10 خبیثی که تقریبا زندگی مرد عنکبوتی را نابود کردند!

10 ابرخبیثی که تقریبا زندگی مرد عنکبوتی را نابود کردند!

وب سایت اسپایدی، با افتخار یک مقاله اسپایدرمنی دیگر نیز تقدیم شما کمیک دوستان میکند.

مقدمه : مردعنکبوتی ابرقهرمانی است که برترین و نمادین ترین مجموعه اختصاصی ابرشروران (rogues gallery) را داراست. با اینکه همه آنها از محبوبیت چشمگیری برخوردار هستند اما به هیچ وجه در یک سطح قدرت قرار نمیگیرند و تعدادی هستند که بسیار بالاتر و برترند. با اینکه تمامی خبیث های مردعنکبوتی برای او دردسر ساز هستند اما مشکلات بعضی از آنها، بزرگ نیست و اسپایدی راحت از پسشان بر می‌آید. برخی از شروران پا فراتر گذاشته و زندگی شخصی اسپایدی را مورد هدف قرار دادند، اما آنها نیز از «مرد مسئولیت ها» شکست خوردند. اما قطعاً در بین این همه خبیث رنگارنگ و قدرتمند، کسانی هستند که ضربات مهلکی به اسپایدی وارد کردند. آنها نقطه آسیب پذیر و ضعف اسپایدی را هدف گرفتند و حداقل زندگی او را برای مدتی به سمت تباهی و نابودی کشاندند. با سایت اسپایدی همراه باشید تا در این مقاله به معرفی چندین موارد از این خبیث ها و بلایی که بر سر اسپایدی آورده‌اند بپردازیم.

 

-        سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی (TVA)

-        سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی (TVA)

راستش سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی یا time variance authority (به صورت مخفف TVA) که یک سازمان خبیث نیست. ولی من دلم نیومد از این ناراحتی اسپایدی رد بشم واسه همین گفتم یه جایی توی این مقاله بچپونمش. سال ۲۰۱۱ در طی یک مینی سریز شش قسمتی تحت عنوان Astonishing Spider-Man & Wolverine نوشته جیسون آرون و طراحی آدام کوبرت، شاهد بودیم که اسپایدی و ولورین طی اتفاقاتی در زمان سفر کرده و به گذشته میروند. در طول این کمیک اسپایدی یک تراژدی عجیب اما کمتر دیده و شناخته شده ای را تجربه میکند. خب بگذارید توضیح بدم، پیتر پارکر عاشق یک کارمند بانک به اسم «سارا بیلی» (Sara Bailey) می‌شود، البته سارا هم همچین حسی نسبت به پیتر داشت. بعدا کم کم پیتر آماده پیشنهاد ازدواج میشود اما از بخت بد این پسر، TVA دخالت کرده و زمان را به حالت عادی خودش برمیگرداند. با این حال پیتر همه چیز را به یاد داشت، از جمله عشقش به سارا. اما متاسفانه سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی، حافظه سارا را پاک کرده بود و او دیگر پیتر را به یاد نداشت که خب این اتفاق هم باعث دلشکستگی پیتر شد. اما یه خبر ویژه براتون دارم : این سری با کمال افتخار توی وب سایت اسپایدی ترجمه شده که برای خوندنش به اینجا مراجعه کنید.

 

10- رد اسکال (Red Skull)

رد اسکال مرد عنکبوتی

رد اسکال دشمن شماره یک کاپیتان آمریکا است اما تاثیر مهمی در زندگی مردعنکبوتی داشته است. پیتر پارکر از همان اول فکر میکرد که پدر و مادرش در یک سانحه هوایی از دنیا رفتند و افرادی عادی مثل همه مردم جهان بودند. اما بعد ها استن لی در طی داستانی ثابت کرد که آنها همچین هم افراد عادی نبودند، خب پیتر در زیر زمین خانشان چمدانی پیدا میکند که حاوی روزنامه هایی هست که نشان می‌دهند پدر و مادر پیتر، در واقع جاسوسانی بودند که به کشورشان خیانت کردند. اما بعداً فهمید که آنها ماموران دولت هستند که برای دولت از رد اسکال جاسوسی می‌کنند و نهایتاً با دنبال کردن سر نخ هایی فهمید که مرگ پدر و مادرش همش زیر سر رد اسکال بوده و او کسی است که روی این مرگ سرپوش گذاشته است. پیتر با جمع کردن مدارکی در نهایت پدر و مادرش را تبرعه کرد و نشان داد که آنها خائن نبودند. هواداران از این داستان به شدت شوکه شدند و آن را پیچیده خواندند، اما صرف نظر از این، پیتر پارکر حقیقی فهمید که تمام زندگی‌اش حتی فکرش را هم نمیکرد و مقصرش هم کسی نبود جز رد اسکال.

 

9- کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

کریون شکارچی (Kraven The Hunter)

سرگی کراوینف یکی از برترین ویلن های اسپایدرمن است که تا به حال درگیری های زیادی با او داشته و حتی پیروز هم شده است. مردعنکبوتی با کسانی که سعی میکنن اسم و رسم و همینطور شهرت او را لکه دار بکنند غریبه نیست. کریون شکارچی هم از این افراد است. اما او این اتفاق را به شکل دردناکتری رقم زده، چرا که او مجبور شد قبل از اینکه لباس و هویت اسپایدی را از آن خود کند، از شر اسپایدی خلاص شود. او پیتر را گرفت، بهش شلیک کرد و نهایتاً او را زنده به گور کرد! بعدش لباسش را پوشید و دست به کشتار مجرمان زد و عدالت را به شیوه خودش اجرا نمود. این اتفاق تجربه ای دردناک برای اسپایدی بود که کریون را بیش از پیش ثابت کرد و نشان داد که خبیث و دشمن قابلی است و هر کاری از دستش بر می‌آید. این داستان به طور کامل اینجا ترجمه شده. لازم به ذکر است که بلایی که او اخیراً در رویداد شکار شده سر اسپایدی آورد هم در نوع خودش جالب توجه بود و البته نهایتاً هم توسط پسر خودش کشته شد. این داستان به نظر شخصی خودم کاملا عمق شخصیتی و متفاوت دشمنان اسپایدی را نشان میداد. این داستان زیبا اینجا ترجمه شده.

 

8- ویلسون فیسک (Wilson Fisk)

 ویلسون فیسک (Wilson Fisk)

دیگه فکر کنم لازم نیست بگم که بیشتر اعضای این لیست از دشمنان اصلی مردعنکبوتی هستند چون همگی حتما جز برترین ویلن های اسپایدی هستند که توانستند بلایایی به این بزرگی سرش بیارند. ولی خب لازمه بگم کینگ پین یکی از گنده بک ترین و هیکلی ترین خبیث های مردعنکبوتی است که از محبوبیت و شهرت بسیار بالایی بین هواداران برخورد است. کینگ پین به صورت مشترک توی تاپ لیست برترین خبیث های اسپایدی و دردویل قرار میگیره. یعنی این بشر به تنهایی داره بلایای بزرگی سر دو ابرقهرمان درجه یک مارول میاره که خب کار هر کسی نیست. یکی از بلایای بزرگی که کینگ پین بر سر اسپایدی آورده، این است که کم مانده بود زن عمویش را بکشد. زن عمو می از افرادی است که برای پیتر بسیار عزیز است و یکی از دلایل مهم اهمیت مخفی بودن هویت اسپایدی است. اما اسپایدی برای نشان دادن خلوص نیتش در جریان جنگ داخلی، هویتش را فاش کرد. فیسک از این فرصت استفاده کرد و تیر اندازی برای کشتن او فرستاد که تیر او به زن عمو می برخورد کرد و این اتفاق خودش به تنهایی گواه میدهد که فیسک چه خبیث خطرناکی است. خب لازمه بگم که این داستان زمینه ساز یک داستان عجیب غریب دیگر شد که توی مورد اول (!) بهش اشاره میشه.

 

7- قاتل عمو بن

قاتل عمو بن

احتمالاً تک تک شما با ارجین اسپایدرمن آشنا هستید که شاید برترین و واقعی ترین سرگذشتی باشد که تا به حال در دنیای کمیک برای یک کاراکتر نوشته شده. درسته که نیش عنکبوت رادیواکتیو، به پیتر پارکر قدرت های عنکبوتی داد، اما این مرگ عمو بن بود که او را به اسپایدرمن تبدیل کرد. بله، اگه پیتر پارکر جنایت آن مرد را نادیده نمیگرفت و او را دستگیر میکرد و در نتیجه عمو بن کشته نمیشد، و قطعا اسپایدرمن این قهرمان محبوبی که میشناسیم نبود. درسته که این اتفاق باعث شد پیتر پارکر نوپا به یک کاراکتر فوق‌العاده ملموس و جذاب تبدیل بشه ولی قطعاً این قتل یکی از بدترین بلایایی است که بر سر اسپایدی آمده که تا به حال نیز به یاد دارد و در مواقع سخت، یادی از بزرگ مرد زندگی اش «بن پارکر» میکند که همه وچیزش را از او دارد، حتی اسپایدرمن بودنش را.

 

6- بومرنگ

بومرنگ مرد عنکبوتی

بومرنگ با نام فردریک مایرز یکی از خبیث هایی است که اسپایدرمن همیشه به راحتی او را شکست میداد و اغلب ما شاهد بودیم که او در گروه های مختلف ابر شرور، از اسپایدی کتک می‌خورد. حتی یکبار هم کم مانده بود به دست اسپایدرمن نسخه دکتر اختاپوس کشته شود که به لطف روح پیتر پارکر زنده ماند. اما در داستان های اخیر اسپایدرمن به قلم «نیک اسپنسر» شاهد بودیم که او یک درجه ارتقاء یافت و به کاراکتری تبدیل شد که حتی دست شیطون رو هم از پشت می‌بنده. خب خلاصه بگم اوایل او خودش را به پیتر پارکر نزدیک کرد و با اسپایدرمن رفیق شد و به نظر میرسید که او دیگر اصلاح شده. در این بین شاهد اتفاقات مفرح و فان از جانب این زوج بودیم و تیم آپ های فراوان و زیبایی از آنها دیدیم که هدفشان جمع آوری تیکه های لوح حیات بود. به نظر همه چی خوب پیش میرفت و آنها تیکه آخر را پیدا کرده بودند، تا اینکه بالاخره مشخص شد که این بابا همکار کینگ پین بوده و تمام این مدت داشته نقش بازی میکرده. خب این تیکه آخر رو هم به لطف اسپایدی به دست آورد و کلا انگار تمام اون مدتی که مثل دو تا دوست بودند رو نابود کرد. خب اینجا به نظر میرسید که تمام بلاهای آسمانی سر پیتر خالی شده چونکه این همه مدت داشت سعی میکرد لوح حیات رو از دست فیسک دور نگه داره ولی آخرین و دست نیافتنی ترین قطعه رو هم خودش با دست خودش تقدیم کینگ پین کرد!!! باید بخوندش که ببینید چه آرک جذابیه و چرا باید بومرنگ توی این مقاله قرار بگیره.

 

5- آفتاب پرست (Chameleon)

حقیقت افتاب پرست

آفتاب پرست (Chameleon) یکی از خبیث های باحال و جذاب مردعنکبوتی است که با توجه به قدرت هایش خیلی ساده میتواند بلایای عجیبی به سر اسپایدی بیاورد. آفتاب پرست میتونه خودشو شکل اسپایدرمن بکنه و هر از چندگاهی شهرت و اسم و رسمش رو خراب کنه حتی میتونه باعث ایجاد یک رابطه عاشقانه عجیب هم برای اسپایدی بشه. آفتاب پرست استاد تغییر چهره و اولین ویلنی است که مردعنکبوتی با آن درگیر شده. او مبارزات و درگیری های زیادی با اسپایدی داشته ولی در این بین بلایی بر سر اسپایدی آورده که حتی تصورش هم دردناکه. او به کمک هری آزبورن، ربات هایی درست کرد و به جای پدر و مادر پیتر پارکر جا زد. به نظر میرسید همه چیز خوب است و پیتر کم کم داشت با پدر و مادرش انس میگرفت و خوشحالتر میشد، حتی هویتش رو هم براشون آشکار کرد. ولی این ماجرا پایان خوشی نداشت چون بعد مدتی ماهیت واقعی آن روبات ها آشکار شد وشوک بسیار عجیب و دردناکی به پیتر وارد آمد. در حدی که تا لب چشمه‌ی کشتن آفتاب پرست پیش رفت و خودشو متقاعد کرد که تشنه برگرده. همچین لازمه بگم حتما آرک جدید مرد عنکبوتی تحت عنوان «توطئه آفتاب پرست» رو دنبال کنید چون احتمالا قراره یه بلای عظیم دیگه سر پیتر بیاره.

 

4- شغال (Jackal)

شغال پرفسور وارن

شغال یکی از دشمنان معروف و اصلی اسپایدرمن هستش که با او خصومت شخصی دارد و تنش بین آنها از عمق بالایی برخوردار است. شغال کسی است که باعث شده پیتر پارکر حتی به واقعی بودن خودش شک کند و همه چیز را زیر سوال ببرد. او کسی است که بعد از مرگ گوئن استیسی، از روی او و پیتر پارکر کلون ساخت، حتی به هویت مخفی اسپایدرمن پی برد و برای مدتی تمام زندگی اسپایدی را تحت شعاع قراد داد و باعث درگیری های فکری بسیاری برای اسپایدی شد. در اواخر آرک کلون ساگا (دهه 70 میلادی) شغال به همراه کلون پیتر پارکر در انفجاری کشته شدند و پیتر پارکر هم شک کرد که نکنه کلون باشه و اونی که مرده پیتر اصلی باشه!! حتی میشه شغال رو مقصر اصلی و غیر مستقیم یکی از بد ترین تراژدی های اسپایدی دانست : زمانی که پیتر فکر میکرد خودش کلون است و بن رایلی اسپایدرمن واقعی است!! همچنین در طول رویداد توطئه کلونی هم شغال نسخه بن رایلی با اسپایدرمن درگیری بسیار خطرناک و عذاب آوری داشت که با خواندنش دلمان برای پیتر میسوزد.

  

3- دکتر اختاپوس

3- دکتر اختاپوس

کلا وقتی میگیم مردعنکبوتی بهترین مجموعه ابرخبیث هارو توی دنیای کمیک داره، یعنی اینکه اینها یکی از یکی بلا تر هستن و همگی هدفشون نابودی و مبارزه با اسپایدرمن است. در این بین چندین خبیث بسیار ویژه و گردن کلفت وجود دارند که یکی از آنها همین دکتر اختاپوس خودمون هستش. راستش برای بعضی ها خیلی سخته که بین نورمن آزبورن و دکتر اختاپوس یکی را به عنوان دشمن نامبر وان مردعنکبوتی انتخاب کنن. چون که این مرد هم مثل گرین گابلین بلاهای زیادی بر سر اسپایدی آورده و تراژدی های بزرگی برای او رقم زده است. دوکی اوکی که از هویت پیتر هم خبر داره کم مونده بود یه بلای عظیم دیگه سر اسپایدی خالی کنه و با زن عموش ازدواج کنه!!! که خدارو شکر عملی نشد. بعد از این هم کلی اتفاق و دشمنی دیگه نیز با اسپایدی داشته، ولی مهم ترین بلایی که سر اسپایدی آورده، دگرگون کردن زندگی اسپایدی بوده است. یعنی دکتر اختاپوس جسم و ذهنش رو با اسپایدی عوض کرد و کلا هر کاری که دلش میخواست با زندگی و جسم پیتر پارکر انجام داد و به معنی واقعی کلمه، زندگی اسپایدی رو نابود کرد.

 

2- گرین گابلین (Green Goblin)

گرین گابلین مرد عنکبوتی

«گرین گابلین» کلا بلای زندگی اسپایدی و پیتر پارکر بوده و خواهد بود. این گابلین بلا، اینقدر ضربات وحشتناک و عذاب آوری به اسپایدی وارد کرده که تبدیل به دشمن نامبر وان او شده است. خب بیشتر این بلا هارو عمو مختار توی یک مقاله براتون جمع کردند که میتونید برای خواندنش به اینجا مراجعه کنید. گرین گابلین از ابتدای خلقتش همیشه خدا در حال شکنجه دادن «پیتر پارکر» بوده است. که خب اولین و بزرگترین بلایی که سر پیتر پارکر آورد و تقریباً زندگی او را درب و داغون کرد، کشتن اولین عشق زندگی او بود که یکی از داستان های بی نظیر اسپایدی است. (برای خواندنش به اینجا و برای درک ماندگاری و عمق این داستان به اینجا مراجعه کنید). این داستان هنوز هم که هنوزه یکی از شوکه کننده ترین داستان های اسپایدرمن و کل دنیای کمیک بوک بوده و است. یک اتفاق عجیب دیگر هم راجب او و گوئن استیسی وجود دارد، راستش گوئن بیچاره تازه داشت جا راحت میکرد که اومدن و گفتن که نورمن آزبورن و گوئن استیسی باهم رابطه داشتن (این مقاله را بخوانید) و حتی بچه های نیرومندی هم حاصل این رابطه ناجور و ناراحت کننده بوده‌اند (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بچه ها، به این مقاله مراجعه کنید). با اینکه گوئن استیسی چندین بار در طی این سالها زنده شده است، اما همچنان این مرگ، یکی از ماندگارترین مرگ های دنیای کمیک بوک به شمار میرود که زندگی پیتر پارکر را نابود کرده به طوری که حتی در کمیک های مدرن و امروزی نیز پیتر این مرگ را فراموش نکرده است.

 

1- مفیستو (Mephisto)

مفیستو مرد عنکبوتی

هیچ خبیثی تا به حال نتوانسته زندگی پیتر پارکر را به اندازه مفیستو نابود کند. شیطان عالم مارول کسی بود که نه تنها زندگی اسپایدی و مری جین را تباه کرد بلکه موفق شد با قدرت هایش خاطرات افرادی که به مدت زیاد کمیک های مردعنکبوتی را دنبال میکردند، نابود سازد. داستان جنجالی یک روز دیگر، صد در صد نا امید کننده ترین و بد ترین داستان تاریخ اسپایدرمن است که در آن، پیتر برای نجات زن عموی خودش مجبور شد که با شیطان دنیای مارول یعنی مفیستو معامله کند و مفیستو هم در عوض، ازدواج او و مری جین را بر هم زد و به فراموشی سپرد! در واقع مفیستو با این کارش تمامی مدت زندگی مشترک پیتر پارکر و مری جین را به معنای واقعی کلمه نابود کرد که هیچ کدام از خبیث های او، نتوانسته بودند این کار را بکنند.

 

نویسنده: احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی 15 داستان شوکه کننده تاریخ مرد عنکبوتی

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه در داستان های مارول که دنیای کمیک بوک را تکان داد!

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

رتبه بندی 10 تراژدی بزرگ مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" (SPIDER-MAN: ONE MORE DAY) بدانید

تاریخچه کمیک بوک های اسپایدرمن - قسمت اول

تاریخچه کمیک بوک های اسپایدرمن - قسمت دوم

معرفی تیم‌های ابرقهرمانی برتر که اسپایدرمن سابقۀ عضویت در آن‌ها را داشته ‌است!

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-06-07 14:50
سلام
ممنون بابت مقاله.
اسپایدی توی داشتن خبیث های قدرتمند و بدجنس لیست بلند بالایی داره که میشه گفت بهترین خبیث های دنیای کمیک رو هم بین قهرمانان دیگه داراست! اما بدون شک خودش از داشتن چنین خبیث هایی خوشحال نیست چون خیلی هاشون باعث شدند زندگی بر پیتر تلخ بشه. و البته اینم باید یادآوری کنم که پیتر پارکر زجر کشیده ترین قهرمان دنیای کمیک بوک هست و زجر های زیادی رو متحمل شده. بعضی از این خبیث های مثل کینگ پین نفوذ قدرت بالایی بین شهر دارند، بعضی ها از نظر علم و دانش و تجهیزات قوی هستند، یه سری هاشون هم مثل مفیستو قدرتی دارند که اسپایدی توی خوابش هم نمیتونه ببینه.
از اولش بریم سراغ تراژدی بزرگ پیتر پارکر. مرگ عمو بن که به دست یک دزد معمولی اتفاق افتاد که فکر کنم نه نفوذ زیادی داشت، نه احتمالا از علم دانش چیزی سرش میشد، نه قدرت فوق بشری بسیار بالایی داشت. از تجهیزات هم فکر کنم فقط تفنگی با چند گلوله برای دزدی داشت اما برای آوردن بلایی بزرگ سر پیتر و متحول کردن شخصیت او به عنوان یک قهرمان مسئولیت پذیر، همین تفنگ و چند گلوله کافی بود. قاتل عمو بن برای هوادارای اسپایدی مهم نیست که کی هست مهم کاری که کرده هست. او نه خبیث قدرتمندی هست و نه در لیست برترین خبیث های اسپایدی جای مهمی دارد اما بزرگترین غم پیتر رو پدید آورد.
اما میشه گفت هیچ کس به اندازه گرین گابلین زندگی پیتر رو به جهنم تبدیل نکرده! هر آدمی برای سقوط و رفتن به سمت خبیث بودن فقط به یک گرین گابلین نیاز داره! یعنی هر بلایی که دستش اومده دریغ نکرده و روی سر پیتر آورده. از بدنام کردن عشقش (که کلا به نظرم بهتره فکر کنیم همچین اتفاقی نیفتاده) تا کشتن او که باز هم روی پیتر تاثیرات زیادی گذاشت. از اینکه او فکر کنه یک کلون هست و هویتش رو ازش گرفت تا کشتن فلش تامپسون که با پیتر دوستی خوبی داشت. و البته همه این خباثت ها یک ریشه دارند که بقیه شاخ و برگ اون محسوب میشن: فهمیدن هویت پیتر پارکر/ اسپایدرمن توسط نورمن آزبورن! هیچ خبیثی به این اندازه پیتر رو آزار نداده اما باز هم پیتر خودش رو در برابر سقوط حفظ کرده.
و اما میرسیم به رتبه اول و منفورترین قضیه این مقاله! موضوع یک روز بیشتر که توی اون مفیستو کاری کرد تا پیتر زندگی خودش رو با مری جین به هم بزنه و آینده خودش رو نابود کنه. این داستان به حدی مضخرف و بی منطق هست که هر جا اسمی از "داستان بد اسپایدی" میاد اولین چیزی که یادش میفتیم این داستان مضخرف هست. اما من با کمال احترام با آقا احسان که مقاله بسیار خوبی نوشتند مشکلی با این مقاله دارم. به نظرم جای مفیستو توی رتبه اول این مقاله نیست و به نظرم بهتر بود که گرین گابلین در جایگاه اول قرار میگرفت. چون اولا به نظرم تقصیر کار بزرگ اون اتفاق پیتر پارکر بود نه مفیستو! او مسئله ای رو برای نجات زن عمو می مطرح کرد که خیلی معقول نبود اما بدتر از همه کار و خامی پیتر بود که باعث این اتفاق ناخوشایند افتاد. به نظرم پیتر پارکر (البته پیتر پارکر اون داستان! نه اون پیتر پارکر مسئولیت پذیری که ما میشناسیم.) تقصیر کار و مجرم درجه اول اون داستان بود و کارش رو خیلی زیاد نمیشه توجیه کرد. دوم اینکه الان پیتر چیزی از این قضیه یادش نیست پس در غمش نمیسوزه (البته فقط بخش مربوط به مفیستوش) و اصلا چیزی ازش یادش نمیاد. در حالی که مثلا بلاهایی که بقیه خبیث ها مخصوصا گرین گابلین سر پیتر آوردند تا ابد همراه پیتر هست و اون رو عذاب میده. به خاطر این دلایل به نظرم جای مفیستو توی رتبه اول نبود و این نظر من هست.
با تشکر از آقا احسان که مقالات زیبایی رو برای سایت ترتیب دادند.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1400-06-07 15:02
با سلام.
با خسته نباشید خدمت اقای زینالی بابت زحمت مقاله.

مرد عنکبوتی انقد خبیث داره که هر کدومش مقطعی یا برای همیشه یه بلایی سر مرد عنکبوتی آوردن. البته معلومه که همه بین دکتر اختاپوس و گرین گابلین تفاهم دارن. در کنار این دو ونوم و کارنیج هم خیلی ترسناک هستن. (که البته ونوم دیگه یه سوپرمنی شده واسه خودش :-| ) از مورلان هم نمیشه گذاشت. نامصب تو اولین حضورش زد مرد عنکبوتی رو خرد و خاک شیر کرد. بعدشم که زمینه ساز داستانهای جذاب دنیای عنکبوتی شد. (واقعا دلم به حال مورلان میسوزه از دنیای عنکبوتیش انیمیشن ساختن و از Homecomingش فیلم ولی اصن حضور نداشت :-* :-* )

به نظرم یکی از افرادی که شاید خبیث نباشه! ولی ضربات مهلکی (مخصوصا روحی‌) به پیتر پارکر وارد کرده جی جونا جیمسون هستش. این بشر نصف شهر رو علیه مرد عنکبوتی شورید و کارهای موثر مرد عنکبوتی رو به کل نادیده گرفت و یه دوجین ویلن هم تحویل مرد عنکبوتی داد :-? که اخیرا هم هویت مرد عنکبوتی رو فهمیده و این دفعه داره به سبک خودش جبران میکنه.

این مفستیو هم ول کن ماجرا نیست و این روزا تو هر تاپ لیستی هستش.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#3 Scarlet Speedster 1400-06-07 16:06
با سلام خدمت آقا احسان گل.
خیلی ممنون بابت مقاله.
این دفعه روی موضوع خیلی جذابی دست گذاشتی که نظر هر کسی رو جلب میکنه؛ «خبیث هایی که زندگی پیتر رو به جهنم تبدیل کردن...» قطعاً با این لیست جذابی که پیتر پارکر از دشمانش داره، جمع کرده ده مورد از این خبیث ها کار خیلی سختی نیست، شما تقریباً هر خبیثی از ده خبیث برتر و اصلی اسپایدرمن رو نگاه کنی هر کدومشون حداقل یه ضربه‌ی مهلک رو به اسپایدرمن زدن و با اینکار خودشون رو به سطح دشمنان درجه یک این شخصیت ارتقا دادن. البته در این بین استثنا هایی هم چجود داره، مثلا من ضربه‌ی بزرگ و تأثیر گذاری رو از خبیث هایی مثل "والچر" یا "میستریو" به یاد ندارم (اگه اشتباه میکنم ممنون میشم راهنماییم کنید)
لیستی که برای مقالت انتخاب کردی هم خیلی جذاب بود.
در خصوص رد اسکال و بلایی که سر پیتر آورد، باید بگم که زیاد با اون قضیه‌ی جاسوس شدن پدر و مادر پیتر حال نمیکنم. به نظرم کلاً توی دنیای پیتر قضایای جاسوس بازی و اینا زیاد جور در نمیاد. کاملاً مشخصه که استن لی اون موقع تحت تأثیر فیلم های جاسوسی مثل جیمز باند که خیلی پر طرفدار شده بود قرار گرفته و سعی کرده تا یه تم جاسوسی به داستان های اسپایدی بده؛ اما خب خوشبختانه در ادامه متوجه شده که این تم به پیتر و داستان هاش نمیاد که البته سرگذشت پدر و مادر پیتر در این بین قربانی این تم شد. به قول استاد، درستش این بود که پدر و مادر پیتر هم مثل خودش "معمولی" باشن: [ spidey.ir/.../... ] اما در کل چیزی که مشخصه اینه که رد اسکال از این روش به پیتر ضربه زده و پدر و مادرش رو ازش گرفته. گرچه پیتر در ادامه از پدر و مادر بهتری مثل زن عمو می و عمو بن مهربون برخوردار شد، اما ضربه‌ای که رد اسکال بهش زد رو نمیشه فراموش کرد.
کریون و کینگ‌پین و دنیس کاراداین (قاتل عمو بن) هم که همه میدونن چه ضربه های بزرگی رو به زندگی پیتر وارد کردن که شاید در این بین بشه گفت کاری که کاراداین کرد از همه مهم‌تر بود. درسته که پیتر بعد از مرگ عمو بن تونست خودش رو پیدا کنه و به کسی که هست تبدیل بشه، اما قطعاً هیچ‌وقت خودش رو به خاطر جلوی کاراداین رو نگرفتن نمیبخشه.
راستش زیاد با قرار گرفتن بومرنگ در این لیست موافق نیستم... اول اینکه بومرنگ همیشه از خبیث های درجه ۳ به شمار میومده که هیچ کار خاصی هم نمیکردن. در حال حاضر هم در run نیک اسپنسر برای عنوان ASM نقشش پر رنگ تر شده و تونسته جوری پیتر رو فریب بده که حتی خودش هم باورش نشه. اما واقعاً کاری که بومرنگ کرد یعنی تقدیم کردن تمام تیکه های لوح حیات به کینگ‌پین رو من حقیقتاً نمیتونم به عنوان ضربه‌ای به زندگی پیتر قبول کنم؛ شاید عواقب زنده شدن ریچارد فیسک یکم به ضرر پیتر تموم بشه و تحت فشار قرارش بده، اما به نظرم بازم نمیشه به عنوان یه ضربه مهلک یا به جهنم کشوندن زندگی پیت بهش نگاه کرد.
شغال و آقتاب پرست هم در برخی از مقاطع زندگی پیتر به کابوسش تبدیل شدن و زندگی رو براش جهنم کردن؛ آفتاب پرست که مدام باعث دردسر پیتر به شکل های مختلف میشد و شغال هم که استاد کلون سازی ـه و در این کار به قدری خوب بود که حتی پیتر هم به خودش شک کرد که آیا کلونه یا انسان...
دکتر اختاپوس به نظر من بعد از گرین گابلین، برترین دشمن اسپایدرمنه که اون هم موفق شده به پیتر ضربه بزنه (کل کامنتم پر شد از "ضربه"! :lol: ) اون تا مرز ازدواج با زن عمو می (!) پیش رفت، خبیث های مختلفی رو دور هم جمع کرد و با تشکیل Sinister Six کلی برای پیت دردرسر درست کرد، در رویداد های مختلفی به بزرگترین کابوس پیتر تبدیل شد، جسم و ذهنش رو باهاش عوض کرد و... تازه دومین تراژدی زندگی پیتر یعنی مرگ سروان استیسی رو به وجود آورد که به نظر خودم بدترین ضربه‌ایه که دکتر تا حالا تونسته به پیتر بزنه!
در اینحا ازتون اجازه می‌خوام تا کمی باهاتون مخالفت کنم؛ به نظرم اینجا باید گرین گابلین در رتبهٔ نخست مقاله میبود و جای مفیستو رو میگرفت. اولاً اینکه درسته که مفیستو سالیان سال زندگی مشترک پیتر با مری جین رو ازش گرفته و این میتونه بدترین اتفاقی باشه که در سالهای اخیر برای پیتر افتاده، ولی هممون میدونیم که پیتر و مری جین در حال حاضر تقریباً پیش هم برگشتن و احتمالاً اسنپنسر بتونه ازدواج اونها رو مجدد برقرار کنه. دوماً اینکه پیتر الان بلایی که به سرش اومده رو یادش نیست و قطعاً در مقایسه با بلا هایی که گابلین سرش آورده و همه اونها رو هم به یاد داره، نمیتونه تأثیر گذار تر باشه. بعد هم اینکه واقعاً کار هایی که نورمن با زندگی پیتر کرده و در این مقاله عمو مختار برترین‌شون رو ذکر کرده ( spidey.ir/.../... ) با کار مفیستو قابل قیاس هست؟! کار هایی مثل زنده به گور کردن زن عمو می، دزدیدن (و کشتن؟!) بچه پیتر و مری جین و از همه مهم تر کشتن گوئن استیسی، دختر معصوم و پاکدل کمیک های اسپایدرمن که در جدال های بین گابلین و اسپایدرمن هیچ کاره بود و تنها گناهش این بود که به پیتر علاقه داشت! واقعاً به نظرم کار های گابلین در مقایسه با کاری که مفیستو کرد واقعاً شیطانی‌تر هستش! نورمن کسیه که تموم این بلا ها رو سر پیتر آورده و به معنی واقعی کلمه زندگیش رو به جهنم تبدیل کرده. اون شیطان واقعی کمیک های اسپایدرمنه! یک شیطان واقعی!
به همین خاطر هم به نظرم نورمن حتماً باید رتبه یک مقاله رو از آن خودش میکرد.
در کل خیلی از مقالت لذت بردم آقا احسان عزیز و مشخص بود که براش خیلی زحمت کشیدی. ممنون بابت مقاله‌ی زیبا و مفیدت.
خسته نباشی.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-06-07 17:58
#3:
تو شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن یه سری احتمالات مطرح میشه درباره پدر و مادر پیتر پارکر که نمیخوام اسپویل کنم ولی در راستای همون معمولی بودن اوناست . صبر کنید خودتون به زودی میخونید
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-06-07 18:06
سلام ممنون از آقای زینالی
خیلی مقاله جالب و خوبی بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-06-07 18:13
به نقل از mtm:
#3:
تو شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن یه سری احتمالات مطرح میشه درباره پدر و مادر پیتر پارکر که نمیخوام اسپویل کنم ولی در راستای همون معمولی بودن اوناست . صبر کنید خودتون به زودی میخونید

خدا رو شکر. چون من هم دوست دارم پدر و مادر پیتر مثل خودش آدم های معمولی باشند، نه جاسوس های دولت و این حرف ها! اما شماره های اخیر مرد عنکبوتی شگفت انگیز که واقعا هیجان انگیز بودند و معلومه توی این آرک قراره حقایق مهمی فاش بشه.
به نقل از Scarlet Speedster:

در اینحا ازتون اجازه می‌خوام تا کمی باهاتون مخالفت کنم؛ به نظرم اینجا باید گرین گابلین در رتبهٔ نخست مقاله میبود و جای مفیستو رو میگرفت. اولاً اینکه درسته که مفیستو سالیان سال زندگی مشترک پیتر با مری جین رو ازش گرفته و این میتونه بدترین اتفاقی باشه که در سالهای اخیر برای پیتر افتاده، ولی هممون میدونیم که پیتر و مری جین در حال حاضر تقریباً پیش هم برگشتن و احتمالاً اسنپنسر بتونه ازدواج اونها رو مجدد برقرار کنه. دوماً اینکه پیتر الان بلایی که به سرش اومده رو یادش نیست و قطعاً در مقایسه با بلا هایی که گابلین سرش آورده و همه اونها رو هم به یاد داره، نمیتونه تأثیر گذار تر باشه. بعد هم اینکه واقعاً کار هایی که نورمن با زندگی پیتر کرده و در این مقاله عمو مختار برترین‌شون رو ذکر کرده ( spidey.ir/.../... ) با کار مفیستو قابل قیاس هست؟! کار هایی مثل زنده به گور کردن زن عمو می، دزدیدن (و کشتن؟!) بچه پیتر و مری جین و از همه مهم تر کشتن گوئن استیسی، دختر معصوم و پاکدل کمیک های اسپایدرمن که در جدال های بین گابلین و اسپایدرمن هیچ کاره بود و تنها گناهش این بود که به پیتر علاقه داشت! واقعاً به نظرم کار های گابلین در مقایسه با کاری که مفیستو کرد واقعاً شیطانی‌تر هستش! نورمن کسیه که تموم این بلا ها رو سر پیتر آورده و به معنی واقعی کلمه زندگیش رو به جهنم تبدیل کرده. اون شیطان واقعی کمیک های اسپایدرمنه! یک شیطان واقعی!
به همین خاطر هم به نظرم نورمن حتماً باید رتبه یک مقاله رو از آن خودش میکرد.

سلام
آقای قوامی پور در این باره کاملا با شما موافقم و دلایلم هم ذکر کردم که در کل بیشتر من اون قضیه رو تقصیر پیتر میدونم تا مفیستو! بعدش هم حتی اگر همه چی تقصیر مفیستو باشه باز هم به نظرم با اینکه این قضیه زندگی پیتر رو نابود کرد و اون رو از پیشرفت منع کرد اما به کارهای بسیار بسیار زیاد گرین گابلین نمیرسه و من اون کار ها رو برتر میدونم.
درباره کارهای خبیثانه والچر و میستریو که گفتید درباره میستریو که مقاله کاملی هست که البته نمیشه گفت زندگی پیتر رو کاملا جهنم کرده.
spidey.ir/.../...
البته بعضی هاشون مثل جعل مرگ زن عمو می اگر پیتر نمیفهمید زندگیش خیلی خراب میشد. یا همون جایی که فکر کرد مرتکب قتل شده. اما میشه گفت که درباره دردویل زندگیش رو به حد زیادی نابود کرد!
و البته والچر هم نامزد زن عمو می رو کشت که برای پیتر اندازه بقیه موارد این مقاله دردناک نبود.
spidey.ir/.../...
اما توی کمیک های مرد عنکبوتی نوآر والچر به دستور نورمن آزبورن عمو بن رو به طرز وحشیانه ای کشت و بدنش رو تکه تکه کرد.
spidey.ir/.../...
اما در کل شما درست میگید و بعضی از خبیث ها به صورت عمیق تری دشمنان پیتر هستند.
نقل قول کردن
Agent bishop
#7 Agent bishop 1400-06-07 18:18
مقاله خوبی بود آقا احسان . خودم فکر میکردم گرین گابلین اول میشه ولی به نظرم رتبه مفسیتو حقه و بقیه گفتنی ها رو دیگر دوستان گفتن .
استاد بین دشمنان مردعنکبوتی شما اگه بخواین بین ۱۱ تا ۱۵ رتبه بندی کنید چه کسایی رو قرار میدید .
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#8 Scarlet Speedster 1400-06-07 18:58
به نقل از mtm:
#3:
تو شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن یه سری احتمالات مطرح میشه درباره پدر و مادر پیتر پارکر که نمیخوام اسپویل کنم ولی در راستای همون معمولی بودن اوناست . صبر کنید خودتون به زودی میخونید

بی‌صبرانه منتظریم... ;-)
نقل قول کردن
s.p.i
#9 s.p.i 1400-06-07 19:14
خب سلام ممنون از آقا احسان بابت مقاله
مرد عنکبوتی خبیث های زیادی داره که هر کدوم بلاهای زیادی سر اون آوردن و موضوع جذابیه
مورد ۱۰ رداسکال راستش در مورد جاسوس بودن پدر و مادر پیتر من مشکلی باهاش نداشتم گرچه این تم به پیتر نمیخوره ولی خب با کشته شدن پدر و مادر پیتر یتیم شد ولی پدر و مادر دیگری به اسم عمو بن و زن عمو می پیدا کردن

مورد ۹ اسپایدرمن زنده به گور کرد مرد عنکبوتی توسط کریون یکی از اتفاقاتی بود بر سر پیتر آورد

مورد ۸ کینگ پین که بلا خیلی سر دردویل و مرد عنکبوتی آورد ولی یکی از بلا ها مربوط به شلیک کرن زن عمو می البته بگم اون اتفاق یجورایی تقصیر پیتر هم هست چون هویتش لو داده بود

مورد ۷ اون قاتل مردی که برای پیتر پدری می‌کرد کشت و پیتر سالهاست خودشو به خاطره این قضیه سرزنش میکنه

مورد ۶ که از پشت بهش خنجر زد حالا میفهمم که چرا ولورین و زن عنکبوتی و...اولش با پیتر مخالفت کردن

مورد ۵ که برای پیتر پدر و مادر جعلی درست کرد و وقتی دید اونا قلابی بودن خورد تو حالش و دوباره پدر و مادرش از دست داد

مورد ۴ شغال به خاطر یه گوئن استیسی پیتر مقصر میدونه و سیع میکنه ازش انتقام بگیره یکی نیست بهش بگه تو پیر مردی خیر سرت تو چرا پیتر مقصر میدونی نورمن اونو کشت ولی به هر حال باعث شد پیتر به خودش شک کنه

مورد ۳ به نظر من دشمن شماره یک گابلین ولی اکتاویوس تونست با جابجا کردن ذهنش با مرد عنکبوتی خودشو به یه دشمن شماره یک تبدیل کنه

مورد ۲ گرین گابلین بدون شک بلا های زیادی سر پیتر آورد که نگو و نپرس و کشت عشق اول اون گوئن استیسی بود


مورد ۱ به نظر من باید نورمن می‌بود ولی خب این اتفاق تقصیر خود پیتر بود والبته سیاست های مضخرف مارول برای جوون نگه داشتن پیتر ولی باید عشق و آینده خودش و بچه فدا کرد ولی خب پیتر یادش نمیاد چیزی ولی بلاهای گرینابلین تا ابد همراهش هست

تشکر
نقل قول کردن
dead spider
#10 dead spider 1400-06-07 19:38
تا اسم مقاله رو خوندم نا خود اگاه رتبه اول اومد توذهنم :-|
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1400-06-07 19:49
سلام


خیلی ممنون از عزیزانی که میان ، وقت میزارن و پای مقالات نظر میدن.
راجب مفیستو و گرین گابلین من باید بگم که اولش گرین گابلین توی رتبه اول بود و مفیستو رفته بود سوم ولی بعد یه مدتی که فکر کردم به این نتیجه رسیدم که کاری که مفیستو کرد یعنی اینکه زندگی مشترک پیتر با ام‌جی رو از بین برد و تمام اون سالهای زندگی پیتر رو نابود کرد و احتمالا این نسخه جدید هری که کیندرد هم هست تقصیر ایشون باشه و همینطور فکر کنم یه ارتباطاتی هم با روح پیتر پارکر وجود داره که احتمالا اسپنسر جمع و جورش میکنه و بهمون میگه. بعدش حتی گابلین رو به رتبه سوم بردم و دوکی اوکی دوم شد ولی بعدش خودم پشیمون شدم ولی کار از کار گذشته بود، اما حالا خوشحالم که با نظر استاد گرین گابلین اومده توی رتبه دوم. راستش اومدن مفیستو توی رتبه اول تصمیم سختی بود ولی خب ریسکش رو قبول کردم و خب واکنش ها هم منفی در اومد. راجب اینکه امیر حسین جان گفتی مقسر وان مور دی خود پیتر بود که موافقم ولی مغز متفکر و کسی که باعث شد ما بگیم توی omd پیتر با شیطان معامله کرده و همینطور کسی که زندگی پیتو از بین برد، خود مفیستو بوده اما در کل انتقادات شما درسته و خودمم با دیدن نظراتتون گفتم همون تاپ لیست اولی درست بوده و گابلین باید اول میبود.




راجب بومرنگ که دوست عزیزم آقای قوامی‌پور گفتن باید بگم اونم توی نسخه اول مقاله نبود!!!! یعنی قرار بود TVA توی رتبه دهم باشه و منم مقاله رو تمومش کرده بودم ولی وقتی میخواستم بفرستمش یهو به فکرم افتاد TVA که سازمان خبیث نیست؟؟ اصلا هدفش پاکه. واسه همین گفتم بهتره TVA توی مورد - قرار بگیره تا شما آشنا بشید و یه خبیث دیگه بیارم توی مقاله. هرچی فکر کردم بومرنگ اومد به ذهنم. حالا اگه پیشنهاد شما یه خبیث بهتر هستش واقعا دوست دارم بشنوم و باهاتون حرف بزنم. حداقل آخرش بگم کامنت های مقاله دو رقمی شدن. راجب بومرنگ باید بگم اتفاق کمی نیست که یه مدت زیادی زندگی اسپایدی رو کلا در راستای لوح حیات قرار داد و باعث شد حواسش از مری جین و دوستانش در انتقام‌جویان‌ پرت بشه. فکر کنم خودشم این حرفارو توی شماره ویژه خون بهای پادشاه گفت. همینطور باعث شد این همه تلاشش برای نجات لوح حیات اونم از دست کینگ پین نهایتاً برای این باشه خودش با دست خودش این لوح رو تقدیم کینگ پین کنه!!!! یعنی فکر کردم اگه پیت اینقدر ساده نبود و زود قول نمیخورد الان کینگ پین نمیتونست رز رو زنده کنه. ولی اصلا در کل قرار دادن بومرنگ در این مقاله ربطی به رز نداشت و واسه این بود که کارب کرد اسپایدی با هدف خوب، کاری در جهت خباثت انجام بده.


و به صورت کلی نظرات شما درستن و منم میپذیرم و همینطور لازم میدونم از شما عزیزان تشکر کنم که همیشه هستید و وقت میزارید و نظر میدید.
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-06-07 19:53
به نقل از mtm:
#3:
تو شماره های بعدی امیزینگ اسپایدرمن یه سری احتمالات مطرح میشه درباره پدر و مادر پیتر پارکر که نمیخوام اسپویل کنم ولی در راستای همون معمولی بودن اوناست . صبر کنید خودتون به زودی میخونید


بی صبرانه منتظر شماره بعد هستم
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1400-06-07 20:02
به نقل از dead spider:
تا اسم مقاله رو خوندم نا خود اگاه رتبه اول اومد توذهنم :-|


یعنی خدایی تا اسم مقاله رو خوندی مفیستو اومد به ذهنت؟؟؟ من خودم وقتی فهمیدم استاد این موضوع رو در نظر گرفتن، اولین چیزی که اومد توی ذهنم گرین گابلین توی رتبه اول و دوکی اوکی توی رتبه دوم بود.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-06-07 20:44
به نقل از Agent bishop:

استاد بین دشمنان مردعنکبوتی شما اگه بخواین بین ۱۱ تا ۱۵ رتبه بندی کنید چه کسایی رو قرار میدید .

قبلا 1 تا 10 رو رتبه بندی کردم:
b2n.ir/h08256
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#15 AM SM BM SM 1400-06-07 20:53
#11
سلام بر آقا احسان گل!
اول بگم که مقاله خیلی جامع و مفید بود و خیلی دوستش داشتم و اطلاعاتم رو برد بالا. اول درباره بومرنگ من زیاد باهاش مشکل نداشتم چون اولا او کاری کرد که باعث شد اعتماد پیتر به مردم ضعیف بشه و ضربه اش رو به پیتر زد و به نظرم خوب بود که توی مقاله باشه. هم اینکه خودت هم گفتی که خبیث های دیگه ای رو زیاد نمیشد گفت. الان تنها کسی که میتونم بگم فقط هاب گابلین (رادریک کینگزلی) هست که با شست و شوی مغزی ند لیدز باعث مرگ او شد. اما خب ند لیدز در اون حد هم شخصیت مهمی توی کمیک های اسپایدی نبوده و اخیرا هم انگار زنده شده. (اگر کاسه ای زیر نیم کاسه اش نباشه!)
اما درباره مفیستو خب من نظر خودم رو گفتم که به نظرم جاش برای اول مناسب نبود و بهتر بود گابلین باشه. و دلایلم رو هم گفتم. البته که کار مفیستو باعث شد پیتر یه جورایی هرگز نمونه توی زندگیش پیشرفت کنه اما به خاطر دلایلی که گفتیم (یعنی سه گانه اینکه به نظرم بیشتر تقصیر پیتر بود، پیتر با غم این اتفاق زندگی نمیکنه و اینکه کارهای خبیثانه گابلین بیشتر بودند) به نظرم بهتر بود گابلین اول باشه.
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#16 Infinity Soldier 1400-06-07 21:57
سلام به همگی و تشکر از آقا احسان بابت مقاله
مقاله خوبی بود و مفید برای من تشکر.من خودم خیلی از شماره هارو نمیدونستم ولی چند تا نکته دارم خواستم بگم
10-به شخصه با ایده ی اینکه پدر و مادر پیتر جاسوس باشن حال نکردم.باز خوبه که استن لی با تبرئه کردن پدر و مادرش قضیه رو جمع کرد.
8- بنظرم مقصر اصلی اتفاق فیسک و زن عمو می خود پیتر بود و اشتباهی بزرگی با فاش کردن هویتش کرد. کلا از اول توی جنگ داخلی طرفدار تیم کاپیتان بودم و هر کی رفت تیم آیرون من آدم بده بنظر میومد.پیتر هم باید قبل از فاش کردن هویتش فکر میکرد که چه تبعاتی قراره داشته باشه.و بدترینش هم اتفاق افتاد
7- نکات آقا احسان خوب بود. شاید اگر پیتر جرمشو نادیده نمیگرفت الان اسپایدرمنی وجود نداشت در واقع پیتر با دادن عمو بن، اسپایدرمن بودن رو گرفت
4- وقتی بحث کلون میاد وسط، ادم به اینکه خودش کلونه یا نه بدجور شک میکنه و از تو میشکنه. این سری هم برای من یکی از جالبترین کمیک های اسپایدی بوده
3- کاری که دکی با پیتر کرد خیلی وحشتناک بود.کلا باعث شد به یه هیولا تبدیل بشه. البته هوش خیلی بالاش هم به کمکش میومد که ترکیبی از هوش دکتر و پیتر بود. ولی جوری که با بقیه رفتار میکرد خیلی ناجور بود. مثل همون قسمت اول رفتاری که با مکس مادل کرد خیلی ناراحت کننده بود.
2- کاری که دکی با زندگی پیتر کرد مستقیما روی پیتر تاثیرگذار بود ولی نامردیِ گرین گابلین باعث شد زندگی گوئن در مرحله اول و بعد زندگی پیتر نابود بشه. اخه خداوکیلی درسته آدم با یه نفر مشکل داره بقیه رو قربانی کنه؟

یک سوال هم داشتم اینکه کاری که میستریو با اسپایدرمن تو mcu کرد کسی قبلا در دنیای کمیک کرده بوده؟ منظورم فاش کردن هویتشه
بازم ممنون بابت مقاله و فعلا خدانگهدار
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#17 Scarlet Speedster 1400-06-07 22:28
#6:
خوشحالم که هم نظریم... ;-)
بابت لینک مقالاتی که قرار دادی خواستم ازت تشکر کنم. در رابطه با کار هایی که میستریو انجام داده و بلا هایی که سر پیتر آورده، لینک مقاله‌ای که گذاشتی شامل بدترین توهمات میستریو در کل دنیای کمیکه و به همین دلیل هم خیلی از اونها شامل حال پیتر نمیشن. در واقع میشه گفت میستریو زندگی قهرمانان دیگه‌ای رو جهنم کرده؛ مثل همون دردویل که بهش اشاره کردی یا حتی جیمز هاولت/لوگان! که بدترین بلای ممکن رو سرش آورد و کاری کرد که تمام دوستان و هم تیمی های عزیزش رو قتل عام کنه و ادامه‌ی ماجرا که توی کمیک Old man logan شاهدش بودیم.
والچر هم هنوزم به نظرم کار خاصی نکرده :-*
در کل خیلی مممون بابت نظرات خوبی که دادی.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#18 Scarlet Speedster 1400-06-07 22:51
به نقل از Ehsan Spider:
راجب بومرنگ که دوست عزیزم آقای قوامی‌پور گفتن باید بگم اونم توی نسخه اول مقاله نبود!!!! یعنی قرار بود TVA توی رتبه دهم باشه و منم مقاله رو تمومش کرده بودم ولی وقتی میخواستم بفرستمش یهو به فکرم افتاد TVA که سازمان خبیث نیست؟؟ اصلا هدفش پاکه. واسه همین گفتم بهتره TVA توی مورد - قرار بگیره تا شما آشنا بشید و یه خبیث دیگه بیارم توی مقاله. هرچی فکر کردم بومرنگ اومد به ذهنم. حالا اگه پیشنهاد شما یه خبیث بهتر هستش واقعا دوست دارم بشنوم و باهاتون حرف بزنم.

والا در حال حاضر حضور ذهن ندارم که بخوام خبیث خاصی رو نام ببرم. خبیث هایی که به ذهنم خطور میکنن هم تنها در یه دوره‌ی به خصوصی به کابوس پیتر تبدیل شدن، ولی کار خبیثانه‌ای نکردن که بشه توی مقاله ازشون یاد کرد. خیلی زود هم جایگاه‌شون رو از دست دادن.
مثلاً رادریک کینگزلی/هاب گابین کسی بود که توی دههٔ ۸۰ میلادی خیلی موی دماغ پیتر میشد و به خوبی تونسته بود که خودش رو به سطح دشمنان درجه یک اسپایدرمن ارتقا بده و پیتر هم خیلی مشقت و سختی کشید تا بالاخره تونست به هویتش پی ببره و شکستش بده. اما کار هایی که در اون مقطع انجام داد، مثل شستشوی مغزی ند لیدز یا... شاید خیلی لیاقت حضور پید کردن در این مقاله رو نداشته باشن.
یا مثلاً ونوم و کارنیج هم اون اولای کار حسابی فکر و ذهن پیتر رو درگیر خودشون کرده بودن و مرگبار بودن از سر و روشون میبارید. اما همون‌طور که کار خاصی که خیلی روی زندگی پیتر تأثیر بذاره انجام ندادن، خیلی زود هم جذابیت‌شون رو از دست دادن. این روز ها هم اگرچه ونوم زیر دست دانی کیتس دیگه یه پا قهرمان شده و از دشمنی با پیتر دست کشیده، ولی کارنیج همچنان به طغیان‌گری هاش ادامه میده و الان چند ساله که رویداد های مهمی رو تحت پوشش خودش قرار داده. اگرم کمیک اختصاصی اسپایدرمن در رویداد King in Black رو خونده باشید، حتماً دیدید که پیتر چقدر خودش رو برای تمام جریانات پیش اومده سرزنش میکرد و با خودش میگفت که اگه از همون اول سیمبیوت رو با خودش به زمین نمیاورد، هیچ کدوم از این اتفاق ها نمیفتاد. خلاصه فکر و ذهنش بدجوری درگیر شده بود.
اما بازم میگم کار هایی که این شخصیت ها انجام دادن احتمالأ مناسب حضور پیدا کردن در این مقاله نیستن. اما شاید میشد اونها رو به جای بومرنگ یا حتی در رتبه های پایین‌تری قرار داد.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#19 Ehsan Spider 1400-06-07 23:47
به نقل از Infinity Soldier:
سلام به همگی و تشکر از آقا احسان بابت مقاله
مقاله خوبی بود و مفید برای من تشکر.من خودم خیلی از شماره هارو نمیدونستم ولی چند تا نکته دارم خواستم بگم
10-به شخصه با ایده ی اینکه پدر و مادر پیتر جاسوس باشن حال نکردم.باز خوبه که استن لی با تبرئه کردن پدر و مادرش قضیه رو جمع کرد.
8- بنظرم مقصر اصلی اتفاق فیسک و زن عمو می خود پیتر بود و اشتباهی بزرگی با فاش کردن هویتش کرد. کلا از اول توی جنگ داخلی طرفدار تیم کاپیتان بودم و هر کی رفت تیم آیرون من آدم بده بنظر میومد.پیتر هم باید قبل از فاش کردن هویتش فکر میکرد که چه تبعاتی قراره داشته باشه.و بدترینش هم اتفاق افتاد
7- نکات آقا احسان خوب بود. شاید اگر پیتر جرمشو نادیده نمیگرفت الان اسپایدرمنی وجود نداشت در واقع پیتر با دادن عمو بن، اسپایدرمن بودن رو گرفت
4- وقتی بحث کلون میاد وسط، ادم به اینکه خودش کلونه یا نه بدجور شک میکنه و از تو میشکنه. این سری هم برای من یکی از جالبترین کمیک های اسپایدی بوده
3- کاری که دکی با پیتر کرد خیلی وحشتناک بود.کلا باعث شد به یه هیولا تبدیل بشه. البته هوش خیلی بالاش هم به کمکش میومد که ترکیبی از هوش دکتر و پیتر بود. ولی جوری که با بقیه رفتار میکرد خیلی ناجور بود. مثل همون قسمت اول رفتاری که با مکس مادل کرد خیلی ناراحت کننده بود.
2- کاری که دکی با زندگی پیتر کرد مستقیما روی پیتر تاثیرگذار بود ولی نامردیِ گرین گابلین باعث شد زندگی گوئن در مرحله اول و بعد زندگی پیتر نابود بشه. اخه خداوکیلی درسته آدم با یه نفر مشکل داره بقیه رو قربانی کنه؟

یک سوال هم داشتم اینکه کاری که میستریو با اسپایدرمن تو mcu کرد کسی قبلا در دنیای کمیک کرده بوده؟ منظورم فاش کردن هویتشه
بازم ممنون بابت مقاله و فعلا خدانگهدار



سلام داداش ممنون بابت نظرت دمت گرم واقعا وقت گذاشتی کامنت دادی

راستش الان زیاد چیزی تو فکرم نیست ولی فکر میکنم این مقالات بهتر بتونن کمک کنن.

(spidey.ir/.../...)

(spidey.ir/.../...)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#20 Ehsan Spider 1400-06-08 07:16
به نقل از Scarlet Speedster:
به نقل از Ehsan Spider:
راجب بومرنگ که دوست عزیزم آقای قوامی‌پور گفتن باید بگم اونم توی نسخه اول مقاله نبود!!!! یعنی قرار بود TVA توی رتبه دهم باشه و منم مقاله رو تمومش کرده بودم ولی وقتی میخواستم بفرستمش یهو به فکرم افتاد TVA که سازمان خبیث نیست؟؟ اصلا هدفش پاکه. واسه همین گفتم بهتره TVA توی مورد - قرار بگیره تا شما آشنا بشید و یه خبیث دیگه بیارم توی مقاله. هرچی فکر کردم بومرنگ اومد به ذهنم. حالا اگه پیشنهاد شما یه خبیث بهتر هستش واقعا دوست دارم بشنوم و باهاتون حرف بزنم.

والا در حال حاضر حضور ذهن ندارم که بخوام خبیث خاصی رو نام ببرم. خبیث هایی که به ذهنم خطور میکنن هم تنها در یه دوره‌ی به خصوصی به کابوس پیتر تبدیل شدن، ولی کار خبیثانه‌ای نکردن که بشه توی مقاله ازشون یاد کرد. خیلی زود هم جایگاه‌شون رو از دست دادن.
مثلاً رادریک کینگزلی/هاب گابین کسی بود که توی دههٔ ۸۰ میلادی خیلی موی دماغ پیتر میشد و به خوبی تونسته بود که خودش رو به سطح دشمنان درجه یک اسپایدرمن ارتقا بده و پیتر هم خیلی مشقت و سختی کشید تا بالاخره تونست به هویتش پی ببره و شکستش بده. اما کار هایی که در اون مقطع انجام داد، مثل شستشوی مغزی ند لیدز یا... شاید خیلی لیاقت حضور پید کردن در این مقاله رو نداشته باشن.
یا مثلاً ونوم و کارنیج هم اون اولای کار حسابی فکر و ذهن پیتر رو درگیر خودشون کرده بودن و مرگبار بودن از سر و روشون میبارید. اما همون‌طور که کار خاصی که خیلی روی زندگی پیتر تأثیر بذاره انجام ندادن، خیلی زود هم جذابیت‌شون رو از دست دادن. این روز ها هم اگرچه ونوم زیر دست دانی کیتس دیگه یه پا قهرمان شده و از دشمنی با پیتر دست کشیده، ولی کارنیج همچنان به طغیان‌گری هاش ادامه میده و الان چند ساله که رویداد های مهمی رو تحت پوشش خودش قرار داده. اگرم کمیک اختصاصی اسپایدرمن در رویداد King in Black رو خونده باشید، حتماً دیدید که پیتر چقدر خودش رو برای تمام جریانات پیش اومده سرزنش میکرد و با خودش میگفت که اگه از همون اول سیمبیوت رو با خودش به زمین نمیاورد، هیچ کدوم از این اتفاق ها نمیفتاد. خلاصه فکر و ذهنش بدجوری درگیر شده بود.
اما بازم میگم کار هایی که این شخصیت ها انجام دادن احتمالأ مناسب حضور پیدا کردن در این مقاله نیستن. اما شاید میشد اونها رو به جای بومرنگ یا حتی در رتبه های پایین‌تری قرار داد.


درسته داداش ممنونم بابت نظرت و اینکه توجه داشتی و کامنتم رو خوندی. دمت گرم.


و همینطور از امیر حسین جان عزیزم هم لازم میدونم که تشکر کنم واقعاً دستت درد نکنه که یه تنه همه مقالات سایت رو کامل می‌کنی واقعا افتخار میکنم دوستی مثل تو دارم داداش

همانطور سر قولم واسه نقد جوخه انتحار هستم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید