واکنش منتقدین و هواداران به فیلم "انتقام جویان: پایان بازی"

از ساعاتی پیش نقدهای منتقدین و واکنش های هواداران به این فیلم منتشر شده اند!

از ساعاتی پیش نقدهای منتقدین و واکنش های هواداران به این فیلم منتشر شده اند!

اولا بگم که "اونجرز: پایان بازی" حسابی ترکونده! خیال هواداران راحت. این فیلم قراره آتش بازی به راه بیندازه. الان صحبت از یک افتتاحیه جهانی 1 میلیارد دلاری میشه! باورتون میشه؟ 1 میلیارد دلار فروش فقط ظرف 3 روز! نمرات اولیه فیلم هم بسیار عالی. در سایت متا کریتیک این فیلم از مجموع 34 نقد، 78 از 100 گرفته (جالبه که 32 نقد مثبت داره و فقط یک آدم عقده ای براش نقد منفی نوشته که نقدش رو بخونید میفهمید هیچی از فیلم نفهمیده و باعث شده نمره اش بیاد زیر 80!).

 نمرات فیلم endgame

در سایت راتن تومیتوز هم با 106 نقد، امتیازش شده 96 از 100!

 نمره راتن اند گیم

 

و اینهم برخی از واکنش های منتقدین و هواداران:

"اونجرز: پایان بازی" یک حماسه استادانه است ، نقطه اوج واقعی برای 22 فیلم که نه تنها داستان را به سرانجام میرساند بلکه آن را گسترش هم میدهد. وقتی این فیلم به پایان برسه بیش از پیش راجع به دیگر فیلم های مارول خواهید دانست. اگر "جنگ بینهایت" عضله بود، "پایان بازی" هم مغز است! و عجب پایانی هم دارد !

"اونجرز: پایان بازی" یک فیلم متحیر کننده و شگفت انگیز است. تا به حال همچین چیزی ندیده بودم. این فیلم تمام آن چیزیه که میخواستم باشه و خیلی فراتر از آن. شگفت انگیز.

وقتی داشتم "اونجرز: پایان بازی" را تماشا میکردم با صدای بلند خندیدم و با توان زیاد دست زدم و به شدت گریه کردم. این فیلم همه توقعات را درمینوردد و نقطه اوج بی عیب و نقص کل دنیای سینمایی مارول است.

 

یادم نمیاد قبلا چنین تجربه سینمایی داشتم. کاملا منفجر شدم. این فیلم برای تمام هواداران مارول در همه جای دنیا ساخته شده است.

از اسپویلرها به هر قیمتی اجتناب کنید . تا جای ممکن "اونجرز: پایان بازی" را خالص و بدون اسپویل تجربه کنید. منحصر به فرده. برای خود و دیگران خرابش نکنید.

نرید سالن سینما و انتظار داشته باشید که با قسمت دوم "جنگ بینهایت" سر و کار دارید. این دو فیلم خیلی متفاوت هستند ولی به بهترین شکل ممکن یکدیگر را تکمیل میکنند. صادقانه میگم ... همه فیلم های مارول را باید قبل از این فیلم ببینید. چه تجربه ای! چه دستاوردی!

عظمت و بزرگی "اونجرز: پایان بازی" را غیر ممکنه بتوان با کلمات بیان کرد. چیزی که فایگی و دوستان در 10 سال گذشته ساخته اند منتهی شده به یک شاهکار درخشان در سینما. واقعا حیرت انگیزه که داستان چقدر ریتم زیبایی داره . تعادل در این فیلم بی عیب و نقصه . درست جوری که باید باشه.

90 درصد از ویدئوهای "اونجرز: پایان بازی" که رسما منتشر شده اند از 15 دقیقه نخست فیلم است. به جز غافلگیری های دیگر، بزرگترین غافلگیری برای من این بود که چه فیلم بامزه ای است.

واو! چه لذتی. "اونجرز: پایان بازی" واقعا حس پایان یک دوره را به آدم میده. عالی انجام شده بود. به شدت گریه کردم، چندین بار هم گریه کردم. و بی صبرانه منتظرم تا دوباره ببینمش.

 

تنها چیزی که میتونم راجع به "اونجرز: پایان بازی" بگم اینه که من از نظر احساسی داغون شده ام و نمیتونم جلوی گریه های خودم رو بگیرم.

 

همین الان از سالن سینمای نمایش دهنده فیلم "اونجرز: پایان بازی" بیرون آمدم! زبان قاصر است! من تاریخ سینما را تماشا کردم، من هرگز قبلا در سالن سینما اینقدر گریه نکرده بودم، نخندیده بودم و تشویق نکرده بودم. قراره حسابی بهتون خوش بگذره! این فیلم برای ابد MCU را عوض خواهد کرد و اینکه چطور به یونیورس های سینمایی نگاه خواهد شد.

پارسال گفتم "جنگ بینهایت" فیلمیه که تا سالها راجع بهش بحث خواهد شد ولی الان تصحیح میکنم و میگم "پایان بازی" فیلمیه تا سالهای سال ازش صحبت خواهد شد. این فیلم چقدر عالی 10 سال داستان سرایی را به سرانجام میرسونه. این راهشه تا یونیورس سینمایی خودتون رو موفق کنید!

 

"انتقام جویان: پایان بازی" اختتامیه ای شگفت انگیز بر 22 فیلم است. اکشن عالی، لحظات دراماتیک عالی که همگی به هم وصل میشوند. حقیقا یک عالمه لحظات ناب برای هواداران داره. مارول سروره!

هنوز دارم فیلم را در ذهن خودم فرآوری میکنم. من خندیدم، من گریه کردم (چند بار)، من جیغ کشیدم ولی در کل شاهد یک پایان حماسی بودم بر قصه ای بی نهایت.

نمیخوام چیزی رو براتون اسپویل کنم ولی فقط میگم خندیدم، گریه کردم، گریه کردم، تشویق کردم، خندیدم و دوباره گریه کردم. آخرش تماشاچی ها ایستاده فیلم را تشویق کردند. و من دوباره گریه کردم. آماده باشید بچه ها. آماده. باشید.

باورنکردنی! "انتقام جویان: پایان بازی" کل MCU را به پایانی شگفت انگیز، تکان دهنده و هیجان انگیز میرساند. یک نتیجه گیری کاملا رضایت بخش. یک فیلم "زیبا" است! سرخوش، هوشمندانه، باهوش و درخشان! ترکیب کاملی از اکشن، احساسات و شوخ طبعی! بهترین از این نمیشه! بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما!

 

درست مثل "جنگ بینهایت" ، موسیقی آلن سیلوستری زیباست، تاثیر گذاره و تراژیکه و در عین حال روح آدم رو منقلب میکنه. این فیلمیه که میخوام بارها و بارها تماشایش کنم. میخوام در کنار تماشاچیان تماشایش کنم و این این تجربه خارق العاده را بازخلق نمایم.

کاملا لایق اینه که شاهکار باشه . به طور غیر عادی شگفت انگیزه. رضایت بخش ترین بخش پایانی فیلم های سینمایی. تبریک به همه اونایی که تو ساخت این فیلم یا 21 فیلم قبلی نقش داشتند. من الان از نظر احساسی کاملا تخلیه شده ام.

 

همین الان "انتقام جویان: پایان بازی" را دیدم. شماها آمادگی این لعنتی رو ندارید! تمام اون تئوری ها نتونستند شما رو آماده این فیلم بکنند. من خیلی گریه کردم و دستهام رو بالا بردم و با صدای بلند جیغ کشیدم. این فیلم باورنکردنیه.

نظر من بدون اسپویل: هوادارا سر این فیلم (شلوار) خودشون رو بدجوری خراب خواهند کرد!

قبلا فکر میکردم رابطه جنسی بالاترین لذت در دنیاست ولی این فیلم از اون هم لذت بخش تره!!! هواداران کاملا لبریز خواهند شد. یه تشکر گنده از من به سازندگان این فیلم.

 

مقالات مشابه:

نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان ۴: پایان بازی" 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Red wolverine
#1 Red wolverine 1398-02-04 12:09
خسته نباشی آقای ترابی...واقعا منو نظرات به وجه اوردن و خیلی خوشحالم که اون دوتا کلیپی که گذاشتینو ندیدم :D
نقل قول کردن
loki-thor
#2 loki-thor 1398-02-04 12:20
خدایا مرسی مارولو افریدی...اوکی.. اوکی :lol:
با دیدن این نظرات و نمره منتقدین تپش قلب گرفتم
حتی یه ثانیه هم صبر کردن جایز نیست اولین کیفیتی که بیاد فیلمو میبینم چون معلومه از اون فیلمایی که هرچی ببینی سیر نمیشی درست مثل IW که هشت بار دیدمش و هنوز ازش خسته نمیشم
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#3 Fariba Pirna 1398-02-04 12:24
وای . الان با خواندن این نقد ها زبان من هم از تکلم عاجزه . :cry: :cry: :lol: :lol:
این فیلم ، فیلم خیلی خیلی خاصی هست .
فیلم انتقام جویان : پایان بازی ، پایانی برای 22 فیلم قبلی MCU و پایان مجموع این 3 فاز MCU هست . ضمن اینکه در این فیلم احتمالا باید حداقل با برخی از قهرمانان اصلی و ابتدایی MCU خداحافظی کنیم . پس فیلم انتقام جویان : پایان بازی از این 2 لحاظی که اشاره کردم مطمئنا فیلم خیلی خیلی خاصی برای طرفداران به حساب میاد . مخصوصا طرفدارانی از جمله خود من که خیلی وقت هست که مارول و فیلم های مارول رو با دقت دنبال کردم و انتظار چنین روز و چنین فیلمی رو داشتم .
امیدوارم فیلم خیلی به یاد ماندیی بشه که البته ظاهرا قراره واقعا به یاد ماندنی بشه . امیدوارم که اگه قراره قهرمانان ابتدایی داستان MCU ( مخصوصا 3 عضو اصلی انتقام جویان :lol: ) در این فیلم از داستان MCU کنار برن ، این اتفاق خیلی افتخار آمیز و به یاد ماندنی و به حماسی ترین شکل رخ بده . هرچند برای من تصور MCU بدون 3 عضو اصلی انتقام جوبان خیلی خیلی سخته .
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#4 Fariba Pirna 1398-02-04 12:25
با دیدن این نقد ها خیلی خوشحال شدم و البته افسوسم به خاطر اون کلیپی که حدود 10 روز قبل لو رفت و منم تماشا کردم بیشتر شد . ولی نباید کسی رو مقصر دونست . چون به خود ما بستگی داره . البته ظاهرا چیزی که از نقدا ها مشخصه اینکه این فیلم هنوز صحنه های بینظیر و فوق العاده و غافلگیر کننده زیادی داره و این یعنی حداقل حداقل هنوز از 80% فیلم اطلاعی ندارم و کسی که اون کلیپ رو دیده چیز خیلی زیادی رو از دست نداده . اما از این به بعد توصیه میکنم که از هرگونه اسپویلی دوری کنین و خیلی خوب از اول تا آخر فیلم رو ببینید . اینجا باز هم تاکید میکنم که این کلیپی که امروز لو رفته رو تماشا نکنید . من هم تماشا نمیکنم . فقط حدود 2 روز مانده . اگه میتونستم در زمان سفر کنم و به عقب برم 2 روز که هیچ اگه 2 ماه قبل از اکران هم کلیپی لو میرفت بدون شک نمیدیدم . در صفحه مربوط به کلیپ لو رفته امروز هم در کامنت شماره 2 گفتم ولی لازم دیدم که اینجا هم توصیه کنم که تا حد ممکن از اسپویل ها دوری کنید .
نقل قول کردن
milad dmc
#5 milad dmc 1398-02-04 12:50
Wooow...با دیدن واکنش ها کیف کردم جونم به تک تک اعضای مارول...نظر منتقدین هم عالی بود فقط من اگه اون سایتی رو بگیرم که امتیاز ۳۸ داد.....واقعا نباید بزارن همچین ادمای عقده ای فیلم نقد کنن ...مرسی بابت ترجمه نقد ها مطمئنن با یه شاهکار طرفیم....به امید ۳ میلیاردی شدن پایان بازی
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-02-04 13:29
واقعا متحیرم، بیشتر نمی تونم توضیح بدم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1398-02-04 14:41
Let me clue you in, that's definitely what marvel fans were waiting for ;-)
نقل قول کردن
mjm
#8 mjm 1398-02-04 15:10
سلام . استاد چرا این نقد هارو گذاشتین.
الآن من چجوری تا تابستون صبر کنم :sad: :sad: :lol:
ولی جدا از شوخی چه هایپ بازاریه این صفحه.اصلاً وقتی می خوندم همینجوری قند تو دلم آب می شد.
درود خدا بر سِر کوین فایگی و تمامیه کسانی که این تیکه جواهر و به ما هدیه دادن.
استاد بابت پوشش نقد ها ممنون
نقل قول کردن
amisalar
#9 amisalar 1398-02-04 15:53
دیگه عمرا بتونم صبر کنم :sad:
نقل قول کردن
mjm
#10 mjm 1398-02-04 17:42
[quote name="Fariba Pirna"]
فیلم انتقام جویان : پایان بازی ، پایانی برای 22 فیلم قبلی MCU و پایان مجموع این 3 فاز MCU هست .
البته همین تازگی آقای فایگی اعلام کردن که مرد عنکبوتی : دور از خانه آخرین فیلم فاز سوم هست.
متن صحبتشون هم این بود :
این فیلم آخرین فیلم از فاز سوم دنیای سینمایی مارول است و شما اولین شخصی هستید که من به او این خبر را گفته‌ام.
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#11 Amir M Alvandi 1398-02-04 18:19
بی صبرانه منتظریییییییم :D
نقل قول کردن
theavengers3
#12 theavengers3 1398-02-04 19:47
به نقل از milad dmc:
Wooow...با دیدن واکنش ها کیف کردم جونم به تک تک اعضای مارول...نظر منتقدین هم عالی بود فقط من اگه اون سایتی رو بگیرم که امتیاز ۳۸ داد.....واقعا نباید بزارن همچین ادمای عقده ای فیلم نقد کنن ...مرسی بابت ترجمه نقد ها مطمئنن با یه شاهکار طرفیم....به امید ۳ میلیاردی شدن پایان بازی

به امید سه میلیاردی :P
نقل قول کردن
rira02
#13 rira02 1398-02-04 20:23
دیگه چجوری میشه صبر کرد آخه ؟؟ :cry:
از الان دیگه مصمم شدم نزدیک هیچ اسپویلی نشم تا وقتی کیفیت خوب بیاد
نقل قول کردن
HOPE
#14 HOPE 1398-02-04 20:37
یک پایان عالی و چه چیزی بهتر از این
خوشحالم برای احترامی که مارول به طرفدارا گذاشته و شاهکار بزرگی که بهمون هدیه داد امیدوارم همیشه رو به اوج حرکت کنه
نقل قول کردن
Negin
#15 Negin 1398-02-04 23:00
همه ی فیلم های مارول رو صبر کردم تا کیفیت خوبی بیاد
ولی واسه این یکی نمیشه
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1398-02-05 01:25
اتفاقا من یکی از این صبر خوشم میاد. تا حالا یذره هم اسپایول نشدم. از این بابت بسیار خوشحالم.
به نقل از mjm:
[quote name="Fariba Pirna"]
فیلم انتقام جویان : پایان بازی ، پایانی برای 22 فیلم قبلی MCU و پایان مجموع این 3 فاز MCU هست .
البته همین تازگی آقای فایگی اعلام کردن که مرد عنکبوتی : دور از خانه آخرین فیلم فاز سوم هست.
متن صحبتشون هم این بود :
این فیلم آخرین فیلم از فاز سوم دنیای سینمایی مارول است و شما اولین شخصی هستید که من به او این خبر را گفته‌ام.

اتفاقا من دیروز تو خبر فن آرت های اسپایدی این خبر رو پرسیدم تا مطمئن بشم. اینم گفته بود که فیلم اسپایدی یه چیزی داره که تاثیر مهم خودش رو تو MCU خواهد گذشت. آیا قراره دیگر ابر قهرمانای عنکبوتی ما تو آینده ظاهر بشن مثل قیامت عنکبوتی یا اینکه مستریو بخواد مثل کمیکها یه پای دنیاهای موازی باشه؟ :-* یا شایدم کوین فایگی داره بازارگرمی میکنه.

به هر حال هم خوشحالم که اسپایدی رو چهار ساله که تو عالم سینما میبینم. هم اینکه فیلم های اونجرز به خوبی و خوشی به اتمام رسیدن.

راستی مارول برنامه ای از فاز ۴ اعلام کرده آیا؟
نقل قول کردن
Agent spidey
#17 Agent spidey 1398-02-05 23:08
آقای ترابی کی میبینید این لامصبو :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Omid_Spider
#18 Omid_Spider 1398-02-06 00:58
سلام
در اولین فرصت این فیلمو کیفیت ضعیف میبینم تا کیفیت اورجینال برسه
نقل قول کردن
spiderling
#19 spiderling 1398-02-06 10:20
نقد سینمایی انتقام جویان: پایان بازی [حاوی اسپویل]
spidey.ir/.../...
خوش حال میشم دوستان مطالعه کنن و نظرشون رو بگن...
نقل قول کردن
moali
#20 moali 1398-02-06 11:50
16#
بله، شش فیلم قطعی هستن
بلک ویدو
اترنالز
دکتراسترنج۲
بلک‌پنتر۲
شانگ‌چی
نگهبانان کهکشان۳
و این که تین فاز ۵ سال طول خواهد کشید و این یعنی حداقل ۱۵ فیلم دارد و ۶ تاش فعلا قطعه( میگم حداقل ۱۵ تا چون فایگی گفت قراره در آینده سالی بیشتر از ۳ فیلم بسازن)
نقل قول کردن
moali
#21 moali 1398-02-06 11:51
آقای ترابی امروز اکران شروع شده
کی نقد بی اسپویلتونو میذارین؟
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1398-02-06 13:48
به نقل از moali:
آقای ترابی امروز اکران شروع شده
کی نقد بی اسپویلتونو میذارین؟

سلام. برای امشب بلیت گیرم اومد . ساعت 8 شب
ردیف اول! یعنی دقیقا جلوی پرده (چشام کور نشه خدا نکنه!)
چاره ای نبود. دیروز ساعت 6 صبح موفق شدم انلاین رزرو کنم. کلا بلیتا تا اخر هفته sold out شده
احمد اقای فقیه ولی امروز نقد اسپویلر دار خودشو میزاره
منتظر باشید
انشاله از این هفته چند تا مقاله مناسبتی هم خواهیم داشت و ...
ولی خودم بیشتر درگیر ترجمه کمیک hunted هستم
نقل قول کردن
porya
#23 porya 1398-02-06 17:29
#22
چه عالی.امیدوارم لذت ببرین.
اقای ترابی اسپول که نشدین تا این مدت؟
برای نقد شما هم با توجه به اینکه همه دوستان و کاربرا فیلمو دیدن و اونایی هم که ندیدن اسپویل شدن.شما میخاین نقد بی اسپویل بزارید؟ (با اسپویل قشنگ تر میشه ها... :P )
حالا اگه همه هم ندیدن 90% شون دیدن بی شک.
البته خب اقای فقیه یک نقد با اسپویل و شما هم یک نقد بی اسپول،این هم خیلی خوبه.
نقل قول کردن
R.G.A
#24 R.G.A 1398-02-06 19:30
آقای ترابی یه منتقد هم تو سایت متاکریتیک یه نقد چرت و پرت داده به فیلم هم نمره ۳.۸ از ۱۰ داده الان متنش رو میزارم
نقل قول کردن
R.G.A
#25 R.G.A 1398-02-06 19:34
منتقد Washington Post:

اگه جنگ بی نهایت درباره‌ی شکست خوردن بود، پایان بازی درباره‌ی کنار اومدن با شکست و ادامه دادنه. بعد از ۱۱ سال حماسه‌ی بی نهایت به طور کامل به پایان رسیده. هیچ صحنه‌ی پس از تیتراژی توی فیلم وجود نداره. ولی خدایا، این دوستای قدیمی عجب جشن خداحافظی‌ای به راه انداختن!
۱۰/۱۰
منتقد Chicago Sun-Times:

در حال حاضر نمی تونم فوراً پایان بازی رو به عنوان بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول از بین ۲۳ فیلم اکران شده بدونم، ولی بدون شک این فیلم همه رو متقاعد می کنه که تاج پادشاهی مال خودشه. و وقتی که حرف از ضربه های احساسی می شه، این فیلم یه قهرمان واقعیه.
۱۰/۱۰
منتقد IGN:

پایان بازی رو می شه به راحتی جاه طلبانه ترین، احساسی ترین و تاثیرگذارترین فیلم دنیای سینمایی مارول دونست که تابحال اکران شده. به یه شکلی به بیشتر از یک دهه داستان سرایی، به شیوه‌ای منسجم و در بهترین حالتِ خودش پایان می ده. کاری که خیلی از مجموعه های سینمایی پرخرجِ دیگه نتونستن توی قسمت های پایانی خودشون، از پسش بر بیان.
۹.۵/۱۰
منتقد The Verge:

پایان بازی قرار نیست یه فیلم مستقل باشه که روی پای خودش می ایسته، و قرار هم نیست از فرمول همیشگی دنیای سینمایی مارول پیروی کنه. بلکه قراره یه داستان عظیم باشه که نتیجه‌ی یه عالمه زحمت فراوانه… از همین رو این فیلم یه پیروزیه. احساسیه، قویه و از همه مهم تر، با تفاوت های جاه طلبانه‌ای ظاهر می شه.
۸.۴/۱۰
منتقد Uproxx:

انتقام جویان: پایان بازی، بدون تردید پیچیده ترین و گیج کننده ترین فیلم دنیای سینمایی ماروله، ولی در عین حال به شکل غیر قابل باوری لذت بخشه. و بله، پایان داستانِ خیلی از شخصیت های شناخته شدست.
۸/۱۰
منتقد New York Post:

یه جنگ عظیم و هیجان انگیز، دقیقاً همون طور که امیدوارید باشه.
۷.۵/۱۰
منتقد Variety:

بعد از تقریباً ۲ و نیم ساعت سرگرمی سفت و سخت کمیک بوکی، پایان بازی کل اون منطق قدیمی و بی معنی مارول رو، که در آسون ترین سطح داستانگویی خلاصه می شد و ثابت می کرد مارول خودش رو جدی نمی گیره، با مجموعه‌ای از سکانس های احساسیِ قدرتمند کنار می زنه.
۷/۱۰
منتقد Arizona Republic:

برای هوادار ها، اینکه چه تعداد ابرقهرمان توی این فیلم ۳ ساعته وجود داره خودش نصفی از لذت فیلمه. ولی برای فیلم‌بین های حرفه‌ای، یعنی همون کسایی که آثار ناچیزی مثل مرد مورچه‌ای و واسپ رو نگاه نمی کنند، نیمی از خستگی فیلم حساب می شه. خستگی ناشی از جهان آفرینی کسالت آور برای پیش رفتن با احساسات بیش از حد یه بُعد فانتزی که انگار درون یک آخرالزمان همیشگی گیر افتاده.
۶/۱۰
منتقد The Globe and Mail:

حتی اگه می تونستم قدرت کافی برای به چالش کشیدن دستورات استودیو برای ور رفتن با اطلاعات فیلمنامه رو جمع کنم، بازم فایده‌ای نداره. یه چیز کوچیک در پایان بازی هست که ارزش اسپویل کردن داره، با توجه به اینکه هسته‌ی فیلم چقدر فاسد شده.
۵/۱۰
منتقد Slant Magazine:

تمام جدیت داستان این فیلم برای بدست آوردن یه داستان سرایی دم دستی از بین رفته. و یا شایدم بخاطر طنز لوده‌اش.
۳.۸/۱۰
7.8
از 50 نقد!
نقل قول کردن
R.G.A
#26 R.G.A 1398-02-06 19:36
به نقل از R.G.A:
منتقد Washington Post:

اگه جنگ بی نهایت درباره‌ی شکست خوردن بود، پایان بازی درباره‌ی کنار اومدن با شکست و ادامه دادنه. بعد از ۱۱ سال حماسه‌ی بی نهایت به طور کامل به پایان رسیده. هیچ صحنه‌ی پس از تیتراژی توی فیلم وجود نداره. ولی خدایا، این دوستای قدیمی عجب جشن خداحافظی‌ای به راه انداختن!
۱۰/۱۰
منتقد Chicago Sun-Times:

در حال حاضر نمی تونم فوراً پایان بازی رو به عنوان بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول از بین ۲۳ فیلم اکران شده بدونم، ولی بدون شک این فیلم همه رو متقاعد می کنه که تاج پادشاهی مال خودشه. و وقتی که حرف از ضربه های احساسی می شه، این فیلم یه قهرمان واقعیه.
۱۰/۱۰
منتقد IGN:

پایان بازی رو می شه به راحتی جاه طلبانه ترین، احساسی ترین و تاثیرگذارترین فیلم دنیای سینمایی مارول دونست که تابحال اکران شده. به یه شکلی به بیشتر از یک دهه داستان سرایی، به شیوه‌ای منسجم و در بهترین حالتِ خودش پایان می ده. کاری که خیلی از مجموعه های سینمایی پرخرجِ دیگه نتونستن توی قسمت های پایانی خودشون، از پسش بر بیان.
۹.۵/۱۰
منتقد The Verge:

پایان بازی قرار نیست یه فیلم مستقل باشه که روی پای خودش می ایسته، و قرار هم نیست از فرمول همیشگی دنیای سینمایی مارول پیروی کنه. بلکه قراره یه داستان عظیم باشه که نتیجه‌ی یه عالمه زحمت فراوانه… از همین رو این فیلم یه پیروزیه. احساسیه، قویه و از همه مهم تر، با تفاوت های جاه طلبانه‌ای ظاهر می شه.
۸.۴/۱۰
منتقد Uproxx:

انتقام جویان: پایان بازی، بدون تردید پیچیده ترین و گیج کننده ترین فیلم دنیای سینمایی ماروله، ولی در عین حال به شکل غیر قابل باوری لذت بخشه. و بله، پایان داستانِ خیلی از شخصیت های شناخته شدست.
۸/۱۰
منتقد New York Post:

یه جنگ عظیم و هیجان انگیز، دقیقاً همون طور که امیدوارید باشه.
۷.۵/۱۰
منتقد Variety:

بعد از تقریباً ۲ و نیم ساعت سرگرمی سفت و سخت کمیک بوکی، پایان بازی کل اون منطق قدیمی و بی معنی مارول رو، که در آسون ترین سطح داستانگویی خلاصه می شد و ثابت می کرد مارول خودش رو جدی نمی گیره، با مجموعه‌ای از سکانس های احساسیِ قدرتمند کنار می زنه.
۷/۱۰
منتقد Arizona Republic:

برای هوادار ها، اینکه چه تعداد ابرقهرمان توی این فیلم ۳ ساعته وجود داره خودش نصفی از لذت فیلمه. ولی برای فیلم‌بین های حرفه‌ای، یعنی همون کسایی که آثار ناچیزی مثل مرد مورچه‌ای و واسپ رو نگاه نمی کنند، نیمی از خستگی فیلم حساب می شه. خستگی ناشی از جهان آفرینی کسالت آور برای پیش رفتن با احساسات بیش از حد یه بُعد فانتزی که انگار درون یک آخرالزمان همیشگی گیر افتاده.
۶/۱۰
منتقد The Globe and Mail:

حتی اگه می تونستم قدرت کافی برای به چالش کشیدن دستورات استودیو برای ور رفتن با اطلاعات فیلمنامه رو جمع کنم، بازم فایده‌ای نداره. یه چیز کوچیک در پایان بازی هست که ارزش اسپویل کردن داره، با توجه به اینکه هسته‌ی فیلم چقدر فاسد شده.
۵/۱۰
منتقد Slant Magazine:

تمام جدیت داستان این فیلم برای بدست آوردن یه داستان سرایی دم دستی از بین رفته. و یا شایدم بخاطر طنز لوده‌اش.
۳.۸/۱۰
7.8
از 50 نقد!

بدون اسپویل!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید