10 شوخی کمیک بوکی روز اول آوریل!

10-شوخی-کمیک-بوکی-روز-اول-آوریل-april-fools-سیزده-دروغ

روز اول آوریل که اغلب با سیزده بدر خودمون مصادف میشود معروفه به شوخی ها و دروغ های عجیبش و ما در این مقاله شما را با 10 شوخی برتر کمیک بوکی در این روز آشنا میکنیم ...

مقدمه: روز دروغ آوریل در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی به شوخی در 1 آوریل گرامی داشته می‌شود. در برخی از کشورها (از جمله بریتانیا، اتریش، نیوزیلند و زیمبابوه) دروغ‌گویی در این روز از صبح تا شب ادامه پیدا می‌کند و شخصی که قبل از شب، حقیقت را فاش کند یا شخصی که این دروغ را باور کند احمق آوریل (April Fool) لقب می‌گیرد. اما در مناطق دیگر تا پایان ظهر ادامه دارد. بیش از شصت سال است که در ایران، شوخی سیزده نوروز از سوی چند روزنامه‌نگار ایرانی رواج پیدا کرده‌است. آغاز ماه آوریل یک روز پیش از سیزده نوروز می‌باشد و این هم‌زمانی دست‌آویزی شد که درسیزده نوروز که ویژه جشن، شادی و نیایش برای باران و باروری زمین است، زیر نام شوخی سیزده با مردم و دیگر رسانه‌ها شوخی کنند. ما خودمان تا به حال روز سیزده به در از این دست شوخی ها داشته ایم ( یک بار که ادعا کردیم عکس های ظاهر الکترو در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" لو رفته و یک بار هم وقتی خبر ساخته شدن فیلم اختصاصی «هاکای» در MCU  را منتشر کردیم!). سایت ها و منابع مختلف کمیک بوکی نیز بارها از این دست شوخی ها کرده اند. مثلاً چند سال قبل که ناگهان خبر شوکه کننده ای منتشر شد مبنی بر اینکه کوین فایگی دنیای سینمایی مارول را رها کرده تا فیلم های جنگ ستارگان را بسازد و معلوم شد دروغ اول آوریل بوده و یا وقتی که وب سایت screenrant خبر داد بازیگر نقش کوئیک سیلور (ایوان پیترز) سر صحنه فیلمبرداری فیلم "دکتر استرنج 2" دیده شده است که وقتی روی لینک منبع خبرش کلیک میکردی این عکس نمایش داده میشد! در هر حال این نوع دروغ ها یا شوخی ها پیشتر نیز در دنیای کمیک رواج داشته است و در این مقاله جالب از سایت CBR میخواهیم به سابقه آنها بپردازیم!

 

10- سنتری و استن لی

سنتری و استن لی

در سال 2000 مارول اعلام کرد که یک مینی سریز جدید چاپ میکند که شخصیت جدیدی به نام «سنتری» (Sentry) را با جهان مارول معرفی میکند که توسط پل جنکینز و جی لی خلق شده بود. اما استن لی موافقت کرد که به عنوان شوخی روز اول آوریل وانمود کند که سنتری یک قهرمان عصر نقره ای دوران کمیک بوده که خودش آن را در اوایل دهه 60 میلادی خلقش کرده ولی یادش رفته بوده و سالها بعد این شخصیت را به یاد آورده! آن موقع مجله محبوبی بود به نام Wizard که به پوشش اخبار کمیک بوکی و فیلم های سینمایی کمیک بوکی، مصاحبه با نویسندگان و طراحان کمیک بوک، انتشار مقالات تخصصی کمیک بوکی و ... میپرداخت که البته الان چند سالی است که دیگر به نوعی چاپش متوقف شده و اگر اشتباه نکنم فقط یک وب سایت از آن باقی مانده. ناشرین این مجله با مارول همراهی کردند و این خبر جعلی را منتشر کردند که طراحی اولیه این شخصیت توسط طراحی فراموش شده به نام Artie Rosen (که اسمش از نام واقعی دو تن از کارمندان واقعی مارول به نام های Artie Simek و Sam Rosen گرفته شده بود) انجام شده بوده که الان پیدا شده اند و این شخصیت حتی قبل از چهار شگفت انگیز خلق شده بوده!

 

9- نسخه دهه 80 میلادی از گروه "انجمن نجیب زادگان عجیب"

انجمن نجیب‌زادگان عجیب

در سال 2010 و به عنوان یک شوخی روز اول آوریل انتشارات Top Shelf Productions یک کاوری را منتشر کرد که خبر از انتشار سری جدیدی از کمیک های The League Of Extraordinary Gentlemen ("انجمن نجیب زادگان عجیب") میداد که اینجا آن را معرفی کرده و گفته بودیم توسط «آلن مور» معروف خلق شده بود و اعضایش را شخصیت های آثار ادبی معروف تشکیل میدادند. روی این کاور عدد 1988 نوشته شده بود و اعضایش را شخصیت های معروف فیلم های دهه 80 میلادی مثل «دکتر امت براون" از "بازگشت به آینده"، بوسکو از سری A-Team و آنگوس مک گیور از فیلم "مشکل بزرگ در چین کوچک" و ... تشکیل میدادند! حتی خلاصه داستانی برایش منتشر شد که در آن براون گروه را تشکیل میداد تا انتقام مرگ کیسوکه میاگی (از فیلم "بچه کاراته کار/Karate Kid") را که توسط تونی مونتانا (شخصیت اصلی فیلم "صورت زخمی"  که حالا یک خون آشام شده بود) کشته شده و خونش تخلیه شده بود را بگیرند!

 

8- "کاپیتان هویجی و دوستان شگفت انگیز باغ وحشی اش"

کاپیتان هویجی

در سال 2005 بار دیگر مجله ویزارد مطلبی چاپ کرد که طی آن ادعا شده بود جف جانز در حال آماده کردن کمیکی است به نام "کاپیتان هویجی و دوستان شگفت انگیز باغ وحشی اش" ( Captain Carrot And His Amazing Zoo Crew) است! (برای آشنایی با کاپیتان هویجی، این مقاله را بخوانید). حتی گفته شد این کمیک محتوای بزرگسالانه دارد و توسط "ورتیگو" منتشر میشود! خلاصه داستانش هم این بود: کاپیتان هویجی و دوستان ابرقهرمان حیوان مانند او از دنیای شماره 26 دی سی توسط شخصیتی جدید به نام «عقاب کچل» استخدام میشوند تا قتل یک موش قهرمان به نام Little Cheese را که توسط ابرقهرمانی دیگر کشته شده بود را بررسی کنند. ولی جالب اینه که جف جانز برای اینکه حال ویزارد را بگیره واقعا این داستان را نوشت، منتهی در سری کمیک های «تیتان های نوجوان» که خودش نویسنده اش بود. در یکی از شماره های این کمیک دیدیم که قاتل اصلی، Ally-Kat-Abra بوده زیرا یک گربه است و از موش ها تنفر دارد!


7- دروغ شاخدار جف جانز!

 دروغ شاخدار جف جانز!

جف جانز چند سال بعد خودش شوخی مشابه دیگری را شروع و اعلام کرد یک سری از شخصیت های مرده دی سی احیا خواهند شد! در واقع پس از موفقیت سری های تحسین شده او به نام Green Lantern: Rebirth و Flash: Rebirth که در آنها هل جوردن و بری آلن دوباره برگشتند، او اعلام کرد پروژه بعدی اش Vibe: Rebirth است! جانز ادعا کرد که ایتان ون اسکیور طراح مجموعه خواهد بود و در آن شخصیت «پاکو رامون» که 20 سال قبل مرده بود دوباره برمیگردد. آنها حتی یک مصاحبه جعلی هم ترتیب دادند و در آن گفتند که میخواهند با زنده کردن این شخصیت مهم (!) بهش ادای احترام کنند!!!

 

6- کمیک "مردگان متحرک" برای کودکان!

کمیک "مردگان متحرک" برای کودکان!

سال 2012، رابرت کرکمن خالق کمیک های "واکینگ دِد" یک شوخی باحال اول آوریلی کرد و اعلام کرد کمیک جدیدی از سری Walking Dead در دست تهیه دارد که مناسب کودکان است! او همچنین گفت که کریس گیاروسو که سابقه خلق کمیک های کودکانه برای مارول دارد طراح این سری است. او در خبری جنجالی گفت تمامی خشونت و صحنه های ج.ن.س.ی سری "واکینگ دد" در این سری حفظ خواهند شد ، منتهی برای کودکان! همین باعث شد معلوم شود همه چی فقط یک شوخی بوده است!

 

5- کمیک اختصاصی "دوقلوهای شگفت انگیز"!

کمیک اختصاصی "دوقلوهای شگفت انگیز"!

کارتونی لوس و کلیشه ای از گروه جاستیس لیگ در دهه های گذشته پخش میشد به نام Super Friends. در این کارتون دو شخصیت اریجینال به نام Zan و Jayna ملقب به «دو قلوهای شگفت انگیز» خلق شدند که خواهر و برادری بیگانه بودند و با گرفتن دست یکدیگر میتونستند تغییر شکل دهند. کلا شخصیت هایی بودند که خیلی مورد تمسخر قرار گرفته اند! ولی در هر حال در سال 1990 و در شماره 9 از Extreme Justice وارد دنیای کمیک های دی سی شدند. در حضورهای بعدی آنها دیدیم که سرگذشت شون تغییر کرد و خیلی جدی تر شد. آنها حتی در سریال "اسمال ویل" هم حضور داشته اند. اما قبل از حضور این دو شخصیت در دنیای کمیک، مجله ویزارد باز هم شیطنت کرد و حتی الکس راس معروف را هم استخدام کرد تا یک کاور جعلی برای یک سری جعلی از Wonder Twins خلق کند تحت عنوان "جنگ بر سر آب" (War of Water)! خلاصه داستانش هم میگفت که آنها قراره با استفاده از قدرت های خود به حل مشکل خشکسالی در جهان کمک و دستیار میمون خود به نام Gleek را نیز نجات دهند!

 

4- کمیک بوک شلوارکی دی سی!

شورت سوپرمن

در سال 2018، سوپرمن پس از سالها دوباره به ظاهر کلاسیک خودش در شماره 1000 از کمیک "اکشن کامیکس" برگشت و بار دیگر آن شورت یا بهتره بگیم شلوارک قرمز خودش را روی شلوار آبی رنگ خودش پوشید! اما دی سی به این مناسبت یک شوخی بامزه اول آوریلی هم داشت و در وب سایت خود اعلام کرد دیگر شخصیت های نمادین خودش را به ظاهر شلوارک پوش خود برمیگرداند! (حتی اونایی که هرگز شلوارک بر تن نداشته اند!). قرار بود این اتفاق در کمیکی به نام DC Universe: Infinite Trunks #1 رخ دهد و طراحان معروفی هم در آن نقش داشته باشند و حتی کراس اوری هم با رویداد "جاستیس لیگ" نوشته «اسکات اسنایدر» داشته باشد که معلوم شد همه اش الکی بوده!

 

3- عضویت مرد عنکبوتی در گروه X-Men!

عضویت مرد عنکبوتی در گروه X-Men!

درسته که تیم آپ کردن مرد عنکبوتی با ایکس من موردی نادر در دنیای کمیک است اما بی سابقه نیست و چندین باری اتفاق افتاده است. اما در سال 1999 مارول در شوخی روز اول آوریل خود رسما اعلام کرد اسپایدرمن قراره به زودی عضو گروه جهش یافته های مارول بشه. بحث اینکه آیا مرد عنکبوتی یک جهش یافته است خیلی قدیمیه ولی در کل مارول همیشه مرد عنکبوتی را غیر جهش یافته نشان داده ولی در اینجا به دروغ ادعا کرد که او یک جهش یافته محسوب میشود و حتی یک لباس مخصوص جعلی برایش خلق کرد که وی را عضو ایکس من نشان میداد!

 

2- تعویض بزرگ کمیک استریپی!

 تعویض بزرگ کمیک استریپی!

سال 1997 و در روز اول آوریل، خوانندگان کمیک استریپ های روزنامه ای متوجه چیز عجیبی شدند. در واقع طی یک شوخی بزرگ و هماهنگ شده که به Great Comics Switcheroonie معروف شده است، کارتونیست ها بدون اینکه به سردبیران خود اطلاع دهند برای یک روز کمیک استریپ های خود را با هم معاوضه کردند! مغز متفکر این اتفاق ، ریک کرکمن و جری اسکات به عنوان خالقین کمیک استریپ های روزنامه ای Baby Blues بودند. گفته میشه حتی «چارلز شولتز» به عنوان خالق کمیک استریپ های Peanuts هم قرار بود در این شوخی شرکت کند و کمیک خودش را برای یک روز با کمیک Mutts تعویض کند ولی در لحظه آخر منصرف شده بود!

 

1- شوخی خرکی با جک کربی!

 شوخی خرکی با جک کربی!

نشریه ویزارد در اقدامی عجیب مقالات معروف خود تحت عنوان Famous Firsts را به Famous Worsts تغییر و به سری کمیک های New Gods نوشته و طراحی شده توسط جک کربی گیر داد و نوشت که هیچ کدام از عناوین چهارگانه این سری بیش از 28 شماره دوام نداشتند و به جز خلق شخصیت هایی مثل «دارک ساید» و «مستر میریکال» هیچ دستاوردی برای کربی و دی سی نداشتند! البته کل این مقاله دروغ و جعلی بود ولی به مذاق خیلی ها خوش نیامد و حتی برخی میگویند همین مقاله بود که باعث شد "ویزارد" بسیاری از خوانندگان خود را از دست بدهد و در سال 2011 به پایان راه خود برسد ...

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نوستالژی: وقتی سایت اسپایدی دروغ 13 گفت!

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

خبر داغ! فیلم اختصاصی "هاکای" ساخته میشود

15 کاور کمیک بوکی که به ما "دروغ" گفتند!

10 خواهر و برادر برتر دنیای ابرقهرمانی

10 شخصیت برتری که جک کربی برای دی سی خلق کرد

10 مردی که تاریخ کمیک بوک را عوض کردند

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

بدترین انیمیشن های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-01-13 15:17
ما فقط مقاله مناسبتی 13 بدر نداشتیم که اونم جور شد! فقط چون این مقاله رو امروز خیلی سریع و وسط 13 بدر آماده کردم قطعا ایرادات تایپی زیادی داره که لطف کنید بهشون اشاره کنید تا تصحیح بشن
نقل قول کردن
Agent bishop
#2 Agent bishop 1400-01-13 15:43
این جف جانز و ناشرین wizard مشخصه از اون شیطوناشن لامصبا چه قدر ملتو سرکار گذاشتن .
از همه عجیب تر مورد چهار بود و مورد سه هم مشخصه از اون جنجالی هاست فکر کن اون موقع طرفدارای ایکس من و مردعنکبوتی چه حالی داشتن.
مورد یک هم قشنگ نشون دهنده اینه که اگه یک شوخی از حد خودش بگذره میشه بی احترامی و همچنین انجام این عمل روی بزرگ ترین طراح کمیک مشخصه عواقب داره
نقل قول کردن
mobin rz
#3 mobin rz 1400-01-13 16:14
اخباری لو رفته سر صحنه ی فیلمبرداری فیلم بتمن نشان میدهد که هیث لجر در تمام این مدت زنده بوده و مرگ او تنها نوعی صحنه سازی برای بالا بردن فروش فیلم بوده است او در این فیلم مجددا نقش جوکر را بازی میکند همچنین تصویری از او لو رفته که جیم کری را در کنار او در نقش ماسک نشان میدهد.

همچنین تایید شده هیوجکمن در فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست حضور دارد.
در طی مصاحبه ای از کوین فایگی در مورد حضور ویلیام دفو در فیلم راهی به خانه نیست پرسیده شد که او پاسخ داد:
((ما قصد داشتیم اورا مجددا برای نقش گرین گابلین انتخاب کنیم اما به پیشنهاد عمو مختار بازیگر ایرانی رضا کیانیان را برای این نقش بهتر دانستیم))
مارگو رابی امروز تصویری از فیلم جوخه ی انتحار منتشر کرد که در آن رایان رینولدز در نقش ددپول حضور دارد.
آرزوی نیکولاس کیج بالاخره برآورده شد و او قرار است در فیلمی به کارگردانی تیم برتون نقش سوپرمن را بازی کند او در حال نهایی کردن قرار داد خود است.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-01-13 16:15
سلام
مقاله خیلی بامزه ای بود.این ناشر ها چی کار ها که نمیکنند!
دیگه به نظرم سایت اسپایدی باید برای انتخابات ریاست جمهوری هم مقاله بزنه چون دیگه درباره همه چیز مقاله دارند!
راستی نکنه سایت اسپایدی بزنه به سرش امروز یک مقاله دروغ سیزده ای منتشر کنه! کاربران محترم همه آماده هر چیزی باشد! قراره تهاجم مخفی اتفاق بیفته :lol: یه چیز دیگه دلم نمیاد دروغ سیزده رو نگم: کرونا را شکست میدهیم! :lol: دروغ بعدی: فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر ترکونده! ( ماشاءالله اینقدر دروغ هام زیر پوستی هستند که مطمئنم هیچ کدام تون نفهمیدید! :-* :-* )
اینم واکنش ها بعد از دروغ هایی که گفته میشه!
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
uupload.ir/.../...
:lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 16:52
خیلی عالی بود خسته نباشید ;-)
خیلی خوب و بامزه بود :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 16:54
ببخشید آقای ترابی بابت اسپم... یه سوالی داشتم... ببخشید سیمبیوت ها مثل سیمبیوت ونوم یا کارنیج چجوری از بین میرن؟ یعنی به چه شکلی از جهان محو میشن؟
خیلی ممنون ;-)
نقل قول کردن
Ghost Rider
#7 Ghost Rider 1400-01-13 17:03
وای خدا! تو یانگ جاستیس جدید فصل چهار سوپربوی مُرده!
آکوامن(که الان آکوالد آکوامن شده) خنجر کرد تو قلبش :cry:
مگان هم گریــــــــــــ ـــــــــــه اصلا شبش حالم بد شد
:oops:
چیه؟ نکنه فکر کردین اسپم دادم؟ خب............. احمق آوریل!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 17:22
به نقل از AM SM BM SM:

دروغ بعدی: فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر ترکونده! ( ماشاءالله اینقدر دروغ هام زیر پوستی هستند که مطمئنم هیچ کدام تون نفهمیدید! :-* :-* )

چندتا آدم احمق شایعه کردن که نولان این فیلمو شاهکار توصیف کرده درحالی دروغی بیش نبود.... یه دروغ دیگه هم این بود که گفته بودن فیلم ۷۷ میلیون دلار فروش کرده :lol: :-|
(البته تخمین زدند که اگه با استقبال بیش از حد مواجه بشه، بالای ۲۰۰ میلیون دلار فروش میکنه ولی فکر نکنم اینجوری بشه)
احمقای تازه به دوران رسیده....
نقل قول کردن
P.B.P
#9 P.B.P 1400-01-13 18:33
سلام تشکر از استاد ترابی
ممنون بابت مقاله
شوخی های بسیار جالبی بود.
دستتان درد نکنه.
ممنون.
نقل قول کردن
Agent bishop
#10 Agent bishop 1400-01-13 18:54
ولی این خارجی ها هم خیلی بدبختن فکر کن ما تو این روز همه میریم جوج میزنیم اینا میشیند به هم دروغ میگن میخندن :-*
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1400-01-13 19:02
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
یه دروغ دیگه هم این بود که گفته بودن فیلم ۷۷ میلیون دلار فروش کرده :lol: :-|
(البته تخمین زدند که اگه با استقبال بیش از حد مواجه بشه، بالای ۲۰۰ میلیون دلار فروش میکنه ولی فکر نکنم اینجوری بشه)

فیلمی که اکران سینمایی نداشته و روی یک شبکۀ استریمی قرار گرفته (و چیزی مشابه Premier Access دیزنی‌پلاس هم برای تماشاش نیاز نبوده) چطور می‌تونه ۲۰۰ میلیون دلار ”فروش“ کنه؟!
همۀ این داد و قالی که برای اسنایدرکات راه انداختن صرفاً برای جذب مخاطب برای HBO Max بود. تا آمار رسمی هم منتشر نشه، دقیق نمی‌شه گفت این فیلم چقدر موفّق بوده و چقدر انتظارات استودیو رو برآورده کرده.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#12 Kia Iron Man 1400-01-13 19:25
والا فقط به مناسبت ۱۳ بدر مقاله ننوشته بودید که اونم تکمیل شد.من کل امروز منتظر بودم خبر بدین uncle mokhtar is here بعد تکذیبش کنید و بگین دروغ سیزده بدر.ولی واقعا نمیدونستم که شرکت های کمیک بوکی انقدر شوخی ها و دروغ های عجیبی گفته باشند. مورد ۱ که دیگه آخرش بود.مورد ۴ هم خیلی جالب بود.دیدن اسپایدرمن در تیم x_men دیدنیه ولی مشکل اینه که پیتر پارکر جهش یافته نیست.ولی میشه یه رتکان ایجاد کرد به این شکل که پیتر جهش یافته بوده ولی نیش عنکبوت ژن جهش یافتگیش رو فعال کرده.ولی اینطور بخش زیادی از جذابیت اسپایدرمن از بین میره چون دیگه یه انسان عادی نیست.همون بهتر که فقط دروغ بود.انصافا هم امکان نداره بشه کمیک کودکانه واکینگ دد رو نوشت.مگه با حذف صحنه های خشن و طراحی لایت و رنگارنگ و ایجاد لحظات فان زیاد.
نقل قول کردن
Ghost Rider
#13 Ghost Rider 1400-01-13 19:28
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی بابت اسپم... یه سوالی داشتم... ببخشید سیمبیوت ها مثل سیمبیوت ونوم یا کارنیج چجوری از بین میرن؟ یعنی به چه شکلی از جهان محو میشن؟
خیلی ممنون ;-)

میدونم من آقای ترابی نیستم....ولی عزیزم تو کلا فکر کنم تازه فهمیدی سیمبیوت چیه! همه میدونن، با صوت و آتیش زیاد البته نه مثل صوت های فسقلی که بار اول پیتر سیمبیوت رو با زنگوله بزرگ جدا کرد :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#14 Ehsan Spider 1400-01-13 20:04
سلام

خیلی ممنون استاد مقاله خیلی جالبی بود
واقعا این روز خیلی جذاب و باحاله.

از همه موارد خوشم اومد ولی مورد ۱۰ رو بیشتر خوشم اومد واقعا کارشون جذاب بوده.
مورد ۴ و ۳ هم خوشم اومد مورد ۴ که خیلی عجیب بود مورد ۳ هم عجیب تر اگه همچین اتفاقی میوفتاد واکنش ها چی بود یعنی؟

مورد ۲ که شاهکار کردن وقتی خوندم کلی خندیدم.

راستی
« رک اسنایدر فیلم جدیدی از mcu به دست گرفته که درواقع این فیلم به نوعی دردویل و الکترا رو وارد mcu میکنه و گفته میشه چارلی کاکس هم هست و البته بلک ویدو..... :lol: و :lol: چقدر بامزم من :lol:
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#15 Kia Iron Man 1400-01-13 20:06
#4
آره زک با جاستیس لیگش ترکوند!اصلا تو سایت متاکریتیک که چک کنید نمره ۹۰ داره.مارولم به زگ درخواست داده ، زکم با قیافه مثل ماهش داره ناز میکنه و فکر میکنه که جواب بله رو بده یا نه.همه مارول فن ها هم دارن دعا میکنن و نذر میکنن که زک بیاد مارول و دنیای شکست خورده مارولو مثل دیسی سر و سامون بده.الانم من دو رکعت نماز خوندم دارم دعا میکنم اونجرزم که فیلماش همه فاجعه ان به دست زک مثل جاستیس لیگ محبوب بشن.
راستی صدا سیما قراره یه فیلم اسپایدرمن بسازه.تازه عمو مختار کارگردانشه و میگن لیلا اوتادی رو سر صحنه فیلم برداری دیدن که داره با چادر از رو پله ها میپره و رامبد جواد تنگ ماهی سرشه و میگه مردم منهتن ما خیلی خوبیم.جیمسون هم به پیتر میگه "پارکر،دیجیتال من کو؟"
به زودی در سینما های سراسر کشور
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#16 Mr. Doctor 1400-01-13 20:29
:lol: :lol: :lol:
خیلی ممنون از شما استاد ترابی که حتی در روز سیزده بدر هم به فکر دوست داران کمیک هستید و وقتتون رو صرف مقالات این سایت میکنید
مورد یک بنظرم نشون دهنده اون دسته از افرادیه که در شوخی افراط میکنند و دیگه نمیشه کارهاشون گفت "شوخی"
ممنون از شما
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-01-13 20:33
البته باید بگم من نسخه زک اسنایدر رو دیدم
فیلم بدی نبود . من دوست داشتم ببینم تا آخرش ببینم چی میشه و به نظرم بعد از فیلم شزم بهترین فیلم دنیای سینمایی دی سی بود.
انصافا از نسخه قبلی از هر نظر بهتر بود به جز یک‌ نظر که بهتون در انتهای نظرم میگم
از اینکه اسنایدر شخصیت ها رو بیشتر شرح و بسط داده بود خوشم اومد.
سایبورگ خیلی بهتر شده بود و البته فلش .واندرومن و آکوآمن هم راستش کلا برام‌ خیلی فرق نداشتن. بتمنم فرقش با ویدون این بود که انگار بی گدار به آب میزد که خیلی عجیب بود و همچنان به جز یکی دو مورد شیمی بین شخصیت ها خیلی ضعیفه. مخصوصا بین بتمن و واندرومن که همچنین یخ و نچسبه!
البته در کل فیلم اون‌پایه ش خرابه که کاریش نمیشه کرد. یه چیزایی هم هست که من نمیفهمم. مثلا هنوز نمیدونم چرا باید سوپرمن اولش خبیث میشد و یا چرا لباس سیاه رو انتخاب کرد؟ (البته ذهن اسنایدر رو به راحتی میخونم و درک میکنم میخواسته حتما یه نبرد hero vs heroes تو فیلم بزاره و یه لباس "خفن" هم بکنه تو تن سوپرمن). کلا دارک سایدم به نظرم باید رویش بیشتر مانور میدادن و ابهت و جبروت بیشتری بهش میدادن و البته نمیدونم چرا در مقایسه با ثانوس اصلا سمپاتیک نیست و انگیزه قابل درکی نداره. ولی من با خبیثی که شرارت مطلق هم باشه مشکلی ندارم. ولی بازم بهتر از چیزی بود که فکرشم میکردم. استپن ولف هم بهتر شده بود و انگیزه داشت و لباسش هم بهتر شده بود و کلا خفن‌تر و تهدید آمیز تر بود. از سکانسی که شکستش میدن و سرش رو برای دارک ساید میفرستن هم خوشم اومد. واقعا جالب و باحال بود. و از دیدنش حس خوبی گرفتم چون ابرقهرمان ها رو در کنار هم متحد دیدیم و حسابی حال دارک ساید مغرور رو گرفتن. اون جایی هم که سوپرمن اومد به یارای جاستیس لیگ خوشم اومد و به قول معروف از اون کیف های geek مانند بهم دست داد!
با جلوه های ویژه فیلم هم انصافا مشکل خاصی نداشتم و به نظرم با دنیای بصری که زک ساخته بود همخوانی داشت. ولی منم موافقم که برخی سکانس ها زائد بود یا بیش از حد کشدار بود . مثلا من اصلا موافق اون سکانس کابوس بروس وین و حضور دث استروک و جوکر موافق نیستم. چه معنی داره دث استروک هویت بتمنو بفهمه بعدش ببینیم رفته طرفش؟! میشد خیلی کوتاه تر و ظریف تر آینده تاریک احتمالی رو tease کرد. که البته این ظریف کاری ها چیزی نیس که زک بلد باشه!
کلا نمره من به فیلم ۷.۵ از ۱۰ هستش
شوق و اشتیاق زک رو تحسین میکنم. درست یا غلط شما وقتی فیلمو ببینی متوجه‌ میشی به این شخصیت ها علاقه داره و با عشقی مثال زدنی اون نگرش خودش رو محقق کرد و این‌ تعهدش نسبت به هوادارانش واقعا ستودنی است.

راستی من نه ظاهر مارشن منهانتر رو پسندیدم و نه اینکه اصلا فهمیدم‌ حرف حسابش چیه! (بیشتر منو گیج کرد)

و اما مشکل من با نسخه زک اسنایدر از جاستیس لیگ چیزیه که مربوط به سبک فیلمبرداری و فیلمسازی زک میشه: ایزوله و به شدت تنها!
جهان داره نابود میشه ولی شما هیچ عکس العملی از سوی مردم نمیبینید ! دنیای تیره و تار و افسرده زک انگار کاملا ارتباطش با جهان واقعی قطع است و همه چیز در همون فضای یک سیلو و انباری که زک توش فیلمبرداری کرده ،محصور شده (این سبک فیلمسازی رو از فیلم ۳۰۰ تا به حال داره ادامه میده) و الان میفهمم ویدون چرا استخدام و چرا اون تغییرات رو به وجود آورد. او بخش اون رآکتوری که تو روسیه یا چه میدونم اکراین بود و مقر استپن ولف بود رو گسترش داد و از این طریق کمی "مردم عادی" وارد داستان فیلم کرد. ولی اینجا اینطور نیست و این آزار دهنده است. حتی صحنه ای که اعضای تیم کنار هم جمع میشن هیچ حس و حالی بهت‌نمیده چون هیچ مردمی کنارشون یا جلوشون نیست و هیچ عکس العملی از سوی اونا نیست که به این لحظه معنا بده! خودشون دارن ژست میگیرن و بعضی ها هم لبخند میزنن !
و این چیزیه که زک نفهمید ولی جاس ویدون فهمید و چون میدونست که ابرقهرمان بدون مردم یعنی هیچ چون به عشق مردم جهان دست به جانفشانی میزنن. پس چه فایده که شما این‌کار ها رو بکنی ولی هیچ رسانه ای بهش اشاره نکنه (درک میکنم حالا چرا ویدون اون سکانس سوپرمن رو ابتدای نسخه قبلی گذاشت. چون‌میخواست این ارتباط رو با مردم و دنیای پیرامون برقرار کنه).
بابا لامصب مثلا نشون‌میدادی مامان سوپرمن یا لوئیس لین یا آلفرد چه واکنشی نشون میدن.و این نقطه ضعف اصلی فیلم و اسنایدره. ایشون بخش "سوپر" و قدرت ها و نبردها و صحنه های اکشن رو خوب میسازه ولی بخش "هیرو" رو که مربوط به جنبه های انسانی و مردمی شخصیت ها و ذات ابرقهرمان ها میشه رو درک نمیکنه و این دلیل اصلی عقب موندگی دنیای سینمایی دی سی از دنیای سینمایی ماروله ... آقای اسنایدر ! فیلم های کمیک بوکی فقط visual خفن و اکشن غلو آمیز نیستن. شخصیت ها نباید مقوایی باشن. قهرمانان باید الهام بخش باشن. باید روی دنیا تاثیر مثبت بزارن و این چیزیه که از انتقالش به شدت عاجزی
و همانطوری که گفتم این فیلم یه سر و گردن از نسخه قبلی بهتره و تعهد و passion زک‌ برای به تصویر کشیدن شخصیت های مورد علاقه شرو تحسین میکنم
و این بود از نظر منصفانه و عاری از تعصب اینجانب ( همون طور که همیشه سعی میکنم نظر بدم و نقد بنویسم)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#18 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 20:54
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی بابت اسپم... یه سوالی داشتم... ببخشید سیمبیوت ها مثل سیمبیوت ونوم یا کارنیج چجوری از بین میرن؟ یعنی به چه شکلی از جهان محو میشن؟
خیلی ممنون ;-)

میدونم من آقای ترابی نیستم....ولی عزیزم تو کلا فکر کنم تازه فهمیدی سیمبیوت چیه! همه میدونن، با صوت و آتیش زیاد البته نه مثل صوت های فسقلی که بار اول پیتر سیمبیوت رو با زنگوله بزرگ جدا کرد :lol:

بله من خیلی وقته میدونم که به صوت و آتیش حساسیت داره ولی منظورم این بود که کلا از بین بره نه اینکه از میزبان جدا بشه!
با آتیش هم نمیشه از بین رفت اگه ونوم ۲۰۱۸ رو دیده باشین ، آخرش با آتیش هم نتونست کاملا از بین بره...
من کمیکاش رو کم خوندم ، نمیدونم اونجا چجوریه....
نقل قول کردن
Ghost Rider
#19 Ghost Rider 1400-01-13 20:57
#17:
مشتاقانه منتظر نظرات تخصصی شما هستیم استاد ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 20:57
#17:
مرسی بابت نقدتون.... مشکل اصلی من با فیلمای اسنایدر دارک بودن بی دلیل و جلوه های ویژه مصنوعیشونه.... چند صحنه دیگه هم دیدم که افکت هاش خیلی مصنوعی بودند ....بخاطر همین من زیادی خوشم نیومد... بازم مرسی
نمره من: 7 از 10
من فقط تیم بازیگری و موسیقی فیلم رو تحسین میکنم...
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#21 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 21:01
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
یه دروغ دیگه هم این بود که گفته بودن فیلم ۷۷ میلیون دلار فروش کرده :lol: :-|
(البته تخمین زدند که اگه با استقبال بیش از حد مواجه بشه، بالای ۲۰۰ میلیون دلار فروش میکنه ولی فکر نکنم اینجوری بشه)

فیلمی که اکران سینمایی نداشته و روی یک شبکۀ استریمی قرار گرفته (و چیزی مشابه Premier Access دیزنی‌پلاس هم برای تماشاش نیاز نبوده) چطور می‌تونه ۲۰۰ میلیون دلار ”فروش“ کنه؟!

والا تو ویکی پدیای انگلیسی نوشته بود :-*
منم بعید میدونم!
نقل قول کردن
sirmgamer
#22 sirmgamer 1400-01-13 21:04
به نقل از mobin rz:
اخباری لو رفته سر صحنه ی فیلمبرداری فیلم بتمن نشان میدهد که هیث لجر در تمام این مدت زنده بوده و مرگ او تنها نوعی صحنه سازی برای بالا بردن فروش فیلم بوده است او در این فیلم مجددا نقش جوکر را بازی میکند همچنین تصویری از او لو رفته که جیم کری را در کنار او در نقش ماسک نشان میدهد.

همچنین تایید شده هیوجکمن در فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست حضور دارد.
در طی مصاحبه ای از کوین فایگی در مورد حضور ویلیام دفو در فیلم راهی به خانه نیست پرسیده شد که او پاسخ داد:
((ما قصد داشتیم اورا مجددا برای نقش گرین گابلین انتخاب کنیم اما به پیشنهاد عمو مختار بازیگر ایرانی رضا کیانیان را برای این نقش بهتر دانستیم))
مارگو رابی امروز تصویری از فیلم جوخه ی انتحار منتشر کرد که در آن رایان رینولدز در نقش ددپول حضور دارد.
آرزوی نیکولاس کیج بالاخره برآورده شد و او قرار است در فیلمی به کارگردانی تیم برتون نقش سوپرمن را بازی کند او در حال نهایی کردن قرار داد خود است.

دروغ سیزده یا دروغ اول آوریل :lol::lol:
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1400-01-13 21:17
البته باید بگم من نسخه زک اسنایدر رو دیدم
فیلم بدی نبود . من دوست داشتم ببینم تا آخرش ببینم چی میشه و به نظرم بعد از فیلم شزم بهترین فیلم دنیای سینمایی دی سی بود.
انصافا از نسخه قبلی از هر نظر بهتر بود به جز یک‌ نظر که بهتون در انتهای نظرم میگم
از اینکه اسنایدر شخصیت ها رو بیشتر شرح و بسط داده بود خوشم اومد.
سایبورگ خیلی بهتر شده بود و البته فلش .واندرومن و آکوآمن هم راستش کلا برام‌ خیلی فرق نداشتن. بتمنم فرقش با ویدون این بود که انگار بی گدار به آب میزد که خیلی عجیب بود و همچنان به جز یکی دو مورد شیمی بین شخصیت ها خیلی ضعیفه. مخصوصا بین بتمن و واندرومن که همچنین یخ و نچسبه!
البته در کل فیلم اون‌پایه ش خرابه که کاریش نمیشه کرد. یه چیزایی هم هست که من نمیفهمم. مثلا هنوز نمیدونم چرا باید سوپرمن اولش خبیث میشد و یا چرا لباس سیاه رو انتخاب کرد؟ (البته ذهن اسنایدر رو به راحتی میخونم و درک میکنم میخواسته حتما یه نبرد hero vs heroes تو فیلم بزاره و یه لباس "خفن" هم بکنه تو تن سوپرمن). کلا دارک سایدم به نظرم باید رویش بیشتر مانور میدادن و ابهت و جبروت بیشتری بهش میدادن و البته نمیدونم چرا در مقایسه با ثانوس اصلا سمپاتیک نیست و انگیزه قابل درکی نداره. ولی من با خبیثی که شرارت مطلق هم باشه مشکلی ندارم. ولی بازم بهتر از چیزی بود که فکرشم میکردم. استپن ولف هم بهتر شده بود و انگیزه داشت و لباسش هم بهتر شده بود و کلا خفن‌تر و تهدید آمیز تر بود. از سکانسی که شکستش میدن و سرش رو برای دارک ساید میفرستن هم خوشم اومد. واقعا جالب و باحال بود. و از دیدنش حس خوبی گرفتم چون ابرقهرمان ها رو در کنار هم متحد دیدیم و حسابی حال دارک ساید مغرور رو گرفتن. اون جایی هم که سوپرمن اومد به یارای جاستیس لیگ خوشم اومد و به قول معروف از اون کیف های geek مانند بهم دست داد!
با جلوه های ویژه فیلم هم انصافا مشکل خاصی نداشتم و به نظرم با دنیای بصری که زک ساخته بود همخوانی داشت. ولی منم موافقم که برخی سکانس ها زائد بود یا بیش از حد کشدار بود . مثلا من اصلا موافق اون سکانس کابوس بروس وین و حضور دث استروک و جوکر موافق نیستم. چه معنی داره دث استروک هویت بتمنو بفهمه بعدش ببینیم رفته طرفش؟! میشد خیلی کوتاه تر و ظریف تر آینده تاریک احتمالی رو tease کرد. که البته این ظریف کاری ها چیزی نیس که زک بلد باشه!
کلا نمره من به فیلم ۷.۵ از ۱۰ هستش
شوق و اشتیاق زک رو تحسین میکنم. درست یا غلط شما وقتی فیلمو ببینی متوجه‌ میشی به این شخصیت ها علاقه داره و با عشقی مثال زدنی اون نگرش خودش رو محقق کرد و این‌ تعهدش نسبت به هوادارانش واقعا ستودنی است.

راستی من نه ظاهر مارشن منهانتر رو پسندیدم و نه اینکه اصلا فهمیدم‌ حرف حسابش چیه! (بیشتر منو گیج کرد)

و اما مشکل من با نسخه زک اسنایدر از جاستیس لیگ چیزیه که مربوط به سبک فیلمبرداری و فیلمسازی زک میشه: ایزوله و به شدت تنها!
جهان داره نابود میشه ولی شما هیچ عکس العملی از سوی مردم نمیبینید ! دنیای تیره و تار و افسرده زک انگار کاملا ارتباطش با جهان واقعی قطع است و همه چیز در همون فضای یک سیلو و انباری که زک توش فیلمبرداری کرده ،محصور شده (این سبک فیلمسازی رو از فیلم ۳۰۰ تا به حال داره ادامه میده) و الان میفهمم ویدون چرا استخدام و چرا اون تغییرات رو به وجود آورد. او بخش اون رآکتوری که تو روسیه یا چه میدونم اکراین بود و مقر استپن ولف بود رو گسترش داد و از این طریق کمی "مردم عادی" وارد داستان فیلم کرد. ولی اینجا اینطور نیست و این آزار دهنده است. حتی صحنه ای که اعضای تیم کنار هم جمع میشن هیچ حس و حالی بهت‌نمیده چون هیچ مردمی کنارشون یا جلوشون نیست و هیچ عکس العملی از سوی اونا نیست که به این لحظه معنا بده! خودشون دارن ژست میگیرن و بعضی ها هم لبخند میزنن !
و این چیزیه که زک نفهمید ولی جاس ویدون فهمید و چون میدونست که ابرقهرمان بدون مردم یعنی هیچ چون به عشق مردم جهان دست به جانفشانی میزنن. پس چه فایده که شما این‌کار ها رو بکنی ولی هیچ رسانه ای بهش اشاره نکنه (درک میکنم حالا چرا ویدون اون سکانس سوپرمن رو ابتدای نسخه قبلی گذاشت. چون‌میخواست این ارتباط رو با مردم و دنیای پیرامون برقرار کنه).
بابا لامصب مثلا نشون‌میدادی مامان سوپرمن یا لوئیس لین یا آلفرد چه واکنشی نشون میدن.و این نقطه ضعف اصلی فیلم و اسنایدره. ایشون بخش "سوپر" و قدرت ها و نبردها و صحنه های اکشن رو خوب میسازه ولی بخش "هیرو" رو که مربوط به جنبه های انسانی و مردمی شخصیت ها و ذات ابرقهرمان ها میشه رو درک نمیکنه و این دلیل اصلی عقب موندگی دنیای سینمایی دی سی از دنیای سینمایی ماروله ... آقای اسنایدر ! فیلم های کمیک بوکی فقط visual خفن و اکشن غلو آمیز نیستن. شخصیت ها نباید مقوایی باشن. قهرمانان باید الهام بخش باشن. باید روی دنیا تاثیر مثبت بزارن و این چیزیه که از انتقالش به شدت عاجزی
و همانطوری که گفتم این فیلم یه سر و گردن از نسخه قبلی بهتره و تعهد و passion زک‌ برای به تصویر کشیدن شخصیت های مورد علاقه ش رو تحسین میکنم
و این بود از نظر منصفانه و عاری از تعصب اینجانب ( همون طور که همیشه سعی میکنم نظر بدم و نقد بنویسم)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#24 AmirhoseinJafari2005 1400-01-13 21:22
#23:

واقعا عالی نقد میکنید!! بیخود نبود که من همش فیلمای ساخته خودمو برای شما آپلود میکردم تا نظرتون رو بدونم... چون نقدهاتون عالین ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#25 hassan91 1400-01-13 22:00
خبر رسیده که جیم کری قراره نقش آرکید رو تو فیلم میوتانتها بازی کنه که در MCU جریان داره.
دنی دویتو هم قراره که نقش mole man رو تو چهار شگفت انگیز بازی کنه.
نقل قول کردن
hassan91
#26 hassan91 1400-01-13 22:02
ولی اون دروغ هاک ای رو قشنگ یادمه و باورم شد. :sad:
نقل قول کردن
Agent bishop
#27 Agent bishop 1400-01-13 22:42
استاد نقد عالی بود .
با اون تیکه مقوایی بودن شخصیت به شدت موافقم .
بهترین فیلمی که dceu ساخته شزم هست که تو این فیلم شزم تحت تاثیر بیلی باتسون هست یعنی این که تو فیلم این بیلی باتسونه که نقش محوری داره نه شزم که همین باعث میشه آدم از این فیلم خوشش بیاد ولی از اون طرف تو فیلم سوپرمن همه چیز درمورد سوپرمنه یعنی اون مهربانی ، خوش بینی و جنبه انسانی که ما باید از کلارک کنت تو سوپرمن ببینیم تو فیلم وجود نداره یعنی کلارک کنت هیچ نقشی در سوپرمن نداره اون شخصیتی که یک پدر و مادر زمینی بزرگ کردن هیچ نقشی در سوپرمن نداره چون فیلم فقط داره رو سوپرمن و قدرتش و اختلافات خانواده کریپتونی مانور میده که اینجوری میشه یک شخصیت مقوایی در فیلم تولید میشه که همین اشتباه باعث ساخت دیوار کجی شد که هنوز که هنوزه این کجیش درست نشده است .
نقل قول کردن
a.v.s
#28 a.v.s 1400-01-13 22:53
#23
درود آقای ترابی.
بنده قراره متنم طولانی باشه. نمیدونم آیا که نظرم تایید میشه یا نمره منفی بگیره. و نمیدونم چقدر حتی با یه سری از حرفام موافقم، ولی نمیخوام چیزی تو دلم بمونه.

نقدتون رو خوندم. راستشو بخواید فکر میکردم قرار نیست از فیلم خوشتون بیاد. من خودم راستیتش از این فیلم بدم نیومد. ولی مسائل پشت پرده و حریص بازی های وارنر و دیسی باعث میشه از این فیلم لذت کامل رو نبرم و بهش 5.5 بدم (چون صرفا یک اثر لذت بخش بود و بار داستانی خاصی نداشت).
و اینکه من هنوزم نمیفهمم چرا مردم میگن زک اسنایدر نگرشش رو بالاخره محقق کرد. آخه من اف استیل و بتمن علیه سوپرمن آثار خیلی ضعیفی بودند و کاملا زیر نظر زک اسنایدر ساخته شدند.

و یه چیز رو هنوز نفهمیدم. آقای ترابی شما تا قبل از اینکه zsjl رو ببینید، میگفتید به زک اسنایدر اصلا اهمیت نمیدید و زک و آثارش یک نقطه ای از جهان بزرگ هستند و کوچیکند و همچنین تا مدت ها همراه عمو مختار به قول معروف زک رو لعن و نفرین میکردید :lol: و کلی ازش انتقاد میکردید، ولی چطور الان شده که میگید اشتیاق و عشق زک رو تحسین میکنید و معلومه شخصیت هارو دوست داره؟ اگر دوستشون داشت نمیومد اینطوری به تصویر بکشتشون که سوپرمن و بتمن قاتل باشن. محض رضای خدا زک اسنایدر صرفا جیمی اولسن رو میکشه تا باهاش حال کنه! میگه قضیه مارتا نقطه عطف بزرگی در فیلمه و کسی متوجه اش نشده! میخواسته بتمن و لوییس لین بچه داشته باشند که خیلی مسخره است! گند زده به لکس لوثر! از دوتا داستان اشتباه برای اقتباس بتمن علیه سوپرمن استفاده میکنه! چطور عاشق این شخصیت هاست وقتی بهشون گند میزنه؟!

راستشو بخواید به عقیده بنده، دارک‌ساید همچینم خوب نبود. درسته خبیث خفنی بود ولی اونقدر اقتدارش نشون داده نمیشد. ثانوس حداقل میومد خودش وارد عمل میشد و کلی کارا میکرد.

نمیدونم چرا دارم به یه سری ریزه کاری های نقدتون خورده میگیرم درحالی که خالصانه معتقدم هرکسی نظر خودشو داره. ولی من به طور خیلی سختگیرانه ای معتقدم من با نظرات شما و عزیزان دیگر تو سایت پر و بال گرفتم و بزرگ شدم و شما به نوعی پدر کمیک بوکی بنده بودید (خیلی ادعای بزرگیه ولی دوست دارم شمارو اینطوری نگاه کنم) پس شاید بخاطر نظرات قدیمی شماست که اینطور خرده میگیرم به زک و همچنین وارنر، و بنده خیلی سخت روی عقایدم وایمستم و به سختی میتونم قبول کنم دیسی از پسش بر اومده. چون من واقعا از کار دیسی و وارنر حرص میخورم که میتونستند از سال 2011 یک دنیای سینمایی خیلی خوب بسازند ولی گند زدند روش! من کمیک فن و همچنین یک مارول فن چهارآتیشه میتونستم جاستیس لیگ زک اسنایدر رو 2017 ببینم نه اینکه چهار سال بعدش ببینم، درحالی که مارول در اوج موفقیت قرار داره و میتونست رقیب خوبی داشته باشه همونطور که تا قبل از سال 2000 دیسی رقیب خوبی برای مارول بود و داستانای خوبی داشت.

جالبه من اصلا منطق های دیسی رو درک نمیکنم ولی دوست دارم دیسی موفق باشه و میتونم ازش لذت ببرم، ولی با اینحال من درک نمیکنم مثلا چرا باید سرزمین های خیلی خیلی فانتزی مثل آتلانتیس و جزیره آمازون قرار داشته باشه؟ چرا باید speedforce وجود داشته باشه درحالی که الانه خیلی کلیشه ای شده و هزارتا دشمن speedster ازش بیرون میاد تا فلش باهاشون مبارزه کنه؟ منطق وجود لنترن ها چیه؟ چرا سوپرمن ماسک نداره و حتما هم باید شنل داشته باشه؟ خب که چی؟ صرفا نمادین باشه؟ چرا باید شهر های تخیلی مثل گاتهام و متروپلیس وجود داشته باشن درحالی که رخداد های دیسی میشد توی نیویورک و واشنگتن دیسی اتفاق بیوفتند؟ چرا خدایان جدید اسامی مسخره ای مثل Granny Goodness و Glorious Godfrey دارند و چرا باید اسم یک شخصیت، انگلیسی باشه با حروف های قر و قاطی مثل Darkseid و همچنین یه سیاره به اسم Apokolips؟ چرا اسم من درآوردی مثل Thanos نداشته باشه (هرچند یک اسم یونانیه و معنی مرگ میده ولی حداقل انگلیسی نیست و اینطوری ضایع نیست) یا چرا یه اسم من درآوردی مثل Kang و Galactus نداشته باشه؟ چرا باید 4 تا رابین وجود داشته باشه؟ چرا همه چیز دنیای بتمن جذابه به جز خود بتمن؟

من میتونم هزارتا اشکال از دیسی بگیرم ولی با وجود اون دنیایی که ساخته و منطق هایی که تعریف کرده، من میتونم از دیسی لذت ببرم (لااقل میتونستم). و معتقدم زک اسنایدر حق مطلب رو درباره کمیک های دیسی ادا نکرده و عشقی که به دیسی داشته درسته خالص بوده ولی اطلاعات ناقصی از کمیکاش داره.

الانه که میخونیم دیسی تصمیم گرفته دنیای سینمایی واحد داشته باشه درحالی که میتونست قبلا هم داشته باشه. میتونست 10 سال پیش داشته باشه. 10 ساله که دیر شده. واقعا دیر شده. ضربه ای که دیسی و وارنر به من به شخصه وارد کردند و همینطور دیسی فن های دیگه، کینگ پین به دردویل و یا گرین گابلین به اسپایدرمن وارد نکرد.

ببینید خود فیلمه بد نیست. ولی واقعا هنوزه که هنوزه اون زخمی که خودم به شخصه از وارنر و دیسی خوردم حالا حالاها خوب نمیشه. حالا هوادارا کلی هم بیان از ZSJL تعریف کنن. من یکی که از دیسی به شدت ناامیدم و اصلا آینده درخشانی رو برای دیسی نمیبینم مگر اینکه خلافش ثابت بشه. دیسی داره جوری رفتار میکنه که دارم حس میکنم دیگه جاستیس لیگ اون معنای سابق رو نداره. جاستیس لیگ درواقع برام مرده! دیگه نمیشه از داستانای دیسی لذت برد. از کاور و جلد و خلاصه داستاناشون معلومه توخالی شدند و صرفا دیسی یه Batman who laughs معرفی میکنه که یه ذره ابراز وجود کنه درحالی که واقعا یک توهین بزرگه. من واقعا به شدت ناراحتم که همچین عقیده ای نسبت به دیسی پیدا کردم و میگم که جاستیس لیگ برام دیگه اهمیت سابق رو ندارند. دیسی از چشمم افتاده و انقدر عمیق افتاده که دیگه تیکه هاش پیدا نمیشه.

اونقدری در این چند ساله از دیسی ناراحتم که الان نمیتونم کاملا با نقدتون موافقت کنم. این اولین بار در عمرمه که یه جورایی دارم با نظر شما مخالفت میکنم. نه با کلش، با اون حرفتون که زدید و گفتید زک به شخصیت های دیسی اهمیت میده و یه جورایی نمکی بود که بر زخمم پاشیده شد (نه بخاطر اینکه شما این حرفو زدید، بلکه اصلا وقتی این حرفو میشنوم واقعا نمیتونم توش منطق یا احساس خالصانه پیدا کنم که آیا واقعا زک داره به دیسی اهمیت میده یا نه؟ درکل دیسی از چشمم افتاده.

اگر درباره دیسی اشتباه میکنم یا معتقدید دارم روضه خونی میکنم، بگید که اشتباه میکنم.
نقل قول کردن
mobin rz
#29 mobin rz 1400-01-14 00:06
به نقل از mtm:
البته باید بگم من نسخه زک اسنایدر رو دیدم
فیلم بدی نبود . من دوست داشتم ببینم تا آخرش ببینم چی میشه و به نظرم بعد از فیلم شزم بهترین فیلم دنیای سینمایی دی سی بود.
انصافا از نسخه قبلی از هر نظر بهتر بود به جز یک‌ نظر که بهتون در انتهای نظرم میگم
از اینکه اسنایدر شخصیت ها رو بیشتر شرح و بسط داده بود خوشم اومد.
سایبورگ خیلی بهتر شده بود و البته فلش .واندرومن و آکوآمن هم راستش کلا برام‌ خیلی فرق نداشتن. بتمنم فرقش با ویدون این بود که انگار بی گدار به آب میزد که خیلی عجیب بود و همچنان به جز یکی دو مورد شیمی بین شخصیت ها خیلی ضعیفه. مخصوصا بین بتمن و واندرومن که همچنین یخ و نچسبه!
البته در کل فیلم اون‌پایه ش خرابه که کاریش نمیشه کرد. یه چیزایی هم هست که من نمیفهمم. مثلا هنوز نمیدونم چرا باید سوپرمن اولش خبیث میشد و یا چرا لباس سیاه رو انتخاب کرد؟ (البته ذهن اسنایدر رو به راحتی میخونم و درک میکنم میخواسته حتما یه نبرد hero vs heroes تو فیلم بزاره و یه لباس "خفن" هم بکنه تو تن سوپرمن). کلا دارک سایدم به نظرم باید رویش بیشتر مانور میدادن و ابهت و جبروت بیشتری بهش میدادن و البته نمیدونم چرا در مقایسه با ثانوس اصلا سمپاتیک نیست و انگیزه قابل درکی نداره. ولی من با خبیثی که شرارت مطلق هم باشه مشکلی ندارم. ولی بازم بهتر از چیزی بود که فکرشم میکردم. استپن ولف هم بهتر شده بود و انگیزه داشت و لباسش هم بهتر شده بود و کلا خفن‌تر و تهدید آمیز تر بود. از سکانسی که شکستش میدن و سرش رو برای دارک ساید میفرستن هم خوشم اومد. واقعا جالب و باحال بود. و از دیدنش حس خوبی گرفتم چون ابرقهرمان ها رو در کنار هم متحد دیدیم و حسابی حال دارک ساید مغرور رو گرفتن. اون جایی هم که سوپرمن اومد به یارای جاستیس لیگ خوشم اومد و به قول معروف از اون کیف های geek مانند بهم دست داد!
با جلوه های ویژه فیلم هم انصافا مشکل خاصی نداشتم و به نظرم با دنیای بصری که زک ساخته بود همخوانی داشت. ولی منم موافقم که برخی سکانس ها زائد بود یا بیش از حد کشدار بود . مثلا من اصلا موافق اون سکانس کابوس بروس وین و حضور دث استروک و جوکر موافق نیستم. چه معنی داره دث استروک هویت بتمنو بفهمه بعدش ببینیم رفته طرفش؟! میشد خیلی کوتاه تر و ظریف تر آینده تاریک احتمالی رو tease کرد. که البته این ظریف کاری ها چیزی نیس که زک بلد باشه!
کلا نمره من به فیلم ۷.۵ از ۱۰ هستش
شوق و اشتیاق زک رو تحسین میکنم. درست یا غلط شما وقتی فیلمو ببینی متوجه‌ میشی به این شخصیت ها علاقه داره و با عشقی مثال زدنی اون نگرش خودش رو محقق کرد و این‌ تعهدش نسبت به هوادارانش واقعا ستودنی است.

راستی من نه ظاهر مارشن منهانتر رو پسندیدم و نه اینکه اصلا فهمیدم‌ حرف حسابش چیه! (بیشتر منو گیج کرد)

و اما مشکل من با نسخه زک اسنایدر از جاستیس لیگ چیزیه که مربوط به سبک فیلمبرداری و فیلمسازی زک میشه: ایزوله و به شدت تنها!
جهان داره نابود میشه ولی شما هیچ عکس العملی از سوی مردم نمیبینید ! دنیای تیره و تار و افسرده زک انگار کاملا ارتباطش با جهان واقعی قطع است و همه چیز در همون فضای یک سیلو و انباری که زک توش فیلمبرداری کرده ،محصور شده (این سبک فیلمسازی رو از فیلم ۳۰۰ تا به حال داره ادامه میده) و الان میفهمم ویدون چرا استخدام و چرا اون تغییرات رو به وجود آورد. او بخش اون رآکتوری که تو روسیه یا چه میدونم اکراین بود و مقر استپن ولف بود رو گسترش داد و از این طریق کمی "مردم عادی" وارد داستان فیلم کرد. ولی اینجا اینطور نیست و این آزار دهنده است. حتی صحنه ای که اعضای تیم کنار هم جمع میشن هیچ حس و حالی بهت‌نمیده چون هیچ مردمی کنارشون یا جلوشون نیست و هیچ عکس العملی از سوی اونا نیست که به این لحظه معنا بده! خودشون دارن ژست میگیرن و بعضی ها هم لبخند میزنن !
و این چیزیه که زک نفهمید ولی جاس ویدون فهمید و چون میدونست که ابرقهرمان بدون مردم یعنی هیچ چون به عشق مردم جهان دست به جانفشانی میزنن. پس چه فایده که شما این‌کار ها رو بکنی ولی هیچ رسانه ای بهش اشاره نکنه (درک میکنم حالا چرا ویدون اون سکانس سوپرمن رو ابتدای نسخه قبلی گذاشت. چون‌میخواست این ارتباط رو با مردم و دنیای پیرامون برقرار کنه).
بابا لامصب مثلا نشون‌میدادی مامان سوپرمن یا لوئیس لین یا آلفرد چه واکنشی نشون میدن.و این نقطه ضعف اصلی فیلم و اسنایدره. ایشون بخش "سوپر" و قدرت ها و نبردها و صحنه های اکشن رو خوب میسازه ولی بخش "هیرو" رو که مربوط به جنبه های انسانی و مردمی شخصیت ها و ذات ابرقهرمان ها میشه رو درک نمیکنه و این دلیل اصلی عقب موندگی دنیای سینمایی دی سی از دنیای سینمایی ماروله ... آقای اسنایدر ! فیلم های کمیک بوکی فقط visual خفن و اکشن غلو آمیز نیستن. شخصیت ها نباید مقوایی باشن. قهرمانان باید الهام بخش باشن. باید روی دنیا تاثیر مثبت بزارن و این چیزیه که از انتقالش به شدت عاجزی
و همانطوری که گفتم این فیلم یه سر و گردن از نسخه قبلی بهتره و تعهد و passion زک‌ برای به تصویر کشیدن شخصیت های مورد علاقه ش رو تحسین میکنم
و این بود از نظر منصفانه و عاری از تعصب اینجانب ( همون طور که همیشه سعی میکنم نظر بدم و نقد بنویسم)

ممنون که بالاخره نظرتون رو گفتین
من با این حرف که میگین زک اسنایدر عاشق این شخصیت هاست و ایده های خودشو داره موافقم این خودش یه نکته ی مثبته که میخواد راه خودشو بره و من براش احترام قائلم ولی این دلیل نمیشه که بخوایم از ضعف های زیادش چشم پوشی کنیم همونطور که گفتین بزرگترین ضعف فیلم شیمی بد و مردمی نبودن قهرمان ها هستن جدا از این که ژانر با جاستیس لیگ خیلی نمیسازه ولی در کل به جز نبرد نهایی بقیه ی فیلم برای من حوصله سربر بود در ضمن موافقم که جوکر و دث استروک و مارشن منهانتر تو فیلم اضافه بودن انگار فقط گزاشتنش که هایپ رو بالا ببرن
در مورد لباس سیاه سوپرمن من مطمئن نیستم ولی اونطور که تو یکی از انیمیشن ها دیده بودم سوپرمن بعد اینکه میمیره و زنده میشه بخاطر ضعفش لباس سیاه میپوشه تا بتونه بهتر انرژی خورشیدو جذب کنه بازم خودتون بهتر میدونین.
نقل قول کردن
Agent bishop
#30 Agent bishop 1400-01-14 00:51
۲۸#
با تمام حرفات موافقم به جز بند ۶ و ۷
کمیک های الان دیسی به هیچ عنوان اون جذابیتی که قبلاً داشت رو ندارن که البته این انگار یک معضل بزرگ تو کل کمیکه چون کمیک های مارول هم دارن کم کم به همین سمت میرن کلا انگار کمیک ها قبلاً جذاب تر از الان بود .
در مورد فیلم ها هم که به قول معروف خانه از پای بست ویران است مشخصه که به جز یک ریبوت هیچ راه نجات دیگه ای نداره .

اما در مورد منطقی نبودن بعضی مواردی که اشاره کردی
ببین اصلا نباید تو کمیک دنبال منطق بگردی البته برای اتفاقاتی که در جریان داستان میوفته باید دلیل موجه باشه اما نباید دنبال منطقی متناسب با زندگی خودمون باشیم . سرزمین آتلانتیس و آمازون درسته تو دنیای واقعی چیز بی معنی باشه ولی توی کمیک وجود داره چون سرزمین هایین که میشه توشون کلی داستان و شخصیت هیی با ویژگی های متفاوت با بقیه خلق کرد که تو مارول هم ازگارد و آنتلانتیس وجود داره که هر کدوم از اینها جایگاه خودشون رو تو کمیک دارن .
گرین لنترن هم یک مقر یا سازمان فضایی هست که تو هر سیاره نگهبانی برای مراقبت از آن گذاشته خوب حالا این کجا ایده بد و غیر منطقی هست ؟؟
سر قضیه فلش من خودم همیشه برام سواله که چطور چند تا خبیث معمولی می‌توانند شخصی که از صوت سریع تر هست رو بزنند پس قبول کن باید چیزی به اسم speedforce باشه تا خبیث هایی که به توانند فلش رو چالش بکشم وجود داشته باشه و همین طور وجود speedforce می‌تونه باعث خلق داستان های با تم سفر در زمان و دنیا های موازی بشه .
دیگه از اسم شخصیت ها که نباید ایراد گرفت .چه ربطی داری اسم من درآوردی باشه یا ترکیبی چند تا کلمه باشه پس تو اسم کری ها رو ببینی چی میگی .
سر گاتهام و مترو پولیس هم اینا اومدن دو تا شهر خیالی خلق کردن مختص قهرمان خودشون یعنی اگه یکی بهت بگه گاتهام سریع ذهنت میره سمت بتمن اما الان بگن نیو یورک تو ذهنت میری سمت مردعنکبوتی،دردو یل ، چهارشگفت انگیز ، آیرون من،لوک کیج و غیره که این نه برای مارول و نه واسه دیسی عیب نیست چون وجود شهر یا حتی کشور خیالی موجب به وجود اومدن داستان و شخصیت جدید میشه .
اون چهار تا رابین هم دو تاشون بزرگ شدن و دوتاشون مزدن شما که انتظار نداری بتمن بعد از هشتاد سال خلق هنوز همون دیک گریسون به شکل بچه رابین باشه .

عدم جذابیت بتمن هم بستگی خواننده داره خوب بعضی ها خوششون نمیاد ولی تعداد زیادی هم خوششون میاد .

در کل اینکه هیچ وقت سعی نکن لذت خواندن داستان ها رو با همچین سوالات و منطقی حروم کنی کمیک یک چیزیه که تو رو از دنیا جدا کنه ببره به یک دنیا دیگه برای یک مدت کوتاه پس سخت نگیر .
نقل قول کردن
a.v.s
#31 a.v.s 1400-01-14 15:44
#28
خوشحالم که با حرفام موافقت میکنید (فکر کنم باید اینطوری هم درنظر بگیرم با حرف‌هایی که خطاب به آقای ترابی زدم هم موافقت کردید :lol: ). من خودم واقعا ناراحتم از اینکه دیسی اینطوری شده و من هنوزه که هنوزه درک نکردم آقای ترابی چرا میگه برای شخصیت های دیسی مایع گذاشته و عاشقشونه. زک اسنایدر به منبع وفادار نیست. اگر عاشق کاراکترها بود که صرفا یکی از کاراکترا رو نمیکشت تا باهاش حال کنه. ما این همه صبر نکردیم تا یه سری فیلمای فن‌مید یا Fan-fiction پرهزینه ببینیم. زک باید چیزی رو عرضه میکرد که هوادارا میخواستن. پس نتیجه میگیریم زک اسنایدر به اون اندازه ای که میگن (و حتی آقای ترابی میگه) مایع نذاشته و کارش نباید به عنوان یک اثر اقتباسی خوب برای DC تحسین بشه.

در هر حال بنده در پیام قبلی هم گفتم چرا با این صحبت های آقای ترابی مخالفم (درسته استاد بنده هستند ولی ایشونم تا قبل از عرضه zsjl میگفتند آثار زک براشون ارزشی نداره، و خیلی عجیبه ایشون دارند حرف‌های خودشون رو نقض میکنند اونم با سرعت سریع تر از نور).

امیدوارم صرفا از حرف های آقای ترابی اشتباه برداشت کرده باشم چون اونطوری که بنده برداشت کردم، نمیتونم قبول کنم آقای ترابی لب به تحسین زک اسنایدر (که خود عمو مختار که رفیق شفیق آقای ترابی هستند و به شدت از زک بدشون میاد) گشوده.

درکل امیدوارم از حرفایم بد برداشت نشه و بنده دارم با سخنان آقای ترابی مخالفت میکنم و این مساوی با توهین به آقای ترابی نیست. اگر میخواستم به ایشون توهین کنم که الان توی تلگرام علاف بودم و چهارتا متن علیه اسپایدی چاپ میکردم و حروف "ا" اول اسم سایت رو با یه حروف دیگه عوض میکردم که به اسم سایت توهین کنم. بنده چون برای حرفشون ارزش قائلم، میام وقت میزارم و نظراتم رو ابراز میکنم


به نقل از Agent bishop:

ببین اصلا نباید تو کمیک دنبال منطق بگردی البته برای اتفاقاتی که در جریان داستان میوفته باید دلیل موجه باشه اما نباید دنبال منطقی متناسب با زندگی خودمون باشیم .
در کل اینکه هیچ وقت سعی نکن لذت خواندن داستان ها رو با همچین سوالات و منطقی حروم کنی کمیک یک چیزیه که تو رو از دنیا جدا کنه ببره به یک دنیا دیگه برای یک مدت کوتاه پس سخت نگیر .


درباره این سخنتون، بله درست میفرمایید.
الان یادم اومد که آثار کمیک مارول و دیسی رو نباید با آثار رمان یا حماسه یا غیره اشتباه گرفت و اینکه درسته مارول و دیسی باید منطق داشته باشند ولی انتظار نداشته باشیم با منطق زندگی ما جور در بیاد چون آخر سر میشیم مثل یه سری فیلمبازای تلگرامی که انتظارشون نسبت به مارول، همون انتظاریه که از ارباب حلقه ها یا فیلمای کارگردانای مشهور میخوان داشته باشن.

پ.ن: ولی کلا همیشه برام سواله چرا اسم یک شخصیت خبیث که از قضا ژنرال یک سیاره دیکتاتوریه، چرا باید اسمش "مامان‌بزرگ خوبی‌ها" یا "ننه‌جون خوبی‌ها" باشه :D
بیشتر میخوره اسم مادربزرگ شنل قرمزی یا پری مهربون سیندرلا باشه.
نقل قول کردن
a.v.s
#32 a.v.s 1400-01-14 15:49
فکر کنم پیام قبلیمو اشتباه نقل‌قول کردم و به کامنت 28 که نظر خودمه نقل‌قول کردم :lol: . بنده داشتم سخنان آقای بخشی که کامنت 30ام بود رو نقل قول میکردم. در ادامه کامنتم مشخص بود ولی اینو گفتم که اولش اشتباه نکنید (یادش بخیر یه زمانی میتونستیم نظراتمونو ویرایش کنیم و سریع سوتی‌هامونو برطرف کنیم :lol: )
نقل قول کردن
Spider-Fan
#33 Spider-Fan 1400-01-14 17:25
به نقل از a.v.s:
من خودم واقعا ناراحتم از اینکه دیسی اینطوری شده و من هنوزه که هنوزه درک نکردم آقای ترابی چرا میگه برای شخصیت های دیسی مایع گذاشته و عاشقشونه. زک اسنایدر به منبع وفادار نیست. اگر عاشق کاراکترها بود که صرفا یکی از کاراکترا رو نمیکشت تا باهاش حال کنه. ما این همه صبر نکردیم تا یه سری فیلمای فن‌مید یا Fan-fiction پرهزینه ببینیم. زک باید چیزی رو عرضه میکرد که هوادارا میخواستن. پس نتیجه میگیریم زک اسنایدر به اون اندازه ای که میگن (و حتی آقای ترابی میگه) مایع نذاشته و کارش نباید به عنوان یک اثر اقتباسی خوب برای DC تحسین بشه.

در هر حال بنده در پیام قبلی هم گفتم چرا با این صحبت های آقای ترابی مخالفم (درسته استاد بنده هستند ولی ایشونم تا قبل از عرضه zsjl میگفتند آثار زک براشون ارزشی نداره، و خیلی عجیبه ایشون دارند حرف‌های خودشون رو نقض میکنند اونم با سرعت سریع تر از نور).

امیدوارم صرفا از حرف های آقای ترابی اشتباه برداشت کرده باشم چون اونطوری که بنده برداشت کردم، نمیتونم قبول کنم آقای ترابی لب به تحسین زک اسنایدر (که خود عمو مختار که رفیق شفیق آقای ترابی هستند و به شدت از زک بدشون میاد) گشوده.

ببینید زک اسنایدر به قولی نگرش و vision خاصی داشت از کاراکترهای دی‌سی که این نگرش، وفاداریِ چندانی به اون‌چه که غالباً در دنیای کمیک می‌بینیم نداشت.
همین‌که می‌خواست واندرومنِ صلح‌طلب و صلح‌جویِ دنیای کمیک رو وارد جنگ کریمه کنه، مشخصه که چه دیدگاه دارک و متفاوتی داره به این شخصیت.
حالا سرِ این‌که این نگرش چقدر آسیب زده به شخصیت‌های دی‌سی، زیاد می‌شه بحث کرد.
امّا مسأله اینه که ایشون به این شخصیت‌ها علاقه داشت و تعهد داشت به کارش و هواداراش که بعد از ۳—۴سال حاضر بشه بیآد و فیلم ناقص‌ش رو (بدونِ این‌که حتی دستمزدی بگیره) تکمیل کنه.
این موضوع قابل‌تحسینه، هر چقدر هم که فیلم‌های اسنایدر ضعف داشته باشن. و دقیقاً چیزیه که آقای ترابی توی کامنت‌شون گفتن و شما در برابرش موضع گرفتید.

چیزی که شاید ندونید اینه که اسنایدر هیچ‌وقت قرار نبود معادلِ MCU رو بر اساس شخصیت‌های دی‌سی بسازه.
از همون اوّل قرار بود ۴—۵تا فیلم بسازه و پروندۀ دنیاش بسته بشه. جاستیس لیگ ۲ قرار بود سال ۲۰۱۹ اکران بشه و بعدش دنیای دی‌سی ری‌بوت بشه.
مقصر وضعِ فعلی فیلم‌های دی‌سی رو وارنره که تکلیفش با خودش مشخص نیست. اگه دغدغۀ وفاداری به دنیای کمیک رو داشت که از همون اوّل نباید اجازۀ ساخت Man of Steel رو می‌داد و نباید زک اسنایدر رو استخدام می‌کرد. وقتی که اجازه داد و این آدم رو کرد مسئولِ این یونیورس، باید صبوری می‌کرد تا داستانش رو تکمیل کنه، بعد ری‌بوت می‌کرد دنیاش رو و دنیای جدیدی رو از اوّل پایه‌ریزی می‌کرد.
حالا به لطف دخالت‌های وارنر دنیای بی‌سروتهی رو داریم که توش یه فیلم سولوی درست و درمون از سوپرمن نداریم و فیلم‌های اسنایدر هم canon محسوب نمی‌شن، امّا پروژۀ سوپرمن سیاه‌پوست توش استارت می‌خوره!
باید دید چی به سرِ این دنیا میآد و آیا آدمی پیدا می‌شه که بتونه به این دنیای آشفته مقداری نظم و ترتیب بده یا نه...
نقل قول کردن
a.v.s
#34 a.v.s 1400-01-14 19:22
#33
درود بر شما آقای حیدری
قبل از شروع حرفای اصلیم، بزاری بگم مشکل اصلیم با چیه: من خودم بارها و همینجا در کامنت 28 میگم مقصر اصلی وارنر و دیسیه. مشکل من با زک نیست، با اینه که آقای ترابی از مخالفان سرسخت زک، میاد از ایشون تعریف میکنه!!!

خب بریم که شروع کنیم درباره کامنت شما نظر دادن:

قبل از اینکه درباره قسمت اول کامنتتون صحبت کنم و سپس برم سراغ قسمت دوم، بزارید بگم که من خودم بارها میشنوم که زک اسنایدر قرار بود 5 ساله دنیای خودشو جمع کنه. پس اینکه از شما میشنوم چیز جدیدی نیست.
و خواهش میکنم بعد از اینکه حوصله کردید سخنان بنده را خواندید، نظرتون هم درباره عقیده و نظرم بگید، حداقل درباره نظرم روی قسمت اول کامنت شما:




خب درباره قسمت اول کامنتتون:

مسئله اینجاست که بنده از سخنان آقای ترابی اینطوری برداشت میکنم وقتی که میگویند شور و شوق زک اسنایدر قابل تحسینه، منظورشون یحتمل اینه که یعنی حتی اون شور و شوقی هم که برای ساخت من او استیل و بتمن علیه سوپرمن داشتند هم قابل تحسین بوده. و وقتی میشنوم شور و شوق، اینطوری به ذهنم میاد که زک اسنایدر شور و شوق اینو داشته که گند بزنه به DC. و واقعا هم هدف زک اسنایدر همین بوده. نه اینکه ذاتش خراب باشه، چون فرد نادانیه و معلومه مطالعات قر و قاطی درباره کمیک های دیسی داشته، و ما به هیچ وجه نمیتونیم کار یک نادان رو تحسین کنیم.

درضمن به نظرم زک اسنایدر عاشق دیسی نیست. اگر عاشقش بود اینکارارو نمیکرد. یه بلایی سر شخصیت های دیسی آورده که آدم با خودش میگه عشقش تهی و باطله و به درد خودش میخوره. عشقش ناقصه و پر از اشکال.

وقتی دیدم آقای ترابی میگویند زک عاشق این شخصیت هاست، به جرئت میتونم بگم از تعصب شاخ درآوردم.
و ایشون به فیلم نمره 7.5 دادند، یعنی واقعا این فیلم هم‌تراز با ثور رگنوراک و مرد آهنی 1 و دکتر استرنج، و حتی مثلا از فیلم دیسی بگم، فیلم واندرومن 1 و شزم و فیلم Batman Begins نولانه؟ آخه ZSJL لحظات درامش توی صحنه های اکشنش گم میشن. هرچی صحنه درامه در خدمت حماسی‌سازی ظاهری فیلم بوده.

چطوری این فیلم 7.5 گرفته آنهم از سمت سختگیرترین شخص سایت یعنی استاد ترابی؟

ببینید، بنده واقعا نظرات خیلی تاریکی درباره زک اسنایدر دارم و به هیچ وجه نمیتونم الانه تحسینش کنم چون نظراتم جلومو میگیرن. من 5 سال تمام این عقیده رو داشتم که زک اسنایدر کارگردان خوبی نیست (واقعا هم نیست و شماهم همین الان تو کامنتاتون گفتید) پس به این راحتیا نمیتونم کوتاه بیام.

پس بهتره اصلا از سخنان آقای ترابی اینطوری برداشت کنم که هم خیال شما راحت باشه و هم خیال خودم و انقدر حرص نخورم:
زک اسنایدر فیلم های مزخرف زیادی ساخته، ولی چون متعهد به کارش بوده، این تعهد که بیاد نگرشش رو محقق کنه و یه جورایی حتی کرم هم ریخته که هواداران همه بریزند سر وارنر که Snyder Cut رو منتشر کنه، اینکه بیاد اون عشقش (اگر اسمشو بزاریم عشق) رو به فیلمش منتقل کنه، قابل تحسینه. فقط اون تعهدش قابل تحسینه. (با اینکه هنوز شک دارم منظور آقای ترابی دقیقا همین چیزیه که میگم ولی این بیشترین چیزیه که به منطق آقای ترابی "حقیقی" میتونه نزدیک باشه)

وگرنه نظر منو درباره کاری که زک اسنایدر در ZSJL کرد بپرسید: چیزی که تحت عنوان جاستیس لیگ دیدیم، من واقعا شرمم میاد بگم بهتر از 2017 بود چون هیچ وقت نمیتونستم باور کنم واقعا بهتر از نسخه 2017 هستش. روایت داستانی بهتری داره. زمینه چینی میکنه. زک اسنایدر ثابت کرد که میتونه پیشرفت کنه. ولی با وجود اینکه 40 50 سالشه، ولی هنوز کارگردان خامیه. داستاناش خامن. و هنوز خیلی جای کار داره. یعنی شاید باید یه 40 سال دیگه روی کاراییاش وقت بزاره که تا اون موقع خیلی پیر شده.

ولی هنوز با توجه به حرفایی که زدم، هنوز یه ذره با نظر آقای ترابی اخت نشدم و هنوزم مقداری مخالفت در من هست که البته یه جورایی کاهش یافته. ولی بازم همونطور که در کامنت #28 گفتم، واقعا از وضعیت دیسی ناراحتم و حرف آقای ترابی مثل نمک پاشیدن روی زخم بود. چون زخمم عمیقه،




و اما درباره قسمت دوم کامنتتون:

اگر شما در کامنت های بنده هم دقت کرده باشید (منظورم در مقاله ایستراگ مرد عنکبوتی در zsjl) خودتون متوجه خواهید شد که بنده وارنر رو مقصر اصلی این جریانات میدونم. توی هر کامنتی که میاوردم، حداقل یکی دوبار اسم وارنر رو به عنوان مقصر اصلی دنیای دیسی میاوردم. و بارها میگفتم مقصر اصلی وارنره که نباید زک اسنایدری که حماسی سازی و نمادین سازی رو به داستان ترجیح میده رو استخدام میکرد.


به نقل از a.v.s:

وارنر برنامه ریزیش در حد یک بچه 7 ساله نیست. اگر از اول رؤسای بهتری برای دنیاش انتخاب میکرد و آزادی عمل بیشتری به بعضی به عوامل میداد، این اتفاقات رخ نمیداد که حالا وارنر رو لعن و نفرین کنند و هشتگ بزنند که #ReleaseTheSnyderCut و #RestoreTheSnyderverse

و معلومه وقتی که کل دنیاتو اولش میندازی روی دوش تنها یک نفر اونم زک اسنایدر، کارگردانی که دوست داره حماسه خلق کنه و نه یک داستان درست درمون (که البته بعضی وقتا فیلمای متوسطی ساخته که داستاناشون بد نبودند. ولی نقضانیات فیلماش بیشتر از نکات مثبتشه) و مطمئنا با توجه به سبکش نمیتونه یک داستان ابرقهرمانی که بیاد و اریجین و افکار و احساسات درونی یک کاراکتر رو به شکلی تمیز در بیاره، بسازه، انقدر نقص پشت نقص و اشتباه پشت اشتباه رخ میده.

من خودم بیشتر از همه وارنر و دیسی رو مقصر میدونم، چون نیومدند یک کارگردان مناسب انتخاب کنند. برای همین اگرم زک اومده گند زده به کل تصورات وارنر و دیسی و همه طرفداران دیسی به DCEU، خب این درواقع نتیجه عمل و عکس العمله.


به نقل از a.v.s:

کلا دیر شده! چهارساله که دیر شده! از وقتی که جاستیس لیگ 2017 شکست خورد، دیگه اصلا وارنر سیاستشو درباره dceu تغییر داد. بتمن و سوپرمن رو بیرون کرد. فیلم سایبورگ وضعیتش بلاتکلیفه. جوخه انتحار که واقعا مزخرف بود هم ریبوت میکنن. فیلمای متفرقه مال دنیاهای دیگه درست میکنن. سریال هایی که ربطی به dceu ندارن. یه فیلم فلش تحت عنوان ریبوت کل dceu میدن بیرون (با داستان فلش پوینت).
اگر وارنر سیاست بهتری به خرج میداد و کل دوش dceu رو روی زک اسنایدر نمینداخت و امثال کوین فایگی رو داشت که بیاد یه دنیای سینمایی باکیفیت برای دیسی طرح کنه، میتونست به طرز خیلی تمیز با مارول رقابت کنه. ولی هم طرفداران دیسی حسرت این چیزو میخورن، و هم طرفداران مارول. مارول فنا هم به اندازه دیسی فنا از اینکه dceu واقعا بد در اومده ناراحتن.


به نقل از a.v.s:

نمیدونم چرا یک سری از هواداران به این دل بسته بودند که جاستیس لیگ زک اسنایدر بیاد دنیای دیسی رو نجات بده. کلا وارنر دیگه زیاد به DCEU اهمیت نمیده و ازهم گسیخته شده. یه چندتا پروژه معرفی میکنه که صرفا بگه من زنده‌ام، نمردم! هنوز اینجام! هنوز میتونم یه چندتا فیلم بدم بیرون که هواداران دیسی خوششون بیاد. ولی بیشتر داره نمک رو زخمشون میپاشه.

بنده چند قسمت از کارتون Justice Leauge رو بچه بودم دیدم (که البته نمیدونم یا Justice League بود یا سری دومش تحت عنوان Justice League Unlimited چون بچه بودم نمیدونم کدومشون بود) و واقعا میتونستم اون همبستگی اعضا و اون ذات انسانی و ملموس شخصیت هارو ببینم و باهاشون اخت بشم. یک نکته مهم که این کارتون تونست بسیار موفق عمل کنه، این بود که از ریشه، محکم ساخته شده بود. ریشه قوی بود. ولی وارنر ذره ای اهمیت نداده به این مسئله و اون فیلم مقداری مسخره Man of Steel رو عرضه کرد



و در آخر سخنانی که در همینجا زدم:


به نقل از a.v.s:

بنده به سختی میتونم قبول کنم دیسی از پسش بر اومده. چون من واقعا از کار دیسی و وارنر حرص میخورم که میتونستند از سال 2011 یک دنیای سینمایی خیلی خوب بسازند ولی گند زدند روش! من کمیک فن و همچنین یک مارول فن چهارآتیشه میتونستم جاستیس لیگ زک اسنایدر رو 2017 ببینم نه اینکه چهار سال بعدش ببینم، درحالی که مارول در اوج موفقیت قرار داره و میتونست رقیب خوبی داشته باشه همونطور که تا قبل از سال 2000 دیسی رقیب خوبی برای مارول بود و داستانای خوبی داشت.

الانه که میخونیم دیسی تصمیم گرفته دنیای سینمایی واحد داشته باشه درحالی که میتونست قبلا هم داشته باشه. میتونست 10 سال پیش داشته باشه. 10 ساله که دیر شده. واقعا دیر شده. ضربه ای که دیسی و وارنر به من به شخصه وارد کردند و همینطور دیسی فن های دیگه، کینگ پین به دردویل و یا گرین گابلین به اسپایدرمن وارد نکرد.

ببینید خود فیلمه بد نیست. ولی واقعا هنوزه که هنوزه اون زخمی که خودم به شخصه از وارنر و دیسی خوردم حالا حالاها خوب نمیشه. حالا هوادارا کلی هم بیان از ZSJL تعریف کنن. من یکی که از دیسی به شدت ناامیدم و اصلا آینده درخشانی رو برای دیسی نمیبینم مگر اینکه خلافش ثابت بشه. دیسی داره جوری رفتار میکنه که دارم حس میکنم دیگه جاستیس لیگ اون معنای سابق رو نداره. جاستیس لیگ درواقع برام مرده! دیگه نمیشه از داستانای دیسی لذت برد. از کاور و جلد و خلاصه داستاناشون معلومه توخالی شدند و صرفا دیسی یه Batman who laughs معرفی میکنه که یه ذره ابراز وجود کنه درحالی که واقعا یک توهین بزرگه. من واقعا به شدت ناراحتم که همچین عقیده ای نسبت به دیسی پیدا کردم و میگم که جاستیس لیگ برام دیگه اهمیت سابق رو ندارند. دیسی از چشمم افتاده و انقدر عمیق افتاده که دیگه تیکه هاش پیدا نمیشه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#35 Spider-Fan 1400-01-14 19:58
#34:
بخش دومِ کامنت من خطاب به شما نبود فقط.
و نگفتم که شما وارنر رو مقصر نمی‌دونید!
وقتی شما مخالفِ کسی هستی، لازم نیست همیشه و همه‌جا از خودش و کاراش بد بگی که!
این می‌شه نظرِ متعصبانه. نقد و نظر وقتی ارزشمنده که نکات مثبت و منفی با هم گفته بشن.
به هر حال برداشتِ من از کامنت آقای ترابی، چیزی بود که بالاتر گفتم. شما آزادی هرطور مایلی برداشت کنی!
و در کلّ دربارۀ تصمیمات و اشتباهات اسنایدر و سران وارنر و ... زیاد می‌شه صحبت کرد و نظر داد. به نظر من هرچی که لازم بوده قبلاً توی سایت گفته شده.
نقل قول کردن
a.v.s
#36 a.v.s 1400-01-14 20:57
به نقل از Spider-Fan:
#34:
بخش دومِ کامنت من خطاب به شما نبود فقط.
و نگفتم که شما وارنر رو مقصر نمی‌دونید!
وقتی شما مخالفِ کسی هستی، لازم نیست همیشه و همه‌جا از خودش و کاراش بد بگی که!
این می‌شه نظرِ متعصبانه. نقد و نظر وقتی ارزشمنده که نکات مثبت و منفی با هم گفته بشن.
به هر حال برداشتِ من از کامنت آقای ترابی، چیزی بود که بالاتر گفتم. شما آزادی هرطور مایلی برداشت کنی!
و در کلّ دربارۀ تصمیمات و اشتباهات اسنایدر و سران وارنر و ... زیاد می‌شه صحبت کرد و نظر داد. به نظر من هرچی که لازم بوده قبلاً توی سایت گفته شده.

درودی دوباره آقای حیدری
خب توی روند حرفام، مقداری درباره زک اسنایدر کوتاه اومدم و عقیده مو نرم کردم. پس امیدوارم بازم حرفام متعصبانه خطاب نشه!
ولی اگر وارنر رو هم دارید ملاک قرار میدید، الانه نکات منفیش از نکات مثبتش بیشتر شده.

و اینکه والا هرچی حرف بود و هرچی برداشت از آقای ترابی بود که همشو گفتیم. لازم نیست دوباره تکرار کنم. من کلا خیلی از شرایط DCEU ناراحتم و تنها دو فیلمش خوب بوده: واندرومن 1 و شزم. پس به نظرم طبیعیه بخوام از حرف‌های آقای ترابی ناراحت بشم!

آقای حیدری، راستشو بخواید حرف‌های خودمو به هیچ وجه حتی یک درصدم متعصبانه نمیدونم (حالا من نمیدونم بازم شما درکل میخواید چی برداشت کنید) ""حرفای گفته شده از روی ناامیدی"" میدونم و درکل از لحن حرفام معلومه خیلی ناراحتم. هرچی حرف زدم از روی ناامیدی از شرایط دیسی زدم (مثلا خیلی ناراحتم که چرا دیسی کمیکس باید همین یک سال پیش انقدر افت میکرد که سیاستش رو تغییر بده که خبرش توی تلگرام سایت پوشش داده شد.)

و همین ناامیدی بود که بخوام چشممو روی فیلم ZSJL ببندم. و با خودم میگم آخه دیگه چه فایده ای داره وقتی دیگه DCEU مرده و دفن شده؟!

همچنین من اصلا قصد نداشتم نقد و نظرات ارزشمندانه بزنم! هیچ ادعایی ندارم که خیلی ارزشمندم یا خیلی حالیمه یا کلی اطلاعات و نظر دارم که به رخ بکشم یا هرچیز دیگه ای. من در اون شرایط حس میکردم حقیقت باید گفته بشه، و حقیقت من اون بود. چون کورسوی نور در اعماقی از تاریکی راستیتش به درد من نمیخوره، آقای حیدری. هم شما اینو میدونی و هم من. خود شما که مطمئنا اطلاعات بیشتری در زمینه کمیک و سینما ممکنه داشته باشید باید بهتر بدونید یه نیم مثقال نور به دردمون نمیخوره. به درد من که نمیخوره.

شاید برای امثال یه دسته از فن‌ها، صرفا دل خوش کنک باشه و باهاش ارضای روحی روانی بشوند، که درواقع این اونا متعصب هستند و نه من بنده خدایی که به دیسی بها میدم و تازه حرفام متعصبانه خطاب بشه!!! (واقعا حق دارم بهم بربخوره همچین نظری. مهم هم نیست بی‌منطق یا لوس ننر خطاب بشم توسط یه سری از کفتاران نازنین)

فیلم zsjl به درد من نمیخوره. ای کاش میتونستم دنیای بهتری از دیسی رو شاهد باشم ولی در عوضش چی؟ آشغالدونی از اقتباس های آشغال (به جز شزم البته. جوکر رو که حساب نمیکنیم چون جزو dceu نیست).

من به شخصه روی این عقیده هستم که مارول به مراتب از دیسی بهتره، ولی میتونم ادعا کنم بیشتر از حتی خود دیسی فن ها، از وضعیت دیسی ناراحتم.

و درضمن آقای حیدری، اون کامنت‌هایی هم که نقل‌قول فرستادم، فقط برای شما نبود (همونطور که بخش دوم کامنتتون فقط برای من نبود). و بیشتر همون خواستم بگم کاملا تقصیر زک نمیدونم.



در آخر هم بزارید اینو بگم: آقای ترابی، و دیگر دوستان هرچقدر هم از این فیلم تعریف کنند، همون خودشون میدونند و هم ما میدونیم که هرچقدرم تعریف کنیم پوچ و تهیه، و هیچ فایده ای نداره، و حداقل برای من درد و دوا نمیشه.

چون دیگه دیسی، اون دیسی نمیشه. لااقل مارول داره همون المان رو حفظ میکنه ولی دیسی؟ دیگه نمیدونم چی بگم.

امیدوارم بازم نظراتم متعصبانه خطاب نشه!


DC is dead. :sigh:
نقل قول کردن
Agent bishop
#37 Agent bishop 1400-01-14 22:24
۳۴# و ۳۶#
اون حرفی که آقای ترابی زدن درمورد اینکه زک عاشق این شخصیت هاست کاملا درسته چون مشخصه که دوست داره این کار رو بکنه ولی به خاطر عدم درک درست کارکتر ها ، توانا نبودن در کارگردانی و وارنر اون چیزی هواداران میخوان رو نمیتونه بهشون بده . بذار یک مثال واست بزنم چون از اعضا قدیمی سایتی :
دان اسلات تا همین دوسال پیش نویسنده مردعنکبوتی و داستان های جنجالی که باعث بشه کلی فحش از طرفدارای مردعنکبوتی بخوره کم‌ نداشت ( با اینکه داستان های خوب فراوانی هم داشت ) ولی اینم همه میدونستند که این بشر عاشق مردعنکبوتی بود حالا چه کمیک هاش خوب بود یا بد قضیه زک هم مثل همینه .

اون تغییر سیاست رو میشه یه ذره توضیح بدی چون اگه منظورت future state هست که کلا از همون اول قرار بود دو ماه منتشرش کنند .

در مورد مرگ دیسی هم که نمی‌دونم بهت چی بگم . اگه منظورت سینما هست که از خود dceul با همه بدی هاش ولی هنوز فیلمهایی مثل شزم ۲ یا بلک آدام یا جوخه انتحار جدید هست که آدم واسش هایپ باشه خارج از dceu هم بتمن اون پسر خوشگله ( فامیلش رو یادم رفت ) هست و اگه منظورت کمیکه که اینو تو کمیک هیچ وقت شرایط راکد نمی‌مونه همیشه هستند داستان هایی برای نقل که اوضاع را بهتر یا بدتر کنند .

اون تیکه کفتار هایی که بهت گفتن بی منطق اگه منظورت من بودم که خیلی سعی کردم تو کامنت قبلی ادب رو رعایت کنم که توهینی انجام نشه اگه منظورت من نبودم که هیچی.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#38 Spider-Fan 1400-01-14 22:49
#36:
آقا «متعصبانه» رو با شما نبودما!
کلّی گفتم. اگر فکر می‌کردم نظرتون متعصبانه‌ست، مستقیم می‌گفتم همین رو بهتون!
شما گفتی از این‌که آقای ترابی تعهدِ اسنایدر رو مورد تحسین قرار دادن تعجب کردی، من هم گفتم نکات مثبت و منفی رو با هم باید گفت. اگه نکتۀ مثبتی هست، نباید ازش چشم‌پوشی کرد.
وگرنه بحثی نداریم.
همه از اوضاع دنیای سینمایی دی‌سی مطلع‌ایم و در جریان بی‌برنامگیِ استودیو هستیم. و خب امیدواریم یه روز درست بشه این وضعیت...
نقل قول کردن
a.v.s
#39 a.v.s 1400-01-15 00:42
#37 #38
خب فکر کنم دیگه حالم خوب خوبه و از برج زهرمار بودن اومدم بیرون :lol: . ولی جدا از شوخی من واقعا معذرت میخوام کلا خیلی تو فاز نومیدی و غم رفتم (درست مثل آثار زک!)

راجع به پاراگراف آخر جناب بخشی، باید بگم که مواقعی بوده که کفتاران نازنین به صورت رندوم یه کامنت انتخاب میکردند و میگفتند یارو چقدر تازه‌کار و بچه‌ساله. من با اون جمله‌ام یه جورایی ویروس‌کش نصب کردم تو کامنتم :lol: تا یکی نیاد بگه وای این یارو رو نیگا!

خب فکر کنم یه ذره حالم بهتر شد و دوباره میتونم متصور بشم دیسی شاید در آینده ای نزدیک (در عین حال خیلی دور) دوباره بتونه تو اوج قرار بگیره.
ولی امیدوارم زودتر بتونه که دوباره به حق بتونیم درباره مارول و دیسی بحث کنیم.

ببینید این اواخر نمیدونم الکی حال خودمو بد میکردم که وای دیسی داره شکست میخوره و منِ بنده خدا که بتمن یکی از اولین ابرقهرمانانی که سمتش جذب شدم، و درکل اون دیسی مقتدری که توی دنیای جاستیس لیگ بروس تیم میدیدم، دیگه قرار نیست ببینم.
از یه طرفم هی نظرات آقای ترابی و عمو مختار و بقیه دوستان قروقاطی میشد با هم و میخواستم دنبال منطق خیلی واقع گرایانه در حد مارول باشم توی دیسی که خب یکی نبود بهم بگه اینا اصلا منطقای مختلفی دارن مرد حسابی! (که خب آقای بخشی بعدا به بنده یادآوردی کردند)

من خودم با اینکه مارول رو بیشتر از دیسی دنبال میکنم ولی دیسی همیشه یه جایگاه ویژه ای در قلبم داشته. به‌خصوص وقتی بچه بودم و lego batman 1, 2, 3 رو بازی میکردم (:-| :D ) و چقدر داستان های تخیلی در ذهنم پرورش میدادم که واو عجب داستان خوبی میتونه شکل بگیره (نمونه هایی از تراوشات ذهنی بنده رو میتونید در داستان Spider-Man Apocalypse و ادامه معنویش یعنی "جیسون" رو که در همین سایت توی کامنتای "اولین های مرد عنکبوتی قسمت 3" نوشتم دنبال کنید
#تبلیغ #سواستفاده_از_م وقعیت :P )

برای همین یهو میدیدم به بچگیم ضربه بدی خورده و داشتم تبدیل میشدم به چیزی مثل سوپرمن پرایم (امیدوارم اسمشو با اون سوپرمن کاملا طلایی اشتباه نگرفته باشم. کلا منظورم همونی بود که به سنگ زمان یا همچین چیزی مشت زد) که فکر میکرد دنیای قهرمانانش بیش از حد دارک شده. اصلا ناامیدی وجود منو فرا گرفته بود.


واقعا خوشحال شدم تونستم افکارات درونیمو با کسایی مثل شما درمیون بزارم و حالم بهتر بشه و مثل قهرمانان کمیک به آینده ای درخشان امیدوار باشم. واقعا ممنون.

جالبه آقای ترابی هم زرنگی کردند و اصلا هم هیچ کامنتی نذاشتند :lol: 8)
یادش بخیر مدیران قدیمی سایت یه مدتی بود همیشه به نظرات ما واکنش نشون میدادند بخصوص یکی از مدیران که آواتار راکت راکون داشت (هرجا هست سلامت باشه دقیقا مثل راکت راکون حرص میخوردند! یادمه قدیما که خیلی تازه‌کار بودم یهو حرف شد یکی گفت که آیا خوبه نقد بزارم؟ منم بهش گفتم نه نزار چه خبره 5 تا کافیه! یهو عصبانی شدند گفتند !!!هرکی دلش میخواد باید نقد بزاره به شما چه!!!).

دوران تر و تمیزی بود :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#40 Cap-Spider Potter 1400-01-18 16:04
به نقل از a.v.s:
#37 #38
جالبه آقای ترابی هم زرنگی کردند و اصلا هم هیچ کامنتی نذاشتند :lol: 8)
:lol:


به‌نظرم اگر نظرات و عقایدی که بیان کردی با چاشنی منطق بیشتری همراه بود، آقای ترابی هم در پاسخ به شما کامنت میذاشتن.

آقای وفایی صفت عزیز و دوست‌داشتنی، راستش من لابه‌لای حرفات درصدی "مغلطه" به چشمم خورد که خب شاید از تنفّر عمیق و عجیبی که از وضعیت فعلی dceu داری سرچشمه میگیره. مثلاً خود آقای ترابی بیشتر از این‌که از دارک ساید تعریف بکنه، بدی‌هاش و نقاط ضعفش رو مشخصاً بیان کرد، بعد شما اومدی همون صحبت و نظر آقای ترابی رو با لحن مخالفت بیان کردی، بعد هم با ثانوس مقایسه‌ش کردی و میگی دارک ساید همچین هم خوب نبود؟! توی بحث منطق، یه اصل و قاعده‌ی اساسی و دیرینه داریم که می‌گه «اثبات شی نفی ما عدا نمی‌کند» به‌این معنی که مثلاً وقتی آقای ترابی میاد از نقاط قوت دارک ساید حرف میزنه، منظور این نیست که یکی مثل ثانوس این امتیازها و پارامترهای مثبت رو نداره یا پایین‌تر از دارک سایده که شما اومدی سریعاً این دو ویلن رو توی ترازوی قیاس قرار دادی! از طرفی، یه‌چیزی که برام عجیب بود اینه که شما اومدی در پاسخ به review آقای ترابی از این فیلم، بدی‌ها و ضعف‌هایِ bvs و بقیه‌ی آثار کامیکی ساخته‌ی زک رو زمین زدی که باز هم بی‌ربطه به صحبت‌های ایشون و نقدی که از لیگ عدالت نوشتند.

می‌دونی، آقای ترابی با این نقد صراحتاً نشون داد منتقد "اثر" "محصول"ـه نه "سازنده"! به‌سادگی اومدن نقاط قوت و برجسته و مثبتی که توی این فیلم دیده بودن رو توی نقدشون گفتن، که مطمئنم خیلی‌های دیگه من‌جمله خود من هم با وجود نارضایتی از اکثر آثار دی‌سی و شرایط کنونی این یونیورس سینمایی، از این فیلم در حد خودش لذت بردن، وقتی چیزی خوبه، نمی‌شه که حق رو کنار گذاشت و بی‌خودی ازش بد گفت.

اتفاقاً به‌نظر من این یکی از خالصانه‌ترین و زیباترین نقدهایی بود که از این فیلم خوندم، علتش هم دقیقا همون علتی‌ـه که شما برای مخالفت با نقد ایشون بیان کردید، این‌که آقای ترابی پیش از این از آثار زک اسنایدر و شیوه‌ی فیلمسازی ایشون خرده می‌گرفتن، اما الآن اومدن از فیلم جدیدی که ساخته و تعهد و اشتیاق آشکار و عیانی که این وسط بروز داده تعریف و تمجید کردن. این نهایتِ اظهار نظر دلی و خالی از تعصّب‌ـه.
نقل قول کردن
Ghost Rider
#41 Ghost Rider 1400-01-18 20:58
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی بابت اسپم... یه سوالی داشتم... ببخشید سیمبیوت ها مثل سیمبیوت ونوم یا کارنیج چجوری از بین میرن؟ یعنی به چه شکلی از جهان محو میشن؟
خیلی ممنون ;-)

میدونم من آقای ترابی نیستم....ولی عزیزم تو کلا فکر کنم تازه فهمیدی سیمبیوت چیه! همه میدونن، با صوت و آتیش زیاد البته نه مثل صوت های فسقلی که بار اول پیتر سیمبیوت رو با زنگوله بزرگ جدا کرد :lol:

بله من خیلی وقته میدونم که به صوت و آتیش حساسیت داره ولی منظورم این بود که کلا از بین بره نه اینکه از میزبان جدا بشه!
با آتیش هم نمیشه از بین رفت اگه ونوم ۲۰۱۸ رو دیده باشین ، آخرش با آتیش هم نتونست کاملا از بین بره...
من کمیکاش رو کم خوندم ، نمیدونم اونجا چجوریه....

جالبه جالبه جالبه...خب ببین دو تا چیز هست
یه انفجار آتشین!چون هم صداش فوق کر کنندس هم آتیشش(ونوم به یه آهنگ فسقلی واکنش نشون میده بخاطر همین امکان نابود شدن توسط این حجم صوت زیاده) و کلا دو تا از نقطه ضعفاش
حتما هم اگه فکر کنم اسمش این بود 20 اسلحه برتر مارول رو خونده باشی حتی مورد 20 هم میتونه نابودش کنه! پس نتیجه میگیریم اصلا اون 19 تای دیگه رو بهش فکر نکن
میرسیم به....... دستکش بی نهایت ! میدونم داری میگی خب ادی رو هم از بین میبره ولی تو داری میگی سیمبیوتش دیگه... وقتی سیمبیوت به ادی نچسپیده.... بشکن! تیلیک!
خب این خودش سواله ولی اگه همینی که من میگم باشه پس جواب توئه
دستکش بی نهایت نمیتونه سیمبیوت تنها رو نابود کنه ادی پودر نشه؟ خودت بگو
بلهههه چه کاریه آقا! آقای ترابی هم نمیومد تموم جزئیاتو بگه! آقا دستکش یک بار مصرف :lol: و انفجار آب پاش :lol: دیدی؟! آقای ترابی هم نمیومد اینجوری باهات شوخی کنه!
آقا دستکش بی نهایت و انفجار آتشین
دیدی چقدر واضح توضیح دادم 8)
پس من از آقای ترابی بهترم 8)
دیدی؟! دیدی چجور با آقای ترابی شوخی کردم؟
Mit freundlichen Grüßen Ihre Seele Reiten, Mr. Torabi wurde nicht ernst
آلمانی! بخدا قسم ترجمه اش کنید میفهمید چی نوشته!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#42 Ehsan Spider 1400-01-18 21:39
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
ببخشید آقای ترابی بابت اسپم... یه سوالی داشتم... ببخشید سیمبیوت ها مثل سیمبیوت ونوم یا کارنیج چجوری از بین میرن؟ یعنی به چه شکلی از جهان محو میشن؟
خیلی ممنون ;-)


فکر کنم جواب سوالت همونیه که میدونی

یعنی تنها نقطه ضعفی که اشاره شده و من ازش خبر دارم صوت و آتیش هستش که مقدار زیاد از هردو باعث مرک سیمبیوت میشه شاید هم تاثیر آتیش بیشتر مثلا توی فیلم ونوم اون سیمبویت دشمن توی موشک یا هرچی که بگی سوخت و نابود شد ولی ونوم چون زیاد با آتش تماس نداشت زنده موند ولی یه سر نخ داد که آتیش میتونه سیمبویت رو بکشه و اونم این بود که با ادی براک خداحافظی کرد یعنی فکر میکرد که میمیره ولی فکر کنم زیاد با آتیش تماس نداشت واسه همین نمرد.

یا مثلا سیمبویت تاکسین من شنیدم بدون میزبان میمیره و نمیدونم این برای ونوم و کارنیج هم صدق میکنه یا نه.
نقل قول کردن
blaksummerz
#43 blaksummerz 1402-01-13 13:15
بسیار مقاله عالی و جالبی بود
خوبی اسپایدی اینه که هر روز که یک مناسبتی میشه یه مقاله مخصوص از قبل آماده داره!
با تشکر
نقل قول کردن
Doc Ata
#44 Doc Ata 1402-01-13 22:38
خبر داغ!
رسما از طرف سم ریمی تایید شده که فیلم دکتر استرنج 3 و 4 رو هم خودش خواهد ساخت و از طرف مارول هم تاییده گرفته است!
هشدار اسپویل:
گفته می شه که بندیکت کامبربچ در فیلم بعدی با مرگ دکتر استرنج عرصه ی سینمای مارول رو ترک خواهد کرد و سوچی گومز(امریکا چاوز)به عنوان جانشین دکتر استرنج ظاهر خواهد شد.
این هم لینک منبع:
s2.uupload.ir/.../...
s2.uupload.ir/files
s2.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
mtm
#45 mtm 1402-01-13 23:06
به نقل از Doc Ata:
خبر داغ!
رسما از طرف سم ریمی تایید شده که فیلم دکتر استرنج 3 و 4 رو هم خودش خواهد ساخت و از طرف مارول هم تاییده گرفته است!
هشدار اسپویل:
گفته می شه که بندیکت کامبربچ در فیلم بعدی با مرگ دکتر استرنج عرصه ی سینمای مارول رو ترک خواهد کرد و سوچی گومز(امریکا چاوز)به عنوان جانشین دکتر استرنج ظاهر خواهد شد.
این هم لینک منبع:
s2.uupload.ir/.../...
s2.uupload.ir/files
s2.uupload.ir/.../...

روز اول آوربل بر شما مبارک باد!
نقل قول کردن
Doc Ata
#46 Doc Ata 1402-01-14 14:30
سیزده شما هم بدر استاد :lol:
نقل قول کردن
A.spidey
#47 A.spidey 1403-01-16 19:52
سیزده بدر همگی مبارک :lol:
واقعا نمیشه از این سایت دل کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45