10 رفاقت برتر فیلم های مرد عنکبوتی

10-رفاقت-برتر-فیلم-های-مرد-عنکبوتی

ما به دلایل زیادی عاشق فیلم های مرد عنکبوتی هستیم. از اکشن فوق العاده گرفته تا لحظات فان، اما یکی از جذاب ترین ویژگی های آنها، رفاقت و دوستی بین شخصیت هاست.

مقدمه: دلایل زیادی برای موفقیت چشمگیر فیلم های کمیک بوکی، مثل فیلم های مرد عنکبوتی، وجود دارند. با وجود صحنه های اکشن جذاب و خیره کننده، باز هم رفاقت شخصیت ها در هسته این فیلم ها قرار دارند. بین بعضی از شخصیت های اصلی این فیلم ها، پیوند های محکمی وجود دارد که تماشای آنها واقعا لذت بخش است.

این دوستی ها ممکنه رفاقت ابدی دو دوست باشه که با هم بزرگ شده اند، یا دوستی دو دوست تازه وارد، یا رفاقت بین شاگرد و استاد و یا حتی دوستی یک ابرقهرمان با یک ابر شرور! مهم نیست میزان موفقیت فیلم چقدر باشه، این رفاقت ها عمدتا پایدار و قدرتمند هستند و تعاملات جذابی رو هم به نمایش می گذارند.

 

10- پیتر پارکر و هری آزبورن (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2)

پیتر پارکر و هری آزبورن (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2)

در دنیای کمیک، دوستی بین «پیتر پارکر» و «هری آزبورن» بسیار مهمه. در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" هم این رفاقت رو بین پیتر پارکر، با بازی «اندرو گارفیلد» و هری آزبورن، با بازی «دین دیهان» شاهد بودیم. این فیلم سعی داشت بیشتر روی رابطه این دو تمرکز کنه اما به عقیده خیلی ها، کمی زوری احساس میشد. دلیلش هم این بود که در قسمت اول، نامی از هری برده نشد و در این فیلم فقط به خاطر نقش مهمش در لباس گرین گابلین و جلو بردن داستان فیلم، به عنوان دوست دیرینه پیتر معرفی شد. شاید گارفیلد و دیهان بهترین شیمی رو نداشتند‌، اما این دوستی انقدر شیرین بود که از اون به عنوان یک دوستی بسیار خوب یاد میشه.

 

9- هری آزبورن و مری جین (سه گانه سم ریمی)

هری آزبورن و مری جین (سه گانه سم ریمی)

فیلم های سم ریمی رابطه پیچیده ای بین پیتر پارکر، هری آزبورن و «مری جین واتسون» ایجاد کردند. پیتر عاشق مری جین بود و هری بهترین دوستش بود، اما هری و مری جین با هم قرار می گذاشتند. پس از مدتی، رومانس بین این دو پایان یافت و به عنوان دو دوست با هم باقی ماندند. صحنه های خیلی زیادی به رابطه هری و مری جین اختصاص نیافتند، ولی برخی لحظات "مرد عنکبوتی 3" واقعا خوب بودند، به خصوص زمانی که هری از فراموشی رنج می برد.

 

8- پیتر پارکر و کوئنتین بک (مرد عنکبوتی: دور از خانه)

پیتر پارکر و کوئنتین بک (مرد عنکبوتی: دور از خانه)

پس از مرگ «تونی استارک»، پیتر کمی دچار افسردگی شده بود. بنابراین وقتی که با «کوئنتین بک» آشنا شد، به نظر می رسید که شخصی رو پیدا کرده که یک قهرمان واقعیه و میتونه راهنمای او باشه. کوئنتین تا حدودی پیتر رو تحسین می کرد و پیتر هم به چشم یک مربی واقعی به او نگاه می کرد. سکانس صحبت این دو بر روی پشت بام در عین ساده بودن، به شکلی خوب و موثر رابطه نزدیکی بین این دو ایجاد کرد. سرانجام، رفاقت بین این دو وقتی از بین رفت که معلوم شد کوئنتین، ملقب به میستریو، یک ابرشرور بود که تمام مدت داشت به پیتر دروغ می گفت.

 

7- پیتر پارکر و هری آزبورن (سه گانه سم ریمی)

پیتر پارکر هری ازبورن

با اینکه در فیلم "‌مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" یک رفاقت بین پیتر و هری وجود داشت، اما یکی خیلی بهترش رو در سه گانه سم ریمی دیده بودیم. از همون اول شاهد بودیم که این دو، با وجود اینکه سطح زندگیشان زمین تا آسمان با هم فرق می کرد، دوستان صمیمی هم بودند. دوستی آنها فراز و نشیب های زیادی داشت. آنها در فیلم اول خیلی به هم نزدیک بودند اما همه چیز بعد از مرگ نورمن تغییر کرد، زیرا هری اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش می دونست. اوضاع وقتی بدتر شد که هری فهمید پیتر همون اسپایدرمنه. این باعث کینه و نفرت هری نسبت به پیتر شد، به طوری که رفاقت آنها به رقابت تبدیل شد و در فیلم سوم شاهد دشمنی و نبرد آنها بودیم. خوشبختانه، در نهایت هری دشمنی رو کنار گذاشت و به کمک پیتر شتافت و سرانجام در آغوش بهترین دوستش جان داد.

 

6- پیتر پارکر و گوئن استیسی (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)

پیتر پارکر و گوئن استیسی (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)

گاهی اوقات یک دوستی به یک رابطه عاشقانه تبدیل میشه. نمونه آن در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" قابل مشاهده است. در ابتدا پیتر پارکر و «گوئن استیسی» فقط با هم دوست بودند. کشمکش های خیلی زیاد رابطه پیتر و مری جین در سه گانه سم ریمی، در رابطه این دو کمتر وجود داشت. با این حال تمام لحظات پیتر و گوئن، از مکالمه های ساده گرفته تا لحظه بوسه آنها و همچنین مرگ غم انگیز گوئن، همه و همه قابل ستایش هستند. به جرعت میشه گفت که رومانس بین پیتر و گوئن، بهترین رومانس فیلم های مرد عنکبوتی بود. احتمالا علت آن شیمی خیلی خوب آنها بود که به بهترین شکل ممکن توسط اندرو گارفیلد و «اما استون» بازی شد (یکی از دلایلش این بود که اندرو و اما در آن زمان واقعا عاشق هم بودند).

 

5- پیتر پارکر و ام جی (دنیای سینمایی مارول)

پیتر پارکر و ام جی (دنیای سینمایی مارول)

در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" طرفداران تعجب کردند وقتی فهمیدند که پیتر عاشق دختری به نام «لیز آلن» شده، چون طرفداران کمیک به رابطه پیتر با مری جین یا گوئن استیسی عادت داشتند. بنابراین خیلی جالب بود که یکی از دوستان پیتر به نام «میشل جونز» گفت که نام مستعارش "ام جی" است. او در فیلم اول، اکثر اوقات پیتر رو نادیده می گرفت. البته او این کار رو برای پنهان کردن احساساتش انجام می داد. در فیلم بعدی، توجه ام جی به پیتر بیشتر شد و دوستی آنها رشد کرد و به یک رابطه عاشقانه تبدیل شد. درست مثل رابطه پیتر و گوئن، در این مورد هم شیمی بین بازیگران یک زوج دوست داشتنی رو به وجود آورد.

 

4- پیتر پارکر و تونی استارک (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

پیتر پارکر و تونی استارک (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

اولین معرفی پیتر پارکر در MCU به فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" بر می گردد. در این فیلم تونی استارک مرد عنکبوتی رو به تیم خودش آورد تا علیه کاپیتان آمریکا مبارزه کنه. از آن زمان به بعد، پیتر اساسا به تونی گره خورده بود و بخش زیادی از فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" رو صرف جلب رضایت و اثبات خود به آقای استارک کرد. اگرچه تونی در این فیلم حضور زیادی نداشت ،اما همین حضور او بسیار مهم بود. پیتر اون رو به چشم یک پدر می دید، بنابراین توصیه های تونی به پیشرفت و رشد او کمک زیادی کردند. در "انتقام جویان: پایان بازی" تنها انگیزه تونی برای ساخت ماشین زمان، پیتر بود. بدین ترتیب مرگ تونی غم سنگینی بر دل پیتر گذاشت.

 

3- مایلز مورالز و پیتر بی. پارکر (اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی)

 مایلز مورالز و پیتر بی. پارکر (اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی)

حالا که بحث تم مربیگری وسط اومد چه مثالی بهتر از انیمیشن فوق العاده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"؟ در این انیمیشن دیدیم که «مایلز مورالز» به قدرت های خود دست یافته بود و پیتر پارکر هم می خواست به اون کمک کنه، اما خیلی زود به دست «کینگ پین» کشته شد. بعد از آن، »پیتر بی. پارکر» از یک بعد موازی به دنیای مایلز اومد. پیتر بی. پارکر، پیتری بود که دوران اوجش رو گذرانده بود و در ضمن از مری جین طلاق گرفته بود (چون مری جین دلش بچه می خواست اما پیتر به خاطر نگرانی های حرفه ابر قهرمانی مخالفت می کرد). با این حال، او دوست مایلز شد و تبدیل شد به همان مربی که مایلز نیاز داشت. سکانس های مشترک اون ها حس خاصی داشتند و نه تنها به مایلز کمک کردند که یک قهرمان واقعی شود، به پیتر بی. پارکر هم کمک کردند که بفهمد داشتن بچه اونقدرا هم بد نیست.

 

‌2- مایلز مورالز و گوئن استیسی (اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی)

مایلز مورالز و گوئن استیسی (اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی)

در "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" تنها رفاقتی که دوست داشتنی تر از رفاقت مایلز و پیتر بود، بی شک دوستی مایلز و گوئن می باشد. در ابتدا گوئن به شکل دختری عادی و هم کلاسی مایلز به تصویر کشیده شد تا اینکه معلوم شد او هم توانایی های عنکبوتی داره و از یک بعد موازی اومده. البته این موضوع رفاقت اون ها رو تقویت کرد چون همیشه به عنوان دو قهرمان به هم کمک می کردند. لحظه خداحافظی و جدا شدن اون ها، ناراحت کننده بود اما در پایان گوئن راهی پیدا کرد که از جهان ها عبور کند و دوستش را یک بار دیگر ملاقات کند.

 

1- پیتر پارکر و ند لیدز (دنیای سینمایی مارول)

 پیتر پارکر و ند لیدز (دنیای سینمایی مارول)

«ند لیدز» شخصیتی بود که اولین بار در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" معرفی شد و خیلی زود به یکی از شخصیت های محبوب طرفداران تبدیل شد. ند رفیق فابریک پیتر بود و اولین کسی بود که هویت مخفی اون رو فهمید. البته ند خیلی از قدرت های پیتر خوشش اومد و پیشنهاد داد که دستیار روی صندلیش باشه. در هر حال رفاقت این دو بهترین رفاقت فیلم های مرد عنکبوتیه. ند همیشه کنار پیتره و به او یاری میرسونه، حالا چه در ساختن لگوی دث استارز، چه دزدیدن ماشین فلش یا مقابله با خبیث ها، ند و پیتر همه رو با هم انجام می دهند. حتی صحبت های عادی این دو بسیار فان هستند. البته نباید لحظه احساسی بازگشت اون ها بعد از بشکن رو هم از یاد ببریم.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت Screen Rant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی 

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

تمام عشق های پیتر پاركر!

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

بهترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Infinity Soldier
#1 Infinity Soldier 1400-06-29 14:25
سلام به همگی و مخصوصا آقای یاروسی
امیدوارم سلامتیتون رو بدست آورده باشید. مقاله عالی بود و خسته نباشید میگم. فکر کنم شماره 11 لیست پیتر و ام جی سه گانه سم ریمی باشه. درکل مقاله خیلی خوب بود.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-06-29 15:26
سلام
ممنون بابت مقاله.
فیلم های اسپایدرمن جز گرم ترین و لذت بخش ترین فیلم های کمیک بوکی هستند که آدم از دیدن اونا واقعا کیف میکنه! دوستی های بسیار زیبایی در این فیلم ها دیدیم که واقعا لبخند روی لب ما میارند. دوستی هایی که لحظات زیبایی رو پدید میارند که میشه گفت برای بعضی از شخصیت ها درست کردنشون غیر ممکنه هست! (فکر نکنم نیاز به مثال باشه! ذهن همتون رفت سراغ اشخاص مورد نظر!) یه سری هاشون خیلی جالب نبودند و نیاز به زمان و لحظات بیشتری داشتند. مثلا دوستی پیتر و هری توی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲" فقط به این دلیل درست شد که هری میخواست گرین گابلین بشه و برای همین یه دوستی بین اونا ایجاد کردند! در حالی که میشد مثل همون کاری که سم ریمی کرد دوستی اونا رو در فیلم قبلی آروم آروم پرورش میدادن تا هم دوستی بهتری رو داشته باشیم هم گابلین شدن هری دراماتیک تر بشه. (گرچه کلا شخصیت پردازی هری آزبورن توی اون فیلم آسفالت شده بود!) و به نظرم میشد به جای این مورد دوستی بهتری رو مثل پیتر پارکر و مری جین فیلم های سم ریمی رو در این رتبه میذاشتید. دوستی پیتر پارکر و کوئینتین بک هم از اون موارد نادر هست که اتفاقا خیلی هم خوب از آب در اومد و میشه خنجر از پشتی که پیتر خورد رو احساس کرد! میستریو همون کسی بود که اتفاقا بعد از مرگ تونی استارک به پیتر قوت قلب داده بود و خبیث شدنش هر آدمی رو میتونه زمین بزنه. به خاطر همین برخلاف مورد قبلی (منظورم پیتر و هری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ هست) این مسئله برای پیتر غم انگیز تر بود. دوستی پیتر و هری توی سری سم ریمی به نظرم همونی بود که باید باشه. توی دو فیلم اول سم ریمی هم اونا رو به خوبی دو دوست نشون داده شد و هم حسادت های هری آزبورن رو نشون داد و البته با مرگ نورمن آزبورن او با اسپایدرمن هم مشکل پیدا کرد! درسته که بازی جیمز فرانکو فیلم اول تعریفی نداشت و انگار سر صحنه خوابش برده بود اما در فیلم های بعدی هر چه جلوتر رفتیم بازی او هم بهتری شد و مثلا در صحنه ای که از هویت اسپایدرمن پرده برداری میکنه به اوج خودش رسید! و چقدر حیف که این همه پتانسیل در فیلم مرد عنکبوتی ۳ به فنا رفت! پیتر پارکر و گوئن استیسی در فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز بهترین شیمی رو در فیلم های کمیک بوکی با هم داشتند. یعنی هر چی این فیلم ها مشکل داشتند نمیتونستید از رابطه اونا و بازی اندرو گارفیلد و اما استون ایراد بگیریم چون عالی بود! برای همین به نظرم رتبه این دوستی پایین هست و میتونست خیلی بالاتر باشه. مثلا به نظرم تا به اینجا با فاصله نه چندان زیادی از دوستی پیتر پارکر و ام جی mcu (که اونا هم رابطه بسیار جالبی با هم دارند و شاید در فیلم سوم اسپایدرمن بهتر هم بشه) بهتر بوده. دوستی پیتر و تونی استارک نه تنها بین اونا جذابیت خاصی داشت بلکه در فیلم هایی که اختصاصی اسپایدرمن هم نبودند خوش درخشید. لحظات بسیار زیبایی با این دوستی پدید اومدن مثل وقتی اسپایدرمن دعوت تونی استارک رو در فیلم بازگشت به خانه رد میکنه یا پورد شدن و بازگشت پیتر پارکر در فیلم های جنگ بی نهایت و پایان بازی و مرگ تونی استارک. اصلا میشه گفت که تونی در فیلم پایان بازی با دیدن عکس پیتر تصمیمش رو گرفت که به انتقام‌جویان کمک کنه. لحظه ای که او پیتر رو در آغوش میگیره واقعا زیباست. و اما میرسیم به شاهکار "مرد عنکبوتی سفر به دنیای عنکبوتی" که رفاقت مایلز و پیتر مثل یک رابطه استاد و شاگردی که البته در مایه های دوستی هم بود بسیار جالب و بامزه بود و تاثیراتی که پیتر روی مایلز گذاشت و البته در آخر فیلم هم تاثیراتی که مایلز روی پیتر گذاشت بسیار عالی بود. رابطه مایلز با گوئن هم در اول شاید خیلی گرم نبود اما رفته رفته بهتر شد و احتمالا در فیلم بعدی هم با همین روش جلو بره. البته به نظرم اگر جای این دو مورد عوض میشد بهتر بود. دوستی مایلز و گوئن واقعا عالی بود ولی میشه گفت رابطه اش با پیتر یه چیز دیگه بود. و اما میرسیم به دوستی که جایگاه اول رو به خودش کسب کرده! پیتر پارکر و ند لیدز در mcu مثل دو دوست خوب هستند. برگ برنده این رابطه هم دونستن هویت پیتر توسط ند بود که رفاقت اونا رو جالب تر میکرد و ند هم کمک بیشتری به پیتر میکرد. تا به اینجا که این دوستی عالی بود و باید دید در ادامه چی میشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
P.B.P
#3 P.B.P 1400-06-29 15:36
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله عالی بود.
مورد۷:به شخصه از دوستی هری و پیتر خیلی خوشم اومد و در پایان با مرگ هری واقعا نشون دادند که دوستای واقعی هستند و تیم آپ های فوق العاده ای هم در قسمت سوم داشتند.
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../hd3_8c8i.gif
s4.uupload.ir/.../...
به معنای واقعی کلمه :real friendship
مورد ۶:واقعا دوستی این دو فوق العاده بود(عشقشون که به نظیر بود)
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
مورد ۵:این دوستی در هر قسمت واقعا شیرین تر داره میشه و از دوستی و عشق این دو هم خوشم میاد.
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
مورد ۴:
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
مورد ۳:
s4.uupload.ir/.../...
مورد۲:
s4.uupload.ir/.../...
مورد ۱:به نظرم ند اگه مثل هری به پیتر کمک کنه و بمیره، خیلی رفاقت این دو جذابتر میشه.
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
ممممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-06-29 18:02
موضوع جالب بود؛ من عاشق دوستی بین گوئن و پیتر با بازی شاهکار اندرو گارفیلد و اما استون هستم. راستش حرف زیادی برای گفتن ندارم :-)
خسته نباشید بابت ترجمه
نقل قول کردن
master spider
#5 master spider 1400-06-29 18:09
بنظرم باید رابطه بین پیتر و میچل در mcu رتبه ۷ یا ۸ رو میگرفت چون تازه اواخر فیلم دور از خانه روابطشون جدی شد و خب تو فیلم راهی به خانه نیست هم مشخص نیست روابطشون به کجا می کشه، شاید اصلا بهم خورد رابطشون. به هر حال رابطه بین پیتر و گوئن خیلی نزدیک تر و عاشقانه تر از مردعنکبوتی mcu بود. ما برای مرگ گوئن اشک ریختیم ولی میچل نه. بنظرم بروز بشه مقاله بهتره.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-06-29 18:52
سلام

مقاله شگفت انگیزی بود کیا جان واقعاً دست خودت و نویسنده درد نکنه گل کاشتید.

بازگشتت رو هم خیلی خوش آمد میگم داداش امیدوارم سلامتیت رو به دست آورده باشی.


یاشا گارداشم
نقل قول کردن
MB_CGM
#7 MB_CGM 1400-06-29 19:28
سلام
ممنون از اقای یارویسی بابت مقالتون
ولی درمورد کوینتین بک و پیتر پارکر به نظرم رابطه بین این دو تا "رفاقت" نبود چون میستریو داشت گول میزد پیتر رو
ولی انتخاب پیتر و ند برای رتبه اول خیلی بجا بود
راستی تازه عضو سایت شدم و امیدوارم خیلی چیزا ازتون یاد بگیرم
ممنون
نقل قول کردن
steve
#8 steve 1400-06-29 20:00
ند و پیتر جدی؟! رابطه هری و پیتر توی سم ریمی از همشون بهتر بود! باهم مث برادر بودن حتی وقتی پیتر مری جین رو ازش دزدید و پدرش بهش محبت بیشتری میکرد و همینطور وقتی فک میکرد با اسپایدرمن دوسته بعد ند و پیتر چیه رابطشون خوب بود؟ این ک همش ند میرف رو مخ پیتر میگف قدرتت چطوریه؟! چ کمکی کرد اخ؟ اگ ب کمک کردن باشه هری نسخه سم ریمی وقتی پیتر صورتشم سوزونده بود بهش کمک کرد حتی خودشو انداخت جلوی ونوم بعد ند چ کمکی کرده این ک لوکیشن داده ب پیتر بعد ب مدیر گفته رفتم ت سایت خاک برسری؟!
نقل قول کردن
P.B.P
#9 P.B.P 1400-06-29 20:30
به نقل از master spider:
بنظرم باید رابطه بین پیتر و میچل در mcu رتبه ۷ یا ۸ رو میگرفت چون تازه اواخر فیلم دور از خانه روابطشون جدی شد و خب تو فیلم راهی به خانه نیست هم مشخص نیست روابطشون به کجا می کشه، شاید اصلا بهم خورد رابطشون. به هر حال رابطه بین پیتر و گوئن خیلی نزدیک تر و عاشقانه تر از مردعنکبوتی mcu بود. ما برای مرگ گوئن اشک ریختیم ولی میچل نه. بنظرم بروز بشه مقاله بهتره.

سلام
موضوع مقاله رفاقت و دوستی است نه روابط و عاشقی
به نظرم رتبه بندی کاملا درسته.
ضمن اینکه مقاله توسط سایت اسکرین رنت نوشته شده و نمیشه توش دست برد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-06-29 22:01
به نقل از steve:
ند و پیتر جدی؟! رابطه هری و پیتر توی سم ریمی از همشون بهتر بود! باهم مث برادر بودن حتی وقتی پیتر مری جین رو ازش دزدید و پدرش بهش محبت بیشتری میکرد و همینطور وقتی فک میکرد با اسپایدرمن دوسته بعد ند و پیتر چیه رابطشون خوب بود؟ این ک همش ند میرف رو مخ پیتر میگف قدرتت چطوریه؟! چ کمکی کرد اخ؟ اگ ب کمک کردن باشه هری نسخه سم ریمی وقتی پیتر صورتشم سوزونده بود بهش کمک کرد حتی خودشو انداخت جلوی ونوم بعد ند چ کمکی کرده این ک لوکیشن داده ب پیتر بعد ب مدیر گفته رفتم ت سایت خاک برسری؟!

سلام
اولا اینکه من از همین اول بگم که کلا اگر رابطه پیتر و هری آزبورن در نزدیک به پبهترین و کاملترین حالت خودش هم باشه اگر موارد بهتری باشند میشه بگیم که سخته توی رتبه اول جای بگیره. به دلیل تغییر شخصیتی هری و اینکه او به گرین گابلین تبدیل میشه به اون صورت نیست که ما رابطه رو کاملا پاک قبول داشته باشیم. بعدش هم هر چقدر فیلم مرد عنکبوتی ۱ کاشت و فیلم مرد عنکبوتی ۲ داشت، توی فیلم مرد عنکبوتی ۳ که قرار بود برداشت قضیه رو داشته باشیم به دلیل حضور سیمبیوت و ونوم همه چیز خراب شد! اون لحظاتی که پیتر میره سراغ هری و بسیار بد کتکش میزنه کل این رابطه رو نابود میکنه! هر چه بازگشت هری شیرین باشه اما حتی به یاد آوردن لحظات قبلش آدم رو از درون متلاشی میکنه. برای همین که این رابطه میتونست استثنایی تر باشه به خاطر حضور سیمبیوت و ونوم حتی با وجود صحنه بسیار جالب کمک هری به پیتر باز هم به حد اعلاش و اون پتانسیلی که داره نمیرسه. اما رابطه ند و پیتر شاید هم بشه با کمی سخت‌گیری اون رو توی رتبه اول نداشت اما به نظرم تا الان در بهترین حالت خودشون بوده.بعدش هم این مثال های شما همه فقط از فیلم بازگشت به خانه بودند و اگر فیلم بعدی رو دیده باشید میبینید که ند کمک زیادی به پیتر کرد این رابطه دوستی تا به اینجا همون چیزی هست که ما میخوایم و نه کمتر و نه بیشتر!
به نقل از P.B.P:
به نقل از master spider:
بنظرم باید رابطه بین پیتر و میچل در mcu رتبه ۷ یا ۸ رو میگرفت چون تازه اواخر فیلم دور از خانه روابطشون جدی شد و خب تو فیلم راهی به خانه نیست هم مشخص نیست روابطشون به کجا می کشه، شاید اصلا بهم خورد رابطشون. به هر حال رابطه بین پیتر و گوئن خیلی نزدیک تر و عاشقانه تر از مردعنکبوتی mcu بود. ما برای مرگ گوئن اشک ریختیم ولی میچل نه. بنظرم بروز بشه مقاله بهتره.

سلام
موضوع مقاله رفاقت و دوستی است نه روابط و عاشقی
به نظرم رتبه بندی کاملا درسته.
ضمن اینکه مقاله توسط سایت اسکرین رنت نوشته شده و نمیشه توش دست برد

سلام
اتفاقا من هم یه جورایی با جناب master spider موافقم. ببینید اولا اینکه این مقاله گفته "دوستی" که به نظرم هر دو رابطه عاشقانه و دوستی معمولی را شامل میشه. (دو دوست هم باید عاشق هم دیگه باشن دیگه مگه نه؟ عاشقی و اینا که همش مسائل جنس مخالف نیست که! :-* ) احتمالا مقاله با این عنوان میخواسته با یک تیر دو نشون بزنه. وقتی هم که از عشق های پیتر اسم برده میشه باید حق مطلب رو ادا کنه. دوما رابطه پیتر و میشل به نظرم در فیلم "مرد عنکبوتی دور از خانه" بسیار عالی بود و یکی از بهترین زوج های فیلم های کمیک بوکی رو تشکیل دادن. اما اولا اینکه در فیلم قبلی ما چیز زیادی ازشون ندیدیم و دوما رابطه اونا درسته که خیلی خوب بود اما به فعلا (تاکید میکنم "فعلا" چون به نظرم رابله پیتر و میشل پتانسیل بسیار بالایی داره) به رابطه پیتر و گوئن نمیرسه. چون اونجا همه چیز عالی بود اولش به عنوان دو دوست شروع شد و کم کم این رابطه پیشرفت کرد. سوما رتبه بندی مقاله به نظرم بی نقص نیست و اشکالاتی داره. مثلا به نظرم میشد مورد ۲ و ۳ رو جا به جا کرد چون رابطه مایلز و پیتر توی اون فیلم واقعا یه چیز دیگه بود. یا به نظرم رابطه پیتر و هری توی فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ در این مقاله جایی نداشت چون شخصیت پردازی هری اصلا خوب نبود. البته که در کل این مقاله مربوط به سایت Screen Rant هست و نمیشه توش دست برد.
نقل قول کردن
s.p.i
#11 s.p.i 1400-06-29 22:11
سلام خیلی ممنون از آقا کیارش بابت مقاله
تو این مقاله مورد ۶ و مورد ۲ و مورد ۱ دوست داشتم

تشکر
نقل قول کردن
master spider
#12 master spider 1400-06-30 12:15
به نقل از P.B.P:
به نقل از master spider:
بنظرم باید رابطه بین پیتر و میچل در mcu رتبه ۷ یا ۸ رو میگرفت چون تازه اواخر فیلم دور از خانه روابطشون جدی شد و خب تو فیلم راهی به خانه نیست هم مشخص نیست روابطشون به کجا می کشه، شاید اصلا بهم خورد رابطشون. به هر حال رابطه بین پیتر و گوئن خیلی نزدیک تر و عاشقانه تر از مردعنکبوتی mcu بود. ما برای مرگ گوئن اشک ریختیم ولی میچل نه. بنظرم بروز بشه مقاله بهتره.

سلام
موضوع مقاله رفاقت و دوستی است نه روابط و عاشقی
به نظرم رتبه بندی کاملا درسته.
ضمن اینکه مقاله توسط سایت اسکرین رنت نوشته شده و نمیشه توش دست برد

ببینید. اتفاقا چون موضوع مقاله دوستی و رفاقته من عرض میکنم. پیتر و گوئن اولش با هم رفیق بودن که بعدش به رابطه عاشقانه رسید، یعنی یک لول صمیمی تر شدن و وارد فاز جدیدی شدن و این به مدت دو فیلم انجامید. ولی رابطه بین پیتر و میشل تمام این مراحل رو(تازه نه به طور کامل) فقط تو نصف یه فیلم شاهدش بودیم. اگه بخوایم منطقی بهش نگاه کنیم واقعا باید رتبش ۷ و ۸ میرفت. و بقول آقای امیرحسین مرادی، اصلا رابطه بین هری و پیتر تو مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ اصلا رابطه ای نبود که بشه تو این لیست آورد. حداقل رابطه هری و پیتر تو سه گانه سم ریمی بهتر از این بود.
در مورد اینکه مقاله مال سایت اسکرین رنت هست باید بگم که مقاله های دیگه ای هم بودن که بخاطر فقر در توضیحات، سایت اسپایدی بهش مطلب اضافه کرده و تو همونجا بیان کرده که متن چرتی اون سایت نوشته و ما بهش مطلب اضافه کردیم که واقعا من مقایسه کردم، سایت اسپایدی واقعا بهتر بود. فکر میکنم تو مقاله ۱۰ دشمن از بتمن که میتونستن برای اسپایدرمن باشن این اتفاق افتاد برای قسمت محفل جغد ها.
اینجا هم سایت میتونه رتبه رو تغییر بده و بگه که سایت اسکرین رنت رتبه بندیش اشتباهه و این عاقلانه تره.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#13 AM SM BM SM 1400-06-30 13:40
#12
ببینید من با حرف هاتون موافق هستم ولی نسایت نمیتونه توی "رتبه بندی" سایت دیگه وقتی به عنوان منبع ذکرش میکنه دست ببره. میتونه توضیحاتش رو کم یا زیاد و بهتر کنه اما اگر توی رتبه بدنیش دست ببره دیگه اون موقع میشه رتبه بندی سایت اسپایدی و استفاده کامل از توضیحات اونا یه جورایی میشه کپی کردن! گرچه من کلا ترجیح میدادم نظر خود آقا کیارش رو به عنوان مترجم بدونم.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#14 Kia Iron Man 1400-06-30 16:59
حقیقتا منم خیلی با رتبه بندی موافق نیستم و قبول دارم بی‌نقص نیست. ولی نویسنده رو درک میکنم چون از اونجایی که موضوع مقاله دوستیه، سعی کرده بیشتر روی این موضوع تمرکز کنه تا مسائل دیگه. مثلا رابطه پیتر و مری جین در سه گانه سم ریمی بیشتر رنگ و بوی رومانس داشت تا دوستی، برای همین نویسنده کلا این مورد رو نیاورده ولی رابطه هری و مری جین رو وارد مقاله کرده چون این دو بیشتر از اینکه عاشق هم باشن دوست هم بودن. احتمالا نویسنده از همین دیدگاه موارد 5 و 6 رو رتبه بندی کرده. قطعا هیچ رومانسی در فیلم های مرد عنکبوتی به پای رابطه پیتر و گوئن نمیرسه ولی چون موضوع رفاقته، پیتر و ام‌جی رو بالاتر قرار داده چون دوران دوستی جذاب تری داشتند و رفاقتشون دیرتر وارد مرحله جدی تری شد. اما همونطور که گفتم خودمم با بخش هایی ازش موافق نیستم و به نظرم باید موارد 2 و 3 جا به جا میشدند.
#12
اضافه کردن مطالب و کامل تر کردن مقالات سایت های دیگه کار درستیه، ولی نمیشه یه مقاله ترجمه کرد و به عنوان منبع معرفیش کرد ولی از اون ور توی رتبه بندیش دست برد.
نقل قول کردن
Amir ko
#15 Amir ko 1400-06-30 22:08
سلام، ممنون از آقای یاروسی مقاله عالی بود
نقل قول کردن
Spider-Damian
#16 Spider-Damian 1400-07-01 08:03
سلام
در مورد مقاله واقعن باید بگم من که ایرادی ندیدم.
نظر بعضی از رفقا رو درک نمیکنم که با رتبه رابطه بین ام جی و پیتر mcu مشکل دارن. هر جور نگاه کنم میبینم که این رابطه "دوستی" بین این دو نغر تو فار فرام هوم خیلی رابطه خوبی بود و حقش بود این رتبه چون هم دوستی های ضعیف تر و هم قوی تر از اون رو دیدیم.
متاسفانه این حجم از انتقاداتی که علیه این رابطه شده و میشه بخاطر سبزه بودن زندایا هست و چون مثل ام جی کمیک نیست خیلی ازش ایراد گرفته میشه در حالی که اصلن درست نیست این کار.
شما اون نگرانی و استرسی که ام جی و ند در فار فرام هوم برای پیتر داشتن و حتی جونشون به خطر افتاد رو با رابطه سینوسی بین پیتر و هری تو سری ریمی مقایسه کنین. یه بار دوست بودن یه بار دشمن خونی .البته اگه مرد عنکبوتی3 اون طوری نمیبود قطعا این رابطه دوستی هم خیلی باارزش تر میشد ولی حیف........
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#17 AM SM BM SM 1400-07-01 11:14
به نقل از Spider-Damian:
سلام
در مورد مقاله واقعن باید بگم من که ایرادی ندیدم.
نظر بعضی از رفقا رو درک نمیکنم که با رتبه رابطه بین ام جی و پیتر mcu مشکل دارن. هر جور نگاه کنم میبینم که این رابطه "دوستی" بین این دو نغر تو فار فرام هوم خیلی رابطه خوبی بود و حقش بود این رتبه چون هم دوستی های ضعیف تر و هم قوی تر از اون رو دیدیم.
متاسفانه این حجم از انتقاداتی که علیه این رابطه شده و میشه بخاطر سبزه بودن زندایا هست و چون مثل ام جی کمیک نیست خیلی ازش ایراد گرفته میشهدر حالی که اصلن درست نیست این کار.
شما اون نگرانی و استرسی که ام جی و ن در فار فرام هوم برای پیتر داشتن و حتی جونشون به خطر افتاد رو با رابطه سینوسی بین پیتر و هری تو سری ریمی مقایسه کنین. یه بار دوست بودن یه بار دشمن خونی .البته اگه مرد عنکبوتی3 اون طوری نمیبود قطعا این رابطه دوستس هم خیلی باارزش تر میشد ولی حیف........

سلام
ببینید شما مثل اینکه کامنت های بالا رو خوب نخوندید. کسی اینجا نگفت که با رابطه پیتر پارکر و ام جی توی فیلم دور از خانه یا با سبزه بودن زندایا و این مسائل مشکلی (یا حداقل مشکل خاصی) داره. اتفاقا من خودم رابطه پیتر و ام جی رو خیلی دوست داشتم و به نظرم جز برترین رومانس های فیلم های کمیک بوکی هست. حرف ما اینه که جای رتبه این مورد باید با رتبه رابطه پیتر پارکر و گوئن استیسی عوض بشه. چون اونا هم اولش رابطشون با یه دوستی کلید خورد و کم کم پیشرفت کرد و فعلا کمی از رابطه پیتر و ام جی بهتر بود. (که البته رابطه پیتر و گوئن در دو فیلم رقم خورد اما رابطه پیتر و ام جی فعلا در یک فیلم بوده و شایدم بهتر بشه.) و البته مشکلات دیگه ای هم در مقاله هست. اولا اینکه گفتم که باید جای موارد ۲ و ۳ عوض بشه الان فکر میکنم به نظرم مورد ۲ رتبه اش میتونست پایین تر باشه. البته بدون شک در قسمت دوم انیمیشن "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" این رابطه قوی تر میشه اما فعلا به نظرم میتونست پایین تر باشه. بعدش هم گفتم که مثلا مورد ۱۰ به نظرم جاش اصلا در این مقاله نبود. در کل مشکلاتی این مقاله داشت ولی به نظرم نویسنده (منظورم نویسنده Screeen Rant هست) باید یه جور شفاف‌سازی میکرد. یعنی مثلا توی مقدمه میگفت تعریفش از این کلمه "دوستی" که میگه چیه؟ ممکنه کسی رومانس های پیتر پارکر هم به طور کامل یه نوعی دوستی حساب میکنه (همونطور که منم فکر میکنم یه جورایی اینطور هست) اما ممکنه مثلا نویسنده خواسته وقتی که دوستی به رومانس میرسه امتیاز کمتری میگیره. اونطور ممکن یه سری مشکلات برطرف بشه و ما هم بهتر بتونیم نظر بدیم و دیدگاه نویسنده رو بدونیم. (البته یه سری مشکلات هنوزم پابرجا میموند) بعدش هم شما میگید که رابطه پیتر و ام جی رو با رابطه پیتر و هری سه گانه ریمی مقایسه کنیم که اونجا بین اون دو نفر مشکلاتی بود! ببینید رابطه دوستی فقط اونی نیست که سراسر پاک و صاف باشه. (یعنی تنها نوع یک دوستی برتر نیست.) ممکنه بین دو دوست مشکلاتی پیش بیاد اما اونا آخرش با هم دوست باشند و این تنش ها اون رابطه رو جذاب تر هم میکنند. مشکل ما هم با رابطه پیتر و هری توی "مرد عنکبوتی ۳" این نیست که اونا با هم جنگ و دعوا داشتند. همه این آتش ها از گور سیمبیوت و ونوم بلند میشه که با حضورشون توی این فیلم لحظات مضخرف زیادی رو به وجود آورند. کارهایی که پیتر تحت تاثیر سیمبیوت انجام داد واقعا عذاب آور بود و وقتی که پیتر از قصد صدمه زیادی به هری میزنه اون موقع که دیگه این رابطه دوستی داره خودش رو گم میکنه!
نقل قول کردن
Spider-Damian
#18 Spider-Damian 1400-07-01 12:38
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Spider-Damian:
سلام
در مورد مقاله واقعن باید بگم من که ایرادی ندیدم.
نظر بعضی از رفقا رو درک نمیکنم که با رتبه رابطه بین ام جی و پیتر mcu مشکل دارن. هر جور نگاه کنم میبینم که این رابطه "دوستی" بین این دو نغر تو فار فرام هوم خیلی رابطه خوبی بود و حقش بود این رتبه چون هم دوستی های ضعیف تر و هم قوی تر از اون رو دیدیم.
متاسفانه این حجم از انتقاداتی که علیه این رابطه شده و میشه بخاطر سبزه بودن زندایا هست و چون مثل ام جی کمیک نیست خیلی ازش ایراد گرفته میشهدر حالی که اصلن درست نیست این کار.
شما اون نگرانی و استرسی که ام جی و ن در فار فرام هوم برای پیتر داشتن و حتی جونشون به خطر افتاد رو با رابطه سینوسی بین پیتر و هری تو سری ریمی مقایسه کنین. یه بار دوست بودن یه بار دشمن خونی .البته اگه مرد عنکبوتی3 اون طوری نمیبود قطعا این رابطه دوستس هم خیلی باارزش تر میشد ولی حیف........

سلام
ببینید شما مثل اینکه کامنت های بالا رو خوب نخوندید. کسی اینجا نگفت که با رابطه پیتر پارکر و ام جی توی فیلم دور از خانه یا با سبزه بودن زندایا و این مسائل مشکلی (یا حداقل مشکل خاصی) داره. اتفاقا من خودم رابطه پیتر و ام جی رو خیلی دوست داشتم و به نظرم جز برترین رومانس های فیلم های کمیک بوکی هست. حرف ما اینه که جای رتبه این مورد باید با رتبه رابطه پیتر پارکر و گوئن استیسی عوض بشه. چون اونا هم اولش رابطشون با یه دوستی کلید خورد و کم کم پیشرفت کرد و فعلا کمی از رابطه پیتر و ام جی بهتر بود. (که البته رابطه پیتر و گوئن در دو فیلم رقم خورد اما رابطه پیتر و ام جی فعلا در یک فیلم بوده و شایدم بهتر بشه.) و البته مشکلات دیگه ای هم در مقاله هست. اولا اینکه گفتم که باید جای موارد ۲ و ۳ عوض بشه الان فکر میکنم به نظرم مورد ۲ رتبه اش میتونست پایین تر باشه. البته بدون شک در قسمت دوم انیمیشن "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" این رابطه قوی تر میشه اما فعلا به نظرم میتونست پایین تر باشه. بعدش هم گفتم که مثلا مورد ۱۰ به نظرم جاش اصلا در این مقاله نبود. در کل مشکلاتی این مقاله داشت ولی به نظرم نویسنده (منظورم نویسنده Screeen Rant هست) باید یه جور شفاف‌سازی میکرد. یعنی مثلا توی مقدمه میگفت تعریفش از این کلمه "دوستی" که میگه چیه؟ ممکنه کسی رومانس های پیتر پارکر هم به طور کامل یه نوعی دوستی حساب میکنه (همونطور که منم فکر میکنم یه جورایی اینطور هست) اما ممکنه مثلا نویسنده خواسته وقتی که دوستی به رومانس میرسه امتیاز کمتری میگیره. اونطور ممکن یه سری مشکلات برطرف بشه و ما هم بهتر بتونیم نظر بدیم و دیدگاه نویسنده رو بدونیم. (البته یه سری مشکلات هنوزم پابرجا میموند) بعدش هم شما میگید که رابطه پیتر و ام جی رو با رابطه پیتر و هری سه گانه ریمی مقایسه کنیم که اونجا بین اون دو نفر مشکلاتی بود! ببینید رابطه دوستی فقط اونی نیست که سراسر پاک و صاف باشه. (یعنی تنها نوع یک دوستی برتر نیست.) ممکنه بین دو دوست مشکلاتی پیش بیاد اما اونا آخرش با هم دوست باشند و این تنش ها اون رابطه رو جذاب تر هم میکنند. مشکل ما هم با رابطه پیتر و هری توی "مرد عنکبوتی ۳" این نیست که اونا با هم جنگ و دعوا داشتند. همه این آتش ها از گور سیمبیوت و ونوم بلند میشه که با حضورشون توی این فیلم لحظات مضخرف زیادی رو به وجود آورند. کارهایی که پیتر تحت تاثیر سیمبیوت انجام داد واقعا عذاب آور بود و وقتی که پیتر از قصد صدمه زیادی به هری میزنه اون موقع که دیگه این رابطه دوستی داره خودش رو گم میکنه!

با اکثر حرفات موافقم و درست گفتی.
فک کنم من هم منظورم رو خوب نرسوندم
در مورد پیتر و ام جی من منظورم هیچکدوم از نظرات قبلی نبود (اگه بود نقل قول میکردم) به صورت کلی گفتم چون هستن افرادی که این طور به قضیه نگاه میکنند.
در مورد "friendship" هم به نظرم منظور نویسنده یکم مبهمه
رابطه پیتر و گوئن بهترین رابطه عاشقانه فیلم های کمیکی بود ولی از نظر دوستی تو تعریف من پیتر و ام جی بهتر هستن.
منظورم از مثال بین پیتر و هری این بود که تعادل لازم بین این دوستیشون برقرار نبود و بالا پایین زیاد داشت مثلا هری از پیتر بخاطر حمایت از مردعنکبوتی خیلی دلگیر بود . نمیگم این چیزی بدیه و اتفاقن یه جذابیت خوب تو فیلم بود اما دوستی رو بهم میزد ( همون جا که تو مهمونی آقای جی جی جیمسون بخاطر از دست رفتن کلی هزینه توسط دکتر اختاپوس بدجوری با پیتر دعوا کرد و کتک هم زد (اون نبرد رو مخ قسمت 3 که پیتر بمب رو خیلی راحت طرف هری پرت کرد که کلن چیز حال بهم زنی بود رو کلن بیخیال))
این رابطه بینشون جذاب بود ولی "دوستی" خوبی نبود.
امیدوارم کسی ناراحت نشده باشه
سعی کردم به کسی بی احترامی نشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45