10 حقیقت مهمی که باید درباره «مخترع مخوف» (Terrible Tinkerer) بدانید

10-حقیقت-مهمی-فکت-facts-حقایق-آشنایی-معرفی-فینس-میسون-تینکرر-فیناس-میسن-که-باید-درباره-مخترع-مخوف-terrible-tinkerer-بدانید

به بهانه حضور باشکوه شخصیت «تینکرر» (مخترع) در بازی مایلز مورالز این مقاله تقدیم میشود.

 

1- مخترع مخوف در یک نگاه

مخترع مخوف

مخترع مخوف (The Terrible Tinkerer) با نام اصلی «فینس میسون» (Phineas Mason) از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است که ماه می سال 1963 در شماره 2 از سری اول کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به دست توانمند «استن لی» و «استیو دیتکو» خلق شد. او معمولا به عنوان دشمن مرد عنکبوتی محسوب میشود ولی گاهی در کمیک ها و داستان های دیگر قهرمانان مارول نیز به عنوان شخصیتی خبیث حضور داشته. او به صورت پیرمردی مخترع و نابغه در زمینه مهندسی و فن آوری به تصویر کشیده میشود که استعداد عجیبی در ساخت گجت های شگفت انگیز از قطعات وسایل معمولی و یا بلااستفاده مانده دارد .راستش را بخواهید سالهاست در دنیای کمیک یا در گونه های دیگر سرگرمی او را فقط با لقب «مخترع/تینکرر» صدا میکنند و اون پسوند «مخوف» (Terrible) را دیگر به کار نمیبرند. او معمولا نقشه پلیدی برای نابودی مرد عنکبوتی یا خصومت شخصی با وی ندارد و اغلب به استخدام دیگر ابرشروران در می آید تا بهشان در زمینه ارتقای وسایل و تجهیزات شان کمک کند. سپس آن ابرشرورها از گجت های ساخته شده توسط او استفاده میکنند برای ضربه زدن به مرد عنکبوتی یا دیگر ابرقهرمانان!

 

2- چندین سال فکر میکردیم مخترع مخوف یک بیگانه فضایی است!!!

تا سالهای سال فکر میکردیم یک بیگانه فضایی است!!!

اولین حضور «مخترع مخوف» در دنیای کمیک یک مقدار زیادی عجیب است. او همانطور که گفته شد از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است که در داستان کوتاهی در شماره 2 مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد (اینجا ترجمه شده است) اما مشخصه که خالقین او میخواستند که یک بیگانه فضایی باشه! در واقع همانطور که در تصویر بالا (که توسط استیو دیتکو طراحی شده است) نوشته شده، او اولین و تنها تهدید فضایی بود که مرد عنکبوتی باهاش مواجه شده بود ولی این مساله تغییر کرد. اجازه بدهید توضیح بدهم... در اولین حضور مخترع مخوف متوجه شدیم که او یک تعمیرگاه در شهر دارد که در آن رادیوهای قدیمی را تعمیر میکند. ولی در زیرزمین این محل، مخفیگاهی بود که در آن فضایی هایی به رنگ سبز وجود داشتند و او به کمک آنان در رادیوهای افراد مهم در شهر دستگاه شنود و وسایل جاسوسی کار میگذاشت تا ازشون جاسوسی کنه و بتونه زمینه را برای تهاجم همنوعان خود به کره زمین رو فراهم بیاره:

مخترع فضایی

اما مرد عنکبوتی متوجه قضیه و با او افرادش درگیر شد. مخفیگاه او آتش گرفت و در نهایت موفق به فرار شد ولی ماسک صورت او بر جای ماند و پیتر پارکر به این نتیجه رسید که خود مخترع مخوف هم بیگانه فضایی بوده و ماسک زده بوده تا شبیه به انسان ها بشه:

مرد عنکبوتی مخترع مخوف

پس از این موضوع ما تا سالها اثری از مخترغ مخوف در داستان های اسپایدرمن ندیدیم. دلیلش هم احتمالا این بود که نویسنده ها از ایده بیگانه فضایی برای داستان های مرد عنکبوتی استفاده نمیکردند چون آن را در تضاد با حال و هوای زمینی و خاکی داستان های این شخصیت میدانستند. تا اینکه در سال 1976 و در شماره 160 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز او سرانجام بازگشت (البته او در شماره قبل یعنی 159 برگشت ولی هویتش ناشناس بود). مرد عنکبوتی از دیدنش تعجب کرد و بهش گفت : "تو که یه بیگانه فضایی هستی!" ولی بهش توضیح داد که اون ماسک رو الکی روی زمین انداخته بوده تا  گمراهش کنه:

فینس میسون

اما خوانندگان از خودشان می پرسیدند اگر مخترع مخوف انسان بوده پس اون بیگان های فضایی که براش کار میکردن قضیه شون چی بود؟! تا اینکه نویسنده ای زبردست به نام «راجر استرن» در شماره های 50 و 51 از کمیک Spectacular Spider-Man مشکل را حل کرد! (همیشه گفته ام که نویسنده های ماندگار دنیای مرد عنکبوتی مثل استرن، پیتر دیوید و یا همین «نیک اسپسنر» که الان داره کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو مینویسه، سعی میکنند حفره های بر جای مانده از قبل را پُر کنند یا گندکاری های نویسندگان قبلی را جبران کنند!). ما در آن دو شماره ناگهان شاهد بازگشت آن فضایی های سبز رنگ بودیم که سراغ پیتر و دوستانش آمدند و آنها را گروگان گرفتند. بعدش اسپایدرمن متوجه شد این فضایی ها واقعی نیستند و بازیگران و بدل کارانی هستند که به رهبری «میستریو» لباس آدم فضایی ها را پوشیده بودند!

میستریو فضایی

سپس فاش شد که میستریو (کوئنتین بک) در همان شماره 2 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز که مخترع مخوف در آن خلق شد یکی از همین بدل کاران بوده که لباس فضایی ها را پوشیده بود و با مخترغ مخوف در اون نقشه مربوط به کار گذاشتن دستگاه جاسوسی در رادیوهای آدم های مهم همکاری کرده بود!

پس بدین ترتیب مشخص شد نه مخترع مخوف بیگانه فضایی بوده و نه اون افرادی که براش کار میکردند ...

 

3- مخترع مخوف ماشین عنکبوتی را دستکاری کرد تا اسپایدرمن را بکشه!

مخترع مخوف ماشین عنکبوتی را دستکاری کرد تا مرد عنکبوتی را بکشه!

در دنیای کمیک بوک مرد عنکبوتی برای مدتی کوتاه صاحب خودرویی معروف به اسپایدرموبیل (Spider-Mobile) شد. این ماشین در شماره 130 Amazing Spider-Man   خلق شد. در این كمیك دیدیم كه شركت Corona Motors برای اینكه برای موتور جدید و غیر آلاینده خودش تبلیغ كنه به شركت تبلیغاتی Carter & Lombardo مراجعه كرد تا نزد اسپایدرمن برود و از او بخواهد ماشین عنكبوتی برای خودش بسازد تا در ازای آن پول خوبی دريافت كند. اسپایدرمن اولش این پیشنهاد رو رد كرد چون به نظرش خیلی احمقانه میرسید ولی بعدش چون خیلی به پول نیاز داشت قبول كرد. بنابراین با كمك دوستش جانی استورم (هیومن تورچ) این ماشین رو ساخت . سپس اسپایدی رانندگی یاد گرفت. ولی پس از گذشت تنها چند شماره مرد عنكبوتی ماشین عنكبوتی را به شركت تبلیغاتی Carter & Lombardo پس داد و برای همیشه از شرش خلاص شد! (مقاله مفصلی درباره تاريخچه اين ماشين نوشته شده است. برای خوندنش اينجا را كليك كنید).

اسپایدر موبیل - spider mobile

در هر حال ، مخترع مخوف ، از سوی کینگ پین ماموریت پیدا کرد تا این ماشین رو از نو بسازه و طوری دستکاری اش کنه که به مرد عنکبوتی صدمه بزنه! ولی در نهایت شکست خورد ...

 

4- مخترع مخوف سلاح ها و تجهیزات بسیاری از شرورهای مارول را ارتقا داده

گفته شده مخترع مخوف بود که در ساخت لباس مخصوص میستریو بهش کمک کرده. او همچنین اسکیت بُرد یکی از دشمنان گمنام مرد عنکبوتی به نام «راکت رِیسِر» (Rocket Racer) را از نو برایش طراحی کرد. همچنین مخترع مخوف بود که خودرویی به نام «بیگ ویل» را برای تاجری اختلاس گر به نام جکسون ویلی طراحی کرد (برای آشنایی با بیگ ویل، این مقاله را بخوانید).

 مخترع مخوف سلاح ها و تجهیزات بسیاری از شرورهای مارول را ارتقا داده

او همچنین برای یکی از دشمنان معروف اونجرز به نام «گردباد» سلاح و تجهیزات جدید ساخت:

گردباد دشمن اونجرز

یا در دوره ای که خانم «دیاموند بک» سعی میکرد خودش رو به عنوان یک دستیار لایق برای کاپیتان آمریکا ثابت کنه، برایش الماس های جدیدی ساخت تا به سمت حریف پرتاب کنه:

دیاموند بک

او همچنین داس مرگبار شخصیت «گریم ریپر» را برایش تعمیر کرده یا لباس جدیدی برای «گریزلی» ساخت و ... همچنین به استخدام خبیث های زیادی مثل کینگ پین، کله چکشی، بیتل، جغد و ... درآمده.

 

5- مخترع مخوف شیوه های خاص خودش داره تا کسی سرش رو کلاه نگذاره!

مخترع مخوف معمولا به صورت یک اپراتور خرده پا به تصویر کشیده میشود که کسب و کار خودش را به تنهایی اداره میکند ولی تمهیداتی هم اندیشیده تا کسی سرش کلاه نگذارد. به طور مثال یک بار خبیثی به نام «کیلر شرایک» (Killer Shrike) از او خواست سلاح های دستکش مانندش را ارتقا دهد. اما موقع تحویل با تهدید مخترع مخوف سعی کرد پولش را ندهد ولی دستکش ها علیه ش عمل کردند و معلوم شد مخترع مخوف در گجت های خود نوعی دستگاه احتیاطی کار میگذارد که در موقع لزوم فعال شده و باعث خرابی آن میشوند.

مخترع مخوف شیوه های خاص خودش داره تا کسی سرش رو کلاه نگذاره!

یک بار هم خبیثی به نام «ترپستر» (Trapster) از دست مخترع مخوف به دلیل تحویل تجهیزات معیوب شکایت کرد و دادگاهی برای رسیدگی به موضوع تشکیل شد!

در این دادگاه یک سری از خبیث ها نیز به عنوان شاهد علیه او شهادت دادند تا اینکه تسک مستر که در دادگاه حاضر بود ادعا کرد اونا خودشون بلد نیستند به درستی از تجهیزات مخترع مخوف استفاده کنند و باید میمودن پیشش تا بهشون یاد میداد!

این باعث شد تا در دادگاه دعوا بشه که شی هالک آن دعوا را متوقف کرد و خبیث ها هم دستگیر شدند.

شی هالک کمیک

 

6- ارتباط بین مخترع مخوف و دکتر دووم!

در کمیک بوکی به نام "جنگ مخفی" که سال 2005 به دست برایان مایکل بندیس نوشته شد، نیک فیوری متوجه شد که ارتباطی بین سلاح های مورد استفاده قرار گرفته توسط اکثر ابرشروران فن آوری محور مارول و کشور لاتوریا وجود دارد (لاتوریا زادگاه دکتر دووم است که بر آن حکومت میکند). سپس معلوم شد پای مخترع مخوف در میان است و او در سالهای گذشته کمک مالی، تجهیزاتی و فن آوری از لاتوریا دریافت کرده برای تجهیز کردن ابرشروران در داخل خاک آمریکا! (این برنامه زیر نظر مستقیم دکتر دووم و مشاور او به نام «لوسیانا وان بارداس» انجام شده بود).

ارتباط بین مخترع مخوف و دکتر دووم!

سپس مامورین شیلد کارگاه مخترع مخوف را با استفاده از یکی از جاسوسان خود پیدا کردند ولی او موفق به فرار شد و به لاتوریا رفت. بعدا هم تا مدتی ازش خبر نبود تا اینکه در سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی: شوالیه های مارول" (که اینجا ترجمه شده) دیدیم که در یک حراجی دارد سیمبیوت ونوم را به بالاترین قیمت به ابرشروران میفروشد!

حراجی ونوم

 

7- پسر مخترع مخوف

پسر مخترع مخوف

پسر مخترع مخوف ، «ریک میسون» (Rick Mason) نام داره که یک مامور/مزدور مخفی سطح بالاست که برای سازمان های اطلاعاتی دولتی و همچنین سازمان "شیلد" کار کرده و با اسم مستعار «مامور» (Agent) شناخته میشه. درسته که او با پدرش از نظر راه و روش زندگی خیلی فرق دارند ولی با هم مشکل خاصی نداشتند و خیلی وقتها یکدیگر را میدیدند و حتی مخترع مخوف گاهی برای پسرش تجهیزات میساخت و بهش کمک میکرد و حتی یک بار به ریک اطلاعاتی درباره کودتای احتمالی در آمریکای جنوبی داد. اما وقتی به نظر رسید ریک در حین ماموریتی کشته شده است، پدرش به شدت افسرده شد. تا اینکه در جریان حادثه تراژیک شهر استمفورد در رویداد "جنگ داخلی" متوجه شدیم نوه مخترع مخوف ( پسر ریک میسون) که بچه دانش آموز بود در میان قربانیان بوده. این مساله باعث شد مخترع مخوف واقعا بهم بریزد و از ابرشروران و ابرقهرمانان متنفر شد و سعی کرد براشون عمدا تجهیزاتی درست کنه تا نابود بشن! این مساله نظر «فرانک کسل» (پانیشر) را به او جلب کرد و رفت سراغش تا بکشتش. خود مخترع مخوف هم از پانیشر خواست تا کارش رو تموم کنه چون دیگه امیدی برای زندگی نداشت ولی در نهایت او فقط یک چاقو در مهره های کمرش فرو کرد و رفت:

پانیشر تینکرر

سپس مخترع مخوف دستگیر شد و به زندان معروف شماره 42 که در رویداد "جنگ داخلی" در منطقه انرژی منفی تاسیس شده بود برده شد ولی بعدا فرار کرد. ضمنا بعدا مشخص شد پسرش، ریک میسون، نمرده بوده و به خاطر ماموریت فوق سری باید جوری صحنه سازی میشده که انگار کشته شده!

 

8- ارتباط با نژاد فضایی های ویدامی!

یقیناً بزرگترین و بهترین داستانی که با حضور مخترع مخوف تا به حال منتشر شده مربوط میشه به سری جدید کمیک بوک های Spectacular Spider-Man که اینجا به طور کامل ترجمه شده اند. در شماره اول از این سری خیلی متعجب شدیم که مردی به نام «هافنی میسون» را دیدیم که خودش را برادر مخترع مخوف معرفی کرد!

هافنی میسون

او نقطه عکس برادرش بود و اگر او برای ابرشروران تجهیزات میساخت اما هافنی تجهیزات ابرقهرمانان را رو تعمیر میکرد یا ارتقا میداد! بعدش قضیه یک سری گوشی های غیر قابل ردگیری پیش اومد که مخترع مخوف برای ابرشروران میساخته که  هوش مصنوعی خالص در آنها به کار رفته بود. بعد از آن هم متوجه بیگانه های فضایی خطرناکی شدیم به نام «ویدامی» (Vidomi) که آنها هم از هوش مصنوعی ساخته شده بودند و به سیارات مختلف سفر میکردند و اگر حس میکردند هوش مصنوعی در سیاره ای به بردگی گرفته شده آن سیاره را نابود میکردند! سپس معلوم شد سالها پیش مخترع مخوف یکی از ربات های ویدامی که برای بررسی وضعیت هوش مصنوعی به زمین سفر کرده بود را پیدا کرده و باهاش دوست شده بود و آموزش های زیادی بهش داده بود ولی او و نوشته هایش در حادثه ای در آتش سوختند.

ویدامی

ویدومی مارول

اما پس از چند سال نظر مخترع مخوف نسبت به انسان ها عوض شد و تصمیم گرفت با استفاده از همون گوشی های غیر قابل ردیابی به ویدامی پیام بده تا به کره زمین حمله کنند!

حتی معلوم شد برادرش ، هافنی میسون ، هم ربات بوده و آن را ساخته بوده تا باهاش از تجهیزات ابرقهرمانان جاسوسی کنه!

برادر مخترع مخوف

حتی پای خواهر پیتر پارکر (ترزا دوراند) هم وسط اومد چون مخترع مخوف به اطلاعات سری که ترزا  داشت نیاز داشت (ترزا اطلاعات رو به صورت نانوبات به خودش تزریق کرده بود)  تا به نقشه خودش برای کشاندن لشگر ویدامی به زمین جامه عمل بپوشاند. در نهایت مرد عنکبوتی تصمیم گرفت به همراه ترزا و جیمسون و با استفاده از ماشین زمان دکتر دووم به گذشته سفر کنه و نوشته های مخترع مخوف که در آتش سوخته بودند و در آنها نحوه غلبه بر ویدامی ذکر شده بود را با خودش به زمان حال بیاره. وقتی برگشتند زمان حال، مرد عنکبوتی مجبور شد با مخترع مخوفی که زره ویدامی بر تن داشت مبارزه کنه:

زره مخترع مخوف

چیزی به تهاجم ویدامی به کره زمین نمانده بود که مرد عنکبوتی با نشان دادن درد و رنجی که در طول سالها متحمل شده به مخترع مخوف نشون داد که تنها نیست و اینجوری مخترع مخوف به ارزش انسانیت دوباره پی برد و با لشگر ویدامی از زمین رفت.

 

9- مخترع مخوف آلتمیت

در دنیای شماره 1610 مارول که به دنیای مهمی به نام دنیای آلتمیت (Ultimate) اختصاص داره و معمولا نسخه های به روز شده شخصیت های مارول در آن به چشم میخورند، مخترع مخوف، مردی بود به نام «الیجا استرن» (Elijah Stern) و ظاهرش شبیه به بازیگر معروف دنیای سینمایی یعنی «پل جیاماتی» طراحی شده بود! (بهش فقط میگفتن تینکرر یا "مخترع").

پل جیاماتی کمیک

او برای شرکت خبیث "راکسان" کار میکرد و روشی را برای استفاده از فلز ویبرانویم به عنوان منبع انرژی کشف کرده بود ولی اخراجش کردند. او سپس به کمک یک سری ابرشرور تصمیم گرفت رئیسش رو در راکسان بدزده و شکنجه بده ولی به دست شیلد دستگیر و مجبور شد برای نیک فیوری کار کنه آنجا بود که رُبات (پهپاد) های قاتل عنکبوتی را که ساخته بود علیه مردعنکبوتی و کارنیج استفاده کرد. سپس دیدیم که گرین گابلین بهش مراجعه کرد و ازش خواست برای اعضای گروه "شش نهایی" تجهیزات بسازه (داستانش اینجا ترجمه شده است) در نهایت او به دست پراولر (عموی مایلز مورالز) کشته شد.

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

اولین حضور مخترع مخوف در دنیای انیمیشن در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" بود. او در این سریال نسبت به نسخه اصلی در دنیای کمیک جوان تر بود و موهای بیشتری هم داشت! او با آفتاب پرست و میستریو کار میکرد و مسئول تامین قطعات و گجت های فنی برایشان بود. در فصل دوم سریال هم به دستیار اصلی نقشه کش قهار (دکتر اختاپوس) تبدیل شد. سپس از سوی «توم استون» استخدام شد تا برای گروه مجریان جنایت لباس های زرهی جدیدی بسازد.

کارتون مخترع

در جدیدترین کارتون مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 از شبکه دیزنی اکس دی شروع شده، مخترع مخوف را با ظاهری متفاوت دیدیم که چند بار از اسپایدرمن شکست خورد و با عقرب هم همکاری داشت.

انیمیشن مخترع مخوف

در دنیای سینما اولین بار این شخصیت را در فیلم "مرد عنکبوتی بازگشت به خانه" دیدیم که نقشش رو «مایکل چرنیوس» بازی میکرد و در ساختن تجهیزات و سلاح های مرگبار برای آدم های خبیث تخصص داشت و برای والچر (آدریان تومز) کار میکرد.

فینس میسون فیلم مرد عنکبوتی

این شخصیت 7 بار هم در دنیای بازی های ویدئویی ظاهر شده که قطعا بهترین و مهم ترین آنها برمیگرده به بازی "مایلز مورالز" که اخیرا به طور انحصاری برای کنسول PS4، PS5 عرضه شد.

فین مرد عنکبوتی سیاه پوست

در این بازی ، مخترع مخوف یا همان تینکرر دختری بود به نام «فین میسون» (Phin Mason) که از دوستان قدیمی مایلز مورالز بود و آنها از مدتها قبل به یکدیگر علاقه داشتند. تا اینکه برادر فین به نام ریک میسون که دانشمندی بود که برای شرکت راکسان کار میکرد، کشته شد و فین در صدد انتقام از راکسان برآمد و گروه "زیرزمینی ها" را ساخت و بهشون تجهیزات داد تا راکسان را نابود کنند. همین مساله باعث شد مرد عنکبوتی (مایلز مورالز) باهاش مبارزه کنه. اما پس از اینکه از هویت مخفی یکدیگر آگاه شدند ، فین در انتهای بازی جان خودش را برای نجات شهر فدا کرد تا به مایلز کمک کنه رآکتور راکسان را متوقف و از نابودی شهر جلوگیری کنه.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور مخترع مخوف در دنیای کمیک ترجمه شد

کمیک "مرگ مردعنکبوتی نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کلون ساگای نهایی" (ULTIMATE CLONE SAGA) ترجمه شد + لینک دانلود

داغ داغ! گیمپلی و اطلاعات مختلفی از بازی مردعنکبوتی: مایلز مورالز منتشر شد!

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز 

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت سوم

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pouya1386
#1 pouya1386 1399-09-05 16:39
استاد ترابی عزیز بازم ترکوندید.
فقط مورد سوم یه مورد بیخود هست حتی چیز های خطرناک مثل جاگرنات نتوانسته مرد عنکبوتی رو بکشه اون موقع یه ماشین بتونه مرد عنکبوتی رو بکشه؟؟؟
در ضمن من تمام قسمت های مرد عنکبوتی خارق‌العاده رو دیدم ولی اسم ایشون اونجا مخترع مخوف نبود.!!
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#2 Kia Iron Man 1399-09-05 17:41
خیلی خوب بود خسته نباشید
مخترع مخوف شاید از بهترین مخترعین مارول نباشه ولی از برترین ویلین های اسپایدرمن هست.
موضوع موجودات بیگانه هم واقعات عجیب بود،متاسفانه نویسنگان گاهی اوقات از قبل برنامه ریزی نمیکنند و داستان هایی مینویسند که بعدا باید یه نفر دیگه جمعش کنه.من نمیفمم که بر چه اساس ایده موجودات بیگانه رو وارد داستان های اسپایدرمن کردند اونم از طریق مخترع مخوف که فکر نکنم آنچنان پتانسیلی برای باز کردن پای بیگانه های فضایی به کمیک های اسپایدرمن دوست خوب محله باشه،ولی خوشبختانه ونوم ویلینی با پتانسیل بالا بود که باعث ورود موجودات فضایی سیمبیوت که ایده محشری از طرف یکی از طرفداران مارول،بود و در کل سیمبیوت ها پتانسیل خوبی دارن و داستان های درخشانی بر این اساس نوشته شده.ولی این ایده موجودات فضایی مخترع مخوف خیلی ضایع بود(ولی واقعا میستریو ایده خوبی برای جمع کردن قضیه بود :-* )
انصافا هم با احساس به تصویر کشیده شده بود و ارتباط خاصی هم برقرار میکرد به خصوص سر همون قضیه مرگ پسر و نوه اش
قضیه ویدامی هم از همه جالب تر بود و قطعا بهترین کمیک مخترع مخوفه.
شخصیت پردازی مخترع مخوف بازی مایلز مورالز هم تا حدودی قویتر از نسخه اصلیه.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-09-05 19:40
ممنون از شما استاد ترابی؛خسته نباشید
مقاله ی جامعی بود و کلی اطلاعات بهم در مورد این شرور اضافه کرد که در حاشیه ست و فقط برای دیگر ویلن ها اسلح درست میکنه؛و با این وجود کلی دردسر برای اسپایدی درست کرده.

یه اسپویل هم برای اخر بازی مایلزمورالز بود انتهای متن :lol:
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#4 Erfan nakhaee 1399-09-05 21:26
با تشکر از استاد با این مقالات شون واقعا نکات خوبی رو می گین
این نوع مقالات جزو گل های سر سبد سایت اسپایدی هست چون تنها به دانش کمیک بوکی ما اضافه می شه هم کل تغییرات شخصیت رو توی یه مقاله می فهمیم که خیلی توی بازه ها کمک می کنه مثلا نمونه اش وقتی مقاله ۱۰ حقیقت مهم رو درباره والچر می خواندم واقعا والچر از این رو به اون رو شد
خب می رسیم به مخترع مخوف جان که ویلین کمکی ( به نظر خود ) هست چرا که توی خیلی از کمیک های اسپایدی ویلین اصلی نیست و نکته که درباره اش دوست دارم این که خصومت شخصی نداره پس همدردی باهاش خیلی سخت نیست چرا که کار های با هویتش نداره پس هیچ وقت به پیتر ضربه فلج کننده ای نمی زنه مثلا من هیچ وقت نمی تونم با نورمن ازبورن حتی با نگاه دیگه چون خطری داره که حتی نمی شه به شخصیت اروم اطمینان کرد خب برگردیم به مخترع مخوف کلا زندگی ش جذابه
از بچه هاش تا نوع و شیوه کارش حتی درد و رنج هاش نوع خاصتی غم دارن که یه شخصیت منحصر فردی داره که تکه .
به نقل از pouya1386:
استاد ترابی عزیز بازم
ترکوندید.
فقط مورد سوم یه مورد بیخود هست حتی چیز های خطرناک مثل جاگرنات نتوانسته مرد عنکبوتی رو بکشه اون موقع یه ماشین بتونه مرد عنکبوتی رو بکشه؟؟؟
در ضمن من تمام قسمت های مرد عنکبوتی خارق‌العاده رو دیدم ولی اسم ایشون اونجا مخترع مخوف نبود.!!


خب عزیز دل من مخترع مخوف می دونست که اسپایدی با این چیزها شکست نمی خوره ولی خب هر چیزی ممکنه اتفاق بیفتد
مثل خیلی وقت ها ولی خب اگه دشمنان مرد عنکبوتی این کار ها رو نکن کی بکنه :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1399-09-06 00:41
اسپایدی دیگه داره تبدیل به یه دایرة المعارف داستانهای اسپایدی و کمیک بوک تبدیل میشه.
نکته جالبی بود که فضایی بودن مخترع مخوف به اون شکل برطرف شد.
دستکاری اسپایدرموبیل؟! ماشین زیاد به پیتر پارکر/اسپایدرمن نمیخوره. بیشتر به داستانهای بتمن میخوره که ماشینشو دستکاری کنن.
نقل قول کردن
iron-punk
#6 iron-punk 1399-09-06 08:05
سلام استاد یه سوال داشتم
ببخشید بابت اسپم اما میخواستم بپرسم ایونت پادشاه سیاه پوش شروع شده؟
نقل قول کردن
Mohsèn II
#7 Mohsèn II 1399-09-06 15:33
جالب بود
قبل از خوندن این مقاله تو سری مرد عنکبوتی فوق العاده دیدم پیتر اینده به پیتر زمان گذشته گفت که مخترع مخوف رو میشناسی ؟
-اره همون بیگانه فضاییه ؟
قبلا نمیدونستم منظور پیتر گذشته راجع به این جمله چیه ولی الان فهمیدم مرسی بابت مقاله خوبتون
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-09-06 17:16
به نقل از iron-punk:
سلام استاد یه سوال داشتم
ببخشید بابت اسپم اما میخواستم بپرسم ایونت پادشاه سیاه پوش شروع شده؟

نه هنوز
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-09-06 17:23
به نقل از Mohsèn II:
جالب بود
قبل از خوندن این مقاله تو سری مرد عنکبوتی فوق العاده دیدم پیتر اینده به پیتر زمان گذشته گفت که مخترع مخوف رو میشناسی ؟
-اره همون بیگانه فضاییه ؟
قبلا نمیدونستم منظور پیتر گذشته راجع به این جمله چیه ولی الان فهمیدم مرسی بابت مقاله خوبتون

؟
مرد عنکبوتی تو این سریال مگه نسخه اینده داشت؟
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-09-06 19:29
استاد دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
مم به همه پیشنهاد میکنم اون کمیکی که در مورد۸ بهش اشاره شد رو حتمی بخونید واقعا کمیک قشنگیه من کلا مخترع مخوف رو با اون کمیک میشناسم پایانش هم عالی بود خیلی خوشم اومد ازش
نقل قول کردن
Mohsèn II
#11 Mohsèn II 1399-09-06 21:10
به نقل از mtm:
به نقل از Mohsèn II:
جالب بود
قبل از خوندن این مقاله تو سری مرد عنکبوتی فوق العاده دیدم پیتر اینده به پیتر زمان گذشته گفت که مخترع مخوف رو میشناسی ؟
-اره همون بیگانه فضاییه ؟
قبلا نمیدونستم منظور پیتر گذشته راجع به این جمله چیه ولی الان فهمیدم مرسی بابت مقاله خوبتون

؟
مرد عنکبوتی تو این سریال مگه نسخه اینده داشت؟

شرمنده منظورم کمیک مرد عنکبوتی خارق العاده بود همونی که تو شماره ۸ این مقاله بهش اشاره کردید
نقل قول کردن
Death_master
#12 Death_master 1400-02-19 11:43
سلام عالی بود واقعا یه معرفی جامع
شماره پنج کدوم کمیکه میشه معرفی کنید ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید