15 رویداد برتر دی سی (Top 15 DC Events)

15 رویداد برتر دی سی - dc events

در روزهای آینده قراره مقالاتی درباره رویدادها و کراس اورهای برتر دنیای کمیک داشته باشیم. این اولین مقاله ای است که تقدیم شما میشود.

 

مقدمه: وقتی برای اولین بار در سال 1940 "انجمن عدالت آمریکا" (Justice Society of America) شکل گرفت، شاهد واقعه ای بودیم که قبلا نظیرش را در دنیای کمیک بوک ندیده بودیم. یعنی برای نخستین بار بود که ابرقهرمانان را از داخل کمیک بوک های خودشان خارج کرده و در کنار یکدیگر قرار داده بودند. این واقعا رخدادی تاریخی بود و بعد از آن هم دی سی کامیکس آن را با ملاقات این گروه و "گروه جاستیس " لیگ تکرار کرد.  از اون به بعد رویدادهای بزرگی را در داستان های دی سی شاهد بوده ایم . در کل میشه گفت که رویداد یا event به داستان بزرگی گفته میشه که در آن چندین و چند ابرقهرمان نقش کلیدی دارند و عواقبی دارند که کل دنیای اون ناشر رو تحت تاثیر قرار میده . رویدادها اکثرا  در کمیک اختصاصی چاپ میشوند ولی خیلی وقتها کمیک بوک های فرعی ولی مرتبط با اونا هم  چاپ میشه که اصطلاحا بهشون میگن :  tie-in.  در این مقاله که سایت CBR نوشته، ما به 15 رویداد برتر تاریخ کمیک های دی سی میپردازیم.

مقالات زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی مهم ترین رویدادهای مرد عنکبوتی در تمام دوران

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

 

15- فلش پوینت (Flashpoint)

 فلش پوینت (Flashpoint)

سال 2011 دی سی یونیورس کاملا دگرگون شد و شاهد ریبوت جدیدی به نام New 52 بودیم که همه اش به خاطر "فلش پوینت" بود. ایده اصلی این رویداد که توسط «جف جانز» و «اندی کوبرت» خلق شد، این بود که «بری آلن» به گذشته برمیگرده و اجازه نمیده که «فلش معکوس» مادرش رو بکشه و پدرش هم به قتل متهم بشه. منتهی با این کارش به طور گسترده ای تایم لاین دی سی را شخم زد! یعنی در این تایم لاین جدید ، گروه "جاستیس لیگ" هرگز تشکیل نشده ، آمازون ها و آتلانتیسی ها با هم در حال جنگ بودند و «توماس وین» بتمن شده بود! (پسرش ، «بروس وین» چند سال قبل به قتل رسیده بود). در نهایت بری تونست به گذشته بره و همه چیز رو درست کنه. ولی وقتی به زمان حال برگشت دید که دی سی یونیورس دوباره دچار تغییرات زیادی شده است (که بهش گفتند: New 52) . در مجموع فلش پوینت داستان بسیار جالبی بود که به ما نشان داد نه تنها باید عواقب دستکاری زمان را جدی گرفت بلکه گاهی اوقات کوچکترین تغییر در گذشته میتونه چقدر شخصیت هایی که دوستشون داریم  رو عوض کنه. از روی این داستان یک انیمیشن معرکه هم ساخته شده (این مقاله رو بخونید).

 

14- ساعت صفر: بحرانی در زمان (Zero Hour: Crisis in Time)

 ساعت صفر: بحرانی در زمان (Zero Hour: Crisis in Time)

ما تو این مقاله قراره خیلی به رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" که اواسط دهه 80 میلادی چاپ شد اشاره کنیم (در آیتم شماره 1 بهش پرداخته شده. پس میتونید الان برید و یه نگاهی بهش بکنید و دوباره برگردید اینجا!)  بنابراین اسمش رو به یاد بسپارید و سعی کنید با یقیه رویدادهای این مقاله اشتباه نگیریدش چون اونا هم اکثرا کلمه "بحران" توشون به کار رفته! در هر حال، تقریبا یک دهه پس از سپری شدن وقایع این رویداد مهم ، به آرامی محدودیت های تایم لاین جدید دی سی مشخص شد. البته مشکل خاصی نبود ولی از نظر زمانی خوانندگان یک سری مشکلات داشتند. به طور مثال گروه "انجمن عدالت آمریکا" در داستان ها بود در حالیکه از خودمان میپرسیدیم چطور ممکنه عده ای قهرمان از دوران جنگ جهانی دوم در زمان حال باشند؟! بنابراین رویداد "ساعت صفر" که سال 1994  توسط «دن جرگنز» و «جری اوردوی» خلق شد، سعی کرد با چنین مشکلاتی مواجه بشه. «هل جوردن» (گرین لنترن) نقش کلیدی را در داستان داشت. همانطور که در این مقاله نیز گفته شد، او آن موقع به شخصیت پلیدی تبدیل شده بود. به شدت هم فکر میکرد که ایندفعه میتونه با نابودی و سپس خلق مجدد زمان، همه چیز رو بهتر کنه و دیگه اجازه نده شهرش به نام Coast City نابود بشه (اینجوری فکر میکرد که اگر این شهر نابود نشه پس او هم دیگر دلیلی برای نابودی "سپاه لنترن ها" نخواهد داشت). بعدش شخصیت های مختلف دیگری از تایم لاین های موازی در داستان حضور پیدا کردند ، مثل «باربارا گوردون» که از جایی آمده بود که هنوز «بتگرل» بود در حالی که در دنیای اصلی فلج شده و به «اراکل» تبدیل شده بود. در نهایت دی سی یونیورس مثل قبلش شد ولی هر نویسنده این فرصت رو پیدا کرد تا هر مشکلی که از نظر زمانی مشاهده میکنه رو اصلاح بکنه (مثلا کمیک های بتمن جوری شدند که بتمن هرگز قاتل پدر و مادرش رو پیدا نکرد). این رویداد 5 شماره داشت و جالب اینه که شماره هایش به صورت معکوس چاپ شدند! یعنی نخستین شماره ای که ازش بیرون اومد، #4 بود و بعد همینطور چاپ شد تا به شماره #0 رسید!

 

13- تهاجم! (Invasion!)

تهاجم! (Invasion!)

سال 1962 و با الهام از آثار درخشان «والاس وود» برای شرکت "ای سی کامیکس"، شرکت دیگری به نام Topps Comics یک سری کارت به نام "مریخ حمله میکند" (Mars Attacks) منتشر کرد که تصاویرش توسط خود والاس وود خلق شده بودند. در داخل این کارت به تهاجم موجودات بیگانه مریخی به کره زمین اشاره شده بود و بسیار روی خلاقیت و تخیل کودکان و نوجوانان آن موقع تاثیر گذاشت (یکی از آنها ، «تیم برتون» بود که میدونید بعدا به چه کارگردان بزرگی تبدیل شد و حتی فیلم "مریخ حمله میکند!" را نیز براساس همین طراحی های نمادین ساخت).  بعد از تقریبا سه دهه یعنی در سال 1988  دی سی تصمیم گرفت داستان مشابه ای درباره تهاجم بیگانه ها به زمین چاپ کنه. نویسنده اش «کیث گیفن» و «بیل مانتلو» بودند (مانتلو اون موقع تازه از مارول به دی سی کوچ کرده بود و این اولین کمیکی بود که واسه دی سی مینوشت). در هر حال در این رویداد سه قسمتی، نژادی بیگانه به رهبری Dominators به این نتیجه رسید که زمین میتونه بسیار خطرناک باشه . بنابراین قبل از اینکه زمینی ها بهشون حمله کنند اونا به ما حمله کردند! قهرمانان زمین هم به رهبری «کاپیتان اتم» و «واندرومن» جمع شدند و باهاشون جنگیدند. وقتی هم بیگانه های فضایی شکست خوردند یک بمب ژنتیکی منفجر کردند که میتونست هر کی که نیروی فوق بشری رو داره تحت تاثیر قرار بده و به کما فرو ببره. بعدش گروهی از قهرمانان که تحت تاثیر این بمب قرار نگرفته بودند به رهبری «مارشن منهانتر» موفق میشوند تاثیرات آن را برعکس کنند تا قدرت های بقیه برگرده. نکته جالب درباره این رویداد اینه که طراحی اش توسط سوپراستاری به نام «تاد مک فارلین» انجام شد. همچنین سال 2016، کراس اوری برگرفته از این داستان در سریال های دی سی در شبکه CW (موسوم به Arrowverse) ساخته و پخش شد.

 

12- بحران هویت (Identity Crisis)

 بحران هویت (Identity Crisis)

سال 2007، آقایان «برد ملتزر» و «رگس مورالز» این رویداد 7 قسمتی را خلق کرده و ما رو به بخش تاریک دنیای دی سی بردند. همسر محبوب آقای «مرد دراز شونده» (Elongated Man) به نام «سو دیبنی» در خانه آنها به قتل رسید و جسدش هم سوزانده شده بود. در مراسم خاک سپاری او، گروهی از اعضای پیشکسوت "جاستیس لیگ" به این نتیجه رسیدند که قاتل کسی نیست جز «دکتر لایت». انها همچنین فاش کردند که سالها قبل دکتر لایت وارد مقر فضایی جاستیس لیگ شده بود و به «سو دیبنی» تجاوز کرده (اون موقع سو در آنجا تنها بوده). وقتی که او را دستگیر کردند ، برخی از اعضای گروه به نام های «گرین اروو»، «فلش»، «قناری سیاه» و «زاتانا» تصمیم گرفتند که دکتر لایت را به خاطر این کارش، لوبوتومی  کنند (لوبوتومی در نیمهٔ اول قرن بیستم به منظور درمان اختلالات روانی انجام می‌شد. این پروسه خطرناک که بر پایهٔ ایجاد برش و آسیب تعمّدی به لوب پیشانی مغز استوار بود، معمولاً نتیجهٔ معکوس و مخرب داشت و در بهترین حالت بیمار را در حالت بی تفاوتی حسی، شناختی و عاطفی نسبت به دنیای پیرامون قرار می‌داد. این جراحی امروزه غیرعلمی و غیراخلاقی شناخته می‌شود). بعدشم زاتانا با جادو روی ذهن برخی از خبیث ها تاثیر گذاشت تا این قضیه رو به خاطر نیاورند. وقتی هم که بتمن فهمید دارند چیکار میکنند، ذهن او را هم پاک کردند تا چیزی یادش نیاد! سپس معلوم شد که دکتر لایت قاتل سو دیبنی نیست. در نتیجه کل دنیای دی سی در معرض خطر قرار گرفت چون یکی که  از هویت مخفی قهرمانان باخبر بود داشت بهشون ضربه میزد. آخرش معلوم شد که قاتل «جین لورینگ»، همسر سابق «اتم»، بود . او این کار رو کرده بود تا این قضایا شروع بشه و اتم برای محافظت ازش دست به کار بشه و در نتیجه دوباره با هم باشند! در هر حال این داستان وقتی چاپ شد خیلی جنجالی شد و برخی از منتقدین گفتند که چرا دنیای معصومانه ابرقهرمانان باید اینقدر پست و کثیف به تصویر کشیده بشه؟ ولی خیلی ها هم به خاطر جسارتش و نشون دادن جنبه واقعی زندگی ابرقهرمانان آن را ستودند.

 

11- افسانه ها (Legends)

 افسانه ها (Legends)

بعد از رویداد معروف و مهم "بحران در دنیاهای نامحدود" ، دنیای دی سی خیلی فرق کرد و خیلی ها هنوز دقیقا نمیدونستند که این تایم لاین چه فرقی با قبل داره و همچنین برخی قهرمانان داشتند به تازگی وارد دنیای دی سی میشدند در حالی که به صورت سنتی از قهرمانان کلاسیک دی سی به شمار می آمدند!  رویداد Legends که سال 1986 چاپ شد و 6 قسمتی بود اوضاع را پیچیده تر هم کرد! این رویداد توسط بزرگانی همچون «لن وین»، «جان استراندر» ، «جان بیرن» و «کارل کسل» خلق شد و برای اولین بار در دنیای دی سی قهرمانان را دور هم جمع کرد.  یعنی به طور مثال واندرومن در این داستان داشت برای اولین بار با دیگران ملاقات میکرد یا «کاپیتان مارول» (شزم) از نو به دنیای دی سی اضافه شد و ... در هر حال داستان اصلی درباره افراد «دارک ساید» بود که میخواستند با توطئه خودشون کاری کنند که مردم جهان نسبت به ابرقهرمانان بی اعتماد شوند. همین بی اعتمادی باعث شد تا گروهی به نام "جوخه خودکشی" (Suicide Squad) توسط «اماندا والر» شکل بگیرد. بنابراین میتوان بزرگترین دستاورد این رویداد را خلقت این گروه دانست. در پایان داستان هم قهرمان ها با هم متحد شدند و در برابر معاون دارک ساید به نام Glorious Godfrey ایستادگی کردند و در نتیجه یک جاستیس لیگ جدید شکل گرفت که از شخصیت های درجه 2  دی سی مثل «بلو بیتل» و «بوستر گولد» و ... تشکیل شده بود و در کمال تعجب با استقبال خوب خوانندگان هم مواجه شد!

 

10- بحران نامحدود (Infinite Crisis)

 بحران نامحدود (Infinite Crisis)

در پایان رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" چند شخصیتی بودند که به نظر میرسید شاید از این رویداد مهم جان سالم به در برده باشند . یعنی چطور بگم ... "بحران در دنیاهای نامحدود" (که تا اینجا چند بار بهش تو مقاله اشاره شده ) هدفش این بود که دی سی رو از شر دنیا (earth) های مختلف خودش خلاص کنه تا همه چیز سرراست بشه یعنی تا پیش از آن ما چند دنیا و چندین نسخه از قهرمانان دی سی رو داشتیم که همین باعث شده بود خوانندگان دی سی گیج بشوند. این در حالیه که نقطه قوت اصلی مارول این بوده که همه داستان ها و شخصیت های اصلی اش در یک دنیای واحد رخ میدهند. دی سی هم میخواست همچین دنیایی رو داشته باشه. در نتیحه در "بحران در دنیاهای نامحدود" خیلی از شخصیت ها و دنیاهای موازی قربانی شدند . تا اینکه سال 2005 از راه رسید و «جف جانز» و «فیل خیمنز» رویدادی 7 قسمتی به نام  "بحران نامحدود" را خلق کردند. و اون شخصیت هایی که گفتم به نظر میرسید جان سالم به در برده باشند ،  برگشتند. منتهی در دورانی که در دنیای اصلی نبودند همه چیز رو زیر نظر داشتند . ضمن اینکه برخی از اونا  مثل «الکساندر لوثر» و «سوپرمن پرایم» به مرور از دنیای اصلی و واحد دی سی متنفر شده بودند و بر این باور بودند که دنیای اصلی بیش از حد تغییر کرده و دارک شده. این وسط سوپرمن اریجینال هم متقاعد شد که قهرمانان دنیای جدید دی سی مشکل ساز هستند ولی بعد از مدتی پی به اشتباه خود برد و فهمید که نباید به سوپرمن پرایم و لوثر اعتماد کند. ضمن اینکه لوثر کلا نقشه کشیده بود همه چیز رو از بین ببره! در پایان، قهرمانان نقشه دیوانه وار لوثر را خنثی کردند ولی معلوم شد دیگه فقط یک دنیا (Earth)ی واحد وجود نداره! بله درسته ... مالتی ورس دی سی برگشت!

 

9- دی سی : یک میلیون (Dc One Million)

 دی سی : یک میلیون (Dc One Million)

"دی سی : یک میلیون" همیشه در طول تاریخ کمیک ازش به عنوان رویداد یا کراس اوری یاد خواهد شد که بسیار با برنامه ریزی و هماهنگی دقیقی چاپ شد . یعنی سال 1998 داستان اصلی به صورت هفتگی توسط «گرنت موریسون» و «ول سمیکس» منتشر شد در حالیه که داستان های مرتبط با آن تقریبا به طور همزمان در تمامی دیگر کمیک های دی سی منتشر شد! ضمن اینکه خود موریسون روی تمام این داستان ها نظارت داشت. در نتیجه این رویداد بزرگ از انسجام خوبی برخوردار شد. ایده اصلی اینه که گروه جاستیس لیگ قرن 853 با جاستیس لیگ زمان حال دیدار میکنند! حالا چرا اسمش رو گذاشتن "یک میلیون"؟ چون کمیک Action Comics (که اولین بار سوپرمن در آن خلق شد) اگه همینطور به صورت ماهانه چاپ بشود در قرن 853  به شماره 1,000,000 خواهد رسید! سپس جای اونا با هم عضو شد. یعنی جاستیس لیگ حال به آینده و جاستیس لیگ آینده به زمان حال آمدند! اما معلوم شد که «وندال ساوج» که هم در آینده زنده هستش و هم در زمان حال (چون عمر جاویدان داره) به همراه شخصیتی دیگر به نام Solaris از این فرصت استفاده کرده اند و نقشه خبیثی  کشیده اند که هم در زمان حال جریان داره و هم در زمان آینده! (برای آشنایی با شخصیت وندل ساوج، این مقاله را بخوانید) اما در نهایت نسخه های حال و آینده جاستیس لیگ با هم متحد میشوند تا نقشه های پیچیده آنها  را خنثی کنند.  این داستان سال 1999 براساس آرای هواداران، برنده جایزه بهترین  رویداد سال از سوی مجله Comics Buyer's Guide  شد.

 

8- مرگ سوپرمن (The Death of Superman)

 مرگ سوپرمن (The Death of Superman)

بیش از 25 سال از زمان انتشار داستان مرگ سوپرمن در شماره 75 كمیك Superman میگذرد . هنوز هم خیلی از هواداران و منتقدین بر این باور هستند كه این داستان آغازگر دورانی شد كه ناشرین كمیك فقط به كمیت اهمیت میدادند و با چاپ داستان های اغراق آمیز و پر زرق و برق  فقط به فكر پر كردن جیب خودشان بودند. ولی بی شك همه عقیده دارند كه صرفنظر از هیاهوهای تبلیغاتی كه در اطراف این داستان معروف به وجود آمد، انصافا مرگ سوپرمن  بسیار غم انگیز بود. سوپرمن یك شخصیت عادی نیست. او نماد بزرگ دنیای كمیك و كسی است كه بیش از 75 سال پیش ژانر ابرقهرمانی را شروع كرد. او سمبل سوپرهیرو ها در سرتاسر دنیاست. بنابراین كشته شدن چنین شخصیتی بسیار ناراحت كننده است . كار به جایی كشید كه حتی شبكه CNN هم مرگ سوپرمن را پوشش داد. ناراحت كننده تر اینكه او در آغوش عشق واقعی خود یعنی «لوئیس لین» مرد و همین باعث شد تا بار احساسی مرگ او صد چندان شود... در هر حال، قضیه خلق شدن این رویداد هم در نوع خودش جالبه: سال 1992 نویسندگان کمیک های سوپرمن مثل «دن جرگنز» ، «لوئیس سایمنسون» و «راجر استرن» دیدند نمیتونند قضیه عروسی سوپرمن و لوئیس لین را پیش ببرند (چون سریال Lois & Clark شروع شده بود و ایده مشابه ای هم داشت. بنابراین سازندگان سریال از دی سی خواستند ازدواج اونا در دنیای کمیک رو فعلا عقب بندازه). بنابراین نویسندگان کمیک های سوپرمن  تصمیم گرفتند به جای اون داستان، داستان مرگ سوپرمن رو پیش ببرند! برای کشتن سوپرمن هم لازم بود هیولایی ترسناک و نیرومند خلق بشه به نام «دومزدی» (که اینجا راجع بهش توضیح داده شده). دومزدی کمر به نابودی متروپلیس بسته بود و فقط سوپرمن قادر بود جلویش رو بگیره ولی در این راه جانش رو داد. نکته جالب درباره این داستان اینه که طراحانش با هم قرار گذاشتند به تدریج بر بزرگی پانل ها اضافه کنند. یعنی صفحات شماره های اولیه هر کدوم مثلا 4 یا 3 پانل داشتند ولی رفته رفته از تعدادشون کم شد. در نتیجه در شماره آخر که مرگ سوپرمن را شاهد بودیم، هر صفحه فقط یک پانل داشت و همین به عظمت حماسی داستان افزود.

 

7- سقوط شوالیه (Knightfall)

 کمیک بتمن سقوط شوالیه (Knightfall)

بعد از رویداد "مرگ سوپرمن" دی سی سعی کرد یک رویداد مشابه هم برای بتمن داشته باشه که باعث بشه دچار تغییرات زیادی بشه. اما قبل از اون کمیکی رو داشتیم به نام "بتمن: شمشیر عزرائیل" (Batman: Sword of Azrael) که در آن با پسر جوانی آشنا شدیم به نام «ژان – پل والی»  که شستشوی مغزی داده شده بود تا به قاتلی به نام « عزرائیل» تبدیل بشه. او در نهایت کنترل ذهن خودش رو به دست آورد و تحت تعالیم بتمن و رابین سعی کرد به یک قهرمان تبدیل بشه. در همین زمان خبیثی جدید به شهر گاتهام آمد به نام «بین» (Bane) که هم باهوش بود و هم بسیار نیرومند (میتونید اینجا راجع بهش اطلاعات کسب کنید). بین باعث شد دشمنان معروف بتمن از تیمارستان "آرکهام" فرار کنند. سپس وقتی بتمن خسته شده بود بهش حمله کرد و کمرش رو شکست. بنابراین عزرائیل برای مدتی جانشین بتمن شد. منتهی او یک بتمن خشن بود که هواداران دوستش نداشتند و همانطور که در این مقاله هم گفته شد، دی سی زودتر از موعد بروس وین/بتمن اصلی را برگرداند.

 

6- بحران نهایی (Final Crisis)

 بحران نهایی (Final Crisis)

"بحران نهایی" سال 2008 توسط «گرنت موریسون» و «جی جی جونز» خلق شد و 7 قسمت داشت (میگم دقت کردید نویسنده های رویدادهای دی سی چقدر از کلمه "بحران" خوششون میاد؟!!!). دی سی در تبلیغات خود درباره این داستان میگفت:"روزی که خباثت پیروز شد". بنابراین در این داستان شاهد پیروزی نیروهای تاریکی بر نیروهای روشنایی بودیم.  همانطور که میدانید «دارک ساید» سرور تمام خبیث های دنیای دی سی هستش که همیشه به دنبال یافتن معادله Ant-Life دیده میشه تا بر تمام عالم سیطره پیدا کنه (مثل «ثانوس» که در کمیک های مارول همیشه دنبال سنگ های بینهایت میگرده!) . در این رویداد میبینیم که اگر این اتفاق بیفته چی میشه. یعنی او به قدرت مطلق دست یافته. اولش "خدایان جدید" (New Gods) یکی یکی به دست او کشته میشوند (حتی پسرش به نام Orion) . وقتی هم که بتمن داشت راجع به کشته شدن Orion تحقیق میکرد ، دستگیر و شکنجه شد. سپس از رویش کلون ساخته شد تا ارتشی از بتمن ها تشکیل بشه! در نهایت قهرمانان زمین موفق شدند علیه دارک ساید ایستادگی کنند و سیاره زمین رو پس بگیرند . بتمن هم فرار کرد و تونست دارک ساید رو بکشه ولی دارک ساید هم اونو کشت. (بعدا معلوم شد یک کلون بوده) . بعدشم سوپرمن و دیگر قهرمانان کمک کردند تا نسخه ای یاغی از نژاد «مانیتورها» (Monitors) را که در جریان حمله دارک ساید به زمین، آزاد شده بود شکست بدهند. این داستان در کل بسیار جنجالی از کار درآمد و خیلی ها یا عاشقش هستند یا ازش تنفر دارند چون برخی شخصیت ها در آن مردند یا فاسد شدند. مثلا بتمن قانون "کسی را نمیکشم" خودش را زیر پا گذاشت و با همان گلوله ای که دارک ساید پسرش رو کشته بود، او را کشت.    ضمن اینکه در پایان داستان دیگه کاملا مولتی ورس دی سی برگشته بود!

 

5- مالتی ورسیتی (Multiversity)

 مالتی ورسیتی (Multiversity)

 بعد از رویداد "بحران  نهایی" (که در ایتم قبلی راجع بهش توضیح داده شد) ، مولتی ورس دی سی دیگه کاملا برگشته بود . نویسنده بزرگی مثل «گرنت موریسون» هم که کلا شیفته ایده مولتی ورس و دنیاهای موازی هستش و بنابراین رویداد جدیدی در سال 2014 نوشت با نام " مالتی ورسیتی" و در آن زد به سیم آخر! البته ایده این رویداد از چند سال پیش به ذهنش رسیده بود ولی برای مدتی به تعویق افتاد چون دی سی داشت NEW 52 رو کار میکرد . در هر حال، در این داستان شاهد بودیم که مالتی ورس دی سی مورد هجوم نژادی از انگل های کیهانی به نام Gentry قرار میگیرد. اونا در واقع تجسم شیطانی  یک ترس ذهنی بشریت هستند و به دلیل رویاهای نابود شده و ایده های منفی مردم به مالتی ورس کشیده شده بودند و هدفشون این بود که تمام ذهن ها را تحت کنترل خود بگیرند. این رویداد فرمت جالبی داشت و به صورت کمیک های وان شات (تک قسمتی) روایت شد . یعنی هر وان شات مربوط به یک دنیا در مالتی ورس میشد. هر کدوم از اونا باید با تهاجم Gentry روبرو میشدند و با هم به صورت شخصیت های خیالی ارتباط برقرار میکردند (مثلا «جی گریک» برای «بری آلن» یک شخصیت تخیلی بود).  توضیحش کمی سخته ... چطور بگم ... یعنی شخصیت ها انگار دارند ماجراهای دیگر قهرمانان دنیاهای دیگر رو به صورت کمیک میخوانند. و به زودی آنها از همین طریق با هم ارتباط برقرار کردند. بنابراین هر دنیا کمیکی داره از دنیای دیگر که در آن سرنخ هایی داده شده درباره فاجعه ای که قراره رخ بده. موریسون و طراحان ستاره ای که باهاش همکاری کردند با این رویداد نشان دادند که ایده مالتی ورس چقدر میتونه جذاب باشه.

 

4- سیاه ترین شب (Blackest Night)

 سیاه ترین شب (Blackest Night)

"سیاه ترین شب" رویداد بزرگ دی سی در سال 2009 بود که توسط «جف جانز» و «ایوان ریس» خلق شد و در واقع در آن بسیاری از داستانک هایی که جانز قبلا در کمیک های «گرین لنترن» خلق کرده بود به نتیجه رسید (در این داستانک ها شاهد لنترن های مختلف مثل لنترن های سفید، لنترن های قرمز، زرد و ... بودیم). همچنین برای نخستین بار شاهد لنترن های سیاه بودیم . حلقه های آنها در زمین باعث زنده شدن اجساد قهرمانان و خبیث های مرده شد و اونا به صورت زامبی برگشتند! همچنین جانز به طور هوشمندانه ای قضیه مردن و زنده شدن مداوم قهرمان ها و خبیث ها را در عالم کمیک بوک توجیه کرد. در پایان هم برخی از شخصیت های مرده به جمع زنده ها برگشتند! جذابیت اصلی این رویداد دیدن نسخه زامبی شده قهرمانان معروف دی سی بود . واقعا آیا چیزی جذاب تر از یك بتمن زامبی شده است؟ این كمیك به خوبی المان سنتی كمیك های سوپرهیرویی را با عناصر مرسوم ژانر زامبی ها تركیب كرد. در ضمن توانست  زمینه را مهیای ریبوت جدید دیسی كامیكس در سال 2011 كند.

 

3- بتمن مرحوم (Batman R.I.P)

بتمن مرحوم (Batman R.I.P)

این رویداد سال 2008 در شماره های 676 تا 681 از کمیک Batman چاپ شد . نویسنده اش «گرنت موریسون» و طراحش نیز «تونی دانیل» بود (کاورهای زیبایش هم کار «الکس راس» بود). در کل  run گرنت موریسون در کمیک های بتمن به سه بخش تقسیم شده بود که بخش اول با Batman R.I.P به سرانجام رسید. بتمن باید با اعمال جاه طلبانه و خبیثانه سازمانی مخفی به نام "دستکش سیاه" (Black Glove) روبرو میشد. اونا سالها بود که به داخل نخبه های شهر گاتهام نفوذ کرده بودند. حالا هدفشون بتمن بود و برای حذف او میخواستند دیوانه اش کنند! به نظر  هم رسید که موفق شده اند و بتمن دیوانه شده. ولی تم اصلی داستان اینه که "بتمن فکر همه جا رو میکنه". یعنی او قبلا فکر همچین سناریویی که ممکنه از نظر ذهنی دچار مشکل بشه رو کرده بود. بنابراین نوعی شخصیت تغییر یافته برای خودش درست کرده بود که ازش محافظت کنه. وقتی هم دوباره نرمال شد سازمان دستکش سیاه رو شکست داد. ولی بعدش وارد رویداد "بحران نهایی" شد که همانطور که در بالا گفته شد در آن بتمن به دست دارک ساید کشته شد. سپس وارد بخش دوم run موریسون شدیم که در آن «دیک گریسون» جای بتمن رو گرفت . در بخش سوم هم که بروس وین برگشت و Batman Incorporated را تشکیل داد تا با گروهی خبیث به نام Leviathan بجنگه.

 

2- جنگ سپاه سینسترو (Sinestro Corps War)

 جنگ سپاه سینسترو (Sinestro Corps War)

«جف جانز» به عنوان نویسنده برتر کمیک های «گرین لنترن» داستان عالی زیادی برای این شخصیت نوشته. او مفهوم ترس را در قالب Parallax در کمیک Green Lantern: Rebirth خلق کرد و «سینسترو» (دشمن شماره یک گرین لنترن) رو برگرداند تا با Parallax همکاری کنه. و البته همون موقع معلوم بود که برنامه های بزرگتری در ذهن داره. همین طور هم شد و سال 2007 رویداد "جنگ سپاه سینسترو" را نوشت که در آن سینسترو موفق شده بود به کمک Parallax سپاهی مشابه با سپاه گرین لنترن ها خلق کنه! یعنی برخلاف اعضای سپاه گرین لنترن ها که براساس نیروی اراده و قدرتشون در مقابله با ترس انتخاب میشدند، اعضای سپاه در انداختن ترس در دل دیگران مهارت داشتند (جالبه که اونا حتی سعی کردند بتمن رو هم به استخدام خود دربیاورند!). وقتی هم که Parallax «کایل رینر» رو تسخیر کرد، دیگه وقت اون بود که سپاه لنترن ها با سپاه سینسترو وارد جنگ بشه. منتهی در این جنگ اونها برخی از قوانین خود مثل "کسی نباید کشته بشه" رو زیر پا گذاشتند که همین در ادامه براشون دردسر ساز شد. در هر حال، این رویداد بسیار با استقبال مواجه شد و خیلی ها اون رو بهترین داستان دی سی در سال 2007 دونستند . ضمن اینکه سایت CBR جف جانز رو بهترین نویسنده اون سال انتخاب کرد. ولی از همه مهم تر این بود که این رویداد برای اولین بار شخصیت گرین لنترن را به عنوان یکی از شخصیت های درجه یک و پولساز دی سی مطرح کرد.

 

1- بحران در دنیاهای نامحدود (Crisis on Infinite Earths)

 بحران در دنیاهای نامحدود (Crisis on Infinite Earths)

خب .. ما تا اینجا کلی به این داستان و این رویداد اشاره کردیم . و حالا وقتشه به خودش بپردازیم! یقینا بهترین و مهم ترین رویداد دی سی و یکی از برترین های تاریخ کمیکه که هنوز هم بعد از این همه سال خواندنی و جذابه. سال 1985 چاپ شد و 12 شماره هم ادامه یافت. نویسنده اش «مارو وُلف مَن» و طراحش «جورج پرز» بود. این رویداد ایده و مفهوم مالتی ورس و وجود دنیاهای موازی رو از دنیای دی سی حذف کرد و در آن شاهد مرگ شخصیت های مهمی مثل «بری آلن» و «سوپرگرل» بودیم. از این داستان بود که تاریخچه دی سی به "قبل از بحران" (Pre-crisis) و "بعد از بحران" (Post-Crisis) تقسیم شد.

اجازه بدهید کمی به عقب تر برویم ... گفته میشه که ایده مالتی ورس از اوایل دهه 60 میلادی در کمیک های دی سی باب شد. یعنی این ایده مطرح شد که دی سی دنیاهای مختلفی داره و هر کدوم از اونا قهرمانان خاص خود رو دارند. دی سی در ضمن از این ایده استفاده کرد که تا شخصیت هایی که از کمپانی های دیگر میخرید (و در این مقاله بهشون اشاره شده) رو وارد کمیک های خودش بکنه و خیلی راحت بگه که اونا در دنیایی موازی هستند! ولی در دهه 80 میلادی اوضاع فرق کرده بود و مارول دیگه کاملا قدرت اصلی دنیای کمیک شده بود و بنابراین دی سی از ولفمن و پرز (که هر دو قبلا در مارول کار کرده بودند) خواست تا با این داستان مالتی ورس رو نابود و همه شخصیت ها رو وارد یک دنیای واحد کنند. در این داستان دنیاها و قهرمانان دنیاهای مختلف کنار هم جمع شدند تا از نابودی دنیای خودشون جلوگیری کنند. و همانطور که گفته شد در این راه برخی از قهرمانان معروف دی سی هم کشته شدند. در هر حال، این رویداد بسیار بزرگ بود و تاثیرگذار . ضمن اینکه قصه خوبی هم داشت.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی مهم ترین رویدادهای مرد عنکبوتی در تمام دوران

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

15 داستان و کراس اور برتری که میخواهیم پس از توافق دیزنی و فاکس در دنیای سینمایی مارول (MCU) ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-10-18 16:15
خب .. خدا رو شکر که مناسبت های سینمایی/تلویزیو نی فعلا تموم شده و من فرصت کردم مقالاتی که بیش از هر چیزی دوست دارم (یعنی کمیک بوکی) رو بنویسم!
(البته از شما چه پنهون که این مقالات زیاد هم بازدید کننده نداره. یعنی داره ولی اصلا به گرد پای تعداد بازدید کننده های اخبار و مقالات سینمایی و به خصوص اونایی که درباره mcu هستن نمیرسه! یعنی فقط کافیه یه مثلا چند خط تو سایت بزارم "عکس جدیدی از فیلم جنگ بینهایت لو رفت" . اونوقت ظرف چند ساعت امار بازدیدش میره بالای 10 هزار تا! کامنت هاش هم بالای 50 تا! ولی این مقالات تخصصی که خیلی هم وقت منو میگیره بعد از یک سال نصف اونا هم بازدید نمیشه!).
ولی مهم نیست چون به نظرم اصل و بنای هر چیزی که مربوط به سوپرهیروها میشه کمیک بوکه و من این سایت رو زدم واسه خدمت به کمیک بوک. پس همیشه برام در اولویته

در روزهای اینده هم انشاله به مقالاتی با تم event یا crossover ادامه خواهم داد.
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1396-10-18 16:15
بازم مثل همیشه هر گونه ایراد یا اشتباه تایپی در متن مقاله مشاهده میکنید بگید تا رفع بکنم ;-)
نقل قول کردن
B81 Spidey
#3 B81 Spidey 1396-10-18 16:38
خیلی مقاله خوبی بود آقای ترابی
از خوندنش خیلی لذت بردم
بی صبرانه منتظر 15 رویداد مارولم
تشکر
نقل قول کردن
BoosterBatK
#4 BoosterBatK 1396-10-18 16:52
مقاله عالی بود. واقعا بهترین رویداد ها اینان. شماره های 1 و 3 و 6 و 7 و 8 و 10 بهترینای منن
به نقل از mtm:

(البته از شما چه پنهون که این مقالات زیاد هم بازدید کننده نداره. یعنی داره ولی اصلا به گرد پای تعداد بازدید کننده های اخبار و مقالات سینمایی و به خصوص اونایی که درباره mcu هستن نمیرسه! یعنی فقط کافیه یه مثلا چند خط تو سایت بزارم "عکس جدیدی از فیلم جنگ بینهایت لو رفت" . اونوقت ظرف چند ساعت امار بازدیدش میره بالای 10 هزار تا! کامنت هاش هم بالای 50 تا! ولی این مقالات تخصصی که خیلی هم وقت منو میگیره بعد از یک سال نصف اونا هم بازدید نمیشه!).
ولی مهم نیست چون به نظرم اصل و بنای هر چیزی که مربوط به سوپرهیروها میشه کمیک بوکه و من این سایت رو زدم واسه خدمت به کمیک بوک. پس همیشه برام در اولویته

ماشالا اخه امروز انقدر فیلم اومده که مردم علاقشون به رویداد و کمیک و ... کمتر شده و دوست دارن تمام اطلاعاتشون رو با فیلم ها پر کنن (البته خیلی ها هم اینطوری نیستن و هم فیلمارو میبینن و هم کمیکارو میخونن) ولی اونایی که فقط فیلمارو میبینن اصلا شاید ندونن که این فیلمها با کمیک خیلی فرق داره (البته خیلی وقتا فیلما از کمیکا الهام میگیرن) ولی وقتی فیلمی تریلرش در روز بالای 200 میلیون بار دیده شده معلومه که هم نظراتش بیشتره و هم تعداد بازدیداش. ولی این مقاله ها هم ارزشش رو داره که بذارین رو سایت. اطلاعات ماهایی که هم فیلم میبینیم و هم کمیک میخونیم هم زیاد میشه :lol: بازم ممنون برای مقاله :-)
نقل قول کردن
best of the best
#5 best of the best 1396-10-18 17:20
به نقل از mtm:
خب .. خدا رو شکر که مناسبت های سینمایی/تلویزیونی فعلا تموم شده و من فرصت کردم مقالاتی که بیش از هر چیزی دوست دارم (یعنی کمیک بوکی) رو بنویسم!
(البته از شما چه پنهون که این مقالات زیاد هم بازدید کننده نداره. یعنی داره ولی اصلا به گرد پای تعداد بازدید کننده های اخبار و مقالات سینمایی و به خصوص اونایی که درباره mcu هستن نمیرسه! یعنی فقط کافیه یه مثلا چند خط تو سایت بزارم "عکس جدیدی از فیلم جنگ بینهایت لو رفت" . اونوقت ظرف چند ساعت امار بازدیدش میره بالای 10 هزار تا! کامنت هاش هم بالای 50 تا! ولی این مقالات تخصصی که خیلی هم وقت منو میگیره بعد از یک سال نصف اونا هم بازدید نمیشه!).
ولی مهم نیست چون به نظرم اصل و بنای هر چیزی که مربوط به سوپرهیروها میشه کمیک بوکه و من این سایت رو زدم واسه خدمت به کمیک بوک. پس همیشه برام در اولویته

در روزهای اینده هم انشاله به مقالاتی با تم event یا crossover ادامه خواهم داد.

خدا به شما خیر بده استاد. به لطف شما و مطالبتون الان خیلی به کمیک بوک تو ایران پرداخته میشه. در ضمن ما قدر و ارزش مقالات شما رو میدونیم جون بدون اغراقی هیچ کسی به جز شما نمیتونه تو ایران از این مقالات بنویسه.
ضمنا همین مقالاته که باعث میشه این سایت از بقیه متمایز بشه. و الا هر کی میتونه دو تا عکس بزاره تو کانالش یا وبلاگش. اما همه میدونن این مقالات فقط و فقط یه جا میشه که باشه که اونم spidey.ir هستش و فقط یکی میتونه بنویسه که اونم استاد ترابیه
نقل قول کردن
mimsadgim
#6 mimsadgim 1396-10-18 18:33
با تشکراز استاد که هر روز به اطلاعات ما اضافه می کنن
این دی سی چه قدر بحران داشته شاید اول بحران بوده بعد دست و پا در اورده\:
با بعضی از این داستان ها مثل فلشپوینت اشنا بودم ولی بیشترشون رو نمی دونستم و علاقه مند شدم که بحران در دنیا های نامحدود رو بخونم مثل اینکه خیلی داخل سرنوشت کمپانی دی سی تاثیر داشته
از بقیه رویداد هایی که نام برده شده و من روتحت تاثیر قرار دادن بحران نهایی بود، داخل این کمیک ما خیلی بیشتر با خباثت دارک ساید اشنا میشیم اخه کسی که پسر خودشو می کشه به نظرم چیز دیگه ای براش مهم نیست و اینکه واقعا عجیبه بتمن کسی رو کشته ،اون هم چه کسی!
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1396-10-18 18:54
به قول فرنگیا واوو!
واقعا انقد به رویداد فلش پوینت اشاره شده که دیگه طاقت ندارم باید برم هم کمیکشو بخونم و هم انیمیشنشو ببینم.
دو رویداد خفن هم که خیلی معروفه یکی مرگ سوپرمن توسط دومزدی و اون یکی هم شکسته شدن کمر بتمن توسط بین بود که این دومی خیلی معروفه، هم تو فیلم به کار رفته و هم تو بازیا.( البته مرگ سوپرمن تو فیلم به کار رفت که ... :-* )
بحران نامحدود و بحران دنیاهای نامحدود هم خیلی خفنه واقعا کمیکاش رو باید خوند.
واقعا از خوندن مقاله لذت بردم، تشکر آقای ترابی.
نقل قول کردن
Richard Grayson
#8 Richard Grayson 1396-10-18 19:25
واقعا خسته نباشید استاد!!! خیلی مقاله جامع و کاملی بود.

15. ایده فلش پوینت خیلی خاص بود ، اینکه بخاطر اینکه یه قهرمان میخواد مادرشو نجات بده کل دنیا به فنا میره برای فلش خیلی سخت بود. انیمیشن فلش پوینت هم خیلی خوب و درست ساخته شده بود و ناراحتی فلش از اشتباهی که کرده معلوم بود. ولی دی سی بعدش خیلی از اوریجین هارو تغییر داد که بعضیاشون خوب شد ولی بعضیاشون به دل ننشست. تغییرات ظاهری زیادی هم تو شخصیت ها ایجاد کرد که بنظرم بدترینشون نایت وینگ بود ، لباس آبی نایت وینگ خیلی خوب بود ولی قرمز و مشکی که شد ازون جذابیت افتاد.
14. بعد بحران در دنیاهای نامحدود مشکلات زیادی گریبان گیر دی سی شده بود چون بعضی شخصیتا از بین رفته بودن با اینکه محبوب بودن و یه سری مشکلات زمانی هم پیش اومده بود. این کمیک تونست همرو منطقی تر کنه و مشکلات رو از بین ببره و دوباره قضیه مولتی ورس دی سی اغاز شد!
13. ایدش با اینکه تکراری بود ولی نویسنده هاش خیلی خوب اونو در آوردند . ولی چرا به رهبری واندروومن و کاپیتان اتم ؟:|
12. اینکه روی بد ابرقهرمان ها هم دیده بشه یکمی روی مردم تاثیر منفی میزاره.مرد دراز شونده ؟:| با پلاستیک من فرقش چیه خب ؟:/
11. شخصیت های درجه 2 دی سی که جاستیس لیگ رو تشکیل دادن خیلی خوب شد چون واقعا یه سری شخصیت های درجه 2 دی سی خیلی محبوبند!
10. چقدر دی سی در پی بحران در دنیا های نامحدود رویداد داشته! همشم بخاطر اینکه مولتی ورس رو از بین برده و باید با مشکلاتش کنار بیاد!
9. شبیه به این اتفاق تو کارتون عدالت جویان جوان هم اقتباس شد. اونجا دو بعد تشکیل شد از بزرگسالان و جوانان که جادوگر ها این کارو انجام داده بودن تا لایت به اهدافش برسه (کار وندل ساوج بود) . بعد همزمان از تو بعد بهشون حمله کردن و با جادوگری دوباره بعد هارو بهم وصل کردن و زاتارا هم رفت :sad:
مرگ سوپرمن و سقوط شوالیه نیازی به توضیح نداره! از بین رفتن شخصیت های اصلی دی سی باید حماسی و به یاد موندنی باشه(زک خدا بگم چیکارت کنه :|) ولی حیف شد بعد بتمن همونجا دیک نیومد بتمن شه و بعدها بتمن شد.
6. این داستان در دنیای اصلی بود؟ یعنی واقعا بتمن کسیو کشت ؟ ارتشی از بتمن ها... چی بشن . ولی اولش گفتین که پیروزی تاریکی بود ولی بازم که دارک ساید شکست خورد ؟:/ وقتی زمینو گرفت چیکار کرد دارک ساید؟
5. یعنی میدیدن اونا دارن مبارزه میکنن و بهشون کمک میکردن ؟ یا فقط میدیدن؟ ایده های مولتی ورسی خیلی خوبه و باید بهتر ازینا روش کار بشه!
4. زامبی اون همه قهرمان باید جالب بوده باشن ! این همه لنترن ولی بیشتر روی زردا مانور داده میشه...
3. شبیه به این ایده هم توی انیمیشن batman bad blood اقتباس شده بود که بتمن و بیشتر سیاست مدار های گاتهام افتاده بودن دست جامعه اساسین ها و بتمنم توسط اونا کنترل میشد که دیک بتمن شد و بت فمیلی ـی جمع شدند تا بتمنو از دست تالیا و جامعه اساسین ها نجات بدند. فقط عجیبه که بتمن نفهمیده دستکش سیاه این همه سال داره گاتهامو کنترل میکنه ؟ کارآگاهه مثلن.
2. ایده لنترن ها خیلی میتونه پولساز باشه و سینسترو هم خبیث خوبی برای گرین لنترن هاست. سپاه سینسترو ها میتونه خیلی جذاب تر از یدونه سینسترو باشه!
1. برای از بین بردن مولتی ورس و یه سری قهرمان ها که مشکل دوگانگی پیش نیاد خیلی داستان خوب و درستی بود. ولف من و پرز به زیبایی دنیاهای دیگه دی سی رو از بین بردند و همرو یه جا جمع کردند . ولی خب بعدش خیلی مشکلات داشت!
نقل قول کردن
mr.nobody
#9 mr.nobody 1396-10-18 19:52
اول از همه خسته نباشید.ایده این مقاله فوق الاده بود.سقوط شوالیه و نبرد سپاه سینسترو با سیه ترین شب برام جالب ترین بودن.خیلی از این کمیک ها رو کاورشو تو اینترنت دیده بودم ولی باهاشون به لطف این مقاله آشنا شدم.
ولی با یدونه خیلی اشنا بودم ازش لذت بردم اونم فلش پوینته که به لطف انیمیشنش بود.(جالبه که انیمیشنش رو هم تو سایت معرفی کردید نظرم جلب شد) اگه این سایت و مقالاتش نباشه از کجا این همه اطلاعات جمع میکردیم.
سربلند و موفق باشید.
نقل قول کردن
P.Constantine
#10 P.Constantine 1396-10-18 20:12
خیلی جالبه ها! جف جانز که روی فیلم های دی سی نظارت داره انگار یجورایی می خواد از داستانایی که نوشته یه اقتباس سینمایی بسازه! مثلا در فیلم گرین لنترن یه رگه هایی از حال هوای جف جانز دیدیم و به نظرم با توجه به صحنه پس از تیتراژ می خواست از داستان Sinestro Corps War استفاده کنه که متاسفانه نتونست فیلم خوبی بسازه که بشه ادامه اش داد! الآنم که می خوان فیلم فلش پوینت رو بسازن :-? که بازم به جف جانز مربوطه! یعنی وارنر حاضره فلش رو به فنا بده که به نوعی DCEU رو ریبوت کنه!!!! ما یه فلش غیر جدی در جاستیس لیگ دیدیم! چطور می خوان با یه فیلم ۲ ۲.۳۰ دقیقه ای از همچین شاهکاری اقتباس کنن!!!!! یعنی طی یه فیلم می خوان به بتمن،جنگ آتلانتیسی ها و آمازونی ها، اوریجین خود فلش و پروفسور زوم، قتل مادر بری، شیوه سفر به گذشته و اسپید فورس، بدست آوردن دوباره قدرت فلش و هزاران چیز دیگه بپردازن!!!! من که بعید دونم! احتمالا مثل سریالش به احمقانه ترین صورت ممکن از سر و ته همه چیز بزنن و ریبوت احمقانه ترشون رو بسازن!!!!!!!! :-|
راستی به نظر من این قضیه نام گذاری ضعف نویسنده ها رو در انتخاب عنوان می رسونه(به داستان سرایی کاری ندارم!) عنوان ها به هم شباهت دارن! من که اگه اطلاعات الانم رو اون زمان نداشتم واقعا گیج می شدم!
این کلون سازی برای بتمن هم به نوعی عجیبه! آخه بتمن فقط یه آدم معمولیه! چه کاری بود از روش کلون بسازن میومدن مثلا از انتقال مهارت هاش استفاده می کردن! البته با توجه به این که قرار بوده بمیره منطقیه!
صد حیف و هزار حیف که مرگ سوپرمن دست عمه زک افتاد! و همینطور Bane که دست نولان افتاد(البته اون جا کلا فضا رئالیستی بود وگرنه اینطوری نمی شد)!

من یه سوال برام پیش اومده:
شخصیت های ورتیگو هم در رویداد Crisis on Infinite Earths به دی سی اضافه شدن؟(یا توی فلش پوینت یا ریبرث)
نقل قول کردن
COSMOS
#11 COSMOS 1396-10-18 20:54
به نظر من flashpoint, moltivercity, و identity crises بهترین هستند.]چون ایده های متفاوت و ساختار شکنانه خیلی باحالی دارن.
با تشکر از استاد ترابی که بازم شاهکاری دیگه نوشتند :-)


شباهت را احساس کنید!!! :lol: :D
DC
zero Hour:Crisis in time
identity Crisis
Final Crisis
Crisis on infinite Earths
MARVEL
Secret Empaier
Secret Invation
Secret war
Secret Avengers
نقل قول کردن
Richard Grayson
#12 Richard Grayson 1396-10-18 21:54
#10
با اینکه توی انیمیشن خیلی خوب تونستن فلش پوینت رو نشون بدن البته بدون اوریجین فلش ، ولی فکر نکنم بشه تو فیلم همچین کاری کرد. البته بخاطر سریالش خیلیا با فلش اشنایی دارن و فک نکنم بخوان تو فیلم فلش پوینت اوریجین فلش و کامل نشون بدن و سروتهشو بزنن تا فیلم طولانی تر نشه. اون همه اتفاق رو هم اگه واقعا کارگردان توانا باشه میتونه نشون بده ولی فکر نکنم دی سی بتونه فلش پوینت رو اونطور که باید و شاید نشون بده و فقط فلش پوینت رو واسه ریبوت DCEU بره .
دارک ساید وقتی بتمن رو به گذشته فرستاد ، برای اینکه بتونه از بتمن استفاده های خبیثانه بکنه از کلونش استفاده کرد و اونو جای بتمن اصلی جا زد تا اعضای جاستیس لیگ سوگوار اون بشن. بعدش هم وقتی اعضای جاستیس لیگ از سر قبرش میرند "بلک هند" یکی از دشمنای گرین لنترن میاد و بتمن رو به بلک لنترن تبدیل میکنه و زنده میشه. تمامی قدرت های کارآگاهی بتمن رو هم با خودش داشت!
شخصیت های ورتیگو سر فلش پوینت به دنیای اصلی دی سی اومدند.
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#13 Miguel-OHara 1396-10-18 22:09
خیلی ممنون از مقاله خوبتون.بی صبرانه منتظر این مقاله برای مارول هستم.فقط نمیتونم حدس بزنم که کدوم رویداد ها میخوان تو تاپ لیست قرار بگیرن.اخه مارول فقط یه عالمه ایونت خوب تو ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ داشت.
Secret Empire
Secret Wars
Monster Unleashed
Civil War II
Dead No More
Spider-Verse
Marvel Legacy
و خیلی رویداد دیگه که سال های قبل اومده و ذکر نشد
نقل قول کردن
spidey noir
#14 spidey noir 1396-10-18 22:27
  • دمتون گرم اقای ترابی.واقعا مقاله های جالبی مینویسید و ترجمه میکنید.عالی هستن.این دیسی هم خالی از رویداد نبوده...کیف کردم این مقاله رو خوندم.انشالله وقت کنم یه دوتا شو بخونم.فکر کنم بیخود ترین رویدادی که داره چاپ میشه رویداد روز های تاریک و...بابا هزار تا tie in داره!ولی به هر حال ممنون.
نقل قول کردن
spidey noir
#15 spidey noir 1396-10-18 22:30
  • اقای ترابی لطفا به این حرفم جواب بدید...اقای ترابی من قراره کمیک های کوتاهی برای نوروز کار کنم.قراره چاپ بشه پس لطفا جواب بدید.میخواستم بدونم چه تمی برا نوروز مناسبه و چطوری باشه...ایده ای دارید؟و اینکه همونطور هم که معلومه شخصیتمون عمو مختار...ببخشید عمو نوروزه!
نقل قول کردن
P.Constantine
#16 P.Constantine 1396-10-19 01:27
به نقل از Richard Grayson:
#10
با اینکه توی انیمیشن خیلی خوب تونستن فلش پوینت رو نشون بدن البته بدون اوریجین فلش ، ولی فکر نکنم بشه تو فیلم همچین کاری کرد. البته بخاطر سریالش خیلیا با فلش اشنایی دارن و فک نکنم بخوان تو فیلم فلش پوینت اوریجین فلش و کامل نشون بدن و سروتهشو بزنن تا فیلم طولانی تر نشه. اون همه اتفاق رو هم اگه واقعا کارگردان توانا باشه میتونه نشون بده ولی فکر نکنم دی سی بتونه فلش پوینت رو اونطور که باید و شاید نشون بده و فقط فلش پوینت رو واسه ریبوت DCEU بره .
دارک ساید وقتی بتمن رو به گذشته فرستاد ، برای اینکه بتونه از بتمن استفاده های خبیثانه بکنه از کلونش استفاده کرد و اونو جای بتمن اصلی جا زد تا اعضای جاستیس لیگ سوگوار اون بشن. بعدش هم وقتی اعضای جاستیس لیگ از سر قبرش میرند "بلک هند" یکی از دشمنای گرین لنترن میاد و بتمن رو به بلک لنترن تبدیل میکنه و زنده میشه. تمامی قدرت های کارآگاهی بتمن رو هم با خودش داشت!
شخصیت های ورتیگو سر فلش پوینت به دنیای اصلی دی سی اومدند.

ممنون از اطلاعاتی که دادید!معلومه از اون دی سی فن های بامعلومات هستی نه از اون زک پسندای نولان پرست :-*
این مطالبی که برای فلشپوینت گفتم از روی عوض شدن مکرر کارگرداناش حدس زدم یعنی انگار وارنر همه چی رو آماده داره فقط به یه کارگردان نیاز داره! کارگردان ها هم زیر بار نمی رن!

درمورد سوالم هم می خواستم بدونم ورتیگو قبلا توی DC Multiverse نبوده بعد فلشپوینت بهش اضافه شده؟( آخه الان کمیک های Lucifer و Preacher تحت عنوان Dc/vertigo چاپ میشن و انگار اصلا ربطی به Earth اصلی DC ندارن)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#17 Cap-Spider Potter 1396-10-19 03:32
مقاله عالی بود... خیلی پر بار بود... خسته نباشید...

این دی سی هم داستانای معرکه ای داره ها !
با داستان اکثرشون خیلی حال کردم...
البته گزینه اول که عظمت خیلی بالاتری نسبت به سایر گزینه ها داره چون کلا داستانش از ریشه قوی و جامع نوشته شده و خیلی چیزارو در بر داره...
من Knightfall رو خیلی دوست دارم...
از داستان های گرین لنتری لیست هم (!) Blackest Night محشره !

ممنون بابت مقاله



راستی اول مقاله توی قسمت مقدمه "یعنی" رو "بعنی" نوشتید
"یعنی برای نخستین بار بود که ابرقهرمانان را از..."
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-10-19 07:47
به نقل از spidey noir:
  • اقای ترابی لطفا به این حرفم جواب بدید...اقای ترابی من قراره کمیک های کوتاهی برای نوروز کار کنم.قراره چاپ بشه پس لطفا جواب بدید.میخواستم بدونم چه تمی برا نوروز مناسبه و چطوری باشه...ایده ای دارید؟و اینکه همونطور هم که معلومه شخصیتمون عمو مختار...ببخشید عمو نوروزه!

والا راستش من ایده ای به ذهنم نمیرسه. شرمنده ام به خدا
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-10-19 07:48
به نقل از Cap-Spider Potter:


راستی اول مقاله توی قسمت مقدمه "یعنی" رو "بعنی" نوشتید
"یعنی برای نخستین بار بود که ابرقهرمانان را از..."

ممنون که گفتی. اصلاح شد
نقل قول کردن
t.c.h
#20 t.c.h 1396-10-19 09:18
ممنون استاد مثل همیشه عالی بود....
دی سی داستان های جذاب و تاثیر گذاری داره نمیدونم چرا تو عالم سینما نمیتونه داستان هاش رو خوب جلوه بده اگر دی سی میتونست تمام فیلم هاش رو حتی نزدیک سه گانه نولان بسازه الان وضعیت خیلی بهتری داشت .....
در کل دی سی داستان های پر باری داره که ۱۵ تاش رو استاد زحمت کشیدن و بیان کردن
نقل قول کردن
spiderspider
#21 spiderspider 1396-10-19 09:37
واقعا ممنون اقای ترابی. از بین این ۱۵ ایونت فلشپوینت(البته من برعکس بقیه اول کمیکشو خوندم بعد انیمیشنو دیدم. کمیکه رو بیشتر دوست دارم چون خشونتش کمتره.) بحران نامحدود(تعریف زیادی ازش شنیده بودم ولی متأسفانه نخوندمش.) مرگ سوپرمن و سقوط شوالیه بحران در دنیاهای نامحدود و سیاهترین شب. واقعا کمیک های خوبی بودن مخصوصاً بحران در دنیاهای نامحدود.
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#22 Mahdad-mm 1396-10-19 09:52
سلام خسته نباشيد آقاى ترابى واقعا مرسى كه وقت ميزاريد و كلى مقاله آماده ميكنيد اين مقاله هم اطلاعات جالبى داشت البته من فقط فلش پوينتشو ميدونستم
يه سؤال براى ديدن كميكا از برنامه خاصى استفاده ميكنيد آخه من كميك دانلود ميكنم باز نميشه لطفا راهنمايى كنيد
نقل قول کردن
Huto
#23 Huto 1396-10-19 11:01
با سپاس فراوان برای نوشتن این مقاله
جناب ترابی یه سئوال برام پیش اومده بود در مورد یکی از این رویدادها و اونم رویداد مالتی ورسیتی هست امیدوارم که خونده باشیدش و خوشحال میشم که بیشتر در مورد ارتباط قهرمانان با هم توضیح بدید. راستش چند بار توضیحات مقاله رو خوندم اما متوجه نشدم قهرمانان چه طور از طریق کمیک با هم ارتباط برقرار میکنن یعنی جه جورایی به صورت حرف های کمیک بوکی به هم پیغام و هشدار میدن که چه کارهایی باید در دنیای خودشون انجام بدن؟
با سپاس فراوان
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1396-10-19 11:41
به نقل از Mahdad-mm:

يه سؤال براى ديدن كميكا از برنامه خاصى استفاده ميكنيد آخه من كميك دانلود ميكنم باز نميشه لطفا راهنمايى كنيد

برو اینجا
توضیح داده شده
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1396-10-19 11:42
به نقل از Huto:

جناب ترابی یه سئوال برام پیش اومده بود در مورد یکی از این رویدادها و اونم رویداد مالتی ورسیتی هست امیدوارم که خونده باشیدش و خوشحال میشم که بیشتر در مورد ارتباط قهرمانان با هم توضیح بدید. راستش چند بار توضیحات مقاله رو خوندم اما متوجه نشدم قهرمانان چه طور از طریق کمیک با هم ارتباط برقرار میکنن یعنی جه جورایی به صورت حرف های کمیک بوکی به هم پیغام و هشدار میدن که چه کارهایی باید در دنیای خودشون انجام بدن؟
با سپاس فراوان

حقیقتش من خودم این کمیک رو نخوندم. بنباراین نمیتونم بیشتر توضیح بدم
ولی علاقمند شدم بخونمش
سعی میکنم نسخه دانلودش رو براتون همین جا بزارم
نقل قول کردن
Richard Grayson
#26 Richard Grayson 1396-10-19 12:14
به نقل از P.Constantine:
به نقل از Richard Grayson:
#10
با اینکه توی انیمیشن خیلی خوب تونستن فلش پوینت رو نشون بدن البته بدون اوریجین فلش ، ولی فکر نکنم بشه تو فیلم همچین کاری کرد. البته بخاطر سریالش خیلیا با فلش اشنایی دارن و فک نکنم بخوان تو فیلم فلش پوینت اوریجین فلش و کامل نشون بدن و سروتهشو بزنن تا فیلم طولانی تر نشه. اون همه اتفاق رو هم اگه واقعا کارگردان توانا باشه میتونه نشون بده ولی فکر نکنم دی سی بتونه فلش پوینت رو اونطور که باید و شاید نشون بده و فقط فلش پوینت رو واسه ریبوت DCEU بره .
دارک ساید وقتی بتمن رو به گذشته فرستاد ، برای اینکه بتونه از بتمن استفاده های خبیثانه بکنه از کلونش استفاده کرد و اونو جای بتمن اصلی جا زد تا اعضای جاستیس لیگ سوگوار اون بشن. بعدش هم وقتی اعضای جاستیس لیگ از سر قبرش میرند "بلک هند" یکی از دشمنای گرین لنترن میاد و بتمن رو به بلک لنترن تبدیل میکنه و زنده میشه. تمامی قدرت های کارآگاهی بتمن رو هم با خودش داشت!
شخصیت های ورتیگو سر فلش پوینت به دنیای اصلی دی سی اومدند.

درمورد سوالم هم می خواستم بدونم ورتیگو قبلا توی DC Multiverse نبوده بعد فلشپوینت بهش اضافه شده؟( آخه الان کمیک های Lucifer و Preacher تحت عنوان Dc/vertigo چاپ میشن و انگار اصلا ربطی به Earth اصلی DC ندارن)

قضیه مولتی ورس دی سی برای این مطرح شد که شخصیت هایی که از شرکت های دیگه داشت یا میخرید رو به عنوان تایم لاین دیگه و دنیای دیگه معرفی کنه. ولی بعد فلش پوینت که تایم لاینا قاطی شد شخصیت های ورتیگو به دنیای اصلی اومدند و جاستیس لیگ دارک تشکیل شد. ولی زیاد محبوبیت قبل رو نداشت. کمیک های الان لوسیفر که از دنیای اصلی دی سی جدا شده بخاطر این بود که مایک کری سال 2013 فکر کنم اومد کمیک اسپین اف از لوسیفر نوشت و به داستان های خود لوسیفر پرداخت . بعد اونم داستان هاش رو همینطوری ادامه دادند و بیشتر کمیک های جدید ورتیگو خارج از دنیای اصلی دی سی رخ میده و جاستیس لیگ دارک فقط تو دنیای اصلی دی سی مونده فک کنم(Prime Earth). پریچر هم فکر نکنم به دنیای اصلی دی سی اومده باشه کلا . از همون اول جدا بود از دنیای اصلی دی سی.
بعد ریبرث هم کلا کمیکی از جاستیس لیگ دارک نیومد و دی سی ورتیگو رو کلا از دنیای اصلیش جدا کرده.
راستی ریبرث دی سی رو خوندی ؟ کمیک Super Sons ـش خیلی باحاله ! ماجرا های رابین(دیمین) و سوپربوی(جان کنت) باهمه که خیلی فانه.
نقل قول کردن
Richard Grayson
#27 Richard Grayson 1396-10-19 12:36
به نقل از mtm:
به نقل از Huto:

جناب ترابی یه سئوال برام پیش اومده بود در مورد یکی از این رویدادها و اونم رویداد مالتی ورسیتی هست امیدوارم که خونده باشیدش و خوشحال میشم که بیشتر در مورد ارتباط قهرمانان با هم توضیح بدید. راستش چند بار توضیحات مقاله رو خوندم اما متوجه نشدم قهرمانان چه طور از طریق کمیک با هم ارتباط برقرار میکنن یعنی جه جورایی به صورت حرف های کمیک بوکی به هم پیغام و هشدار میدن که چه کارهایی باید در دنیای خودشون انجام بدن؟
با سپاس فراوان

حقیقتش من خودم این کمیک رو نخوندم. بنباراین نمیتونم بیشتر توضیح بدم
ولی علاقمند شدم بخونمش
سعی میکنم نسخه دانلودش رو براتون همین جا بزارم

trainbit.com/.../...
نقل قول کردن
Huto
#28 Huto 1396-10-19 13:54
به نقل از Richard Grayson:
به نقل از mtm:
به نقل از Huto:

جناب ترابی یه سئوال برام پیش اومده بود در مورد یکی از این رویدادها و اونم رویداد مالتی ورسیتی هست امیدوارم که خونده باشیدش و خوشحال میشم که بیشتر در مورد ارتباط قهرمانان با هم توضیح بدید. راستش چند بار توضیحات مقاله رو خوندم اما متوجه نشدم قهرمانان چه طور از طریق کمیک با هم ارتباط برقرار میکنن یعنی جه جورایی به صورت حرف های کمیک بوکی به هم پیغام و هشدار میدن که چه کارهایی باید در دنیای خودشون انجام بدن؟
با سپاس فراوان

حقیقتش من خودم این کمیک رو نخوندم. بنباراین نمیتونم بیشتر توضیح بدم
ولی علاقمند شدم بخونمش
سعی میکنم نسخه دانلودش رو براتون همین جا بزارم

trainbit.com/.../...

با سپاس فراوان
نقل قول کردن
P.Constantine
#29 P.Constantine 1396-10-19 16:31
#27
آره ريبرث رو از اولش خوندم ولى ادامه ندادم. مثلا واندروومن رو چند شماره خوندم بعد ولش كردم اصلا جذبم نكرد!! همينطور فلش و تايتانزها! بتمن و سوپرمن هم چند شماره ازش رو خوندم ولى نشد ادامه اش بدم!در كل بيشتر مارول رو دنبال مى كنم!
نه متاسفانه super sons رو نخوندم ولى چون شما تعريف كردى...
i'll put it on the list ;-)
نقل قول کردن
Richard Grayson
#30 Richard Grayson 1396-10-19 22:39
#29
ریبرث دی سی کمیکای شخصیت های اصلیش زیاد خوب و جذاب نبود. ولی برعکس کمیکای شخصیت های رده پایین تر و کمیک های غیراصلی خیلی بهتر بود!مثل Batman : Creature of the night که از بچگی بروس وین شروع کرده ، Batman : Who laughs که دارک شدن شخصیت های بت فمیلی رو به تصویر میکشه ، Super Sons کمیک فانیه ، Mister Miracle رو نخوندم ولی شنیدم که جالبه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#31 Marc Spector 1396-10-20 08:18
خسته نباشید استاد (خودتون میدونین که میخوام چی بگم دیگه :عالی بودو دمتون گرمو بهتون خیلی مدیونیمو...)
مورد 11 خط 6 نوشتید به از نو به
سپاس از شما
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #32 Samwel Tarly 1396-10-20 10:01
دستتون درد نکنه استاد عجب مقاله توپی بود خیلی وقت بود از این مقاله ها ننوشته بودید به خاطر این که خبرهایی مثل توافق دیزنی و فاکس یا اکران فیلم ها و پخش شدن سریال ها و خوب شد که الان وقت کردید این مقاله رو بنویسید واقعا ممنونم.
من خودم بیشتر از مارول کمیک میخونم و از دی سی فقط کمیک های برتر بتمن و سوپرمن رو خوندم و در بین موارد این مقاله فقط با فلشپوینت,مرگ سوپرمن, سقوط شوالیه و بحران در زمین نامحدود اشنایی داشتم و Batman R.I.P هم به نظرم جالبه و توضیحاتی که استاد دادن مشتاقم کرد که بخونمش.
در ضمن استاد ترابی دوباره با این مقاله ثابت کردن بیشتر از هر کس دیگه ای به دی سی فن های ایران خدمت کردن و متاسفانه بعضی ها فکر می کنن دی سی فن بودن به اینه که از تمام فیلم ها و سریال های دی سی تعریف کنی و به به چه چه راه بندازی :-*
نقل قول کردن
S. Mahdi
#33 S. Mahdi 1396-10-20 13:07
خیلی خیلی ممنون از آقای ترابی بابت این مقاله عالی.
واقعا با این داستان ها حال میکنم. مخصوصا Blackest night و Crisis on infinite earths و Identity crisis و DC 1000000 و Multiversity و Sinestro corps war و Final crisis (و البته Flashpoint) واقعا آدم وقتی این داستانارو میخونه بیش از پیش با داستان های غنی دی سی آشنا میشه و همچنین تاسف میخوره چرا وارنر گند زده به این همه داستان خوب و شخصیت های پُر پتانسیل...
واقعا هم رتبه اول لایق Crisis on infinite earths ـه؛ داستانی به این حماسی بودن و زیبایی و صحنه های هیجان انگیز و شخصیت پردازی های خوب خیلی کم گیر میاد. (البته من هنوز این کمیک رو نخوندم ولی خیلی خیلی ازش تعریف شنیدم و شنیدم داستان بسیار حماسی و قشنگی داره)
راستی استاد : نظرتون درمورد ایونت جدید دی سی یعنی Dark nights metal چیه؟ از نظر من که فوق العاده هست و لایق بودن در این لیست هست... چون واقعا داستان پُرتنش و حماسی و صدالبته بسیار خلاقانه ای داره و تمام آرک ها و داستانک هایی که اسکات اسنایدر توی سری Batman new 52 شروع کرده بود رو به شکل بینظیری به هم ربط میده و به سرانجام میرسونه (کلا از اون کمیکاییه که باید قبل مرگ حتما خوند)
ممنون میشم نظرتون رو درمورد این داستان بگید (بقیه بچه هاهم نظر بدن :-) )
نقل قول کردن
old man omid
#34 old man omid 1397-08-15 17:14
مقاله عالی بود.
استاد ترابی یک سوال بحران دنیا های نامحدود بهتره یا دستکش بینهایت و یا در یک اندازه عالی هستند؟
نقل قول کردن
ehsan_atapour
#35 ehsan_atapour 1398-11-04 13:24
واقعا عالی بود استاد . ولی اصلا نمی فهمم چرا دی سی کلا به کلمه crisis علاقه منده! :D
نقل قول کردن
im_ironman
#36 im_ironman 1400-12-02 00:56
سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی مقاله بسیار جالبی بود . اما متاسفانه من که هیچکدوم از این ایستراگ ها رو نخوندم ، بنظرم مهم ترینشون بحران در زمین های بی نهایت هستش ، به خصوص وقتی داخل اروورس هم آوردنش خیلی دوست دارم اون کمیک رو بخونم . هروقت وقتتون خالی شد حتما یه نگاهی به این کمیک بندازید و برای ما ترجمه و ادیتش کنید لطفا . فک کنم خیلیا با من موافق باشن . بازم ممنون از این مقاله عالی.
نقل قول کردن
Hellblazer
#37 Hellblazer 1401-06-26 09:45
به نقل از Richard Grayson:
به نقل از mtm:
به نقل از Huto:

جناب ترابی یه سئوال برام پیش اومده بود در مورد یکی از این رویدادها و اونم رویداد مالتی ورسیتی هست امیدوارم که خونده باشیدش و خوشحال میشم که بیشتر در مورد ارتباط قهرمانان با هم توضیح بدید. راستش چند بار توضیحات مقاله رو خوندم اما متوجه نشدم قهرمانان چه طور از طریق کمیک با هم ارتباط برقرار میکنن یعنی جه جورایی به صورت حرف های کمیک بوکی به هم پیغام و هشدار میدن که چه کارهایی باید در دنیای خودشون انجام بدن؟
با سپاس فراوان

حقیقتش من خودم این کمیک رو نخوندم. بنباراین نمیتونم بیشتر توضیح بدم
ولی علاقمند شدم بخونمش
سعی میکنم نسخه دانلودش رو براتون همین جا بزارم

trainbit.com/.../...

متاسفانه فایل حذف شده.
حیف شد منم خیلی دوست داشتم بخونمش.
نقل قول کردن
2t2Assassin987
#38 2t2Assassin987 1402-10-16 12:14
مقاله عالی بود خیلی ممنون!
متاسفانه زیاد کمیکی از دی سی نخوندم و هیچ کدوم از رویداد ها هم نخوندم.
ولی چیزی که برام سواله اینه که قحطی اسمه خدایی؟؟؟؟
چرا دی سی انقدددددد رویداد با عنوان بحران داره؟
''بحران در زمین های نامحدود''،''بحر ان نهایی''، ''ساعت صفر:بحرانی در زمان''، ''بحران نامحدود'',''بحر ان هویت''،''بحران در جنسیس جدید''،''قهرمان ان در بحران'' و....


من کاری با محتواهاشون ندارم ولی دیگه مخاطب حالش بهم میخوره وقتی همش یه اسم رو می بینه آخه وقتی خلاقیت دارید چرا یه فکری به حال اسم رویداد ها نمی کنید؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید