در این مقاله ی جالب با قابلیت هایی جدید از مردعنکبوتی آشنا میشویم که تنها در دنیای بازی باهاشون روبرو شده ایم!
مقدمه: ابرقهرمانان كمیك بوكی دارای یك سری توانایی های فوق بشری ثابت هستند (یا با استفاده از تجهیزات خاص قادر به انجام اعمال فوق بشری میشوند) این قدرت ها معمولا سرعت، قدرت و چابكی فوق انسانی را شامل میشوند. ولی قدرت های مرد عنكبوتی متفاوت از نیروهای كلیشه ای اكثر همنوعان خود است و به همین دلیل كاملا متمایز میشود. به علاوه، نیروهای او واقعا با حال (cool) هستند و كیست كه نخواهد روی در دیوار راه برود یا در میان ساختمان های شهر تاب بخورد؟ مهم تر اینكه، توانایی های او كاملا معقول و متعادل هستند. یعنی او نه زیاد قدرتمند است و نه خیلی ضعیف. به همین خاطر در هنگام مبارزه نه آنقدر ضعیف است كه با یك ضربه نقش بر زمین شود و نه آنقدر قوی كه مخاطب كاملا از پیروزی اش مطمئن باشد. اجازه بدهید جور دیگری بگویم ... نیروهای مرد عنكبوتی در چنان سطح مناسبی است كه هر وقت در مقابل حریف قدرتمندی قرار میگرد دلمان برایش شور میزند و نگرانش میشویم ولی از سوی دیگر نیروهایش آنقدر هست كه وقتی عصبانی یا غیرتی شود دمار از روزگار حريفانش در بیاورد. تجهیزاتی نيز كه مرد عنكبوتی را در مبارزه با جرم و جنایت یاری میدهند بسیار محدود هستند. یعنی باعث نمیشوند بیش از حد به آنها متكی شود یا هر از گاهی یك وسیله جدید رو كند و با آن دشمن را شكست دهد. در ضمن، وب شوترهای او از باحال ترین وسایل تاریخ كمیك هستند. با این حال چندین بار در دنیای کمیک اتفاق افتاده که مرد عنکبوتی به طور مقطعی دارای قدرت های افزایش یافته تری شود که در این مقاله بهشان اشاره کرده بودیم (در اینجا هم همه ی قدرت های او را رتبه بندی کرده بودیم). ولی در دنیای گیم (بازی) هم چند بار اتفاق افتاده که قدرت های جدیدی را از این شخصیت دیده ایم که در مقاله حاضر بهشون اشاره میکنیم.
مقالات زیر را هم بخوانید:
رتبه بندی ضربات و قابلیت های پیتر پارکر در بازی "مارول اسپایدرمن 2"
رتبه بندی ضربات و قابلیت های مایلز مورالز در بازی "مارول اسپایدرمن 2"
رتبه بندی گجت های بازی مارول اسپایدرمن
آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی
رتبه بندی همه ی قدرت های فوق بشری مردعنکبوتی
10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!
10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!
10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!
معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی
10- گُنبد تار عنکبوتی (Web Dome)
در سال 2000 بازی مردعنکبوتی با غوغایی که در میان بازیبازان آماتور و حرفهای به راه انداخت، کنسول PS1 را احیا نمود. منتقدان هم همگی یک صدا لب به تحسینش گشوده و آن را سرآمد ژانر ابرقهرمانی و همچنین یكی از برترین عناوین تاریخ PS1 نامیدند. بکارگیری موتور ستایششده بازی Tony Hawk's Pro Skater، موجب گشت تا تواناییهای اسپایدرمن در محیطی سه بعدی و تقریباً گردش آزاد (Free Roaming) جلوه خاصی بیابد و قادر شوید برای نخستین بار حس بیهمتای تاب خوردن در میان آسمانخراشهای نیویورک را تجربه کنید. با این حال، این خوانندگان پر و پا قرص کمیکهای اسپایدرمن بودند که بالاترین میزان لذت را بردند. عواملی همچون استفاده از تم خاطرهانگیز تیتراژ نخستین انیمیشن اسپایدرمن در منوی اصلی، دیالوگهای شنیدنی که لحن كنایهآمیز و زبان بذلهگویانه مشهور اسپایدرمن به خوبی در آنها حفظ شده بود، حضور افتخاری ابرقهرمانان دیگر مارول و همچنین حضور اكثر دشمنان درجه یك اسپایدرمن، تعقیب و گریزهای پرهیجان، مبارزات فراموش نشدنی با غولها، داستانی جذاب که با پیچوخمهای غیرمنتظره هوش و حواس را درگیر میکرد، bonusهای سخاوتمندانه (مثل قابلیت انتخاب لباسهای گوناگون اسپایدرمن و یا امکان جمعآوری کمیکبوک های معروف و کلاسیک او)، یک مرحله پایانی بینهایت مهیج، معماهای هوشمندانه...، همه و همه هواداران را از خود بیخود کرده و باعث میشد تا برای اولین بار حس كنند در یکی از ماجراجوییهای جانانه و تمامعیار کاراکتر محبوب خود سهیم هستند. مردعنکبوتی یک قابلیت یا بهتره بگیم ضربه (کامبو) جالب و نیرومند در این بازی داشت به نام Web Dome که دور خودش یک سپر کامل از تارعنکبوتی ایجاد و سپس آن را مثل یک ماده منفجره رها میکرد و به حریفان که دور و برش بودند ضربه مهلکی وارد می آورد.
9- توپ مخرب (Wrecking Ball)
بازی اونجرز را میتوان یکی از مورد انتظار ترین عناوین سالهای اخیر دونست که متاسفانه نتونست توقعات بالای هواداران و گیمرها رو برآورده کنه. یک بازی جاه طلبانه بود که در دوران عجیبی به بازار آمد یعنی برای نسلی ساخته شد که داشت میمیرد و در عین حال میخواست برای نسل بعدی نیز جذاب باشد. در مجموع برای هواداران معمولی که به جز دنیای سینمایی مارول آشنایی چندانی با کمیک بوک های مارول ندارند و فقط به دنبال یک بازی بزن بزن بالاتر از حد متوسط هستند گزینه خوبیه ولی چیزی که اون رو برای هواداران کمیک بوک یک عنوان ضروری میکنه عشقی هستش که برای شخصیت پردازی ها صرف شده و معلومه برای طرفداران دو آتیشه ساخته شده. گفته شد این بازی 10 سال عمر خواهد داشت و کلی DLC برایش عرضه خواهد شد که یکی از آنها برای مردعنکبوتی بود (البته برای کنسول اختصاصی پلی استیشن!). هر چند سیستم تاب خوردن مردعنکبوتی چنگی به دل نزد ولی در عوض سیستم مبارزه او بسیار خوب بود. یکی از ضربات منحصر به فردش نیز Wrecking Ball بود که در واقع مثل یک توپ بزرگی ساخته شده از تارعنکبوتی عمل میکرد که ضربه سهمگینی را به حریفان وارد می آورد.
8- تغییر فوری بین لباس عادی و سیمبیوتی
Spider-Man: Web of Shadows پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به اثری شایسته و ماندگار را داشت ولی افسوس که این پتانسیل به راحتی به هدر رفت. در واقع با وجود آنکه اکثر منتقدین اذعان داشتند که لحظات نابی در بازی وجود دارد (مثل مبارزه با غولها) و سبک جدید مبارزه هم ارتقایافته و هیجانانگیزتر شده است ولی آنها حسابی از دوربین بد، داستان سرهمبندیشده، صداپیشگیهای فاجعهآمیز، گیمپلی و ماموریتهای تكراری و ... انتقاد کردند. با این حال بیشترین انتقادات از جانب هواداران اسپایدرمن بود. در اصل آنها با این مساله كه اسپایدرمن باید بین مسیر خوب و بد، یكی را انتخاب میكرد مشكل داشتند زیرا به نظر آنها اسپایدرمن هرگز مسیر بد را انتخاب نمیكند. آنها در ضمن اعتقاد داشتند كه رفتار برخی از شخصیتهای اصلی بازی اصلاً با ذات و خصوصیات آنها در عالم كمیك همخوانی ندارد. به طور مثال در ابتدای بازی مری جین در روز روشن اسپایدرمن را به اسم "پیتر" صدا میزد و بعد در مقابل دو نفر دیگر به او کادوی تولد میداد!!! بدتر اینکه، وقتی اسپایدرمن در اولین مواجه خود با آدمهایی که به خاطر تماس با سیمبیوت آلوده شده بودند، آنها را از پشتبام یك آسمانخراش به پایین پرت میکرد و به خودش زحمت نمیداد تا نجاتشان بدهد!!! (اسپایدرمن این موقع هنوز تحتتاثیر لباس سیاه رنگ قرار نداشت). در هر حال در این بازی شاهد بودیم که بازیباز هر وقت دلش میخواست با فشردن یک دکمه میتوانست لباس عادی (قرمز و آبی مردعنکبوتی) را به لباس سیمبیوتی تغییر دهد که قابلیت تازه ای بود (در کل سازندگان بازی سعی کرده بودند این دو لباس را کاملا از هم متمایز سازند).
7- قابلیت دید در شب (Night-Vision)
ویژگی بینظیر بازی تحسین شده ی Shattered Dimensions این بود که چهار دنیای مجزا را به همراه چهار اسپایدرمن متفاوت (که هر یك مأموریت داشت تکههایی از یک لوح مرموز و نیرومند را به دست آورد) در هم میآمیخت. در واقع، همواره با محیط، گیمپلی، نحوه مبارزه و سبک بصری و گرافیکی متغیری سر و كار داشتید و به همین دلیل خسته یا كسل نمیشدید. برای مثال، در بخش موسوم به نوآر (Noir) که در دهه 30 آمریكا میگذشت، باید به مخفیكاری و زمانبندی دقیق متوسل شده و در سایههای موجود در محیط پناه میگرفتید. در حالیکه دنیای سال 2099 ظاهری كاملاً آینده نگرانه و پست مدرن و همچنین ایدههای بکری مثل سقوط آزادهای مهیج داشت. گرافیك، محيط، انیمیشن و دیزاین كاراكترها در سطح بالايي قرار داشتند و جزئیات فراواني در آنها پیدا میشد. از سوی دیگر، Activision در اقدامی نبوغ آسا از افرادی كه قبلاً در سریالهای کارتونی به جای پیتر پارکر/اسپایدرمن حرف زده بودند، دعوت نمود تا بار دیگر صدای خود را به چهار نسخه مختلف اسپایدرمن قرض دهند. در نتیجه، همگان متفقالقول از صداپیشهگیها به نیکی یاد کردند. داستان بازی توسط دَن اسلات (نویسنده باسابقه کمیکبوک های اسپایدرمن) نوشته شده و سرشار از دیالوگ و بذلهگوییهای بامزهای بود که از زبان اسپایدرمن(ها) به گوش میرسید. نبرد نهایی نیز به طور جالبی تمام قهرمانان داستان را به كار میگرفت. در هر حال، مردعنکبوتی نوآر یک توانایی داشت به نام Night-Vision (دید در شب) که او را قادر میکرد در تاریکی شب حریفان را مورد شناسایی قرار دهد و خیلی به کارش می آمد (البته این قابلیت از طریق "حس عنکبوتی" فعال میشد). البته همانطور که در این مقاله گفته بودیم، مردعنکبوتی یک بار برای مدت کوتاه و محدودی قابلیت دید در شب داشت.
6- نارنجک گازی (Gas Grenade)
یكی از پربینندهترین مجموعههای كارتونی اسپایدرمن در دهه 90 میلادی و تحت عنوان Spider-Man: The Animated Series روی آنتن رفت. بنابراین Acclaim فرصت را مناسب دید تا یك بازی side-scroller پلاتفورمر دیگر براساس مجموعه مذکور عرضه كند تا شاید به موفقیت عظیمی دست یابد ولی در عوض یكی از بدترین عناوینش را ساخت (بیخود نبود که Acclaim در آن سالها مدام ضرر میداد!). اسپایدرمن باید برخی از دشمنان معروف خود را كه از زندان فرار کرده بودند دستگیر میکرد. كنترلها آنقدر افتضاح بودند كه انگار اسپایدرمن در تار خودش گیر افتاده و نمیتواند به راحتی راه برود! گرافیک را میشد تحمل کرد ولی نحوه طراحی مراحل (Level Design) و موسیقی بدجوری توی مخ میرفتند. از همه بدتر اینكه اگر در حین بازی دكمه pause را فشار میدادید آن وقت مِنویی ظاهر میشد كه در آن میتوانستید اشیائی شبیه به نارنجك را انتخاب و به سمت دشمنان پرتاب كنید!!! این نارنجک ها نوعی گاز از خود متصاعد میکردند که باعث خواب آلودگی دشمنان میشدند! قابلیت مذكور داد هواداران را درآورد زیرا كاملاً با شخصیت اسپایدرمن مغایرت داشت.
5- استفاده از پهپاد عنکبوتی
اولین چیزی که به محض تجربه بازی انحصاری اسپایدرمن برای کنسول PS4 توجه شما را جلب میکند، سیستم تار زدن و گشت و گذار در شهر است. این سیستم همواره یکی از چالش برانگیزترین مکانیکهای گیمپلی برای مجموعه بازی های مرد عنکبوتی بوده اما خوشبختانه "اینسامنیاک گیمز" (سازنده بازی) توانسته این سیستم را به بهترین شکل ممکن پیادهسازی کند؛ در واقع اینطور میتوان گفت که این مکانیک کاری با شما میکند که ترجیح میدهید به جای استفاده از فست تراول، خودتان مسافتهای زیاد را طی کنید. لباسهای مختلفی که در بازی قرار داده شده اند، علاوه بر اینکه طراحی جذاب و عالی دارند، از قدرتهای بخصوصی هم بهره مند هستند که میتوانید در حین مبارزات از آنها استفاده کنید. باس فایت ها عالی هستند که قبلا در این مقاله آنها را رده بندی کرده ایم. بازی از نظر گرافیک، موسیقی و صداپیشگی هم در سطح بسیار بالایی قرار میگیره و شما از این نظر هیچ ایرادی ازش نمیتوانید بگیرید. سیستم مبارزه بازی هم بهترین در میان تمام گیم های مردعنکبوتی است. تمامی گجتهایی که در بازی قرار گرفته شده، هنگام مبارزات در بازی به کار گرفته میشوند که یکی از آنها "پهپاد عنکبوتی" (spider-drone) هستش که با فعال کردن به سمت دشمنان رفته و بهشون شلیک میکند! البته ما نوعی از این قابلیت را در جدیدترین لباس مردعنکبوتی که اخیرا در کمیک بوک های اسپایدرمن توسط نورمن آزبورن برای پیتر پارکر درست شده است و بهش لباس گابلینی میگویند نیز دیدیم که در مبارزه با والچر بکار رفت.. در واقع او نوعی نارنجک به سوی والچر پرتاب کرد که از داخلش رُبات های عنکبوتی کوچک بیرون آمدند و به او حمله کردند. عکسش اینجاست (میتونید این کمیک رو اینجا با ترجمه فارسی دانلود کنید و بخونید) ولی این که یک پهپاد شبیه کوچک عنکبوتی به سمت دشمنان مردعنکبوتی شلیک کنه را تا به حال در دنیای کمیک ندیده ایم! در ضمن میتوانید در این مقاله با دیگر گجت های سودمند مردعنکبوتی در این بازی آشنا شوید.
4- بدل سازی (Accelerated Decoy)
در سال 2011، Activision و Beenox بازی دیگری تحت عنوان Spider-Man: Edge of Time را روانه بازار كردند كه گیمپلی آن بسیار به Spider-Man: Shattered Dimensions شبیه بود با این تفاوت كه فقط اسپایدرمن شگفتانگیز و اسپایدرمن سال 2099 در آن حضور داشتند. آنها مدام با یكدیگر در تماس بودند و جای خود را با هم عوض میكردند (یعنی یكی به زمان آینده میرفت و دیگری به زمان حال!). آنها از نظر توانایی و سبك مبارزه نیز با هم فرق داشتند (مثلاً اسپایدرمن شگفتانگیز قادر بود با استفاده از hyper-sense به صورت فوق سریع حركت كند و یا اسپایدرمن سال 2099 میتوانست با ایجاد بدلی شبیهسازی شده از خودش، دشمن را فریب دهد!). در ضمن سیستمی موسوم به علت و معلول (cause-and-effect) در بازی به كار رفته بود كه در آن اعمال و تصمیمات هر كدام از اسپایدرمنها مستقیماً روی دیگری و محیط اطرافش اثر میگذاشت! در مجموع بازی به هیچ وجه نتوانست موفقیت قسمت قبلی رو تکرار کنه. در هر حال، مردعنکبوتی 2099 قابلیت جالبی در این بازی داشت که طبق آن یک کپی یا بدل (Decoy) از خود تولید میکرد و به سوی دشمنان میفرستاد تا آنها را به خود مشغول سازد و سپس بهشون حمله میکرد! و البته هواداران میدونند که لباس اسکارلت اسپایدر در بازی اسپایدرمن PS4 هم میتونست چند تا بدل هولوگرامی ایجاد کنه تا حریفان را به خودش مشغول کنه:
(ویدئوش رو هم اینجا براتون آپلود کرده ام).
3- کُند کردن زمان
در Spider-Man: Shattered Dimensions، میگل اهارا ملقب به مردعنکبوتی 2099 یکی از ستاره های بازی است که گیم پلی باحال و جالبی دارد به علاوه ی باس فایت های خفن و جذاب. همانطور که از اسمش پیداست، او متعلق به آینده دور است و از فن آوری های پیشرفته ای بهره میبرد و اخیرا از شخصیت های اصلی انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" بود (برای آشنایی با او این مقاله و برای خواندن کمیک بوک های او به زبان فارسی نیز، به اینجا بروید). یکی از قابلیت های مفید او در بازی، کند کردن زمان است که در واقع سرعت بالای این شخصیت را نشان میدهد. وقتی نوار آبی رنگ زیر نوار قرمز رنگ، پُر میشد میتونستید این قابلیت را فعال کنید و اینجوری دمار از روزگار حریفان دربیاورد!
2- استفاده از تفنگ های مختلف
فورتنایت (Fortnite) یک بازی ویدئویی آنلاین است که توسط اپیک گیمز توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شد. سال 2011 بود که اولین بار فورتنایت با هدف نمایش قدرت موتور گرافیکی آنریل 4 معرفی شد. پلتفرمهای این بازی اکس باکس وان، اکس باکس سری اکس، پلیاستیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز و سیستم عامل مک و اندروید هستند. این بازی توسط اپیک گیمز و پیپل کن فلای گسترش یافت و پچ جهانی بازی با اپیک گیمز بود. این بازی توانست بسیار موفق باشد وتا به حال با سازندگان سری فیلمهایی از جمله مارول و دی سی همکاری کردهاست. بنابراین طبیعی است که مردعنکبوتی و برخی شخصیت های مربوط به این قهرمان (مثل گرین گابلین، مری جین، ونوم و گوئن عنکبوتی و ...) هم در بازی حضور داشته باشند. مردعنکبوتی از چپتر (chapter) سوم به بازی اضافه شد (به اضافه ی اِسکین های مختلف) و حتی دستکش های او که بهش وب شوتر (تار انداز) هم وصل بود در بازی حضور یافتند که بسیار موردتوجه قرار گرفتند. و البته تفنگ های مختلف بخش لاینفک این بازی هستند که دست همه شخصیت ها شامل اسپایدرمن هم قرار میگیرند!
1- ضربه مخفی بازی مایلز مورالز!
در بازی تحسین شده "مایلز مورالز" لباس ماده قابل برنامه پذیر (Programmable Matter) پس از تکمیل چالش های "آزمایشگاه های راکسان" (Roxxon Lab) و "مخفیگاه های زیرزمینی ها" (Underground Hideout) نصیب شما میشه. از ماده ای ساخته شده که شخصیت تینکرر (مخترع) از آن برای سلاح ها و تجهیزات خود استفاده میکرد. خیلی ها عقیده دارن این بهترین لباس بازیه زیرا بسیار زیباست و آدم رو به یاد لباس آیرون اسپایدر در دنیای سینمایی میندازه، به ویژه آنکه یکی از ضربه های تمام کننده که با این لباس انجام میشه خیلی جالبه و چند تا دست و پا ازش بیرون میزنه و آدم رو بیاد لباسی که در دنیای سینمایی تونی استارک برای پیتر پارکر ساخت میندازه! (باید اونقدر با این لباس Finisher اجرا کنید تا این ضربه رو بزنه!).
مهدی ترابی مهربانی
All rights reserved © Spidey.ir 2023
(هرگونه كپیبرداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز میباشد)
مطالب مرتبط:
رتبه بندی ضربات و قابلیت های پیتر پارکر در بازی "مارول اسپایدرمن 2"
رتبه بندی ضربات و قابلیت های مایلز مورالز در بازی "مارول اسپایدرمن 2"
رتبه بندی گجت های بازی مارول اسپایدرمن
آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی
10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!
نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!
10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!
رتبه بندی همه ی قدرت های فوق بشری مردعنکبوتی
6 ویدئو گیمی که باید بعد از تماشای فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" بازی کنید
آموزش نصب ماد (MOD) در بازی MARVEL’S SPIDER-MAN در کامپیوتر (PC)
10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!
رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی
10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکستشان داده است
10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!
قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!
10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!
معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی
رتبه بندی 10 نسخه نیرومند از مرد عنکبوتی
15 بازی برتر مرد عنكبوتی
نقد بازی های مرد عنکبوتی
10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی
ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"
نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز"
معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز
نقد بازی های مرد عنکبوتی
ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)
رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4
معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی PS4
دیدگاهها
قطعا اسپایدرمن سابقه درخشانی صنعت گیم داره. از جمله اسپایدرمن ۲۰۰۰ (که دیروز داشتم بازیش میکردم!)، مرد عنکبوتی نهایی و...
یک : اسپم نده. الان این چه ربطی ۱۰ قابلیت منحصر بفرد مرد عنکبوتی در دنیای گیم داره؟
دو: کنیم نه و کمیک ( البته فکر کنم تقصیر غلط گیر کیبوردتون بوده.)
سه: با برنامه کمیک اسکرین ( comic screen) در اندروید و کمیک رک ( comic rack ) در ویندوز.
مقاله عالی بود آقای ترابی فقط ببخشید یه سوال داشتم کنیم اسپایدرمن التیمیت رو ترجمه کردید؟ آخه تو سایت جستجو کردم چیزی نیوردم بالا
دوباره شاهد خلاقیت آقای ترابی هستیم ، دیگه از تیتر مقاله معلومه.
شماره 4 واسم جالب بود از این قابلیت میگل در بازی هم استفاده کردن، واقعا تو بازی جالب در میاد
شماره10رو هم قبلا استفاده میکردم بعضی وقت ها
نه پرت نمیکرد. شینوبی بهش پرت میکرد. شینوبی و اسپایدرمنو با هم اشتباه گرفتی
الان یه سال بیشتره تمرکز ما رو آلتمیته. یعنی شما حتی صفحه اصلی سایت رو هم نیگا نمیکنی؟!
ونوم التمیت، سری اصلی التمیت، کلون ساگای التمیت، مرگ اسپایدرمن التمیت، هاب گابلین التمیت ...
یشون واقعا ایده هاشون تمام نشدنی است
همیشه برام جالبه که هنوز از اسپایدی کل چیز هس که میشه ازشون بازم مقاله نوشت و تمومی ندارن
از شما هم متشکرم آقای ترابی به خاطر تموم مقاله ها و زحمت هایی که میکشین
بنظرتون سریال secret invation ضعیف بود ؟ و آیا امیدی به سریال های بعدی مارول مثل اکو هست؟
همین اول قصدم اصلا توهین به هیچکسی نیست چه آقای ترابی چه کاربر "علی آقا" و این که بحث اظهار فضل و من میفهمم و این مسائل هم مطرح نیست به هیچ وجه
ولی واقعا، سرورت آقای ترابی ؟ به غلط کردن میوفتی ؟
مگه زمان هخامنشیانه یا مثلا داری به امپراطور اشاره میکنی ؟
حالا کامنتم منتشر بشه یا نه رو نمیدونم ولی این حجم از خود تحقیری و اینجوری صحبت کردن رو نمیتونم هضم کنم
آقای ترابی سایت رو راه انداخته، بی منت کار کرده، دمش گرم احترامش واجبه
ولی اینجور کامنت ها یا به جهت تمسخره که توصیه میکنم نکنید ک یا واقعا اینجوری فکر میکنید که اینو هم توصیه میکنم انجام ندید
یا یسری دیگه از دوستان مثلا میگن ممنون میشم بنده حقیر رو راهنمایی کنید یا مسائل اینجوری
این خرد کردن خود یا این عبارات "بنده حقیر" و کلمات و عباراتی از این دست جاش و مورد استفادش جای دیگس در موقعیت های دیگه استفاده میشه، در شرایط دیگه
توصیه برادرانه اینکه، در کل سعی کنید الکی کرامت وبزرگی وجودی خودتونو پایین نیارید
انسان موجود بزرگیه !
تشکر و خداقوت
مورد یک وایب نوستالژی جالبی داشت
سلام ببخشید وقتتون رو میگیرم. گوشیم خودش کلمات رو عوض میکند وگرنه منظورم کمیک منفور اولتیماتوم بود که داخل یک مقاله هم دربارش حرف زدین ولی روی لینک دانلود کمیک که میزدم برام دانلود نمی شد با کامپیوتر هم رفتم مینوشت download failed
چرا من صفحه ش رو پیدا نمیکنم؟!
سلام ببخشید دوباره وقتتون رو میگیرم داخل یکی از مقاله ها که در مورد ۱۰ مرگ جنجالی بود قسمتی که درباره واسپ در کمیک
اولتیماتوم بود داخل خود کمیک دور کلمه ultimatum قرمز بود که بردم داخل یه سایت بعدش برام دانلود اومد ولی وقتی دانلود رو میزدم مینوشت download failed بازم پوزش میخوام اگر وقتتون رو گرفتم
uplooder.net/.../...)-(Digital)-(F)-(Kileko-Empire).cbz.html
??
اینجا یه نیمچه نظری دادم
spidey.ir/.../...
سریال های مارول در کل خوب بودن. به حز کامالا خان که واسم غیر قابل تحمل بود بقیه را کم و بیش دوست داشتم. عاشق شی هالک و لوکی شدم. مون نایت عالی بود. گرگینه شبانه و هاکای فاجعه نبودن. این وسط وینتر سولجر و تهاجم مخفی خیلی باید بهتر میبودن
کاملا باهاتون موافقم...
دم شما گرم.
ممنون از وقتی که گذاشتین
امیدوارم تهاجم مخفی فصل ۲ جبران کنه
از تریلر لوکی معلوم بود که قرار مثل فصل ۱ عالی باشه
راستش تجربه زیادی در گیم ندارم و از بین موارد فقط مایلز مورالز رو بازی کردم.
به قابلیت های جالبی اشاره کردید . البته که در دنیای کمیک اسپایدرمن هایی داشتیم که از تفنگ استفاده کردند ولی فکر نکنم پیتر دنیای اصلی دست به اسلحه زده باشه
در آخر تشکر میکنم از آقای ترابی بابت وقتی که برای این سایت میگذارند
یه سوال داشتم از استاد. تو بازی هایی که اینسومنیاک برای اسپایدرمن ساخته ، وقتی که روی پشت بام ها با شخصیتی هایی نظیر راکسان یا زیر زمینی ها حتی دزد های معمولی مواجه میشیم اسپایدرمن برخی ها رو از ساختمان یا به اصطلاح آسمان خراش ها به پایین پرتاب میکنه . خب این کار قطعا موجب مرگ اون شخصیت ها میشه . آیا این با شخصیت پردازی پیتر یا مایلز مغایرت نداره ؟ یا من دارم اشتباه میکنم
spidey.ir/.../...
نه آقا ماستمالی چیه؟ شما یکی رو پرت کن پایین خودتم باهاش بپر پایین. قشنگ میبینی که وصل میشن به دیوار. فکر همه جا رو کردن
شادگان؟ شاتگان عزیز
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا