5 شخصیتی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

5 شخصیتی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

اخیرا و در قسمت پایانی از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" شخصیتی معرفی شد به نام «بِیلی» و ملقب به «پسر عنکبوتی» (Spider-Boy) که ادعا میکرد مدتها دستیار مردعنکبوتی بوده ولی هیچ کس او را به یاد ندارد و پس از مدتها دوباره برگشته! به همین مناسبت این مقاله تقدیم به شما میشه.

مقدمه: مردعنکبوتی (Spider-Man)، اگر‌چه گاهی به گروه انتقام‌جویان (Avengers) یا چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) پیوسته است، اما تنهایی را خیلی دوست دارد. او تنها راه می‌رود، تنها تاب می‌خورد، تنها مبارزه می‌کند و بیشتر از هر ابرقهرمان دیگری، در تنهایی با خودش صحبت می‌کند. تمام این‌ها به‌خاطر این است که مخفی نگه‌داشتن هویت مردعنکبوتی از همه چیز برای او مهم‌تر است. او معتقد است که اگر دشمنانش هویت اصلی او را بفهمند، هر کسی که او تا به‌حال دوست داشته است در معرض خطر قرار خواهد گرفت. بی‌گمان مهم‌ترینِ این افراد، کسانی جز زن عمو می (Aunt May) و مری جین واتسون (Mary Jane Watson) نیستند. به همین دلیل است که مردعنکبوتی تا به‌حال هیچ دستیاری انتخاب نکرده است. تصور کنید اگر دستیاری داشت که می‌دانست او چه کسی است، چه عذابی می‌کشید. این‌گونه، نه تنها می‌ترسید که دستیارش اشتباهی هویتش را فاش کند، بلکه هر روز صبح با خیال این‌که نکند آن افراد هم به کسان دیگری در مورد هویتش گفته باشند، بیدار می‌شد. اما اخیرا و در قسمت پایانی از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" شخصیتی معرفی شد به نام «بِیلی» و ملقب به «پسر عنکبوتی» (Spider-Boy) که ادعا میکرد مدتها دستیار مردعنکبوتی بوده ولی هیچ کس او را به یاد ندارد و پس از مدتها دوباره برگشته! به همین مناسبت تصمیم گرفتیم این مقاله را تقدیم به شما کنیم.

 

- اسپایدر بوی (Spider-Boy)

اسپایدر بوی (Spider-Boy)

شاید تنها دستیار واقعی مردعنکبوتی کسی نباشه جز «پسر عنکبوتی» یا «اسپایدر بوی» که در شماره ی آخر رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" خلق شد و هیچ کسی او را به یاد نداره! در شماره های انتهایی این داستان دیدیم که چطور در تمام این مدت این سیلک بوده که عنکبوتی برگزیده بوده و با شکست دادن شاثرا، مردعنکبوتی (پیتر پارکر) هم دوباره برگشت (بدست نوعی بُت یا مجسمه ی طلایی عنکبوتی متعلق به نام «نیث» که البته چند تا عنکبوتی دیگر رو هم برگردوند). اما ناگهان یک عنکبوتی دیگر هم زنده شد به نام «بِیلی» ملقب به پسر عنکبوتی که هیچ کس او را به یاد نیاورد ولی خودش اصرار داشت که بگه مدتها دستیار اسپایدرمن بوده و حتی یک جانفشانی برای پیتر هم کرده که احتمالا باعث شده از حافظه دیگران پاک شود. تا الان که اطلاعات خاصی از گذشته و اینکه چی شد که از یادها رفت منتشر نشده ولی انگار قدرت های او به نوعی با قدرت های مردعنکبوتی پیوند خورده و ارتباط داره. برای آشنایی کامل با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

 

5- مرد قورباغه ای (Frog-Man)

مرد قورباغه ای

«وینسنت پاتیلیو» (Vincent Patilio) ملقب به «قورباغه پرشی» یا «لیپ فراگ»در سال 1967 در کمیک بوک های Daredevil خلق شد. وینسنت یک دانشمند بود که همیشه به خاطر عدم موفقیت در کارش افسرده بود. بنابراین تصمیم گرفت تا لباسی به شکل قورباغه برای خود طراحی کند که دارای دو باله بود که در زیر هر باله فنر الکتریکی وجود داشت که به او این توانایی را میداد تا ارتفاع 60 فوت بپرد و منبع انرژی این فنرها از کوله پشتی که در پشت این لباس قرار داشت تامین میشد. وینسنت پس از طراحی این لباس اسم خود را لیپ فراگ گذاشت و تبدیل به یک جنایتکار شد. او در هر دو عمل مجرمانه ای که انجام داده توسط «بی باک» (Daredevil) شکست خورده و بعدش توسط ایرون من به زندان افتاد. کلا این شخصیت رو واسه خنده خلق کرده بودن و نباید جدی اش بگیرید. جالبه که پسر این آقا به نام «یوجین پاتیلیو» بعدا برای اینکه پدرش را رو سفید کنه، یک قهرمان شد و اسم خودش رو گذاشت "مرد قورباغه ای" (Frog-Man)!!! در شماره 121 از کمیک Marvel-Up شاهد بودیم که مرد عنکبوتی به همراه رفیق فابریک خودش یعنی جانی استورم ملقب به «هیومن تورچ» دارن سعی میکنند جلوی خبیثی به نام «اسپید دیمون» را بگیرند که ناگهان مرد قورباغه ای سر میرسه و شانسی شکستش میده! از اون موقع به بعد بارها گیر داد که دستیار اسپایدرمن بشه ولی قبول نکرد ...

 

4- گیبون (Gibbon)

گیبون

«مارتین بلنک» (Martin Blank) از دشمنان بیخود مردعنکبوتی در دنیای کمیک بود که اولین بار وقتی دیدیمش در سیرک کار میکرد و لباس میمونی بر تن داشت و بهش «گیبون» میگفتند. او سعی کرد دستیار اسپایدرمن بشه ولی موفق نشد و باهاش جنگید (در واقع همانطور که در تصویر بالا میبینید، وقتی گیبون به مردعنکبوتی پیشنهاد کرد که پارتنر یا شریکش بشه، مردعنکبوتی بهش خندید و دست رد به سینه اش زد. بعدش کریون شکارچی متقاعدش کرد که با مردعنکبوتی بجنگه). بعدها گفته شد یک جهش یافته بوده که با ظاهر و قابلیت های میمون مانند بزرگ شده و به همین خاطر مورد تمسخر و اذیت قرار می گرفت. گیبون در داستانی بسیار تاثیرگذار و اندوهناک در رویداد "شکار شده" کشته شد (اینجا ترجمه شده است).

 

3- آلفا (Alpha)

 

اندرو مگوایر الفا

پیتر پارکر وقتی در شرکت "هورایزون لابز" (Horizon Labs) کار میکرد  انرژی آلفا را کشف کرد که اسمش رو گذاشت "ذرات پارکر"! این انرژی فوق جنبشی بود و از گسترش دائمی عالم نشات میگرفت (البته بعدا معلوم شد این انرژی قبلا توسط رید ریچاردز کشف شده ولی او به کسی درباره ش چیزی نگفته بوده زیرا از نظرش خیلی خطرناک بودند). در هر حال، روزی که پیتر میخواست این انرژی را به نمایش عمومی بگذاره، شخصیت خبیثی به نام تیبریوس استون که اینجا معرفی شده، پروتکل های ایمنی را دستکاری کرد و در نتیجه یک بچه مدرسه ای به نام «اندی مگوآیر» به قدرت های عظیمی دست یافت و اسم خودش را نیز «آلفا» گذاشت و خیلی اصرار داشت که دستیار مردعنکبوتی باشه ولی مسئولیت پذیری سرش نمیشد و به هدف خودش دست نیافت. اما در نهایت پیتر پارکر با استفاده از یک فن آوری بیگانه، این قدرت ها را از اندی گرفت (چون او نمیدانست چطور قدرت هایش را کنترل کند و سبب خسارات جانبی زیادی میشد).

 

2- اسپایدر کید (Spider-Kid)

استیل اسپایدر - عنکبوت پولادی

«اُلی اُسنیک» (Ollie Osnick) خیلی وقت پیش یعنی در سال 1982 در شماره 72 از کمیک Spectacular Spider-Man خلق شد. او نوجوانی چاق و با استعداد بود که عاشق دکتر اختاپوس بود! به همین دلیل با نبوغ خودش بازوهای مکانیکی ساخت و به خودش لقب Kid Ock داد. او دست به کار خلافی زد و اسپایدرمن با دکتر اختاپوس اشتباهش گرفت و وقتی فهمید که فقط یک پسر نوجوان است وی را به خانه اش برگرداند. از این به بعد اُلی عاشق و شیفته ی مردعنکبوتی شد و بازوهایش را به شکل پاهای عنکبوت درآورد و یک لباس مردعنکبوتی هالووینی هم بر تن کرد و اسمش رو گذاشت «اسپایدر کید» (Spider-Kid) و سعی کرد دستیار اسپایدرمن بشه و حتی با مرد قورباغه ای (Frog Man) و وزغ (Toad) یکی تیم ابرقهرمانی تشکیل داد به نام "وصله های ناجور" (The Misfits)! ولی دست آخر فهمید که به درد این کارا نمیخوره و تصمیم گرفت یک بچه ی عادی باشه. البته بعدها اتفاقاتی برایش افتاد و با لقب «استیل اسپایدر» شناخته شد که توصیه میکنم برای آشنایی باهاش این مقاله را بخوانید.

 

1- رِک رَپ (Rek-Rap)

- رِک رَپ (Rek-Rap)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 17 از سری ششم کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (ژانویه 2023)

در رویداد مهیج "دارک وب" که در اینجا ترجمه شده است، دیدیم که «رک رپ» یکی از دیوهای لاغر و کوچک اندام عالم برزخ بود که تحت تاثیر رفتار قهرمانانه پیتر پارکر قرار گرفت (پیتر آن موقع به طور موقتی به برزخ منتقل شده بود). بنابراین یه لباس مردعنکبوتی پوشید و اسم خودش رو گذاشت «پارکر من» (Parker Man) و رفت سراغ بن رایلی (کزیم) و مادلین پرایور تا ازشون قدرت بگیره ولی اونا بهش گفتن به قهرمان نیاز ندارن. سپس یکی از دیوهای برزخ بهش قدرت داد و او به ترکیبی از مردعنکبوتی و ونوم تبدیل شد و اسم خودش را رک رپ گذاشت و به مردعنکبوتی کمک کرد تا با نسخه شش خبیث در برزخ (به نام "شش موذی") مبارزه کند. درسته که مردعنکبوتی گاهی اوقات از عبارات و شعارهای رک رپ به ستوه می آمد ولی از صداقت و شور و شوق او خوشش آمد و سعی کرد بهش نصحیت های لازم رو برای قهرمان شدن ارائه کنه. پس از اینکه کزیم شکست خورد و مادلین پرایور هم تاج و تخت برزخ را دوباره به دست آورد، رک رپ نیز به برزخ برگشت و ناپدید شد.

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «اسپایدر بوی» (SPIDER-BOY) بدانید

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

قسمت آخر از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

10 دفعه ای که به ابرقهرمانان از سوی دستیاران خودشان خیانت شد!

10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

15 دستیار برتر بتمن

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Midnight son
#1 Midnight son 1402-03-08 13:15
یه مقاله متفاوت دیگه از استاد ترابی
به نظر تون میشه رِک رَپ رو هم جزو این افراد قرار داد؟
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1402-03-08 13:36
به نقل از Midnight son:
یه مقاله متفاوت دیگه از استاد ترابی
به نظر تون توی میشه رِک رَپ رو هم جزو این افراد قرار داد؟

آخ آخ آخ! رک رپ یادم رفت
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1402-03-08 13:36
اینم خیلی جالبه:

چقدر اسپات رو خوب کار کردن
www.aparat.com/v/GAxpX
نقل قول کردن
Green Spider
#4 Green Spider 1402-03-08 17:20
مقاله بسیار عالی و متفاوت بود تشکر از استاد ترابی :-)

مورد آخر خیلی جالب و در عین حال عجیب بود :o
امیدوارم در آینده بازم ببینیمش و اطلاعات کسب کنیم دربارش

رک رپ هم خیلی فان و باحال بود جاش توی مقاله خالی بود
نقل قول کردن
Green Spider
#5 Green Spider 1402-03-08 17:23
به نقل از mtm:
اینم خیلی جالبه:

چقدر اسپات رو خوب کار کردن
www.aparat.com/v/GAxpX


اسپات دقیقا همون چیزیه که باید باشه
یه ویلن خل مشنگ که کسی اونو جدی نمی گیره :lol:

ولی حس میکنم همه این چیزایی که از اسپات دیدیم رد گم کنیه و اسپات قراره خیلی خطرناک تر و جدی تر از این حرفها باشه
سونی هم یه جورایی توی تریلر ها میخواد نشون بده که مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ ویلن اصلیه ولی صددرصد اسپات قراره ویلن اصلی هر دو قسمت باشه
نقل قول کردن
Re_za
#6 Re_za 1402-03-09 06:36
به نقل از mtm:
به نقل از Midnight son:
یه مقاله متفاوت دیگه از استاد ترابی
به نظر تون توی میشه رِک رَپ رو هم جزو این افراد قرار داد؟

آخ آخ آخ! رک رپ یادم رفت

استاد فکر کنم باید مقاله رو تبدیل به یه تاپ تن کنید و رک رپ رو هم بهش اضافه کنید
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-03-09 06:48
به نقل از Re_za:
به نقل از mtm:
به نقل از Midnight son:
یه مقاله متفاوت دیگه از استاد ترابی
به نظر تون توی میشه رِک رَپ رو هم جزو این افراد قرار داد؟

آخ آخ آخ! رک رپ یادم رفت

استاد فکر کنم باید مقاله رو تبدیل به یه تاپ تن کنید و رک رپ رو هم بهش اضافه کنید

اره خودمم به همین فکر میکردم
نقل قول کردن
Spider-Kang
#8 Spider-Kang 1402-03-09 16:34
خسته نباشید!
استاد به نظرتون مایلز و بقیه شخصیت های عنکبوتی (مثل سیلک و ...) نمیتونن تو این لیست قرار بگیرن؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1402-03-09 16:43
به نقل از Spider-Kang:
خسته نباشید!
استاد به نظرتون مایلز و بقیه شخصیت های عنکبوتی (مثل سیلک و ...) نمیتونن تو این لیست قرار بگیرن؟

نه
نقل قول کردن
Doc Ata
#10 Doc Ata 1402-03-10 17:43
خیلی جالب بود...
توی گزینه 3 به نظرم اسم اندی مگوآیر اصلا تصادفی نیست و احتمالا اسمشو از ترکیب اسم اندرو گارفیلد و فامیلیه توبی مگوآیر گذاشتن.
البته یک مقدار هم اریجینش شبیه اسپایدرمنه.نوجو ان مدرسه ای که تصادفی قدرت بزرگی به دست میاره ولی مسئولیت پذیری رو هنوز بلد نیست.خوب شد که اسپایدرمن قدرت هاش رو ازش گرفت،چون اگه نمی گرفت احتمالا اون هم باز مسئولیت خم اش می کرد
نقل قول کردن
RMB
#11 RMB 1402-03-25 21:08
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی بود. مردعنکبوتی همیشه یک قهرمان تنها بوده و هیچوقت فکر دستیار داشتن هم نداشته ولی بعضی اوقات که همونطور در بالا ذکر شد افرادی هم بودن که خواستن دستیار مردعنکبوتی بشن که خیلی خوب نبودن. بنظرم میشه گفت مایلز دستیار مردعنکبوتیه البته تو دنیای بازی که ترکیب عالی هستن.
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17