جو کلی (Joe Kelly) به عنوان نویسنده ی جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" انتخاب شد

joe-kelly-به-عنوان-نویسنده-ی-جدید-کمیک-بوک-های-مرد-عنکبوتی-شگفت-انگیز-انتخاب-شد

به زودی «جو کِلی» جانشین «زِب ولز» به عنوان نویسنده سری کمیک های اصلی مرد عنکبوتی یعنی "اسپایدرمن شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) خواهد شد.

چندی پیش مارول اعلام کرد که دوران زب ولز (نویسنده) و جان رومیتا جونیور (طراح) در سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز به پایان می‌رسد. اکنون، در اعلامی غافلگیرکننده‌ای برای شماره 0 از کمیکMoon Knight: Fist of Khonshu   ، مارول همچنین فاش کرده است که چه کسی جانشین ولز به عنوان نویسنده بعدی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز خواهد شد: نویسنده کهنه کار کمیک های مارول یعنی «جو کلی».

کمیک موننایت

(همانطور که دیدید در تبلیغ کمیک جدید مون نایت و در اون دایره ی بالا، سمت راست که با فلش مشخص شده، اعلام شده که جو کلی نویسنده ی جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز خواهد بود).

جو کلی، که مانند زب ولز، در عصر موسوم به "روز کاملاً جدید" (Brand New Day) در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (جایی که گروهی از نویسندگان به طور متناوب در سال 2008 مسئولیت نویسندگی این سری را عهده داشتند) یکی از نویسندگان مرد عنکبوتی بود، قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی، نویسنده ی جدید "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز" شود. کلی بیشتر به خاطر نوشتن اولین سری از کمیک های آنگواینگ "ددپول" در سال 1997 (به همراه طراحی به نام اد مگینس که باعث شد مگینس به شهرت فراوانی دست یابد) شناخته میشود. کلی یکی از مهم‌ترین نویسندگان ددپول در تاریخ این شخصیت بوده است و قبلاً کمیک مشترک "مرد عنکبوتی/ددپول" را نیز نوشته است.

کمیک مشترک مردعنکبوتی - ددپول

همچنین مارول پیشتر اعلام کرد که سپتامبر (شهریور) امسال، آرک نهایی زب ولز و جان رومیتا جونیور در کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" منتشر خواهد شد که در آن مرد عنکبوتی با تومستون روبرو خواهد شد؛ کسی که پس از پایان رویداد "جنگ تبهکاران" (اینجا ترجمه شده است) رئیس کل مافیای شهر نیویورک شد. تومستون کشتن مرد عنکبوتی را که متحد او در طول جنگ تبهکاران بود، اولویت اصلی خود قرار داده است، زیرا احساس می کند که اگر تبهکاران فکر کنند که او هنوز با ابرقهرمانی مانند مرد عنکبوتی متحد است، هیچ کس به او به عنوان یک رهبر احترام نخواهد گذاشت.

کمیک آخر زب ولز - اسپایدرمن

این آرک داستانی از شماره 58 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شروع می‌شود، اما مشخص نیست که داستان چقدر طول خواهد کشید، بنابراین جو کلی ممکن است برای شروع دوران نویسندگی خود کمی بیشتر صبر کند.

و اما خبر اتمام دوران نویسندگی زب ولز برای مرد عنکبوتی نمیتواند خبر بدی برای هواداران این شخصیت محسوب شود زیرا همانطور که استاد ترابی در این مقاله گفتند در دوران او شاهد داستان های سطحی و جنجالی مثل برهم خوردن رابطه رومانتیک بین پیتر پارکر و مری جین به خاطر شخصیت اعصاب خردکنی به نام «پال» بودیم و همچنین زب ولز سعی داشت با ایده های به ظاهر خفن و جذاب مثل تبدیل شدن مردعنکبوتی به گرین گابلین بر فروش اضافه کند که حتی در این زمینه هم چندان موفق نبود.

اما باید اعتراف کرد که در این میان داستان های که او با حضور تومستون نوشت کیفیت بالاتری داشت و انتظار میرود آرک پایانی زب ولز تحت عنوان "انتقام تومستون" نیز از این قاعده مستثنی نباشد. اما جو کلی هم نام آرامش بخشی برای هواداران نیست. او چندین داستان برای مرد عنکبوتی نوشته که هیچ کدام ماندگار نبوده و بسیاری از هواداران اعتقاد دارند در دیالوگ نویسی مشکل دارد. همچنین تبحر او در نوشتن کمیک های ددپول نشان میدهد شاید مارول میخواهد پس از دوران طولانی داستان های تاریک مرد عنکبوتی تحت نویسندگی نیک اسپنسر و حتی زب ولز، مقدار زیادی طنز و فان به داستان های اسپایدرمن اضافه کند که همین موضوع باعث شده تا هواداران از آمدن جو کلی به کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چندان استقبال نکنند.

نظر شما چیست؟ آیا از دوران زب ولز به عنوان نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی راضی بودید؟ چرا؟ با توجه به اینکه تا انتشار شماره تاریخی 1000 از "مردعنکبوتش شگفت انگیز" چیز زیادی نمانده است، به نظرتون جو کلی میتونه نویسنده ی خوبی برای مرد عنکبوتی باشه و داستان های ماندگاری برای این شخصیت خلق کنه؟

 

مطالب مرتبط:

10 مشکلی که در داستان های فعلی مردعنکبوتی وجود دارند و باید حل شوند

نویسنده و طراح جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز مشخص شدند

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز (THE AMAZING SPIDER-MAN) با ترجمه فارسی

خبر داغ؟ مردعنکبوتی به گرین گابلین تبدیل میشود (دوباره!)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و ددپول ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (TOMBSTONE) بدانید

شوخی های جالب مرد عنکبوتی و ددپول با فیلم های کمیک بوکی!

10 كمیك برتر ددپول (DEADPOOL)

قسمت آخر از رویداد "جنگ تبهکاران" (GANG WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که در کمیک‌های «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» به نویسندگی نیک اسپنسر فاش شد!

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

آیا تاثیرات داستان ONE MORE DAY داره از بین میره؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1403-04-10 11:53
دوران زب ولز سینوسی بود . داستان های گانگستری که نوشت سطح بالا و قوی بود و به نظرم می‌تونه نویسنده خوبی برای پانیشر یا دردویل باشه .
بقیه داستان ها متوسط و یا ضعیف بود و حتی دیدیم ایده های مثل جدایی دوباره از مری جین یا تبدیل شدن به گابلین نتوانستد موفق باشند و حتی شماره ۵۰ این سری نصف سری دیگر مردعنکبوتی فروخت که این خودش شکست محسوب میشه .
دکتر اختاپوس این سری به نظرم بدترین دکتر اختاپوسی بود که من تا حالا دیدم و اصلا نمی‌تونستم تحملش کنم و از اون طرف کریون خوبی رو به تصویر کشیده بود و من از نسخه کریون خیلی خوشم اومد .
بهترین داستان این سری به نظرم آرک اولیه توم استون بود .
با تشکر از تیم اسپایدی جهت ترجمه و ادیت این سری
نقل قول کردن
Carnage 2022
#2 Carnage 2022 1403-04-10 12:03
به نقل از Agent bishop:
حتی شماره ۵۰ این سری نصف سری دیگر مردعنکبوتی فروخت که این خودش شکست محسوب میشه .

شماره 50 نبود. شماره 52 بود که نصف شماره 6 از سری جدید ultimate spiderman فروخته
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1403-04-10 12:04
والا من که شخصا حوصله نداشتم با اون همه نقد های منفی بشینم سری کمیک های زب ولز رو بخونم و قبلا گفتم که کمیک های اسپایدرمن برام از شماره 400 به بعد تموم شدن.دیگه معنایی نداشتن که دنبال کنم.
رویداد جنگ تبهکاران رو خوندم بخاطر اینکه شایعه شده بود قراره الهام بخش فیلم اسپایدرمن 4 باشه.اون رویداد بد نبود.ولی عالی هم نبود.
نام جو کلی هم چندان برام لذت بخش نیست و با توضیحات آقای قادری موافقم.بنابراین چیزی نمیگم و نظری ندارم.ولی اگر سری که مینویسه خوب باشه خوشحال میشم و همین که از دست این یارو ولز خلاص میشیم خوبه.ولی اگر هم شکست بخوره خیلی ناامید نمیشم چون انگیزه ای واسه دنبال کردن سری های جدید ندارم.بیشتر واسه ران لی و دیتکو انرژی میذارم که به معنای کلمه عالی هستن.یا سری التیمیت که فوق العاده هستن و به دل آدم میشینن.
نقل قول کردن
Pxf
#4 Pxf 1403-04-10 12:32
باز جای شکرش باقیه که از دست این مرتیکه زب ولز راحت میشیم و یه نفس راحتی میکشیم
نقل قول کردن
Pxf
#5 Pxf 1403-04-10 12:35
از کل این ران زب ولز من فقط از شماره های ۱۹ و ۲۰ خوشم اومد که راجب رابطه پیتر/فلیشیا بود (که اونم زب ولز ننوشته بودش! :lol:) یکی هم اون چپتر که یه سلستیال قدرتمند میاد و گوئن برا چند ثانیه زنده میشه که جز بهترین داستان های غمناک اسپایدرمن تو چند وقت اخیر بود که خوندم
نقل قول کردن
ممرضا
#6 ممرضا 1403-04-10 14:24
جو کلی راستش بنظرم بدرد کمیک های مرد عنکبوتی نمیخوره و اون هم تو دیالوگ نویسی چندان فرقی با ولز نداره و بیشتر به درد همون ددپول میخوره ولی خب ممکنه که نویسنده خوبی بشه برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز
ولی امید وارم یه نویسنده خیلی خوب مثل پیتر دیوید یا نیل گیمن یا راجر استن بشن نویسنده شماره ۱۰۰۰ مرد عنکبوتی شگفت انگیز
نقل قول کردن
ممرضا
#7 ممرضا 1403-04-10 14:26
جو کلی راستش بنظرم بدرد کمیک های مرد عنکبوتی نمیخوره و اون هم تو دیالوگ نویسی چندان فرقی با ولز نداره و بیشتر به درد همون ددپول میخوره ولی خب ممکنه که نویسنده خوبی بشه برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز
ولی امید وارم یه نویسنده خیلی خوب مثل پیتر دیوید یا نیل گیمن یا راجر استن بشن نویسنده شماره ۱۰۰۰ مرد عنکبوتی شگفت انگیز
نقل قول کردن
Omni-man
#8 Omni-man 1403-04-11 00:10
عالی شد،بهتر از این نمیشه!بالاخره از شر زب ولز خلاص شدیم
امیدوارم این نویسنده ی جدید بتونه آرک های خوب و ماندگاری برای اسپایدرمن خلق کنه،
نقل قول کردن
Ramin7
#9 Ramin7 1403-04-11 13:48
نمیدونم چرا ولی یه حسی بهم میگه اگه جو کلی بیاد مرد عنکبوتی میشه مثل اون کارتون مرد عنکبوتی نهایی
اصلا چرا نویسنده هایی مثل پیتر دیوید رو نمیارن ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید