معرفی شخصیت: ارباب جنایت (Crime Master)

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (Crime Master)

وقتش رسیده ارباب دنیای جنایت داستان های مرد عنکبوتی را خدمت شما معرفی کنیم.

هم اکنون در وب سایت spidey.ir در حال ترجمه دو کمیک هستیم که شخصیت «ارباب جنایت» در آنها حضور داره : کمیک اختصاصی گوئن استیسی که اینجا داره ترجمه میشه و کمیک "مرد عنکبوتی نوآر: چشمان بدون صورت" که اینجا براتون ترجمه میکنیم. به همین دلیل فرصت را مناسب دانستیم تا این شخصیت نسبتا گمنام داستان های مرد عنکبوتی را خدمت شما معرفی کنیم.

کرایم مستر

در کمیک بوک های اسپایدرمن تا به حال چندین نفر با هویت «ارباب جنایت» (Crime Master) دیده شده اند. اولین آنها «نیک لوئیز سینیور» نام داشت! اولین حضور او در دنیای کمیک برمیگرده به شماره 26 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (جولای 1965):

ارباب جنایت

او به همراه گرین گابلین شراکتی را ایجاد کرده بود و هدفشان این بود که تمامی دسته های خلافکاری مستقل شهر که زیر چتر مافیا (که در دنیای مارول "ماژیا" نامیده میشود)  فعالیت دارند را با هم متحد سازند. آنها آنقدر با هم همکاران خوبی شدند که تصمیم گرفتند هویت خود را برای هم فاش کنند! البته مساله اینجا بود که آن موقع گرین گابلین هویتش برای خوانندگان مخفی بود . همچنین استیو دیتکو و استن لی هم نمیخواستند در این شماره هویت ارباب جنایت را فاش کنند. پس ما فقط دیدیم که آنها در اسکله کنار هم هستند و به هم میگویند که از هویت یکدیگر باخبر شده اند:

گرین گابلین - ارباب جنایت

اما موضوع این است که گرین گابلین (نورمن آزبورن) آنقدر باهوش است که هویت مخفی اش را برای کسی فاش نکند. بنابراین این مساله برای سالها برای هواداران مرد عنکبوتی سئوال بود که چرا همچین کاری کرده است تا اینکه در سال 1997 و در شماره 25 از کمیک "قصه های ناگفته مرد عنکبوتی" (Untold Tales of Spider-Man) این موضوع حل شد! اولا باید بگم استاد ترابی این سری "قصه های ناگفته مرد عنکبوتی" رو خیلی دوست داره و اونقدر ازش تعریف کرد که من هم رفتم و خوندمش و عاشقش شدم! ماجراهای این سری در گذشته جریان داره (یعنی دورانی که لی و دیتکو کمیک های مرد عنکبوتی را خلق میکردند) کاملا هم به خط زمانی کمیک های کلاسیک اسپایدرمن وفاداره ولی سعی میکنه هم داستان های خاص خودش رو روایت کنه و هم خبیث های جدیدی رو معرفی کنه و هم گاهی اوقات خلا ها و حفره های احتمالی در داستان های اولیه مرد عنکبوتی رو پر کنه و همزمان  به کاراکترهای قدیمی عمق و ژرفای شخصیتی بیشتری بده. خلاصه اینکه سری فوق العادیه.   در شماره 25 ما شاهد بودیم که نورمن وقتی هویت خودش را برای ارباب جنایت فاش کرده، ماسک آقای جی. جونا جیمسون را بر صورت داشته!!!

کمیک untold tales of spiderman

بدین ترتیب مشکل حل شد و معلوم شد نورمن هرگز هویت واقعی خودش رو برای ارباب جنایت فاش نکرده  بوده چون او زرنگ تر از این حرفاست!

خب برگردیم سراغ ارباب جنایت ... ما در شماره 27 از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاهد کشته شدن ارباب جنایت بودیم (قبل از اینکه هویت واقعی گرین گابلین رو فاش کنه) و پلیس ها دیدند که او یک خلافکار بی سر و پا و بی نام و نشان است به نام نیک لوئیز سینیور که قبلا خوانندگان هرگز او را در کمیک های اسپایدرمن ندیده بودند!

 

 استاد جنایت

 در واقع استیو دیتکو میخواست یک کار غیر کلیشه ای انجام بده و زیرماسک را کسی قرار بده که قبلا تا به حال ندیده بودیم! 

چند سال گذشت تا اینکه در شماره 39 از کمیک Marvel Team Up که سال 1975 منتشر شد، شاهد حضور یک «ارباب جنایت» جدید بودیم! او «نیک لوئیز جونیور» (Nick Lewis Jr)، پسر ارباب جنایت اُریجینال بود و میخواست انتقام مرگ پدرش رو از اسپایدرمن بگیره.

ارباب جنایت 2

ضمناً او عاشق دختری به نام «جنیس فازِ ول» هم شده بود که در واقع دختر «فردریک فازول» بود  (فردریک فازول اینجا معرفی شده  و برای مدتی شخصیت خبیثی بود به نام «بیگ من»). جنیس هم مثل نیک لوئیز جونیوز میخواست از اسپایدرمن به خاطر مرگ پدرش انتقام بگیره و اسم خودش رو گذشته بود «بیگ من 2" ! اما مساله اینه که ارباب جنایت 2 و بیگ من 2 از هویت یکدیگر خبر نداشتند در حالی که اگر ماسک خودشون رو برمیداشتند میفهمند عاشق و معشوق همدیگر هستند! در هر حال، اونا وقتی اسپایدرمن را دستگیر کرده بودند با هم سر اینکه کی باید اسپایدرمن رو بکشه جر و بحث کردند و در نتیجه ارباب جنایت 2 با تیر بیگ من 2 رو میزنه . او سپس شوکه میشه وقتی میفهمه در واقع به دختری که دوست داره یعنی جنیس شلیک کرده بوده!

در پایان داستان ، نیک لوئیز جونیور به دست پلیس سپرده شد و از آن موقع به بعد دیگر خبری ازش شنیده نشده.

سالها بعد یعنی در سال 2011 و در شماره 1 از سری دوم کمیک بوک های ونوم (که در آن فلش تامپسون تبدیل به «مامور ونوم» شده بود) شاهد سومین ارباب جنایت در دنیای کمیک بودیم:

ارباب جنایت 3

این ارباب جنایت خشن ترین و بی رحم ترین نسخه از این شخصیت بود که تا به حال دیده بودیم. بسیار سازمان یافته تر از نسخه ای قبلی هم بود و یک سازمان بین المللی جرم و جنایت را اداره میکرد و وقتی فلش تامپسون (مامور ونوم) در امور او دخالت کرد تمام تمرکز خودش رو گذاشت روی کشتنش!

سازمان ارباب جنایت

او برای این منظور بچه ای را که سالها پیش دزدیده بود و تعلیمش داده بود تا به «جک اولانترن» جدید تبدیل شود را فرستاد تا مامور ونوم را بکشد و وقتی موفق نشد گروهی را تشکیل داد به نام «شش وحشی» (Savage Six) تا او را شکار کنند. اعضایش عبارت بودند از: جک اولانترن، دِث اَدِر (Death Adder)، مگس انسان نما (Human Fly) و مگاتک (Megatak) و تاکسین (ارباب جنایت سیمبیوت تاکسین رو به زور به ادی براک پیوند زد. این مقاله را بخوانید).

شش  وحشی

 سپس در کمال ناباوری معلوم شد این ارباب جنایت در واقع برادر «بتی برنت» (دوست دختر سابق پیتر پارکر که با فلش تامپسون هم رابطه رومانتیک داشته) هستش، یعنی «بِنِت برنت» (Bennet Brant) !

بنت برنت

این در حالیه که این آقا سالها پیش یعنی در شماره 11 از سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده) در یک درگیری بین گانگسترها کشته بود و سالها مرده پنداشته میشد (مرگ بنت خیلی تاثیر بدی روی خواهرش، بتی، گذاشت و او مدتها اسپایدرمن را مسئول مرگ برادرش میدانست).

برادر بتی برنت

 اما معلوم شد بنت پس از تیر خوردن ناگهان در یک سردخانه بیدار شده بوده و یک لباس ارباب جنایت بهش پیشنهاد دادن در حالی که زخمش خوب شده بود. بعدش به او گفته میشه که هویت ارباب جنایت برای دهه ها و شاید هم قرن ها وجود داشته و پس از مرگ یکی، به یکی دیگر میرسه! (به جزئیات بیشتر و منشا این سازمان مخفی ارباب جنایت دیگر اشاره نشده و احتمالا در داستان های آینده از آن بیشتر خواهیم شنید) .

هوبت های کرایم مستر

در هر حال در شماره 21 از سری دوم کمیک های Venom، بتی مجبور شد برای نجات فلش تامپسون، برادرش بنت را با تیر بزنه و اینچنین پرونده ارباب جنایت سوم هم بسته شد:

اندکی بعد، «رادریک کینگزلی» (هاب گابلین اُریجینال) هویت ارباب جنایت را به یکی از اعضای ناشناس "ماژیا" فروخت. پس ما با یک ارباب جنایت جدید در شماره 22 از کمیک مرد عنکبوتی برتر (که اینجا ترجمه شده) آشنا شدیم:

ارباب جنایت 4

ولی او اندکی بعد و در شماره 2 از کمیک Civil War II: Kingpin کشته شد:


شایان ذکر میباشد که در کمیک Spider-Man: Spiral، یکی از اعضای گروه وابسته به «مستر نگاتیو» برای مدتی کوتاه خودش را جای ارباب جنایت جا زد:

 

ولی چیزی که مشخصه ما در آینده باز هم ارباب جنایت جدید در داستان های مرد عنکبوتی خواهیم دید ...

 

  سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2020

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیگ من» (BIG MAN) بدانید

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

کمیک "گوئن استیسی" (GWEN STACY) منتشر شد + لینک دانلود

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

کمیک "مرد عنکبوتی نوآر: چشمان بدون صورت" ترجمه شد

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی

آشنایی با گروه مجریان جنایت (ENFORCERS)

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

king_navid
#1 king_navid 1399-01-10 13:05
مرسی خانم ساداتیفر
شخصیت بسیارمرموزی داره این ارباب جنایت و مثل بقیه ویلین
های مرد عنکبوتی منحصربفرد هستش :-)
نقل قول کردن
spiderarian
#2 spiderarian 1399-01-10 13:20
به نقل از king_navid:
مرسی خانم ساداتیفر
شخصیت بسیارمرموزی داره این ارباب جنایت و مثل بقیه ویلین
های مرد عنکبوتی منحصربفرد هستش :-)

کاملا باهات موافقم :-)
نقل قول کردن
mikelanj
#3 mikelanj 1399-01-10 13:58
ببخشید بابت اسپمم . ولی من یه جا دیگه هم گفتم : میشه تو این ایام حوصله سربر قرنطینه یه مسابقه نقاشی بزارید؟ اگه تو کانال تلگرام باشه بهتره. هم تعداد آثار بیشتره. هم رأی دهنده ها بیشترن .
نقل قول کردن
Sonya
#4 Sonya 1399-01-10 14:34
به فرموده استاد فرهیخته ام، جناب آقای ترابی مهربانی، "مقاله را بخوبی بخوانید تا اگر ایراد تایپی مشاهد کردید بفرمایید تا تصحیح بشه"
نقل قول کردن
m.y.m.d
#5 m.y.m.d 1399-01-10 14:35
خیلی شخصیت های عجیبی بودند
من خودم از ارباب جنایت سوم بیشتر خوشم اومد
نقل قول کردن
MP Spidey
#6 MP Spidey 1399-01-10 15:04
سپاس از خانم ساداتی فر.
من بیشتر از بنت برنت خوشم اومد. چون شخصیتش عمق بیشتری داشت.
نقل قول کردن
Bucky WS
#7 Bucky WS 1399-01-10 15:38
ممنون بابت مقاله
نمیدونم چرا حس میکنم شخصیت بلک ماسک تو دی سی از ارباب جنایت تقلید کرده . مخصوصا از روی اون نسخه ای که در کمیک اسپایدرمن نوآرک چشمان بدون صورت شاهدش بودیم :-*
نقل قول کردن
hm
#8 hm 1399-01-10 17:07
ممنون خانم ساداتی فر . خیلی برا من جالب بود . چون کلا از کاراکتر های مرموز خوشم میاد
نقل قول کردن
captain_spider
#9 captain_spider 1399-01-10 17:59
با سلام و تشکر از خانم ساداتی فر
واقعا مقاله مفید و جامعی بود
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-01-11 09:41
مرسی خانم ساداتی فر مقاله جالبی بود بیشتر از همه از ارباب جنایت ۳خوشم اومد
نقل قول کردن
The Lizard
#11 The Lizard 1399-01-11 20:39
همه مقاله های این سایت عالی و پر از محتوای خوب هستند
فرق اصلی شما اینه که نویسنده های با دانشی دارید که خیلی هم روان مینویسند (برعکس سایت های دیگه)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37