10 حقیقت مهمی که باید درباره «کینگ شارک» (King Shark) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره  کینگ شارک (King Shark) بدانید شاه کوسه معرفی شخصیت فکت facts

این مقاله به مناسبت اکران فیلم "جوخه خودکشی" (Suicide Squad) تقدیم به شما میگردد.

مقدمه: «کینگ شارک» (King Shark) یا شاه کوسه یکی از ابر شروران شناخته شده دیسی است. او را نمی توان دشمن یک ابر قهرمان ثابت در نظر گرفت، چرا که او دشمن بسیاری از قهرمانان دیسی است و همواره در لیست دشمنان قهرمانان مختلف، سرک میکشد. در هر حال، حقایقی درباره این شخصیت وجود دارد که طرفداران ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشند.

شاید او یک مخلوق هیولا مانند باشد، اما قلب نرم و نازکی دارد. در حالیکه او برای سال های طولانی یک جنایتکار و خبیث بوده است، اما نشانه هایی از ضد قهرمان بودن هم در او دیده میشود. البته شکی نیست که بوی خون هر کوسه ای را از خود بیخود میکند، بنابراین کار عاقلانه ای نیست که جلوی این هیولای ترسناک، انگشت خود را ببرید. به هر حال، نکات جالب زیادی است که میتوانید درباره کینگ شارک یاد بگیرید، پس در ادامه مقاله با من همراه باشید.

 

10- او یک نیمه خدا است

او یک نیمه خدا است

اریجین کینگ شارک چیزی نیست که اکثر طرفداران انتظار دارند. در حالیکه هیولا هایی مثل کینگ شارک معمولا به خاطر یک آزمایش علمی شکست خورده به وجود می آیند، اریجین کینگ شارک کاملا طبیعی است. او پسر خدای کوسه هاوایی، معروف به «کامبو» (Kamo) می باشد. بنابراین کینگ شارک از جهات مختلف یک نیمه خداست و یک اریجین کاملا عرفانی دارد.

 

9- تغییرات ظاهر کینگ شارک

تغییرات ظاهر کینگ شارک

در طول سال ها، تفاسیر متفاوت زیادی از ظاهر کینگ شارک وجود داشته است. هر طراح کینگ شارک را بر اساس تصورات خودش از او طراحی کرده است، نه بر اساس یک ظاهر ثابت و استاندارد. در کمیک های قدیمی، کینگ شارک یک کوسه سفید بزرگ است. اما در موارد زیادی، او شبیه به یک کوسه کله چکشی طراحی شده است. این تغییرات کینگ شارک را از نظر بصری جالب نگه میدارند.

 

8- دشمن اولیه کینگ شارک سوپربوی بوده است

دشمن اولیه کینگ شارک سوپربوی بوده است

باور کنید یا نه، اولین رقیبی که کینگ شارک با آن جنگیده است کسی نیست به جز «سوپربوی» (Superboy). در حقیقت کینگ شارک اولین بار در کمیک های سوپربوی خلق شد. در شماره 9 از کمیک های سوپربوی، وقتی که کینگ شارک خیلی راحت مشغول خوردن گردشگران هاوایی بود، توجه سوپربوی به او جلب شد. این دو مدتی با هم مبارزه کردند، تا اینکه دیسی از نوشتن کمیک های سوپربوی دست کشید. این بدان معنا بود که کینگ شارک باید یک قهرمان جدید را برای مبارزه پیدا میکرد. در نتیجه او به سراغ اسپیدستر هایی مثل «فلش» (Flash) و شخصیت های دریایی دیگر مانند «آکوامن» (Aquaman) رفت. از آن موقع تا الان، کینگ شارک با بسیاری از قهرمانان دیسی درگیر شده و هرگز دشمن ثابت یک قهرمان خاص نبوده است.

 

7- عضویت در گروه "شش مخفی"

عضویت در گروه "شش مخفی"

"شش مخفی" (Secret Six) نام یک گروه ابر خبیث قدرتمند در عالم دیسی است. این گروه از شش ابر شرور تشکیل شده است، ولی اعضای آن در طول سال ها، بار ها و بار ها عوض شده اند. با وجود این همه تغییرات، کینگ شارک همیشه یک عضو ثابت این گروه بوده است. حتی زمانی که یک جنگ داخلی بین جناح های مختلف این گروه در گرفت، کینگ شارک باز هم به خدمت در این گروه ادامه داد. البته او یک بار «لکس لوثر» (Lex Luthor) کمک کرد که به سازمان مخالفش حمله کند.

 

6- عضویت در گروه "جوخه خودکشی"

عضویت در گروه "جوخه خودکشی"

کینگ شارک برای سال ها، به عنوان یکی از اعضای گروه جوخه خودکشی شناخته میشد. او یکی از اولین شخصیت هایی بود که برای کمک به «آماندا والر» (Amanda Waller) استفاده شد. علاوه بر اینکه کینگ شارک یکی از اعضای اولیه جوخه خودکشی بود، او باعث یکی از اولین استفاده ها از ترفند بمب گذاری هم شد. از آنجا که پوست کینگ شارک بسیار سخت و قدرتمند است، یک بمب در کمربند او وجود داشت. در طی مامورت، این بمب منجر شد اما کینگ شارک توانست از آسیب آن جان سالم به در ببرد.

 

‌5- قربانی های جهنمی

قربانی های جهنمی

یک بار اعضای سابق گروه جوخه خودکشی، دوباره جمع شدند و با گروهی از شروران متحد شدند، تا یک کارت آزادی "از جهنم خارج شوید" (Get Out Of Hell) را به دست بیاورند. ظاهرا اگر شروری این کارت را داشته باشد، میتواند از شکنجه ابدی خود در جهان زیرین، قسر در برود. اما مشکل اینجا بود که افراد زیادی خواهان این کارت بودند، بنابراین کینگ شارک مجبور بود که دست خود را برای پیروزی در نبرد فدا کند. او دست خود را از دست داد اما باز هم نتوانست کارت را گیر بیاورد. خوشبختانه اندام های کینگ شارک میتوانند دوباره از نو رشد کنند.

 

4- سیرک هالی

سیرک هالی

"سیرک هالی" (Haley's Circus) احتمالا برای طرفداران دیسی نامی آشناست. سیرک هالی یک سیرک مسافرتی خیلی معروف است که دلیل عمده شهرت آن، این است که «دیک گریسون»  زمانی ستاره آکروبات باز این سیرک بود. این سیرک در دنیا های موازی مختلف دیسی هم حضور داشته، حتی در تایم لاین فلش پوینت. در رویداد "فلش پوینت" (Flashpoint) «بری آلن» به گذشته برمیگرده و اجازه نمیده که «فلش معکوس» مادرش رو بکشه و پدرش هم به قتل متهم بشه. منتهی با این کارش به طور گسترده ای تایم لاين دی سی را شخم زد! یعنی در اين تایم لاين جدید ، گروه "جاستیس لیگ" هرگز تشکیل نشده . آمازون ها و آتلانتیسی ها با هم در حال جنگ بودند و «توماس وین» بتمن شده بود! (پسرش ، «بروس وین» چند سال قبل به قتل رسیده بود). در این تایم لاین جدید، کینگ شارک وارد سیرک هالی شده بود. به نظر میرسید که او کاملا رام شده و با اجرای نمایش، یک شغل شرافتمندانه پیدا کرده است که در آن، بدون خوردن افراد بیگناه درآمد کسب میکند.

 

3- کابوس عجیب کینگ شارک

کابوس عجیب کینگ شارک

بعد از اینکه کینگ شارک در به دست آوردن کارت از جهنم خارج شوید شکست خورد، «لیدی بلیز» (Lady Blaze) او و هم تیمی هایش را هر کدام به یک جهنم اختصاصی جدا فرستاد. نکته بامزه اینجاست که در حالیکه بقیه هم تیمی های کینگ شارک داشتند شکنجه میشدند، کابوس کینگ شارک خیلی هم بد به نظر نمی آمد. او در یک هتل خیالی خیلی شیک گیر افتاده بود. تا اینجا که همه چیز خوب است، ولی مشکل اینجا بود که هیچ گوشتی در منوی غذای هتل وجود نداشت! این شکنجه احتمالا برای موجود گوشت خواری مثل کینگ شارک خیلی سخت بوده است.

 

2- کید شارک

کید شارک

در دنیای مربوط به سری بازی های "آرکهام" (Arkham) کینگ شارک در برخی کمیک ها و انیمیشن های مرتبط با بازی، حضور داشته اما هیچوقت در خود بازی حضور نداشته است. یکی از کار هایی که این دنیا برای گسترش این شخصیت انجام داد، این بود که به او یک فرزند به نام «کید شارک» (Kid Shark) داد. کید شارک فرزند بیولوژیکی کینگ شارک است و ظاهرا ترکیبی از کوسه و انسان می باشد.

 

1- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

حضور در گونه های دیگر سرگرمی

کینگ شارک در انیمیشن "دختران ابر قهرمان دیسی" (DC Super Hero Girls) که مختص به قهرمانان زن دنیای دیسی بود، حضور پیدا کرد. کینگ شارک در این انیمیشن توسط "کوین مایکل ریچاردسون" (Kevin Michael Richardson) صدا گذاری شد.

کارتون کینگ شارک

کینگ شارک همچنین یکی از شخصیت های اصلی انیمیشن "هارلی کوئین" بود. این نسخه از کینگ شارک در فناوری نابغه بود و لباس به تن میکرد. به طور کلی در این مجموعه کینگ شارک از آن نسخه هیولایی فاصله گرفت و به یک شخصیت مثبت تر تبدیل شد. او در این انیمیشن یک شخصیت مهربان و صلح دوست بود، ولی اگر بوی خون به مشامش میرسید یا کسی به ماهی ها توهین میکرد‌، حسابی از کوره در میرفت. او در اپیزود چهارم این مجموعه معرفی شد و از آن زمان تا پایان سریال به یکی از اعضای ثابت آن تبدیل شد. ضمنا «ران فانچز» (Ron Funches) وظیفه صداپیشگی او را به عهده داشت.

کارتون هارلی کویین

کینگ شارک در انیمیشن "بتمن: یورش به آرکهام" (Batman: Assault on Arkham) که مرتبط با سری بازی های آرکهام بود حضور پیدا کرد. صداپیشه او «جان دی‌مگیو» (John DiMaggio) بود. او یک انسان بزرگ بود که ظاهرا دچار جهش ژنتیکی شده بود. او همچنین یک ماسک فلزی هم داشت که باعث تقویت توانایی گاز گرفتن او میشد. او توسط آماندا والر عضو گروه جوخه خودکشی شد که وظیفه داشتند «ریدلر» (Riddler) را به قتل برسانند. در طول ماموریت رابطه ای بین او و «کیلر فراست» (Killer Frost) شکل گرفت. سرانجام او به دست آماندا والر و به وسیله بمبی که آماندا در گردن اعضای گروه قرار داده بود کشته شد.

کارتون جوخه خودکشی

حضور دیگر کینگ شارک مربوط به انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War میشود. جان دی‌مگیو هم بار دیگر بازگشت تا وظیفه صداپیشگی کینگ شارک را به دوش بکشد. کینگ شارک در این انیمیشن عضو جوخه خودکشی و دوست پسر سابق «جان کنستانتین» (John Constantine) بود! او و گروهش با لیگ عدالت متحد شدند تا دارکساید را شکست دهند، اما در نهایت در یک انفجار کشته شدند.

کارتون شاه کوسه

کینگ شارک در انیمیشن Superman/Batman: Public Enemies یک نقش صامت و جزئی داشت.

اولین حضور لایو اکشن کینگ شارک در سریال "فلش" بود. در این سریال نسخه ای از کینگ شارک را دیدیم که مربوط به دنیای شماره 2 میشد. اریجین او خیلی با دنیای کمیک تفاوت داشت، زیرا او در گذشته یک انسان بود و به خاطر خطا در یک آزمایش علمی به یک کوسه تبدیل شده بود. این نسخه از کینگ شارک بیشتر حالت ضد قهرمانی داشت. همچنین او گاهی اوقات میتوانست دوباره به انسان تبدیل شود و با «گوریلا گرود» (Gorilla Grodd) هم جنگید. ضمنا صداپیشه او «دیوید هیتر» (David Hayter) بود و حرکاتش را «دن پاین» (Dan Payne) انجام میداد.

سریال فلش - کینگ شارک

جدید ترین حضور کینگ شارک مربوط به فیلم "جوخه خودکشی" اثر «جیمز گان» (James Gunn) است که اخیرا اکران شد. صدا گذاری او به عهده «سیلوستر استالونه» (Sylvester Stallone) بود و حرکاتش توسط «استیو ایگی» (Steve Agee) ضبط شدند. این نسخه از کینگ شارک بیشتر از اینکه یک هیولای تهدید آمیز و بیرحم باشد، یک موجود بامزه و دوست داشتنی بود که رفتاری کودکانه داشت و معمولا جملات کوتاه به زمان می آورد. او و هم تیمی هایش به "کورتو مالتیز" (Corto Maltese) نفوذ کردند و با «استارو» (Starro) جنگیدند. او همچنین دوستی نزدیکی با «رت کچر 2» (Ratcatcher 2) ایجاد کرد.

کینگ شارک - جوخه خودکشی

در ضمن گفته میشه که در ابتدا قرار بود کینگ شارک در فیلم جوخه خودکشی محصول سال 2016 حضور پیدا کند. اما در نهایت شخصیت «کیلر کراک» (Killer Croc) جایگزین او شد.

کینگ شارک در بازی های Lego Batman 3: Beyond Gotham ، Lego DC Super-Villains و DC Universe Online حضور پیدا کرد و قرار است در آینده در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League یکی از شخصیت های قابل بازی باشد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

زشت ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک!

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

نقد سروش آریا منش برای فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

15 دشمن بیخود بتمن!

اتهام کپی برداری به کارگردان فیلم جوخه خودکشی

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین"

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooyan mirzahosseini
#1 Pooyan mirzahosseini 1400-05-20 13:31
سلام خسته نباشید ممنون بابت مقاله
تقریباً همشون رو میدونستم راستش کینگ شارک علاوه بر اینکه شخصیت خفنی هست که می‌تونه صحنه ای ای اکشن خیلی خوبی رو به وجود بیاره یه شخصیت بامزه ای داره که می‌تونه جنبه فان داستان هایی باشه که در اونا حظور داره
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-05-20 14:03
سلام
ممنون بابت مقاله.
بعضی شخصیت ها یک نوع موقعیت هستند که میشه بخش های متفاوتی ازشون درست کرد. یعنی خیلی شخصیت ثابتی ندارند و میشه تغییراتی توی اونا داد. میشه گفت کینگ شارک هم مثل اون هاست. مثلا توی اقتباس ها دیدیم که اوریجین یا میزان خشن بودنش رو تغییر دادن یا ظاهرش رو عوض کردن یا چیز های دیگه. توی فیلم جوخه خودکشی هم شخصیتش بامزه و در عین حال خشن هست. اون کابوس مربوط به کینگ شارک هم خیلی جالب بود. اگر من هم برم رستوران و پیتزا نداشته باشند اینطور بلایی سرم میاد!
با تشکر.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-05-20 21:27
شخصیت خیلی باحالیه :lol:
نقل قول کردن
Spider-Damian
#4 Spider-Damian 1400-05-21 19:16
سلام
ی ایراد جزیی
کینگ شارک تو انیمیشن آپوکالیپس وار دوست پسر کنستانتین نبود
در واقع قبلا هارلی و کنستانتین تو ی رابطه بودن و بهم زدنو بعد هارلی و کینگ شارک با هم بودن و کینگ شارک دوست پسر دوست دختر سابق کنستانتین هست :-* :lol:
وقتی هم کنستانتین هارلی و کینگ شارک رو می بینه میگه (دوست دختر سابقم) و ریون میگه(تو وهارلی!!!!! چندشم شد)
تو اون فیلم هم فقط میگفت:
King shark is a shark.
همین.
خسته نباشید آقای یاروبسی
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1400-05-22 00:42
به نقل از Spider-Damian:
سلام
ی ایراد جزیی
کینگ شارک تو انیمیشن آپوکالیپس وار دوست پسر کنستانتین نبود
در واقع قبلا هارلی و کنستانتین تو ی رابطه بودن و بهم زدنو بعد هارلی و کینگ شارک با هم بودن و کینگ شارک دوست پسر دوست دختر سابق کنستانتین هست :-* :lol:
وقتی هم کنستانتین هارلی و کینگ شارک رو می بینه میگه (دوست دختر سابقم) و ریون میگه(تو وهارلی!!!!! چندشم شد)
تو اون فیلم هم فقط میگفت:
King shark is a shark.
همین.
خسته نباشید آقای یاروبسی

داری اشتباه میکنی. توی این انیمیشن کینگ شارک دوست پسر سابق جان کنستانتین بود. توی اون صحنه هم کنستانتین میگه "It's my ex" (اون دوست پسر/ دوست دختر سابقمه) و مستقیما به جنسیتش اشاره نمیکنه. ریون هم فکر میکنه منظورش هارلیه (مثل همه بینندگان) و میگه "You and Harley? Gross" (تو و هارلی؟ چندش آوره) بعد کنستانتین میگه "?Do I look mad" (به نظرت من شبیه دیوونه هام؟) که در واقع منظورش اینه که مگه من دیوونه ام که با هارلی رابطه داشته باشم. بعد هم در کمال تعجب معلوم میشه که منظور کنستانتین کینگ شارک بوده.
نقل قول کردن
Spider-Damian
#6 Spider-Damian 1400-05-22 17:30
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Spider-Damian:
سلام
ی ایراد جزیی
کینگ شارک تو انیمیشن آپوکالیپس وار دوست پسر کنستانتین نبود
در واقع قبلا هارلی و کنستانتین تو ی رابطه بودن و بهم زدنو بعد هارلی و کینگ شارک با هم بودن و کینگ شارک دوست پسر دوست دختر سابق کنستانتین هست :-* :lol:
وقتی هم کنستانتین هارلی و کینگ شارک رو می بینه میگه (دوست دختر سابقم) و ریون میگه(تو وهارلی!!!!! چندشم شد)
تو اون فیلم هم فقط میگفت:
King shark is a shark.
همین.
خسته نباشید آقای یاروبسی

داری اشتباه میکنی. توی این انیمیشن کینگ شارک دوست پسر سابق جان کنستانتین بود. توی اون صحنه هم کنستانتین میگه "It's my ex" (اون دوست پسر/ دوست دختر سابقمه) و مستقیما به جنسیتش اشاره نمیکنه. ریون هم فکر میکنه منظورش هارلیه (مثل همه بینندگان) و میگه "You and Harley? Gross" (تو و هارلی؟ چندش آوره) بعد کنستانتین میگه "?Do I look mad" (به نظرت من شبیه دیوونه هام؟) که در واقع منظورش اینه که مگه من دیوونه ام که با هارلی رابطه داشته باشم. بعد هم در کمال تعجب معلوم میشه که منظور کنستانتین کینگ شارک بوده.

من از اون"Do I look mad" برداشت عصبی بودن کنستانتین رو کردم
ولی احتمال زیاد همون حرف شما درسته.
مرسی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37