10 حقیقت مهمی که باید درباره «ند لیدز» (Ned Leeds) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره ند لیدز (Ned Leeds) بدانید فکت تاریخچه معرفی شخصیت گانکه facts بیوگرافی مکمل مرد عنکبوتی اسپایدرمن

به مناسبت بازگشت این شخصیت بسیار مهم کمیک های مرد عنکبوتی ، این مقاله تقدیم شما میشود.

 

1- ند لیدز در یک نگاه

دوست پیتر پارکر

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 18 كمیك The Amazing Spider-Man (نوامبر 1964)

خلق شده توسط: استن لی ، استیو دیتكو

ند لیدز (با نام كامل «ادوارد لیدز») یکی از كاركنان و خبرنگاران روزنامه دیلی بیوگل بود. او پس از مدتی به منشی جی. جونا جیسمون یعنی خانم «بتی برنت» علاقمند شد. این مسئله نوعی مثلث عشقی بین او پیتر پاركر و بتی ایجاد كرد ولی بعد از مدتی رابطه رومانتیك بتی و پیتر بهم خورد و در نتیجه ند و بتی ازدواج کردند. سپس ند مامور شد پرده از هویت مخفی «هاب گابلین» بردارد. ولی هاب گابلین او را گیر انداخت و با شستشوی مغزی كاری كرد تا گاهی اوقات به جای او در قالب هاب گابلین ظاهر شود. شتتشوی مغزی باعث شد تا ند در زندگی زناشویی خود بسیار بد اخلاق و متزلزل شود و با همسرش به مشكل بخورد كند.

او سرانجام در حالی كه همه به اشتباه فكر میكردند هاب گابلین است به دست مزدوران اجیر شده توسط شخصیتی به نام فارینر كشته شد. ند لیدز چندی پیش در داستان "توطئه کلونی" به صورت کلون زنده شد ولی دوباره مرد. اما اخیراً در شماره 67 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز دوباره برگشت و معلوم شد که نمرده بوده!

 

2- ازدواج با بتی برنت

ند لیدز بالاخره پس از مدتی تونست دل بتی برنت رو به دست بیاره (اون موقع بتی و پیتر دیگر با هم نبودند) و ازش خواستگاری کرد و بتی هم قبول کرد. در واقع در شماره 43 از سری نخست مرد عنکبوتی شگفت انگیز (نوشته استن لی و طراحی شده توسط جان رومیتا) متوجه نامزد شدن آنها شدیم (بتی انگشتری که ند بهش داده بود را به «فردریک فازوِل» نشان داد:

ازدواج با بنی برنت

ولی سالها طول کشید که تا آنها رسما با هم ازدواج کنند ولی این اتفاق بالاخره در شماره 156 مرد عنکبوتی شگفت انگیز (منتشر شده در سال 1976 ) افتاد و همانطور که از روی کاور این کمیک میشه فهمید، مراسم آنها بدون دردسر برگزار نشد!

کاور مرد عنکبوتی

در حقیقت ، خبیثی گمنام به نام «میراژ» و مزدورانش به منظور سرقت از میهمانان عروسی آنها به آنجا رفتند و پیتر پارکر مجبور شد در قالب اسپایدرمن باهاشون بجنگه:

کمیک اسپایدرمن

کمیک اسپایدرمن

مرد عنکبوتی میراژ

ولی در نهایت همه چیز ختم به خیر شد و بتی و ند لیدز با هم عروسی کردند:

ازدواج بتی برنت

 

3- ند لیدز یک بار به پیتر پارکر مشت زد!

ازدواج بین ند و بتی خیلی زود دچار مشكلاتی شد. این مشكلات سپس پیچیده تر هم شد چون  ند  ماموریت پیدا كرد پرده از هویت مخفی شخصیت خبیثی به نام  هاب گابلین  بردارد و به تعقیب او پرداخت. ولی هاب گابلین متوجه شد و او را به دام انداخت. هاب گابلین سپس ند لیدز را شستشوی مغزی داد تا برای مدتی جایش را بگیرد (در مورد شماره 5 درباره اش توضیح داده میشه) . در نتیجه ند لیدز رفتارش دچار تغییر شد و بدون اینكه خودش بخواهد بد اخلاق و پرخاشگر شد (او حتي همسرش را كتك ميزد).

کتک زدن زن

تمام این موارد باعث شد تا بتی تصمیم گرفت ازش جدا شود و دوباره با پيتر طرح دوستي بريزد (البته او هنوز از ند رسماً طلاق نگرفته بود) در شماره 184 كميك مرد عنكبوتي شگفت انگيز ديديم كه پيتر پاركر به آپارتمان خود ميرود و در كمال تعجب با بتي مواجه ميشود!

بتي به او گفت كه  ند  را ترك كرده و ميخواهد دوباره با پيتر باشد. اما پیتر آن موقع با «مری جین» رابطه داشت. او حتی از مری جین خواستگاری كرده ولی جواب رد شنیده بود. ولی آنها هنوز دوستان خوبی برای هم بودند. از طرفي پيتر فكر ميكرد كه آمدن بتي به خانه اش تنها يك واكنش عجولانه به بدرفتاري های شوهرش بوده است بنابراين بتی را تشويق كرد نزد شوهرش برگردد. ولي بتی در تصميم خود مصمم بود و چند بار سعي كرد رابطه خودش را با پيتر صميمی كند. مثلاً در شماره 186 مرد عنكبوتی شگفت انگيز ديديم كه بار ديگر به آپارتمان پيتر آمد و تا دير وقت با او درد و دل كرد و حتي ميخواست شب را پيش او بماند ولي پيتر بهانه اي آورد و او را به نوعي از خانه اش بيرون كرد!

اندکی بعد و وقتی پیتر با مری جین دعوایش شده بود، ناگهان بتی وارد خانه پیتر میشود. و به او میگوید كه این اواخر خیلی نگرانش بوده. اما چند لحظه بعد شوهرش، ند،  سر میرسد و اشتباهاً فكر میكند پیتر و بتی با هم رابطه مخفیانه دارند! به همین دلیل با مشت به صورت پیتر میكوبد و بهش ميگه "اگه از زندگي بتي خارج نشي ميكشمت"!

ند لیدز مشت پیتر پارکر

پیتر هم كه از قضیه بیخبر است فقط هاج و واج نگاهشان میكند! بتی هم سعی میكند به ند توضیح دهد كه پیتر بی تقصیر است ولی فایده ای ندارد ... شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

4- پیتر برای اینکه بتی رو متقاعد کنه نزد شوهرش (ند لیدز) برگرده ، سیلی خورد!

در شماره 195 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز و در ادامه مورد قبلی، پیتر را میبینیم كه در دانشگاه محل تحصیل خود حضور دارد. دوستان نزديك او مثل «فلش تامپسون» و «هری آبورن» هم آنجا هستند. تا اینكه ند و بتی وارد میشوند و به سمت پیتر می آیند. ند به پیتر میگوید: "بسیار خوب پاركر ... این قضیه باید همین الان خاتمه پیدا كنه. به همسرم بگو كه دیگه نمیخوای ببینیش." بتی هم میگوید: " مجبور نیستی همچین حرفی بزنی پیتر ... بهش بگو كه برای من ارزش قائل هستي".

پیتر كمی فكر میكند و چون نمیخواهد رابطه زناشویی ند و بتی به هم بخورد با بیرحمی تمام میگوید: "ارزش قائلم؟ منو خنده ننداز! اون روز هم كه خونه راهت دادم به خاطر این بود كه مری جین منو ول كرده بود!"

بتی هم كه با شنیدن این جملات خونش به جوش آمده سیلی محكمی به صورت پیتر میزند و گریان محل را ترك میكند.

برخورد پیتر با بتي آنقدر بد به نظر ميرسيد كه دوستانش هری و فلش با دلخوری از آنجا رفتند.

تا اینكه در شماره 199، دوستان پیتر به خانه اش می آیند و بحث بتی وسط كشیده میشود و از او گله ميكنند كه چرا آن حرف های بيرحمانه را بهش زده است. پیتر هم توضیح میدهد كه برای بتی خيلي ارزش قائل است ولی آنروز به این خاطر آن جملات را به بتی گفت تا بلكه عقلش سر جایش بیاید و بار دیگر پیش  ند  برگردد و زندگی زناشویی خود را ادامه دهد.

دوستانش از شنیدن این حرف تعجب میكنند و متوجه میشوند كه پیتر آدم سرد و بی احساسی نیست بلكه به این دلیل با بتی آنطور رفتار كرده تا ازدواجش به هم نخورد.... اینم از اون لحظاتی بود كه فقط شخصیت با وجدان، با اخلاق و منحصر به فردی مثل پیتر پاركر/مرد عنكبوتی ممكنه خلق كنه ... شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

5- تبدیل شدن به هاب گابلین و کشته شدن به دست افراد فارینر

«هاب گابلین» جزو 10 دشمن برتر مرد عنکبوتیه که اینجا معرفی شده اند. در واقع او در دهه 80 میلادی خیلی مطرح شد و کاملا جای خالی «نورمن آزبورن» (گرین گابلین) را در داستان های اسپایدرمن پر کرده بود. از همون اول هم هویت مخفی او را مخفی نگه داشتند. تا اینکه در سال 1987 و در کمیک به یاد ماندنی Spider-Man vs. Wolverine ، پیتر پارکر را دیدیم که با ند لیدز به اروپا رفت. آن موقع ند یکی از کسانی بود که بهش مظنون بودیم نکنه هاب گابلین باشه. ولی ناگهان ند به قتل رسید!

مرگ ند لیدز 

اما سپس در شماره 289 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، پیچشی عجیب را شاهد بودیم که در یک صحنه فلش بکی فاش شد ند لیدز ، هاب گابلین بوده و به همین دلیل هم به قتل رسیده!

البته بعدا معلوم شد که برای او پاپوش دوخته شده بوده و  رادریک کینگزلی  از همان اول هاب گابلین بوده:

در واقع به فکر خوانندگان هم رسیده بود که اگر ند لیدز واقعا هاب گابلین بوده چطور اونقدر سریع و راحت توسط افراد فارینر غافلگیر و کشته شد در حالی که قبلا در مبارزات متعدد با مرد عنکبوتی قدرت فیزیکی بالای خودش را به رخ کشیده بود ولی چرا مارول در اون مقطع یهویی تصمیم گرفت  علیرغم این همه تناقضات که ند لیدز رو به عنوان هویت واقعی هاب گابلین معرفی کنه؟ در مورد بعدی بهتون میگیم ...

 

6- اختلاف بین سردبیر و نویسنده باعث شد که فاش بشه ند لیدز ، هاب گابلین بوده!

ند لیدز هاب گابلین

از وقتی که هاب گابلین در سال 1983 خلق شد، تلاش شد هویت هاب گابلین مخفی بماند. در واقع سالها طول كشید تا خوانندگان بلاخره فهمیدند او واقعاً كیست! برای آنکه با داستان نحوه تبدیل شدن او به یکی از دشمنان خطرناک مرد عنکبوتی آشنا شوید، بهتره این مقاله را بخوانید ولی به طور خلاصه بهتون میگم که «رادریک کینگزلی» موفق شد به انبار و مخفیگاه قدیمی نورمن آزبورن دست پیدا کنه و به هاب گابلین تبدیل بشه. هاب گابلین بر خلاف گرین گابلین دشمنی یا خصومت شخصی با اسپایدرمن نداشت. او فقط و فقط به دنبال قدرت و پول بود و هر فرد یا چیزی كه سد راهش میشد را از میان برمیداشت. در هر حال، اسپایدرمن و هاب گابلین بارها و بارها با یكدیگر جنگیدند ولی اسپایدرمن هر بار به دلایلی نتوانست ماسك از صورتش بردارد تا پي به هویت مخفی اش ببرد. تا اینكه «راجر استرن» در شماره 252 مرد عنكبوتی شگفت انگیز ، كمیك های مرد عنكبوتی را رها كرد در حالیكه هنوز هویت مخفی هاب گابلین را برای خوانندگان فاش نكرده بود! او حتی به سردبیران مارول هم در این باره چیزی نگفت! بعد از رفتن استرن، آقای «تام دی فالکو» نویسنده کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شد و برای مدتی تونست معمای هویت واقعی هاب گابلین را با موفقیت ادامه بده ولی گفته شده او قصد داشت در نهایت فاش کنه که زیر نقاب هاب گابلین کسی نیست جز «ریچارد فیسک» (پسر ویلسون فیسک ملقب به «کینگ پین)! ولی سردبیر آن وقت کمیک بوک های مرد عنکبوتی به نام «جیم آوزلی» با این ایده مخالف بود زیرا آن موقع خبیث مرموز دیگری به نام «رُز» (Rose)در داستان های مرد عنکبوتی وجود داشت و آوزلی اصرار داشت که ریچارد فیسک باید رُز باشد، نه هاب گابلین! کار به جایی کشید که دی فالکو اخراج شد و همانطور که در بالا گفته شد، در داستانی عجیب فاش شد هاب گابلین ، ند لیدز بوده است و خیلی راحت هم به دست افراد فارینر کشته شد در حالی که منطقی نبود. سپس آوزلی خودش در شماره 30 از کمیک Web of Spider-Man داستانی نوشت که در آن مشخص شد رز همان ریچارد فیسک است! (اینجوری به خواسته دیرینه خودش رسید!) البته در نهایت و پس از گذشت 10 سال راجر استرن داستان Hobgoblin Lives را نوشت که در آن نشان داد نه ریچارد فیسک و نه ند لیدز بلکه «رادریک کینگزلی» هاب گابلین بوده است و او بوده که برای مدتی لیدز را شستشوی مغزی داده بود تا در هیبت هاب گابلین ظاهر شود...

 

7- بازگشت ند لیدز به شکل یک کلون!

طی رویداد مهیج "توطئه کلونی" که به طور کامل اینجا ترجمه شده است، کلونی از ند لیدز توسط بن رایلی (که به شکل «شغال» درآمده بود) ساخته شد در یکی از تاسیسات شرکت "نیو تکنولوژی" دیده شد. در پایان این رویداد اغلب کلون های خلق شده توسط رایلی دچار فروپاشی سلولی شده و مردند ولی کلون ند زنده ماند و در شماره 42 سالانه مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده) دیدیم که خودش را به صورت یک فرد بی خانمان درآورده تا بتونه اینطوری به طوری ناشناس مراقب بتی برنت باشه و معلوم شد که بتی هم همچنان به ند علاقه داره و ند هم به موفقیت های همسر سابق خودش در نقش یک خبرنگار تحقیقاتی موفق در "دیلی بیوگل" افتخار میکرد.

ند لیدز کلون

اما در شماره 15 از سری جدید مرد عنکبوتی که اینجا ترجمه شده ، حین مبارزه مرد عنکبوتی با برخی از دشمنان خود مثل تسک مستر و مورچه سیاه و پس از انجام عملی قهرمانانه زیر آوار گیر کرد و مرد. البته او قبل از مردن به مرد عنکبوتی گفت از بتی برنت مراقبت کنه زیرا جانش در خطره.

کلون ند لیدز

 

8- بازگشت ند لیدز واقعی!

اخیرا و در جریان داستان "توطئه آفتاب پرست" شاهد بازگشت ند لیدز واقعی بودیم. ابتدا در شماره 67 مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده) دیدیم که بتی برنت باردار است! خیلی زود مشخص شد پدرِ فرزند او ند لیدز است! ولی مگر ند لیدز و کلون او نمرده بودند؟ مشخص شد که ند لیدز سالها پیش که توسط رادریک کینگزلی شستشوی مغزی داده شده بود تا نقش هاب گابلین را بازی کند، به یکی از املاک نورمن آزبورن در اروپا سر زده و در آزمایشگاه مخفی وی سرم های گابلینی اش را مصرف کرده بوده:

بازگشت ند لیدز

بنابراین وقتی توسط افراد فارینر کشته شد، به دلیل مصرف همون سرم ها دوباره زنده شد و یک نفر ناشناس بهش کمک کرد:

بنابراین او در تمام این سالها زنده بوده ولی از فاش کردن جزئیاتی اینکه این همه مدت داشته چیکار میکرده امتناع کرد. در هر حال معلوم شد ند و بتی در ماه های اخیر روی سرنخ های مربوط به یک پرونده مشترک داشتند کار میکردند که آنها را به فارینر میرسوند و اینگونه بود که ند با بتی و سپس مرد عنکبوتی تماس برقرار کرد. و در نهایت در کمیک "شماره ویژه مرد عنکبوتی شگفت انگیز: توطئه آفتاب پرست" دیدیم که چطور ند لیدز با مرد عنکبوتی به کازینوی هوایی چنس رفتند و ند با فارینر درگیر شد:

ند لیدز فارینر

چیزی نمونده بود که فارینر را بکشه که اسپایدرمن سر رسید و جلویش را گرفت:

ند لیدز و فارینر

در نهایت همه چیز با سقوط کازینوی هوایی به پایان رسید  و ند نزد بتی برگشت ولی در هر حال در آینده باید جزئیات اینکه ند اینهمه سال داشته چیکار میکرده و اون فرد مرموزی که بهش کمک کرده کیه. 

  

9- ند لیدز در دنیای آلتمیت

  ند لیدز در دنیای آلتمیت

در دنیای کمیک بوک های نهایی (Ultimate Comics) که در دنیای موازی به نام دنیای شماره 1610 جریان داره، ند لیدز یک خبرنگاره برای روزنامه "دیلی بیوگل" که در کمال تعجب رابطه ای خصمانه و رقابت آمیزی با بتی برنت داره! به ویژه وقتی داشتند به طور موازی روی گزارشی   درباره نیک فیوری کار میکردند. ند سپس روی گزارش مربوط به دوقلوهای عنکبوتی سارق کار کرد که جیمسون حاضر نشد گزارشش رو برای چاپ در روزنامه تایید کنه! او همچنین به مشروبات الکلی اعتیاد داره.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

ند لیدز در چند اپیزود از سریال "مرد عنكبوتی: مجموعه كارتونی" حضور پیدا كرد ( با صدای «باب برگن») و نقش خبرنگار دیلی بیوگل را داشت.

 

در این سریال به ند لیدز زیاد پرداخته نشد. ضمن اینكه بتی برنت هم در این سریال غایب بود.

در سریال Spectacular Spider-Man، نام ند لیدز به «ند لی» (Ned Lee) تغییر یافت و او اصلیتی كره ای پیدا كرد (صدا پیشه اش هم «اندرو كیشینو» بود).

ند لی

 او همچنان خبرنگار دیلی بیوگل است و ماموریت میابد هویت مخفی گرین گابلین را فاش كند. در ضمن، كاملا معلوم بود از بتی برنت خوشش میاد (بتی در این سریال منشی جیمسون بود و معلوم بود چند سالی از پیتر پارکر بزرگتره و قضیه رابطه عاشقانه آنها نیز خیلی سریع منتفی شد).

اولین حضور ند لیدز در دنیای سینما با کلی تغییرات همراه بود و در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" رخ داد. او با بازی «جیکوب باتالون» ، همکلاسی پیتر در دبیرستان و دوست صمیمی او بود و نژادش هم آسیایی شده بود! در حقیقت شکل ظاهری و شخصیت پردازی او کاملا از روی رفیق فابریک مایلز مورالز در دنیای Ultimate Comics به نام «گانکه» (Ganke) الهام گرفته شده است.

گنکی ند لیدز

گانکه هم از هویت مخفی مایلز باخبر بود و مایلز مدام باهاش درد و دل میکرد و در فیلم های مرد عنکبوتی در MCU هم همینطور است و کلا ند لیدز در دنیای سینمایی مارول از شخصیت های مکمل بسیار مهم در فیلم های مرد عنکبوتی است. او همچنین بسان شخصیتی که بسیار با رایانه و فن آوری آشنا است و در آن تبحر دارد به تصویر کشیده میشود.

جیکوب باتالون

در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" نیز شاهد شکل گیری رابطه رومانتیک بین ند و یکی از هم کلاسی های آنها بنام «بتی برنت» بودیم که البته در پایان فیلم به انتها رسید و اشاره ای داشت به همان قضیه علاقمندی آنها به یکدیگر و سپس ازدوجشان در دنیای کمیک.

ند لیدز در دو فیلم "جنگ بینهایت" و "پایان بازی" نیز حضور کوتاهی داشت. و البته او در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" نیز حضور داشت و معلوم شد در خانواده ای بزرگ شده که در آن سابقه جادو و جمبل وجود دارد و خودش هم تونست با استفاده از حلقه دکتر استرنج پورتال کنه! او به پیتر کمک کرد تا بتونه بر دشمنان مولتی ورس خودش غلبه کنه ولی در پایان مثل دیگر شخصیت ها هویت مخفی اسپایدرمن را فراموش کرد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "بازگشت قاتل عمو بن" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

کمیک "شماره ویژه مرد عنکبوتی شگفت انگیز: توطئه آفتاب پرست" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره «فارینر» (FOREIGNER) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

5 شخصیت مکمل برتر فیلم های مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك های مرد عنكبوتی: بتی برانت به صورت پیتر سیلی میزند!

تمام عشق های پیتر پاركر!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

10 تا از بهترین رتکان (RETCON) های مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «ریچارد فیسک» ملقب به «رُز» (ROSE) بدانید

10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-06-21 22:51
کاربران سایت لطفا مثل همیشه خوب مقاله را بخوانید و هر جایی که اشتباه تایپی دیدید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1400-06-22 00:42
دو مقاله دیگر درباره شخصیت های فارینر و ترزا پارکر هم نوشته و آماده شده که طی دو روز آینده در دسترس شما در سایت قرار گذاشته میشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-06-22 01:30
سلام
ممنون بابت مقاله.
اخیرا ند لیدز توی کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به قلم نیک اسپنسر باز هم به زندگی بازگشت و یه جورایی به پیتر کمک های زیادی کرد. اما باز هم ممکنه راز هایی پشت بازگشت او باشه که ما ازش خبر نداریم! اما به هر حال باید گفت که این شخصیت اهمیت نسبتا خوبی در کمیک های اسپایدی داشته و البته با شخصیتی به نام بتی برنت ازدواج کرده که در کمیک های اولیه مرد عنکبوتی شخصیت مهمی بوده. اما از همه این ها که بگذریم قضیه هاب گابلین شدن او واقعا پیچیده و عجیبه و به نظرم در نهایت استرن تصمیم بسیار درستی برای کینگزلی بودن هاب گابلین گرفت. حالا ند لیدز توی mcu هم شخصیت بسیار مهمی شده و بهترین دوست پیتر هست و در فیلم های نقش خوبی داشته و باید دید در ادامه چی میشه. و البته او قطعا در ادامه کمیک های اسپایدی هم نقش مهمی داره و راز هایی درباره او فاش میشه.
با تشکر.
.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-06-22 01:49
به نظر رسید در صفحات پایانی کمیک توطئه آفتاب پرست، نوعی لبخند شریرانه بر لب ند لیدز دیدیم:


یعنی این ند لیدز هم میتونه از دار و دسته آفتاب پرست ها باشه؟
قضیه ش چیه؟ چرا جزئیات بازگشتش رو نگفت؟ اون مرد مرموزی که بهش کمک کرد، کی بود؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-06-22 01:57
به نقل از mtm:
به نظر رسید در صفحات پایانی کمیک توطئه آفتاب پرست، نوعی لبخند شریرانه بر لب ند لیدز دیدیم:
spidey.ir/.../ned_evil.jpg

یعنی این ند لیدز هم میتونه از دار و دسته آفتاب پرست ها باشه؟
قضیه ش چیه؟ چرا جزئیات بازگشتش رو نگفت؟ اون مرد مرموزی که بهش کمک کرد، کی بود؟

از همون اولش که چیز زیادی درباره بازگشتش نگفت میشد حدس هایی درباره او زد که ممکنه خیلی هم کاراش راست و ریست نباشه. اما ممکنه که جزو دار و دسته آفتاب پرست یا حتی ضد اونا باشه؟ ممکنه این کمکی که توی این کمیک به پیتر کرد به خاطر منافع خودش باشه؟ این لبخند میتونه معنای زیادی داشته باشه...
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-06-22 03:34
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن
Agent bishop
#7 Agent bishop 1400-06-22 07:45
دقت کردین بعضی اوقات داستان های زندگی شخصی پیتر پارکر از ابرقهرمان بازی های جذاب تره .من به شخصه خیلی از ران معرکه مارو ولف من تو کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز خوشم میاد قشنگ اومد پیتر پارکر رو چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ فیزیکی مچاله کرد . فقط دقت کنید : مری جین خواستگاریش رو رد کرد ، از ند لیز کتک خورد ، از بتی برنت سیلی خورد ، دوستاشو از خودش روند ، بهش گفتن زن همون مرده ، خودش فکر میکرد باعث مرگ گربه سیاه شده ، بازگشت قاتل عمو بن و ...( اگه مبحث آب قهرمانی نبود قشنگ میشد یه سریال درام ساخت )

استاد تو مورد سه گفتین که ندلیز به خاطر شستشو مغذی هابگابلبن بد اخلاق شده بود ولی مگه هابگابلین تو شماره 238 امیزینگ خلق نشده بود ؟
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-06-22 10:35
سلام و درود فراوان خدمت تمام عزیزان و صبحتون به خیر!
اینطور که معلومه ندی که ما در mcu میشناسیم فعلا خیلی کم پتانسیل تر از ند داخل کمیک هاس! هیچ فکر نمیکردم تا این حد در دنیای خودش نقش مهمی داشته باشه!

مرسی از سایت همیشه فعال spidey
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-06-22 10:41
به نقل از Agent bishop:


استاد تو مورد سه گفتین که ندلیز به خاطر شستشو مغذی هابگابلبن بد اخلاق شده بود ولی مگه هابگابلین تو شماره 238 امیزینگ خلق نشده بود ؟

در واقع به صورت retroactively گفته شد
نقل قول کردن
Amir ko
#10 Amir ko 1400-06-22 11:44
سلام، با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله عالی
نقل قول کردن
s.p.i
#11 s.p.i 1400-06-22 12:13
سلام
ممنون بابت مقاله فکس
خب ندلیز به شکل عجیبی بازگشت و البته خب اون دونفر بر سر بتی جنگ میکردن ولی بعد ند با بتی ازدواج کرد و بعد با پیتر خوب شد و البته پیتر یه مرد با شرف که خواست بتی پیش ند بگرده به نظر که بازگشتش مشکوکه
تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-06-22 12:16
به نقل از mtm:
به نظر رسید در صفحات پایانی کمیک توطئه آفتاب پرست، نوعی لبخند شریرانه بر لب ند لیدز دیدیم:
spidey.ir/.../ned_evil.jpg

یعنی این ند لیدز هم میتونه از دار و دسته آفتاب پرست ها باشه؟
قضیه ش چیه؟ چرا جزئیات بازگشتش رو نگفت؟ اون مرد مرموزی که بهش کمک کرد، کی بود؟


یا یکی از اون آفتاب پرستاس با هاب گابلین چون با ند ارتباط داره
نقل قول کردن
mohammad noori
#13 mohammad noori 1400-06-22 22:14
سلام خدمت عزیزان و مقاله زیبای آقای ترابی من عضو جدید سایتم و امیدوارم مفید باشم :-* :roll:
نقل قول کردن
Amir ko
#14 Amir ko 1400-06-23 10:57
به نقل از mohammad noori:
سلام خدمت عزیزان و مقاله زیبای آقای ترابی من عضو جدید سایتم و امیدوارم مفید باشم :-* :roll:

سلام خیلی خوش اومدید به سایت امیدوارم نظرات خوبی داشته باشید :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37