مارول: 10 حقیقتی که باید درباره رابطه «ونوم» و «کارنیج» در دنیای کمیک بدانید

مارول-10-حقیقتی-که-باید-درباره-رابطه-ونوم-و-کارنیج-در-دنیای-کمیک-بدانید-ونم-کلیتس-کسدی-کاسدی-کلیتوس-کلتوس-facts

این مقاله نیز به مناسبت پخش نسخه باکیفیت از قسمت دوم فیلم ونوم به شما ارائه میشود.

مقدمه: ونوم و کارنیج به عنوان دو تن از معروف ترین دشمنان مرد عنکبوتی در طول سالها رابطه طولانی و پیچیده ای با هم داشته اند و این ارتباط بیش از پیش در فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" مورد کنکاش قرار گرفت. در حقیقت آقای «وودی هارلسون» گزینه مناسبی برای ایفای نقش قاتل سریالی مو قرمز یعنی «کلیتوس کسدی» بود تا در مقابل ونوم با بازی «تام هاردی» قرار بگیرد. و حالا که توجه جدیدی نسبت به این دو شخصیت نمادین معطوف گردیده بسیاری از هواداران ممکن است بخواهند حقایقی درباره آنها را بدانند. و حقیقت این است که فکت های زیادی درباره آنها وجود دارد ، از هم سلولی بودن تا تبدیل شدن به رقبای دارای قدرت های فوق بشری!

همچنین ازتون درخواست میشه اگر تا به حال نخوانده اید مقالات زیرا را حتما بخوانید زیرا تکمیل کننده اطلاعات مقاله حاضر میباشند:

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

 

1- آنها در زندان با هم در یک سلول بودند

ادی براک کلتوس کسدی

ادی براک پس از چشیدن طعم چندین شکست به دست مرد عنکبوتی، از سیمبیوت فضایی ونوم جدا و به زندان فرستاده شد. او در زندان در سلولی زندانی شد که علاوه بر او یک قاتل روانی دیوانه به نام «کلیتوس کسدی» نیز حضور داشت. آنها با هم رابطه خوبی برقرار نکردند ولی اوضاع به زودی خیلی پیچیده تر شد زیرا سیمبیوت ونوم تونست خودش رو به ادی در زندان برسونه و با او پیوند بخوره تا فرار کنند.

اما قبل از این فرار این سیمبیوت تولید مثل کرده و فرزندی از خودش بر جای گذاشت. بدین ترتیب این سیمبیوت با کلتوس در زندان پیوند خورد و هیولایی به نام کارنیج به وجود آمد.

  

2- ظهور کارنیج باعث ایجاد اتحاد بین مرد عنکبوتی و ونوم شد

مرد عنکبوتی ونوم

وقتی کسدی از زندان فرار کرد شروع به کشتار وحشیانه ای زد و بهش لقب کارنیج (به معنی کشتار یا قتل عام) دادند (کمیکش اینجا ترجمه شده است). او با مرد عنکبوتی ملاقات کرد و شکستش داد . بنابراین مرد عنکبوتی چاره ای نداشت جز اینکه از ونوم تقاضای کمک کند تا بتواند شانسی برای پیروزیدر  برابر کارنیج داشته باشد. جالب اینکه ونوم موافقت کرد تا مرد عنکبوتی را همراهی کند زیرا کارنیج را تهدید بزرگتری میدانست و همچنین میخواست خودش را یک قهرمان جلوه دهد.

  

3- آنها تیم های خاص خود را تشکیل دادند تا با هم بجنگند!

https://www.spidey.ir/images/img/content/venom2/maximum-carnage.jpg

سال 1993 دنیای کمیک شاهد رویداد بزرگی به نام "ماکزیمم کارنیج" بود که 14 شماره به طول انجامید و شروع آن با فرار کسدی از زندان "والت" بود که در آن خلافکاران دارای نیروهای فوق بشری نگهداری میشوند. کسانی دیگری مثل «شیریک» نیز او را در این فرار همراهی کردند تا با هم یک "خانواده" بشوند. شیریک نوعی قدرت تله پاتیک داره که باعث میشه نیمه تاریک افراد بیرون بیاد و میتونه روی چندین نفر به طور همزمان در یک محوطه تاثیر بگذاره. او در واقع میتونه روی عواطف و احساسات مردم تاثیر منفی بگذاره و باعث بشه مثلا جماعتی از مردم به حالت خشمگین و هیستریک دربیان و حس جنون، افسردگی، بی منطقی، درد شدید و هرج و مرج طلبی بهشون دست بده. بنابراین او تونست بلوای بزرگی را در شهر نیویورک به وجود بیاره. از سوی دیگر، ونوم و مرد عنکبوتی نیز مجبور شدند برای مقابله با کارنیج و خانواده اش تیمی متشکل از دیگر قهرمانان مارول به وجود بیاورند و کسانی مثل کاپیتان آمریکا، کلوک و داگر، آیرون فیست و ... به آنها کمک کردند و در نهایت پیروزی نصیب آنها شد.

 

4- کارنیج تنها فرزند ونوم نیست

بچه های ونوم

در کمیک "ونوم: محافظ مرگبار" که اینجا ترجمه شده است، ادی براک به شهر سان فرانسیسکو نقل مکان کرد و به یک سری آدم بی خانمان که زیر زمین زندگی میکردند کمک کرد. او به زودی با شرکتی خبیث به نام "بنیاد حیات" روبرو شد که اسیرش کردند و به زور 5 فرزند از سیمبیوت ونوم استخراج نمودند و در نتیجه 5 سیمبیوت جدید به نام های «رایوت»، «لاشر»، «فیج»، «اسکریم» و «آگونی» به وجود آمدند که قرار بود برای این شرکت کار کنند (در واقع آنها با نیروهای امنیتی "بنیاد حیات" پیوند خوردند). در نهایت با مداخله اسپایدرمن به نظر رسید که این 5 سیمبیوت نابود شده اند ولی در دنیای کمیک خیلی کم پیدا میشه چیزی که برای مدت زیادی مرده باقی بمونه و اونا هم بارها برگشته اند! (کمیک Extreme Carnage رو بخونید که اینجا ترجمه شده است).

 

5- هر دو سیمبیوت ونوم و کارنیج با یک مرد عنکبوتی پیوند خورده اند

کارنیج عنکبوتی

همانطور که بارها در مقالات سایت اسپایدی گفته شده است، سیمبیوت ونوم قبل از پیوند با ادی براک با مرد عنکبوتی پیوند خورد و باعث شد او قوی تر شود و یک سری ارتقاهای دیگر پیدا کند (این مقاله را بخوانید). سیمبیوت کارنیج هم سابقه پیوند خوردن با مرد عنکبوتی را دارد منتهی نه با پیتر پارکر بلکه با کلون او به نام «بن رایلی»! 

البته اولین باری که ما سیمبیوت کارنیج را پیوند خورده با کسی به جز کسدی دیدیم، با «جان جیمسون» پسر فضانورد آقای «جی جونا جیمسون» بود. این اتفاق زمانی افتاد که بن رایلی جای پیتر پارکر را در نقش اسپایدرمن گرفته بود.  در هر حال، داستانی  در شماره 410 سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که در آن کلتوس کسدی را دیدیم که در تیمارستان "راون کرافت" در بند است و سرپرست امنیتی آنجا هم جان جیمسون، است. سپس مشخص شد که سیمبیوت، جان جیمسون را تحت کنترل خود گرفته است:

جیمسون کارنیج

و خب اسکارلت اسپایدر (بن رایلی) از راه رسید و فهمید که سیمبیوت کارنیج نه تنها جیمسون را تحت کنترل خود گرفته ، بلکه داشته از اون سواستفاده می کرده تا یک میزبان قوی تر پیدا کند و سپس سیمبیوت با خود او پیوند خورد و آنها با هم تبدیل می شدند به «اسپایدر-کارنیج»!

 

6- ونوم سابقه خوردن سیمبیوت کارنیج را دارد!

اونهایی که فیلم "ونوم 2" را دیده اند میدونند که در پایان این فیلم ونوم سیمبیوت کارنیج را میخوره و این طوری او را به خودش برمیگردونه! ولی جالبه که بدونید این صحنه از دنیای کمیک گرفته شده است. در واقع یک بار و در طول یکی از صدها دورانی که کلتوس در زندان به سر میبرد با سرایداری روبرو شد که داشت راهروی بیرون را تمیز میکرد. تا اینکه معلوم شد این سرایدار همون ونومه که تغییر قیافه داده! او برای دلیل خاصی آنجا بود و نمیخواست کسدی را بکشد یا بهش صدمه بزنه و در عوض میخواست چیزی را بگیرد که آن را مال خودش میدانست: سیمبیوت کارنیج! او سیمبیوت کارنیج که ضعیف شده بود را از داخل سلول گرفت و خوردش و آخرش حتی آروغ هم زد! کسدی هم با وحشت داشت تماشا میکرد. سپس ونوم با اسپایدرمن نبرد کرد و همونطور که داشت قهرمان ما رو کتک میزد ، سیمبیوت کارنیج و الگوی قرمز رنگ آن روی بدنش قابل ملاحظه بود. تا اینکه کسدی تونست کپی دقیقی از سیمبیوت کارنیج را در "منطقه انرژی منفی" پیدا کنه.

  

7- میزبانان هر دوی آنها سرطان گرفتند

سرطان ونوم ادی براک

همانطور که در آیتم شماره 3 از این مقاله گفته بودیم، دستکاری های ذهنی سیمبیوت ونوم باعث شد تا او سرطان بگیرد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعدها فاش شد کلیتوس کسدی هم سرطان معده گرفته و هر وقت که از سیمبیوت خود جدا بود دچار درد شدیدی میشد! در داستانی که سیمیوت کارنیج برای مدتی کوتاه با «سیلور سرفر» پیوند خورد، او قبل از آنکه کسدی را زندانی کنه سیمبیوت را بهش برگرداند تا جانش را نجات بده. البته این وقایع دیگر مورد ارجاع قرار نگرفته است.

 

8- آنها با هم همکاری کردند تا فرزند کارنیج را بکشند!

کارنیج ونوم تاکسین

در این مقاله گفتیم که سیمبیوت کارنیج صاحب فرزندی به نام «تاکسین» شد و با یک کارآگاه پلیس به نام «پاتریک مولیگان» پیوند خورد. اولش مولیگان متوجه نشد چه بر سرش آمده است. تا اینکه سیمبیوت تاکسین خیلی زود به قدر کافی به بلوغ رسید تا هم به شعور و تفکر دست یابد و هم اینکه در اطراف بدن مولیگان یک لباس (costume) سیمبیوتی ایجاد کند. سپس کارنیج به همسر مولیگان و فرزند آنها (ادوارد) در خانه شان حمله کرد و اینجا بود که مولیگان فهمید سیمبیوت هم برای خودش خطرناک است و هم برای خانواده اش. بعد از آن، ونوم متوجه شد که مولیگان علیرغم آنکه مرد بااخلاق و خوبی است اما ممکن است تحت نفوذ سیمبیوت تبدیل به موجودی خبیث شود. بنابراین او و کارنیج با هم توافقی مقطعی انجام دادند تا نابودش کنند ولی با مداخله مرد عنکبوتی موفق به انجام این کار نشدند!

 

9- معشوقه های آنها نیز با سیمبیوت ترکیب شده اند!

شی ونوم - she venom

«آنه وینگ» (Ann Weying) همسر سابق ادی براک بود که هم برای مدت کوتاهی سیمبیوت ونوم را بر تن کرد و به She-Venom تبدیل شد! او به عنوان شی – ونوم مرتکب قتل میشد ولی از این قتل ها لذت نمیبرد . او پس از اینکه سیمبیوت ترک اش کرد دچار عذاب وجدان و اختلالات روانی شد و دست به خودکشی زد (خودش رو از پنجره پرت کرد بیرون. این تصویر را ببینید). پس ببینید سیمبیوت ونوم چه تاثیراتی میتونه روی ذهن میزبانان خودش بذاره. یک بار هم در دنیای کمیک سیمبیوت کارنیج موقتا با دکتر «تنیس نیوِس»، روانشناسی که مسئول درمان دوست دختر کلتوس کسدی یعنی شیریک بود ، پیوند خورد.

شریک کارنیج

اما مشخص شد که همه این ها نقشه سیمبیوت بوده تا به میزبان اصلی اش یعنی کلتوس کسدی برسد. این سیمبیوت سپس از نیوس جدا و به شیریک پیوند خورد و برای مدتی نسبتا کوتاه او را دوباره مجنون و یاغی کرد.

 

10- هر دو سعی کرده اند قهرمان شوند (البته تحت شرایط متفاوت!)

ونوم قهرمان

همانطور که در این مقاله نیز گفتیم ونوم سالهاست که سعی کرده یک قهرمان یا شاید بهتره بگیم یک ضدقهرمان باشد (البته کارهای قهرمانانه او در رویداد "پادشاه سیاه پوش" باعث شد تا نهایتاً لقب قهرمان برازنده اش شود). بنابراین از توضیح اضافی در این باره خودداری میکنیم. ولی شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارنیج هم سابقه قهرمان شدن را دارد البته این اتفاق عجیب در شرایطی بسیار خاص روی داد! 

کارنیج قهرمان

کارنیج در کمال تعجب در کمیک های Axis به یک قهرمان خوش قلب تبدیل شد! در این رویداد عجیب که توسط «ریک رمندر» نوشته شد، اونجرز و ایکس من متحد میشوند تا کلونی از «رد اسکال» را شکست دهند چون به قدرت های مخرب Onslaught دست پیدا کرده بود (Onslaught موجودی به شدت نیرومندی است که از ترکیب قدرت های مگنتو و چارلز اگزاویر پدید می آید). برای این منظور باید یک بمب ژنتیکی منفجر میکردند که خاصیت وارونگی داشت و باعث شد کاراکتر های مارول دچار وارونگی شخصیتی بشوند. بنابراین برای مدتی محدود قهرمان ها، خبیث شدند و خبیث ها قهرمان! در شماره 9 از کمیک Avengers & X-Men: AXIS، «دکتر دووم» و اسکارلت ویچ طلسمی فرستادند که این وارونگی را باطل کرد و همه چیز مثل اولش شد. در هر حال در این داستان عجیب کارنیج برای مدتی کوتاه قهرمان شد (چون دچار وارونگی شخصیتی شده بود). ولی جالب اینه که موقع انجام کارهای قهرمانانه همچنان اون خشونت ذاتی خودش رو داشت! 

 

امیر علی قادری

منبع: وب سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

رویداد "نهایت کارنیج" (EXTREME CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ilya202020
#1 Ilya202020 1400-08-01 09:27
درجه یک خسته نباشید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-08-01 10:30
سلام
ممنون بابت مقاله.
شاید ونوم و کارنیج خیلی در اوایل حضورشون شخصیت های مهمی نبودند و یه جورایی نماد شخصیت ها و داستان های بیش از حد اغراق آمیز و توخالی هستند، اما بعد از اون دوران اونا تاریخچه طولانی با هم پیدا کردند که یه سری نکات جالب توی اون پیدا میشه. از تعاملات اونا توی زندانی که با هم بودند که دز نهایت باعث به وجود اومدن کارنیج شد تا جنگ ها و اتحاد های اونا با هم. تصورش هم سخته اما توی دنیای کمیک کارنیج به طور موقت یک قهرمان شده که احتمالا الان این رو بهش بگن یا کسی که این رو گفته رو میکشه یا از خجالت آب میشه میره توی زمین! و البته با اینکه ونوم و کارنیج آبشون با هم توی یک جوی نمیره اونا با هم علیه تاکسین متحد شدند که حرکت جالبی بود.
و البته عکس های مقاله خیلی عالی بودند. بر خلاف سایت cbr که عکس های محدودی رو کار کرده بود، آقای قادری و سایت اسپایدی عکس های خیلی بهتری رو نشون دادن که مربوط به خود کمیک هم میشد.
با تشکر.
نقل قول کردن
Hesam_21
#3 Hesam_21 1400-08-01 10:37
خارق العاده بود ....
شما مطالب و نکات ریز درشت و جذاب را در این مقاله تقریبا جمع و جور گذاشته بودید که آدم باخواندن اونها واقعا لذت میبره ....
با تشکر ....
:lol:




اه این تصویر های امنیتی چه کوفتین هر چی میزنم اشتباس خیلی سخته که ...
:o
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-08-01 10:42
خیلی عالی بود انصافا خسته نباشید
انصافا سایت داره واسه ونوم و کارنیج گل میکاره؛ حیف اون فیلم که این همه از اساتید براش مینویسن و خودش اصلا هیچ کدوم از پتانسیل ها رو رعایت نکرده بود.
یه سوال، یادم میاد ادی تو داستان شوالیه های مارول مرد. (خود کشی کرد) چطور زنده شد؟ کمیک خاصی میشناسید که این ماجرا رو شرح بده؟
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#5 Jastice.SLH 1400-08-01 14:40
ممنون از آقای قادری بابت تهیه این مقاله
خیلی عالی و جامع بود :lol:
رابطه بین ونوم و کارنیج یکی از منحصر به فرد ترین ها در دنیای کمیک هست و نظیرش در دنیای در حد یکی دوتاس که اونم خیلی جذاب نیست
ولی کارنیج و ونوم یه چیز دیگن ;-)
من که خودم هر وقت بحث ونوم و کارنیج وسط میاد با اشتیاق دنبالش میکنم :lol:
6# پس نتیجه میگیریم که یه سیمبیوت میتونه یکی دیگه رو بخوره! :lol:
7# عجب تفاهمی :lol: البته ادی خودش از اول سرطان نداشت و ونوم کاری کرد سرطان بگیره اما کلیتوس از قبلش سرطان داشته(که یکی از دلایل کوچیکی که کلیتوس و کارنیج خیلی وقتها با هم هستن همینه)
خیلی حیف شد کاشکی میتونستیم کارنیج بهتری رو توی ونوم 2 ببینیم :-* وودی هارلسون پتانسیل اینو داشت که کارنیج بهتری باشه اما خب....
نقل قول کردن
Amir ko
#6 Amir ko 1400-08-01 16:46
سلام
مقاله عالی بود، با تشکر از آقای قادری :lol:
نقل قول کردن
Amirreza-85
#7 Amirreza-85 1400-08-01 21:06
عالی بود واقعا علی دستتون درد نکنه.نمیدونستم کارنیجم فرزند داشت.یعنی از کارنیجم قویتره؟(چون هر نسل از سیمبیوت ها پیشرفته و قویتر میشن)حتما باید اون کمیکو پیدا کنم و بخونم
نقل قول کردن
P.B.P
#8 P.B.P 1400-08-10 13:16
سلام ممنون از آقای قادری عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن
amin Hajati
#9 amin Hajati 1400-10-13 15:21
سلام فکر کنم بازی Spiderman and venom maximum Carnage و بازی Venom - Spider-Man: Separation Anxiety بر اساس کمیم ماکزیمم کارنیج باشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-10-13 17:50
به نقل از amin Hajati:
سلام فکر کنم بازی Spiderman and venom maximum Carnage و بازی Venom - Spider-Man: Separation Anxiety بر اساس کمیم ماکزیمم کارنیج باشه

سلام
درسته، دو مورد اول مقالهٔ "تاریخچه بازی های رایانه/ویدیویی اسپایدرمن-قسمت دوم به این دو بازی اسپایدرمن با حضور ونوم و کارنیج اشاره شده.
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44