10 حقیقتی که باید درباره رابطه گوئن استیسی و پیتر پارکر بدانید

10 حقیقتی که باید درباره رابطه گوئن استیسی و پیتر پارکر بدانید فکت facts گوین نامزد مرد عنکبوتی تاریخچه معرفی شخصیت کاراکتر

بسیاری از هواداران مرد عنکبوتی اغلب او را زوج فابریک «مری جین» میدانند ولی اون قدیمی تر ها خوب میدونند که تاریخچه مرد عنکبوتی با «گوئن استیسی» به همان اندازه و شاید هم بیشتر اهمیت داره!

مقدمه: اسپایدرمن به داشتن چند رابطه محدود رومانتیک کلیدی در دنیای کمیک شهرت داره. تراژیک ترین اونا مربوط به عشق و از دست دادن گوئن استیسی میشه. در واقع پیتر پارکر و گوئن استیسی پیوندی نمادین شکل دادند که به طور غم انگیزی از طریق مرگ خشونت بار او به دست گرین گابلین قطع شد. گوئن که به دست «استن لی» و «استیو دیتکو» در شماره 31 از سری نخست مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 1965 خلق شد و علیرغم اینکه چندین سال به دلیل مرگ در دنیای کمیک غایب بود ولی اخیرا و به لطف حضورش در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز با نقش آفرینی معرکه خانم «اما استون» و البته گوئن استیسی های دیگر از دنیاهای موازی مثل «گوئن عنکبوتی»، نامش بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است. ما در این مقاله میخواهیم به شما نشان دهیم که رابطه اش با پیتر پارکر نه تنها زندگی او بلکه زندگی و حرفه مرد عنکبوتی را تا ابد تحت الشعاع خودش قرار داده.

 

1- پیتر و گوئن در دو مدرسه رقیب درس میخواندند

پیتر و گوئن در دو مدرسه رقیب درس میخواندند

جالب آنکه پیتر و گوئن در ابتدا به عنوان دو رقیب برای یکدیگر مطرح شدند. البته تشابه و اشتراکات شخصیتی بین آنها بیش از پیتر و مری جین بود ولی یک پس زمینه ای در رابطه آنها بود که باعث تضادشون شد. احتمالا میدونید که پیتر در دبیرستان "میدتاون" (Midtown High) درس میخواند ولی گوئن در دبیرستان "استاندارد" (Standard High) درس میخواند که «هری آزبورن» هم آنجا بود. به خاطر همینه که در دوران دبیرستان پیتر پارکر، خبری از گوئن و هری نبود و آنها در واقع از دوره دانشگاه وارد زندگی پیتر و اسپایدرمن شدند (البته در کمیک "گوئن" که اینجا ترجمه شده) دیدیم که آنها بدون اینکه یکدیگر را بشناسند یکدیگر را دیده بودند. همچنین در این کمیک که حالتی فلش بکی داشت فهمیدیم که گوئن در دبیرستان خودش برای خودش کسی بوده و کاندید ریاست شورای دانش آموزی مدرسه بوده و البته یه دوست پسر سیاه هم داشته به نام «داریوس لی کلرک»! (این عکس را ببینید). هر حال، این دو دبیرستان نوعی حالت رقابت با هم داشتند (به ویژه در رشته فوتبال!) و شاید همین باعث شد تا رابطه بین گوئن و پیتر هم در ابتدا با تنش و رقابت آغاز شود ...

 

2- رومانس بین پیتر و گوئن آغازی پرتلاطم داشت

https://www.spidey.ir/images/img/content/10-Things-That-Were-Changed-From-TASM2-Script/gwen-stacy-first-appearance.jpg

ما برای اولین بار گوئن استیسی را در شماره 31 سری نخست كمیك های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1965 منتشر شد زیارت كردیم! او به عنوان شخصیتی زیبا اما مغرور معرفی شد. كسی كه هم به نوعی به پیتر پاركر علاقمند است و هم اینكه گاهی حسابی از دستش كفری ميشود چون پیتر بر خلاف دیگران انگار هیچ توجه اي به او ندارد. البته درسته که آنها با هم خیلی نقاط مشترک داشتند. مثلا هر دو بسیار مودب و باهوش بودند و عاشق علم و تحصیل! این باعث میشد کلی موضوع برای حرف زدن با هم داشته باشند. ولی بیماری های مداوم زن عمو می ، حرفه ابرقهرمانی پیتر پارکر و دیگر مشکلات شخصی وی باعث شده بود تا پیتر در آن دوره بسیار منزوی باشد. گوئن اولش خیال میکرد پیتر نه تنها بهش هیچ علاقه ای نداره بلکه ترسو هم هست (چون میدید که پیتر هر وقت خطر از راه میرسید پا به فرار میگذارد در حالی که خبر نداشت پیتر دارد میرود تا اسپایدرمن شود!). در هر حال، با رفتن «استیو دیتكو» و آمدن «جان رومیتا» به عنوان طراح جدید كميك های مرد عنكبوتی شخصیت پردازی گوئن هم تغییر زیادی كرد ...

 

3- مثلث عشقی پیتر و گوئن و مری جین!

https://www.spidey.ir/images/img/content/pp-love-interests/the-many-loves-of-spiderman.jpg

دوره ای كه استن لی و جان رومیتا كمیك های مرد عنكبوتی را خلق میكردند اغلب به خاطر تاكید شان روی جنبه های عاشقانه و ملودراماتیك زندگی پیتر پاركر شناخته میشود. البته در دوره استیو دیتكو هم به نوعی رابطه رومانتیك احتمالی میان پیتر و گوئن اشاره میشد ولی با ورود مری جین در شماره 42 مرد عنكبوتی شگفت انگیز بود كه كم كم نوعی مثلث عشقی بین پیتر ، مری جین و گوئن استیسی شروع شد. یعنی به عبارتی دیگر مری جین و گوئن مثل رقبایی شدند كه به دنبال به دست آوردن دل پیتر بودند (یه چیزی شبیه به «بتی» و «ورانیكا» در كمیك های Archie). البته پیتر تكلیف خودش را روشن كرد و با گوئن دوست شد اما مری جین هنوز هم گاهی موی دماغ گوئن میشد و سعی میكرد به نوعی پیتر را به سمت خود بكشاند. ضمن اینکه قبل از اینکه پیتر تکلیفش با خودش روشن بشه مجبور میشد به خاطر وظایف اسپایدرمنی خودش به نوعی هم به گوئن و هم به مری جین کم محلی کنه! برای درک مناسب شرایط آن دوران توصیه میکنیم همین کمیک "مرد عنکبوتی: آبی" که بدون شک یکی از بهترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتیه را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید. به طور مثال به این سه صفحه از شماره 5 این سری دقت کنید که چطور گوئن و مری جین برای به دست آوردن دل پیتر با هم رقابت میکنند ، در حالی که پیتر مجبور میشه وقتی سر و کله والچر پیدا میشه، جفتشون رو ول کنه و بره!

گوئن استیسی پیتر پارکر

 

4- گوئن با هری آزبورن و فلش تامپسون قرار گذاشت!

گوئن با هری آزبورن و فلش تامپسون قرار گذاشت!

همانطور که گفته شد، در اولین حضورهای گوئن استیسی در دنیای کمیک شاهد بودیم که گوئن شیفتگی خاصی با پیتر احساس میکند ولی پیتر اون موقع سرش گرم مشکلات خاص خودش بود و بهش بی اعتنایی میکرد. اینجا بود که گوئن با فلش تامپسون و هری آزبورن قرار گذاشت تا پیتر رو حسود کنه! ولی به تدریج بین او و پیتر رومانسی قوی شکل گرفت که برپایه احترام او به هوش و شخصیت پیتر بود. در واقع رومانس آنها بلافاصله پس از آن آغاز شد که پیتر دیگر با مری جین بیرون نرفت. و جالبه که پس از این موضوع مری جین بیشتر به سمت هری آزبورن متمایل شد که البته تو رابطه اش اصلا جدی نبود و هنوز هم نیم نگاهی به پیتر داشت! پس میبینید که هری در هر دو مورد گوئن و مری جین به نوعی به بازی گرفته شد.

 

5- گوئن و پیتر یک بار شدیدا با هم به مشکل برخوردند

پدر گوئن استیسی، سروان جورج استیسی نام داشت که شخصیت مهمی در تاریخ داستان های مرد عنکبوتی به حساب میاد و مرگ غم انگیزی هم داشت (بروید اینجا تا باهاش بیشتر آشنا بشوید). او از وقتی پیتر پارکر را ملاقات کرد ازش خوشش اومد و برایش احترام قائل بود و حتی به تدریج به نظر رسید به یکی از معدود طرفداران مرد عنکبوتی در اداره پلیس تبدیل شده است (شاید به خاطر اینکه از هویت مخفی او باخبر شده بود!). اما یکی بار او توسط «کینگ پین» شستشوی مغزی داده شد و به پیتر حمله کرد!

کمیک قدیمی مرد عنکبوتی

پیتر هم از خودش دفاع کرد و ناگهان گوئن وارد شد و خیال کرد پیتر به پدرش حمله کرده!

اینجا بود که بسیار عصبانی شد و به پیتر گفت که بره گم بشه! بنابراین برای مدتی کوتاهی پیتر و گوئن رابطه شون بهم خورد تا اینکه دوباره با هم شدند. ولی کلا دعوا و بگو و مگو بین آنها رخ میداد.

 

6- زن عمو می گاهی به دروغ به پیتر میگفت که حالش خوبه تا بتونه تمرکز کافی روی رابطه ش با گوئن داشته باشه!

زن عمو می گاهی به دروغ به پیتر میگفت که حالش خوبه تا بتونه تمرکز کافی روی رابطه ش با گوئن داشته باشه!

در داستان های اولیه مرد عنکبوتی یک جور شوخی مدام تکرار میشد و اونم این بود که زن عمو می اصرار داشت یک قرار ملاقات بین پیتر پارکر و برادرزاده «آنا واتسون» که همسایه شون بود جور کنه. حالا این برادر زاده کی بود؟ مری جین واتسون! اما پیتر مدام از این ملاقات او طفره میرفت چون بعید میدونست که مری جین دختر خوشگلی باشه و زن عموش چیز دندان گیری برایش انتخاب کرده باشه! بنابراین بیخود نبود وقتی برای اولین بار مری جین را دید اون عکس العمل معروف رو از خودش بروز داد! (این مقاله را بخوانید). پس اگر اصرار های او نبود شاید پیتر هرگز با عشق اول زندگی خودش آشنا نمیشد. اما باید این رو بدونید که زن عمو می همیشه چیزی جز خیر و خوشبختی برای پیتر نخواسته و وقتی دید که رابطه پیتر و گوئن داره محکم میشه اصلا دلش نمیخواست که سد راه آنها بشه. او در ضمن خوب میدونست که وضعیت جسمانی او بارها باعث شده گند بخوره به زندگی پیتر و او نتونه روی عشقش با مری جین یا گوئن تمرکز کنه. بنابراین گاهی وقتی پیتر به همراه گوئن بهش سر میزد به دروغ به پیتر میگفت که حالش کاملا خوبه تا اینجوری خیالش راحت بشه و روی رابطه اش با گوئن تمرکز داشته باشه.

 

7- گوئن از اسپایدرمن خوشش نمی آمد و او را خطرناک و غیر قابل اعتماد میدانست!

مرد عنکبوتی گوئن

نکته کنایه‌آمیز درباره رابطه پیتر و گوئن این بود که گوئن هرگز به مرد عنکبوتی اعتماد پیدا نکرد. برعکس، او به شدت از پیتر دفاع میکرد و یک بار در شماره 69 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (منتشر شده در سال 1969) دیدیم که چه بلایی بر سر آن کسی آورد که پیتر را یک ترسو لقب داده بود!

اما از همان ابتدا از اسپایدرمن خوشش نمی آمد و به پیتر هشدار میداد که سعی کنه کاری باهاش نداشته باشه چون خطرناکه. اوضاع وقتی بدتر شد که سروان استیسی کشته شد و گوئن ، مرد عنکبوتی را مقصر دونست.

در حقيقت مرگ جورج استیسی موجب به راه افتادن زنجیره ای از اتفاقات شد كه در نهایت به پایان رابطه پیتر و گوئن انجامید. چون پس از این اتفاق گوئن مدام اسپایدرمن را مقصر مرگ پدرش میدانست و پیتر هم زیاد وقت نداشت به او دلداری دهد. بنابراین گوئن به شهر لندن رفت تا با عمویش زندگی كند. البته او برگشت و به پیتر گفت كه هنوز دوستش دارد ولی مشخص بود كه رابطه او و پیتر دیگر مثل قبل نیست. در واقع از همين جا بود كه شخصيت گوئن افت كرد و او مدام در حال گريه كردن و مقصر خواندن اسپايدرمن ديده ميشد! و عجیب آنکه در نهایت مرد عنکبوتی بود که به نوعی باعث مرگ گوئن شد. پس شاید حق با گوئن بود ...

 

8- قضیه رابطه گوئن و نورمن آزبورن که معلوم شد حقیقت ندارد!

رابطه گوئن و نورمن آزبورن!

در مورد داستان منحوس «گناهان گذشته» هرچه کمتر صحبت شود بهتر است؛ شما می‌توانید جزئیات این داستان را در این مقاله بخوانید. به‌هرحال این داستان لکهٔ ننگی در تاریخ اسپایدرمن برشمرده می‌شود که غالب به اتفاق هواداران تصمیم به فراموش‌کردن آن گرفتند؛ امّا نیک اسپنسر در شماره‌های پایانی ران خود این داستان را رسماً به زباله‌دان تاریخ فرستاد! در شمارهٔ 73 فاش می‌شود که هری آزبورن، زمانی که تبدیل به گرین گابلین و عقلش به کلّی زایل شده بود، طی نقشه‌ای برای انتقام از پدرش، کاری کرد تا او فکر کند با گوئن استیسی رابطه داشته و دو فرزند از او به نام‌های «سارا» و «گابریل» دارد.

او مندل استرام را استخدام کرد تا کلون‌هایی بسازد که قرار بود در نقش فرزندان نورمن ظاهر شوند (هرچند که فاش نشد این کلون‌ها از روی دی‌ان‌اِیِ چه کسی ساخته شدند).

بچه های نورمن ازبورن

و سپس میستریو را استخدام کرد تا با هیپنوتیزم‌کردن نورمن (یا استنشاق نوعی گاز توسط او) باعث شود که نورمن فکر کند قضایای مضحک گناهان گذشته واقعاً اتفاق افتاده‌اند.

نورمن ازبورن گوئن استیسی

میستریو همچنین زمانی که خودش را در قالب یک روان‌شناس جا زده بود روی ذهن مری‌جین کار کرد و خاطرات جعلی در ذهن او قرار داد که در آن‌ها، گوئن به رابطه‌اش با نورمن اعتراف می‌کند.

مری جین میستریو

بدین صورت این داستان نیز به کلّی از تاریخچهٔ کمیک‌های اسپایدرمن پاک شد و هواداران دیگر مجبور به نادیده‌گرفتن اجباری آن نیستند...

 

9- گوئن بارها و بارها کلون شده است!

 گوئن بارها و بارها کلون شده است!

"سرگذشت کلون" یا Clone Saga داستانی عالی و جذاب بود كه در دهه 70 میلادی چاپ شد و در آن معلوم شد «پروفسور وارن» (ملقب به «شغال») یك كلون یا موجود شبیه سازی شده از روی گوئن استیسی ساخته است! (این داستان در اینجا ترجمه شده است). در واقع آقای وارن انقدر به گوئن علاقمند بود كه پس از مرگش دیوانه شد و تصمیم گرفت با استفاده از نمونه خونی كه قبلا از گوئن گرفته بود، یك كلون از رویش بسازد. و اما واكنش پیتر به بازگشت گوئن خیلی جالب بود. در واقع آن موقع رابطه او و مری جین داشت به قول معروف گرم میشد و پیتر با دیدن گوئن واقعا شوكه شد. او سپس فهمید كه این گوئن یك كلون است و در پایان این داستان نزد مری جین برگشت (كلون گوئن هم از شهر رفت و با پیتر خداحافظی كرد). این لحظه بسیار مهم است و نشان میدهد كه پیتر بلاخره مرگ گوئن را فراموش كرد و رابطه اش با مری جین جدی شد.

و اما پس از این داستان نیز چند بار شاهد بازگشت گوئن به صورت کلون بودیم که آخرین آن برمیگردد به رویداد "توطئه کلونی".

 

10- مورد عجیب «گوئن عنکبوتی»!

https://www.spidey.ir/images/img/content/Gwen-spider/spider-gwen-comic.jpg

اخیرا یک گوئن استیسی حقیقی و غیر کلون در کمیک های مارول معروف شده به نام «گوئن عنکبوتی» که قدرت های فوق بشری عنکبوتی هم دارد ولی متعلق به دنیایی موازی میشود به نام دنیای شماره 65. ما در اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک که در شماره 2 از "لبه دنیای عنکبوتی اتفاق افتاد (اینجا ترجمه شده)، این نسخه از گوئن استیسی که دانش آموز دبیرستانی بود را دیدیم که توسط یک عنکبوت جهش یافته گزیده شد. این موضوع باعث شد تا به قدرت های فوق بشری عنکبوتی دست پیدا کند و اسم خودش را «زن عنکبوتی» (Spider-Woman) گذاشت. از سوی دیگر در این دنیا ما پیتر پارکر را داشتیم که شیفته این زن عنکبوتی شد. او در دبیرستان از سوی قلدرهای مدرسه اذیت میشد (البته گوئن همیشه ازش دفاع میکرد). بنابراین فرمولی خاص برای خودش درست کرد که او را تبدیل به هیولایی جهش یافته به نام «لیزارد» تبدیل کرد و در مبارزه ای با زن عنکبوتی به طور تصادفی کشته شد. پیتر پارکر وقتی در بازوان گوئن جان داد بهش گفت که میخواسته مثل او "خاص" باشه.

زن عنکبوتی از صحنه گریخت و این سوتفاهم در جامعه به وجود آمد که پیتر پارکر را به قتل رسانده است. آقای جی جونا جیمسون هم که شهردار است یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد و از زن عنکبوتی حسابی انتقاد کرد . همه این مسائل باعث شد تا مردم بهش به چشم یک تهدید به زن عنکبوتی نگاه کنند. پس میبنید که در این دنیا به جای اینکه پیتر پارکر و مرد عنکبوتی برای کشته شدن گوئن مورد انتقاد قرار بگیرند، این گوئن بود که بابت کشته شدن پیتر پارکر مورد تعقیب قرار گرفت! برای آشنایی کامل با گوئن عنکبوتی و دشمنانش، این مقاله و این مقاله را بخوانید. داستان هایش هم اینجا و اینجا ترجمه شده اند.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

تمام عشق های پیتر پاركر!

کمیک "گوئن استیسی" (GWEN STACY) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره گوئن عنکبوتی (SPIDER-GWEN) بدانید

سری جدید کمیک بوک های "گوست اسپایدر" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک "گوئن عنکبوتی: گوست اسپایدر" ترجمه شد + لینک دانلود

هشت لحظه كلیدی در تاریخ گوئن استیسی

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی : آبی" ترجمه شد + لینک دانلود

"مرگ گوئن استیسی" بهترین داستان تاریخ مارول شد

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم

مرد عنکبوتی مرموز رویداد "قیامت عنکبوتی" مشخص شد!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

"مرگ سروان جرج استیسی" ترجمه شد!

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-03-10 14:22
مثل همیشه منتظر هستم مقاله رو با دقت بخونید و ایرادات تایپی رو متذکر بشید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-03-10 14:57
سلام
این مقاله واقعا جامع و عالی بود و اطلاعات زیادی درباره رابطه گوئن و پیتر داد. اون سه صفحه عکسی هم که گذاشتید خیلی بامزه بود :lol:
اما به هر حال مری جین در داستان های اسپایدی نقش موثر تری داشته و همونطور هم که در مقاله گفته شد گوئن از جایی به بعد دیگه انگار فقط میخواست گریه کنه!
درباره مورد ۸ هم که اصلا نمیخوام حرف بزنم. همون به فراموشی سپرده بشه بهتره.
گوئن عنکبوتی هم که دیگه توی این روز ها هم بین کمیک فن ها به دلیل کمیک های عالیش و هم بین بقیه مردم به دلیل انیمیشن درون دنیای عنکبوتی خیلی معروف شده و الحق هم به نوعی آیینه ای از دنیای ۶۱۶ هست که بعضی چیز ها توش عوض شده و موقعیت جالبی هست.
راستی یه مقاله از cbr رو نصف نیمه خوندم فکر کنم میگفت چه کسانی به زندگی برگردند خوبه و چه کسانی نباید به زندگی برگردند.
www.cbr.com/.../
توی این لیست گوئن استیسی تا اونجایی که من فهمیدم گفته شده که باید به زندگی برگرده! اما به نظرم برنگرده بهتره. چون پیتر دوران انتخابش به نظرم گذشته و حالا باید با مری جین باشه اما با اومدن گوئن این قضیه به نوعی خراب میشه و پیتر میره دوباره سر انتخاب و اینکه زندگیش هم به هم میریزه. بعد هم اصلا با این گوئن دنیای موازی و کمیک هایی که به صورت فلش بک ازش چاپ میشه و البته انیمیشن ها و فیلم هایی که توش حضور داره اصلا نیازی به بازگشت مستمر او نیست.
نظر شما چیه؟
نقل قول:
هری در هر دو مورد گوئن و مری جین به نوعی به بازی گرفته شد.
شاید همین هم دلیل دیوونه بازی هاش باشه. هری که بهش کم محلی میکردند و به قول شما به بازی گرفتنش.
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1400-03-10 15:27
ممنون بابت مقاله
مرگ گوئن با وجود اینکه مال خیلی سال پیش هست اما هر بار که داستان مرگ گوئن رو میخونم گری میکنم
۱. خب توی کمیک گوئن مشخص شد یک دوست پسر داشته و هری در آنجا با گوئن درس میخوند البته داستان ادامه پیدا نکرد پس نفهمید چه بر سر رابطه گوئن و دوست پسرش اومد بود
۲. خب به خاطره مرد عنکبوتی بودن و مشکلات رابطه پیتر و گوئن فکر بد راجبش بکنه
۳. خب پیتر و گوئن و مریجین مثلث عشقی جذاب داشتن اما در هر صورت به خاطره نقاط مشترک بیشتر پیتر پیش گوئن رفت
۴.بدبخت هری گوئن و مریجین اون به بازی گرفتن
۵. خب نه پدر گوئن و نه پیتر دوست نداشتن این این اتفاق بیفته اما در نهایت پیتر و گوئن پیش هم برگشتن
۶.زن عمو همیشه می خواست پیتر خوشبخت باشه چه با گوئن و چه مریجین ولی میخواست آینده خوبی داشته باشه
۷.خب نکته جالب اینجاست گوئن از مرد عنکبوتی خوشش نمی آمد ولی پیتر دوست داشت و گربه سیاه از مرد عنکبوتی رو دوست داشت نه پیتر را ولی مریجین هم مرد عنکبوتی و هم پیتر را قبول داشت اما خب گوئن به خاطره مرگ پدرش دیگر مثل سابق نشد و رابطه او پیتر هم بهبود پیدا نکرد
۸.رابطه گوئن و نورمن داستان بد ترین داستان بود
۹.بازگشت گوئن به صورت کلون برای پیتر در آور بود
۱۰.در دنیای دیگر گوئن قدرت عنکبوتی گرفت و مرگ پیتر این دنیای مثل مرگ مثل عمو بن در دنیای اصلی باعث شد گوئن قهرمان شود هر چند من دوست داشت در دنیای خودش باشد نه دردنیای اصلی
در آخر مرگ گوئن خیلی اتفاق تلخی بود برای پیتر و پیتر دیگر او آدم سابق نشد و خودش را سرزنش کرد ولی خب پیتر با هر اتفاقی که در زندگیش افتاد همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و داستان مرد عنکبوتی آبی با اینکه داستان عاشقانه است ولی خیلی غمگینز است مخصوص آنجای که مریجن میگه از طرف من هم به گوئن سلام برسون
خیلی ممنون و تشکر
نقل قول کردن
_MoHaMaDRezA
#4 _MoHaMaDRezA 1400-03-10 15:30
وااای چرا اینجوری بووود
من اگه اما استون نقش گوئن و بازی نکرده بود و الان این مقاله رو میخوندم از گوئن متنفر میشدم ...
واقعا که اما استون نقش گوئنو چقدر دوست داشتنی بازی کرد!
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#5 Pooyan mirzahosseini 1400-03-10 16:15
سلام آقای ترابی راستش انقدر راجع به رابطه ی گوئن و پیتر نمی‌دونستم خیلی مقاله خوبی بود مرسی :lol:
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#6 THE THOR LOVER 1400-03-10 17:23
احتمالا اگه خانم اما استون در سری فیلم های مردعنکبوتی شگفت انگیز نمیدرخشید و تمرکز اصلی روی گوئن نبود، این شخصیت درجه یک تا الان دست به فراموشی سپرده بود.
اگه نویسنده ها از خودشون خلاقیت بیشتری نشون میدادن و گوئن نمی‌رفت لندن، مرگ دلخراش گوئن، دلخراش تر هم شده بود.
مورد هشت دیگه نهایت فاجعس!!!! خدا لعنت کنه نویسنده دیوونه اون داستان رو، خاک بر سرش، مردکِ «؟!#»«/_

میتونستن رابطه پیتر با گوئن رو در اون لحظات آخر بهتر نشون بدن.
بنظرم پیتر از لحاظ رمانس واقعا غنیه(بی چاره هری، این وسط فقط بازیچس :cry: )
درسته رابطه پیتر با گوئن قبل از مرگش مثل قبل نبود، ولی خیلی بد مرد، خیییییلی ناراحت کننده بود، کل دنیای کمیک رو دگرگون کرد، ولی باید به این مرگ احترام گذاشته بشه!!!!! مثلا یه بار دن اسلات اومد توش تغییر ایجاد کرد، یا به بار هم اون نویسنده دیوانه اومد گوئن رو به مادر بچه های بزرگترین دشمن مردعنکبوتی تبدیل کرد!!!!!
از حق نگذریم کمیکای کلاسیک مردعنکبوتی با حضور گوئن، خیلی خاصن،
خیلی خیلی ممنونم بخاطر این مقاله بی نقص ، خسته نباشید.
راستی استاد من یه سوال دارم ، ممنون میشم اگه تونستید جواب بدید: بنظرتون گوئن زیباتره یا مری جین؟
نقل قول کردن
Ghost Rider
#7 Ghost Rider 1400-03-10 17:46
سلام ممنون بابت مقاله
ببخشید این کمیک گوست اسپایدر در شماره چند این اتفاق برای پیتر میفته؟ من این کمیکو قبلا خوندم و الان هم دارم امپراطوری مخفی رو میخونم و نمیتونم از اولش بخونم ولی دوست دارم لیزارد رو ببینم میشه بگید در جلد چندم و در کدام لینک این اتفاق هست؟
نقل قول کردن
Ghost Rider
#8 Ghost Rider 1400-03-10 17:48
به نقل از _MoHaMaDRezA:
وااای چرا اینجوری بووود
من اگه اما استون نقش گوئن و بازی نکرده بود و الان این مقاله رو میخوندم از گوئن متنفر میشدم ...
واقعا که اما استون نقش گوئنو چقدر دوست داشتنی بازی کرد!

چرا از گوئن متنفر میشدی :o بدبخت مگه چیکار کرده
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1400-03-10 19:07
ممنون از استاد بابت این مقالۀ درجه‌یک...
من همیشه برام سؤال بود چرا در مؤخرۀ شمارۀ ۱۲۲ امیزینگ، درست بعد از مرگ گوئن، می‌بینیم که مری‌‌جین کنار پیتر توی آپارتمان‌ش می‌مونه؛ خصوصاً بعد از حرفایی که پیتر بارش کرده بود!
uplooder.net/.../...
تا اینکه یکی—دوسال پیش، خودِ «جری کان‌وی» توی داستان یک‌صفحه‌ای که برای عنوان Marvel Comics #1000 کار کرد، موضوع رو از زبان مری‌‌جین توضیح داد:
uplooder.net/.../...
می‌بینیم که مری‌‌جین به‌خاطر رفاقت‌ش با گوئن و دِینی که به او داشت، کنار پیتر موند...
سری اختصاصی گوئن که مارول منتشر می‌کرد فرصت خوبی بود تا بیش‌تر با سرگذشت این شخصیت آشنا بشیم که متأسفانه کرونا خراب کرد داستان رو...
بازم ممنون از استاد!
نقل قول کردن
parsa89
#10 parsa89 1400-03-10 20:22
سلام من عاشق زوج پیتر پارکروگوعن استیسی هستم!
نقل قول کردن
Unknown
#11 Unknown 1400-03-11 00:11
بسیار ممنون بابت مقالتون ، مثل همیشه عالی.
مورد ۸ به قدری بد و فاجعس که ایکاش اونجرز بجا سفر به گذشته و شکست ثانوس میرفتن جلوی JMS و مارولو میگرفتن :-? واقعا بعیده :sigh:
ولی مرگ گوین واقعا لازم بود تا شخصیت مردعنکبوتی/پیتر پارکر به این درجه از مسئولیت پذیری برسه و همیشه این مسئله یادش باشه هرچند که پیامد هایی هم براش به دنبال داشت.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#12 AmirhoseinJafari2005 1400-03-11 03:23
خسته نباشید.... مقاله ای جذاب و مفیدی بود ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1400-03-11 09:08
سلام سلام سلام دوستان خوبم

استاد خیلی ممنون. مقاله سوپر ابر مقاله بود!! (چی گفتم)
به نظرم نویسنده cbr مقاله خلاقانه ای نوشته هرچند خودمم به یه همچین چیزی توی ذهنم برا ام‌جی فکر میکردم. یه مقاله ای هم بود توی cbr که اونم به نظرم نو آوری و خلاقیت خاصی داشت: ۱۰ کاری که ام‌جی میتونه انجام بده ولی مردعنکبوتی نمیتونه! یا یه همچین چیزی دقیق یادم نیست.

هرچند کار نویسنده توی این مقاله خوب بوده ولی تصحیح های شما برای این مقاله شاهکار بودن. به قول خانم عفتی عکس های که انتخاب کردید نسبت به مقاله cbr توفیق داشت و بهتر بود. اون پرانتز ها و پیوست ها رو هم که همه میدونن. همه اینا در کنار تسلط ، دقت و عشقتون در نوشتن مقالات و روایت بی نظیر متن و برترین آهنگ ها باعث میشه من و همه بچه‌ها عاشق سبک نگارش شما باشیم.


به نظرم گوئن هرچند بین ۳ دختر برتر زندگی پیتر (گوئن ، ام‌جی ، فلیشا) شاید کمترین حضور رو داشته باشه ولی به نظر بنده حقیر بیشترین تاثیر رو داشته. جری کان‌وی به نظرم قدر فرصتی که استن لی بهش داده بود رو به خوبی دانست و پیتر رو به اوخ پختگی رساند و تا ماگما (!) به او عمق شخصتی بخشید. و به نظرم کان وی نقش اساسی توی داستان هایی با تم گوئن داشته چون بعدا کان وی تحت فشار استن لی و فن ها مجبور به برگردوندن گوئن شد، البته به صورت کلون که این خودش یه رتبه توی این مقاله داشته و این رتبه رو مدیون کان‌وی هستیم که به نوعی یکی از محبوب و بحث برانگیز ترین قسمت‌های داستان های پیتر رو ساخت و برای بقیه نویسنده ها زمینه سازی کرد: همون قضیه کلون رو میگم که این روزا حسابی سر زبون هاست و قسمت اعظمی از داستان های اسپایدی طوره.
رابطه نورمن گوئن رو که اصلا دوست نداشتم.شخصا ترجیح میدم یک نویسنده دیگه بیاد و بگه اون گوئن در واقع کلون گوئن بوده نه خودش که والا فکر نکنم بشه خلاصه این گند کاری هم جمع بشه دیگه فکر نکنم توی ثابقه اسپایدی داستان بدی باقی بمونه که درست نشده باشه. omd هم احتملا اسپنسر درستش میکنه به فضل خدا. والا هر نویسنده ای ممکنه اشتباه بکنه من که سبک نگارش jms (جی مایکل استرازسکی) رو خیلی دوست دارم.
اون کلون آخری گوئن که توی توطئه کلونی دیدیم رو خیلی خوشم اومد. کاملا معلوم بود عشق و نگاهش به پیتر واقعی هستش و خیلی هم خوشحال بود از اینکه دوباره پیتر رو دیده و آخر سر هم خودشو توی ذهنم موندگار کرد با اون فداکاری که داشت!! :cry:


بازم ممنون استاد.
خیلی هم ببخشید زیاد نمیتونم صحبت کنم والا فقط 5 تا امتحان مونده ها. دیگه کم‌کم تمومه و I will be back very soon

بازم تشکر فراوان.
نقل قول کردن
RobbieRobertson
#14 RobbieRobertson 1400-03-11 13:36
خسته نباشید آقای ترابی.
واقعا انتخاب عالی ای بود.
من که اسپایدی را به خاطر همین چیزاش دوست دارم. یه انسان که با عواطف و علایقش و مسئولیت هاش باید سر و کله بزنه.
نقل قول کردن
Mani.s.j
#15 Mani.s.j 1400-03-11 22:10
سلام
ممنون بابت مقاله
خیلی خوب بود یه سه چهارتاش رو میدونستم
اون مورد هشتم هم که چیزی نگم:((
بازم ممنون
نقل قول کردن
P.B.P
#16 P.B.P 1400-03-12 16:45
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله عالی بود،مورد ۸ نویسنده چه گندی زده و شخصیت عالی گوئن رو لکه دار کرده اصلا خوشم نیومد.
در کل عالی بود.
استاد ترابی ممنون بابت این مقاله عالی،خسته نباشید.
نقل قول کردن
P.B.P
#17 P.B.P 1400-03-30 19:08
سلام به استاد ترابی عزیز
استاد یک سوال داشتم آیا گوئن دنیای کمیک میدونسته پیتر همون مرد عنکبوتیه؟
چون تا اونجایی که کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو دیدم گوئن اطلاعی نداشت و شاید هم جاییش از دستم در رفته.
یه موضوعی دیگه هم هست که در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز گوئن میدونه پیتر مرد عنکبوتیه.
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1400-03-30 22:46
به نقل از P.B.P:
سلام به استاد ترابی عزیز
استاد یک سوال داشتم آیا گوئن دنیای کمیک میدونسته پیتر همون مرد عنکبوتیه؟
چون تا اونجایی که کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو دیدم گوئن اطلاعی نداشت و شاید هم جاییش از دستم در رفته.
یه موضوعی دیگه هم هست که در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز گوئن میدونه پیتر مرد عنکبوتیه.

نخیر خبر نداشت
خوندن این مقاله هم توصیه میشه:
b2n.ir/u35330
نقل قول کردن
P.B.P
#19 P.B.P 1400-03-30 23:41
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:
سلام به استاد ترابی عزیز
استاد یک سوال داشتم آیا گوئن دنیای کمیک میدونسته پیتر همون مرد عنکبوتیه؟
چون تا اونجایی که کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو دیدم گوئن اطلاعی نداشت و شاید هم جاییش از دستم در رفته.
یه موضوعی دیگه هم هست که در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز گوئن میدونه پیتر مرد عنکبوتیه.

نخیر خبر نداشت
خوندن این مقاله هم توصیه میشه:
b2n.ir/u35330

خیلی ممنون استاد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44