کمیک "تولد مجدد قهرمانان : پیتر پارکر، عکاس شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "تولد مجدد قهرمانان : پیتر پارکر، عکاس شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود Heroes Reborn: Peter Parker, The Amazing Shutterbug فارسی

وب سایت اسپایدی با افتخار یکی از مهم ترین عناوین فرعی رویداد "تولد مجدد قهرمانان" را با ترجمه فارسی تقدیم شما میکند.

 دنیایی بدون انتقام جویان! خوش آمدید به دنیایی که در آن تونی استارک هرگز زره مرد آهنی را نساخت! جایی که ثور یک خدانشناسِ دائم الخمر است که از چکش ها تنفر دارد! دنیایی که واکاندا چیزی نیست جز یک افسانه! دنیایی که کاپیتان آمریکا را هرگز در میان یخ ها پیدا نکردند چون انتقام جویی نبود که پیدایش کند! در عوض این دنیا همیشه توسط قهرمانانی دیگر تحت عنوان "اسکادران برتر آمریکا" محافظت شده! و اینک این گروه با حمله ای مواجه میشود از سوی برخی از بزرگترین دشمنانش مثل دکتر جاگرنات، جمجمه سیاه، سیلور ویچ، ثانوس و حلقه های بی نهایت او! ولی چرا «بلید» ملقب به «دی واکر» تنها مرد زنده ای است که به یاد می آورد این دنیا یه جورایی از نو متولد گردیده است و از خود میپرسد "چه بر سر نیرومند ترین قهرمانان زمین آمد؟". ولی در این کمیک میخواهیم بدانیم چه بر سر مرد عنکبوتی آمد؟

 

Heroes Reborn: Peter Parker, The Amazing Shutterbug

کمیک "تولد مجدد قهرمانان : پیتر پارکر، عکاس شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

مترجم: امیر مهدی کورشلی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

حروف چین و گرافیست: کامیار فرد افشاری

طراح لوگو و کاور: امیر حسین رجبی

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

نظر شما درباره این داستان چیست؟ 

برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید 

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

کمیک "تولد مجدد قهرمانان" (HEROES REBORN) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره "اسکادران برتر" (SQUADRON SUPREME) بدانید

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

15 حضور مخفیانه شخصیت های مارول و دی سی در کمیک های یکدیگر!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

معرفی 20 عضو "اترنالز" (ETERNALS)

معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک – قسمت اول

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-05-03 01:31
برای کسی مثل من که خودش رو یه هوادار واقعی اسپایدرمن میدونه، این صفحه بهترین بود که کل عصاره این شخصیت رو در من داشت چون میخواست بگه این شخصیت حتی بدون قدرت فوق بشری هم یه قهرمانه:

نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
+1 #2 Pooyan mirzahosseini 1400-05-03 07:05
سلام واقعاً کمیک خیلی خوبی بود مخصوصاً اون صفحه آخر واقعاً بهترین صفحه کمیک بود به نوعی داشت به این اشاره میکرد که خیلی ها هم قدرت دارن ولی خبیث هستن و مهم شخصیت هست که باعث میشه آدم ابرقهرمان باشه خیلی قشنگ بود
داستان واقعاً پیتر پارکری بود که گزیده نشده بود خرخون و عینکی و لاغر مردنی بود ولی بازم با هوش بالایی که داشت میتونست به موفقیت برسه تو مدرسه هم که مثل همیشه کتک میخوره :-* البته درباره هایپریون باید بگم یک عوضی مغرور هست بالاخره یک کاپیتان آمریکا بالاسرش نداشته :D درمورد عمو بن باید بگم که یکی از دلایلی که اسپایدی به همچین شخصیتی تبدیل شد مرگ عمو بن شد عمو بن به پیتر یاد داد که قدرت زیاد مسئولیت زیادی به همراه میاره و با مرگش پیتر می‌فهمه که باید با قدرتش از مردم دفاع کنه حالا اومدن تو این داستان یک حرکت هوشمندانه زدن اگر پیتر قدرت به دست نیاورده قدرت زیادی به دست نیاورده و به اون حرف های عمو بن نرسیده در این زمینه خیلی پخته نشده پس عمو بن رو نکشتن تا به عنوان یک راهنما در کمیک حظور داشته باشه و زن عمو می رو کشتن تا باز هم یک تراژدی هایی داشته باشه اون قسمت آخر که پیتر برای نجات بقیه خودشو از پنجره میندازه پایین خیلی قشنگ بود واقعاً عالی بود
بنظرم این داستان تولد مجدد قهرمانان خیلی خوب میشه بنظرم اگر خوب بتونن داستان رو همینطوری پیش ببرن یکی از بهترین داستان های مارول میشه
نقل قول کردن
spidey avedecend
#3 spidey avedecend 1400-05-03 09:24
سلام این کمیک خیلی خوب بود عالی بود این نشون میده که پیتر پارکر توی این دنیا چه بلایی سرش اومده با نظر اقای پویان خیلی موافقم صفحه اخر عالی بود من الان خیلی گریه کردم بخاطر اپیزود اخر فصل دو مارول اسپایدرمن بخاطر داک اک که پودر شد رفت هوا :sad:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #4 AM SM BM SM 1400-05-03 11:39
سلام
ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
اما درباره کمیک "تولد مجدد قهرمانان: پیتر پارکر، عکاس شگفت انگیز".
خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
تو شماره ۲ از رویداد "تولد مجدد قهرمانان" پیتر پارکر رو در این دنیا مشاهده کردیم. اما این کمیک که اختصاصی برای خودش بود نشون میده داستان های خیلی زیادی داره و خیلی از اون چیزی که در اون کمیک دیدیم فاصله داره. اول میخوام به شخصیت پردازی کاراکتر ها بپردازم چون بدون شک مهم ترین چیز در این کمیک اینه که در فضای متفاوتی که قرار داره به شخصیت ها وفادار باشه. پیتر پارکر همون بچه دبیرستانی هست که توسط دوستاش اذیت میشه. کسی که عاشق خانواده اش هست و اونا رو خیلی دوست داره و البته درس خون هم هست. کسی که انگار از اینکه توسط هم کلاسی هاش اذیت بشه خسته شده و خوشحاله که از دستشون خلاص میشه. اما اون انگار فکر میکنه که یک چیزی کم داره. دوست داره بدونه که برای چی وجود داره و برای چه کاری خوبه که در آخر کمیک میفهمه که کمک به مردم اون چیزی هست که دنبالشه. گفت‌وگو او با عمو بن قطعا یکی از زیباترین لحظات این کمیک بود که یاد آورد گفت و گو او در ماشین در فیلم مرد عنکبوتی با پیتر پارکر هست.
s4.uupload.ir/.../...)_001-021_ns2p.jpg

s4.uupload.ir/.../...)_001-022_e7wg.jpg
پیتر پارکر این کمیک نقصی در شخصیت پردازیش دیده نمیشه. اون چیزی هست که باید باشه و چیزی نداره که آدم رو اذیت کنه.
عمو بن این کمیک کسی هست که دوست داره خانواده اش خوشحال باشند و به اونا کمک میکنه. بعد از مرگ ناگهانی زن عمو می اون میخواست به پیتر پارکر کمک کنه تا کمبود زن عموش رو احساس نکنه. عمو بن هم شخصیت پردازی خوبی داره و حرف های خوبی هم به پیتر میزنه که آروم بشه و سعی کنه هدفش رو پیدا کنه.
زن عمو می هم در اون بخشی که حضور داشت معلوم بود پیتر رو خیلی دوست داره و نمیخواد اون ناراحت باشه. مرگ او هم پیتر رو خیلی اذیت کرد و ضربه روحی بدی به او زد.
بقیه شخصیت ها هم با وجود حضور کوتاهشون همونی بود که باید باشند. فلش تامپسون که قلدر مدرسه است، جی جونا جیمسون که هر غر و داد و هوار میکنه، رابی رابرتسون که آروم هست و...
داستان به نظرم بسیار خوب دنیای اصلی رو دستمایه خودش میکنه. انگار همیشه برای پیتر پارکر باید پای یک تراژدی وسط باشه. ما توی کمیک قبلی دیدیم که انگار اون خیلی هایپریون رو دوست داره اما توی این کمیک معلوم شد که اون به نوعی مسئول مرگ زن عمو می هست.(در حالی که پیتر مجبوره در حالت های قهرمانانه ازش عکس بگیره.) چیزی هم که باعث شد پیتر به قدرت هاش دست پیدا نکنه جالب بود. فلش پیتر رو هل میده و عنکبوته کشته میشه! میدونید چیه من دوست دارم این رو بگم چون حسی هست که خودم دارم. وقتی که عنکبوته پیتر رو نیش نزد با خودم گفتم:"برو خدا رو شکر کن که تو نیش نخوردی! چون با اون قدرت ها نمیدونی که چه عذاب هایی میکشیدی!" چون واقعا زندگی پیتر پارکر تحت الشعاع این قدرت ها در بعضی جاها خیلی غم انگیز شده. البته خب اون مسئول نجات دادن خیلی ها هم هست. به هر حال اون بعد از گفت و گو با عمو بن میفهمه که حتما برای کار خوب انجام دادن قدرت خیلی زیادی نمیخواد! چون قدرت واقعی در ذات آدم هاست. در کل داستان رو من خیلی دوست داشتم و به نظرم در این دنیا به خوبی پیتر پارکر رو به نمایش میذاره. دیالوگ ها هم واقعا عالی بودند. مخصوصا اونایی که پیتر با خودش میگفت و دغدغه هاش رو نشون میداد و دیالوگ های عمو بن.

طراحی: طراحی های این کمیک دو بخش دارند که بخش اول تا صفحه ۱۰ و بخش دوم از صفحه ۱۱ تا صفحه ۳۰. هر دو بخش هم بسیار طراحی های خوبی دارند. صحنه های اکشن که در بخش دوم بودند بسیار خوب بودند که البته خیلی هم زیاد نبودند. اما چهره های کاراکتر ها در هر دو بخش خوب طراحی شده بودند. چهره پیتر پارکر دقیقا مثل خودش قبل از نیش عنکبوت بود. فلش تامپسون هم بچه خوشگل و باحال بود. حالا چهره ها هم به خوبی احساسات رو انتقال میدادند. سبک طراحی ها هم در بخش اول و هم در بخش دوم خوب بودند و من مشکلی باهاشون نداشتم و در کل به خوبی داستان رو انتقال میدادند.

ترجمه و ادیت: سعدیا، ترجمه و ادیت سایت اسپایدی بد نباشد هرگز، بد آن است که در سایت اسپایدی نباشد!!!! :lol: ترجمه مثل همیشه روان و عالی بود و ادیت هم خیلی خوب انجام شد. مخصوصا مال بیلبورد دیلی بیوگل.

ایستراگ ها، اشارات و ارجاعات (اونایی که من پیدا کردم):
- اینجا میبینیم که عمو بن به پیتر میگه که مسابقه کراشر هوگان برگزار شده و پیشنهاد میده که برن دیدنش اما اون قبول نمیکنه.
s4.uupload.ir/.../...
خب کراشر هوگان همون کسی هست که با پیتر به خاطر پول با قدرت هاش باهاش مبارزه کرد و اون رو شکست داد.
s4.uupload.ir/.../...
- اینجا میبینیم که نشون داده میشه عنکبوت های در اردوی علمی تغییر ژنتیکی داده شدند.
s4.uupload.ir/.../...
خب این "تغییر ژنتیکی" جز اوریجین پیتر پارکر در فیلم مرد عنکبوتی ۱ و سریال مرد عنکبوتی خارق العاده بود. که در دنیای کمیک عنکبوتی که پیتر رو نیش زد آغشته به رادیو اکتیو بود.
- عنوان کمیک ادای احترامی هست به اسم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) که به جای اون نوشته شده "عکاس شگفت انگیز" ( The Amazing shutterbug)
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-05-03 12:51
سلام
خیلی ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک
توی شماره ۲ این پیتر دیدیم ولی این شماره به خود پیتر اختصاص داره
توی این دنیا پیتر قدرت عنکبوتی به دست نیاورده
شخصیت پرداز پیتر باید بگم که پست همون بچه درس خون و آرام کلاس که هم کلاسی هاش اذیت می‌کند و زن عمو می و عم بن خود دوست داره از طرف دیگه پیتر تو زندگی کمبود داره و مریجین نمیشناسه یا خیلی خوب نمیشناسه و توی این دنیا عکاس هست حالا به جای مرد عنکبوتی از هایپریون عکس میگیره و تو این دنیا زن عموشو تز دست میده ولی عمو بن بهش میگه لازم نیست قدرت داشته باشه
و در آخر پیتر یه کار قهرمانان انجام میده
ترجمه وادیت ۱۰ از ۱۰
داستان ۹
طراحی ۱۰ از ۱۰
تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-05-03 15:05
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خدمت دست اندرکاران اسپایدی ، مدیریت گرامی ، استاد عزیز و دوستان خوبم .

قبل از شروع یه تشکری داشته باشم از تیم ترجمه فوق حرفه ای اسپایدی که واقعا با نهایت سرعت و بهترین کیفیت کمیک رو ترجمه و ادیت میکنید. دست گلتون درد نکنه.

نگاهی به کمیک اختصاصی مرد عنکبوتی در رویداد تولد مجدد قهرمانان

!!!هشدار اسپویل!!!
.
.
.
.
.


داستان :

به نظرم این کمیک از لحاظ احساسات و اشارات در رتبه بسیار خوبی قرار داشت. من لحظه ای که دیدم کسی که مانع اسپایدرمن شدن پیتر شد همون فلش تامپسونه یعنی پوکیدم. وقتی دیدم اون عنکبوت داره میره که پیت رو نیش بزنه یکم شوکه شدم ولی وقتی فلش هولش داد فهمیدم که همش تقصیر فلش بوده که توی این دنیا اسپایدرمنی وجود نداره. به نظرم این کمیک به این هم اشاره داره که قهرمانی به نوعی توی پوست و استخوان پیتره و تراژدی عمو بن و همینطور قدرت هاش این رو قوی تر کردن. این کمیک نشون میداد که اگه پیتر مرد عنکبوتی نمیشد، چیکاره میشد؟ خب ما فهمیدیم یه مخ فوق‌العاده میشد که همیشه با تحقیقاتش ور میرفت تا فرصتش برسه و هدف اصلیش رو پیدا کنه. داستان اینش برام جالب بود که اگر پیت به قدرت نمیرسید و به مسابقه کراش هوگان نمیرفت عموش زنده میموند.
در ادامه کارولین ترینر رو میبینیم که کسی میدونی کی هستن؟ خب ایشون توی دنیای MC2 یا همون دنیای دختر عنکبوتی همون لیدی اختاپوس هستن و اینجا به نظرم جالب بود و انگار اگه اون اتفاق واسه پیت نمیافتاد یه سر و سری هم باهم داشتند.
راستش وقتی دیدم هایپریون مقصر مرگ زن عمو می هستش، حسابی شوکه شدم. ولی اینجا بود که فهمیدم این تراژدی ها و همینطور قهرمان بودن توی پوست و استخوان پیتره. راستش من جای پیت بودم یه خبیث میشدم. مخصوصاً وقتی تبدیل به یک عنکبوت شدم. هدفم نابودی هایپریون میشد. ولی این جوون همونی که میشناسیمش فقط دنیایی که توی اون زندگی میکنه تغییر کرده و بدون قدرت های ابرقهرمانی هم خودش قهرمانه. جالبه که هایپریون رو بهترین دوستش خطاب میکرد.
آخر داستان هم به نظرم جذاب ترین پانل و همینطور تاثیر گذار ترین توی این کمیک بود و من واقعاً از دیدن این فداکاری، احساساتی شدم.
فقط فکر میکردم چون ارجین پیتر ربطی به انتقا‌م‌جویان نداره واسه همین پیتر به قدرت هاش میرسه ولی این داستان برام جذابیت خاصی داشت.



فضای داستان و ریتمش عین داستان های پیت توی دنیای ۶۱۶ بودن و قبلاً هم گفتم که اینطور فضا رو برای اسپایدی دوست دارم‌.
دیالوگ ها ساده و در عین حال احساساتی و جذاب بودن. تعاملات خانوادگی برام آرامش بخش بود. اینکه اگه پیت به قدرت نمی‌رسید، عموش زنده میموند و اینطوری هواش رو داشت و پشتش بود.
داستان به نظرم اصلا جایی برای فان و اکشن نداشت و از اونایی بود که همینطوریش هم مخ زنی میکنه.

10 از 10
--------------------------

طراحی :

چهره ها توی هردو طراحی به نظرم عالی و به روز بودن. افکت و فضایی که انتخاب شده بود کاملاً سازگار با تم داستان بود. کلا طراحی عالی بود.

10 از 10

-------------------------


شخصیت پردازی :
به نوعی شخصیت پردازی ها نقطه قوت این داستان بودن. توی وجب به وجب این کمیک، شخصیت و عمق پیتر به چالش کشیده شد و بار ها و بارها با نسخه ۶۱۶ پیتر مقایسه شد.
کلا تمام کاراکتر ها به نظرم خودشون بودن و من که واقعا میگم دمت گرم نویسنده.

10 از 10

--------------------------

ترجمه و ادیت :
خب ترجمه و ادیت هم مثل همیشه و طبق روال عالی بود. بنده به شخصه بازگشت جناب کورشلی عزیز که احتمالا به خاطر امتحانات در بازه ای از زمان حضور نداشتن رو تبریک میگم و هم از ایشون و هم از مترجم تشکر میکنم. و اینکه دست استادان عزیز هم درد نکنه که همیشه پشت صحنه زحمت میکشن و تلاش میکنن.

---------------------------

باز هم ممنون از زحمات شما اساتید محترم


مخلص شما : Ehsan Spider
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-05-03 22:17
من فراموش کردم یه welcome back بگم به امیرمهدی عزیز سایتمون به عنوان مترجم این کمیک و همچنین به جناب کامیار فرد افشاری یه خدا قوت و دست مریزاد بگم به عنوان ادیتور جدید سایتمون
دمت شما گرم :-)
نقل قول کردن
AM.Kooroshli
#8 AM.Kooroshli 1400-05-04 21:20
به نقل از mtm:
من فراموش کردم یه welcome back بگم به امیرمهدی عزیز سایتمون به عنوان مترجم این کمیک و همچنین به جناب کامیار فرد افشاری یه خدا قوت و دست مریزاد بگم به عنوان ادیتور جدید سایتمون
دمت شما گرم :-)

ممنون از شما آقای ترابی. مثل همیشه باعث افتخار بنده ست.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
+1 #9 Scarlet Speedster 1400-06-07 17:25
لله الرحمن الرحیم

نقد و بررسی کمیک "تولد مجدد قهرمانان: پیتر پارکر، عکاس شگفت انگیز" (Heroes Reborn: Peter Parker, The Amazing Shutterbug)
هشدار: این نقد حاوی اسپویل است!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مقدمه:

"تولد مجدد قهرمانان" (Heroes Reborn) نام رویداد جدیدی از انتشارات مارول در سال ۲۰۲۱ ـه که ایده‌ی جالبی داره و دنیای جدیدی از مارول رو نمایش میده. در این دنیا هیچ‌وقت گروه انتقام‌جویان تشکیل نشده و سرگذشت ابرقهرمانان به طوری تغییر پیدا کرده که در نهایت هیچ‌وقت به قهرمانانی که میشناسیم تبدیل نشدند. در عوض این دنیا قهرمانانی داره که در قالب گروهی به نام "اسکادران برتر آمریکا" (Squadron Supreme of America) گرد هم اومدن و از دنیا در برابر تهدیدات محافظت میکنن. معلوم نیست که چه بر سر این دنیا اومده و چرا هیچ کدوم از اتفاقاتی که برای قهرمان های دنیای مارول افتادن در این دنیا هرگز رخ ندادن. در شمارهٔ ۲ از این رویداد هیجان انگیز، ما برای نخستین بار با پیتر پارکر این دنیا آشنا شدیم و دیدیم که مثل اکثر شخصیت های این دنیا به قهرمانی که بوده تبدیل نشده و همچنان به عنوان عکاس دیلی بیوگل فعالیت میکنه. و حالا در کمیک اختصاصی این شخصیت، وقتشه که بیشتر با سرگذشت و زندگی پیتر پارکر این دنیا آشنا بشیم. با بنده یعنی «Scarlet Speedster» در نقد این کمیک جذاب همراه باشید...

داستان (پروتاگونیست و آنتاگونیست):

راستش تا اینجا که به نظرم این شماره بهترین شماره‌ای بود که در طی این رویداد خوندم. درست به مانند تمام اتفاقات نیفتاده ای که در این دنیای عجیب وجود داره، پیتر پارکر هم هیچ‌وقت به قهرمان دوست داشتنی‌مون، مرد عنکبوتی تبدیل نشد. و این شماره در نشون دادن این قضیه واقعاً عالی عمل میکنه. درست مثل یه کمیک "?...What if"، این شماره میخواد نشون بده که در دنیایی که پیتر هیچ‌وقت به مرد عنکبوتی تبدیل نشده، چه اتفاقاتی در پیرامون و اطراف اون رخ میده. دنیاسازی ای که نویسنده در این شماره انجام داده واقعاً قابل تحسین ـه و چقدر خوب که به جز حضور نسبتاً کم هایپریون، ما دیگه هیچ اشاره‌ای رو به اتفاقات خارج از دنیای پیتر پارکر و شخصیت هاش ندیدیم و همین هم موجب شد که روی پیتر بیشتر تمرکز بشه. جالبه که به واسطه‌ی اتفاقات نیفتاده‌ی این دنیا، خیلی از این شخصیت های داستان های اسپایدی هم تغییر کردن و به سرنوشت متفاوتی دچار شدن. برای مثال چون پیتر هیچ‌وقت توسط اون عنکبوت گزیده نشد که بخواد از قدرت هاش برای نمایش دادن و کسب درآمد استفاده کنه و در اقدامی غیر مسئولانه بی‌تفاوت از کنار اون سارق رد بشه و همون سارق عمو بن رو به قتل برسونه، در نتیجه عمو بن در این دنیا همچنان کنار پیتر باقی موند. در عوض این زن عمو می ـه که در نتیجه‌ی یکی از نبرد های هایپریون و یکی از دشمنانش قربانی میشه و پیتر رو با عموش تنها میذاره. (هایپریون در این شماره هم توی قهرمان بازی هاش غرق شده بود و بدون در نظر گرفتن جون مردم عادی، همین‌طور میجنگید و خسارت به وجود میاورد که در طرف مقابل کسی مثل سوپرمن که منبع الهام هایپریون بوده ترجیه میده نبرد رو به یه جای خلوت‌تر منتقل کنه) کلاً نویسنده‌ کاملاً به کمیک های کلاسیک اسپایدرمن وفادار بود و میدونست که باید چجوری از پیتر توی داستانش استفاده کنه. در نتیجه ما همون پیتر پارکر باهوش و خوره‌ی علم رو دیدیم که بیشتر به کار های علمی میپرداخت و پهباد های خیلی پیشرفته‌ای هم ساخت. مثل همیشه هم قلدر های مدرسه بهش زور میگفتن و روزش رو خراب میکردن. اما پیتر همچنان ادامه میداد چون میدونست زندگی همینه و باید با این سختی هاش کنار بیاد. چیزی که قطعاً تمام طرفدارای این شخصیت در این شماره ازش خوششون اومد هم همین بود؛ اینکه پیتر با اینکه به قهرمانی که میشناسیمش تبدیل نشده، اما بازم یه "قهرمان" ـه و قرار نیست قدرت و لباس های عنکبوتی ازش یه قهرمان بسازه. اون معنی زندگی رو درک کرده و به حرف های عمو بن رسیده؛ اینکه نیاز نیست قدرت زیادی داشته باشه تا کارای بزرگی انجام بده، مهم اینه که بخواد و اراده کنه: [ s4.uupload.ir/.../... ] و البته در انتها هم دیدیم که دست به چه اقدام قهرمانانه زد و با توجه به هوشی که داشت و با فداکاری ای که انجام داد، تونست جلوی اون حشره رو بگیره و یه بار دیگه نشون بده چرا قهرمان بودن تو خونش جریان داره. در ادامه هم دیدیم که توسط همون عنکبوت گزیده شد و به یه موجود عنکبوتی با دست و پا های عنکبوتی تبدیل شد. خودش هم در انتها اعتراف میکنه که بالاخره هدفش تو زندگی رو پیدا کرده و اون هم کمک کردن به مردمه؛ فقط مثل اینکه به یه نیش عنکبوت نیاز بود تا دوباره به یادش بیفته. این شماره قطعاً زیبا ترین داستانی بود که این چند وقت از اسپایدرمن خوندم و نویسنده‌ی این داستان یعنی آقای مارک برناردین رو به این خاطر تحسین میکنم. واقعاً این مرد با داستانی که نوشت، ادای احترام بزرگی رو به تاریخچه‌ی اسپایدرمن و تموم هوادارانش انجام داد. واقعاً دمش گرم!

پروتاگونیست:

من به طور کلی تمام چیز هایی که راجع به پیت و شخصیت پردازیش توی این کمیک به ذهنم میرسید رو بالاتر گفتم. ولی دوست دارم بازم روی این تأکید کنم که واقعاً از نحوه‌ای که نویسنده شخصیت پردازی اون رو برامون شرح و بست داد خوشم اومد. این شماره ثابت میکنه که چرا پیتر همچنان و بدون قدرت ها و هویت عنکبوتیش هم یه قهرمان ـه و گزیده شدن توسط اون عنکبوت رادیواکتیویته فقط یه محرک بود تا پیتر اون روی قهرمانیش رو نشون بده.

آنتاگونیست:

ما در این کمیک فقط شاهد خبیث های خرده پا یا بی‌اهمیتی مثل آلتران این دنیا یا هاور مستر بودیم که خیلی زود هم از میدون کنار رفتن. اینطوری بهتر هم شد، چون نویسنده به قدر کافی فرصت پیدا کرد تا به پیتر و شخصیت پردازی‌ـش برسه و از چیزای فرعی دوری کنه. در کل اینا رو گفتم که بگم با توجه به نبود خبیث درست و حسابی در این کمیک، میخوام به جای این بخش به دیگر بخش ها بپردازم...

طراحی:

در این شماره شاهد تقسیم شدن طراحی ها به دو بخش و هنرنمایی دو طراح متفاوت به نام های "ران لیم" برای صفحات ۱ تا ۱۰ و "رافائل دی لاتوره" برای باقی صفحات این شماره بودیم. اگه بخوام به طور کلی راجع به طراحی نظر بدم باید بگم که واقعاً ازش لذت بردم و با دیدن اونها به دل کمیک های کلاسیک اسپایدرمن رفتم. در بخش اول که لیم طراحی اون رو بر عهده داشته نقات قوت زیادی رو میشه مشاهده کرد که واقعاً دل مخاطب رو شاد میکنن. طراحی ها ظاهر کلاسیکی رو از شخصیت های داستان مثل پیتر، بن و می پارکر، فلش، ام جی و... ارائه میدن که کاملاً برای هواداران دیرینه‌ی این شخصیت ساخته شدن. نوع خاصی از رنگ آمیزی در طراحی های لیم به چشم میخوره که اون رو یه جورایی کارتونی نشون میده، اما من که خیلی از رنگ آمیزی و تمی که از طراحی های لیم دیدیم لذت بردم. درسته که ما فقط برای ۱۰ صفحه از طراحی های لیم بهره‌مند شدیم، ولی در عوض ما کلی چیز باحال دیگه از ران لیم دیدیم که خیلی دوستشون داشتم. طراحی فضای دبیرستان پیتر، جدال هایی که با فلش داره، رابطه‌ی صمیمیش با عمو بن و زن عمو می و... همه و همه به زببا ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شدن و هیچ ایرادی بر اونها وارد نیست. در بخش دوم این کمیک که رافائل دی لاتوره طراحی اون رو بر عهده داره، طراحی های متفاوت‌تری رو نسبت به طراحی لیم شاهد هستیم که در عین حال از چهره ها و ظاهر های همون بخش تبعیت میکنن تا طراحی ها زیاد با هم تفاوت نداشته باشن و منسجم به نظر بیان. طراحی های دی لاتوره یه نوع سبک سه بعدی دارن که طراحی های لیم در مقایسه با اونها خیلی دو بعدی به نظر میان. اما در اینجا این نوع طراحی یه حالت رئالیستیک و واقعی‌تری به داستان داده. پانل های اکشن هم با اینکه چیز خاصی نیستن اما در حد خودشون خوب بودن. دی لاتوره در خلق لحظات غم‌انگیز و دراماتیکی مثل مرگ زن عمو می هم عالی عمل کرده. اما از برخی از آناتومی هایی که برای کاراکتر ها خلق کرده راضی نیستم و یه جاهایی آزارم دادن. در مجموع به طراحی های دی لاتوره نسبت به طراحی های لیم در درجه‌ی پایین‌تری نگاه میکنم. اما از حاصل کار مشترک بین این دو طراح خیلی راضی بودم و حسابی ازش لذت بردم.

ترجمه:

ترجمه های آقای کورشلی عزیز درست مثل همیشه بودن؛ باکیفیت، روون، واضح و ساده، دراماتیک، یه جا هایی هم تقریباً طنز و... دقیقاً مشابه یه ترجمه‌ی حرفه‌ای و ماهرانه که از مترجم های سایت spidey.ir انتظار میره. بابت تمام زحمات‌تون ممنونم و بهتون خسته نباشید میگم. از استاد ترابی هم بابت نظارتی که بر ترجمه ها داشتند سپاسگزارم.

ادیت:

ادیت های آقای فرد افشاری هم خوب و چشم‌نواز بودن و ازشون لذت بردم. ورودتون به جمع ادیتور های کارکشته و بااستعداد سایت رو تبریک میگم و بابت ادیت های زیبایی که داشتید ازتون تشکر میکنم. خسته نباشید. از رجب قرقی عزیز هم بابت برگردوندن کاور به بهترین شکل ممکن کمال تشکر رو دارم. کارتون مثل همیشه عالیه!
.
.
نکات مخفی، اشارات و ایستر اگ (Easter Egg) ها:

_ توی صفحه‌ی ۱۰ شاهد اشاره‌ای به کشتی کج کار معروف کمیک های اسپایدرمن یعنی کراشر هوگان هستیم [ s4.uupload.ir/.../... ] که مثل اینکه همون شب مسابقه داره. هممون هم به این واقفیم که کراشر هوگان در واقع نخستین حریف پیتر پارکر بود ‌و این قضیه نشون میده که اگه پیتر توسط اون عنکبوتی که دیدیم گزیده میشد، همون شب رو در روی کراشر قرار میگیرفت.

_ تو صفحه‌ی ۲۴ هم شاهد دیالوگ هایی از پیتر هستیم که دقیقاً اونها رو توی شماره‌ی ۲ از همین رویداد شنیده بودیم و این نشون میده که وقایع این دو شماره دقیقاً همزمان هستن.
[ s4.uupload.ir/.../... ]

_ توی همون صفحه ما شاهد اشاره‌ای به ابر شنوایی هایپریون هستیم که همون‌طور که میدونید سوپرمن هم از چنین قدرتی بهره میبره و این بار دیگه شباهت این دو شخصیت و هجویه بودن هایپریون رو نشون میده.
[ s4.uupload.ir/.../... ]

_ در انتها دیدیم که پیتر توسط اون عنکبوت عجیب گزیده شد و به یه موجود عنکبوتی با چهار تا پای عنکبوتی اضافه تبدیل شد و رفت به دنبال هدفش تو زندگی، یعنی کمک به مردم. چهار دست اضافه در آوردن پیتر من رو یاد وقایع شماره‌ی ۱۰۰ از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز میندازه که پیتر در اون دارای چهار دست اضافه شد.
[ s4.uupload.ir/.../... ]
.
.
جمع بندی:

همون‌طور که گفتم برای منی که شاید یکی از طرفداران کوچیک و کله مورچه‌ای (!) مرد عنکبوتی هم به حساب نیام، این شماره تا اینجا بهترین شماره‌ی این رویداد بود. شماره‌ای که با داستان زیبایی که داشت، نشون داد که قهرمان بودن پیتر به لباس و هویتی که داره نیست، بلکه به این خاطر ـه که قهرمان بودن توی خونشه. داستانی که به دفعات زیادی به مرد عنکبوتی و تاریخچه‌ـش و هوادارنش ادای احترام کرد و... بیخیال چیزای فرعی! این شماره چیزیه ک فقط باید خوندش و ازش لذت برد. محاله که از طرفداران مرد عنکبوتی باشید و از این شماره لذت نبرید...!

نمرات:

داستان: ۱۰/۱۰
طراحی: ۸.۵/۱۰
ترجمه: ۱۰/۱۰
ادیت: ۱۰/۱۰

در پایان، سپاس از تیم بی‌نذیر اسپایدی که این کمیک جذاب و خوندنی رو در اختیار ما قرار دادند. به زودی با نقد شماره‌ی بعدی از این رویداد در خدمت شما خواهم بود!
همچنین تشکر میکنم از کسانی که تا اینجا نقد و بررسی بنده رو تحمل کردند.
روز و روزگارتون خوش!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید