آیا مردعنکبوتی تا به حال از جادو استفاده کرده است؟

آیا-مردعنکبوتی-تا-به-حال-از-جادو-استفاده-کرده-است؟

من بار دیگر برگشتم تا به پرسشی دیگر درباره ی مردعنکبوتی پاسخ بدهم!

امروز نگاهی میندازیم به کمیک بوک های مردعنکبوتی تا ببینیم آیا مردعنکبوتی در کمیک های مارول از جادو استفاده کرده است یا خیر.

ضمنا برای خواندن آرشیو سئوالات مربوط به مردعنکبوتی روی لینک زیر کلیک کنید:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

مقالات زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی قویترین جادوگران در کمیک های مارول

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

 

قبل از هر چیز باید بگم که 20 و خورده ای سال پیش نویسنده ای به نام «جان مایكل استرازینسكی» (ملقب به JMS) یک فرضیه ای رو ارائه کرد که طبق آن منشاء قدرت های مردعنکبوتی به جای اینکه ریشه در علم داشته باشه، میتونه جادویی باشه! من نمیخوام در اینجا به این موضوع بپردازم چون چندی پیش استاد عزیزم، آقای ترابی در این مقاله درباره ش توضیح داده بودن (آیتم شماره 6). پس اگر به چنین فرضیه ای اعتقاد داشته باشیم، هر دفعه ای که مردعنکبوتی از قدرتاش استفاده میکنه داره به نوعی از جادو هم استفاده میکنه! ولی مساله اینه که نه مارول و نه خود آقای استرازینسكی هرگز به طور صد در صد این فرضیه رو تایید نکردن و فقط به نظر میرسید دارن یک اُریجین جایگزین یا یک آلترناتیو ارائه میدن تا حال و هوای جدیدی رو در داستان های او ایجاد کنند. ضمن آنکه این موضوع پس از اینکه ایشون از نویسندگی کمیک های مردعنکبوتی کنار رفتند دیگر چندان از سوی نویسندگان جدید پیگیری نشد.

خب حالا برسیم به موضوع اصلی مقاله ی خودمون:

اولین بار مردعنکبوتی در شماره 2 از کمیک Amazing Spider-Man Annual که سال 1965 منتشر شد با استاد مسلم قدرت های جادویی در مارول یعنی دکتر استرنج تیم آپ (همکاری مشترک) داشت. در این کمیک اسپایدرمن به بُعدی دیگری میره و با دکتر استرنج تیم آپ میکنه:

کمیک مردعنکبوتی و دکتر استرنج

اما در این داستان مردعنکبوتی فقط از قدرت های خودش استفاده میکنه و از جادو خبری نیست.

و اما چند سال بعد و در شماره ی 21 از کمیک های Marvel Team-Up به نوعی شاهد دنباله ای بر داستان قبلی بودیم. یعنی اون جادوگر خبیث (زاندو) دوباره در این داستان برگشت و مرد عنکبوتی را تحت کنترل ذهنی خود گرفت تا به خانه دکتر استرنج برود و یک شیء باستانی را از آنجا برایش به سرقت ببرد که بعدا معلوم میشود برای احیای سلاحی خطرناک به نام "عصای واتومب" به آن نیاز داشته است تا باهاش معشوقه اش رو زنده کنه و ... سپس وقتی مرد عنکبوتی به سانکتوم سانکتوروم (خانه دکتر استرنج) میرود و نبردی بین او و دکتر استرنج در میگیره و ... اما در نهایت با هم همکاری میکنند و دکتر استرنج برای غلبه بر زاندو تصمیم میگیره طلسمی رو به اجرا دربیاره که طبق اون قدرت هایش با اسپایدرمن تعویض میشه! یعنی اسپایدرمن قادر میشه جادو کنه و دکتر استرنج هم تار عنکبوتی پرتاب میکنه!!!

اسپایدرمن داکتر استرنج

در نهایت اسپایدرمن از قدرت های جدید (و موقتی) خودش بهره میگیره تا به زاندو حمله و کاری کنه تا عصای واتومب از دستش بیفته:

جادوگر مارول

خب پس شاید بگویید این اولین باری بود که مردعنکبوتی از جادو در دنیای کمیک بوک استفاده کرد. ولی میشه خیلی راحت گفت که "اسپایدرمن خودش کاری نکرد و این فقط دکتر استرنج بود که با اجرای یک طلسم کاری کرد تا مردعنکبوتی بتونه جادو بزنه!". خب پس بریم سراغ موارد دیگر!

در شماره 42 از سری دوم کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" مردعنکبوتی با یک دشمن جدید با قدرت های ماوراء الطبیعه به نام «شِید» مواجه میشه که در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده است. اسپایدرمن مجبور میشه برای مقابله با او به دکتر استرنج مراجعه کنه. او هم بهش یک سلاح قوی داد به نام "دست ویشانتی" تا باهاش بتونه به اون بُعد یا سطح آسمانی (Astral Plane) که «شید» در اونجا هست بره.

دست ویشانتی

ولی اینجا هم میشه گفت دکتر استرنج بود که طلسم رو بهش انتقال داد و خودش کاری نکرد.

چند سال بعد و در شماره ی 24 از سری Friendly Neighborhood Spider-Man که در بحبوحه ی داستان منفور "یک روز دیگر" اتفاق میفتاد، اسپایدرمن بار دیگر برای گرفتن کمک به دکتر استرنج مراجعه میکنه (چون زن عموش داشت میمیرد). وقتی استرنج بهش گفت که نمیتونه کمکی بهش بکنه، اسپایدرمن از دانش خودش در زبان لاتین استفاده کرد تا طلسمی اجرا کنه تا در زمان به عقب برگرده و جلوی زخمی شدن زن عمو می را بگیره ...

البته همانطور توقع میرفت این طلسمِ ناپخته خوب کار نکرد و حتی چیزی نمونده بود اسپایدرمن خودشو به کشتن بده. و احتمالا میدونید که اسپایدرمن در نهایت با مفیستو معامله کرد تا جان زن عموش رو نجان بده (در ازای از دست دادن ازدواجش با مری جین). اما اگه از من بپرسید این واقعا اولین باری بود که اسپایدرمن خودش از جادو استفاده کرد.

و چند سال بعدش در شماره ی 852 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که اینجا ترجمه شده، اسپایدرمن از گربه سیاه استفاده کرد تا "دست ویشانتی" رو برایش بدزده ...

گربه سیاه (Black Cat)

و بعدش اسپایدرمن فیلم ضبط شده ای از دکتر استرنج در حال اجرای طلسم رو دید و یاد گرفت همون طلسم رو انجام بده تا ازش استفاده کنه:

مردعنکبوتی جادوگر

خب پس میبینید که مردعنکبوتی چند باری از طلسم های جادویی در دنیای اصلی کمیک های مارول استفاده کرده!

و اما در اینجا باید حتما به وقایع کمیک بوک "حقیقت بیگانه" اشاره کرد (اینجا ترجمه شده).

کمیک حقیقت بیگانه spidey.ir

این کمیک با حضور دکتر استرنج و دو تن از دشمنان اصلی اش به نام «کابوس» و «بارون موردو» همراه بود و در آن شاهد بودیم چطور کتابی قدرتمند به نام "کلام خدا" باعث تغییر در عالم واقعیت میشود و وقتی مرد عنکبوتی به سراغ دکتر استرنج میرود ناگهان در کمال تعجب «هاب گابلین» را به جای او میبنید که قدرت های جادوگر اعظم را دارد!!! دکتر استرنج هم مثل یک بی خانمان در آمده بود!!! بعدش اتفاق ناگواری برای پیتر افتاد و او به همراه دکتر استرنج به کامارتاج رفت تا بتونه دنیا رو به حالت اولش خودش برگردونه. بنابراین در شماره 3 شاهد بودیم که چطور دکتر استرنج مردعنکبوتی را تعلیم داد تا یک جادوگر اعظم باشد (آموزش های یک سال رو در قالب یک برنامه ی فشرده ی یک هفته ای بهش تعلیم میده!).

اسپایدرمن - جادو

اسپایدی اولش قدرت های جادویی خودش رو علیه دکتر اختاپوس تست میکنه:

دکتر اختاپوس - اسپایدرمن

و بعدشم با هاب گابلین میجنگه:

اسپایدرمن - هوب گابلین

و در انتها با شکست خوردن آدم بدها، همه چیز دوباره به روال عادی خودش برمیگرده!

 

 سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه و مرتبط:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

اولین های مرد عنكبوتی (آرشیو)

10 تیم آپ برتر مرد عنکبوتی و دکتر استرنج در دنیای کمیک بوک

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)

شماره آخر از کمیک "مرد عنکبوتی سیمبیوتی: حقیقت بیگانه" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

رتبه بندی قویترین جادوگران در کمیک های مارول

معرفی 20 شخصیت جادویی – عرفانی – ماورا الطبیعه در کامیک بوک های مارول!

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

شماره 51 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 852 سابق!)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir-Ali-2020
#1 Amir-Ali-2020 1402-02-31 07:55
مقاله مصل همیشه عالی بود اما من از جادو در قصه مردعنکبوتی خوشم نمیاید
نقل قول کردن
m.spidey
#2 m.spidey 1402-02-31 07:57
سپاس بی پایان از خانم سونیا که ما را از ثمره دانش عظیم خودشون از اسپایدرمن بهره مند میکنتد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید