10 مبارزه برتر مرد عنکبوتی در مکان های تاریخی شهر نیویورک

10-مکان-مشهور-شهر-نیویورک-که-مرد-عنکبوتی-در-آنها-با-دشمنان-خودش-جنگیده-است-لندمارک-اسپایدرمن-spiderman-landmark-new-york-منهتن-راس-اندرو

در این مقاله میخواهیم به 10 مکان مشهور شهر نیویورک (لندمارک) که مرد عنکبوتی در آنها با دشمنان خودش جنگیده است بپردازیم.

مقدمه: شهر نیویورک اکثر ابرقهرمانان مارول را در خود جای داده است و به عنوان مرکز فعالیت انتقام‌جویان، مردان ایکس و دیگر گروه های ابرقهرمانی عمل میکند. «استن لی» به عنوان پایه گذار اصلی مارول یونیورس اصرار داشت که قهرمانان مارول باید همگی در یک شهر واقعی به نام نیویورک باشند (بر خلاف دی سی که قهرمانانش در شهر های خیالی مثل گاتهام و متروپلیس و ... بودند) و به همین دلیل بارها شاهد بودیم که قهرمانان متفاوت مارول با هم دیدار، تعامل و همکاری میکردند و این چیزی بود که مارول را ازدی سی متمایز کرد.  به همین دلیل تقریباً همه ی داستان ها مرد عنکبوتی چه در دنیای کمیک یا بازی و سینما در این شهر بزرگ اتفاق می‌افتند و بسیاری از رویدادهای این شخصیت از نیویورک به عنوان پس‌زمینه خود استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر، نیویورک خانه مرد عنکبوتی است و بنابراین به طور طبیعی نقش مهمی در بسیاری از داستان های او ایفا می کند. بسیاری از دشمنان معروف اسپایدرمن و به ویژه سیمبیوت های فضایی مثل «ونوم» و «کارنیج» و همنوعان آنها بارها به نیویورک حمله کرده‌اند و برخی از بهترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی به طور فعالانه ای قهرمانان نیویورک یا خود این شهر را درگیر می کنند. در واقع، شهر نیویورک چنان با ماجراهای مردعنکبوتی عجین شده است که بسیاری می گویند نیویورک، خود، شخصیتی در داستان های مردعنکبوتی است. و به حق این شهر و مکان‌های دیدنی متعدد آن در طول سال‌ها میزبان بسیاری از لحظات مهم مرد عنکبوتی، از جمله برخی از نبردهای نفس گیر او بوده است.

موقع خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که «راس اندرو» (Ross Andru) طراح بیشتر این داستان ها بوده. این هنرمند بزرگ داستان های مردعنکبوتی که در اینجا معرفی شده است به خاطر طراحی های دقیق و بی نظیر خود از نیویورک شناخته میشد. راس اندرو در واقع بیرون می رفت و از شهر نیویورک عکس می گرفت تا از ارجاعات برای طراح های خود استفاده کند. «جری کانوِی» به عنوان نویسنده ای که در آن دوران با راس اندرو کار میکرد، گفته است که همواره سعی داشت از این نقطه قوت اندرو استفاده کند و از لوکیشن های معروف نیویورک در داستان هایی که برای مردعنکبوتی مینوشت زیاد استفاده میکرد چون میدانست او به خوبی میتواند این مکان ها را به تصویر بکشد. پس میتونید این مقاله را به نوعی ادای احترام من به این طراح بزرگ بدونید که همیشه یکی از محبوب ترین طراحان من در دنیای کمیک بوده است ...

نکته مهم: بسیاری از لوکیشن های معروف دیگر نیویورک در داستان های مردعنکبوتی به کار رفته اند ولی این مقاله تنها به آن مکان هایی اختصاص دارد که در آنها اسپایدرمن با دشمنان خود در دنیای کمیک بوک های اصلی مارول (دنیای شماره 616) نبرد کرده است.

همچنین توصیه میشه مقالات زیر را هم بخوانید:

آیا میدانستید «راس اندرو» از بسیاری از مکان های معروف و تاریخی عکس میگرفته تا از آنها در کمیک های اسپایدرمن استفاده کند؟

مهم ترین لوکیشن ها در داستان های مرد عنکبوتی

مهم ترین لوکیشن ها در عالم مارول (MARVEL UNIVERSE)

 

10- مَدیسون اِسکوئِر گاردِن (Madison Square Garden)

مَدیسون اِسکوئِر گاردِن (Madison Square Garden)

"مَدیسون اِسکوئِر گاردِن" که با نام‌ های "ام‌ اس‌ جی" (MSG)، "گاردن" (Garden) هم شناخته میشود یک استادیوم سرپوشیده چند منظوره و از مراکز عمومی و تفریحی نیویورک است که به عنوان مشهورترین صحنه ی جهان نیز شناخته می‌شود. "مدیسون اسکوئر گاردن" خانه ی تیم‌های ورزشی "نیویورک رنجرز" و "نیویورک نیکز" نیز است. علاوه بر مسابقات، کنسرت ها و ویژه‌ برنامه‌ هایی همانند مراسم اهدای جایزه "گِرَمی" نیز در این محل برگزار شده است همچنین این استادیوم میزبان دو مسابقه اول (موسوم به نبرد قرن) و دوم از سه مسابقه بوکس بین «جو فریزیر» و «محمد علی کلی» بوده است.

کمیک کارنیج

در شماره 363 از سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که مربوط به اولین حضور «کارنیج» در دنیای کمیک میشه و اینجا هم ترجمه شده است شاهد بودیم که کارنیج آقای «جی. جونا جیمسون» را گروگان میگیره و برنامه ش این بود که او را جلوی تماشاچیانی که در کنسرت موسیقی راک اند رول در این محل شرکت کرده بودند به قتل برسونه ولی ناگهان ونوم و مرد عنکبوتی (که برای شکست دادن کارنیج تن به اتحادی ناخواسته داده بودند) سر رسیدند تا جلویش را بگیرند و در نتیجه نبرد تمام عیاری بین آنها درگرفت و ...

کمیک فارسی - کارنیج

(جالب اینکه در نهایت اسپایدرمن با بالا بردن صدای سالن تونست هردوی کارنیج و ونوم رو زمین گیر کنه چون حتما میدونید که سیمبیوت ها به صدای بلند نقطه ضعف دارند). در مجموع داستانی ماندگار که «دیوید میشلینی» آن را نوشت و «مارک بگلی» بزرگ آن را به زیبایی طراحی کرد.

 

9- مجسمه آزادی (Statue of Liberty)

مجسمه آزادی (Statue of Liberty)

"مجسمه/ تندیس آزادی" که نام رسمی آن «آزادی روشنگر جهان» است، مجسمه بزرگی است که در سال 1886 (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شده‌است. این بنا از جنس و رنگ برنزی بوده که بر اثر واکنش‌های شیمیایی به رنگ امروزی تبدیل شده است. این تندیس در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده (منطقه منهتن) و به صورت نمادی برای خوش‌آمدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده ‌است. "مجسمه آزادی" از مکان های تاریخی اصلی نیویورک به حساب میاد که به عنوان لوکیشن صحنه های اکشن در فیلم های ابرقهرمانی هم بارها مورد استفاده قرار گرفته (مثلا در بخش فینال فیلم "ایکس من" در سال 2000 یا "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست").

کمیک پانیشر

در کمیک های اسپایدرمن هم این نقش رو ایفا کرده. مثلا در شماره 175 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1977 با طراحی راس اندرو منتشر شد دیدیم که مردعنکبوتی و پانیشر علیه خبیثی به نام «هیت من» که از سوی یک گروه تروریستی اجیر شده بود تا «جی. جونا جیمسون» را گروگان بگیرد، همکاری کردند و نبرد جالبی بین آنها روی مجسمه آزادی در گرفت (هیتمن از همکاران فرانک کسل در جنگ بود ولی به خاطر رفتار بی ثباتی که داشت از ارتش اخراج شد و سپس به عنوان یک مزدور آدمکش برای گروه های مافیایی مثل "ماژیا" کار کرد).

مجسمه آزادی - مرد عنکبوتی

در پایان پانیشر باید بین نجات مرد عنکبوتی و جیمسون یا هیت من یکی را انتخاب میکرد و تصمیم گرفت هیت من را نجات نده و اینگونه او سقوط کرد و کشته شد ولی بعدها در رویداد "توطئه کلونی" به عنوان کلون دوباره برگشت.

 

8- تالار موسیقی رادیو سیتی (Radio City Music Hall)

تالار موسیقی رادیو سیتی (Radio City Music Hall)

"تالار موسیقی رادیو سیتی" یا "شهر رادیو" مکانی تفریحی واقع در راکفلر سنتر شهر نیویورک است. در سال 1978 داخل این تالار به عنوان یکی از اماکن دیدنی (لند مارک) شهر نیویورک اعلام شد. این تالار موسیقی در 27 دسامبر 1932 بازگشایی شد.

در شماره های 179 و 180 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که بار دیگر بدست توانای راس اندرو طراحی شدند شاهد به اوج رسیدن داستان و نبردی سه نفره بین مردعنکبوتی، «بارت همیلتون» (روانشناسی كه مسئول مداوای «هری آزبورن» شد ولی در جلساتی كه با او داشت شیفته شخصیت گرین گابلین شد. تا اینكه سعی كرد خودش هم یك گرین گابلین باشد ولی در نهایت كشته شد. اینجا درباره ش توضیح داده شده) و «سیلورمِین» (از روسای گروه مافیایی "ماژیا" که در این مقاله به خوبی درباره ش توضیح داده شده است) در این تالار موسیقی یودیم. در واقع اولش گرین گابلین به سیلورمین و افرادش در این تالار حمله کرد و تیراندازی در گرفت و سپس مردعنکبوتی وارد عمل شد:

کمیک سیلور مین

در انتهای نبرد سیلورمین از ارتفاع بلندی سقوط کرد و فکر کردیم مرده ولی زنده مانده بود. سپس گرین گابلین (بارت همیلتون) مردعنکبوتی را از تالار موسیقی خارج کرد و شاهد نبردی دیگر بین آنها بودیم که با مداخله ی هری آزبورن و مرگ همیلتون به پایان رسید.

ما بار دیگر شاهد بودیم که راس اندرو نه تنها خوب و دقیق این مکان را به تصویر کشید بلکه نبرد قابل توجه و پرتنشی هم بین شخصیت های اصلی به خوانندگان ارائه کرد.

 

7- راکفلر سِنتر (Rockefeller Center)

راکفلر سنتر (Rockefeller Center)

"راکفلر سنتر" یا "مرکز راکفلر" مجموعه‌ای از 16 ساختمان تجاری و اداری در میدانی در محله منهتن در شهر نیویورک است. راکفلر سنتر بین خیابان 48 و 51 نیویورک قرار دارد. این میدان یک مرکز تجاری و توریستی محبوب شهر نیویورک می‌باشد. استودیوهای مرکزی شبکه ان‌بی‌سی نیز در اینجا قرار دارد. پیست اسکی روی یخ این مرکز در ایام کریسمس بسیار مشهور است که اگر یادتان باشد در قسمت فینال سریال "هاکای" نیز محلی شد برای نبرد پایانی.

شماره 168 کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز

راس اندرو بار دیگر در شماره 168 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" از یک مکان مشهور نیویورک برای تصویر کشیدن نبردی بین اسپایدرمن و دشمنانش استفاده کرد. در این داستان مرد عنکبوتی در مرکز راکفلر با ربات پنجم "قاتل عنکبوتی" و «ویلو دِ ویسپ» مبارزه کرد:

ربات جیمسون

همانطور که در این مقاله گفتیم، خانمی به نام دكتر «مارلا مدیسون» ربات قاتل عنکبوت را در این داستان ساخت. او یك دانشمند برجسته و دختر یكی از دوستان قدیمی جی جونا جیمسون بود. او به جونا كمك كرد تا نسخه جدیدی از ربات قاتل عنكبوت را بسازد تا با آن مرد عنكبوتی را شكار كند (بعدها رابطه بین او و جونا نزدیك تر شد تا اینکه با هم ازدواج كردند). در هر حال، مرد عنکبوتی تونست مجسمه نمادین "پرومتیوس» در این مرکز را روی این ربات بندازه و نابودش کنه (عکسش اینجاست).

 

6- مقبره گرانت (Grant Tomb)

مقبره گرانت (Grant Tomb)

"یادبود ملی ژنرال گرانت" در آمریکا که با عنوان مقبره گرانت هم شناخته می شود محل دفن هجدهمین رئیس جمهوری ایالات متحده می باشد. این آرامگاه که اکنون در لیست مکان های تاریخی آمریکا و نیز در لیست مکانهای شاخص شهر نیویورک نیز به ثبت رسیده بر روی یک پایه بتنی ایستاده و بر رودخانه "هودسون" مشرف است. این بنای 46 متری در 27 آوریل سال 1897 افتتاح شد و در سال 1959 نیز به عنوان یادبود ملی آمریکا انتخاب شد.

کمیک سایکلون

«سایکلون» (Cyclone) از دشمنان گمنام و قدیمی مرد عنکبوتیه. اسم واقعی اش هست «آندره ژرارد» و اصلیتی فرانسوی دارد و یکی از دانشمندان ناتو بود که سلاحی ساخت که میتونست بادهای شدید تولید کنه ولی ناتو علاقه ای به این سلاح نداشت. بنابراین تصمیم گرفت سلاحش رو با لباسی مخصوص تبدیل کند و به یک ابرشرور تبدیل شود. اونهایی که کمیک "سرگذشت کلون" را در سایت ما خوانده اند (در اینجا) میدانند که وقتی آقای جیمسون به فرانسه رفت، سایکلون او را ربود تا باج بگیره ولی مردعنکبوتی شکستش داد. سپس در شماره 23 از کمیک Spectacular Spider-Man دیدیم توسط گروه "ماژیا" از زندان آزاد شد و با اعضای این باند در "مقبره گرانت" قرار ملاقات داشت که مردعنکبوتی و «مون نایت» سر رسیدند و باهاشون جنگیدند:

کمیک cyclone

(طراحی این کمیک را «جیم مونی» انجام داد که در دهه ی 70 میلادی از طراحان قابل قبول کمیک های مردعنکبوتی به حساب میرفت.

 

5- کنی آیلند (Coney Island)

 کنی آیلند (Coney Island)

"کُنی آیلند" یک منطقه مسکونی، تجاری و تفریحی است که در جنوب غربی بروکلین در شهر نیویورک قرار دارد. این محله از شرق به ساحل منهتن، در جنوب، به پایین خلیج نیویورک و از غرب و شمال به گریوزند محدود شده است و شامل زیر مجموعه های دریا گیت در غرب آن و ساحل برایتون در شرق آن است. کُنی آیلند در گذشته غربی‌ترین جزایر Outer Barrier در ساحل جنوبی لانگ آیلند بود، اما در اوایل قرن بیستم به شبه جزیره تبدیل شد و با پر کردن زمین به لانگ آیلند وصل شد.

کمیک اختاپوسی

اولین بار در شماره 12 از کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" خلق شده توسط «استن لی» و «استیو دیتکو» (اینجا ترجمه شده) شاهد مبارزه بین اسپایدرمن و «دکتر اختاپوس» در این مکان بودیم.

کمیک دکتر اکتاویوس

(این همون داستان مشهوریه که دکتر اختاپوس، منشی "دیلی بیوگل" یعنی «بتی برنت» را گروگان میگیره و به کنی آیلند میبره. بعد مردعنکبوتی که حسابی مریضه به آنجا میره و باهاش میجنگه و دکتر اختاپوس ماسک از روی صورتش برمیداره. این مقاله را بخوانید).

سندیکای جنایت

یک نبرد بیاد ماندنی هم در شماره 280 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که «ران فرنز» آن را طراحی کرد در کنی آیلند بین اسپایدرمن با سندیکای جنایتکاری به تصویر کشیده شد که «مردشنی» به کمک قهرمانان داستان آمد:

(در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده).

 

4- استادیوم شِی (Shea Stadium)

استادیوم شِی (Shea Stadium)

"استادیم شی" سال 1964 افتتاح شد و به عنوان استادیوم اختصاصی تیم بیسبال «متس» شناخته میشد و اونایی که این کمیک زیبا رو خوندن میدونن که پیتر پارکر طرفدار این تیم است. این استادیوم به افتخار آقای «ویلیام شی» که لیگ بیسبال را به شهر نیویورک آورد نامگذاری شده بود و در سال 2009 تعطیل و تخریب شد.

کلون ساگا

در هر حال، در شماره 149 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که در واقع قسمت پایانی از "سرگذشت کلون" بود که اینجا ترجمه شده است، شاهد نبرد نهایی بین اسپایدرمن و شغال و کلون مرد عنکبوتی (بن رایلی) در این استادیوم بودیم.

; کمیک clone saga

این داستان و این نبرد بسیار مهم است چون باعث ایجاد داستان های بسیاری در آینده شد و در انتها دیدیم که بن رایلی ظاهرا کشته شده است ولی بعدا برگشت. شغال هم ظاهرا کشته شد ولی او هم برگشت و به خباثت های خودش ادامه داده است.

 

3- پارک مرکزی (Central Park)

"پارک مرکزی نیویورک" نام پارک بزرگ و معروفی است که در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک قرار دارد. پارک مرکزی نیویورک، اولین پارک مُدرن در تاریخ ایالات متحدهٔ آمریکا محسوب می‌شود که در سال 1857 میلادی و افتتاح شد. وسعت این پارک حدود 342 هکتار است که به شکل مستطیل در قلب منطقه منهتن (منطقه تجاری نیویورک) واقع شده‌است. همچنین این پارک دارای دریاچه‌هایی می‌باشد. سالیانه حدود 38 میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند. این پارک هم بارها در کمیک های اسپایدرمن به تصویر کشیده شده (یک بار هم یادم میاد در بازی فوق العاده "مرد عنکبوتی علیه کینگ پین" که دهه 90 میلادی برای کنسول خاطره انگیز "سِگا" عرضه شد، مرکز عنکبوتی در یکی از مراحل در این پارک با مرد شنی مبارزه کرد).

بهترین کاور اسپایدرمن

در هر حال در شماره 135 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که بار دیگر توسط راس اندرو طراحی شد (و اینجا گفتیم که یکی از برترین کاورهای مردعنکبوتی در دهه 70 میلادی رو داره)، مرد عنکبوتی و پانیشر باند شخصیت خبیثی به نام «رتیل» را متلاشی میکنند و رتیل موقع فرار از این پارک عبور میکنه ولی اسپایدرمن به کمک حس عنکبوتی و انداختنش داخل دریاچه بر او غلبه میکنه.

ضمناً گذشته «رتیل» نیز در همین داستان روایت شد و فهمیدیم که یک تروریست انقلابی در کشوری کوچک و خیالی در آمریکای جنوبی به نام "دِلوادیا" بود ولی پس از اینکه یک نگهبان رو حین سرقت و بدون دلیل قانع کننده ای به قتل رساند، از سازمانی که برایش کار میکرد اخراج شد.

 

2- مرکز تجارت جهانی (World Trade Center)

مرکز تجارت جهانی (World Trade Center)

"مرکز تجارت جهانی" که گاهی برج‌های دوقلو نامیده می‌شوند، مجموعهٔ 7 ساختمان در منطقه منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا بود که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی مینورو یاماساکی طراحی شده بود. در حملات 11 سپتامبر 2001، ساختمان شماره 1، ساختمان شماره 2 و ساختمان شماره 7 فرو ریخت. پس از وقوع این حملات به این مرکز، «منطقهٔ صفر» گفته می‌شود. این مرکز در آثار کمیک بوکی بارها به تصویر کشیده شده است. مثلا در این مقاله گفتیم که به نوعی نابودی آنها در کمیک های مارول پیشبینی شد. یا مثلا در اینجا گفتیم که نبرد نهایی بین اسپایدرمن و «الكترو» در بازی مرد عنکبوتی 2 برای کنسول پلی استیشن 1 در بالای برج‌های دوقلوی مركز تجارت جهانی رخ می‌داد. اما اندكی بعد و به دلیل حوادث یازده سپتامبر در آمریكا، ناشر این بازی مجبور شد نسخه‌های بازی را از بازار جمع كند. سپس نسخه‌ جدیدی منتشر شد كه در آن لوكیشن نبرد پایانی تا حدی عوض شده بود تا دیگر اثری از برج‌های دوقلو در آن نباشد. در مورد شماره 1 از این مقاله هم توضیح داده شد که تیزر و پوستر فیلم "مرد عنکبوتی 1" ساخته سم ریمی هم دارای تصاویری از این برج ها بودند از این فیلم حذف شدند.

کمیک ایکس فورس

در هر حال در اوایل دهه 90 میلادی شاهد داستانی بودیم که در شماره 3 از سری اول کمیک های X-Force چاپ و سپس در شماره 16 از کمیک های Spider-Man ادامه یافت. در این داستان مرد عنکبوتی با همکاری با گروه ایکس فورس با «جاگرنات» و «بلک تام کسدی» در جوار مرکز تجارت جهانی مبارزه میکنند که باعث تخریب آن هم میشود.

کمیک جاگرنات

کمیک مک فارلن

ضمنا «تاد مک فارلین» به عنوان طراح کمیک های Spider-Man به خاطر این داستان بود که کمیک های اسپایدرمن را رها کرد (به نشانه ای اعتراض به خاطر سانسوری که مارول در طراحی هایش داشت که در این مقاله توضیح داده شده).

 

1- پل بروکلین (Brooklyn Bridge)

پل بروکلین (Brooklyn Bridge)

"پل بروکلین" یک پل ترکیبی معلق-کابلی در شهر نیویورک آمریکاست که بروکلین و منهتن را به هم متصل می‌کند. کار ساخت این پل که از قدیمی‌ترین پل‌های معلق آمریکاست در 3 ژانویه 1870 آغاز و در 24 می 1883 به اتمام رسید. طراح این پل «جان روبلینگ» است. او پیش از پایان ساخت پل از دنیا رفت و «واشینگتن روبلینگ»، پسر او، کار پل را به پایان رساند. از نظر معماری نوعی ایده‌ برداری از دروازه‌های مصری است. این پل که بر روی رودخانه ایست ساخته شده‌،از زمان ساخت تا سال 1903 طولانی‌ترین پل معلق جهان بود. همچنین این پل اولین پل معلق جهان با کابل‌های فولادی است. بدون شک همه هواداران از اهمیت این پل در تاریخ اسپایدرمن خبر دارند و میدونند که چرا باید حتما در رتبه اول این مقاله قرار بگیره چون مربوط میشه به یکی از تاریخی ترین وقایع دنیای کمیک یعنی "مرگ گوئن استیسی".

در شماره های 121 و 122 از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شاهد بودیم که چطور وقتی حافظه ی «نورمن آزبورن» (گرین گابلین) برگشت، دوست دختر پیتر پارکر یعنی گوئن استیسی را ربود و به بالای این پل برد و باعث مرگ او شد (این مقاله را بخوانید. کمیکش هم اینجا ترجمه شد). سپس مرد عنکبوتی روی این پل با گرین گابلین درگیر شد که منجر شد به کشته شدن گرین گابلین (این مقاله را بخوانید). پل بروکلین در داستان های دیگر مرد عنکبوتی یا اقتباس های صورت گرفته از داستان مرگ گوئن در گونه های دیگر سرگرمی نیز بارها و بارها به کار رفته است.

کمیک مرگ گوین

یک نکته جالب هم اینه که در متن داستان کمیک "مرگ گوئن" اشاره شد كه نبرد میان اسپایدرمن و گرین گابلین روی پل جورج واشنگتون انجام میشود اما طراح این داستان پل بروكلین را كشیده است! البته در برخی از تجدید چاپ های داستان (reprints) این مساله تصحیح شد (یعنی متن هم به پل بروكلین تغییر یافت). «استن لی» در سال 2004 در یك مصاحبه تلویزیونی اعلام كرد كه اشتباه از او بوده زیرا طراح پل بروكلین را كشیده بوده ولی او به عنوان ویراستار داستان، به اشتباه نام پل جورج واشنگتون را نوشت!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطلب مرتبط:

آیا میدانستید «راس اندرو» از بسیاری از مکان های معروف و تاریخی عکس میگرفته تا از آنها در کمیک های اسپایدرمن استفاده کند؟

مهم ترین لوکیشن ها در داستان های مرد عنکبوتی

مهم ترین لوکیشن ها در عالم مارول (MARVEL UNIVERSE)

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جری كان وی

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 70 میلادی

بهترین کمیک مرد عنکبوتی در سال 2001 ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

5 دفعه ای که دشمنان مردعنکبوتی جانش را نجات دادند!

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 90 میلادی

10 حقیقت مهمی که باید درباره «سیلورمین» (SILVERMANE) بدانید

معرفی اولین افرادی که به هویت مخفی مردعنکبوتی پی بردند!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 14

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

10 دفعه ای که کمیک بوک ها آینده را پیشگویی کردند!

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن - قسمت سوم

داستان "سرگذشت كلون" (CLONE SAGA) ترجمه شد + لینك دانلود

نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: راس اندرو

15 کاور برتری که «جان رومیتا» ی پدر برای مردعنکبوتی خلق کرد

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جری كان وی

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1403-03-22 15:15
مثل همیشه درخواستم ازتون اینه که مقاله م رو خوب بخونید و ایرادات تایپی رو اطلاع بدید تا درست بشن
نقل قول کردن
IamSpidey
#2 IamSpidey 1403-03-22 15:53
مورد ۷ مقاله، توی صفحه اول شماره ۸۱۲ کمیک امیزینگ اسپایدرمن هم بود!
uploadkon.ir/.../...
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1403-03-22 15:55
خیلی متشکرم بابت نگارش چنین مقاله دست اول و تازه ای!فوق‌العاده بود.
نیویورک مکان های زیبا و دیدنی کم نداره ولی مکانی که جون بده واسه یه نبرد تن به تن یا تهاجم بیگانه ها و ... رودست نیویورک نداریم!
ضمن اینکه از نقاط قوت مقاله بود که هم مکان هارو توضیح میدادید،هم کمیکی که توش بوده هم اینکه شناسایی اش میکردید.خدایی من فقط پل بروکلین و مجسمه آزادی یا پارک مرکزی رو میدونستم.
پ‌ن:استاد ترابی،این اواخر دوباره رفتم و به ترتیب سری کمیک های شاهکار Old Man Logan و Old Man Hawkeye رو خوندم.آخر کمیک پیرمردی به نام هاکای،اولش فکر میکنیم اون استاد کوره استیکه ولی خودش میگه مت صدام کن.این موضوع خیلی ذهنم رو درگیر کرد که بدونم ادامه چی میشه؟سرچی کردم و فهمیدم سری کمیکی هم داریم که اسمش«پیرمردی بنام مورداک»هستش.مید ونم که دیگه کمیک غیر اسپایدرمنی ترجمه نمیکنید و به گفته تون احترام میذارم(بااینکه خیلی دلم میخواست بدونم یکی از کاراکتر های مورد علاقه ام چجوری توی این دنیا به تصویر کشیده میشه)ولی میشه حداقل اگه این سری رو مطالعه کردید،بگید چجوریه،ارزش دانلود و خوندن داره؟و به نسبت دو سری دیگه چجوریه؟
ممنون میشم این مورد رو بگید.
نقل قول کردن
علیپور
#4 علیپور 1403-03-22 16:00
به نقل از IamSpidey:
مورد ۷ مقاله، توی صفحه اول شماره ۸۱۲ کمیک امیزینگ اسپایدرمن هم بود!
uploadkon.ir/.../...

اره خیلی جاهای دیگه هم هستن ولی همانطور که استاد گفتن این مقاله به نبردها در مکان های تاریخی اختصاص داره
نقل قول کردن
Pxf
#5 Pxf 1403-03-22 16:08
پشمام!!! بعد من فکر میکردم تنها مکان های واقعی کع اسپایدرمن توش جنگیده پل بروکلین و مجسمه آزادی بوده
نقل قول کردن
Omni-man
#6 Omni-man 1403-03-22 17:18
سلام مقاله بی نظیر بود نوشتن همچین مقاله ای واقها کار بسیار سختیه چون هم باید با همه ی داستان هایی که اسپایدرمن در طول این ۶۰ سال داشته آشنایی داظته باشی هم باید تمام مکان های دیدنی نیویورک رو بشناسی!
به نظر میاد راس اندرو به مکان های دنیای واقعی و به آقای جیمسون علاقه داشته(در تمام‌ مواردی که ایشون نوشتن جیمسون هم در داستان نقش داشته!)
نقل قول کردن
ممرضا
#7 ممرضا 1403-03-23 02:25
یه مقاله محشر دیگه از استاد ترابی
آقای ترابی می‌بخشید اسپم میدم ولی میشه لطفا کمیک های Spider Man grim hunt و کمیک Spider man Gauntlet رو ترجمه کنید ؟
چون جزء بهترین های اسپایدرمن هستن و داستان های مهمی هستن و حیفه تو سایت ترجمه نشن اگه میشه لطفا ترجمه کنید با تشکر
نقل قول کردن
E-spider
#8 E-spider 1403-03-23 07:52
بازم یه سوپرمقاله از استاد ترابی
نقل قول کردن
AHD
#9 AHD 1403-03-23 10:21
مثل همیشه عالی، درضمن چرا داخل شماره ی 6 توی عکس ها انگار مون نایت روسری پوشیده؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1403-03-23 12:32
به نقل از ممرضا:
یه مقاله محشر دیگه از استاد ترابی
آقای ترابی می‌بخشید اسپم میدم ولی میشه لطفا کمیک های Spider Man grim hunt و کمیک Spider man Gauntlet رو ترجمه کنید ؟
چون جزء بهترین های اسپایدرمن هستن و داستان های مهمی هستن و حیفه تو سایت ترجمه نشن اگه میشه لطفا ترجمه کنید با تشکر

از نظر من که کمیک های برتر اسپایدرمن نیستن ولی اگه امکاناتش فراهم باشه یعنی مترجم و ادیتور باشه میشه ترجمه کرد. منتهی تا جایی که یادمه خیلی طولانی هستن و ترجمه شون زمانبر و سخته
نقل قول کردن
ممرضا
#11 ممرضا 1403-03-25 12:43
به نقل از mtm:
به نقل از ممرضا:
یه مقاله محشر دیگه از استاد ترابی
آقای ترابی می‌بخشید اسپم میدم ولی میشه لطفا کمیک های Spider Man grim hunt و کمیک Spider man Gauntlet رو ترجمه کنید ؟
چون جزء بهترین های اسپایدرمن هستن و داستان های مهمی هستن و حیفه تو سایت ترجمه نشن اگه میشه لطفا ترجمه کنید با تشکر

از نظر من که کمیک های برتر اسپایدرمن نیستن ولی اگه امکاناتش فراهم باشه یعنی مترجم و ادیتور باشه میشه ترجمه کرد. منتهی تا جایی که یادمه خیلی طولانی هستن و ترجمه شون زمانبر و سخته

اگه ترجمه بشه خیلی خیلی ممنون میشم و خب من تو چند تا سایت خارجی دیدم جزء بهترین های اسپایدرمن و حتی اگه از نظر شما جزء بهترین های اسپایدرمن هم نباشه داستان های مهمی هستن چون توشون شخصیت هایی مثل کریون زنده شد یا کین و متی فرانکلین و مادام وب مردن یا به قول شما جزء دارک ترین کمیک های اسپایدرمن هم هستش و نویسندش هم اگه اشتباه نکنم نویسنده آخرین شکار کریون هستش
من خودم خواستم انگلیسیش رو بخونم ولی چون تو ترجمه حرفه ای نیستم بعضی از جملات واقعا برام مبهم بود و الان که شما یه جورایی تائیدی برای ترجمه دادین تا اون موقع صبر میکنم تا با ترجمه ی زیبای سایت بخونم :-)
نقل قول کردن
پاتریک
#12 پاتریک 1403-03-25 15:41
به نقل از mtm:
به نقل از ممرضا:
یه مقاله محشر دیگه از استاد ترابی
آقای ترابی می‌بخشید اسپم میدم ولی میشه لطفا کمیک های Spider Man grim hunt و کمیک Spider man Gauntlet رو ترجمه کنید ؟
چون جزء بهترین های اسپایدرمن هستن و داستان های مهمی هستن و حیفه تو سایت ترجمه نشن اگه میشه لطفا ترجمه کنید با تشکر

از نظر من که کمیک های برتر اسپایدرمن نیستن ولی اگه امکاناتش فراهم باشه یعنی مترجم و ادیتور باشه میشه ترجمه کرد. منتهی تا جایی که یادمه خیلی طولانی هستن و ترجمه شون زمانبر و سخته

بی صبرانه منتظر این کمیک عالی با ترجمه زیبای سایت هستیم
نقل قول کردن
Booker
#13 Booker 1403-03-27 23:12
Hello, just wanted to tell you, I enjoyed this post.
It was inspiring. Keep on posting!
نقل قول کردن
Linette
#14 Linette 1403-03-28 08:20
I really like what you guys tend to be up too. Such clever work and coverage!
Keep up the superb works guys I've incorporated you guys to my personal blogroll.
نقل قول کردن
Tamika
#15 Tamika 1403-03-28 11:56
Everything is very open with a precise clarification of the challenges.
It was really informative. Your site is useful.
Thanks for sharing!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید