کوین فایگی چگونه با بشکن خود بخش تلویزیونی مارول را رسماً تعطیل کرد؟! آیا فایگی اکنون دارد به طوری صریح تری آثار Marvel TV را نادیده میگیرد؟!

کوین فایگی مارول تلویزیون

مارول تی وی با سکان داری جف لوب در حال کشیدن آخرین نفس های خود میباشد و به زودی با جذب شدن نهایی در دامان مارول استودیو، مطلقاً تحلیل رفته و محو خواهد شد... اما فایگی در این میان چه نقشی داشته و اظهارات جدید او نشانگر چه چیزی میتواند باشد؟!


سال 2015 پس از رخ دادن جنجالی داخلی در مارول استودیوز، تغییرات مهم و قابل توجهی توسط دیزنی اعمال، و بدین وسیله مارول استودیوز از بخش کل سرگرمی های مارول جدا شد تا به طور مستقل تری از دیگر بخش ها و مستقیما تحت نظر دیزنی به فعالیت خود ادامه دهد. ماجرا از آنجا شروع شد که "ایکه پرلماتر" (Ike perlmutter)، کوین فایگی و رفقا رو آسی کرده بود! (پیش تر در این مقاله نیز به این مسائل پرداخته بودیم) این بشر به چندین طریق با تفکرات و حرکت های غیرمنطقی اش، مانع پیشرفت و پیشروی اهداف دنیای سینمایی مارول با روند و معیارهای منحصربه‌فرد کنونی شده بود! اول از همه اینکه این جناب پرلماتر بسی تنگ نظر و خسیس تشریف دارند (اونوقت میگن اصفهانی ها خسیسن...!) و در دوره حضورشون، کاملا مخالف ریسک پذیری و هرگونه هدر رفت محتمل پول بودند (در حالی که یکی از شاخصه ها و وجوه منحصربه‌فرد دنیای سینمایی مارول همین ریسک پذیر بودن است و از فیلم نخست انتقام جویان گرفته تا محافظان کهکشان و حتی مردمورچه ای، تقریبا همگی این موقعیت را تجربه کرده اند!)؛ برای مثال "مایا هنسن" با بازی "ربکا هال" قرار بود که نقش عمده تری را به عنوان ویلن اصلی "مرد آهنی 3" ایفا کند، اما به دلیل اینکه پرلماتر اعتقاد داشت که مونث بودن ویلن اصلی به فروش اسباب‌بازی های ساخته شده از روی فیلم ضربه میزند، جریان منتفی شد. یا از آن مهمتر در مراحل آغازین ساخت "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" در خود مارول نیز یک جنگ داخلی رخ داد! پرلماتر حاضر نمیشد که سر کیسه را برای بودجه فیلم شل کند تا "رابرت داونی جونیر" در فیلم حضور یابد و معتقد بود که باید نقش او را با کارکتر بسیار کم هزینه تری در فیلم جایگزین کرد! و اما دومین خلصت مشکل آفرین و روی مخ آقای پرلماتر این بود که پشت صحنه ای جنجالی تر از این حرف ها داشت! به گفته شخص باب ایگر (مدیر عامل شرکت والت دیزنی) پرلماتر با کوین فایگی به عنوان یک دشمن و رقیب رفتار میکرد تا یک همکار یا کارمند، و این مسئله به طریق علنی یا غیرمستقیم خود را بروز میداد. در نتیجه این قضیه مشکلات زنجیروار دیگری نیز به وقوع پیوست؛ ماجرای کشمکشی که بر سر "ثور: دنیای تاریک" رخ داد و میتوان گفت که منشاء آن پرلماتر بوده، باعث خروج "پتی جنکینز" از مارول شد و به دنبال او "ناتالی پورتمن" نیز برای دوره قابل توجهی از مارول فاصله گرفت. در ادامه آن، دخالت های او در "انتقام جویان: عصر التران" سبب شد تا اثر نهایی تا حدودی با چیزی که محصول ابتدایی و خالص جاس ویدون بوده فاصله بگیرد، و همین شد که جاس ویدون گذاشت و از مارول رفت!

فایگی پرلماتر

خلاصه تمام این موارد به همراه موارد مشابه بسیار دیگری دست به دست هم دادند تا فایگی در سال 2015 (مراحل آغازین پیش تولید "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی") به سیم آخر بزند و مسئله را تمام و کمال با "الن هورن" (مدیر عامل ارشد والت دیزنی) در میان بگذارد... اینکه یا به نحوی اختیار تام را به او میدهند و مارول استودیوز را از قلمروی کنترل پرلماتر خارج میکنند، و یا اینکه او برای همیشه قید همه چیز را میزند و کنار میکشد (گویا فایگی و رفقا، مخصوصاً خود فایگی رنج زیادی را از این ماجرا متحمل شده، تا حدی که سلامتی جسمانی او نیز تحت تاثیر قرار گرفته بود و به همین سبب، مدتی میشد که انصراف دائم از شغلش را مدنظر گرفته بود...). و در نهایت همین شد که الن هورن ماجرا را با باب ایگر درمیان گذاشت و به این نتیجه رسیدند که تجدید ساختار در این خصوص ضروری و موردنیاز است؛ در نتیجه مارول استودیوز از زیر سایه بخش کل سرگرمی های مارول بیرون آمد و از آن به بعد فایگی فقط وظیفه داشت که مستقیماً به دیزنی گزارش تحویل دهد و بس! چراکه مارول استودیوز دیگر مستقل تر از دیگر بخش ها به فعالیتش ادامه میداد. اما مسئله اصلی موردنظر ما که میخواهیم در این مقاله به آن بپردازیم از همینجا شروع میشود! راه حل باب ایگر و الن هورن برای رهایی از شر پرلماتر و متمرکز کردن کوین فایگی بر مارول استودیوز برای پیشبرد و به نتیجه رساندن اهداف حقیقی، به جدایی مارول استودیوز از بخش کل سرگرمی های مارول ختم شد یا به عبارتی مستقیم تر جدایی مارول استودیوز از بخش تلویزیونی مارول (Marvel TV) رخ داد! (چون قاعدتاً بخش تلویزیونی همچنان زیرمجموعه بخش کلی سرگرمی های مارول بود!) و از اینجا بود که رابطه بخش سینمایی و تلویزیونی در دنیای سینمایی مارول نه تنها از گسترش و پیشرفت نوپایش بازداشته شد، بلکه شروع به افت و فروکش کرد و روندی نزولی را پیش گرفت! تا جایی که یک کراس اوور درست حسابی میان دو بخش برای ما طرفداران به آرزویی محال و دور از دسترس تبدیل شده بود.

سریال های مارول

گذشت گذشت تا اینکه این جدایی و فاصله میان دو بخش کم کم خودش را به طریق ها نشان داد. یکی از مهمترین این اتفاقات کنسل شدن فیلم "ناانسان ها" (که در سال 2014 به طور رسمی توسط فایگی برای فاز سوم تایید شد) و تبدیل نهایی آن به یک مینی سریال مضحک کم بودجه بود! فایگی بعد از وارد شدن در جریان کشمکش های مربوط به فیلم نیز، همچنان ابراز امیدواری میکرد و اظهار میداشت که ناانسان ها به هر شکل به دنیای سینمایی مارول وارد خواهند شد (موقع معرفی رسمی فیلم هم خیلی روی موفقیت ناانسان در mcu تاکید داشت)؛ اما خب متاسفانه علیرغم حضور و نخستین معرفی ناانسان ها در ماموران شیلد، اثر اختصاصی آنها به این عاقبت تاسف بار دچار شد و برنامه های تنظیم شده برای حضور 'گسترده' این نژاد جهش یافته در دنیای سینمایی مارول به نحوی از هم پاشید و با شکست مواجه شد (یعنی برنامه حضور ناانسان در ماموران شیلد به تنهایی پیش رفت...)! اما نکته مهم و بشدت قابل توجه در این خصوص، این ماجراست که در برنامه و پلن از پیش تنظیم شده 'نیز' قرار بر این بوده که ناانسان ها ابتدا در ماموران شیلد معرفی و برای وجودیت شان زمینه سازی شده (به خوبی با خط داستانی سریال گره بخورند)، و سپس با پلی مستقیم به نخستین اثر اختصاصی سینمایی شان (که اولین حضور خانواده سلطنتی ناانسان ها شامل بلک بولت و مدوسا در آن رقم میخورد) متصل شوند (در حدی که مثلا دیزی جانسون میتوانست در فیلم کامئو داشته باشد!). اما این فقط یکی از جلوه های این شکاف ایجاد شده میان مارول استودیوز و مارول تی وی بود! این قسمت را در ذهن داشته باشید تا در انتهای مطلب دوباره به آن برسیم...!

سریال های مارول

از دیگر نمود های ناشی از فاصله ایجاد شده میان دو بخش سینمایی و تلویزیونی، کمرنگ تر شدن ارتباط عینی و درواقع طولی سریال ها با بخش سینمایی بود. بعد از "جنگ داخلی" و در فصل چهارم ماموران شیلد دیگر خبری از این ارتباط مستقیم نبود (دیگه چه برسه به کراس اوری در حد آرک ماندگار "قیام هایدرا")، اما درعوض نبوغ و استادی مغز های متفکر سریال باعث شد که همواره ارتباط کانسپتی و مفهومی با بخش سینمایی به فوق‌العادگی هرچه تمام تر برقرار شود و جالب است که همین خلاقیت باعث شد که فصل چهارم به حداقل یکی از خارق‌العاده ترین آرک های سریال تبدیل شود (در حقیقت این خلاقیت در داستان شگفت انگیز فصل پنجم نیز به کار گرفته شد!). اما متاسفانه این شرایط برای کل سریال های دنیای سینمایی مارول برقرار نبود و دو بخش به همین منوال مجزا به کار خود ادامه میدادند؛ و گذشت تا اینکه زمان به رویداد متفاوت و عظیم و بشدت وحشتناک موردانتظار در دنیای سینمایی مارول رسید که تابحال نظیرش را تجربه نکرده بودیم! درواقع مساله اینجاست که دنیای سینمایی مارول نیز نظیر چنین رویدادی را به خود ندیده بود؛ هرچه نباشد "جنگ بینهایت" قرار بود اولین شماره از رویداد حماسی و عظیم پایانی کتاب نخست mcu باشد! اینجا بود که سریال های جاری در دنیای سینمایی مارول نیز میبایست قطعا، با همان موقعیت مارول تی وی نسبت به مارول استودیوز، تحت تاثیر حوادث "انتقام جویان: جنگ بینهایت " قرار میگرفتند! یعنی اگر نمیگرفتند خلاف منطق و لاجیک دنیای سینمایی مارول و آن It's all connected شیرین ما بود! چراکه جنگ بینهایت رویدادی فراگیر در دنیای سینمایی مارول بود و بشکن ثانوس در انتهای فیلم و رویداد پودر شدن نیمی از بشریت این قضیه را به نقطه عطف خود رساند! اما خب تا به همین امروز که در حال خواندن این مقاله هستید در هیچ کدام از آثار مارول تی وی به رویداد پودر شدن نیمی از بشریت حتی اشاره ای مستقیم نشده است، و توجیه آن با منطق مضحکی تحت عنوان اینکه "حوادث تمام سریال ها پیش از بشکن ثانوس رخ میدهد" صورت گرفت و ماستمالی شد! تنها تا به امروز در فصل پنجم ماموران شیلد شاهد اشاره به قسمت هایی از جنگ بینهایت بودیم و همان قسمت ها را هم، همانطور که خدمتتان عرض کردم مدیون مغز های متفکر و دوست داشتنی سریال هستیم. اما مسئله مورد بحث ما در این مقاله این ست که کوین فایگی عزیز و رفقا در این بازه ها به مارول تی وی و جف لوب کم لطفی بسیار کرده اند! چرا عوامل اصلی سریال هایی که با آگاهی و قاطعیت فایگی به عنوان بخشی از دنیای سینمایی مارول معرفی میشوند، نباید مطلقا در جریان چنین مواردی قرار بگیرند؟! چرا علاوه بر سریال های مارول-نتفلیکس (که در کل ارتباط کمتری از هر نوع با بخش سینمایی دارند) یا کلوک و دگر، ماموران شیلد باید آنگونه مورد بی توجهی فایگی قرار گیرد؟! شیلدی که به عنوان سریال پرچمدار و ارشد mcu، بخشی کاملاً رسمی از دنیای سینمایی مارول است، و علاوه بر کراس اوور بزرگش با اثر ماندگار "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان"، ارتباطات قابل توجهی با دیگری بخش های دنیای سینمایی مارول داشته و کارکتر های بخش سینمایی نظیر فیل کولسن، پگی کارتر، لیدی سیف، ماریا هیل، نیک فیوری و... در آن حضور یافته اند! پس واقعا چرا فایگی باید اینقدر به سریال و کل Marvel TV کم محلی و هر چه جلوتر رفتیم طوری رفتار کنه که گویا در mcu وجود خارجی ندارند...؟! شکی نیست که کوین فایگی ما در ماندگاری فاصله و شکاف میان بخش سینمایی و تلویزیونی بی تقصیر نبوده؛ در حدی که میتوان گفت، شاید درصدی که روی کفه ترازو سنگینی میکند متعلق به خود او باشد!

تانوس مارول

داشتیم میگفتیم! مدت زیادی از "جنگ بینهایت" در دنیای سینمایی مارول نگذشته بود که نحسی بد فرجام Marvel TV شروع به آشکار کردن روزنه های خود کرد! درواقع بهتر است که بگوییم اثرات بشکن long-game کوین فایگی کم کم و به صورت تدریجی خود را آشکار میساخت! در اواخر سال 2018 سریال "آیرون فیست" و با فاصله کمی بعد از آن، "لوک کیج" کنسل شد.  کمی ماجرا جدی تر شد و کار به جایی رسید که بعد از فصل سوم تحسین شده "دردویل"، نتفلیکس خبر رسمی از کنسل شدن این سریال نیز داد! هر چه نباشد دردویل پرچمدار دنیای سینمایی مارول در نتفلیکس بود، و به همین سبب بود که میدانستیم دیگر راه آثار مارول-نتفلیکس به انتهای خود نزدیک شده است! همانطور که متاسفانه انتظار داشتیم دو سریال باقیمانده از این بخش یعنی پانیشر و جسیکا جونز نیز به سرنوشت تاسف بار مشابهی دچار شدند (جالبه که جسیکا ماه ها زودتر از موعد پخشش کنسل شد!). تا به امروز میدانیم که مارول (در واقع دیزنی و از طرفی دیگر محتملا شخص کوین فایگی!) در این اتفاق بی تقصیر نبوده و نتفلیکس هم به نحوی چاره ای جز این کار نداشته! پیشنهاد میشود که این مقاله را به عنوان پیش زمینه در خصوص موارد ذکر شده و پس از آن این مقاله را بخوانید. همانطور که در مقاله دوم خواندید، شایعات بشدت امیدوار کننده و بشدت نامید کننده ی متعددی از منابع مختلفی تا به امروز وجود داشته، مبنی بر اینکه برخی از شخصیت های مارول-نتفلیکس قطعا به دنیای سینمایی مارول بازمیگردند، یا به حالت آرمانی مدنظر ما، یا طی یک ریبوت یا سافت ریبوت!! مسئله این است که فایگی در این بین چقدر دخالت داشته و قرار است (قرار بوده) چه تصمیمی بگیرد؟! آیا باز هم با بی توجهی و بی احترامی به طرفداران بخش تلویزیونی مقابل خواهیم شد؟!! این مورد را هم در ذهن داشته باشید تا در انتها باری دیگر به آن برسیم...!
در ادامه در جشنواره کامیک کان 2019 با خبر بشدت غافلگیر کننده و ناراحت کننده پایان ماموران شیلد بعد از فصل هفتم مواجه شدیم (همانا که بعد از پایان ناخوشاید مارول تی وی به راحتی قابل دریافت است که شورانر های سریال با انتخاب بهترین تصمیم ها، چقدر شاهکار کرده و برای سریال و هواداران سنگ تمام گذاشته اند!). پس از آن خبر از کنسل شدن رسمی سریال "جنگجویان جدید" داده شد! سریالی که مارول تی وی و جف لوب بعد از خارج شدن آن از شبکه Freeform، به دنبال یافتن خانه ای جدید برای آن بوده اند؛ و در حالی که جف لوب خیلی روی این ماجرا تاکید میکرد، در انتها این تلاش با شکست مواجه شد. در حدی که شبکه های تحت کنترل مطلق دیزنی همانند Hulu و Disney+ نیز از پذیرش سریال خودداری کردند، یا بهتر است بگوییم که دیزنی و مارول استودیوز تمایلی به ساخته شدن این سریال که بر اساس این گروه ابرقهرمانی نوجوان است، نداشته اند! هر چه نباشد ما به احتمال قوی مینی سریال "انتقام جویان جدید" (New avengers) در دیزنی پلاس را در پیش خواهیم داشت!
و در ادامه آن، سریال خوش ساخت کلوک و دگر بسیار بی سر و صدا و مجلسی توسط freeform کنسل شد و Hulu هم اعلام کرد که فصل سوم فراری ها آخرین فصل از این سریال خواهد بود! That's it!

(به علاوه شورانر های "فراری ها" تایید کردند برای ساخت حداقل 4-5 فصل از پیش برنامه ریزی شده بوده و همین ماجرای جمع شدن مارول تی وی بود که آنها را مجبور به اتمام سریال کرد؛ و همچنین به روشنی روز مشخص بود که آنها برای کراسس اوور هایی با دیگر سریال های دنیای سینمایی مارول برنامه ریخته بودند (جف لوب داشت تمام تلاشش رو برای احیای Marvel TV از هر جهت میکرد) و برای همین هم بود که فصل سوم با "کلوک و دگر" کراس اوور و با فصل چهارم ماموران شیلد ارتباط قابل ملاحظه‌ای داشت! اما حیف...)

نتفلیکس مارول

اما میرسیم به یکی دیگر از بخش های بسیار جالب ماجرا که باید مفصل تر به آن بپردازیم! چند روزی از کنسل شدن New warriors نگذشته بود که سریال اختصاصی "گوست رایدر" که به چندین دلیل از خبر ساخت آن خوشحال شده و خیلی منتظر آن بودیم، پیش از آغاز مراحل تولید اولیه کنسل شد! دلیل حداقل ظاهری کنسل شدن سریال وجود اختلاف میان تیم سازندگان و شبکه Hulu بود؛ اما اگر به یاد داشته باشید دقیقا روز قبل از اعلام رسمی این گزارش مقاله ای تحت عنوان > شایعه: گوست رایدر به بخش سینمایی mcu خواهد آمد> بر روی سایت قرار گرفت که در آن مقطع در حد "شایعه" و "گزارش محتمل از منبع موثق" بود اما اکنون بعد از کنسل شدن سریال حجم کثیری از محتوای آن مستقیما به ما ثابت شده است!! مخصوصا بعد از واکنش گابریل لونا و جف لوب و نهایتا تعطیل شدن مارول تی وی!!!!

در این مقاله خواندیم :

اکنون گزارش تایید نشده ای جدید حاکی از آن است که کوین فایگی قصد دارد از گوست رایدر در آینده بخش سینمایی mcu استفاده کند !! همچنین منبع این شایعه که فردی 'به نسبت' معتبر میباشد ، اذعان دارد که به احتمال قوی ، نسخه ای از گوست رایدر که فایگی مدنظر دارد متفاوت از جانی بلیز خواهد بود ! با درنظر گرفتن اینکه رابی ریس در بخش تلویزیونی به همراه سریال اختصاصی مشغول خواهد بود ، محتمل ترین گزینه ای که بعد از او به نظر میرسد ورژن معروف دهه نودی گوست رایدر یعنی همان "دنی کچ" میباشد ! (فعلا یکی از مشکلات مهمی که وجود داره ، اینه که میدونیم در یک زمان مشخص فقط یک گوست رایدر میتونه وجود داشته باشه ... آیا با وجود شکاف میان بخش سینمایی و تلویزیونی این قانون توسط فایگی نادیده گرفته میشه یا برنامه های متفاوتی در راهه ...؟)

گوست رایدر مارول

پس نتیجه میشه که فایگی برنامه های متفاوتی در نظر داشته ! موارد متعدد دیگری نیز هستند که هرچه بیشتر بر روی این فرضیه تاکید میکنند (در نظر داشته باشید که علاوه بر استدلال های زنجیروار ما از ماه های گذشته تاکنون ، گزارشی مختص این مورد نیز منتشر شده است) ! برای مثال اگر مشکل Hulu با سریال از نوع بودجه ای بوده (که دومین فرضیه محتمل در آن مقطع به شمار میامد) ، چرا اصلا در درجه اول سریال بر اساس کارکتر پرخرجی مثل گوست رایدر را قبول و رسما از آن رونمایی کرده ؟! اون هم Huluیی که کاملاً تحت کنترل دیزنی قرار دارد !! (جالبه که این مشکلی بود که ABC هم تا حدودی باهاش مواجه شده بود ولی نهایتا از پسش براومد !) در درجه دوم چرا سریال "هل استرام" که مشترکا به همراه گوست رایدر به عنوان سریال برادر معرفی شد ، از کنسل شدن جان سالم بدر برد ؟! به علاوه چرا گابریل لونا و جف لوب در واکنش شان به کنسل شدن سریال هیچ امیدی به بازگشت آن نداشتند و رسما پایان کار گوست رایدر را پذیرفتند ؟! اصول ابتدایی این بود که سریال در حالت تعلیق قرار بگیرد و لوب و مارول تی وی به هر طریق که میتوانستند برای بازگشت گوست رایدر به هر نحوی تلاش کنند . اما گابریل لونا که درجا از همه خداحافظی کرد ، و جف لوب هم که پس از گذشت مدت طولانی ای به این ماجرا تنها اشاره کرد ! واقعاً هم بنده خدا دیگر حرفی برای گفتن نداشت ! ناسلامتی همانطور که گفتیم گوست رایدر قرار بود سریال پرچمدار فرنچایز ترسناک جدید Adventure into fear باشد که با سریال هل استرام و دو سریال دیگر ادامه پیدا میکرد ! درست مشابه استایل مارول-نتفلیکس (که در اون قسمت دردویل حکم سریال پرچمدار رو داشت) ! درواقع جف لوب داشت تمام تلاشش رو برای احیای Marvel TV میکرد ! با اینحال که فایگی و مارول استودیوز تا حد زیادی پشتش رو خالی کرده بودند و خیلی از مشکلات سابق از همینجا ناشی میشد ! حال باید دید که تکلیف گوست رایدر ، از جانی بلیز و رابی ریس و دنی کچ گرفته تا گوست رایدر کیهانی ، به کجا ختم خواهد شد و کوین فایگی چه آشی برای ما خواهد پخت !
به بررسی مقاله قبل ادامه میدهیم تا به بخش شدیدا حائز اهمیتی برسیم :

همین منبع در ادامه اظهار داشت که میل اصلی فایگی به بازگرداندن گوست رایدر به سینما ، در واقع به خاطر علاقه به برنامه بزرگتری برای آینده دنیای سینمایی مارول است که اکنون مورد بحث و بررسی میباشد ... برنامه ای برای اقتباس "پسران نیمه شب" (Midnight sons) ! گروه پسران نیمه شب شامل قهرمانان و پارتیزان هایی بود که برای اولین بار در دهه 90 و در سری سوم کمیک های گوست رایدر تشکیل شد (میتوانید برای کسب اطلاعات جانبی به اینجا مراجعه کنید) . کارکتر های داستان های منسوب به ترسناک مارول یعنی گوست رایدر (جانی بلیز و دنی کچ) ، موربیوس ، هل استرام (که به زودی صاحب سریال اختصاصی خود در شبکه Hulu میشود !) ، بلید (که صاحب فیلم اختصاصی خود با هنرنمایی ماهرشالا علی خواهد شد !) ، گرگ نمای شبانه (که شایعه شده در سریال مون نایت حضور خواهد داشت !) ، جنیفر کیل و دکتر استرنج عضو این گروه بوده اند ! با تحلیل سطحی که میتوانیم از این قضیه داشته باشیم و با در نظر گرفتن این موارد [سریال "مون نایت" توسط مارول استودیوز و با نظارت کوین فایگی ساخته میشود نه توسط بخش تلویزیونی و با نظارت جف لوب (که نکته واقعا قابل توجهیه)]، [و اینکه "بلید" بر خلاف رغبتی که فایگی در گذشته از خود نشان میداد صاحب فیلم اختصاصی خود شده است نه سریالی در شبکه Hulu و با نظارت بخش تلویزیونی (این یکی حتی خیلی مهم تر و تاحدودی مفصل تر از مورد قبله !)] ، [به علاوه اینکه گفته میشود قسمت دوم "دکتر استرنج" قرار است اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول باشد که ژانر ترسناک را در خود گسترش میدهد !] ، این شایعه کاملاً محتمل میباشد و تصور این رویداد در mcu با توجه به کنار هم چیدن این مواردی که خدمتتان عرض کردیم چندان دور از انتظار به نظر نمیرسد ! منشاء این شایعه نیز ادعا دارد که این گزارش از از منابع مورداعتماد خود شنیده است که در ماه مارس خبر از اسپین آف سریال Arrow و حدود دو ماه پیش خبر از پیوستن جونا هیل به فیلم جدید بتمن داده بودند (که هر دو به تازگی تایید شده اند) .

کمیک مدینایت سانز midnight sons

بله، و چقدر جالب! نگاهی به گذشته می اندازیم! جناب کوین فایگی ما در اوایل سال 2018 اعلام کرده بود کهبسیار مایل هستیم که در فاز بعدی دنیای سینمایی مارول فیلم های ترسناک بسازیم "!! ما به نحوی با یافتن و بررسی این مصاحبه فایگی به تکه جدیدی از پازل رسیدیم که بویسله آن با قاطعیت بیشتری نقشه های او را برای آینده دنیای سینمایی مارول پیشبینی میکنیم! همانطور که در مقاله مذکور خواندید "بلید" صاحب فیلم اختصاصی خود با هنرنمایی ماهرشالا علی در فاز پنجم شد، آن هم بر خلاف رغبت و تمایلی که کوین فایگی بیشتر در سال های گذشته از خود نشان میداد، مبنی بر اینکه "خیلی جالب میشود که بلید تحت نظر Marvel TV به دنیای سینمایی مارول معرفی شود" (او در طی مصاحبه مستقیماً به سریال های مارول-نتفلیکس اشاره کرد و شخصا معرفی شدن گوست رایدر در ماموران شیلد را به عنوان مصداقی برای معرفی "بلید" در بخش تلویزیونی مطرح کرد!!)! ماه ها پیش از این اعلامیه در جشنواره کامیک کان 2019، گزارشاتی در همین راستا مبنی بر اینکه "بلید قرار است صاحب سریال اختصاصی خود در شبکه Hulu شود" (اینجا، اینجا و...) منتشر شد و انتظار میرود که جف لوب "بلید" را نیز برای فرنچایز جدید، موردنیاز و احیاکننده بخش تلویزیونی یعنی Adventure into fear در نظر گرفته بوده باشد؛ اما جناب فایگی نسبت به سال های گذشته تغییر ذاعقه قابل توجهی را تجربه کرده و تصمیم گرفته است که بلید را با فیلم اختصاصی اش تحت کنترل مارول استودیوز به دنیای سینمایی مارول معرفی کند و به علاوه از آن به عنوان مهره کلیدی برای ورود فاز و تم ترسناک به آثار آینده mcu استفاده کند!
در ادامه یادتان نرفته که شخصیت "کابوس" (Nightmare) قرار است ویلن قسمت دوم "دکتر استرنج" باشد و این فیلم اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول خواهد بود که ژانر ترسناک را در خود گسترش میدهد؟! (نکته جالب جانبی میدونید چیه؟! سریال اختصاصی لوکی و وانداویژن ارتباط مستقیمی با دکتر استرنج 2 خواهند داشت و احتمالاً قراره حسابی براش زمینه سازی کنند!!) و در انتها اینکه سریال اختصاصی "مون نایت" نیز به عنوان بخشی از برنامه آینده فایگی برای فاز ترسناک فیلم های آینده دنیای سینمایی مارول، به طور رسمی برای شبکه دیزنی پلاس (!) تایید شد، و به علاوه گزارشی تایید نشده نیز مبنی بر حضور کارکتر "گرگنمای شبانه" (Werewolf by night) در این سریال منتشر شده بود! شک نکنید که 'حداقل' یکی از این دو کارکتر (شاید هم هر دوشون!) جزو برنامه اولیه جف لوب برای سریال های Adventure into fear مارول تی وی بوده اند، ولی کوین فایگی با قدرتی که در مارول استودیوز داشت اجازه نداد که جف لوب فرنچایز سریال های جدید مارول تی وی را با هیچکدامیک از این کارکتر ها پیش ببرد! تنها کارکتری که فعلا از گروه "پسران نیمه شب" (Midnight sons) مارول تی وی جان سالم بدر برده "هل استرام" است که در کمال تعجب در مراحل فیلمبرداری به سر میبرد (شاید فایگی نیازی بهش نداشته و یا دوست داشته یک فصل دورهم خوش باشیم یا...)

فایگی تانو.س

و بله! این بود ماجرای به آتش کشیده شدن برنامه های جف لوب برای احیای مارول تی وی توسط جناب فایگی و بعد از آن محو شدن رسمی و کلی Marvel TV...! آن هم به قصد استفاده از تم ترسناک و کارکتر های مربوطه برای زمینه جدید فیلم های آینده دنیای سینمایی مارول! (پس آیا باید منتظر اقتباسی تحت عنوان یا صرفا به استایل "پسران نیمه شب" با حضور بلید، مون نایت، گرگنمای شبانه، گوست رایدر، دکتر استرنج و دیگر کارکترهای داستان های منسوب به ترسناک مارول در دنیای سینمایی مارول باشیم؟!) اینجاست که اگر به سال 2016 بازمیگشتیم، شاید فایگی هرگز اجازه حضور گوست رایدر در بخش تلویزیونی را به جف لوب نمیداد! شاید حتی خبری از دردویل هم نمیشد!
راستی تا یادم نرفته بگم که ماه پیش گزارشی مبنی بر اینکه "سریال مون نایت با فیلم بلید ارتباط قابل توجهی خواهد داشت" منتشر شد! تاییدی دیگر بر تمامی استدلال ها و نتیجه گیری های ما تا به امروز! درکل هر چه جلوتر میرویم منتظر شنیدن اخبار و گزارشاتی مصدق از این قبیل باشید، چراکه هرچه پیشتر میرویم پرده ها بیشتر کنار میرود و زاویه های جدیدتری حقایق را آشکار میسازد!(همچون محو شدن مارول تی وی توسط فایگی!) اتفاقی که ما پیش از حدود یکسال پیش (زمانی که آثار بشکن کوین فایگی کم کم شروع به بروز خود کرد و سریال های مارول تی وی یک به یک کنسل میشدند!) حتی تصورش را هم نمیکردیم؛ در حدی که این امر، حکم یک جوک بیمزه و البته وحشتناک را برایمان میداشت! اما الان واقعا به حقیقت پیوسته...
(این هم بگم که جف لوب ما که تا به امروز زحمت زیادی برای Marvel TV کشیده، یک فرد نه چندان محبوب و پرطرفدار در میان بخش سینمایی تلقی میشد و بنظر میرسید که فایگی دورادور هم رابطه جالبی باهاش نداشته باشه! درواقع این موضوع برای نخستین بار به نحوی شایعه شد و سپس توسط فردی به نسبت معتبر به همراه "خبر خروج او از Marvel TV  " تایید شد. و حالا که دیگه کلا مارول تی وی جمع شده و تحت بنر مارول استودیوز قرار داره، پس قطعا 'انتظار میره' که به زودی از مارول خارج بشه... نکته "مضحک" ماجرا میدونید چیه؟! اینکه جف لوب تا همین دو ماه پیش هم داشت سریال های جدید بخش تلویزیونی تحت عنوان Adventure into fear رو تایید و تبلیغ میکرد! این یعنی خودش هم هیچ اطلاعی از آینده پیش روی مارول تی وی نداشته و اینکه جناب فایگی هم دیگه بهش محل نمیده!)

مجموعا در گذشته اینکه "کوین فایگی در ماجرای جنجال میان مارول استودیوز و مارول تی وی نقش دارد و به اندازه خود مقصر است" برای ما یک فرضیه بود، اما الان هرچه جلوتر رفتیم پرده ها بیشتر کنار رفته و این جریان بیشتر برایمان ثابت شده است! تا به امروز که دیگر بخش مارول تی وی رسما تعطیل شده و شکی نیست که جناب فایگی سوای خدمتی که به ما عاشقان و طرفداران دوآتشه کرده، در جریان مشکلات چندین ساله مارول تی وی و تقابل آن با دنیای سینمایی مارول تقصیر قابل توجهی داشته! تقصیری بشدت قابل توجه! بله! الان صریحا میتوانیم بگوییم که کوین فایگی دوست داشتنی ما هم به اندازه خود نامردی کرده! و اگر ماجرا به همین شکل پیش رود این اعمال کوین فایگی چیزی نیست جز توهین مستقیم و صریح و بی پرده به طرفداران دو آتشه و عاشقان دیوانه وار دنیای سینمایی مارول که مدت های زیادی را صرف مشاهده و اخت گرفتن با این سریال ها کرده و به معنای واقعی عاشق این آثار شده اند، اما اکنون اینگونه باید به آنان بی احترامی شود (البته اشتباه برداشت نشه! توهین به هواداران دوآتشه بخش تلویزیونی از سوی فایگی خیلی وقته که صورت پذیرفته! ما داریم به حد عطف و نهایی آن اشاره میکنیم!). چه فایده وقتی کراس اور عظیم ۱۰ سالهٔ مارول که پایان بازی ختم شد، هیچ اثری از شخصیت های دوست داشتنی مارول تی وی نبود حتی در نبرد پایانی که باعث بروز هیچ مشکلی نمیشد هیچ اثری از آن ها دیده نشد؛ یعنی مخاطبان شخصیتی مثل هاوارد اردکه را بیشتر از دردویل می شناسند؟ (الله اکبر!) علاوه بر این، باید به این مسئله اشاره کرد که کراس اور بین سینما و تلویزیون زمانی معنای حقیقی خود را پیدا می کرد که با شخصیت های فاز های اولیه ارتباط پیدا می کردند و مختص آن زمان می بودند. به عنوان مثال فرض کنید در فرضی محال مامور کولسون با شخصیتی مثل مون نایت کراس اور داشته باشد!! این ها تمامی ادلهٔ بزرگ برای بی توجهی به این قسمت از دنیای مارول است. ما می بایست در جنگ بی نهایت و پایان بازی حداقل یک اشاره و حضور این شخصیت ها می بودیم.(چی از این خنده دار تر که چارلی کاکس قرارداد سینمایی هم علاوه بر تلویزیون داشته اما سازندگان اصلا هیچ علاقه ای به این کار نداشتند و البته اگر طوفان فکری نویسندگان پایان بازی و جنگ بی نهایت را نگاه کنیم هیچ آثاری از شخصیت های تلویزیونی دیده نمی شود یعنی از روز اول قرار بر حضور نداشتن آن ها بوده و ادعاهای سازندگان دروغی بیش نبوده!) این یعنی سوءاستفاده و نامردی، نه Fan service  و It's all connected! آه راستی، یادش بخیر! " It's all connected "! امیدواریم که خود کوین فایگی حداقل این جمله شعاری را به یاد داشته باشد! شعاری که ما عاشقش بودیم و به آن افتخار میکردیم، اما...
اما بعید میرسد که چندان آن را به خاطر داشته باشد! نظر شما را اظهارات اخیر کوین فایگی در جشنواره CCXP و در خصوص مینی سریال های جدید دنیای سینمایی مارول در شبکه دیزنی پلاس جلب میکنیم!
> همه سریال های ما در دیزنی پلاس، برای نخستین بار، (با بخش سینمایی) پیوند خورده و زنجیروار جفت خواهند شد! بنابراین دنیای سینمایی مارول در خانه شما بر روی صفحه تلویزیون تان در دیزنی پلاس خواهد بود، و در حالی که به فیلم ها متصل خواهد بود مرتبا از یک سو به سوی دیگر جهش میکند! اینکه قراره mcu  رو به فرازهای برتر و بزرگتری هم گسترش بدیم هیجان انگیزه! <

مارول دیزنی پلاس

خدایی؟! نخستین بار؟؟!! پس اون کراس اوور سرباز زمستان و ماموران شیلد بر سر رویداد "قیام هایدرا" چی میشه؟!؟! نکند فایگی بعد از اینکه بشکن نابودی را زده، جدا فکر میکند که مارول تی وی از ابتدا وجود خارجی نداشته؟! یا شاید هم از این به بعد دیگر رسماً و علنی فکر میکند که سریال های تحت نظارت مارول تی وی و جف لوب تاکنون بخشی رسمی از دنیای سینمایی مارول نبوده اند...؟؟!! هر چه نباشد همانطور که خدمتتان عرض کردیم فایگی سابقه قابل ملاحظه‌ای در تغییر میل و ذاعقه دارد، به حالتی که میتواند طی شرایطی به خوبی این تغییر اشتها را آشکار کند! (قضیه خروج اسپایدی از mcu و واکنش نهایی فایگی رو یادتون که نرفته! خود تام هالند که بازیگر بود بیستر از مغز متفکر دنیای سینمایی مارول برای این قضیه دست و پا زد! اینجاست که باید تغییر اشتها و رویه را در بازه ای نه چندان طولانی حس کنید!) مثلا شاید از زمانی که کنترل کامل مارول استودیوز را به دست میگیرد و مهمتر از آن وقتی که مدیر عامل ارشد نوآوری کل آثار مارول میشود (خبر این ارتقاء سمت های فایگی برای ما خیلی خوشحال کننده بود، ولی از سمتی دیگر...)! اما اگر بخواهیم صحبت های او را توجیه و ماستمالی کنیم، میتوان بگوییم که منظور او صرفا درجه بسیار بالایی از ارتباط درهم تنیده و پیوسته میباشد که برای نخستین بار در مینی سریال های پیش روی دیزنی پلاس خواهیم دید. اما این باز هم چندان موقعیت فایگی را نسبت به این گفته ها برای ما تغییر نمی دهد! واقعا چرا فایگی یکبار در مصاحبه ها و اظهاراتش درست حسابی راجع به سریال های دنیای سینمایی مارول حرفی نمیزند و یا تقریباً به هیچکدام از کارکتر های بخش مارول تی وی حتی اشاره ای نمیکند؟!(مخصوصا بعد از سال 2015!!!) فیل کولسن دوست داشتنی ما و تیمش، دردویل، جسیکا، دیزی جانسون و فیتسیمونز، کلوک و دگر و فراری ها، لوک کیج و آیرون فیست، و یا.... واقعاً چرا؟! چرا هروقت در مصاحبه ها به ندرت سوالاتی پیرامون این موضوع از او پرسیده میشود، معمولا از جواب صریح دادن طفره میرود؟! او حتی به خود زحمت نداد که بعد از تخته کردن درب Marvel TV، یک مصاحبه و اظهار درست-درمان و کلی در خصوص سابقه خلق آثار تحسین شده در این بخش و به تصویر کشیده شدن کارکترها و داستان های فراموش نشدنی در مارول تی وی، ترتیب دهد!(قضیه تا حدی پیشرفته که در منوی دیزنی پلاس آثار بخش تلویزیونی مارول در دسته بندی جدایی قرار دارند که سابقا میشد توجیهی برای آن آورد اما حال این مسئله باری منفی دارد!)
فعلًا نمیتوان راجع به اینکه کوین فایگی دقیقاً چه برنامه نهایی برای کارکترهای بخش تلویزیونی در سر دارد با اطمینان چیزی گفت، اما بشدت وحشتناک توصیف ناپذیری امیدواریم که آن چیزی باشد که ما میخواهیم! در واقع حداقلِ چیزی که طی مدت های طولانی تا کنون میخواستیم و حق بدیهی ماست! در غیر اینصورت دیگر همه چیز تمام است و همانطور که بارها گفتیم فایگی نامردی و توهین و ظلم را در حق هواداران و عاشقان مارول تی وی و دنیای سینمایی مارول تمام کرده است! اما ما بعد از این همه ماجرا و جنجال های بخش تلویزیونی و حتی تعطیل شدن کل مارول تی وی، همچنان امیدوار و منتظر میمانیم تا ببینیم سرنوشت کارکترهای دوست داشتنی مان نهایتا به کجا ختم خواهد شد.... در حال حاضر فقط صبر و امید جوابگوی ماست. البته زمان کراس اور هم طبق مطلب گفته شده تا حد بسیار زیادی منقضی شده فقط یک پایان درست و حسابی برای این شخصیت ها می تواند چیزی باشد که ذره ای از ناراحتی ما طرفداران را بکاهد!

به شدت دیوانه واری امیدواریم که هیچ یک از رویداد های ماموران شیلد نادیده گرفته نشود! به شدت امیدواریم ناانسان ها که ماموران شیلد وظیفه معرفی آن ها به دنیای سینمایی مارول را بر عهده داشته (حتی قبل از اینکه فیلم اختصاصی "ناانسان ها" به اون سرنوشت دچار بشه...)، به مسیر خود در mcu بدون ریبوت (سوای سریال مضحک ناانسان ها!) ادامه دهند و رویداد پخش شدن کریستال های تریجین در اقیانوس نادیده گرفته نشود! (امیدواریم این ویدئوی تست بازیگری از میز مارول در حد همون Screen test باقی بمونه 😤!) هرچند ممکن است فصل پایانی سریال این وقایع را تحت تاثیر قرار دهد (اینکه یک منطق و لاجیک برای این قضایا توسط جد ویدون و مریسا تنچرون دوست داشتنی خودمون به وجود بیاد! اون هم به خاطر برنامه ریزی پشت صحنه با مارول استودیوز!) و ما با حضور میز مارول به عنوان اولین ناانسان معرفی شده تحت نظارت مارول استودیوز شاهد ماجراها به قالب دیگری باشیم، اما چیزی که منظور و هدف ما در این ابراز امیدواری ست، این است که به کارکترهای شیلد و رویداد های مهمش بی توجهی و کم محلی نشود و به عبارتی حقش را ادا کنند! برای مثال همواره درنظر باشند (چه  در پشت صحنه، چه در عمل!) که اولین ناانسان ها به این طریق مدت ها پیش معرفی شده و پا به دنیای سینمایی مارول گذاشته اند؛ اینکه این مسئله صراحتا منتقل شود و طوری به تصویر کشیده نشود که گویی میز مارول اولین ناانسان mcu ست و همه چیز از اینجا شروع شده است! این مصداقی برتر برای تمام امیدواری های ماست! بشدت امیدواریم اکنون که مارول تی وی به مارول استودیوز جذب شده و تحت این بنر قرار دارد، دیزی جانسون، ملیندا می، تیم باهوش و توقف ناپذیر دنیای سینمایی مارول یعنی فیت-سیمونز و رابی ریس و دیگر کارکتر های ماندگار شیلد با تکامل دیوانه واری تا به امروز داشته اند، متوقف نشوند و حدالامکان (اگر داستان آنها به سرانجام نرسیده) حضور قابل توجهی در آینده mcu داشته باشند. بشدت امیدواریم که دردویل، جسیکا و پانیشر در مسیری جدید به موقعیت خود در دنیای سینمایی مارول بازگردند و خبری از ریبوت و ریکست یا سافت ریبوت نباشد (😤). امیدواریم لوک کیج و حتی آیرون فیست داستان های ناتمام خود را روزی کامل کنند. امیدواریم که روزی نوجوان های قهرمان مارول تی وی، یعنی کلوک و دگر و فراری ها نیز در کنار انتقام جویان جوان مارول استودیوز دیده شوند.
امیدواریم...

نظر شما چیست...؟!

 

نویسندگان:

مهدی رضایی

Best Comicfan

احمد فقیه

P.Constantine

 

مطالب مرتبط:

شایعات و اخبار جدید از بخش تلویزیونی مارول و ریبوت شخصیت های مارول/نتفلیکس!

چرا سریال دردویل و مابقی سریال های مارول/نتفلیکس کنسل شدند؟

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فصل دوم سریال "آیرون فیست"

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فصل دوم سریال "لوک کیج" (LUKE CAGE SEASON 2)

10 کمیک برتر بی باک

معرفی کامل شخصیت بی باک

معرفی دشمنان دردویل (Daredevil) ـ قسمت اول

معرفی دشمنان دردویل (Daredevil) ـ قسمت دوم 

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو       

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

100 شخصيت برتر مارول: الكترا

20 پانل برتر تاریخ کمیک بوک 

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (DEFENDERS)

اشارات و ایستر اگ های فصل دوم سریال بی باک (DAREDEVIL)

10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

لحظات ماندگار: «الكترا» به دست «بولز آی» به قتل میرسد

لحظات ماندگار كميك هاي بي باك: مرگ كارن پيج

75 لحظه ماندگار مارول: همه اش زير سر كينگ پين بود!

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-09-29 18:37
سلام و خسته نباشید به آقای فقیه و آقای رضایی بابت نگارش این مقاله.

خب این جنجال بخش تی‌وی و سینمایی بی‌شک همون طور که مفصلا در مقاله بهش پرداخته شد در هر دو طرف ماجرا مقصرهایی داره، و این بین تبعا نمیشه تقصیرکاری فایگی را هم نادیده گرفت، اما به نظرم یک مسئله این وسط هست؛ اون هم اینه که در بین دوستداران دنیای سینمایی مارول، درصد قابل توجهی از آن‌ها هرگز به جدیت بخش سینمایی، بخش تلویزیونی را دنبال نمیکردند، یعنی سوای دردویل و پانیشر و جسیکا جونز که سریالهای بینظیری از مارول بودند که در نتفلیکس پخش شدند و همچنین سریال مامورین شیلد، بقیه آثار هیچگاه طبق آمارهای منتشر شده بینندگانشون قابل توجه نبودند چه کلاک اند دگر چه فراری ها و چه دیگر پروژه‌ها. از طرفی خود من همیشه دنبال این بودم که فایگی رسما ریاست مارول تی‌وی رو به هر طریقی عهده دار بشه چون این چنین رسما میتونیم خیلی بیشتر برای این پیوستگی امیدوار شویم. حالا این که مثلا کاراکتری مانند گوست رایدر ذیل عَلَم ام‌سی‌یو با بودجه مناسب و تیم نویسندگی خلاق و باهماهنگی کامل با mcu ساخته شود قطعا برای منِ هوادار لذت بخش تر از دیدنش در یک سریالی در مارول تی‌ویه که هم با بودجه کمتری تهیه میشه و هم یحتمل ارتباط و کراس اوور کمتری با بخش سینمایی داره‌. حرفم اینه که شرایط جوری پیش رفت که نشد این ارتباط ایجاد بشه اما به نظرم سوای بی حرمتی نابخشودنی‌ای که در حق مخاطبان شد ولی مشکل خاصی پیش نیومده در رابطه این شخصیت‌ها، یعنی در واقع مثلا ناانسان‌ها ممکنه با فیلم یا سریال اختصاصیشون در سینما یا دیزنی پلاس، خیلی جداب تر از آرک قبلی در شیلد معرفی بشن، مثلا فرض کنین وین دیزل طبث اخبار و شایعات نقش بلک بولت رو بازی کنه و این گروه خیلی بهتر در ام‌سی‌یو معرفی بشه و نکته دیگه هم اینه که کوین فایگی فردیه که بارها طی این سالیان خودش رو ثابت کرده، با نامه عاشقانه اخرش هم(اندگیم) این رو به اوج خودش رسوند. خلاقیت و تبهر فایگی هم بارها و بارها خیلی بیشتر از لوب و دوستانش در بخش تی‌وی ثابت شده و منِ مخاطب بیشتر دوست دارم همه چیز از زیر دستان توانای فایگی عبور کنه تا جف لوب یا کس دیگری و از همین جهت از سمت جدید فایگی حتی خوشحالم! با اینکه مهمترین سریالهای مارول تیوی (و نه همش رو) دنبال کردم ولی الآن حتی خوشحال هم هستم با توجه به دلایلم از تعطیلی این بخش یا بهتره بگم ادغامش با mcu! حتی با تمامی این تفاسیر احتمال بازگشت کاراکترهای دردویل و پانیشر و جسیکا جونز با بازیگران اصلیشون هم خییلی بالاست؛ این یعنی اون قدر هم به هواداران بی توحه نیستن در حالی که نمیشه گفت کاکس تنها گزینه نقش دردویله و امکان این که بازیگر دیگری این نقش رو بازی کنه و بهتر از اون باشه مطلقا صفره! نه ولی باز احتمال بازگشت او وجود داره.
این حرف‌ها رو زدم نه برای حمایت و توجیه کلام اقای فایگی چرا که اول گفتم این کارشون نادیده گرفتن تماشاچیان سریال‌هاست ولی همزمان به عنوان عرض آخرم میگم که این بی‌توجهی تنها عذر فایگی در این ماجراست. یعنی تنها ایراد این عمل نادیده گرفتن هوادارهاست و نمیتوان گفت که ضربه‌هایی رو به پیکره mcu یا کاراکترها وارد میکنه که شاید بهتر هم بکنه.
که البته طبق مقاله جناب فقیه و رضایی بززگوار هم تاکید روی همین توهین و بیتوجهی کردنه بود

در هر حال امیدواریم به عنوان دوستداران کمیک، همواره اقتباس‌هایی درخور و شایسته از شخصیت‌های محبویمون ببینیم و ایشالا مارول در اینده بیشتر به احترام به هوادارانش پایبند باشه
نقل قول کردن
P.Constantine
#2 P.Constantine 1398-09-29 18:50
#1
اصلا هیچکدوم از حرکتای فایگی قابل توجیه نیست و اصلا در موقعیتی نیست که بخوایم ازش دفاع کنیم. مستقیم داره توهین میکنه به شعور من و شما!( ما تو این مقاله خیلی تازه خوب باهاش برخورد کردیم) ساعت ها از زندگی و وقت ما رفته تو سطل زباله؛ تازه منی که مقاله ایستراگ برای این سریالا نوشتم انقدر عصبانیم که بهتره کسی تو این مدت زیادی نزدیکم نشه. یعنی چی Everything is Connected ! خجالتم خوب چیزیه. طرفدارای عادی هم که این چیزا زود یادشون میره و همه اینا دست به دست هم میده و به نفع فایگیِ بی انصاف میشه!
نقل قول کردن
P.Constantine
#3 P.Constantine 1398-09-29 18:58
و یه نکته دیگه برای اونایی که حافظشون ضعیفه، یه مصاحبه بعد از خروج مردعنکبوتی از MCU از فایگی دیدیم که انگار نه انگار، بعدشم معلوم شد تام هالند باعث شده مردعنکبوتی برگرده نه فایگی کلا هرچی مقام بالاتر میره اداشونم بیشتر میشه... خدا رحم کنه!
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-09-29 19:08
#۲ و#۳:
آره واقعا منم قبول دارم که اعصاب خورد کنه وقتی با یک سری کاراکتر این همه خاطره داشته باشی و بعد ببینی هیچ!!!

بهتره امیدوار بود...
نقل قول کردن
spideardevil
#5 spideardevil 1398-09-29 19:50
خیلی ممنون بابت مقاله منم موافقم وقتی خبر کنسل شدن سریال دردویل رو شنیدم حسابی ناراحت شدم و حالا با این توجیه مسخره!!!واقعا ناراحت شدم وقتی فهمیدم سریال به اون خوبی که از روی یکی از شخصیت های مورد علاقم ساخته شد نیست و نابود شد به نظرم حداقل باید از همون اول که این بخش مشغول به کار کرد می گفتن به mcu هیچ ربطی نداره عین سریالای دی سی و یک همچنین گندی هم زده نمیشد
نقل قول کردن
Amink
#6 Amink 1398-09-29 20:42
سلام.انقد طولانی بود من به صورت خلاصه خوندم.فقط فصل 7
ماموران شیلد چی میشه ؟بهترین سریال دنیاستتتتتت
نقل قول کردن
capitan mammad
#7 capitan mammad 1398-09-29 21:23
سلام به نقد خوبی بود و خسته نباشید میگم اقای فقیهو رضایی
به نظرم سریال ماموران شیلد با سریال میس مارول ارتباط داشته باشه به همین خاطر فصل ۷ اخرین فصلش و بعد اون سریال میس مارول ساخته میشه و از این طریق فیل کولسون اگه تو فصل ۷ اتفاقی براش نیفته دوباره وارد mcuمیشه و دیزی و می هم به بخش عملیاتی سازمان جدید mcu میشن و جما و سیمونز هم با توجه به این با تکنولوژی فضایی اشنایی دارن وارد همون سازمان شن که به نظرم اولین انسان هایی بودن که با تکنولوژی فضایی اشنایی دارن
امیدوارم همین اتفاق بیفته
سریالای نتفیلکس هم که خدا به دادشون برسه
یا ریبوت میشن یا هیچی دیگ
نقل قول کردن
spider raya
#8 spider raya 1398-09-29 21:32
#1
اول که کامنتتو خوندم با خودم گفتم چقدر خوش خیالی تو پسر !
ولی بعد که بیشتر فکر کردم میبینم هرچقدر بعضی حرفات خیلی خوشبینانه بوده ولی یه قسمت از حرفت خییلی مهمه و یه قضیه جدید رو برای من مطرح میکنه :
به نقل از moali:
حتی با تمامی این تفاسیر احتمال بازگشت کاراکترهای دردویل و پانیشر و جسیکا جونز با بازیگران اصلیشون هم خییلی بالاست؛ این یعنی اون قدر هم به هواداران بی توحه نیستن در حالی که نمیشه گفت کاکس تنها گزینه نقش دردویله و امکان این که بازیگر دیگری این نقش رو بازی کنه و بهتر از اون باشه مطلقا صفره! نه ولی باز احتمال بازگشت او وجود داره.

* نظرم یخورده طولانیه ولی توصیه میشه حتما یه نگاهی بهش بندازین *

مساله اینه که دردویل واقعا شخصیت محبوبی بوده تو تمام سال های حضورش تو کمیک و سریال محشرش هم باعث شد تا طرفداران پروپاقرص بیشتری بهش جذب بشن . پس چه بخوای چه نخوای مجبوری این شخصیت رو وارد MCU کنی .

آخه میشه از کنار سریالی مثل ماموران شیلد گذشت و نادیدش گرفت ( با وجود این که بنظرم یکی از بهترین سریال هایی هست که تاحالا دیدم و پیچش هایی که داشته (بالاخص فصل اول و اون ایده محشر هایدرا بودن ایجنت وارد دوست داشتنی همیشه هوادارا رو سورپرایز میکرده ) ولی دردویل ... واقعا نمیشه !

حالا ما چارلی کاکس رو داریم که رابطه ی خوبی هم با هوادارا و هم حتی با بعضی از ستاره های MCU مثل تام هیدلستون داره و واقعا اگه مارول بخواد این شخصیت رو کاملا ریبوت کنه هوادارا دهن فایگی و ایگر و امثالهم رو مورد عنایت قرار میدن ! چون واقعا تنها دلیلی که هنوز هوادارای دردویل شاید اعتراض شدیدی نکردن بخاطر اینه که امیدوار بودن حداقل اونو تو MCU ببینن . حالا مارول اگه بخواد به این زودیا حرف ریبوت دردویل رو بکشه وسط اونموقع ست که هوادارا از کوره در میرن و میتونن از حربه "تحریم" استفاده کنن . یعنی اینکه یه جوی رو راه بندازن که آقا ما تا وقتی این ریبوت منتفی نشه و مارول به هوادارای سریال که این همه ساله دارن دنبالش میکنن احترام نذاره نه تنها فیلم های مارول رو نمی بینیم بلکه کلا از محصولات سرگرمی دیزنی ( دیزنی لند ، اسباب بازی ، سی دی های بلوری ، شبکه استریمی ) استفاده نمیکنیم .
این کار شاید از لحاظ ظاهری بی فایده باشه و فوق فوقش بخواد یکمی از سود فیلم هارو کم تر بکنه ولی اگه عمیق تر نگاه کنیم به قضیه و به اپیدمی شدن احتمالی این جو ضد مارول و حتی دیزنی فکر کنیم ، این جو میتونه به سقوط ارزش سهام دیزنی و ازون مهم تر خدشه دار شدن اعتبار و آبروی والت دیزنی پیکچرز منجر بشه ؛ آبرویی که همیشه با احترام به نظر هوادارا و nerd ها بدست اومده و قطعا دیزنی روش حسابی حساسه !

پس تو برهه کنونی بهترین کار برای مارول استفاده از همون کاکسه . چون هم هوادارای بخش تلویزیونی کمی نرم تر میشن و هم نیازی به انعقاد قراداد جدیدی با کاکس نداره ( چون تو قراردادش ظاهرا بازی تو فیلم سینمایی هم ذکر شده .) . و قطعا اگه این اتفاق بیوفته ، برای حفظ ظاهر هم که شده ( EVERYTHING IS CONNECTED) مجبوره بقیه شخصیت های نتفلیکس رو هم وارد دنیاش کنه تا بخاطر سریال دیفندرز بتونه ارتباط دو دنیای تلویزونی و سینمایی رو توجیه کنه . ( که البته نیاز به توافق با نتفلیکسه )

حالا سوال :
چرا فایگی حرفی نمیزنه ؟ چرا درمورد سرنوشت شخصیت ها اظهارنظری نمیکنه ؟
2 فرضیه وجود داره :
1. توافق با نتفلیکس : تو همین سایت اسپایدی یادمه یه یادداشتی پست شده بود که تو اون به این قضیه اشاره میکرد که " مارول حداقل تا دو سال بعد آخرین اپیزود های سریال های مارول-نتفلیکس (2018) نمیتونه اونارو خودش بصورت مستقل ادامه بده "
شاید مارول میخواد این دو سال سپری بشه و حرفی نزنه تا اونموقع دستش برای توافق با نتفلیکس باز بشه و بتونن با هم به یه اجماعی برسن .
ولی این فرضیه یه مشکل اساسی داره که کاملا به خود دیزنی برمیگرده .
حدود 2 ماهی میشه که سیستم استریم دیزنی پلاس لانچ شده و تو همین مدت بخاطر سریالای جدید + آرشیو قدیمی و غنی + اشتراک ماهانه ناچیز رسما شده رقیب نتفلیکس ؛ بطوریکه طی یه گزارشی ظاهرا یک میلیون نفر از نتفلیکس به دیزنی پلاس مهاجرت کردن . این قطعا نتفلیکس رو عصبانی کرده !
پس دلیلی برای مذاکره نمیبینه و حتی اگه هم قرار باشه مذاکره ای انجام بشه نتفلیکس دست بالا رو داره و شاید در ازای گذشتن از شخصیت هاش چیزایی از دیزنی بخواد که کلا ایگر و رفقا رو بیخیال مذاکره کنه .
پس میرسیم به فرضیه منطقی تر و صد البته غم انگیز تر ...

2. اتلاف وقت !

شاید عجیب بنظر بیاد ولی بنظر من این ایده کاملا محتمله. دردویل جزو محبوب ترین شخصیت های خیابانی ماروله و همونطور که بالاتر گفتم مارول بالاخره باید یجوری تو فیلم هاش ازش استفاده کنه .حالا با توجه به سختی گزینه توافق با نتفلیکس شاید مارول کلا قید کاکس رو زده و میخاد تا وقتی که آب ها از آسیاب بیوفته بیخیالش بشه و کلا مطرحش نکنه . یعنی حتی میتونه اینکار رو تا بیش از 5 سال به تعویق بندازه ؛ جوری که دیگه اونموقع نه کاکس فیزیک و شرایط و ازون مهم تر "سن" ایده آل برای نقش رو نداشته باشه و هم برنامه های دیگه ش باهاش جور نباشه (چرا 5 سال ؟ شما بگو 10 سال! ناسلامتی مردان ایکس و 4 شگفت انگیز برگشتن و تا مدت ها میشه ملتو سرگرم نگه داشت). اینجوری مارول خیلی راحت میتونه ریبوت خودشو عملی کنه و اگه کسی هم اعتراض کرد بگه که آقا ما خودمون دوس داشتیم از چارلی استفاده کنیم ولی شب خوابیدیم صبح بیدار شدیم دیدیم عه ! یارو پیر شده :-|

در آخر اینکه امیدوارم دیزنی قبل هر عملی عکس العمل مارو هم در نظر داشته باشه ؛ چون در حال حاضر مارول استودیوز پولسازترین دارایی دیزنیه و به نفع خودشه که حواسش موقع اسفاده ازش حسابی جمع باشه ...
نقل قول کردن
Best comicfan
#9 Best comicfan 1398-09-29 22:36
#1
عجب ! پس تنها ایراد اعمال فایگی بی توجهی به طرفدارهاست ؟!
خب باید خدمتتون عرض کنم که همین بی توجهی و کم محلی کردنه (که به مرور و تدریجاً زیاد و زیادتر شده !) خودش عامل تمامی مشکلاتیه که در مقاله خدمتتون عرض کردیم !

نقل قول:
مثلا ناانسان‌ها ممکنه با فیلم یا سریال اختصاصیشون در سینما یا دیزنی پلاس، خیلی جداب تر از آرک قبلی در شیلد معرفی بشن، مثلا فرض کنین وین دیزل طبث اخبار و شایعات نقش بلک بولت رو بازی کنه و این گروه خیلی بهتر در ام‌سی‌یو معرفی بشه !
جدی ؟! تو رو خدا اذیتمون نکن !
ما خودمون بیصبرانه منتظر یک اقتباس فوق‌العاده و درخور از "ناانسان ها" در مارول استودیوز هستیم و جزء به جزء شایعات رو داریم توی کانال پوشش میدیم ! ولی اینکه این اقتباس بخواد تمام حوادث ماموران شیلد و معرفی بینظیر این نژاد به دنیای سینمایی مارول رو نادیده بگیره ....؟؟؟؟؟!!!!!!!
You gotta be shittin' me !
فکرش هم دیوانه ام میکنه !
من دیگه نمیدونم چطوری بگم ! بابا تصمیم خود فایگی خان بود که اول توی ماموران شیلد برای ناانسان ها زمینه چینی بشه و بدین واسطه به دنیای سینمایی مارول وارد بشند ، و این نژاد بعد از اون مستقیماً هدایت بشند به فیلم اختصاصی شون که در اون خانواده سلطنتی ناانسان ها از جمله بلک بولت و مدوسا به mcu راه پیدا میکنند ! حالا اینکه فایگی بخواد بیاد آرک ناانسان ها در ماموران شیلد رو به کل نادیده بگیره همه چیز خراب میشه ! اول از همه که بدترین توهین و ظلم به هوادارانه ! به منی که ماموران شیلد ، بزرگترین سریال موردعلاقه ام در درجه اوله ! سریالی که نزدیک به 7 ساله در کنار فیلم های mcu باهاش زندگی کردم و دیوانه وار عاشقشم ! سریالی که کارکتر ها و تکامل هایی وارد mcu کرد که با برترین های بخش سینمایی قابل قیاسه !
و درجه دوم این عمل فایگی مسلما به کارکترها و سریال و "پیکره" mcu ضربه سختی وارد میکنه (مگر اینکه شما هم مقداری از یاد برده باشید که این سریال ها بخشی از mcu هستند و در کنار فیلم ها ، دنیای سینمایی مارول رو تشکیل میدهند) ! شکی توش نیست ! این ماجرا با رضایت شخص فایگی رخ داد ، پس چرا اینقدر تغییر عقیده و ذاعقه میده ؟! (یکی از مشکلات اساسی فایگی همینه ! و درد ما اینه که فقط ماجرای ناانسان ها نیست ! برید همین مقاله رو یکدور بخونید تا ببینید فایگی از فاز دوم تا حالا چقدر بی ثباتی و تغییر میل و تناقض توی حرف هاش در خصوص بخش تلویزیونی داشته !)
اگر شما به عنوان یک شخص عادی هم یکدور همینطوری این سریال رو ببینید درخواهید یافت که داستان "ناانسان ها" علاوه بر پیشکش این نژاد به mcu (به طرز واقعاً unique و بینظیر سریالی !) ، بشدت با خود سریال و استوری لاین اصلی گره خورده و در هم تنیده شده ! از همون فصل دوم که رسماً آغاز شد بگیر تا همین فصل پنجم و ششم ! (برای همین بود که یکی از 6 کارکتر اصلی سریال یعنی "اسکای" ، در فصل دوم معلوم شد که کسی نیست جز دیزی جانسون دنیای کمیک ، به عنوان یکی از ناانسان های اصلی mcu ! جف لوب تایید کرد که این قضیه از فصل اول براش برنامه ریزی شده بوده و فایگی هم سال 2014 این برنامه ریزی های طولانی مدت از قبل برای سریال رو تایید کرد !) بنابراین ناانسان ها اصلا یکی از فلسفه های سریال هستند !
پس اگر ، این عمل فایگی به mcu ضربه خواهد زد ! بدجور هم خواهد زد ! کل سریال و فلسفه و زیربناش (بخشی از mcu بودن !) کلا زیر سوال میره ! کارکتر های غنی سریال و mcu ، از دیزی جانسون و مامور کولسن گرفته تا فیتسیمونز و ملیندا می همگی سوال میرن ! فایگی اینطور بیاد بهمون فحش بده خیلی بهتر و قابل قبول تره!

و یک چیز رو شما در خصوص ناانسان ها متوجه نشدید ! مسئله "جالبتر و بهتر" بودن اقتباس ناانسان ها در مارول استودیوز نیست ! توی اون اقتباس ما قرار ورود خانواده سلطنتی و آتیلان و ... رو ببینیم و تو میز مارول هم ماجرای های اختصاصی خودش رو ! بحث معرفی ناانسان ها در ماموران شیلد کلا ماجراش فرق میکنه و حکم زمینه چینی این موارد و معرفی نخست این نژاد به مخاطب رو داشت ! حالا اگر فایگی یک اقتباس درخور تحویلمون بده ، دمش گرم ! مثل همیشه که شکرگزارش بودیم و از خوبی هاش میگفتیم این دفعه هم میگیم ! اما چه ربطی به ماموران شیلد داره ؟! آیا دلیل میشه که ما چشم پوشی کنیم از گندی که ممکنه به سریال بزنه و تناقضی که ممکنه اینجاد کنه ؟! مسلما نه ! این دو تا ماجرای مجذاست ...
و حالا حساب کنید ماجرای "ناانسان ها" کلا یک قسمت از این ماجراست !

و یکجا شما به آمار بینندگان اشاره کردید ! این مسئله ایه که سالهاست ما باهاش سر و کله میزنیم ! و برای هیچیز توجیه و لاجیک نمیشه ! با این محدودیت هایی که فایگی و دیزنی برای مارول تی وی ایجاد کردند (مثال 1 : سریال های مارول تی وی حق استفاده از کارکتر های اصلی بخش سینمایی را نداشتند ، مخصوصاً بعد از 2015 !) نباید بیشتر از این توقع میداشتند ؛ درواقع این آمار ابتدایی خودش با درنظر گرفتن این موارد خیلی هم عالیه ! نمیدونم اصلا چرا این مورد رو ذکر کردید و با چه منطقی ؟!
همون کلوک و دگر که شما میگید و از جمع و جور های خوش ساخت مارول تی وی به شمار میره ، و با اجازتون فصل اول رکورد خیلی خوبی برای freeform در آمار بازدید به ثبت رسوند !
اما باز هم میگم اینکه مخاطبان بخش تلویزیونی در میان طرفداران و عاشقان دنیای سینمایی مارول نسبت کمتری رو تشکیل میدند چیز بدیهی ایه ! و کوین فایگی هم با علم به تمام این موارد رضایت ساخت این سریال ها در دنیای سینمایی مارول رو داد ! اما آیا این به این معنیه که خوردن حق طرفداران بخش تلویزیونی به خاطر کمتر بودن تعدادشون مشکلی ایجاد نمیکنه ؟! اشکالی نداره ؟!! اگر اینطور بود ، خیلی خیلی عذر میخوام ، اما غلط میکردند که دم از fan service و It's all connected (تکرار میکنم ، شعاری که من روانیش بودم و بهش افتخار میکردم ...!) میزدند ! این یعنی سوءاستفاده ! این یعنی بدترین توهین ممکن ! یعنی توی نبرد عظیم و ماندگار پایانی Endgame که تمامی عشق هامون یکجا جمع شده بودند و به معنای واقعی نقطه "عطف" گردهمایی قهرمانان دنیای سینمایی مارول شکل گرفته بود ، هیچ جایی برای دردویل و پانیشر نبود ؟! هیچ جایی برای دیزی جانسون (نابودگر دنیاها !) و ایرون فیست نبود ؟! هاوارد اردکه احتمالا مخاطب براش بیشتر بوده ، نه ؟! چرا مامور کولسنی که قول دادند بار دیگه با استیو و ثور و مردآهنی و دیگر انتقام جویان دیدار میکنه ، هیچ خبری ازش توی اندگیم نبود ؟! بابا دیگه اندگیم پایان کتاب اول بود ناسلامتی ! (شاید تنها نامیدی من درخصوص فیلم فقط و فقط همین مورد بود ! خیلی لطف کردند فقط جارویس و پگی رو توی فیلم راه دادند ، اون هم به دلایلی که توی مقاله ایستراگ ها گفتیم !)
پس تورو خدا دیگه این مسئله تعداد مخاطب رو مطرح نکنید و به عنوان لاجیک این ماجرا به کار نبرید ... چون میشه سفسطه ی فایگی !

در جواب به بخش دیگر صحبتتون ، فکر کردید ما دوست نداشتیم برای مثال سریال اختصاصی گوست رایدر با محوریت رابی ریس تحت نظر نظر مارول استودیوز ساخته بشه ؟! یکی از آرزوهامون بود ! ولی نه اینکه فایگی بیاد کل برنامه احیا کننده مارول تی وی رو به آتیش بکشه و گوست رایدر رو کنسل کنه ! حالا هم دیر نشده ، الکی اینهمه ابراز "امیدواری" توی مقاله نکردیم ! اما اگر فایگی یهو نخواد گوست رایدر مونث رو در ابتدا وارد mcu کنه یا اینکه رابی ریس رو ریکست کنه یا به کل وجودش رو نادیده بگیره ...!

به عنوان حرف آخر ...
مطمئن باشید که کوین فایگی دوست داشتنی ما تقصیر قابل توجهی در کل این ماجرا داره ... در حدی که ممکنه کفه ترازو به سمت اون سنگینی کنه (در این حد !) ! و البته که اگر این ماجرا به همین روند پیش بره علاوه بر اون توهین و سوءاستفاده و ... ، قطعا به پیکره mcu و محتویاتش لطمه وارد خواهد شد ! اصلا برای همین "توهین" به ما محسوب میشه !
نقل قول کردن
Best comicfan
#10 Best comicfan 1398-09-29 22:51
#1
و یکچیز رو هم فراموش نکنید ... درسته که شاید با این فرجام مارول تی وی ، موفقیت های ماندگار و انکارناپذیر این بخش و زحماتی که جف لوب کشید خیلی به چشم عموم نیاد ، ولی در اصل اینطور نیست ! شک نکنید که نیست ! همین آقای لوب تا توان داشت (با اینحال که دیگه پشتش رو خالی کرده بودند و به اندازه فایگی هم محبوب نبود !) خدمتش رو کرد و آثار ماندگاری با کیفیت فوق‌العاده و فرای انتظار برای mcu به ارمغان آورد . از ماموران شیلد و دردویل و جسیکا گرفته تا پانیشر و کلوک و دگر و فراری ها و لوک کیج ! درسته که در مقایسه با بخش سینمایی تفاوت های آشکاری وجود داره و یکجاهایی اصلا نمیشه مقایسه کرد ، ولی شما اگر مسئله رو با "همه ی فاکتورها" درنظر بگیرید ، لوب خیلی بیشتر از اونچه تصور میکنید برای mcu زحمت کشید ... مسئله اینه که این سریال ها رو فایگی mcu حساب میکنه جدیدا یا نه ! اما در کل میخواستم خدمتتون عرض کنم لوب هم دست های توانا داره ! اما اگر یکم هواش رو داشتند ! ( درواقع مسئله اینه که لوب تک و تنها بود) اونوقت میشد که ما یه تیم داشتیم که توی سینما فایگی کنترل رو داشت و توی تلویزیون لوب ! فرض کن چی میشد !

نقل قول:

و یه نکته دیگه برای اونایی که حافظشون ضعیفه، یه مصاحبه بعد از خروج مردعنکبوتی از MCU از فایگی دیدیم که انگار نه انگار، بعدشم معلوم شد تام هالند باعث شده مردعنکبوتی برگرده نه فایگی کلا هرچی مقام بالاتر میره اداشونم بیشتر میشه... خدا رحم کنه
#3
بد نیست یک یادآوری بشه ...
< ما فرصت این نصیبمون شد که پنج تا فیلم با حضور اسپایدرمن توی mcu بسازیم : دو تا اختصاصی و سه تا به همراه انتقام جویان . این یک رویا بود که هیچوقت فکر نمیکردم تحقق پیدا کنه . هیچوقت قراره نبود تا ابد دوام بیاره . ما میدونستیم که قراره میزان زمان محدودی برای انجام این در اختیار داشته باشیم ؛ و (از همین رو) داستانی رو که میخواستیم نقل کنیم ، کردیم و من همیشه برای آن سپاسگزار خواهم بود >
نقل قول کردن
Sentry
#11 Sentry 1398-09-29 23:59
سلام
استاد دوتا سوال درمورد مقالات سایتتون داشتم
یکی اینکه چرا تو لیست 20 هوش برتر مارول لیدر نیست اینکه چرا تو لیست 25 ربات برتر Tyrantنبود

ببخشیدبابت اسپم
نقل قول کردن
moali
#12 moali 1398-09-30 00:04
به نقل از Best comicfan:
#1
عجب ! پس تنها ایراد اعمال فایگی بی توجهی به طرفدارهاست ؟!
خب باید خدمتتون عرض کنم که همین بی توجهی و کم محلی کردنه (که به مرور و تدریجاً زیاد و زیادتر شده !) خودش عامل تمامی مشکلاتیه که در مقاله خدمتتون عرض کردیم !

نقل قول:
مثلا ناانسان‌ها ممکنه با فیلم یا سریال اختصاصیشون در سینما یا دیزنی پلاس، خیلی جداب تر از آرک قبلی در شیلد معرفی بشن، مثلا فرض کنین وین دیزل طبث اخبار و شایعات نقش بلک بولت رو بازی کنه و این گروه خیلی بهتر در ام‌سی‌یو معرفی بشه !


جدی ؟! تو رو خدا اذیتمون نکن !
ما خودمون بیصبرانه منتظر یک اقتباس فوق‌العاده و درخور از "ناانسان ها" در مارول استودیوز هستیم و جزء به جزء شایعات رو داریم توی کانال پوشش میدیم ! ولی اینکه این اقتباس بخواد تمام حوادث ماموران شیلد و معرفی بینظیر این نژاد به دنیای سینمایی مارول رو نادیده بگیره ....؟؟؟؟؟!!!!!!!
You gotta be shittin' me !
فکرش هم دیوانه ام میکنه !
من دیگه نمیدونم چطوری بگم ! بابا تصمیم خود فایگی خان بود که اول توی ماموران شیلد برای ناانسان ها زمینه چینی بشه و بدین واسطه به دنیای سینمایی مارول وارد بشند ، و این نژاد بعد از اون مستقیماً هدایت بشند به فیلم اختصاصی شون که در اون خانواده سلطنتی ناانسان ها از جمله بلک بولت و مدوسا به mcu راه پیدا میکنند ! حالا اینکه فایگی بخواد بیاد آرک ناانسان ها در ماموران شیلد رو به کل نادیده بگیره همه چیز خراب میشه ! اول از همه که بدترین توهین و ظلم به هوادارانه ! به منی که ماموران شیلد ، بزرگترین سریال موردعلاقه ام در درجه اوله ! سریالی که نزدیک به 7 ساله در کنار فیلم های mcu باهاش زندگی کردم و دیوانه وار عاشقشم ! سریالی که کارکتر ها و تکامل هایی وارد mcu کرد که با برترین های بخش سینمایی قابل قیاسه !
و درجه دوم این عمل فایگی مسلما به کارکترها و سریال و "پیکره" mcu ضربه سختی وارد میکنه (مگر اینکه شما هم مقداری از یاد برده باشید که این سریال ها بخشی از mcu هستند و در کنار فیلم ها ، دنیای سینمایی مارول رو تشکیل میدهند) ! شکی توش نیست ! این ماجرا با رضایت شخص فایگی رخ داد ، پس چرا اینقدر تغییر عقیده و ذاعقه میده ؟! (یکی از مشکلات اساسی فایگی همینه ! و درد ما اینه که فقط ماجرای ناانسان ها نیست ! برید همین مقاله رو یکدور بخونید تا ببینید فایگی از فاز دوم تا حالا چقدر بی ثباتی و تغییر میل و تناقض توی حرف هاش در خصوص بخش تلویزیونی داشته !)
اگر شما به عنوان یک شخص عادی هم یکدور همینطوری این سریال رو ببینید درخواهید یافت که داستان "ناانسان ها" علاوه بر پیشکش این نژاد به mcu (به طرز واقعاً unique و بینظیر سریالی !) ، بشدت با خود سریال و استوری لاین اصلی گره خورده و در هم تنیده شده ! از همون فصل دوم که رسماً آغاز شد بگیر تا همین فصل پنجم و ششم ! (برای همین بود که یکی از 6 کارکتر اصلی سریال یعنی "اسکای" ، در فصل دوم معلوم شد که کسی نیست جز دیزی جانسون دنیای کمیک ، به عنوان یکی از ناانسان های اصلی mcu ! جف لوب تایید کرد که این قضیه از فصل اول براش برنامه ریزی شده بوده و فایگی هم سال 2014 این برنامه ریزی های طولانی مدت از قبل برای سریال رو تایید کرد !) بنابراین ناانسان ها اصلا یکی از فلسفه های سریال هستند !
پس اگر ، این عمل فایگی به mcu ضربه خواهد زد ! بدجور هم خواهد زد ! کل سریال و فلسفه و زیربناش (بخشی از mcu بودن !) کلا زیر سوال میره ! کارکتر های غنی سریال و mcu ، از دیزی جانسون و مامور کولسن گرفته تا فیتسیمونز و ملیندا می همگی سوال میرن ! فایگی اینطور بیاد بهمون فحش بده خیلی بهتر و قابل قبول تره!

و یک چیز رو شما در خصوص ناانسان ها متوجه نشدید ! مسئله "جالبتر و بهتر" بودن اقتباس ناانسان ها در مارول استودیوز نیست ! توی اون اقتباس ما قرار ورود خانواده سلطنتی و آتیلان و ... رو ببینیم و تو میز مارول هم ماجرای های اختصاصی خودش رو ! بحث معرفی ناانسان ها در ماموران شیلد کلا ماجراش فرق میکنه و حکم زمینه چینی این موارد و معرفی نخست این نژاد به مخاطب رو داشت ! حالا اگر فایگی یک اقتباس درخور تحویلمون بده ، دمش گرم ! مثل همیشه که شکرگزارش بودیم و از خوبی هاش میگفتیم این دفعه هم میگیم ! اما چه ربطی به ماموران شیلد داره ؟! آیا دلیل میشه که ما چشم پوشی کنیم از گندی که ممکنه به سریال بزنه و تناقضی که ممکنه اینجاد کنه ؟! مسلما نه ! این دو تا ماجرای مجذاست ...
و حالا حساب کنید ماجرای "ناانسان ها" کلا یک قسمت از این ماجراست !

و یکجا شما به آمار بینندگان اشاره کردید ! این مسئله ایه که سالهاست ما باهاش سر و کله میزنیم ! و برای هیچیز توجیه و لاجیک نمیشه ! با این محدودیت هایی که فایگی و دیزنی برای مارول تی وی ایجاد کردند (مثال 1 : سریال های مارول تی وی حق استفاده از کارکتر های اصلی بخش سینمایی را نداشتند ، مخصوصاً بعد از 2015 !) نباید بیشتر از این توقع میداشتند ؛ درواقع این آمار ابتدایی خودش با درنظر گرفتن این موارد خیلی هم عالیه ! نمیدونم اصلا چرا این مورد رو ذکر کردید و با چه منطقی ؟!
همون کلوک و دگر که شما میگید و از جمع و جور های خوش ساخت مارول تی وی به شمار میره ، و با اجازتون فصل اول رکورد خیلی خوبی برای freeform در آمار بازدید به ثبت رسوند !
اما باز هم میگم اینکه مخاطبان بخش تلویزیونی در میان طرفداران و عاشقان دنیای سینمایی مارول نسبت کمتری رو تشکیل میدند چیز بدیهی ایه ! و کوین فایگی هم با علم به تمام این موارد رضایت ساخت این سریال ها در دنیای سینمایی مارول رو داد ! اما آیا این به این معنیه که خوردن حق طرفداران بخش تلویزیونی به خاطر کمتر بودن تعدادشون مشکلی ایجاد نمیکنه ؟! اشکالی نداره ؟!! اگر اینطور بود ، خیلی خیلی عذر میخوام ، اما غلط میکردند که دم از fan service و It's all connected (تکرار میکنم ، شعاری که من روانیش بودم و بهش افتخار میکردم ...!) میزدند ! این یعنی سوءاستفاده ! این یعنی بدترین توهین ممکن ! یعنی توی نبرد عظیم و ماندگار پایانی Endgame که تمامی عشق هامون یکجا جمع شده بودند و به معنای واقعی نقطه "عطف" گردهمایی قهرمانان دنیای سینمایی مارول شکل گرفته بود ، هیچ جایی برای دردویل و پانیشر نبود ؟! هیچ جایی برای دیزی جانسون (نابودگر دنیاها !) و ایرون فیست نبود ؟! هاوارد اردکه احتمالا مخاطب براش بیشتر بوده ، نه ؟! چرا مامور کولسنی که قول دادند بار دیگه با استیو و ثور و مردآهنی و دیگر انتقام جویان دیدار میکنه ، هیچ خبری ازش توی اندگیم نبود ؟! بابا دیگه اندگیم پایان کتاب اول بود ناسلامتی ! (شاید تنها نامیدی من درخصوص فیلم فقط و فقط همین مورد بود ! خیلی لطف کردند فقط جارویس و پگی رو توی فیلم راه دادند ، اون هم به دلایلی که توی مقاله ایستراگ ها گفتیم !)
پس تورو خدا دیگه این مسئله تعداد مخاطب رو مطرح نکنید و به عنوان لاجیک این ماجرا به کار نبرید ... چون میشه سفسطه ی فایگی !

در جواب به بخش دیگر صحبتتون ، فکر کردید ما دوست نداشتیم برای مثال سریال اختصاصی گوست رایدر با محوریت رابی ریس تحت نظر نظر مارول استودیوز ساخته بشه ؟! یکی از آرزوهامون بود ! ولی نه اینکه فایگی بیاد کل برنامه احیا کننده مارول تی وی رو به آتیش بکشه و گوست رایدر رو کنسل کنه ! حالا هم دیر نشده ، الکی اینهمه ابراز "امیدواری" توی مقاله نکردیم ! اما اگر فایگی یهو نخواد گوست رایدر مونث رو در ابتدا وارد mcu کنه یا اینکه رابی ریس رو ریکست کنه یا به کل وجودش رو نادیده بگیره ...!

به عنوان حرف آخر ...
مطمئن باشید که کوین فایگی دوست داشتنی ما تقصیر قابل توجهی در کل این ماجرا داره ... در حدی که ممکنه کفه ترازو به سمت اون سنگینی کنه (در این حد !) ! و البته که اگر این ماجرا به همین روند پیش بره علاوه بر اون توهین و سوءاستفاده و ... ، قطعا به پیکره mcu و محتویاتش لطمه وارد خواهد شد ! اصلا برای همین "توهین" به ما محسوب میشه !
بله، با تمامی حرف‌هاتون موافقم و درسته، یکمی هم دارم متزلزل میشم نسبت به فایگی و این تزلزلات و به قولتون تغییر ذاعقه‌هاش داره میترسونتم، امیدوارم همون‌طور که گفتین به پیکره mcu ضربه نخوره...
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1398-09-30 00:07
قطعا من خودم بابت اون سریال دردویل و ویلن محشرش ویلسون فیکس خیلی ناراحت شدم. حداقل میشد با بی باک و ویلسون فیسک سه فصل سریال ساخت و لذت ش برد. حالا بولز آی رو هم بزارین کنارش. سریال ماموران شیلد که جای خود رو داره. این سریال چه مقدمه‌ها که نچید از نحوه تبدیل شد دیزی جانسون به یک ناانسان تا سفر به آینده و تحویل دادن یک ویلن غیرمنتظره مثل گراویتان (جاذبه). لااقل شخصیت‌های این دو سریال حقشون بود که در سینما دیده بشن.
البته این رو هم نادیده نگیریم که با راه افتادن دیزنی پلاس، دیزنی و مارول سیاست‌های جدیدی رو بابت سریال و دنیای سینماییش اتخاذ کردن. چه بسا که یکی از سیاست‌هاشون اینه که سریالی رو بسازن که تماشاچی به ارتباط صد درصدی سریال با M|CU پی ببره. متاسفانه این یک مزیتی هستش که اون سریالهای مارول تی وی نداشتن و اونایی که پیگیر این سریال ها بودن و عاشقانه دنبالش میکردن ضرر میکنن.

با این اوصاف لازم بود که نادیده گرفته شدن روخدادهای سریالی مانند ماموران شیلد با توضیح همراه باشه و دلیل و توجیه بیارن تا هواداران سردرگم و رنجور نباشن.
نقل قول کردن
moali
#14 moali 1398-09-30 00:25
۹#:
من هم اشاره کردم که ظلم و نادیده گرفتنی که فایگی در قبال سزیال فاخر مامورین شیلد انجام داد نابخشودنیه چرا که لوب و تیم مارول تیوی رو حساب هماهنگی‌ای که با فایگی و تیمش داشتن سریال مامورین شیلد رو استارت زدن، رو حساب ارتباط تنگاتنگش با mcu و خب این که این طوری بخواد از طرف کوین نادیده گرفته بشه... خب واقعا بده

اما عرایض بنده ناظر به این بود که حالا که این اتفاق افتاده از دو حالت خارج نیست، یا این نادیده گرفتن لا گریبان مامورین شیلد و دیگر سریال های مارول تیوی رو میگیره یا نه که در هر دو حالت ما به قول اقای فقیه فقط باید صبر کنیم و امیدوار باشیم به اینکه فایگی این مطالبات رو ببینه و بعد...

اما درباره فرمایشتون که به عرض بنده پیرامون تعداد بینندگان اشاره کردین، من به هیچ وجه تعداد بینندگان رو بعنوان ملاک قرار ندادم بلکه گفتم این چند سریال در قبال سریال های پر طرفدار اصلی مارول تیوی و همچنین اثار سینمایی کمتر هستند و از این رو میشه یجوری قضیه رو جمع کرد.
البته که من به همه هواداران حق میدم، من به شخصه از آثار مارول فقط جسیکا و دردویل و پانیشر رو دیدم و رو همین حساب به اندازه دنبال کنندگان سریال تحت تاثیر این اخبار قرار نگرفتم ولی باز دلیل ننیشه که بخوام این نادیده گرفتن فایگی رو توجیه کنم و در کامنت ابتداییم هم بهش اشاره کردم
شما هم یک جا گفتید این نادیده گرفتن میتونه گسترش پیدا کنه و ضربه هایی رو بزنه به mcu ,که خب قطعا همینه اما باید دید سرنوشت این حواشی به کجا میرسه، آیا واقعا قراره به همه چیز پشت پا زده بشه یا این که حالا که فایگی زمام بخش تلویزیونی رو دست گرفته مسئله جور دیگه‌ای رقم خواهد خورد... هیچ معلوم نیست و باید صبر کرد و دید...


اما به عنوان جمع بندی:
فایگی با نادیده گرفتن سریالهای بخش تلویزیونی به هواداران توهین و بی توجهی نابخشودنی کرد که با ایدئولوژی و شعار این یونیورس نا سازگار بود؛ حالا باید صبر کرد و دید که نقشه‌ راه آینده‌ی بخش تلویزیونی و سینمایی مارول که در ید فایگی است به چه سمت و سویی خواهد رفت چون احتمال دارد اوضاع طوری پیش رود که بخواهیم لب به تحسین برای فایگی وا کنیم و یا شاید هم طوری شود که او را بیشتر مذمت کنیم اما در شرایط فعلی، مذمت او حق هر طرفداری است که با اعتماد به شعار مارول چندین سال از عمر خود را پای آثاری گذاشت که هیچ ارتباطی با بخش سینمایی نداشتند...

پ‌ن: اما به هر حال لذت دیدن یک سریال خوب رو بردید با وجود همه این مسائل ;-)
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#15 Pooya-Spidey 1398-09-30 00:29
باسلام
ببینید من همواره کوین فایگی رو تحسین کردم ( در واقع همه اعضا و مدیرای سایت این کار رو کردن) ولی بعضی وقت ها حتی مورد انتظار ترین آدم ها خلاف انتظار آدم عمل می کنن.
مثلا همین فایگی تا قبل از این که این کار رو بکنه مصداق بارز احترام به شعور مخاطب بود و برای فهم این موضوع کافیه فقط یک بار دیگه اندگیم یا فیلم های دیگه از کتاب اول MCU رو ببینید.
ولی امروز با اعلام این خبر خیلی از هوادارا رو ناراحت کرد.
سریال های مارول/نتفلیکس بسیار برای ما هوادارا خاطره انگیز بودن سریال هایی مثل : پانیشر ، دردویل ، جسیکا جونز و ... ولی خب بنا به دلایلی کنسل شدن (یادمه که هر روز عزا داشتیم که یکیشون کنسل نشه ولی بالاخره همه شون کنسل شدن.)
قلب خیلی از طرفدارا شکسته شد از جمله خودم واقعا دوست نداشتم سریال فوق العاده ای مثل پانیشر کنسل بشه یا حتی دردویل.
شکسته شدن قلب طرفدار ها به خاطر کم کاری مدیرای Marvel TV صورت گرفت ولی همه امیدوار بودن که وقتی سکان هدایت Marvel TV هم در دستان فایگی قرار بگیره شاهد یک دنیای تلویزیونی بهتر نسبت به قبل خواهیم بود ولی اینطوری نشد.
فایگی با اعلام این خبر نمک به زخم خیلی از طرفدارها پاشید و طبیعیه که الان عصبانی باشن.
متاسفانه کوین فایگی در مسائل اخیری که برای مارول پیش اومده خیلی خوب عمل نکرده به عنوان مثال همین قضیه اسپایدرمن که هنوز که هنوزه بعضی از هوادارا نگرانن که فیلم سوم اسپایدرمن آخرین فیلم این شخصیت در MCU باشه(خدای ناکرده)، فایگی چند روز بعد از خروج اسپایدرمن در کمیک کان جوری صحبت کرد که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده و اسپایدرمن اصلا براش مهم نیست!
ممکنه الان ی دو دستگی بین هوادارا بوجود بیاد کسایی که طرفدار فایگی هستن و به نظر اونها کوین کار درست رو انجام نداده و کسایی که نظری برعکس دارن.
ولی به نظر من بهتره که آدم با منطق خودش کوین فایگی رو قضاوت کنه.
ایشون علیرغم تمام کارهای مفیدی که برای دنیای سینمایی مارول انجام داده و هوادارا رو خوشحال کرده(به خصوص در فاز سوم) برعکس اهمیتی به دنیای تلویزیونی نداده و همین موضوع کافیه تا خیلی از کارهای خوبش زیر سوال بره.
مطمعنا فایگی میخواد سریال های مارول استودیوز رو گسترش بده سریال هایی مثل : لوکی ، شی هالک ، میزمارول ، مون نایت و خیلی هم خوبه که این کار رو بکنه ولی باید به شعور مخاطب هم احترام میذاشت و شخصیت های مارول تی وی رو هم حفظ می کرد( حالا یا ازشون سریال میساخت یا وارد بخش سینماییشون می کرد).
ولی الان با این وضعیت فقط هوادارها رو نامید و عصبانی کرد و البته توپ هیتر ها رو هم پر کرد.
مطمعنا الان همه اونها میان میگن که دیدین ما درست میگفتیم ، دیدین فایگی به شعور مخاطب احترام نذاشت و...
در پایان باید بگم که فایگی صد در صد در این ماجرا مقصره و قطعا هوادارا هم ازش ناراحت خواهند بود و تنها راهی که بتونه دوباره خودش رو توی دل هوادارا جا کنه اینه که مارول تی وی رو با سنگ زمان برگردونه که در خوشبینانه ترین حالت هم امکان این اتفاق کمه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#16 Cap-Spider Potter 1398-09-30 00:32
مطلب سنگینی بود.
تشکر از شما دو بزرگوار به خاطر وقتی که گزاشتید.

نظراتتون بی شک تاثیرگذار بود و ظاهرا فایگی تقصیر کاره، هر چند توی دهه گذشته خیلی بهمون حال داده و خیلی چیزارو ثابت کرده.
با این حال من به شدت مشتاقم عقیده استاد ترابی رو هم درباره این شرایط فعلی و بحثی که پیش کشیدید بدونم، اگر لطف کنند ...
نقل قول کردن
Man Without Fear
#17 Man Without Fear 1398-09-30 14:42
ممنون که همچین مقاله ی خوبی نوشتید
واقعا ما MCU رو مدیون فایگی هستیم ولی بازم با اینکارش ناراحتمون کرد
واقعا سریال Daredevil و Punisher حیف بودن
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#18 CAPTAIN_ARVIN 1398-09-30 16:47
اولا ممنون بابت یه همچین مقاله جامع و مفصلی
#۱ #۲ #۳ #۴
من با احترام به نظرات آقای رضایی و فقیه، میخواستم یه نکته ای رو عرض کنم
ببینید حرفای شما کاملا درست
اما این حرفا فقط برای Marvel TV قابل پذیرشه.از حق نگذریم واقعا کوین فایگی برای دنیای سینمایی مارول از جون و دل مایه گذاشته، و به نظرم اکثر دلیل این نامهربونیای فایگی با MarvelTv پرلماتره(نمی گم صد در صد،میگم اکثرا)
اگه یه بار برای همیشه شر پرلماتر لعنتی از مارول کنده بشه، شک نکنید که Marvel Tv هم دوباره سر پا میشه
به قول آقای رضایی:
فقط باید امیدوار بود...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید