چرا دکتر استرنج باید رهبر بعدی اونجرز در MCU باشه؟

چرا دکتر استرنج باید رهبر بعدی اونجرز در MCU باشه؟

وقتی که ناتاشا و تونی استارک فداکاری بزرگ خود را کردند و کاپیتان امریکا هم خودشو بازنشسته کرد ، پس چه کسی باید رهبر قوی ترین قهرمانان زمین باشه؟ اگه همه ی این تیکه های پازل رو کنار هم بذاریم شاید دکتر استرنج گزینه ی مناسبی باشه.حداقل بدترین انتخاب که نیست!

اونجرز گروهی از قهرماناییه که قراره زمین رو از خطرات احتمالی محافظت کنند. خب پس این که کی رهبر این گروه باشه خیلی مهمه.

همونطور که میدونید نیک فیوری بود که در قسمت اول فیلم اونجرز اعضا رو برای شکست دادن لوکی جمع کرد.ولی خب مشکلاتی درمورد اعتماد کردن کامل به نیک فیوری وجود داره چون همه میدونن یه جاسوس درجه یکه.اما در قسمت دوم یعنی عصر آلترون ، شاهد دو تا رهبر کاملا متفاوت از هم یعنی کاپیتان امریکا و ایرون من بودیم.استیو راجرز تنها عضوی از گروه بود که سابقه ی حضور در ارتش رو داشت و تازه جاسوس هم نبود.تونی هم که برای همه چی خرج می کرد و کار گروه رو اسون تر می کرد.شاید تونی استارک تا حدودی محبوب تر از کاپیتان امریکاست.مثلا وقتی که الکس پیرس در فیلم سرباز زمستان به نیک فیوری میگه در قبال کاری که ازش میخواد ایرون من رو به تولد نوش دعوت کنه نه کاپیتان آمریکا.کپ بیشتر به درد سخنرانی و هدایت تاکتیکی تیم میخورد تا رهبر.وقتی هم که تونی استارک و استیو راجرز از گروه فاصله گرفتند (در فیلم اند گیم) ، این بلک ویدو بود که نقش رهبر بودن رو به عهده گرفت ولی متاسفانه در نهایت خودشو قربانی سنگ روح کرد و یه فرصتی هم ایجاد کرد تا شاید نوبت دکتر استرنج باشه که گروه اونجرز رو هدایت کنه.البته درسته که سم ویلسون الان سپر کاپیتان آمریکا رو داره و مثل استیو راجرز هم سابقه ای تو ارتش داشته ولی قطعا چهره ی خیلی شناخته شده ای نیست. این هم نمیدونیم چه بلایی تو سریال فالکون و سرباز زمستان با جنگیدن مقابل زیمو به همراه باکی قراره سرش بیاد و تازه داره قلق کار با سپر رو یاد میگیره.

ثور هم که رسما خودشو از رهبر و پادشاه بودن بازنشست کرد. اول که پادشاهی ازگارد رو سپرد دست والکری ، بعد هم تصمیم گرفت به همراه نگهبانان کهکشان پا به فضا بزاره ؛ جایی که برای کاپیتان مارول مثل خونشه!و دیدیم بروس بنر در فیلم اونجرز اند گیم ، خودشو تبدیل به پروفسور هالک کرد و داره از زندگیش با محبوبیتی که داره لذت میبره.البته اگه بخوایم هم رو راست باشیم ، هدایت گروهی به این بزرگی و مهمی ، شاید چیزی نباشه که دوست سبزمون با 7 تا مدرک از پسش بربیاد!

تی چالا یا همون بلک پنتر هم که سرش با واکاندای خودش گرمه ؛ مخصوصا هم که 5 سال با بشکنی که تانوس زد پودر شده بود.اگه هم بخواد از واکاندا بگذره و مدتی ازش دور باشه ، احتمال داره کا باکو برای کشور و مردمش چالش ها و مشکلاتی رو به وجود بیاره!پیتر پارکر هم که یه نوجوونه و نمیتونه این عنوان رو کسب کنه.وقتی هم که جی جونا جیمسون هویت واقعیشو فاش کرد ، مشکلات بزرگ دیگه ای داره که باید به سلامت ازش رد بشه.اینم باید بگیم که هنوز که هنوزه با شک و تردید میگیم که مردعنکبوتی تو دنیای سینمایی مارول حضور داره و خدا میدونه قراره تو اینده چه اتفاقایی براش بیفته. واندا هم که تازه ویژن رو از دست داده و نمیدونیم چه اتفاقی تو فیلم دکتر استرنج براش میفته.

پس شاید فقط دکتر استرنج باقی میمونه که گروه اونجرز رو هدایت کنه و چه خوب یا بد ، شرایط همین رو حکم میکنه.حتی سابقه ای رهبری هم تو دنیای کمیک رو داشته.مثلا گروه مدافعان (Defenders) یکی از اون هاست که برخی اعضای مشترکی با اونجرز مثل هاکای و هالک رو داشته. نیمور و گوست رایدر هم عضو این گروه بودند.پس نشون میده که چقدر تیم سختی برای رهبری کردنه!همونطور که گفتیم هم مدافعان تنها تیمی نبود که دکتر استرنج رهبرشون بود.در کمیک های Kree Skrull War بین اونجرز و مدافعان دیدار و ارتباطی برقرار شد.تونی استارک هم یک ایده ی فوق العاده داشت تا تمام رهبر های گروه های ابرقهرمانی رو دور هم جمع کنه.چارلز اگزویر برای جهش یافته ها ، تونی برای اونجرز ، رید ریچاردز برای چهار شگفت انگیز و بلک بولت برای نا انسان ها البته دکتر استرنج هم یه جورایی رهبر جادوگراست.

برگردیم به فیلم اند گیم ؛ یادتونه وقتی هالک رفت پیش انشنت وان و سراغ دکتر استرنج رو گرفت و درمورد اینکه او سنگ زمان رو به تانوس داد گفت ؟ بعد انشنت وان شوکه شد و گفت که اون بهترین همه ی ما بود.شاید همین جمله هم کافی باشه تا گزینه ی دکتر استرنج ، انتخاب درستی باشه.البته شاید یکم برای اعضای اونجرز آشنا نباشه چون از اول فیلم جنگ بینهایت فقط به عنوان یه جادوگر عجیب غریب میشناختنش ، ولی در نهایت در ادامه ی فیلم شاهد بودیم که چه نقش مهمی رو ایفا کرد و در فیلم پایان بازی هم چه حرکت تاثیر گذاری زد و همه رو با پرتال هاش به کمک استیو راجرز اورد.در اخر هم تونی استارک اول دکتر استرنجرو دید و علامتشو دریافت کرد تا اون حرکت بزرگ رو انجام بده.خب دلیل واضحی هم پشت این قضیه بود این که تو قسمت قبل دیدیم که تمام آینده های احتمالی رو دید پس میدونست چجوری مقابل تانوس برنده میشن.در اخر هم جون تونی استارک رو در قبال سنگ زمان نجات داد و تانوس بشکنشو زد و 5 سال نصف جمعیت کل دنیاها ناپدید شدند ، بهایی که برای جلوگیری از دائمی شدن این اتفاق و نجات جهان و البته فداکاری تونی باید پرداخته میشد.پس همه ی اینارو کنار هم بزاریم دکتر استیون استرنج چه خودش بخواد چه نخواد ، تنها گزینه ی باقی مونده برای رهبری گروه اونجرزه.البته الان تمام سنگ های بینهایت از بین رفتند پس دکتر استرنج هم سنگ زمانشو از دست داده ، چیزی که باهاش به طور مستقیم دورمامو و غیرمستقیم تانوس رو شکست داد. قطعا وسیله ی خیلی مفیدی بوده ولی همونطور که تو مدرسه گفتند ، انرژی نه ساخته میشه نه از بین میره بلکه از حالتی به حالت دیگه تبدیل میشه.پس این امکان وجود داره که سنگ ها دوباره برگردند. اما تو فیلم ثور رگنارک هم دیدیم که همین الانشم او یه لیست از کسایی که زمین رو تهدید میکنند تهیه کرده.گذشته از این ها یک سوال پیش میاد که آیا دکتر موقع دیدن اون 14 میلیون آینده ی احتمالی جنگ با تانوس ، اون آینده ای که پیروز شدن رو بعدشم دیده که چه اتفاقی میفته؟ چون احتمالا میدونست که سنگ رو از دست میده.

به هر حال همه ی این ها دکتر استرنج رو بهترین گزینه ی موجود روی میز تبدیل میکنه.به نظر شما چطور؟ آیا دکتر استرنج توانایی رهبری کردن اونجرز رو داره؟یا باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقاتی در MCU میوفته ...

 

مترجم: مانی صوفی

منبع:  CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

داغ داغ! کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

10 داستان مارول که شما را برای فاز چهارم MCU آماده میکنند

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

15 گزینه ای که میتوانند پس از ثانوس خبیث فاز بعدی دنیای سینمایی مارول باشند

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

naymor
#1 naymor 1399-01-25 14:57
مچکر از آقای صوفی؛ مطلب خوبی بود و منطقی هم بود.
واقعا شما هر جور نگاه میکنی دکتر استرنج،کسیه که پتانسیل بالایی برای این رهبری داره، لااقل نسخه‌ی سینماییش با بازی کمبربچ واقعا کاریزماتیکه. فقط یه نکته، تو اندگیم، نمیشه گفت بلک ویدو کسی رو رهبری کرد، بلکه او وظیفشو به نحو احسن انجام داد و فراکاری کرد. در واقع نا در اندگیم یک رهبر نداشتیم بلکه همه برای هدف واحدشون جتگیدن
نقل قول کردن
F_comic fan
#2 F_comic fan 1399-01-25 15:16
مقاله جالبی بود ولی فکر نکنم مارول بخواد به این زودی ها فیلم انتقام جویان جدید را بسازه،چون سرشون به اندازه کافی شلوغه!از نحوه ورود چهارشگفت انگیز و مردان ایکس گرفته تا برنامه اش با شخصیت های نتفیلکس که رایتشون قراره برگرده!
پ.ن:حداقل تا ۵یا۶سال آینده،اینطوری خوبه!
نقل قول کردن
IRON SPIDER 128
#3 IRON SPIDER 128 1399-01-25 15:18
مقاله خوبی بود
البته که دکتر استرنج گزینه خیلی خوبی برای رهبری انتقام جویان هستش اما یادمون نره هاکای رو، اون هم با توجه به انتقام جویان پایان بازی ، هنوز آمادگی مبارزه رو داره( رونین) و قراره تو سریال اختصاصیش شاهد ماجراهای دوباره اون باشیم . همین طور سابقه داشته که تو کمیک رهبر انتقام جویان باشه!
نقل قول کردن
mikelanj
#4 mikelanj 1399-01-25 15:43
کوین فایگی گفته: تا 6 یا 7 سال دیگه اونجرز بعدی نمیاد. چون اسم پایان بازی برای خیلی ها مفهوم پایان انتقام جویان رو داره . و ما دوست داریم همینطور بمون . تا بتونیم بیشتر به شخصیت ها بپردازیم و شخصیت های جدیدی رو معرفی کنیم .
با عقل هم جور در میاد . تو بازه 4 ساله فاز 4 که اونجرز نبود . هم اگه اونجرز باشه ، جزء آخرین فیلمهای اون فاز هست .
پس تا 7 سال دیگه خدا کریمه !
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-01-25 16:09
مرسی اقای صوفی مقاله خیلی جالبی بود و وتقعا این مسئله که دکتر استرنج رهبر بعدی اونجرز هست خیلی معقوله
نقل قول کردن
Spider-Knight
#6 Spider-Knight 1399-01-25 22:43
مثل همیشه عالی.طبق چیزایی که شما فرمودید احتمالا دکتر استرنج رهبر بعدی اونجرزه.به نظرتو کاپیتان مارول هم میتونه رهبر بعدی باشه یا دکتر استرنج رهبر بعدیه؟ :D
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1399-01-26 00:11
سه فاز قبلی رو مارول از دستکش بی نهایت برداشت کرد و به اون اختصاص داد. به نظرتون توی فازهای آتی MCU میخواد از کدوم رویداد مهمش اقتباس کنه؟ مارول خیلی تو این فاز مشتاقه که هر چی سریعتر با فیلم ابدیها (Eternals) سلستیالها رو معرفی کنه. از اون طرف هم میگن که فیلم دکتر استرنج قراره نقش مهم در دنیاهای موازی MCU داشته باشه. من که خیلی دوست دارم دکتر دووم ویلن فازهای بعدی MCU باشه و جنگهای پنهان رو ازش اقتباس کنن. دکتر استرنج هم تو اون رویداد نقش مهمی داشت.
بنظرم داستان کلی فازهای بعدی خیلی روی رهبر گروه اونجرز تاثیر گذاره. کاپیتان مارول رو هم نباید از قلم انداخت ولی احتمالش بازم کمه بنظرم.
نقل قول کردن
hadializade60
#8 hadializade60 1399-01-26 02:20
منطقی به نظر میرسه.خصوصا که دکتر استرنج شخصیت مورد علاقه منه.
نقل قول کردن
mani34521
#9 mani34521 1399-01-26 18:39
مقاله خیلی خوب با توضیح عالی بود :lol: فقط یه چیزی
من اصلا موندم این دکتر استرنج چیو رهبری کنه :-|
مرد آهنی که مرد - کاپیتان آمریکا پیر شود و بازنشسته - بلک ویدو هم مرد - مرد عنکبوتی که با لو رفتن هویتش بدبخت شد - فالکون و سرباز زمستان هم با زیمو درگیرن - ویژن هم که مرد - تور هم که زد به دل فضا - پلنگ سیاه هم باید به واکاندا برسه - درکل یه هالک میمونه یه کاپیتان مارول که همش از سیاره ها دفاع میکنه و همینطور اسکارلت جادوگر که به خاطر مرگ ویژن ناراحته به اضافه مرد مورچه ای و وسب
دقیقا این دکتر استرج میخواد چیکار کنه خدا میدونه :-?
نقل قول کردن
s_spidey
#10 s_spidey 1399-01-26 22:06
به نقل از mani34521:
مقاله خیلی خوب با توضیح عالی بود :lol: فقط یه چیزی
من اصلا موندم این دکتر استرنج چیو رهبری کنه :-|
مرد آهنی که مرد - کاپیتان آمریکا پیر شود و بازنشسته - بلک ویدو هم مرد - مرد عنکبوتی که با لو رفتن هویتش بدبخت شد - فالکون و سرباز زمستان هم با زیمو درگیرن - ویژن هم که مرد - تور هم که زد به دل فضا - پلنگ سیاه هم باید به واکاندا برسه - درکل یه هالک میمونه یه کاپیتان مارول که همش از سیاره ها دفاع میکنه و همینطور اسکارلت جادوگر که به خاطر مرگ ویژن ناراحته به اضافه مرد مورچه ای و وسب
دقیقا این دکتر استرج میخواد چیکار کنه خدا میدونه :-?


نکته خیلی خوبی بود :D :D :D :D
نقل قول کردن
s_spidey
#11 s_spidey 1399-01-26 22:08
مقاله خیلی خوبی بود و قسمت این که گفتین انرژی از بین نمیره فقط از شکلی به شکل دیگه تبدیل میشه برای اثبات بازگشت سنگ های قدرت خیلی خوب بود
نقل قول کردن
mani34521
#12 mani34521 1399-01-26 22:21
به نقل از s_spidey:
به نقل از mani34521:
مقاله خیلی خوب با توضیح عالی بود :lol: فقط یه چیزی
من اصلا موندم این دکتر استرنج چیو رهبری کنه :-|
مرد آهنی که مرد - کاپیتان آمریکا پیر شود و بازنشسته - بلک ویدو هم مرد - مرد عنکبوتی که با لو رفتن هویتش بدبخت شد - فالکون و سرباز زمستان هم با زیمو درگیرن - ویژن هم که مرد - تور هم که زد به دل فضا - پلنگ سیاه هم باید به واکاندا برسه - درکل یه هالک میمونه یه کاپیتان مارول که همش از سیاره ها دفاع میکنه و همینطور اسکارلت جادوگر که به خاطر مرگ ویژن ناراحته به اضافه مرد مورچه ای و وسب
دقیقا این دکتر استرج میخواد چیکار کنه خدا میدونه :-?


نکته خیلی خوبی بود :D :D :D :D

آخه واقعا چیکار میخواد کنه :-? :-? :-?
همشون رفتن سر خونه زندگی خودشون مگه اینکه توی آینده توی MCU شخصیت های جدید بیاد و دکتر استرنج اونارو رهبری کنه
نقل قول کردن
matin2q_thor
#13 matin2q_thor 1399-01-27 09:46
ممنون آقای صوفی ولی چرا به این فکر نمیکنید که باکی بارنز رهبر اونجرز بشه.چون باکی در کمیک سپر کاپیتان رو به دست گرفت ، معنیش این باشه که در سریال شاهین و سرباز زمستان ،شخصیت فالکن بمیره و سپرش به باکی برسه . خوب باکی هم دوست استیو بوده و هم سابقه حضور در جنگ جهانی دوم رو داشته و هم یک سرباز علی هستش .
نقل قول کردن
Bucky WS
#14 Bucky WS 1399-01-27 10:09
به نقل از matin2q_thor:
ممنون آقای صوفی ولی چرا به این فکر نمیکنید که باکی بارنز رهبر اونجرز بشه.چون باکی در کمیک سپر کاپیتان رو به دست گرفت ، معنیش این باشه که در سریال شاهین و سرباز زمستان ،شخصیت فالکن بمیره و سپرش به باکی برسه . خوب باکی هم دوست استیو بوده و هم سابقه حضور در جنگ جهانی دوم رو داشته و هم یک سرباز علی هستش .

باکی تعادل روانی نداره.
اگه داشت و که استیو سپرش رو نمیداد به فالکون
اون وقت بیاد رهبر اونجرز بشه؟
نقل قول کردن
HS-Spider
#15 HS-Spider 1399-01-27 15:44
با سلام خدمت اعضای سایت
یک خبر خوش بدم اینکه کارگردانی قسمت دوم دکتر استرنج توسط خود سم ریمی تایید شد.
این خبر خوش رو به همه تبریک می گم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید