5 دفعه که مردعنکبوتی در شماره نخست کمیک بوک های مارول حضور افتخاری داشت!

5-دفعه-که-مردعنکبوتی-در-شماره-نخست-کمیک-بوک-های-جدید-ابرقهرمانی-حضور-افتخاری-داشت

اسپایدرمن اونقدر محبوبه که مارول بارها از او در شماره نخست سری های جدید کمیک بوکی به عنوان شخصیت مهمان استفاده کرده تا پرفروش شوند!

مقدمه: در دنیای کمیک بوک همیشه رسم بر این بوده که شخصیت های محبوب در سری های جدید کمیک بوکی حضور پیدا کنند تا فروششون تضمین بشه. این کاملا با عقل جور در میاد. مثلا اگر مخاطبین از شخصیتی مثل ولورین خوششون بیاد پس طبیعتا میرن و کمیک بوک جدیدی که حتی اسمش رو نشیدن میخرن چون ولورین در آن حضور داره (به همین خاطر بود که در دهه ی 90 میلادی ولورین هر ماه در چندین کمیک دیگر از مارول حضور افتخاری پیدا میکرد). در این میان حضور در شماره اول کمیک بوک ها امری نادرتر به شمار میاد چون شماره اول خودش به قدر کافی جذابیت داره و معمولا پس از چند شماره ممکنه یک شخصیت محبوب در آن حضور افتخاری پیدا کنه. ولی قضیه ی اسپایدرمن فرق داره چون اونقدر نام بزرگی هست که مارول چند بار از او در شماره نخست استفاده کرده تا فروش رو از همون ابتدا تضمین کنه. در این مقاله میخواهیم به 5 مورد از این موارد اشاره کنیم! مقاله زیر را هم بخونید:

10 شخصیت دنیای کمیک که احتمالاً خبر نداشتید در کمیک های اسپایدرمن خلق شدند!

 

5- هاوارد اردکه (Howard the Duck)

هاوارد اردکه (Howard the Duck)

ما قبلا در این مقاله شخصیت «هاوارد اردکه» را براتون معرفی کرده بودیم ولی قضیه خلق شدن او براتون حتما میتونه جالب باشه: یکی از نویسندگان برتر دنیای کمیک در دهه 70 میلادی آقای «استیو گربر» (Steve Gerber) بود که سال 1972 اولین کمیک خودش رو تحت عنوان Adventure into Fear برای مارول نوشت. در این کمیک شخصیتی به نام «من – ثینگ» حضور داشت که در اینجامعرفی شده است. از اونجایی که من ثینگ واقعا حرف نمیزد یا فکر نمیکرد، گربر باید کاری میکرد تا بتونه داستان های جدیدی روایت کنه و بنابراین ایده ای به نام "نقطه اتصال دنیاهای مختلف" (Nexus of All Realities) را مطرح کرد که در باتلاق من ثینگ قرار داشت و جایی بود که دیگر دنیاهای موازی مارول در آن با هام تلاقی داشتند. در شماره 19 از کمیک Adventure into Fear دیدیم که افرادی از دنیاهای دیگر از طریق این نقطه به زمین می آیند و یکی از آنها موجودی بود به نام «هاوارد اردکه»! او در واقع یک شوخی بود و از دنیایی می آمد که در آن همه شخصیت ها نوعی اردک کارتونی بودند! تا اینکه گربر از این شخصیت در کمیک اختصاصی خودش استفاده کرد که یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کمیک های دهه 70 میلادی بود. در واقع گربر از هاوارد اردکه استفاده میکرد برای نقد اجتماع آمریکا و داستان های جالب و عمیقی برایش مینوشت. او حتی وارد کمیک استریپ های روزنامه ای هم شد (این مقاله را بخوانید). ولی متاسفانه مارول و گربر بر سر رایت هاوارد اردکه به مشکل برخوردند و گربر از مارول رفت. در هر حال، اسپایدرمن در شماره نخست از سری کمیک بوکی Howard the Duck حضور داشت.

اسپایدرمن - هاوارد د داک

در داستان دیدیم که چطور آقای جیمسون، پیتر پارکر را میفرسته به شهر کلیوند تا درباره شایعاتی درباره ی یک اردک سخنگو تحقیق کنه و عکس بگیره. او سپس در هیبت مردعنکبوتی به هاوارد کمک میکنه تا بانویی را که شبیه به «سونیای قرمز» لباس پوشیده بود از دست جادوگری خبیث در یک برج نجات بده! (یک هلی کوپتر هم همین جوری بیخودی اونجا هست که اسپایدرمن ازش تاب میخوره!). و جالبه که مردعنکبوتی در شماره 1 از سری جدید و فوق العاده کمیک بوک های "هاوارد اردکه" که سال 2015 بدست «چیپ زدارسکی» نوشته شد نیز حضور افتخاری داشت!

کمیک Howard the duck

در این مقاله هم به یکی از تیم آپ های معروف بین مردعنکبوتی و هاوارد اردکه اشاره کرده بودیم.

 

4- قهرمان فوتبال آمریکایی (NFL Superpro)

قهرمان فوتبال آمریکایی (NFL Superpro)

یکی از عجیب ترین ابرقهرمانان دهه 90 میلادی، Superpro نام داشت که مشترکا توسط مارول و لیگ ملی فوتبال آمریکایی خلق شد. او بیشتر با ویلن هایی میجنگید که تم فوتبال آمریکایی داشتند و در این مقاله گفته بودیم که چه شخصیت بیخودی بود! نام او «فیل گریلفید» بود که خبرنگار ورزشی بود و با شیمیدانی مصاحبه میکنه که تونسته یک یونیفرم فوتبال آمریکایی غیر قابل تخریب بسازه! یهو یک سری خرابکار میان و محل رو آتش میزنند و گریلفید را با طناب میبندند. بعدش ترکیب گرما با دود ناشی از مواد این آقای شیمیدان به ایشون قدرت هایی میده که بتونه در ورزش فوتبال آمریکایی یک ستاره باشه! واقعا یکی از بدترین اریجین های تاریخ کمیک رو شاهد بودیم! راستی این مقاله رو هم بخونید چون گفته بودم که یکی از داستان های این شخصیت جنجالی شده.

فوتبال - اسپایدرمن

در هر حال اسپایدرمن در شماره 1 از کمیک بوک این شخصیت حضور افتخاری داشت (البته او بیشتر در پشت صحنه ی ماجرا بود) و حتی روی جلد هم به کار رفت و با تیتر بزرگ نوشته شد که در داستان حضور افتخاری داره تا فروش را تضمین کنه ولی «قهرمان فوتبال آمریکایی" اونقدر شخصیت چرتی بود که کمیک اش فقط 12 شماره دوام آورد.

 

3- سیلور سیبل (Silver Sable)

سیلور سیبل (Silver Sable)

«سیلور سیبل» یکی از شخصیت های معروف داستان های اسپایدرمنه که در پوما به طور کامل معرفی شده است. او توسط تیم اصلی کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز در دهه 80 میلادی یعنی «تام دی فالکو» و «ران فِرِنز» خلق شد (در شماره 265 از The Amazing Spider-Man ، منتشر شده در ماه ژوئن 1982). گفته میشه تام دی فالکو وقتی کودک بود علاقه شدیدی به "کارت های سافاری" (Safari Cards) داشت و همین باعث شد تا وقتی نویسنده کمیک بوک های مرد عنکبوتی شد سه شخصیت خلق کنه که تم یا عنوان حیوانی داشتند: سیلور سیبل (سمور نقره ای)، بلک فاکس (روباه سیاه) و پوما (کارت های سافاری دارای اطلاعات مفیدی درباره حیات وحش بودند که میشد آنها را جمع آوری کرد. نمونه هایی از این کارت را میشه اینجا دید). سیلور سیبل پس از چند حضور در برخی کمیک های مرد عنکبوتی به صورت یک متحد برای او به تصویر کشیده شد. (البته نه همیشه زیرا گاهی به عنوان مزدور از سوی شخصیت های نیمه خبیث  استخدام میشه تا در ازای دریافت حقوق کارهایی رو براشون انجام بده و اسپایدرمن یا دیگر قهرمانان مارول با این شخصیت ها مشکل دارن و بنابراین با سیلور سیبل هم به مشکل برمیخوردن).

اسپایدرمن - سمور نقره ای

تا اینکه مارول در ماه ژوئن سال 1992 شروع کرد به انتشار کمیک Silver Sable and Wild Pack که نویسنده اش گرگوری رایت و طراحش استیون باتلر بود و اسپایدرمن نیز در شماره نخست از آن حضور افتخاری داشت (ما عکس کاورش رو که در بالا دیدید سانسور نکردیم بلکه چون به صورت فویل براق منتشر شد اینطوری به نظر میاد!) این سری 35 شماره دوام داشت و در سال 1995 کنسل شد (کلا سری فان و باحالی بود و مردشنی هم در آن حضور جالبی داشت).

 

2- نایت واچ (Nightwatch)

نایت واچ (Nightwatch)

«نایت واچ» اولین بار در شماره 99 کمیک Web of Spider-man خلق شد و یک سری اختصاصی کوتاه هم در دهه 90 داشته و کلا با مردعنکبوتی و ونوم زیاد دیده شده چون در کراس اور مشهور دهه 90 مردعنکبوتی یعنی "حداکثر کارنیج"هم حضور داشت. ظاهر و لباس هم او آشکارا از شخصیت «اسپان» (Spawn) که توسط «تاد مک فارلین» خلق شده، الهام گرفته. البته اُریجین او به نوعی جالب هستش: نام واقعی نایت واچ دکتر «کوین ترنچ» است. او یک روز میبینه که یک مرد نقابدار در هنگام مبارزه با تروریست هایی که شنل های نامرئی شونده دارند، کشته میشه. بعد میره سراغ جسد این مرد و ماسکش رو برمیداره و میبینه که نسخه مسن تر خودشه!!! او به شدت وحشت میکنه و نمیدونه که نسخه مسن تر خودش را کجا اومده و داخل اون ماسک و لباس چکار میکرده. بنابراین تصمیم میگیره اون لباس رو هرگز تنش نکنه و تا در آینده کشته نشه ولی اتفاقاتی میفته که مجبور میشه اون رو بر تن کنه و یک ابرقهرمان بشه. در هر حال نایت واچ قدرت فوق بشری خاصی نداره و نیروهای خودش رو از لباس پیشرفته خودش به دست میاره. چند سال پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه که «اد ریکورت» (Ed Ricourt) که سابقه نوشتن فیلمنامه سریال "جسیکا جونز" رو داره، در حال کار کردن روی فیلمنامه فیلمی براساس نایت واچ هستش که سونی میخواد اون رو بسازه (خبرش اینجاست). همچنین شایعه شد سونی مایل است کارگردان بزرگی همچون «اسپایک لی» که سابقه ساخت فیلم معروفی همچون "مالکوم ایکس" را داره، فیلم نایت واچ را بسازد! ولی این پروژه هم مثل خیلی از پروژه های انشعابی سونی از روی اسپایدرمن به جایی نرسید.

کمیک مردعنکبوتی - نایت واچ

در هر حال مردعنکبوتی در شماره نخست از کمیک های اختصاصی این شخصیت حضور افتخاری داشت. ما در داستان دیدیم که نایت واچ میره که یک سری گروگان را آزاد کنه و معلوم میشه که پیتر پارکر یکی از اون گروگان هاست (آدم بدها یکی از هلی کوپترهای دیلی بیوگل را دزدیده بودند). سپس پیتر در هیبت اسپایدرمن ظاهر میشه و با نایت واچ تیم آپ میکنه و ... (او از اینکه نایت واچ خشن رفتار میکنه تعجب میکنه).

 

1- بِلِید (Blade)

بلید - اسپایدرمن

همانطور که در این مقاله گفته شد، «بلید» که نام واقعی اش «اریك بروكس» (Eric Brooks) است (و برخلاف اکثر ابرقهرمانان مارول که آمریکایی هستند اما اصلیتی انگلیسی دارد) ابتدا و به عنوان یك شخصیت مكمل در كمیك های "مقبره دراكولا"  خلق شد و بعدا وارد كمیك های اختصاصی خودش گردید. او موجودی نیمه انسان – نیمه خون آشام است كه تمام نقاط قوت انسان ها و خون اشام ها را دارد ولی اثری از نقاط ضعف آنها در او مشاهده نمیشود. مادر بلید  توسط خون آشامی پلید به نام «دیكان فراست» (Deacon Frost) كشته شده و در نتیجه  بليد مبارزه با خون آشامان را وظیفه ابدی خود میداند. او با «هانیبال كینگ» ملاقات كرد . آنها با كمك یكدیگر موفق شدند فراست را شكست دهند. بلید در ضمن بارها سعی كرده دراكولا را نابود كند. ظاهرش هم با الان فرق داشت و لباسی سبز رنگ میپوشید و دشمن دراکولا بود. بلید بسیاری از قهرمانان دیگر مارول را یاری داده . به عبارتی دیگر معمولا اگر كسی در عالم مارول با تهدیدی مرتبط با خون آشام ها یا دیگر هیولاهای ماورالطبیعه روبرو شود ، بلید را خبر میكند! به علاوه، بلید عضو گروه هایی مثل MI: 13، Nightstalkers، Midnight sons و Mighty Avengers بوده است.  البته با وجود آنكه بلید نسبت به نور آفتاب و فلز نقره مصون است ولی نیاز دارد تا مثل خون اشام ها از خون تغذیه كند. بنابراین دیدن نبرد او با ذات درونی اش برای آنكه جلوی خون خوردن خودش را بگیرد از جذابیت های داستان های اوست. در واقع تقابل ویژگی های انسانی با خصوصیات خون آشامی بليد، از او كاراكتری جالب ساخته است.

مرد عنکبوتی - بلید

و اما اسپایدرمن در شماره 1 از سری جدید کمیک بوکی بلید که انتشارش در سال 2006 شروع شد حضور داشت (کاور خوشگلی هم داشت که توسط هنرمند بزرگ دنیای کمیک یعنی «مارکو جورجوویچ» خلق شده بود). البته او فقط در چند صفحه نخست حاضر بود و دیدیم که به یک خون آشام تبدیل شده و بلید باهاش میجنگه و بعدش هم از داستان خارج شد! راستی در این مقاله گفتیم که بلید و اسپایدرمن از آن دسته قهرمانانی هستند که از هم تنفر دارند!

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت دنیای کمیک که احتمالاً خبر نداشتید در کمیک های اسپایدرمن خلق شدند!

10 حقیقتی که باید درباره «سیلور سیبل» (SILVER SABLE) بدانید

10 متحد/دوست فراموش شده ی مردعنکبوتی

15 ابرقهرمان عوضی دنیای کمیک!

10 قهرمانی که از مرد عنکبوتی خوششون نمیاد!

15 شخصیت کمیک بوکی که وارد روزنامه شدند!

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدن

100 شخصیت برتر مارول – قسمت دوم

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلید» (BLADE) بدانید

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

شایان رحیمی
#1 شایان رحیمی 1402-11-11 12:04
جالب بود مخصوصا هاوارد اردکه

تازه با سایت آشنا شدم :lol:
نقل قول کردن
ariArahmatI
#2 ariArahmatI 1402-11-11 14:40
میگم تبدیل شدن به خون آشام داخل کمیک های خود اسپایدی هم بود؟
نقل قول کردن
AMERETAT83
#3 AMERETAT83 1402-11-11 15:57
خسته نباشید آقای ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
ممنون از وقت و انرژی‌ای که گذاشتید
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1402-11-11 18:27
تشکر میکنم بابت ترجمه مقاله.ببینید چقدر اسپایدی محبوبه که لیاقت حضور در ۵ تا شروع رو داشته.حالا باقی آرک ها که نقش داشته مثل جنگ داخلی یا جنگ ابدیت و خاندان ام یا عصر تاریکی و امثالهم که نبود جای تعجب داشت.
نقل قول کردن
Gholeman
#5 Gholeman 1402-11-12 14:25
یه سوال آماتورانه: واسه خوندن کمیک های مارول از کجا بابد شروع کرد
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#6 Geralt of Rivia 1402-11-14 06:58
اسپایدرمنه دیگه، میفروشه و میفروشونه!
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#7 Geralt of Rivia 1402-11-14 06:59
به نقل از Gholeman:
یه سوال آماتورانه: واسه خوندن کمیک های مارول از کجا بابد شروع کرد

بزن "بهترین کمیک های مردعنکبوتی به زبان فارسی"
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17