رتبه بندی مهم ترین رویدادهای مرد عنکبوتی در تمام دوران

رتبه بندی مهم ترین رویدادهای مرد عنکبوتی در تمام دوران

از رویداد جزیره عنکبوتی گرفته تا حماسه بدنام کلون ساگا که بزرگترین رویداد های مردعنکبوتی به شمار می‌آیند، این رویدادها تاریخ پیتر پارکر را در مارول برای همیشه تحت تاثیر خود قرار داده اند.

در طول سال ها، مرد عنکبوتی در بسیاری از رویدادهای کمیک به یاد ماندنی و داستان های مهم ظاهر شد که زندگی او را برای همیشه تغییر داد. در حالی که برخی از آرک ها با گذشت زمان از اهمیت زیادی برخوردار شدند، برخی دیگر مانند "مرد عنکبوتی برتر" و "دنیای عنکبوتی " برای درک روایات پیاپی مرد عنکبوتی تا به امروز، خواندن آن‌ها حیاتی هستند که میخواهیم در این مقاله به معرفی آنها بپردازیم. مقالات زیر را هم بخوانید:

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

 

10- قیامت عنکبوتی

رویداد قیامت عنکبوتی، دنباله رویداد اصلی دنیای عنکبوتی در سال 2018 است. کریستوس گایج به عنوان نویسنده، خورخه مولینا به عنوان طراح اصلی، خلق این کمیک را بر عهده داشت. خط داستانی در وهله اول بر روی مایلز مورالز تمرکز دارد که او ارتش عنکبوتی را در نبرد دیگری علیه وارثان شرور رهبری می کند. قیامت عنکبوتی یکی از بزرگترین رویدادهای مولتی‌ورس در مارول است و در فهمیدن وقایع "دنیای عنکبوتی" بسیار مهم است. علی‌رغم اینکه مرد عنکبوتی پیتر پارکر نقش اصلی این رویداد نیست، قیامت عنکبوتی به مایلز مورالز این اجازه می‌دهد تا رهبری ارتش عنکبوتی را بر عهده بگیرد. شما میتونید این داستان رو به طور کامل در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

9- پایان دنیای عنکبوتی

"پایان دنیای عنکبوتی" در سال 2022 به دست دن اسلات و به طراحی مارک بگلی خلق شد. این رویداد پایانی بود بر سه گانه "دنیای عنکبوتی" مارول. این رویداد کراس اور یک بار دیگر ارتش عنکبوتی را دوباره متحد می کند چون  به نظر می رسد شبکه بزرگ زندگی و سرنوشت در معرض نابودی کامل قرار گرفته است و این بار تهدید جدیدی به نام شاثرا مطرح شده است. "پایان دنیای عنکبوتی" با گنجاندن اطلاعاتی در مورد چگونگی شکل گیری شبکه بزرگ زندگی و سرنوشت، کمک می کند تا دنیای عنکبوتی را با عمق بیشتری درک کنیم. و البته این وسط کلی هم عنکبوتی جدید به مخاطب معرفی میشود. شما میتونید این رویداد را نیز با ترجمه فارسی بخونید (در اینجا).

 

8- حداکثر کارنیج (Maximum Carnage)

ماکزیمم کارنیج

درسته که استاد «ترابی» در این مقاله از "حداکثر کارنیج" به عنوان یکی از بدترین های مرد عنکبوتی یاد کرده بودند ولی در هر حال داستان مهمیه برای هواداران. البته استاد حق دارند چون نمونه بارزی است از سیاست های غلط ناشرین کمیک بوکی در دهه 90 میلادی که سعی داشتند تا میتونند از محبوبیت ونوم و کارنیج سوء استفاده کنند و البته داستانی پر رزرق و برق با طراحی های اغراق آمیز ارائه بدهند که عمقی ندارد. اما در هر حال دیدن مبارزه بین اسپایدرمن و ونوم به همراه شماری دیگر از قهرمانان مارول علیه کارنیج و دار و دسته اش جذابیت های بصری خاص خودش را داشت. ضمن اینکه یک بازی معرکه در سبک Beat'em Up نیز از روی آن ساخته شد که از اولین نمونه های اقتباس مستقیم دنیای گیم از روی داستان های کمیک بوکی به شمار میاد.

 

7- جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

 جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

در این آرک عظیم مردم شهر نیویورک به ویروسی عجیب که توسط دشمن قدیمی مرد عنکبوتی به نام «شغال» درست شده، مبتلا شدند و در نتیجه به قدرت های عنکبوتی دست یافتند. سپس جزیره منهتن در ایالت نیویورک از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده تا ویروس به بیرون درز نکند. سپس مرد عنکبوتی با اعضای اونجرز و 4 شگفت انگیز همکاری کرد تا جلوی تبدیل شدن مردم شهر به عنکبوت های غول آسا را بگیرد.  جزیره عنکبوتی یکی از اولین رویدادهای بزرگ مرد عنکبوتی در دهه گذشته بود که باعث شد پای اکثر قهرمانان مارول به داستان باز بشه و البته دیگر شخصیت های مرتبط با را اسپایدرمن را نیز مثل فلش تامپسون (مامور ونوم)، ادی براک (انتی ونوم) و کین پارکر (کلون اسپایدرمن) در داستان دیدیم. جزیره عنکبوتی نشان داد دن اسلات چه ایده هایی برای مرد عنکبوتی و دنیای او در سر داره و میخواد این دنیا را تا حد ممکن بزرگ و مطرح کنه. راستی مری جین هم در این داستان قدرت های عنکبوتی پیدا کرد! (این مقاله را بخوانید).

 

6- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

دارک اسپایدرمن

اولین و شاید یکی از بدترین اتفاقاتی که در دوره ای که دن اسلات نویسنده اسپایدرمن بود این بود که ذهن و حافظه اش با دکتر اختاپوس عوض شد. یعنی ذهن دکتر اختاپوس اومد داخل بدن پیتر پارکر/اسپایدرمن و برعکس! منتهی مساله این بود که بدن و جسم دکتر اختاپوس درب و داغون بود و در نتیجه پیتر در شماره 700 از کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز و در حالی که در آغوش دکتر اختاپوس بود، درگذشت! نحوه مرگ پیتر در بدن دکتر اختاپوس با انتقادات فراوانی روبرو گشت.در هر حال اتفاقات جوری رقم خورد که دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن و حافظه پیتر پارکر شد. او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد و تصمیم گرفت یک جور ضد قهرمان باشد که با روش های خاص خودش جنایت را سرکوب میکند. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بُکشه، بُکشه! البته در نهایت پیتر پارکر دوباره به جسم خودش برگشت ولی در هر حال این دوران مهم بود چون وقتی اکتاویس در زندگی پیتر پارکر فرو رفته بود اتفاقات زیادی را رقم زد. مثلا کاری کرد که پیتر پارکر دکترای خودش رو بگیره یا "صنایع پارکر" تاسیس شد و ...(شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در  اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

5- جنگ داخلی (Civil War)

شاید معروف ترین موردی که مربوط به فاش کردن هویت اسپایدرمن توسط خود او میشه در سال 2006 و در شماره 2 از رویداد مهم "جنگ داخلی" رخ داد که در اینجا ترجمه شده است. اسپایدرمن در ابتدای این رویداد در گروه مرد آهنی حضور داشت و از قانون ثبت نام از ابرقهرمانان حمایت میکرد (البته او بعدا به سمت گروه کاپیتان آمریکا رفت). بنابراین برای این که وفاداری خودش به تونی استارک رو ثابت کنه به حرفش گوش کرد و جلوی دوربین های تلویزیونی هویت مخفی خودش را برای همه جهان فاش کرد! البته قضیه در نهایت برای پیتر گران تموم شد چون او به گروه کاپیتان آمریکا پیوست و در نتیجه از سوی نیروهای امنیتی و دولتی تحت تعقیب قرار گرفت. «کینگ پین» هم که میخواست از دشمن قدیمی خودش انتقام بگیره یک قاتل رو فرستاد تا با گلوله پیتر پارکر رو بزنه ولی این تیر به زن عمو می خورد و باعث شد تا لب مرگ پیش بره (این مقاله را بخوانید).  بعدشم که قضیه One More Day پیش اومد و پیتر برای این که جونش رو نجات بده مجبور شد با شیطان دنیای مارول یعنی «مفیستو» معامله بکنه. مفیستو هم در ازای نجات دادن جون زن عمو می ، ازدواجش با مری جین را از تاریخ پاک میکنه و ...

 

4- آخرین شکار کریون (Kraven’s Last Hunt)

آخرین شکار کریون

این داستان نه تنها از نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان دارک ترین داستان مرد عنکبوتی شناخته میشه، بلکه یکی از دارک ترین و تیره ترین داستان های کل ماروله. ماجرا حول کریون شکارچی میچرخه، از دشمنان قَدَر مرد عنکبوتی با ذهنی پیچیده و تاریک و قواعد اخلاقی خاص ! او که پیش از این بارها و بارها توسط اسپایدی شکست خورده بود، حالا توی این داستان بالاخره موفق میشه تلافی کنه و اول مرد عنکبوتی رو نصفه و نیمه میکشه، بعد زنده به گورش میکنه، بعد هم لباس اسپایدی رو به تن میکنه و جای او رو میگیره تا ثابت کنه قهرمان بهتریه ! «آخرین شکار کریون» پره از تصاویر و لحظات دلهره آور و ناگوار ! مثل اون پانلی که کریون با حرص و ولع شروع میکنه به خوردن عنکبوت های زنده ! یا اونجایی که اسپایدی بعد از دو هفته ی تمام زیر خروار ها خاک و گل، ذره ذره با تقلّا بیرون میاد! یا اون صحنه ی حال به هم زنی که اون موجود موش مانند که با اسم «ورمین» شناخته میشد، آدم خواری میکنه ! لازم به ذکره این داستان علاوه بر فضای هولناک و سبک طراحی تاریک و منحصر به فردی که داره، از نظر داستانی هم بارها مورد تعریف و تمجید منتقدین قرار گرفته؛ ترکیب بی نظیری از لحظات و حال و هوای سوپرهیرویی و فضای ادبی در این داستان وجود داره که باعث شده همیشه ازش به عنوان یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی یاد بشه. میتونید در اینجا از خوندن این داستان به زبان فارسی لذت ببرید.

 

3- یک روز بیشتر

یک روز بیشتر

اتفاقات خیلی عجیبی برای اسپایدرمن رخ داده است. مثلا او یک بار چهار دست اضافی در آورد و به یک هیولای عنکبوتی تبدیل شد و ... اما هیچکس نمی‌توانست باور کند که اسپایدی با شیطان معامله کند! بعد از رویدادهای "جنگ داخلی" و "بازگشت در لباس مشکی"، هویت مردعنکبوتی به تمام دنیا فاش شد که جان زن عمو می را به خطر انداخت. پیتر و مری جین برای نجات او معامله‌ای با مفیستو بستند. شیطان در ازای جان زن عمو می، جدا شدن پیتر از مری جین را درخواست کرد. "یک روز بیشتر" (One More Day) یک داستان چالش برانگیز بود که به کمیک "یک روز جدید" ختم شد. این باعث تغییرات ملموسی در داستان اسپایدی شد. گرچه، بسیاری از طرفداران، از بین رفتن ازدواج پیتر و مری را ضرری بزرگ برای فرانچایز دانستند که (متاسفانه) تا به امروز هم ادامه دارد.

 

2- کلون ساگا

کلون ساگا

در فاصله سال‌های 1994 تا 1996 مارول دست به حماقت بزرگی زد: در عناوین مختلف اسپایدرمن داستانی پیچیده و بسیار طولانی به چاپ رسید که در آن معلوم شد پیتر پارکر در تمام این مدت اسپایدرمن نبوده و در واقع یک کلون (موجودی که به طور مصنوعی و در آزمایشگاه تولید می‌شود) بوده است و کاراکتر دیگری به نام «بن رایلی» (Ben Reilly)، اسپایدرمن واقعی می‌باشد! این داستان که به "سرگذشت کلون" (Clone Sagaمشهور است (و در حقیقت دنباله داستانی به همین نام بود كه در دهه 70 میلادی در كمیك‌ های اسپایدرمن به چاپ رسیده بود و اینجا ترجمه شده است)، آن‌قدر طرفداران اسپایدرمن را خشمگین ساخت که دست از خواندن ماجرا‌های قهرمان محبوب خود کشیدند و در نتیجه به میزان شصت درصد از فروش کمیک‌ های اسپایدرمن کاسته و مارول مجبور شد نظر خود را عوض و در داستان‌های بعدی پیتر پارکر را دوباره به عنوان اسپایدرمن حقیقی معرفی کند. با این حال تغییر واقعا بزرگی که در نتیجه این داستان به وجود آمد این بود بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی یعنی نورمن آزبورن ملقب به گرین گابلین که سالها مرده پنداشته میشد، بازگشت و معلوم شد همه چی زیر سر او بوده است (این مقاله را بخوانید). بازگشت نورمن شروعی تازه بود برای نبرد بی پایان این شخصیت فوق العاده ...

 

1- دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

 دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

"دنیای عنکبوتی" (که سایت ما همه قسمت هایش را در اینجا ترجمه کرده است) یک رویداد و کراس اور گسترده در کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که سال 2014 به قلم «دن اسلات» نوشته شد. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند). این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. نویسنده در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجام برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای  مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک» . ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد. خلاصه اینکه سال 2014 سال هیجان انگیزی برای هواداران اسپایدرمن بود...

 

امیرحسین جعفری

AmirhoseinJafari2005

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر هستند؟ 

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

كلون ساگا (CLONE SAGA)

10 کمیک مردعنکبوتی که پایان خوشی ندارند

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" (END OF SPIDER-VERSE) ترجمه شد + لینک دانلود

داستان "شکست جانانه" را به صورت کامل و با ترجمه فارسی بخوانید!

شماره آخر کمیک جزیره عنکبوتی (SPIDER-ISLAND) ترجمه شد + لینک دانلود

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

لینک دانلود کمیک های ENDS OF EARTH 

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Vibranium Man
#1 Vibranium Man 1402-06-14 08:50
دم شما گرم. مقاله عالی بود مخصوصا برای من که دنیای عنکبوتی رو تا وسطاش خونده بودم و بقیه ترتیبش رو نمی دونستم ولی الان فهمیدم.
پیشنهاد میکنم کسایی که دنیای عنکبوتی رو نخوندن حتما بخونن. ;-)
(بخصوص کسایی که انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی رو دیدن یا میخوان ببینن.)
نقل قول کردن
Haj Peter
#2 Haj Peter 1402-06-14 08:59
سلام خسته نباشید.
ممنون بابت ترجمه این مقاله ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1402-06-14 10:42
سلام خدمت آقای ترابی و ممنون از شما بابت انتشار مقاله...
قطعا و بدون هیچ شکی، دوباره برای نوشتن مقاله داوطلب خواهم شد و اون رو بهتر و حرفه ای تر خواهم کرد.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1402-06-14 11:01
سلام به همگی و صبحتون بخیر.
دم شما گرم بابت ترجمه مقاله.عالی بود. ;-)
با رتبه بندی هم مشکل خاصی نداشتم(در اصل مشکلی نداشتم.)
نقل قول کردن
Sir
#5 Sir 1402-06-14 12:19
با سلام
مقاله جالبی بود خسته نباشید بابت ترجمه و کلا کارای این مقاله

جالبی مقاله این بود که بین مواردی که جزو "بدترین های مردعنکبوتی" طبقه بندی میشن یا حداقل اونجوری محبوب نیستن مثل یک روز بیشتر یا کلون ساگا یا حتی پایان دنیای عنکبوتی که اخرش اونجوری تموم شد، یه چیزی مشترکه
و اون علاقه نویسنده به ایجاد یه بعد و یا پیچش جدید و به ظاهر خفن تو داستان های اسپایدیه که از قضا این بعد هیچ جوره به هیچ جای اسپایدرمن نمیخوره و میخواد اینو بزور به اسپایدی بچسبونه
مثل بعد های اساطیری و خداگونه و این مسائل، یا تمرکز روی نحوه پیدایش اسپایدی ها که بازم میره تو تم همون اساطیری
یا پیچش هایی مثل کلون ساگا یا اخر پایان دنیای عنکبوتی و شماره های ۲۲ و ۲۳ به بعد سری جدید اسپایدی که .......
حالا ممکنه بگید مورلان، تم اساطیری داشت داستانش هم شاهکار بود
بله، اما دقت کنید! مورلان تم اساطیری داشت، اسپایدرمنو خیلی وصلش نکردن به تم اساطیری اون
به هر حال! به نظرم الان مهم ترین کار برای اسپایدرمن توی مارول اینه که یدور ران های طلایی دیتکو و داستان های شاهکار اونو بدن نویسنده های جدید بخونن! (مخصوصا زب ولز)

جدا، یه داستان مثل ۸۰۱( آخرین شماره اسلات) لازمه برای الان!
چون اسپایدرمن اونه! نه اینایی که الان دارن چاپ میکنن!
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#6 THE THOR LOVER 1402-06-14 13:07
سلام خدمت همه دوستان عزیز
با تشکر از آقای جعفری بخاطر این مقاله، خسته نباشید.
نقل قول کردن
Spider-Kang
#7 Spider-Kang 1402-06-17 07:51
به به دم شما گرم آقای جعفری
مقاله خیلی خوبی بود
ترجمش هم روون روون

خیلی خوشحالم که ما کاربرها هم داریم دست به کار میشیم و یه کمکی به سایت میکنیم ;-)
نقل قول کردن
MRJ
#8 MRJ 1402-06-18 22:02
مقاله خوبی تشکر میکنم از آقای جعفری برای ترجمه این مقاله
بیش از نصف موارد این لیست رو خوندم و این جادوی سایت اسپایدی هستش. اگر هم بخوام نظرم رو درباره موارد لیست بگم
10 قیامت عنکبوتی کمیک بسیار خوبی بود و از دنیای عنکبوتی هم در بیشتر موارد پیشی گرفت . کریستوفر گایج تونست از پس این کمیک بر بیاد و کار هوشمندانه ای بود که از مایلز به عنوان شخصیت اصلی استفاده کرد ولی پیتر هم تاثیر خودش را در این کمیک داشت و از بیشتر شماره هاش لذت بردم
9 آخرین قسمت از این ۳ گانه ضعیف ترین قسمتش است. زمینه چینی خوب و پایان بندی ناامید کننده این ویژگی کدوم نویسنده است ؟ بله جناب اسلات :lol: مورد قبل گفتم که انتخاب مایلز هوشمندانه بود ولی اینجا چرا انتخاب سیلک بد از آب در اومد چون اونجا از همون اول مشخص بود که داستان حول محور پیتر نیست ولی اینجا دن اسلات به همه ما کلک زد و به زور سیلک رو برگزیده کرد و دیالوگ های سطحی و پایان کلیشه ای. همه اینا کافی نیست ؟ بازم بگم ؟
8 این شماره هم که سیاست غلط ناشران رو نشون میده که در اون زمان هر چی داستان دهن پر کن تر فروشش بیشتر. شخصیت پردازی ؟ داستان خوب ؟ کشک فقط پول مهمه البته الانم مهمه ولی اون موقع فقط میخواستن استفاده ابزاری از شخصیت ها بکنن
7 راستش این کمیک رو نخوندم ولی اینو مطمئنم که کمیک خیلی خوبیه و تنها موردی از این مقاله هست که اسپایدی ترجمه اش نکرده .( omd و کلون ساگا و حداکثر کارنیج که اصلا حساب نمیشن ) منتظر ترجمه اش هستیم ;-)
6 این کمیک کمیک بسیار مهمی هستش و تاثیر زیادی در تاریخچه اسپایدرمن داشت. ولی آیا همه اینا تاثیر مثبتی داشتند؟
راستش از این کمیک جز آرک ملت گابلین و چند شماره انگشت شمار لذت نبردم یکی از دلایلش هم اینه که طراحی های هامبرتو راموس بی زارم و اسلات هم ما هم شخصیت های مکمل رو احمق فرض کرده بود و شخصیت پردازی ها به عبارتی فاجعه بودند
5 کمیک جنگ داخلی یکی از مهم ترین کیمک های های مارول هستش البته جزو مورد علاقه های من نیستش . اسپایدرمن شخصیت پردازی غلطی داشت و هویت خودش رو فاش کرد :o آیرون من هم شبیه شخصیت های شرور شده بود ولی اقتباس mcu به مراتب از این کمیک بهتر و قابل پذیر تر بود در حالی که می‌شد حق رو به ۲ طرف داد
4 این کمیک اولین کمیکی بود که خوندم و راستش برای اولین بار اصلا جذبم نکرد و رویداد شکار شده رو نسبت به آن ترجیح میدم و شاید تنها موردی باشه که حضورش در این مقاله برام قابل هضم نیست .
3 نظر دادن درباره کمیکی که کلی مقاله درباره اش کار شده و همیشه در بدترین های مرد عنکبوتی هست کار بیهوده ایه
2 اینم میتونید مقالاتی که آقای ترابی و عمو مختار درباره این کلون ساگا نوشتند رو هم بخونید
1 یکی از خدماتی که دن اسلات برای مرد عنکبوتی انجام داده در این کمیک خلاصه میشه. اسپایدرمن مدتی بود که دوران افتی رو تجربه کرده بود و این باعث شد که در پر فروش ترین عناوین باشه و شخصیت های جدیدی رو معرفی کرد و کاری رو شروع کرد که ما تاثیرش رو همین امسال می‌بینیم
نقل قول کردن
Kianush esteghrarzad
#9 Kianush esteghrarzad 1402-06-20 14:28
ای کاش هیچوقت قیامت عنکبوتی اتفاق نمی افتاد
نقل قول کردن
رض
#10 رض 1402-06-23 20:12
به نقل از Kianush esteghrarzad:
ای کاش هیچوقت قیامت عنکبوتی اتفاق نمی افتاد

چرا ؟ قیامت عنکبوتی که خیلی خوب بود
نقل قول کردن
Vibranium Man
#11 Vibranium Man 1402-06-24 09:40
به نقل از MRJ:

5 کمیک جنگ داخلی یکی از مهم ترین کیمک های های مارول هستش البته جزو مورد علاقه های من نیستش . اسپایدرمن شخصیت پردازی غلطی داشت و هویت خودش رو فاش کرد :o آیرون من هم شبیه شخصیت های شرور شده بود ولی اقتباس mcu به مراتب از این کمیک بهتر و قابل پذیر تر بود در حالی که می‌شد حق رو به ۲ طرف داد

سلام. من کاملا با این جمله که تونی استارک شبیه شرور ها شده بود مخالفم.(به هیچ وجه از روی تعصب نیست و در ادامه با دلیل و منطق ثابت میکنم) چرا فکر می‌کنید تونی شرور بود؟ چون دلش به حال زنی که پسرش رو توی حادثه ی از کنترل خارج شدن ابرقهرمان های جوان از دست داد؟ یا چون به پیتر پیشنهاد کرد هویتش رو فاش کنه و بعد ها موجب شد به یک روز دیگر؟(که البته هم درخواست تونی بخاطر پیش نیومدن اتفاق هایی مثل همون از کنترل خارج ابرقهرمانان جوان بود ، هم فکر می کرد اگه بقیه هم مثل خودش با هویت آشکار زندگی کنن براشون مشکلی پیش نمیاد و البته در این مورد پیتر هم حق انتخاب داشت و مجبورش نکرده بودن.) و یا چون مقابل کپ ایستاد؟البته کاپیتان هم در نهایت فهمید در تمام مدت کارش اشتباه بوده و مردم طرف تونی هستن (همونجا که می‌خواست به آیرون من با سپرش ضربه بزنه و مردم جلوش رو گرفتن)
بخاطر کدوم؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45