10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

10-دلیل-برای-اینکه-سه-گانه-مرد-عنکبوتی-تام-هالند-از-توبی-مگوآیر-بهتره

با اینکه توبی مگوایر نقش اولین و اصلی ترین مرد عنکبوتی را بازی کرده و ویژگی های فوق العاده زیادی دارد، اما مرد عنکبوتی/تام هالند از جهاتی برتر است.

مقدمه: مرد عنکبوتی با سه فرنچایز مختلف فیلم، بازی های ویدیویی، برنامه های تلویزیونی و... موفق ترین در بین ابرقهرمانان کمیک بوکیست. تام هالند جدیدترین بازیگری است که این نقش را برعهده گرفته و در فیلم های اختصاصی خود که از سال 2017 تا 2021 به نمایش درآمدند بازی کرده است. همچنین توبی مگوایر و اندرو گارفیلد، در گذشته نقش پیتر پارکر را در جهان های دیگر را به تصویر کشیده اند و در این مقاله میخواهیم به برتری های فیلم های تام نسبت به فیلم های توبی بپردازیم.

مطالب مرتبط با این مقاله:

چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی توبی مگوایر از تام هالند بهتره

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

 

10- پیوند با انتقام جویان

 پیوند با انتقام جویان

انتقام‌جویان به عنوان مجموعه‌ای از بزرگترین ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول، در عالم سینما غوغا به پا کرده اند و پیتر پارکر (هالند) را برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی زمانی که تونی استارک او را برای کمک به مبارزه دعوت میکند می بینیم. پیتر نقشی حیاتی در فیلم های انتقام جویان:جنگ ابدیت و انتقام جویان: پایان بازی دارد و همچنین ابرقهرمانانی از mcu در فیلم های اختصاصی مرد عنکبوتی حضور دارند. تونی استارک و دکتر استرنج به ترتیب در فیلم های مرد عنکبوتی: بازگشت‌ به‌خانه و مردعنکبوتی: راهی به‌خانه نیست نقشی اساسی دارند. این ارتباطات با انتقام جویان، جهان مارول را به هم گره میزند که بسیار سرگرم کننده است و در فیلم های مردعنکبوتیِ توبی مگوآیر یافت نمیشوند.

 

9- رابطه ی پدر و پسری با تونی استارک

رابطه ی پدر و پسری با تونی استارک

پیتر پارکر (مگوایر)  عمو بن را در اولین فیلم مرد عنکبوتی از دست می دهد و این درحالیست که ما تاکنون این شخصیت را در mcu ندیدیم اما با مرگ تونی استارک پیتر دچار شکستی مشابه میشود. در طول فیلم های MCU پیوند پدر و پسری بسیار نزدیکی بین تونی و پیتر شکل گرفته که تونی حتی از فناوری استارک در کاستوم مرد عنکبوتی و از عینک آفتابی هوش مصنوعی اش برای پیتر استفاده کرد. و این رابطه بسیار رشد کرد و وقتی تونی مرد بسیار احساسی تر شد. اما در حالی که مرگ عمو بن غم انگیز است، طرفداران فقط نگاهی کلی به پیوند او و پیتر قبل از کشته شدنش دارند و پیوند بین پیتر و تونی ملموس تر بود چون بیشتر طول کشید.

 

8- نزدیک بودن سن تام هالند به پیتر پارکر در دنیای کمیک

نزدیک شدن سن تام هالند به پیتر

زمانی که مرد عنکبوتی در سال 2001 فیلمبرداری شد، توبی مگوایر 25 ساله بود و نقش پیتر پارکر 17 ساله دبیرستانی را بازی می کرد. با اینکه توبی جوانتر از 25 سال به نظر می رسید، اما برای این نقش پیر بود. از سوی دیگر، در سال 2015 تام 18 ساله بود که در فیلم کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی نقش آفرینی کرد. حتی در حال حاضر، در 25 سالگی، او هنوز آنقدر جوان به نظر می رسد که بتواند در حین رفتن به کالج نقش پیتر را بازی کند. ویژگی های بدنی، قد و شخصیت تام باعث می شود که او بسیار نزدیکتر از توبی به سن پیتر به نظر برسد.

 

7- ترکیب کاملی از گوشه گیری و باحالی

توم هالند

پیتر MCU نوجوانی گوشه گیر، خرخون و اصطلاحاً nerdy است اما باهوش است و به علم علاقه دارد و در مسابقات سطح بالای علمی رقایت میکند و در آرزوی رفتن به دانشگاه ام آی تی همراه با بهترین دوستانش یعنی ند و ام جی است. با این حال همچنان به اندازه ی کافی شخصیتی باحال دارد و در کنار انتقام جویان مبارزه میکند و شاگرد تونی استارکِ میلیاردر نابغه و بشر دوست است. ولی توبی مگوایر با اینکه موفق شده بود به‌خوبی بخشِ کم معاشرت و مثبت پیتر پارکر را به نمایش بگذارد ولی در نشان دادن جنبه ی باحال این شخصیت ناموفق بود. توبی، پیترِ گوشه گیر و غیراجتماعی بود، اندرو پیترِ باحال، و تام، ترکیب کاملی از هردوی آن ها!

 

6- CGI بهتر در سه گانه جان واتس

CGI بهتر در سه گانه جان واتس

با توجه به اینکه فناوری ساخت فیلم در بیست سالی که از ورود مرد عنکبوتی به سینما می گذرد بسیار پیش رفته است، CGI و افکت های رایانه ای در سه گانه جان واتس بسیار برتر از سه گانه سم ریمی است. حتی آلفرد مولینا که نقش دکتر اختاپوس را بازی میکند بارها در مصاحبه هایش در مورد اینکه چقدر فناوری CGI در راهی به خانه نیست بهتر از زمانیست که در سال 2004 از بازو های مکانیکی استفاده میشد سخن گفته است. تقریبا همه چیز در فیلم های مرد عنکبوتی امروزی با استفاده از CGI ساخته شده و شگفت انگیز است که چقدر واقعی به نظر می رسد.

 

5- تکیه کردن به دوستان برای کمک

تکیه کردن به دوستان برای کمک

موضوع مهم در سه گانه تام دوستی است، زیرا پیتر به ند و ام جی تکیه می کند تا به او کمک کنند، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر احساسی. دوستان بزرگی که حاضرند زندگی خود را بارها و بارها برای کمک به او به خطر بیندازند. ولی پیتر توبی به تنهایی نبردهای ابرقهرمانی خود را پشت سر می گذارد. در حالی که می توان استدلال کرد که پرداختن به مبارزات، ایجاد تعادل در مدرسه، روابط و نجات دنیا به تنهایی تحسین برانگیزتر است، اما همه گاهی اوقات به کمک نیاز دارند. به خصوص زمانی که با تهدیداتی مانند میستریو و ثانوس سر و کار دارند.

 

4- نجات دادن جهان

ثانوس مردعنکبوتی

پیتر توبی فقط در شهر نیویورک متمرکز است و با شرورانی مانند گرین گابلین و سندمن مبارزه می کند که به تنهایی به اندازه کافی دشوار است. علاوه بر تهدیداتی مانند کرکس در نیویورک، پیتر تام باید با شرورانی که می توانند سیاره را به کلی نابود کنند، مبارزه کند. اولین نبرد پیتر در برابر برخی از بهترین و قوی ترین ابرقهرمانان جهان از جمله کاپیتان آمریکا، باکی بارنز و اسکارلت ویچ است. سپس او باید با تانوس، شروری در سطح کهکشان که می‌خواهد نیمی از جمعیت موجودات زنده را نابود کند، مبارزه کند. او به معنای واقعی کلمه وزن دنیا را در نوجوانی بر دوش داشت ولی ما چنین حسی درباره پیترِ توبی نداشتیم.

  

3- استفاده از فناوری بالا در لباس مرد عنکبوتی

لباس مرد عنکبوتی

پیتر تام، کاستوم عنکبوتی خود را که با استفاده از فناوری استارک ساخته شده را از تونی استارک می گیرد. لباس اولیه او از فیلم‌های کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه مجهز به فناوری است که با پیشرفت شخصیت‌ها پیشرفت می‌کند. در پایان بازی تونی زره ​​جدید آیرون اسپایدر را به پیتر ارائه می‌کند، که آن را در سراسر فیلم انتقام جویان: پایان بازی می پوشدو در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست نیز دیده میشود. پیترِ تام کاستوم های زیادی در طول فیلم‌هایش دارد و همه آن‌ها مجهز به فناوری برای کمک به او در مبارزات هستند، از جمله بازو های عنکبوت آهنی که مورد توجه داک آک  در راهی به خانه نیست قرار میگیرد. اما پیتر توبی کاستومی معمولی دارد و از هیچ فناوری در ساخت آن استفاده نشده، که این افتخارآمیز است، اما نه به اندازه بازو های فلزی پیتر تام!

 

2- تاثیرگذاری زیاد شخصیت های مونث

مریسا تومی در نقش زن عمو می

ام جی در سه گانه سم ریمی، نقش زن سنتی را ایفا می کند که در اوایل دهه اول قرن بیست و یکم محبوبیت داشت که نیاز داشت قهرمان داستان در هر قسمت نجاتش دهد و در رابطه، با احساسات پیتر بارها و بارها بازی می کند. امروزه این رایج تر است که زنان در فیلم ها از خود محافظت کنند و حتی قهرمان ها را نجات دهند. با اینکه ام جی توبی، به دنیای کمیک شباهت ظاهری بیشتری دارد، ولی ام جی تام، بهتر است چون  شخصیت قوی تری دارد و باعث می شود پیتر پیشرفت کند و بهترین عملکردش را نشان دهد. زن عمو می هم هر طور که می تواند کمک می کند، و حتی جان خود را برای نجات پیتر در مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست فدا می کند و بهش راه و رسم مسئولیت پذیری یاد میدهد.

 

1- "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" بهترین فیلمی است که در چند سال اخیر اکران شده است

نو وی هوم

مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست در دسامبر 2021 به نمایش درآمد و بزرگترین پدیده فرهنگی چند سال اخیر است. این فیلم رکورد فروش بلیت را شکست و دلیل خوبی هم برای رکورد شکنی های خودش داشت. هرکسی که فیلم را در شب افتتاحیه دیده باشد، این تجربه برای مدت طولانی در ذهنش باقی می ماند. احساس دیدن افرادی مانند مت مورداک، پیتر اندرو، پیتر توبی، و همه شرورهای اصلی در جهان پیتر تام (MCU). برای اینکه این فیلم عالی باشد فقط حضور شخصیت های منفی سم ریمی و مارک وب کافی بود. ولی با اضافه شدن اندرو و توبی سطح فیلم بسیار بالاتر رفت. دیدن مبارزه ی سه مرد عنکبوتی کنار هم و تاب خوردن آن ها و فرود آمدن با فیگور های مخصوص به خود با کیفیت HD بسیار شگفت انگیز است. با این که این فیلم بدون حضور توبی و اندرو به این خوبی نمیشد ولی چون در سه گانه ی مرد عنکبوتی با بازی تام هالند اتفاق میفتد، بخشی از اعتبار این فیلم باید به MCU برسد.

 

محمدجواد کلانتری پور

mjkp

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط با این مقاله:

چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 نکته جذاب از پشت صحنه ساخت فیلم راهی به خانه نیست

20 سال بعد: میراث فوق العاده مرد عنکبوتیِ سم ریمی

بررسی نسخه های سینمایی از عشق های پیتر پارکر درســــه گانه "سم ریمی"

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی» (SAM RAIMI)

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 سرنوشت احتمالی برای مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد پس از فیلم "راهی به خانه نیست"!

10 تفاوت مرد عنکبوتی در دنیای سینما با دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-04-31 23:40
این اولین مقاله ای هست که توی سایت ترجمه میکنم و باعث افتخارمه که علاوه بر ادیتور بودن تجربه ی ترجمه هم توی سایت اسپایدی داشتم‌.
همونطور که میدونید این مقاله ترجمه شدست، و الان نظر خودم رو به عنوان کسی که این مقاله رو میخونه میگم.
موارد ۲و۵و۱۰ دلیل های خیلی خوبی هستن تا بگم که سه گانه ی تام هالند خیلی خوبه. مثلا اینکه ما بالاخره توی سینما دیدیم که مرد عنکبوتی با بقیه ابرقهرمانان مارول همکاری میکنه. مری جین و زن عمو می علاوه بر ارتباط با پیتر پارکر به مرد عنکبوتی هم کمک میکنن و بهش روحیه میدن. لحظاتی که ند هم با مرد عنکبوتی همکاری داره خیلی لذت بخشه.
ولی پیتر یه دوست بیشتر نداشت که اونم باهاش دشمن شد.
مری جین نه تنها نمیتونه کمکی به مرد عنکبوتی بکنه، همچنین گاهی اوقات رابطش با پیتر پارکر هم بهم بد میشد.
زن عمو می هم جز گفتن نصیحت هایی که واقعا هم به پیتر و هم به اسپایدرمن کمک میکرد،توی نبرد ها کاری از دستش بر نمیومد.
این ها در کنار هم تنهایی پیتر رو نشون میده که خیلی فوق العادست.
درسته که توی سه گانه تام هالند هم احساس تنهایی پیتر درک می شد. ولی اینکه با بقیه در تعامل هست بیشتر به چشم میخورد. که این هم از نگاهی می تونه نقطه قوت باشه.
از همه جالبتر اینه که توی نو وی هوم ما هر دوی این پیتر هارو در کنار هم میبینیم
و همچنین پایان این سه گانه هم با تنها شدن کامل پیتر تموم میشه که قطعا در آینده شاهد تنها بودن پیتر هستیم.
نقل قول کردن
saliz
#2 saliz 1401-04-31 23:46
به نظر من مقاله‌ی درستی نیست.
شاید تیتر بهتر این بود که «چرا از سه گانه‌ی تام هالند خوشمان می‌آید» نه این که بخواد مقایسه‌شون کنه اونم اینجوری. چون اصلا از این جهاتی که توی مقاله اشاره شده نمی‌شه مقایسه‌شون کرد.
مثلا اون مسئله‌ی دوست‌های تام هالند. این که پیتر توبی دوستی نداشت باعث تنهایی بیشتر پیتر می‌شد که چالش‌ها و سختی‌های بیشتری براش ایجاد می‌کرد و در کل جزو نقاط مثبت سه گانه‌ی سم ریمی محسوب می‌شد و قطعا نمی‌شه گفت این که پیتر تو سه گانه‌ی سم ریمی دوستی نداشت چیز بدی بود. در عین حال وجود دوستای پیتر تو سه گانه‌ی تام هالند خوب بود. پس اصلا نمی‌شه این دو تا رو با هم مقایسه کرد.
چیزهای شبیه به این رو تو بقیه‌ی موارد هم می‌شه دید.

ترجمه هم خوب بود.
نقل قول کردن
the phantom
#3 the phantom 1401-05-01 06:20
مقاله خیلی خوبی بود . موافقم باهاش
در بحث جلوه های ویژه بنظرم هر فیلمی را باید در دوران خودش سنجید. البته من تا جایی که میدونم سونی برای اسپایدرمن 2002 خسیس بازی درآورد و میتونست بودجه بیشتری بهش اختصاص بده ولی انصافا سری فیلم های mcu اسپایدرمن از اولش بودجه خوبی داشتن و جلوه های ویژه شون عالی بود من شخصا عاشق جلوه های ویژه فار فرام هوم هستم
مثلا اون انتهای فیلم اونجایی که پیتر با ام جی قرار داره. وقتی تاب میخوره و میاد به سطح خیابون و به ام جی میرسه واقعا شما نمیفهمی کی از حالت cgi به رئال درمیاد. خیلی طبیعیه لامصب
نقل قول کردن
the phantom
#4 the phantom 1401-05-01 06:21
به نقل از mjkp:
این اولین مقاله ای هست که توی سایت ترجمه میکنم و باعث افتخارمه که علاوه بر ادیتور بودن تجربه ی ترجمه هم توی سایت اسپایدی داشتم‌.
همونطور که میدونید این مقاله ترجمه شدست، و الان نظر خودم رو به عنوان کسی که این مقاله رو میخونه میگم.
موارد ۲و۵و۱۰ دلیل های خیلی خوبی هستن تا بگم که سه گانه ی تام هالند خیلی خوبه. مثلا اینکه ما بالاخره توی سینما دیدیم که مرد عنکبوتی با بقیه ابرقهرمانان مارول همکاری میکنه. مری جین و زن عمو می علاوه بر ارتباط با پیتر پارکر به مرد عنکبوتی هم کمک میکنن و بهش روحیه میدن. لحظاتی که ند هم با مرد عنکبوتی همکاری داره خیلی لذت بخشه.
ولی پیتر یه دوست بیشتر نداشت که اونم باهاش دشمن شد.
مری جین نه تنها نمیتونه کمکی به مرد عنکبوتی بکنه، همچنین گاهی اوقات رابطش با پیتر پارکر هم بهم بد میشد.
زن عمو می هم جز گفتن نصیحت هایی که واقعا هم به پیتر و هم به اسپایدرمن کمک میکرد،توی نبرد ها کاری از دستش بر نمیومد.
این ها در کنار هم تنهایی پیتر رو نشون میده که خیلی فوق العادست.
درسته که توی سه گانه تام هالند هم احساس تنهایی پیتر درک می شد. ولی اینکه با بقیه در تعامل هست بیشتر به چشم میخورد. که این هم از نگاهی می تونه نقطه قوت باشه.
از همه جالبتر اینه که توی نو وی هوم ما هر دوی این پیتر هارو در کنار هم میبینیم
و همچنین پایان این سه گانه هم با تنها شدن کامل پیتر تموم میشه که قطعا در آینده شاهد تنها بودن پیتر هستیم.

عالی بود . خیلی خوب ترجمه کردی. ولی امیدوارم وقتت رو بیشتر برای ادیت بزاری جون ادیتور کمیک فوق العاده ای هستی :-)
نقل قول کردن
the phantom
#5 the phantom 1401-05-01 06:26
به نقل از saliz:

مثلا اون مسئله‌ی دوست‌های تام هالند. این که پیتر توبی دوستی نداشت باعث تنهایی بیشتر پیتر می‌شد که چالش‌ها و سختی‌های بیشتری براش ایجاد می‌کرد و در کل جزو نقاط مثبت سه گانه‌ی سم ریمی محسوب می‌شد و قطعا نمی‌شه گفت این که پیتر تو سه گانه‌ی سم ریمی دوستی نداشت چیز بدی بود. در عین حال وجود دوستای پیتر تو سه گانه‌ی تام هالند خوب بود. پس اصلا نمی‌شه این دو تا رو با هم مقایسه کرد.

نه اشتباه میکنی. یکی از برتری های همیشگی مرد عنکبوتی نسبت به دیگران داشتن شخصیت های فرعی عالی بوده. شخصیت فرعی و مکمل همیشه به منزله داشتن حامی و یاور نیس و سری مردعنکبوتی mcu اینو به خوبی نشون داد. در حالی که ب نظرم در سری مردعنکبوتی سم ریمی خیلی از شخصیت ها مثل فلش تامپسون حیف شدن و پتانسیل اینو داشتن که بعدا بیشتر اونا رو دید
نقل قول کردن
venom
#6 venom 1401-05-01 06:31
به به سالار تام هالند اومده. احترام بگذارید ... ;-)
نقل قول کردن
avenger2024
#7 avenger2024 1401-05-01 12:39
سلام، مقاله جالبی بود و ترجمه مقاله رو دوست داشتم. خسته نباشید
ولی واقعا نمیتونم با یکی از مورد هاش کنار بیام. مورد شماره یک میگه که No Way Home بهترین فیلمیه که در چند سال اخیر اکران شده؟
حتی اگه میگفت بهترین فیلم کمیک بوکیه منطقی تر میشد ولی اونوقع هم شاهکارهایی مثل endgame و infinity war هستن. no way home فیلم خوبیه، حتی میشه گفت عالی. ولی اسن حرف رو هم نمیشه راجع بهش زد
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1401-05-01 13:22
به نقل از avenger2024:

حتی اگه میگفت بهترین فیلم کمیک بوکیه منطقی تر میشد ولی اونوقع هم شاهکارهایی مثل endgame و infinity war هستن. no way home فیلم خوبیه، حتی میشه گفت عالی. ولی اسن حرف رو هم نمیشه راجع بهش زد

شاید نه بهترین ولی قطعا یکی از بهترین ها بوده و انصافا من خودم تو یکی دو سال گذشته رو دست این فیلم ندیدم، از هر نظر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45