10 نبرد برتر بتمن و جوکر (Batman Vs. Joker)

10 نبرد برتر بین بتمن و جوکر (Batman Vs. Joker)

 این مقاله به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت فیلم "جوکر" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه:  سال‌های سال است که هواداران بتمن به نکته‌ای فکر می‌کنند که شاید کلیدی‌ترین رمز کمیک‌های شوالیه سیاه‌پوش باشد: آخر چرا بتمن دشمن شماره یک خود یعنی جوکر را نمی‌کشد و خودش و دنیا را از شر این قاتل روان‌نژند رها نمی‌کند؟ در حقیقت این دو کاراکتر مدت‌هاست که درگیر یک بازی موش و گربه کش‌دار شده‌اند: جوکر همیشه دست به جنایت می‌زند، بتمن با مشقت فراوان او را شکست می‌دهد و به زندان می‌اندازد و سپس جوکر برای هزارمین بار از زندان می‌گریزد. آیا واقعاً ساده‌تر و مفیدتر نبود اگر بتمن، جوکر را می‌کُشت؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت كه بتمن هرگز جوكر را نمیكشد چون میداند اگر این كار را كند به ورطه ای میافتد كه دیگر نمیتواند از آن خارج شود و آن ورطه  جنون نام دارد! دشمنی آنها از این رو جاودانه است چونكه جوكر مظهر همه آن چیزی است كه بتمن با آن میجنگد:  هرج و مرجِ بی منطق و غیر قابل كنترل، یعنی دقیقاً همان چیزی كه باعث شد پدر و مادرش كشته شوند. در واقع بتمن و جوكر دو روی متفاوت یك سكه هستند: بتمن سمبل نظم ،عقل و قانون و جوكر سمبل بی نظمی، بی عقلی و بی قانونی.

بنابراین بتمن هرگز راضی به كشتن جوكر نمیشود چون با اینكار خودش هم بخشی از جنون بی منطق جوكر شده است ... به علاوه هیچ كدام از دشمنان بتمن نمیتوانند مثل جوكر او را به چالش بكشند چون آنها همگی انگیزه منطقي خود را برای شرارت دارند و بتمن معمولا از متدی ثابت برای شكست آنها استفاده میكند. ولی جوكر؟ او موجودی روان پریش كه هیچ هدف خاصی در زندگی ندارد. کتک می‌خورد ولی همچنان می‌خندد. او انگیزه‌ای هم ندارد، نه پول نه ثروت نه احترام و نه قدرت و جاه و مقام. او فقط وقتی لذت می‌برد که جهان بسوزد و برای این کار هر کاری می‌کند. به قول معروف "هیچ چیز خطرناك تر از فردی كه چیزی برای از دست دادن ندارد، نیست". و حالا در این مقاله به 10 رویارویی این دو شخصیت می پردازیم ...

 

10- شماره 4 از کمیک "هالووین طولانی"

شماره 4 از کمیک "هالووین طولانی"

کمیک "هالووین طولانی" (Long Halloween) در كنار" بتمن: سال نخست" بهترین داستانی محسوب میشود كه به روایت ماجراهای سالهای آغازین حرفه بروس وین در هیبت بتمن اختصاص دارد. این كمیك هم یكی از منابعی بود كه بسیار به کریستوفر نولان در ساخت فیلم های بتمن اش كمك كرد (به خصوص در زمینه شخصیت پردازی «هاروی دنت/دو چهره»). در این داستان (كه توسط زوج خلاق و مشهور «جف لوب» و «تیم سیل» خلق شد) بتمن در كنار گوردون و هاروی دنت سعی میكند پرده از راز یك قاتل سریالی بردارد. در شماره 4 این کمیک (که در اینجا به طور کامل توسط سایت ما ترجمه شده است) شاهد یکی از مبارزات به یاد ماندنی بین بتمن و جوکر هستیم که روی هواپیمای تک نفره جوکر انجام میشود. تازه بتمن نزدیک بود اونجایی که شنلش در پروانه هواپیما گیر میکنه کشته بشه! ولی در نهایت میتونه جوکر رو شکست بده و هواپیما هم بدون سرنشین در آب سقوط میکنه.

 

9- بازی Injustice: Gods Among Us

 بازی Injustice: Gods Among Us

پس از بازی نچسب Mortal Kombat vs DC Universe ، شرکت Warner Brothers Interactive تصمیم گرفت در سال 2013 بازی Injustice: Gods Among Us   را برای PS3، PS4، Wii U، Xbox 360 و Xbox One تولید کنه. وارنر Netherrealm Studios را استخدام کرد تا اون رو بسازه . در نتیجه بازی ساخته شد که خیلی بهتر از "دی سی Vs مورتال کامبت" بود و منتقدین هم از گیم پلی و هم از داستان آن تعریف کردند. داستان بازی به دنیایی موازی ربط داشت که در آن جوکر، کاری میکنه تا سوپرمن لوئیز لین و پسر خودش را بکشه و سپس بمب اتمی منفجر میشه و متروپلیس میلیون ها شهروند خودش رو از دست میده.   بسیاری از قهرمانان دی سی در این دنیا به حکومت توهمی و دیکتاتوری سوپرمن ملحق شده بودند. بتمن یکی از معدود شخصیت های خوب باقی مانده بود. در فصل 4 از بخش داستانی بازی (story mode) ، بازیباز میتونست کنترل شخصیت جوکر رو به دست بگیره زیرا او هم به دنیایی دیگر رفته و متوجه شد که خلافکاران گاتهام وی را میپرستند! او ضمنا به لطف یک قرص به قدرت فرابشری دست یافت و تونست از نظر توان بدنی با بتمن برابر بشه . نبرد آنها در این بازی نشان میده اگر بتمن و جوکر در یک سطح از توان جسمی باشند چه نبرد وحشیانه و خفنی میتونه بینشون در بگیره.

 

8- شماره 3 از کمیک Flashpoint: Batman – Knight of Vengeance

 شماره 3 از کمیک Flashpoint: Batman – Knight of Vengeance

سال 2011 دی سی یونیورس کاملا دگرگون شد و شاهد ریبوت جدیدی به نام New 52 بودیم که همه اش به خاطر "فلش پوینت" بود. ایده اصلی این رویداد که توسط «جف جانز» و «اندی کوبرت» خلق شد، این بود که «بری آلن» به گذشته برمیگرده و اجازه نمیده که «فلش معکوس» مادرش رو بکشه و پدرش هم به قتل متهم بشه. منتهی با این کارش به طور گسترده ای تایم لاین دی سی را شُخم زد! یعنی در این تایم لاین جدید ، گروه "جاستیس لیگ" هرگز تشکیل نشده ، آمازون ها و آتلانتیسی ها با هم در حال جنگ بودند و «توماس وین» بتمن شده بود! (پسرش ، «بروس وین» چند سال قبل به قتل رسیده بود).  مینی سریز سه قسمتی Knight of Vengeance این فرصت را ایجاد کرد تا به طور مفصل تری به نقش بتمن در این دنیا پرداخته بشه. جالبه که به نسخه فلش پوینتی جوکر را هم در آن دیدیم. اما پیچش بزرگ و عجیب آن بود که در این دنیا «مارتا وین» که به خاطر مرگ پسرش دیوانه شده بود، به جوکر تبدیل شده بود! همین پیچش باعث شده بود تا رویارویی بتمن (توماس وین) با جوکر (مارتا وین) خاص شود و با چاشنی مایه های ج.ن.س.ی (چون ناسلامتی اونا زن و شوهر بودند!).

 

7- شماره 251 از کمیک Batman

شماره 251 از کمیک Batman

قطعاً در دهه 70 میلادی این نویسنده ای برجسته به نام «دنی اونیل» بود که به همراه طراحی بزرگ به نام «نیل آدامز» به داستان های شوالیه تاریکی جان تازه ای داد. آنها در این شماره نیز یک اثر کلاسیک خلق کرده اند که به "انتقام پنچ گانه جوکر" (Joker's Five-Way Revenge) معروف است. در این داستان بار دیگر متوحه میشویم که جوکر یک نیروی توقف ناپذیر از مرگ و تخریب است ولی او کارش را با چنان تعهدی به جزئیات انجام میدهد که باعث میشود داستان هایش برای خواندن خیلی fun باشند. نکته جالب اینه که او تقریبا موفق میشود بتمن را شکست دهد ولی تصمیم میگیرد وی را نکشد زیرا نمیخواهد از روی شانس برنده شود! او در عوض یک نقشه بسیار پیچیده تری را با حضور یک کوسه (!) میچیند که البته طبق برنامه اش پیش نمی رود. در هر حال در این داستان جوکر 5 نفر از افراد قدیمی خودش را هدف قرار داده است و این نشون میده که چه ارزش کمی برای جان انسان ها قایل است. در ادامه هم شاهد چالش های جسمی و ذهنی بودیم که  برای بتمن ایجاد میکنه . لازم به ذکره که این داستان کلاسیک (که در این مقاله گفته شد که یکی از بهترین های جوکر است) در یکی از اپیزودهای سریال "بتمن: مجموعه کارتونی" به نام  The Laughing Fish ، مورد اقتباس قرار گرفت.

 

6- بتمن علیه دراکولا

 بتمن علیه دراکولا

از سال 2004 شاهد پخش شدن سریال انیمیشنی جدیدی از روی بتمن بودیم به نام The Batman که از شبکه WB پخش میشد. این انیمیشن بیشتر روی جنبه های اکشن تمرکز میکرد و جایگاه بالایی نزد طرفداران بتمن ندارد. در هر حال، سال 2005 یک انیمیشن بلند ویدئویی براساس این سریال به نام Batman vs. Dracula ساخته شد که نظر شخصی بنده اینه که خیلی جالب و مهیج و باحال بود. در کل در سریال The Batman شاهد بودیم که هر یک از دشمنان بتمن صاحب سبک مبارزه خاص خود شده بود. جوکر هم سبک رزمی Monkey Kung-Fu بلد بود! بدتر اینکه در "بتمن علیه دراکولا" او به یک خون آشام تبدیل شده و قدرت هایش افزایش هم یافته بود! سکانس مبارزه بتمن با این جوکر در بانک محل نگهداری خون (در حالی که جوکر داره خون مینوشه!!) فوق العاده جذاب و حتی ترسناک از آب در آمد. این جوکر مثل اسپایدرمن میتونست روی در و دیوار بخزد و پرش های سریع و بلندی هم انجام میداد و دمار از روزگار بتمن درآورد! بتمن شانس آورد که بمب سیر با خودش داشت و به همین طریق جوکر را شکست داد.


5- شماره 3 از کمیک "بازگشت شوالیه سیاه پوش"

بازگشت شوالیه سیاه پوش

چند سال پس از آنكه «فرانك میلر» در كمیك های "دِردویل" (Daredevil) غوغا به پا كرد و حال و هوایی دارك و نوآر (Noir) گونه به آنها داد، سراغ بتمن رفت. او سعی كرد با خلق كمیك چهار قسمتی "بازگشت شوالیه سیاه پوش" (The Dark Knight Returns) این شخصیت را كاملا به ریشه های دارك خود برگرداند. این داستان تاثیر زیادی روی بتمن و هم روی صنعت كمیك بوك داشت. به طور مثال تمام 4 قسمت این كمیك در قالب یك كتاب جمع آوری و به بازار عرضه شد و بدین ترتیب نقش بسیار مهمی در شكل گیری "رمان های گرافیكی" (graphic novels) ایفا كرد. این داستان در آینده ای درب و داغان یا اصطلاحا در یك كابوس آباد (dystopia) جریان دارد و در آن بتمن بازنشسته شده ولی بلاخره به عرصه برمیگردد. در هر حال در این کمیک، جوکر پس از سالها غیبت و سکوت به عرصه بازگشت (چون میدید که بتمن هم دوباره برگشته و بنابراین انگیزه پیدا کرده بود). جوکر همچنین وانمود کرد که از نظر روحی و ذهنی بهبود یافته است تا این فرصت رو پیدا کنه تماشاچیان را در یک استودیوی تلویزیونی مسموم کنه. از اینجا به بعد بود که بتمن دوباره افتاد دنبال او تا شکارش کنه. منتهی فرقش این بود که بتمن دیگر حال و حوصله قبل را نداشت و با یک بترنگ چشم جوکر را درآورد (!) و در یک شهربازی با او درگیر شد . بتمن مصمم بود یک بار برای همیشه جلوی جوکر را بگیرد و باعث شد تا فلح بشه. ولی اینجا بود که فهمید هنوز هم حاضر نیست او را بکشه. اما جوکر که معنی این کار بتمن را متوجه نمیشد در حالی که داشت میخندید گردن خودش را پیچوند و دست به خودکشی زد. کل این داستان چند سال پیش با وفاداری و در دو بخش به صورت انیمیشن مورد اقتباس قرار گرفت.

 

4- شماره 17 از سری دوم کمیک های Batman

 شماره 17 از سری دوم کمیک های Batman

شاید بتوان به جرات ادعا کرد که بهترین عنوانی که با برچسب New 52   در سال 2011 به دست دی سی منتشر شد، بتمن بود. اسکات اسنایدر به همراه طراحی زبردست به نام گرگ کاپولو واقعا غوغا کردند و سری فوق العاده ای برای بتمن نوشتند. در داستان "مرگ خانواده" شاهد بودیم که جوکر پس از یک سال غیبت به گاتهام برگشت . در واقع بازگشت او با کندن پوست صورت خودش شروع شده بود! جوکر صورت خودش را دوباره به دست آورد و شروع کرد به اینکه به بتمن ثابت کنه نیازی به دستیار و متحد نداره. در واقع از نظر جوکر قهرمانانی مثل نایت وینگ، رابین و بتگرل فقط حواس بتمن را پرت کرده و او را تضعیف میکنند. در ابتدای شماره پایانی این آرک دیدیم که کل خانواده خفاشی توسط جوکر دستگیر شده و دور میز  نشسته اند و جوکر داره بهشون غذا میده! بعدش بتمن خودش را آزاد کرد و همکارانش رو نجات داد و به تعقیب جوکر در غار خودش پرداخت و در نهایت نبردی خونین درگرفت ولی اینجا هم در پایان بتمن تونست یکی از بازی های ذهنی جوکر رو بر علیه خودش بکنه و پیروز بشه. یعنی ادعا کرد که سرانجام تونسته گذشته و هویت جوکر رو شناسایی کنه . جوکر هم که طاقت نداشت اسمش رو کسی مثل بتمن دوباره بر زبان بیاره تعادل خودش رو از دست داد و از آبشار به پایین افتاد. پس بیخود نیست که عشق جوکر به بتمن به تنفر تبدیل شده است!

 

3- بتمن: جوک کشنده

 بتمن: جوک کشنده

اكثر كارشناسان و هواداران بتمن، این كمیك را (که اینجا ترجمه شده است) برترین داستانی كه جوكر در آن حضور داشته میدانند. این داستان تك قسمتی توسط اسطوره صاحب نام دنیای كمیك یعنی «الن مور» نوشته و «برایان بولاند» هم طراحش بود و تاثیر شگرفتی روی بتمن و دی سی گذاشت. از نظر داستانی ، The Killing Joke   را بیشتر به خاطر شلیك جوكر به «باربارا گوردون» (بتگرل) كه منجر به فلج شدن او شد، میشناسند. اما از این موارد كه بگذریم این كمیك برای اولین بار نشان داد كه چرا بتمن و جوكر مثل دو روی یك سكه هستند. و از آن موقع بود كه رابطه جوكر و بتمن دچار دگرگونی جالبی شد. در مجموع "جوک کشنده" سئوالات مهمی  را  مطرح میکند و سعی دارد به آنها پاسخ بدهد. مثلا اینکه چه تراژدی های وحشتناکی باعث شده تا ذهن و جسم جوکر به دلقک آدم کشی که الان هست تبدیل شود؟ آیا چیز خاصی در وجود جوکر است یا اینکه اگر این تراژدی ها برای هر کسی دیگری هم بیفتد مثل او میشود؟ آیا برای دشمنی بین جوکر و بتمن یک نتیجه نهایی غیر از نابودی هر دوی آنها نیز میتوان متصور بود؟ در هر حال در صفحات پایانی دیدیم که بتمن به تعقیب جوکر میپردازه و باهاش میجنگه تا اینکه جوکر تسلیم میشه. نبردی که بین آنها در میگیره از اونجایی ماندگار شده که بتمن در اوج خشم قرار داره و خواننده با گوشت و پوست خودش شدت ضربات بتمن به جوکر رو حس میکنه. بعدشم برای یک لحظه کوتاه حس کردیم شاید منطق بتمن بتونه بر جنون جوکر غلبه کنه ولی جوکر در نهایت تا آخرش به نقش اصلی خودش وفادار باقی ماند. اینجاست که میفهمیم آنها بیش از آنچه که فکرش را بکنیم به هم شبیه هستند.

 

2- شوالیه تاریکی

 شوالیه تاریکی

فیلم "شوالیه تاریكی" (The Dark Knight)  ساخته «کریستوفر نولان» ، نظر كسانی را كه ژانر فیلم‌های كمیك‌بوکی را جدی نمی‌گیرند، عوض می‌كند و توقعات تماشاچی را بالا می‌برد زیرا سازندگانش نهایت سعی خود را كرده‌اند تا با جسارتی كم‌نظیر قواعد مرسوم این ژانر را به هم بریزند و به استانداردی جدید دست یابند. اما باید اعتراف کرد که فیلم بخش عمده موفقیت تجاری ـ هنری خود را مدیون «هیث لجر» مرحوم و بازی حیرت‌انگیز وی در نقش جوكر است. در حقیقت، نقش‌آفرینی او آنقدر غافلگیر‌كننده است كه شخصیت بتمن را نیز كاملاً تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و آن را آسیب‌پذیر و ملموس تر می‌كند. در این فیلم جوکر بسان یک نیروی طبیعت به تصویر کشیده شده است که مثل توفانی مخرب به گاتهام اصابت میکند و خرابی به بار می آورد. حتی بتمن با آنهمه گجت و مهارت و ثروت و قدرت  در مقابل او کم می آورد و ما هرگز چنین حضور قدرتمندانه ای از جوکر سراغ نداشته ایم. بسیاری از صحنه های بین جوکر و بتمن در این فیلم هستند که عالی هستند ولی من میخواهم بروم سراغ سکانسی که پلیس شهر گاتهام دارد هاروی دنت را به زندان اسکورت میکند و جوکر و افرادش مداخله میکنند. تعقیب و گریز های این سکانس عالی هستند و اون جایی که بتمن با موتور خودش کامیون جوکر را سرنگون میکنه عالیه. یا اونجایی که بتمن با موتورش میاد که با جوکر شاخ به شاخ بشه و ... در نهایت یک پیروزی بزرگ برای قهرمانان گاتهام رقم خورد ولی چه فایده که دوامی نداشت ...

 

1- انیمیشن "ماورای بتمن: انتقام جوکر"

 انیمیشن "ماورای بتمن: انتقام جوکر"

"ماورای بتمن: بازگشت جوکر" (Batman Beyond: Return of the Joker) نام یك انیمیشن بلند است كه برپایه سریال كارتونی موفق "ماورای بتمن" (Batman Beyond) ساخته و در سال 2000 به صورت DVD عرضه شد. سبک بصری آینده‌نگرانه‌ این انیمیشن، انیمه‌های پرشور ژاپنی را در ذهن تداعی می‌كرد و صحنه‌های اکشن پی در پی و شلیکی‌اش قلب بیننده را به تپش می‌انداخت. صداپیشگان‌ به رهبری «مارک همیل» در نقش «جوکر» خوش درخشیدند. داستان هم بسیار پخته، عمیق، نفس‌گیر و مناسب برای مخاطبان بزرگ‌سال بود اما نکته‌ مهمی که در هنگام پخش این اثر جنجال فراوانی به پا کرد، لحن بسیار جدی و خشن آن بود که هنوز هم خیلی‌ها را غافلگیر می‌کند. به همین دلیل در حال حاضر دو نسخه از آن در بازار موجود است: یکی کامل و سانسور نشده و دیگری سانسور شده که در آن حتی برخی از دیالوگ‌ها و رنگ‌آمیزی‌ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفته‌اند. در ضمن، به عقیده‌ بسیاری از هواداران، سکانس فلاش بکی که در آن آخرین رویارویی بتمن با جوکر روایت می‌شود، یکی از بهترین سکانس های زنده یا کارتونی است که تاکنون درباره‌ یک شخصیت کمیک‌بوکی ساخته شده. در این سکانس که در واقع آخرین نبرد بین بتمن و جوکر را روایت میکند، میفهمیم که جوکر، رابین (تیم دریک) را گروگان گرفته است و شستشوی مغزی اش داده تا یک جوکر کوچک باشد! دیدن این صحنه بتمن رو واقعا خشمگین میکند و جوری بی رحمانه جوکر را میزند که تا به حال نظیرش را ندیده بودیم! دست آخر هم تیم به جوکر شلیک میکند و او را میکشد. شخصا صحنه ای که تیم دریک میخندد و خنده هایش به گریه تبدیل میشود و بتگرل او را دلداری میدهد برایم واقعا تکان دهنده است و هر بار که آن را میبینم متاثر میشوم ...

اگر ندیدیدش این انیمیشن را  حتما همین امروز تماشا کنید.

 

 مهدی ترابی مهربانی

  

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 داستان برتر "جوکر" (JOKER)

کمیک "جوک کشنده" (KILLING JOKE) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

10 جوکر برتر دنیای سینما، گیم و انیمیشن

5   لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

كمیك فارسی: شوالیه آركام (Arkham Knight) + لینك دانلود مستقیم

بهترین فیلم كوتاه بتمن (عالیه)

کمیک Batman و Spiderman ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

ترسناک ترین داستان بتمن ترجمه شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

typhoon
#1 typhoon 1398-07-29 19:41
سلام به همه من کاربر جدید سایت هستم :-) امیدوارم که بتونم برای سایت مفید واقع بشم :D

خیلی تشکر میکنم از استاد که همیشه زحمت میکشید و مقالات مناسبتی مینویسید چه فیلم خوبی باشه چه بد، شما این مقاله ها رو مینویسید خیلی ممنونم. من فقط دوست داشتم که مال بازی ارکهام سیتی و اسایلم هم توی این لیست میبودش واقعا اون مرحله های آخرشون خیلی باحال بود. ولی در کل با رتبه بندی موافقم :lol:

راستی استاد خیلی دوست دارم نظر شما رو هم درباره فیلم جوکر بدونم اگه میشه یه نیمچه نقدی مثل مال آکوامن هم درباره فیلم جوکر بنویسید :-)
نقل قول کردن
Dixon
#2 Dixon 1398-07-29 20:41
جوکر هیث لجر نقش خیلی زیادی تو شهرت این کاراکتر بین مردم داشت و جوکر خواکین فینیکس هم شاید بیشتر موفقیتش رو مدیون شوالیه تاریکی باشه.
این کمیک بتمن اسکات اسنایدر واقعا شگفت انگیز بود و تک تک آرک هاش داستان پیچیده و پرکششی داشتن. آرک بارگاه جغدها که فک کنم آرک اول یا دومش بود هم خیلی دلهره آور و ترسناک بود
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-07-29 20:46
واقعا ممنونم ازتون که بدون ادعا بیشترین مقالات مناسبتی رو همیشه واسه فیلمای کمیکی میرین، با لیست موافقم به جز اینکه به بازی های سری آرخام اشاره نکردین که به نظر من بهترین و نامبر وان لیست باید بازی شوالیه آرخام میبود.
چون در این بازی ما شاهد یک دوئلی هستیم که بدون وجود خود جوکر به خلاقانه ترین شکل ممکن پیش میره
نقل قول کردن
typhoon
#4 typhoon 1398-07-30 15:31
به نقل از Dixon:
جوکر هیث لجر نقش خیلی زیادی تو شهرت این کاراکتر بین مردم داشت و جوکر خواکین فینیکس هم شاید بیشتر موفقیتش رو مدیون شوالیه تاریکی باشه.
این کمیک بتمن اسکات اسنایدر واقعا شگفت انگیز بود و تک تک آرک هاش داستان پیچیده و پرکششی داشتن. آرک بارگاه جغدها که فک کنم آرک اول یا دومش بود هم خیلی دلهره آور و ترسناک بود

فکر کنم برعکس گفتی هیث لجر موفقیتش رو مدیون فیلم شوالیه تاریکی بود نه واکین :-| چون اصن واکین تو دارک نایت نبودش ;-)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1398-07-30 16:06
به نقل از typhoon:
به نقل از Dixon:
جوکر هیث لجر نقش خیلی زیادی تو شهرت این کاراکتر بین مردم داشت و جوکر خواکین فینیکس هم شاید بیشتر موفقیتش رو مدیون شوالیه تاریکی باشه.
این کمیک بتمن اسکات اسنایدر واقعا شگفت انگیز بود و تک تک آرک هاش داستان پیچیده و پرکششی داشتن. آرک بارگاه جغدها که فک کنم آرک اول یا دومش بود هم خیلی دلهره آور و ترسناک بود

فکر کنم برعکس گفتی هیث لجر موفقیتش رو مدیون فیلم شوالیه تاریکی بود نه واکین :-| چون اصن واکین تو دارک نایت نبودش ;-)

بنظرم منظورشون اینه که اگه Dark Knight نبود و هیث لجر مرحوم توش نقش‌آفرینی نمی‌کرد، شهرت جوکر اینقدر زیاد نبود و بخش زیادی از موفقیت جوکرِ واکین فینیکس وابسته به اون فیلم هست.
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1398-07-30 23:44
نبرد جوکر و بتمن چقد جذاب در میاد. فکر نکنم دیگه فیلمی از بتمن ساخته بشه که به حد و اندازه‌های شوالیه‌ تاریکی برسه. جوکرش بی نظیر بود. اون دیالوگهاش که ماندگار شد. جوکر خیلی کاریزما داره البته ترسم دخیله. یادم نمیره که چجوری تو شوالیه تاریکی سر کل مافیای شهر گاتهام کلاه گذاشت. روی اون همه پول و سرمایه‌شون سره سره بازی میکرد و دخل اونی که باهاش بیشترین همکاری رو داشت آورد(در حالی که نظاره گره سوختن همه سرمایه‌شون بود). واقعا مخاطب با خودش میگه خدای من چه بلایی میشه سر این ویلن آورد. البته کاملا باورش شده بود که هاروی بتمنه ولی اینم پیش بینی کرده بود که اگه بتمن نباشه چه بلایی سرش بیاره.
البته از اینم نگذریم که اون جوکر سریال گاتهام هم خیلی بی نظیر بود مخصوصا اینکه قبل جوکر شدنش یک خانواده‌ی درب و داغون داشت. منتها تو اون سریال بتمنی نبود که باهاش درگیر بشه.
نقل قول کردن
sonicamir13
#7 sonicamir13 1398-09-12 21:11
سلام
مقاله خیلی خوبی بود اقای ترابی
به نظرم باید نبرد های بازی ها رو هم میزاشتید
مثل بازی Batman:Arkam asylym البته شاید املاش درست نباشه :-*
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1399-09-22 04:26
وای بتمن علیه دراکولا عالی بود! بچه بودم کارتونش رو میدیدم خیلی میترسیدم :D کلا از سریال The Batman خیلی خوشم میاد :-) :-*
نقل قول کردن
Alfonso
#9 Alfonso 1403-02-10 06:51
Hey there! I know this is sort of off-topic but I needed to ask.
Does operating a well-establishe d site like yours take a large amount of work?

I'm brand new to blogging however I do write in my diary on a daily basis.
I'd like to start a site so I can share my personal experience and feelings online.
Please let me know if you have any recommendations or tips for brand new
aspiring blog owners. Thankyou!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید