شماره 3 از سری جدید کمیک بوک های "اسپایدرمن شگفت انگیز"/ THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود

شماره-3-از-سری-جدید-کمیک-بوک-های-اسپایدرمن-شگفت-انگیز-the-amazing-spider-man-ترجمه-شد-لینک-دانلود

با خوندن این شماره متوجه میشید چرا "مردعنکبوتی شگفت انگیز" بار دیگر در صدر جدول پرفروش ترین کمیک بوک ها قرار گرفته.

شش ماه پیش، اتفاقی برای پیتر پارکر افتاد، و حالا او باید با عواقب کارهایش روبرو شود. بدهی‌هایش افزایش پیدا کرده‌اند، تمام پل‌های پشت سرش به سمت بیشتر دوستانش را خراب کرده، به اعتماد زن عمو می‌ش خیانت کرده، و ام جی از او قطع امید کرده است.

پیتر پارکر که خودش را غرق در مسؤلیت‌هایش به عنوان مردعنکبوتی کرده، یک معامله‌ی اسلحه بین گروه گانگستری توم‌استون و رُز را به هم زد. مداخله‌ی مردعنکبوتی باعث زیر سوال رفتن قدرت و نحوه‌ی اداره‌ی قلمروی توم‌استون شد و موجب گشت تا در نظر باقی جنایتکاران نیویورکی ضعیف برسد. توم‌استون برای بازیابی اعتبارش، به تنهایی ارباب جنایت و گروهش را از سر راه برداشت. مردعنکبوتی برای مقابله با توم‌استون رفت، بدون آنکه بداند دارد مستقیم به سمت تله‌ای که توم‌استون برایش پهن کرده میرود!

 

The Amazing Spider-Man #3 (#897 Legacy)

کمیک The Amazing Spider-Man #3 2022

مترجم: سبحان حیدری

ادیتور و گرافیست: سیدعلی زرگرمرادی

برگردان کاور: احمد فقیه

ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی

لینک دانلود مستقیم (ترین بیت)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودبوی)

 

نظر شما درباره این داستان چیست؟ 

برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نویسندگی زب ولز و طراحی جان رومیتا جونیور منتشر میشود!

اسپایدرمن صاحب لباسی گابلینی می‌شود!

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز (THE AMAZING SPIDER-MAN) با ترجمه فارسی

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

خبر داغ! دشمن جدید و خفن اسپایدرمن در شماره 900 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" معرفی شد!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیتل» (BEETLE) بدانید

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا جونیور

سری جدید AMAZING SPIDER-MAN : آیا مارول قصد تکرار «گناهان گذشته» را دارد؟!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «ریچارد فیسک» ملقب به «رُز» (ROSE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کله چکشی» (HAMMERHEAD) بدانید

10 حقیقتی که فقط طرفداران کمیک بوک راجع به «مری جین واتسون» (MARY JANE WATSON) می دانند

10 دشمن مونث برتر مرد عنکبوتی (SPIDER-MAN: 10 BEST FEMALE VILLAINS)

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (TOMBSTONE) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1401-04-20 13:13
سلام
ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
نقد و بررسی شمارهٔ سوم از سری جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man شمارهٔ ۸۹۷ لگاسی).
خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
داستان، اتفاقات و شخصیت پردازی:
راستش رو بخواید انتظار هرچیزی رو داشتم غیر از اینکه زب ولز در این چند شماره چنین داستان های بسیار خوب و جذابی روایت کنه. خوندن چنین داستان هایی مثل ترک کردن هوای کثیف و مه آلود شهری بزرگ به یک شهر کوچکتر با هوای تمیزتر. شاید هنوز هم این هوا ناخالصی داشته باشه و کاملا عالی نباشه، اما در مقایسه با هوای قبلی ریه های آدم رو جلا میده. بعد از جریان نیک اسپنسر که به شکل بدی به پایان رسید و دوران بیاند که با تمام نقاط قوت و خوبش باز هم به یاد آدم میاورد که هیچ چی پیتر پارکر نمیشه، زب ولز در این سه شماره تونسته داستان هایی جذاب و سرگرم کننده بنویسه، پیتر پارکر رو به خوبی شخصیت پردازی کنه و یک خبیث تحدیدآمیز در قالب توم استون تحویلمون بده. بخش های اول کمیک که مربوط به اون یارو هست که با مری جینه که نشون میده طرف انگار آدم خوبی به نظر میاد و میخواد با پیتر پارکر صحبت کنه و البته بدهی پیتر به بیمارستان رو هم پرداخت میکنه. اما جالب ترین مورد این بخش برام وقتی بود که اون کسی که از بیمارستان فرستاده شده تا پول رو از پیتر بگیره خیلی ریلکس میگه که "احتمالا الان توی تختش خوابیده، بیخیال همهٔ اینا" و تصویر سریع کات میخوره به وضع خونین و شکننده و اذیت کنندهٔ پیتر. یکی از اون لحظات اسپایدرمنی که به همون اندازه که باعث میشه از دیدن وضع بد پیتر غصه بخوریم، به همون اندازه هم باعث میشه از دیدن چنین صحنهٔ جالبی کیف کنیم. و البته یادمون هم باشه که این شماره یک جورهایی بیشتر از اینکه شخصیت اصلیش پیتر پارکر باشه، توم استون هست. دیالوگ های توم استون عموما بسیار خوب نوشته شدن که باعث شده تنش در چنین صحنهٔ دیالوگ محوری به خوبی حفظ بشه. مثالی که اوم استون دربارهٔ شیرها زد واقعا عالی بود. مخصوصا اونجایی که گفت هیچ کدوم از دانشمندان اونقدر احمق نیستند که به شیرها بگن "شیرهای بد". درواقع توم استون یه جورایی داره به این موضوع اشاره میکنه که اونایی که به "آدم خوب" ها و "آدم بد" ها اعتقاد دارند و انسان ها رو به شکل بچه گانه ای در چنین دسته بندی های مزخرفی قرار میدن عجب احمق هایی هستند! چیزی به نام آدم خوب و بد وجود نداره و برخلاف چیزی که پیتر میگه قضیه به این راحتی نیست. همه کسانی اشتباهات و کارهای درستی دارند فقط بستگی داره که در چه مسیری قرار دارند. اصلا خود پیتر، این همه سال که داره در قالب مرد عنکبوتی فعالیت میکنه، به خاطر اینه که "آدم خوبی" هست یا اینکه فقط سعی میکنه به خودش تلقین کنه که آدم خوبی هست و از عذاب وجدان فرار کنه؟ و البته اینکه توم استون به موضوع غریزه اشاره میکنه و انگار به قانون ساده اما محکم "بکش یا کشته شو" اعتقاد داره و شاید هم به خاطر همین شیرها به انسان ها حمله میکنند، فقط به خاطر اینکه بخوان از خودشون دفاع کنند. واقعا همین دیالوگ های کوچک میتونند چه تاثیری زیبایی بر داستان بذارند. اوریجین توم استون هم با اینکه چیز تازه ای نداره، اما بازهم با توجه به دیالوگ های توم استون و مشکلاتی که داشته میتونه برای مخاطب جذاب باشه. و البته یه خبر خوش هم برای کسانی که براشون عجیب بود که توم استون با ازدواج دخترش مشکلی نداره: انگار ایشون قراره بگیره دهن رندی و پدرش رو سرویس کنه تا پشت گوششون رو دیدن، دختر لانی تامسون لینکلن رو هم ببینند! بخش پایان کمیک با گیر افتادن پیتر در مخمصهٔ مرگ، دستگیر شدن رابی رابرتسون، جمع کردن قوای توم استون برای آدم کشی فقط برای اینکه وجههٔ رُز رو خراب کنه، برای شماره هی بعدی حسابی هایپ کننده است.

طراحی:
اگر قبل از خوندن این سری جدید از من میپرسیدند که دربارهٔ طراحی ها نگرانی یا نه، جواب مثبت میدادم و اگر از الان به بعد بگن که بازهم نگران طراحی ها هستی، با پوزخندی میگم که "دیگه نه". هرچه قبل از شروع شدن این سری و اومدن شمارهٔ اول دربارهٔ کار جان رومیتا جونیور و اینکه چطور میخواد سبکش رو به این داستان تحمیل کند شک و تردید داشتیم، اون توی این سه شماره دیگه تونست کاملا شک و تردیدهای ما رو برطرف کنه و باعث بشه که کاملا بهش اعتماد کنیم. رومیتا جونیور کار ساده ای نداشت. بعد از جریانات بیاند و اتفاقات دوران نیک اسپنسر و حالا بازگشت پیتر، اون و زب ولز باید خیلی در به وجود آوردن این داستان و طراحی دقت کنند. مخصوصا بعد از اینکه جان رومیتا جونیور کسی هست که یک دوران فوق‌العاده رو با آقای استرازینسکی در کمیک های اسپایدرمن داشته و حالا باید سعی کنه تا از زیر سایهٔ اون دوران بیرون بیاد. خوشبختانه توی این سه شماره رومیتا جونیور تونسته طراحی های بسیار خوبی رو انجام بده که از اون انتظار میره و باعث بشه که کلی از این کمیک لذت ببریم. دربارهٔ سبک طراحی رومیتا جونیور که قبلا صحبت کردم که با اینکه سبک موردعلاقهٔ من نیست و ممکنه بعضی ها ازشون خوشش نیاد، اما در قالب این کمیک و داستان کاملا چفت و بست داره و مهم اینه که این سبک چطور به اجرا دربیاد که خوشبختانه رومیتا جونیور کارش رو در این مورد بسیار خوب انجام داده. در طراحی چهره ها و شخصیت ها مشکل خاصی وجود نداره ولی به نظرم رومیتا سعی کنه چهره ها رو منحصر به فردتر نشون بده و کاری کنه که اونا کمتر شبیه به هم باشند و غیر از این مورد به نظرم مشکل دیگه ای نبود. رومیتا جونیور نشون داده که در به تصویر کشیدن نماهای خیره کننده هم کم و کسری نداره و مثلا اون صحنهٔ تک پانلی اولی که مرد عنکبوتی رو خونین در زیر یکی از متروهای متروکهٔ شهر میبینیم، تصویر بسیار جذابی بود. لی اوت ها هم خوب هستند اما چیزی که بتونند من رو شگفت زده کنند، ندارند. و البته رنگ آمیزی در سطح بسیار خوبی داره و از این حیث مشکلی در طراحی ها ندیدم. خوشبختانه از این شماره به بعد معلوم شد که سُکانِ سنگین طراحی کمیک های مرد عنکبوتی دست خوب کسی سپرده شده و رومیتا جونیور باید تا میتونه گازش رو بگیره و همینطوری بره جلو.

ترجمه و ادیت:
توی این سه شمارهٔ اخیر که از این سری جدید ترجمه و ادیت شده، به شخصه هیچ مشکلی با این بخش ها نداشتم و باعث شدند که به خوبی از داستان لذت ببرم. هم ترجمه و هم ادیت بسیار خوب و حرفه ای صورت گرفتن و من حرف دیگه ای جز تشکر برای زدن ندارم.
خسته نباشید.

با تشکر.
نقل قول کردن
THE PUNISER
#2 THE PUNISER 1401-04-20 13:24
یکی از خفن ترین داستان های عمرمو خوندم
باورم نمیشه یه کمیک از اسپایدی اینقدر رنگ و بوی خون بده
و امان از جان رومیتا جونیور و اون صورت خونین پیتر
خیلی زیبا بود این شماره و به شدت واسه شماره بعد هایپم
دم همتون گرم
ما این لذت رایگان رو مدیون شما هستیم
نقل قول کردن
THE PUNISER
#3 THE PUNISER 1401-04-20 13:24
یادم رفت ...
باید از ادیت شگفت انگیز آقای زرگر مرادی تشکر میکردم
نقل قول کردن
venom
#4 venom 1401-04-20 13:25
خیلی خوب بود. انصافا مدتها بود همچین کمیک خوش ساخت و کاردرستی نخونده بودم
ادیت و ترجمه مثل همیشه فراتر از آسیا!
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#5 امیرحسین زارع 1401-04-20 13:27
استاد فک کنم پس از مدتها یه کمیک به لیست خرید فیزیکی تون اضافه شد، درسته؟ :-)
نقل قول کردن
omid23
#6 omid23 1401-04-20 16:36
سلام. ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک
تا ابنجا ران زب ولز فراتر از انتظارم بوده و فکر نمیکردم به این خوبی باشه. همه شماره هاش من رو مشتاق خوندن ادامه داستان میکنه.
طراحی جان رومیتا جونیور هم خیلی خوب بود.
در مورد ترجمه و ادیت هم آقای حیدری و آقای زرگرمرادی خیلی خیلی خوب کار کردند و به شخصه هیچ جا احساس مشکلی نکردم.
در کل کمیک خیلی خوبی بود. لذت بردم.
نقل قول کردن
RMB
#7 RMB 1401-05-05 19:44
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزانی که این کمیک رو ترجمه و ادیت کردند. شماره سوم سری جدید مردعنکبوتی واقعا خوب بود و توم استون محشر بود. اون گذشته ای که از توم استون به تصویر کشید نشون میداد که چه شخصیت گوشه گیر و منزوی بوده به خاطر رنگ پوستش و چطوری بخاطر این موضوع اذیت میشده ولی اونجایی که تصمیم به مقابله باهاش میگیره حراس انگیز بود. پیتر واقعا تو بد اوضاعی گیر افتاده از یک طرف مشکلات مالی و روابطش و از طرف دیگه جنگ بین توم استون و رز. چقدر این قسمت بد کتک خورد پیتر و داغون شد، کارش دراومده برای نجات جون مردم و خودش. این سری جدید خیلی خوب داره جلو میره و امیدوارم زودتر به وقایع 6 ماه پیش برسیم و ببینیم چه اتفاقاتی پیش اومده.
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37