چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 43

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 43

این شماره را نیز مثل قسمت های قبلی تقدیم میکنیم به عشاق مرد عنکبوتی که دوست دارند درباره گذشته و اسرار ناگفته این شخصیت بدانند!

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید «استن لی» از اولین سریال مرد عنکبوتی در دهه 70 میلادی متنفر بود؟

"اسپایدرمن شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) یك سریال 13 قسمتی بود كه سال 1977 روی آنتن شبكه CBS آمریكا رفت و در آن پیتر پاركر درست مثل كمیك هایش توسط یك عنكبوت رادیو اكتیو گزیده میشود. او سپس تصمیم میگیرد در هیبت اسپایدرمن با تبهكاران بجنگد. متاسفانه این سریال هرگز نتوانست نظر مثبت هواداران اسپایدرمن را به خود جلب نماید زیرا بودجه كمی داشت و پر بود از افكت های ویژه ساده و ناامید كننده (البته انصافاً صحنه های خزیدن اسپایدرمن روی دیوار آسمان خراش های شهر كه توسط یك بدل كار حرفه ای انجام شده بود، خیلی خوب بودند).

https://spidey.ir/images/img/content/tv-series/amazing-spider-man-tv-series-2.jpg

از طرفی دیگر، «نیكولاس هاموند» (Nicholas Hammond) به هیچ وجه گزینه مناسبی برای ایفای نقش پیتر پاركر/اسپایدرمن نبود و نقش خود را بسیار خشك، بی روح و كسالت آور بازی میكرد. در ضمن از میان كاركترهای مكمل در كمیك های اسپایدرمن، فقط «زن عمو می» و «جی جونا جیمسون» بودند كه در سریال حضور مستمر و پررنگی داشتند (تازه شخصیت پردازی جیمسون تا حد زیادی تغییر یافته بود). از همه بدتر اینكه هیچ یك از دشمنان معروف اسپایدرمن در این سریال حضور نیافتند و اسپایدرمن مجبور بود در اكثر اوقات با خلافكاران معمولي يا اراذل و اوباش رزمی كار (!) كه هیچ نیروی فوق بشری نداشتند مواجه شود!!!

با این حال "اسپایدرمن شگفت انگیز" سریال موفقی از نظر تعداد بیینندگان بود (قسمت پایلوت آن پربیننده ترین برنامه شبکه CBS در آن سال لقب گرفت). ولی شبكه CBS در آن زمان سریال های كمیك بوکی دیگری نیز روی آنتن داشت (مثل سریال "هالك شكست ناپذیر"، "زن اعجاب انگیز" و ...). به همین خاطر مدیران CBS كه نمیخواستند مردم شبكه آنها را فقط با ابرقهرمانان بشناسند، تعدادی از این سریال ها را حذف كردند كه یكی از آنها "اسپایدرمن شگفت انگیز" بود. البته یک روایت هم هست که طبق آن هزینه های بالا و گزاف ساخت این سریال هم در تصمیم سران شبکه مذکور بی تاثیر نبوده است.

اما جالبه که بدونید ظاهراً «استن لی» (یكی از دو خالق اسپایدرمن) از این سریال متنفر بود و بارها از آن به دلیل ایجاد تغییرات در شخصیت اسپایدرمن و حال و هوای ماجراهایش، انتقاد كرد. این در حالیه که اون موقع ها استن لی از هر فرصتی برای مطرح ساختن شخصیت های مارول استفاده میکرد و تلاش داشت تا جای ممکن اونا رو جلوی چشم مخاطبین عام قرار بده. او در مصاحبه ای که سال 2004 انجام داد چنین گفت: "آنها ذات و جوهره شخصیت مرد عنکبوتی را از دست دادند زیرا در تلاش نافرجام خود برای اینکه سریال را برای آدم های بزرگسال جذاب کنند، خیلی از المان های اصلی این شخصیت را دور انداختند. مثلا شوخ طبعی مرد عنکبوتی را حذف کردند. ولی از همه بدتر اینکه اشاره ای نمیشد به این حقیقت که ابرقهرمان بودن تا چه حد برای پیتر پارکر هزینه داره و زندگیش رو پیچیده میکنه. در حالی که مسائل روزمره همیشه بخش اصلی از جذابیت این کاراکتر بوده است. همه اینها باعث شد که او یک ابرقهرمان معمولی و تک بعدی جلوه کنه. البته از نظر بصری و یک سری جلوه های ویژه به نظر سریال از زمان خودش جلو تر بود".

 

- آیا میدانستید استن لی پایان نخستین تیم آپ بین مرد عنکبوتی و گروه انتقام جویان رو عوض کرد؟

کمیک مرد عنکبوتی اونجرز

استن لی اون اوایل خیلی سرش شلوغ بود و نمیرسید به طور دقیق و کامل همه داستان ها را بنویسه. بنابراین روشی را اختراع کرد که بهش "متد مارول" یا Marvel Method میگن. یعنی خط کلی داستان به ذهنش میرسید. بعد با طراح جلسه میزاشت و دوتایی داستان را شکل میدادن. اونوقت طراح میرفت و خودش داستان رو طراحی میکرد و به استن عودت میداد تا فقط به پانل ها دیالوگ اضافه کنه. البته پس از مدتی از میزان مشاوره استن لی کاسته شد و کسانی مثل استیو دیتکو یا جک کربی بدون هیچ مشورتی با استن خودشون یه داستانی به ذهنشون میرسید و بعد طراحیش میکردن و فقط برای دیالوگ نویسی مزاحم استن میشدن! البته استن همچنان در برخی عناوین مارول سعی میکرد بیشتر به عنوان نویسنده وقت بزاره . مثلا برای کمیکی مثل Iron Man که ابتدا «دان هک» و بعد «جین کولان» طراحش بودن. بنابراین استن برای اینکه تو وقتش صرفه جویی کنه سعی میکرد داستان هایی خلق کنه که بشه تو چند شماره آن را کش داد! بعدش هم میدادش دست طراح تا بره و مثلا تو 4 شماره اون رو طراحی کنه. این مساله رفته رفته باعث شد مارول در خلق داستان های چند قسمتی تخصص پیدا کنه و در نتیجه چیزی به نام "آرک" (arc)در عالم کمیک به وجود بیاد که الان خیلی مرسومه. این در حالیه تا قبل از اون دی سی خیلی به ندرت داستانی چاپ میکرد که در یک شماره تموم نشه. ولی بعد از مدتی دی سی هم از همین روش مارول استفاده کرد. در هر حال این روش باعث رشد خلاقیت و آزادی عمل طراحان گردید و باعث شد طراحان مارول بیش از طراحان دی سی به چشم بیان. استن لی و طراحانش هم راضی بودند. اما قضیه برای شماره 11 از سری اول کمیک های Avengers فرق داشت زیرا استن لی اونقدر از داستانش بدش اومد که خودش مداخله کرد و پایانش را عوض کرد! استن لی حتی در بخش نامه های خوانندگان در این کمیک نوشت که از نسخه ابتدایی داستان ناراضی بوده!

طراح این کمیک «دان هک» بود و ایشون خودش طرح اصلی داستان را پیاده کرده بود. در این داستان «کنگ» (که از دشمنان قوی اونجرز است و میتونه در زمان سفر کنه و شما در اینجا میتونید درباره اش اطلاعات بیشتری کسب کنید)، نسخه دارک خاص خودش رو از اسپایدرمن خلق کرد. او از فن آوری قرن 30 میلادی بهره گرفت تا رُباتی بسازه که تمام قدرت ها و خاطرات مرد عنکبوتی رو داشت ولی تحت کنترل کنگ بود. او این ربات را، Timespinner نامید و او را به زمان حال فرستاد تا خودش را به جای مرد عنکبوتی واقعی جا بزنه. نقشه این بود که عضو اونجرز بشه و بعد بهشون خیانت کنه ولی مرد عنکبوتی واقعی موفق شد که جلوش رو بگیره و ... اما اولش اینجوری نبود!

کنگ مرد عنکبوتی

کانگ اسپایدرمن

یعنی قرار بود تا آخر داستان همون مرد عنکبوتی رباتی رو داشته باشیم که با اونجرز میجنگه! اما استن لی از این ایده بدش اومد زیرا به نظرش نوعی دروغ و نیرنگ بود برای جلب نظر خواننده. چون روی جلد نشان داده بود که اسپایدرمن داره با اونجرز میجنگه. پس اگه خواننده میدید که اسپایدرمنه قلابی هستش ، نا امید و سرخورده میشد. بنابراین برای احترام به مخاطب مداخله کرد و در نتیجه صفحات آخر مرد عنکبوتی وارد داستان شد و اونجرز را هم نجات داد.

 

- آیا میدانستید "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" یکی از نایاب ترین بازی های مرد عنکبوتی است؟

سال 2012 و به مناسبت اکران فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، شرکت اکتی ویژن (Activision) که سالیان سال بود رایت ساخت بازی از روی مرد عنکبوتی را در اختیار داشت یک بازی جدید براساس این فیلم روانه بازار کرد که در مجموع خوب و قابل قبول بود (اینجا نقدش کردیم) و به نوعی داستان فیلم را هم ارتقا میداد. سپس دو سال بعد قسمت دوم این بازی هم به بازار آمد که قرار بود اقتباسی باشه از فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" ولی متاسفانه این بازی با استقبال چندانی روبرو نشد زیرا ضعیف بود و داستانش هم شلوغ و آشفته بود. گیم پلی و گرافیکش هم انگار نسبت به بازی قبلی افت کرده بود (این بازی را اینجا نقد کرده ایم). شخصیت های خبیثی جدیدی هم که داستان اضافه شده بودند چنگی به دل نزدند و در پیشبرد داستان نقش مثبتی نداشتند. در هر حال ، آن موقع به خاطر دعواهای حقوقی که بین سونی و دیزنی قبل از پیوستن مرد عنکبوتی به MCU وجود داشت، شرکت Activision حق انتشار بازی های مرد عنکبوتی را از دست داد و بعدش معلوم شد که این حق به شرکت "اینسومنیاک" که چند سال بعد بازی فوق العاده "مرد عنکبوتی" را برای کنسول اختصاصی PS4 ساخت، داده شده است. همین مساله باعث شد که نسخه های فیزیکی محدودی از این بازی عرضه شود و نسخه های دیجیتالی هم مدتهاست که دیگر موجود نیستند. در واقع عرضه نسخه فیزیک بازی روی سی دی، دو هفته با تاخیر مواجه شد و در کل 45 هزار نسخه از این بازی به فروش رفت. به همین دلایلی که عرض شد، "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" به عنوانی نایاب تبدیل شده و به سختی میشه نسخه ای از آن پیدا کرد و الان مدتیه که در برخی سایت ها نسخه فیزیکی آن به قیمت 400 دلار و حتی بالاتر به فروش میرسد!

 

- آیا میدانستید «پیتر دیوید» یکی از داستان های مرد عنکبوتی را در کمیک بوک های هالک جوری تغییر داد که انگار همه چیز فقط یک رویا بوده؟!

در شماره 381 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1993 منتشر شد و نویسنده اش «دیوید میکلینی» و طراحش هم «مارک بگلی» بود، شاهد بودیم که هالک که دارای هوش و عقل بنر شده بود در فرودگاه نیویورک حضور داره و تازه از هواپیما پیاده شده و میخواد وارد شهر بشه:

کمیک هالک مرد عنکبوتی

او سپس با «داک سامسون» ملاقات میکنه و بعد اتفاقاتی میفته که در نتیجه آن کی ویروس باعث دیوانگی مقطعی سامسون میشه و هالک و اسپایدرمن سعی میکنند او را آرام کنند و باهاش میجنگند:

اما در پایان داستان این ویروس به هالک منتقل میشه و در نتیجه در شماره بعد شاهد نبردی بین مرد عنکبوتی و هالک هستیم ولی در نهایت به لطف صحبت های مرد عنکبوتی او موفق میشه خودش را از کنترل ویروس خارج کنه و عادی بشه.

هالک وحشی

در مجموع به نظر میرسید این داستان فقط میخواسته یک نبرد تماشایی بین مرد عنکبوتی و هالک را به نمایش بزاره و همین! ولی «پیتر دیوید» از این مساله راضی نبود! ایشون اون موقع نویسنده کمیک های "هالک " و شماری از بهترین داستان های این شخصیت را خلق کرد. او از این داستان راضی نبود زیرا با اتفاقاتی که همزمان در داستان های هالک میفتاد مغایرت داشت. در واقع آن موقع هالک با سازمانی به نام Pantheon همکاری داشت و از منابع گسترده آنها استفاده میکرد که شامل هواپیماهای آنان نیز میشد. بنابراین معنی نداشت که او بخواد سوار هواپیماهای عادی مسافری بشه! ضمن اینکه او از سوی شیلد به خاطر اعمال مجرمانه اش تحت تعقیب بود. پس این هم معنی نداشت که به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی از سوی آژانس های دولتی وارد فرودگاه بشه. پس این داستان از نظر او بی معنی بود و با عقل جور در نمی آمد. بنابراین پس از چند ماه در شماره 413 از کمیک Incredible Hulk داستانی نوشت که در آن نشان داده شد همه چیز در واقع خوابی بوده که «داک سامسون» دیده بوده!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-11-02 18:43
دوستان عزیز مقاله رو خوب بخونن تا هر جایی ایراد تایپی هست بگن درست بشه
(وای که چقدر دلم واسه این جمله تنگ شده بود ...)
نقل قول کردن
mjkp
#2 mjkp 1400-11-02 19:14
به نقل از mtm:
دوستان عزیز مقاله رو خوب بخونن تا هر جایی ایراد تایپی هست بگن درست بشه
(وای که چقدر دلم واسه این جمله تنگ شده بود ...)

سلام ممنون بابت مقاله خیلی جالب بود
به نظرم میتونن یه سریال از مرد عنکبوتی بسازن اما با داستان و افکت های عالی
به نظر جالب میشه چون میتونن به خبیث هایی که کمتر شناخته شده هستن بپردازن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-11-02 20:01
سلام
ممنون بابت مقاله.
چقدر من این سری مقالات رو دوست دارم! چقدر زیبا نهیبی به گذشته میزنه و ما رو با تاریخ دور و نزدیک مرد عنکبوتی آشنا میکنه. این سری مقالات هر دفعه نکات ریز و باحالی دارند که خوندنشون جذابه. خودم تا حالا چندین بار تمام آرشیو «چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید» رو از اول تا آخر خوندم. و بازهم میرسیم به ایستگاه ۴۳ این سری مقالات! خوشم میاد که این مقالات الکی و بیخودی و برای ویترین کش نمیاد بلکه هر دفعه نکات و حقایق جذابی داره. چه کمیک بوکی و چه غیر کمیک بوکی. و البته نکته دیگه هم اینه که درسته که اسم این مقالات دربارهٔ چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید هست، اما درونش کلی اطلاعات از دنیای مارول و دی سی و کل کمیک بوک و حتی حال و هوای کمیک بوکی گذشته به دست میاریم.
خب اولین سریال مرد عنکبوتی رو میشه یکی از فراموش شدنی ترین اقتباس های او نام برد. البته سریال بد و افتضاحی نیست، شاید بشه گفت برای اون دوران خیلی بد نبوده، اما بزرگترین گناهش شاید این باشه که سریال «مرد عنکبوتی» نیست. فقط سریالی هست که اسم این قهرمان بزرگ رو یدک میکشه و از شخصیت های مکمل استفاده میکنه اما در عمل فاقد پیچیدگی های شخصیتی و داستانی کمیک های مرد عنکبوتی هست. برای همینه که بهش میگم یک اقتباس «فراموش شدنی» چون شاید خیلی بد نباشه، اما وقتی که قدمی برای اقتباس جذابیت های شخصیت های دنیای اسپایدرمن بر نمیداره، دیگه برای هواداران این شخصیت جایگاه ویژه ای نداره. استن لی هم به خوبی و درستی از این سریال انتقاد کرد و نکات مهمی رو دربارهٔ شخصیت اسپایدرمن یاداوری کرد. شما ببینید برترین اقتباس های اسپایدرمن اونایی هستند که به مخاطب نشون میدن این کار ابرقهرمانی چقدر پیچیده و چقدر مزخرفه و جهان تبعات بدی داره. و البته اونایی هستند که سعی میکنند شخصیت جامع و عالی اسپایدرمن رو با تمام خصوصیت هاش به تصویر بکشند. اما این سریال اینطور نیست و به قول استن لی باعث شده که اسپایدرمن یک قهرمان معمولی و تک بعدی باشه، مثل خیلی از قهرمان های معمولی و فراموش شدنی هالیوود.
اینکه استن لی در دورانی فقط خط کلی و دیالوگ های داستان رو خلق میکرد و بقیش رو میسپرد به طراحان مارول، نشون میده که چقدر استن به طراح های مارول اعتماد داشته و اونا چقدر توی کارشون خوب بودند. این کار خیلی جالب بود که البته نمیشه نقش دیالوگ نویسی های عالی استن لی رو فراموش کرد. مثلا همون داستان شگفت انگیز مرد عنکبوتی زیر آوار رو به یاد بیارید. با اینکه داستان رو در کل دستمو خلق کرده، اما دیالوگ های استن روح و زیبایی منحصر به فردی بهش بخشیدند(مخصوصا همونجایی که اسپایدرمن زیر آوار گیر میکنه). مورد دوم که دربارهٔ یکی از داستان های اونجرز هست نشون دهندهٔ احترام زیبایی هست که استن برای مخاطب قائل بود. اینکه استن به احترام مخاطب، همون چیزی رو در داستان میاره، که براش تبلیغ کرده. واقعا آدم متعجب میشه که الان چقدر کسانی هستند که تبلیغ های بزرگی میکنند اما محصولشون در نهایت بد میشه و چند نفر هستند که ذره ای برای مخاطب ارزش قائل نیستند و فقط میخوان پولی به جیب بزنند.
بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز، تلاش خوبی از طرف اکتیویژن و Beenox برای ارائه بازی خوبی بر اساس شخصیت اسپایدرمن بود. البته بازی فوق‌العاده و بی نقصی نبود اما نکاتی مثل گرافیک جالب و پر جزیات، داستان قابل توجه، گیم پلی لذت بخش و... داشت. اما متاسفانه قسمت دوم مشکلات عدیده ای داشت که طرفداران رو ناامید کرد. مشکل این بازی همون چیزی هست که من اون رو مشکل بازی «مرد عنکبوتی ۲: ظهور الکترو» (Spider-man 2: Enter Electro) محصول سال ۲۰۰۱ که دنبالهٔ بازی فوق‌العاده «مرد عنکبوتی» ps1 محصول سال ۲۰۰۰ بود، میدونم: عجلهٔ زیاد برای ساخت بازی. همونطور که بازی ظهور الکترو تحت تاثیر موفقیت بازی اول با عجله بازی دوم رو بدون نوآوری و خلاقیت جدید و خاصی عرضه شد، مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ هم از این مشکل رنج میبره. کاملا معلومه که سازندگان بازی تحت فشار بودند که بازی رو همزمان با اکران فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ عرضه کنند درحالی که بازی هنوز کار داشت. برای همین نه تنها بازی در بسیاری از موارد پیشرفت نداشت، بلکه در بعضی موارد مثل گرافیک، داستان، صداپیشگی و... پسرفت هم داشت. درحالی که اگر بیشتر روی این بازی کار میشد، میتونست به اثر بسیار بهتری تبدیل بشه. در کل این نکته نایاب بودن بازی جالب بود که به خاطر بازی مرد عنکبوتی ps4 بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ کمیاب شد.
پی نوشت: چقدر هم این خبر خرید اکتیویژن و بلیزارد توسط مایکروسافت برای ما هواداران PlayStation بد بود! جلوی این مایکروسافت رو نگیرن پس فردا کل سونی رو هم میخره همه چی تموم میشه میره پی کارش!!
اگر جلوی من بگن «نویسندهٔ هالک»، اولین چیزی که به ذهنم میاد، پیتر دیوید هست. او یک نویسندهٔ فوق‌العاده است که تغییراتی عالی در شخصیت هالک به وجود آورد. اونقدر که هالک رو به یکی از بهتر نیست قهرمانان مارول تبدیل کرد. نکته چهارم این مقاله هم نشون میده که پیتر دیوید چقدر نویسندهٔ منطقی و نکته سنجی هست که چیزهای ریزی رو هم در داستان هاش لحاظ میکنه. واقعا نویسندهٔ عالی هست.
با تشکر.
نقل قول کردن
EK
#4 EK 1400-11-02 21:05
اینقدر خوشحالم که سایت برگشته، احساس میکنم دنیا رو بهم دادند❤️
نقل قول کردن
Hellblazer
#5 Hellblazer 1400-11-02 21:06
سلام عرض می‌کنم، شب خوش؛ (چقدر دلم برای یک کامنت نوشتن تنگ شده بود اونم بعد از این همه وقت که وقت نکرده بودم به سایت سر بزنم.) :-)
و باز هم یکی از بهترین سلسله مقالات سایت، واقعا این مجموعه مقالات جالب و شگفت‌آور جزو بهترین هاست.
به نقل از mtm:
دوستان عزیز مقاله رو خوب بخونن تا هر جایی ایراد تایپی هست بگن درست بشه
(وای که چقدر دلم واسه این جمله تنگ شده بود ...)

استاد در مورد «هالک و پیتر دیوید»، توی پاراگراف دوم که زیر عکس اول هستش و درباره‌ی سامسون نوشتید، حدس می‌زنم «یک» بوده باشه که به اشتباه نوشته شده بود «کی»؛ در پاراگراف آخر هم که کمی طولانی هستش، در خط دوم جمله‌ی «ایشون اون موقع نویسنده کمیک های هالک...» احساس می‌کنم که یک فعل اینجا جا افتاده و تایپ نشده چون فعل بعدش «خلق کرد» هستش و با جمله همخوانی نداره.
بگذریم...درباره‌ی مورد اول که مرحوم استن‌لی بزرگ واقعا حق داشته، همون عدم حضور دشمنان معروف مردعنکبوتی کافی بود تا بیننده ازش متنفر بشه! :-|
درباره‌ی مورد دوم باید بگم که اون اسپایدرمن قلابی می‌تونست حالت غافلگیری داشته باشه برای خواننده‌ی کمیک در پایان داستان، ولی خب تشخیص استن‌لی اون موقع اینجوری بوده و کاریشم نمیشه کرد. :-) ;-)
در مورد سومی، واقعا برام عجیب بود در این زمانه‌ای که بازی های سگا و میکرو توی سیستم عامل اندروید قابل اجرا هستند اما یک بازی کنسولی نایاب شده! :o
مورد چهارم رو هم باید بگم که تقریبا خوب جمعش کردند با توجه به اشتباه ریز و جالب نویسنده‌ی اصلی. :lol:
خسته نباشید استاد. 8)
نقل قول کردن
fnS
#6 fnS 1400-11-02 21:57
سلام. خدا رو شکر میکنم که سایت دوباره درست شد و ما میتونیم از فعالیت خوب سایت استفاده کنیم. هنوز مقاله رو نخوندم. ان‌شاءالله میخونم و نظر میدم. :-)
نقل قول کردن
parsa89
#7 parsa89 1400-11-02 23:27
اخ جان! باید گفت سایت ماخانه ما!مثل اینه که سالها از خونت دورباشی ولی بالاخره به خونت برگردی!
مورد۴خیلی باحال بود
چقدرپیتردیوید ذهن خلاقی داشته که تونسته اون اشتباه رو توجیه کنه
نقل قول کردن
Death_master
#8 Death_master 1400-11-03 00:29
خدایااااااااااا اااا! بالاخره برگشتم به روال زندگی چقد دلتنگ سایت بودم
قشنگ کلمه Homecoming رو الان درک میکنم چقد برا استاد ترابی و مقاله هایش دلم تنگ شده بود
مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#9 Spiderman 2030 1400-11-03 07:11
سلام استاد ،مثل همیشه عالی و البته خیلی خوش حالم که دوباره تونستم وارد سایت بشم بعد از اون مشکلی که پیش اومده بود و از خوندن مقاله های سایت لذت ببرم.
نقل قول کردن
amin Hajati
#10 amin Hajati 1400-11-03 08:13
مقاله خیلی عالی بود و خیلی خوشحال شدم سایت برگشته بهتون تبریک میگم که سایت رو پس گرفتید زمانی که سایت مسدود خیلی ناراحت بودم.امیدوارم دیگه مشکلی برای بزرگترین و اولین سایت تخصصی کمیک بوکی در ایران پیش نیاد.
نقل قول کردن
amin Hajati
#11 amin Hajati 1400-11-03 08:30
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1400-11-03 09:17
به نقل از amin Hajati:
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.

فیلمش رو که قبلا نقد کرده بودیم:
b2n.ir/a16247
ایستراگ هاش رو هم من خودم اماده کرده ام. متنش امادست. یه مقدار عکساش کار داره . ولی فکر میکنم ظرف یکی دو روز آینده اماده بشه بیاد رو سایت
عوضش امروز یه مقاله ایستراگ دیگه میره رو سایت که فکر نکنم بتونید حدس بزنید درباره چیه :-*
نقل قول کردن
amin Hajati
#13 amin Hajati 1400-11-03 10:07
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.

فیلمش رو که قبلا نقد کرده بودیم:
b2n.ir/a16247
ایستراگ هاش رو هم من خودم اماده کرده ام. متنش امادست. یه مقدار عکساش کار داره . ولی فکر میکنم ظرف یکی دو روز آینده اماده بشه بیاد رو سایت
عوضش امروز یه مقاله ایستراگ دیگه میره رو سایت که فکر نکنم بتونید حدس بزنید درباره چیه :-*

استاد اینجوری که شما میگید فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست و ممنون که لینک نقد رو گذاشتید
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-11-03 14:27
به نقل از amin Hajati:
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.

فیلمش رو که قبلا نقد کرده بودیم:
b2n.ir/a16247
ایستراگ هاش رو هم من خودم اماده کرده ام. متنش امادست. یه مقدار عکساش کار داره . ولی فکر میکنم ظرف یکی دو روز آینده اماده بشه بیاد رو سایت
عوضش امروز یه مقاله ایستراگ دیگه میره رو سایت که فکر نکنم بتونید حدس بزنید درباره چیه :-*

استاد اینجوری که شما میگید فیلم مردعنکبویی راهی به خانه نیست و ممنون که لینک نقد رو گذاشتید

راهی به خانه نیست که قطعا نیست چون مقالات ایستراگ رو پس از انتشار نسخه کیفبت خوب مثل بلوری منتشر میکنن
نقل قول کردن
s.p.i
#15 s.p.i 1400-11-03 14:37
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.

فیلمش رو که قبلا نقد کرده بودیم:
b2n.ir/a16247
ایستراگ هاش رو هم من خودم اماده کرده ام. متنش امادست. یه مقدار عکساش کار داره . ولی فکر میکنم ظرف یکی دو روز آینده اماده بشه بیاد رو سایت
عوضش امروز یه مقاله ایستراگ دیگه میره رو سایت که فکر نکنم بتونید حدس بزنید درباره چیه :-*


اترنالز یا شانگ چی
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#16 Ahmadlalami 1400-11-03 14:46
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.

فیلمش رو که قبلا نقد کرده بودیم:
b2n.ir/a16247
ایستراگ هاش رو هم من خودم اماده کرده ام. متنش امادست. یه مقدار عکساش کار داره . ولی فکر میکنم ظرف یکی دو روز آینده اماده بشه بیاد رو سایت
عوضش امروز یه مقاله ایستراگ دیگه میره رو سایت که فکر نکنم بتونید حدس بزنید درباره چیه :-*

فکر کنم ایستراگای سریال لوکیه چون تو ذهنمه یه جا گفته بودین دارین روش کار میکنین :-|
نقل قول کردن
amin Hajati
#17 amin Hajati 1400-11-03 15:34
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
سلام میشه لطفا فیلم ونوم بگذارید کارنیج بیاید رو نقد کنید و ایستراگ های فیلم را بگید چون ایستراگ های مخفی داشت به نظر من مثل عکس استنلی روی مجله،اشاره به لقب ونوم:ونوم محافظ مرگبار که عنوان اولین کمیک بوک اختصاصی ونوم بود که سایت هم ترجمه اش کرده و اشاره به پدر پسر بودن ونوم و کارنیج که کارنیج به ونوم میگه پدر. فکر کنم ایستراگ های دیگه ای هم داشت که من نفهمیدم.

فیلمش رو که قبلا نقد کرده بودیم:
b2n.ir/a16247
ایستراگ هاش رو هم من خودم اماده کرده ام. متنش امادست. یه مقدار عکساش کار داره . ولی فکر میکنم ظرف یکی دو روز آینده اماده بشه بیاد رو سایت
عوضش امروز یه مقاله ایستراگ دیگه میره رو سایت که فکر نکنم بتونید حدس بزنید درباره چیه :-*

استاد اینجوری که شما میگید فیلم مردعنکبویی راهی به خانه نیست و ممنون که لینک نقد رو گذاشتید

راهی به خانه نیست که قطعا نیست چون مقالات ایستراگ رو پس از انتشار نسخه کیفبت خوب مثل بلوری منتشر میکنن

واو :o مردعنکبوتی 2002 واقعا به فکرم نرسید فکر میکردم یک چیزی باشه که جدید باشه مثلاً تا 2010 :-*
نقل قول کردن
spidersam
#18 spidersam 1400-11-04 06:35
خدایا شکرتتتتتتتتتتتتت
همش به این فکر میکردم که دیگه نمیتونم کمیک های جدید مرد عنکبوتی رو بخونم ولی بالاخره سایت درست شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44