چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 34

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 34

با قسمت جدید این سری مقالات قدیمی و  پرطرفدار سایت اسپایدی در خدمت شما هستم  ...

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید 6 نفر در طراحی یک داستان از کمیک بوک های مرد عنکبوتی نقش داشتند؟!

- آیا میدانستید 6 نفر در طراحی یک داستان از کمیک بوک های مرد عنکبوتی نقش داشتند؟! 

در شماره 24 از سری اول کمیک های What if …?   که سال 1980 منتشر شد ما شاهد داستانی بودیم که خوانندگان خیلی منتظرش بودند: "چی میشد اگر اسپایدرمن گوئن استیسی را نجات میداد؟"! در این داستان که در دنیایی موازی روایت میشد شاهد بودیم که اتفاقات داستان معروف "مرگ گوئن استیسی" جور دیگری رخ دادند. یعنی اسپایدرمن به جای اینکه وقتی گوئن استیسی از روی پل سقوط میکنه به پایش تار پرتاب کنه، تصمیم میگیره بپره و و تو هوا بگیرتش:

اسپایدرمن گوئن را نجات میدهد

بعدشم با هم میفتن تو آب و گوئن زنده میمونه!

کمیک گوئن استیسی

ولی گوئن میفهمه که پیتر همون اسپایدرمنه و علیرغم اینکه همیشه اسپایدرمن را مقصر مرگ پدرش میدونسته اما سریعا او را میبخشه و حتی به درخواست ازدواج پیتر هم جواب مثبت میده!

بعدش اسپایدرمن میره سراغ گرین گابلین و شکستش میده و در نهایت هری آزبورن و پیتر موفق میشن که نورمن را متقاعد کنند که دست از اعمال خبیث خودش برداره و به روانپزشک مراجعه کنه!

سپس شاهد برگزاری مراسم ازدواج پیتر و گوئن استیسی هستیم که ناگهان جی جونا جیمسون میاد و همه چی رو خراب میکنه! (نورمن قبلا مدارکی را به جیمسون داده بود که نشان میداد پیتر همان مرد عنکبوتیه!).

عروسی مرد عنکبوتی گوئن استیسی

پیتر هم که نمیدونه باید چیکار کنه دست به فرار میزنه و زن عمویش هم غش میکنه و ...

خلاصه همه چی خراب میشه و آخر داستان شاهد هستیم که پیتر که حالا هم شغلش رو از دست داده هم متاهل شده و هم هویت مخفی اش لو رفته دیگه نمیدونه باید چیکار کنه و آشفته و سردرگم شده است ...

تونی ایزابلا (نویسنده این داستان) اعلام کرده که قصد داشته دنباله آن را هم بنویسه چون ایده های خوبی در قسمت اول خلق کرده بوده که میتونستند در ادامه به طور جذاب تری پیگیری بشوند. ضمن اینکه خواننده ها خیلی ازش استقبال کرده بودند و به مارول نامه نوشتن که قسمت دومش را منتشر کنه ولی سردبیر کمیک های What If …? راضی نشد چون به نظرش این کمیک های این سری باید تک قسمتی باشند (این در حالیه که برخی از این داستان های What If  بعدا دارای قسمت دوم هم شدند).

در هر حال نکته عجیب داستان در صفحه اول آن است که در قسمت بالای آن ما میبینیم که اسم دو نفر به نام های «گیل کین» و «فرانک جاکویا» به عنوان طراح ذکر شده و در پایین صفحه هم اسم 4 نفر دیگر اومده به عنوان دستیار طراح:

واقعا قضیه چی بوده؟ چرا باید اینهمه آدم در طراحی یک شماره کمیک نقش داشته باشند در حالی که ظاهر شخصیت ها در طول داستان یکدست باقی مونده؟ دلیلش این است که گیل کین قرار بود طراح اصلی این داستان باشه ولی به دلیل اینکه پروژه طولانی شد نتونست کارش رو تموم کنه و ول کرد و رفت. مارول اما خیلی اصرار داشت که از طراحی های گیل کین استفاده بشه چون او بود که  قبلاً شماره های مربوط به مرگ گوئن استیسی را کار کرده بود. بنابراین از فرانک جاکویا خواست تا طراحی های کین را کامل کنه. اما مساله این بود که آقای کین عادت داشت از دستگاهی به نام جعبه نور (Lightbox) برای بزرگ کردن طراحی های خودش استفاده کنه و جاکویا بلد نبود با این دستگاه کار کنه و بنابراین 4 نفر دیگر از سوی مارول استخدام شدند تا در این زمینه به جاکویا کمک کنند! شما میتونید این کمیک وات ایف را با ترجمه فارسی در لینک زیر بخوانید:

کمیک "چه میشد اگر مرد عنکبوتی گوئن استیسی را نجات میداد" ترجمه شد + لینک دانلود

 

- آیا میدانستید دکتر اختاپوس یک بار مرد عنکبوتی را "سوپرمن" خطاب کرده؟!

شماره 3 از سری نخست کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1962 منتشر شد بسیار مهمه زیرا در این کمیک برای اولین بار شاهد خلق شدن یکی از برترین و مهم ترین دشمنان اسپایدرمن به نام «دکتر اختاپوس» بودیم. در صفحه 8 این کمیک و وقتی اسپایدرمن برای اولین با دکتر اختاپوس روبرو میشه، جمله ای از سوی دکتر اختاپوس به اسپایدرمن گفته شد که خیلی عجیب بود: "و حالا سوپرمن، من دیگه از این بازی خسته شده ام! وقت من خیلی با ارزشه!".

 مرد عنکبوتی - سوپرمن

دیدید؟ واقعا عجیب بود، نه؟ راستش تا سالها معلوم نبود این اشتباه چرا رخ داده تا اینکه استن لی خودش اعتراف کرد موقعی که داشته دیالوگ های این شماره را مینوشته این اشتباه را مرتکب شده! کلا استن لی از این اشتباهات زیاد میکرده چون یه مقدار حواسش پرت بوده و مثلا یک بار همانطور که در این مقاله گفته بودیم، اسم مرد عنکبوتی را اشتباهاً «پیتر پالمر» نوشته بود!!

در هر حال در تجدید چاپ های این شماره مارول این اشتباه را تصحیح کرد:

 

 

- آیا میدانستید شماری از بزرگترین بازیگران سینما و تلویزیون در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" صداپیشه بودند؟

"مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" سریال معروف و طولانی ساخته شده از روی کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که خیلی ها باهاش خاطره دارند. ولی شاید خیلی ها هم ندانند که بسیاری از بازیگران سرشناس تاریخ سینما در این مجموعه جای کاراکترهای مختلف حرف زدند، مثلا:

مالکوم مک داول (Malcolm McDowell) بازیگر انگلیسی  که بیشتر به خاطر ایفای نقش‌های جنجالی و گاه بدذاتی که بازی کرده شهرت دارد و اکنون بیش از 4 دهه است که فعالیت می‌کند و به بخاطر بازی در فیلم‌هایی جنجالی مانند "اگر..."، "ای مرد خوش شانس"، "کالیگولا" و البته "پرتقال کوکی" شناخته می‌شود (که برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر شد) در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" جای شخصیتی به نام «ویسلر» (Whistler) حرف زد که مربی و تعلیم دهنده شخصیت «بلید، شکارچی خون آشام» بود! (میگن شخصیت ویسلر به طور اختصاصی برای فیلم سینمایی "بلید" خلق شده بود ولی سازندگان سریال مرد عنکبوتی از این موضوع با خبر شدند و از او در این سریال استفاده کردند!).

مک داول

جرج تاکی بازیگری که علت شهرتش ایفای نقش هیکارو سولو در سریال "پیشتازان فضا" (Star Trek) است، جای وانگ (دستیار دکتر استرنج) حرف میزد:

جرج تاکی

آلفونسو ریبیرو هنرپیشه معروف سریال های تلویزیونی جای رندی رابرتسون حرف میزد:

جیمز آوری (James Avery) هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و صدا پیشه سرشناس جای شخصیت وار ماشین حرف میزد:

جیمز آوری (James Avery)

«اِد اسنر» (Ed Asner) برنده 5 جایزه گلدن گلوب جای جی جونا جیمسون حرف میزد:

(اسنر بعدا در کارتون Spectacular Spider-Man جای عمو بن حرف زد!).

مارتین لاندو (Martin Landau) بازیگر فیلم های کلاسیک و برنده جایزه اسکار برای فیلم "اِد وود" در کمال تعجب به جای شخصیت خبیث عقرب در این سریال حرف زد (البته بعدا سرش اونقدر شلوغ شد که نتونست ادامه بده و مجبور شدن یک صداپیشه دیگری را جانشین او کنند).

مارتین لاندو (Martin Landau) 

و اگر فکر میکنید که چرا صدای هاب گابلین در این سریال شبیه به صدای جوکره دلیلش اینه که مارک همیل کبیر جای او حرف زد!

مارک همیل - هاب گابلین 

 

- آیا میدانستید توبی مگوایر خودش همه محتویات سینی غذای مری جین رو گرفت؟!

آیا میدانستید توبی مگوایر خودش همه محتویات سینی غذای مری جین رو گرفت؟!

یادتونه اون صحنه رو تو فیلم "مرد عنکبوتی 1"  مربوط به غذاخوری تو دبیرستان که پای مری جین لیز میخوره و پیتر پارکر متوجه میشه و تمام غذاهای سینی او را قبل از اینکه بریزن کف زمین میگیره؟ این صحنه سریعاً یکی از نمادین ترین ها در کل این فیلم شد که به خوبی هم قدرت های پیتر رو نشون داد و هم اینکه اولین باری شد که مری جین در واقع "متوجه" حضور پیتر شد! شاید خیلی ها فکر کنند که این صحنه به لطف افکت های رایانه ای خلق شده باشه ولی سم ریمی کارگردانیه که همیشه از بازیگراش میخواد تا جای ممکن صحنه ها را خودشون بازی کنند و گفته میشه توبی مگوآیر این صحنه را 156 بار تکرار کرد تا بالاخره موفق شد انجامش بده! البته اینم بگم که استودیو میخواست این صحنه رو از فیلم حذف کنه ولی ریمی و توبی اجازه ندادند!

 

مهدی ترابی مهربانی

 

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Scarlet Speedster
+1 #1 Scarlet Speedster 1399-04-26 16:42
با عرض سلام و درود خدمت استاد عزیزم ، جناب آقای ترابی مهربانی .
خسته نباشید .
مقاله بسیار جالب بود و مانند مقالهٔ های دیگه از این سلسله مقالات ، نکات جالبی رو از کل تاریخچهٔ غنی پیتر پارکر / مرد عنکبوتی بیرون کشید و برایمان آشکار کرد . نکات جالبی که قطعاً فقط بزرگترین طرفداران این شخصیت مثل شما از وجود اوپها خبر دارند .
تمامی موارد مقاله بسیار جالب بودند و برای بنده ، مورد آخر که پشتکار توبی مگوایر و کارگردانی بی نقص سم ریمی رو نشون میداد ، بسیار جالب و قابل تأمل بود و خیلی خوشحال هستم که مگوایر و ریمی اجازهٔ حذف این سکانس رو به استودیو ندادند .

با عرض پوزش و شرمندگی از بابت اسپم ،
استاد میدونم که سرتون بابت ترجمهٔ کمیک و نگارش مقالات خیلی شلوغه و بهتون هم خسته نباشید میگم ، ولی بنده بار ها و بار ها دیدم که مقالات جالبی در رابطه با مرگ گوئن استیسی نوشتید و بابت اونها از شما بسیار سپاسگزارم ، ولی با توجه به مورد نخست مقاله و داستان های ... What If و دنیای های موازی ای که حتماً در رابطه با مرگ این شخصیت وجود داشته ، لطفاً مقاله ای با مضمون داستان ها و مواردی که مرگ این شخصیت در آنها به گونه ای دیگر رخ داد یا اصلا رخ نداد ، بنویسید و اطلاعات بیشتری از تاریخچه اسپایدرمن در اختیار بنده و دیگر کاربران گرامی بگذارید . در این صورت بیش از اکنون دست بوس شما میشوم .

باز هم از شما بابت نگرش این مقالهٔ بسیار زیبا و جالب تشکر میکنم .
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1399-04-26 17:43
#1:
موضوع پیشنهاد خیلی خوبه ولی متاسفانه اونقدر در دنیاهای موازی بهش پرداخت نشده که بشه مقاله اختصاصی راجع بهش نوشت
ولی اگر موردی بود سعی میشه همین سری مقالات بهش اشاره بشه
نقل قول کردن
amir.h.e
#3 amir.h.e 1399-04-26 17:43
:eek: :eek: چرا تموم نمیشه این سری مقالات بعد 33 قسمت بازم مطلب دارین واسه این سری

این نشون دهنده زحمتای فوق العاده اقای ترابی و عوامل سایته
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#4 Scarlet Speedster 1399-04-26 17:56
به نقل از mtm:
#1:
موضوع پیشنهاد خیلی خوبه ولی متاسفانه اونقدر در دنیاهای موازی بهش پرداخت نشده که بشه مقاله اختصاصی راجع بهش نوشت
ولی اگر موردی بود سعی میشه همین سری مقالات بهش اشاره بشه

بله ؛ کاملاً درست می فرمایید .
متشکرم .
باز هم خسته نباشید .
نقل قول کردن
ali spidey 99
#5 ali spidey 99 1399-04-26 18:20
بازم یکی دیگه از این مقالات.
جل الخالق. اصلا تموم نمیشه.
این نشون دهنده ی تاریخچه ی غنی اسپایدرمن و البته زحمات سایت برای نشون دادن این تاریخچه به بقیه است.
ممنون
نقل قول کردن
Bat_spidey
#6 Bat_spidey 1399-04-26 21:47
ببخشید بابت اسپم
من چند وقت پیش بازی بتمن ارکهام سیتی رو گرفتم بعد وقتی بازی کردم تا مرحله هارلی کویین رفتم بعد کامپیوتر رو خاموش کردم فرداش که رفتم سراغ بازی، بازی سیو نشده بود هر دفعه که میرم تو بازی از اول میاد
کسی میدونه چرا؟
نمیدونم چرا تو مقاله مربوط بهش نمیتونستم بنویسم
بهر حال بازم عذر میخوام
و در آخر مقاله جالبی بود این سری مقالات جزو برترین های سایت هستن
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-04-26 21:58
وااااای واقعا ممنونم استاد ترابی مقاله فوق‌العاده بود واقعا متشکرم
مردعنکبوتی مجموعه کارتونی واقعا انیمیشن عالی هست ولی خوب من دوبله نگاهش کردم و صدای همچین بازیگرانی بزرگی رو نچشیدم
عجیب ترین مورد به نظرم مورد آخر بود راستش من همین چند وقت پیش مردعنکبوتی یک رو نگاه کردم و اون صحنه واقعا برام اعجاب آور بود حالا که فهمیدم این اتفاق توسط خود توبی انجام شده واقعا هیجان زده شدم(به نظرم ۱۵۶ خیلی زیاده)
بازم ممنون استاد ترابی به امید قسمت ۳۵ ام
پ.ن:استاد جسارتن میدونم سرتون خیلی شلوغه و ممکنه یادتون رفته باشه ولی گفتید که قراره توی یدونه از این مقاله ها در مورد این که چرا چهره اسپایدی(یا شخصیت های دیگه) بعضی موقع ها پایین بعضی از کمیک ها هست توضیح بدید
نقل قول کردن
mani34521
#8 mani34521 1399-04-27 00:13
استاد عالی بود واقعا برای این مجموعه خیلی زحمت میکشید دستتون درد نکنه :-) (فقط من یه حرف T هم تو مورد اول جلوی کلمه پرتاب کن دیدم فکر کنم غلط املایی بود)
نقل قول کردن
moali
#9 moali 1399-04-27 09:26
به نقل از Bat_spidey:
ببخشید بابت اسپم
من چند وقت پیش بازی بتمن ارکهام سیتی رو گرفتم بعد وقتی بازی کردم تا مرحله هارلی کویین رفتم بعد کامپیوتر رو خاموش کردم فرداش که رفتم سراغ بازی، بازی سیو نشده بود هر دفعه که میرم تو بازی از اول میاد
کسی میدونه چرا؟
نمیدونم چرا تو مقاله مربوط بهش نمیتونستم بنویسم
بهر حال بازم عذر میخوام
و در آخر مقاله جالبی بود این سری مقالات جزو برترین های سایت هستن

یعنی اسپم دقیقا چیزیه که شما نوشتی...
واقعا بهتره قبل از این که یک سوالی رو در جای نادرست بپرسید، یک سرچ در گوگل بکنید؛ این مورد هم در مورد بازی‌های آرکام رایجه و اگر تو اینترنت سرچ می‌کردید حتما به جواب می‌رسیدید. سرچ کنید و ویدئوی توضیحی در خصوص حل این مشکل رو بیابید.
نقل قول کردن
Quick H
#10 Quick H 1399-04-27 23:25
تو مورد دوم، فکر کنم منظور دکتر اختاپوس از سوپرمن «ابر مرد» یا شخصی که قدرت های ماورایی داره بوده.
نقل قول کردن
a.v.s
#11 a.v.s 1399-04-28 15:40
خیلی دوست داشتم که سایت اسپایدی دربارهء اون داستان What If توضیح بده. به نظر خودم این داستان رو میتونستند در یک سری مجزا ادامه دهند (البته مارول اون موقع تا به اون حد جسارت نرسیده بود که بیاد داستان هایی مانند عصر اپوکالیپس یا داستان دختر عنکبوتی رو بنویسه)
اینجوری میتونستیم بفهمیم که اگر پیتر پارکر با گوئن استیسی ازدواج میکرد چی میشد؟ و میتونست این سوال رو برای مخاطب مطرح کنه که آیا مری جین پیتر پارکر رو بهتر خوشبخت میکرد یا گوئن استیسی (البته با توجه به جریانات بعد از مرگ گوئن استیسی و تصمیم مارول در آن زمان مبنی بر رشد شخصیت مری جین، هممون جوابمون مری جینه.)

لیست بازیگرانی که در کارتون مرد عنکبوتی بودند، بیشتر از همه مارک همیل و مالکوم مک داول متعجبم کرد. ناموسا آقای مارک همیل چه دستاورد هایی در دنیای انیمیشن داشته (حتی بیشتر از دنیای فیلم و سریال). آقای مالکوم مک داول بنده خداهم بیشتر نون "پرتغال کوکی" رو میخوره. ولی خوشحال شدم که همچین کسی توی کارتون مرد عنکبوتی صحبت کرده.

ولی اون مورد آخر رو حیرت کردم. هر موقع که این صحنه رو میدیدم با خودم میگفتم خیلی صحنه خیلی واقعیه، ولی بعیده که واقعی باشه.که الان تازه فهمیدم سم ریمی ریغ بازیگر رو در آورده :lol: .
این حجم از اراده (هم از طرف کارگردان و هم از طرف بازیگران) واقعا منحصر به فرده.
نقل قول کردن
Iamjoker
#12 Iamjoker 1399-04-30 02:36
سلام باز یک مقاله عالی خسته نباشید
نقل قول کردن
Iamjoker
#13 Iamjoker 1399-04-30 03:09
سلام مقاله بسیار عالی ممنون منتضر قسمت بعد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44