10 حقیقت مهمی که باید دربارهٔ «استارو» (Starro) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-دربارهٔ-«استارو»-starro-بدانید

همانطور که در فیلم جوخه انتحاری دیدیم، شرور اصلی داستان موجودی غول پیکر شبیه کایجو بود که به استاررو معروف است. در اینجا به آنچه در کمیک‌ها درباره‌ی او آمده است، خواهیم پرداخت.

 طرفداران کمیک‌های DC   به احتمال زیاد این انگل بیگانه را بلافاصله تشخیص داده‌اند. استارو (Starro) نقش مهمی در تاریخ کمیک‌های ابرقهرمانی دی‌سی ایفا کرده است، از جمله اینکه اولین ابرخبیث لیگ عدالت بوده است. از آن زمان به بعد، استارو هم ابرشرور و هم قهرمانی بزرگ بوده و داستان پیچیده‌ی او در شصت سال گذشته نقش بزرگی در کتاب‌های مصور ایفا کرده است.

 

10- اولین ابرخبیث لیگ عدالت (+ شیوه مسخره ای که او را شکست دادند!)

اولین دشمن جاستیس لیگ

استارو ابرشرور متمایزی است چون که لیگ عدالت (Justice League) را گرد هم آورد. او در اولین حضور لیگ عدالت در شماره‌ی 28 کمیک The Brave And The Bold  در سال 1960 میلادی، که توسط گاردنر فاکس (Gardner Fox) نوشته و مایک سکوفسکی (Mike Sekowsky) طراحی شده بود، حضور پیدا کرد. استارو از فضا وارد شد و شروع به جذب انرژی ذهنی دانشمندان کرد و قهرمانان اصلی اوایل عصر نقره‌ای کمیک‌های دی‌سی را گرد هم آورد تا جلوی او را بگیرند.

نخستین لیگ عدالت، شامل سوپرمن (Supermanبتمن (Batmanزن شگفت انگیز (Wonder Womanفلش (Flashگرین لنترن (Green Lanternآکوامن (Aquaman) و مارشن منهانتر (Martian Manhunter) بود. استارو تأثیر ناخواسته دیگری بر تاریخ کمیک نیز داشت. موفقیت لیگ عدالت، مارول کامیکس (Marvel Comics) را واداشت تا تیم ابرقهرمانی مخصوص خود را بسازد. این تیم که چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) بود، توسط ترکیب افسانه‌ای استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby) به طور مشترک خلق شد.

استارو از همان ابتدا شبیه به یک ستاره دریایی غول پیکر بود که البته از فضا آمده بود و میخواست کره زمین را تسخیر کند و توانایی کنترل کردن ذهن مردم را داشت. اعضای جاستیس لیگ نتونستند جلوی او را بگیرند تا اینکه فهمیدند پسر بچه ای به نام «اسنپر کار» (Snapper Carr) در مقابل قدرت های استارو مصون است. چرا؟ چون داشته در حیاط جلوی در خونه شون کار میکرده و مقداری سنگ آهک (lime) بهش چسبیده بوده!

داستان جاستیس لیگ

پس میفهمن که استارو به سنگ آهک نقطه ضعف داره و فلش و واندرومن میرن دو تا گونی سنگ آهک میارن، مارشن منهانتر هم فوت میکنه سنگ آهک رو به سوی استارو و اینجوری شکست میخوره!

   

9- ستاره فاتح

استارو فاتح

استارو شبیه یک ستاره‌ی دریایی غول پیکر است؛ اما در واقع، او بیگانه‌ای فضایی بسیار هوشمند و قدرتمند است. استارو از گونه‌ی ستارگان فاتح (Star Conquerors)، نژادی باستانی از موجودات بیگانه است که از قدرت کنترل ذهن برای تسخیر سیاره‌ها استفاده می کنند. استارو با اینکه 9 کهکشان را به‌تنهایی تحت کنترل خود درآورده، اما به‌لطف لیگ عدالت، همه‌ی تلاش‌هایش برای تصرف زمین بی نتیجه مانده است.

استارو تا دهه 80 تنها به‌طور پراکنده در کمیک ظاهر می‌شد؛ اما بعد از آن، زمانی که به تهدیدی قوی برای لیگ عدالت بدل شد، بیشتر و مستمر‌تر در کمیک‌ها حضور پیدا کرد.

 

8- نسخه‌های کوچک شبیه خود تولید می‌کند

۸- نسخه‌های کوچک شبیه خود تولید می‌کند

ترسناک ترین جنبه‌ی استارو چگونگی به‌کنترل درآوردن دیگران توسط اوست. استارو موجود‌ی غول‌پیکر است (هرچند در برخی موارد می‌تواند اندازه‌ی خود را تغییر دهد) و هزاران نسخه‌ی کوچک شبیه به ستاره‌ی دریایی از خود تولید می‌کند.

این ستاره‌های کوچک به آدم‌ها می‌چسبند، صورت آن‌ها را می‌پوشانند و کنترل سیستم عصبی مرکزی آن‌ها را در دست می‌گیرند. استارو می‌تواند میلیون‌ها و حتی میلیاردها نفر را همزمان با این روش وحشتناک کنترل کند.

 

7- قدرتهای کیهانی

قدرت های کیهانی استارو

استارو فراتر از تولید نسخه‌های کوچک شبیه خود، قدرت‌های کیهانی هم دارد. او دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌هاست و باید در زمره‌ی قدرتمندترین شروران DCEU قرار بگیرد. مهم‌ترین جنبه‌های قدرت استارو در توانایی تله‌پاتی (Telepathy) و تله‌کنیسس (Telekinesis) او نهفته است که با توجه به ماهیت او تعجب‌آور نیست.

استارو، همچنین توانایی پرتاب پرتوهای انرژی دارد و اغلب از این قدرت در برابر لیگ عدالت استفاده می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، او می‌تواند در فضا پرواز کند، به‌طور کلی در برابر اکثر حملات فیزیکی آسیب‌ناپذیر است و بسته به موقعیت می‌تواند اندازه و رنگ خود را به دلخواه تغییر دهد.

 

6- فتح اروپا

فتح اروپا

در اوایل دهه‌ی 90 میلادی، استارو بزرگ‌ترین موفقیت خود را در تلاش برای تسخیر زمین به‌دست آورد. استارو که مدتی روی زمین گیر افتاده بود، بالاخره فرار می‌کند یا این‌جور وانمود می‌کند. سپس میلیون‌ها ستاره‌ی کوچک شبیه خود را در سراسر اروپا رها می‌کند و تقریباً کل جمعیت را تحت کنترل خود در می‌آورد.

این قضیه باعث می‌شود تا شاخه‌ی اروپایی لیگ عدالت برای آزاد کردن این قاره از دست استارو تلاش کنند. در این داستان، که مربوط به شماره ‌های 24 تا 28 کمیک Justice League Europe در سال 1991 است، سرانجام لیگ عدالت اروپا استارو را منجمد می‌کنند و انسان‌های اسیر شده را آزاد می‌کنند.

 

5- مبارزه با انتقام جویان

استارو اونجرز

انتقام جویان (Avengers) با برخی از ابرشروران بسیار قدرتمند در کمیک‌ها، مانند مفیستوی (Mephisto) بدجنس روبرو شده‌اند. اما یکی از غیرمنتظره‌ترین دشمنان آن‌ها استارو بود.

این ابرخبیث دی‌سی، در کراس‌اوور لیگ عدالت/انتقام جویان که این دو گروه را در سال 2033 گرد هم آورده بود، با قدرتمندترین قهرمانان زمین روبرو شد. این نبرد در نتیجه‌ی یک مسابقه‌ی شطرنج کیهانی بین کرونا (Krona) از DC و گرند مستر (The Grandmaster) از Marvel رخ داد و هر دو تیم ابرقهرمانان را مجبور کرد تا به‌دنبال دست سازهایی با قدرت‌های بی‌نهایت بگردند.

 

4- جانفشانی قهرمانانه

مرگ استارو

استارو در هر جهانی که ظاهر می‌شود، معمولاً یک شرور است؛ اما در سال‌های اخیر، او به یک قهرمان تبدیل شده است. در کمیک Justice League: No Justice و در سال 2108، فداکاری مارشن منهانتر استارو را ترغیب می‌کند تا کار درست‌تر و مفیدتری انجام دهد.

این کار، در نهایت منجر به جانفشانی قهرمانانه‌ی او می‌شود. استارو در مواجهه با تهدیدی کیهانی به‌نام تایتان‌های امگا (Omega Titans)، سعی می‌کند آن‌ها را کنترل کند، اما توسط یکی از تایتان‌های شرور از بین می‌رود. این حرکت در حالی که برای استارو تراژیک است، ولی جان بسیاری را نجات می‌دهد.

 

3- جارو

جارو

استارو مرده بود، اما وقتی بتمن نسخه جدیدی از این شخصیت را از نمونه‌ی بافت اصلی‌اش تهیه کرد، داستان او یکی از عجیب‌ترین پیچش‌های خود را تجربه کرد. بتمن این نسخه مینیاتوری از شخصیت را «جارو» (Jarro) نامید. جارو اولین بار در شماره‌ی 10 از کمیک Justice League و در سال 2018 ظاهر شد.

جارو تمام قدرت و پتانسیل استارو را حفظ کرد، اما به نظر می‌رسید دارای شخصیتی بسیار قابل تحمل‌تر است و دوستی دور از انتظار او با بتمن، منجر به یکی از عجیب‌ترین لحظات کمیک در تاریخ معاصر شد.

 

2- رابین جدید

رابین جدید

جارو واقعاً بتمن را دوست دارد و با او همذات پنداری می‌کند، تا جایی که می‌خواهد به نسخه‌ی جدید رابین تبدیل شود. حداقل در ذهنش این آرزو را دارد. در صحنه‌ای خنده‌دار و امیدبخش در شماره‌ی 29 کمیک Justice League در سال 2019، جارو در تصورات پیچیده‌ی خود لباس رابین می‌پوشد. این لباس را یک شنل و بخشی متناسب و سفارشی که به چشم منحصر به فردش اجازه می‌دهد از طریق آن ببیند، کامل می‌کند.

او در کنار شوالیه تاریکی برای دفاع از گاتهام جنگیده است. البته فقط در رویای خود. این تصورات هرگز به واقعیت تبدیل نشده‌اند، حداقل هنوز نه.

 

1- استارو رد لنترن

رد لنترن

یکی از ترسناک‌ترین نسخه‌های استارو در کمیک‌ها، استاروی رد لنترن (Red Lantern Starro) است. او اولین بار در جهانی موازی و در شماره‌ی اول کمیک Injustice: Gods Among Us: Year Four Annual ظاهر شد.

این نسخه از شخصیت دارای حلقه‌ی رد لنترن است و در نتیجه عضو سپاه رد لنترن هم هست. رد لنترن‌ها از خشم تغذیه می‌کنند و رنگ متمایز قرمز خود را از آن می‌گیرند. رد لنترن‌ها می‌توانند پلاسمای خشم (Rage Plasma) بسازند که اساساً قادر است تا هر چیزی را به خاکستر تبدیل کند. با این اوصاف، علاوه بر دیگر قدرتهای کیهانی او، این امر استارو را کشنده‌تر هم می‌کرد.

 

برای دیدن پایان تراژیک استارو می‌توانید هم اکنون فیلم جوخه‌ی انتحاری جیمزگان را از هر جایی که خودتان می‌دانید دانلود کنید. البته اگر در خارج از کشور هستید در شبکه‌ی استریمی HBO Max و سینماها هم می‌توانید این ابرخبیث پیچیده و جالب دی‌سی را برای اولین بار در یک فیلم سینمایی ببینید.

 

رامین نمکی

(Rayman)

منبع: screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 هیولای عظیم الجثه و ترسناک (کایجو) در دنیای کمیک به جز گودزیلا!

10 دفعه ای که ابرشروران کمیک بوکی به شیوه ای عجیب و احمقانه شکست خوردند!

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

10 کمیک برتر "جاستیس لیگ" (JUSTICE LEAGUE)

معرفی 10 دشمن برتر "جاستیس لیگ" (JUSTICE LEAGUE)

رتبه بندی 20 عضو مرگبار جوخه انتحاری

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلاد اسپورت» (BLOODSPORT) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پولکا دات من/مرد خال خالی» (POLKA DOT MAN) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پیس میکر» (PEACEMAKER) بدانید

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت های جوخه انتحار جیمز گان بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کینگ شارک» (KING SHARK) بدانید

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

نقد سروش آریا منش برای فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

اتهام کپی برداری به کارگردان فیلم جوخه خودکشی

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین"

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-05-25 14:47
سلام

دمت گرم آقا رامین، مقاله عالی بود، خیلی خوب به معرفی این شخصیت پرداختی.


من راستش اصلا از کاراکترهای دی‌سی اطلاعات نداشتم و این چند وقته یکم بیشتر با کاراکترهای سطح پایینش آشنا شدم.
باید بگم نسخه دومی از نسخه اولی بهتر و شاید قابل لمستر باشه. قدرت هاش هم جالبن در هر حال دستت درد نکنه واقعاً گل کاشتی.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-05-25 15:00
سلام
ممنون بابت مقاله.
خبیث فیلم جوخه خودکشی شخصیت استارو هست که در فیلم هم با توجه به ستاره های دریایی کوچکی که تولید میکند و اندازه عظیم الجثه او تهدید مهمی بود که جوخه خودکشی تونستند اون رو شکست بدند. در لحظه آخری که داشت میمرد جمله ای گفت که نشون دهنده این بود که شاید خبیث های اصلی خود انسان ها باشند که برای رسیدن به هدفشون از هیچ کاری دریغ نمیکنند. حتی گیر انداختن یک موجود بدبخت. صحنه هایی که نشون داده میشد که همین انسان ها با استفاده از استارو روی بقیه آزمایش انجام میدادن و اونا رو شکنجه میکردند بسیار اذیت کننده و دردناک بود. البته نمیشه گفت که خبیث خیلی درخشان و عالی بود، اما لحظات جالبی (مثل همون جمله آخری که گفت) داشت و البته نکته منفی فیلم به حساب نمیومد و وسیله ای بود برای دور هم جمع کردن جوخه و جلو بردن داستان. مثل همون نقشی که "رونان" در فیلم "نگهبانان کهکشان" داشت. چون تمرکز روی آشنا کردن شخصیت اصلی فیلم بود تا به کاراکتر های جالب تری تبدیل بشن. اما اینطور که معلومه توی دنیای کمیک در بعضی از داستان ها نقش مهمی داشته. بالاخره وقتی که خبیثی باشی که گروه بزرگ و مهم "لیگ عدالت" رو دور هم جمع کنی و با "انتقام‌جویان: قویترین قهرمانان زمین" مبارزه کنی پس حسابی نونِت تو روغنه! تسخیر کردن کل اروپا به دست این شخصیت پس یعنی در دنیای کمیک هم موجود قدرتمندی هست که تونسته چنین کاری رو انجام بده. و البته استارو مثل بیشتر موجودات کاملا بدی در ذاتش نیست و اون فداکاری که انجام داد نشون دهنده این قضیه هست. مورد های ۳ و ۲ هم جالب و تا حدی بامزه بودند ولی کلا نمیدونم این جارو از چیه بتمن خوشش اومده! از اخم هاش؟ :lol:
با تشکر.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#3 Pooyan mirzahosseini 1400-05-25 15:13
سلام خسته نباشید
راستش استارو شخصیت قدرتمندی هست که دستاورد های زیادی داشته برای همین طبیعی هست که در داستان های جالبی حظور داشته باشه و واقعاً تأثیر زیادی بر روی دنیای کمیک داشت هم باعث گرد هم آوردن justice league شد هم باعث به وجود اومدن fantastic four شد درمورد جانفشانی قهرمانانه باید بگم که مرگ جالبی بود اینکه در آخر به راه درست کشیده شد میتونست پایان جالبی برای این شخصیت باشه جارو شخصیت جالبی هست اگر همون قدرت هارو داشته باشه و شخصیت بهتری داشته باشه یکی از متحدان قدرتمند justice league محسوب میشه و البته اینکه درسته هنوز رابین جدید نشده ولی اگر بشه داستان های بتمن بیش از حد جنبه فان خواهند داشت :lol: که فکر نکنم تبدیل به رابین بشه ولی درکل صحنه فانی بود و اینکه شخصیت های کمی هستن که بتونن بتمن رو درک کنن درمورد استارو Red lantern باید بگم که چیز خیلی جالبی میشه هم قدرت خیلی زیادی بدست میاره ( البته قدرت خیلی زیادی هم داشت ) هم از لحاظ داستانی فکر کنم چیز جالبی در میاد
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-05-25 15:31
سلام ممنون بابت مقاله آقا رامین

مورد ۱۰ استارو که باعث شد لیگ عدالت ساخته بشه و به طور ناخواسته روی تاریخ کمیک تاثیر داشت و باعث مارول کمیک تیم ابرقهرمانی خودشو بسازه پس نشون میده

مورد ۹ ستاره فاتح که میتونه ذهن مردم کنترل کنه و حتی بارها میخاستم زمین کنترل کنه و فقط با حضور لیگ عدالت شکست خورد
مورد ۸ استارو که توی فیلم نشون داد میتونه خیلی از خودش تولید کنه و ذهن مردم کنترل کنه

مورد ۷ قدرت های کیهانی بدون شک داره چون فضایی و کنترل ذهن نمیتونه تنها سلاح اون باشه

مورد ۶ بالاخره توی دهه ۹۰ همه تلاش های استارو به ثمر میرسه و موفق میشه اروپا تصرف کنه

مورد ۵ این شخصیت برای لیگ عدالت همینجوری دردسر و انتقام جویان کم سختی نمیکشن و جالب که با استارو درگیری داشتن

مورد ۴ برام عجیب بود که استارو دست به همچین حرکتی زد

مورد ۳ خب جارو که با جناب بتمن دوسته

مورد ۲ جالب بود که جارو میخاست رابین جدید بشه صحنه بتمن و جارو به عنوان رابین صحنه خنده دار بود ستار کوچولو همراه با شوالیه گاتهام

مورد ۱ رد لنتر گروه خطرناکی هستن کسی مثل استارو هم در کناره این گروه با وجود توانایی های اون خطرناک تر هم میشه

به نظر بهتر بود از این خبیث تو فیلم لیگ عدالت استفاده بشه اگه وارنر برنامه ریزی می‌کرد درست مثل کمیک استارو این گروه دور هم جمع می‌کرد

تشکر از آقا رامین
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#5 Scarlet Speedster 1400-05-25 15:56
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای رامین نمکی عزیز.
خیلی ممنون بابت ترجمهٔ این مقالهٔ زیبا.
همون‌طور که تریلر ها از مدت ها قبل فاش کرده بودند، خبیث اصلی فیلم جوخهٔ انتحاری جیمز گان، استارو (Starro) نام داشت که گاهی هم به او فاتح (Conqueror) لقب دادند. این شخصیت تقریباً برای خیلی ها نام‌آشنا بود؛ در واقع استارو نخستین خبیثی بود که با گروه لیگ عدالت رو به رو شد و از این رو خیلی از طرفدارا با اون آشنایی داشتن. پس خیلی شخصیت گمنام و ناشناخته‌ای نبود.
(جالبه کاور نخستین حضور اون در دنیای کمیک که برمیگرده به شمارهٔ ۲۸ از سری کمیک های Brave and the Bold در واقع نخستین باری بود که آکوامن روی یک کاور دیده میشد! اون هم تقریباً بیست سال پس از خلقتش! مورد ۴ این مقاله رو بخونید: spidey.ir/.../... )
متاسفانه علارغم جلوه های ویژهٔ فوق‌العاده جذاب اون، استارو به خبیث ماندگاری تبدیل نشد و صرفاً یه تهدیدی بود که بابد از راه برداشته میشد. اما مثل اینکه سابقهٔ اون در دنیای کمیک جالب بوده...
چیزی که جالبه اینه که استارو برخلاف خیلی از شخصیت های خبیث کلیشه‌ای و غیر جذاب دی‌سی در اون مقطع نه دنبال پول بود، نه مقام و... اون یک "فاتح" بود که علارغم فتح کهکشان های زیادی در جهان، موفق نشده بود که زمین رو به تسخیر خودش در بیاره و مدام با گروه لیگ عدالت رو به رو میشد (البته از این نظر میتونم به شباهت های بسیار و آشکاری بین او و برینیاک (Brainiac)، از دشمنان برتر سوپرمن، اشاره داشته باشم...) درست مثل دیگر موجودات گونهٔ خودش یعنی ستارگان فاتح! (Star Conquerors)
در فیلم جوخهٔ انتحاری دیدیم که روی قدرت های استارو زیاد تمرکز نشد. منظورم اینه که به جز تولید نسخه های کوچیک از خودش برای تحت کنترل قرار دادن دیگران و داشتن هیکلی غول‌آسا و بنیهٔ بدنی‌ای که برای تخریب هر چیزی آماده بود، استارو قدرت های دیگهٔ خودش در دنیای کمیک مثل تله‌پاتی، تله‌کنسیس، پرواز، تغییر رنگ و اندازه و... رو نداشت. که البته شاید باید بگیم اینطوری بهتر شد؛ چرا که در اون صورت شکست چنین موجودی توسط جوخه خیلی غیر قابل باور و دور از ذهن میشد.
فتح قارهٔ اروپا هم یکی دیگه از موفقیت های استارو به حساب میاد که واقعاً متوقف کردنش کار حضرت فیل ـه و همین هم موجب شد تا نسخه‌ای از لیگ عدالت مختص به اروپا به وجود بیاد که جلوی این تهدید استارو رو بگیره.
راستی این لیگ عدالت اروپا من رو به یه فکری انداخت... کلاً چند نسخه از لیگ عدالت در تاریخ کمیک‌بوک ها وجود داشته؟! مثل Justice League of America یا Justice League of Europe و... آیا هر کشور یا قاره‌ای لیگ عدالت خودش رو داره؟! برام سوال شده...
در کل خیلی مقالهٔ جالب و مفیدی بود و باعث شد تا بیشتر با این شخصیت ستاره‌ای آشنا بشم. باز هم تشکر میکنم از آقای نمکی بابت ترجمهٔ این مقالهٔ زیبا.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#6 Scarlet Speedster 1400-05-25 16:17
نقل قول:
استارو تأثیر ناخواسته دیگری بر دنیای کمیک نیز داشت. موفقیت لیگ عدالت، مارول کامیکس (Marvel Comics) را واداشت تا تیم ابرقهرمانی مخصوص خود را بسازد. این تیم که چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) بود، توسط ترکیب افسانه‌ای استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby) به طور مشترک خلق شد.
میگن موفقیت کمیک های لیگ عدالت آمریکا (که در اواخر دههٔ ۵۰ میلادی به پرفروش ترین مجله مصور دی‌سی تبدیل شده بود) خیلی حسادت مارتین گودمن، ناشر مارول در اون مقطع رو برانگیخته بود. واسه همین هم رفت پیش استن لی که اون موقع به عنوان سردبیر بااستعداد مارول شناخته میشد و بهش گفت که یه تیم ابرقهرمانی مثل لیگ عدالت خلق کنه تا بلکه با فروش شرکت رقیب به رقابت بپردازه. استن لی هم رفت پیش جک کربی و این دو نابغه به کمک هم Fantastic Four رو خلق کردند که یک موفقیت همه جانبه بود. هم از نظر تجاری (که رکورد فروش رو شکست) و هم از نظر تاریخی (که در واقع آغاز گر عصر نقره‌ای (Silver age) کمیک های مارول بود و این موفقیت این کمیک بود که راه رو برای ابرقهرمانان دیگهٔ مارول مثل هالک و ایکس من و اسپایدرمن و... باز کرد. در واقع در آغاز همهٔ اینها استارو و نخستین کمیک های پرفروش لیگ عدالت بودند که در ادامه چنین تأثیر هر چند ناخواسته ولی بزرگی رو روی دنیای کمیک گذاشتند.
نقل قول کردن
amin Hajati
#7 amin Hajati 1400-12-21 22:56
وقتی به صورت مردم می‌چسبه شبیه اون موجود های فضایی یک چشم با دهان های کوچکی زشت و بدن زرد در فصل دوم کارتون بن تن میشه :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37