10 حقیقت مهمی که باید درباره "لوح حیات" (Tablet of Life) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره  لوح حیات زندگی سرنوشت tablet of life فکت تاریخچه معرفی

به دلیل حضور این وسیله باستانی و قدرتمند در داستان های حال حاضر مرد عنکبوتی لازم دیدیم آن را به طور کامل برایتان معرفی کنیم.

مقدمه: در سال 1969 و در شماره های 68 تا 75 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد چاپ داستان مهمی بودیم که به "حماسه لوح خط زندگی" (The Lifeline Tablet Saga) معروف شده. این داستان از چند جهت مورد توجه قرار گرفت. اولا اینکه تا آن زمان سابقه نداشت آرکی طولانی مدت در 7 قسمت در داستان های مرد عنکبوتی به چاپ برسد (در کمیک های دیگر شخصیت ها نیز کم سابقه بود). ثانیاً اینکه تا آن موقع شاهد حضور پررنگ اشیاء یا وسیله های باستانی به عنوان داستانک اصلی در کمیک های اسپایدرمن نبودیم ولی ناگهان لوحی قدرتمند وارد داستان های او شد که خیلی از خلافکاران شهر به دنبالش بودند. و در نهایت باید گفت که در این داستان شخصیت های خبیث مهمی مثل «سیلور مِین» و اعضای مختلف گروه "ماژیا" خلق شدند که از این نظر هم اهمیت دارد. و البته خوانندگان سری فعلی مرد عنکبوتی شگفت انگیز میدانند که اخیراً این لوح دوباره حضور فعالی در داستان هایی که آقای «نیک اسپنسر» مینویسه، پیدا کرده و به شخصیت های مهمی مثل «کینگ پین» ، «بومرنگ» و حتی شاید گفت «کیندرد» هم ربط دارد. پس قطعا لازم بود همچین مقاله ای درباره ش نوشته بشه زیرا "لوح حیات" تاریخچه فوق العاده ای دارد.

 

1- اولین بار کینگ پین به دنبال "لوح حیات" افتاد

اولا باید بدانید که این لوح با چند اسم شناخته میشود. اولش که آن را دیدیم بهش "لوح حیات" (Tablet of Life) گفتند ولی بیشتر با نام "فرمول حیات" بهش اشاره میشد زیرا روی آن فرمولی نوشته شده بود در خصوص اسرار زندگی.

اولین بار کینگ پین به دنبال "لوح حیات" افتاد

بعدها آن را با نام "لوح خط زندگی" (Lifeline Tablet) صدا زدند ولی اخیرا آن را با نام کامل "لوح حیات و زمان" (Tablet of Life and Time) در کمیک های مرد عنکبوتی خطاب میکنند. در هر حال این لوح را اولین بار در شماره 69 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که در بخش باستان شناسی دانشگاه "امپایر استیت" به نمایش گذاشته شده بود. باستان شناسی به نام «لوئی ویلسون» (Louis Wilson) به «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» درباره این لوح و توانایی هایش گفت و بنابراین او در صدد برآمد به کمک مزدورانش به دانشگاه حمله و آن را به سرقت ببرد.

اسپایدرمن درگیر ماجرا شد و سعی کرد جلوی کینگ پین را بگیرد ولی موفق نشد.

مبارزه مرد عنکبوتی و کینگ پین

کینگ پین به خانه ش رفت و لوح را در گاو صندوق گذاشت ولی اسپایدرمن به آنجا رفته و با شکست دادنش لوح را به دست آورد. او لوح را به «سروان استیسی» داد تا ازش مراقب کند:

ولی خبرش به گوش «شوکر» رسید و او به خانه استیسی رفت و آن را به سرقت برد:

شوکر و جورج استیسی

سپس یکی از اعضای گروه "ماژیا" به نام «مارکوی کوه پیکر» با تهدید دوست دختر شوکر، لوح را به دست آورد و فهمیدیم که آن را برای رئیس خود یعنی «سیلور مین» میخواهد و اینگونه میریم سراغ مورد بعدی ...

 

2- ورود سیلورمین به ماجرا

اولین حضور سیلورمین در دنیای کمیک

نخستین حضور سیلورمین در دنیای کمیک همزمان شد با  اولین حضور "لوح حیات" در داستان های اسپایدرمن. در مورد قبلی گفتیم که چطور لوحی مرموز و باستانی بین چند تن از شخصیت خبیث مثل «کینگ پین» و «شوکر» دست به دست شد تا اینکه به دست سیلورمین افتاد.

لوح زندگی

او نیز دکتر «کرتیس کانرز» را مجبور کرد تا با استفاده از فرمول مورد اشاره قرار گرفته در این لوح، معجونی برایش درست کند تا فناناپذیر شود! کانرز هم در این راه موفق شد.

سیلورمین جوان

اما پس از نوشیدن این معجون ، جوان و جوان تر شد تا اینکه به شکل یک بچه درآمد و سپس ناپدید شد!

البته سیلور مین بعدا دوباره برگشت که در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده است.

 

3- باز شدن پای دکتر استرنج به داستان و فاش شدن سرگذشت لوح حیات

سالها گذشت و خبری از لوح حیات در داستان های مرد عنکبوتی نبود تا اینکه در سال 2001 نویسنده ای به نام «فابیان نیسیزا» و طراحی برجسته به نام «استیو رود» کمیکی سه قسمتی تحت عنوان Spider-Man: LifeLine را خلق کردند که در آن بار دیگر لوح حیات مورد استفاده قرار گرفت و متوجه شدیم که «لوئی ویلسون» موفق شده تکه های بیشتری از لوح را به دست آورد و متوجه شده با این تکه ها میتوان ایرادات قبلی را که باعث شده بود آن بلا بر سر سیلورمین بیاید را برطرف کرد ...

کمیک اسپایدرمن

در این داستان دیدیم که اسپایدرمن اطلاعات مربوط به فرمول حیات را به همراه تکه های جدیدا پیدا شده را نزد «دکتر استرنج» برد تا بلکه بتواند از او اطلاعات دقیق تری راجع به لوح بگیرد. اما دکتر استرنج نتوانست بهش کمک کند ولی به حالت روح مانند (astral form) خود درآمد و به آتلانتیس و نزد «نیمور» رفت تا اطلاعاتی کسب کند. در آنجا وزیر نیمور فاش کرد که این لوح مربوط به دوران Hyborian میشود (دوره Hyborian در داستان های «کونان بربر» خلق شد و در عالم مارول به دوره ای که 8 هزار سال پس از به زیر آب فرو رفتن آتلانتیس به وجود آمد ، اطلاق میشود).

سرگذشت لوح حیات

وزیر نیمور همچنین به دکتر استرنج گفت که این لوح به طول عمر و زنده کردن و شفا دادن به دیگران مربوط میشود و در عهد باستان در آتلانتیس نوشته شده ولی به فرهنگ اهالی "لِموریا" (Lemuria) نیز ارتباط دارد (لموریا در کمیک های مارول یکی از قدیمی ترین تمدن های پیشرفته بشر است به طوری که گفته میشه نیم میلیون سال پیش تنها قاره ای که انسان متمدن داشته، لموریا بوده). او همچنین گفت که فرمول حک شده روی لوح میتواند افرادی که آن را بنوشند را به نقطه اوج تکامل انسانی برساند ولی قدرتی که به آنها میدهد محدود است به ظرفیت شخصیتی آنان

 

4- کله چکشی به دنبال لوح حیات!

در همان داستان سه قسمتی Spider-Man: LifeLine متوجه شدیم که «کله چکشی» به دنبال دست یافتن به لوح حیات و تکه های آن است. اولش نفهمیدیم که به چه دلیل ولی مشخص شد خواهرش بیمار است و او میخواهد با استفاده از فرمول حیات او را شفا دهد. «بومرنگ» از سوی کله چکشی استخدام شد تا لوح را برایش بدزدد و او نیز پس از درگیری با اعضای ماژیا و مارکوی کوه پیکر، موفق شد آن را به دست کله چکشی برساند. همچنین بار دیگر دکتر کرتیس کانرز استخدام شد تا فرمول را به سرمی تبدیل کند که خواهر کله چکشی را شفا دهد.

کله چکشی و لوح حیات

البته سپس اتفاقاتی افتاد که باعث شد کرتیس کانرز به لیزاد تبدیل شود (چون قطره ای از فرمول حیات را خورد!) و بخواهد بار دیگر جمعیت بشر را به خزندگان تبدیل کند. ولی در نهایت کله چکشی سرم را خورد و به موجودی فوق قدرتمندِ نوری شکل تبدیل شد.

قدرت لوح حیات

او لیزارد را به حالت انسانی اش برگرداند و حتی به مرد عنکبوتی پیشنهاد داد که میتواند عزیزانش را که کشته شده اند ، زنده کند ولی قبل از آنکه بتواند چنین کاری بکند، قدرت هایش از او گرفته شدند (اینجا بود که معلوم شد منظور وزیر نیمور از اینکه " قدرتی که لوح به افراد میدهد محدود است به ظرفیت شخصیتی آنها" چه بوده است).

در نهایت اما اسپایدرمن تونست بخش کوچک باقیمانده از فرمول حیات را به خواهر کله چکشی بدهد و او بدین شکل معالجه شد.

خواهر کله چکشی

در انتهای داستان نیز اسپایدرمن لوح حیات را نزد دکتر استرنج برد و او نیز آن را به دنیای دیگری فرستاد تا دیگر دست کسی به آن نرسد.

دکتر استرنج لوح حیات

 

5- قدرت ها و قابلیت ها

همانطور که گفته شد روی لوح حیات به زبان آتلانتیسی فرمولی نوشته شده است که باهاش میشه سرمی ساخت که هر کسی آن را بخورد جوان میشود، شفا پیدا میکند و به نقطه اوج تکاملی نژاد خود میرسد و به قدرت های یک موجود خدامانند بدل میشود ولی این قدرت ها با توجه به محدودیت های نژادی و شخصیتی نسل بشر محدود و مقطعی میباشند. البته کسی که از سرم میخوره درد و مرضش خوب میشه و این تاثیرش دائمی است. همچنین معلوم نیست اگر فردی شایسته و قدرتمند از نظر شخصیتی سرم رو مصرف کنه آیا قدرت های خداگونه اش دائمی یا با تاثیر طولانی تر خواهند بود یا نه. و همچنین همانطور که در مورد شماره 8 گفته خواهد شد، به نظر میرسه این لوح در کنار لوح دوقلوی خودش میتونه مردگان را نیز زنده کنه!

 

6- بازگشت لوح حیات به کره زمین

گاگ مرد عنکبوتی

در شماره 42 از سری جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، برای اولین بار حقایق و تاریخچه جالبی از هیولایی به نام «گاگ» (Gog) که قبلا یکی دوباری در داستان های مرد عنکبوتی به کار گرفته شده بود، به هواداران داده شد. ما فهمیدیم که او موجودی است از نژاد «تسیلین» (Tslin) و در دنیایی به نام Haizlip به عنوان یک حیوان خانگی به شاهزاده ای داده شد و آنها به دوستان خیلی خوب برای یکدیگر بدل شدند. سپس فهمیدیم لوح حیات وقتی توسط دکتر استرنج به دنیایی دیگر تبعید شد، به Haizlip رسیده است و ملکه آنجا ازش استفاده کرده تا در جنگ داخلی پیروز شود ولی پسرش در آن کشته شد و به همین دلیل ملکه لوح را تکه تکه کرد و دوباره به زمین پس فرستاد و گاگ را نیز مسئول محافظت از تکه ها در زمین کرد (البته همانطور که در مورد بعدی گفته میشه، گاگ بعدا به حیوون خانگی پیتر پارکر تبدیل شد!).

 

7- در حال حاضر فقط بومرنگ میتونه تکه های لوح حیات را پیدا کنه!

بومرنگ که اینجا معرفی شده، یک خبیث قدیمی ماروله که البته مدتیه مثل یک شخصیت نیمه مثبت به تصویر کشیده میشه و اخیرا به شدت به قضیه تکه های لوح حیات ربط پیدا کرده! البته قبلش باید یه مقدار توضیح داده بشه: در رویداد "امپراطوری مخفی" و وقتی "هایدرا" موفق به تسخیر آمریکا شد، بومرنگ از فرصت استفاده کرد و یک امپراتوری کوچک ولی مهم خلافکاری در نیوآرک ( بزرگترین شهر ایالت نیوجرزی در آمریکا) برای خودش دست و پا کرد. اما سعی کرد به اعضای گروه مقاومت علیه هایدرا یاری برساند. وقتی هایدرا در نهایت سرنگون گردید، بومرنگ به دلیل خدماتی که به ابرقهرمانان ارائه کرده بود ، تونست خودش را از جرایم و سوابق تبهکارانه سابق خودش تبرئه کند.

این باعث شد مردم نیز به چشم یک قهرمان به او نگاه کنند (سپس و در سری جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به قلم «نیک اسپنسر» دیدیم که فرد مایرز آپارتمانی را اجاره کرد که در آن «رندی رابرتسون» و «پیتر پارکر» هم ساکن بودند و بنابراین به هم خانه پیتر پارکر تبدیل شد!). رفتار زننده و اعصاب خُرد کن و سابقه بد او به عنوان یک تبهکار سابق باعث نارضایتی و اعتراض پیتر پارکر شد ولی وقتی جانش را در یک نبرد با ابرشرورها نجات داد تصمیم گرفت بهش یک شانس مجدد بدهد. سپس بومرنگ مورد غضب «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» که توانسته بود پس از وقایع "امپراطوری مخفی" چهره یک آدم خیرخواه را به خود بگیرد و شهردار نیویورک شود، قرار گرفت.

در واقع وقتی یکی از کارمندان بخش آرشیو شهرداری اطلاعاتی درباره محل نگهداری "لوح حیات" را در اختیار بومرنگ قرار داد، او تصمیم گرفت به همراه اسپایدرمن به دنبال تکه ها بگردد و نگذارد به دست فیسک بیفتند.

(همانطور که در تصویر دیدید، آن کارمند بخش آرشیو شهرداری اطلاعاتی به وسیله طلسمی که دکتر استرنج بهش یاد داده بود، نقشه محل تکه های لوح را به وجود بومرنگ منتقل کرد و تنها اوست که جای آنها را میداند!). همین باعث شد تا چند تیم آپ باحال بین بومرنگ  و مرد عنکبوتی شکل بگیرد و آنها کم کم با هم دوست شوند. ضمنا در این حین آنها سرپرستی گاگ را نیز بر عهده گرفتندو گاگ به حیوان خانگی آنها تبدیل شد! (این کمیک را بخوانید).

 

8- لوح مرگ و نابودی

سال 2008 و در شماره 546 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" متوجه شدیم که لوح دیگری نیز وجود دارد به ناک "لوح و مرگ و نابودی/آشفتگی" (Tablet of Death and Entropy)! این لوح سنگی، با لوح حیات دوقلو است و توسط مردم لموریا در عهد باستان خلق شده و حروف باستانی و جادویی رویش حک شده اند. «مستر نگاتیو» به یکی از افراد خود به نام «اوردرایو» دستور داد تا آن را برایش بدزدد ولی با دخالت اسپایدرمن، این لوح به دست پلیس افتاد. اما مستر نگاتیو با رشوه دادن به افسر پلیس آن را به دست آورد و باهاش سمی مهلک و قوی به نام "نفس شیطان" (Devil's Breath) را ساخت که به DNA انسان ها حمله میکرد (او میخواست با این سم، اعضای ماژیا را به قتل برساند). اما با مداخله اسپایدرمن، لوح مرگ و نابودی از بین رفت. ولی مستر نگاتیو اشاره کرد که فرمول روی لوح را به خاطر سپرده است.

لوح مرگ و نابودی

در شماره 59 از سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، دیدیم که مستر نگاتیو این فرمول را در ازای بازپس گیری مناطق سابق خود در شهر، به شهردار کینگ پین تحویل داد. اینجا بود که معلوم شد اگر دو لوح "حیات" و "نابودی" در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند میتوانند کسی را که مرده است را زنده کنند.

مستر نگاتیو - کینگ پین

در واقع کینگ پین میخواد با این کار همسر مرحوم خودش یعنی «ونسا» را زنده کنه و باید ببینیم به زودی در داستان های مرد عنکبوتی چه اتفاقی میفته و چطور میتونه لوح رو از چنگ بومرنگ و اسپایدرمن دربیاره  (کینگ پین برای دستگیری بومرنگ جایزه تعیین کرده) ...

 

9- لوح حیات در دنیای سینمایی مارول

لوح حیات در دنیای سینمایی مارول

"لوح حیات" را در فیلم "ثور" به صورت یک ایستراگ دیدیم! این لوح در واقع برای لحظه ای در صندوق اشیاء نیرومند «اودین» دیده شد. اگر عبارات روی آن را ترجمه کنیم اینطور میشود: "آنهایی که روی بلندی و در سایه مینشینند". این عبارت اشاره دارد به "خدای خدایان" که در دنیای کمیک موجودات قادر مطلقی هستند که انرژی حیات خود را با آزاد شدن "راگناروک" به دست می آورند و چرخه مرگ و حیات را بدین شکل تداوم میبخشند.

 

10- لوح حیات در دنیای انیمیشن

لوح حیات در دنیای انیمیشن

در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" در دهه 90 در چندین اپیزود شاهد اقتباس از داستان "لوح حیات" بودیم. در این سریال این لوح هزاران سال پیش توسط اقوام مایا در آمریکای جنوبی خلق شد و قدرت های جادویی داشت. تا اینکه توسط باستان شناسان در زمان حال کشف شد و توسط دکتر کانرز در دانشگاه امپایر استیت مورد مطالعه قرار گرفت (او خیال میکرد این لوح میتواند بهش کمک کند از شر نفرین لیزارد خلاص شود و همینطور جلوی تبدیل شدن مرد عنکبوتی به Man-Spider را بگیرد). هم کینگ پین و هم سیلور مین دنبال لوح بودند.

کارتون سیلورمین

سیلور مین میخواست خودش را دوباره با آن جوان کند و این کار را هم کرد ولی در نهایت آنقدر جوان شد که به یک نوزاد تبدیل شد! بعدش تصور شد لوح نابود شده ولی به دست کله چکشی افتاد که آن را به آدریان تومز (والچر) فروخت و او هم باهاش دستکش هایی ساخت که میتونست نیروی جوانی دیگران را ازشون بگیره و بهش منتقل کنه!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بومرنگ» (BOOMERANG) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «سیلورمین» (SILVERMANE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کله چکشی» (HAMMERHEAD) بدانید

كمیك های "امپراتوری مخفی" به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

شماره 42 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 843 سابق!)

شماره 59 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 860 سابق!)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-02-22 14:47
توصیه میکنم این صفحه از شماره 41 امیزینگ جدید رو بخونید. به طور خلاصه تقریبا کل وقایع لوح حیات رو نشون میده:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#2 mokhtAR KID 1400-02-22 20:42
سلام استاد مقاله ی جالبی بود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-02-22 20:46
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-02-22 20:50
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)
نقل قول کردن
spider and venom
#5 spider and venom 1400-02-22 21:01
چرا بیشتر چیزای نیرومند دست اودینه؟؟؟؟
در ضمن خسته نباشید آقای ترابی :lol:
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-02-22 21:13
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-02-22 21:13
سلام
ممنون بابت مقاله.
حقایق لوح حیات؟ واقعا؟ بابا دست مریزاد. الان بگم یه اسفند بیارن برای سایت! زمان بندی از این دقیق تر هم میشه؟ دقیقا وقتی که این قضیه توی داستان های مرد عنکبوتی شگفت انگیز معروف شده این مقاله عالی میاد روی سایت. واقعا ممنون باعث شد بیشتر از این قضایا سر در بیارم و تاریخچه اش رو بهتر بفهمم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-02-22 21:16
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)

از اون خنده گابلین ها بود! از اون ها که عمو مختار دوست داره.
کی یادمه کی آقای ترابی از این خنده ها کردند؟
اینجا
spidey.ir/.../...
ولی احتمالا فردا پس فردا کینگ پین بهتون ایمیل میزنه که نقشه بکشید برای کمک در پیدا کردن لوح حیات. آخه شما چیز هایی گفتید که خود لوح حیات زبون داشت نمیگفت! :lol:
نقل قول کردن
a.v.s
#9 a.v.s 1400-02-22 21:42
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

میدونم این ربطی به مقاله نداره ولی باید حداقل یک جایی از این سایت این حرفارو میزدم. یحتمل متن طولانی ای هم هست ولی این حرف دلمه و باید یه جایی گفته میشد و بیرون میریختم:

واقعا دست مریزاد، استاد.
تو ایران افراد خیلی کمی مثل شما انقدر تعهد دارند و هیچکس مثل شما نیومده به این شکل زحمت بکشه و به کودکان و نوجوانان ایرانی اطلاعات کمیک‌بوکی منتشر کنه و سایت خودش رو پابرجا نگه داره.

درسته که در ایران به اون شکل درباره کمیک‌بوک فرهنگ‌سازی نشده حالا به هر دلیلی، ولی اینکه شما این گام شروع رو مستحکم کردی و کاری رو انجام دادید که این راه فرهنگ‌سازی حداقل بتونه از 0 تا 10 یا حتی 20 برسه، واقعا واقعا خسته نباشید.

بنده 6 ساله در این سایتم و هرلحظه از عمرم که دارم در خواندن مقالات و کمیک ها سپری میکنم، هرلحظه بیشتر به این نتیجه میرسم که شما حتی اگر با کوهی از مشکلات سر کنید، بازم انقدر حفاری میکنید تا بیرون بیای. مهم نیست چقدر افراد بر ضدتون باشند. شما انقدر روی خودت کار کردی که هیچ چیز شمارو نمیشکنه. به معنای واقعی کلمه: Nothing can break you down.

خیلی از ماها از جمله بنده، اول از شما شروع کردیم و درس زندگی از کاراتون یاد گرفتیم. بسیار سپاسگزاریم که شما در زندگی ما و راه پیشرفت ما قرار گرفتید و حضور دارید تا در زندگی خودمون پیشرفت حاصل بشه.

همه آزادند که درباره حرفام یه جور قضاوت کنند، ولی برام مهم نیست. مهم نیت کسیه که سخن رو میگه و نیتم هم اینه که از شما هرجوری که هست تشکر کنم حتی اگر به اندازه کافی از شما تشکر نکنم، در اون حدی که توانم هست شکرگزار شما خواهم بود. مثل اون پرنده کوچکی که آب در دهن کوچیکش میکرد تا در حد توان خودش آتیشی که بالفرض داشت حضرت ابراهیم رو میسوزوند رو خاموش کنه.

و همچنین اخلاق، منش، احترام، و ادب شما مثال زدنیه. خیلی هارو دیدم که در برابر مشکلات زانو زدند و حداقل یک یا دو از خصوصیت های خوبشون فدا شده، ولی شما 8 ساله که اصلا عوض نشدی، بخاطر همینه که ما یا حداقل بنده همیشه خالصانه شمارو دنبال کردیم چون خودت خالص و راستگو و حقیقی بودی، تا جای ممکن از حرف دیگران گذشتیم، از زندگیمون با جون و دل فراوان زدیم تا مقالات شمارو بخونیم. شاید فقط خودم اینطوری بودم، ولی همینکه شما روی من یکی اثر گذاشتی، به نظرم کل راهتونو رفتید و موفق هم شدید. خدمتی که حداقل به من یکی کردید رو هیچوقت فراموش نمیکنم.

اصلا حتی مهم نیست گرایش دینی و سیاسی شما به چه سمتیه چون شما همیشه به عنوان یک "انسان" به مردم خدمت کردی. به عنوان یک "انسان" عاشق کارت بودی.

واقعا خسته نباشید که این همه کار کردید.
واقعا وظیفه خودم میدونم که با کمال احترام این سخنان را در سایت بازگو کنم تا حداقل اگر کسی بنده رو قبول داره، بتونه حتی با قطره ای از اقیانوس شخصیت شما آشنا باشه.

درسته یه جاهایی از عبارات مفرد استفاده کردم ولی شرمنده، روش قدردانی تمام و کمال بنده اینگونه است و ضمن اینکه انقدر با مقالات شما خو گرفتم که انگار حس میکنم شما برای بنده یک معلم و همرفیق بودی چون هروقت ناراحت و دلخور از زندگی بودم مقالاتتون حال منو خوب میکرد. اینو هیچوقت فراموش نمیکنم پس لطفا اجازه بدید لحنم حرفام همینطوری باقی بمونه.

بنده همیشه شمارو دوست دارم و خلاصه خیلی مخلصم.

به قول عمو مختار:
You're Awesome ;-)
spidey.ir/.../u_r_awesome.gif
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-02-22 22:08
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
حقایق لوح حیات؟ واقعا؟ بابا دست مریزاد. الان بگم یه اسفند بیارن برای سایت! زمان بندی از این دقیق تر هم میشه؟ دقیقا وقتی که این قضیه توی داستان های مرد عنکبوتی شگفت انگیز معروف شده این مقاله عالی میاد روی سایت. واقعا ممنون باعث شد بیشتر از این قضایا سر در بیارم و تاریخچه اش رو بهتر بفهمم.

این لینک "لوح حیات" در بخش ویکی سایت مارول:
marvel.fandom.com/.../...
میبینید چقدر کم توضیح داده ؟!
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-02-22 22:10
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)

از اون خنده گابلین ها بود! از اون ها که عمو مختار دوست داره.
کی یادمه کی آقای ترابی از این خنده ها کردند؟
اینجا
spidey.ir/.../...
ولی احتمالا فردا پس فردا کینگ پین بهتون ایمیل میزنه که نقشه بکشید برای کمک در پیدا کردن لوح حیات. آخه شما چیز هایی گفتید که خود لوح حیات زبون داشت نمیگفت! :lol:


و به زودی آرکی با حضور آفتاب پرست و خواهر اسپایدرمن در سری امیزینگ شروع میشه که ادامه اون آرک چند وقت پیشه و از الان باید برای مقاله حقایق خواهر پیتر، برنامه ریزی کنم!
HA HA HA HA HA HA
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-02-22 22:16
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)

از اون خنده گابلین ها بود! از اون ها که عمو مختار دوست داره.
کی یادمه کی آقای ترابی از این خنده ها کردند؟
اینجا
spidey.ir/.../...
ولی احتمالا فردا پس فردا کینگ پین بهتون ایمیل میزنه که نقشه بکشید برای کمک در پیدا کردن لوح حیات. آخه شما چیز هایی گفتید که خود لوح حیات زبون داشت نمیگفت! :lol:


و به زودی آرکی با حضور آفتاب پرست و خواهر اسپایدرمن در سری امیزینگ شروع میشه که ادامه اون آرک چند وقت پیشه و از الان باید برای مقاله حقایق خواهر پیتر، برنامه ریزی کنم!
HA HA HA HA HA HA

s4.uupload.ir/.../...
آقا کی میگه cbr بهترین سایته کمیک بوکیه؟ من دیگه حرفی ندارم.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-02-22 22:26
#12:
چند روز پیش داشتم دنبال لینک مقاله م واسه شی هالک میگشتم
زدم تو گوگل "حقیقت شی هالک" . مقاله سایت ما رو آورد. ولی یه مقاله هم از یه سایت دیگه بود. از رو کنجکاوری رفتم ببینم چیه. یه سایت ایرانی بودکه قبلا اسمش رو هم نشنیده بودم (چقدر سایت کمیک بوکی تو ایران زیاد شده؟! :-* ) یه نگاهی به مقاله انداختم واقعا تن و بدنم لرزید! اطلاعات غیر ضروری، غلط با عکسای کلی و غیر مرتبط
واقعا چرا این کارو با مخاطب میکنید آخه؟ شما که نه سواد انگلیسی دارید که مقاله رو درست ترجمه کنید و نه اظلاعات کمیک بوکی که از خودتون اضافه کنید ، چرا اطلاعات غلط به مردم میدید آخه؟
ما که تازه سایت cbr مقاله فکتس میزاره، خودمون کلی مطلب بهش اضافه میکنیم و پدرمون درمیاد کمیک ها رو شخم میزنیم و عکس دقیق انتخاب میکنیم ، هنوز از خودمون صد در صد راضی نیستیم و مرتب مقالات رو به روز میکنیم و عکس عوض میکنیم دیگه وای به حال شما ...
نقل قول کردن
P.B.P
#14 P.B.P 1400-02-22 22:31
سلام ممنون از استاد ترابی
شما اینقدر زحمت میکشین که برای ما مقاله های فوق العاده می نویسید و ما هم تنها کاری که میکنیم یک تشکره واقعا شرمنده ام استاد.
خیلی عالی بود ،عجب نیرو هایی داره،خیلی خفنه که مرده ها رو زنده می کنه.
خوب یک سوال داشتم استاد بین سنگ های بینهایت ، دارک هولد و لوح حیات کدوم قوی تر و نیرومند تره؟
به نقل از mtm:
توصیه میکنم این صفحه از شماره 41 امیزینگ جدید رو بخونید. به طور خلاصه تقریبا کل وقایع لوح حیات رو نشون میده:
spidey.ir/.../...

خوندمش واقعا خوب بودبه نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

دستتون درد نکنه.
در کل عالی بود و از این تابستونی سعی میکنم کمیک های این سایت هم نقدی کنم.
ممنون.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1400-02-22 23:06
سلام استاد
شدیدا دوست دارم راجب این مقاله کامنت بدم


واقعاً شرمنده این روز ها افتادن بین منو اسپایدی. ولی از هیچ فرصتی واسه سایت دریغ نمیکنم. از یه طرف نمیتونم از اسپایدی دست بکشم از یه طرفی هم نمره خوبی نگیرم و نمونه قبول نشم. احتمالا زنده نمیمونم که در ادامه باهاتون همراه باشم. چون حتما خانواده جمعا منو میکشن. ولی یه حس خیلی خاصی دارم این روزا اونم اینه که حسابی به دلم برات شده سال بعد مترجم سایت میشم این حس بهم میگه سرعت یادگیری انگلیسی‌م خیلی بالا رفته.
نقل قول کردن
a.v.s
#16 a.v.s 1400-02-22 23:12
استاد یه سوالی داشتم:

آیا به نظرتون بازی Shattered Dimensions از این قضیه لوح حیات برای Tablets of Fragment الهام نگرفته؟
نقل قول کردن
a.v.s
#17 a.v.s 1400-02-22 23:18
درضمن استاد، میدانم این کاملا اسپم است. درضمن توقعی هم ندارم ولی آیا متن بنده در کامنت #9 مورد رضایت شما بود؟ بنده به نحو خودم میخواستم از شما تشکر کنم و بسیار شرمنده از این کلمه دور از ادب استفاده میکنم ولی دور از جون بلانسبت "پاچه خواری" نبود (این حرف را خطاب به بقیه افراد زدم) و حقیقت درونی خود را عرض کردم و امیدوارم مورد قبول واقع شده باشه.

باز هم ممنون از خدمات شما و خیلی خوشبختیم که فردی با استعداد شما در کنارمونه.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#18 Ehsan Spider 1400-02-23 00:15
سلام

کارتون بی نقص بود استاد واقعا شاهکار.
واقعاً شما توی کار ها مصمم هستید و هرکاری میکنید که مقالات مفیدی بنویسید واقعا به خودم افتخار میکنم که اینجام و استادی مثل شما دارم. اصلا جدا از پیتر این سایت خودش یکی از عوامل گرایش به کمیک بوک من بود. من که خودمو عاشق اسپایدی میدونم، تا قبل از این سایت فکر میکردم کمیک هم یه کتابی داستان معمولی مثل همه. (چون تورکم نمیدونستم کمیک چیه)

واقعاً دستتون درد نکنه.
به نظرم و احتمال میدم که کینگ پین ضرفیتش با توجه به علاقه ای که به خانواده داره خیلی بالا باشه واسه این لوح.

این سیلومین هم سرکارش با این لوح کم نبوده اون مقاله اختصاصیش رو که اون موقع خوندم کلا مشخص بود. حسابی میخواد جوان بشه و نظرتون چیه توی همین ایوانت دست اسپنسر هم به کینگ پین کلک بزنه؟؟ اگه یادتون باشه سرش رو میز اربابان بود.

استاد یه سوال هم داشتم ازتون: توی مورد همرهد گفتید که به نوشیدن اون حتی به پیت گفت میتونه عزیزانش رو زنده کنه، اینجا بدون لوح دوم این امکان وجود داشت، پس امکانش هست که توی این آرک کنونی اسپنسر هم بهش اشاره بشه یا جریان خاصی هست؟؟

واقعاً استاد الان بیشتر به اون آب غوره اعتقاد پیدا کردم. راستش این بحث دله، عشقه، آب غوره بحونه آقای وفایی صفت بود واسه اینکه مصاحبه نکنن!!!!!!

به هر حال دست گلتون درد نکنه
واقعاً بعضی اوقات فکر میکنم شمام قدرت فوق بشری دارین؟ احتمالا ««خواب یه دانشمندی یا مقاله نویس اساطیری رو دیدید که بهتون قدرت های فوق بشری عطا نموده؟»» این صراحتا اشاره ای بود به یه دیالوگ کمیک بوکی که ایستریگش بمونه واسه بچه ها که پیدا کنن.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#19 Ehsan Spider 1400-02-23 00:37
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)

از اون خنده گابلین ها بود! از اون ها که عمو مختار دوست داره.
کی یادمه کی آقای ترابی از این خنده ها کردند؟
اینجا
spidey.ir/.../...
ولی احتمالا فردا پس فردا کینگ پین بهتون ایمیل میزنه که نقشه بکشید برای کمک در پیدا کردن لوح حیات. آخه شما چیز هایی گفتید که خود لوح حیات زبون داشت نمیگفت! :lol:


و به زودی آرکی با حضور آفتاب پرست و خواهر اسپایدرمن در سری امیزینگ شروع میشه که ادامه اون آرک چند وقت پیشه و از الان باید برای مقاله حقایق خواهر پیتر، برنامه ریزی کنم!
HA HA HA HA HA HA


استاد این دیگه از کانگرو هم عجیب تره! والا الان به ذهنم رسید که اون موقع باید به ترزا اشاره میکردم.

راستش زیادی به این حسی که هرکی کامنت های نقد گونمو خونده باشه میدونه کدومو میگم. زیادی بهش فشار آوردم قهر کرد رفت.راستش اگه منبعم درست بگه نوشتن 10 حقیقت یا حتی 5 تا راجب کاراکتری که خودش شاید توی کمتر از 10 کمیک حضور داشته، دیگه واقعا ابر قدرت میخواد.


راستش منتشر بشه، به نظرم برترین مقاله کمیک بوکی توی کشور میشه. البته اگه چرا. همون‌طور که شما به مارول و فایگی اعتماد دارید ما هم به شما اعتقاد و ایمان داریم استاد، همیشه هستیم.


راستی خیلی ببخشید بعضی وقتا شوخی هایی میکنم. ولی کلا حال و هوای سایت رفاقتی گونه هست و جا هایی لازمه.
داشتم روزنامه رو میخوندم که دیدم نوشته اسپایدی به اعضایی که امتحان دارن و سرشون حسابی شلوغه (البته که شما استاد سرشلوغ ترین فرد توی سایتین) مرخصی نیمه وقت میده. واسه همین کاغد قلم آوردم که امضاش کنید و ترجیحا نمیخوام بهم بگید این آگهی واسه یه مرد بود نه یه بچه مدرسه ای! (یه ایسترایگ دیگه. )


بازم کمال تشکر استاد عزیز

راستی خنده بهم حال داد. نوعش هم به گابلین و عمو مختار میخوره. مخصوصا سوار بر اون گلایدر هاش که بعضی وقتا هم قدیما به بچه های سایت جایزه میداد.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#20 Ehsan Spider 1400-02-23 00:43
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)

از اون خنده گابلین ها بود! از اون ها که عمو مختار دوست داره.
کی یادمه کی آقای ترابی از این خنده ها کردند؟
اینجا
spidey.ir/.../...
ولی احتمالا فردا پس فردا کینگ پین بهتون ایمیل میزنه که نقشه بکشید برای کمک در پیدا کردن لوح حیات. آخه شما چیز هایی گفتید که خود لوح حیات زبون داشت نمیگفت! :lol:


و به زودی آرکی با حضور آفتاب پرست و خواهر اسپایدرمن در سری امیزینگ شروع میشه که ادامه اون آرک چند وقت پیشه و از الان باید برای مقاله حقایق خواهر پیتر، برنامه ریزی کنم!
HA HA HA HA HA HA


به نظرم نیک اسپنسر کارش اینجا خیلی درسته. یعنی اون داستان هایی که اون پشت گذاشت تا بیاد تو نخ کیندرد دوباره بعد از آروم شدن میاد سر وقتشون و کاملشون میکنه.
الان از نقدم واسه شماره 63 پشیمون شدم. چون واقعاً فکر میکردم اینا رو جا انداخته و زود قضاوتش کردم.

شرمنده اسپنسر عزیز. بخشش از بزرگان است شما منو ببخش. نمیدونم کجا شنیدم این دیالوگ رو که در ادامه میگم ولی مال یکی از اعضای سایته که احتمالا اینطوری بود: « اینقدر مردونگی دارم که بیام اشتباهمو قبول کنم و واسش عذرخواهی کنم» راستش نمیدونم درست گفتم یا نه ولی شما ازم قبول کنید چون واقعاً یادم رفته کجا خوندمش چون یکم تاثیر گذار بود توی ذهنم موندگار شده‌.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#21 AmirhoseinJafari2005 1400-02-23 00:54
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
بینظیر بود آقای ترابی... واقعا خسته نباشید... ;-)

اره خداییش خیلی برام سخت بود این مقاله. چون تو اینترنت اطلاعات زیادی ازش نیست و اصلا مقاله facts/ درباره ش نوشته نشده. تمام داستانها رو مجبور شدم برم بخونم و اطلاعات کسب کنم. ولی واقعا نوشتنش لازم بود و مدتها بود گیرکرده بود تو فکرم که بنویسمش ;-)

اینم بگم که من برای نوشتن این مقاله از مدتها قبل برنامه داشتم. اولش باید مقالات معرفی سیلورمین و بومرنگ رو مینوشتم (کلا خداییش تو این بحث ها برای خودم یه پا "نقشه کش قهار" هستم :lol: )
HA HA HA HA Ha (خنده شریرانه سوپرویلنی!)

قربان شما :-) ازتون ممنونم که برای کاربران و برای کمیک فن ها انقدر وقت میزارید... دمتون گرم بخدا... برای جبران زحمات شما ، چمد روز پیش با خودم قرار گذاشته بودم که داخل وبلاگم یه مقاله ای بنویسم به نام "10 دلیلی که اثبات میکند که سایت Spidey.ir بهترین سایت کمیک بوکی ایران است!" البته این سایت بالای ۱۰ تا مزایا داره ولی خواستم مقاله خیلی طولانی نشه و مختصر باشه.... اینجوری شاید نیم درصد از زحمات شما رو بتونم جبران بکنم.... بعضیا ازم میپرسن که چرا انقدر درباره آقای ترابی حرف میزنی؟؟ واقعا از این حرفشون ناراحت شدم...واقعا نه غلو میکنم و نه الکی میگم... ولی شما خیلی چیزا به من یاد دادین.. واقعا خیلی... از سال ۹۵ تا الان دارم مقالات شما رو میخونم و همیشه یه چیز جدیدتری یاد میگیرم.... خلاصه میخوام بگم که من به شما خیلی مدیونم آقای ترابی.... و این وظیفه رو دارم که دینم رو با نوشتن این مقاله ناچیز بتونم تا حدی ادا کنم.... امیدوارم همیشه و تا ابد (به قول استن لی) رو به جلو حرکت کنید ;-)

ختم کلام! (بازم به قول استن لی :lol: )
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#22 AM SM BM SM 1400-02-23 01:32
#19
فکر کنم منظورت اینه.
spidey.ir/.../...
شباهتی داره.
نقل قول کردن
Agent bishop
#23 Agent bishop 1400-02-23 06:13
ببینید دنیای اسپایدرمن چه قدر غنیه که از اشیا داخلش میشه ده تا فکت نوشت . دمتون گرم انصافا .
منتظر مقاله درمورد خواهر مردعنکبوتی هم هستیم ‌
نقل قول کردن
Agent bishop
#24 Agent bishop 1400-02-23 06:24
به نقل از AM SM BM SM:
#19
فکر کنم منظورت اینه.
spidey.ir/.../...
شباهتی داره.


انصافا چه جوری کامنت های مقالاتی که خیلی سال پیش نوشته شدن رو یادتونه ! بابا دست خوش من کامنت های خودمو یادم نمیاد تو کدوم مقالات دادم
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#25 Ehsan Spider 1400-02-23 07:50
به نقل از AM SM BM SM:
#19
فکر کنم منظورت اینه.
spidey.ir/.../...
شباهتی داره.



بابا دمت گرم داداش


دقیقا همین بود. میگم یه گابلین داشت ولی تو کجاش بود نمیدونستم.

دمت گرم یه سوال اینارو یاداشت می‌کنی یا ابر حافضه ای چیزی داری؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#26 AM SM BM SM 1400-02-23 10:46
#23 ، #24
من توی مقاله ۱۰ ابرقهرمانی که بدترین دشمنان رو دارند گفتم که اونقدر مقالات سایت رو خوندم که بعضی چیز ها یادم میمونه. این یکی که ویژه است چون دیگه همه منتظریم عمو مختار دوباره یکی دیگه از این کامنت های بده. البته فکر کنم همه یادشون هست که لقب حافظه زنده سایت برازنده کیه. بله همه که کی حافقه سایته. کسی که تونست این مقاله رو درست کنه.
spidey.ir/.../...
;-)
.
.
.
.
واقعا یکی از خصوصیات مهم مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی این بود که از داستان های نسبتا گمنام استفاده میکرد. خب ما دیدیم که توی مرد عنکبوتی نهایی هم از شخصیت های گمنام استفاده میکرد. این قضیه کله چکشی هم یه کم عجیب بود ولی خب جالب بود. عجیب برای این بود که توی مقاله حقایق کله چکشی گفته شد که پدرش رو کشته و فکر نمیکردم از کل اعضای خانواده شون دل خوشی داشته باشه. اما مثل اینکه خب با خواهرش مشکلی نداره. اینم که به اسپایدی گفت میتونه عزیزانش رو زنده کنه هم خب تصمیم گیری رو توی اون شرایط سخت میکنه.
نقل قول کردن
iron avenger
#27 iron avenger 1400-02-23 13:45
سلام. مقاله مثل همیشه عالی بود. :lol:
نقل قول کردن
iron avenger
#28 iron avenger 1400-02-23 13:52
به نقل از mtm:
#12:
چند روز پیش داشتم دنبال لینک مقاله م واسه شی هالک میگشتم
زدم تو گوگل "حقیقت شی هالک" . مقاله سایت ما رو آورد. ولی یه مقاله هم از یه سایت دیگه بود. از رو کنجکاوری رفتم ببینم چیه. یه سایت ایرانی بودکه قبلا اسمش رو هم نشنیده بودم (چقدر سایت کمیک بوکی تو ایران زیاد شده؟! :-* ) یه نگاهی به مقاله انداختم واقعا تن و بدنم لرزید! اطلاعات غیر ضروری، غلط با عکسای کلی و غیر مرتبط
واقعا چرا این کارو با مخاطب میکنید آخه؟ شما که نه سواد انگلیسی دارید که مقاله رو درست ترجمه کنید و نه اظلاعات کمیک بوکی که از خودتون اضافه کنید ، چرا اطلاعات غلط به مردم میدید آخه؟
ما که تازه سایت cbr مقاله فکتس میزاره، خودمون کلی مطلب بهش اضافه میکنیم و پدرمون درمیاد کمیک ها رو شخم میزنیم و عکس دقیق انتخاب میکنیم ، هنوز از خودمون صد در صد راضی نیستیم و مرتب مقالات رو به روز میکنیم و عکس عوض میکنیم دیگه وای به حال شما ...

استاد من یه سایت مزخرف کمیک بوکی به اسم ا.س. دیدم یه مقاله درباره ی تقلید های مارول از دی سی نوشته بود، بعد نصف چیز هایی که نوشته بود غلط بود! بعدش تو بخش نظرات چند تا دی سی فن متعصب به کسایی که از مارول طرفداری می کردن می گفتن با اسپایدیت خوش باش! من به زور جلوی خودمو گرفتم چیزی بهشون نگم
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1400-02-23 15:20
به نقل از a.v.s:
استاد یه سوالی داشتم:

آیا به نظرتون بازی Shattered Dimensions از این قضیه لوح حیات برای Tablets of Fragment الهام نگرفته؟

بله قطعا گرفته ولی اون اسمش به نظرم لوح هرج و مرج بود
ضمنا اینجوری نبود که فرمولی داشته باشه که از روش سرم ساخته بشه و سر کشید و قوی شد. اون لوح تک هاش به دست هر کی میفتاد قدرت کسب میکرد
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1400-02-23 15:56
به نقل از a.v.s:
درضمن استاد، میدانم این کاملا اسپم است. درضمن توقعی هم ندارم ولی آیا متن بنده در کامنت #9 مورد رضایت شما بود؟ بنده به نحو خودم میخواستم از شما تشکر کنم و بسیار شرمنده از این کلمه دور از ادب استفاده میکنم ولی دور از جون بلانسبت "پاچه خواری" نبود (این حرف را خطاب به بقیه افراد زدم) و حقیقت درونی خود را عرض کردم و امیدوارم مورد قبول واقع شده باشه.

باز هم ممنون از خدمات شما و خیلی خوشبختیم که فردی با استعداد شما در کنارمونه.

ممنون از متن زیبای شما. البته که مورد رضایت من بود ولی از من یه شما نصیحت "هیچ وقت به خاطر رضایت دیگران چیزی ننویس". همیشه چیزی بگو، بنویس و انجام بده که خودت میدونی درسته
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1400-02-23 16:02
به نقل از Ehsan Spider:


استاد یه سوال هم داشتم ازتون: توی مورد همرهد گفتید که به نوشیدن اون حتی به پیت گفت میتونه عزیزانش رو زنده کنه، اینجا بدون لوح دوم این امکان وجود داشت، پس امکانش هست که توی این آرک کنونی اسپنسر هم بهش اشاره بشه یا جریان خاصی هست؟؟



.

زباد قضیه رو جدی نگیر. نویسنده اون داستان با این جمله اولا میخواست قدرت همرهد پس از مصرف سرم رو نشون بده و هم اینکه پیتر رو سر دوراهی قرار بده
قضیه کینگ پین و این لوح هم تو آرک خون بهای پادشاه مشخص میشه
باید صبر کرد
نقل قول کردن
Agent bishop
#32 Agent bishop 1400-02-23 16:04
به نقل از iron avenger:
به نقل از mtm:
#12:
چند روز پیش داشتم دنبال لینک مقاله م واسه شی هالک میگشتم
زدم تو گوگل "حقیقت شی هالک" . مقاله سایت ما رو آورد. ولی یه مقاله هم از یه سایت دیگه بود. از رو کنجکاوری رفتم ببینم چیه. یه سایت ایرانی بودکه قبلا اسمش رو هم نشنیده بودم (چقدر سایت کمیک بوکی تو ایران زیاد شده؟! :-* ) یه نگاهی به مقاله انداختم واقعا تن و بدنم لرزید! اطلاعات غیر ضروری، غلط با عکسای کلی و غیر مرتبط
واقعا چرا این کارو با مخاطب میکنید آخه؟ شما که نه سواد انگلیسی دارید که مقاله رو درست ترجمه کنید و نه اظلاعات کمیک بوکی که از خودتون اضافه کنید ، چرا اطلاعات غلط به مردم میدید آخه؟
ما که تازه سایت cbr مقاله فکتس میزاره، خودمون کلی مطلب بهش اضافه میکنیم و پدرمون درمیاد کمیک ها رو شخم میزنیم و عکس دقیق انتخاب میکنیم ، هنوز از خودمون صد در صد راضی نیستیم و مرتب مقالات رو به روز میکنیم و عکس عوض میکنیم دیگه وای به حال شما ...

استاد من یه سایت مزخرف کمیک بوکی به اسم ا.س. دیدم یه مقاله درباره ی تقلید های مارول از دی سی نوشته بود، بعد نصف چیز هایی که نوشته بود غلط بود! بعدش تو بخش نظرات چند تا دی سی فن متعصب به کسایی که از مارول طرفداری می کردن می گفتن با اسپایدیت خوش باش! من به زور جلوی خودمو گرفتم چیزی بهشون نگم


داداش تو اون سایت میانگین اونایی که نظر میدن زیر ۱۵ ساله ( یه بار خودشون تو یکی از کامنتاشون گفتن ) بعد برای اونا ملاک برتری زور بازو بیشتر داشتنه که تو همه مقالاتشون قسمت کامنت ها سر اینکه ثور قویتره یا سوپرمن بحث میکنن .کلا دارم میگم شما سطح نظرات اون سایت رو ببین دیگه اونا نمی‌توانند خودشون رو با سایت تخصصی مثل اسپایدی مقایسه کنند .
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#33 Ehsan Spider 1400-02-23 16:11
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:


استاد یه سوال هم داشتم ازتون: توی مورد همرهد گفتید که به نوشیدن اون حتی به پیت گفت میتونه عزیزانش رو زنده کنه، اینجا بدون لوح دوم این امکان وجود داشت، پس امکانش هست که توی این آرک کنونی اسپنسر هم بهش اشاره بشه یا جریان خاصی هست؟؟



.

زباد قضیه رو جدی نگیر. نویسنده اون داستان با این جمله اولا میخواست قدرت همرهد پس از مصرف سرم رو نشون بده و هم اینکه پیتر رو سر دوراهی قرار بده
قضیه کینگ پین و این لوح هم تو آرک خون بهای پادشاه مشخص میشه
باید صبر کرد


اها بله خیلی ممنون از زحمات شما و اینکه منو قابل دونستید که جوابمو بدید.

پس احتمالاً توی همین دو سه شماره که قراره بیاد این اتفاق بیوفته چون این شماره آخری اولی قسمت از خون بهای پادشاه بود.

بازم ممنون
نقل قول کردن
a.v.s
#34 a.v.s 1400-02-23 17:37
#30
درود فراوان بر شما،
امیدوارم حالتون خوب باشه.
نمیدانید چقدر خرسندم از اینکه به بنده پاسخ داده اید و بنده را مفتخر کردید. بسیار ممنون که آن متن را خواندید.
البته کامنت بنده برای رضایت نبود. درواقع چند وقتی بود که جسارت این را پیدا نکرده بودم که متنی همانند آن را بنویسم چون از یک طرف خودمانی بود و در دلم یک ترس وجود داشت که نکنه شما ناراحت بشید چون مثلا 3 4 سال پیش بنده به قول معروف "جوجه فن" بودم و کامنت های حرفه ای نمیذاشتم و . . .
یعنی همیشه فکر میکردم شما بخاطر اون قضایا هنوز از دست بنده ناراحتتید و همیشه از اون موقع میخواستم عشقم رو به سایت ابراز کنم. همونطور که عرض کردید میخواستم کار درست رو انجام بدم (البته بازم با مقداری رضایت).

ولی اکنون که این سخن را از شما میشنوم، درک میکنم نباید انقدر نگران مسائل باشم چون گذشته ها گذشته. بنده چون خیلی وقتا عذاب وجدان الکی دارم درباره مسائل (بهتره بگیم بعد خواندن این کامنت شما "داشتم") ، بهم استرس دست میداد و کلی متن مینویسم و غیره، مثلا شما وقتایی که بخاطر درس و مشق حس میکردم دارم کمیکارو دیر میفرستم، متنای طولانی مینوشتم که توضیح بدم. همین نگرانی هام باعث میشد هم استرسم بیشتر بشه هم اینم به شما منتقل کنم (خب هرکسی استرسش را ناخودآگاه به اطرافیانش منتقل میکنه)

درآخر میدونم اینم کامنت اسپمه :lol: حتی خیلی طولانی هم هست :D و امیدوارم مقاله رو خدشه دار نکنه ولی میخوام بگم که این باز حرف بنده را در کامنت #9 ثابت میکنه که ادب و احترام شما مثال زدنیه و خیلی چیزارو از شما یاد گرفتیم و همین الانم با دیدن کامنتتون به بنده یادآوری و یاد داده شد که نیازی به توجیه یا ثابت کردن کسی ندارم. درعین حال که آن متن قدردانی بنده درواقع جز قدردانی خالصانه چیز دیگری نبود :-)

بازم بسیار ممنون که حضور دارید. امیدوارم این نصیحت شمارو به طور کامل فرا بگیرم و کاری رو انجام بدم که درسته ;-) .
نقل قول کردن
a.v.s
#35 a.v.s 1400-02-23 17:48
به نقل از mtm:
به نقل از a.v.s:
استاد یه سوالی داشتم:

آیا به نظرتون بازی Shattered Dimensions از این قضیه لوح حیات برای Tablets of Fragment الهام نگرفته؟

بله قطعا گرفته ولی اون اسمش به نظرم لوح هرج و مرج بود
ضمنا اینجوری نبود که فرمولی داشته باشه که از روش سرم ساخته بشه و سر کشید و قوی شد. اون لوح تک هاش به دست هر کی میفتاد قدرت کسب میکرد

ممنون از پاسخگویی
آخ بنده انقدر کلمه Fragment (به معنی قطعات) رو شنیدم تو بازی که قاطی کردم :lol:. بله اسم درستش Tablets of Order and Chaos بود.
و بله درباره مورد دوم درست میفرمایید.

بنده هرچند حس میکردم یحتمل الهاماتی از لوح حیات گرفته (و از یه نظر هم نکته جالبیه که هم کله‌چکشی کمیکا با لوح حیات سر و کار داشته و هم در بازی Shattered Dimensions کله‌چکشی از لوح نظم و هرج و مرج نیرو گرفته علیه مرد عنکبوتی نوآر)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#36 Mr. Doctor 1400-02-23 23:06
عالی تر از عالی بود استاد
خسته نباشید
بینهایت مفید بود برای من.قبل از این تقریبا هیچ اطلاعات بدرد بخوری از این لوح قدرتمند نداشتم.
#6:
:cry: :cry: :cry:
واقعا بهتون مدیونیم استاد ترابی
برای نوشتن یه مقاله کامل چه زحمت ها که نمیکشید
واقعا ممنونم.(در واقع نمیدونم چطور میشه ازتون تشکر کرد؛چون در کلمات نمیگنجه)
نقل قول کردن
s.p.i
#37 s.p.i 1400-06-03 14:06
به نقل از Agent bishop:
به نقل از iron avenger:
به نقل از mtm:
#12:
چند روز پیش داشتم دنبال لینک مقاله م واسه شی هالک میگشتم
زدم تو گوگل "حقیقت شی هالک" . مقاله سایت ما رو آورد. ولی یه مقاله هم از یه سایت دیگه بود. از رو کنجکاوری رفتم ببینم چیه. یه سایت ایرانی بودکه قبلا اسمش رو هم نشنیده بودم (چقدر سایت کمیک بوکی تو ایران زیاد شده؟! :-* ) یه نگاهی به مقاله انداختم واقعا تن و بدنم لرزید! اطلاعات غیر ضروری، غلط با عکسای کلی و غیر مرتبط
واقعا چرا این کارو با مخاطب میکنید آخه؟ شما که نه سواد انگلیسی دارید که مقاله رو درست ترجمه کنید و نه اظلاعات کمیک بوکی که از خودتون اضافه کنید ، چرا اطلاعات غلط به مردم میدید آخه؟
ما که تازه سایت cbr مقاله فکتس میزاره، خودمون کلی مطلب بهش اضافه میکنیم و پدرمون درمیاد کمیک ها رو شخم میزنیم و عکس دقیق انتخاب میکنیم ، هنوز از خودمون صد در صد راضی نیستیم و مرتب مقالات رو به روز میکنیم و عکس عوض میکنیم دیگه وای به حال شما ...

استاد من یه سایت مزخرف کمیک بوکی به اسم ا.س. دیدم یه مقاله درباره ی تقلید های مارول از دی سی نوشته بود، بعد نصف چیز هایی که نوشته بود غلط بود! بعدش تو بخش نظرات چند تا دی سی فن متعصب به کسایی که از مارول طرفداری می کردن می گفتن با اسپایدیت خوش باش! من به زور جلوی خودمو گرفتم چیزی بهشون نگم


داداش تو اون سایت میانگین اونایی که نظر میدن زیر ۱۵ ساله ( یه بار خودشون تو یکی از کامنتاشون گفتن ) بعد برای اونا ملاک برتری زور بازو بیشتر داشتنه که تو همه مقالاتشون قسمت کامنت ها سر اینکه ثور قویتره یا سوپرمن بحث میکنن .کلا دارم میگم شما سطح نظرات اون سایت رو ببین دیگه اونا نمی‌توانند خودشون رو با سایت تخصصی مثل اسپایدی مقایسه کنند .




آدمین اون سایت یه آدم عقدیه و البته اون کسایی که داخل سایت اون شخص هم نظر میدن همینطور اینا کسایی بودن که حرفای عمو مختار آتیششون زد و پماد بهشون پیشنهاد میکنم و جالبه که کلی فیس و مرد شنی یا قناری سیاه و بلک ویدو و البته timber wolf و ولورین تقلید محسوب میشن و جالبه که یکیشون گفت سنتری به خاطره علامت s زن خبرنگار و دشمن ربات و سه بار مرده تقلید از سوپرمن امیدوارم خدا شفاشون چون معلوم میشه کی متعصبی اونجا هم سایت نیست زبال دونیه

بگذریم یه تشکر میکنم از آقای ترابی بابت مقاله سایت نه تنها برای دشمنای مرد عنکبوتی بلکه برای اشیا داخل اون هم مقاله مینویسه
و خیلی ممنون بابت این مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید