رتبه بندی فیلم های ابرقهرمانی سال 2018

رتبه بندی فیلم های ابرقهرمانی سال 2019

سال 2019 رسما شروع شده و حالا وقتش رسیده نگاهی داشته باشیم به فیلم هایی که در سال میلادی گذشته به اکران درآمدند.

 

در 2018 شاهد 9 اثر سوپرهیرویی بودیم که 12 ماه پرهیجان را برای ما رقم زدند و من فکر نمیکنم که هیچ کدوم از فیلم های ابرقهرمانی 2018 افتضاح بودند ولی برخی از اونا قطعا از بقیه بهتر بودند و برخی هم واقعا برای یک بار دیدن خوب بودند! این شما و این هم رتبه بندی فیلم های سوپرهیرویی سال 2018 به انتخاب سایت COMICBOOKMOVIE.COM

 

9- آکوامن (Aquaman)

 آکوامن (Aquaman)

ممکنه که برخی نسبت به رتبه ای که به این فیلم دادم انتقاد کنند! ولی من از "آکوامن" اصلا متنفر نبودم (یعنی کلا شخصیتش اونقدر برام مهم نیست که بخوام حس قوی نسبت بهش داشته باشم، چه تنفر یا شیفتگی) ولی احساس کردم بی منطق و بی معنیه و البته چند سکانس اکشن هیجان انگیز داره (سکانس ترنچ واقعا دیدنی بود) و برخی از جلوه های بصری خلاقانه بود. شوخی های روی اعصاب و بازی های متوسط و دیالوگ های ضعیف باعث میشوند اولین تجربه ابرقهرمانی آقای جیمز وان در ته لیست بنده قرار بگیرد.

نقد spidey.ir برای فیلم آکوامن 

  

8- ونوم  (Venom)

ونوم 2018

آیا "ونوم" از "آکوامن" بهتره؟ خب ... من که قطعا بیشتر ازش لذت بردم. البته این تجربه بدون اسپایدرمنِ سونی قطعا خیلی آشفته بود ولی تام هاردی در نقشش عالی ظاهر شد و نوع بازیش جوری بود که لحظات باحال و بامزه خلق میکرد. رابطه ادی براک با سیمبیوت دیوانه هم از نکات برجسته فیلم بودند و آنها بین خودشون چندین بده بستان سرگرم کننده و باحال داشتند. شاید به خاطر اینه که من توقع خاصی از این فیلم نداشتم و با همین ذهنیت وارد سالن سینما شدم ولی در هر حال به نظرم "ونوم" اونقدرا هم بد نبود.

نقد spidey.ir برای فیلم ونوم

 

7- تایتان های نوجوان به سینما میروند  (Teen Titans Go to the Movies)

 تایتان های نوجوان به سینما میروند  (Teen Titans Go to the Movies)

این یکی واقعا شاید از رادار هواداران مجو شده بود ولی در واقع خیلی حس لذت بخشی از دیدنش بهم دست داد. هرگز قسمت های زیادی از سریال Teen Titans Go را ندیده بودم ولی خیلی سریع با قصه رابین، بیست بوی، استارفایر، سایبورگ و ریون همراه شدم. درسته خیلی از شوخی ها مختص بچه های خیلی کوچک بود ولی یک خروار ارجاعات فرهنگ عامه (pop culture) و البته شوخی با دنیای ابرقهرمانان داشت که برای بزرگترها مناسب بود. در نهایت یک اثر فان و شوخ و شنگ و نه چیز دیگر ولی شما چه انتظار دیگری از اقتباس سینمایی صورت گرفته از روی یک کارتون بچه ها را دارید؟

 

6- مرد مورچه ای و زنبورک  (Ant-Man & the Wasp)

 مرد مورچه ای و زنبورک  (Ant-Man & the Wasp)

درسته Ant-Man and the Wasp در 5 تای انتهایی لیست قرار گرفته ولی اصلا دلیل نمیشه فیلم بدی باشه. به خوبی از شخصیت های خودش که از قسمت اول برگشته اند استفاده کرد و صحنه های خنده دار زیادی داشت ولی یه جورایی معمولی بود و حالا اگه از اون صحنه وسط تیتراژ شوکه کننده اش که بگذریم ولی بقیه فیلم قابل پیش بینی بود و غافلگیری خاصی برامون نداشت. این فیلم به راحتی در کلاس "سرگرم کننده و فراموش شدنی" قرار میگیره. شاید هم کل هدف سازندگانش همین بوده باشه ولی مارول توقعات رو خیلی بالا برده و این فیلم نتونست اونا رو محقق کنه.

نقد spidey.ir برای فیلم مرد مورچه ای 2

 

5- شگفت انگیزان 2 (Incredibles 2)

شگفت انگیزان 2 (Incredibles 2)

دنباله ای که خیلی سال بود منتظرش بودیم. قسمت اول که اصلا یکی از برترین فیلم ها و انیمیشن های تاریخ به حساب میاد . قسمت دوم هم بسیار سرگرم کننده بود ولی به پای قسمت اول که نمیرسید. درسته perfect نبود ولی انیمیشن زیبا، داستان جذاب (که با هوشمندی روی مادر خانواده تمرکز کرد) به همراه برخی سکانس های بامزه و خنده دار و البته اون حضور معرکه «جک جک» باعث شد یک فیلم سرگرم کننده عالی تماشا کنیم.

 

4- ددپول 2 (Deadpool 2)

ددپول 2 (Deadpool 2)

رایان رینولدز در قامت جناب ددپول به فیلمی  برگشت که به نظرم خونین تر، بامزه تر و عمیق تر از قسمت اولش بود. درسته برخی المان های داستانی رو از قسمت اول دوباره تکرار کرد و برخی از شوخی ها هم خوب از آب در نیومدن ولی همه چیز اونقدر سریع و شلیکی اومد و رفت و آنچنان لحظات فان و آنارشیستی خلق کرد که آدم نمیتونست عاشق ددپولی نشه که مدام دیوار چهارم رو میشکنه. و البته این فیلم شاید بهترین صحنه های پس از تیتراژ تاریخ فیلم های ابرقهرمانی رو داشت. واقعا باعث شرمساری خواهد بود اگر قسمت سومی برای ماجراهای ددپول ساخته نشه.

نقد spidey.ir برای ددپول 2 

 

3- پلنگ سیاه  (Black Panther)

 پلنگ سیاه  (Black Panther)

صادقانه بگم که فرق چندانی بین سه تا گزینه برتر لیست من نیست و میتونستم شاهکار رایان کوگلر را حتی رتبه بهتری هم بهش بدم. ولی یه چند تا مشکل ریز باهاش داشتم. از همون ابتدا فیلم سعی میکرد خودش رو از فیلم های دیگر MCU (دنیای سینمایی مارول متمایز کنه) . ولی در نهایت به سبک این اثار دراومد و سکانس اکشن نقطه اوج خودش رو پر کرد از جلوه های ویژه رایانه ای و این به ضررش تموم شده بود. البته نقطه قوت اصلی فیلم این بود که میخواست یه حرف جدید بزنه، یه حرف سیاسی! ولی چون پیامش کاملا با داستانش در هم آمیخته بود و بخش ضروری انگیزه شخصیت ها بود ، همه چیز کاملا طبیعی و ارگانیک شده بود و تماشاچی حس نمیکرد فیلم داره براش روضه میخونه! ولی یه مقدار ریتم فیلم در ابتدای فیلم کند بود. برخی صحنه های اکشن مخصوصا در انتها هم زیادی تو ذوق میزد و میتونست جلوه های بهتری داشته باشه.

نقد spidey.ir برای پلنگ سیاه 

 

2- انتقام جویان: جنگ بینهایت  (Avengers: Infinity War)

 انتقام جویان: جنگ بینهایت  (Avengers: Infinity War)

بسیاری هستند که از این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار ابرقهرمانی تاریخ سینما یاد میکنند. اما چیزی که کاملا میشه ازش مطمئن بود و کاملا درباره اش ادعا کرد اینه که سازندگانش به وعده خودشون عمل کردند و به خوبی از پس به اوج رسوندن اون 10 سال زمینه چینی براومدند. چیزی که به ما دادند پر بود از لحظات حماسی. لوکیشن ها و دکورهای فیلم باورنکرنی بود و شوک های بزرگی هم به ما داد. اونقدر هم جسارت داشت که اجازه بده شخصیت خبیثش (ثانوس) در آخر به پیروزی برسه و بتونه نیمی از جمعیت عالم را نابود کنه. بر خلاف خیلی از فیلم های MCU واقعا نمیشه از "جنگ بینهایت" ایرادهای بنی اسرائیلی گرفت. ولی این فیلم محبوب ترین فیلم من در سال 2018 نبود! بروید سراغ مورد بعدی ...

نقد spidey.ir برای جنگ بینهایت

 

1- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی  (Spider-Man: into the Spider-Verse)

 اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی  (Spider-Man: into the Spider-Verse)

خیلی روی گزینه اولم فکر کردم و در نهایت این شاهکار معرکه سونی من رو متقاعد کرد! اولین حضور مایلز مورالز بر پرده سینما واقعا تا این حد خوب بود. نه تنها هیجان انگیز، بامزه و از نظر سبک انیمیشن زیبا و خلاقه بود بلکه کلیشه های دنیای اقتباس های کمیک بوکی رو به شکل های غافلگیر کننده ای تغییر داد و حتی موفق شد به بخش سرگذشت (origin) ابرقهرمان نفس تازه ای بدمه. این بخشش اونقدر خوب بود که من اون مختصر مشکلی که با خبیث داستان داشتم رو فراموش میکنم. عناوین کمیک های اسپایدرمن همیشه با صفت هایی همچون amazing (شگفت انگیز)، spectacular (خارق العاده)، astonishing (اعجاب انگیز) و ... همراه بوده و هر کدوم از اونا رو که برای توصیف این انیمیشن به کار ببرید ، برازنده اش هست!

نقد spidey.ir برای سفر به دنیای عنکبوتی

 

نویسنده: مارک کسدی

منبع: وب سایتcomicbookmovie.com

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

best of the best
#1 best of the best 1397-10-14 09:20
با رتبه بندی موافقم به جز یه مورد. باید جای انت من 2 با ددپول 2 عوض بشه. چون ددپول 2 به مراتب از ددپول 2 ضعیف تر بود. بی مزه تر هم بود. به نظرم انت من 2 باید بیشتر تحویل گرفته بشه. به غیر از این با رتبه بندی موافقم
از اقای کسدی بابت نوشتن و از استاد ترابی بابت ترجمه عالی این مقاله متشکرم
نقل قول کردن
old man omid
#2 old man omid 1397-10-14 09:26
خسته نباشید.
استاد ترابی ترجمه عالی بود ولی رتبه بندی نویسند(مارک کسدی) به نظرم ایراد داشت.این رتبه بندی بنده.
۱-انتقام جویان:جنگ بی نهایت
۲-پلنگ سیاه
۳-سفر به دنیای عنکبوتی
۴-ددپول ۲
۵-مرد مورچه ای و زنبورک
۶-شگفت انگیزان
۷-تایتان های نوجوان به سینما میروند
۸-اکوامن
۹-ونوم
;-)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1397-10-14 09:29
به نقل از old man omid:
خسته نباشید.
استاد ترابی ترجمه عالی بود ولی رتبه بندی نویسند(مارک کسدی) به نظرم ایراد داشت.این رتبه بندی بنده.
۱-انتقام جویان:جنگ بی نهایت
۲-پلنگ سیاه
۳-سفر به دنیای عنکبوتی
۴-ددپول ۲
۵-مرد مورچه ای و زنبورک
۶-شگفت انگیزان
۷-تایتان های نوجوان به سینما میروند
۸-اکوامن
۹-ونوم
;-)

من خودم هنوز آکوامن رو ندیدم و نمیتونم نظر بدم (البته تقریبا مطمئنم از ونوم بهتره! :-* )
ولی به نظر بنده باید حتما جای ددپول 2 و انت من 2 عوض بشه. و البته شگفت انگیزان 2 قطعا از ددپول 2 و انت من 2 بهتره
ولی در این که سال 2018 سفر به دنیای عنکبوتی از همه بهتر بود شکی ندارم
اتفاقا 80 درصد سایت های معتبر خارجی هم اون رو برترین دونسته اند
نقل قول کردن
mani s.h
#4 mani s.h 1397-10-14 09:32
#1
دوست خوبم اینجاست که شاعر(ددپول) میگه... what the f یعنی واقعا مردمورچه ای از ددپول قوی تر بود؟ :o
خب استاد البته رتبه بندی مارک کسدی ولی باهاش موافقم البته پلنگ سیاه به اندازه ددپول تو دلم نشت و به نظر کمیک بوکی نبو بیشتر یه حالت فیلم ضد نژاد پرستی بود البته نژاد پرست نیستم منظورم اینه که از آرمان های کمیک به نظرم یه کوچولو دور بود اصلا بیخیالش ولی واقعا مردعنکبوتی حقشه نفر اول باشه.رفقا این اولین کارتون سینمایی مردعنکبوتی از خلق به اینوره البته غیر از سریالا.
عشق فقط یک کلا م مردعنکبوتی و وسلام(البته بعد از خدا و خانواده)
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1397-10-14 10:10
به نقل از steve ragers:
#1
دوست خوبم اینجاست که شاعر(ددپول) میگه... what the f یعنی واقعا مردمورچه ای از ددپول قوی تر بود؟ :o

اره واقعا بهتر بود. نمرات بهتری هم گرفت. ددپول 2 انصافا خیلی ضعف فیلمنامه ای داشت. فیلم هندی شده بود! انت من 2 داستانش خیلی جفت و جور بود. به ظنرم شوخی هاش از ددپول 2 هم جالب تر و سرگرم کننده تر بودن
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1397-10-14 10:30
به نقل از mtm:
به نقل از steve ragers:
#1
دوست خوبم اینجاست که شاعر(ددپول) میگه... what the f یعنی واقعا مردمورچه ای از ددپول قوی تر بود؟ :o

اره واقعا بهتر بود. نمرات بهتری هم گرفت. ددپول 2 انصافا خیلی ضعف فیلمنامه ای داشت. فیلم هندی شده بود! انت من 2 داستانش خیلی جفت و جور بود. به ظنرم شوخی هاش از ددپول 2 هم جالب تر و سرگرم کننده تر بودن

البته اینم اضافه کنند که شاید برخی از "نوجوان ها" شوخی ها رکیک و زننده رو خیلی باحال و خفن بودن. ولی شوخی باید لوس نباشه . به نظرم شوخی های انت من 2 خیلی سرگرم کننده تر و خلاقانه تر بودن
نقل قول کردن
P.Constantine
#7 P.Constantine 1397-10-14 10:34
رتبه بندی تقریبا مناسب بود ولی قطعا جای انت منو ددپول باید با هم عوض میشد، کلا انت منو من خیلی ازش خوشم اومد برعکس خیلی ها که میگن شوخی هاش لوس بود اتفاقا من خیلی با همه اش حال کردم. از اون طرف ددپول به علت پروسه ساخت فیلم شوخی هاش یکمی قدیمی بود ولی خب نمیشه ایراد بنی اسرائیلی بهش گرفت، اجتناب ناپذیر بود. رتبه آکوامن هم خیلی باید بهتر از این چیزی که اینجا هست می بود(لااقل از ونوم که فرسنگ ها بهتر بود) ولی در کل رتبه بندی راضی کننده بود!
نقل قول کردن
P.Constantine
#8 P.Constantine 1397-10-14 10:39
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از steve ragers:
#1
دوست خوبم اینجاست که شاعر(ددپول) میگه... what the f یعنی واقعا مردمورچه ای از ددپول قوی تر بود؟ :o

اره واقعا بهتر بود. نمرات بهتری هم گرفت. ددپول 2 انصافا خیلی ضعف فیلمنامه ای داشت. فیلم هندی شده بود! انت من 2 داستانش خیلی جفت و جور بود. به ظنرم شوخی هاش از ددپول 2 هم جالب تر و سرگرم کننده تر بودن

البته اینم اضافه کنند که شاید برخی از "نوجوان ها" شوخی ها رکیک و زننده رو خیلی باحال و خفن بودن. ولی شوخی باید لوس نباشه . به نظرم شوخی های انت من 2 خیلی سرگرم کننده تر و خلاقانه تر بودن

دقیقا نکته شم همینه، ددپولو آدم دفعه اول می بینه بیشتر خنده اش می گیره و از دفعه دوم به بعد براش یکمی لودگی داره ولی انت من بنظرم اصلا اینجوری نبود! مثلا خداییش من هر دفعه اون قسمتیش که ژانت توی اسکات حلول کرده و پاول راد ادای میشل فایفر رو درمیاره روده بر میشم از خنده!! :D
نقل قول کردن
C.s.r
#9 C.s.r 1397-10-14 10:47
داشتم مطلب رو میخوندم با خودم گفتم واقعا اقای ترابی اینو نوشته نه رتبه بندی به نظرلتی که اقای ترابی قبلا به فیلم ها داشتن میخورد نه سبک نوشتن که خداروشکر دیدم ترجمه است :P
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-10-14 11:28
بنظرم فیلم ونوم بدترین فیلم امسال بود. از همون اول میشه پی برد که کار خبیث آخر کار تمومه خیلی کلیشه‌ای و قابل پیش بینی بود. بعدشم معلوم نشد که چرا سیمبیوت از ادی براک خوشش اومد؟ چرا از اون فقیر و فقرا خوشش نیومد؟ :-| :-* باز اگه هر دوشون از اسپایدی متنفر بودن یه چیزی واسه گفتن بود. یا حتی تو کتم نمیره چطوری اینا رو میخوان به کارنیج ربط بدن.
فیلم‌های ددپول 2 و انت من و واسپ خیلی سرگرم کننده و طنز بودن. ولی انت من و واسپ شوخیاشون خیلی با مزه بود مثلا اعترافات اون رفیق فابریک اسکات ته خنده بود :D :D و صد البته انت من فیلم نامه‌ی منسجمتری نسبت به ددپول داشت. البته بنظرم شگفت انگیزان ۲ از هر دوی اینها بهتر بود. :-*
در مورد فیلم پلنگ سیاه من هنوز متوجه نشدم که فیلم کمیک بوکی بودن یعنی چه؟ فیلم پلنگ سیاه داستانش معرکه بود، آدم برخی مواقع نمیدونست حق رو به کی بده به پلنگ سیاه یا کیل مانگر. ویلنش عالی بود. برای نشون دادن فضای کار یک پادشاه باید هم فضای سیاسی روش قالب باشه، بنظرم قابل درکه. نمیشه مثلا تصور کرد که فضای پلنگ سیاه جو مرد آهنی یا مرد عنکبوتی داشته باشه. از طرفی قبلا تو همین سایت هم چندین بار اشاره شده که چنتا ارجاعات کمیک بوکی داشته.
فیلم اونجرز جنگ بی نهایت که تکلیفش معلومه.
فیلم اکوامن و سفر به دنیای عنکبوتی رو ندیدم هنوز.
مرسی بابت ترجمه
نقل قول کردن
darth vader
#11 darth vader 1397-10-14 11:37
به نظرم آکوامن از ونوم بهتر بود و بلک پنتر از همشون بهتر بود. همیشه بخاطر رتبه بندی های خوبتون ،سایت رو تحسین می کردم ولی چندتا مقاله رو باید درست کنید . یکی هم همین مقاله.
نقل قول کردن
omiDeadpool
#12 omiDeadpool 1397-10-14 11:42
رتبه بندی کاملا درست بود
جای ددپول 2 هم کاملا درست بود
نقل قول کردن
best of the best
#13 best of the best 1397-10-14 11:47
به نقل از darth vader:
به نظرم آکوامن از ونوم بهتر بود و بلک پنتر از همشون بهتر بود. همیشه بخاطر رتبه بندی های خوبتون ،سایت رو تحسین می کردم ولی چندتا مقاله رو باید درست کنید . یکی هم همین مقاله.

هر وقت یاد گرفتی برای حرفات دلیل بیاری شاید کسی شروع کنه به جدی گرفتن حرفات
نقل قول کردن
iliya_nezami
#14 iliya_nezami 1397-10-14 12:16
سلام. استاد ترابی اینقدر شما از into the spider verseتعریف کردین دهنم آب افتاد برم نسخه پرده ای ببینم :-| ولی به نظرم رتبه بندی خوب بود .به نظر من ونوم فیلم خوبی بود نمیدونم چرا اینقدر نمره بد بهش دادن.اقای ترابی نظر شما درباره ونوم چیه؟
نقل قول کردن
ctothejay
#15 ctothejay 1397-10-14 12:27
سال ۲۰۱۹؟ اشتباهی توی تیتر نشده؟

۱.اسپایدرمن
۲.بلک پنتر
۳.شگفت انگیزان ۲
۴.ددپول ۲
از بقیه هم زیاد خوشم نیومد.
نقل قول کردن
Sandman
#16 Sandman 1397-10-14 12:41
سلام استاد باتشکر

این لیست از نظرمنه بجز تین تایتانز گو که ندیدم بنظرم این لیست برای من جذاب تر بودند:
۱. اونجرز ۳
۲. ددپول ۲
۳. اسپایدرمن اینتو د اسپایدرورس
۴. آکوامن
۵. ونوم
۶. پلنگ سیاه
۷. انت من ۲

باتشکر
نقل قول کردن
Cap.Venom
#17 Cap.Venom 1397-10-14 13:27
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
پ.ن ببخشید اینجا نوشتم چون مقاله ایستراگی جدید نبود تا جوابمو بگیرم
نقل قول کردن
old man omid
#18 old man omid 1397-10-14 14:10
به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:
خسته نباشید.
استاد ترابی ترجمه عالی بود ولی رتبه بندی نویسند(مارک کسدی) به نظرم ایراد داشت.این رتبه بندی بنده.
۱-انتقام جویان:جنگ بی نهایت
۲-پلنگ سیاه
۳-سفر به دنیای عنکبوتی
۴-ددپول ۲
۵-مرد مورچه ای و زنبورک
۶-شگفت انگیزان
۷-تایتان های نوجوان به سینما میروند
۸-اکوامن
۹-ونوم
;-)

من خودم هنوز آکوامن رو ندیدم و نمیتونم نظر بدم (البته تقریبا مطمئنم از ونوم بهتره! :-* )
ولی به نظر بنده باید حتما جای ددپول 2 و انت من 2 عوض بشه. و البته شگفت انگیزان 2 قطعا از ددپول 2 و انت من 2 بهتره
ولی در این که سال 2018 سفر به دنیای عنکبوتی از همه بهتر بود شکی ندارم
اتفاقا 80 درصد سایت های معتبر خارجی هم اون رو برترین دونسته اند


اره درسته که سفر به دنیای عنکبوتی خیلی خوب بود(شاید از اونجرز ۳ هم بهتر بود)ولی اونجرز:اینفرنتی وار یک حس دیگه ای داشت،یعنی سمره یک دهه فیلم سازی بود و یک حال دیگه ای داشت و برای همین من خیلی دوستش داشتم. ولی از لحاظ کیفی خب سفر به دنیای عنکبوتی جذاب تر بود مخصوصا برای ما طرفداران کمیک.
ولی من هم نظر اینکه انت من ۲ از ددپول ۲ بهتر بود.
به هر حال سال خوبی بود.
نقل قول کردن
old man omid
#19 old man omid 1397-10-14 15:29
به نقل از Cap.Venom:
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)


داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو :o
نقل قول کردن
Cap.Venom
#20 Cap.Venom 1397-10-14 16:17
به نقل از old man omid:
به نقل از Cap.Venom:
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)


داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو :o

داداش نیگا فیلمای mcu رو که دیدی خب به ترتیب از اولین فیلم که iron man بود تا فیلم iron man3 لوگو اینترو مارول وقتی که فیلم شروع میشه یکسان بود که میشن ۷ تا فیلم بعدش از فیلم thor dark world تا فیلم captain america civil war بازم یکسان بود که میشن ۶ تا فیلم بعد فیلم doctor strange تا فیلم black panther لوگو یک شکل بود که میشه پنج تا فیلم بعدش حدس زدم طبق این نظریه فیلمای بعدیم به همین روال ادامه پیدا کنن که یه ایستراگ خیلی جالبی بود و میشد و گفتم بعدش باید لگو چهار تا فیلم یکسان باشه و فیلم avengers infinity war و ant man and wasp یکسان بود و طبق روال باید فیلم بعدیم لگوش یک شکل میبود ولی وقتی تریلر captain marvel رو دیدم فهمیدم این توالی بهم خورد ولی در صورتی که باز لوگو avengers end game شبیه infinity و ant man اع
اگه خوب نگرفتی بگو بیشتر توضیح بدم
نقل قول کردن
mehran spidey
#21 mehran spidey 1397-10-14 16:52
خیلی ممنونم از آقای ترابی بابت ترجمه ی این مقاله

والا منم مثل خیلی ها معتقدم که باید ددپول ۲ رتبه اش خیلی پایین تر میبود ! فیلم اصلا داستان جالبی نداشت و فیلمنامه اش چندان خوب نبود ، و از اثری مثل شکست ناپذیران ۲ نمیتونه بهتر باشه ، فیلم های امسال دیسی رو ندیدم واقعا ! ولی فکر نکنم آکوامن از ونوم بدتر باشه ! آخه ونوم فاجعه بود واقعا ! یعنی آکوامن از اونم بدتر هست :o بگذریم ، در مورد رتبه ی اول هم بگم که تا پیش از "سفر به دنیای عنکبوتی" اگر کسی از من میپرسید برترین فیلم کمیک بوکی امسال چیه قطعا میگفتم "جنگ بی نهایت" اما پس از دیدن سفر به دنیای عنکبوتی تصمیم گیری برام خیلی سخت تر شد ! چون هر دو فیلم های خوش ساختی هستند ! بنابراین رتبه ی اول برترین فیلم کمیک بوکی سال دو فیلم هستش : Avengers Infinity War و Into the Spiderverse !
نقل قول کردن
Cap.Venom
#22 Cap.Venom 1397-10-14 17:07
به نقل از old man omid:
به نقل از Cap.Venom:
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)


داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو :o
البته امکانشم هست که لوگو کاپیتان مارول یه تغییر کلی نباشه و جزئی باشه و روال ادامه داشته باشه
نقل قول کردن
هیراد کرمی
#23 هیراد کرمی 1397-10-14 17:10
واقعا از ترجمه شما استاد ترابی لذت بردم.من قبل از نقد شما درباره spider man into the spider verse این فیلم را تماشا کردم و به نظر من بهترین فیلم سال 2018 و ابرقهرمانی بود و من از 100 به این فیلم نمره کامل دادم
نقل قول کردن
old man omid
#24 old man omid 1397-10-14 17:17
به نقل از Cap.Venom:
به نقل از old man omid:
به نقل از Cap.Venom:
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)


داداش میشه واضح تر بگی متوجه نشدم منظورتو :o

داداش نیگا فیلمای mcu رو که دیدی خب به ترتیب از اولین فیلم که iron man بود تا فیلم iron man3 لوگو اینترو مارول وقتی که فیلم شروع میشه یکسان بود که میشن ۷ تا فیلم بعدش از فیلم thor dark world تا فیلم captain america civil war بازم یکسان بود که میشن ۶ تا فیلم بعد فیلم doctor strange تا فیلم black panther لوگو یک شکل بود که میشه پنج تا فیلم بعدش حدس زدم طبق این نظریه فیلمای بعدیم به همین روال ادامه پیدا کنن که یه ایستراگ خیلی جالبی بود و میشد و گفتم بعدش باید لگو چهار تا فیلم یکسان باشه و فیلم avengers infinity war و ant man and wasp یکسان بود و طبق روال باید فیلم بعدیم لگوش یک شکل میبود ولی وقتی تریلر captain marvel رو دیدم فهمیدم این توالی بهم خورد ولی در صورتی که باز لوگو avengers end game شبیه infinity و ant man اع
اگه خوب نگرفتی بگو بیشتر توضیح بدم



اهاااا
گرفتم،عجب دقتی داری ها دمت گرم. :eek:
نقل قول کردن
Red_Right_Hand
#25 Red_Right_Hand 1397-10-14 19:28
کاملاً رتبه بندی خوب و عالی :)))) ممنون از استاد ترابی
ولی خب نمیدونم چرا یکی از سایتای معتبر اومده بود نقدی واسه ددپول نوشته بود که معلوم بود هیچی از سینمای اقتباس از کمیک سرش نمی شه! (البته قبول دارم بعضی جاها واقعا خراب کرد) البته قبلشم (نمیدونم با چه منطقی) از نبرد تایتان اونجرز کلی ایراد گرفته بود! :|
نقل قول کردن
Frank castle
#26 Frank castle 1397-10-14 20:02
سلام
ممنون از ترجمه.
کاشکه نظر خودتون رو مینوشتید مخصوصا کنجکاوم نظرتون رو بدونم که ایا انیمیشن اسپایدرمن بالاتر از جنگ بینهایت قرار میگیره؟


جدا از این بحث ها فکر میکنم برای آکوامن کم لطفی شده بشخصه از فیلم های ونوم و تایتان ها به پیش که خیلی بهتر بود.من بودم جایگاه 4 یا 5 رو میدادم.نمیگم بی ایراد بودها ولی بدل من که نشست.
نقل قول کردن
kiyan
#27 kiyan 1397-10-14 22:22
رتبه بندی دقیق بود ولی بهتر بود جای ددپول 2 با مردمورچه ای و زنبورک عوض میشد
اکوامن همانطور که پیش بینی میشد ضعیف ترین فیلم ابرقهرمانی امسال بود
تنها دلیل فروش خوبش زمان خوب اکران و نداشتن یه رقیب قوی بود (درست مثل واندروومن)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#28 Spider-Fan 1397-10-15 00:29
اولاً خسته نباشید آقای ترابی.
با رتبه‌بندی چندان موافق نیستم؛
فیلم «آکوامن» شاید بین منتقدان چندان مورد‌پسند قرار نگرفت، اما این‌طور که معلومه یکی از "کمیک‌بوکی"‌‌‌‌ ‌‌ ترین فیلم‌های امسال بود. (حداقل بیشتر از «ونوم»!)
«تایتان‌های نوجوان به سینما می‌روند» هم چندان توقعی ازش نمی‌رفت؛ ایدهٔ اولیه جالبی داشت و پر از شوخی‌های با‌مزه بود؛ اما قطعاً به پای فیلمی مثل آکوامن (که از داستان‌های «جف جانز» اقتباس شده بود) نمی‌رسید.
همین‌طور به فیلم «انت‌من و واسپ» هم خیلی کم‌لطفی شد به نظرم. قطعاً فیلم‌نامه بهتری از «ددپول ۲» داشت و شوخی‌های هوشمندانه‌تر و جالب‌تری داشت و در کل فیلم با‌طراوت‌تری بود. یکی از بهترین دنباله‌های MCU...!
دنبالهٔ فیلم «شگفت‌انگیزان» هم به نظر من از هر دو فیلم «ددپول ۲» و «انت‌من و واسپ» بهتر بود.
با ۳‌تای اول لیست کاملاً موافقم.
«پلنگ سیاه» قطعاً هنری‌تربن فیلم MCU تا به اینجاست.
در مورد «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» هم فکر نکنم توضیح اضافه‌ای لازم باشه که ثمرهٔ حدود ۱۰ سال تلاش و برنامه‌ریزی عوامل موفق‌ترین دنیای سینمایی تاریخ ‍ـه و نقطهٔ اوج یا اصطلاحاً "climax" سال‌ها داستان‌سرایی از دنیای مارول.
اما رتبهٔ اول قطعاً «اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی» هست که تو این مدت "دردانهٔ منتقدین" شده و به قول این آقای «کسدی» لایق تمام پس‌وند‌های عناوین اسپایدرمن مثل Amazing و Spectacular و Astonishing ـه!
ایشالا وقتی نسخهٔ با‌کیفیت‌‍ش اومد نظرم رو در موردش می‌گم.
در پایان رتبه‌بندی من به این صورت ـه:
ix. «ونوم»
viii. «تایتان‌های نوجوان به سینما می‌روند»
viii. «آکوامن»
vi. «ددپول ۲»
v. «انت‌من و واسپ»
iv. «شگفت‌انگیزان ۲»
iii. «پلنگ سیاه»
ii. «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»
i. «اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی»
نقل قول کردن
mani s.h
#29 mani s.h 1397-10-15 06:08
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از steve ragers:
#1
دوست خوبم اینجاست که شاعر(ددپول) میگه... what the f یعنی واقعا مردمورچه ای از ددپول قوی تر بود؟ :o

اره واقعا بهتر بود. نمرات بهتری هم گرفت. ددپول 2 انصافا خیلی ضعف فیلمنامه ای داشت. فیلم هندی شده بود! انت من 2 داستانش خیلی جفت و جور بود. به ظنرم شوخی هاش از ددپول 2 هم جالب تر و سرگرم کننده تر بودن

البته اینم اضافه کنند که شاید برخی از "نوجوان ها" شوخی ها رکیک و زننده رو خیلی باحال و خفن بودن. ولی شوخی باید لوس نباشه . به نظرم شوخی های انت من 2 خیلی سرگرم کننده تر و خلاقانه تر بودن

استاد سو تفاهم نشه من از اوناش نیستم که با چنتا فحش و صحنه زشت بگم عالیه فیلم راستش دروغ چرا با هر کسی که این دو فیلم و دیدم میگه ددپول ۲ بهتر البته دوبله و سانسور شده
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#30 THE AMAZING ACH20 1397-10-15 14:32
با تمام رتبه بندی ها موافقم دست آقای ترابی هم بابت ترجمه درد نکنه ایشون همیشه مقاله داغ می نویسن یا ترجمه می کنن
به نظرم امسال 2 تا از فراموش نشدنی ترین فیلم های ابرقهرمانی اکران شد 1- مردعنکبوتی سفر به دنیای عنکبوتی 2-انتقام جویان
راستی این انیمیشن می تونه جایزه اسکارو بگیره؟
نقل قول کردن
mani s.h
#31 mani s.h 1397-10-16 06:36
به نقل از THE AMAZING ACH20:
با تمام رتبه بندی ها موافقم دست آقای ترابی هم بابت ترجمه درد نکنه ایشون همیشه مقاله داغ می نویسن یا ترجمه می کنن
به نظرم امسال 2 تا از فراموش نشدنی ترین فیلم های ابرقهرمانی اکران شد 1- مردعنکبوتی سفر به دنیای عنکبوتی 2-انتقام جویان
راستی این انیمیشن می تونه جایزه اسکارو بگیره؟

بنظرم حتما میبره شگفت انگیزان ۲ در مقابلش هیچه
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1397-10-23 14:20
من دیروز فیلم آکوامن رو دیدم (تو سینما). خدا وکیلی شانس آوردید که من زودتر این فیلم رو ندیدیم و نقدش رو ننوشتم چون به نظرم خیلی ضعیف بود! (یعنی واقعا شاید بشه ادعا کرد ونوم از آکوامن بهتر بود چون لااقل بازی تام هاردی رو داشت!) آکوامن به شدت از ضعف فیلمنامه در رنجه. مشکل اصلی هم در همین شخصیت اصلی یعنی آکوامنه. اثلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. چون به هیچ وجه شخصیتش برامون تعریف نمیشه. اولش که اونجوری بابای بلک مانتا رو گذاشت تا بمیره (جالبه که آخر فیلم به داداش نا تنی خودش میگه من مثل شما نیستم و آدم نمیکشم ولی یادش رفته که خودش اول فیلم این کار رو کرد!). فیلم اصلا روی رابطه اش با آدم های سطح زمین تمرکز نمیکنه پس چرا آکوامن اینقدر داره سنگ اونا رو به سینه میزنه؟! همه چیز آبکی و کشکی پیش میره. اصلا چی شد که یهو قبول کرد باید بره و جنگ بین انسان ها و آتلانتیسی ها را متوقف کنه؟ و آخرش اصلا چی شد که تونست دل آتلانتیسی ها رو به دست بیاره؟! یعنی واقعا شما چیزی از فرهنگ آتلانتیسی ها دیدید که براتون معنا دار باشه؟ آز آدم های آتلانتیس در حد چند ثانیه فقط دیدیم و اصلا تعاملی با اونا برقرار نشد که بخواهیم باهاشون ارتباط برقرار کنیم! (حالا اینو با پلنگ سیاه مقایسه کنید که چقدر قشنگ ما رو برد به دل فرهنگ واکاندا) رابطه آکوامن و مرا که اصلا خوب در نیومده بود (دیدید چطور الکی با آکوامن چند تا گل خورد تو سیسیل ایتالیا و عاشق انسان ها شد؟!!!) بازی ها همه متوسط و دیالوگ ها افتضاح! همه کلیشه ای! اوشن مستر هم که اصلا ویلن خوبی نبود و انگیزه درست درمونی نداشت. و از همه بدتر اینکه فیلم حداقل 20 دقیقه اش زیادیه. بابا خسته شدیم تو سالن. چقدر طولانی بود. آخرش هم همش الکی جنگ رایانه ای زیر دریا! جیمز وان گفته بود از جنگ ستارگان و ایندیانا جونز الهام گرفته! یعنی دقیقا از کجاهای این فیلم ها ایشون الهام گرفته بودن؟ به نظرم آکوامن فقط شاید کمی از جاستیس لیگ بهتر بود اونم چون انسجامش کمی بیشتر بود. من راستش فقط از نبرد نهایی بین آکوامن و اوشن مستر خوشم اومد چون به نظرم خیلی زیبا و کمیک بوکی بود. اما در کل واندرومن هنوزم با اختلاف بهترین فیلم dceu هستش
نقل قول کردن
kiyan
#33 kiyan 1397-10-24 08:53
به نقل از mtm:
من دیروز فیلم آکوامن رو دیدم (تو سینما). خدا وکیلی شانس آوردید که من زودتر این فیلم رو ندیدیم و نقدش رو ننوشتم چون به نظرم خیلی ضعیف بود! (یعنی واقعا شاید بشه ادعا کرد ونوم از آکوامن بهتر بود چون لااقل بازی تام هاردی رو داشت!) آکوامن به شدت از ضعف فیلمنامه در رنجه. مشکل اصلی هم در همین شخصیت اصلی یعنی آکوامنه. اثلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. چون به هیچ وجه شخصیتش برامون تعریف نمیشه. اولش که اونجوری بابای بلک مانتا رو گذاشت تا بمیره (جالبه که آخر فیلم به داداش نا تنی خودش میگه من مثل شما نیستم و آدم نمیکشم ولی یادش رفته که خودش اول فیلم این کار رو کرد!). فیلم اصلا روی رابطه اش با آدم های سطح زمین تمرکز نمیکنه پس چرا آکوامن اینقدر داره سنگ اونا رو به سینه میزنه؟! همه چیز آبکی و کشکی پیش میره. اصلا چی شد که یهو قبول کرد باید بره و جنگ بین انسان ها و آتلانتیسی ها را متوقف کنه؟ و آخرش اصلا چی شد که تونست دل آتلانتیسی ها رو به دست بیاره؟! یعنی واقعا شما چیزی از فرهنگ آتلانتیسی ها دیدید که براتون معنا دار باشه؟ آز آدم های آتلانتیس در حد چند ثانیه فقط دیدیم و اصلا تعاملی با اونا برقرار نشد که بخواهیم باهاشون ارتباط برقرار کنیم! (حالا اینو با پلنگ سیاه مقایسه کنید که چقدر قشنگ ما رو برد به دل فرهنگ واکاندا) رابطه آکوامن و مرا که اصلا خوب در نیومده بود (دیدید چطور الکی با آکوامن چند تا گل خورد تو سیسیل ایتالیا و عاشق انسان ها شد؟!!!) بازی ها همه متوسط و دیالوگ ها افتضاح! همه کلیشه ای! اوشن مستر هم که اصلا ویلن خوبی نبود و انگیزه درست درمونی نداشت. و از همه بدتر اینکه فیلم حداقل 20 دقیقه اش زیادیه. بابا خسته شدیم تو سالن. چقدر طولانی بود. آخرش هم همش الکی جنگ رایانه ای زیر دریا! جیمز وان گفته بود از جنگ ستارگان و ایندیانا جونز الهام گرفته! یعنی دقیقا از کجاهای این فیلم ها ایشون الهام گرفته بودن؟ به نظرم آکوامن فقط شاید کمی از جاستیس لیگ بهتر بود اونم چون انسجامش کمی بیشتر بود. من راستش فقط از نبرد نهایی بین آکوامن و اوشن مستر خوشم اومد چون به نظرم خیلی زیبا و کمیک بوکی بود. اما در کل واندرومن هنوزم با اختلاف بهترین فیلم dceu هستش

کاملا باهاتون موافقم استاد. فیلمش خیلی داغون بود. فقط خوب فروخت که اونم به خاطر جلوه های ویژه بود و اینکه مردم صحنه های زیر آب ندیده بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44