همه آنچه می‌خواهید درباره فیلم "مادام وب" بدانید (معرفی شخصیت ها، خبیث فیلم، داستان، ارتباط با مرد عنکبوتی و ....)

10-چیزی-که-باید-درباره-فیلم-مادام-وب-بدانید-معرفی-شخصیت-ها،-خبیث-فیلم،-داستان-و-زنان-عنکبوتی-دختران-عنکبوتی-اسپایدرمن-دشمن-ویلن-madame-web-قبل-از-تماشا

اگر گیج شده اید و نمیدانید مادام وب درباره ی چیست پس این مقاله برای شما نوشته شده است!

مقدمه: "مادام وب" فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که چند روزیه اکران شده. این فیلم بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده (اینجا معرفی شده است) و در حقیقت پس از فیلم های ونوم و "موربیوس"، چهارمین فیلمی است که شرکت سونی براساس شخصیت های دنیای مردعنکبوتی ساخته است. کارگردانی آن بر عهدهٔ اس. جی. کلارکسون است و نویسندگان فیلم‌نامهٔ آن بورک شارپلس و مت سازما هستند. داکوتا جانسون نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند (کَسی وب ملقب به مادام وب) و سیدنی سوئینی دیگر بازیگر شاخص آن است. تا سپتامبر 2019 سونی ساخت فیلم "مادام وب" را برای دنیای مشترک خود آغاز کرد و شارپلس و سازما برای نوشتن فیلم‌نامهٔ آن استخدام شدند. کلارکسون در مهٔ 2020 به پروژه پیوست و جانسون در اوایل سال 2022 به‌عنوان بازیگر انتخاب شد و پس از آن بازیگران دیگری در ماه‌های بعد انتخاب شدند. فیلم‌برداری در اواسط ژوئیهٔ 2022 آغاز شد و تا سپتامبر همان سال در بوستون و سراسر ماساچوست ادامه یافت. فیلم‌برداری در نیویورک و مکزیک، تا اواسط اکتبر به پایان رسید و در نهایت روز 14 فوریه 2024 به اکران عمومی درآمد. متاسفانه و درست مثل دیگر فیلم های ساخته شده توسط سونی از روی شخصیت های انشعاب شده از کمیک بوک های مردعنکبوتی، منتقدان و هواداران نظرات منفی‌ای به "مادام وب" دادند. آن‌ها فیلم را به‌عنوان یک «گندکاری شرم‌آور» و «بدترین فیلم کمیک بوکی» تا به امروز، مورد انتقاد شدید قرار دادند. در وبسایت "راتن تومیتوز" امتیاز این فیلم 13 از 100 و در "متاکریتیک" 27 از 100 بوده که واقعا خیلی بده! (فقط چند فیلم کمیک بوکی افتضاح مثل "بتمن و رابین" امتیازشون از این کمتر بوده). «داکوتا جانسون» بازیگر نقش اصلی این فیلم نیز اخیرا اعتراف جالبی را در مصاحبه اخیر خود انجام داده است که طبق آن هنوز این فیلم را ندیده!!! وی همچنین اظهار کرد که "شاید آن را هرگز نبینم و اگر روزی قصد دیدن مادام وب را داشته باشم نمیدانم که آن روز چه زمانی است"!!! او همچنین گفته که سونی بارها و بارها فیلمنامه ی این فیلم را موقع فیلمبرداری تغییر داده و در نهایت اصلا اون چیزی نشد که به خاطرش حاضر به حضور در این فیلم شد! در هر حال توصیه میشه قبل از تماشای این فیلم حتما این مقاله را بخوانید. مقاله زیر هم خوندنش واجبه:

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

 

1- «مادام وب» کیست و چه قدرت هایی دارد؟

 «مادام وب» کیست و چه قدرت هایی دارد؟

ما قبلا در سایتمون (در اینجا) به طور کامل شخصیت مادام وب را معرفی کرده ایم. در اینجا هم یکی از بهترین داستان های مردعنکبوتی که در آن مادام وب حضور داره ترجمه شده. اما به طور خلاصه باید بگیم که اسم واقعی اش «کاساندرا وب» (Cassandra Webb) است که در فیلم «کَسی» صدایش میکنند.

 مادام وب یک جهش یافته است

معمولا تو داستان های مرد عنکبوتی اینجوریه که حتی شخصیت های دیگری که قدرت های فوق بشری عنکبوتی پیدا میکنند مثل مایلز مورالز، گوئن عنکبوتی، زن عنکبوتی و ... منشا قدرت هاشون بیرونی است. یعنی اغلب انسان های عادی هستند که به دلیل گزیده شدن توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو یا عنکبوتی دستکاری شده از نظر ژنتیکی به قدرت های خود دست پیدا میکنند اما مادام وبِ اُریجینال یک جهش یافته (Mutant) است که با قدرت های مادرزادی متولد شد. هنوز هم به درستی قدرت های او شناخته نشده است ولی میدونیم که قابلیت های تله پاتیک داره و میتونه آینده رو ببینه. او در سال 1980 در شماره 120 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد (به دست نویسنده ای به نام دنیس اونیل و طراحی به نام جان رومیتا جونیور) و همیشه به عنوان پیرزنی فرتوت و کور و فلج (!) به تصویر کشیده میشد که البته به خاطر قدرت هایی که داشت از هویت مخفی مرد عنکبوتی آگاه بود!

- سرگذشت مادام وب

«کاساندرا وب» در شهر سِیلِم ،مرکز ایالت اورگن آمریکا به دنیا آمد. او از کودکی فلج و نابینا بود ولی به لطف قدرت های خودش تونست به عنوان یک واسطه روحی یا مدیوم (medium) فعالیت کنه (مدیوم به معنی شخصی با توانایی روحی بالا برای برقراری ارتباط با ارواح و جهان فراطبیعی است). او سالهای سال به "میاستنی گراویس" (نوعی فلج ماهیچه‌ای) مبتلا بود و باید برای زنده ماندن به یک سیستم پشتیبان حیات (life support system) متصل میبود که توسط شوهرش به نام «جاناتان وب» اختراع شده بود و شبیه به تار عنکبوت بود!

داکوتا جانسون

در فیلم "مادام وب" نقش این شخصیت را خانم «داکوتا جانسون» ایفا میکنه که گفتیم در طول داستان او را «کَسی» (Cassie) صدا میزنند و خیلی هم با دنیای کمیک فرق داره. اولا اینکه خیلی جوانتره و یک بهیار (پارامدیک) است و دوما اینکه فلج یا نابینا نیست (البته در پایان فیلم اتفاقاتی روی میده که باعث میشه به نسخه ی کمیک بوکی خودش نزدیک تر بشه). در ضمن درست مثل فیلم موربیوس یا کریون، سونی تغییراتی را در سرگذشت یا نحوه ی به دست آوردن قدرت های فوق بشری این شخصیت به وجود آورده است. البته در دنیای کمیک بوک هم کاساندرا میتونست آینده را ببینه ولی اینجا قدرت های پیشگویی و آینده بینی او قوی تره و میتونه آینده دور را هم ببینه و به همین دلیل به سه دختر جوان هشدار میده که قراره بدست شخصیت خبیث داستان کشته بشوند چون آینده رو دیده:

تحلیل مادام وب

او تازه به قدرت های آینده بینی خودش دست پیدا کرده. همچنین در دنیای کمیک او قدرت های عنکبوتی نداره ولی در فیلم قدرت هایش بهینه شده و به قدرت فوق بشری دست پیدا میکنه:

قدرت مادام وب

همچنین «کسی» در فیلم یک بهیار (paramedic) است:

بهیار

(بهیاری بعنوان یکی از شاخه‌های علوم و خدمات پزشکی آمیزه‌ای است از دانش پرستاری، مهارت فنی و اخلاق و عواطف انسانی و انضباط ویژه که در قالب شرح وظایف خاص خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاهها، مراکز توانبخشی، آسایشگاه‌ها، اورژانسها و مراکز بهداشتی درمانی به مددجویان ارائه خدمات می‌نمایند).

 

2- شخصیت خبیث فیلم کیست؟

شخصیت خبیث فیلم کیست؟

اونایی که تریلر این فیلم رو دیدن (اینجا میتونید دانلودش کنید) شاید فکر کنند که با نسخه ی خبیثی از اسپایدرمن طرف هستند ولی اینطور نیست. ونوم هم نیست! در حقیقت سونی از شخصیتی نسبتاً گمنام به نام «ازیکیل سیمز» (Ezekiel Sims) به عنوان شخصیت خبیث داستان استفاده کرده و نقشش رو آقای طاهر رحیم بازی میکنه (طاهر رحیم بازیگر فرانسوی – الجزایری است که از نقش های او میتوان به نقش سمیر در فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی اشاره کرد). اما ازیکیل سیمز کیست؟ او را در دنیای کمیک نمیتوان یک شخصیت خبیث به حساب آورد چون به کمک مردعنکبوتی آمده است.

ازيكيل - دوست مرد عنكبوتي

هملانطور که در این مقاله گفتیم ازیكیل شخصیت بسیار مرموزی است! او تاجر ثروتمندی بود كه در دوران جوانی از طریق شركت در مراسم های جادویی و عجیب و غریب به نیروهایی شبیه به اسپایدرمن دست یافت ولی به جای آنكه از نیروهایش برای كمك به مردم استفاده كند، سعی كرده بود به پول و ثروت دست یابد. در هر حال او در سن 50 سالگی با مرد عنكبوتی تماس گرفت و به او گفت كه از هویت مخفی اش با خبر است (داستانش اینجا ترجمه شده است). او همچنین به پیتر توضیح داد  كه چطور نیروهایش را از طریق برقراری ارتباط سری و اسرار آمیز با عنكبوت ها دریافت كرده است. سپس اسپایدرمن از سوی دشمن جدیدی به نام «مورلان» مورد هدف قرار گرفت. مورلان بسیار نیرومند بود و هیچ چیز جلودار او نبود. او تنها و تنها میخواست انرژی درونی اسپایدرمن را ببلعد! (اسپایدرمن خودش بارها گفته كه نبرد او با مورلان یكی از سخت ترین نبردهای تمام عمرش بوده است). اسپایدرمن نزد ازیكیل آمد و از او كمك خواست ولی او امتناع كرد. ولی در آخرین لحظه ازیكیل به كمك مرد عنكبوتی آمد تا بر مورلان غلبه كند.

سپس ازیكیل دوباره چهره شخصيتي خبيث به خود گرفت و سعی كرد اسپایدرمن را به  در آفریقا بكشاند تا در آنجا او را به جای خودش قربانی كند.

ازيكيل تصميم گرفت اسپايدرمن را جاي خودش قرباني كند

ولی باز هم در آخرین لحظه تصمیم گرفت جانش را برای پیتر بدهد و مانع از بلعیده شدن او  توسط  عنكبوتی غول آسا شود.

ازيكيل بار ديگر مرد عنكبوتي را نجات داد

 او در لحظه مرگ به پیتر گفت كه تمام جانش را فدا كرد تا به عنوان  یك "قهرمان" بمیرد. پس میبینید که او آدم واقعا خبیثی در دنیای کمیک نبود و آخرش جان خودش را برای نجات پیتر فدا کرد ولی در فیلم یک ویلن تمام عیار است. در هر حال، در این فیلم هم قدرت های ازیکیل شبیه به مردعنکبوتیه:

اما قابلیت جدید ازیکیل اینه که میتونه مثل «کسی» آینده رو ببینه (البته به طور محدود تر) و سازندگان فیلم تصمیم گرفته اند تا مادام وب و ازیکیل از نظر قدرت فوق بشری شبیه به هم شوند یعنی به ازیکیل قدرت آینده بینی داده اند و به «کسی» هم قدرت های فوق بشری عنکبوتی.

ازیکیل - مادام وب

البته یکی از تفاوت های ازیکیل با دنیای کمیک این است در دنیای کمیک لباس مخصوص یا کاستوم نمیپوشید ولی در فیلم لباس عنکبوتی داره!

لباس کاستوم ازیکیل

 

3- انگیزه شخصیت خبیث داستان چیست؟

ازیکیل میخواد سه دختر نوجوان به نام های متی، جولیا و آنیا و  را به قتل برسونه. ولی چرا؟ چون تصویری از آینده دیده که طی آن این سه دختر او را میکشند!

ازیکل در آینده

مرگ ازیکیل

این یعنی اینکه ازیکیل آینده و سرنوشت خودش رو دیده است و بنابراین میخواد قبل از اینکه در آینده کشته بشه اون سه دختر را که هنوز به قدرت های فوق بشری دست پیدا نکرده به قتل برسونه! پس داستان فیلم خیلی سرراسته و یک شخصیت خبیث رو داریم که حس کرده یک سری میخوان در آینده او را بکشن و بنابراین آمده تا قبل از وقوع جنایت، قاتلین خودش رو بکشه.

 

4- اون خانم های عنکبوتی کی هستند؟

خب قطعا هیجان انگیز ترین داستان مربوط به این میشه که سه زن عنکبوتی (یا بهتره بگیم سه دختر عنکبوتی) را در تصویر مربوط به آینده مشاهده میکنیم که دارن با ازیکیل میجنگن! دلیلش هم اینه که برای ما علاقمندان به کمیک لباس هاشون بسیار آشناست و به دنیای کمیک وفاداره!

زنان عنکبوتی مادام وب

این سه دختر همون هایی هستند که کسی بهشون هشدار میده که ازیکیل میخواد بکشتشون ولی هنوز قدرت های فوق بشری دریافت نکرده اند ولی در صحنه ی پایانی فیلم اونا رو در آینده و در لباس ابرقهرمانی و با قدرت های عنکبوتی مشاهده میکنیم. هر سه ی این خانوم ها در دنیای کمیک یا لقب زن عنکبوتی (Spider-Woman) داشته اند یا لقب دختر عنکبوتی (Spider-Girl) و در اینجا و اینجا معرفی شده اند. اما اجازه بدید دونه دونه براتون معرفی کنیم:

 

جولیا کارپنتر (Julia Carpenter)

اون دختر سفید پوست و بلوندی که نقشش رو در فیلم «سیدنی سوئینی» (Sydney Sweeney) بازی میکنه، «جولیا کارپنتر» نام داره که البته در فیلم اسمش شده «جولیا کورن وال» (در دنیای کمیک هم نام خانوادگی اصلی او همینه. مورد شماره 5 از این مقاله را بخوانید).

جولیا کارپنتر (Julia Carpenter)

زن عنکبوتی اصلی و اریجینال دنیای کمیک، «جسیکا درو» نام داره (اینجا معرفی شده) ولی جولیا کارپنتر هم زن عنکبوتی شماره 2 بود. یك گروه مخفی دولتی كه ماموریت داشت ابرقهرمان تولید كند نزد خانمی به نام جولیا كارپنتر آمد و او را متقاعد كرد تا در آزمایشات آنها شركت كند. در این آزمایشات به طور تصادفی به جولیا تركیبی از زهر عنكبوت و عصاره گیاهان عجیب و غریب تزریق شد و او به نیروهایی شبیه به اسپایدرمن دست یافت و بدین ترتیب دومین زن عنكبوتی خلق شد. او تا به حال عضو گروه های ابرقهرمانی مختلفی مثل  Omega Flight، West Coast Avengers، Force Works   و ... بوده است. او پس از مدتی نام خود را به «آریكنه»  (Arachne)  تغییر داد. لازم به ذكر است كه پس از آنكه مادام وب در دنیای کمیک به قتل رسید، نیروهای او به جولیا منتقل شد و او اكنون به مادام وب جدید داستانهای اسپایدرمن تبدیل شده است (ظاهرش هم اینجوری شده). نکته جالب درباره قدرت های او این است که میتواند با بهره گيري از انرژی ذهنی (psi-web) خود تارهای عنكبوتی ایجاد كند و حتی با استفاده از ذهن اش تارهایش را كنترل نماید! او میتواند با استفاده از همین انرژی روی در و دیوار راه برود. جولبا حس عنكبوتی قدرتمندی دارد و اگر روی سطحی راه برود میتواند مثلاً حس كند كه آیا سوراخ یا محفظه ای در زیر آن سطح قرار دارد یا نه!  میتونید اینجا به طور کامل با این شخصیت آشنا بشوید.

 

مَتی فرانکلین (Mattie Franklin)

اون دختر سیاه که نقشش رو «سلسته اوکانر» (Celeste O'Connor) بازی میکنه «متی فرانکلین» نام داره و در دنیای کمیک برای مدتی به عنوان زن عنکبوتی سوم حضور داشت (البته در دنیای کمیک او سیاه پوست نیست و مشخصه که سونی خواسته "تنوع نژادی" را در فیلم رعایت کنه).

متی فرنکلین

در دنیای کمیک مَتی نوجوانی بی قرار و پر شر و شوري بود كه مادرش را از دست داده بود و با پدرش زندگی میكرد. او به طور اتفاقی متوجه شد كه «نورمن آزبورن» میخواهد مراسمی مرموز ترتیب دهد تا به نیروهای فوق بشری دست یابد. به همین دلیل به جای پدرش در آن مراسم حضور پیدا كرد و به نیروهای فوق بشری دست یافت (برای آشنایی با قدرت های منحصر به فرد او این مقاله را بخوانید). سپس وقتی اسپایدرمن برای مدتی تصمیم گرفت حرفه ابرقهرمانی را كنار بگذارد، متی لباسی مثل لباس اسپایدرمن درست كرد تا جای خالی او را پر كند. پس از بازگشت اسپایدرمن، او هویت زن عنكبوتی را برای خودش انتخاب كرد. پس از بازگشت جسیکا درو (زن عنکبوتی اُریجینال) دیگر تا مدتها از او خبری نبود تا اینکه در رویداد Grim Hunt توسط خانواده کریون شکارچی اسیر شد. آنها میخواستند کریون را زنده کنند بنابراین متی فرانکلین را قربانی کردند. در رویداد "توطئه کلونی" او به صورت کلون توسط «شغال» زنده شد ولی برای نجات «سیلک» جان خودش را داد. برای آشنایی کامل با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

 

آنیا کورازون (Anya Corazon)

اون دختره که چهره اش میخوره اصالتا اهل آمریکای لاتین باشه اسمش هست «آنیا کورازون» نام داره و مدتیه در دنیای کمیک با لقب دختر عنکبوتی شناخته میشه و قبلا اینجا به طور کامل تو سایتمون معرفی کرده بودیمش. در فیلم خانم «ایزابلا مونر» (Isabela Moner) نقشش رو بازی میکنه که اکثرا به خاطر حضور به عنوان بازیگر اصلی فیلم "دورا و شهر گمشده طلایی" او را میشناسند و ظاهر لاتینی داره و گزینه مناسبی برای نقش آنیا کورازون به حساب میاد چون او هم اصلیتی لاتینی داره.

آنیا کورازون (Anya Corazon

در حقیقت، آنیا در دنیای کمیک بوک از پدر و مادری اهل مكزیك - پورتو ریكو متولد شده! ایشون اولش با اسم " آرانا" یا Araña ظاهر میشد«آنیا» یک دختر دبیرستانی بود كه از طرف یه انجمن فرقه به نام "انجمن عنکبوتی" (The Spider Society) استخدام شد. در واقع در نبردی بین این انجمن و دشمن آنها به نام "انجمن زنبوری" گیر افتاد و به شدت زخمی شد و برای نجات جانش مراسمی مرموز و نیمه مذهبی روش انجام شد كه در نتیجه اون یه خالكوبی عنكبوتی شكل روی بدنش نقش بست. این خالكوبی بهش نیروهای عنكبوتی داد. او لباس خاص خودش رو طراحی كرد كه خیلی شیك و امروزی بود (یه كوله پشتی مدرسه هم داشت!) ولی مدتیه كه اسم خودش رو گذاشته "دختر عنکبوتی" (Spider-Girl) و ظاهرش هم اینجوری شده. آنیا در رویداد "دنیای عنکبوتی" نقش مهمی داشت و چون با فرقه انجمن عنکبوتی در ارتباط بوده اطلاعات خوبی درباره موجودات عنکبوتی و پیش گویی های مربوط به اونا داره. به همین دلیل تونست اطلاعات خوبی در اختیار دیگر مردان و زنان عنکبوتی که با وارثان میجنگیدند بذاره. او سپس به گروه "مبارزان عنکبوتی" (Web Warriors) ملحق شد که کمیک هایش اینجا ترجمه شده. او در رویداد "قیامت عنکبوتی" و کمیک "دختران عنکبوتی" هم حاضر بود). ولی احتمالا خیلی ها او را بخاطر حضورش در دنیای انیمیشن بشناسند:

کارتون انیا کورازون

در واقع اولین و تنها حضور آنیا کورازون در دنیای انیمیشن مربوط میشود به سریال جدید اسپایدرمن که پخش آن از سال 2017 آغاز شد. در این سریال او در کنار پیتر پارکر، مایلز مورالز، گوئن استیسی (که دوست صمیمی اش محسوب میشود) و هری آزبورن از شخصیت های اصلی بوده. او در فصل اول معرفی شد و وی را به عنوان یک دانش آموز نخبه در دبیرستان هورایزون دیدیم تا اینکه در فصل دوم به عنوان دختر عنکبوتی به کار گرفته شد.

 

5- اون آقاهه که به «کسی» و دوستاش کمک میکنه کیه؟

عمو بن

یکی از شخصیت های مهم داستان همین آقایی است که عکسش را در بالا میبینید که همکار «کسی» هستش و وقتی با خودرو از روی پل به داخل رودخانه سقوط میکنه احیاش میکنه. نقشش را «آدام اسکات» (Adam Scott) بازی میکنه که از سال 1996 در حال بازی در فیلم های هالیوودی است و از فیلم های مشهورش میشه به " پیشتازان فضا: اولین برخورد"، "هوانورد"، "مادرشوهر هیولا"، " پیرانا سه‌بعدی" و ... اشاره کرد. همانطور که در اینجا حدس زده بودیم، او در فیلم نقش نسخه جوان عموی معروف پیتر پارکر یعنی «بِن پارکر» را بازی میکنه! البته نسخه ای که از عمو بن میبینیم به قبل از تولد پیتر پارکر برمیگرده. یعنی اوایل دهه ی اول قرن بیست و یکم و کم کم داره قضیه اش با همسر آینده اش یعنی «مِی» جدی میشه (او در ابتدای فیلم به کسی وِب میگه که با دختری ملاقات کرده که بهش علاقمند شده). بن آدم دلسوز و مهربانی است و به همسرِ برادر خودش یعنی «مری» کمک میکنه چون برادرش در شهر نیست. او همچنین به «کسی» کمک میکنه تا از متی، جولیا و آنیا محافظت کنه.

 

6- سرگذشت مادام وب چیست؟

در مورد شماره 1 گفتیم که سونی اریجین و سرگذشت کسی وب (مادام وب) را تا حد زیادی دست کاری کرده و او دیگر مثل دنیای کمیک، یه جهش یافته یا Mutant نیست. در عوض مادرش در جنگل های آمازون داشته روی گونه هایی از عنکبوت ها تحقیق میکرده:

تحقیق عنکبوت

همچنین ازیکیل هم مادرش را در سفر به آمازون همراهی میکرده:

ازیکیل و مادر مادام وب

و بعدش مادرش کشته میشه (معلوم میشه مادر کسی برای نجات دخترش به آمازون رفته بوده تا روی عنکبوت های خاصی تحقیق کنه):

مرگ مادر کاساندرا

 

7- مادام وب قدرت های خودش رو از کجا بدست میاره؟

پس از آنکه مادر «کسی» در آمازون تیر میخوره، محلی ها مداخله میکنن تا نجاتش بدن. آنها  او را به مکانی باستانی میبرن و در آنجا او قبل از مرگ و در حال بدنیا آوردن دخترش توسط عنکبوتی مخصوص گزیده میشه که باعث میشه «کسی» به قدرت های خودش دست پیدا کنه (مورد شماره 4 از این مقاله را بخوانید).

 

8- داستان فیلم در چه سالی و در کدام دنیا رخ میده؟

قبل از انتشار فیلم کلی عکس تایید کننده از پشت صحنه فیلم منتشر شده بود که نشون میده داستان فیلم در ابتدای قرن بیست و یکم رخ میده (یعنی مثلا سالهای 2002 تا 2004):

در فیلم هم چند صحنه هست که اینو تایید میکنه. مثلا رایانه ی یک شخصیت فیلم کاملا قدیمیه:

رایانه قدیمی

یا اون بابا که تو مترو داره PSP بازی میکنه و میدونید که PSP سال 2004 توسط سونی به بازار اومد:

psp

پس باید بدونید داستان فیلم در حدود 20 سال قبل رخ میده. و اما درباره ی اینکه آیا این فیلم در دنیای فیلم های مردعنکبوتی رخ میده یا در دنیای موربیوس یا ونوم باید بگیم که "مادام وب" در دنیای خاص خودش رخ میده و ربطی به این فیلم ها نداره.

 

9- آیا پیتر پارکر در این فیلم حضور دارد؟

پیتر پارکر مادام وب

 این رو هم قبلا حدس زده بودیم ولی در هر حال در فیلم تایید میشه که خانم «اما رابرتس» (Emma Roberts) نقش مری پارکر را بازی میکنه که در دنیای کمیک مادر پیتر پارکره! (البته در دنیای کمیک وقتی برای اولین بار با پیتر پارکر آشنا شدیم پدر و مادرش در یک سانحه ی هوایی کشته شده بودند). مری در طول داستان فیلم در روزهای آخر بارداری خودشه و اشاراتی میشه که فرزندی که به دنیا میاره همون پیتر پارکره.

 

10- آیا مردعنکبوتی در این فیلم حضور دارد؟

چشمان تیزبین هواداران مردعنکبوتی کشف کرده اند که در تریلر فیلم "مادام وب" صحنه ای که اون خانم (که در فیلم معلوم میشه همون مادر «کسی» است) نوزادش به دنیا میاد میشه در گوشه سمت چپ تصویر، پا یا بخشی از لباس آسیب دیده ی کسی را مشاهده کرد که انگار بافتِ قرمز و آبی اش شبیه به لباس مردعنکبوتی در فیلم های سم ریمی است!

مردعنکبوتی در فیلم مادام وب

چون یک حالت برجسته داره ولی باید بهتون بگیم که هیچ نسخه ای از مردعنکبوتی در این فیلم نیست و اون لباس هم مربوط به یکی از اهالی آمازون میشه که قدرت های عنکبوتی مانند داره و به مادر «کسی» کمک میکنه تا قبل از مرگش او را به دنیا بیاره!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

نقد و بررسی فیلم "مادام وب"

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جولیا کارپنتر» (JULIA CARPENTER) ملقب به زن عنکبوتی/مادام وب بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب"

موشکافی: بررسی و تحلیل نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

آیا قراره داستان فیلم "مادام وب" به "ترمیناتور" شباهت داشته باشه؟!

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» (MADAME WEB) بدانید

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

قسمت آخر از کمیک "مرد عنکبوتی: مبارزه تا مرگ" ترجمه شد + لینک دانلود

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

نگاهی متفاوت به اولین تریلر "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مورلان» (MORLUN) بدانید

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

معرفی 11 فیلم مربوط به مرد عنکبوتی که پس از موربیوس منتشر خواهند شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی جاگرنات را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

فیلم انشعابی از مردعنکبوتی با عنوان «مادام وب» در دستور ساخت سونی قرار گرفته است!

لحظات ماندگار کمیک های مرد عنکبوتی: کین جان پیتر پارکر را نجات میدهد!‎

بازیگر فیلم "کریون شکارچی" دنیای مارول محور سونی مشخص شد: «آرون تیلور جانسون»

معرفی تمام فیلم های سینمایی و انشعابی (SPIN-OFF) اسپایدرمن که قراره در آینده ساخته شوند!

برنامه 7 ساله سونی برای اسپین آف های اسپایدرمن در سینما و تلویزیون!

اطلاعات جدید از فیلم های جدید سونی براساس کمیک بوک های مرد عنکبوتی

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MehrdadSpidy
#1 MehrdadSpidy 1402-11-30 16:08
خسته نباشید استاد.
همونطور که انتظار میرفت فیلم مزخرفی شد.
کی سونی میخواد دست برداره :-?
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44