کمیک بوک های ونوم: چرا مِیکر (Maker) اینقدر به سیمبیوت ها علاقمند است؟

کمیک بوک های ونوم: چرا مِیکر (Maker) اینقدر به سیمبیوت ها علاقمند است؟

شماره 26 از کمیک ونوم که همین امروز با ترجمه فارسی در وب سایت ما قرار گرفت سرانجام نقشه های میکر را برای ونوم، دیلان و سیمبیوت ها فاش کرد!

هشدار: این مقاله حاوی اسپویلر درباره محتوای داستانی Venom#26 است. توصیه میشه اگر هنوز این کمیک را نخوانده اید، به اینجا بروید تا این شماره را ترجمه فارسی بخوانید.

در شماره 20 از سری جدید کمیک بوک های ونوم بود که به علاقمندی شخصیت خبیث «مِیکر» (Maker) به سیمبیوت ها آگاه شدیم (میکر در واقع نسخه پلید شخصیت «رید ریچاردز» رهبر چهار شگفت انگیز از دنیای التمیت است).

میکر و پورتالی به دنیای آلتیمیت

و حالا پس از 6 قسمت نقشه های او برای سیمبیوت فاش شده اند. در واقع وقت ادی براک (ونوم) ، پسرش دیلان و سیمبیوت کارنیج در جزیره ونوم بودند، میکر از نمونه های ژنتیکی (کدکس) سیمبیوتی استفاده کرده بود تا سیمبیوت ونوم در دنیای التمیت را تعمیر کند (در این دنیا سیمبیوت ونوم از فضا نیامده بود و به صورت مصنوعی توسط پدر پیتر پارکر و پدر ادی براک درست شده بود).

در شماره 26 دیدیم که این سیمبیوت مصنوعی باعث غافلگیری سیمبیوت ونوم و حتی دیلان میشه. چون سیمبیوت ونوم میتونه هر سیمبیوت بیولوژیکی رو حس کنه ولی نتونست این سیمبیوت را حس کنه:

میکر در این شماره سیمبیوت را بر تن دارد و ما رو به یاد هیولای Alien در سری فیلم های ساخته شده توسط «رایدلی اسکات» می اندازد (با اون جمجمه کش آمده خودش!) در حقیقت او الان به موجودی واقعا ترسناک تبدیل شده است که نبوغ رید ریچاردز را با قدرت سیمبیوت ترکیب کرده است.ادی براک در قالب ونوم به فُرم جدید سیمبیوتی میکر حمله میکند ولی خیلی سریع شکست میخورند ، اونم فقط با یک ضربه و حتی میکر قادره ادی را از سیمبیوت جدا کنه. میکر بهشون میگه: این سیمبیوت توی آزمایشگاه ساخته شده بود که یعنی ساختگیه. مصنوعیه. که یعنی میشه ارتقائش داد".

 میکر سیمبیوت ونوم

سپس و قبل از این ادی و سیمبیوتش بتونند حمله دیگری را آغاز کنند ناگهان دشمنی جدید به نام «ویروس» وارد نبرد میشود که نکته جالبش اینه که ویروس سوار گلایدر گابلینی شده و بمب های کدویی پرتاب میکنه! سوال اینه که آیا ربطی به خاندان گرین گابلین داره؟ اگر اینطوره پس چرا اینقدر با ادی براک خصومت داره؟ (ویروس ادعا میکنه که ادی براک زندگیش رو داغون کرده). اگر نه پس چطور تجهیزات گابلینی به دست آورده؟

ویروس مارول

در هر حال وقتی ونوم سرگرم مبارزه با ویروس میشه، میکر یکی دیگر از ابزارآلات سیمبیوت را به ما نشان میده: توپ های مُچی مصنوعی! این توپ ها مستقیماً از سیمبیوت ظاهر میشوند که به راحتی سیمبیوت ونوم را سوراخ میکنند:

 سلاح سیمبیوتی

خب حالا کمی به عقب برگردیم و نگاهی به میکر بیندازیم. اولین بار او را در شماره 7 از کمیک ونوم دیدیم که ادی براک را زندانی کرد به دلیل رسیدن به اهداف مرموز و پیچیده "پروژه نظارت". او در ضمن خودش را به عنوان نسخه پلید رید ریچاردز از دنیای التمیت معرفی کرد. گفتیم که سیمبیوت ونومی که در دنیای او بود به طور مصنوعی و در یک آزمایشگاه به دست پدرانِ دانشمندِ پیتر پارکر و ادی براک به وجود آمد و اتفاقات زیادی را رقم زد تا اینکه به دست میکر افتاد.

 

در رویداد مهیج "کارنیج مطلق" (که اینجا به طور کامل ترجمه شده است) ، میکر با ادی براک و دیلان متحد شد تا نمونه های کُدِکس سیمبیوتی را آنالیز کند. او قرار نابودشان کند اما مشخصه که نگهشان داشته تا سیمبیوت خودش از دنیای التمیت را تعمیر کند و ارتقا بخشد. از آنجائیکه کدکس سیمبیوتی دیلان (پسر ادی براک) شبیه کدکس خدای سیمبیوت ها یعنی «کنال» است، این قدرت رو داره که دیگر سیمبیوت ها را کنترل کنه و شفا ببخشه. و میکر راهی را پیدا کرده تا کدکس دیلان را مهندسی معکوس بکنه و با دادنش به سیمبیوت آلتمیت او را قادر کرده تا روی دیگر سیمبیوت ها تاثیر بگذاره.

دبلان کدکس

البته میکر دستگاهی ساخته که باهاش میتونه به بعدهای دیگر مثل دنیای التمیت سفر کنه ولی این سفرها باعث میشه جسم انسان آسیب ببینه ولی الان که سیمبیوت خودش را ارتقا داده میتونه به راحتی این سفرها را انجام بده.

ضمن اینکه همانطور که در شماره 20 سری ونوم دیدیم، میکر میخواد به شورای ریدها (Council of Reeds) ملحق بشه (یک اندیشکده بین بعدی که از نسخه های مختلف شخصیت رید ریچاردز از دنیاهای موازی تشکیل شده) ولی این اجازه را بهش نداده اند چون از دنیایی "احیا نشده و شکست خورده" شده میاد و او قصد داره به کمک سیمیوت تقویت شده خودش این مشکل را رفع کنه!

شورای رید ریچاردز ها

و در انتهای Venom#26 شاهد هستیم که ویروس بمبی را به سمت ماشین پُرتال میان بعدی میکر میندازه که ونوم/ادی، دیلان و میکر را به دنیای شماره 1610 (یعنی همان دنیای التمیت) میبره. البته معلوم نیست آنها در چه زمان و تاریخی وارد این دنیا میشوند ولی هرچی هست اوضاع خوب نیست! چون میکر در میدان تایمز نیویورک در فضایی آخر الزمانی قرار داره و روی صفحه نمایش هم درخواست کمک از مرد آهنی را شاهد هستیم و همچنین جمله "آلتمیت ها (اونجرز) کجا هستند؟".

ولی میکر بسیار از وضعیت دنیای خودش راضی به نظر میاد ولی ادی و پسرش این حس رو ندارند!

 پسر ونوم

در واقع ادی و پسرش  ساختمان هایی را میبینند که حالتی آینده نگرانه دارند (به آرم روی ساختمان ها دقت کنید):

(این آرم رو روی این شخصیت مرموز دیده بودیم:

 ونوم مرموز

خلاصه اینکه داستان داره بسیار جالب میشه و باید صبر کنیم تا ببینیم اوضاع به کجا میکشه ...

 

نویسنده و مترجم:

 امیر علی قادری

با بهره‌گیری از مقالۀ وب‌سایت CBR.com

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شماره 26 از سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

شمارۀ 25 از سری ونوم چه اطلاعاتی دربارۀ آیندۀ داستان‌های این شخصیت در اختیارمان می‌گذارد؟

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

شماره 21 از سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Uncle Stan lee
#1 Uncle Stan lee 1399-05-04 12:52
خسته نباشید..
واقعا مقاله جالبی بود
از همون اول که میکر وارد داستان های ونوم شد
معلوم بود که یک نقشه برای سیمبیوت داره
حالا شاید اونقدر ها هم بد نباشه
فن تئوری:احتمالا بعد از حمله خدای سیمبیوت ها به زمین ادی و بقیه قهرمان ها از این سیمبیوت های مصنوعی استفاده بکنن تا به دست کنال کنترل نشن و بتونن قدرت های خودشون رو افزایش بدن تا بتونن با کنال بجنگن
خسته نباشید واقعا...هرچقدر هم که بگم کم گفتم...
ماشاالله
نقل قول کردن
iron-punk
#2 iron-punk 1399-05-04 13:05
داستان هم هیجان انگیز شد هم گیج کننده :o
یعنی کنال دنیای التمیت رو فتح کرده و قهرماناشا کشته یا میکر با سیمبیوتش اونجا را تحت کنترل خودش دراورده
در هردو حالت داستان باحالیه ;-)
نقل قول کردن
mani34521
#3 mani34521 1399-05-04 14:46
وای خیلی باحال شد :o

فک کنم قراره دوباره دنیای آلتیمت رو ببینیم اونم تو کمیکای ونوم :o
انتظارش رو نداشتم ولی تا همین جا هم جالب بود در آخر باز هم خسته نباشید مقاله مفیدی بود ممنونم :-)
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#4 Erfan nakhaee 1399-05-04 15:11
سلام ممنون بابت ترجمه اقای قادری :-)

راستی دقت کردین ران آقای اسپنسر (نویسنده ای کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز) و آقای کیتس (نویسنده کیمک های ونوم) دارن به اوج خودشون می رسند مرد عنکبوتی ارک خیزش گناهان و الان ارک ماورائ ونوم واقعا خیلی هیجان دارم چنتا تئوری جالب دارم :
به احتمال ۵۰ درصد مرد آهنی دنیای التمیته . اگه اون صفحه نمایش دقت کنید یعنی اگه انتقام جویان دنیای التمیت مرده باشن از مرد آهنی درخواست کمک نمی کنن پس مرد آهنی دینای التمیت اون بیرون و هنوز زنده و مردم رو نجات می ده
پ.ن: دلیل انتقامش رو نمی دونم ولی اگه به زره ویروس دقت کنید می بنید که زرهش شبیه به مرد آهنیه شایدم کیسه که از دینای التمیت اومده و توی دنیای التمیت زره مرد آهنی رو پیدا کرده و به کمک مردم رفته ( دقت کنید زره مرد آهنی چسب مالی شده : پس نتیجه می گریم که از دینای التمیت اومده چون اونجا توی شرایطی خرابه‌ی پس یعنی اگه حتی توانی استارک نمی تونست کامل زرهش رو کامل کنه ) البته از یاد نبریم که بعد رفته به دینای اصلی مارول احتمالا از طریق پرتالی که میکر برای انتقال سیمبیوت ساخته بوده اومد به دینای اصلی مارول به این دلیل که ظاهرش که ترکیبی از سیمبیوت و زره مرد آهنی هست .

مک گارکن ۴۵ درصد چون بخاطر اتفاقاتی که افتاد و مک گارکن فلج شد ( از پایین کمر ) و بعد توی کمیک تیمارستان روان کرفت دیگه از کار بی کار شد شاید مک کارگن که قبلا با سیمبیوت پیوند خورده بود و البته کمک هاش رو می دونه مثل برگردوندن عضوی قطع شده یا بر گردوندن سلامتی از میکر کمک خواست تا بهش به سیمبیوت بده و میکر نقشه داشت تا از دیلان برای خودش استفاده کنه که یهو ویروس یا همون مک گارکن بی وقته بهش حمله کرد و نقشه رو خراب کرد اگه دقت کرد باشید می فهمید که چشمای زره -سیمبیوت مثل سیمبیوت ونوم مثل وقتی که مک گارکن پوشیده بود و همین طور مک گارکن تا حالا با گرین گابلین یا هاب گابلین تیم اپ کرده شاید فیل یوریک فهمیده بود که گرین گابلین می کشتش و به مک گفته بود

می خوام بقیه تئوری ها رو توی قسمت دوم بگم

احتمالات قسمت بعد

فیل یوریک ۲۵ درصد

مرد آهنی ۱۰ درصد
نقل قول کردن
superiorvenom
#5 superiorvenom 1399-05-04 15:46
سلام راستش من یه سوال دارم فکر میکنید ویروس کیه؟
من میگم شاید نورمی آزبورن؟ چون کارنیج آلوده ش کرده بیلیونرم هست تجهیزات گابلینی هم که خودتون میدونید
نقل قول کردن
Anti_Carnage
#6 Anti_Carnage 1399-05-04 17:01
سلام ممنون ازین توضیحات عالی
میشد اون روحیه پدری رو قشنگ توی ادی حس کرد(واقعا رشد شخصیتیه ادی براک نسبت به اوایل حضورش عالی بوده)
زبون ونوم تو صفحه 8 خیلی بلند بود داشت میخورد تو صورت دیلان :lol:
داستان یکم تیکه های فان داشت که به اندازه بود
بنظرم اون شخص مرموز نسخه نال در دنیای آلتیمیت (چون هم ظاهرش شبیهش هم آرمش)
|احتمال اینکه میکر به گذشته اون دنیا ادی و دیلان به آینده اون دنیا رفته باشند هم هست
همونجورم که توی یه مقاله دیگه گفتین شخصیت ویروس ممکنه نسخه آینده شخصیت های مربوط به ونوم باشه که برگشته از ادی انتغام بگیره
البته وقتی داشتن میرفتن توی دنیای آلتیمیت بنظر میرسید ویروس میدونست اونجا وضع چجوریه چون گفت"حتی اگه به جهنم فرار کنی،میام اونجا و تو آتیشش میکشمت!! :o "پس ویروس احتمالا از دنیای آلتیمیت اومده و میدونسته اونجا یه جور جهنمه
شاید ازینجا به بعد شاید دیدن اون روی خبیث و خودخواه میکر باشیم :-* فک کنم باید ازین به بعد به عنوان یه ویلن نگرانش باشیم :-?

دیگه چیزی برای اینکه چرا گلایدر گابلینی و بمبای کدویی داشت و زرهش مث وار ماشین بود ندارم :o
درکل شماره نابی بود اصلا انتظار آخرشو نداشتم
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#7 DAREDEVIL FAN 1399-05-05 13:25
سلام ممنون بابت مقاله
یه سوال
مگه تو کمیک مردان عنکبوتی 2 ندیده بودیم دنیای آلتیمیت دوباره سالمه و از نو برپا شده؟ پس چرا اینجا اینجوریه؟
یعنی تو این مدت دوباره همون اتفاقات رویداد اولتیماتوم افتاده یا قراره تو کمیک توضیح بدن؟ :-?
نقل قول کردن
Anti_Carnage
#8 Anti_Carnage 1399-05-06 12:35
به نقل از DAREDEVIL FAN:
سلام ممنون بابت مقاله
یه سوال
مگه تو کمیک مردان عنکبوتی 2 ندیده بودیم دنیای آلتیمیت دوباره سالمه و از نو برپا شده؟ پس چرا اینجا اینجوریه؟
یعنی تو این مدت دوباره همون اتفاقات رویداد اولتیماتوم افتاده یا قراره تو کمیک توضیح بدن؟ :-?

مگه ندیدی که آرم یکی از شخصیت های مرموز که به نال ربط داره روی ساختمونا بود؟؟
احتمالا تو اون دنیا نال ذنیا رو تسخیر کرده
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1399-05-07 21:54
شاید این شخصیت مرموزی که آرمش توی کل شهر نقش بسته بود به نوعی نال دنیای التیمیت باشه و رید ریچاردز دنیای التیمیت با استفاده از سیمبیوت دیلان بتونه نال اون دنیا رو کنترل کنه و به این طریق بتونه همه چی رو تو دنیای التیمیت به دست بگیره. شاید از اول میکر هدفش این بوده.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-05-08 01:39
به نقل از hassan91:
شاید این شخصیت مرموزی که آرمش توی کل شهر نقش بسته بود به نوعی نال دنیای التیمیت باشه و رید ریچاردز دنیای التیمیت با استفاده از سیمبیوت دیلان بتونه نال اون دنیا رو کنترل کنه و به این طریق بتونه همه چی رو تو دنیای التیمیت به دست بگیره. شاید از اول میکر هدفش این بوده.

هوووم
یادتون در مورد اینکه اون علامت علامت کنال باشه خیلی جالب و محتمل هست و اگه اینطور باشه خیلی باحاله ولی هدف میکر فک نکنم از اول همین بوده باشه
نقل قول کردن
Anti_Carnage
#11 Anti_Carnage 1399-05-10 16:58
به نقل از hassan91:
شاید این شخصیت مرموزی که آرمش توی کل شهر نقش بسته بود به نوعی نال دنیای التیمیت باشه و رید ریچاردز دنیای التیمیت با استفاده از سیمبیوت دیلان بتونه نال اون دنیا رو کنترل کنه و به این طریق بتونه همه چی رو تو دنیای التیمیت به دست بگیره. شاید از اول میکر هدفش این بوده.

منم بالاتر همینو گفتم
فک کنم احتمالش بالای 75 درصد باشه :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید