معرفی هفت قلمروی آتلانتیس در فیلم آکوامن

معرفی هفت قلمروی آتلانتیس در فیلم آکوامن

این مقاله به مناسبت اکران فیلم Aquaman تقدیم به شما میشود.

سال 2015 بود که کمپانی وارنر بروس عکسی رو برای فیلم بتمن علیه سوپرمن از جیسون موموآ در نقش آکوامن منتشر کرد که بسیاری از هواداران سینما و کمیک فکر میکردند که این عکس بازگو کننده قسمتی از فیلم جاستیس لیگ هست.بسیاری از هواداران گمان میکردند که این عکس نشان دهنده اضافه شدن گرین لنترن به جمع شش نفره و رساندن این گروه به عدد هفت خواهد بود.اما بعدا مشخص شد که این شعار بر روی پوستر هیچ ارتباطی به فیلم جاستیس لیگ یا حتی بتمن علیه سوپرمن نداشته و مشخصا این اشاره ای بود بر هفت قلمروی دریاها داشته که در این مقاله سعی بر معرفی ان داریم.

 

هفت دریا قلمرو

نویسنده معروف کمیک های دی سی ،جف جانز برای کمیک های آکوامن، داستان و تاریخچه ای از اتلانتیس خلق کرد مبنی بر اینکه در روزگاران بسیار دور این شهر بزرگ و شش ناحیه تحت سلطنتش غرق شد.داستانی که برای تاریخچه اتلانتیس  خلق شد، در فیلم آکوامن نیز الهام گرفته شده که در فیلم به هفت دریا نام گذاری شده.این هفت قلمرو شامل اتلانتیس (Atlantic)، زبل (Xebel)، ترنچ (Trench) و دیگر ناحیه هایی هستند که جیمز وان در کنار خط داستان اصلی سعی بر معرفی ان داشته.

آکوامن جوری ما رو با سرزمین غرق شده اتلانتیس که ریشه در داستانهای افسانه ای روم باستان دارد، اشنا میکند که همین کار رو مارول با آزگارد در فیلم هایی ثور کرد.اتلانتیس بخاطر یک فاجعه و یا حتی خشم خدایان نبود که در زیر امواج مدفون شد بلکه این امر بدلیل غرور تمدن این هفت قمرو بود.

  

آتلانتیس

اتلانتیس

آتلانیتس در سال 2017 در لیگ عدالت معرفی شد.اتلانتیس پیشرفته ترین و بزرگترین قلمرو در هفت دریاها هست.قبل از غرق شدن قلمرویی با پیشرفت زیاد در زمینه های تکنولوژی بوده و حتی بعد از غرق شدن هنوز آتلانتیس دارای فناوری های باستانی است که برای استفاده زیر دریا تکامل پیدا کرده.ساکنین این قلمرو ظاهری شبیه به انسانها دارند که قادر به زندگی کردن زیر اب هستند.افرادی مثل ارم و والکو از ساکنین این قلمرو بوده که تحت پادشاهی و حکم رانی برادر ناتنی آرتور کوری هدایت و فرمانروایی میشد.باید بگم که مادر آرتور کوری ، آتلانا، ملکه آتلانتیس بوده .این سرزمین از طریق یک دیواربزرگی و برج های بزرگی با سربازان محافظت میشود.این نوع قلمرو علاوه بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته مثل زیردریایی های پیشرفته و قطارها ،از کوسه های زره پوش در ارتش استفاده میکنن.

ارم در فیلم سعی میکند تا دیگر قلمروها را با خود همراه کند تا به سطح زمین حمله کنند.

 

Xebel

این قلمرو داستان خیلی جالبه داره که تحت حکومت همسر اینده آرتور یعنی مرا هدایت و حکومت میشه ولی در این سالهای اخیر جوری تغییر کرده که به عنوان سرزمین مادری مرا جز یکی از هفت منطقه پادشاهی که بعد از اینکه غرق شد از اتلانتیس جدا شد.و به عنوان زندان ازش استفاده میشه و جایی در مثلث برمودا هست و کسی نمی تونه فرار کنه.ولی توی فیلم داستانش یکمی فرق میکنه .در فیلم ما شاهد این هستیم که این منطقه نزدیک ترین متحد به اتلانتیس به پادشاهی اورم هست.پادشاه و حاکم این منطقه هم Nereus با بازیگری Dolph Lunfgrenهست که در فیلم پدر مرا هست.در حقیقت پادشاه این منطقه با اینکه اصلی ترین متحد اورم هست ولی غیر قابل اعتماد وجاه طلبه و سعی میکنه با ازدواج سیاسی مرا رو همسر ارم و ملکه اتلانتیس کنه. این منطقه زمانی با ارم متحد شدند که گمان میکدند که سطح زمین نقشه حمله کشیدن.

 

Fisherman Kingdom

پس از اینکه شهر باستانی غرق شد مردمان اتلانتیسو زبل (Xebell) به سرعت با محیط زیر اب خودشون رو وفق دادن اما تونستند که هیبت انسانی خودشوتن رو حفظ کنن.در مقابل قلمروی پادشاهی ماهی ها تکامل پیدا کردن و ظاهرشون شبیه به موجودات دریایی شدند مثلا مثل ماهی ها دم داشتند و غیره.یه جورایی ظاهرشون شبیه به پریی های دریایی هست .

مردمانش بیشتر علاقه مند به فلسفه و شعر هستند برخلاف اتلانتیسی ها که دنبال سیاست .

چند خط پایینی اسپویل کننده داستان هست.

 .

.

.

.

.

اما خب مجبور میشن تا با پادشاه اورم متحد بشن و برای جنگی علیه که قراره با خشکی نشینان اتفاق بیفته.

 

The Brine

براین

خب این قلمرو هیچ اشاره ای برای معرفیش توی فیلم نمیشه ولی نقش مهمی درفیلم میبنیم دارند.اینجا دیگه خیلی خط داستانی لو میره پس هیچ توضیحی نمیدم اما همین مقدار کافیه که بهتون بگم این قلمرو هم مثل Fisherman Kingdom خواستار جنگ با زمینی ها نیستند.اونا هم مثل قلمرو قبلی که اشاره کردم تکامل پیدا کردن و تبدیل شدند به یسری نژاد خاص که شبیه به خرچنگ هستند. پوستشون زره پوش شده و چنگال های خرچنگ مانند دارند.

این نوع نژاد یجورایی خشونت طلب اما هوشمند هستند.این منطقه جنگجویان قوی و شجاعی ای داره و برای دفاع از حکومتشون میجنگند.تا یادم نرفته پادشاه این منظقه هم brine King هست.( brine معنیش یجورایی میشه اب شور،شور آب).

 

Deserters Kingdom

این منطقه اولین منطقه ای بود که از اتلانتیس جدا شد.سربازان فراری ارتش اتلانتیس فرار کردند وبه جایی امدند که الان تبدیل به صحرا شده.این سرزمین همون جایی هست که ارتش بزرگی از اتلانتیسی ها در اونجا زندگی میکردن و نیزه سه شاخ پادشاه اتلان هم همین جا ساخته شد اما بخاطر نابود شدن آب اونها هم منقرض شدند.

خیلی براتون توضیح نمیدم ولی همین قدر کفایت میکنه که همینطور که توی تریلر دیدیم هدف اول مرا و آرتور این بود که این منطقه رو که توسط شن ها دفن شده رو پیدا کنند.

 

The Trench

ترنچ اکوامن

با اینکه این موجودات هم از آتلانتیس هستند ،با غرق شدن شهر باستانی به عمیق ترین و تاریک ترین مکان در اقیانوس بنام گودال ماریانا رفتند وهزاران سال در این منطقه خشن وبیرحم زندگی کردند ولی به اندازه کافی تکامل پیدا نکردند وتبدیل شدند به موجوداتی که هیچ گونه رحمی ندارند.

این موجودات شکارچیانی هستند که از لحاظ ظاهری شبیه به anglerfish و dragonfish هستند (عکس این گونه ها توی اینترنت هست) که دندان های تیزوپنجه های بزرگی دارند و هر موجودی که وارد قلمروشون بشه روشکار میکنند.این موجودات رو جف جانز سال 2011 در سری new52 معرفی کرد تا آکوامن باهاشون بجنگه و به تنها چیزی هم که اهمیت میدن یه چیزه:غذا .ترنچ ها در کمیک جز سه گونه و حکومت شناخته شده در دریاها هستند .در فیلم ،آتلانتیسی ها برای اعدام کردن مجرمان رو به این منطقه میفرستند تا شکار این موجودات شوند.

 

The Lost Kingdom

قلمرو گم شده اکوامن

اخرین قلمرو یکمی راز الود و عجیب غریبه.قلمرو گمشده شبیه قلمرو فراری ها هست.این مکان مقبره اتلان رو در خودش جای داده وشبیه به نعل اسب هست و جایی در میان هسته زمین پنهان شده و برای دستیابی بهش باید از قلمرو ترنچ ها عبور کرد. این سرزمین باستانی توسط دایناسورها احاطه شده و جایی هست که پادشاه اتلان به اونجا رفت و در اونجا آرمید.

 

مترجم: حبیب شریفی حسینی

 

منابع: سایت cbr و nerdist

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره شخصیت آکوامن (AQUAMAN) بدانید

10 لباس برتر آکوامن (AQUAMAN)

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

نقد و بررسی فیلم " آکوامن " (AQUAMAN)

معرفی آکوامن ( AQUAMAN )

10 کمیک برتر آکوامن (AQUAMAN)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند 

این 5 قهرمان معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Red wolverine
#1 Red wolverine 1397-10-10 15:37
سلام،از سال پیش این سایتو میشناختم و ازش دیدن میکردم و همین امروز هم ثبت نام کردم.خلاصه اینکه خیلی به سایت اسپایدی ارادت دارمو خیلی هم به همه ی اعضا مخصوصا آقای ترابی و عمو مختار ارادت دارم.مخلصتون red wolverine :lol:
نقل قول کردن
Cap.Venom
#2 Cap.Venom 1397-10-10 15:55
سلام منم سه چهار ساله با سایتتون اشنام ولی تازه ممبر شدم
و یه درخواستی داشتم اونم اینه که یه گروه برای تعامل و گفت و گو بین اعضا و همچنین ادمین ها باشه خیلی خوب میشه
نقل قول کردن
spiderling
#3 spiderling 1397-10-10 18:16
بابت مقاله ازتون ممنونم، همه چیز اعم از ترجمه خیلی خوب بود. جامع و مانع! اینکه که قبل فیلم این مقاله رو ترجمه کردید خیلی خوبه اینجوری راحت تر با فیلم کنار میایم منم یا خیلی دیگه از کاربران با این فضای امپراطوری اقیانوس ها اشنا نبودیم!

پ.ن: #1 #2خوش اومدید؛ فقط حیف این مقاله نیست که اسپم بارونش کنید؟ #2 اینجوری تمرکز کاربران از روی ایجاد کامنت های مفید کمتر میشه و خدای نکرده محوریت Spidey میشه چت روم تا سایت فعال کمیک بوکی!
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1397-10-10 18:57
خسته نباشید.
مقاله عالی،دقیق و جامع بود.
و به معلوماتمان افزود.
نقل قول کردن
mani s.h
#5 mani s.h 1397-10-10 21:00
ممنون از آقای حبیب شریفی حسینی بابت مقاله کامل و جذابشون.
استاد ترابی ببخشید او سری the amazing spider-man ترجمه شده از ۸۱۰ به عقب یا ترتیبشون فرق داره انگار کل ۷۰۰ تا شماره تا ۸۱۰ نیست و وسطاش اختلافه ۱۱۰ کمیک کامل نیست.
چون دارم کمیک هاشو ترتیب بندی میکنم یه خورده گیج شدم کدوم شماره ها غیر از ۷۰۰تای اول ترجمه نشدن؟
نقل قول کردن
Frank castle
#6 Frank castle 1397-10-10 22:17
#4 و #5
سلام
باعث افتخار بندست که تونستم کاری کنم.امیدوارم مورد پسندتون بوده باشه.
از اقای ترابی و دوستانی که به من محبت داشتن و این تاپیک رو اجازه دادن که روی سایت قرار بگیره، ممنونم ازشون.
باید این رو زودتر میگفتم متاسفانه الان متصل به اینترنت شدم
اگر که مقاله در ترجمه ، جمله بندی ، غلط املایی و غیره اشکالاتی داشت من رو ببخشید. امیدورارم که مقاله مفید بوده باشه
نقل قول کردن
hadializade60
#7 hadializade60 1397-10-11 00:10
احسنت عالی بود
خیلی خوبه که زحمت میکشی و زیرساخت ها رو توضیح میدی.
نقل قول کردن
saeed.mtn
#8 saeed.mtn 1397-10-11 01:38
مطلب جالبی بود مثل همیشه ، شما بی نظیر هستین .
فقط برای من سوال هست چرا سریال titans که به نظر سریال بدی نبود رو چرا نقد نکردین ، منتظریم
نقل قول کردن
Cap.Venom
#9 Cap.Venom 1397-10-11 10:53
بله آقا/خانم spiderling #3 حرف شما درست و متینه
پس سوال ها و بقیه نظریاتمو زیر پست ها میگم
یکیش اینه که لوکی وقتی از خودش کلون میکنه چجوریه که بعضی وقتا اجسام ازش رد میشن مثل ثور.رگناروک که ثور به سمت لوکی سنگ پرت کرد و ازش گذشت و یا مثل ثور.دارک ورلد که وقتی کشته شد بدنش رو ثور لمس کرد ؟!!! :o
و یا اون قدرتشه که پس از مرگ زنده میشه؟! 8)
نقل قول کردن
mani s.h
#10 mani s.h 1397-10-11 13:46
آقایون من به یه نتیجه ای رسیدم بهتر نیست یه گروه مختص اعضای سایت حالا تو تلگرام و یا هرجای دیگه بزنیم به دو دلیل این پیشنهاد و میدم یکی که ممکن سوالی واسمون پیش بیاد و از یکی زیر مقالات بنویسیم و سوال کنیم اما هیچ کس جواب نده و دومی اینه که وقتی ما(به خصوص خودم که واقعا شرمندم)به جای موضوع مقاله یه موضوع دیگرو بکشیم وست مثلا مثل همین سوال خودم در بالا☝️ یجوری که داریم بی احترامی میکنیم و زحمت نویسنده رو از بین میبریم و شاید سومیش اینه که هرجا گروه هست وقتی صحبت میکنی یا فحش میدن یا مسخره میکنند پس شاید خوب باشه اگه استاد یا یکی از نویسندگان یا اصلا هرکس دیگه یه گروه مختص و فقط اعضای سایت باشه،بازم شرمنده آقای حبیب شریفی حسینی.
نقل قول کردن
Cap.Venom
#11 Cap.Venom 1397-10-12 13:56
آقای ترابی اگه جواب درخواست من و همچنین #10 رو بدید خیلی ممنون میشم :-|
چون وقتی یکی مثل امثال من و شما و دوستان توی هر زمینه مثل کامیک و فیلم و شخصیت ها و حتی در مورد سایت سوال پیشنهاد و انتقاد داشته باشه جایی برای مطرح کردن نیست و ایجاد یک گروه و تعامل با همدیگه واقعا میتونه سازنده باشه برای مشکلات ما و هم برای پیشرفت شما و جامعه خواننده کامیک :-) اگر هم که من اشتباه میکنم لطفا بهم بگید چرا؟ :o


با تشکر از شما استاد ترابی عزیز و ادمین های سایت :lol:
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1397-10-12 14:23
به نقل از Cap.Venom:
آقای ترابی اگه جواب درخواست من و همچنین #10 رو بدید خیلی ممنون میشم :-|
چون وقتی یکی مثل امثال من و شما و دوستان توی هر زمینه مثل کامیک و فیلم و شخصیت ها و حتی در مورد سایت سوال پیشنهاد و انتقاد داشته باشه جایی برای مطرح کردن نیست و ایجاد یک گروه و تعامل با همدیگه واقعا میتونه سازنده باشه برای مشکلات ما و هم برای پیشرفت شما و جامعه خواننده کامیک :-) اگر هم که من اشتباه میکنم لطفا بهم بگید چرا؟ :o


با تشکر از شما استاد ترابی عزیز و ادمین های سایت :lol:

ما اعتقادی به گروه تلگرامی نداریم و هرگز گروه تلگرامی نخواهیم زد . به نظرم هر چی هم مشکلات تو جامعه کمیک ایرانه از همین گروه ها نشات میگیره
نقل قول کردن
mani s.h
#13 mani s.h 1397-10-15 06:16
به نقل از mtm:
به نقل از Cap.Venom:
آقای ترابی اگه جواب درخواست من و همچنین #10 رو بدید خیلی ممنون میشم :-|
چون وقتی یکی مثل امثال من و شما و دوستان توی هر زمینه مثل کامیک و فیلم و شخصیت ها و حتی در مورد سایت سوال پیشنهاد و انتقاد داشته باشه جایی برای مطرح کردن نیست و ایجاد یک گروه و تعامل با همدیگه واقعا میتونه سازنده باشه برای مشکلات ما و هم برای پیشرفت شما و جامعه خواننده کامیک :-) اگر هم که من اشتباه میکنم لطفا بهم بگید چرا؟ :o


با تشکر از شما استاد ترابی عزیز و ادمین های سایت :lol:

ما اعتقادی به گروه تلگرامی نداریم و هرگز گروه تلگرامی نخواهیم زد . به نظرم هر چی هم مشکلات تو جامعه کمیک ایرانه از همین گروه ها نشات میگیره

پس استاد نمیشه یک قسمت در سایت ایجاد بشه برای جواب دادن به سوالات یا اینکه در بین مقالات نه چندان مهم خبری بپرسیم؟
نقل قول کردن
Cap.Venom
#14 Cap.Venom 1397-10-18 19:07
#13 آره دیگه دقیقا هدف من و چند تا از دوستان دیگه ام همینه که مشکلات و پرسش های یکیدیگه مون رو برطرف کنیم همین حالا چه به صورت گروه چه به صورت قسمتی از سایت یا هر گونه دیگه فقط ماهم به خاطر این گروه تلگرام رو گفتیم چون کار باهاش راحت تره
نقل قول کردن
Amir097
#15 Amir097 1397-11-19 15:17
من بعد از اینکه فیلم Aquaman دیدم دوباره این مقاله خواندم فقط دوتا سوال برام پیش امد اول این که آتلانتیس چند سال پیش زیر آب رفته که بعضی از این قلمرو ها این قدر با هم فاصله دارن؟
دوم بعضی از موجودات مثل Lagoon Boy که هم حالت انسانی دارن و هم جودات آبزی این ها هم جزو قلم رو Fisherman هستند؟
نقل قول کردن
rapbigot
#16 rapbigot 1397-12-28 14:44
واقعا دی سی داره به فنا میره با این فیلمایی که میسازه.
یکی از یکی دیگه اشغال تر.
یک ربع اول این فیلمو به بدبختی هرچه تمام نگا کردم انگار داشتن اسید میریختن روم..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید