگویی بدست یک پسر بچه 14 ساله با استعداد به نام «پرستون موتانگا» (Preston Mutanga) که در یوتیوب کانال داره ساخته شده!

 

54- مردعنکبوتی خارق العاده (Spectacular Spider-Man)

مردعنکبوتی خارق العاده

لابد شما خوب میدانید که انیمیشن جذاب و تماشایی "مردعنکبوتی خارق العاده" توسط خود سونی در سال 2008 تولید شد و خیلی ها اون رو نه تنها بهترین نسخه انیمیشن از مردعنکبوتی بلکه بهترین انیمیشن ابرقهرمانی/کمیک بوکی تاریخ تلویزیون میدانند (این مقاله را بخوانید).

اما متاسفانه این سریال شگفت انگیز قربانی توافقات پشت پرده بین سونی و دیزنی شد (دیزنی میخواست رایت انیمیشن مردعنکبوتی را داشته باشد) و بدین ترتیب تنها پس از 26 قسمت کنسل شد تا دیزنی بتونه سریال کارتونی خاص خودش رو از اسپایدرمن بسازه! بنابراین بسیار برای هواداران این مجموعه جای خوشحالیه که پس از سالها میتونند او را دوباره ببینند (میتونید در اینجا این سریال رو با دوبله فارسی دانلود کنید). البته این مردعنکبوتی حضور کوتاهی داره و یک جمله بیشتر هم نمیگه (با صداپیشگی جناب «جاش کیتون») و سعی میکنه مایلز رو متقاعد کنه به حرف میگل گوش بده. همچنین به نظر میرسه «سروان استیسی» دنیای او کشته شده باشه.

 

55- مردعنکبوتی انیمیشن 1967

مردعنکبوتی کارتون 1967

وقتی مایلز مورالز داره از دست عنکبوتی ها تو مقر "انجمن عنکبوتی" فرار میکنه ناگهان سر و کله ی مردعنکبوتی از اولین انیمیشن  تلویزیونی ش (سال 1967 ساخته شد) پیدا میشه و یه لحظه ی خیلی باحال خلق میکنه! او دقیقا ژست معروف خودش رو داره و دقیقا حالت انیمیشن های دو بعدی و سنتی را در ذهن مخاطب تداعی میکنه و درست مثل اون انیمیشن که خیلی ساکن و ثابت (!) میاد سمت مایلز مورالز تا بهش مشت بزنه ولی همونطور که میشه حدس زد هیچ غلطی نمیتونه بکنه!!!

 

56- خودروی عنکبوتی (Spider-Mobile)

خودروی عنکبوتی (Spider-Mobile)

در انجمن عنکبوتی یک خودروی عنکبوتی میبینیم که همون اسپایدر موبیل هستش و نام واقعی ای او هم «پیتر پارک دِ کار» است!

خودروی عنکبوتی (Spider-Mobile)

در این مقاله او را معرفی کرده ایم.

  

57- مردعنکبوتی بستنی یخی (Popsicle Spider-Man)

مردعنکبوتی بستنی یخی (Popsicle Spider-Man)

یک کامئوی بامزه از مردعنکبوتی بستنی یخی که در قسمت اول هم بهش اشاره شد.

بستنی مردعنکبوتی

(مورد شماره 77 از این مقاله را بخوانید).

 

58- عنکبوتی انگلیسی دنیای شماره 835

- عنکبوتی انگلیسی دنیای شماره 835

این شخصیت اُریجینال است. یعنی مختص این انیمیشن خلق شده و یک زن عنکبوتی مسلمان است که عضو انجمن عنکبوتیِ میگل اهارا هم هست. اسم واقعی اش هست «ملاله وینزور» (Malala Windsor) و گفته میشه ترکیبی است از خانم «ملاله یوسف‌زَی» (فعال حقوق بشر و حقوق کودکان اهل پاکستان که در اکتبر 2012 توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد) و "دودمان وینزر" (House of Windsor) که یک دودمان سلطنتی در بریتانیا و قلمروی مشترک‌المنافع است. البته یادمون نره که ما در دنیای کمیک هم اخیرا یک خانم عنکبوتی مسلمان داشتیم به نام «زارینا زاهاری» (Zarina Zahari) که او هم با لقب "عنکبوتی انگلیسی" شناخته میشود:

زارینا زاهاری

شما میتونید در این مقاله باهاش آشنا بشید.

 

59- مردعنکبوتی Last Stand (آینده ی تاریک)

مردعنکبوتی Last Stand (آینده ی تاریک)

در انیمیشن این مردعنکبوتی را مربوط به دنیای موازی شماره 312500 ذکر میکنند و داره ماشین عنکبوتی را رانندگی میکنه. در دنیای کمیک هم این شخصیت را داریم. یعنی در یک آینده احتمالی ما دیدیم که اسپایدرمن وارد مسیر تاریکی شده است. این آینده اولین بار در شماره 58 از سری دوم کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیده شد (که اینجا ترجمه شده است).

ما دیدیم که این مرد عنکبوتی دشمنان خودش را کشته است و یک شخصیت خشن که با کشتن خلافکاران عدالت را اجرا میکنه (vigilante) شده است. یعنی در واقع به قهرمانی مثل «پانیشر» بدل گشته بود. او در نهایت در حالی که بر سر قبر عزیزان خودش بود در حمله پلیس کشته شد. میتونید در این مقاله اطلاعات خوبی درباره ش بدست بیاورید.

 

60- گربه عنکبوتی (Spider-Cat)

 گربه عنکبوتی (Spider-Cat)

موقع فرار مایلز از انجمن عنکبوتی، این عنکبوتی جالب را میبینیم که به مایلز حمله میکنه و از دهانش بهش تار میندازه. جالبه که در دنیای کمیک هم یک نسخه از مایلز مورالز هست که گربه است!

گربه ی عنکبوتی

یعنی چندی پیش و همانطور که در این مقاله گفتیم، در یکی از کمیک بوک های Annual از مایلز مورالز دنیای عجیبی را دیدیم که شماره اش مشخص نشده و در آن با این نسخه گربه ای از مایلز مورالز آشنا شدیم که ادعا میکنه همراه با خوک عنکبوتی و هاوارد اردکه در  رویداد "غرش مخفی" (Secret Roar) شرکت داشته! این رو هم میدونیم  که سلستیال ها به دلیل عدم رضایت از دنیای او نابودش کردند!

 

61- سان اسپایدر (Sun-Spider)

- سان اسپایدر (Sun-Spider)

یکی از عنکبوتی هایی که از مایلز رو تعقیب میکنه، «سان اسپایدر» هستش که از دنیای کمیک گرفته شده. 

سان اسپایدر (Sun-Spider)

نام واقعی ش هست «شارلوت وبر» (Charlotte Webber) از دنیای شماره 20023 را میتوان اولین قهرمان عنکبوتی دارای معلولیت جسمی مارول دانست. او دچار سندروم "نشانگان اهلرز-دنلوس" هستش و مجبوره روی ویلچر بنشینه و با عصا راه بره (این سندروم گروهی از اختلالات ارثی نادر و ناهمگون بافت همبند را شامل میشود که در آن نقائص ژنتیکی موجب بروز مشکلاتی در تولید، ساختمان یا پروسس کلاژن می‌شود. این اختلالات با افزایش محدودهٔ حرکات مفصل، شکنندگی و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست مشخص می‌شود). او میتونه از طریق عصای خودش تار شلیک کنه! شما میتونید داستانش رو در اینجا با ترجمه فارسی بخونید. او نیز از سوی مادام وب استخدام شد تا در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" با شاثرا و ارتش زنبوری او مبارزه کنند. همچنین به نظر میاد که تمایلات همجنسگرایانه داشته باشه.

 

62- مترو اسپایدر (Metro Spider)

- مترو اسپایدر (Metro Spider)

«لیلاند تایلر وین» که به‌طور حرفه‌ای با نام Metro Boomin یا، غیررسمی، Metro شناخته می‌شود، یک تهیه‌کننده، مجری ضبط و دی‌جی آمریکایی است. او به دلیل سبک تولید تاریک و تأثیر آن بر هیپ هاپ و تراپ مدرن شناخته شده ‌و در تولید ساندترک این انیمیشن همکاری داشته است. ایشون به جای این عنکبوتی که مایلز باهاش مواجه میشه صحبت کرده (همونی که به مایلز میگه "جایی برای فرار نیست" ولی مایلز بلافاصله بعدش فرار میکنه و مجبور میشه حرف خودش رو پس بگیره!". این طراحی هم از این شخصیت در اینترنت منتشر شده:

 

63- عنکبوت سایبورگ (Cyborg Spider)

عنکبوت سایبورگ (Cyborg Spider)

این عنکبوتی ظاهرا قرار بوده نقش بیشتری در انیمیشن داشته باشه ولی نمیدونیم چرا نقشش تا حد یک کامئو تقلیل پیدا کرده!

زن عنکبوتی سایبورگی

اسباب بازی و اکشن فیگور ازش زیاد ساخته شده و طبق اطلاعات مندرج روی آنها یک زن عنکبوتی هستش ولی اطلاعات دیگری ازش موجود نیست.

 

64- اسپایدر کانادا (Spider-Canada)

اسپایدر کانادا (Spider-Canada)

یک خانم عنکبوتی اهل کانادا که یک چوب هاکی بر دست داره!

 

65- مردعنکبوتی چیبی (Chibbi Spider-Man)

مردعنکبوتی چیبی (Chibbi Spider-Man)

"چیبی" واژه‌ای در زبان عامیانه ژاپنی به معنی فرد کوتاه قد یا بچه کوچک است. این واژه معمولاً برای ترسیم و توصیف انسان‌ها (اغلب در سنین پایین) و حیوانات به شکلی زیبا و بانمک به کار برده می‌شود. از این سبک در ترسیم شخصیت‌های مانگا و انیمه که در آن تغییرات اغراق‌آمیز زیادی در شکل ظاهری و تناسب طبیعی آن‌ها، اغلب با سری بزرگ و به شدت جذاب اعمال می‌شود. این نسخه از مردعنکبوتی هم از این سبک الهام گرفته.

 

66- مردعنکبوتی لباس زرهی شماره 3 (Spider-Armor MK III)

 مردعنکبوتی لباس زرهی شماره 3 (Spider-Armor MK III)

این مردعنکبوتی لباس زرهی شماره 3 از اسپایدرمن را بر تن داره. این لباس به نام لباس پایان کره زمین (Ends of Earth) هم معروف است چون چند سال پیش داستانی مهم به همین نام در کمیک های اسپایدرمن به چاپ رسید که در آن «دکتر اختاپوس» که چیزی به پایان عمرش نمانده بود، با تشکیل مجدد گروه «شش خبیث» (Sinister Six) تصمیم گرفت کره زمین را نابود کند!

اسپایدرمن این لباس را با قطعات و تکه های خاصی ساخت تا بتواند در مقابل دکتر اختاپوس و اعضای گروه شش خبیث مقاومت کند. میتونید در این مقاله راجع بهش اطلاعات خوبی بدست بیارید.

 

67- مردعنکبوتی درمان گر (Spider-Therapist)

67- مردعنکبوتی درمان گر (Spider-Therapist)

در صحنه ای خنده دار شاهد هستیم که هنگام تعقیب و گریز بین مایلز و عنکبوتی ها، یک مردعنکبوتی نزد یک درمان گرِ روانپزشک عنکبوتی رفته و داره باهاش مشاوره میکنه. اون روانپزشکه «ازیکیل سیمز» نام داره و از شخصیت های فرعی مهم مردعنکبوتیه که در اینجا معرفی شده است. البته راستش رو بخواهید در دنیای کمیک یادمون نمیاد ایشون در زمینه ی روانپرشکی تخصصی داشته باشه! در هر حال کل مطبش در این صحنه به فنا میره!

 

68- مكس بورن از دنیای شماره 9500 (ملقب به «اسپایدرمن سال 2211»)

مكس بورن از دنیای شماره 9500 (ملقب به «اسپایدرمن سال 2211»)

این اسپایدرمن هم متعلق به آینده دور است و «مكس بورن» (Max Borne) نام دارد. او اولین بار در كمیك Spider-Man 2099 Meets Spider-Man (که اینجا ترجمه شده) دیده شد و در آن به كمك پیتر پاركر و میگل اوهارا آمد تا "هاب گابلین سال 2211"  را شكست دهند!

بعدها معلوم شد كه "هاب گابلین 2211" در واقع همان دختر مكس بورن است! در هر حال اسپایدرمن 2211 در نهایت به دست "آفتاب پرست سال 2211" به ضرب گلوله كشته شد.

 

69- داپل گَنگِر (Doppleganger)

داپل گَنگِر (Doppleganger)

این هم از جناب داپل گنگر! او در شماره 1 از کمیک Infinity War  که سال 1992 منتشر شد، خلق شد. او در واقع  نسخه كپی شده از اسپایدرمن بود كه توسط شخصیت پلیدی به نام ماگوس خلق و به كره زمین فرستاده شد تا با اسپایدرمن بجنگد.

دپل گنگر

نیروهای او مثل نیروهای اسپایدرمن بود (او از نظر قدرت و زور بازو حتی از اسپایدرمن هم قوی تر بود) ولی قدرت تفكر نداشت و مثل یك حیوان درنده عمل میكرد  (به همین دلیل  معمولاً  دستورات دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كارنیج» و ... را اجرا می نمود). داپل گانگر در رویداد معروف Maximum Carnage از یاران کارنیج و زن دیوانه ای به نام شیریک بود. او در پایان مورد خشم و غضب كارنیج قرار گرفت و توسط او كشته شد ولی بعدش دوباره برگشت.

 

70- شوالیه عنكبوتی (Spyder-Knight)

شوالیه عنكبوتی (Spyder-Knight)

این عنکبوتی هم از یکی از اپیزودهای کارتون "مردعنکبوتی نهایی" گرفته شده که در اینجا درباره ش توضیح داده بودیم:

شوالیه عنکبوتی

 

71- شاهزاده اراكنی (Prince Arachne) از دنیای شماره 71004

این همان مردعنکبوتی است که در شماره 4  از  كمیك Spider-Man: Fairy Tales خلق شد. در دوران اساطیری و قرون وسطایی زندگی میکرد و شمشیرزن ماهری هم بود.

شاهزاده اراكنی  (Prince Arachne) از دنیای شماره 71004

ضمناً  به دختر پادشاه یعنی «گوئن استیسی» علاقه وافری داشت! او نیز مثل خیلی های دیگه در رویداد "دنیای عنکبوتی" در حمله وارثان کشته شد.

 

72- مردعنکبوتی سامورایی

- مردعنکبوتی سامورایی

در سری دوم کمیک های "دنیای عنکبوتی" که در اینجا ترجمه شده است، ما دیدیم که در شماره 1 و وقتی مایلز مورالز از شبکه تار و پود هستی عبور میکنه یک سری مردان و زنان عنکبوتی از دنیاها و ابعاد مختلف به چشم میخورند که یکی از آنها مایلز مورالزی بود که لباس سامورایی ها را برتن داشت!

این مردعنکبوتی سامورایی هم به نظر میرسه از همین عنکبوتی الهام گرفته.

 

73- مردعنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

مردعنکبوتی برتر

در سالهای اخیر دكتر اختاپوس به نوعی خودش را تا حد دشمن شماره یك مرد عنكبوتی ارتقا داده. تا اینکه در شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پاركر عوض كند!

بدین ترتیب پیتر پاركر در جسم او مرد. او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام پیتر پاركر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد.(شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

74- مرد عنکبوتی در لباس مخفی کاری (Stealth Suit)

مرد عنکبوتی در لباس مخفی کاری (Stealth Suit)

این لباس را چندی پیش پیتر پارکر در محل کار جدیدش یعنی شرکت Horizon Labs ساخت تا با «هاب گابلین» و جیغ های صوتی او مبارزه کند.

این لباس كه به نام  "بيگ تايم" (Big Time) هم شناخته میشود (چون در اولین بار در داستانی به همین نام به كار رفت)، می تواند با توجه به رنگ و صدای داخل محیط، اسپایدرمن را در مقابل بسیاری از خطرات مصون نگه دارد.

 

75- مرد عنکبوتی در لباس سرعت (Velocity Suit)

مرد عنکبوتی در لباس سرعت (Velocity Suit)

این لباس توسط هنرمند مشهور دنیای کمیک یعنی Adi Granov برای بازی موفق و تحسین شده مرد عنکبوتی کنسول PS4 خلق شد (اگر با طراحی های این هنرمند بزرگ آشنا نیستید، بروید اینجا). اینسومنیاک گیمز به همراه این هنرمند مشهور موفق به طراحی این لباس شدند که طراحی بسیار خوبی هم داره. قدرتش هم اینه که وقتی میدویید اگر به دشمنان برخورد کنید به اونا ضربه میزنید و پرتشون میکنید. اگر هم میخواهید بدانید مرد عنکبوتی چرا مجبور شد لباسی برای خودش طراحی کنه که قادرش کنه سریع بدوه باید حتما سری کمیک های "مرد عنکبوتی: سرعت" را بخوانید که خوشبختانه در اینجا ترجمه شده چون در طول بازی توضیحی در این بار ه داده نمیشه!

 

76- بروس بنر دنیای شماره 200527

بروس بنر دنیای شماره 200527

این مردعنکبوتی عضلانی را در صحنه ای دیدیم که در دنیای مردعنکبوتی هندی اون اختلال کنونی پیش میاد و تیم کارشناسان عنکبوتی پایین میرن تا وضعیت رو درست کنند. او ما را به یاد بروس بنر (هالک) دنیای شماره ی 200527 میندازه:

بروس بنر دنیای شماره 200527

در این دنیا هالک توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گزیده و به مردعنکبوتی تبدیل شد و جالبه که به آقای جیمسون عکس های مردعنکبوتی میفروخت (جیمسون او را یک تهدید لقب داده بود)!

 

77- مردعنکبوتی بازی PS1 (سال 2000)

 مردعنکبوتی بازی PS1 (سال 2000)

میشه با کمی دقت مردعنکبوتی بازی شاهکار مردعنکبوتی که سال 2000 برای کنسول پلی استیشن 1 منتشر شد را دید.

(این مقاله را بخوانید تا بیشتر با این بازی آشنا شوید).

 

78- شوکر عنکبوتی (Shocker-Spider)

شوکر عنکبوتی (Shocker-Spider)

شوکر

یکی از خبیث های دستگیر شده در انجمن عنکبوتی انگار ترکیبی هستش از اسپایدرمن و یکی از دشمنان معروفش به نام شوکر!

 

79- شی هالک اسپایدرمن (She-Hulk Spider-Man)

شی هالک اسپایدرمن (She-Hulk Spider-Man)

این خانم عنکبوتی هم انگار با شی هالک ترکیب شده!

 

80- آنیا کورازون (Anya Corazon)

 آنیا کورازون (Anya Corazon)

این خانم هیکلی (!) را شاید بشه به سختی تشخیص داد ولی تایید شده که نسخه ای است از شخصیت معروف «آنیا کورازون» چون طرح کلی لباسش به او میخوره:

شما میتونید در این مقاله اطلاعات دقیق و کاملی از آنیا کورازون بدست بیارید.

 

81- مردعنکبوتی ددپولی (Deadpool Spider-Man)

 مردعنکبوتی ددپولی (Deadpool Spider-Man)

ایشون هم به نظر میاد ترکیبی باشه از اسپایدرمن و ددپول!

 

82- مردعنکبوتی روزنامه ای (Newspaper Spider-Man)

  مردعنکبوتی روزنامه ای (Newspaper Spider-Man)

این مردعنکبوتی هم به «مرد عنکبوتی روزنامه ای» معروف شده چون به نظر میرسه از روی کمیک استریپ های اسپایدرمن خلق شده باشه که اکثرا سیاه و سفید بودن (این مقاله رو بخونید تا با استریپ های روزنامه ای اسپایدرمن آشنا بشوید).

 

83- مرد عنکبوتی کونگ لائو (Kung Lao)

  مرد عنکبوتی کونگ لائو (Kung Lao)

این هم ما رو به یاد شخصیت «کونگ لائو» میندازه که یکی از شخصیت‌های مشهور سری بازی‌های "مورتال کامبت" است. کونگ لائو نخستین با در سال 1993 در این بازی ها ظاهر شد.

 

84- مردعنکبوتی دنیای شماره 15

  مردعنکبوتی دنیای شماره 15

این مردعنکبوتی هم به نظر میاد که همون اسپایدرمنی باشه که در دنیای شماره 15 مارول زندگی میکنه. منتهی این اسپایدرمن یکی از بدترین نسخه های مرد عنکبوتی هستش که بهش میگفتند The Spider.

 

او پیتر پارکری بود که در دنیای خودش یک قاتل روانی بود و به 67 حبس ابد محکوم شده بود!!! ضمن اینکه با سیمبیوت کارنیج هم پیوند خورده بود. او عضو گروه Weapon X شد ولی قصدش کمک نبود بلکه میخواست به دنیاهای دیگه بره و آنجا را هم به خاک و خون بکشه. آخرش با اشعه آتشین «فایراستار» از پا درآمد.

 

85- مردعنکبوتی پراولر (Prowler Spider-Man)

مردعنکبوتی پراولر (Prowler Spider-Man)

این مردعنکبوتی ما را به یاد لباس شخصیت «پراولر» در بازی "مایلز مورالز" میندازه. برای آشنایی با پراولر، این مقاله را بخوانید.

 

86- مردعنکبوتی موج سوار نقره ای (Silver Surfer)

 مردعنکبوتی موج سوار نقره ای (Silver Surfer)

وقتی اون همه مردعنکبوتی به دنبال مایلز هستند (روی اون قطاری که به سرعت داره بالا میره) میشه یک مردعنکبوتی را مشاهده کرد که شباهت زیادی به شخصیت معروف «موج سوار نقره ای» (Silver Surfer) داره!

برای آشنایی با موج سوار نقره ای، این مقاله را بخوانید.

 

87- مایلز جی. مورالز

مایلز جی مورالز

در انتهای فیلم معلوم میشه که اون دستگاه مایلز رو به جای دنیای خودش فرستاده به دنیای شماره 42 (همون دنیایی که اون عنکبوتی که نیشش زد و بهش قدرت داد ازش اومده بود). اونجا هم مردعنکبوتی نداشته و مایلز مورالزش پدرش رو از دست داده و به خاطر عموی خلافکارش (آرون) تبدیل به پراولر خبیث شده! در آخر هم دیدیم که مایلز رو اسیر کردن. و سئوال اینه که مایلز در قسمت بعدی چطور از اونجا فرار میکنه. البته همانطور که در این مقاله گفته شد، ظاهرا این مایلز دنیای شماره 42 اونقدرا هم خبیث نیست، بلکه یک نوع ضدقهرمانه!

 

88، 89 & 90- مردعنکبوتی نوآر، خوک عنکبوتی و پنی پارکر

88، 89 & 90- مردعنکبوتی نوآر، خوک عنکبوتی و پنی پارکر

در قسمت اول این انیمیشن ما سه عنکبوتی جالب داشتیم که از شخصیت های اصلی بودند به نام های «مردعنکبوتی نوآر»، «خوک عنکبوتی» و «پنی پارکر» که به ترتیب در اینجا و اینجا و اینجا معرفی شده اند.

ولی در قسمت دوم غایب بودند تا اینکه در انتهای داستان آنها را دیدیم که به جمع گروه عنکبوتی های اسپایدر گوئن پیوسته اند تا به مایلز مورالز کمک کنند (البته قبلش پنی پارکر را خیلی کوتاه در انجمن عنکبوتی دیده بودیم).

 

 قسمت دوم این مقاله را در اینجا بخوانید ...

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

شماره آخر از کمیک "وات ایف ... مایلز مورالز؟" ترجمه شد + لینک دانلود

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

داغ ! لینک دانلود انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 2023 – کامل

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

خبر داغ! حضور مردعنکبوتی خارق العاده در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تایید شد!

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1402-05-25 17:03
سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای ترابی... مقاله فوق العاده و کاملی بود. واقعا بی‌نظیر بود.
یادش بخیر اون مقاله ایستراگ های قسمت قبلی... کلا این انیمیشن های Spider-verse ایستراگ های فوق العاده ای دارن. بی صبرانه منتظر قسمت بعدی هستیم. خداقوت.
نقل قول کردن
Spider_ali
#2 Spider_ali 1402-05-25 20:11
سلام اقای ترابی ، واقعا خسته نباشید ، خیلی منتظر این مقاله بودم و واقعا خوسحال شدم که مقاله رو نوشتید و بی صبرانه منتظر قسمت های بعدیش هستیم. خداقوت
نقل قول کردن
ایزد کوربا
#3 ایزد کوربا 1402-05-25 21:22
سلام خسته نباشید
واقعا مقاله خوبی بود و همه مردم عنکبوتی بودن
کاشکی زودتر بخش دوم رو هم بزارین :-)
نقل قول کردن
Rooobin
#4 Rooobin 1402-05-26 11:51
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*
نقل قول کردن
نینجای یخی
#5 نینجای یخی 1402-05-26 15:56
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

ببخشید من جسارت میکنم جا استاد جواب میدم :
کمیک های کلاسیک مرد عنکبوتی استن لی و استیو دیتکو .
ارک های مهم کلاسیک که ترجمه شدن . مثل اولین حضور شخصیت ها .
بعدش که کامل با ذات مرد عنکبوتی اشنا شدی برو چند تا کمیک از عنکبوتی های دیگه مثل مایلز مورالز و گوئن استیسی ‌و اسپایدر پانک و اسکارلت اسپایدر بخون .
بعد با کله برو تو سه گانه اسپایدر ورس . من البته خودم فقط قسمت دوم یعنی قیامت عنکبوتی رو خوندم ولی کاملا داستان رو فهمیدم .
بعدش بزن تو خط سری جدید مرد عنکبوتی که داره ترجمه میشه.و سری مرد عنکبوتی نهایی . موفق باشی برادر !
نقل قول کردن
advanced spidey
#6 advanced spidey 1402-05-26 19:01
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

شما باید این موضوع رو جای دیگه مطرح میکردی چون اینجا اسپم میشه اما خب چون تازه کاری اشکال نداره و ببخشید از مدیران محترم که من جسارت میکنم جواب میدم:
همون طور که دوستمون فرمودن شما باید از داستان های کلاسیک کله تاری شروع کنی و داستان های قدیمی مهم مثل:آخرین شکار کریون ،مرگ گوئن استیسی و..... بخونی بعد سری مردعنکبوتی شگفت انگیز هم بخونی که به ترتیب
اگه تو خود سایت سرچ کنی«سری مردعنکبوتی شگفت انگیز با ترجمه»میاره
بعدش میتونی داستان های فرعی رو بخونی مثل، گوست اسپایدر ،اسپایدرمن نوآر،مایلز مورالز و... بخونی
spidey.ir/.../... میتونی کمیکای اسپایدرمن شگفت‌انگیز که داره ترجمه میشه رو بخونی
نقل قول کردن
نینجای یخی
#7 نینجای یخی 1402-05-26 23:49
به نقل از advanced spidey:
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

شما باید این موضوع رو جای دیگه مطرح میکردی چون اینجا اسپم میشه اما خب چون تازه کاری اشکال نداره و ببخشید از مدیران محترم که من جسارت میکنم جواب میدم:
همون طور که دوستمون فرمودن شما باید از داستان های کلاسیک کله تاری شروع کنی و داستان های قدیمی مهم مثل:آخرین شکار کریون ،مرگ گوئن استیسی و..... بخونی بعد سری مردعنکبوتی شگفت انگیز هم بخونی که به ترتیب
اگه تو خود سایت سرچ کنی«سری مردعنکبوتی شگفت انگیز با ترجمه»میاره
بعدش میتونی داستان های فرعی رو بخونی مثل، گوست اسپایدر ،اسپایدرمن نوآر،مایلز مورالز و... بخونی
spidey.ir/.../... میتونی کمیکای اسپایدرمن شگفت‌انگیز که داره ترجمه میشه رو بخونی

ایول ! مرسی از کمکت advanced spidey ! یه کاربر تازه وارد دیگه رو خوشحال کردیم ! به این میگن تیم آپ بین کاربران سایت اسپایدی یا به اختصار تابکسا .
نقل قول کردن
Psparsa21
#8 Psparsa21 1402-05-27 04:15
ممنون از شما استاد ترابی باز هم برای یک مقاله عالی من یه چند تا مرد عنکبوتی خودم پیدا کردم مثل مردعنکبوتی از بازی مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ که توی صحنه مرگ های عمو بن هستش
و مردعنکبوتی که بنظر میاد لباس طراحی اولیه فیلم های سم ریمی که الکس راس کشیده پوشیده و همچنین رتیل از دنیای ۱۶۱۰ الف
دو تا سوالم از شما داشتم استاد بنظرتون اینکه دنیای رتیل به عنوان ۱۶۱۰ الف اشاره شده می تونه به این اشاره کنه که مولتیورس مارول چه گیم.فییلم و کمیک یکیه و اینکه امکان دیدن شخصیت های مثل پیتر ۶۱۶ یا مایلز ۱۶۱۰ کمیک ها هست یا نه
نقل قول کردن
Psparsa21
#9 Psparsa21 1402-05-27 04:25
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

با سلام به تو دوست عزیز نمیخوام دوباره جای کاربر های دیگه حرف بزنم ولی اول شروع کن با سری های اول اسپایدی تا با شخصیت ها و کلا جو داستان ها آشنا بشی ولی اگر اطلاعات خوبی نسبت به داستان های مردعنکبوتی داری من خودم چند سال پیش همین کارو کردم می تونی از ران دن اسلات شروع کنی تا برسی به ران الان که زب ولزه(و وضع داستان ها زیاد خوب نیست)
اما در کل اگر اطلاعات خوبی در مورد کله تاری داری سری هایی مثل مردعنکبوتی نهایی.مرد عنکبوتی داستان زندگی.ران نیک اسپنسر.مرد عنکبوتی خارق‌العاده و ‌.....
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#10 The Spectacular Burmun 1402-05-27 11:58
سلام به شما و خسته نباشید.همونطور که قول دادید!
به شدت مقاله جامع و کاملی بود و منو یاد چهار مقاله نسخه های متفاوت مردعنکبوتی انداخت.
به نظرم این مقاله و اونا بهترین مدرک برای این هستن که شما رو برترین فن اسپایدرمن معرفی کنیم ;-)
بازم ممنون که اطلاعاتم رو درباره کاراکتر مورد علاقه ام بالا بردید.
نقل قول کردن
نینجای یخی
#11 نینجای یخی 1402-05-27 12:39
به نقل از Psparsa21:
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

با سلام به تو دوست عزیز نمیخوام دوباره جای کاربر های دیگه حرف بزنم ولی اول شروع کن با سری های اول اسپایدی تا با شخصیت ها و کلا جو داستان ها آشنا بشی ولی اگر اطلاعات خوبی نسبت به داستان های مردعنکبوتی داری من خودم چند سال پیش همین کارو کردم می تونی از ران دن اسلات شروع کنی تا برسی به ران الان که زب ولزه(و وضع داستان ها زیاد خوب نیست)
اما در کل اگر اطلاعات خوبی در مورد کله تاری داری سری هایی مثل مردعنکبوتی نهایی.مرد عنکبوتی داستان زندگی.ران نیک اسپنسر.مرد عنکبوتی خارق‌العاده و ‌.....

افرین ! حالا شد تیم آپ سه نفره ! یه پا اونجرزیم بره خودمون 8)
نقل قول کردن
RMB
#12 RMB 1402-05-27 14:39
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی پر بود از ایستراگ های بزرگ و کوچک که خیلیاش از دست آدم در میره، به خصوص موقعی که پای عنکبوتی های دیگه به فیلم باز میشه و اونجاست که آدم یاتاقان میزنه. خیلی از موارد بالا از دستم در رفته بود که خداروشکر اینجا دیدم و کیف کردم. در کل در میان دنیای عنکبوتی انیمیشن بشدت جذابی بود ولی ای کاش در حق پیتر پارکر دنیای اصلی اینقدر کم لطفی نمیشد و اون اشتباهاتی که استاد گفتن وجود نداشت تا این انیمیشن به حد اعلای خودش برسه.
با تشکر
نقل قول کردن
Lucifer
#13 Lucifer 1402-05-27 22:49
ببخشید درباره اون گربه عنکبوتی من فکر کنم که یادمه که توی سری اول دنیای عنکبوتی اون خواهر و برادر دوقلوی که عضو خاندان وارثان بودن(اسمشون یادم نمیاد) توی ی صفحه میبینیم که ی گربه عنکبوتی دقیقا به همین شکلی که توی انیمیشن بود رو دستشون گرفتن و انرژیش رو تغذیه میکنن،فقط همون ی صفحه.
یادم نمیاد کدوم شماره
نقل قول کردن
advanced spidey
#14 advanced spidey 1402-05-27 22:58
به نقل از نینجای یخی:

ایول ! مرسی از کمکت advanced spidey ! یه کاربر تازه وارد دیگه رو خوشحال کردیم ! به این میگن تیم آپ بین کاربران سایت اسپایدی یا به اختصار تابکسا .

مخلصیم آقا یخی!
آرزو دارم این سایت به معروف ترین سایت ابرقهرمانی کل دنیا تبدیل بشه و خیلی خوشحالم که تونستم یه بخشی از این سایت باشم!
نقل قول کردن
advanced spidey
#15 advanced spidey 1402-05-27 23:44
به نقل از Lucifer:
ببخشید درباره اون گربه عنکبوتی من فکر کنم که یادمه که توی سری اول دنیای عنکبوتی اون خواهر و برادر دوقلوی که عضو خاندان وارثان بودن(اسمشون یادم نمیاد) توی ی صفحه میبینیم که ی گربه عنکبوتی دقیقا به همین شکلی که توی انیمیشن بود رو دستشون گرفتن و انرژیش رو تغذیه میکنن،فقط همون ی صفحه.
یادم نمیاد کدوم شماره

شماره هفت از سری the amazing spider man هستش
و اون دوقلو ها بورا و بریکس بودن
و من فک نکنم خیلی شباهت داشته باشه چون مایلز اونو از جلو گرفته ولی بورا اونو از پشت گرفته بود
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#16 The Spectacular Burmun 1402-05-28 00:01
به نقل از advanced spidey:
به نقل از نینجای یخی:

ایول ! مرسی از کمکت advanced spidey ! یه کاربر تازه وارد دیگه رو خوشحال کردیم ! به این میگن تیم آپ بین کاربران سایت اسپایدی یا به اختصار تابکسا .

مخلصیم آقا یخی!
آرزو دارم این سایت به معروف ترین سایت ابرقهرمانی کل دنیا تبدیل بشه و خیلی خوشحالم که تونستم یه بخشی از این سایت باشم!

حالا کل دنیا هنوز نشده(که میشه)
ولی تو همین ایران خودمون نامبر وانیم!
برا منم باعث افتخاره تو این تیم باشم و خدمت کنم.
چه به اعضای سایت که ماهن
چه به کاراکتر نامبر وانم.
نقل قول کردن
نینجای یخی
#17 نینجای یخی 1402-05-28 11:34
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از advanced spidey:
به نقل از نینجای یخی:

ایول ! مرسی از کمکت advanced spidey ! یه کاربر تازه وارد دیگه رو خوشحال کردیم ! به این میگن تیم آپ بین کاربران سایت اسپایدی یا به اختصار تابکسا .

مخلصیم آقا یخی!
آرزو دارم این سایت به معروف ترین سایت ابرقهرمانی کل دنیا تبدیل بشه و خیلی خوشحالم که تونستم یه بخشی از این سایت باشم!

حالا کل دنیا هنوز نشده(که میشه)
ولی تو همین ایران خودمون نامبر وانیم!
برا منم باعث افتخاره تو این تیم باشم و خدمت کنم.
چه به اعضای سایت که ماهن
چه به کاراکتر نامبر وانم.

همهدتون عالید ! امیدوارم یه روز بیام تو سایت ببینم زده :
شماره ۷۹ از مانگای بوروتو به زبان اندونزیایی ترجمه شد! شماره ۱۰۹ از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز به زبان کردی ترجمه شد ! و .....
نقل قول کردن
mehdie
#18 mehdie 1402-05-28 20:03
سلام.

هوف مقاله که نیست.رمان. خسته نباشید
نقل قول کردن
Psparsa21
#19 Psparsa21 1402-05-28 21:43
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از Psparsa21:
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

با سلام به تو دوست عزیز نمیخوام دوباره جای کاربر های دیگه حرف بزنم ولی اول شروع کن با سری های اول اسپایدی تا با شخصیت ها و کلا جو داستان ها آشنا بشی ولی اگر اطلاعات خوبی نسبت به داستان های مردعنکبوتی داری من خودم چند سال پیش همین کارو کردم می تونی از ران دن اسلات شروع کنی تا برسی به ران الان که زب ولزه(و وضع داستان ها زیاد خوب نیست)
اما در کل اگر اطلاعات خوبی در مورد کله تاری داری سری هایی مثل مردعنکبوتی نهایی.مرد عنکبوتی داستان زندگی.ران نیک اسپنسر.مرد عنکبوتی خارق‌العاده و ‌.....

افرین ! حالا شد تیم آپ سه نفره ! یه پا اونجرزیم بره خودمون 8)

قربون شما 8)
ایشالا سایت شلوغترم بشه که دیگه اونجرز مولتیورسی میشیم
نقل قول کردن
نینجای یخی
#20 نینجای یخی 1402-05-29 00:33
به نقل از Psparsa21:
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از Psparsa21:
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

با سلام به تو دوست عزیز نمیخوام دوباره جای کاربر های دیگه حرف بزنم ولی اول شروع کن با سری های اول اسپایدی تا با شخصیت ها و کلا جو داستان ها آشنا بشی ولی اگر اطلاعات خوبی نسبت به داستان های مردعنکبوتی داری من خودم چند سال پیش همین کارو کردم می تونی از ران دن اسلات شروع کنی تا برسی به ران الان که زب ولزه(و وضع داستان ها زیاد خوب نیست)
اما در کل اگر اطلاعات خوبی در مورد کله تاری داری سری هایی مثل مردعنکبوتی نهایی.مرد عنکبوتی داستان زندگی.ران نیک اسپنسر.مرد عنکبوتی خارق‌العاده و ‌.....

افرین ! حالا شد تیم آپ سه نفره ! یه پا اونجرزیم بره خودمون 8)

قربون شما 8)
ایشالا سایت شلوغترم بشه که دیگه اونجرز مولتیورسی میشیم

از الان گفته باشم من پیتر پارکر التیمیتم .
نقل قول کردن
advanced spidey
#21 advanced spidey 1402-05-29 14:49
#20
منم پیتر اینسامینیاک!
خدایی خیلی کاستوم پیتر تو مارول اسپایدرمن ۲ رو دوست دارم!
نقل قول کردن
امیر فولادوند
#22 امیر فولادوند 1402-05-30 07:53
تنها وب سایت ایران هستید که میتونید چنین مقالات ایستراگ بی عیب و نقصی بنویسید که در دنیای تکه
نقل قول کردن
نینجای یخی
#23 نینجای یخی 1402-05-30 12:02
به نقل از advanced spidey:
#20
منم پیتر اینسامینیاک!
خدایی خیلی کاستوم پیتر تو مارول اسپایدرمن ۲ رو دوست دارم!

نظرم عوض شد . من پیتر پارکر اولین کارتون مرد عنکبوتی
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#24 Ilia koohbor 1402-05-31 09:32
درود !
مثل همیشه عالی !
من خیلی منتظر بودم که مردعنکبوتی سریال مجموعه کارتونی رو ببینم اما متسفانه نبودش.
به شخصه خیلی منتظر و امیدوارم که تو قسمت بعدی ببینیمش و فقط هم در حد یه ایستراگ نباشه. در حدی باشه که بشه فهمید تونسته مری جین رو نجات بده یا نه؟
در ضمن من یه چند وقت پیش یه مقاله توی سایت (اگر درست یادم باشه ، screenrant) خوندم که توی این انیمیشن یک نسخه از مرد عنکبوتی نبوده و قراره توی قسمت بعدی نقش حیاتی تو نجات دنیاها ایفا کنه و اون نسخه ، نسخه ی مجموعه کارتونی هست.
بنظرتون صحت داره و ممکنه که بتونیم شاهد این باشیم که بعد از 29 سال(!) بتونیم دوباره ببینیمش؟
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#25 The Spectacular Burmun 1402-05-31 13:15
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از advanced spidey:
#20
منم پیتر اینسامینیاک!
خدایی خیلی کاستوم پیتر تو مارول اسپایدرمن ۲ رو دوست دارم!

نظرم عوض شد . من پیتر پارکر اولین کارتون مرد عنکبوتی

فقط اسپایدرمن اندرو گارفیلد!
بازیگر مورد علاقه ام.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#26 The Spectacular Burmun 1402-05-31 17:50
به نقل از Ilia koohbor:
درود !
مثل همیشه عالی !
من خیلی منتظر بودم که مردعنکبوتی سریال مجموعه کارتونی رو ببینم اما متسفانه نبودش.
به شخصه خیلی منتظر و امیدوارم که تو قسمت بعدی ببینیمش و فقط هم در حد یه ایستراگ نباشه. در حدی باشه که بشه فهمید تونسته مری جین رو نجات بده یا نه؟
در ضمن من یه چند وقت پیش یه مقاله توی سایت (اگر درست یادم باشه ، screenrant) خوندم که توی این انیمیشن یک نسخه از مرد عنکبوتی نبوده و قراره توی قسمت بعدی نقش حیاتی تو نجات دنیاها ایفا کنه و اون نسخه ، نسخه ی مجموعه کارتونی هست.
بنظرتون صحت داره و ممکنه که بتونیم شاهد این باشیم که بعد از 29 سال(!) بتونیم دوباره ببینیمش؟

آخ آخ آخ
دست گذاشتی رو زخمم
واقعا دلم میخواد یه بار دیگه اون نسخه رو ببینم(با صدای ماندگار کریستوفر دنیل بارنز)
این انیمیشن رو من وقتی بچه بودم میدیدم.کلا انقلابی تو قلب کرد :cry:
خیلی امیدوار بودم که نسخه خارق العاده هم نقش موثری داشته باشه که نداشت و بازم ناراحت شدم چون اونم برام مهمه.
در هر صورت دلم میخواد جفتشون برای قسمت ب
بعد باشن و نقش مهمی داشته باشن(داداش در مورد اون اسپایدرمنی هم که گفتی،تاجایی که میدونم قرار بود نسخه ژاپنی رو بیارن تو کار حالا شما اینجوری میگی ببینیم چی میشه)
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#27 Ilia koohbor 1402-06-05 23:57
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از Ilia koohbor:
درود !
مثل همیشه عالی !
من خیلی منتظر بودم که مردعنکبوتی سریال مجموعه کارتونی رو ببینم اما متسفانه نبودش.
به شخصه خیلی منتظر و امیدوارم که تو قسمت بعدی ببینیمش و فقط هم در حد یه ایستراگ نباشه. در حدی باشه که بشه فهمید تونسته مری جین رو نجات بده یا نه؟
در ضمن من یه چند وقت پیش یه مقاله توی سایت (اگر درست یادم باشه ، screenrant) خوندم که توی این انیمیشن یک نسخه از مرد عنکبوتی نبوده و قراره توی قسمت بعدی نقش حیاتی تو نجات دنیاها ایفا کنه و اون نسخه ، نسخه ی مجموعه کارتونی هست.
بنظرتون صحت داره و ممکنه که بتونیم شاهد این باشیم که بعد از 29 سال(!) بتونیم دوباره ببینیمش؟

آخ آخ آخ
دست گذاشتی رو زخمم
واقعا دلم میخواد یه بار دیگه اون نسخه رو ببینم(با صدای ماندگار کریستوفر دنیل بارنز)
این انیمیشن رو من وقتی بچه بودم میدیدم.کلا انقلابی تو قلب کرد :cry:
خیلی امیدوار بودم که نسخه خارق العاده هم نقش موثری داشته باشه که نداشت و بازم ناراحت شدم چون اونم برام مهمه.
در هر صورت دلم میخواد جفتشون برای قسمت ب
بعد باشن و نقش مهمی داشته باشن(داداش در مورد اون اسپایدرمنی هم که گفتی،تاجایی که میدونم قرار بود نسخه ژاپنی رو بیارن تو کار حالا شما اینجوری میگی ببینیم چی میشه)


آره واقعا. من اولین باری که به مرد عنکبوتی علاقه مند شدم به خاطر این مجموعه بود، وقتی ۳ سالم بود اولین بار دیدمش اونم با دوبله خاطره انگیز( شروین قطعه ای) و بعدش زبان اصلی دوباره دیدمش و واقعا عالی بود و صداپیشگیش حرف نداشت.
و در مورد اون شاید حق با شما باشه، چون اون تازگیا که فیلم با کیفیت پرده ای اومده بود، من اون مطلبو خوندم بعدشم هر چی گشتم پیداش نکردم، ولی بهرحال بازم امیدوارم که یا مجموعه کارتونی یا خارق العاده نقش نجات دهنده داشته باشن توی قسمت بعدی :lol:
راستی توی سریال جدید سوپرمن، شما هم یه شباهت خیلی زیاد( شایدم تقلید ) از پیتر پارکر توسط کلارک کنت می بینید؟
نقل قول کردن
Dominic
#28 Dominic 1402-06-23 14:57
به نقل از نینجای یخی:
به نقل از Psparsa21:
به نقل از Rooobin:
سلام خسته نباشید واقعا مقاله هاتون فوق العادن :")
من قبلا دنبال کمیکای اسپایدر من بودم ولی پیداشون نکردم و الان با سایتتون اشنا شدم
خیلی عالیه فقط میشه یه راهنمایی کنید به عنوان یه تازه کار از کجا شروع کنم؟ :-*

با سلام به تو دوست عزیز نمیخوام دوباره جای کاربر های دیگه حرف بزنم ولی اول شروع کن با سری های اول اسپایدی تا با شخصیت ها و کلا جو داستان ها آشنا بشی ولی اگر اطلاعات خوبی نسبت به داستان های مردعنکبوتی داری من خودم چند سال پیش همین کارو کردم می تونی از ران دن اسلات شروع کنی تا برسی به ران الان که زب ولزه(و وضع داستان ها زیاد خوب نیست)
اما در کل اگر اطلاعات خوبی در مورد کله تاری داری سری هایی مثل مردعنکبوتی نهایی.مرد عنکبوتی داستان زندگی.ران نیک اسپنسر.مرد عنکبوتی خارق‌العاده و ‌.....

افرین ! حالا شد تیم آپ سه نفره ! یه پا اونجرزیم بره خودمون 8)



بهتره اسم گروهتون رو بزارید spammers
چون به رکورد باور نکردنی ۱۲ تا اسپم رسیدید!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید