کشته شدگان ”قیامت عنکبوتی“!

کشته شدگان ”قیامت عنکبوتی“!

شماره 2 از رویداد قیامت عنکبوتی اومد و باز هم  کشته داشتیم!

 

هشدار! مطلب زیر حاوی اسپویل داستانی از شمارهٔ ۱ و 2 از کمیک ”قیامت‌عنکبوتی“ است! پس قبل از خواندن ادامهٔ مطلب، این شماره رو حتماً بخونید!

 

قبول کنیم که امسال، سال اسپایدرمنه!

از پایان حماسی شماره ۸۰۰ از کمیک مردعنکبوتی شگفت‌انگیز و آرک داستانی شکست جانانه و مرگ منقلب‌کننده پیتر پارکر در فیلم شاهکار Avengers: Infinity War تا بازی موفق و پر‌فروش مرد عنکبوتی   PS4  و انیمیشن پیش رو Spider-Man: Into the Spider-Verse.

و حالا هم شروع طوفانی رویداد جدید اسپایدرمن؛ «قیامت‌عنکبوتی»...!

اولین شمارهٔ این رویداد با مرگ ۲ شخصیت نوظهور و محبوب از دنیای اسپایدرمن، به پایان رسید و تهدید جدّی وارثان رو نشان داد.

وارثان (Inheritors) برگشته اند!

همان‌طور که در شمارهٔ ۱ از کمیک «اختاپوس برتر» خواندیم، اتو اکتاویوس با استفاده از تجهیزات کلون‌سازی وارثان و تکنولوژی ”مایلز وارن/ شغال“، دستگاهی برای خودش ساخته که با ساخت کلون‌های دقیق و انتقال کامل ذهن و شخصیت، اون رو نامیرا می‌کنه. وارثان، که در دنیایی رادیواکتیوه حبس بودند، با استفاده از فرستنده‌های ربات‌های کنترل از راه دوری که ”مبارزان-عنکبوتی“ برای مشاهده فعالیت آن‌ها می‌فرستادند، ذهن و شخصیت‌‍شان را به دنیای اصلی مارول و مقر فعالیت‌های «اتو اکتاویوس» منتقل کردند؛ و حالا شکار عنکبوت شروع شده...!

در این مقاله به بررسی مرگ قربانیان نخستین مبارزه، می‌پردازیم.

  

۱- پیتر پارکر/ «اسپایدرمن نوآر» از دنیای ۹۰۲۱۴

اسپایدرمن نوآر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱ از کمیک Spider-Man Noir (سال ۲۰۰۹)

آخرین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱ از کمیک Spider-Geddon (سال ۲۰۱۸)

«اسپایدرمن نوآر» از دنیایی می‌آمد که در دهه ۳۰ میلادی و همزمان با رکود اقتصادی آمریکا بود، جریان داشت. داستان‌های او تم گانگستری و جنایی داشت و دنیایی را به تصویر می‌کشید که در آن «زن‌عمو می» یک فعال سیاسی بود و دغدغهٔ عدالت و حق برابر مردم در اجتماع را داشت. شوهر او، «بن پارکر» هم کارگر یک کارخانه بود و دیگر کارگران را به اعتراض و اعتصاب در برابر بی‌عدالتی اجتماعی دعوت می‌کرد. به همین دلیل او توسط گانگستری به نام «نورمن آزبورن»، ملقب به ”گابلین“، به قتل رسید.

برادر زادهٔ جوان او به نام «پیتر پارکر» برای ادامهٔ راه او به روزنامهٔ ”دیلی بیوگل“ رفت و در یکی از مأموریت‌هایش در مکانی ناشناخته، توسط عنکبوتی مرموز گزیده شد که قدرت خدای عنکبوت‌ها را به او اهداء کرد و تبدیل به «اسپایدرمن» شد.

«اسپایدرمن نوآر» می‌تونه تارهای ارگانیک تولید کنه و معمولاً با خودش یک هفت‌تیر حمل می‌کنه.

او بعد از رویداد «دنیای عنکبوتی» به گروه «مبارزان عنکبوتی» (Web-Warriors) پیوست و در ”لووم‌ورلد“ به همراه دیگران به حفاظت از شبکه تار و پود هستی پرداخت.

پس از اینکه «مورلان» از طریق محفظهٔ کلون‌سازی «اختاپوس‌برتر» برگشت،‌ اسپایدرمن نوآر در عملی قهرمانانه برای کشتن او از یک سلاح منفجره استفاده کرد تا مورلان را نابود کند؛ اما نه تنها مورلان کشته نشد، بلکه انرژی درونی عنکبوتی یا همان totem معروف اسپایدرمن نوآر، مورلان رو قوی‌تر و توقف‌نا‌پذیر‌تر کرد.

مرگ مرد عنکبوتی نوآر

اسپایدرمن نوآر

ایشون یکی از جذاب‌ترین کاراکترهای عنکبوتی از سراسر مولتی‌ورس بود. هرچند امید به برگشت‌‍ش هست، اما مرگ زود هنگام و شوکه‌کننده او نشون داد که در این رویداد باید منتظر هر اتفاقی باشیم...

  

۲- ویلیام بیلی برادوک/ «اسپایدرمن انگلیسی» از دنیای ۸۳۳

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۲ از کمیک Edge of Spider-Verse (سال ۲۰۱۴)

آخرین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱ از کمیک Spider-Geddon (سال ۲۰۱۸)

ایشون رو می‌شه ترکیبی از «اسپایدرمن» و «کاپیتان بریتانیا» دونست! در واقع ایشون نقش کاپیتان آمریکای گروه ”مبارزان-عنکبوتی“ داشت!!!

بیلی برادوک از شخصیت‌های نوظهور مارول بود که در طول رویداد «دنیای عنکبوتی» خلق شد؛ بنابراین پیشینه یا اطلاعات خاصی در مورد زندگی او در دست نیست.

«اسپایدرمن انگلیسی» یکی از اعضای «سپاه کاپیتان‌های بریتانیا» بود که وظیفهٔ حفاظت از مالتی‌ورس رو داشت. به خاطر تهدید مورلان و خانواده‌اش، بیلی مجبور شد مقر فرماندهی رو ترک کنه و در مبارزه با «وارثان» به دیگر قهرمانان عنکبوتی پیوست. در حین مبارزه با وارثان، تهدیدی بین‌جهانی (که او پیش‌تر آن را تشخیص داده بود اما سرگرم مبارزه با «وارثان» شد)، دنیای او را نابود کرد. بنابراین تمام فکر و ذکر او گروه «مبارزان عنکبوتی» شد.

پس از مرگ غیرقابل‌باور «اسپایدرمن نوآر»، او به طرز وحشیانه‌ای به مورلان حمله‌ور شد که «ورنا» (خواهر مورلان) از پشت گردن او را می‌شکنه و «اسپایدرمن انگلیسی» به لیست موجودات عنکبوتی کشته شده توسط این خانواده خون‌آشام مانند، اضافه می‌شه.

(کلاً هوادارای اسپایدرمن از این <SNAP> دل خوشی ندارن...!)

مرگ عنکبوت انگلیسی

  

۳- کارن/ «استاد بافنده»

کارن/ «استاد بافنده» 

اولین حضور در دنیای کمیک: گرافیک‌ناول Spider-Man: The Darkest Hours (سال ۲۰۰۶)

آخرین حضور در دنیای کمیک: شماره ۲ از کمیک Spider-Geddon (سال ۲۰۱۸)

«کارن» یکی از اعضای خانوادهٔ وارثان بود که از همان ابتدا با شیوهٔ زندگی خانواده‌اش مشکل داشت. هنگام مبارزهٔ خانواده‌اش با «استاد بافنده» (Master Weaver)، به دلیل درنگ در کشتن او، مادرش به دست استاد بافنده کشته شد. به همین خاطر توسط خانواده‌اش برای شکار totem های عنکبوتی در سراسر مولتی‌ورس، تبعید شد.

در جریان رویداد «دنیای عنکبوتی»، او به گروه قهرمانان عنکبوتی پیوست و در مقابل خانواده‌اش به مبارزه پرداخت. بعد از پیروزی در مقابل وارثان و کشته شدن استاد بافنده، کارن تصمیم گرفت جای استاد بافنده را بگیرد که متوجه شد که استاد بافنده کسی نیست جز نسخهٔ مسن‌تر خودش!

او تا قبل از مرگش عضو گروه ”مبارزان عنکبوتی“ بود و به آن‌ها در حفاطت از مولتی‌ورس و تار و پود هستی کمک می‌کرد. (همچنین در رویداد «توطئه کلونی» هم شخصیت «کین» را که سابقاً مرده بود، به زندگی برگرداند.)

اتصال به شبکهٔ تار و پود هستی، او را تبدیل به یک ”توتم یا انرژی درونی عنکبوتی“ کرد؛ به همین دلیل وقتی خواهر او، «ورنا» به لووم‌ورلد رفت، انرژی عنکبوتی او را گرفت و او را کشت.

http://spidey.ir/images/img/content/translated-spiderman-comics/spider-geddon/karn-geddon-death.jpg

مرگ کارن قیامت عنکبوتی

بدین ترتیب «کارن» هم به لیست بلند بالای کشته شدگان توسط وارثان اضافه شد.

  

این بود کشته شدگان قیامت عنکبوتی تا به این لحظه.

مطمئناً لیست بیشتر از این خواهد شد. همون‌طور که در کمیک‌کان ۲۰۱۸ اعلام شد، این رویداد تنها بر روی پیتر پارکر متمرکز نخواهد بود، بلکه روی دیگر کاراکترهای عنکبوتی و به خصوص مایلز مورالز/ اسپایدرمن مانور داده خواهد شد. همین‌طور گفته شده هواداران باید نگران شخصیت «بن رایلی/ اسکارلت اسپایدر» (شغال سابق!) باشند...! (می‌تونین خبرش رو در کانال تلگرامی سایت بخونین)

 

پیش‌بینی شما در مورد قربانیان بعدی چیست؟! کدام کاراکترها بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟! نظرات‌‍تون رو با ما در میان بگذارید!

 

محمد صالح حیدری

Spider-Fan

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت اول

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت دوم

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mehran spidey
#1 mehran spidey 1397-08-04 14:51
خیلی ممنونم از آقای صالحی

راستش مرگ اسپایدرمن نوآر عجیب ترین اتفاقی بود که میتونست بیفته ! من تو یجا خونده بودم که "قیامت عنکبوتی " قرار بود تمرکز ویژه ای روی اسپایدرمن نوآر داشته باشه ولی ناگهان توی قسمت اول کشته شد ! کلا برام قابل هضم نیست و فکر میکنم که برمیگرده ! در مورد اینکه تو قسمت های بعدی چه کسانی کشته میشن واقعا پیشبینی سختی هست ! چون قسمت اول نشون داد که باید انتظار هرچیزی رو داشته باشیم .....
نقل قول کردن
Spider-Fan
#2 Spider-Fan 1397-08-04 20:05
راستش وقتی اعلام شد که خبیث اصلی رویداد Spider-Geddon باز هم خاندان "وارثان" هستن، توقع یک بازگشت کلیشه‌ای رو داشتم.
اما ایده بازگشت‌شون فوق‌العاده بود! این که مقصر، یکی از خود قهرمانان عنکبوتی هست، تعاملات و روابط جالبی رو بین شخصیت‌ها رقم می‌زنه.
و اینکه با مرگ ۲ تا از موجودات محبوب عنکبوتی در مصاف اول، نشون می‌ده که بی‌خودی اسم Spider-Geddon رو روی این رویداد نگذاشتن!
مطمئناً این لیست طولانی‌تر هم خواهد شد!

اما اسپایدرمن نوآر کاراکتری بود که بنظرم یکی از جذاب‌ترین اسپایدرمن‌های دنیا‌های موازی بود. یعنی فقط یه نسخه از پیتر پارکر با کاستوم متفاوت نبود، تمام المان‌ها و اجزای مهم داستان‌های اسپایدرمن در یک template جدید بود با تم جنایی و دارک دههٔ ۳۰ میلادی.
حیف شد واقعا...!

خسته نباشید به مترجم و ادیتور این شماره علی‌الخصوص استاد ترابی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید