10 لباس برتر آکوامن (Aquaman)

10 لباس برتر آکوامن

این مقاله به مناسبت اکران قسمت دوم فیلم Aquaman دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

 برای آشنایی با 10 داستان برتر آکوامن، این مقاله و برای آشنایی با دشمنان مطرح او این مقاله را بخوانید. 

 

- لباس دهه 90 میلادی

- لباس دهه 90 میلادی

«پیتر دیوید» پس از دو مینی سریز که در این مقاله معرفی شده اند، در سال 1994 به عنوان نویسنده سری ongoing و ماهانه جدید کمیک های آکوامن برگزیده شد. او در طول run  شگفت انگیز خود (که 46 شماره طول کشید) ، آکوامن را به معنای واقعی کلمه احیا کرد . در واقع او کلا آتلانتیس و تاریخچه اش را زیر و رو کرد و باعث شد برای خوانندگان جذاب بشه. داستان های پیتر دیوید آکوامن را از شخصیتی که قبلا فقط وقتی جاستیس لیگ در آکواریوم مشکلی داشت بهش مراجعه میکردند (!) به قهرمانی تمام عیار تبدیل شود که پیشینه و اساطیر غنی خاص خودش را دارد . باز هم تاکید میکنم که بدون پیتر دیوید ، آکوامنی که الان در دنیای کمیک داریم، وجود نداشت. همچنین دیوید کسی بود که در این سری یک دست آکوامن را قطع کرد! (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، این مقاله را بخوانید). ظاهر و لباس آکوامن هم دستخوش تغییرات فراوانی شد. یعنی او به جای دست قطع شده اش، یک چنگک داشت به همراه ریش و موهای بلند. لباس بالا تنه اش هم جوری بود که فقط دست و بازو و شانه سمت راستش را پوشش میداد!

 

 

- لباس کارتون "جاستیس لیگ: مجموعه کارتونی"

 کارتون "جاستیس لیگ: مجموعه کارتونی"

در سریال تحسین شده Justice League: The Animated Series  که بین سالهای 2001 تا 2004 پخش شد، ما ظاهر و دیزاینی از آکوامن را شاهد بودیم که از مورد قبلی الهام گرفته بود. یعنی ریش و موهای بلند . دست چپ او هم خیلی زود قطع و یک چنگک به جایش گذاشته شد. درسته اون شلوار سبز کلاسیک بر تنش بود ولی پیراهن نداشت و لخت بود!

 

 

- لباس کارتون "بتمن جسور"

کارتون "بتمن جسور"

کارتون Batman: The Brave and the Bold درسته شاید در نگاه نخست بچه گانه به نظر بیاد ولی بسیار fun و جالب بود و فضایی داشت که به کمیک های دوران طلایی و نقره ای دی سی ادای احترام میکرد. در هر اپیزود این کارتون، بتمن با یکی از شخصیت های کمتر شناخته شده دی سی همکاری مشترک انجام میداد. در نتیجه میشد پیش بینی کرد که لباس آکوامن در این سریال به لباس کلاسیک او شباهت خواهد داشت. با این تفاوت که او عضلانی تر به تصویر کشیده شده بود و البته ریش هم داشت که باعث میشد قهرمانانه تر به نظر بیاد.

 

 

- لباس فیلم "جاستیس لیگ"

- فیلم "جاستیس لیگ"

میشه گفت آکوامن هرگز اینقدر که در فیلم "جاستیس لیگ" دیدیم، متفاوت نبوده است! کلا شخصیت پردازی آکوامن در این فیلم (با نقش آفرینی «جیسون موموآ») با اون چیزی که در دنیای کمیک از این شخصیت دیده بودیم فرق داشت. سر تا پای او یک زره دیده میشد که سبز و برنزی بود. اون چیزهایی که حالت فلس یا پولک ماهی (scale) به لباسش داده اند نیز در نوع خودش جالب بود و به جای اینکه فقط بخش های از بالا تنه یا شلوار او را در بر بگیرند (مثل دنیای کمیک) روی کل زره او دیده میشدند. رنگ موهای جیسون موموآ هم فرق کرده بود ولی به این لباس زرهی میومد.

  

- لباس انیمیشن "تاج و تخت آتلانتیس"

انیمیشن "تاج و تخت آتلانتیس"

Justice League: Throne of Atlantis یک انیمیشن بلند بود که سال 2015 به صورت ویدئویی عرضه شد و داستان مشابه ای را که در کمیک های New 52 به قلم «جف جانز» نوشته شده بود، مورد اقتباس قرار میداد. به نوعی هم ادامه انیمیشن ناموفق Justice League: War بود که یکسال قبل اومده بود. در این انیمیشن «آرتور کاری» به عنوان شاهزاده نیمه آتلانتیسی متوجه میراث خودش میشه و به گروه جاستیس لیگ کمک میکنه تا جلوی برادر ناتنی اش «اوشن مستر» را که میخواهد شهر متروپلیس را تصاحب کند، بگیرد. این انیمیشن با نقدهای چندان مثبتی روبرو نشد و مثلا منتقد Forbes در نقد خودش گفت که همین داستان به طور بهتری در سریال کارتونی "جاستیس لیگ " روایت شده بود (در اپیزود دو قسمتی The Enemy Below) . سایت IGN هم بهش نمره 6.5 از 10 رو داد و منتقدش گفت چرا واقعا باید آکوامن در انیمیشن اختصاصی خودش ، غیر جذاب ترین شخصیت باشه؟! ضمن اینکه نیمه دوم اصلا به پای نیمه اول نمیرسه. در هر حال لباس آکوامن در این انیمیشن از نقاط قوتش محسوب میشد و علیرغم اینکه رنگ نارنجی پیراهنش کدرتر شده بود و رنگ شلوارش هم دیگه سبز نبود ولی خیلی شیک و باحال بود!

 

 

- لباس بازی "اینجاستیس"

بازی "اینجاستیس"

پس از بازی نچسب Mortal Kombat vs DC Universe ، شرکت Warner Brothers Interactive تصمیم گرفت در سال 2013 بازی Injustice: Gods Among Us را برای PS3، PS4، Wii U، Xbox 360 و Xbox One تولید کنه. وارنر Netherrealm Studios  را استخدام کرد تا اون رو بسازه . در نتیجه بازی ساخته شد که خیلی بهتر از دی سی Vs مورتال کامبت بود و منتقدین هم از گیم پلی و هم از داستان آن تعریف کردند. داستان بازی به دنیایی موازی ربط داشت که در آن جوکر، کاری میکنه تا سوپرمن لوئیس لین و پسر خودش را بکشه و سپس بمب اتمی منفجر میشه و متروپلیس میلیون ها شهروند خودش رو از دست میده.   بسیاری از قهرمانان دی سی در این دنیا به حکومت توهمی و دیکتاتوری سوپرمن ملحق شده بودند. بتمن یکی از معدود شخصیت های خوب باقی مانده بود. لباس های شخصیت ها در این بازی حالتی زرهی و واقع گرایانه تر پیدا کردند ولی در عین حال المان های لباس های کلاسیک هم در آنها وجود داشت. پس  اون رنگ های اصلی لباس کلاسیک آکوامن در این لباس یافت میشدند . یا مثلا رنگ بنفشی که در ضربه گیر های روی شانه و بازوهای او به کار رفته بود. نیزه سه شاخه او نیز بسیار تهدید آمیز به نظر می آمد. به نظر میاد این ظاهر بسیار کمک کرد تا سازندگان بازی بار دیگر اثبات کنند بر خلاف آنچه که قبلا درباره آکوامن گفته میشد ولی او میتونه بسیار شخصیت خفنی باشه!

 

 

- لباس کلاسیک

لباس کلاسیک

این لباس کلاسیکی هستش که ما هر وقت به آکوامن فکر میکنیم در ذهنمون نقش میبنده. آکوامن اکثر عمر خودش رو در عصر طلایی و نقره ای کمیک با این لباس شناخته میشد یعنی با موهای بور، پیراهن نارنجی و شلوار و شورت و دستکش سبز ! لباس کلاسیک آکوامن از ساده ترین ها در دنیای کمیکه ولی ظاهری بسیار نمادین داره ولی راستش رو بخواهید آدم با دیدنش یاد پادشاه آتلانتیس نمیفته!!!

 

 

- لباس فیلم "آکوامن"

- لباس فیلم "آکوامن"

خب ما واقعا اولش قضاوت بدی درباره لباس احتمالی آکوامن در فیلم اختصاصی خودش داشتیم و فکر میکردیم با همون دیزاین زشت و مورد پسند جناب آقای «زک اسنایدر» طرف خواهیم بود ولی اشتباه میکردیم و «جیمز وان» نشون داد چه کارگردان باشعوریه و در به خواست هواداران احترام میذاره و ما در فیلم شاهد هستیم که جیسون موموآ لباس کلاسیک دنیای کمیک رو بر تن میکنه! در واقع این لباس رو آکوامن در اواخر فیلم و اونجایی که نیزه سه شاخه طلایی رو به دست میاره، بر تن آکوامن میبینیم. دیزاینش ما رو کاملا به یاد لباس کلاسیک آکوامن در دنیای میندازه با این تفاوت که به جای اون رنگ نارنجی از رنگ طلایی استفاده شده که اتفاقا به اون رنگ نیزه هم میخوره. البته بیشتر انگار از دیزاین لباس آکوامن در سری کمیک بوک های rebirth الهام گرفتن که اونم خودش شبیه به کلاسیک بود. یعنی منظورم شکل دستکش ها و اون باله های پشت پاهاشه. و البته نقطه قوت اصلی لباس اینه که حد وسط یک کاستوم کلاسیک و یک زرهه. خیلی هم به جیسون میاد.

  

- لباس سری کمیک های "ریبرث"

- لباس سری کمیک های "ریبرث"

خوشبختانه این اواخر و پس از اون دنیای تیره و تار New 52 ، دی سی به ندای هوادارانش گوش فرا داد و حال و هوای خودش رو مثل اون قدیما کرد! پس به همین خاطره که لباس آکوامن هم در این سری کاملا ما رو به یاد کمیک های کلاسیک آکوامن میندازه. منتهی یه سری تغییرات ریز و موثر داخلش گذاشتن. به طور مثال رنگ پیراهن آکوامن که قدیما نارنجی بود (و نارنجی کلا رنگ ضایعی برای لباس های ابرقهرمانیه!)، از رنگ طلایی استفاده شده. یا اون پره هایی که پشت دستکش یا چکمه های آکوامن هستند باحالند. پولک های روی پیراهن هم بهتر از قبل شده. همانطور که گفته شد به نظر میرسه این لباس بیشتر مد نظر سازندگان فیلم اختصاصی آکوامن بوده.

 

 

- لباس New 52

- لباس New 52

لباس آکوامن در سری کمیک های New 52 در رتبه اول قرار میگیره چون برای اولین بار شاهد بودیم که لباس کلاسیک آکوامن با اون رنگ های ضایع نارنجی و سبز تونسته بود ظاهری تهدید آمیز و خفن به این شخصیت بده! یعنی دیگه لازم نبود آکوامن حتما یک نیزه تو دستش باشه یا چه میدونم .... ریش و موی بلند داشته باشه تا خفن و باحال به نظر بیاد. اون بالاتنه پولک دار به خوبی با چکمه ها و دستکش ها ترکیب شدند و اون کمربند شاهانه و طلایی به عظمت لباسش اضافه کرده بود و پر از جزئیات بود. یقینا این لباس بهترین و زیباترین لباسی بوده که تا به حال بر تن شاه آتلانتیس دیده ایم.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

نقد و بررسی فیلم " آکوامن " (AQUAMAN)

معرفی آکوامن ( AQUAMAN )

10 کمیک برتر آکوامن (AQUAMAN)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sinavali
#1 sinavali 1397-10-02 17:13
از نظر من ( که البته در مقابل شما فکر نکنم عظمتی داشته باشه ) جای 5 با 4 رو باید عوض کرد
اخه اوون همه جزییات که روش کار کردن به اندازه اون شماره 4 که فقط یاد اوری میکنه که (( هی اول من بودم بعد شما اومدید )) نمیارزه ....
هر چند کاراکتر های بازی های 3D یه مقدار مصنوعی میشن ولی بازم زحمت کشیدن و جزیی کار کردن.
نقل قول کردن
spiderling
#2 spiderling 1397-10-02 17:28
جای جالبش اینجاست که بیشتر یا فکر کنم همه این مقالات ده لباس برتر، سرانجام رتبه یک به لباس کلاسیک میرسه. اما در مورد آکوامن اینطوری نبود و این نشون میده این شخصیت هنگام خلق شدنش هنوز جا برای رشد داشته و میتونسته خیلی خیلی بهتر از قبل واقع بشه پس احتیاج به ریبرث داشته! (جدی جدی اون سال دی سی چه اسم قشنگی برای کمیک هاش انتخاب کرد)

از آقای ترابی تشکر میکنم برای پوشش سری مقالات این شخصیت؛ آکوامن خیلی اتفاق خوبی بود که جیمز وان برای هوادارا رغم زد! از این بابت برای دی سی فن ها و حتی خود شخصیت آکوامن خوشحالم!
نقل قول کردن
amir.akhgar
#3 amir.akhgar 1397-10-02 19:03
اول اینکه مرسی از مقاله خوبتون
دوم اینکه (ببخشید بابت اسپم):امکانش هست لطف کنید برای سریال titans dc نقد بنویسید؟
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1397-10-02 19:51
خسته نباشید.مقاله هم مثل همیشه عالی و دقیق.
من هم کاملا با رتبه بندی موافقم.
لباس فیلم اکوامن خیلی خوب بود و بنظرم چیزهایی که در فیلم جاستیس لیگ دیده بودیم رو جبران کرد.
نقل قول کردن
Amir097
#5 Amir097 1397-10-03 12:14
ببخشید من یه سوال در مورد New 52 دارم.
این سری از نظر داستان پردازی موفق بوده؟ تونسته که حق مطلب ادا کنه؟
چون من کمیک Justice League Origin رو خوندم انیمیشن Justice League War رو هم دیدم تنها تفاوتش حضور شزم بود.حتی دنیای سینمایی هم تا حدودی از همین پیروی کرد.
چه چیزه خاصی داشته؟
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1397-10-03 22:32
ظاهرش تو فیلمش خیلی بهتر شده و اون ظاهر دارک و تیره که برخلاف ظاهرش تو کمیکا بود خیلی تو ذوق میزد.
سه تای اول خیلی بهم شباهت دارند و انتخابشون خیلی سخته.


یه چیز میخوام بگم که اسپمه.
راستی من یه خبر شنیدم در مورد جنگ ستارگان که خیلی منتظر شدم تو سایت ببینم ... اینکه مشخص شد که پدر واقعی آناکین اسکای واکر کی بوده، واقعا یه جورایی شوکه شدم :eek: :sad:

البته مرسی از زحمات بی وفقه تون
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#7 Gotham-Knight 1402-10-09 11:38
در حقیقت با همه شون موافقم ولی بهتر نبود جای 3 و 2عوض میشد ؟ راستش رو بخواید لباس طلایی رو تن جیسون قشگ میشه . رتبه اول که حقش بود واقعا new 52 لباس خیلی خوبی برای آکوامن داشت هم تهدید آمیز هم سلطتی بود میگفت آره من شاهزاده و شاهمولی پاستوریزه هرگز! فیلم دوش قشگه بعضیا گفتن بد بود و ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45