20 حقیقت مهمی که باید درباره «پروفسور ایکس» (PROFESSOR X) بدانید

20-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-پروفسور-ایکس-professor-x-چارلز-اگزاویر-بدانید-ژاویر-فرانسیس-اگزاویه-اکس-حقایق-فکت-تاریخچه-بیوگرافی

این مقاله نیز به مناسبت انتشار فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون تقدیم به شما میگردد.

 

مقدمه: چارلز اگزاویر ملقب به پروفسور ایکس موسس گروه مردان ایکس و یکی از مهمترین شخصیت های تاریخ مارول است. این کاراکتر تاریخچه خیلی طولانی و پرفراز و نشیبی داشته و حقایق جالبی درباره این شخصیت هستند که شما حتما باید آنها را بدانید. بنابراین در ادامه مقاله با من همراه باشید تا به معرفی این شخصیت و بیان فکت های ضروری و جذاب درمورد او، بپردازیم.

 

1- ظاهر پرفسور ایکس از «یول برینر» (Yul Brynner) الهام گرفته است!

 پرفسور ایکس (PROFESSOR X)

از نظر شخصیت پردازی، پرفسور اگزاویر به  عنوان رهبر گروه ایکس من شبیه به «مارتین لوثر کینگ» رهبر صلح طلب جنبش آزادی سیاه پوستان در آمریکا است («مالکوم ایکس» نیز که اعتقاد داشت برای آزادی سیاه پوستان از سلطه سفید پوستان باید دست به اسلحه برد، الهام بخش «مگنتو» بوده). اما از نظر ظاهری پرفسور ایکس را از روی بازیگر مشهور و طاس آمریکایی یعنی «یول برینر» (Yul Brynner) که در فیلم های بزرگ و ماندگاری مثل "هفت دلاور" و "10 فرمان" نقش بازی کرده، الهام گرفته اند. بنابراین دلیل طاس بودن پرفسور اگزاویر هم مشخص شد چون یول برینر طاس بوده!

 

2- او چند بار فلج شده است!

این واقعیت که پروفسور ایکس همیشه مجبور است روی ویلچر بنشیند واقعا غم انگیز است. اما دردناک تر از آن، این است که چارلز نه یک بار، بلکه چند بار توانایی راه رفتنش را از دست داده. اولین و اصلی‌ترین رخدادی که پاهای پروفسور ایکس را از او گرفت، مربوط به مدت ها قبل میشود. زمانی که چارلز اگزاویر جوان به هیمالیا سفر کرد، با یک بیگانه فضایی به نام «لوسیفر» (Lucifer) رو به رو شد و با او مبارزه کرد. اگرچه در نهایت چارلز نقشه های لوسیفر را خنثی کرد، اما در این نبرد لوسیفر سنگ بزرگی را روی پاهای چارلز انداخت و او را فلج کرد. بعدها اعضای مردان ایکس یک بدن جدید برای چارلز ایجاد کردند تا او مجددا بتواند راه برود. اما طولی نکشید که او توسط یکی از دشمنان مردان ایکس به نام «شادو کینگ» (Shadow King) دوباره فلج شد. همچنین یک بار جهش یافته ای به نام «زورن» (Xorn) ستون فقرات چارلز را درمان کرد، اما بعدها فاش شد که زورن همان مگنتو است و هدف اصلی او از این کار، کنترل بدن چارلز بوده! در پایان پروفسور ایکس توسط مگنتو برای بار دیگر ویلچر نشین شد. البته این موضوع که زورن همان مگنتو است بعدها رتکان شد ‌(این مقاله را بخوانید) اما چارلز همچنان توانایی راه رفتن را نداشت! در کمیک های جدید مردان ایکس شاهد بودیم که چارلز توانست با ایجاد بدنی جدید مجددا راه برود. با وجود اینکه در حال حاضر چارلز دیگر نیازی به ویلچر ندارد، اما بعید نیست که نویسندگان مارول دوباره راهی برای نشاندن او روی ویلچر پیدا کنند!

 

3- او بسیار ثروتمند است

حقیقت این است که پروفسور ایکس یکی از ثروتمند ترین شخصیت های مارول می‌باشد. به همین دلیله که مردان ایکس همیشه تجهیزات و امکانات پیشرفته مختلف رو در اختیار دارند. چارلز در یک خانواده ثروتمند متولد شد و پدر او یک دانشمند هسته ای بزرگ بود. به همین دلیل چارلز سرمایه خیلی زیادی در اختیار دارد. او با استفاده از ثروت خانوادگی‌اش توانسته یک عمارت عظیم برای جهش یافته ها ایجاد کند. البته چارلز بخش زیادی از این پول ها را خرج کرده اما خوشبختانه او خوب میداند که چگونه باید سرمایه گذاری کند. مسلما این واقعیت که چارلز یک سرمایه دار با توانایی های ذهنی قدرتمند است، باعث میشود که این فکر بیفتیم که آیا پول او از روش های مختلف اقتصادی در حال افزایش است یا خیر. به هر حال ما میدانیم که سرمایه پروفسور ایکس چیزی در حدود 3.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

4- برادر و خواهر خبیث چارلز

جوگرنات

متاسفانه پروفسور ایکس در زمینه برادر و خواهر خیلی بدشانسه! «جاگرنات» با نام اصلی «کین مارکو» از ویلن های های نیرومند مارول و دشمنان معروف ایکس من است که برادر ناتنی «چارلز اگزاویر» (موسس و رهبر گروه مردان ایكس) به حساب میاد. او پسر مردی به نام «کرت مارکو» بود که وقتی پدر چارلز اگزاویر فوت میکنه با مادرش ازدواج میکنه و تبدیل میشه به ناپدری چارلز. منتهی چارلز را از پسر خودش (کین) بیشتر دوست میداشت و این باعث حسادت او میشد و باعث شد تا از چارلز کینه به دل بگیره. نكته جالب درباره او این است كه درسته كه دشمن بزرگ مردان ایكس محسوب میشه ولی یك جهش یافته نیست و نیروهایش را از یك وسیله مرموز و شیطانی به نام Cyttorak دریافت كرده! در حقیقت او وقتی در كشور كره بود وارد یك معبد باستانی شد و در آنجا جواهری یافت كه روی آن یك ورد نوشته شده بود. او با خواندن این ورد به نیروهای Cyttorak دست یافت و بهش لقب جاگرنات دادند.

چارلز اگزاویر و كاساندرا نُوا (Charles Xavier & Cassandra Nova)

اُریجین «كاساندرا نوا» خیلی عجیب و غریبه. یعنی او خواهر دوقلوی «چارلز اگزاویر» است (گفته میشه وقتی چارلز و خواهرش دوران جنینی خود را در رحم مادرشان سپری میکردند ، خواهرش سعي كرد چارلز را خفه كنه!!!). در هر حال این موجود دارای قدرت های ذهنی است (درست مثل چارلز اگزاویر) و مشكلات و بدبختی های فراوانی برای مردان ایكس به وجود آورده. در واقع او یك روبات سنتینل را در كشور محل اقامت میوتانت ها یعنی ‌"جنوشا" رها كرد و در نتیجه میلیون ها میوتانت قتل عام شدند. او سپس ذهنش را با برادر دوقلویش معاوضه كرد و بعد در حالی كه ذهن برادرش (یعنی چارلز اگزاویر) در بدن او گیر افتاده بود، او را كشت ! كاساندرا نوا یكی از خبیث ترین جهش یافته هایی است كه مردان ایكس تا به حال باهاش روبرو شده اند . او حتی پس از كشته شدن نیز كلی دردسر برای مردان ایكس درست كرد چون چیزی را در ذهن «اِما فراست» كار گذشته بود كه باعث شد خبیث شود و بر علیه هم تیمی های خود در گروه ایكس من عمل كند.

  

5- مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد (Xavier's School for Gifted Youngsters)

مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد

بدون شک این یکی از معروف ترین مدارس ابرقهرمانی می باشد که هم برای هواداران سرسخت داستان های مردان ایکس و هم برای بینندگانی که فقط آثار سینمایی ایکس من رو مشاهده کرده اند، شناخته شده می باشد. مدرسه اگزاویر برای بچه های با استعداد توسط چارلز اگزاویر راه اندازی شد، او قصد داشت محلی امن برای بچه هایی که جهش یافته بودند اما نمیتونستند قدرت هاشون رو به طور کامل درک یا کنترل کنند، بنا کند. نام دیگر این مدرسه که خیلی هم رایجه، عمارت ایکس (X-Mansionاست و در نیویورک واقع شده. جهش یافته ها اونجا به طور گسترده تعلیم می بینند و یاد می گیرند که چطور نهایت استفاده رو از قدرت هاشون بکنند تا بتوانند بشریت و نسل جهش یافته ها را در برابر دشمنان و خطرات احتمالی حفظ کنند.

 

6- سِریبرو (Cerebro)

سِریبرو (Cerebro)

اگر فیلم های مردان ایکس را دیده باشید احتمالا با سریبرو آشنایی دارید. این وسیله در داستان های مردان ایکس، و به خصوص ماجرا های پروفسور ایکس، اهمیت بالایی دارد. سریبرو با افزایش سرعت عملکرد نورون های دستگاه عصبی مرکزی، توانایی های تله پاتی پروفسور ایکس را به طرز شگفت انگیزی گسترش میدهد. این ابزار در اتاقی بزرگ و کروی با ساختاری خاص طراحی شده تا سطح قدرت های چارلز را به حداکثر برساند. هدف از ساخت سریبرو یافتن جهش یافته ها از نقاط مختلف کره زمین بود. البته این دستگاه چندبار آسیب دیده و بارها ارتقا یافته. اخیرا دیدیم که نسخه ای از سریبرو خلق شد که کاربرد بسیار مهم تری داشته و میتواند نسخه ای از ذهن جهش یافتگان را کپی کند.

همچنین گفتنی است که در کمیک های جدید مردان ایکس چارلز نسخه ای از سریبرو را روی سر خود قرار داد تا علاوه بر نقش محافظتی، میزان توانایی های او را دائما افزایش دهد.

 

7- گذشته تاریک پرفسور اگزاویر!

 گذشته تاریک پرفسور اگزاویر!

در فیلم ها و کارتون های ساخته شده از روی X-men، معمولا چارلز اگزاویر را انسانی بسیار شریف و بزرگوار و عاقل نشان میدهند اما باید بدانید که در دنیای کمیک او گذشته تاریکی داشته و کارهای عجیب و غیر قابل توجیهی ازش سر زده! اولین آنها برمیگرده به سالها پیش (1964 ) و شماره 3 از کمیک X-men . در این شماره شاهد بودیم که اگزاویر داره با خودش فکر میکنه که به یکی از دانش آموزان خودش یعنی «جین گری» عشق میورزه ولی این عشق ممنوعه!

راستش رو بخواهید خیلی ها شوکه شدند که چرا اصلا همچین دیالوگی را  میدیدیم که توسط «استن لی» برای این کمیک نوشته شده چون چطور ممکنه یک آدم به سن و سال اگزاویر چشمش دختری نوجوان را گرفته باشه؟! به همین دلیل تا سالها و دهه ها هیچ نویسنده به این قضیه اشاره نکرد و خواننده ها هم فراموشش کرده بودند. تا اینکه سالها بعد خبیثی به نام آنسلات (که از ترکیب ذهن اگزاویر با قدرت های مگنتو پدید آمده بود) به جین گری فاش کرد که اگزاویر همیشه عاشقش بوده ولی این احساس رو به همراه دیگر احساسات منفی دیگرش سرکوب میکرده (و یکی از دلایل به وجود آمدن آنسلات هم همین سرکوب ها بوده!). جین بیچاره خیلی شوکه شد وقتی فهمید کسی که همیشه مثل پدر و استاد بهش نگاه میکرده چنین نظری بهش داشته!

حالا از این قضیه که بگذریم میرسیم به خانواده و اجداد آقای اگزاویر که شاید در دنیای مارول از حیث درب و داغان بودن بی رقیب باشند! اولش در شماره 3 از کمیک X-Men: Manifest Destiny شاهد یک جهش یافته با ظاهری عجیب بودیم که پس از نابودی موسسه اگزاویر به دست ربات های سنتینل از میان ویرانه ها برمیخیزه. بعد معلوم میشه ایشون 200 سال سن داره و به خاطر قدرت های جهش یافتگی تونسته زنده بمونه.

بعد میفهمیم که اسم واقعی اش هست «جوناس گری مالکین» (Jonas Graymalkin) که اواخر قرن 18 میلادی متولد شد. در سن 16 سالگی متوجه شد تمایلات هم جنس گرایانه داره و به همین دلیل از سوی پدرش طرد شد. پدرش  وی را کتک میزد و سپس زنده زنده خاکش کرد. در نهایت معلوم شد ایشون جد چارلز اگزاویر است!

و حال میرسیم به پدر آقای اگزاویر یعنی «برایان اگزاویر» (Brian Xavier)! برایان یک آدم بسیار باهوش بود. او به عنوان دانشمند هسته ای تونست مال و اموال زیادی به دست بیاره و در واقع ثروت و عمارتی که برای پسرش به ارث گذاشت باعث شد تا چارلز بتونه مدرسه جهش یافته ها رو تاسیس کنه. اما بعداً معلوم شد برایان پول و ثروت خودش را از طریق همکاری با آدم های خبیث به دست آورده! یعنی معلوم شد در سال 1946 او در یک پروژه مخفی دولتی شرکت کرده بوده که در آن روی بچه های جهش یافته در یک سری مخزن کار میکردند و آزمایشاتی غیر قانونی انجام می دادند!

یکی از همکاران برایان در آنجا دکتر «ناتانیل اسكس» (Nathaniel Essex) بود که بیشتر با نام «مِستر سینیستِر» (Mr. Sinister) شناخته میشه و از دشمنان معروف مردان ایکسه! پس در واقع پدر چارلز اگزاویر سابقه همکاری با مستر سینیستر رو داشته! بعدش هم که برایان در یک انفجار مرد و باعث شد تا چارلز یتیم بشه.

  

8- پروفسور ایکس یک مبارز با استعداد بود

قبل از اینکه پروفسور ایکس فلج شود، او در نبرد تن به تن یک مبارزه حرفه ای بود! چارلز برای فرار از گذشته تاریک خود، سفر های زیادی را به کشور های مختلف انجام داد. در یکی از این سفر ها چارلز به آسیای شرقی رفت و تحت نظر برخی از بهترین استادان رزمی کار آموزش دید. مسلما اگر قابلیت های فیزیکی پروفسور ایکس به نشستن روی ویلچر محدود نمیشد، او به حریفی بسیار تهدید آمیز تر تبدیل میشد.

 

9- رابطه رومانتیک عجیب با لیلاندرا

چارلز اگزاویر و لیلاندرا (Charles Xavier & Lilandra)

 واقعا کی فکرش رو میکرد که چارلز با خانمی به نام «لیلاندرا نرامانی» (Lilandra Neramani) رابطه رومانتیک برقرار کنه؟! اولا که باید بدونید خانم لیلاندرا یک موجود بیگانه است. دوما باید بدونید که ایشون رهبر یک امپراتوری فضایی به نام "شی آر" (Shi’ar) میباشد که همواره در کنار «اِسکرال» ها و «کِری» ها جزو نژادهای اصلی فضایی در دنیای مارول بوده اند. ما بارها شاهد بودیم که لیلاندرا به سوی آقای اگزاویر می آمد تا از او و گروه مردان ایکس کمک بخواد. و همین باعث میشد پای مردان ایکس به ماجراهای کیهانی زیادی باز بشه. ولی بعد از مدتی رابطه اونا صمیمی تر شد و اگزاویر حتی تصمیم گرفت مدتی را دور از گروهش در فضا در کنار لیلاندرا بگذراند. اما بعدش رابطه اش رو قطع و پیش دوستان زمینی خودش برگشت.

  

10- آنسلات (Onslaught)

کمیک انسلات onslaught

سال 1996 موجودی خبیث و بسیار نیرومند به نام «آنسلات» در دنیای کمیک های مارول همه چیز را نابود کرد. او از ترکیب ذهن پرفسور اگزاویر و قدرت های مگنتو به وجود آمده بود . یعنی اگزاویر میخواست ذهن مگنتو رو تحت کنترل خودش دربیاره تا دیگه دست به خباثت نزنه (او این کار را بعد از اینکه مگنتو فلز آدامانتیوم رو به طرز وحشتناکی از بدن ولورین خارج کرد، انجام داد). اما با این کار خودش هم خبیث شد. بنابراین تمام قهرمان های مارول مجبور شدند با آنسلات روبرو بشوند. در نهایت قهرمانان مارول تونستند آنسلات را شکست دهند ولی خودشان هم کشته شدند . البته بعدا در داستان Reborn دوباره برگشتند. یعنی معلوم شد که در دنیای دیگر رفته بودند و حالا برگشته اند. در هر حال این رویداد ایده خوبی داشت ولی مشکل این بود که مارول خیلی آن را کش داد. یعنی با محوریت مردان ایکس بود ولی به زودی وارد کمیک ها و  عناوین مختلفی مثل اسپایدرمن، اونجرز، چهار شگفت انگیز و دیگر قهرمانان مارول شد. خوانندگان بیچاره با رویدادی مواجه شدند که تمامی نداشت! ضمن اینکه شخصیت خبیث اصلی داستان یعنی «آنسلات» هیچ گونه عمقی نداشت . او فقط خلق شده بود تا قهرمانان مارول باهاش بجنگند و آخرش هم به طور مقطعی کشته شوند!  مشکل دیگه این بود که داستان اونقدر در هم تنیده شده بود که خوانندگان برای فهم آن مجبور بودند هر ماه چندین و چند کمیک بخرند که شاید اصلا بهشون علاقه ای نداشتند! گفته میشه اون بحرانی که در دهه 90 میلادی در صنعت کمیک بوک با "مرگ سوپرمن" شروع شد (و نهایتا باعث شد خیلی از شرکت ها به مرز ورشکستگی بروند) با این رویداد به اوج خودش رسید.

 

11- پروفسور ایکس کار های پلید زیادی کرده است

پروفسور ایکس همیشه مثل یک پدر مهربان و دلسوز برای مردان ایکس بوده. این جمله باور کلی است که نسبت به پروفسور ایکس وجود دارد، اما دقیق نیست. چارلز یک شخصیت منطق گراست و گاهی رفتار های عجیبی از او سر میزند که نشان میدهند، او بعضی اوقات برای اهدافش نسبت به امنیت دانش آموزان، اهمیت بیشتری قائل است. چارلز شاگردان خود را، که اکثرا سن پایینی هم دارند، به پوشیدن لباس های یک رنگ و جنگیدن در مبارزات مرگبار برای تحقق اهداف و عقاید چارلز ترغیب میکند؛ آیا این شیوه رفتار یک ابرشرور نیست؟ یا مثلا یک بار معلوم شد که اتاق تمرین مردان ایکس، تکامل یافته و به موجودی زنده تبدیل شده. این موجود مخفیانه عمارت را تحت کنترل گرفت و مشکلات زیادی برای مردان ایکس ایجاد کرد. سپس فاش شد که پروفسور از همان ابتدا از ماهیت اتاق تمرین خبر داشته اما به جای از کار انداختن اتاق، چیزی در این باره به کسی نگفت تا به تمرینات دانش آموزانش لطمه ای وارد نشود!! در سری کمیک های Giant Size X-Men شاهد بودیم که چارلز جهش یافته های جدیدی مثل ولورین، استورم، کلاسوس و نایت کرالر را استخدام کرد تا به عنوان اولین ماموریت‌شان به رهبری سایکلاپس علیه یکی از دشمنان مردان ایکس به نام کراکوآ، جزیره زنده، بجنگند. بعدها در داستان Deadly Genesis فهمیدیم که این تیم در واقع دومین گروه نجاتی بود که چارلز به کراکوآ فرستاد. ماموریت تیم اول کاملا شکست خورد و همه اعضای آن کشته شدند. اما سایکلاپس به عنوان تنها بازمانده نزد پروفسور ایکس برگشت. سپس چارلز ذهن سایکلاپس را دستکاری کرد تا خاطره این شکست را فراموش کند. او سپس تیم جدیدی را تشکیل داد و سایکلاپس را فرستاد تا رهبری این تیم را به عهده بگیرد. بنابراین سایکلاپس بیچاره بدون اینکه بداند که قبلا تمام هم‌گروهی‌هایش را در ماموریتی مشابه از دست داده، با خیال اینکه این نخستین ماموریت تیم است، رهبر تیم دوم شد.

 

12- عضویت در ایلومیناتی

همانطور که قبل‌تر در این مقاله گفته شد، گروه ایلومیناتی یکی از برترین گروه های مخفی دنیای کمیک است. ایلومیناتی از قوی ترین و باهوش ترین رهبران مارول تشکیل شده است. هدف اصلی از تشکیل ایلومیناتی این بود که قدرتمند ترین ذهن های دنیا دور هم جمع شوند و از ایجاد رویداد های فاجعه آمیز جلوگیری کنند و در سایه ها، اوضاع جهان را سر و سامان دهند. ترکیب اولیه این گروه متشکل بود  ازآیرون من (رهبر گروه اونجرز)، «آقای شگفت انگیز» (رهبر چهار شگفت انگیز)، «پروفسور ایکس» (رهبر مردان ایکس)، «نیمور» (رهبر و پادشاه آتلانتیس)، «بلک بولت» (پادشاه ناانسان ها) و «دکتر استرنج» (رهبر موجودات ماوراء الطبیعه). اعضای این گروه هر یک ویژگی ها و مهارت های متفاوتی داشتند و سعی میکردند که با نبوغ خود و همکاری یکدیگر، بهترین تصمیمات را در شرایط مختلف بگیرند. البته ماهیت مخفی و راز های پنهان اعضای این گروه معمولا به ضرر ایلومیناتی تمام میشد.

 

13- چارلز اگزاویر پسری دارد به نام لژیون!

 او پسر چارلز اگزاویر است

«چارلز اگزاویر» که میدونید رهبر ایکس من هستش و قدرت های تله پاتیک داره (اینجا بیشتر درباره اش توضیح دادیم). او یک سفر به سرزمین های اشغالی داشت تا به  بازمانده های "هلوکاست" کمک کنه  و اونجا با «گابریل هلر» در یک موسسه روانی ملاقات کرد و عاشقش شد. آنها بچه دار شدند ولی چارلز از این موضوع خبر نداشت. تا اینکه در شماره 26 از کمیک New Mutants چارلز با پسرش «دیوید» ملاقات کرد که یا لقب لژیون شناخته میشه و یک جهش یافته بسیار قدرتمند به حساب میاد (این مقاله رو بخونید). از همان اولش معلوم بود قرار نیست رابطه با ثباتی بین آنها برقرار باشه. در واقع هیچ وقت پدرش رو به خاطر اینکه تنهاش گذاشته بوده نبخشیده و رابطه اش با پدرش پر تنش بوده. اما چارلز سعی کرده جبران کنه ولی کافی نبوده.

  

14- سایکلاپس پروفسور ایکس را کشت!

سایکلاپس - پرفسور اگزاویر

چارلز اگزویر در کمیک Avengers vs. X-Men توسط سایکلاپس که گرفتار نیروی فونیکس شده کشته میشود.کشته شدن او در این کمیک بسیار حماسی است برخلاف مردنش در فیلم سوم مردان ایکس. در این کمیک نیروی فونیکس به زمین بازمیگردد و سایکلاپس،اما فراست، کلاسوس،نیمور و ماجیک را گرفتار خود میکند. در نتیجه آنها به آدم های بدی تبدیل میشود و با انتقام جویان درگیر میشوند. چارلز برای متوقف کردن آن ها با انتقام جویان همکاری میکند و وقتی میخواهد سایکلاپس را کنترل کند توسط او کشته میشود. این مرگ بسیار ناراحت کننده بود.آن دو بهترین رهبران مردان ایکس بودند و چارلز برای سایکلاپس حکم پدر را داشت و مرگ او بدست شاگردش بسیار ناراحت کننده بود. شاگردی که از کوچکی توسط پروفسور ایکس بزرگ شده و همه چیز را از او یاد گرفته است. چارلز اگزویر همیشه یکی از شخصیت های برتر مارول بوده و مرگش بوسیله ی شاگردش باعث منفجر شدن اینترنت شد.

 

 15- ﺭﺩ ﺍﺳﮑﺎﻝ یک بار ﻣﻐﺰ ﭘﺮﻭﻓﺴﻮﺭ ﺍﯾﮑﺲ ﺭﺍ دزدید!

ﺭﺩ ﺍﺳﮑﺎﻝ ﻣﻐﺰ ﭘﺮﻭﻓﺴﻮﺭ ﺍﯾﮑﺲ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﺯﺩﺩ!

ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﯾﺎﯼ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺟﻮﯾﺎﻥ ﻋﻠﯿﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﯾﮑﺲ، ﮐﺎﭘﯿﺘﺎﻥ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺪﻩ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺟﻮﯾﺎﻥ ﻏﯿﺮﻋﺎﺩﯼ (Uncanny Avengers)  که ﻫﻢﭼﻨﯿﻦ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎﯼ ﺑﺮﺗﺮ ﻣﺎﺭﻭﻝ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﺳﺮﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﻮﻥ ﺷﻤﺎﺭﻩﯼ ﺍﻭﻝ ﮐﺎﺭﺵ ﺭﻭ ﻃﻮﻓﺎﻧﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ، ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﺭﻩﯼ ﺍﻭﻝ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺭﺩ ﺍﺳﮑﺎﻝ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺭﻩ ﻗﺪﺭﺕﻫﺎﯼ ﭘﺮﻭﻓﺴﻮﺭ ﺍﯾﮑﺲ ﺭﻭ ﺍﺯﺵ ﺑﮕﯿﺮﻩ، ﺍﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺑﺎ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻣﻐﺰ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺟﺴﺪﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺭﺳﻮﻧﻪ! ﺭﺩ ﺍﺳﮑﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮐﺎﺷﺘﻦ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺰ ﺭﻫﺒﺮ ﺟﻬﺶﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻐﺰ ﺧﻮﺩﺵ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻗﺪﺭﺕﻫﺎﯼ ﺍﻭ، ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽﻫﺎﯼ ﺗﻠﭙﺎﺗﯿﮑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺟﻬﺶﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺑﮑﻨﻪ، ﺑﺪﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﺪﺭﺕﻫﺎﯼ ﺫﻫﻨﯽ ﺟﺪﯾﺪﺵ ﻧﻮﻋﯽ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽﻓﺮﺳﺘﻪ ﮐﻪ ﺍﻭﻧﺎﺭﻭ ﺑﻪ ﮐﺸﺘﻦ ﺟﻬﺶﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻣﯽﮐﻨﻪ. ﺍﻭ ﺍﯾﻦﮐﺎﺭﻭ ﺍﻧﻘﺪﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽﺩﻩ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺟﻮﯾﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﺸﻦ ﻭ ﺟﻠﻮﯼ ﺍﻭ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯿﺮﻧﺪ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﻮﻓﻖ ﻣﯽﺷﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺸﻮﻥ ﻓﺮﺍﺭ ﺑﮑﻨﻪ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩﺵ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ!

قدرت های رد اسکال

ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺣﺸﺖ ﻭ ﺗﺮﺱ ﺩﺭ ﻃﯽ ﺧﻂ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯽ AXIS ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﺎﺭﺍﮐﺘﺮ ﺑﯿﺴﺖ (ﻭﺣﺸﯽ) ﺭﻭﯼ ﺭﺩ ﺍﺳﮑﺎﻝ ﻋﻤﻞ ﺩﺭﺩﻧﺎکی ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺰ ﭘﺮﻭﻓﺴﻮﺭ ﺍﯾﮑﺲ ﺭﻭ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺑﺮﺧﺒﯿﺚ ﺩﺯﺩﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺑﺪﻧﺶ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﻗﺎﺋﻠﻪ ﺧﺘﻢ ﺑﻪ ﺧﯿﺮ ﺷﺪ.

 

16- بازگشت به زندگی

بازگشت به زندگی

بعد از اینکه مغز پروفسور ایکس از سر رد اسکال خارج شد، معلوم شد که بخشی از هوشیاری او در منطقه ای معروف به Astral Plane به دام افتاده. در ابتدا شادو کینگ با توانایی های تله پاتی و قدرتی که در این قلمرو داشت، پروفسور ایکس را در حلقه ای بی‌پایان از نبرد با دشمنانش قرار داد تا عذاب بکشد. بعد از مدتی طولانی، مردان ایکس از این موضوع باخبر شدند و سعی کردند که چارلز را از جهنمی که در آن گیر افتاده نجات دهند. گروهی از مردان ایکس برای شکست دادن شادو کینگ به Astral Plane رفتند. یکی از آنها جهش یافته ای به نام «فانتومکس» (Fantomex) بود. در نهایت فانتومکس که باور داشت دنیا بیشتر از او به پروفسور ایکس نیاز دارد، تصمیم گرفت که در Astral Plane بماند. بدین ترتیب روح پروفسور ایکس وارد بدن فانتومکس شد و به زندگی بازگشت. البته در شماره یک از کمیک های ایکس فورس پروفسور ایکس دوباره کشته شد اما خیلی زود و بعد از دو شماره، او مجددا در نسخه ای جوان تر از بدن خودش به زندگی بازگشت. به نظر میرسد که اکنون جهش یافته ها راهی پیدا کرده اند تا به سادگی بعد از مرگ، طبق پروتکل های احیای کراکوآ به زندگی برگردند.

شایان به ذکر است که در حال حاضر ظاهر پروفسور ایکس خیلی نسبت به گذشته تغییر کرده. او حالا در بدن جوان‌ترش میتواند راه برود و همانطور که گفته شد نسخه ای از سریبرو را به عنوان کلاه‌خود می‌پوشد.

 

17- استن لی می‌خواست پروفسور ایکس و مگنتو را برادران یکدیگر کند

بدون شک رابطه پروفسور ایکس و مگنتو یکی از جذاب ترین و بهترین تقابل های فلسفی در دنیای کمیک است (این مقاله را بخوانید). علتش هم این است که شما بیشتر اوقات به جای همدردی با قهرمان، با ابرشرور داستان همذات پنداری میکنید! در حقیقت مگنتو شروری سمپاتیک است که به علت شخصیت پردازی عمیق و چندلایه به یکی از بهترین ابرخبیث ها در جهان کمیک بوک تبدیل شده. اگرچه خالقین مگنتو استن لی و جک کربی بودند، اما نمی‌توان انکار کرد که آن مگنتویی که همه ما میشناسیم، حاصل داستان های «کریس کلرمانت» بود. زمانی که استن لی بزرگ نویسنده کمیک های ایکس من بود، مگنتو خبیثی کلیشه ای و تک بعدی بود که قصد فتح جهان را داشت. مرحوم استن لی قبلا در مصاحبه ای درباره شخصیت پردازی مگنتو گفته بود که به شدت عاشق آن کاراکتری‌ست که کریس کلرمانت مگنتو را به آن تبدیل کرده. او همچنین فاش کرد که آن اوایل برنامه متفاوتی برای مگنتو و پروفسور ایکس داشته. استن لی گفت که از اول قصد داشته که پرفسور ایکس و مگنتو را برادران یکدیگر اعلام کند! و اگر او نویسنده کمیک های مردان ایکس باقی می‌ماند، این راز در نهایت فاش میشد. اما در نهایت استن لی از نویسندگی این کمیک ها دست کشید و این ایده او هرگز محقق نشد.

 

18- پاتریک استوارت هیچ اطلاعی از نقش خودش نداشت!

 پاتریک استوارت

آقای پاتریک استوارت شاید تا ابد با نقش پرفسور «چارلز اگزاویر» در سری فیلم های اولیه مردان ایکس و همچنین فیلم "لوگان" شناخته بشه. البته او قبلا سابقه حضور در سریال جدیدی از Star Trek رو داشت و با این جور نقش های تخیلی آشنا بود ولی جالبه بدونید که هیچ اطلاعی از کمیک های ایکس من و نقشی که قرار بود بازی کنه نداشت و هنگام مصاحبه چند بار سوتی داد و X-men رو با سریال X-Files اشتباه گرفت! نکته جالب دیگر درباره او اینه که بلد نبود چطور شطرنج بازی کنه! در فیلم های ایکس من صحنه ای هست که داره با بازیگر نقش مگنتو (ایان مک کلن) شطرنج بازی میکنه (مک کلن هم بلد نبوده!!!).

شطرنج

بنابراین یک استاد شطرنج استخدام میشه تا به او و مک کلن شطرنج یاد بده!

 

19- ویلچر پاتریک استوارت نزدیک بود برایش دردسرساز شود!

ویلچری که داشت دردسرساز می شد!

ویلچری که پرفسور اگزاویر در فیلم "مردان ایکس 1" استفاده می کرد یک ویلچر ساده نبود و به طور ویژه ای ساخته شده بود تا بتونه حرکات خاصی رو انجام بده. ولی وقتی فیلمبرداری این فیلم تمام شد یک وکیل اون رو خرید! تا اینکه فیلمبرداری قسمت دوم ایکس من شروع شد و تازه فهمیدند یه ویلچر مشابه نیاز دارند! اما خوشبختانه اون آقا وکیله ویلچر رو به سازندگان فیلم قرض داد!

  

20- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

پروفسور ایکس در انیمیشن های مختلفی حضور داشته که یکی از مهمترین های آنها "مردان ایکس: مجموعه کارتونی" بود.

انیمیشن مردان اکس

این انیمیشن به شکل وفادارانه ای پروفسور ایکس را به تصویر میکشید. البته پروفسور ایکس در این کارتون بیشتر با کت و شلواری سبز و ویلچری زرد رنگ و معلق روی هوا دیده میشد. «سدریک اسمیت» (Cedric Smith) وظیفه صداپیشگی این شخصیت را به عهده داشت.

پروفسور ایکس در انیمیشن "مردان ایکس: تکامل" (X-Men: Evolution) هم حضور داشت و برخلاف انیمیشن قبلی روی یک ویلچر معمولی حرکت میکرد. در این کارتون آپوکالیپس از یک فناوری بیگانه استفاده کرد تا پروفسور ایکس را کنترل کند و به یکی از سوارانش تبدیل کند. همچنین این فناوری عارضه جانبی داشت که باعث میشد پروفسور ایکس تصاویری را از آینده ببیند. صداپیشه او «دیوید کین» (David Kaye) بود.

ضمنا این شخصیت با صدای «‌جیم وارد» (Jim Ward) نقش مهمی هم در کارتون "ولورین و مردان ایکس" (Wolverine and the X-Men) داشت.

پروفسور ایکس در انیمیشن های "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" (Spider-Man and His Amazing Friends) و همچنین مجموعه مرد عنکبوتی دهه 90 حضور افتخاری داشت.

در زمینه سریال های لایو اکشن تنها حضور پروفسور به سریال "لژیون" ‌با بازی ‌«هری لوید» (Harry Lloyd‌) مربوط میشود.

تا به حال پروفسور ایکس در یازده فیلم سینمایی حضور داشته است.

پاتریک استوارت این نقش را در فیلم های "مردان ایکس" (X-Men)، "مردان ایکس 2" (X2)، "مردان ایکس: آخرین ایستادگی" (X-Men: The Last Stand)، "‌ریشه های مردان ایکس: ولورین" (X-Men Origins: Wolverine)، "ولورین" (The Wolverine) و "لوگان" (Logan) بازی کرده است.

همچنین جیمز مک‌اوی نقش یک نسخه جوان تر چارلز اگزاویر را در آثاری چون "مردان ایکس: ‌کلاس اول‌" (X-Men: First Class)، "مردان ایکس: آپوکالیپس" (X-Men: Apocalypse)، "ددپول 2" (Deadpool 2) و "ققنوس سیاه" (Dark Phoenix) بازی کرد. ضمنا هردوی این بازیگران در فیلم ‌"مردان ایکس: روز های گذشته آینده" (X-Men: Days of Future Past) در نقش پروفسور ایکس نقش آفرینی کرده اند.

اخیرا هم پروفسور ایکس با بازی پاتریک استوارت با فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" به سینما بازگشت.

پروفسور ایکس در ویدیوگیم های مختلفی هم حضور داشته. البته با توجه به اینکه چارلز اگزاویر یک شخصیت فلج و کم تحرک است، این شخصیت در اکثر بازی ها به صورت کاراکتر غیرقابل بازی و دستیار یا حاضر در بخش داستانی بازی دیده شده و کمتر به عنوان کاراکتر قابل بازی مورد استفاده میگیرد. با این وجود، پروفسور ایکس در بازی های "آکادمی جهش یافته ها 2" (X-Men: Mutant Academy 2)، ابرقهرمانان لگویی مارول، Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order ، Marvel: Future Fight ، Marvel Super War ، X-Men Legends ، X-Men Legends II: Rise of Apocalypse به عنوان شخصیت قابل بازی حضور داشته است.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول – قسمت ششم

مردان ایکس: 10 معلم برتر مدرسه "اگزاویر"

رتبه بندی اقتباس های X-MEN در دنیای سینما، انیمیشن و گیم

رتبه بندی فیلم های دنیای ایکس من (X-MEN FILMS)

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

30 ایستراگ (EASTER EGG) فیلم مردان ایكس: اپوكالیپس

20 نکته جالبی که شاید درباره فیلم های X-MEN نمیدانستید

10 شخصیت کمیک بوکی که خواهر خبیث دارند!

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

10 شخصیت کمیک بوکی که برادر خبیث دارند!

10 رهبر بزرگ دنیای مارول

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

15 پایگاه (BASE) برتر در دنیای کمیک!

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم لوگان (LOGAN)

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 دفعه ای که از ایکس من (X-MEN) تقلید شد!

10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس

5 رهبر برتر دنیای کمیک بوک

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

john constantine
#1 john constantine 1401-03-11 16:25
سلام ممنون بابت مقاله
بسیار عالی بود
نقل قول کردن
the phantom
#2 the phantom 1401-03-11 17:07
انصافا یکی از بهترین و جامع ترین مقالات فکتس سایت بود
ممنون استاد کیارش
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#3 The amazing spiderman 1401-03-11 17:10
بسیار زیبا و کامل بود
نقل قول کردن
HosseinK
#4 HosseinK 1401-03-11 20:39
مرسی بابت مقاله و اطلاعات.
امیدوارم بزودی پروفسور ایکس نسخه اصلی mcu رو هم ببینیم.
نقل قول کردن
stranger616
#5 stranger616 1401-03-11 21:40
مقاله عالی و کامل بود. ممنون از استاد یارویسی
فقط یه سوال داشتم استاد: راجب ثروت پروفسور در مورد سوم این طور که در سری جدید کمیک های X-men مشخص شده ظاهرا پروفسور بعضی از مهم ترین کارخونه های مهم داروسازی رو خریده و از فروختن داروهای کراکوآیی مخصوص به برخی از دولت ها بخش اعظمی از ثروت ملتشو تامین میکنه. درست میگم؟ و اینکه قبل از این سری جدید منبع ثروت پروفسور فقط همون ثروت پدرش بوده؟
نقل قول کردن
mhz
#6 mhz 1401-03-11 21:48
مقاله تون عالی و بی نقص بود
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1401-03-12 01:54
به نقل از stranger616:
مقاله عالی و کامل بود. ممنون از استاد یارویسی
فقط یه سوال داشتم استاد: راجب ثروت پروفسور در مورد سوم این طور که در سری جدید کمیک های X-men مشخص شده ظاهرا پروفسور بعضی از مهم ترین کارخونه های مهم داروسازی رو خریده و از فروختن داروهای کراکوآیی مخصوص به برخی از دولت ها بخش اعظمی از ثروت ملتشو تامین میکنه. درست میگم؟ و اینکه قبل از این سری جدید منبع ثروت پروفسور فقط همون ثروت پدرش بوده؟

بله درسته. البته اگه اشتباه نکنم درآمد حاصل از فروش اون دارو ها بخش اعظم اقتصاد کراکوآ رو شکل میده نه اینکه صرفا جز ثروت شخصی پروفسور ایکس باشه. بیشتر ثروت پروفسور ایکس مربوط به همون دارایی پدرش میشه ولی چارلز احتمالا از طریق سرمایه گذاری در کمپانی های بزرگ و آزمایشات علمی و روش های دیگه بر این ثروت افزوده.
نقل قول کردن
omid23
#8 omid23 1401-03-12 02:50
مقاله بسیار خوبی بود
نقل قول کردن
IRONHAMI
#9 IRONHAMI 1401-03-12 13:53
ممنون بابت مقاله از استاد کیارش
واقعا بنظرم پرووفسور ایکس توی MCU و برای مارول میتونه فیلم های خوبی بیاره و البته بازیگرش هم عوض نشه
واقعا فکر کنم هممون منتظر هستیم چهار شگفت انگیز با جهش یافته هارو با انتقام جویان ببینیم
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
stranger616
#10 stranger616 1401-03-12 14:37
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از stranger616:
مقاله عالی و کامل بود. ممنون از استاد یارویسی
فقط یه سوال داشتم استاد: راجب ثروت پروفسور در مورد سوم این طور که در سری جدید کمیک های X-men مشخص شده ظاهرا پروفسور بعضی از مهم ترین کارخونه های مهم داروسازی رو خریده و از فروختن داروهای کراکوآیی مخصوص به برخی از دولت ها بخش اعظمی از ثروت ملتشو تامین میکنه. درست میگم؟ و اینکه قبل از این سری جدید منبع ثروت پروفسور فقط همون ثروت پدرش بوده؟

بله درسته. البته اگه اشتباه نکنم درآمد حاصل از فروش اون دارو ها بخش اعظم اقتصاد کراکوآ رو شکل میده نه اینکه صرفا جز ثروت شخصی پروفسور ایکس باشه. بیشتر ثروت پروفسور ایکس مربوط به همون دارایی پدرش میشه ولی چارلز احتمالا از طریق سرمایه گذاری در کمپانی های بزرگ و آزمایشات علمی و روش های دیگه بر این ثروت افزوده.


متوجه شدم. ممنون استاد
نقل قول کردن
Darrell
#11 Darrell 1402-09-05 00:37
I always used to read post in news papers but now
as I am a user of net so from now I am using net for articles
or reviews, thanks to web.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37