رتبه بندی 10 دفعه ای که مرد عنکبوتی از زور بازوی خود در فیلم هایش استفاده کرد

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

مرد عنکبوتی یکی از نیرومند ترین شخصیت های مارول است و این مساله در فیلم های او به نمایش گذاشته شده.

مقدمه: با وجود شخصیت هایی مثل ثور (یک خدای تندر واقعی) یا هالک (قوی ترین موجودی که وجود داره) به راحتی میشه به قدرتشون پی برد. یعنی بارها و بارها نشان داده اند که چرا از قوی ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول هستند. ولی خیلی ها فراموش میکنند که مرد عنکبوتی هم چقدر میتونه قوی باشه. او ظاهرش و صداش شبیه به یک پسربچه معمولی اهل محله کویینز شهر نیویورک میمونه و بندرت میبینیم که از زور بازوی خودش برای انجام کارهای محیرالعقول استفاده کنه ولی چندین بار در دنیای سینما این کار رو کرده که میخواهیم در این مقاله به رتبه بندی آنها بپردازیم.

نکته مهم: به نظر میرسد نویسنده سایت اسکرین رَنت از صحنه معروف "نگه داشتن کشتی که از وسط داشت نصف میشد" توسط مرد عنکبوتی در فیلم "بازگشت به خانه" صرف نظر کرده زیرا مرد عنکبوتی در نهایت این کار را به کمک مرد آهنی انجام و جان مردم را نجات داد و به همین دلیل این صحنه در رتبه بندی مقاله ی حاضر قرار نگرفته است.

اسپایدرمن هوم کامینگ

مقاله زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

 

10- نگه داشتن یک ماشین با یک دست (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1)

نگه داشتن یک ماشین با یک دست (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1)

در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، پس از آنکه اسپایدرمن خودروهایی که لیزارد به پایین‌ پل پرتاب کرده را با تار میگیرد، فریادهای پدری توجهش را جلب و برای نجات پسرش اقدام میکند. او روی خودرو که در میان هوا و آب معلق است میپرد، شیشه عقب را میشکند و در طی صحنه ای ماندگار سعی میکند با اهدای ماسکش به پسربچه او را متقاعد کند تا قوی باشد ولی ناگهان خودرو آتش میگیرد و مرد عنکبوتی در حرکتی سریع با یک دست تار میزند به پل و با دستی دیگر خودروی آتش گرفته را میگیرد! مدل ماشین هرگز به طور کامل نشان داده نمیشود ولی ماشین های شاسی بلند بین 1 تا 3 تُن وزن دارند. یعنی نزدیک به وزن یک اسب آبی یا کرگدن. پس نگه داشتن چنین وزنی با یک دست یک حرکت درخشان است.

 

9- بلند کردن یک دیوار فلزی (مرد عنکبوتی 2)

بلند کردن یک دیوار فلزی (مرد عنکبوتی 2)

در طول نبرد نهایی در فیلم تحسین شده "مرد عنکبوتی 2" برای نجات نیویورک از رآکتور دکتر اختاپوس، مری جین به دردسر میفتد زیرا یک دیوار 6 تا 9  متری عظیم رویش سقوط میکند. خوشبختانه پیتر پارکر قبل از آنکه دیوار او را له کند نجاتش میدهد. این دیوار دارای تیرها و روکش های فلزی است و به جز پنجره هایش انگار کاملا از فولاد ساخته شده. خود پیتر هم قبول داره که کار سختیه براش ولی در نهایت اونقدر دوام میاره که بتونه پرتش کنه به سمت اون رآکتور همجوشی (fusion reactor).

 

8- متوقف کردن یک خودرو در حال حرکت (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)

متوقف کردن یک خودرو در حال حرکت (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)

ملحق شدن مرد عنکبوتی به دنیای سینمایی مارول (MCU) یک اتفاق خوشایند برای هواداران بود که در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" به واقعیت پیوست. در نخستین صحنه ما پیتر پارکر (تام هالند) را با تونی استارک (رابرت داونی جونیور) دیدیم. منتهی تونی یک ویدئو از یوتیوب بهش نشان داد که در آن اسپایدرمن جلوی یک خودرویی که با سرعت غیر مجاز حرکت میکرد را گرفت و این کار را با قرار دادن خودش بین خودروی مذکور و یک اتوبوس در لحظه آخر انجام داد. او با دست خالی این کار را انجام داد و این کار راحتی نبود.

 

7- گرفتن مشت وینتر سولجر (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)

گرفتن مشت وینتر سولجر (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)

به یاد داشته باشید که باکی بارنز ملقب به سرباز زمستان (وینتر سولجر) نه تنها یک ابرسرباز است بلکه یک بازوی سایبرنتیکی هم دارد. ترکیب اینها باعث شد که او رقیب جدی و خطرناکی برای کاپیتان آمریکا و آیرون من باشد. در صحنه ای که مرد عنکبوتی با باکی و فالکون درگیر میشود، باکی با حداکثر توان مشتی به سمت اسپایدرمن پرتاب میکند ولی اسپایدرمن آن را در هوا میگیرد. این ضربه نه تنها به او آسیبی نمیزند بلکه او را ذره ای به عقب هم نمیبرد! او خیلی راحت مشت را میگیرد و حتی حرکتش میدهد و دیزاین آن را نیز تحسین میکند. این نشون میده که اسپایدرمن میتونه به راحتی از پس آیرون من هم بربیاد.

 

6- نگه داشتن یک اتوبوس (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2)

نگه داشتن یک اتوبوس (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2)

این اقدام بسیار قابل توجه از سوی مرد عنکبوتی است زیرا در آن او جان مسافرین را در یک اتوبوس نجات میدهد و نمیگذارد که واژگون شود. در واقع مرد عنکبوتی داشت سعی میکرد جلوی الکسی سیستویچ (راینو) که با سرعت با تریلی داشت در سطح خیابان حرکت میکرد را بگیرد. او مشغول مشت زدن به شیشه جلوی تریلی بود که فهمید قراره به یک اتوبوس برخورد کنند و در نتیجه پرش بلندی انجام داد و از روی اتوبوس پرید و در طرف دیگر فرود آمد. اتوبوس های شهری بین  9000 تا 18000 کیلوگرم وزن دارند. و تریلی الکسی با سرعت به اتوبوس برخورد کرد. اون تریلی ها بین 4500 تا 11400 کیلوگرم  وزن دارند  و اسپایدرمن قادر شد تا جلوی هر دوی آنها را با فشار دادن کمر و بازوهایش بگیره. شاید موارد متعددی در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" که ازشون خوشمون نیاد ولی این صحنه قطعا جزو اونا نبود.

 

5- بلند کردن آوار (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

یقینا یکی از ماندگار ترین و نمادین ترین لحظات در طول تاریخ مرد عنکبوتی وقتی است که او خودش را در دنیای کمیک از زیر آوار خلاص کرد تا سمبل اراده آهنین او باشد. قبلا یک مقاله مختص این لحظه نوشته بودیم که میتونید اینجا آن را مطالعه کنید. داستانش هم به طور کامل در اینجا ترجمه شده. بارها و بارها در فیلم ها، کارتون ها و دنیای کمیک به این لحظه تاریخی ادای احترام شده. در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" حتما میدانید که وقتی والچر با لباس خودش ستون ها را روی سر مرد عنکبوتی خراب میکنه، به بهترین و زیباترین شکل بهش ادای احترام شد. هواداران از این خوششون اومد که اولش پیتر وقتی دید نمیتونه آوار رو بلند کنه وحشت زده شد و درخواست کمک کرد ولی بعدش خودش روی پای خودش ایستاد و تونست بلندش کنه. صحنه به شدت زیبایی بود. با توجه به اینکه هر فوت مربع از بتن ، 68 کیلو وزنش است و تیرچه و بلوک ها به نظر میاد هر کدوم دو تا سه متر طول دارند پس او وزنی در حدود 3674 تا 5511 کیلو را روی سر برد.

 

4- گرفتن جلوی کال ابسیدیان (اونجرز: جنگ بینهایت)

گرفتن جلوی کال ابسیدیان (اونجرز: جنگ بینهایت)

این یکی شباهت داره به اون صحنه مشتی که مرد عنکبوتی از سرباز زمستان گرفت. او در "انتقام جویان 3" به نبرد با اعضای "فرقه سیاه ثانوس" پیوست. آیرون من در مبارزه با عضو تنومند فرقه سیاه یعنی کال ابسیدیان به مشکل برخورده بود که ناگهان اسپایدرمن سر رسید و به راحتی جلوی چکش او را با دستانش گرفت. او حتی سرش رو بیرون آورد و با این هیولای عظیم الجثه حرف هم زد! درسته که ما دقیقا متوجه میزان قدرت و زور بازوی جناب ابسیدیان نشدیم ولی معلوم بود که میتونه در آن واحد با چند عضو قوی اونجرز بجنگه.

 

3- جان سالم به در بردن از مشت های غول شنی (مرد عنکبوتی 3)

جان سالم به در بردن از مشت های غول شنی (مرد عنکبوتی 3)

فیلم "مرد عنکبوتی 3" با اون تصمیمی که گرفت تا مرد شنی رو به عنوان قاتل اصلی عمو بن معرفی کنه واقعا گند زد. درسته که این تصمیم باعث شد تا پیتر پارکر ازش متنفر بشه و دلیلی برای مبارزه باهاش پیدا کنه ولی آیا نمیشد دلیل دیگری برای این موضوع انتخاب کرد؟ اونا این همه سال تو دنیای کمیک واسه چی دارند با هم میجنگند؟! ولی از این مساله که بگذریم باید قبول کرد که مرد شنی با بازی «توماس هیدن چرچ» یک خبیث عالی بود. او قدرت های شگفت انگیزی داره و با توجه به بودجه بالا و زحمت های فراوانی که برای ساخت جلوه های ویژه این فیلم کشیده شد، واقعا صحنه های شگفت انگیزی با حضور مرد شنی خلق شد. ضمن اینکه شخصیت او هم مثلا با دکتر اختاپوس یا گرین گابلین که بیشتر به سمت تکنولوژی تمایل داشتند فرق داشت. داستان غم انگیز تبدیل شدن او به شخصیتی خبیث و عشقی که به دختر بیمارش داشت نیز باعث شد خبیث ماندگاری بشه. البته کاش در پایان فیلم به اون هیولای بزرگ شنی تبدیل نمیشد! ولی در هر حال به یک غول شنی کایجو مانند تبدیل شد و داشت به کمک ونوم مشت های سنگین به اسپایدرمن وارد میکرد تا او را بکشه تا اینکه هری سر رسید و نجاتش داد ولی در هر حال همین که او از این مشت های سهمگین جان سالم به در برد نشان از قدرت فیزیکی بالای مرد عنکبوتی دارد.

 

2- تغییر دادن مسیر هواپیما (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

تغییر جهت دادن مسیر هواپیما (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

مرد عنکبوتی در بخش نهایی فیلم "بازگشت به خانه" حسابی خودش و توانایی هایش را به رخ کشید اونم بدون کمک گرفتن از فن آوری های تونی استارک یا لباس پیشرفته اش که توسط استارک برایش مهیا شده بود. او در صحنه ای باید جلوی سقوط یک هواپیمای باری بزرگ به شهر رو میگرفت. او تنها به یاری زور بازوی خودش و با تار زدن به برآافزای یکی از بالهای هواپیما تونست مسیرش رو منحرف کنه تا در نقطه امن تری فرود بیاد (برآافزا یا Flap وسیله‌ای در لبه فرار بال برای افزایش نیروی برآ در بال هواگردها است). برآافزا فقط یه چیز فلزی نیست که فقط تعیین مسیر کند بلکه از طریق سیستمی هیدرولیک از طریق کابین خلبان کنترل میشود. بنابراین تغییر دادن آنها بسیار کار سختی است. به ویژه که باد هم علیه هواپیما مشغول وزیدن باشد. پس اسپایدرمن واقعا با این کار شاهکار کرد.

 

1- متوقف کردن قطار (مرد عنکبوتی 2)

متوقف کردن قطار (مرد عنکبوتی 2)

تخمین زده میشود هر واگن قطارهای مترو وقتی پُر باشند 61 تُن وزن داشته باشند و با توجه به اینکه قطاری که مرد عنکبوتی در "اسپایدرمن 2" متوقفش کرد، 6 واگن داشت پس وزنش به 366 تُن میرسد. به علاوه، سرعت آن چیزی در حدود 80 تا 96 کیلومتر در ساعت بود. در این صحنه دردناک، مرد عنکبوتی از تارهای خود به عنوان کابل و از کل بدن و بازوان خود به عنوان ترمز قطار استفاده میکند. او به سختی و در لحظه آخر از پس توقف قطار بر می آید و اونقدر به عضلاتش فشار میاد که لباسش پاره میشه و شروع به جیغ زدن میکنه! ولی باور کنید متوقف کردن اون قطار تنها از امثال کاپیتان مارول و هالک برمیومد ...

 

مهدی ترابی مهربانی 

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 لحظه برتر مربوط به "حس عنکبوتی" در فیلم های اسپایدرمن

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-11-14 01:17
سلام
ممنون بابت مقاله.
با اینکه نمیشه مرد عنکبوتی رو قهرمان خیلی قوی به حساب آورد، اما این دلیل نمیشه که او در فیلم هاش لحظاتی رو نداشته باشه که قدرت هاش رو به رُخ بکشه. لحظاتی که ایستادگی و پایداریِ اسپایدرمن رو میبینیم و اینکه اون چقدر تلاش میکنه تا از مردمش محافظت کنه. در لحظاتی که او نشون میده اونقدر ها هم قرار نیست ضعیف باشه و میتونه کارهای اعجاب انگیز زیادی بکنه. در این مقاله صحنه های مورد علاقهٔ من موارد ۱۰، ۹، ۵، ۲ و ۱ بودند که ایستادگیِ پیتر پارکر رو میشه با تمام وجود در این لحظات حس کرد. مثلا مورد ۱۰ چقدر زیبا اون قهرمانِ درون پارکر رو نشون میده که در بدترین شرایط هم سعی میکنه الهام بخش دیگران باشه، مورد ۹ و اون تعامل زیبایی که بین پیتر و مری جین وجود داره، مورد ۵ که ادای احترام فوق‌العاده ای هست به یکی از زیباترین پانل های دنیای کمیک که لحظهٔ گرفتار شدن اسپایدرمن زیر آوار بود که خیلی زیبا در پردهٔ سینما به نمایش دراومد و همین طور در ادامه که پیتر جلوی اون هواپیما رو گرفت. ولی من بیشتر از همه از مورد اول خوشم میاد؛ نه فقط به خاطر اینکه قدرت های فوق‌العادهٔ پیتر رو میبینیم، بلکه کلا اون صحنه کلاس درسِ تعلیق آفرینی برای کارگردانانِ فیلم های کمیک بوکی هست. بارها و به تعداد بسیار زیادی اون صحنه رو دیدم و اگر حتی همین الان هم ببینمش چیزی از تنشی که اون صحنه برای من داره کم نشده. همه چیز در این صحنه حاضر شده تا ما یک سکانس تنش آمیزِ شگفت انگیز رو داشته باشیم. بازی توبی مگوآیر که به شکل عالی درد و رنج پیتر رو در این صحنه نشون میده، موسیقی دنی الفمن که همونی هست که ما از این آهنگساز بزرگ انتظار داریم و ما رو خیلی عالی وارد جو و فضای اون صحنه میکنه، کارگردانیِ سم ریمی که با تمرکز روی مسافرانِ بخت برگشتهٔ اون قطار، خود پیتر پارکر و پاره شدن لباسش و اون سرعت بالای قطار به شکل بسیار عالی ما رو دچار وحشتی جنون آمیز میکنه و جلوه های ویژه هم که اینجا در حالا عالی هستند. پس میبینید که این صحنه چقدر عالی تونسته سکانس فوق‌العاده تنش آمیزی رو خلق کنه که به نظرم هنوز که هنوزه شاید روی دستش نیومده باشه. برای همین این صحنه یکی از سکانس های مورد علاقهٔ من در فیلم های کمیک بوکی هست.
با تشکر.
نقل قول کردن
amin Hajati
#2 amin Hajati 1400-11-14 14:50
سلام استاد تا اینجای که من خوندم مقاله خیلی جالب بود
نقل قول کردن
amin Hajati
#3 amin Hajati 1400-11-14 15:09
و شماره ی 2 خط اخر:
باشدو پس اسپایدرمن واقعا با این کار شاهکار کرد.
باشد(و) پس.
فکر نکنم حرف و اینجا درست باشد چون کلا بعد کلمه ی 2 حرف ربط بیاد درست جلمه جور در نمیاد مخصوصا اینجا که کلا حرف و نباید باشه
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#4 Amir-Ali-2020 1400-11-14 18:47
مقاله بسیار جالب و خاطره انگیری بود
منو به فکر انداخت که تو نوووی هوم هم شاهد همچین صحنه ای بودیم که چیزی به ذهنم نرسید
و انصافا مرد عنکبوتی ۲ خیلی صحنه های نمادین داشت
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#5 Amir-Ali-2020 1400-11-14 18:50
دیدم مقاله ۵ تا نظر داره که ۴ تاشون درباره ایرادات تایپیه
واقعا چقدر بد و چقدر ما کاربرا ناسپاس هستیم
این همه کاربر + یک مقاله باحال و نوستالژیک = ۱ کامنت ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#6 The amazing spiderman 1400-11-15 12:46
مرد عنکیوتی شخصیت زیاد قوی ای نیست ولی اراده بی نظیری داره و این حرکت ها رو هم به لطف اراده پولادین خودش انجام داده
نقل قول کردن
Mcufan
+1 #7 Mcufan 1401-10-04 01:50
با تشکر فراوان بابت مقاله
همه موارد زیبا و جذاب بودن،اما انتخاب من تا ابد مورد شماره ۱ خواهد بود شاید موثر ترین دلیل انتخابم حس نوستالژیکیه که به اون سکانس دارم اما تمام دلیلم این نیست به نظر من این مورد بزرگ ترین چالش در بین سایر گزینه ها برای پیتر بوده،تو این مورد برخلاف بعضی از موارد پیتر مستقیما با مردم در ارتباطه و این خیلی تاثیر گذاری رو بالا میبره،نکته قشنگش برام این جاست که خود پیتر هم نمیدونست چی کار باید بکنه!!!اون اول سعی کرد با پاهاش نقش ترمز رو ایفا کنه و بعدش دید که این راهش نیست این نکته به ما یادآوری میکنه که این قهرمان با وجود قدرتمند بودن هنوزم مثل خودمونه اون هنوزم دوست خوب محلست.اون فشار زیادی رو متحمل میشه،فریاد میزنه قدرت جسمیش برای این کار کافی نیست اما مردمی که پشت سرش قرار دارن مثل مواد نیروزا برای روح پیتر عمل میکنن و این روح قهرمان پیتره که موفق میشه قطار رو متوقف کنه،من بار ها و بار ها اون سکانس رو دیدم اما باز هم دوست دارم که تماشاش کنم،ممنون توبی مگوایر و ممنون سم ریمی؛این سکانس یکی از بهترین سکانس های یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی از یکی از بهترین ابرقهرمان های تاریخ سینماست
نقل قول کردن
Doc Ata
#8 Doc Ata 1401-10-04 14:18
مقاله ی حقیقتا خوبی بود.
ولی تازه یه نکته جا مونده! فکر کنید برای مورد اول علاوه بر اینکه پیتر 366 تن قطارو داره به دوش میکشه کلی مسافر هم توی قطار هست ( که قربونشون برم همه هم یه عالم دم و دستگاه دارن و همچینم خودشون لاغر نیستن :D ) پس فکر کنید توبی مگوآیر بدبخت چه شکنجه ای خودشو داده تا این صحنه رو خلق کنه و در رتبه ی اول جا بگیره :eek:
نقل قول کردن
Vibranium Man
-1 #9 Vibranium Man 1402-05-22 10:45
چرا نگه داشتن کشتی از نصف شدن تو فیلم بازگشت به خانه اینجا رتبه بندی نشده؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-05-22 10:58
به نقل از Vibranium Man:
چرا نگه داشتن کشتی از نصف شدن تو فیلم بازگشت به خانه اینجا رتبه بندی نشده؟

کاش وقت میزاشتی بخش مقدمه رو میخوندی
نقل قول کردن
Vibranium Man
#11 Vibranium Man 1402-05-22 11:36
به نقل از mtm:
به نقل از Vibranium Man:
چرا نگه داشتن کشتی از نصف شدن تو فیلم بازگشت به خانه اینجا رتبه بندی نشده؟

کاش وقت میزاشتی بخش مقدمه رو میخوندی

بله درست میفرمایید عذر میخوام.
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#12 Ksjfhdfhj 1402-05-22 17:17
رتبه بندی مثل همیشه .... (جای خالی با تفکر خود پر کنید :sad: عالی بود رتبه بندی ها ) خودم از شماره ۱ و ۲ خیلی خوشم میاد و مقاله مثل همیشه عالی استاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید