نسخه های عجیب و غریب از زن شگفت انگیز در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از زن شگفت انگیز در دنیای کمیک! واندرومن wonder woman جهان موازی

به مناسبت پخش فیلم "جاستیس لیگ زک اسنایدر" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

حالا زمان آن فرا رسیده که با نسخه های مختلف او از جهان های موازی نیز آشنا شوید!

 

10- مرد شگفت‌انگیز - زمین 11

مرد شگفت‌انگیز - زمین 11

توی زمین 11 تقریبا همه چیز مشابه زمین 1 هستش جز یک تفاوت فاحش. در این کره خاکی تمام قهرمانان دی سی جنسیت متفاوتی دارند و اتفاقا اسم های متفاوتی هم دارن. از Batwoman گرفته تا Lady Flash، اونها از قهرمان های زمین اصلی دست کمی ندارند و حتی شاید قوی تر هم باشند. توی این جهان خبری از دایانا نیست و بلکه دن، نسخه‌ای خشن تر و کم نظیر تر از واندر ومن وجود دارد! او به خاطر از موضع گیری هایش از جاستیس لیگ بیرون انداخته شد و حتی حمله ای علیه یاران سابق خودش ترتیب داد.

  

9- زن شگفت انگیز،عدالت سواران- زمین 18

زن شگفت انگیز،عدالت سواران- زمین 18

این داستان سرگرم کننده و حماسی در زمین 18 جریان داشت. کلانتر جوانی به اسم دایانا که در شهری کوچیک توی کالیفرنیا به اسم پارادایس گشت میزنه! یه روز آدمی به اسم مکسول لرد یه دردسر بزرگ ایجاد میکنه و دایانا هم تیم مبارزین خودش رو به اسم "عدالت سواران" (Justice Riders) تشکیل میده که متشکل از والی وست ( یه راهزن مسلح که به ناحق به قتل بری آلن محکوم شده) ، گای گاردنر(یه جایزه بگیر) و بوستر گولد (یه قمار باز معروف!) و ... این تیم برای متوقف کردن کردن مکسول لرد متحد می‌شوند و مثل لیگ عدالت اصلی آدم بد داستان رو سر جای خودش مینشونن.

  

8- آمازون آبی

آمازون آبی

در این داستان هر عضو جاستیس لیگ مسیر متفاوتی دارند که هرکدام بر اساس یک فیلم قدیمی آلمانی ساخته شده است و داستان واندرومن نیز از روی فیلم "فرشته آبی" ساخته شده. این برداشت خیلی متفاوت تر از چیزیه که بخواید فکرش رو بکنید. در این داستان دایانا ناگهان از خواب بیدار میشه و هیچ چیزی رو به یاد نمیاره. و به همین دلیل به عنوان یه رقصنده مجبور به کار میشه تا وقتی که توسط استیو ترورسون نجات داده میشه و وقتی که با چیتا (یکی از دشمن های اصلی واندرومن) رو به رو میشه تمام خاطرات خودش رو به دست میاره و دوباره واندرومن میشه.

  

7- زن شگفت انگیز : دانا تروی - زمین 15

زن شگفت انگیز : دانا تروی - زمین 15

همه ما دانا تروی رو می‌شناسیم: یکی از قدرتمندترین اعضای لیگ عدالت و دستیار معتمد دایانا. او به تنهایی کارهای زیادی انجام داده و از زیر سایه زن شگفت انگیز خودش رو خارج کرده و در بعضی مواقع حتی با شایستگی جانشین واندر ومن شده. ولی توی زمین 15 هر قهرمانی کاملا بدون مشکل و قدرتمند است. در این دنیا سوپرمن خداگونه لیگ عدالت رو رهبری میکنه و در کنارش جیسون تاد، دانا تروی و کایل رینر هم حضور دارن که جانشین مرشدهای خود شده اند. دانا هم مثل دایانا قهرمانی قدرتمند، و در عین حال فروتن و مهربان است.

  

6- واندرومن فلش پونت

واندرومن فلش پونت

توی داستان فلش پوینت ( داستانی که باعث به وجود آمدن ریبوت New 52 شد ) فلش برای جلوگیری از کشته شدن مادرش توسط فلش معکوس به گذشته سفر میکنه. و وقتی که به زمان حال بر میگرده هیچ چیز سر جای خودش نیست: بروس وین کشته و پدرش در نقش بتمن ظاهر شده، سفینه سوپرمن به جای اسمال ویل توی متروپلیس فرود اومده و این یعنی به جای محبت پدر و مادر، اسیر دولت شده. عجیب ترین تفاوت نیز جنگ بین آمازون ها و آتلانتیسی ها به رهبری واندر ومن و آکوامن هستش. در این جهان واندرومن بسیار خودشیفته و بی رحمانه تر هستش و برای پیروز شدن در جنگ مقابل آتلانتیسی ها حاضره هر کسی رو عین آب خوردن بکشه، حتی اگه این معنای نابودی جهان هم باشه باز اون به کارش ادامه میده.

  

5- بِکا (Bekka)

بِکا (Bekka)

در این داستان ما شاهد یکی از بدبینانه ترین و سادیستی ترین نسخه ها از سوپرمن، بتمن و واندرومن هستیم. در اینجا سوپرمن پسر ژنرال زاد است ، بتمن دانشمندی‌ست که خون می‌خورد و خانمی به نام بکا از نسل خدایان جدید (New Gods) نقش واندر ومن رو ایفا می‌کند. بکا فی نفسه آدم بدی نیست ولی درباره توانایی‌های خود متکبر و مغرور است که اون رو نسبت به واندرومن زمین 1 متمایز میکنه. او در ضمن آمازونی نیست و همانطور که گفته شد از نسل New Gods میباشد.

  

4- زن شگفت انگیز عصر طلایی - زمین 2 

دی سی برای جلوگیری از سردرگمی خوانندگان با این واقعیت که ترینیتی (یعنی واندرومن، بتمن و سوپرمن) هم عضو انجمن عدالت آمریکا بوده و هم لیگ عدالت ، قهرمانان عصر طلایی (دهه 40) خود را متعلق به زمین دیگری به نام Earth 2 دانسته است از فانوس سبز اریجینال گرفته تا فلش (جی گریک) و بقیه اعضای انجمن عدالت آمریکا. زن شگفت انگیز این زمین خیلی شبیه دایانای زمین 1 است. او قهرمان، قدرتمند و خوش قلب بود ولی جان خودش را برای نجات جان دنیایش فدا کرد.

  

3- واندرومن نازی

واندرومن نازی

این نسخه از Wonder Woman مربوط به داستان Whom Gods Destroy میشود. در این جهان، رژیم نازی در جنگ جهانی دوم پیروز شده و این بدان معناست که جهان توسط نازی ها اداره می شد. ما همه قهرمانان مورد علاقه خود را به عنوان نازی های شیطانی می بینیم و Wonder Woman هم جزو این قهرمان هاست. واندرومن با پیوستن به آدونیس (که جانشین هیتلر می شود)، به   آمازونی ها و دیگر همکارانش خیانت میکند. آتنا برای مقابله با خیانت به دخترش، به لوئیس لین قدرت های آمازونی اعطا می‌کند و بدین شکل لویس لین هم در واقع تبدیل به نسخه‌ای از واندر ومن میشه و در نهایت آنها با همدیگه میجنگن.

  

2- سوپر ومن - زمین 3

 سوپر ومن - زمین 3

در زمین 3 ، ما شاهد یک نسخه شرور از لیگ عدالت هستیم که به سندیکای جنایت معروف است، و هر قهرمانی که از جاستیس لیگ سراغ داریم، یک همتای شیطانی دارد. یعنی ما یک سوپرمن شیطانی، بتمن، فلش، فانوس سبز و حتی یک واندرومن شیطانی را می بینیم، که توی این دنیا بهش میگن سوپرومن! او از تمام قدرت و اراده دایانا برای مبارزه برخورداره اما هیچ بویی از اخلاقیات و عطوفت او را به ارث نبرده است، و این مسئله او را به یک نیروی پلید واقعی تبدیل کرده است. او بخشی از یک مثلث عاشقانه بین اولترا من(سوپرمن) و مرد جغدی ( بتمن) است و چندین بار به همراه همکاران خبیثش با قهرمانان دنیای اصلی جنگیده است.

 

1- زن شگفت انگیز دنیای آمالگام

واندرومن ثور thor ، wonder woman، زن شگفت انگیز

و اما در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی خیلی علاقه داشتند شخصیت های خود را با هم ترکیب کنند! بنابراین شخصیت های ترکیبی زیادی از آنها درست شد که بهشون "آمالگام" میگفتند. ما در سایت spidey.ir بهترین و مهم ترین سری از این کمیک ها را در اینجا ترجمه کرده ایم که اسمش هست "مارول بر علیه دی سی". در شماره 2 از این کمیک ، «واندر وُمن» در هنگام مبارزه با «استورم» لایق برداشتن میولنیر میشه و اون رو برمیداره. در هر حال وقتی واندرومن چکش ثور رو برمیداره حس میکنه که قدرتش بسیار بیشتر شده. البته بعدش واندرومن که متوجه شجاعت استورم در نبرد شده تصمیم میگیره میولنیر را رها کنه و بدون اون با استورم بجنگه. آخرش هم که به استورم می بازه!

 

مترجم: مهبد کهنمویی

 

 منبع : CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم واندروومن (WONDER WOMAN)

10 کمیک برتر واندرومن (WONDER WOMAN)

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی دی سی نمیدانستید

10 نقشه مزخرف و احمقانه ابرشروران در دنیای کمیک!

15 تغییر لباس در شخصیت های کمیک بوکی که باعث عصبانیت هواداران شد

10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای واندر ومن (WONDER WOMAN)

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

10 فیلم کمیک بوکی که در کشورهای مختلف جهان توقیف شدند!

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك : واند رومن!

10 بازیگری كه چیزی نمانده بود در نقش ابرقهرمان ظاهر شوند!  

10 دشمن برتر واندرومن

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1399-08-14 15:07
خیلی ممنون از شما جناب کهنمویی.
خیلی جالب بودن،مخصوصا سوپرومن؛البته من خیلی وقت پیش میشناختمش و بنظرم زمین3 خیلی خفن،باحال و ترسناکه.اولمن(م ردجغدی)هم که گفته میشه خبیث ترین و بدترین نسخه از بتمن در تمام مالتی ورسه.


ببخشید بابت اسپم.
کسی میدونه که رویداد جدید دیسی به اسمfuture stateچه چیزی رو در دنیای دیسی تغییر میده؟قراره دنیای دیسی با این همه پیچیدگی در باره دنیاهای موازی،پیچیده تر هم بشه؟
اصلا از مالتی ورس(گفته شده به امنی ورس تغییر میکنه)دیسی سر در نمیارم،چون هر چندوقت یکبار کل دنیاش رو شخم میزنه؛هنوزم که رویداد دث متال تموم نشده،خبر از یک رویداد جدید میرسه درمورد مالتی ورس :eek: :o
نقل قول کردن
Mohamadgg
#2 Mohamadgg 1399-08-14 15:09
مقاله عالی بود اقای کهنمویی
واندروومن اگه تو دستای یه نویسنده قهار باشه میتونه داستان های جالبی داشته باشه
از خیلی از مورد ها با خبر بودم ولی عجیب ترینشون برام عدالت سواران بود
بازم ممنون اقای کهنمویی
نقل قول کردن
spider flash
#3 spider flash 1399-08-14 15:24
خیل عالی بود ممنون اقای کهنمویی. من موارد ۱،۲،و۶رو میدونستم البته مورد شش رو به لطف انیمیشن فلش پوینت پارادوکس میدونستم . مورد دهم از همه عجیب تر بود :o
نقل قول کردن
Matingh
#4 Matingh 1399-08-14 16:44
مفید مختصر:
خیلی هم عالی :D دمتون گرم.
نقل قول کردن
super spider
#5 super spider 1399-08-14 19:07
عحیب ترین همون شماره 10 و بس جنسیت متفاوت به دایانا اصن بهش نمیخوره.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1399-08-14 19:34
دستتون درد نکنه آقای کهنمویی مقاله جذابی بود اونایی که میگن سایت اسپایدی به کاراکترای دیسی اهمیت نمیده کجان؟ :lol:
خسته نباشید
نقل قول کردن
super spider
#7 super spider 1399-08-14 20:31
به نقل از Kia Iron Man:
دستتون درد نکنه آقای کهنمویی مقاله جذابی بود اونایی که میگن سایت اسپایدی به کاراکترای دیسی اهمیت نمیده کجان؟ :lol:
خسته نباشید


واقعا
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#8 Mahdiarvenom 1399-08-14 22:49
سلام
دانا کردی و سوپر وومن و فلش پوینت رو فقط می شناختم بقیشون برام جدید بود.
من کلا از واندر وومن خوشم نمی یاد به نظرم به جزء یه نکته هیچ جذابیت نداره و خودتون هم می دونید اون نکته چیه ،البته حتما داستان های خوبی تو تاریخ داشته .
چون قدرت های کلیشه ای داره مثل پرواز کردن و قدرت بدنی خیلی بالا که خیلی قابل باور نیست،من خودم تا حالا کمیکی ازش نخوندم ولی تنها چیزی که می تونه منو ترغیب به خوندن کنه همون نکته است و ترجیح می دم به خاطر همچنین دلیل مزخرفی وقتم رو تلف کنم .
کلا شخصیت های زن دیسی تا اونجایی که من دیدم اکثرا همین ویژگی دارن و یه جورایی استفاده ابزاری ازشون شده،به نظرم این چنین کاری اصلا با حال نیست ،آدم واقعا به جای این که اونا رو قهرمان فرض کنه&£،٪€*؛ فرضشون می کنه.
البته امیدوارم فکر نکنید من آدم منحرفی هستم ولی این واقعیتی که باید گفت که شاید خیلی ها به این دلیل اون رو دوست دارن .از شما به خاطر تابستون هم تشکر می کنم و امیدوارم سلامت باشین
نقل قول کردن
Mohamadgg
#9 Mohamadgg 1399-08-15 09:19
به نقل از Mahdiarvenom:
سلام
دانا کردی و سوپر وومن و فلش پوینت رو فقط می شناختم بقیشون برام جدید بود.
من کلا از واندر وومن خوشم نمی یاد به نظرم به جزء یه نکته هیچ جذابیت نداره و خودتون هم می دونید اون نکته چیه ،البته حتما داستان های خوبی تو تاریخ داشته .
چون قدرت های کلیشه ای داره مثل پرواز کردن و قدرت بدنی خیلی بالا که خیلی قابل باور نیست،من خودم تا حالا کمیکی ازش نخوندم ولی تنها چیزی که می تونه منو ترغیب به خوندن کنه همون نکته است و ترجیح می دم به خاطر همچنین دلیل مزخرفی وقتم رو تلف کنم .
کلا شخصیت های زن دیسی تا اونجایی که من دیدم اکثرا همین ویژگی دارن و یه جورایی استفاده ابزاری ازشون شده،به نظرم این چنین کاری اصلا با حال نیست ،آدم واقعا به جای این که اونا رو قهرمان فرض کنه&£،٪€*؛ فرضشون می کنه.
البته امیدوارم فکر نکنید من آدم منحرفی هستم ولی این واقعیتی که باید گفت که شاید خیلی ها به این دلیل اون رو دوست دارن .از شما به خاطر تابستون هم تشکر می کنم و امیدوارم سلامت باشین

نظر شما محترمه ولی من باهاتون مخالفم
درسته جدیدا دی سی داره از شخصیت های مونثش استفاده
های نادرست میکنه ولی نه همشون.
اینکه می گید قدرت های کلیشه ای داره به نظر من درست نیست چون خیلی از قهرمانا هستن که زور ابر انسانی و قدرت
پرواز کردن دارن و نمونش هم سوپرمن
من خودم مارولو خیلی دوست دارم و فکر کنم از پروفایلم معلوم باشه که طرفدار کی هستم!
ولی واندروومن همونطور که توی نظر قبلیم گفتم اگر توی دستای یه نویسنده عالی باشه میتونه خوب باشه
نمونه سینماییش هم هست که دیدیم اسنایدر با این شخصیت چیکار کرد ولی جنکینز اونو توی فیلم اختصاصی خودش به یک شخصیت خوب تبدیل کرد
نقل قول کردن
دوست خوب محله
#10 دوست خوب محله 1399-10-06 10:48
باسلام
عضو جدید هستم و....
خوشحالم که میتونم بعد سه سال در اینجا پیام بگزارم
مطالب سایت خوبه
من از بچگی عاشق اسپایدرمن بودم و توی دشمنانی مردعنکبوتی از
.......مرد شنی خوشم میاد که امیدوارم تو قسمت سوم فیلم مردعنکبوتی تام هالند حضور داشته باشد
خودم وقتی بزرگ شدم میخوام نویسنده کامیک بشم
۱۰۰شخصیت خلق کردم و در خلق شخصیت بیشتر خودم رو جای استیو دیتکو می‌زارم
نقل قول کردن
دوست خوب محله
#11 دوست خوب محله 1399-10-06 10:52
در ضمن من ترجیح میدم شش خبیث رو از اول فیلم مردعنکبوتی ۳ ببینم
نقل قول کردن
ATB
#12 ATB 1399-10-06 11:14
مقاله عالی بود. همشون جالب بودن مخصوصا شماره 3 :lol:
نقل قول کردن
دوست خوب محله
#13 دوست خوب محله 1399-10-06 11:20
لطفا در باره مرد شنی مطلب بنویسید تورا خدا :-* :-*
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-10-06 11:49
به نقل از دوست خوب محله:
لطفا در باره مرد شنی مطلب بنویسید تورا خدا :-* :-*

نوشتیم که
b2n.ir/188087
b2n.ir/527104
نقل قول کردن
Captain_rogers
#15 Captain_rogers 1399-10-06 20:58
کلا من از شخصیت های دنیای موازی و اینجور مقاله ها خوشم میاد (ممنون اسپایدی ;-) :-) :lol: )
نقل قول کردن
ArashBigA
#16 ArashBigA 1399-10-06 21:30
عالی دمتون گرم مطالبی که واقعا ادمو به خودشت جذب میکنه واقعا فوقعالعاده :P
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37